ေသျခင္းတရားသည္ အသက္အရြယ္မေရြးပါ…

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဘေလာ့ဂ္မွာ ပုိ႔စ္အသစ္မတင္ျဖစ္တာ အေတာ္ၾကာသြားပါၿပီ။ ၾကာဆုိ ျမန္မာျပည္က ျပန္ၾကြလာ ကတည္းကလုိ႔ ဆုိရပါမယ္။ ျမန္မာျပည္က ျပန္ေရာက္ကတည္းက တကယ့္ကုိပဲ မအားမလပ္ျဖစ္သြားရပါတယ္။ လူကျပန္ေရာက္လာေပမယ့္ မၿပီးျပတ္ေသးတဲ့အလုပ္ေတြက တစ္ခါတည္းပါလာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအလုပ္ေတြထဲက တစ္ခုကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းဆုိလည္းဟုတ္၊ သာသနာ့ညီအစ္ကုိ ဆုိလည္းဟုတ္တဲ့ အရွင္တစ္ပါးရဲ႕ က်န္းမာေရးကိစၥပါ။ ဒီအရွင္ဟာ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔ သာသနာ့တကၠသုိလ္မွာတည္းက စိတ္တူကိုယ္တူ ေပါင္းသင္းခဲ့တဲ့အရွင္ပါ။ နာဂစ္ေၾကာင့္ ရြာတစ္ခုလုံး ပ်က္ဆီးသြားတဲ့အျပင္ ဆရားသမားလည္း ျပန္ေတာ္မူသြား၊ မိဘေတြလည္း အုိးမဲ့အိမ္မဲ့ ျဖစ္သြားလုိ႔ သီရိလကၤာသြားၿပီး ပညာသင္ေနတာက ပညာေရးကုိ ေဘးဖယ္ထားၿပီး ဇာတိရြာျဖစ္တဲ့ ငပုေတာၿမိဳ႕နယ္က အုပ္တြင္းရြားေလးမွာ သြားၿပီးရြာအက်ိဳးအတြက္ နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရးေတြ ျပန္လုပ္ေနတဲ့အရွင္ပါ။ ဘုန္းဘုန္းျပန္ၾကြသြားေတာ့လည္း ဘုန္းဘုန္းနဲ႔အတူ အခ်ိန္ျပည့္လုိက္ၿပီး နာဂစ္ဒုကၡသည္မ်ားကုိ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးခဲ့တဲ့ အရွင္ပါ။ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔အတူ လူငယ္ေတြအတြက္ ပညာဒါနေက်ာင္းဖြင့္ၿပီး ပညာဒါနျပဳကာ ပရဟိတလုပ္ငန္းေတြ လက္တဲြလုပ္ၾကဖုိ႔ အႀကံအစီရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ထားၾကတဲ့အရွင္ပါ။ အခု အဲဒီအရွင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ သူရည္ရြယ္ထားတဲ့ အရာေတြ၊ လုပ္ေပးခ်င္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြကုိ စြန္႔ၿပီးေလာကႀကီးက အၿပီးအပုိင္ထြက္သြားပါၿပီ။ လြန္ခဲ့တဲ့ 3-10-2008ရက္ေန႔ ညေန ၄နာရီ ၂၅မိနစ္အခ်ိန္ေလာက္မွာ ရန္ကုန္အာရွေတာ္၀င္ အထူးကုေဆးခန္းႀကီးမွာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားခဲ့ပါၿပီ။ သူ႔အသက္ဟာ ခုမွ၃၁ႏွစ္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ သူဟာ သဘာ၀တရားကုိ မလြန္ဆန္နုိင္ဘဲ ဘ၀နိဂုံးခ်ဳပ္သြားရေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းအတြက္ကေတာ့ လက္႐ုံးတစ္ဘက္ ျပဳတ္သြားသလုိပါပဲ။

သူ႔ေရာဂါအေၾကာင္း အနည္းငယ္ေျပာျပလုိပါတယ္။ သူျဖစ္တဲ့ေရာဂါက အသည္းကင္ဆာပါ။ လြန္ခဲ့တဲ့တစ္ႏွစ္ ေလာက္ကတည္းက အသည္းေရာင္ အသား၀ါဘီပုိးရွိေနတာကုိလည္း သိရပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းေရာက္သြားေတာ့ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔အတူ နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေရးအတြက္ အခ်ိန္ျပည့္လုိက္ပါ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းခဏျပန္ၾကြလာတယ္ဆုိေတာ့ ျမန္မာျပည္က ဒကာဒကာမေတြကလည္း ေန႔စဥ္ဆြမ္းမ်ားပင့္ကပ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါအတုိင္း သူလည္းလုိက္ပါရပါတယ္။ ဒီတုန္းက သိပ္မသိသာေသး ေပမယ့္ တစ္ခါတစ္ခါ ဗုိက္ထဲက တင္းတင္းေနတယ္၊ ရင္ေခါင္းေတာင့္ေနတယ္ဆုိတာကုိ ေျပာျပဖူးပါတယ္။ ဒါနဲ႔ ေရြဂုံတုိင္အထူးကု ေဆးခန္းၾကီးမွာ အထူးကုဆရာ၀န္နဲ႔ ျပသၾကည့္ပါတယ္။ ဆရာလည္းစစ္ေဆးၿပီး ေဆးေပးပါတယ္။ အနားယူလုိက္ရင္ ေကာင္းသြားပါမယ္လုိ႔လည္း ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ေဆးေတြေသာက္ၿပီး တစ္ပတ္ေလာက္မွာ အေတာ္ေလးသက္သာသြားတယ္လုိ႔ သူေျပာပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ေနရင္း တစ္ေန႔မွာ ဘုန္းဘုန္းနဲ႔အတူ ပဲခူးကေနၿပီး၊ ေ၀ါအထိ သြားလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီကအျပန္ လမ္းကလည္း အရမ္းဆုိးေတာ့ ဗုိက္ကျပန္ၿပီး ေအာင့္တာ၊ တင္းတာေတြျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါနဆရာ၀န္သြားျပန္ျပေတာ့ ဆရာ၀န္က ေဆး႐ုံတက္ၿပီး အနားယူမွျဖစ္မယ္ဆုိလုိ႔ သူ႔ညြန္ၾကားခ်က္အတုိင္း အာရွေတာ္၀င္အထူးကုေဆးခန္းမွာ တက္ၿပီးအနားယူေဆးကုပါတယ္။

ေဆး႐ုံမွာကလည္း သိတဲ့အတုိင္း စရိတ္ကအရမ္းႀကီးပါတယ္။ အခန္းခကုိပဲ တစ္ေန႔တစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္ ေပးရပါတယ္။ ျမန္မာျပည္အေနနဲ႔ တစ္ေသာင္းရွစ္ေထာင္ဆုိတာ ရွာဖုိ႔အေတာ္ခက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူကံေကာင္းပါတယ္။ ဟုိကလွဴဒီကလွဴနဲ႔ ေဆးခန္းကုန္ခ်စရိတ္အတြက္ သိပ္မပူရပါဘူး။ ေဆး႐ုံမွာ တစ္ပက္ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ ေနၿပီးကုသေပးေနေပမယ့္ အသည္းေရာင္တာရယ္၊ ရင္ေခါင္းေတာင့္တင္းေနတာရယ္၊ အသည္း၀ါေနတာရယ္က ဘယ္လုိမွ ထူးျခားမလာပါဘူး။ ဒါန ဘုန္းဘုန္းလည္း ေရာဂါအေျခအေနက ဒီေလာက္ဆုိထူးျခားရမယ္ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိတာ သိခ်င္လုိ႔သူ႔ဆရာ၀န္နဲ႔ သီးသန္႔သြားေဆြးေႏြးေတာ့ အသည္းမွာ အက်ိတ္ေတြ႔ရတဲ့အေၾကာင္း၊ ၿပီးေတာ့ အသည္းထဲမွာ ရွိေနတဲ့အ၀ါရည္ေတြဟာလည္း ပုံမွန္ရွိရမွာက ၂၂ေလာက္ပဲ ရွိရမွာ၊ ၅၀၀ေက်ာ္ေလာက္ ျဖစ္ေနေၾကာင္း၊ ဒီ၅၀၀ေက်ာ္ဟာ အသည္းေရာင္အသား၀ါ ဘီေၾကာင့္ျဖစ္ေနတာလား ကင္ဆာေၾကာင့္ျဖစ္ေန တာလည္းဆုိတာ အတိအက်ေျပာဖုိ႔ ခက္ေနေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ထင္သေလာက္ထူးျခား မလာတာျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ရွင္းျပပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းလည္း သိသိခ်င္းအရမ္းကုိ စုိးရိမ္သြားပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာလည္း ကင္ဆာမျဖစ္ပါေစနဲ႔လုိ႔ က်ိတ္ၿပီးဆုေတာင္းေနမိပါတယ္။ ဒီလုိစိတ္တစ္ထင့္ထင့္နဲ႔ပဲ ဘုန္းဘုန္းျမန္မာျပည္က ျပန္လာခဲ့တယ္လုိ႔ အတုိခ်ဳံးေျပာၾကတာေပါ့။

ဒီျပန္ေရာက္ေပမယ့္လည္း သူ႔ဆီကုိေရာ သူ႔ဆရာ၀န္ဆီကုိပါ ေန႔တုိင္းနီးပါးဖုန္းဆက္ေနရပါတယ္။ ေနာက္ဆုံး ဆရာ၀န္က တတ္ႏုိင္ရင္ စကၤာပူသြားၿပီး ကုေစခ်င္တယ္လုိ႔ ေျပာလာပါတယ္။ ဒီလုိၾကားေတာ့ ဘုန္းဘုန္းစိတ္ထဲမွာ သူ႔အတြက္အရမ္းကုိ စုိးရိမ္သြားပါတယ္။ ႏုိင္ငံျခားသြားၿပီး ကုရေလာက္တဲ့အထိ ျဖစ္လာတာရယ္၊ ေငြေရးေၾကေရး အေျခအေနေတြေၾကာင့္ရယ္ပါ။ ဒါေပမယ့္ မသြားလုိက္ရမျဖစ္ရေလေအာင္ အားလုံး၀ုိင္းၿပီး ႀကိဳးစားလုိက္ေတာ့ သူ႔ဘုန္းကံပဲေျပာရမလား မသိဘူး။ ေငြေၾကးအလုံအေလာက္ ရသြားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ စကၤာပူအထိ သြားတယ္ဆုိပါဆုိ႔။ စကၤာပူေရာက္ေတာ့လည္း သူ႔ကုိ ကုေပးတဲ့ဆရာ၀န္နဲ႔ ဘုန္းဘုန္း ဖုန္းအဆက္အသြယ္လုပ္ စကားေျပာၾကည့္လုိက္ေတာ့ သူ႔ေရာဂါဟာ အသည္းကင္ဆာ ဆုိတာသိလုိက္ရၿပီး ပုိက္ဆံရွိေပမယ့္ ကုလုိ႔မရေတာ့တဲ့အေျခအေနျဖစ္လုိ႔ သတိမလစ္ခင္၊ ဒီထက္ပုိၿပီးမဆုိးခင္ ျမန္မာျပည္ျပန္ပင့္သြားတာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း အႀကံျပဳပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္ၿပီး ႏွစ္ပတ္ေလာက္အၾကာမွာပဲ သူပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားပါတယ္။ ဒါက သူ႔ေရာဂါနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့အေျခအေနေလးပါ။

သူေရာဂါဟာ ကုလုိ႔မရေတာ့ဘူးလုိ႔ သိလုိက္တဲ့အတြက္ အားလုံးကသူ႔ကုိ တရားအသိနဲ႔ေနဖုိ႔ ေ၀ဒနာအေပၚမွာ သည္းခံၿပီး ၀ိပႆနာ႐ႈမွတ္ဖုိ႔ အားေပးၾက၊ တုိက္တြန္းၾကပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းလည္း သူ႔ကုိတုိက္တြန္းပါတယ္။ ဒီေတာ့ သူျပန္ေျပာတဲ့ စကားေလးက “အရွင္ဘုရားရယ္… တကယ္တမ္းေ၀ဒနာ ျပင္းလာေတာ့ ဘယ္လုိမွ မွတ္လုိ႔မရဘူးဘုရား…”တဲ့။ ဘုန္းဘုန္းစိတ္ထဲမွာ အေတာ့္ကုိ ထိခုိက္သြားမိပါတယ္။ တစ္ဘက္ကလည္း သတိသံေ၀ဂျဖစ္သြားမိပါတယ္။ “ဒီတရားအလုပ္ဆုိတာဟာလည္း ပါရမီအထုံရွိၿပီး အေလ့အက်င့္မ်ားေနမွ ႐ႈမွတ္လုိ႔ျဖစ္တာပါလား…။ ေရာဂါျဖစ္လာမွ၊ ေသခါနီးအခါမွ ႐ုတ္တရက္ထလုပ္လုိ႔ မလြယ္တဲ့အလုပ္ပါလား..”စသျဖင့္ လား…ေပါင္းမ်ားစြာလည္း ၀င္လာမိပါတယ္။ အားလုံးလည္း ဒီအသိေလးေတြ ၀င္ေစခ်င္ပါတယ္။ လုပ္ႏုိင္တုန္းအခ်ိန္ေလးမွာ ႀကိဳးစားၿပီး လုပ္ထားၾကေစခ်င္ပါတယ္။

ထားပါေတာ့ အခုေတာ့ ဒီအရွင္ မရွိေတာ့ပါဘူး။ လာမယ့္ 9ရက္ေန႔ဆုိ သူ႔ရက္လည္ပါ။ သူဟာ အသက္ ၃၁ႏွစ္မွာပဲ ကံစြမ္းကုန္လုိ႔ ေသသြားရၿပီလုိ႔ပဲ ေျဖၾကရေတာ့မွာေပါ့။ “ကံစြမ္းကုန္လုိ႔ ေသတယ္”တဲ့ ဒီစကားေလးဟာ ဗုဒၶအဘိဓမၼာမွာ လာတဲ့စကားေလးပါ။ အဘိဓမၼာမွာ ေသျခင္းေလးမ်ိဳး ရွိေၾကာင္းေဖာ္ျပပါတယ္။
၁။ အာယုကၡယ = သက္တမ္းကုန္လုိ႔ေသျခင္း၊
၂။ ကမၼကၡယ = ကံစြမ္းကုန္လုိ႔ေသျခင္း၊
၃။ ဥဘယကၡယ = အသက္၊ ကံႏွစ္မ်ိဳးကုန္လုိ႔ေသျခင္း
၄။ ဥေပေစၦဒက မရဏ = ႐ုတ္တရက္အက္စိဒင့္ျဖစ္လုိ႔ေသျခင္း ဆုိတဲ့ ေသျခင္းေလးမ်ိဳးမွာ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ သူငယ္ခ်င္း အရွင္ကေတာ့ ကံစြမ္းကုန္လုိ႔ ေသသြားတာလုိ႔ဆုိရပါမယ္။ ဒီလုိပဲေတြးၿပီး စိတ္ကုိေျဖရပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ အားလုံးသိတဲ့အတုိင္းပဲ ေသျခင္းတရားဆုိတာ ေမြးကတည္းက ပါလာၿပီးသားပါ။ ေမြးတယ္ဆုိတာ ေသဖုိ႔ျဖစ္လာတာပါ။ ဒီေသျခင္းတရားဟာ အခ်ိန္မေရြး၊ အသက္အရြယ္မေရြး၊ ေနရာေဒသမေရြး၊ ပုဂၢိဳလ္မေရြး ေရာက္လာတတ္တဲ့သေဘာပါ။ ဘယ္အရြယ္မွာ ေသရမယ္ဆုိတာ အတိအက်ေျပာလုိ႔ မရသလုိ သတ္မွတ္လုိ႔လည္း မရပါဘူး။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုက ေသရမယ္ဆုိတာပါပဲ။ ဒီေတာ့ ေသရမယ္ဆုိတာဟာ ေသခ်ာသိေနၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔တေတြ မေသခံ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ လုပ္ဖုိ႔လုိပါၿပီ။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ကုိ တရားျပသြားတဲ့ ဒီအရွင္ရဲ႕စကားလုိ “ေ၀ဒနာျပင္းလာေတာ့ တရားမွတ္ဖုိ႔လည္း မလြယ္ဘူး” ဆုိတာေလးကုိ အၿမဲႏွလုံးသြင္းၿပီး ေ၀ဒနာမျပင္းခင္ တရားမွတ္ထားဖုိ႔ လုိေနပါၿပီ။ အေသေကာင္းဖုိ႔အတြက္ အေနေကာင္းဖုိ႔လုိပါၿပီ။ အေနေကာင္းဖုိ႔အတြက္လည္း အလုပ္ေကာင္းဖုိ႔လုိပါၿပီ။ အလုပ္ေကာင္းဖုိ႔ဆုိတာ အေကာင္းလုပ္ဖုိ႔ပါ။ အေကာင္းလုပ္၊ အေကာင္းေျပာ၊ အေကာင္းႀကံမယ္ဆုိရင္ ေသခါနီးအခါမွာ ေ၀ဒနာေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲျပင္းျပင္း အေသေကာင္းႏုိင္ပါၿပီ။

ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းအပါအ၀င္ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားအေနနဲ႔ သတိသံေ၀ဂ ယူထားရမွာက ေသျခင္းတရားဟာ အသက္အရြယ္မေရြးဘူးဆုိတာပါ။ ဒီအသိနဲ႔အတူ တျခားအရာေတြ ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာ မေျပာႏုိင္ေပမယ့္ ေသရမယ္ဆုိတာကေတာ့ ေသခ်ာေနၿပီဆုိတာ မေမ့ၾကဖုိ႔နဲ႔ အေသေကာင္းေအာင္ အေနေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔ အလုပ္ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားဖုိ႔ အေရးႀကီးေနၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္းအသိေပးစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္….

(ဘ၀နတ္ထံပ်ံလြန္ေတာ္ မူသြားတဲ့အရွင္ျမတ္အား သတိတရျဖင့္ ေကာင္းမႈအစုစုအတြက္ အမွ်ေပးေ၀ပါသည္။ ျဖစ္ရာဘ၀ ဘုံဌာနမွ သာဓုေခၚႏုိင္ပါေစ… သာဓု…သာဓု…သာဓု)

Read more »

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာပါတဲ့…

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒီေန႔အခ်ိန္နဲနဲရတာနဲ႔ ဇိနတၱပကာသနီက်မ္းႀကီးကုိ ဟုိလွန္ဒီလွန္ ဖတ္ၾကည့္လုိက္္မိပါတယ္။ အားလုံးသိထားၿပီးတဲ့အတုိင္း ဇိနတၳပကာသနီက်မ္းဆုိတာ က်ီးသဲေလးထပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ေရးသားေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ျဖစ္ေတာ္စဥ္က်မ္းႀကီးပါ။ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေရးတဲ့ မဟာဗုဒၶ၀င္က်မ္းႀကီးနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးေျပာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဗုဒၶ၀င္အက်ဥ္းလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရေပမယ့္ အေတာ္အတန္ျပည့္စုံတဲ့ က်မ္းတစ္ေစာင္ပါ။

အဲဒီစာအုပ္ကုိ ဖတ္ၾကည့္ရင္း တစ္ေနရာမွာ ဘဒၵ၀ဂၢီညီေနာင္ သုံးက်ိတ္တုိ႔ ဘုရားရွင္နဲ႔ ေတြ႔ၾကပုံအေၾကာင္း ေရးထားတာဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ ဘဒၵ၀ဂၢီညီေနာင္ဆုိတာ တျခားသူေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ေကာသလမင္းႀကီးရဲ႕ ေျမာက္မ်ားလွတဲ့ မိဘုရားေတြကေမြးထားတဲ့ အေဖတူအေမကဲြ ညီေနာင္ေတြပါ။ ဖခင္ကဘုရင္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီညီေနာင္ေတြဟာ ဖခင္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ႏုိင္ငံအတြင္းမွာ စိတ္ႀကိဳက္ေပ်ာ္ပါး၊ ကာမဂုဏ္ခံစားလုိ႔ ရေနၾကသူေတြပါ။ တစ္ေန႔မွာ သူတုိ႔တစ္ေတြ ကိုယ့္ဆုိင္ရာဇနီးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ပြဲစားထြက္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔ထဲက တစ္ေယာက္ကေတာ့ ကုိယ္ပုိင္ဇနီးမရွိေသးတဲ့အတြက္ အခေၾကးေငြေပးၿပီး အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကုိ ေခၚသြားပါတယ္။ ေတာအုပ္တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ေမာေမာပန္းပန္းနဲ႔ အိပ္ေပ်ာ္ေနတဲ့အခ်ိန္ ေငြေပးေခၚလာတဲ့ အမ်ိဳးသမီးဟာ သူတုိ႔လက္၀တ္ ရတနာေတြယူၿပီး ထြက္ေျပးသြားပါတယ္။ ညီေနာင္ေတြအိပ္ရာႏုိးေတာ့ သိတ့ဲအခါ အဲဒီအမ်ိဳးသမီးကုိ လုိက္ရွာၾကပါတယ္။ ရွာရင္းရွာရင္း ေတာအုပ္တစ္ေနရာ ေရာက္ေတာ့ ဥ႐ုေ၀လေတာမွ ၾကြေတာ္မူၿပီး ေခတၱနားေနေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕ၿပီး ညီေနာင္တုိ႔က ဘုရားရွင္ကုိ ေမးေတာ္မူပါတယ္။

“အရွင္ဘုရား…အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကုိ မေတြ႔မိဘူးလားဘုရား”။
ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္က သူတုိ႔ကုိ ထပ္ေမးပါတယ္။
“ခ်စ္သားတုိ႔…ဘာကုိ ရွာေနၾကတာလဲ”။
“တပည့္ေတာ္တုိ႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ကုိ ရွာေနတာပါဘုရား..”
အဲဒီအခါ ျမတ္စြာဘုရားက
“ခ်စ္သားတုိ႔…အမ်ိဳးသမီးကုိ ဘာလုပ္ဖုိ႔ ရွာမွာလဲ…ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာၾကပါ”။ လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အဲဒီလုိ ညီေနာင္တုိ႔ဟာ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕ ဘုရားရွင္က သူတုိ႔ကုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာဖုိ႔ေျပာရင္း တရားေဟာလုိ႔ သူတုိ႔ေတြ အကၽြတ္တရားရ ရဟန္း၀တ္သြားၾကေၾကာင္း ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။

ဒီမွာ ဖတ္ရင္းဘုန္းဘုန္း စိတ္ထဲမွာ ဘုရားရွင္အေပၚ အရမ္းးၾကည္ညိဳၿပီး ေက်နပ္သြားတဲ့ စကားေလးတစ္ခြန္းကုိ မွတ္မွတ္ရရ စိတ္ထဲမွာ စဲြက်န္သြားေစခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူတဲ့စကားေလးက “ခ်စ္သားတုိ႔ အမ်ိဳးသမီး (တစ္ျခားသူ)ကုိ မရွာနဲ႕။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိရွာ” ဆုိတဲ့ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္ေလးပါ။ သိပ္ေကာင္းၿပီး သိပ္အဓိပၸါယ္ျပည့္၀တဲ့စကားေလးပါ။ “ကုိယ့္ကုိယ္ကုိရွာပါ”တဲ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔အပါအ၀င္ ပုထုဇင္ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာဖုိ႔ေမ့ေနၾကပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မရွာဘဲ သူတစ္ပါးကုိပဲ ရွာေနၾကပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျမင္ေအာင္မၾကည့္ဘဲ သူတစ္ပါးကုိ ၾကည့္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ သူတစ္ပါးကုိ ၾကည့္ၿပီဆုိကတည္းက ေကာင္းတဲ့႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ဖုိ႔ထက္ အဆုိးကုိသာ ၾကည့္ဖုိ႔မ်ားသြားပါၿပီ။ ကုိယ္ဘာျဖစ္တယ္။ ကုိယ္ဘာလုပ္တယ္ ဆုိတာကုိ မၾကည့္ဘဲ သူတစ္ပါးဘာျဖစ္တယ္။ သူတစ္ပါးဘာလုပ္တယ္ဆုိတာပဲ လုိက္ၾကည့္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ ၾကည့္ရင္းသူတစ္ပါးရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ၊ အမွားေတြ၊ အျပစ္ေတြကုိေတြ႕ၿပီး သူ႔အမွားက ကုိယ့္အမွားအျဖစ္၊ သူ႔အျပစ္က ကုိယ့္အျပစ္အျဖစ္ အကုသုိလ္ေတြ တေပြ႕တစ္ပုိက္နဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ထဲေရာက္ေအာင္ လုပ္ေတာ့တာပါပဲ။ သူတစ္ပါးကုိၾကည့္ရင္း သူတစ္ပါးရဲ႕ အကုသုိလ္ေတြကုိ ကုိယ့္ဆီေရာက္ေအာင္ လုပ္လုိက္ၾကေတာ့တာပါပဲ။

တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္း အထူးသျဖင့္ ပုထုဇင္တုိင္း အားနည္းခ်က္ ကုိယ္စီဆုိတာ ရွိတတ္ပါတယ္။ သူတပါးမွာ ရွိတဲ့အားနည္းခ်က္ကုိ ကုိယ္ကလုိက္ၾကည့္ၿပီး အျပစ္ျမင္၊ မေကာင္းတဲ့အေတြးေတြ ၀င္လုိက္ေတာ့ ကုိယ္ရလုိက္တာက အျပစ္ေတြ၊ အကုသုိလ္ေတြျဖစ္သြားတာေပါ့။ ဒီအျပစ္ေတြ အကုသုိလ္ေတြ ကုိယ့္စိတ္ထဲ ေရာက္လာေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း စိတ္မအီမသာ၊ စိတ္မခ်မ္းမသာေတြျဖစ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့ဆင့္ကဲ အေတြးေတြ၊ အကုသုိလ္ေတြ တုိးလာတတ္ျပန္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူတစ္ပါးကုိ ရွာလုိက္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ မဟာစည္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ စကားေတာ္အတုိင္း ေျပာရရင္ “မျမင္အပ္ရာ ကိေလသာ သူ႔ဟာသူၿငိမ္း၏” ဆုိသလုိ အကုသုိလ္ဆုိတဲ့သေဘာ၊ ကိေလသာဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳးက မျမင္ရင္၊ မၾကည့္ရင္ မျဖစ္ပါဘူး။ ျမင္လုိ႔ၾကည့္လုိ႔ရွာလုိ႔ ေတြ႕တဲ့သေဘာပါ။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ စကားေတာ္အတုိင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာၾကည့္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တရားရွာ ကုိယ္မွာေတြ႕ ဆုိသလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ရွာျပန္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ မေကာင္းတဲ့အေတြးေတြ၊ အႀကံေတြ၊ အေျပာအဆုိေတြ၊ အလုပ္အကုိင္ေတြ ရွိေနရင္ အဲဒီအကုသုိလ္ ကိေလသာေတြကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး မျဖစ္ေအာင္၊ ျဖစ္ေနရင္ တုိးမလာေအာင္ အားထုတ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိလုပ္တာဟာ တကယ္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာလုိက္တာပါ။ ဘုရားရွင္က “သူတစ္ပါးကုိ အႏုိင္ရဖုိ႔ထက္ မိမိရဲ႕အတြင္း ကိေလသာေတြကုိ အႏုိင္ရဖုိ႔လုိေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိ အႏုိင္ရမႈမ်ိဳးသာ အျမတ္ဆုံး အႏုိင္ရမႈျဖစ္ေၾကာင္း” ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အႏုိင္ရဖုိ႔အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာၾကည့္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ရွာတဲ့အခါ သိၿပီးေတြ႕ပါလိမ့္မယ္။ အဲလုိ သိၿပီးေတြ႕တဲ့အခါ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ မေကာင္းတဲ့ကိေလသာေတြ ရွိေနရင္ ဒါေတြကုိ မျဖစ္ေအာင္၊ မတုိးပြားႀကိဳးစားရပါမယ္။ ေကာင္းတဲ့ကုသုိလ္တရားေတြ ရွိေနရင္ ပုိၿပီးတုိးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ဒီလုိလုပ္တာဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာၾကည့္ၿပီး အႏုိင္ယူလုိက္တာပါ။ ဒီလုိ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ မိမိတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ေတြကုိ တျဖည္းျဖည္း ေလ့က်င့္ေပးရပါတယ္။ တစ္ခါတည္း၊ တစ္ထုိင္တည္းကေတာ့ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ သတိရတုိင္း၊ သတိရတုိင္း အေလ့အက်င့္လုပ္ေပးမယ္ဆုိရင္ စိတ္ကုိတျဖည္းျဖည္း ထိန္းလာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ျဖစ္လာႏုိင္တဲ့ အကုသိုလ္ေတြကုိ မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းလာႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာၾကည့္နည္း တစ္မ်ိဳးပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဘဒၵ၀ဂီၢညီေနာင္ သုံးက်ိတ္တုိ႔ကုိ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူသလုိ “သူတစ္ပါးကုိ မရွာဘဲ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ရွာၾကည့္ၾက“ပါလုိ႔ ဘုရားစကား အငွါးသုံးၿပီး ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ားကုိ တရားစကားလက္ေဆာင္ ပါးလုိက္ပါတယ္။

အားလုံးကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ႏုိင္ၾကပါေစ။

Read more »

သိဂၤါလသုတ္လာ က်င့္၀တ္မ်ား...

သိဂၤါလာသုတၱန္သည္ သိဂၤါလသတုိးသားအား ဘုရားရွင္ေဟာေတာ္မူသည့္ သုတၱန္ျဖစ္သည္။ သိဂၤါလသတုိးသားသည္ ဖခင္ႀကီးမေသခင္က မွာၾကားသြားခဲ့သည့္ အရပ္(၆)ပါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ေစာင့္ထိန္းပါ ဆုိေသာ စကားကုိနားလည္မႈလဲြၿပီး ေန႔စဥ္မနက္တုိင္း အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္၊ အထက္၊ ေအာက္ ဟူေသာ အရပ္တုိ႔ကုိသာ မ်က္ႏွာမူ၍ ရွိခုိးေနေလ့ရွိ၏။ တစ္ေန႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ႏွင့္ ေတြ႕ကာ ဘုရားရွင္က သင္၏အေဖမွာသြားတဲ့ အရပ္ (၆)ပါးဟူသည္ အဲဒီအရပ္တုိ႔ကုိ ဆုိသည္မဟုတ္
၁။ မိဘႏွင့္တူေသာ အေရွ႕အရပ္၊
၂။ ဆရာသမားႏွင့္တူေသာ ေတာင္အရပ္၊
၃။ သားမယားႏွင့္တူေသာ အေနာက္အရပ္၊
၄။ အေဆြခင္ပြန္းႏွင့္တူေသာ ေျမာက္အရပ္၊
၅။ အေစအပါး၊ အလုပ္သမားႏွင့္တူေသာ ေအာက္အရပ္ ႏွင့္
၆။ ရဟန္းပုဏၰားႏွင့္ တူေသာ အထက္အရပ္
တုိ႔ကုိ ဆုိေၾကာင္း အဲဒီအရပ္ (၆)ပါးတုိ႔၌ ျဖည့္က်င့္ရမည့္ ၀တၱရားမ်ားကုိ ျဖည့္က်င့္ဖုိ႔မွာသြားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ဆုိင္ရာ၀တၱရားတုိ႔ကုိ ေအာက္ပါအတုိင္း ေဟာၾကားေတာ္မူသည္။

မိဘ၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ မေကာင္းမႈမွတားျမစ္ျခင္း
၂။ ေကာင္းမႈ၌ သက္၀င္ေစျခင္း
၃။ အတတ္ပညာကုိ သင္ေစျခင္း
၄။ ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ သူႏွင့္ထိန္းမ်ားလက္ထပ္ေပးျခင္း
၅။ ေလွ်ာက္ပတ္ေသာ အခ်ိန္၌ အေမြဥစၥာကုိ အပ္ႏွင္းေပးျခင္း
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ မေကာင္းျမစ္တာ၊ ေကာင္းရာညႊန္လတ္၊ အတတ္သင္ေစ၊ ေပးေ၀ႏွီးရင္း၊ ထိမ္းျမားျခင္းလ်င္ ၀တ္ငါးအင္ ဖခင္မယ္တုိ႔တာ။

သားသမီး၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ မိဘတုိ႔ကုိျပန္၍ ျပဳစုလုပ္ေကၽြး ေမြးျမဴျခင္း
၂။ မိဘတုိ႔၏ အမႈကိစၥကုိ ျပဳလုပ္ေပးျခင္း
၃။ မိဘတုိ႔၏ ဥစၥာကုိ မေပ်ာက္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္ျခင္း၊ အစဥ္အဆက္မွလာေသာ ကုသုိလ္၀တ္ကုိျပဳျခင္းျဖင့္ အမ်ိဳးအႏြယ္ကုိ တည္ေစျခင္း
၄။ အေမြခံထုိက္ေအာင္ က်င့္ႀကံလုိက္နာျခင္း
၅။ ကဲြကြာေသလြန္ေသာ မိဘတုိ႔၏အလုိ႔ငွါ အလွဴဒါနျပဳလုပ္ေပးျခင္း
ေဆာင္ပုဒ္။ ။ ေကၽြးေမြးမပ်က္၊ ေဆာင္ရြက္စီမံ၊ ေမြခံထုိက္ေစ၊ လွဴမွ်ေ၀၍၊ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ ၀တ္ငါးသြယ္ က်င့္ဖြယ္သားတုိ႔သာ။

ဆရာ့၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ ေကာင္းစြာဆုံးမသင့္ေသာ အရာကို ဆုံးမျခင္း
၂။ ေကာင္းစြာသင္သင့္ေသာ အရာကုိ သင္ေစျခင္း
၃။ အလုံးစုံေသာ အတတ္ကုိ ေျပာၾကားသင္ၾကားျခင္း
၄။ ေကာင္းေသာအေဆြခင္ပြန္းတုိ႔ အထံ၌ အပ္ႏွံျခင္း
၅။ ခတ္သိမ္းေသာအရာတုိ႔၌ အေစာင့္အေရွာက္ကုိ ျပဳျခင္း
ေဆာင္။ ။ အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆုံးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးတား၊ သင့္ရာအပ္ပုိ႔ ဆရာတုိ႔ က်င့္ဖုိ႔၀တ္ငါးျဖာ။

တပည့္၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ ေနရာမွထ၍ ခရီးဦးႀကိဳဆုိျခင္း
၂။ ဆည္းကပ္ခစားျခင္း
၃။ စကားကုိ နာယူျခင္း
၄။ အ႐ုိအေသလုပ္ေကၽြးျခင္း
၅။ အတတ္ပညာကုိ ႐ုိေသစြာသင္ၾကားေလ့က်က္ျခင္း
ေဆာင္။ ။ ညီညာထၾကြ၊ ဆုံးမနာယူ၊ လာမူႀကိဳဆီး၊ ထံႏွီးလုပ္ေကၽြး၊ သင္ေထြးအံရြတ္၊ တပည့္၀တ္၊ မခၽြတ္ငါးခုသာ။

လင့္၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ အျမတ္တႏုိး ေခၚဆုိျခင္း
၂။ ႏွိမ့္ခ်၍ မေခၚဆုိျခင္း
၃။ မိမိမယားတပါး အျခားမိန္းမတုိ႔ႏွင့္ မေပ်ာ္ပါးျခင္း
၄။ စားဖုိေဆာင္ အုပ္စုိးမႈကုိ လြဲအပ္ျခင္း
၅။ အ၀တ္တန္ဆာ ဆင္ေပးျခင္း
ေဆာင္။ ။ မထီမဲ့ကင္း၊ အပ္ႏွင္းဥစၥာ၊ မိစၧာမမွား၊ ၀တ္စားဆင္ယင္၊ ျမတ္ႏုိးၾကင္၊ ငါးအင္လင္က်င့္ရာ။

မယား၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ အမႈႀကီးငယ္ကုိ ေကာင္းစြာစီရင္ျခင္း
၂။ ႏွစ္ဘက္ေသာ ေဆြမ်ိဳးမ်ားအား ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း
၃။ မိမိလင္မွတပါး အျခားေယာက္်ားတုိ႔ႏွင့္ မေပ်ာ္ပါးျခင္း
၄။ ရွာေဖြစုေစာင္းခဲ့ေသာ ဥစၥာကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
၅။ အလုံးစုံေသာ ကိစၥတုိ႔၌ လိမၼာ၍ ပ်င္းရိျခင္းမွကင္းျခင္း
ေဆာင္။ ။ အိမ္တြင္းမႈလုပ္၊ သိမ္းထုပ္ေသခ်ာ၊ မိစၧာၾကဥ္ေရွာင္၊ ေလ်ာ္ေအာင္ျဖန္႔ခ်ိ၊ ပ်င္းရိမမူ၊ ၀တ္ငါးဆူ၊ အိမ္သူက်င့္အပ္စြာ။

အေဆြခင္ပြန္း၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ ေပကမ္းစြန္ႀကဲျခင္း
၂။ ခ်စ္ဖြယ္ေသာစကားကုိဆုိျခင္း
၃။ အက်ိဳးစီးပြားကုိ က်င့္ေဆာင္ျခင္း
၄။ မိမိႏွင့္ထပ္တူညီမွ် ဆက္ဆံျခင္း
၅။ မခြတ္မယြင္း ေျပာဆုိေပးကမ္းျခင္း
ေဆာင္။ ။ ေပးကမ္းခ်ီးျမင့္၊ ကုိယ္ႏွင့္ယွဥ္ထား၊ စီးပြားေဆာင္ရြက္၊ ႏႈတ္ျမြက္ခ်ိဳသာ၊ သစၥာမွန္ေစ၊ ၀တ္ငါးေထြ၊ က်င့္ေလမိတ္သဟာ။

အရွင္သခင္၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ ခြန္းအားအေလ်ာက္သာ အလုပ္ကိစၥကုိ ခုိင္းေစျခင္း
၂။ ထမင္းရိကၡာေပးျခင္း
၃။ မက်မ္းမာေသာအခါ ျပဳစုေစာင့္ေရွာက္ေပးျခင္း
၄။ ထူးဆန္းေသာ အရာသာမ်ားကုိ ခဲြေ၀ေပးျခင္း
၅။ အခါအားေလ်ာ္စြာ အားလပ္ခြင့္ေပးျခင္း
ေဆာင္။ ။ ၀စြာေကၽြးေမြး၊ ျပဳေရးစီရင္၊ နာလွ်င္ကုေစ၊ ငွေ၀ရသာ၊ အခါကုိလႊတ္၊ အရွင္၀တ္၊ ေဟာရြတ္ပဥၥဓာ။

အလုပ္သမား၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ အရွင္၏ေရွးဦးစြာ အိပ္ရာမွထျခင္း
၂။ အရွင္အိပ္သည္မွ ေနာက္၌ေလ့ရွိျခင္း
၃။ ေပးသည္ကုိသာ ယူေလ့ရွိျခင္း
၄။ အမႈကိစၥကုိ ေကာင္းစြာျပဳလုပ္ေပးျခင္း
၅။ အရွင္၏ဂုဏ္သတင္းကုိ ေဆာင္ျခင္း
ေဆာင္။ ။ အိပ္ေသာ္ေနာက္က်၊ ထေသာ္ကားေရွး၊ ေပးမွယူအပ္၊ ေစ့စပ္ေဆာင္ရြက္၊ ေက်းဇူးျမြက္၊ ငါးခ်က္ကၽြန္က်င့္ရာ။

ရဟန္း၀တၱရား (၆)ပါး
၁။ မေကာင္းမႈမွတားျမစ္ျခင္း
၂။ ေကာင္းမႈ၌ သက္၀င္ေစျခင္း
၃။ ေကာင္းေသာစိတ္ျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္း
၄။ မၾကားဖူးေသးေသာ တရားစကားကုိ ေဟာၾကားျခင္း
၅။ ၾကားဖူးၿပီးေသာ တရားစကားကုိ ထပ္မံေဟာၾကားျခင္း
၆။ နတ္ျပည္ခရီးကုိ ေျပာၾကားျခင္း
ေဆာင္။ ။ မေကာင္းျမစ္တာ၊ ေကာင္းရာညႊန္လစ္၊ အသစ္ေဟာၾကဴး၊ နာဖူးထပ္မံ၊ နတ္ထံတင္ရာ၊ ေမတၱာလည္းျပဳ ရဟန္းမႈ ေျခာက္ခုလြန္ေသခ်ာ။

ဒါယကာ၀တၱရား (၅)ပါး
၁။ ေမတၱာႏွင့္ ယွဥ္ေသာကာယကံမႈ ျပဳျခင္း
၂။ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ ၀စီကံမႈ ျပဳျခင္း
၃။ ေမတၱာႏွင့္ယွဥ္ေသာ မေနာကံမႈ ျပဳျခင္း
၄။ အေလာဘတံခါးကုိ ဖြင့္၍ထားျခင္း (အလုိရွိသည့္အခါ အလွဴခံဖုိ႔ဖိတ္ၾကားျခင္း)
၅။ ဆြမ္းစေသာ အာမိသတုိ႔ကုိ ေပးလွဴျခင္း
ေဆာင္။ ။ ေမတၱာစိတ္သက္၊ ေဆာင္ရြက္ခ်စ္ခင္၊ ခင္မင္ႏႈတ္ခ်ိဳ၊ လုိလွ်င္ဖိတ္ထား၊ တတ္အားလွဴေစ၊ ၀တ္ငါးေထြ က်င့္ေလဒါယကာ။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား