ေရလုိက္လဲြေနၾကသူမ်ား…

“မေကာင္းတဲ့အလုပ္ဆုိတာ လုပ္ပါမ်ားရင္ အဲဒီမေကာင္းမႈကုိ မေကာင္းမႈလုိ႔ မျမင္ေတာ့ဘဲ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ လုပ္ေနက် အလုပ္တစ္ခုလုိထင္ၿပီး ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး လုပ္ေနမိတတ္တယ္” ဆုိတဲ့ စာေလးကုိ ဖတ္လုိက္ရေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနတဲ့သူတစ္ခ်ိဳ႕ကုိ ျမင္ေယာင္မိပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ေန႔စဥ္ေသာက္ၾက၊ စားၾက၊ ေပ်ာ္ၾကပါးၾက၊ အေလာင္းအစားလုပ္ၾက စတာေတြနဲ႔ အေပ်ာ္လြန္ေနၾကၿပီး အဲဒီအလုပ္ေတြ လုပ္ေနရတာကုိ မေကာင္းဘူးလုိ႔ မထင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတာေတြပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီသူေတြက သူတုိ႔လုိ႔ မလုပ္တဲ့သူေတြကုိေတာင္ မလုပ္လုိ႔ ကဲ့ရဲ႕ေျပာဆုိတတ္ၾကတယ္လုိ႔လည္း ၾကားေနရျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း တစ္ခ်ိဳ႕ မေသာက္မစားတဲ့သူေတြက ေသာက္တတ္စားတတ္တ့ဲ သူေတြကုိ ေရွာင္ၾကတာ ျဖစ္မွာပါ။ ေခတ္ကာလကုိက ေသာက္တတ္စားတတ္မွ ေခတ္မီတယ္လုိ႔ထင္ကာ အဲဒီအေပၚမွာ ေရလုိက္လဲြၿပီး တစ္လဲြဂုဏ္ရွိေနသလုိ ျမင္ေနၾကတဲ့ေခတ္ ျဖစ္ေနေလေတာ့ မေသာက္မစားတတ္တာကုိပဲ လူအလူဖ်င္းလုိ႔ ထင္ေနၾကတဲ့ အျဖစ္ပါ။

တစ္ေလာကေတာင္ မေသာက္မစားဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ေနတဲ့ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာေတာ့ သူအရက္မေသာက္တဲ့ အတြက္သူ႔ကုိ အေျပာခံရတဲ့အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ျပပါေသးတယ္။ သူက “အရွင္ဘုရားေရ… သူငယ္ခ်င္းေတြဆုိေတာ့ အားနာပါးနာနဲ႔ ဆုိင္ကုိလုိက္သြားမိတာ ဆုိင္ေရာက္ေတာ့ အရက္၀ုိင္းမွာ ဘာမွမလုပ္ဘဲ ထုိင္ေနတဲ့ တပည့္ေတာ္ကုိ တစ္ခြက္ေလာက္ ေသာက္ဖုိ႔ေျပာၿပီး တုိက္ၾကပါတယ္၊ တပည့္ေတာ္က မေသာက္ဘဲ ျငင္းဆန္တဲ့အခါက်ေတာ့ “မင္းတုိ႔ အရမ္း႐ုိးအမေနၾကနဲ႔၊ ခုေခတ္ႀကီးမွာ ေသာက္ေသာက္စားစား လူ႔မင္းသား၊ မေသာက္မစား လူ႔ငႏြားတဲ့၊ မင္းတုိ႔လည္း သိပ္ၿပီးေတာ့ ႏြားက်မေနၾကနဲ႔”လုိ႔ ခုမွစေတြ႕ဖူးတဲ့ တပည့္ေတာ္ကုိ အရက္၀ုိင္းမွာ စီနီယာႀကီးတစ္ေယာက္က ေျပာတယ္ဘုရား၊ ေနာက္ပုိင္း တစ္ျခားသူေတြကလည္း “ဘာျဖစ္လဲ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း လုပ္ေပါ့ကြာ”လုိ႔ တုိက္တြန္းၿပီး ေသာက္ခုိင္းပါတယ္၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိၿပီး တပည့္ေတာ္ အဲဒီ၀ုိင္းက ထြက္လာခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္ပါပဲဘုရား…”လုိ႔ ေလွ်ာက္ျပပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက “အင္း… အရက္၀ုိင္းသြားရင္ေတာ့ အရက္သမားစကားေတာ့ ၾကားရမွာပဲ၊ မသြားဘဲ ေနႏုိင္တာေကာင္းေပမယ့္ သြားမိလုိ႔ ၾကားရရင္လည္း အရက္၀ုိင္းကစကား အရက္၀ုိင္းမွာ ထားခဲ့တာ ေကာင္းပါတယ္၊ အရက္သမားစကားေတြေတာ့ ဒကာေလးအေနနဲ႔ လုိက္ၿပီး ခံစားမေနပါနဲ႔”လုိ႔ပဲ ေျပာျဖစ္လုိက္ပါတယ္။

ဟုတ္တယ္။ အရက္၀ုိင္းနားသြားရင္ အရက္သမား စကားေတာ့ ၾကားရမွာ အမွန္ပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ လုိက္ၿပီး မခံစားမိဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ ေသာက္တတ္မွ ဂုဏ္ရွိတယ္၊ ေသာက္တတ္မွ ေခတ္မီတယ္၊ ေသာက္တတ္မွ အေပါင္းအသင္းေပါတယ္လုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကတဲ့ သူေတြၾကားမွာဆုိေတာ့ မေသာက္မစားဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ သူတုိ႔ရဲ႕ အေျပာအဆုိကုိေတာ့ ခံရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သြားမိတာကုိက ကုိယ့္အမွားပဲေလ။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့လည္း လူမႈေရးအရ လုပ္ရတာပဲ ဘုရားလုိ႔ ဆုိၾကတဲ့သူေတြ ရွိပါေသးတယ္။ လူမႈေရးအရ လုပ္ရင္းလုပ္ရင္း လူမႈေရးကေန ပူမႈအေရးေတြ ျဖစ္သြားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ကုိယ့္အတက္ ကုိယ္ျပန္ဆူးတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူကမွေတာ့ ေမြးကတည္းက ေသာက္ေမြးလာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ သြားရင္းလာရင္း ေပါင္းရင္းသင္းရင္းနဲ႔ပဲ လူမႈေရးဆုိကာ စေသာက္မိရာက စဲြသြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အစကေတာ့ ကုိယ္က အရက္ကုိ ေသာက္တာပါ၊ ေနာက္ေတာ့ အရက္က ကုိယ့္ကုိျပန္ေသာက္သြားၿပီး အသက္ပါ ေပ်ာက္သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ညီအရင္း တစ္ေယာက္ရွိပါတယ္။ အခုသူလည္း အရက္က ေသာက္တာကုိ ခံေနရတဲ့ အျဖစ္ပါ။ တစ္ေလာကပဲ စိတၱဇေဆး႐ုံအထိ တင္လုိက္ရေသးတယ္ ေျပာတာပါပဲ။ သူ႔ကုိလည္း ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေျပာဆုိျပဳျပင္ ေပးပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ျပန္တုန္းကေတာင္ ဘုန္းဘုန္းဆီမွာပဲ ဒုလႅဘရဟန္း ခဏ၀တ္ခုိင္းၿပီး တရားထုိင္ ပုတီးစိပ္ လုပ္ခုိင္းခဲ့ပါတယ္။ ေနာင္မေသာက္ဖုိ႔လည္း ကတိေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးေတာင္း၊ ၿခိမ္းေျခာက္မႈေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးလုပ္ၿပီး အရက္ျဖတ္ခုိင္းခဲ့ေပမယ့္ သူကုိယ္တုိင္က မျဖတ္ႏုိင္တဲ့ အခါက်ေတာ့ ခုလုိ ႐ူးသလုိ ေၾကာင္သလုိ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာပဲ။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အမွန္ေျပာရရင္ ညီအစ္ကုိ အရင္းဆုိေပမယ့္ ေျပာမရဆုိမရ ဆုံးမလုိ႔မရ၊ အတတ္ႏုိင္ဆုံး လုပ္ေပးလုိ႔ မရရင္ေတာ့ သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာထဲပဲ ထည့္လုိက္ရေတာ့တာပါပဲ။ ေျပာခ်င္တာက ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ညီကုိယ္တုိင္ ေရလုိက္လဲြၿပီး အရက္နဲ႔ ေပ်ာ္ခဲ့မိေတာ့ အခုလုိ အရက္က သူ႔ကုိျပန္ေသာက္ေနရတာနဲ႔ ႀကဳံေနရတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒါဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့မိတဲ့ အရက္ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မႏွစ္က ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္ၿပီး၀ါဆုိျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ကုိယ္၀ါဆုိမွပဲ ေပၚလာလုိက္တဲ့ နာေရးေတြကလည္း မနည္းလွပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေက်ာင္းကုိ ကုိးကြယ္တဲ့ ရပ္ကြက္ကလည္း ၀န္ထမ္းရပ္ကြက္ ဆင္းရဲတဲ့ရပ္ကြက္ဆုိေတာ့ သာေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ နာေရးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေက်ာင္းကုိပဲ လာပင့္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီ၀ါတြင္းကေတာ့ သာေရးထက္ နာေရးလာပင့္တာက ပုိမ်ားပါတယ္။ ေတာ္ၾကာသက္ေပ်ာက္လုပ္ဖုိ႔ လာပင့္လုိက္၊ ေတာ္ၾကာသရဏဂုံတင္ဖုိ႔ လာပင့္လုိက္၊ ေတာ္ၾကာရက္လည္ လာပင့္လုိက္နဲ႔ေပါ့။ ဘုန္းႀကီးဆုိတာကလည္း သိတဲ့အတုိင္း ရယ္စားငုိစားဆုိေတာ့ သာေရးလည္းၾကြ၊ နာေရးလည္း ၾကြေပးရပါတယ္။ လာပင့္တဲ့နာေရးေတြ ေမးလုိက္လုိ႔ရွိရင္ ဘာျဖစ္လုိ႔ေသတာလဲဆုိ အရက္ေၾကာင့္ေသတာ၊ အသက္ဘယ္ေလာက္လဲဆုိ အသက္ ၂၀ေက်ာ္ ၃၀ ၀န္းက်င္စတာေတြခ်ည္းပဲ မ်ားပါတယ္။ ေနာက္ေတာ့ သူတုိ႔လာပင့္ၿပီဆုိတာနဲ႔ ဘာေၾကာင့္ေသတယ္ဆုိတာ မေမးနဲ႔ အရက္ေၾကာင့္ေသတယ္ဆုိတာ ေျပာစရာမလုိေအာင္ ကြက္တိလုိျဖစ္ေနပါတယ္။

အဲဒီေလာက္ကုိ အရက္သမားေတြ ေပါေနၾကေတာ့တာပါ။ ၿမိဳ႕ေတြမွာေရာ ေတာေတြမွာပါ လူငယ္ေတြကစၿပီး အရက္သမားေတြခ်ည္း ျဖစ္ေနကုန္ၾကပါတယ္။ အရက္ေသာက္တာ ေတာ္ေတာ္ေလးကုိ ဆုိးဆုိးရြားရြား ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြကုိၾကည့္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း တတ္ႏုိင္သမွ် ေဟာေျပာေပးပါတယ္။ အရက္ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြကုိ ေဖာ္ထုတ္ျပပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ေက်ာင္းကဘလက္ဘုတ္မွာေတာင္ အရက္နဲ႔ အသက္ဆုိတဲ့ ကဗ်ာေလးကုိ ေရးၿပီးသတိေပးထား လုိက္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္က ဘုန္းဘုန္းေက်ာင္းမွာ ေရးကပ္ထားတဲ့ ကဗ်ာေလးက ဒီလုိပါ…
“အမ်ားေသာက္တဲ့ ထုိအရက္
ေသာက္သုံးသူကုိ သူကဖ်က္
႐ုပ္ကုိလည္းဖ်က္ စိတ္လည္းဖ်က္
အသက္ကုိပင္ သူကဖ်က္။
တစ္စက္၀င္လ်င္ တစ္ရက္ဖ်က္
ေလ်ာ့ျပန္ေလၿပီ သက္ရွင္ရက္
သြားျပန္ေလၿပီ တစ္ေယာက္တစ္ရက္။
ေရွာင္ပါေလကြယ္ ထုိအရက္…။


ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ အရက္က ဒီကဗ်ာမွာ စပ္ထားသလုိပဲ ေသာက္တဲ့သူေတြကုိ ဖ်က္စီးပစ္ပါတယ္။ အရင္ဆုံး စိတ္ဓာတ္ေတြကုိ ဖ်က္စီးပါတယ္။ ေနာက္ၾကာလာေတာ့ ႐ုပ္အဆင္းကုိပါ ဖ်က္စီးပစ္လုိက္ပါတယ္္။ ေန႔စဥ္အရက္ကုိ စဲြေသာက္ေနတဲ့သူေတြဟာ မၾကာပါဘူး မ်က္ႏွာမွာ အဆီေတြပ်ံလာၿပီး ေဖာေယာင္လာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ၀တာလည္းမဟုတ္ဘဲ မ်က္ႏွာတစ္ခုတည္း ၀သလုိ ေဖာလာပါေတာ့တယ္။ ၾကာေတာ့ ၾကည့္ရတဲ့သူေတာင္ သူ႔မ်က္ႏွာကုိ မၾကည့္ရဲေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အရက္ကပဲ သူတုိ႔ရဲ႕အသက္ကုိ ႏႈတ္သြားတဲ့အထိ ျဖစ္ေစပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရက္ကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြ ရွိေနေပမယ့္ အရက္ကၽြန္ျဖစ္ေနတဲ့ သူေတြကေတာ့ အရက္ေသာက္လုိ႔ အျပစ္ေျပာတာကုိ ႀကိဳက္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ အရက္က ေသာက္တာကုိ ခံေနရတဲ့ သူတုိ႔ေတြက အရက္ေသာက္တတ္တာကုိပဲ ဂုဏ္ယူစရာအျဖစ္ ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အရက္အေသာက္ေကာင္းတာကုိပဲ ခ်ီးက်ဴးစရာလုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ အခုေရာက္ေနတဲ့ ႏုိင္ငံမွာဆုိ ပုိးဆုိးပါတယ္။ အရက္ေသာက္လုိ႔ ပင္ပန္းၿပီး အလုပ္မဆင္းႏုိင္ရင္ သူေ႒းက ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ခြင့္ေပးေပမယ့္ အလုပ္ပင္ပန္းၿပီး က်န္းမာေရး မေကာင္းလုိ႔ ခြင့္ေတာင္းရင္ေတာ့ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာဆုိ ႀကိမ္းေမာင္းတတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ တရားမ၀င္ အလုပ္သမားျဖစ္ေပမယ့္ အရက္ေသာက္ထားတဲ့အခ်ိန္ ရဲနဲ႔ေတြ႕ရင္ေတာ့ ရဲက သူအရက္ ေသာက္ထားတယ္ဆုိၿပီး မဖမ္းဘဲ လႊတ္ေပးတတ္တာေတြလည္း ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီလုိ အရက္နဲ႔ပတ္သက္တဲ့ လြတ္လပ္မႈေတြ ရွိေနၾကတဲ့အတြက္လည္း ေရႊျမန္မာေတြအေနနဲ႔ အႀကိဳက္ႀကီး ႀကိဳက္ေနၾကတာလည္း ျဖစ္မွာပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ အရက္က ေသာက္တာကုိ ခံေနရတယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရက္က ကုိယ့္ကုိ ေသာက္ေနတာကုိ ေသာက္မွန္းမသိေတာ့ တစ္လဲြဆံပင္ေကာင္းၿပီး အေကာင္းကုိ မေကာင္းထင္၊ မေကာင္းကုိ အေကာင္းထင္ကာ ေရလုိက္လဲြကုန္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရက္ေသာက္မွ လူရာ၀င္တယ္၊ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ေပါတယ္၊ ေခတ္မွီတယ္ဆုိတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ အလုိက္လဲြေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္လဲြအေတြးေတြနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ “ေသာက္ေသာက္စားစား၊ လူ႔မင္းသား”လုိ႔ ထင္ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုိက္ဆံရွိတုန္း၊ အလုပ္ရွိတုန္း၊ သန္တုန္းျမန္တုန္း၊ မေသခင္တုန္းေတာ့ လူ႔မင္းသားလုိ႔ ထင္ခ်င္ထင္ၾကမွာေပ့ါ။ အဲ… ပုိက္ဆံလည္းမရွိ၊ အလုပ္လည္းမရွိ၊ ကုသုိလ္လည္းမရွိ၊ သီလလည္း မရွိရင္ေတာ့ ကုိယ့္စကားနဲ႔ကုိ လူ႔ငႏြားျပန္ျဖစ္တတ္တယ္ ဆုိတာေတာ့ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ရွိပါေစေတာ့။ ေျပာမယ္ဆုိရင္ကေတာ့ ေျပာစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာက ေရလုိက္မလဲြၾကဖုိ႔ပါ။ မေကာင္းတာကုိ မေကာင္းမွန္း သိသိႀကီးနဲ႔ အမွားမလုိက္မိၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသာက္မွစားမွ လူရာ၀င္တယ္၊ ဂုဏ္ရွိတယ္၊ ေခတ္မီတယ္ဆုိတဲ့ အျမင္လဲြေတြနဲ႔ အမွားကုိ အမွန္မထင္မိၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ႀကိဳက္လုိ႔ေသာက္တာ၊ ကုိယ္မေၾကာက္လုိ႔ ေသာက္တာဆုိရင္လည္း ကုိယ့္တစ္ေယာက္တည္းပဲ အႀကိဳက္လုပ္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ကုိယ္လုိမေသာက္လုိ႔ မေသာက္တဲ့လူကုိ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ဆုိတာမ်ိဳး မဆဲြေဆာင္မိဖုိ႔ မေျပာမိဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။

ျဖစ္သင့္တာကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ဒီအရက္ရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး အရက္က ကုိယ့္ကုိေသာက္ေနတာေတြက ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ေသာက္ခြင့္ရတုန္း ေသာက္ေနႏုိင္တုန္း ေသာက္ရတာဟာ ေခတ္မီပါတယ္ဆုိတဲ့ အျမင္အေတြးေတြနဲ႔ ေရလုိက္လဲြေနတာေတြကုိ အျမန္ဆုံး ျပဳျပင္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ ျပဳျပင္ႏုိင္ေအာင္လည္း ႀကိဳးစားပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။ ဘယ္ရယ္မဟုတ္၊ ဘယ္သူကုိမွ ရည္ရြယ္တာမဟုတ္ဘဲ ျပဳျပင္ေစလုိတဲ့ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ သက္သက္နဲ႔ ဒီပုိ႔စ္ေလးကုိ ေရးလုိက္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အားလုံးနားလည္မႈႏွင့္အတူ အကယ္၍ ေရလုိက္လြဲေနရင္ ျပဳျပင္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါေတာ့ေၾကာင္း…။

Read more »

ဝါဆုိသကၤန္း လွဴဒါန္းရက်ိဳး...

ဝါဆုိသကၤန္း အလွဴဟာ အၿမဲမျပတ္ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစတဲ့ နိဗဒၶအလွဴ (၇)မ်ိဳးထဲမွာ ပါဝင္တဲ့ ကုသုိလ္ျဖစ္ၿပီး ဒီကုသုိလ္ကုိ အၿမဲမျပတ္ ဆင္ျခင္ပြားမ်ားေနမယ္ဆုိရင္ ေသၿပီးေနာက္ ဘဝမွာ အပါယ္မလားဘူးလုိ႔ အ႒ကထာဆရာမ်ားက ဖြင့္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီနိဗဒၶအလွဴ (၇)မ်ိဳးက
၁။ သရဏဂုံတည္ေနျခင္း
၂။ ငါးပါးသီလလုံၿခဳံေနျခင္း
၃။ စာေရးတံမဲအလွဴ လွဴဒါန္းျခင္း
၄။ လျပည့္လကြယ္ ၁၅ရက္ေန႔မ်ားမွာ လွဴဒါန္းတဲ့ ပကၡအလွဴ လွဴဒါန္းျခင္း
၅။ ဝါဆုိသကၤန္း ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းျခင္း
၆။ ေရတြင္းေရကန္ တူးေဖာ္လွဴဒါန္းျခင္း
၇။ ေက်ာင္းေဆာက္လုပ္ လွဴဒါန္းျခင္း တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအလွဴေတြထဲက နံပါတ္ (၅)အလွဴဟာ ဝါဆုိသကၤန္းအလွဴျဖစ္ၿပီး ဒီခုႏွစ္မ်ိဳးထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ စဲြၿမဲေအာင္ ထိန္းသိမ္းျပဳလုပ္ထားမယ္ဆုိရင္ ဒုတိယဘဝမွာ အပါယ္မလားဘူးလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အထူးသတိျပဳရမွာက ဒီဝါဆုိသကၤန္းအလွဴကုိ လုပ္ထားေပမယ့္ တစ္ျခားအပါယ္လားေစတဲ့ အကုသုိလ္ေတြက အားႀကီးေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အပါယ္လားႏုိင္ပါေသးတယ္။ တစ္ျခားအကုသုိလ္ေတြ မရွိဘူးဆုိရင္ေတာ့ ဒီနိဗဒၶအလွဴထဲက တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ျပဳလုပ္ထားသူဟာ အပါယ္မလားႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝါဆုိသကၤန္း လွဴဒါန္းရက်ိဳးလုိ႔ သီးသန္႔မဟုတ္ဘဲ သကၤန္းလွဴရက်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ အ႒ကထာေတြမွာ ဖြင့္ျပထားတာကေတာ့ သကၤန္းအလွဴဟာ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ ဘုရားတစ္ဆူဆူရဲ႕ အထံေတာ္မွာ ဧဟိဘိကၡဳ (ရဟန္းလာေလာ့) အေခၚခံရကာ ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ရရွိႏုိင္ျခင္း၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ ဝိသာခါတုိ႔လုိ တန္ဘုိးအလြန္ႀကီးမားတဲ့ မဟာလတာ တန္ဆာကုိ ဆင္ျမန္းႏုိင္ျခင္း အက်ိဳးထူးတရားေတြကုိလည္း ရရွိေစႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ကႎဒဒသုတ္မွာေတာ့ အဝတ္သကၤန္း လွဴဒါန္းတဲ့သူဟာ အဆင္းကုိ လွဴဒါန္းရာေရာက္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္အဆင္းအဂၤါ လွပျခင္းအက်ိဳးကုိ ရရွိေစတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဝါဆုိသကၤန္းစတဲ့ သကၤန္းအလွဴကုိ လွဴဒါန္းရတဲ့ သူေတြဟာ အဆင္းကုိလွဴရာေရာက္သလုိ နိဗဒၶအလွဴ အမ်ိဳးအစားျဖစ္တဲ့အတြက္ စဲြၿမဲတဲ့ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစကာ ဒီစိတ္နဲ႔ ေသသြားပါက ေသၿပီးေနာက္မွာ အပါယ္မလားႏုိင္ျခင္း အက်ိဳးထူးကုိ ျဖစ္ေစတဲ့အျပင္ ေနာက္ဆုံးမွာ အမ်ိဳးသားမ်ားအတြက္ ဧဟိဘိကၡဳရဟန္းအျဖစ္၊ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအတြက္ မဟာလတာတန္ဆာကုိ ဆင္ျမန္းခြင့္စတဲ့ အက်ိဳးမ်ားကုိ ျဖစ္ေစေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »

ျဗဟၼဒဏ္…

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူခါနီး မွာေတာ္မူသြားသည့္ စကားမ်ားတြင္ “ခ်စ္သားအာနႏၵာ… ငါဘုရား ကြယ္လြန္ေသာအခါ၌ ဆႏၷရဟန္းအား ျဗဟၼဒဏ္ေပးအပ္၏၊ ေပးရမည္”ဟူသည့္ အမွာစကားလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ ျဖစ္၏။ ထုိအခါ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္က “ျမတ္စြာဘုရား… ျဗဟၼဒဏ္ဟူသည္ အဘယ္ပါနည္း”ဟု ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားသည့္အခါ ျမတ္ဗုဒၶက “ခ်စ္သား အာနႏၵာ… ဆႏၷရဟန္းသည္ သူေျပာဆုိလုိရာ စကားကုိ ေျပာဆုိႏုိင္၏၊ သုိ႔ရာတြင္ ရဟန္းတုိ႔ကမူ ထုိဆႏၷရဟန္းအား တစ္စုံတစ္ခုမွ် မေျပာဆုိအပ္၊ မဆုံးမအပ္၊ မကံျမစ္အပ္၊ ဤကား ျဗဟၼဒဏ္တည္း…”ဟု မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ဤကား မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္တြင္ လာသည့္ ဗုဒၶျမတ္စြာ၏ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္တြင္ မွာၾကားေတာ္မူသြားသည့္ ဆႏၷရဟန္းအား ျဗဟၼဒဏ္ေပးရမည္ဟူသည့္ စကားရပ္ျဖစ္ပါ၏။

စင္စစ္ ဆႏၷရဟန္းကား အျခားသူမဟုတ္။ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ တစ္ခ်ိန္တည္း တစ္ၿပိဳင္တည္း ဖြားျမင္ေတာ္မူခဲ့သည့္ ဖြားဖက္ေတာ္ ဆႏၷအမတ္ပင္ ျဖစ္၏။ ဘုရားအေလာင္း ေတာထြက္ေတာ္မူသည့္ ေန႔တြင္လည္း အေနာ္မာျမစ္ကားနားအထိ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ေပးခဲ့သည့္ အတူေန တပည့္အလုပ္အေကၽြးလည္း ျဖစ္၏။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ားက သူ႔ကုိ ျမင္းၿမီးဆဲြ ေမာင္စံဟု သိေနၾက၏။ ျမတ္ဗုဒၶ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီးေနာက္၌ ဆႏၷသည္ ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ရယူကာ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္သူ႔ကုိ ဆႏၷမေထရ္ဟု ေခၚၾက၏။ ဆႏၷရဟန္းသည္ ရဟန္းျဖစ္ေတာ္မူခဲ့ေသာ္လည္း ရဟန္းတရားကုိ ေကာင္းေကာင္းအားထုတ္မႈ မရွိလွေပ။ ဖြားဖက္ေတာ္ဟူေသာ အေခၚအေ၀ၚ၊ ဘုရားရွင္၏ ငယ္ေဖာ္ဟူေသာ အသုံးအႏႈန္း၊ ဗုဒၶ၏ လူ႔ဘ၀က အလုပ္အေကၽြးဟူေသာ အေျပာအဆုိမ်ားတြင္ သာယာကာ မာန္မာန ၀င္ေနဟန္ ရွိေပ၏။ ဆႏၷရဟန္း၏ အေျပာအဆုိ အေနအထုိင္ အလုပ္အကုိင္ အမွားမ်ား ျမင္ရေတြ႕ရသျဖင့္ အျခားေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ေျပာဆုိဆုံးမသည့္ အခါတြင္လည္း သူက “အရွင္ဘုရားတုိ႔ အေနနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ ေျပာဆုိဆုံးမစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ တရား၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ ဆရာရဲ႕ အရွိန္ေၾကာင့္ ေျပာမည့္ေျပာ တပည့္ေတာ္ကသာ ေျပာရမွာပါဘုရား…” စသည္ျဖင့္ အဆုံးအမ မခံ၊ ျပန္လွန္၍ပင္ ေျပာဆုိတတ္ေသး၏။

ထုိအျပဳအမႈမ်ားေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ ဆႏၷရဟန္းကုိ ကဲ့ရဲ႕ေတာ္မူကာ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ ပညတ္ေပးခဲ့ရ၏။ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ ပညတ္၍ တားျမစ္ေသာ္လည္း ဆႏၷရဟန္းသည္ မိမိကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ျခင္းမရွိ အျပဳမွား၊ အေျပာမွား၊ အႀကံမွားမ်ားျဖင့္သာ ေနၿမဲေနေနေပ၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ျမတ္ဗုဒၶသည္ ဆႏၷရဟန္း၏ အေျခအေနရ ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားမွသာ တရားရႏုိင္သည့္ အေနအထား ရွိေနသျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူခါနီးတြင္ အရွင္အာနႏၵာမေထရ္အား ဆႏၷရဟန္းကုိ သံဃာေတာ္မ်ားက ျဗဟၼဒဏ္ေပးၾကရန္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ေပ၏။ ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူၿပီးေနာက္၌ သံဃာေတာ္မ်ားသည္ ဗုဒၶမိန္႔ေတာ္မူသည့္အတုိင္း ဆႏၷရဟန္းအား ျဗဟၼဒဏ္ ေပးလုိက္ၾက၏။ ဆႏၷရဟန္းႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ အေကာင္းအဆုိး မွန္သမွ်ကုိ ဘာတစ္ခုမွ် မေျပာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈ၍သာ ေနလုိက္ၾကေတာ့၏။ ထုိအခါ အဖဲြ႕အစည္းႏွင့္ ေနရသည့္ဘ၀တြင္ အဖဲြ႕အစည္းက အသိအမွတ္မျပဳ တစ္ပါးတည္း အထီးက်န္ ေနလုိက္ရသျဖင့္ ဆႏၷရဟန္း သတိသံေ၀ဂ ရလာခဲ့၏။ မာန္မာန က်လာခဲ့၏။ အထီးက်န္ျဖစ္ကာ ဆုိဆုံးမသူ မရွိသည့္ အျဖစ္၏ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္သြားခဲ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သံဃာ့ပရိတ္သတ္အား ျပန္ေတာင္ပန္းကာ ရဟန္းတရားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္၏ ေက်းဇူးျဖင့္ ဆႏၷရဟန္းသည္ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားခဲ့ေလေတာ့၏။ ဤကား ျဗဟၼဒဏ္ အေပးခံရသျဖင့္ ဆင္းရဲခဲ့ရသည့္ အျဖစ္ႏွင့္ ေနာင္တရကာ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္သျဖင့္ ရဟန္းတရား ရရွိေတာ္မူသြားသည့္ ဆႏၷရဟန္း၏ ဘ၀တစ္စိပ္တစ္ေဒသပင္ ျဖစ္၏။

ဤ၌ အဓိကေျပာလုိသည္မွာ ျဗဟၼဒဏ္ အေၾကာင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ အလြယ္ေျပာရလွ်င္ ျဗဟၼဒဏ္ဟူသည္ အေျပာခက္၊ အဆုိခက္၊ အဆုံးအမခက္သည့္ သူမ်ားအား ဒဏ္ခတ္သည့္ သေဘာျဖင့္ ေနာင္ၾကဥ္ေစရန္ ျပဳျပင္ဆုံးမသည့္ ဒဏ္တစ္ခုပင္ ျဖစ္၏။ ျဗဟၼဒဏ္ေပးလုိက္သျဖင့္ အေပးခံရသူ ေနာင္တရ၍ ျပန္လည္၀န္ခ် ေတာင္းပန္လာလွ်င္ ခြင့္လြတ္သီးခံၿပီး တရားအလုပ္မ်ားျဖင့္ ေကာင္းမြန္ေစလုိရန္ ျဖစ္၏။ ေနာက္ဆုံး ျဗဟၼဒဏ္ေပးေသာ္လည္း ေနာင္တမရ အသိမ၀င္ မျပဳျပင္လွ်င္ကား သေဗၺသတၱာ ကမၼႆကာဟုသာ သေဘာထားရမည့္ သေဘာရွိ၏။

စင္စစ္ အေသအခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ ျဗဟၼဒဏ္သည္ အျခားအျခားေသာ ျပစ္ဒဏ္မ်ားထက္ပင္ ေၾကာက္စရာ ေကာင္းလွေပ၏။ အျခားေသာ ဒဏ္မ်ားသည္ မိမိက အျပစ္ဒဏ္ခံၿပီးလွ်င္ ၿပီးသြားၿပီး မိမိပတ္၀န္းက်င္ အသုိင္းအ၀ုိင္းႏွင့္ ကင္းကြာႏုိင္ဖြယ္ မရွိေသာ္လည္း ျဗဟၼဒဏ္ အေပးခံရပါက အဖဲြ႕အစည္းရွိၿပီး အဖဲြ႕အစည္းအျပင္ ေရာက္ေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနေပ၏။ မည္သူမွ် မရွိသည့္အခါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္တည္း လြတ္လပ္မႈပင္ ရွိေသးသည္ဟု ထင္ဖြယ္ရွိေသာ္လည္း အဆုိးလည္းေျပာသူ အေကာင္းလည္း ေျပာသူမရွိသည့္အခါတြင္ကား ထုိလြတ္လပ္မႈသည္ အထီးက်န္မႈ၊ စိတ္အားငယ္မႈ၊ အမွားအမွန္ မခဲြျခားႏုိင္မႈ စသည္စသည္ျဖင့္ အဆုိးဘက္သုိ႔သာ ေျပာင္းသြားတတ္ေပ၏။ အလုံးစုံျပည့္စုံသူ မဟုတ္သျဖင့္ ဆရာေကာင္း သမားေကာင္း၊ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းမ်ား၏ အႀကံေပးမႈ၊ ကူညီေဖးမမႈမ်ား လုိအပ္လွေသာ္လည္း ျဗဟၼဒဏ္ အေပးခံရသျဖင့္ ထုိအကူအညီမ်ား ဆုံး႐ႈံးေနရမႈသည္ အမွန္စင္စစ္ ေၾကာက္စရာ အစစ္ပင္ ျဖစ္ေပေတာ့၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာရွိမ်ားက အဆုံးအမလြယ္သူ ျဖစ္ေစရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္၏။ အဆုံးအမခက္သျဖင့္ လစ္လ်ဴ႐ႈကာ ဒဏ္ေပးခံရလွ်င္ ေနာင္တတရား အထီးက်န္မႈမ်ားႏွင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာဆုိးက်ိဳးကုိသာ ျဖစ္ေစႏုိင္ေၾကာင္း သတိေပးေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

အမွန္အားျဖင့္ ဆႏၷရဟန္းသည္ အဆုံးအမခက္သျဖင့္ ေနာက္ဆုံးတြင္ ျဗဟၼဒဏ္ေပးကာ ဆုံးမလုိက္ရေသာ္လည္း အလြန္ဆုိး၀ါးလွသည္ကား မဟုတ္လွေပ။ ယေန႔ေခတ္ႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ဆႏၷရဟန္း၏ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ၾကီးက်ယ္သည္ဟုပင္ မဆုိသာေပ။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ဆုိဆုံးမေခတ္သျဖင့္ ျဗဟၼဒဏ္ေပးရမည္ ဆုိလွ်င္ကား မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားေနၾကမည္သာ ျဖစ္ေပ၏။ ယေန႔ေခတ္တြင္ အခ်ိဳ႕သူမ်ားသည္ ပညာရွိသူေတာ္ေကာင္းထံ အဆုံးအမခံရန္ အသာထား၊ ဆုံးမေပးသည့္ သူ႔ကုိပင္ အေကာင္းမျမင္ အျပစ္တင္သူမ်ားက ပုိမ်ားလွ၏။ အဆုံးအမျပဳေပးလွ်င္ ၀မ္းေျမာက္မႈႏွင့္ လက္ခံလုိက္နာ ျပဳျပင္ရန္မဆုိထားႏွင့္ ဆုံးမျပဳျပင္သူကုိပင္ ေရွာင္ၾကဥ္သြားတတ္ၾက၏။ မိမိအမွားလုပ္ေနသည္ကုိ အသိမ၀င္ မျပဳျပင္ၾကဘဲ အမွန္ေျပာသူ၊ ညြန္ျပသူကုိပင္ အျပစ္ရွာသည္ဟု ထင္တတ္ၾကေသး၏။ သုိ႔ျဖစ္၍လည္း အခ်ိဳ႕ဆရာသမားမ်ားက မရလွ်င္လည္း သူ႔ထုိက္ႏွင့္သူပဲ ရွိပါေစေတာ့ဟုသာ ေနလုိက္တတ္ၾက၏။ ထုိအခါ ဆုိးက်ိဳးျဖစ္သြားသူမွာ အဆုံးအမခက္သူသာ ျဖစ္ခဲ့ရ၏။ ဆရာမရွိ၊ ဆုံးမျပဳျပင္သူမရွိ၊ အေကာင္းညြန္သူမရွိသည့္ ဘ၀ျဖင့္ အမွားအမွန္ မခဲြျခားႏုိင္ဘဲ အမွားကုိ အမွန္ထင္ကာ ေလွ်ာက္ေနမိသျဖင့္ ေနာက္ဆုံးတြင္ အပါယ္လားသည့္ အျဖစ္ႏွင့္ ႀကဳံၾကရတတ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အဆုံးအမခက္သူ ျဖစ္ေနတတ္ေသာ္လည္း ျဗဟၼဒဏ္ေပးရသည္အထိ ဆုံးမရခက္သူ မျဖစ္ၾကရန္ ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

စာေရးသူ၏ အသုိင္းအ၀ုိင္းတြင္လည္း ထုိသုိ႔ အဆံုးအမ ခက္သူမ်ား ရွိေနတတ္၏။ အခ်ိဳ႕က အေျပာခံ အဆုိခံ အဆုံးအမခံရမည္ကုိ ေၾကာက္သျဖင့္ ဆရာသမားမ်ားႏွင့္ ေ၀းရာကုိ ေရွာင္ေနတတ္ၾက၏။ ပုထုဇင္၏ သေဘာအရ အျပစ္အေျပာခံရလွ်င္ မႀကဳိက္ျဖစ္တတ္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အျပစ္ျပ၍ ေျပာလာသည့္အခါ အလုိမက် ျဖစ္ၾကဟန္ ရွိေပ၏။ ဘုန္းႀကီးႏွင့္ေတြ႕လွ်င္၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားလွ်င္ အျပစ္ေျပာခံရမည္ကုိ စုိးရိမ္သျဖင့္ “မသြားတာေကာင္းပါတယ္”ဟု ေတြးကာ ေရွာင္ေနတတ္သည့္ သေဘာရွိ၏။ ထုိသုိ႔ ေရွာင္ရင္ေရွာင္ရင္း ၾကာသည့္အခါ ဘုရားေက်ာင္းကန္ႏွင့္ေ၀းကာ အဆုံးအမလည္းကင္းၿပီး အသုံးမက်သည္မ်ားျဖင့္သာ က်င္လည္ေနတတ္ေပ၏။ အေကာင္းလည္းေျပာသူ၊ အဆုိးလည္းေျပာသူ မရွိသျဖင့္ အေကာင္းအဆုိး အမွားအမွန္ မခဲြျခားႏုိင္ဘဲ အလဲြအမွားမ်ားသာ ျဖစ္ေပၚေနသည္မ်ား ရွိတတ္၏။ အရင္းစစ္သည့္အခါ မိမိက မေကာင္းသည္မ်ား လုပ္မိေနသျဖင့္ မေကာင္းျပၿပီး အေကာင္းေျပာမည္ကုိ ရင္မဆုိင္လုိသျဖင့္ အဆုံးအမမ်ား ေ၀းရာသုိ႔ ေရွာင္ေနၾကသည့္ သေဘာရွိ၏။ စင္စစ္ အေသအခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ အျပစ္ျပၿပီး ေျပာဆုိေပးသူ ရွိေနသည္ကုိပင္ ေက်းဇူးတင္သင့္လွ၏။ မိမိမျမင္သည့္ အျပစ္ကုိ ျမင္ေစသျဖင့္ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပင္ခြင့္ရလွ်င္ ဤသည္မွာ ကုသုိလ္ကံ ထူးသည္၍သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာရွိမ်ားက “အျပစ္ျပ၍ ဆုံးမသူကုိ ေရႊအုိးျပသူအျဖစ္ သေဘာထားပါ”ဟု ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္၏။

အျပစ္ျပလာသူသည္ စင္စစ္ မိမိအက်ိဳးကုိ လုိလားသူျဖစ္၏။ မိမိ၏အက်ိဳးကုိ လုိလားသျဖင့္လည္း အျပစ္မ်ားကုိျမင္ၿပီး အႏွစ္မ်ားျဖင့္ ျပင္ေစရန္ မွားေၾကာင္း၊ မလုပ္သင့္ေၾကာင္း ေထာက္ျပေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္၏။ မိမိအားတုိက္႐ုိက္ ေျပာဆုိလာသည္ကပင္ အေကာင္းျပဳျပင္ေစလုိ၍ ဆုိသည္မွာ ထင္ရွားလွ၏။ အခ်ိဳ႕က အျပစ္ျပေသာ္လည္း မိမိအားတုိက္႐ုိက္ျပျခင္း မဟုတ္ဘဲ မိမိကြယ္ရာတြင္ အပုတ္ခ်ျခင္း ျဖစ္ေနတတ္၏။ အျပစ္ကားျပ၏ သုိ႔ေသာ္ မိမိအား တုိက္႐ုိက္ျပျခင္းမဟုတ္ဘဲ မိမိကြယ္ရာတြင္ အျခားသူမ်ားအား မိမိ၏ အျပစ္ကုိ ျပေနလွ်င္ကား မိမိအက်ိဳးကုိ မလုိလားသူသာ ျဖစ္၏။ မိမိအက်ိဳးကုိ မလုိလားသူဆုိပါက မိမိအမွားလုပ္ေလ၊ အျပစ္လုပ္ေလ၊ မေကာင္းလုပ္ေလ ႀကိဳက္ေလမည္သာ ျဖစ္၏။ မိမိမေကာင္းမ်ားမ်ားလုပ္၍ အဆုိးမ်ားမ်ား ျဖစ္လာမႈကုိသာ လုိလားသျဖင့္ အျပစ္မေျပာ မိမိသေဘာဟုသာ ဆုိေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ မိမိအက်ိဳးကုိ လုိလားသူသည္ကား အမုန္းခံၿပီး အျပစ္ျပကာ တိုက္႐ုိက္ေျပာဆုိျပဳျပင္ ေပးမည္သာျဖစ္္၏။ ဤသေဘာကုိ မိမိအေနျဖင့္ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ရန္ လုိအပ္လွ၏။ အေပၚယံသေဘာ ေဖာ္လံေဖာ ေနသူထက္ မမွန္ေျပာ၍ အႀကံေျပာသူကုိ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္ အေျပာခံရန္ ဖိတ္ေခၚသင့္ေပ၏။ အေကာင္းမေျပာေသာ္လည္း ေစတနာ မေနာျဖင့္ အျပစ္ေျပာလာသည္ကပင္ အက်ိဳးလုိလား၍ ေထာက္ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္ဟု နားလည္ထားရန္ ႀကိဳးစားသင့္၏။

ဆုိလုိသည္မွာ ပုထုဇင္မ်ား၏ သေဘာအရ အျပစ္ေျပာသည္ကုိ မႀကိဳက္တတ္ၾကေသာ္လည္း အက်ိဳးလုိ၍ အျပစ္ေျပာလာလွ်င္ကား ႀကိဳက္တတ္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း ဆုိလုိပါ၏။ အဆုိးအေကာင္း အက်ိဳးအေၾကာင္း မည္သည့္အရာမွ် မေျပာသည္ထက္စာလွ်င္ မိမိအား တုိက္႐ုိက္အျပစ္ကုိ ေျပာဆုိသည္က မိမိအက်ိဳးကုိ လုိလား၍ျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ ဆုိဆုံးမေပးသူ ရွိေနသည္ကပင္ ကံေကာင္းသူျဖစ္ေၾကာင္း ေက်းဇူးတင္တတ္ရန္ ျဖစ္ပါ၏။ အေျပာခက္ အဆုိခက္ အဆုံးမခက္သူ ျဖစ္သျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ မိတ္ေကာင္းမိတ္ေဆြမ်ားက ျဗဟၼဒဏ္အေပးခံရသည့္ အျဖစ္သုိ႔ မေရာက္ေစဘဲ အဆုံးအမ လြယ္သူအျဖစ္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာက၌ ဆႏၷရဟန္းကဲ့သုိ႔ အဆုံးအမခက္၊ အေျပာအဆုိခက္၊ ျပဳျပင္ရခက္သူမ်ား ရွိတတ္ေသာ္လည္း ျဗဟၼဒဏ္ အေပးခံရသည္အထိ အဆုံးအမခက္သူ မျဖစ္ေစရန္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ မိတ္ေကာင္း ေဆြေကာင္းမ်ားက မိမိ၏ အက်ိဳးကုိ လုိလားသျဖင့္ အျပစ္ျပ၍ ေျပာဆုိလာသည့္အခါ အျပစ္ေျပာရ ေကာင္းလားဟူေသာ အေတြးမ်ားျဖင့္ အေ၀းသြားက ေရွာင္ရွားမေနၾကဘဲ မည္သည့္အရာမွ် မေျပာဘဲ ေနသည္ထက္စာလွ်င္ အျပစ္ျပ၍ ေျပာလာေပးသည္ကုိကပင္ မိမိအက်ိဳးကုိ လုိလားသျဖင့္ ေျပာဆုိျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၀မ္းေျမာက္စြာလက္ခံ လုိက္နာျပဳျပင္ ၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ေစတနာျဖင့္ အသိေပးစကား ပါးလုိက္ရပါသည္။ အားလုံး ျဗဟၼဒဏ္မွ ကင္းႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား