ဥပုသ္သီလ၊ မုသာ၀ါဒႏွင့္ အလွဴဒါန…

Q. အရွင္ဘုရား
၁။ ၈ပါးသီလေတာင္းခံရာ၌ ဘုရားစင္ေရွ႕၌ မိမိဖာသာဆိုၿပီး ေတာင္းခံ၍ ရႏုိင္ပါသလား
၂။ တပည့္ေတာ္ ဥပုသ္ေစာင့္တဲ့ အခါမွာေမ့ၿပီး တူကေလးကို ေနာက္ေျပာင္ၿပီး ညာေျပာမိပါတယ္။ သတိယေတာ့ ဥပုသ္က်ိဳးသြားၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ျပန္ၿပီး ရွစ္ပါးသီလ ေတာင္းခံၿပီး ျပန္ဆက္ေစာင့္လွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား
၃။ တပည့္ေတာ္ တျခားၿမိဳ႕ရွိ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းအား ၀တၳဳကပ္လွဴခ်င္ပါသည္။ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် မသြားႏုိင္ေသာေၾကာင့္ လူႀကဳံျဖင့္ ေပးလုိက္ရပါသည္။ ကုိယ္တုိင္မကပ္လွဴႏုိင္ေသာေၾကာင့္ အက်ိဳးေပး နဲသြားပါသလား
ေက်းဇူးအထူးတင္ရွိပါသည္။ အရွင္ဘုရားက်န္းမာပါေစ..
သင္းသင္းေအး
(MYANMAR TASAKI CO., LTD.)

A. ၁။ ၈ပါးသီလကုိ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာလည္း ေတာင္းခံၿပီး ေဆာက္တည္လုိ႔ ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ ေဆာက္တည္တဲ့အခါမွာေတာ့ အာမဘေႏၲဆုိတဲ့ စကားလုံးေတြ ဆုိစရာမလုိပါဘူး။ အာမဘေႏၲဆုိတာ အရွင္ဘုရား ေကာင္းပါၿပီဘုရားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ၀န္ခံပါဠိစကား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားလုံးဟာ ေရွ႕ကတုိင္ေပးခ်ေပးတဲ့ သီလေပးတဲ့ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား ေရွ႕မွာ သီလယူမွသာ ဆုိရမယ့္ စကားလုံး ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ တစ္ေယာက္တည္း ဘုရားစင္ေရွ႕မွာ သီလယူတဲ့အခါ အာမဘေႏၲေတြ မဆုိေတာ့ဘဲ သီလေတာင္း၊ နေမာတႆဆုိ၊ သရဏဂုံေဆာက္တည္ၿပီး ေနာက္ဆုံး သီလသိကၡာပုဒ္ေတြကုိ ေဆာက္တည္႐ုံပါပဲ။ ဒါဆုိ ဘုရားေရွ႕မွာ သီလခံယူမႈ အထေျမာက္ေအာင္ျမင္သြားပါၿပီ။

၂။ မုသာ၀ါဒနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ကေတာ့ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ “ခ်စ္သား ရာဟုလာ မုသားဆုိလ်င္ ရယ္ဖြယ္မွ်ပင္ မေျပာနဲ႔”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိရင္ မုသာ၀ါဒ က်ဴးလြန္မိသူဟာ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အကုသုိလ္ မရွိလုိ႔ပဲလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါက မုသာ၀ါဒရဲ႕ အျပစ္ကုိ ေျပာတာပါ။ သီလသိကၡာပုဒ္ပုိင္းမွာေတာ့ မုသာ၀ါဒကံေျမာက္ႏုိင္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြ ရွိပါတယ္။ မုသားေျပာတဲ့ပုဂၢဳိလ္ဟာ ၁။ မမွန္ေသာ အေၾကာင္းအရာျဖစ္ျခင္း ၂။ မွားယြင္းေစလုိေသာစိတ္ရွိျခင္း ၃။ ထုိစိတ္ျဖင့္လုံ႔လျပဳျခင္း ၄။ မိမိလိမ္ညာ ေျပာဆုိေနသည္ကုိသိျခင္း ဆုိတဲ့ ဒီအဂၤါရပ္ ေလးပါးလုံးနဲ႔ ျပည့္စုံရင္ မုသာ၀ဒါကံေျမာက္ၿပီး ဒီသိကၡာပုဒ္လည္း က်ိဳးျပတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ဒီအဂၤါေတြနဲ႔ မညီဘူးဆုိရင္ေတာ့ ကံမေျမာက္တဲ့အတြက္ သိကၡာပုဒ္မပ်က္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ေတာ့ ညစ္ႏြမ္းပါတယ္။ ဒီလုိ က်ဴးလြန္မိေပမယ့္ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ မျပည့္စုံတဲ့အတြက္ သိကၡာပုဒ္ မက်ိဳးဘူးဆုိရင္ ဘုရားေရွ႕မွာ ထပ္ၿပီးယူစရာမလုိပါဘူး။ သတိျပန္၀င္ခ်ိန္ကစၿပီး ေနာင္ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေစာင့္ထိန္းမယ္ဆုိရင္ ရပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သတိထားရမွာက သီလသိကၡာပုဒ္ေတြဟာ တစ္ပုဒ္ခ်င္းယူထားရင္ တစ္ခုက်ိဳးသြားတဲ့အခါ တစ္္ခုပဲ ပ်က္ပါတယ္။ တစ္ပုဒ္ခ်င္းယူတယ္ဆုိတာ ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဒိယာမိ၊ အာဒိႏၷာဒါန… စသျဖင့္ ယူခ်င္းကုိဆုိၿပီး ေပါင္းယူတယ္ဆုိတာက အ႒ဂၤသမၸႏၷံဂတံ ဥေပါသထသီလံ သမာဒိယာမိလုိ႔ဆုိၿပီး ေဆာက္တည္တာကုိ ေျပာတာပါ။ ေပါင္းယူထားရင္ေတာ့ တစ္ခုက်ိဳးရင္ အားလုံးပ်က္ပါတယ္။ ခုနက ေျပာသလုိ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညီလုိ႔ သိကၡာပုဒ္ က်ိဳးေပါက္သြားရင္ေတာ့ ျပန္ယူၿပီး ျပန္ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ေန႔တာ ေဆာက္တည္မႈမ်ိဳးေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးေပါ့။ အခ်ိန္ပုိင္း ေဆာက္တည္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးပဲ ျဖစ္သြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ ထိန္းႏုိင္တာက အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ဥပုသ္သီလလုိ႔ ဆုိတဲ့အတြက္ ဥပုသ္ေန႔တစ္ေန႔ေလးမွာပဲ အထူးျပဳ ေဆာက္တည္ၾကရာမွာ တစ္ေန႔လုံး အစအဆုံး ထိန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အခ်ိန္ပုိင္းအေနနဲ႔ ေဆာက္တည္လုိက္ရရင္လည္း ေဆာက္တည္တဲ့အခုိက္မွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး သတိထားႏုိင္တာ ေကာင္းပါတယ္။

၃။ အလွဴဒါနျပဳလုပ္တဲ့အခါ အဓိကျပည့္စုံသင့္တဲ့ အဂၤါရပ္ေတြထဲမွာ ေစတနာသုံးတန္ျပ႒ာန္းဖုိ႔က ပထမ အေရးအႀကီးဆုံး အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုတိယအခ်က္က လွဴဖြယ္၀တၳဳ သန္႔ရွင္းဖုိ႔နဲ႔ တတိယအခ်က္က အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မြန္ျမတ္ဖုိ႔႔ပါ။ ဒီအခ်က္ေတြထဲမွာ ေစတနာသုံးတန္ျပ႒ာန္းမႈက ပုိၿပီးအေရးႀကီးပါတယ္။ ေစတနာလည္းျပ႒ာန္း လွဴဖြယ္၀တၳဳကလည္း သန္႔စင္၊ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ကလည္း မြန္ျမတ္ဆုိရင္ေတာ့ အလြန္အက်ိဳးထူးတဲ့ အလွဴဒါနျဖစ္သလုိ အက်ိဳးတရားလည္း အျပည့္ရေစမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြအရ ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က် လွဴမႈမလွဴမႈထက္ ေစတနာသုံးတန္ ျဖဴစင္မႈ မျဖဴစင္မႈက ပုိၿပီး အေရးႀကီးတယ္ဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ ဒီအဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံၿပီး ကုိယ္တုိင္ကုိယ္က်လည္း ႐ုိ႐ုိေသေသ ေပးလွဴႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အခ်ိဳေပၚ သကာေလာင္းသလုိ ပုိပုိၿပီး အက်ိဳးႀကီးေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္တုိင္မလွဴႏုိင္လုိ႔ တစ္ဆင့္ခံလွဴဒါန္းတဲ့ အခါမွာလည္း ေစတနာျပ႒ာန္းၿပီး လွဴဒါန္းႏုိင္ရင္ ဒီအလွဴဟာ အက်ိဳးအျပည့္အ၀ ရေစႏုိင္တဲ့ အလွဴပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ေစတနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၈)...

ဆင္းတုေတာ္နဲ႔ ေန႔သစ္နံသစ္…
ဗုဒၶဘာသာမ်ားရဲ လဲြတတ္တဲ့၊ လဲြေနတဲ့ အလဲြေလးေတြ ထုတ္ျပရာမွာ ဒီတစ္ခါေတာ့ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္ကုိးကြယ္တာန႔ဲ ပတ္သက္တဲ့ အလဲြေလးတစ္ခု ေျပာဖုိ႔လုိလာျပန္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ျမန္မာမ်ားဟာ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္လုိလုိ႔ ထုလုပ္ကုိးကြယ္တာေတြ ရွိသလုိ ေဗဒင္ဆရာေတြရဲ႕ ညြန္ၾကားမႈေၾကာင့္ ထုလုပ္ကုိးကြယ္တာလည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဘုရားဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္ကုိးကြယ္တာကုိ ကုိယ္ကဘယ္ေန႔သား၊ ဘယ္ေန႔သမီးျဖစ္လုိ႔ ဘာသစ္သားနဲ႔ ထုလုပ္တာ၊ ဘာေက်ာက္နဲ႔ ထုလုပ္တာ၊ ဘုရားပလႅင္ေအာက္က ဘယ္လုိသတၱ၀ါမ်ိဳး ထုလုပ္ေစတာ၊ ဆင္စီးၿပီးျမင္းရံဖုိ႔အတြက္ ဆင္ခံျမင္းခံဘုရား ထုလုပ္ေစတာ စသျဖင့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္ ပူေဇာ္ကုိးကြယ္ခ်င္တာထက္ ကုိယ့္အတြက္ ဓာတ္တူနံတူျဖစ္ေအာင္၊ ကုိယ္အႏၲရာယ္ကင္းေအာင္၊ အစစအရာရာ ေအာင္ျမင္ေအာင္ စတာေတြက ပုိၿပီးလႊမ္းမုိးေနပါတယ္။ ဘုရားကုိ အာ႐ုံျပဳခ်င္တာထက္ ဘုရားကုိ အသုံးခ်ခ်င္တာက ပုိမ်ားေနပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕ရွိပါေသးတယ္။ ဒကၡိဏသာခါ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကုိ ကုိးကြယ္ရင္ အိမ္မီးကြင္းတယ္ဆုိၿပီး ထုလုပ္ပူေဇာ္တာပါ။ တကယ္လုိ႔ ဒကၡိဏသာခါ ဘုရားကုိ ထုလုပ္ေစတယ္ဆုိရင္လည္း ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ထုလုပ္ခုိင္းသင့္တာေပါ့။ ခုဟာက ဘယ္ဆရာက ဘယ္လုိထြင္လုိက္တယ္ မသိပါဘူး။ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ပုပုကြကြထုလုပ္ထားတာ၊ ၿပီးေတာ့ ပခုံးႏွစ္ဘက္၊ ဒူးေခါင္းစတာေတြမွာ သပ္႐ုိက္ထားတာေတြအထိ ဖန္တီးထုလုပ္ထားတာေတြေၾကာင့္ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ဟာ ၾကည္ညိဳဖြယ္ အသြင္ကုိ ေပ်ာက္ေနေတာ့တာပါ။ ဒကၡိဏသာခါ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ ေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြဟာ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ျဖစ္သလုိပူေဇာ္ၾကတဲ့ အျပင္ ေလာကီေရးေတြအတြက္ပါ အသုံးခ်သလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါလည္း မျဖစ္သင့္ပါဘူး။

တကယ္ေတာ့ ဆင္းတုေတာ္ဆုိတာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဓာတုေစတီ၊ ဓမၼေစတီ၊ ပရိေဘာဂေစတီ၊ ဥဒၵိႆကေစတီဆုိတဲ့ ေစတီေလးမ်ိဳးထဲမွာ ဘုရား၊ ရဟႏၲာ အရွင္ျမတ္မ်ားကုိ ရည္မွန္းၿပီး ထုလုပ္ထားတဲ့ ဥဒၵိႆ ေစတီအမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ေစတီဆုိတာ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္တဲ့ သူမ်ားရဲ႕ ကုသုိလ္လုပ္ရာ၊ ေကာင္းမႈျပဳရာ၊ ထာ၀ရမပ်က္ဆီးႏုိင္တဲ့ ကုသုိလ္ေရႊအုိးျမဳပ္ရာ ဌာနျဖစ္တဲ့အတြက္ ေစတီလုိ႔ ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္္။ ဒါေၾကာင့္ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ဟာ ဥဒၵိႆကေစတီျဖစ္တဲ့ အတြက္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္ကုိ ရည္မွန္းၿပီး ထုလုပ္ကုိးကြယ္ ပူေဇာ္သင့္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ဟာ ၃၂ပါးေသာ ေယာက္်ားျမတ္တုိ႔ရဲ႕ လကၡဏာေတာ္မ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ လူသားစင္စစ္ ျဖစ္ေတာ္မူတဲ့အတြက္ ေလာကမွာ အေခ်ာဆုံး၊ အၾကည္ညိဳဆုံးလူသား ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိလူသားကုိမွ ပုကြကြ၊ ပုတုိတုိျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးထုလုပ္တာကေတာ့ ဒါဟာ ဘုရားၾကည္ညိဳလုိ႔ ထုလုပ္တာမဟုတ္ဘဲ၊ ဘုရားကုိခုတုံးလုပ္ၿပီး အေဆာင္သေဘာထားခ်င္လုိ႔ ထုလုပ္ေစတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ႏွလုံးသားမွာ ဘုရားတည္ဖုိ႔က အဓိကက်ေပမယ့္ ႏွလုံးသားမွာ မတည္ခင္ ပုံေတာ္ကုိမွန္းၿပီး ဂုဏ္ေတာ္လႊမ္းဖုိ႔ ကလည္း လုိလာျပန္ပါတယ္။ ဘုရားပုံေတာ္ကုိ ၾကည့္လုိ႔မွ ဂုဏ္ေတာ္မလႊမ္းႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ရတဲ့ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္မ်ိဳး ကေတာ့ သာမန္သဒၶါတရား ႏုေသးတဲ့ သူေတြအတြက္ သဒၶါတုိးဖုိ႔ ခက္ခဲလွပါတယ္။ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကုိ ၾကည္ညိဳဖြယ္ျဖစ္ေအာင္ ထုလုပ္ထားရင္ မ်က္ႏွာေတာ္ကုိ ၾကည့္ေနရတာကုိက ပီတိတုိးေနတာပါ။ ဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္တဲ့သူေတြ အေနနဲ႔လည္း ႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ျဖစ္သလုိ မထုလုပ္သင့္ပါဘူး။ ဘုရားဆုိတာ အတုမရွိသလုိ၊ တူေအာင္လည္း ထုလုိ႔မရေပမယ့္ ၾကည္ညိဳဖြယ္ေဆာင္တဲ့ မ်က္ႏွာေတာ္ ကုိယ္ဟန္အေနအထားနဲ႔ လက္အေနအထား မုျဒာမ်ားကုိ ေစတနာထား ထုလုပ္သင့္ပါတယ္။ ၀ယ္ယူပူေဇာ္တဲ့သူေတြ ဘုရား႐ုပ္ပြားေတာ္ကုိ ၾကည့္လုိက္တာနဲ႔ ရင္ထဲမွာ ၾကည္ႏူးသြားေစရင္ သူတုိ႔လည္း ကုသုိလ္ရသလုိ ကုိယ္လည္းကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီမွာအဓိက ေျပာခ်င္တာက ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္ေစၿပီး ကုိးကြယ္ၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာမ်ား အေနနဲ႔ ဘာသာေရးကုိ ေလာကီေရးမ်ားနဲ႔ ေရာျပြမ္းၿပီး ကုိယ့္အတြက္နဲ႔ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကုိ အသုံးခ်တဲ့အထိ မျဖစ္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘာသားနဲ႔ပဲထုလုပ္ထား ထုလုပ္ထား ၾကည္ညိဳဖြယ္ကုိ ေဆာင္ေစတဲ့ ဆင္းတုေတာ္ဆုိရင္ တ႐ုိတေသနဲ႔ ပုံေတာ္ကုိမွန္းၿပီး ဂုဏ္ေတာ္လႊမ္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ကုိယ္က ဘာေန႔နံျဖစ္လုိ႔ ဘုရားဆင္းတုေတာ္ကုိ ဘယ္လုိအသားနဲ႔ ထုထားတာမွ ကုိးကြယ္မယ္ဆုိတာထက္ ပုံေတာ္ကုိမွန္းၿပီး ဂုဏ္ေတာ္အထိ အာ႐ုံျပဳႏုိင္ဖုိ႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာမ်ား အေနနဲ႔ ဆင္းတုေတာ္ ထုလုပ္ကုိးကြယ္တာကုိ ေလာကီေရးမ်ားေနာက္လုိက္ၿပီး ေန႔သစ္နံသစ္ေတြနဲ႔ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ထုလုပ္ကာ ျဖစ္သလုိ ကုိးကြယ္မႈမ်ိဳး မျဖစ္ၾကေစဖုိ႔နဲ႔ ၾကည္ညိဳဖြယ္ကုိေဆာင္တဲ့ ႐ုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္အေပၚတြင္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ဘုရားရွင္အား အာ႐ုံထားၿပီး ပုံေတာ္မွသည္ ဂုဏ္ေတာ္အထိ ပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လဲြေနတာေလးကုိ သတိျပဳႏုိင္ရန္ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

အစာမေၾကတာေတြ မ်ားလာရင္ျဖင့္…

အစာမေၾကျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ စကားကုိ အစားအေသာက္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေျပာဆုိသုံးႏႈံးၾကတာ ရွိသလုိ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အဲဒီစကားလုံးကုိ တစ္ျခားအဓိပၸါယ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ သုံးလာတာလည္း ရွိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကား ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ မေက်နပ္ခ်က္ေလးေတြ၊ သေဘာမက်တာေလးေတြ၊ စိတ္ထဲမွာ မ်က္ေနတာေလးေတြကုိလည္း အစာမေၾကျဖစ္တယ္လုိ႔ ေျပာဆုိလာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ “သူ မင္းကုိ အစာမေၾကျဖစ္ေနတယ္၊ မင္း..ငါ့အေပၚ ဘာအစာမေၾက ျဖစ္လုိ႔လဲ..”စသျဖင့္ ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းလာတာ ၾကားရတတ္ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး စိတ္ထဲမွာ မတင္မက်နဲ႔ ဘ၀င္မက် ျဖစ္ေနတာ၊ မေၾကမခ်မ္းျဖစ္ေနတာ၊ အလုိမက် ျဖစ္ေနတာေလးေတြ ရွိေနတာကုိပဲ အစာမေၾက ျဖစ္ေနၾကတယ္လုိ႔ ဆုိေလ့ရွိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ အစာမေၾကတာေလးေတြ မ်ားလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၾကာရင္ နာက်င္ေပါက္ကဲြလာတဲ့အထိ ျဖစ္လာႏုိင္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳစရာ ျဖစ္ပါတယ္ ။

ဟုတ္ပါတယ္။ အေပါင္းအသင္းမ်ား၊ အစုအဖဲြ႕မ်ား၊ လုပ္ေဖာ္ကုိင္ဖက္မ်ားနဲ႔ အတူတူ ေနထုိင္လုပ္ကုိင္ က်င္လည္ၾကရတဲ့ သူအေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ၾကည့္လုိက္ရင္ ငယ္ေပါင္းႀကီးေဖာ္ေတြ မဟုတ္ဘဲ အခုမွလာၿပီး အလုပ္သေဘာအရ အတူေနထုိင္ လုပ္ကုိင္ျဖစ္ၾကတာဆုိေတာ့ ေပါင္းရသင္းရတာ ေတာ္ေတာ္ေလး ခက္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ စေတြ႕ကာစေတာ့ အဆင္ေျပသလုိ ရွိၾကေပမယ့္ ၾကာလာတဲ့အခါမွာေတာ့ တစ္ေယာက္အေၾကာင္း တစ္ေယာက္သိလာ၊ တစ္ေယာက္အက်င့္စ႐ုိက္ကုိ တစ္ေယာက္ကသိလာၿပီး မတူညီတဲ့ အက်င့္စ႐ုိက္ေတြေၾကာင့္ အတူေနရင္း၊ ေပါင္းရင္းသင္းရင္းနဲ႔ပဲ ပုိၿပီးခ်စ္ခင္ ရင္းႏွီးမႈ မရွိတဲ့အျပင္ တျဖည္းျဖည္းပုိပုိလုိ႔သာ ဆက္ဆံေရးေတြက မေကာင္းဘဲ ျဖစ္လာတတ္တာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ၾကားမွာ အစာမေၾကတာေလးေတြပါ ရွိလာျပန္ေတာ့ အဲဒီ အစာမေၾကတာေလးေတြကုိ စုထားစုထားရင္း ၾကာေတာ့အစုိင္အခဲ ျဖစ္လာကာ ေပါက္ကြဲကုန္တဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေပါက္ကဲြကုန္တဲ့အထိ ျဖစ္လာေစတဲ့ အဓိက တရားခံကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကားမွာ ရွိေနၾကတဲ့ အစာမေၾကတာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အစာမေၾကတာကုိ စာစကားနဲ႔ေျပာေတာ့ အမ်က္လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ပါဠိစာေပကေတာ့ ေကာဓလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ေကာဓပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အမ်က္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အစာမေၾကတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီသေဘာတရားေတြ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ၊ ရင္ထဲမွာ ကိန္းေနၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ အစာမေၾကတာေတြ မ်ားလာၿပီး ေနာက္ဆုံး ေပါက္ကဲြလာတဲ့အထိ ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ေကာဓဆုိတာ ေဒါသ အေသးစားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာဓေလးေတြ မ်ားမ်ားလာၿပီး စုစည္းလာတဲ့အခါ အစိုင္အခဲ တစ္ခုအျဖစ္နဲ႔ ေနာက္ဆုံးမွာ ေပါက္ကဲြတဲ့ ေဒါသအဆင့္အထိ ေရာက္သြားတတ္ပါတယ္။ ေဒါသအျဖစ္ ေျပာင္းသြားၿပီဆုိရင္ေတာ့ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆုိး မခဲြျခားႏုိင္ေတာ့ဘဲ အမွားမ်ားစြာကုိ က်ဴးလြန္မိတဲ့အထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာဓေခၚ အစာမေၾကတာေလးေတြ မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

လူ႔ေလာကအသုိင္းအ၀ုိင္းမွာ ေနေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ ေန႔စဥ္ေတြ႕ထိ ဆက္ဆံေနရတဲ့ ဒီအသုိင္းအ၀ုိင္းၾကားမွာ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ကုိယ္အမူအရာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ စကားေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ နားလည္မႈလဲြတာေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ နားလည္မႈလဲြတာေလးေတြ ျဖစ္လာရင္ တုိက္႐ုိက္ေျပာဆုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကုိ မေျဖရွင္းပဲ စိတ္ထဲမွာ ေတးေတးထားရင္ အဲဒီနားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း မ်ားမ်ားလာၿပီး အစာမေၾက ျဖစ္လာတာေတြအထိ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အစာမေၾက ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးၾကားမွာ ေနထုိင္ေျပာဆုိ ဆက္ဆံရတာေတြကအစ ကသိကေအာင့္ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အစာမေၾက ျဖစ္တာေတြဟာ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ အေျပာအဆုိ အေနအထုိင္ေလးေတြေၾကာင့္ ပုိပုိမ်ားမ်ားလာၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ ခုိက္ရန္ေဒါသျဖစ္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အစာမေၾကျဖစ္လာ၊ အဆင္မေျပျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ တစ္ဘက္လူ ဘာပဲလုပ္လုပ္၊ ဘာပဲေျပာေျပာ ကုိယ့္ကုိေစာင္းၿပီး လုပ္ေနေျပာေနတယ္လုိ႔ကုိ ထင္လာတတ္ပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာေအာင္းေနတဲ့ အစာမေၾကမႈေတြ၊ အမ်က္ေတြက လူတစ္ေယာက္ကုိ အေကာင္းျမင္ေပးဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့အထိ ပိတ္ဆ႔ုိထားတတ္ပါတယ္။ ဘယ္သူ႔ကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းမျမင္ေတာ့ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ သူဘာပဲလုပ္လုပ္ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာေတာ့ မဟုတ္တာေတြပဲ ထင္ေနျမင္ေန တတ္ပါေတာ့တယ္။ ဒါဟာ နားလည္မႈလဲြရာက စခဲ့တဲ့ အစာမေၾကမႈေတြရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘယ္သူမဆုိ တစ္နည္းမဟုတ္တစ္နည္း အမွားေလးေတြ လုပ္မိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေစတနာမပါဘဲ ႐ုတ္တရက္ျဖစ္သြားတတ္တဲ့ အလဲြအေခ်ာ္ေလးေတြ၊ အေျပာမွား၊ အလုပ္မွားေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ရွိလာတဲ့အခါ သူသူကုိယ္ကုိယ္ ကုိယ္ခ်င္စာတရားနဲ႔ နားလည္ေပးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ အကယ္၍ သူ႔ေနရာမွာ ကုိယ္ဆုိရင္လည္း ဒီလုိျဖစ္မိမွာပဲလုိ႔ သူ႔ေနရာကေန အစားထုိး ေတြးၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သူမွားသလုိ ကုိယ္လည္းမွားဖူးတတ္တာ ေလးေတြကုိ သတိရၿပီး ခြင့္လႊတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ နားလည္မႈေပးႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္သင့္ပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ မွားတတ္တဲ့အေပၚမွာ အျပစ္ေတြပဲ ျမင္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၾကာရင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦးၾကား အစာမေၾကမႈေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ကုိယ္က အစာမေၾကျဖစ္လာရင္ တစ္ဘက္ကလည္း ျပန္ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လုံး အစာမေၾကတာေတြမ်ားၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ မေခၚမေျပာႏုိင္၊ မျမင္မၾကည့္ႏုိင္တဲ့အထိ ျဖစ္လာကာ အမုန္းႀကီးမုန္းတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အေသးအဖဲြ႕ နားလည္မႈလဲြတာေလးက စခဲ့တဲ့ ျပႆနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာမေၾက ျဖစ္ၾကရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းျဖစ္တဲ့ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကုိ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံျခင္းနဲ႔ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ လူတစ္ဦးနဲ႔ တစ္ဦးၾကားမွာ နားလည္မႈက အရမ္းအေရးႀကီးပါတယ္။ နားလည္မႈမရွိရင္၊ နားလည္မႈ မေပးႏုိင္ရင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အၾကာႀကီး ဆက္ဆံလုိ႔ မရၾကပါဘူး။ အခ်စ္ဆုိတာ နားလည္ျခင္းပဲလုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္း နားလည္မႈ မရွိရင္ ခ်စ္လုိ႔လည္း မရပါဘူး။ အခ်စ္မရွိရင္ အျပစ္ပဲ ၾကည့္တတ္ပါတယ္။ အျပစ္ၾကည့္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ နားလည္မႈလည္း ေပးလုိ႔မရ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ပဲ အခ်စ္ႀကီးတယ္ပဲ ေျပာေျပာ နားလည္မႈလဲြလာၿပီဆုိရင္ အခ်စ္ေတြလည္း ေလ်ာ့လာတတ္ပါတယ္။ နားလည္ ေပးျခင္းဟာ ခ်စ္ေနျခင္းပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်စ္ရွည္ခ်င္ရင္ နားလည္မႈလည္း ရွည္ေအာင္ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ နားလည္မႈရွည္ဖုိ႔အတြက္ နားလည္မႈ ေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ နားလည္မႈရေအာင္ လုပ္ယူဖုိ႔လုိပါတယ္။ အေၾကာင္းတစ္ခုခုေၾကာင့္ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ နားလည္မႈလဲြစရာ ေပၚလာရင္ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ဆုံၿပီး ဒီလုိၾကားတယ္၊ ဒီလုိေျပာၾကတယ္ အဲဒါဟုတ္လား၊ မဟုတ္ဘူးလား စသျဖင့္ ေတြ႕ဆုံေမးျမန္းၿပီး အေျဖမွန္ကုိ ရယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ဒါမွလည္း နားလည္မႈကုိ ေရရွည္တည္ေဆာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ကိုယ့္အခ်င္းခ်င္း တုိက္႐ုိက္မေမးျမန္း၊ မေျဖရွင္းဘဲ တစ္ဆင့္စကား တစ္ဆင့္အၾကားနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ ေတးမွတ္ထားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ အစာမေၾကမႈ စလာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစာမေၾကျဖစ္လာၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ကဲြၾကၿပဲၾကဖုိ႔ စလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစာမေၾကမႈေတြ မျဖစ္ရေအာင္ နားလည္မႈရွိၾကဖုိ႔၊ နားလည္မႈ ေပးၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

စကားစပ္လုိ႔ သိပ္ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့ တပည့္ဒကာေလး ႏွစ္ေယာက္အေၾကာင္း သတိရမိပါတယ္။ သူတုိ႔ဟာ အရင္တုန္းက အေတာ္ခ်စ္ၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းေတြပါ။ ဘယ္သြားသြား ဘယ္လာလာ အတူတူ တစ္တဲြတဲြ ျဖစ္ေနၾကလုိ႔ ေဘးကလူေတြကေတာင္ သူတုိ႔ကုိ လင္မယားေတြလုိ႔ ေျပာၾကတဲ့အထိ ခ်စ္ခင္ၾကတဲ့သူေတြပါ။ ခုေတာ့ ဒီဒကာႏွစ္ေယာက္ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အမုန္းႀကီးမုန္းၿပီး ရန္သူေတြလုိ ျဖစ္ကုန္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ ဒီလုိျဖစ္သြားရျခင္းရဲ႕ အေၾကာင္းက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ နားလည္မႈလဲြရာက စခဲ့ၾကတာပါ။ အဲဒီလုိ နားလည္မႈ လဲြတာေလးအတြက္ တုိက္႐ုိက္ေျဖရွင္းရမွာကုိ အရမ္းရင္းႏွီးၾကတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအခ်င္းခ်င္း ေမးလုိ႔မေကာင္းပါဘူး၊ ေျပာလုိ႔မေကာင္းပါဘူး ဆုိတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ မေျဖရွင္းပဲ ထားရင္းထားရင္းနဲ႔ ၾကာေတာ့ ေဘးကတုိက္တာေတြေရာ၊ ဟုိလူကေျပာ ဒီလူကေျပာတာ ေတြေရာေၾကာင့္ တစ္ေယာက္အေပၚတစ္ေယာက္ အျမင္ေတြေစာင္းၿပီး အစာမေၾကတာေတြပါ ေအာင္းလာကာ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ေပါင္းလုိ႔မရတဲ့အထိ ျဖစ္ကုန္တယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေျဖရွင္းေပး၊ ညႇိေပးေပမယ့္ သူတုိ႔ တစ္ဦးခ်င္းမွာရွိေနတဲ့ ငါဆုိတဲ့ အတၱမာနေတြေၾကာင့္ ဘယ္လုိ႔မွ ညႇိလုိ႔မရျဖစ္ကာ ကဲြၾကၿပဲၾကတာပဲ အဖတ္တင္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေတြအားလုံးရဲ႕ အဓိကတရားခံကေတာ့ နားလည္မႈလဲြတာရယ္ အစာမေၾကတာေတြရယ္က စခဲ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ၾကား အစာမေၾက မျဖစ္ရေအာင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ခ်င္းစာတရားနဲ႔ နားလည္မႈေပးၾကဖုိ႔ ေျပာလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အစာမေၾကမႈေတြ မ်ားလာရင္ အဆင္မေျပမႈေတြနဲ႔ အတူေနမႈေတြမွာ မေျပမလည္မႈေတြ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကုိ တုိက္႐ုိက္ေတြ႕ဆုံ ေမးျမန္းေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ ေျပလည္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္မႈမပါ ႐ုိးသားစြာနဲ႔ပဲ အတူေနတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္း နားလည္မႈကုိ တည္ေဆာက္ကာ အစာမေၾကမႈေတြ ေဖ်ာက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အစာမေၾကတာေတြ မ်ားလာျခင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြက ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လုံး အက်ိဳးယုတ္မႈကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့အတြက္ တဒဂၤခဏ ေတြ႕ဆုံရတဲ့ အခုိက္အတန္႔ေလးမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အစာမေၾကမႈေတြနဲ႔ အမ်က္ေလးေတြ မျဖစ္ၾကေစဖုိ႔ အေသးအဖဲြ နားလည္မႈ လဲြတာေလးေတြကအစ သူမ်ားစကား နားမေယာင္ဘဲ ကုိယ့္အခ်င္းခ်င္း ထိပ္တုိက္ေတြ႕ဆုံ ေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ နားလည္မႈရေအာင္ တည္ေဆာက္ၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါေတာ့တယ္။ အားလုံး အစာေၾကႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား