ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ပါသျဖင့္…

မွတ္မွတ္ရရ ထုိေန႔က စာေရးသူအပါအ၀င္ စိတၱသုချမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း (ကုိရီးယား) အကိ်ဳးေဆာင္ အဖြဲ႕၀င္မ်ား ေက်ာင္းဖြင့္ပဲြအတြက္ အစည္းအေ၀း လုပ္သည့္ေန႔ျဖစ္၏။ တိတိက်က်ေျပာရလွ်င္ ၁၄-၁၂-၂၀၀၈ ရက္ေန႔ကျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ေက်ာင္းဖြင့္ပဲြျပဳလုပ္မည့္ ရက္ကုိအတိအက် မသတ္မွတ္ႏုိင္ခဲ့ေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ စာေရးသူ၏ ဥပစၨ်ာယ္ဆရာေတာ္ႀကီး က်န္မာေရး အသဲအသန္ျဖစ္သျဖင့္ မျဖစ္မေန ျမန္မာျပည္ျပန္ၾကြရန္ အေၾကာင္းေပၚလာေသာေၾကာင့္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ``ျမန္မာျပည္က ျပန္ၾကြလာမွပဲ ေက်ာင္းဖြင့္ပဲြရက္ကုိ ျပန္ၿပီးတုိင္ပင္ညွိႏႈိင္းၾကပါစုိ႔`` ဟုသာ အစည္းအေ၀းကုိ အဆုံးသတ္ခဲ့ၾကရ၏။ သုိ႔ျဖင့္ စာေရးသူလည္း ျမန္မာျပည္ျပန္ၾကြရန္ လုိအပ္သည့္ ျပင္ဆင္မႈမ်ားလုပ္ေနစဥ္ ထုိေန႔ညေနေစာင္းအခ်ိန္ ေက်ာင္းသုိ႔ ဒကာတစ္ေယာက္ အေျပးအလႊားေရာက္လာ၏။ မ်က္ႏွာမွာလည္း ပူေဆြးေသာကရိပ္မ်ား လႊမ္းမုိးလ်က္ရွိသည့္အျပင္ မ်က္ရည္မ်ားျဖင့္ စုိရႊဲေန၏။ စာေရးသူအား ျမင္ျမင္ခ်င္း ဦးခ်ကန္ေတာ့ကာ အက္ကဲြေနသည့္ ငုိသံႀကီးျဖင့္ ``အရွင္ဘုရား… တပည့္ေတာ္သမီး ဆုံးသြားၿပီဘုရား..၊ ဘယ္လုိမွယုံႏုိင္စရာ မရွိဘူး..၊ မေန႔ကပဲ တပည့္ေတာ္နဲ႔ စကားေျပာေတာ့ အေဖဘာမွ မစုိးရိမ္နဲ႔ သမီးဘာမွ မျဖစ္ဘူးလုိ႔ေတာင္ ေျပာတယ္ ခုေတာ့… `` ေျပာဆုိေနေသာ္လည္း ေရွ႕ဆက္အသံထြက္မလာခဲ့ေပ။ ႐ႈိက္ႀကီးတငင္ျဖင့္သာ ငုိေၾကြးေနေလေတာ့၏။ စာေရးသူလည္း အားေပးေျဖသိမ့္စကားေျပာရင္း ယေန႔မနက္မွာပင္ ထုိဒကာျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ကုသုိလ္မ်ားကုိ ျပန္လည္အမွတ္ရေစလွ်က္ ဆုံးသြားသည့္ သမီးအား အမွ်ေပးေ၀ေပးခဲ့ရ၏။

ထုိဒကာျပန္သြားၿပီးေနာက္တြင္ စာေရးသူမွာ အေတြးမ်ားျဖင့္ ေလးလံေနေတာ့၏။ ေမွ်ာ္လင့္မထားသည္မ်ားႏွင့္သာ မၾကာမၾကာ ၾကားသိႀကဳံေတြ႕ေနရသျဖင့္ ပုထုဇင္သဘာ၀ စိတ္တုန္လႈပ္မႈျဖစ္ခဲ့၏။ ျဖစ္မည္ဆုိလည္း ျဖစ္စရာေကာင္းလွ၏။ ေက်းဇူးရွင္ဆရာေတာ္ႀကီးမွာလည္း ေန႔လားညလား ျဖစ္ေနသည့္အေျခအေန၊ ယခုသမီးဆုံးသြားသည့္ ဒကာ၏ပူေဆြးေနရသည့္ ခံစားမႈ၊ ထုိ႔အျပင္ လြန္ခဲ့သည္ ႏွစ္လအလြန္က ေလာကႀကီးကုိ စြန္႔ခြာသြားသည့္ စာေရးသူ၏ သာသနာ့ညီေတာ္လည္းျဖစ္၊ အလြန္အားကုိးရၿပီး အရည္အခ်င္းလည္း ရွိသည့္ အသက္ ၃၁ႏွစ္သာ ရွိေသးသည့္ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သူ၏ ဆုံး႐ႈံးမႈ စသည့္အခ်က္မ်ားက စိတ္ကုိတုန္လႈပ္ ေခ်ာက္ျခားေစခဲ့၏။ သက္တမ္းအရ ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ အရင္ေမြးသူ အသက္ႀကီးသူက အရင္ေသေၾကပ်က္ဆီး ၾကရမည္သာျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ယခုမူ စာေရးသူထက္ ၂ႏွစ္ငယ္သည့္ ညီေတာ္ ရဟန္းေတာ္က အရင္ကံစြမ္း ကုန္သြားခဲ့သကဲ့သုိ႔ အေဖ့အရင္ သမီးက ေသဆုံးသြားခဲ့သည့္ ဒကာ၏အျဖစ္ကလည္း လက္ေတြ႕ျဖစ္ေန၏။ ညီေတာ္အတြက္ ရည္စူးၿပီး ေနာင္ေတာ္ျဖစ္သူက ကုသုိလ္ျပဳ အမွ်ေပးေ၀ေပးေနရသကဲ့သုိ႔ သမီးျဖစ္သူအား ရည္စူးၿပီး အေဖျဖစ္သူက အမွ်ေပးေ၀ေပးေနရျပန္၏။ ႀကီးစဥ္ငယ္လုိက္ သြားရမည့္အေျခအေနမ်ားသည္ ေျပာင္းျပင္ျဖစ္ေနခဲ့၏။ က်န္းမာေရး အသည္းအသန္ျဖစ္ေနသည့္ ဆရာေတာ္၏ စကားကုိသာ ျပန္လည္ၾကားေယာင္ေနခဲ့မိ၏။ ဆရာေတာ္က အသဲကင္ဆာ ခံစားေနရသည့္ တပည့္ျဖစ္သူကုိ ၾကည့္ၿပီး ``ဒီေကာင့္ကုိ ပုိၿပီးဂ႐ုစုိက္ၾကပါ… င့ါေရာဂါအေျခအေနထက္ သူ႔အေျခအေနက ပုိဆုိးတယ္… `` ဟု မိန္႔ေတာ္မူဖူး၏။ ဆရာေတာ္အမိန္႔ရွိသကဲ့သုိ႔ပင္ စာေရးသူ၏ ညီေတာ္သူငယ္ခ်င္း၊ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ တပည့္အရင္းက ဆရာေတာ့္အရင္ ေသဆုံးသြားခဲ့ရွာေပၿပီ။ ထုိ႔အတူ အထက္မွာ တင္ျပခဲ့သည့္ ဒကာ၏ အေျခအေနသည္လည္း ``အေဖ… သမီးအတြက္ဘာမွ မစုိးရိမ္နဲ႔ သမီးဘာမွ မျဖစ္ဘူး..`` ဟု ေျပာခဲသည့္ သမီးက အေဖ့အရင္ ေသဆုံးသြားခဲ့ရွာေပၿပီ။ အခ်ိန္မေရြး လာေနသည့္ ေသျခင္းတရားကား အမွန္ပင္ သံေ၀ဂျဖစ္စရာ၊ ေၾကာက္လန္႔စရာပင္။

စင္စစ္ ပုထုဇင္ျဖစ္၍သာ စာေရးသူအေနျဖင့္ မည္သည့္အရာက အရင္ျဖစ္သင့္သည္၊ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္က အရင္သြားသင့္သည့္ စသည့္အေတြးမ်ား ျဖစ္ေနေသာ္လည္း တရားသေဘာအရ၊ သဘာ၀ဓမၼအရ ၾကည့္မည္ဆုိလွ်င္ မည္သည့္အရာမွ် တစ္သမွတ္တည္း တြက္ဆ၍မရေပ။ ေလာကႀကီးသည္ မိမိျဖစ္ခ်င္သည့္အတုိင္း ျဖစ္ခြင့္မရွိ၊ သူ႔သဘာ၀အတုိင္းသာ ျဖစ္ေနျခင္းျဖစ္၏။ ဤသေဘာအတုိင္းပင္ ေသျခင္းတရား ဟူသည္မွာလည္း အသက္အရြယ္အစဥ္အတုိင္း ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည့္ သေဘာမဟုတ္၊ အရြယ္မေရြး ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ သေဘာရွိ၏။ သားသမီးထက္အရင္ မိဘသည္ ေလာကႀကီးအတြင္းသုိ႔ ေရာက္လာသျဖင့္ ေလာကႀကီးမွ ျပန္လည္ထြက္ခြာသည့္အခါ မိဘကအရင္ ထြက္ခြာရမည္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိဘအရင္ သားသမီးက ထြက္ခြာသြားေနၾကသည္မွာလည္း အားလုံးမ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ ဆရာႏွင့္တပည့္၊ အစ္ကုိႏွင့္ညီ စသူတုိ႔သည္လည္း မည္သူကအရင္ ေသၾကရမည္၊ မည္သူကအရင္ ေလာကႀကိးက ထြက္ခြာသြားၾကရမည္ဟူ၍ သတ္မွတ္ထားခ်က္မရွိ၊ ႀကိဳတင္၍လည္း မွန္းဆသိႏုိင္ခြင့္လည္း မရွိေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ေလာက၌ သတၱ၀ါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာငါးမ်ိဳးရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားျခင္းျဖစ္၏။ သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္ အ႒ကထာႏွင့္ ဇာတကအ႒ကထာတုိ႔တြင္ ေလာက၌ သတၱ၀ါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာငါးမ်ိဳးကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဖာ္ျပထား၏။ စာေပ၌ ေဖာ္ျပထားသည္မွာ

``ဇီ၀ိတံ ဗ်ာဓိ ကာေလာစ၊ ေဒဟနိေကၡပနံ ဂတိ။
ပေဥၥ ေတ ဇီ၀ေလာကသိၼ ံ၊ အနိမိတၱာ န နာယေရ``
ဟူ၍ျဖစ္၏။ ဤဂါထာတြင္ ေဖာ္ျပသည့္ ေလာက၌ သတၱ၀ါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာငါးမ်ိဳးကုိ အမ်ားနားလည္ေစရန္ သ႐ုပ္ထုပ္ျပရလွ်င္…

၁။ မည္သည့္အရြယ္တြင္ ေသၾကရမည္ဟု ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၂။ မည္သည့္ေရာဂါျဖင့္ ေသၾကရမည္ဟု ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၃။ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသၾကရမည္ဟု ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၄။ မည္သည့္ေနရာတြင္ ေသၾကရမည္ဟု ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
၅။ ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘုံဌာနတြင္ ျပန္လည္ျဖစ္ၾကရမည္ဟု ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ျခင္း
တုိ႔ပင္ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ေသၾကရမည္ကုိ ေသခ်ာတိက်စြာ သိႏုိင္ၾကေသာ္လည္း မည္သည့္ အသက္အရြယ္တြင္ ေသၾကရမည္ဟူသည္ကုိကား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ၾကေပ။ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ သက္တမ္းျပည့္ ေနသြားၾကေသာ္လည္း အခ်ိဳ႕မွာ ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင့္ ေသသြားၾကရ၏။ အခ်ိဳ႕လည္း ေမြးၿပီးတစ္လ၊ ႏွစ္လအလြန္တြင္ ေသၾကရၿပီး အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ေမြးေမြးခ်င္း ေသသြားၾကရ၏။ ေသျခင္းတရားတြင္ မည္သည့္အရြယ္၌ ေသၾကရမည္ဟု ႀကိဳတင္သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိ၊ အခ်ိန္မေရြး ေသႏုိင္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း မည္သုိ႔မွ် ေမွ်ာ္လင့္မထားသည့္ အရာမ်ား ျဖစ္ေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ ျဖစ္သြားခဲ့ၾက၏။ မေန႔တစ္ေန႔ကပင္ ထုိသူႏွင့္ မိမိေတြ႕ႀကဳံစကားေျပာခဲ့ၾကေသး၊ ယခု သူကမရွိေတာ့ဟူသည္ ခံစားမႈမ်ိဳး ႀကဳံေတြ႕ဖူးၾကမည္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္အရြယ္တြင္ ေသရမည္ကုိသာ ႀကဳိတင္၍ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း ေသျခင္းတရားသည္ အရြယ္မေရြးလာႏုိင္သည္ ဟူသည့္ အခ်က္မွာ အတိအက်ျဖစ္သျဖင့္ ေသျခင္းတရား မိမိထံေရာက္မလာမီ ထုိေသျခင္းတရားကုိ ရင္ဆုိင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ထားသင့္၏ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

ထုိ႔အတူ သတၱ၀ါတုိ႔ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာတစ္ခုမွာ မည္သည့္ေရာဂါျဖင့္ ေသရမည္ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ ေရာဂါမ်ားသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚေပါက္လ်က္ရွိ၏။ အထူးသျဖင့္ ဖြင့္ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားတြင္ က်န္းမာေရး ေစာင့္ေရွာက္မႈ အားနည္းသျဖင့္ ေရာဂါျဖစ္ပြားမႈ ပုိ၍မ်ားျပားသည္ကုိ ေတြ႕ႏုိင္၏။ ႏွလုံးေရာဂါ၊ ဆီးခ်ိဳေရာဂါ၊ ေသြးတုိးေရာဂါ၊ ကင္ဆာေရာဂါ၊ ခုခံအားက်ဆင္းမႈ ကူးဆက္ေရာဂါ စသည္ျဖင့္ ျဖစ္လ်င္ေသႏုိင္သည့္ ေရာဂါမ်ား ဆဲြကပ္မႈသည္ တစ္ဆတစ္ဆ မ်ားမ်ားလာ၏။ ထုိေရာဂါမ်ားသည္ မိမိထံသုိ႔လည္း အခ်ိန္မေရြးလာႏုိင္၏။ မိမိသည္လည္း ထုိေရာဂါတစ္ခုခု ဆဲြကပ္ခံရၿပီး အခ်ိန္မေရြး ေသႏုိင္၏။ မည္သည့္ ေရာဂါျဖင့္ ေသမည္ကုိသာ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း ေရာဂါတစ္ခုခုျဖင့္ ေသရမည္ကား အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ခႏၶာကုိယ္ရွိေနျခင္းကပင္ ေရာဂါအစုႀကီး ရွိေနေသာေၾကာင့္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရာဂါအစုႀကီးျဖစ္သည့္ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားၿပီးျဖစ္သည့္ မိမိတုိ႔အေနျဖင့္ မည္သည့္ေရာဂါျဖင့္ ေသမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း ေရာဂါတစ္ခုခုျဖင့္ ေသၾကရမည္ဆုိသည့္ အခ်က္ကုိ အၿမဲသတိျပဳ ဆင္ျခင္သင့္လွ၏။

ထုိ႔အျပင္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသၾကရမည္ဟူသည္ကုိလည္း မည္သူမွ် ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ၾကေပ။ မနက္ေသမည္လား၊ ေန႔လယ္ေသမည္လား၊ ညေနေသမည္လား၊ ညေသမည္လား စသည္ျဖင့္ လားေပါင္းမ်ားစြာျဖင့္သာ ေသရမည့္အခ်ိန္ကုိ ေစာင့္ေနၾကရ၏။ ေသျခင္းတရားကား အခ်ိန္ကုိလည္း တိတိက်က် သတ္မွတ္ထားျခင္း မရွိေပ။ အခ်ိဳ႕လည္း အလုပ္လုပ္ေနခ်ိန္ ေသၾကရ၏။ အခ်ိဳ႕လည္း တရားထုိင္ေနစဥ္ ေသၾကရ၏။ အခ်ိဳ႕လည္း အိပ္ေနစဥ္ ေသၾကရ၏။ အေျခအေနအမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေသေနၾကရေသာ္လည္း တိက်သည့္ အခ်ိန္သတ္မွတ္ခ်က္ကုိကား ႀကိဳတင္မေျပာျပႏုိင္၊ ႀကိဳတင္မသိႏုိင္ၾကေပ။ ေသခ်ာသည္ကား အခ်ိန္မေရြးေသႏုိင္သည္ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ ေသၾကရမည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ၾကသျဖင့္ မနက္၊ ေန႔၊ ည အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာႏုိင္သည့္ ေသျခင္းတရားကုိ ရင္ဆုိင္ႏုိင္ရန္ ျပင္ဆင္ထားသင့္၏။

မည္သည့္ေနရာတြင္ ေသၾကရမည္ဆုိသည့္ အခ်က္သည္လည္း သတၱ၀ါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အခ်က္တစ္ခုျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ဆုိလွ်င္ ေမြးသည့္ေနရာက တစ္ေနရာ၊ ေသသည့္အခါ တစ္ေနရာျဖစ္သြားသည္ကုိ ေတြ႕ၾကရမည္ျဖစ္၏။ ေတာမွာ ေမြးၿပီး ၿမိဳ႕မွာ လာေသၾကရသူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ ၿမိဳ႕မွာေမြးၿပီး ေတာသုိ႔ အလည္သြားသည့္ အခုိက္ ေတာမွာေသၾကရသူမ်ားလည္း ရွိ၏။ ခရီးသြားစဥ္ ကားေပၚ၊ ရထားေပၚ၊ သေဘာၤေပၚ၊ ေလယာဥ္ေပၚ စသည့္ေနရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေသၾကရသူမ်ားလည္း ရွိ၏။ ႏုိင္ငံအေနျဖင့္ ေျပာလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေမြးၿပီး ဂ်ပန္၊ ကုိရီးယား၊ စကၤာပူ၊ အာရွ၊ ဥေရာပ၊ အေမရိက စသည့္ ႏုိင္ငံျခား တုိင္းျပည္မ်ားမွာ သြားေရာက္ေသၾကရသူမ်ားလည္း မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားျပားလွ၏။ ဤသည္မွာ ေသျခင္းတရားသည္ အခ်ိန္မေရြးျဖစ္ေပၚေနၿပီး မည္သည့္ေနရာတြင္ ေသၾကရမည္ဆုိသည္ကုိ မသိႏုိင္ၾကေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ေသခ်ာသည္ကား မည္သည့္ေနရာတြင္ ရွိရွိ ေသၾကရမည္၊ ေသႏုိင္သည္ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေသျခင္းတရားမွ လြတ္ေအာင္ေရွာင္တိမ္းႏုိင္သည့္ ေနရာဟူသည္ မရွိႏုိင္သည့္အျပင္ မည္သည့္ေနရာတြင္ ေသမည္ကုိလည္း ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သျဖင့္ ေရာက္သည့္ေနရာတုိင္းတြင္ ေသျခင္းတရားကုိ မေမ့ၾကရန္ သတိျပဳဆင္ျခင္ထားၾကရန္ လုိအပ္လွ၏။

အေရးႀကီးဆုံးအခ်က္ျဖစ္သည့္ သတၱ၀ါမ်ား ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အခ်က္တစ္ခုမွာ ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘုံဌာနတြင္ ျပန္လည္ျဖစ္ၾကရမည္ ဟူသည့္အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ နိဗၺာန္မရေသးသမွ် သတၱ၀ါအားလုံး ေသၿပီးေနာက္ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္ၾကရမည္ျဖစ္ၿပီး ယခုဘ၀ မိမိတုိ႔လုပ္ေနၾကသည့္ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ အရွိန္ျဖင့္ တစ္ေနရာရာ ဘုံဌာနတစ္ခုခုတြင္ ျပန္လည္ျဖစ္ရမည္ျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ မည္သည့္ဘုံဌာနတြင္ ျဖစ္မည္ကုိကား ႀကိဳတင္မသိႏုိင္ၾကေပ။ ေသၿပီးေနာက္ နတ္ဘုံနတ္နန္းတြင္ စံျမန္းႏုိင္ၾကသူမ်ား ရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ လူ႔ဘ၀တြင္ ျပန္လည္ေမြးဖြားသူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္၏။ အကုသုိလ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ ငရဲျပည္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားႏုိင္သူမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔၊ အစြဲတစ္ခုခုေၾကာင့္ ၿပိတၱာအျဖစ္၊ တိရိစၦာန္အျဖစ္ ျပန္လည္ပဋိသေႏၶ ယူၾကရသူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္၏။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ေသၿပီးျပန္လည္ က်င္လည္ရမည့္ ဘ၀ကုိကား တိတိက်က် သိႏုိင္ရန္ မလြယ္ကူလွေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေနာင္ဘ၀မည္သုိ႔ ျဖစ္မည္ကုိ ႀကိဳတင္မသိႏုိင္ၾကသျဖင့္ ယခုဘ၀တြင္ မိမိတုိ႔ လုပ္ေနသည့္အလုပ္မ်ားကုိ အထူးဂ႐ုစုိက္လုပ္သင့္လွ၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ပုထုဇင္မွန္သမွ် မည္သူမဆုိ မည့္သည့္အရြယ္္၊ မည့္သည့္ေရာဂါ၊ မည္သည့္အခ်ိန္၊ မည္သည့္ေနရာတြင္ ေသၾကရမည္ဟူသည္ကုိ မသိႏုိင္ၾကသည့္အျပင္ ေသၿပီးေနာက္ မည္သည့္ဘ၀တြင္ ျပန္လည္ျဖစ္ၾကရမည္ဟူသည္ကုိ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္ၾကသျဖင့္ တိက်ေသခ်ာသည့္ ယခုလက္ရွိအခ်ိန္ကုိ တန္ဘုိးရွိရွိ အသုံးျပဳရန္ လုိအပ္လွ၏။ တန္ဘုိးရွိရွိ အသုံးျပဳသင့္သည္ဟူသည္မွာ မေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ား မလုပ္ၾကရန္ႏွင့္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိ ရသမွ် ျပဳလုပ္စုေဆာင္းၾကရန္ကုိ ဆုိလုိ၏။ ထုိႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္ အရာမ်ား ေရာက္မလာမီ တိက်ေသခ်ာသည့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္လွ၏။ ယခုအခ်ိန္တြင္မွ ရသမွ် ကုသုိလ္အစုကုိ စုေဆာင္းရွာေဖြ အားထုတ္မထားႏုိင္လ်င္ အခ်ိန္မေရြးေရာက္လာႏုိင္သည့္ ထုိတရားမ်ား ေရာက္လာသည့္အခါ အလြန္ေနာက္က်သြားႏုိင္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မတိက်မေရရာသည့္၊ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္အရာမ်ား ေရာက္လာသည့္အခါ ရဲရဲရင္ဆုိင္ႏုိင္ရန္ တိက်ေသခ်ာသည့္ ယခုအခ်ိန္တြင္ ေကာင္းမႈအစုကုိ ႀကိဳးစားျပဳၾကပါဟု သတိေပးတုိက္တြန္းရင္း စာေရးသူ၏ ဆရာေတာ္ႀကီး စ်ာပနအခမ္းအနားတြင္ စာေရးသူကုိယ္တုိင္ ေနာက္ဆုံးသီကုံး ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ခဲ့သည့္ ႀကိဳတင္၍ မသိႏုိင္သည့္အရာမ်ားအေၾကာင္း သံေ၀ဂကဗ်ာေလးကုိ ျပန္လည္မွ်ေ၀ရင္း….

ေကာင္းမႈအစု ႀကိဳးစားျပဳေလာ့
ဘယ္အရြယ္မွာ၊ ဘယ္ေရာဂါျဖင့္
ဘယ္ရပ္ေဒသ၊ ဘယ္ကလ၌
ေသၾကရမည္၊ မသိႏုိင္တာ ဓမၼတာတည္း။
ေသၿပီးတစ္ဖန္၊ ျပန္ျဖစ္ျပန္လည္း
ျဖစ္ရာဘ၀၊ ဘုံဌာနကုိ
ႀကိဳတင္တိက်၊ မသိရ၍
တိက်ေသခ်ာ၊ ခုခ်ိန္ခါ၌
ေကာင္းမႈအစု၊ ႀကိဳးစားျပဳေလာ့။ ။

Read more »

တရားအားထုတ္စဥ္ ၀မ္းနည္းအားငယ္ စိတ္မ်ားျဖစ္ေပၚလာပါက ဘယ္လုိဆက္႐ႈမွတ္သင့္ပါသလဲ..

Q. ဘုန္းဘုန္း
တပည့္ေတာ္ဟာ အလုပ္တစ္ဖက္နဲ႔ တရားအားထုတ္ျခင္းကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ျပဳေနသူ ျဖစ္ပါတယ္။ ယခု တပည့္ေတာ္ တရားကုိ ေန႔စဥ္ ရႈမွတ္ေသာအခါ ရံခါ ဝမ္းနည္းအားငယ္စိတ္မ်ား ဝင္လာပါတယ္။ ေလာကီ လုပ္ငန္းတာဝန္ေတြကုိ ေနာက္မွာထားျပီး တရားသာ မွတ္ေနခ်င္စိတ္လဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ျပည္တြင္းမွာတုန္းက မဟာစည္ရိပ္သာမွာ တရားအားထုတ္ခဲ့စဥ္က တရားျပ ဆရာေတာ္ အမိန္႔ရွိဖူးတာက တရားကုိ ရက္ရွည္ စြဲျမဲအားထုတ္ရင္ ရိပ္သာက ထြက္သြားျပီးေသာ္လည္း ရိပ္သာကုိ ျပန္လာခ်င္စိတ္၊ တရား ဆက္အားထုတ္ေနခ်င္စိတ္မ်ား ျဖစ္တတ္တယ္လုိ႔ အမိန္႔ရွိပါတယ္။
တရားၾကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့တဲ့ ေယာဂီလူၾကီးတစ္ေယာက္ရဲ႕ အေတြ႔အၾကံဳအရလဲ သူဟာ တရားအားထုတ္ျပီး ရိပ္သာက ျပန္ထြက္လာစမွာ လူေတာထဲ ျပန္ဝင္ေတာ့ အရာရာကုိ စိတ္ကုန္ညည္းေငြ႔သလုိ ျဖစ္လာတယ္။ မ်က္စိထဲလဲ ဘာၾကည့္ၾကည့္ အနိစၥ စသည္သာ ျမင္ေနတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တရားအေတြ႔အၾကံဳ ထပ္တူ မတူႏုိင္ေပမယ့္ တပည့္ေတာ္ ျဖစ္သလုိ စိတ္ပ်က္အားငယ္စိတ္၊ ဝမ္းနည္း အထီးက်န္စိတ္မ်ားကို ၾကံဳရသူမ်ားလဲ ရွိႏုိင္တယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ဘယ္လုိ ဆက္ရႈမွတ္ရမလဲ သိလုိပါတယ္ဘုရား။
တပည့္ေတာ္ ရုပ္နာမ္တုိ႔၏ မရပ္မနား ျဖစ္ပ်က္ေနျခင္း၊ ျဖစ္ျခင္းပ်က္ျခင္းမ်ား၊ မိမိ အစုိးမရ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ျခင္းမ်ားကုိ ေန႔စဥ္ ရႈမွတ္ရင္း ထိတ္လန္႔ျခင္း၊ စိတ္အားငယ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္လာတာလဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔ တရားအေတြ႔အၾကံဳ ရွိျပီးတဲ့ အျခား ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားထံက အၾကံဥာဏ္မ်ား ရယူလုိပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းကေရာ ဒီစာကုိ ဖတ္ရႈရတဲ့ တရားအေတြ႔အၾကံဳ ရွိသူမ်ားကေရာ အၾကံဥာဏ္မ်ားး ခ်ီးျမွင့္ေစလုိပါတယ္။
(မနီ)

A. မွန္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီတုိင္းမွာ မတူညီတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳအာ႐ုံေတြ ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း သမာဓိ နိမိတ္ေတြေၾကာင့္ ေပၚလာတတ္တာ ရွိသလုိ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း စိတ္ကူးအႀကံအစည္မ်ားေၾကာင့္ ေပၚလာတတ္တာ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ၀ိပႆနာဉာဏ္မ်ား တျဖည္းျဖည္း ရင့္က်က္လာတဲ့အတြက္ ဉာဏ္စဥ္မ်ားတက္ကာ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ရဲ႕ အပ်က္ကုိခ်ည္းျမင္တဲ့ ဘဂၤဉာဏ္၊ ႐ုပ္နာမ္သခၤါရတုိရဲ႕ အပ်က္ခ်ည္းကုိသာ ျမင္ေနရတဲ့အတြက္ ေၾကာက္စရာေဘးအျဖစ္ ျမင္တဲ့ဘယဉာဏ္၊ ႐ုပ္နာမ္သခၤါတုိ႔အေပၚမွာ အလြန္းၿငီးေငြ႕လာတဲ့ နိဗၺိဒါ ဉာဏ္ စတဲ့ဉာဏ္စဥ္မ်ားေၾကာင့္လည္း မတူညီတဲ့ ခံစားမႈ အာ႐ုံေတြ ျဖစ္ေပၚလာတတ္တာ ရွိပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ၀ိပႆနာဆုိတာ ေပၚရာေပၚရာကုိ လုိက္႐ႈမွတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္မွာပဲ ေပၚေပၚ ခႏၶာကုိယ္မွာပဲ ေပၚေပၚ ေပၚသမွ်အာ႐ုံေတြကုိ သတိကပ္ၿပီး လုိက္႐ႈမွတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

ဒီအတုိင္းပါပဲ။ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ၀မ္းနည္းအားငယ္စိတ္ဆုိတာလည္း စိတ္မွာေပၚလာတဲ့ ႐ႈမွတ္ပစ္ရမယ့္ အာ႐ုံပါ။ စိတ္မွာဘယ္လုိ အာ႐ုံမ်ိဳး၊ ခံစားမႈမ်ိဳး၊ အႀကံအစည္မ်ိဳးပဲ ေပၚေပၚ အဲဒီစိတ္ကုိ စိတ္နဲ႔လုိက္သိၿပီး ႐ႈမွတ္ပစ္ရပါမယ္။ ၀မ္းနည္းအားငယ္စိတ္ျဖစ္ရင္လည္း အဲဒီစိတ္ကုိ သတိကပ္ၿပီး တစ္ထပ္တည္း သိေနေအာင္ ႀကိဳးစား႐ႈမွတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီစိတ္ဘာေၾကာင့္ေပၚတယ္၊ ဘယ္လုိျဖစ္လိမ့္မယ္ဆိုတာ လုိက္ၿပီးခံစားမႈ မျပဳဘဲ အဲဒီစိတ္ျဖစ္ေနတဲ့ လက္ရွိအေျခအေနကုိပဲ လုိက္ၿပီးသိေအာင္ ႐ႈမွတ္ရပါမယ္။ အဲလုိ႐ႈမွတ္တဲ့အခါ ဒီစိတ္ေပ်ာက္ၿပီး ေနာက္စိတ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚရင္လည္း ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ စိတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ခႏၶာကုိယ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႐ႈမွတ္စရာ အာ႐ုံတစ္ခုခု ေပၚလာတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာသမွ်ကုိ လုိက္ၿပီးသိရွိ ႐ႈမွတ္ေနဖုိ႔ပါ။ စိတ္ကူးတာ၊ ႀကံစည္တာ၊ ေတြးေတာတာ၊ ၀မ္းနည္းတာ၊ ၀မ္းသာတာ၊ ေဒါသျဖစ္တာ၊ အလုိမက်တာ၊ ပူတာေအးတာ၊ ေပ့ါတာေလးတာ၊ ကုိက္တာခဲတာ စတဲ့ ဘယ္လုိဟာမ်ိဳးပဲ ေပၚလာေပၚလာ သတိတကပ္ၿပီး လုိက္သိလုိက္မွတ္ေနဖုိ႔ပါ။ ဒီလုိေပၚရာေပၚရာကုိ လုိက္သိ၊ လုိက္မွတ္ေနတာကုိပဲ ၀ိပႆနာ႐ႈတယ္လုိ႔ ေခၚတာပါပဲ။ အဲဒီလုိ႐ႈရင္း ေနာက္ပုိင္းသူ႔ဟာသူ တျဖည္းျဖည္းဉာဏ္ေတြတုိးတက္ လာပါလိမ့္မယ္။ အဓိကကေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ႐ႈမွတ္ပစ္ဖုိ႔ပါ။ ေနာက္တစ္ခ်က္က အဲဒီစိတ္ပ်က္အားငယ္စိတ္မ်ား အရမ္းမ်ားလုိ႔ ဘယ္လုိမွ မ႐ႈမွတ္ႏုိင္ဘူး ျဖစ္ေနရင္ အဲဒါကုိ လစ္လ်ဴ႐ႈၿပီး တစ္ျခားမွတ္စရာ အာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ လုိက္မွတ္ၾကည့္ပါ။ ဥပမာ ၀င္ေလထြက္ေလကုိ မွတ္တာမ်ိဳး၊ ေဖာင္းတာပိန္တာကုိ မွတ္တာမ်ိဳးလုိေပ့ါ။ ၿပီးေတာ့ ဒီစိတ္ရဲ႕ ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ေမတၱာဘာ၀နာပြားတာမ်ိဳး၊ ဗုဒၶါႏုႆတိပြားတာမ်ိဳး စတာေတြကုိလည္း ေျပာင္းလုပ္ၿပီး ေနာက္၀ိပႆနာပုိင္းကုိ ျပန္မွတ္ၾကည့္ေပါ့။ တျဖည္းျဖည္း အဆင္ေျပသြားမွာပါ။ စိတ္မပ်က္၊ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ ႀကိဳးစား႐ႈမွတ္ၾကည့္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more »

ဒီလုိဆက္ဆံၾကည့္ပါ…

ေလာကမွာ လူေတြဟာ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အက်င့္စရုိက္ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ဆက္ဆံေပါင္းသင္းရတာ အေတာ္ခက္တယ္လုိ႔ ေျပာေလ့ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ မတူညီတဲ့ ပတ္၀န္းက်င္၊ မတူညီတဲ့ ဘာသာစကား၊ မတူညီတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈ၊ မတူညီတဲ့ စ႐ုိက္စတဲ့ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ကုိယ္နဲ႔အံ္၀င္ခြင္က် မျဖစ္ဘဲရွိတတ္တယ္လုိ႔ ေျပာၾကပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေရာ အံ၀င္ခြင္က်ျဖစ္ရဲ႕လား… စိတ္တုိင္းက် ျဖစ္ရဲ႕လား… လုိ႔ ျပန္ေမးၾကည္ရင္လည္း မျဖစ္ျပန္ပါဘူးတဲ့… အဲဒါဆုိ ဘယ္လုိလုပ္ၾကမလဲေပါ့…။ ထားပါေတာ့။ တကယ္ေတာ့ ေလာကမွာ လူေတြဘယ္ေလာက္ပဲ အမ်ိဳးမ်ိဳးကြဲျပား ျခားနားၾကပါေစ ေသေသခ်ာခ်ာ ခဲြျခားလုိက္ရင္ သုံးမ်ိဳးပဲရွိပါတယ္။

၁။ ကုိယ္နဲ႔တန္းတူျဖစ္တဲ့သူ
၂။ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့သူ
၃။ ကုိယ္ေအာက္နိမ့္တဲ့သူ ဒီသုံးမ်ိဳးပါပဲ။

ဆုိေတာ့ အဲဒီသုံးမ်ိဳးကုိ အဆင္ေျပေအာင္၊ အကုသုိလ္ မျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လုိ ဆက္ဆံၾကည့္မလဲ... ဘယ္လုိဆက္ဆံ သင့္သလဲ….။ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကေတာ့ ျဗဟၺာစုိရ္တရား လက္ကိုင္ထားၿပီး ဆက္ဆံၾကဖုိ႔ ညႊန္ျပထားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဆာင္ပုဒ္ေလး လုပ္ေပးထားပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္ပုဒ္ေလး ဖတ္ၿပီးႀကိဳးစား ဆက္ဆံၾကည့္ၾကစုိ႔..

၁။ တန္းတူေတြ႕လွ်င္ ေမတၱာ၀င္၊ မ၀င္ႏုိင္က ၿပဳိင္တတ္သည္။ ၿပိဳင္မည့္အစား ေမတၱာပြား၊ စိတ္ထားျပဳျပင္ ေျပာင္းပါ့မည္။ (ေျပာင္းရမည္)
မွန္ပါတယ္။ ကုိယ္နဲ႔ တန္းတူျဖစ္တဲ့ သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ ေမတၱာစိတ္နဲ႔ ဆက္ဆံပါတဲ့။ အသက္၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္၀ါ၊ ရာထူးဌာနႏၱရ စတာေတြ တူညီတဲ့သူကုိ ကုိယ္နဲ႔တန္းတူျဖစ္သူလုိ႔ ဆုိလုိပါတယ္။ ဒီလုိတန္းတူျဖစ္တဲ့ သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ ေမတၱာစိတ္ေလးနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေမတၱာဆုိတာ ခ်စ္ခင္ျခင္း၊ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ အက်ိဳးလုိလားျခင္းပါ။ တကယ္ေတာ့ ခ်စ္ျခင္းေမတၱာဆုိတာ တစ္နည္းအားျဖင့္ နားလည္ျခင္းကုိ ေျပာတာပါ။ နားလည္မႈရွိေနရင္ ခ်စ္လုိ႔ရေနတာပါပဲ။ နားလည္ေပးေနတာဟာ ေမတၱာရွိေနလုိ႔ပါပဲ။ အဲလုိေမတၱာစိတ္မရွိရင္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အၿပိဳင္အဆုိင္ေလးေတြ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ၿပိဳင္လာၿပီဆုိရင္ ပုထုဇင္ေတြ သဘာ၀ မဟုတ္တာေတြ၊ မလုပ္သင့္တာေတြ လုပ္လာၿပီး အမ်ားအားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့ဘက္ကုိပဲ ဦးတည္သြားတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေဒါသအာဃာတေတြပြားၿပီး အမုန္းေတြသာ တုိးလာကာ ေနာက္ဆုံးဆက္ဆံေရး အဆင္မေျပ ျဖစ္လာတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တန္းတူျဖစ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ ေမတၱာစိတ္ျဖင့္ ဆက္ဆံၾကပါလုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆုံးမျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ရင္ ဆက္ဆံေရးအတြက္ အဆင္မေျပျဖစ္ႏုိင္တဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြ ၀င္လာတတ္တဲ့အတြက္ပါ။

၂။ ကိုယ့္ထက္သာလွ်င္ မုဒိတာ၀င္၊ မ၀င္ဣႆာ ယုိင္တတ္သည္။
ယုိင္မည့္အစား မုဒိတာပြား၊ စိတ္ထားျပဳျပင္ ေျပာင္းပါ့မည္။ (ေျပာင္းရမည္)
ဒီအခ်က္က အထူးသတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ပါ။ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့သူနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ မုဒိတာ တရားလက္ကုိင္ထာၿပီး ဆက္ဆံတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ မုဒိတာဆုိတာ သူတစ္ပါးႀကီးပြားတုိးတက္ ေအာင္ျမင္တဲ့အေပၚမွာ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ျဖစ္ေပးတာပါ။ ဒီလုိ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ မုဒိတာ တရားမထားႏုိင္ရင္ေတာ့ သူတစ္ပါးႀကီးပြား တုိးတက္တာကုိ မနာလုိျဖစ္တဲ့ ဣႆာက ဦးစီးသြားၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း အက်ိဳးမရွိ သူတစ္ပါးအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိတာေတြ လုပ္မိတတ္ပါတယ္။ ဒီဣႆာဆုိတဲ့ အကုသုိလ္တရားဟာ ေတာ္ေတာ္ေၾကာက္စရာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီတရားကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ကိန္းလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘယ္သူဘာလုပ္လုပ္ အေကာင္းမျမင္ေတာ့ဘဲ အဆုိးေတြသာ ေတြးျမင္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ တရားျဖစ္တဲ့ မုဒိတာတရား ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ မကိန္းတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကံနဲ႔သူ၊ သူ႕ႀကိဳးစားမႈနဲ႔သူ ျဖစ္လာတဲ့အေပၚမွာ ငါ၀မ္းေျမာက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ ဆုိတဲ့အေတြးနဲ႔ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကံဳဆက္ဆံတဲ့အခါ မုဒိတာတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး ဆက္ဆံဖုိ႔ ဆုံးမျခင္းပါ။ ဒီလုိမွ စိတ္မထားတတ္ရင္ ႏွစ္ဦးဆက္ဆံေရးၾကားမွာ ဣႆာဆုိတဲ့ အကုသုိလ္တရားက ၀င္ေရာက္ေႏွာက္ယွက္တတ္တဲ့ အတြက္ပါ။

၃။ ကုိယ့္ေအာက္ငယ္လွ်င္ ကရုဏာ၀င္၊ မ၀င္ႏုိင္က နုိင္တတ္သည္။ ႏုိင္မည့္အစား ကရုဏာပြား၊ စိတ္ထားျပဳျပင္ ေျပာင္းပါ့မည္။ (ေျပာင္းရမည္)
ဒီအခ်က္ကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ား အလြယ္တကူ ဆင္ျခင္လုိက္နာႏိုင္တဲ့ အခ်က္ပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားဟာ သူတစ္ပါးႀကီးပြားတာကုိ ၀မ္းေျမာက္ေပးရမယ့္ မုဒိတာတရားသာ ျဖစ္ဖုိ႔ခက္တာ သူတစ္ပါးအေပၚ သနားတတ္တဲ့ က႐ုဏာတရားကေတာ့ အလြယ္တကူ ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ပါ။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ထက္ အသက္၊ သိကၡာ၊ ဂုဏ္၀ါ၊ ရာထူးဌာနႏၲရ စတာေတြ နိမ့္က်တဲ့ သူေတြအေပၚမွာ သနားၾကင္နာတတ္တဲ့ က႐ုဏာတရားနဲ႔ ဆက္ဆံတတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒါမွသာ ကုိယ့္ေအာက္နိမ့္တဲ့သူေတြ အေပၚမွာ အႏုိင္ယူတတ္တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ မျဖစ္ေပၚမွာပါ။ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့ ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြ ျဖစ္လာမွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိကုိယ့္ေအာက္ ငယ္တဲ့သူေတြ နိမ့္က်တဲ့သူေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံဆက္ဆံတဲ့အခါ ခ်ီးေျမွာက္ေထာက္ပံ့မႈေတြ မရွိရင္ေနပါေစ အႏုိင္ယူမႈေတြ၊ ႏုိင္ထက္စီးနင္းလုပ္မႈေတြ မရွိဖုိ႔အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ေအာက္ငယ္တဲ့သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါ အႏုိင္ယူမႈေတြမရွိဘဲ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္အဆင္ေျပေစဖုိ႔ က႐ုဏာတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး ဆက္ဆံၾကဖုိ႔ ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆုံးမေတာ္မႈျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ ဘယ္သူေတြ ဘာေတြပဲကြဲကဲြ လူတန္းစားအားျဖင့္ သုံးမ်ိဳးပဲ ရွိတဲ့အတြက္ ဒီလူတန္းစား သုံးမ်ိဳးနဲ႔ အဆင္ေျပ ဆက္ဆံႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာ၊ မုဒိတာစတဲ့ ျဗဟၼာစုိရ္တရား လက္ကုိင္ထားကာ ဆက္ဆံၾကည့္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း တန္ဖုိးရွိတဲ့ ဒီဆက္ဆံနည္းေလးကုိ ျပန္လည္မွ်ေ၀လုိက္ပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား