မိသာစုႏွင့္တကြ အားလုံးကုိစြန္႔ၿပီး သာသနာ့ေဘာင္၀င္ပါက တစ္ကုိယ္ေကာင္းဆန္ရာ ေရာက္မေရာက္…

Q. အရွင္ဘုရား…
တပည္႔ေတာ္က အလင္းမ်ားရွိရာသို႔ေလွ်ာက္လွမ္းျခင္း... ကိုေရးတဲ႔ ေမာင္ေဇာ္မင္းေအာင္ ပါဘုရား ။ တပည္ေတာ္က အသက္ ၁၁ ႏွစ္အရြယ္ကစျပီး စီးပြားရွာခဲ႔ပါတယ္ဘုရား ။ငယ္ငယ္ရြယ္ရြယ္ႏွင္႔ပဲ အိမ္ေထာင္ၾကခဲ႔ပါတယ္ဘုရား ။ဒါေၾကာင္႔ ဒုကၡ ဆိုေသာတရားကို ငယ္ေသးေသာ ရြယ္ခ်ိန္မွာ သူမ်ားေတြထက္ သိခြင္ရပါတယ္။ ေၾကာက္လဲေၾကာက္ လွပါျပီဘုရား ။ အိမ္ေထာင္ေရးမွာလဲ ဒုကၡေတြကမ်ားလွပါတယ္ဘုရား ။ မိဘႏွင္႔ အိမ္ေထာင္ဖက္မွာအဆင္ မေျပေတာ႔ ပိုဆိုး၀ါးပါတယ္ဘုရား ။ မိသားစုစား၀တ္ေနေရးတြက္ပါ ရွာေဖြရ သည္မွာလဲ အလြန္အင္မတန္မွ စိတ္ပ်က္စရာေကာင္း လွပါျပီဘုရား ။ လူဘ၀ကိုလဲ ျငီးေငြလွပါျပီဘုရား။
ဒီအခ်က္ေတြေၾကာင္႔ ပထမအစပိုင္းမွာ ေသာက္စားမူးရစ္ ခဲ႔ပါတယ္ဘုရား။ လြန္ခဲ႔ေသာ ၉ လမွစ၍ တရားစာအုပ္ ငယ္အခ်ိဳ႔ကို ဖတ္ရျပီး အျမင္မွန္ရကာ ေသေရအရက္ ေသာက္စားခ်င္းကို လဲစြန္လႊတ္လိုက္ပါတယ္ဘုရား ။ တပည္႔ေတာ္လဲ သာသနာေဘာင္မွာပဲ ရာသက္ပန္ ေနခ်င္တဲ႔စိတ္ ျဖစ္ေပၚေနတာေတာ႔ ၆ လေလာက္ရွိခဲ႔ပါျပိဘုရား ။ သို႔ေပမယ္႔ တပည္ေတာ္မွာ ကေလးရွိပါတယ္ဘုရား ။ တပည္႔ေတာ္ အားလံုးကို စြန္႔လႊတ္ျပီး သာသနာ့ေဘာင္ကို ၀င္ခဲ႔ရင္ တပည္႔ေတာ္ တကိုေကာင္း ဆန္ရာၾကပါသလားဘုရား။ တပည္႔ေတာ္မိခင္ကေတာ႔ သေဘာတူပါတယ္ဘုရား။ တပည္ေတာ္ အေနနဲ႔ကေတာ႔ အၾကင္နာတရားေခါင္းပါးသည္ ဟုပဲဆိုမလား မသိပါ တပည္ေတာ္ ကေတာ႔ အလားလံုးနဲ႔ေ၀းရာမွာေနျပီး ဒီဘ၀မွာ မရးေသးတဲ႔မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္ရေအာင္ အားထုတ္လိုက္ခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႔ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ မိသားစုကို လုပ္ကိုင္မေၾကြးေမြးပဲ ယခုလိုမ်ိဳး ရဟန္းေဘာင္ ၀င္ခြင္႔ျပဳ မျပဳကို သိပါရေစဘုရား ။ တပည္႔ေတာ္မိသားစုကေတာ႔ စား၀တ္ေနေရး အခက္အခဲအနည္း ငယ္ရွိပါ တယ္ဘုရား။ တပည္႔ေတာ္မွာ အေၾကြး အနည္းငယ္ ေတာ႔လက္က်န္ရွိပါတယ္ဘုရား ၀ါမ၀င္ခင္ေတာ႔ေက်ပါျပီဘုရား ။
အရွင္ဘုရားအေနနဲ႔ တပည္ေတာ္ကို မိန္ၾကားေတာ္မူ ေစလိုသည္မွာ ဤကဲ႔သို႔ ရဟန္း၀တ္ခြင႔္ရွိမရွိပါဘုရား ။
ရိုေသစြာ ရွိခိုးကန္ေတာ႔ လွ်က္....
(ေမာင္ေဇာ္မင္းေအာင္)


A. အင္း… ေမးခြန္းအတြက္ ေတာ္ေတာ္ေလး စဥ္းစားၿပီး ေျဖေပးရမယ့္ အေနအထား ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ရွိတဲ့သူဆုိ ဘာမွအထူးေျပာစရာ မရွိေပမယ့္ တာ၀န္ရွိသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ေသခ်ာစဥ္းစားဖုိ႔ လိုပါတယ္။ တစ္ဘက္ကလည္း ေလာကုတၱရာ လြတ္ေျမာက္ေရးျဖစ္ၿပီး၊ တစ္ဘက္ကလည္း ေလာကီအေရးကိစၥ ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ႐ႈေထာင့္ႏွစ္မ်ိဳးက စဥ္းစားၾကည့္ၾကစုိ႔… ဒကာေျပာသလုိ သာသနာ့ေဘာင္ကုိ၀င္ၿပီး ဒီဘ၀မွာ မရေသးတဲ့ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္ကုိ ရေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္တဲ့ စိတ္ကေတာ့ အမတန္ ေကာင္းမြန္တဲ့ အာသီသပါ။ ဒါေပမယ့္ တကယ္လက္ေတြ႕ သာသနာ့ေဘာင္ ေရာက္တဲ့အခါမွာ တရားရတာ မရတာထက္ ထင္သလုိ ျဖစ္မလာတဲ့ အေျခအေနေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ရဟန္းဘ၀ရဲ႕ ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ က်င့္၀တ္မ်ား၊ သီလသိကၡာပုဒ္မ်ား၊ သာသနာမွာေနရင္ လုိအပ္တဲ့ သင္ယူေလ့လာမႈမ်ား စတာေတြကုိလည္း ထည့္စဥ္းစားရပါမယ္။ တစ္ခါတစ္ခါ ျမင့္ရာကက်ရင္ ပုိနာတတ္တာလည္း ရွိပါတယ္။ ရဟန္းဘ၀ဟာ လူ႕ဘ၀နဲ႔စာရင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ဖုိ႔၊ တရားအာထုတ္ဖုိ႔၊ တရားရဖုိ႔ အခြင့္အေရး အမ်ားႀကီး ရွိေပမယ့္ ေစာင့္ထိန္းလုိက္နာရမယ့္ က်င့္၀တ္သီလေတြကလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ မေစာင့္ထိန္း၊ မလုိက္နာႏုိင္ရင္ ျမင့္ရာကက်ရင္ ပုိနာတတ္ပါတယ္။ ဒါက ထည့္စဥ္းစားသင့္တဲ့ အပုိင္းကုိ ေျပာတာပါ။ အဆုိးေတြကုိ ေရြးေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။

တစ္ဘက္က ျပန္ၾကည္ျပန္ရင္လည္း ကုိယ့္ကုိအမွီျပဳၿပီး ေနရတဲ့ မိသားစု သားသမီးေတြဟာ ကုိယ္မရွိတဲ့အခါမွာ အမတန္ဒုကၡေရာက္ေနရမယ့္ အေနအထားမ်ိဳးဆုိရင္ လြတ္ရာကုိ ႐ုန္းထြက္သြားတဲ့ ရဟန္းတစ္ပါး အေနျဖင့္ သာသနာ့ေဘာင္ကေနၿပီး သူတုိ႔ရဲ႕ ဒုကၡကုိ ၾကည့္ရက္ပါ့မလား ဆုိတာစဥ္းစားစရာပါ။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္က မိသားစုကုိ မလုပ္ေကၽြးဘဲ ရဟန္းမျပဳရဟု တုိက္႐ုိက္ေဟာထားတာ မရွိေပမယ့္ သိဂၤါလသုတ္မွာ ေဟာထားတဲ့ ေလာကမွာ ျဖည့္က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရားေတြထဲမွာ လင့္က်င့္၀တ္ဆုိတာ ရွိသလုိ၊ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ မဂၤလာသုတ္ တရားေတာ္မွာလာတဲ့ ပုတၱဒါရသ သဂၤေဟာ -သားမယားတုိ႔အား ေကၽြးေမြးေထာက္ပံ့ျခင္းဟာ မဂၤလာတစ္ပါးပဲဆုိတဲ့ မဂၤလာ တရားေတာ္အတုိင္းဆုိရင္ ကုိယ္ျပဳထားတဲ့ တာ၀န္ကုိ ကုိယ္ျပန္ယူေပးရန္လည္း လုိအပ္ျပန္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြထဲမွာ မိဘအုပ္ထိန္းသူမ်ားရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ရွိမွ ရဟန္း၀တ္ခြင့္ ရွိတယ္ဆုိတာ ရွိေပမယ့္ မိသားစုကုိ မလုပ္ေကၽြးဘဲ ရဟန္းမျပဳရဟု တုိက္႐ုိက္ေဟာထားတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ သုိ႔ေသာ္ သြယ္၀ုိက္တဲ့နည္းနဲ႔ စဥ္းစားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၀တၱရားမ်ား မဂၤလာတရားမ်ား အတုိင္းလုိက္နာ က်င့္ႀကံေနထုိင္ သင့္တယ္ဆုိတဲ့ ေဟာေတာ္မူခ်က္ေတြလည္း ရွိျပန္ပါတယ္။ အေမက ခြင့္ျပဳေပမယ့္ ေလာက၀တ္အရ ျဖည့္က်င့္ရမယ့္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားကုိ လစ္လ်ဴ႐ႈၿပီး သာသနာ့ေဘာင္မွာ ေပ်ာ္ရႊင္စြာ တရားအားထုတ္ႏုိင္ပါ့မလား ဆုိတာကုိလည္း ထည့္စဥ္းစားရပါမယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ ကုိယ္သာသနာ့ေဘာင္ထဲ ၀င္သြားတဲ့အခါမွာ က်န္ခဲ့တဲ့ မိသားစုမ်ား အဆင္ေျပေအာင္ ေဆာင္ရြက္ၿပီးမွ သူတုိ႔ရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကုိ ယူၿပီး၀တ္မယ္ဆုိရင့္ ပုိေကာင္းပါတယ္။ အားလုံးျပည့္ျပည့္စုံစုံ လုိေလေသးမရွိေအာင္ လုပ္ေပးရမယ္မဟုတ္ပါဘူး။ အထုိက္အေလ်ာက္ လူ႔ဘ၀မွာ ရပ္တည္လုိ႔ ရသေလာက္အထိ စီစဥ္ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီးမွ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ျခင္းက ပုိၿပီးသင့္ေလ်ာ္ပါတယ္။ လူ႔ဘ၀မွာ ေနစဥ္မွာလည္း သီလကုိလုံေအာင္ထိန္းၿပီး ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ေနႏုိင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေလာက၀တ္လည္း ေက်ေအာင္ ကုိယ့္ရဲ႕သံသရာ လြတ္ေျမာက္ေရးလည္း ေကာင္းေအာင္ အေကာင္းဆုံးနည္းကုိသာ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္ေစခ်င္ပါတယ္။ မိသားစု ဒုကၡေတြ တစ္သီခ်ည္းထားခဲ့ၿပီး ရဟန္းဘ၀ေရာက္ျပန္ရင္လည္း ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ စိတၱကုကၠဳစၥျဖစ္ကာ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ အခက္ႀကဳံရတတ္တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈဆုိသလုိ မိမိကုိယ္တုိင္ ဖန္တီးခဲ့တဲ့ အမွားအတြက္ ေနာင္တရတဲ့အခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆုံျဖစ္ေအာင္ ျပန္ျပင္ရပါတယ္။ ဒုကၡဆုိတာကေတာ့ နိဗၺာန္မရမခ်င္း ႀကဳံေနၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရဲရဲရင္ဆုိင္ၿပီး ကုိယ္တာ၀န္ယူေပးရမယ့္ အပိုင္းေလးေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် လုပ္ေပးၿပီး လြတ္ေျမာက္ရာကုိ ေရြးခ်ယ္ျခင္းက ပုိသင့္ေလွ်ာ္ပါတယ္။ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ ရွာတာေကာင္းေပမယ့္ ေရြးခ်ယ္တဲ့ လမ္းကုိထင္သလုိ မေလွ်ာက္ႏုိင္ရင္လည္း ဟုိမေရာက္ဒီမေရာက္ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အႀကံျပဳလုိတာက ကုိယ္တာ၀န္ယူရမယ့္ ေလာက၀တ္ေလးေတြကုိ အထုိက္အေလွ်ာက္ ျဖည့္က်င့္စီစဥ္ ေဆာင္ရြက္ေပးၿပီးမွ သာသနာ့ေဘာင္ ၀င္ေရာက္ျခင္းက ပုိသင့္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ကုိယ္သာလွ်င္ အဓိကျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုန္းဘုန္းအေနျဖင့္ အႀကံျပဳ႐ုံသာ ျပဳႏုိင္ပါတယ္။ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ၿပီး စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ပါဟု တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more »

သုရာေမရယသိကၡာပုဒ္သည္ ဘုရားေဟာ ဟုတ္မဟုတ္… ကာယာႏုပႆနာကုိ ေျပာင္းၿပီးအားထုတ္ သင့္မသင့္…

Q. အရွင္ဘုရား..
(၁) ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါးေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔ကုိသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့သည္၊ ငါးပါးသီလအျဖစ္ သုရာေမရယ ေရွာင္ၾကဥ္ရေသာ သိကၡာပုဒ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံျပီးမွ ေႏွာင္းသံဃာတုိ႔ ျဖည့္စြက္သည္ဟု ဖတ္ရပါသည္။ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ မူးယစ္ေသစာ ေသာက္စားျခင္း မရွိသလုိ ထုိသိကၡာပုဒ္ကုိ က်ဳးလြန္ေတာ့မည္လည္း မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ အျမတ္တႏုိး ေစာင့္ထိန္းလာခဲ့ေသာ သိကၡာပုဒ္တစ္ခုသည္ ဘုရားေဟာမဟုတ္ဟု သိလုိက္ရသျဖင့္ ဟုတ္ မဟုတ္ သိလုိပါသည္ဘုရား။
(၂) ေနာက္ေမးေလွ်ာက္လုိသည္မွာ တပည့္ေတာ္သည္ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားျခင္းႏွင့္ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ကုိ အနိစၥဒုကၡအနတၱ ရႈျခင္း (ခႏၶကမၼဌာန္း) ႏွစ္မ်ိဳးကုိ စီးျဖန္းရလွ်င္ အလြန္ ေပ်ာ္ေမြ႔စိတ္အားသန္ပါသည္။ ၀င္ေလထြက္ေလကုိ ရႈမွတ္ျခင္း၊ ေဖာင္းပိန္ရႈမွတ္ျခင္းမ်ားကုိ ဘယ္လုိၾကိဳးစားလုပ္လုပ္ စိတ္မပါပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အာနာပါနကမၼဌာန္း၊ ကာယႏုပႆနာ မ်ားျဖင့္ တရားတက္ၾက၊ တရားေတြ႔ၾကသည္ကုိ ၾကားသိရလွ်င္လည္း အားအလြန္က်ေသာ္လည္း လုိက္လုပ္လွ်င္ စိတ္မပါ၊ ၾကာရွည္ လုပ္လုိ႔ မရပါ။ လက္ရွိ စိတ္အားထက္သန္ေသာ ကမၼဌာန္းမ်ားကုိသာ ဆက္အားထုတ္ရမလား၊ ကာယာႏုပႆနာကုိ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ စိတ္ကုိ ျပဳျပင္ယူရမလား သိလုိပါသည္ဘုရား။
(ေအာင္ျမင့္)


A. (၁) သုရာေမရယသိကၡာပုဒ္ဟာ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီး ေနာက္မွေပၚေပါက္လာတဲ့ သိကၡာပုဒ္ဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါး ေရွာင္ရန္ေဟာေတာ္မူသလုိ သုရာေမရယမွ ေရွာင္ရန္လည္း ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အတိအက်ေျပာရရင္ နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္၊ ပဥၥပဒသိကၡာပုဒ္ စာမ်က္ႏွာ ၃၇၇မွာ ငါးပါးသီလကုိ တုိက္႐ုိက္ေဟာထားတာရွိၿပီး ငါးခုေျမာက္အျဖစ္ သုရာေမရယဟု တုိက္႐ုိက္ပါရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ငါးပါးသီလႏွင့္ စပ္၍ေဟာထားခ်က္မ်ား၊ ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းရက်ိဳးမ်ား၊ ငါးပါးသီလလြန္က်ဴးျပစ္မ်ားကုိ ေဟာထားခ်က္မ်ားမွာလည္း သုရာေမရယႏွင့္စပ္ၿပီး ေဟာထားတာမ်ား ပါရွိပါတယ္။ ပိဋကသုံးပုံ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေ၀ေနယ်အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ လုိက္ၿပီးေဟာထားတဲ့ ငါးပါးသီလႏွင့္စပ္လ်ဥ္းတဲ့ တရားေတာ္မ်ား အေျမာက္အမ်ား ရွိပါတယ္။ က်မ္းညႊန္းမ်ားအျဖစ္ ခုဒၵကပါဠိေတာ္၊ နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ၀ိမာနပါဠိေတာ္၊ အပါဒါန ပါဠိေတာ္၊ မဟာ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ရာဇသုတ္၊ ဂိဟိသုတ္ စသည္တုိ႔တြင္ ေလ့လာၾကည့္႐ႈႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ဆုိတာ ေသခ်ာစြာလက္ခံယုံၾကည္ လုိက္နာသင့္ပါတယ္။ ပါဠိေတာ္က်မ္းကိုးမ်ားကုိသာ ဒီေနရာမွာ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ၿပီး အ႒ကထာအဖြင့္မ်ားလည္း မ်ားစြာရွိပါတယ္။ အ႒ကထာအဖြင့္မ်ားကား ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံၿပီးမွ ေပၚေပါက္လာမႈမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ မေပးေတာ့ဘဲ သဂၤါယနာတင္က်မ္းမ်ားျဖစ္တဲ့ ပါဠိေတာ္က်မ္းကုိးမ်ားသာ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။ သံသယကင္းစြာ လက္ခံပါဟု ထပ္မံတုိက္တြန္းလုိပါတယ္။
(၂) တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စ႐ုိက္မတူညီတဲ့အတြက္ တရားအားထုတ္ရာမွာလည္း နည္းစနစ္မ်ားလုိက္ၿပီး တရားတက္မႈ မတက္မႈ ရွိတတ္ပါတယ္။ ေမတၱာဘာ၀နာပြားမ်ားျခင္း၊ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ကုိ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ႐ႈျခင္းတုိ႔ဟာလည္း ေကာင္းတဲ့နည္းမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာ၀နာအားထုတ္တဲ့အခါ သမထနည္း ၀ိပႆနာနည္းရယ္လုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ေမတၱာပြားမ်ားျခင္း၊ အႏုႆတိပြားမ်ားျခင္းမ်ားဟာ သမထဘာ၀နာမ်ားျဖစ္ၿပီး သမာဓိအားေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အနိစၥ စသည္႐ႈသည့္အခုိက္တြင္လည္း ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ေအာင္ ႐ႈႏုိင္ပါက ေကာင္းတဲ့နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သတိပ႒ာန္နည္းက်က် ႐ႈခ်င္ပါက အာနာပါနကုိ အေျခခံသည့္ ကာယာႏုပႆနာစတဲ့ နည္းမ်ားကုိ တုိက္႐ုိက္ႀကိဳးစား ႐ႈႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီနည္းေတြ ႐ႈေပမယ့္ ဘယ္လုိမွမရဘူးဆုိရင္ မိမိႏွစ္သက္တဲ့နည္းနဲ႔ ႐ႈႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ပဲ ႐ႈ႐ႈ၀ိပႆနာဆုိတာဟာ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ရဲ႕ ေပၚရာေပၚရာကုိလုိက္ၿပီး သတိကပ္ကာ ႐ႈမွတ္ေနျခင္းကုိ ဆုိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔အေပၚမွာ သတိမျပတ္ ႐ႈမွတ္ေနႏုိင္ျခင္းဟာ အဓိကက်ပါတယ္။ လုိက္ၿပီး ႐ႈမွတ္တယ္ဆုိတာ သတိကပ္ၿပီး လုိက္သိေနတာကုိ ေျပာတာပါ။ စိတ္မွာ တစ္ခုခုေပၚရင္လည္း ေပၚတဲ့အတုိင္းလုိက္သိ။ ခႏၶာကုိယ္မွာ ပူ၊ ေအး၊ နာက်င္ စသည္တစ္ခုခု ေပၚရင္လည္း ေပၚတဲ့အတုိင္း လုိက္လုိက္ၿပီး သိေနတာကုိ ႐ႈမွတ္တယ္လုိ႔ ဆုိတာပါ။ အဲဒီလုိ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ရဲ႕ ေပၚရာေပၚရာကုိ လုိက္ၿပီး႐ႈမွတ္ေနျခင္းဟာလည္း ခုနေျပာခဲ့တဲ့ ကာယာႏုပႆနာ စတဲ့သတိပ႒ာန္ေလးပါမွာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အာနာပါနပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဖာင္းတာပိန္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေျခခံအားျဖင့္ ကာယာႏုပႆနာမွာ အက်ဳံး၀င္ၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ အားထုတ္တဲ့ ေယာဂီအေနျဖင့္ ၀ိပႆနာျဖစ္ေအာင္ စိတ္မွာပဲေပၚေပၚ ခႏၶာကုိယ္မွာပဲေပၚေပၚ ျဖစ္သမွ် ေပၚသမွ် အာ႐ုံမ်ားမွာ သတိကပ္ၿပီး လုိက္႐ႈမွတ္ေနျခင္းဟာ အဓိကက်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမထနည္းမဟုတ္ဘဲ ၀ိပႆနာနည္း ျဖစ္ပါက ဘယ္နည္းမဆုိ မိမိအားသန္ရာကုိ လုိက္ၿပီး အားထုတ္ႏုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္နဲ႔သင့္ေလွ်ာ္ကုိက္ညီတဲ့ နည္းကုိသာ သတိကပ္လ်က္ ေပၚရာေပၚရာလုိက္ကာ ၾကိဳးစား႐ႈမွတ္ အားထုတ္ၾကည့္ပါဟု တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more »

အရဟံဂုဏ္ေတာ္အား ၾကည္ညိဳၾကည့္ျခင္း…

ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးတုိ႔တြင္ အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ ပထမဆုံးဂုဏ္ေတာ္အျဖစ္ ပိဋကတ္စာေပမ်ား၌ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္၏ဂုဏ္ေတာ္မ်ား အေၾကာင္းေျပာၾကလွ်င္လည္း အရဟံစေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးဟူ၍ ေျပာေလ့ရွိၾက၏။ ထုိ႔အျပင္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အ႒ကထာမ်ားတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ဆုိ ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူၾက၏။ ထင္ရွားသည့္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားမွာ

ျမတ္စြာဘုရားသည္…
၁။ အလုံးစုံေသာ ကိေလသာအေပါင္းမွ ကင္းစင္ေတာ္မူျခင္း
၂။ သံသရာစက္လည္ပတ္မႈ အကန္႔တုိ႔ကုိ ဖ်က္ဆီးေတာ္မူၿပီးျဖစ္ျခင္း
၃။ လူ၊ နတ္၊ ျဗာဟၼာ သတၱ၀ါအားလုံးတုိ႔၏ ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံယူေတာ္မူထုိက္ျခင္း
၄။ အလုံးစုံေသာ ကိေလသာမွန္သမွ်ကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္ျခင္း
၅။ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္၌ပင္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူတတ္ျခင္း စေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အရဟံဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူ၏ ဟူသည့္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ား ျဖစ္၏။


ထုိဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္မ်ားတြင္ စာေရးသူႏွင့္ စာဖတ္သူတုိ႔ အထူးသျဖင့္ ၾကည္ညိဳၾကည့္သင့္သည့္ အခ်က္မွာ နံပါတ္ (၅) အဖြင့္ျဖစ္သည့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္၌ပင္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူျခင္း ဟူေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိဖြင့္ဆုိခ်က္ကုိ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ေတြ႕အေျခအေနႏွင့္ ခ်ိန္ထုိးၾကည့္လွ်င္ ပုိၿပီးၾကည္ညိဳတတ္ေပမည္။ မိမိတုိ႔ တစ္ေယာက္တည္း တိတ္ဆိတ္ၿပီး မျမင္ကြယ္ရာမွာ ရွိေနသည့္အခုိက္ ျဖစ္တတ္သည့္ စိတ္အစဥ္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ပုိၿပီးထင္ရွား၏။ မွန္ပါသည္။ မည္သူမဆုိ ပုထုဇင္မွန္သမွ် စိတ္အစဥ္ မတည္ၿငိမ္ၾကသျဖင့္ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ားႏွင့္ မျပတ္ယွဥ္တဲြ ေနတတ္ၾက၏။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ အမွီျပဳ၍ မေကာင္းသည့္ ကာယကံမႈမ်ား၊ ၀စီကံမႈမ်ား၊ မေနာကံမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္ၾက၏။ အထူးသျဖင့္ မျမင္ကြယ္ရာတြင္ ရွိသည့္အခိုက္၌ ပုိၿပီးျဖစ္တတ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ အခန္းထဲတြင္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိသည့္အခါ အာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ အမွီျပဳ၍ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္သည္ကုိ သတိျပဳမိၾကမည္ျဖစ္၏။ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခုိက္တြင္ စိတ္ကုိသတိျဖင့္ မကပ္ဘဲ ေနမိပါက တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ေစ၊ တစ္စုံတစ္ခုကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည့္ စိတ္အေတြးမ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္ၾက၏။ ယင္းမေကာင္းသည့္ စိတ္အေတြးတြင္ မရပ္မိၾကဘဲ လက္ေတြ႕ကာယကံေျမာက္ ျပဳသည္အထိ အာ႐ုံေနာက္ကုိ စိတ္လုိက္ကာ က်ဴးလြန္မိတတ္ၾက၏။

စိတ္ဟူသည္ကလည္း အခက္သားပင္။ အေျပာင္းအလဲ အျဖစ္အပ်က္ ျမန္ဆန္လွသည့္အတြက္ တဒဂၤအခုိက္မွာပင္ အကုသုိလ္မ်ိဳးစုံကုိ က်ဴးလြန္မိတတ္၏။ အျပဳခံအာ႐ုံႏွင့္ ျပဳတတ္သည့္သေဘာ တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည့္ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးသည္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ေန၏။ ဥပမာအားျဖင့္ ႐ူပါ႐ုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေပါင္းစုံမိသည့္အခါ စကၡဳ၀ိညာဏ္ဟူေသာ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္သကဲ့ ျဖစ္၏။ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနေသာ္လည္း အာရုံတစ္ခုခုကုိ အမွီျပဳ၍ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္၏။ တစ္ေယာက္တည္း မျမင္ကြယ္ရာ အရပ္မွာျဖစ္ေနျခင္းကပင္ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနတတ္၏။ ``ငါတစ္ေယာက္တည္း ရွိတာပဲ… ဘယ္သူ႔မွ မသိေလာက္ပါဘူးေလ… `` စသည့္ စိတ္အႀကံျဖင့္ မေကာင္းမႈကုိ က်ဴးလြန္မိတတ္၏။ ထုိသုိ႔ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခုိက္တြင္ တရားနာျခင္း၊ တရားအားထုတ္ျခင္းစသည့္ ေကာင္းသည့္စိတ္၊ ေကာင္းသည့္လုပ္ရပ္မ်ားထက္ ``ဘယ္သူမွ မရွိတုန္း ... ဘာေလးေတာ့ လုပ္လုိက္ဦးမွ… ဘာေလးေတာ့ ၾကည့္လုိက္ဦးမွ…`` စသည့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္အႀကံ၊ လုပ္ရပ္မ်ားက ပုိ၍အျဖစ္မ်ားတတ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ စိတ္၏ သေဘာကပင္ ` မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္ျခင္း (ပါပသၼႎ ရမတိ မေနာ)` သေဘာ ရွိသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။

အမွန္စင္စစ္ တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္၌ ရွိေနသျဖင့္ မည္သူမွ် မသိေလာက္ပါဘူးဟူေသာ အေတြးျဖင့္ မည္သည့္အလုပ္ကုိ မည္မွ်ျပဳလုပ္သည္ျဖစ္ေစ အျခားသူမ်ား မသိႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ကုိ မိမိကား သိႏုိင္၏။ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိလိမ္လည္ လွည့္စား၍မရႏုိင္ေပ။ တိတ္ဆိတ္ကြယ္ရာမွာ မည္မွ်ပင္ ေရွာင္တိမ္းၿပီး ေနပါေစ မိမိစိတ္ကုိကား ေရွာင္တိမ္း၍ မရႏုိင္ေပ။ တိတ္ဆိတ္ကြယ္ရာတြင္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားျဖင့္ ေနႏုိင္ပါက အတုိင္းထက္အလြန္ ေကာင္းေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ အေတြးအႀကံမ်ားျဖင့္ မေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္မည္ဆုိပါက မည္မွ်ပင္ မျမင္ကြယ္ရာ၌ပင္ ျဖစ္ပါေစ ဖုံးကြယ္၍ မရႏုိင္ေပ။ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ဖုံးကြယ္၍ ရႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ကုိ ဖုံးကြယ္လိမ္ညာ၍ မရေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိ၏လုပ္ရပ္ကုိ မိမိသာလွ်င္ အသိဆုံးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း မေကာင္းမႈသည္ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိဟု ဆုိၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဆိတ္ကြယ္ရာ မရွိသကဲ့သုိ႔ စိတ္ကြယ္ရာလည္း မရွိေပ။ မည္သူမွ် မသိေလာက္သည့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ၏ စိတ္ကြယ္ရာအရပ္ကား မရွိႏုိင္ဟူေသာ သေဘာကုိ ဆုိလုိ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိသေဘာကုိ လြန္ေျမာက္ၿပီးသည့္ အတုမရွိ အႏႈိင္းမဲ့ျဖစ္၏။

မွန္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ကား အလုံးစုံေသာ ကိေလသာမွန္သမွ်ကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မျပဳေတာ့ေပ။ မိမိတုိ႔ ပုထုဇင္မ်ားသည္ ``ပုထုကိေလေသ ဇေနတီတိ ပုထုဇၨေနာ- ကိေလသာတုိ႔ မျပတ္ျဖစ္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ပုထုဇင္ မည္၏`` ဟူသည့္ အဖြင့္အတုိင္းပင္ ကိေလသာမ်ားျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ဆက္ဆံေနတတ္ၾက၏။ အာ႐ုံအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ အမွီျပဳ၍ မေကင္းမႈမ်ား မျပတ္ျဖစ္ေပၚ ေနတတ္၏။ အမ်ားႏွင့္ေနသည့္ အခါျဖစ္ေစ၊ တစ္ေယာက္တည္း ေနသည့္အခါျဖစ္ေစ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေနတတ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ``မျမင္အပ္ရာ ကိေလသာ သူဟာသူၿငိမ္း၏`` ဟူေသာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဆုံးမမႈအတုိင္း အျပင္မထြက္၊ ျပင္ပရွိ အာရုံမ်ားႏွင့္ မေတြ႕သည့္အတြက္ အကုသုိလ္ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း မည္မွ်ပင္ တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္တြင္ ရွိေနပါေစ မိမိ၏စိတ္ကုိမိမိ ေကာင္းသည့္အာ႐ုံမ်ားႏွင့္ ရွိေနေအာင္ အားမထုတ္ပါက မေကာင္းမႈမ်ား ပို၍ျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။ စင္စစ္ အမ်ားႏွင့္ေနသည္ျဖစ္ေစ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည္ျဖစ္ေစ မိမိ၏စိတ္မွာ မေကာင္းသည့္ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ရန္ အေရးႀကီး၏။ အထူးသျဖင့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္တြင္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခါ မေကာင္းသည့္ အေတြးအျမင္ အႀကံအစည္၊ အေျပာအဆုိ၊ အလုပ္အကုိင္မ်ား မျဖစ္ရန္ လုိအပ္၏။ ထုိေၾကာင့္ ထုိသုိ႔ ဆိတ္ကြယ္ရာမွာ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ အာ႐ုံျပဳလွ်က္ ``ဘုရားရွင္သည္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူပါတကား`` ဟု ျမတ္ဗုဒၶထံ စိတ္ညႊတ္၍ မေကာင္းသည့္ စိတ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္၏။ မျမင္ကြယ္ရာမွာ တစ္စုံတစ္ခု မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ ျဖစ္ရန္အေၾကာင္း ေပၚလာသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဤအရဟံ ဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္ကုိ အာ႐ုံျပဳ၍ မျပဳျဖစ္ေအာင္ အေလ့အက်င့္ လုပ္ေပးသင့္၏။ စိတ္ဟူသည္ တျဖည္းျဖည္း ေလက်င့္ေပးရသည့္ သေဘာရွိသည့္အတြက္ အေသးအဖဲြေလးဟူ၍ အထင္မေသးဘဲ တတ္ႏုိင္သမွ် ေလ့က်င့္ေပးရန္ လုိအပ္၏။ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကုိ စံျပဳ၍ မိမိတုိ႔ သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ မေကာင္းစိတ္မ်ားကုိ တျဖည္းျဖည္း ဖယ္ရွားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္၏။

သုိ႔ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညိဳသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား သိထားရမည့္အခ်က္မွာ ႏွလုံးသား၀ယ္ ဘုရားတည္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္သည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ႏွလုံးသား၀ယ္ ဘုရားတည္သည္ဆုိရာတြင္ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမအတုိင္း ေနထုိင္ျခင္းကုိ ဆုိလုိ၏။ ဘုရားရွင္သည္ ကုိးကြယ္သူမ်ားအတြက္ နည္းျပလမ္းညႊန္ေပးသည့္ အႏႈိင္းမယ့္ အရွင္ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္ကုိ အမွန္တကယ္ ၾကည္ညိဳသည္ဆုိပါက ဘုရားရွင္ထုံး ႏွလုံးမူသင့္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ မျပဳတတ္သည္ကုိ အတုယူကာ မိမိတုိ႔သည္လည္း ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္တြင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မျပဳမိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ ေနျပျခင္းသည္ ဘုရားရွင္ကုိ ပူေဇာ္ရာေရာက္၏။ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမကုိ ႏွလုံးသား၀ယ္ အမွန္တကယ္ တည္ျပရာေရာက္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူအပါအ၀င္ အားလုံးေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္မ်ားသည္ ႏွလုံးသား၀ယ္ ဘုရားတည္ရာေရာက္ေအာင္ ``ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူ တတ္သည္ျဖစ္၍ အရဟံ`` ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူသည့္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳ ၾကည္ညိဳၿပီး မိမိတုိ႔လည္း ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္တြင္ ရွိသည့္အခါ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မျပဳျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ၾကပါစုိ႔ ဟူ၍….

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား