ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ဘူးဆုိရင္ျဖင့့္…

မနက္အေစာ ၂နာရီ ခဲြေလာက္ျဖစ္မယ္ထင္တယ္။ အိပ္ေကာင္းေနတဲ့အခ်ိန္ ဖုန္းမက္ေစ့ခ်္ ၀င္လာတဲ့ အသံေၾကာင့္ ႏုိးသြားၿပီး ဘယ္သူက ဘာပုိ႔တာလဲလုိ႔ ၾကည့္လုိက္ေတာ့ “အရွင္ဘုရားေရ… ႐ုိက္ခ်က္က ျပင္းလြန္းေတာ့ ခြင့္လြတ္လုိ႔ မရဘူးဘုရား… (스님~ 너무 기가막혀서 용서가 않되내요)” ဆုိတဲ့ စာနဲ႔အတူ ကုိရီးယား ဒကာမတစ္ေယာက္ ပုိ႔လုိက္တဲ့ မက္ေစ့ခ်္ ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သူ႔စာဖတ္ၿပီး “အင္း… ဒီဒကာမေတာ့ ဒုကၡပဲ”လုိ႔ေတြးရင္း ျပန္အိပ္ေပ်ာ္သြားလုိက္တာ မနက္ ၅နာရီ ႏိႈးးစက္ျမည္မွပဲ ႏုိးလာပါေတာ့တယ္။ အိပ္ယာက ႏုိးလာၿပီး ေနာက္ပုိင္းမွာလည္း “ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ဘူး”ဆုိတဲ့ သူ႔စကားကုိပဲ သတိရေနရင္း လြန္ခဲ့တဲ့ သုံးေလးရက္ေလာက္ကမွ ေက်ာင္းကုိေရာက္လာၿပီး ရင္ဖြင့္သြားတဲ့ ဒီဒကာမရဲ႕ စကားသံေတြကုိပါ ျပန္လည္ၾကားေယာင္ေနမိ ျပန္ပါတယ္။

လူေတြဟာ ဒုကၡေရာက္မွပဲ ဘုရားေက်ာင္းကန္ကုိ သတိရတတ္တယ္ ဆိုတဲ့စကားလုိပဲ ေက်ာင္းမေရာက္တာၾကာတဲ့ ဒီဒကာမလည္း ဒုကၡေတြ တစ္ေပြ႕တစ္ပုိက္နဲ႔ ခုမွပဲေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ သူ႔ၾကည့္ရာတာ နာက်င္မႈ၊ ပူေလာင္မႈ၊ ေသာကျဖစ္မႈ၊ အခဲမေၾကျဖစ္မႈေတြနဲ႔ ျပည့္ႏွက္ေနတယ္လုိ႔ ခံစားမိပါတယ္။ သိေနတာၾကာၿပီျဖစ္တဲ့ ဒီကုိရီးယား ဒကာမဟာ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ တရားပြဲေတြမွာ လာနာဖူး၊ တရားလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ အားထုတ္ဖူးတဲ့သူ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ျမန္မာျပည္ကုိလည္း ေရာက္ဖူးတဲ့သူပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔စိတ္သက္သာရာ သက္သာေၾကာင္း ေျဖေပးႏုိင္မယ့္ ဆရာဒကာအေနနဲ႔ေရာ ကလ်ာဏမိတၱအေနနဲ႔ပါ အားကုိးတႀကီး ေက်ာင္းကုိ ေရာက္လာတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒကာမနဲ႔ စကားေျပာၾကည့္တဲ့ အခါမွာေတာ့ သူ႔ခံစားခ်က္ေတြကုိ သိခြင့္ရခဲ့ပါတယ္။ တတ္ႏုိင္သမွ် ဓမၼနဲ႔ ေျဖဆည္ေပးခဲ့ပါတယ္။ သူခံစားေနရတာက သူကုိယ္တုိင္ အစစအရာရာ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြက္ေပး၊ လုိအပ္တာမွန္သမွ် ျဖည့္ဆည္းေပး၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အကူအညီေပး၊ ေက်းဇူးျပဳေပးခဲ့တဲ့ သူတစ္ေယာက္က သူ႔အေပၚ ေက်းဇူးကန္းသြား၊ သူ႔ကုိအသုံးခ်သြား၊ သူျဖစ္ေစခ်င္တဲ့ ပုံစံအတုိင္း ျဖစ္မသြားဘဲ အမ်ားေရွ႕မွာ သူ႔ကုိအ႐ူးလုပ္သြားတဲ့ အတြက္ အခဲမေၾကျဖစ္ၿပီး နာၾကည္းစြာ ခံစားေနရတဲ့ အျဖစ္ပါ။ တရားထုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေပမယ့္လည္း တရားထုိင္တဲ့အခါတုိင္း ဒီစိတ္အေတြးေတြပဲ ၀င္ေနေတာ့ တရားလည္း ထုိင္မရတဲ့အေၾကာင္း ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ေျပာလည္းေျပာ၊ မ်က္ရည္လည္းက်၊ ေဒါသလည္းထြက္ေနတဲ့ ဒီဒကာမကုိၾကည့္ၿပီး သူေျပာခ်င္တာေတြ ေျပာႏုိင္ေအာင္ သူေျပာသမွ်ကုိ အလုိက္သင့္ စိတ္၀င္တစား နားေထာင္ေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီလုိဒုကၡဆုိတာ လူေတြၾကားမွာ ေျပာလုိ႔မျဖစ္သလုိ သူ႔အလုပ္နဲ႔သူ ႐ႈတ္ေနၾကတဲ့ လူေတြမွာ တစ္ျခားသူ ကိစၥကုိ အခ်ိန္ေပး နားေထာင္ေပးဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္ပါဘူး။ ဘုန္းၾကီးေတြကေတာ့ နားလည္းနားေထာင္ေပး စိတ္သက္သာေအာင္ တရားနဲ႔လည္း ေျဖေဆးေပးၿပီး ကုသေပးတတ္တဲ့အတြက္ အခုလုိ အားကုိးတစ္ႀကီး ရင္လာဖြင့္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔စိတ္တုိင္းက် သူေျပာခ်င္ရာ နားေထာင္ေပးလုိက္၊ လုိအပ္တဲ့အခါ တရားစကားေလးေတြနဲ႔ အားေပးႏွစ္သိမ့္ေပးလုိက္ေတာ့ သူ႔ခံစားခ်က္ နဲနဲ႔ေပါ့သြားတယ္ ထင္ပါတယ္။ မ်က္ႏွာမွာ အရင္ကေလာက္ ျပင္းထန္တဲ့ ခံစားခ်က္ မရွိေတာ့တာ သတိထားမိပါတယ္။ သူလည္း ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၿပီးသြားလုိ႔လား မသိဘူး နဲနဲၿငိမ္သြားပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ သူ႔ကုိ ေအးရာေအးေၾကာင္း စိတ္ေျပရာ ေျပေၾကာင္း ေအးေအးေဆးေဆး တရားစကား ေျပာေဟာေပးျဖစ္ပါတယ္။

“အင္း… ဒကာမေရ… နားေထာင္ရတာ၊ ၾကားရတာေတြအတြက္ တကယ့္ကုိ စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္႐ုံ၊ အႀကံျပဳ႐ုံကလဲြၿပီး ဒကာမရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြအေပၚမွာေတာ့ ကူၿပီးခံစားေပးဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ အဲဒီခံစားခ်က္ေတြ ေလ်ာ့သြားဖုိ႔ကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ႀကိဳးစားျပဳျပင္ၾကည့္ရမွာပါ။ ျဖစ္ခဲ့သမွ်ေတြကုိ ေသခ်ာျပန္ေတြးၾကည့္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီေလာက္ခံစားေနရတာလဲ ဆုိတာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ ဆန္းစစ္ၾကည့္ပါ။ ကုိယ္က ဒီမွာလာၿပီး ဘယ္ေလာက္ပဲ ခံစားျပေနပါေစ တစ္ဘက္သူကေတာ့ သိမွာလည္း မဟုတ္သလုိ သူ႔အလုပ္ သူလုပ္ေနမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒါဆုိ ကုိယ္က ကုိယ့္ဖာသာျဖစ္၊ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ခံစား၊ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ နားၾကည္းေနသလုိ ျဖစ္ေနမွာေပါ့။ ဒီလုိ သူနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေတြးေတြ၀င္တုိင္း အရင္ဆုံး နာက်င္စြာ ခံစားေနရတာက ဒကာမကုိယ္တုိင္ပဲ မဟုတ္လား..။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ အားလုံးဟာ ကုိယ့္ေၾကာင့္ျဖစ္တာခ်ည္းပဲလုိ႔ေတာင္ ေျပာရမလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အက်ိဳးတရားမွန္သမွ် အေၾကာင္းကင္းၿပီး ဘာမွမျဖစ္ဘူးလုိ႔ ဆုိသလုိ အခု ဒကာမ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡဟာလည္း အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။

အေၾကာင္းျပန္ၾကည့္ေတာ့ ကုိယ္ပဲစခဲ့တာ မဟုတ္လား…။ ကုိယ္ပဲစၿပီး သူ႔ကုိ အကူအညီေပးခဲ့တာ၊ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ေနရင္ျဖစ္ရဲ႕နဲ႔ သူ႔ေနာက္လုိက္ၿပီး သူ႔ကုိ သနားခဲ့ ကူညီခဲ့ ျပည့္ဆည္းေပးခဲ့တာလည္း ဒကာမကုိယ္တုိင္ပါပဲ။ အေရးအႀကီးဆုံးက ဒကာမရဲ႕ ဒီလုိခံစား နာၾကည္းခ်က္ေတြဟာ သူ႔အေပၚမွာ ထားခဲ့တဲ့ ဒကာမရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ကုိယ္ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အတုိင္း၊ ကုိယ္ျဖစ္ေစခ်င္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္မလာေတာ့ အခဲမေၾက ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာေပါ့။ မညွာတမ္းေျပာရရင္ ဒကာမကုိယ္တုိင္ ေပးခဲ့တဲ့ ကူညီမႈ၊ ေက်းဇူးျပဳမႈေတြဟာ ျပတ္သားမႈ မရွိဘဲ အေႏွာင္အဖဲြ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြနဲ႔ ေပးခဲ့တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခုလုိ ဆုိးက်ိဳးေတြ ေပၚလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိးက်ိဳးလုိ႔ ဆုိရတာကလည္း ဒကာမေနရာက ၾကည့္ၿပီး ေျပာရတာပါ။ တစ္ဘက္သူကေတာ့ ဒကာမလုိ ျဖစ္ခ်င္မွ ျဖစ္မွာပါ။ သူ႔မွာ ဒကာမလုိ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ၊ ျဖစ္ခ်င္တဲ့ပုံစံေတြ ရွိမွာမဟုတ္တဲ့အတြက္ သူ႔စိတ္ကေတာ့ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေနမွာပါ။ မျဖစ္တာကေတာ့ ဒကာမပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ၿပီးခဲ့တဲ့ အတိတ္ကုိ အတိတ္မွာပဲ ထားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ျဖစ္ၿပီးသမွ်ေတြကုိ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေမ့ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ မေကာင္းတဲ့ အေတြးအျမင္ ခံစားခ်က္ဆုိတာ ျမန္ျမန္ေမ့ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ ေတြးတုိင္းေတြးတုိင္း ခံစားေနရ၊ ေတြးတုိင္းေတြးတုိင္း အကုသုိလ္ေတြရေနမယ့္ အရာေတြကုိ အျမန္ဆုံး ေမ့ေဖ်ာက္ႏုိင္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစမယ့္ အရာေတြဟာ သတိရတုိင္း၊ သတိရတုိင္း ကုသုိလ္ေတြ တုိးေနႏုိင္ေစေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့အရာေတြကေတာ့ ေတြးတဲ့သူကုိ ေတြးတုိင္းေတြးတုိင္း၊ သတိရတုိင္း သတိရတုိင္း ပူေလာင္မႈ၊ မေက်နပ္မႈ အခဲမေၾကမႈေတြပဲ တုိးပြားေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒကာမအေနနဲ႔ ျဖစ္ၿပီးခဲ့တဲ့ အတိတ္ကုိ ျပန္တမ္းတၿပီး ပူေဆြးေသာက ျဖစ္ေန၊ ေၾကကဲြ၀မ္းနည္းေန၊ အလုိမက် ျဖစ္ေနမယ့္အစား အဲဒါေတြကုိ အျမန္ဆုံးေမ့ႏုိင္ေအာင္၊ တစ္ဘက္က သူ႔အေပၚကုိလည္း မေက်နပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ အၿငိဳးအေတးေတြ ထားမေနဘဲ ခြင့္လြတ္သီးခံကာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းအႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္…”
စသျဖင့္ ဘုန္းဘုန္းလည္း ဒီဒကာမ အျမန္ဆုံး စိတ္သက္သာရာ ရေအာင္၊ သူ႔စိတ္ေလး ပုံမွန္ျဖစ္သြားေအာင္ တတ္ႏုိင္သမွ် ေဟာေျပာျပသ အႀကံျပဳျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အဓိက ေျပာျဖစ္တာကေတာ့ “ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အၿငိဳးအေတးေတြနဲ႔ ကလဲ့စားေခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားတာထက္စာရင္ သီးခံမႈနဲ႔ ခြင့္လြတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖုိ႔…” ေျပာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတုန္းကေတာ့ ဒကာမကုိယ္တုိင္ပဲ စိတ္ကေလး တစ္ျဖည္းျဖည္း ေပ်ာ့ေျပာင္းသြားၿပီး “ခြင့္လြတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားပါမယ္..”လုိ႔ ဆုိကာ ဦးခ်ကန္ေတာ့ၿပီး ျပန္သြားခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ သူ႔ဆီက ေရာက္လာတဲ့ ဖုန္းမက္ေစ့ခ်္က “ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ပါဘူး…”တဲ့။ ဒါဆုိရင္ေတာ့…

ဟုတ္တယ္။ ခြင့္လြတ္ဖုိ႔ ေျပာတာကုိ ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ဘူး ဆုိရင္ေတာ့ သူ႔သေဘာအတုိင္းပါပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ခြင့္မလြတ္ႏုိင္မႈရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ အမုန္းတရား၊ အၿငိဳးအေတးမ်ားနဲ႔ သူၿပိဳင္ကုိယ္ၿပိဳင္ အႏုိင္လုရင္း အျပန္အလွန္ အတုံ႔အလွည့္ေတြနဲ႔ မၿပီးႏုိင္တဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈ သံသရာ ရွည္ေနၾကဦးမယ္ ဆုိတာေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕မႈ၊ အာဃာတထားမႈေတြနဲ႔ ျပႆနာတစ္ခု ေျပလည္ေစဖုိ႔၊ ရန္ၿငိမ္းဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္ဘဲ ခြင့္လြတ္သီးခံမႈနဲ႔ ရန္ၿငိဳးမဖဲြ႕မႈ၊ ကလဲ့စားမေခ်မႈကပဲ ရန္ေအးၿပီး ျပႆနာၿငိမ္းေစမယ့္ တစ္ခုတည္းေသာ နည္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိခြင့္မလြတ္ႏုိင္မႈ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕မႈဆုိတဲ့ အျဖစ္မ်ိဳးဟာ ဘုရားလက္ထက္မွာလည္း ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္တုန္းက ကာဠယကၡိနီ ဘီးလူမနဲ႔ သာ၀တၳိျပည္ သူေ႒းတစ္ဦးရဲ႕ သမီးတုိ႔ဟာ အတိတ္ဘ၀က စခဲ့တဲ့ ရန္ၿငိဳးေတြေၾကာင့္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ျဖစ္ကာ သံသရာမွာ ရွည္ၾကာေစခဲ့ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုမွာ သူေ႒တစ္ဦးရဲ႕ ဇနီးမယားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ရာက စခဲ့တဲ့ ရန္ၿငိးဟာ ေနာက္ဘ၀ေတြအထိ ပါသြားခဲ့ၾကပါတယ္။ သူေ႒းဇနီးဘ၀မွာ ခံခဲ့ရတဲ့ တစ္ေယာက္က ခြင့္မလြတ္ႏုိင္တဲ့ အၿငိဳးနဲ႔ ဆုေတာင္းခဲ့ရာမွ ေနာက္ေနာက္ဘ၀ေတြမွာ တစ္ေယာက္က ၾကက္မျဖစ္တဲ့အခါ၊ တစ္ေယာက္က ေၾကာင္မျဖစ္ၿပီး ၾကက္မရဲ႕ ဥေတြကုိ စားပစ္လုိက္၊ ၾကက္မက မေက်နပ္လုိ႔ ေနာင္ဘ၀သူ႔ကုိ ႏုိင္တဲ့သူျဖစ္ပါေစလုိ႔ ဆုေတာင္းတဲ့အတြက္ ေနာင္ဘ၀မွာ တစ္ေယာက္က သမင္မျဖစ္၊ တစ္ေယာက္က က်ားသစ္မျဖစ္ၿပီး သမင္ေမြးရင္း က်ားစားရင္းျဖစ္ကာ သမင္မက မေက်နပ္ေတာ့ ထပ္ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ ထပ္ဆုေတာင္း၊ ထပ္ကလဲ့စားေခ် လုပ္လုိက္ၾကတာ အတိတ္ဘ၀ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သူတလွည့္ကုိယ္တလွည့္ အျပန္အလွန္ ရန္ၿငိဳးေတြဖြဲ႕ၿပီး သံသရာ က်င္လည္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ အခုေနာက္ဆုံးဘ၀ ေဂါတမျမတ္စြာ ဘုရားလက္ထက္မွာေတာ့ ဘီလူးမနဲ႔ သူေ႒းသမီးျဖစ္လာၿပီး ရန္ၿငိဳးေတြဖဲြ႕ရင္း ေနာက္ဆုံးမွာ ဘုရားရွင္နဲ႔ ေတြ႕တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶက သူတုိ႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ ခြင့္မလြတ္ႏုိင္မႈေၾကာင့္ သံသရာမွာ အျပန္အလွန္ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ရင္း က်င္လည္ခဲ့ရတဲ့အေၾကာင္း ေျပာျပရင္း “ဘယ္သူက ငါ့ကုိ ဘာလုပ္ဖူးတယ္၊ ဘယ္လုိေျပာဖူးတယ္၊ ဘယ္လုိႀကံဖူးတယ္ စတဲ့ ခြင့္မလြတ္ႏုိင္တဲ့ ရန္တုံ႔မူျခင္းမ်ားျဖင့္ ဘယ္ေတာ့မွ ရန္မၿငိမ္းႏုိင္ေၾကာင္း၊ ရန္တုံ႔မမူျခင္း၊ ခြင့္လြတ္ျခင္းျဖင့္သာ ရန္တုိ႔သည္ ၿငိမ္းေအးႏုိင္ေၾကာင္း…” စသျဖင့္ ဓမၼစကား မိန္႔ၾကားေတာ္ မူလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးလည္း တစ္ဦးအေပၚ တစ္ဦးခြင့္လြတ္ၾကရင္း တရားရသြားခဲ့ပါတယ္။

ဒါဟာ ဘုရားလက္ထက္မွာ တကယ္ျဖစ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းအရာထဲက တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ဘဲ ရန္ၿငိဳးဖဲြ႕ၾကရာမွ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ အျပန္အလွန္ အၿငိဳးအေတး အာဃာတ၊ ကလဲ့စားေခ်မႈေတြဟာ သံသရာကုိ ရွည္ၾကာေစၿပီး လြတ္ေျမာက္ရာအမွန္ နိဗၺာန္နဲ႔ ေ၀းေနတတ္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳ ဆင္ျခင္သင့္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္လြတ္လပ္ခြင့္အရ ခြင့္မလြတ္ဘဲ ေနလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခြင့္မလြတ္ဘဲ ေနျခင္းရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ရလာဘ္ေတြအတြက္ေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ျပန္ခံရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာအဆုံးသတ္ဖုိ႔ ကုိယ္လုပ္တဲ့ ေကာင္းကံ၊ မေကာင္းကံေတြကုိ အဆုံးသတ္မွ ျဖစ္မွာပါ။ အၿငိဳးအေတးေတြနဲ႔ လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြကုိ ခြင့္လြတ္သီးခံမႈနဲ႔ အဆုံးသတ္မွပဲ ၿပီးဆုံးၾကမွာပါ။ ကံေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ျဖတ္မွပဲ သံသရာလည္မႈက ရပ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ခံလုိက္ရလုိ႔ မေက်နပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ခြင့္မလြတ္ႏုိင္ဘူးဆုိၿပီး အၿငိဳးအေတးေတြထားကာ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ့္အတြက္လည္း အတုံ႔အလွည့္ ျပန္ျဖစ္ကာ သံသရာအဆက္ ရွည္ၾကာလ်က္ေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ျပႆနာတုိင္းမွာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူမွားတယ္၊ ဘယ္သူမွန္တယ္၊ ဘယ္သူေကာင္းတယ္၊ ဘယ္သူမေကာင္းဘူး စတဲ့အေတြးမ်ားနဲ႔ အၿပိဳင္အဆုိင္၊ အျပန္အလွန္၊ အၿငိဳးအေတးေတြ ထားမေနၾကဘဲ ျဖစ္ၿပီးသမွ် အတိတ္ကုိ သခၤန္းစာယူကာ ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အားလုံးကုိ ခြင့္လြတ္ႏုိင္ေအာင္သာ အမွတ္သတိ မျပတ္ရွိလ်က္ သံသရာအဆက္ ျဖတ္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပဲ လုိပါေတာ့တယ္။ သံသရာရွည္မယ့္ အရာေတြကုိ ခြင့္လြတ္ျခင္းနဲ႔ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကုိသာ ေရြးခ်ယ္ၾကဖုိ႔ပဲ လုိပါေတာ့တယ္။ တျဖည္းျဖည္း ႀကိဳးစားၾကည့္ၾကဖုိ႔လည္း တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။ အားလုံး ခြင့္လြတ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

Live Questions and Answers (4)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

04 May 10 16:45
shinthan

ဆရာေတာ္ဘုရား... တစ္နာရီအတြင္းမွာပဲ ပရိတ္ၾကီး(၁၁)သုတ္လံုးရြတ္တာနဲ႔ (၁၁)ထဲမွ တစ္သုတ္သုတ္ကို တစ္နာရီလံုး ရြတ္တာတို႔တြင္ ဘယ္ဟာက ပိုအစြမ္းထက္ပါလဲဘုရား။ သိပါရေစဘုရား..

04 May 10 16:47
မနာပဒါယီ>>shinthan
ဘယ္လုိပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ပဲ ရြတ္ရြတ္ အဓိကကေတာ့ ရြတ္တဲ့အခုိက္မွာ ေစတနာ၊ ေမတၱာ၊ သဒၶါတရား အျပည့္နဲ႔ ရြတ္ဆုိႏုိင္မႈက အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ ဒီပရိတ္ပ႒ာန္းစသည္ ရြတ္တာဟာ တကယ္ေတာ့ သမထဘာ၀နာ ပြားတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အေရအတြက္ မ်ားမ်ားရြတ္ႏုိင္တာက အဓိကမက်ဘဲ ရြတ္ေနတဲ့အခုိက္မွာ စိတ္ေစတနာ ၾကည္လင္စြာနဲ႔ သဒၶါတရား၊ ကုသုိလ္တရား အားေကာင္းေနဖုိ႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ ေန႔စဥ္ စရဏတစ္ခု အေနျဖင့္ အဓိ႒ာန္ေလးတစ္ခုကုိယူၿပီး ရြတ္ဆုိပူေဇာ္ႏုိင္ရင္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ ရြတ္ပြားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အစြမ္းထက္တာ၊ မထက္တာ၊ အက်ိဳးေပးေကာင္းတာ မေကာင္းတာက ကုိယ့္အလုပ္မဟုတ္ဘဲ စိတ္ေစတနာအျပည့္ ၊ သဒၶါတရားအျပည့္နဲ႔ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မပါဘဲ ဘုရားတရားေတာ္မ်ားကုိ ပူေဇာ္မႈကသာ ကုိယ့္အလုပ္လုိ႔ သေဘာထား ရြတ္ဆုိႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ပရိတ္ရြတ္မႈက ပုိၿပီးအဓိပၸါယ္ ျပည့္၀ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ပုတီးအပတ္ေရမ်ားေအာင္ အျမန္စိပ္တဲ့ ဖုိးသူေတာ္ ပုတီးဆိပ္သလုိမ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ အေရအတြက္ထက္ နည္းနည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရြတ္တဲ့အခုိက္မွာ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မပါတဲ့ စိတ္ေစတနာ၊ သဒၶါနဲ႔ ရြတ္ဆုိတာက ပုိအေရးႀကီးပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ပရိတ္ပ႒ာန္းစသည္ ရြတ္တဲ့အခါ အစြမ္းထက္ေစဖုိ႔ ရြတ္ဆုိသူမ်ား ျပည့္စုံရမယ့္ ၁။ ပုဒ္အကၡရာကုိ မွန္ကန္စြာ ရြတ္ဆုိႏုိင္မႈ၊ ၂။ ပရိတ္ရဲ႕ အနက္အဓိပၸါယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္း နားလည္မႈ၊ ၃။ သတၱ၀ါေတြအေပၚမွာ သနားတဲ့ က႐ုဏာစိတ္၊ အက်ိဳးလုိလားတဲ့ ေမတၱာစိတ္မ်ိဳး ထားရွိမႈဆုိတဲ့ အဂၤါရပ္ေတြနဲ႔ ညီေအာင္ ရြတ္ဆုိႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒီလုိ သဒၶါတရားေတြ၊ ေစတနာေတြနဲ႔ အဂၤါရပ္ေတြ ျပည့္စုံေနမယ္ဆုိရင္ တစ္သုတ္ပဲရြတ္လည္း အစြမ္းထက္ကာ အက်ိဳးအာနိသင္ ရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေရအတြက္မ်ားဖုိ႔ထက္ ေန႔စဥ္ပုံမွန္ နိစၥ၀တ္ တစ္ခုအေနျဖင့္ ေစတနာ သဒၶါတရားလက္ကုိင္ထားက ကုိယ္တတ္ႏုိင္သမွ် ရြတ္ပြားႏုိင္တာက ပုိၿပီး အဓိကက်တဲ့အတြက္ နည္းေပမယ့္ အႏွစ္ရွိတဲ့ ရြတ္ဆုိနည္းကသာ ပုိေကာင္းပါေၾကာင္း အႀကံေကာင္းေပးလုိက္ပါတယ္။

12 May 10 19:26
safflower

ဘုန္းဘုန္းဘုရား ... တပည့္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေမးပါရေစဘုရား။
(၁) တပည့္ေတာ္ ေကာင္းတာေတြ ကိုလုပ္ေပမယ့္ ေကာင္းက်ဳိးကိုမခံစားရပါဘူး၊ သူမ်ားေတြက မေကာင္းမႈလုပ္ေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ ေကာင္းက်ဳိးကိုခံစားရတာပါလဲ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ သူတပါးကို မဟုတ္မမွန္ မတရားတာကို ကိုယ္က စတင္ျပီး ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ခဲ့ပါဘူးဘုရား။ ဒါေပမယ့္ တပည့္ေတာ္အေပၚ မတရား အနိုင္က်င့္မႈမ်ားကို ၾကံဳေတြ႔ရပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္မွ သူမ်ားအား ျပန္လည္ တိုက္ခိုက္ေသာအခါ ထိုသူမ်ား နာက်င္ခံစားရ သကဲ့သို႔ တပည့္ေတာ္လည္း ျပန္လည္နာက်င္ ရပါတယ္ဘုရား။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလိုျဖစ္ရတယ္ ဆိုတာကို တပည့္ေတာ္အား ရွင္းျပေပးပါဘုရား။
(၂) တပည့္ေတာ္တို႔ ဘာသာမွာ ဘိုးေတာ္ မယ္ေတာ္ေတြဆိုတာ တကယ္ရိွပါ သလားဘုရား။ အခြင့္ရိွရင္ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

13 May 10 05:20
မနာပဒါယီ>>> safflower
(၁) ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပးဆုိတာ အခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ရပါတယ္။ အက်ိဳးေပးခ်ိန္တန္မွ၊ အက်ိဳးေပးခြင့္ႀကဳံမွ အက်ိဳးေပးႏုိင္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိတဲ့ ကုိယ္လုပ္တဲ့ ကံေတြမွာ ဒီဘ၀မွာ ခ်က္ခ်င္းအက်ိဳးေပးတဲ့ ကံေတြရွိသလုိ၊ ေသၿပီးဒုတိယဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံေတြ၊ ေသၿပီး ေနာက္ေနာက္ဘ၀မွာ အက်ိဳးေပးတဲ့ ကံေတြ၊ အက်ိဳးမေပးဘဲ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားတဲ့ ကံေတြလည္း ရွိတတ္တဲ့အတြက္ အခ်ိန္တန္၊ အခြင့္အခါ ႀကဳံမွပဲ အက်ိဳးေပးႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ကံေတြထဲမွာ အတိတ္ကံ ပစၥဳပၸန္ ကံဆုိတာလည္း ရွိပါတယ္။ ပစၥဳပၸန္မွာ လုပ္တဲ့ကံေတြ အက်ိဳးေပးခ်င္ေပမယ့္ အတိတ္ကံက အားေကာင္းေနရင္လည္း လက္ရွိပစၥဳပၸန္ကံေတြမွာ အက်ိဳးေပးခြင့္ မရဘဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ သတၱ၀ါေတြ အခုပစၥဳပၸန္ဘ၀မွာ ခံစားေနၾကတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးေတြဟာ အတိတ္က ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ဒီဘ၀မွာ ေကာင္းမႈေတြဘယ္ေလာက္ပဲ ျပည့္စုံေအာင္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ေနေပမယ့္ ေကာင္းတာေတြ ေရာက္မလာဘဲ အဆုိးေတြပဲ ျဖစ္ေနတတ္တာ ရွိသလုိ၊ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ မေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေပမယ့္ ေကာင္းက်ိဳးေတြပဲ ဆက္တုိက္ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိလူေတြဟာ ေျပာမယ္ဆုိရင္ အေဟာင္းစားေနတဲ့ သူေတြလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒီျပႆနာမ်ိဳးအတြက္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာထားတဲ့ စကားရွိပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားက “မေကာင္းမႈျပဳေသာ သူပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းမႈ အက်ိဳးမေပးေသးေသာ ကာလပတ္လုံး ေကာင္းျမတ္ေသာ အာ႐ုံကုိ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေသး၏၊ မေကာင္းမႈ အက်ိဳးေပးေသာ အခါ၌မူကား မေကာင္းမႈျပဳသူသည္ မေကာင္းက်ိဳးကုိ ခံစားရ၏။ ေကာင္းမႈျပဳေသာ သူပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ေကာင္းမႈအက်ိဳးမေပးေသးေသာ ကာလပတ္လုံး မေကာင္းေသာအာ႐ုံကုိ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္ေသး၏၊ ေကာင္းမႈအက်ိဳးေပးေသာ အခါ၌မူကား ေကာင္းမႈျပဳေသာသူသည္ ေကာင္းက်ိဳးတုိ႔ကုိသာ ေတြ႕ျမင္ရေတာ့၏။” လုိ႔ ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေကာင္းမႈေတြလုပ္ေနေပမယ့္ မေကာင္းတာေတြနဲ႔ပဲ ႀကဳံေနရတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဘုရားစကားေတာ္အတုိင္း စိတ္ဓာတ္မက်ပဲ ေကာင္းတာေတြကုိသာ ဆက္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကံအက်ိဳးေပးက်လာတဲ့ အခ်ိန္မွာေတာ့ ဘယ္သူမွ တားမရေအာင္ အက်ိဳးေပးေကာင္းေတြ ရလာမွာ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ ေျဖၾကား အႀကံျပဳလုိပါတယ္။

၂။ ဗုဒၶသာသနာမွာေတာ့ ဘုိးေတာ္မယ္ေတာ္စတဲ့ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြ ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ကုိးကြယ္ရာ အစစ္ရွိပါတယ္။ ေလာကီနယ္ပယ္မွာေတာ့ ဘုိးေတာ္၊ မယ္ေတာ္ အမည္ခံတဲ့ ေလာကဓာတ္ ဆရာေတြ ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ရွိလည္းရွိေနၾကပါတယ္။

Read more »

၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာ အပ…

ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာအမ်ား ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းေလ့ရွိၾကသည့္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ သတိေပး ေျပာဆုိမႈ စကားမ်ားတြင္ “၀ဋ္လုိက္တတ္တယ္၊ ၀ဋ္လုိက္လိမ့္မယ္၊ ငရဲႀကီးမယ္…”စသည္ျဖင့္ ေျပာဆုိၾကသည့္ စကားမ်ား ရွိ၏။ မေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ ျပန္ခံရတတ္သည့္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈတြင္ ၀ဋ္အျဖစ္ ျပန္ခံရသည့္ အကုသုိလ္အက်ိဳးႏွင့္ ၀ဋ္ေကၽြးမပါဘဲ အကုသုိလ္ အျပစ္သက္သက္ကုိသာ ျပန္ခံရသည့္ အကုသုိလ္အက်ိဳး ဟူ၍ရွိတတ္ရာ အခ်ိဳ႕အကုသုိလ္ကံမ်ားသည္ အကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ခံၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးအရိယာ ဘ၀အထိ ၀ဋ္ေၾကြးးအေနျဖင့္ ေပးဆပ္ရသည့္ အကုသုိလ္မ်ားအျဖစ္ ရွိတတ္ၿပီး အခ်ိဳ႕အကုသုိလ္ကံ မ်ားသည္ကား အကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ခံၿပီးသည္ႏွင့္ ၿပီးျပတ္သြားႏုိင္သည့္အျပင္ ကုသုိလ္ကံအစြမ္းျဖင့္ ယင္းအကုသုိလ္ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္မရေအာင္ပင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္သည့္ ကံမ်ားအျဖစ္ ရွိတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ အျပစ္ခံၿပီးေသာ္လည္း အေၾကြြးက်န္ေနတတ္သည့္ သေဘာရွိသည့္ ကံႏွင့္ အေၾကြးမက်န္ အျပစ္ခံကာ ေကာင္းသည့္ကံျဖင့္ အပျပဳႏုိင္သည့္ သေဘာရွိသည့္ကံမ်ားကုိ ရည္ရြယ္၍ “၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာ အပ”ဟု ေျပာစမွတ္ ျပဳၾကျခင္းျဖစ္၏။

အကုသုိလ္အလုပ္တစ္ခုခုသည္ အကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ေပးတတ္သည္ မွန္ေသာ္လည္း ျပဳလုပ္တတ္သူ၏ ေစတနာ၊ ရည္ရြယ္ခ်က္သုိ႔လုိက္ကာ အက်ိဳးအျပစ္ အႀကီးအေသး ကြာျခားတတ္၏။ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ အားေကာင္းၿပီး ႀကိဳတင္ႀကံစည္မႈမ်ားျဖင့္ မျဖစ္ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္တတ္သည့္ အကုသုိလ္ကံမ်ားသည္ အျပစ္ခံၿပီးေသာ္လည္း အေၾကြးက်န္ကာ ၀ဋ္ေၾကြးအျဖစ္ ခံရတတ္၏။ ေစတနာပါေသာ္လည္း ရည္ရြယ္ခ်က္မရွိ ႐ုတ္တရက္ မျဖစ္မေန လုပ္လုိက္ရသည့္ အကုသုိလ္ကံမ်ိဳးသည္ကား ေစတနာပါသျဖင့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိႏုိင္ေသာ္လည္း အက်ိဳးေပး အားနည္းကာ အားေကာင္းသည့္ ကုသုိလ္ကံတစ္ခုခုျဖင့္ လႊမ္းမုိးႏုိင္လွ်င္ ထုိမေကာင္းမႈ၏ အက်ိဳးေပးမႈကုိ အပျပဳထားႏုိင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္မွန္သမွ် မျပဳလုပ္ဘဲ ေရွာင္ရွားရန္ လုိအပ္ေသာ္လည္း မျဖစ္မေနလုပ္လုိက္ရသည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ကား ၀ဋ္ေၾကြးတင္သည့္ အကုသုိလ္အျပစ္မ်ား မျဖစ္ၾကရန္ အထူးသတိျပဳသင့္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

စင္စစ္ ၀ဋ္ေၾကြးခံရသည္ ျဖစ္ေစ၊ ငရဲခံရသည္ ျဖစ္ေစ ႏွစ္ခုလုံးသည္ အကုသုိလ္ကံ၏ အက်ိဳးေပးမႈမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ မိမိလုပ္ခဲ့သည့္ အကုသုိလ္အလုပ္သည္ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ အျပည့္ျဖင့္ တမင္သက္သက္ ႀကိဳတင္ႀကံစည္ကာ ျပဳလုပ္သည့္ အကုသုိလ္ကံျဖစ္ပါက အကုသုိလ္ အျပစ္ခံၿပီးေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးအရိယာ ဘ၀အထိ ထုိအကုသုိလ္ကံ၏ အက်ိဳးေပးသက္ေရာက္မႈ ရွိေနေသးကာ အေၾကြးအျဖစ္ ေပးဆပ္ရတတ္၏။ တစ္ခါတစ္ရံ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္အလုပ္ကုိ လုပ္ျဖစ္သြားေသာ္လည္း တမင္ႀကိဳတင္ႀကံစည္ၿပီး လုပ္သည့္အလုပ္မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ မျဖစ္မေနလုပ္လုိက္ရသည့္ အခါမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္၏။ ထုိသုိ႔ေသာ အကုသုိလ္ အလုပ္မ်ိဳးသည္ကား ေကာင္းမႈကုသုိလ္တစ္ခုခုျဖင့္ ေခ်ဖ်က္ႏုိင္လွ်င္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ အက်ိဳးေပးခြင့္မသာဘဲ အေဟာသိကံ ျဖစ္သြားတတ္သည့္အျပင္ အျပစ္ခံရလွ်င္လည္း ထုိအျပစ္ဒဏ္ကုန္ဆုံးသည္ႏွင့္ တစ္ၿပိဳင္နက္ ေျပေပ်ာက္သြားကာ ေနာက္ကံတစ္ခု၏ အက်ိဳးေပးကုိ ရရွိေစသည့္ သေဘာရွိ၏။

မွန္၏။ ၀ဋ္ေၾကြးသည္ကား အလြန္ေၾကာက္ဖြယ္ ေကာင္းလွ၏။ ၀ဋ္ေၾကြးတင္သည့္ အကုသုိလ္ အလုပ္ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ကား ေလာကအထြဋ္ ျဖစ္ေတာ္မူသည့္ အနႏၲ တန္ခုိးရွင္ ဘုရားပင္လည္း ၀ဋ္ေၾကြးမွန္က ေပးဆပ္ခဲ့ရ၏။ ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပထားသည့္ ၀ိပါက္ေတာ္ (၁၂)ပါးသည္ ျမတ္ဗုဒၶ ပါရမီျဖည့္စဥ္ အေလာင္းေတာ္ဘ၀က လုပ္ခဲ့သည့္ အကုသုိလ္ကံမ်ား၏ အေၾကြးမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ အကုသုိလ္အျပစ္မ်ားကုိ ခံၿပီးေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးဘ၀အထိ ၀ဋ္ေၾကြးေတာ္ကုိ ေပးခံသြားခဲ့ရ၏။ ဗုဒၶ၏ ၀ဋ္ေၾကြးေတာ္ (၁၂)ပါးတြင္ “ေ၀ဘာရေတာင္ေစာင္းမွ ေက်ာက္ေမာင္းဆင္ကာ ေဒ၀ဒတ္က လုပ္ႀကံသျဖင့္ ေျခေတာ္ကုိ ေက်ာက္လႊာထိသည့္ ဒဏ္ကုိ ခံခဲ့ရသည့္ ၀ဋ္ေၾကြးေတာ္သည္ အတိတ္ဘ၀ ပါရမီျဖည့္စဥ္က သူၾကြယ္အမ်ိဳး၌ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ထုိစဥ္က ညီကုိလွည့္စားေခၚသြားကာ ေက်ာက္ျဖင့္ဖိညွပ္၍ ႀကိတ္ေခ်ထုသတ္ခဲ့သည့္ အကုသုိလ္ အလုပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုဘ၀ ရွင္ေတာ္ဗုဒၶအျဖစ္မွာ ခါးကုိက္တတ္သည့္ ေ၀ဒနာကုိ မၾကာမၾကာ ခံစားရသည့္ ၀ဋ္ေၾကြးေတာ္သည္ အတိတ္ဘ၀ လက္ေ၀ွ႕သမား ျဖစ္စဥ္က ၿပိဳင္ဘက္ကုိ အႏုိင္ရသည့္အခါတုိင္း ခါး႐ုိးကုိ ႐ုိက္ခ်ိဳးကာ ေျမေပၚခ်သတ္ျပခဲ့သည့္ အကုသုိလ္ အလုပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘုရားဘ၀ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္တြင္ ၀မ္းေတာ္လားၿပီး အားအင္ခ်ိဳ႕ကာ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူခဲ့ ရသည့္ ၀ဋ္ေၾကြးေတာ္သည္လည္း အတိတ္ဘ၀ တစ္ခုတြင္ ေဆးစရာျဖစ္စဥ္က ေဆးဖုိမေပးဘဲ ေရွာင္လြဲေနတတ္သည့္ လူနာတစ္ဦးအား ၀မ္းေလွ်ာေဆးတုိက္ကာ လုပ္ႀကံခဲ့သည့္ အကုသုိလ္ အလုပ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ဗုဒၶကုိယ္ေတာ္တုိင္ ျပန္လည္ေဟာၾကားေတာ္ မူခဲ့သည္ ျဖစ္စဥ္မ်ားကုိ ၾကည့္လွ်င္ ၀ဋ္မွာအၿမဲ ျဖစ္ခဲ့သည္ သာဓကမ်ားအျဖစ္ အထင္အရွား ရွိေနသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔အတူ တန္ခုိးေတာ္အရာတြင္ ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူသည့္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီးသည္လည္း ခုိးသားငါးရာ၏ ႐ုိက္ႏွက္မႈဒဏ္ျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ ၀င္စံေတာ္မူခဲ့ရ၏။ ထုိအေၾကြးသည္ အတိတ္ဘ၀ တစ္ခုက မ်က္မျမင္ မိခင္အုိႀကီးအား ေတာအုပ္တစ္ေနရာ ေခၚေဆာင္သြားကာ သူခုိးဓားျပမ်ား၏ ႐ုိက္ပုတ္လုယက္ေစမႈကုိ ျဖစ္ေစခဲ့သည့္ အကုသုိလ္လုပ္ရပ္၏ ၀ဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိအကုသုိလ္ေၾကာင့္ပင္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ အျပစ္ခံကာ ေနာက္ဆုံးဘ၀အထိ က်န္အေၾကြးကုိ ျပန္ဆပ္ခဲ့ရ၏။ ရည္ရြယ္ခ်က္ ႀကီးႀကီးျဖင့္ ႀကိဳတင္ႀကံစည္ကာ ေစတနာအျပည့္ထည့္ၿပီး့ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ မေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုသည္ သာမာန္အကုသုိလ္အက်ိဳး အျဖစ္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ အရိယာဘ၀အထိ လုိက္လာတတ္သည့္ ၀ဋ္ေၾကြးတစ္ခုအျဖစ္ ခံရတတ္သည္ကုိ ျမတ္ဗုဒၶႏွင့္ အရိယာ သာ၀ကႀကီးမ်ားက ထင္ရွားျပေနေပ၏။

မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ အကုသုိလ္အလုပ္၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈသည္ “ငရဲ” သုိ႔မဟုတ္ မိမိလုပ္ခဲ့သည့္ လုပ္ရပ္ႏွင့္ ထပ္တူျပန္ခံရသည့္ “၀ဋ္ေၾကြး”အျဖစ္ ရွိေနသည္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ပါ၏။ မေကာင္းသည့္ အလုပ္တစ္ခုသည္ ၾကီးသည္ျဖစ္ေစ၊ ေသးသည္ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္သူ၏ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္သုိ႔ လုိက္ကာသာ အက်ိဳးအျပစ္ ႀကီးမႈမႀကီးမႈကုိ ျဖစ္ေစ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ လုပ္လုိက္သည့္ မေကာင္းမႈအလုပ္သည္ အေသးအဖဲြေလးပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္သည့္ပုဂၢိဳလ္၏ ေစတနာမွာ ျပင္းထန္ႀကီးမားေနသျဖင့္ အက်ိဳးရလာဘ္သည္လည္း ႀကီးမားသြားတတ္သည္မ်ား ရွိတတ္၏။ အေသးအဖဲြေလးဟု အထင္ေသးကာ ျပဳလုပ္တတ္သည့္ အကုသုိလ္သည္ အက်ိဳးေပးသည့္အခါ အလြန္ဆုိး၀ါးစြာ အက်ိဳးေပးတတ္သည္ကုိ သတိျပဳသင့္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ျမတ္ဗုဒၶက “အနည္းငယ္ေသာ မေကာင္းမႈသည္ ငါ့အား အက်ိဳးသက္ေရာက္လိမ့္မည္ မဟုတ္ဟု မေကာင္းမႈကုိ မထီမဲ့ျမင္ မေအာက္ေမ့ရာ၊ မိုးေရေပါက္သည္ က်ဖန္မ်ားေသာ္ ေရအုိးသည္ ျပည့္လာဘိသကဲ့သုိ႔ သူမုိက္သည္ အနည္းငယ္ အနည္းငယ္မွ်ေသာ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳဖူးဖန္မ်ားလာေသာ္ မေကာင္းမႈျဖင့္ ျပည့္၏။” ဟု ေဟာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ယေန႔ေခတ္သည္ ဆုတ္ကပ္ကာလ ျဖစ္၍လားမသိ။ ဘုရားအစရွိသည့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက မည္မွ်ပင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္၏ အက်ိဳးအျပစ္မ်ားကုိ ေဟာေျပာပါေသာ္လည္း မေကာင္းမႈ၏ ဒဏ္ခတ္မႈကုိ မခံရေသးသမွ် ပုထုဇင္မ်ားသည္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မေၾကာက္ၾကဘဲ ျဖစ္ေနေပ၏။ ၎တုိ႔သည္ မေကာင္းမႈမ်ား အက်ိဳးေပးမႈကုိ စုၿပဳံၿပီး ခံလာရၿပီ ဆုိမွသာ ေျခမကုိင္မိ လက္မကုိင္မိျဖစ္ကာ နီးစပ္ရာ အားကုိးကုိ ရွာတတ္ၾကသည့္ သေဘာရွိ၏။ အခ်ိဳ႕လည္း မိမိ၏ လုပ္ရပ္ကုိ သတိမျပဳ မဆင္ျခင္ဘဲ မေကာင္းသည့္ ဒဏ္ခက္မႈမ်ား ႀကဳံသည့္အခါမွသာ “ကံဆုိးလုိက္တာ၊ ၀ဋ္ႀကီးလုိက္တာ”ဟု ဆုိကာ ကံႏွင့္၀ဋ္ကုိ ပုံခ်တတ္ၾက၏။ စင္စစ္ အခ်ိဳ႕ေသာ မေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ား၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈသည္ ေနာင္ဘ၀မ်ားအထိ မေစာင့္ေတာ့ဘဲ ယခုဘ၀မွာပင္ လက္ေတြ႕အက်ိဳး ေပးသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ သူတစ္ပါးကုိ ဒဏ္ခတ္သည့္ အကုသုိလ္ကံသည္ ယခုဘ၀မွာပင္ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပန္ခံရသည့္ အခါမ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ ထုိအခါ အခ်ိဳ႕က “အဲဒါ ၀ဋ္လည္တာ”ဟု ဆုိတတ္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕ကလည္း “သူ႔စရိတ္နဲ႔ သူသြားတာပဲ”ဟု ဆုိတတ္ၾက၏။ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ ဤသည္မွာ မေကာင္းသည့္လုပ္ရပ္၏ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈပင္ ျဖစ္၏။

ေစတနာပါသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ကံေျမာက္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားျဖစ္သျဖင့္ အလုပ္လုပ္သည့္ အခါတုိင္း စိတ္ေစတနာကုိ အထူးသတိျပဳ လုပ္သင့္လွ၏။ အထူးသျဖင့္ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္ အလုပ္မ်ားသည္ မလုပ္ဘဲ ေနႏုိင္လွ်င္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေသာ္လည္း မျဖစ္မေန လုပ္မိၾကသည့္အခါ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အားေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ား မျဖစ္ရန္ ဆင္ျခင္သင့္လွ၏။ ႐ုတ္တရက္ လုပ္ျဖစ္ခဲ့သည့္ မေကာင္းမႈ လုပ္ရပ္မ်ားတြင္ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အားနည္းတတ္သျဖင့္ အက်ိဳးေပးလည္း အားနည္းတတ္ေသာ္လည္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ၿပီး ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ အျပည့္ျဖင့္ ျပဳလုပ္ၾကသည့္ အကုသုိလ္ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ကား ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ အားႀကီးသျဖင့္ အက်ိဳးေပးလည္း အားႀကီးတတ္သည္ကုိ သတိျပဳသင့္၏။ အေသအခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ က်ဴးလြန္တတ္သည့္ အျပစ္မ်ားသည္ ဓမၼဥပေဒအားျဖင့္ မဆုိထားႏွင့္ ေလာကဥပေဒအားျဖင့္လည္း ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈ ပါသျဖင့္ ပုိ၍အျပစ္ႀကီးသည္ကုိ သတိျပဳမိၾကမည္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္အေၾကာင္းျဖင့္ပင္ ျဖစ္ေစ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မလုပ္မိၾကရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ မေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုသည္ အပါယ္ငရဲအထိ က်ေရာက္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အပါယ္ငရဲမွ လြတ္လာျပန္လွ်င္လည္း ထပ္တူျပန္လည္ ေပးဆပ္ရသည့္ ၀ဋ္ေၾကြးမ်ား ရွိတတ္သျဖင့္ ငရဲႏွင့္၀ဋ္ကုိ ရွည္ေစတတ္သည့္ မည္သည့္မေကာင္းမႈမ်ိဳးကုိမွ် မလုပ္မိၾကရန္ လုိအပ္လွေပ၏။ အေသးအဖဲြေလးဟု အထင္ေသးကာ ေစတနာပါပါျဖင့္ လုပ္မိတတ္သည့္ မေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္တစ္ခုသည္ အက်ိဳးေပးသည့္အခါ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ မေကာင္းသည့္ အျပစ္ဒဏ္ကုိ ျပန္ခံရၿပီး ထုိအျပစ္မ်ား ခံၿပီးေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးအရိယာ ဘ၀အထိ ၀ဋ္ေၾကြးအျဖစ္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရ တတ္သည္ကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္သင့္လွေပ၏။ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္မႈႏွင့္ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္အားႀကီးလွ်င္ ၀ဋ္ေၾကြးတစ္ခုအျဖစ္ ျပန္လည္ေပးဆပ္ရၿမဲ ျဖစ္သျဖင့္ ၀ဋ္ကုိၿမဲေစမည့္ အကုသုိလ္အမႈမ်ား မလုပ္မိၾကရန္ ႀကိဳးစားသင့္လွ၏။ “၀ဋ္မွာအၿမဲ ငရဲမွာ အပ”ဟု ဆုိၾကသည့္ အကုသုိလ္လုပ္ရပ္၏ တန္ျပန္အက်ိဳး ေပးမႈသည့္ ငရဲ သုိ႔မဟုတ္ ၀ဋ္ေၾကြး အျဖစ္ ျပန္ခံရတတ္သျဖင့္ မည္သည့္ အကုသုိလ္အလုပ္မ်ိဳးကုိမွ် မလုပ္မိၾကရန္ လုိအပ္ေပ၏။ အေကာင္းဆုံးကား ၀ဋ္ကင္းျပတ္ရာ အလုပ္ကုိ လုပ္ႏုိင္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါ၏။ ၀ဋ္ကင္းရာအလုပ္ကား ကံမ်ားကုိ ျဖတ္ေပးသည့္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္သည့္ ဘာ၀နာ အလုပ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ငရဲႏွင့္၀ဋ္ ကင္းရာျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းကုိ အခ်ိန္ရွိခုိက္ သတိစုိက္၍ ရရွိထားသည့္ ဘ၀အခုိက္တြင္ မေကာင္းမႈေရွာင္ၿပီး ေကာင္းမႈေဆာင္ကာ အားသြန္ခြန္စုိက္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကရန္သာ တုိက္တြန္းလုိက္ရေပေတာ့၏။ ငရဲႏွင့္၀ဋ္ တဲြ၍လႊတ္သည့္ အျပစ္အကုသုိလ္ ဤထုိထုိကုိ မပုိသတိ အလုိမရွိေအာင္ သတိေဆာင္ၿပီး မေကာင္းမႈကုိ ေရွာင္ႏုိင္ရန္္သာ ႀကိဳးစားပါဟု အႀကံျပဳလုိက္ရေပေတာ့၏။ အားလုံး ငရဲႏွင့္၀ဋ္ကင္းရာျဖစ္သည့္ အလုပ္မ်ားျဖင့္သာ ဘ၀ပန္းတုိင္ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား