အညြန္႔တုံးသူ…

“အညြန္႔တလူလူ တက္ေနတဲ့ သူ႔ဘ၀ကုိ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြကပဲ ဖ်က္စီးပစ္လုိက္တာပါ၊ သူ႔ကုိယ္ကုိယ္သူ မထိန္းႏုိင္ေတာ့ ဘာမဟုတ္တဲ့ အရာေလးကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး မလုပ္သင့္တာကုိ လုပ္လုိက္မိတာေပါ့။ ခုေတာ့ သူ႔ဘ၀ဟာ သြားၿပီ… ဘာမွ အဖက္ဆယ္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး၊ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ သူ႔ဘ၀ဟာ အညြန္႔တုံးသြားတာပါပဲ၊ သူလုပ္ခဲ့တဲ့အလုပ္က သူ႔ကုိ အညြန္းတုံးသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစခဲ့တာပါပဲ…”စသည္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေနသည့္ ဘ၀မွ က်႐ႈံးသြားၿပီး ဘ၀တက္လမ္း ေမွးမွိန္သြားသည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကုိ စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ စာေရးသူကုိ ရင္လာဖြင့္သြားသည့္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ စကားသံအခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိမိတ္ေဆြ ျပန္သြားေသာ္လည္း သူခ်န္သြားသည့္ စကားမ်ားက စာေရးသူကုိ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေစခဲ့၏။ အထူးသျဖင့္ သူေျပာသြားသည့္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ စကားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး စဥ္းစားေနမိ၏။ “အညြန္႔”ဟူေသာ စကားကုိ လုိသလုိစဲြယူ ေတြးေနမိ၏။

“အညြန္႔တလူလူတက္သည္၊ အညြန္႔က်ိဳးသည္၊ အညြန္႔တုံးသည္”စသည္ျဖင့္ အသုံးျပဳၾကသည့္ ျမန္မာစကား အညြန္႔ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ အေကာင္းဘက္ကုိညြန္းၿပီး ေအာင္ျမင္မႈကုိ ကုိယ္စားျပဳေန၏။ ေလာကေ၀ါဟာရ အသုံးအားျဖင့္ ေကာင္းသည့္အဓိပၸါယ္ကုိ ေဆာင္ေန၏။ လူတစ္ေယာက္၏ တက္လမ္းကုိ အညြန္႔ဟု ရည္ညြန္းကာ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနျခင္းကုိပင္ ေအာင္ျမင္ေနသည္ဟု ဆုိၾက၏။ ထုိတက္ေနသည့္ အညြန္႔ကုိ မက်ိဳးေစရန္၊ တက္ေနသည့္ အညြန္႔ကုိ မတုံးေစရန္၊ ထုိအညြန္႔ကုိ ရွင္သန္ေနေစရန္ ၀ုိင္း၀န္းေစာင့္ေရွာက္ေလ့ ရွိၾက၏။ ဤသည္မွာ အညြန္႔ကုိ မတုံးေစလုိ၍ ျဖစ္ၿပီး အညြန္႔အေပၚ တြယ္တာေန၍ ျဖစ္၏။ ထုိအညြန္႔ ရွင္သန္ေနမႈကုိ လုိလားေန၍ ျဖစ္၏။ ေလာကသားတုိ႔ကား အညြန္႔ကုိ ရွင္သန္ေနေစ၏။ အညြန္႔ကုိ တြယ္တာေနေပ၏။

သုိ႔ေသာ္ ထုိအညြန္႔ကုိ မလုိလားသူမ်ား၊ အညြန္႔ကုိ မရွင္သန္ေစလုိသူမ်ား၊ အညြန္႔ကုိ တုံးေစလုိသူမ်ား၊ အညြန္႔ကုိ တုံးေအာင္ လုပ္ေနသူမ်ားကား ရွိေနျပန္၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ အညြန္႔ရွင္သန္ေနမႈကုိ မလုိလားၾကေပ။ အားမေပးၾကေပ။ ထုိသူတုိ႔အျမင္ ေလာကသားတုိ႔ လုိလားၾကသည့္ အညြန္႔သည္ ၎တုိ႔အတြက္ အစစ္အမွန္ ၿငိမ္းခ်မ္းရာသုိ႔ သြားရာလမ္းတြင္ ဆူးေညာင့္ခလုပ္သာ ျဖစ္ေနေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အညြန္႔တက္ရန္ထက္ အညြန္ဖ်က္ရန္ အားထုတ္ၾက၏။ အညြန္႔ရွင္သန္ရန္ထက္ အညြန္႔တုံးရန္ ႀကိဳးစားၾက၏။ ထုိသုိ႔ ႀကိဳးစားသျဖင့္ အညြန္႔တုံးသြားလွ်င္ အညြန္႔တုံးသူအျဖစ္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူၾက၏။ ထုိသူမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ အညြန္႔ရွင္သန္ရန္မဟုတ္၊ အညြန္႔တုံးရန္ ျဖစ္၏။

သူတုိ႔အျမင္အရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ပင္ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနသူမဟုတ္၊ အညြန္႔တုံးသူသာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္ကုိ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟု ေခၚေ၀ၚအသုံးျပဳၾက၏။ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟု အေခၚခံခဲ့ရ၏။ ဘုရားရွင္ကုိ အညြန္႔တုံးသူဟု သမုတ္ၾကသူမ်ားကား အျခားသူမ်ားမဟုတ္၊ ပရိဗုိဇ္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ မာဂ႑ိယပရိဗုိဇ္ႏွင့္ ဘာရဒြါဇတုိ႔ပင္ ျဖစ္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကု႐ုတုိင္း၊ ကမၼာသဓမၼ အမည္ရွိသည့္ နိဂုံးတြင္ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဘာရဒြါဇ ပုဏၰား၏ မီးတင္းကုတ္တြင္လည္း တရားေဟာခဲ့ရေသး၏။ တစ္ေန႔ ဘုရားရွင္ မရွိခုိက္ ဘာရဒြါဇ ပုဏၰားသည္ မိမိထံသုိ႔ ေရာက္လာေသာ မာဂ႑ိယပရိဗုိဇ္ႏွင့္ ဟုိဟုိဒီဒီ စကားမ်ား ေျပာဆုိျဖစ္ၾက၏။ သူတုိ႔ေျပာသည့္စကားမ်ားတြင္ ဗုဒၶအေၾကာင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္၏။ ဗုဒၶသည္ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံသူျဖစ္ေၾကာင္းေျပာဆုိ၏။ ထုိအခါ မာဂ႑ိယက သူ႔အျမင္ေျပာရလွ်င္ ဗုဒၶသည္ အညြန္႔တုံးသူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ၏။ ထုိသူတုိ႔ေျပာေနၾကသည့္ စကားသံကုိ မီးတင္းကုတ္အျပင္မွ ျမတ္ဗုဒၶက ၾကားေတာ္မူ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး စကား၀ုိင္းအနီးသုိ႔ သြားေရာက္ကာ မာဂ႑ိယေျပာသည့္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ စကားကုိ ေထာက္ခံေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ဗုဒၶက “မာဂ႑ိယ မ်က္စိသည္ အဆင္း႐ူပါ႐ုံ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ႐ူပါ႐ုံ၌ ေပ်ာ္ပုိက္၏၊ ႐ူပါ႐ုံ၌ ႏွစ္ျခိဳက္၏၊ ထုိမ်က္စိကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆုံးမထားၿပီ၊ လုံေအာင္ျပဳထားၿပီ၊ ေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီ၊ ပိတ္ဆုိထားၿပီ၊ ထုိမ်က္စိကုိ ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းငွါလည္း တရားေဟာၿပီ စသည္ျဖင့္ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အညြန္႔တုံးသူ ျဖစ္သည္ဟု သင္ဆုိျခင္း ျဖစ္သည္မဟုတ္ေလာ၊ ထုိ႔အတူ နားသည္ အသံဟူေသာ သဒၵါရုံ၊ ႏွာေခါင္းသည္ အနံ႔ဟူေသာ ဂႏၶာ႐ုံ၊ လွ်ာသည္ အရသာဟူေသာ ရသာ႐ုံ၊ ကုိယ္သည္ အေတြ႕ဟူေသာ ေဗာ႒ဗၺာ႐ုံႏွင့္ စိတ္သည္ သေဘာတရားဟူေသာ ဓမၼ႐ုံ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ေပ်ာက္ပုိက္၏၊ ႏွစ္ျခိဳက္၏၊ ထုိ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆုံးမထားၿပီ၊ လုံေအာင္ျပဳထားၿပီ၊ ေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီ၊ ပိတ္ဆုိ႔ထားၿပီ၊ ထုိနား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ကုိ ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းငွါလည္း တရားေဟာၿပီ စသည္ျဖင့္ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အညြန္႔တုံးသူ ျဖစ္သည္ဟု သင္ဆုိျခင္း ျဖစ္သည္မဟုတ္ေလာ”ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ မာဂ႑ိယကလည္း “မွန္ပါ အရွင္ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည့္ အေၾကာင္းကုိပဲ ရည္ရြယ္ၿပီး အညြန္႔တုံးသူဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္ဘုရား..” (မာဂ႑ိယသုတ္) ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အထက္ပါအတုိင္း မာဂ႑ိယ၏ စကားကုိ ေထာက္ခံကာ တရားစကား ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဤစကားျဖင့္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းျပေတာ္မူ၏။

ဤေနရာတြင္ အဓိကေျပာလုိသည္မွာ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ စကားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ အေၾကာင္းပင္ျဖစ္၏။ ေလာကသားမ်ားျမင္သည့္ အညြန္႔ႏွင့္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျမင္သည့္ အညြန္႔မတူညီမႈကုိ ထင္ရွားေစလုိရင္းျဖစ္၏။ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ဆုိလုိသည့္ အညြန္႔ကား ကိေလသာတရားမ်ား ျဖစ္၏။ ကိေလသာမ်ား ျဖစ္ပြားရာ အာ႐ုံတရား အညြန္႔မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ အာ႐ုံမ်ား ျဖစ္ပြားေစသည့္ အရာမ်ားႏွင့္ ထုိအရာမ်ား ေပ်ာ္ေမြ႕ရာမ်ားကုိ တုံးေအာင္ ျပဳလုပ္ေစလုိျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိအာ႐ုံမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္၊ ဆက္ၿပီး ရွင္သန္တုိးတက္မႈ မရွိေစရန္ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ ဆုံးမၾကရန္၊ ပိတ္ဆုိ႔ၾကရန္၊ ေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔သည္ ဖြင့္ထားလွ်င္၊ မထိန္းခ်ဳပ္ဘဲ လြတ္ထားလွ်င္ အဆင္း၊ အသံ၊ အန႔ံ၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ၊ သေဘာတရား ဟူေသာအာ႐ုံေနာက္သုိ႔ ပါသြားကာ အကုသုိလ္ အညြန္႔မ်ားသာ တက္တက္လာမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ထုိအညြန္႔မ်ား မျဖစ္ေစရန္၊ ထုိအညြန္႔မ်ား တုံးေစရန္ မိမိတုိ႔၏ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ၾကရန္ ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ စင္စစ္ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းသုိ႔ တက္လွမ္းႏုိင္ေစရန္သည္ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျမင္သည့္အျမင္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းရမည္သာ ျဖစ္၏။ အရိယာတုိ႔က အညြန္႔ကုိ တုံးေအာင္၊ အညြန္႔တုံးသူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေစလုိၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အညြန္႔မွန္သမွ် ျဖတ္ခုိင္ျခင္း ျဖစ္၏။

စင္စစ္ ေလာကသားမ်ား ျမင္သည့္အညြန္႔သည္ ပူေလာင္မႈႏွင့္ သံသရာ ရွည္မႈကုိ ျဖစ္ေစသည့္ သေဘာရွိ၏။ အညြန္႔တလူလူ တက္ေလေလ အပူဒုကၡေတြက တျဖည္းျဖည္း မ်ားေလေလ ျဖစ္ေပ၏။ အခန္႔မသင့္လွ်င္ ထုိအညြန္႔ေၾကာင့္ပင္ အမွားမ်ားစြာျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာအထိ ဒုကၡေရာက္ေစတတ္၏။ တက္ေနသည့္ အညြန္႔မ်ားေၾကာင့္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ အမွားကုိ အမွန္ထင္၊ အမွန္ကုိ အမွားထင္ေစလွ်က္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန စသည္မ်ားျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး မခဲြျခားႏုိင္ပဲ ျဖစ္ေစတတ္၏။ အညြန္႔တတ္ေနသည့္အခိုက္ သတိမစုိက္ႏုိင္လွ်င္ ထုိအညြန္႔အရွိန္ေၾကာင့္ မာန၀င္ကာ သူတစ္ပါးအေပၚ ႏုိင္ထက္စီးနင္း ျပဳက်င့္မိတတ္၏။ ေအာင္ျမင္မႈ ဂုဏ္ပကာသန၊ ရာထူးဌာနႏၲရဟူေသာ အညြန္႔မ်ားေၾကာင့္ က်င္လည္ရမည့္ ဘ၀သံသရာ မတုံးေစသည့္အျပင္ ပုိမုိ၍သာ ရွည္ၾကာေစတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရိယာမ်ားက ေလာကသားမ်ား ထင္ေနၾကသည့္ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနမႈကုိ မလုိလားၾကဘဲ ထုိအညြန္႔မ်ား တုံးေအာင္သာ ျပဳလုပ္လုိၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ေလာကသားတုိ႔က အညြန္႔တလူလူ ျဖစ္လုိၾကေသာ္လည္း အရိယာတုိ႔ကား အညြန္႔ကုိ တုံးေစလုိၾက၏။ အညြန္႔တုံးမွ သံသရာ ဆုံးမည္ျဖစ္သျဖင့္ အညြန္႔တုံးေအာင္ အားထုတ္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈျဖင့္ အညႊန္႔တုံးေအာင္လုပ္ၿပီး အညြန္႔တုံးသူမ်ားအျဖစ္ ခံယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကျခင္းျဖစ္၏။

မွန္၏။ ဘ၀သံသရာ ခရီးကုိ သြားေနၾကသည့္ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ သံသရာအဆုံးျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္သုိ႔ မေရာက္ႏုိင္ေသးသမွ် ဒုကၡပင္လယ္ ေ၀နၾကမည္ျဖစ္သျဖင့္ က်င္လည္ရသည့္အခုိက္တြင္ အနည္းငယ္မွ်ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ခံစားမႈဒုကၡမ်ား သက္သာမႈ ရႏုိင္ေစရန္ ကိေလသာ အျဖစ္နည္းေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္လွ၏။ ကိေလသာပါးေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္လွ၏။ ထုိသုိ႔ ကိေလသာတရားမ်ား နည္းပါးေစရန္မွာ အညြန္႔မ်ားအေပၚတြင္ စိတ္ကုိထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မွသာ နည္းႏုိင္မည္ျဖစ္ေပ၏။ အညြန္႔တလူလူ ျဖစ္ေနသည့္ အခုိက္အတန္႔တြင္ မိမိတုိ႔၏ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္မ်ားေၾကာင့္ အညြန္႔အေပၚ အမွီျပဳကာ ကိေလသာတရားမ်ား တုိးပြားေစတတ္သည္ကုိ သတိျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သင့္လွ၏။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ မေမ့မေလ်ာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ အညြန္႔တုံးေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္လွ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကီဘုံသား လူအမ်ားတုိ႔ လုိလားႏွစ္သက္ၾကသည့္ ေအာင္ျမင္သည့္ဘ၀ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနသည့္ဘ၀သည္ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္သည့္ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္ အညြန္႔ရွည္သည္ႏွင့္အမွ် သံသရာလည္း ရွည္ႏုိင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဘ၀သံသရာလမ္းကုိ ျဖတ္ကာ နိဗၺာန္နန္းသုိ႔ သြားလုိၾကသူမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္မ်ားကုိ အညြန္႔မ်ားျဖစ္သည့္ ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တရားမ်ားတြင္ မေပ်ာ္ေမြ႕ေစဘဲ တက္ေနသည့္ အညြန္႔မ်ား တုံးရန္ကုိသာ အခ်ိန္ရွိခုိက္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနသည့္ဘ၀မွသည္ အက်င့္တရား က်င့္ႀကံပြားသျဖင့္ ကိေလသာ အညြန္႔တုံးသူမ်ားအျဖစ္ အျမန္ဆုံးေရာက္ေအာင္သာ သတိတရား လက္ကုိင္ထားကာ ႀကိဳးစားက်င့္ႀကံ အားထုတ္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါသည္။ အားလုံး အညြန္႔တုံးသူမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

ဆုေတာင္းမွားကုိ ႐ုပ္သိမ္းႏုိင္ပါသလား..

Q. ဆရာေတာ္ ဆုေတာင္းမွားၿပီးတာကို ဘယ္လို ရုပ္သိမ္းလို႔ ရပါသလဲ ဘုရား။ နည္းလမ္းေလး သိပါရေစဘုရား…
Shinthan

A. အမွားေတာင္းခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းတစ္ခုကုိ ျပန္ၿပီးေခ်ဖ်က္ခ်င္ရင္ စေတာင္းတုန္းက လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္အတုိင္း ပုံစံတူ၊ စိတ္ေစတနာတူနဲ႔ ျပန္လုပ္ၿပီး ျဖစ္ပါေစလုိ႔ ေတာင္းခဲ့တဲ့ ဆုကုိ မျဖစ္ပါရေစနဲ႔လုိ႔ ဆုိကာ ျပန္ဆုေတာင္း ၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ဆုေတာင္းမွားၿပီးတာကုိ ျပန္႐ုပ္သိမ္းတယ္ ဆုိတာထက္ ကံတစ္ခုကုိ ကံတစ္ခုနဲ႔ လႊမ္းမုိးလုိက္တဲ့ သေဘာပါပဲ။ ေရွ႕ကကံထက္ ေနာက္လုပ္တဲ့ကံကုိ အားႀကီးေအာင္ လုပ္ၿပီး ေရွ႕ကံ အက်ိဳးေပးခြင့္ မရေအာင္ လုပ္တဲ့ သေဘာပါပဲ။

စကားကၽြံရင္ ႏႈတ္မရဘူး ဆုိတာလုိေပါ့။ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ကံေျမာက္ၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးေပးဆုိတာ ရွိပါတယ္။ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနာကံေတြနဲ႔ လုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ေစတနာနဲ႔ လုပ္ခဲ့ရင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈက ရွိေနမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ေစတနာပါပါနဲ႔ လုိလုိခ်င္ခ်င္ ဆုေတာင္းခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းေတြကုိ ျပန္႐ုပ္သိမ္းဖုိ႔ဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီကံကုိ လႊမ္းမုိးႏုိင္တဲ့ သူ႔ထက္အင္အားႀကီးတဲ့ ကံေတြကုိလုပ္ၿပီး မွားခဲ့တဲ့ကံေတြ အက်ိဳးေပးခြင့္ မသာေအာင္ေတာ့ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ျဖစ္ပါရေစဆုိတာကုိ မျဖစ္ပါရေစနဲ႔လုိ႔ ျပန္ၿပီးဆုေတာင္းတာဟာ ေရွ႕ကကံကုိ ေနာက္ကကံနဲ႔ လႊမ္းမုိးေစတာ ျဖစ္ပါတယ္္။ ဆုေတာင္းတာ မွားမွန္းသိတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး အဲဒီဆုေတာင္းေတြကုိ ေမ့ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး တစ္ျခားကုသုိလ္ေတြနဲ႔ လႊမ္းမုိးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ မွားၿပီးဆုေတာင္းခဲ့တဲ့ ကံအက်ိဳးေပး မလာႏုိင္ေအာင္ တစ္ျခားကံေတြနဲ႔ အဆက္မျပတ္ ထိမ္းသြားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ရႏုိင္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကံအက်ိဳးေပးမႈေတြ ေရာက္မလာႏုိင္ေအာင္ ကံကုိ ဉာဏ္နဲ႔ျဖတ္ရပါမယ္။ အဲဒီဉာဏ္က အရိယာမဂ္ဉာဏ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကံေတြကုိ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ျဖတ္ႏုိင္တာကေတာ့ ၀ိပႆနာ တရားအားထုတ္ၿပီး အရိယာမဂ္နဲ႔ ျဖတ္တဲ့နည္းဟာ အေကာင္းဆုံး၊ အားအႀကီးဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့ကံပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းတဲ့ကံပဲျဖစ္ျဖစ္ ေစတနာနဲ႔ လုပ္မိရင္ အက်ိဳးေပးမႈက ရွိေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီကံေတြကုိ ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ပဲ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။

ဒါဆုိရင္ တျခားဒါနသီလ ကုသုိလ္ေတြ လုပ္စရာမလုိဘဲ ၀ိပႆနာ အလုပ္ပဲ လုပ္ရမွာလားလုိ႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ တစ္ျခားကုသုိလ္ေတြလည္း လုပ္ရပါမယ္။ အထူးသျဖင့္ သီလကုိ လုံေအာင္ထိန္းၿပီး ဒါနကုသုိလ္၊ ဘာ၀နာကုသုိလ္ေတြ လုပ္ရပါမယ္။ လုပ္တဲ့အခါမွာသာ ခုနေျပာသလုိ ဆုေတာင္းေတြနဲ႔ ခ်ီေႏွာင္မႈ မျဖစ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ၀ဋ္ကုိေတာင့္တတဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ ၀ဋ္ကင္းျပတ္ရာ ကုသုိလ္မ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ရပါမယ္။ ၀ဋ္ကင္းျပတ္ဖုိ႔အတြက္ ကုသိုလ္လုပ္တုိင္း ဒီလုပ္တဲ့ကံေတြအေပၚမွာ တြယ္တာမႈ တဏွာမပါေစဘဲ ၀ဋ္ကင္းျပတ္ရာ နိဗၺာန္ကုိ အေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစလုိတဲ့ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ လုပ္ရပါမယ္။ ကုိယ္လုပ္တဲ့ ကံေတြအေပၚမွာ လုိခ်င္မႈေတြ၊ ေတာင့္တမႈေတြ မျဖစ္ေစဘဲ ကံကံရဲ႕အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္မႈနဲ႔အတူ အစဲြကင္းတဲ့ ကံမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ လုပ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလုိ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကံအက်ိဳးေပးမႈေတြရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈက ကင္းျပတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္မ်ားက ဘာကုသုိလ္ပဲ လုပ္လုပ္ နိဗၺာနႆ ပစၥေယာ ေဟာတု- နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း အေထာက္အပံ့ေကာင္း ျဖစ္ပါေစလုိ႔ နိဗၺာန္ကုိ အာ႐ုံျပဳေစၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက မသိလုိ႔ မွားခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းအမွား ကံတရားေတြကုိ ျပန္လည္႐ုပ္သိမ္းဖုိ႔ မျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ အဲဒီကံေတြ အက်ိဳးေပးခြင့္မသာေအာင္ တစ္ျခားကံေတြနဲ႔ လႊမ္းမိုးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီကံအက်ိဳးေပးေတြကုိ ျပတ္သြားေအာင္ ၀ိပႆနာအလုပ္ အားထုတ္ၿပီး ျဖတ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ အဲဒါဆုိရင္ မွားခဲ့တဲ့ ဆုေတာင္းအတြက္ အက်ိဳးေပးမႈ ေရာက္မလာႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲဒီလုိ မလုပ္ႏုိင္ေသးရင္လည္း တစ္ျခား ကုသုိလ္ေကာင္းမႈတစ္ခုခုကုိ အဆက္မျပတ္ ျပဳလုပ္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ေသခါနီးအခ်ိန္အထိ လက္ရွိဘ၀ လုပ္ခဲ့တဲ့ ေကာင္းကံကုိ အာ႐ုံျပဳႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေသၿပီးဒုတိယဘ၀မွာ ေသခါနီးျဖစ္တဲ့ စိတ္အစဥ္က အနီးဆုံး၊ အရင္ဆုံး အက်ိဳးေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိနည္းနဲ႔ပဲ ကံတစ္မ်ိဳးကုိ ကံတစ္မ်ိဳးနဲ႔ လႊမ္းမုိးႏုိင္ေအာင္ လုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၿပီးခဲ့တဲ့ ကံေတြအေပၚ ေနာင္တျဖစ္ေနတာထက္ ကံေတြအားလုံး ျပတ္ေစႏုိင္တဲ့ တရားဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္ၿပီး ကံေတြကုိ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာက ပုိေကာင္းတဲ့အတြက္ ကံကုိ၀ိပႆနာဉာဏ္နဲ႔ပဲ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အႀကံျပဳ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။ မသိလုိ႔မွားၿပီး ဆုေတာင္းခဲ့တာေတြကုိ သိလုိက္တဲ့အခ်ိန္က စၿပီး ၀ဋ္ကင္းျပတ္လုိတဲ့ စိတ္ေစတနာနဲ႔ပဲ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ လုပ္ဖုိ႔ႀကိဳးစားပါလုိ႔ အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။

Read more »

မရွိခုိးႏုိး မလွစုန္းႏုိး…

“ဟုတ္ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း… တပည့္ေတာ္တုိ႔အျဖစ္က တုိင္းျပည္ကမဲြၿပီး အစစအရာရာ ေနာက္က်ေနေတာ့ ဘာေလးပဲလုပ္လုပ္ ေဟ့…ေဟ့ အဲလုိမလုပ္ရဘူး၊ အဲလုိမေျပာရဘူး၊ မင္းတုိ႔ဆီမွာ ဒါမ်ိဳးရွိတာမဟုတ္ဘူးဆုိၿပီး ဟုိဟာမလုပ္ဖုိ႔ ဒါမလုပ္ဖုိ႔ အထင္ေသး အျမင္ေသးတဲ့ သေဘာေတြနဲ႔ အေျပာခံေနရတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ ဘုရား…”ဆုိၿပီး ေက်ာင္းမွာခဏခဏ ႀကဳံေတြ႕ေနရတဲ့ သူ႔ရဲ႕ခံစားခ်က္ကုိ ရင္ဖြင့္သြားတဲ့ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ စကားေတြကုိ ျပန္လည္ၾကားေယာင္ရင္း “မရွိခုိးႏုိး မလွစုန္းႏုိး”ဆုိတဲ့ ျမန္မာစကားပုံေလးကုိ သြားၿပီးသတိရမိပါတယ္။ ကုိယ့္မွာမရွိရင္ သူခုိးလုိလုိ အထင္ခံရၿပီး ႐ုပ္အဆင္းက မလွရင္လည္း စုန္းလုိလုိ ကေ၀လုိလုိ အထင္ခံရတတ္ေၾကာင္း ေဖာ္ညႊန္းထားတဲ့ ဒီစကားပုံေလးက လက္ေတြ႕ဘ၀ ေရာက္တဲ့ႏုိင္ငံတုိင္းမွာ အႏွိမ္ခံ အထင္ေသးခံ ျဖစ္ေနရတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသားမ်ားကုိ တုိက္႐ုိက္ေျပာေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ မဲြၿပီဆုိရင္ လဲြေနတယ္လုိ႔ အထင္ခံေနရတဲ့ လူမဲြေတြရဲ႕ဘ၀ဟာ ဘယ္မွာေနေန ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ အႏွိမ္ခံ၊ အထင္ေသးခံေနရတဲ့ အျဖစ္ပါ။ လဲြတတ္တဲ့သူခ်င္းအတူတူ လူခ်မ္းသာေတြ လဲြတဲ့အခါ အျပစ္မျမင္ ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ ထင္ေနၾကေပမယ့္ လူမဲြေတြ လဲြရင္ေတာ့ ကဲြၿပီသာမွတ္ေပေတာ့လုိ႔ ဆုိရေလာက္ေအာင္ ၀ုိင္း၀န္းေျပာဆုိကာ အမ်ိဳမ်ိဳးႏွိမ္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ ပုိဆုိးတာက မဲြတဲ့ႏုိင္ငံ၊ ႏုိင္ငံေရး စီးပြားေရ မၿငိမ္တဲ့ႏုိင္ငံက လူေတြဆုိရင္ အားေပးမႈနဲ႔ ေဖးမေပးၾကဖုိ႔ စိတ္မကူးဘဲ မဲြတာကုိပဲ အျပစ္တစ္ခုအေနနဲ႔ “မင္းတုိ႔ဆီမွာဆုိ ဒါမ်ိဳးရွိတာမဟုတ္ဘူး၊ မင္းတုိ႔ ဒါမ်ိဳးသုံးႏုိင္မွာ မဟုတ္ဘူး၊ မင္းတုိ႔အေနန႔ဲ ဒါမ်ိဳးေတြ မလုပ္သင့္ဘူး…” စတဲ့ အေျပာအဆုိေတြ၊ အထင္ေသး အျမင္ေသးတဲ့ အမူအရာေတြနဲ႔ အႏွိမ္ခံေနရတဲ့ အျဖစ္ေတြပါ။

တစ္ေလာကပဲ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ ေစ်း၀ယ္သြားရင္း ႀကဳံရတဲ့ သူ႔အျဖစ္ကုိ ေျပာျပပါေသးတယ္။ “ဒီႏုိင္ငံမွာ ေစ်းေရာင္းတဲ့ တစ္ခ်ိဳ႔အေဒၚႀကီးေတြ၊ အဖြားႀကီးေတြက ႏုိင္ငံျခားသား အလုပ္သမားေတြဆုိ ေကာင္းေကာင္း မဆက္ဆံခ်င္ၾကဘူးဘုရား၊ ေစ်းေမးတာေတာင္ မေျဖခ်င္သလုိ ေျဖခ်င္သလုိ လုပ္တတ္ၾကတယ္၊ အ၀တ္အစား ေတာက္ေတာက္ေျပာင္ေျပာင္ မရွိတာကုိပဲ အထင္ေသးတဲ့ အျမင္နဲ႔ ႏုိင္ငံျခားသားေတြ ေစ်းလာ၀ယ္ရင္ သိပ္ၿပီးအဖက္မလုပ္ခ်င္ၾကဘူး၊ တပည့္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ပတ္ေလာက္က ေစ်းထဲသြားၿပီး ပစၥည္းတစ္ခု ေစ်းသြားေမးတာ ေစ်းသည္အေဒၚႀကီးက လူၾကည့္ၿပီး ေစ်းမေျပာဘဲ ‘ေစ်းႀကီးတယ္’လုိ႔ေျပာၿပီး တစ္ဘက္ကုိ လွည့္သြားတယ္ဘုရား၊ ဒါနဲ႔ တပည့္ေတာ္လည္း အျမင္ကပ္တာနဲ႔ အဲဒီလုိ ပုံစံတူ ပစၥည္းကုိပဲ သူ႔ဆုိင္ေဘးကဆုိင္မွာ တမင္အရြဲ႕တုိက္ၿပီး အမ်ားႀကီး ၀ယ္ျပလုိက္တယ္၊ ခုဆုိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔သြားရင္ အရင္ပုံစံမဟုတ္ေတာ့ဘဲ ျပာျပာသလဲ ဘာယူမလဲ၊ ဘယ္ေလာက္ဖုိးလဲ လုပ္လာေတာ့တယ္ဘုရား..” စသျဖင့္ သူ႔အေတြ႕အႀကဳံကုိ ေျပာျပလုိ႔ သိလုိက္ရပါတယ္။ သူေျပာတာေတြ နားေထာင္ၿပီး “အင္း… ဒါေၾကာင့္ေနမွာ ဒုိ႔လူမ်ိဳးေတြ ၀တ္လုိက္၀ယ္လုိက္ရင္ ေကာင္းေပ့၊ ေစ်းႀကီးေပ့ ဆုိတာေတြခ်ည္းပဲ..”လုိ႔ ဟာသေႏွာၿပီး ေျပာျဖစ္ပါေသးတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ မရွိရင္ မဲြရင္ အဖတ္မလုပ္ခ်င္ၾကသလုိ ဟုိထင္ဒီထင္ ထင္ခံရတယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရြာတစ္ရြာမွာ ပစၥည္းေပ်ာက္ရင္ အဲဒီရြာက အမဲြဆုံးဆုိတဲ့ သာဂိတစ္ေယာက္ သြားစရာေနရာမရွိျဖစ္ၿပီး ဟုိပုန္းဒီပုန္း ပုန္းေနရတဲ့ အျဖစ္လုိ ဘယ္သူက ဘာပဲေပ်ာက္ေပ်ာက္ “ဒါ သာဂိလက္ခ်က္ပဲ ျဖစ္မွာ”ဆုိတဲ့ ႐ုိးမယ္ဖဲြမႈေတြနဲ႔ အႏွိပ္ခံရတတ္တဲ့ လူမဲြေတြရဲ႕ဘ၀ဟာ မရွိေတာ့လည္း သူခုိးလုိ႔ အထင္ခံေနရတဲ့ အျဖစ္ပါ။

ရွိပါေစေတာ့။ မဲြလုိ႔ အႏွိပ္ခံရတာေတာ့ ႏုိင္ငံျခားေရာက္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံမွာေနလည္း အႏွိမ္ခံေနရတာပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္းကေတာင္ ပုိဆုိးေနပါေသးတယ္။ မဲြၿပီဆုိရင္ လူမေျပာနဲ႔ တိရိစၧာန္ေတြကေတာင္ အိမ္ေရွ႕မလာၾကဘူး ဆုိသလုိ မရွိတဲ့ သူေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ အစစအရာရာ မ်က္ႏွာငယ္ရတဲ့ ဘ၀ဆုိတာ လူမဲြအမ်ားစုျဖစ္တဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံသားေတြက ပုိသိၾကမွာပါ။ လူမဲြေတြရဲ႕ ဘ၀ဟာ ေငြမရွိေတာ့ ဗုိလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း ေျပာသလုိ ဟုိလူ႔ျမင္လည္း မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးရ၊ ဒီလူ႔ျမင္လည္း မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးေနရတဲ့ ဘ၀ပါ။ မဲြတဲ့အခါက်ေတာ့ သူေ႒းကလည္း သူ႔ပစၥည္းေပ်ာက္ရင္ ကုိယ္ပဲယူသလုိလုိ၊ အာဏာပုိင္ကလည္း အမႈျဖစ္ရင္ ကုိယ္ပဲက်ဴးလြန္သလုိလုိ အထင္ခံရတတ္တဲ့အျပင္ ဒီၾကားထဲ ႐ုပ္ပါဆုိးၿပီဆုိရင္ေတာ့ အိမ္တစ္အိမ္မွာ သူ႔ကေလး သူ႔ဖာသာသူ အစားမွာတာကုိပဲ ကုိယ့္႐ုပ္ၾကည့္ၿပီး ကုိယ္ကပဲ စုန္းအတတ္နဲ႔ ျပဳစားသလုိလုိ အထင္ခံရ ျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ျမန္မာစကားပုံက မရွိခုိးႏုိး မလွစုန္းႏုိးလုိ႔ ဆုိတာျဖစ္မွာပါ။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကံအက်ိဳးေပး မေကာင္းလုိ႔ မဲြလာခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္မွာ ဒီလုိမဲြတဲ့အတြက္ ထင္ခံရတဲ့ အျပစ္ေတြ လုိက္ေျပာေနလုိ႔ကေတာ့ ၿပီးမွာမဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ မဲြလုိ႔ျဖစ္ရတဲ့ ဆုိးက်ိဳးဟာ အတိတ္က ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံရဲ႕ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈလုိ႔ သေဘာထားၿပီး လက္ရွိမဲြေနတဲ့ ဘ၀ကေန ေနာင္က်င္လည္ရမယ့္ ဘ၀ေတြအထိ ဒီသက္ေရာက္မႈေတြ ပါမသြားေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားရေတာ့မွာပါ။ လူမဲြေပမယ့္ စိတ္မမဲြေအာင္၊ လူမဲြေပမယ့္ ေစတနာ မမဲြေအာင္၊ လူမဲြေပမယ့္ သဒၶါမမဲြေအာင္၊ လူမဲြေပမယ့္ အက်င့္မမဲြေအာင္ပဲ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြ ဘယ္လုိထင္ထင္ ကုိယ္ရဲ႕အသြင္ေတြ မမဲြဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အက်င့္မဲြရင္ အသြင္မဲြတတ္တဲ့အတြက္ အသြင္မမဲြေအာင္ အက်င့္မမဲြဖုိ႔ သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဲြလုိ႔ အထင္ေသးခံ၊ အႏွိမ္ခံေနရတဲ့ ဘ၀မွာ အက်င့္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သူတုိ႔မလုပ္ႏုိင္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြနဲ႔ပဲ အႏုိင္ယူႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ကုိယ္ေတြ႕အေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း ႏုိင္ငံျခားေရာက္လာၿပီး တကၠသုိလ္တစ္ခုမွာ ေက်ာင္းတက္ေနတုန္းက ဘုန္းႀကီးဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳးနဲ႔ မၾကည့္ဘဲ မဲြတဲ့ႏုိင္ငံက ေက်ာင္းလာတက္တဲ့ ႏုိင္ငံျခားသား ေက်ာင္းသားအျဖစ္နဲ႔ ၾကည့္ကာ ေျပာဆုိအႏွိမ္ခံ ခဲ့ရတာေတြ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေက်ာင္းသားခ်င္းတူေပမယ့္ သူတုိ႔ႏုိင္ငံမွာရွိတဲ့ ေက်ာင္းသားဘုန္းႀကီးေတြနဲ႔ မတူေအာင္ ေနျပလုိက္ေတာ့ ေနာက္ပုိင္းသူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ တေလးတစားျဖစ္လာ၊ သူတုိ႔လုိခ်င္တာေတြ နည္းခံေလ့လာလာ၊ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ကုိ အက်င့္တရားေတြနဲ႔ ကုစားေပးတဲ့ ဆရာအျဖစ္ တင္လာတဲ့အထိ ျဖစ္လာခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ဖုိ႔ သူတုိ႔ေရွ႕မွာ အထင္ႀကီးေအာင္ တမင္ေနျပတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအေနနဲ႔ လုိက္နာက်င့္သုံးရမယ့္ ဗုဒၶဓမၼ ၀ိနယေတြကုိ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ လုိက္နာက်င့္သုံးေနတဲ့အတြက္ ရရွိလာတဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈေကာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ လူမဲြေပမယ့္ အက်င့္မမဲြေအာင္ ေနျပလုိက္ျခင္းရဲ႕ လက္ေတြ႕အက်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူမဲြေပမယ့္ စိတ္မမဲြေအာင္ သတိေဆာင္ရျခင္းရဲ႕ မ်က္ေမွာက္ အက်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဓိကကေတာ့ လူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘုန္းႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ မဲြေပမယ့္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ မမဲြေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔က အဓိကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မဲြေနတဲ့ဘ၀မွာ ခ်မ္းသာသူေတြ၊ အာဏာရွိသူေတြ၊ ရာထူးဂုဏ္ရွိသူေတြ၊ အထက္တန္းက်တယ္လုိ႔ ထင္ေနသူေတြကုိ အႏုိင္ယူႏုိင္တာက လူမဲြေပမယ့္ စိတ္မမဲြေအာင္၊ ကုိယ္က်င့္တရား မမဲြေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ျခင္း တစ္ခုပဲ ရွိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ကုိယ္က်င့္သီလ မမဲြဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္သီလ လုံေနမယ္၊ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းေနမယ္ဆုိရင္ လူမဲြေပမယ့္ မေကာင္းသတင္းမထြက္ဘဲ ေကာင္းသတင္းနဲ႔ ေက်ာ္ေစာတတ္ပါတယ္။ လူမဲြေပမယ့္ ကုိယ္က်င့္မမဲြရင္ ဘယ္လုိပရိတ္သတ္ထဲမဆုိ မေၾကာက္မရြံ႕ ၀င္ရဲပါတယ္။ လူမဲြေပမယ့္ အက်င့္မမဲြရင္ ေသခါနီးမွာ သတိလက္လြတ္မျဖစ္ဘဲ ေသၿပီးေနာက္မွာလည္း ေကာင္းတဲ့သုဂတိဘ၀မွာ ျပန္ျဖစ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘ၀ေပးကံေၾကာင့္ မဲြေနရတဲ့ ဘ၀မွာ ဘယ္သူေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ အထင္ေသး အျမင္ေသးေနၾကေပမယ့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္မေသးဘဲ သူတုိ႔ထက္သာေအာင္ အက်င့္မမဲြဖုိ႔ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ထားပါေတာ့။ ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းအဓိကေျပာခ်င္တာက ေလာကႀကီးမွာ မရွိရင္ သူခုိးလုိ႔ အထင္ခံရတတ္၊ မလွရင္ စုန္းလုိ႔အထင္ခံရတတ္ေပမယ့္ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သူခုိးလုိ႔ အထင္မခံမိေစဖုိ႔၊ သူမ်ားကုိ ဒုကၡေပး ျပဳစားတတ္တဲ့ စုန္းလုိ႔ အထင္မခံမိေစဖုိ႔ အဓိကက်တယ္ဆုိတာ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဘယ္သူက ဘယ္ေလာက္ပဲ အထင္ေသး၊ ႏွိမ့္ခ်ေနပါေစ ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ၿပီး အထင္ေသး၊ ႏွိမ့္ခ်မႈ မျဖစ္ေစဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ယုံၾကည့္မႈရွိေနဖုိ႔၊ အထင္မေသးမိဖုိ႔က ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အက်င့္သီလေကာင္းေနမွ ျဖစ္မွာပါ။ မဲြေနတဲ့အျပင္ အက်င့္ပါ မေကာင္းဘူးဆုိရင္ေတာ့ သူတပါးက အထင္ေသးႏွိမ့္ခ်တာကုိ ခံရတဲ့အျပင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ကိုယ့္ကုိယ္ကိုယ္ လိပ္ျပာမသန္႔ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဘယ္ေလာက္ပဲ မဲြမဲြ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ အက်င့္မမဲြေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကႀကီးမွာ မဲြရင္ တစ္လဲြအျမင္နဲ႔ အစဲြအထင္ေတြ ရွိတတ္သလုိ မလွရင္လည္း အလဲြအသုံးနဲ႔ အၿမဲမျပဳံးတဲ့ စုန္းလုိ႔ ထင္တတ္ၾကေပမယ့္ ဒီလုိထင္တတ္တာေတြဟာ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းစားေရးမွာ ဘာမွအဓိကမက်တဲ့အတြက္ ဒီအထင္အစဲြေတြကုိ အျမင္မလဲြေစဘဲ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ မဲြေနတာထက္ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ၊ အက်င့္တရားဆုိင္ရာ၊ သဒၶါတရားဆုိင္ရာ၊ ေစတနာပုိင္းဆုိင္ရာ စတာေတြမွာ မမဲြရေအာင္သာ သတိပညာနဲ႔ ႀကိဳးစားေနထုိင္ၾကဖုိ႔ပဲ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး လူမဲြေပမယ့္ စိတ္မပဲြေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ၾကပါေစ..

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား