ဗုဒၶလက္ထက္ ဧတဒဂ္ရ ဘိကၡဳ၊ ဘိကၡဳနီ၊ ဥပသကာ၊ ဥပါသိကာမမ်ား...

ဘုရားရွင္လက္ထက္ ထူးခၽြန္သည့္ ဧတဒဂ္ (ဧတဒဂၢ=ဤသူသည္ ျမတ္၏ဟု ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူေသာ ပုဂၢိဳလ္) ဘဲြ႕ရ ထူးခၽြန္သည့္ ဘိကၡဳ(ရဟန္းေယာက်္ား)၊ ဘိကၡဳနီ(ရဟန္းမိန္းမ)၊ ဥပသကာ(အမ်ိဳးသား)၊ ဥပါသိကာမ(အမ်ိဳးသမီး)တုိ႔၏ ဘဲြ႕အမည္နဲ႔ ရရွိေတာ္မူသည့္ ဧတဒဂ္ဘဲြ႕ေတာ္တုိ႔ကုိ ၾကည္ညိဳႏုိင္ရန္၊ ကုသုိလ္ပြားႏုိင္ရန္၊ ဗဟုသုတအျဖစ္ တင္ျပလုိက္ပါသည္။ ဖတ္႐ႈၾကည္ညိဳၿပီး ကုသုိလ္စိတ္မ်ား တုိးပြားႏုိင္ၾကပါေစ…

ဧတဒဂ္ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ဘိကၡဳ (ရဟန္းေယာက်္ား) ၄၁ပါး
၁။ အဂၢရတၱညဴဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ေကာ႑ည
၂။ ပညာအရာ၌ ထူးခၽြန္မႈ အဂၢမဟာပညာ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္သာရိပုတၱရာ
၃။ တန္ခုိးအရ၌ အဂၢဣဒၶိမႏၲ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္
၄။ ဓူတင္ေဆာင္ အဂၢဓုတဂၤဓရ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္မဟာကႆပ
၅။ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္အႏု႐ုဒၶါ
၆။ အမ်ိဳးျမတ္ အဂၢဥစၥကုလိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ဘဒၵိယ (ဤအရွင္သည္ ဘ၀မျခားဘဲ ဘ၀ေပါင္း ငါးရာတုိင္တုိင္ဆက္၌ မင္းျဖစ္ဖူးေသာေၾကာင့္ အမ်ိဳးျမတ္ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသည္ ဟူ၏။)
၇။ အသံေကာင္း အဂၢမဥၹဴသရ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္လကု႑ကဘဒၵိယ
၈။ ျခေသၤ့သံျဖင့္ႀကဳံး၀ါးသည့္ အဂၢသီဟနာဒိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ပိေ႑ာလဘာရဒြါဇ (ဤအရွင္သည္ အရဟတၱဖုိလ္ရသည့္ေန႔မွာပင္ မဂ္ဖုိလ္၌သံသယရွိေသာသူသည္ ငါ့ကုိေမးၾကဟု မေၾကာက္မရြ႕ံ ျခေသၤ့သံဆုိ၍ ဘုရားရွင္ေရွ႕ေတာ္၌လည္း အရွင္ဘုရားသာသနာေတာ္၌ ျပဳဖြယ္ကိစၥသည္ အကၽြႏ္ုပ္အား အၿပီးတုိင္ေရာက္ပါၿပီ ဟု ျခေသၤ့သံကုိ ဆုိေလသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဤဧတဒဂ္ဘဲြ႕ရသည္ဟူ၏။)
၉။ တရားေဟာေကာင္း အဂၢဓမၼကထိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရသူ အရွင္ပုဏၰ
၁၀။ အက်ဥ္းအက်ယ္ကုိဖဲြ႕တတ္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္မဟာကစၥည္း
၁၁။ စိတ္ႏွလုံးျဖင့္ၿပီးေသာ ကုိယ္ကုိဖန္ဆင္းရာ၌ အဂၢေစတာ၀ိ၀႗ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္စူဠပန္
၁၂။ အဂၢသညာ၀ိ၀႗ကုသလ အရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္မဟာပန္
၁၃။ ကိေလသာကင္း၍ေနေသာအရာ၊ ျမတ္ေသာအလွဴခံပုဂၢိဳလ္အရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ႏွစ္ထပ္ရသူ အရွင္သုဘူတိ
၁၄။ အရညကင္ေတာရ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ရွားေတာေန အရွင္ေရ၀တ
၁၅။ စ်ာန္၀င္စားေသာအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ကခၤါေရ၀တ
၁၆။ လုံ႕လ၀ီရိယအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ေကာဋိ၀ိေသာဏ
၁၇။ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ရွိေအာင္ ရြတ္ဖတ္တတ္ေသာအရာ၌ အဂၢကလ်ာဏ ၀ါကၠရ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ကုဋိကဏၰေသာဏ
၁၈။ လာလ္လာဘေပါမ်ားေသာအရာ၌ အဂၢလာဘီ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ အရွင္သီ၀လိ
၁၉။ သဒၶါအားႀကီးေသာအရာ၌ အဂၢသဒၶါဓိမုတၱ ဘြ႕ဲတံဆိပ္ေတာ္ရ အရွင္၀ကၠလိ
၂၀။ သိကၡာသုံးပါးကုိ လုိလားလုိက္နာ႐ာ၌ အဂၢသိကၡာကာမ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ သားေတာ္ အရွင္ရာဟုလာ
၂၁။ အဂၢသဒၶါပဗၺဇၹိတအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ရ႒ပါလ
၂၂။ စာေရးတံေခၚ မဲလိပ္ခ်အလွဴကုိ အၿမဲနံပါတ္တစ္ရသူအျဖစ္ အဂၢ ပဌမသလာက ဂဏွႏၲ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ အရွင္ေကာ႑ဒါန
၂၃။ ကဗ်ာဂါထာ သီးကုံးဖဲြ႕ဆုိရာ၌ လ်င္ျမန္ျခင္း အဂၢပဋိဘာ၀န၀ႏၲ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ အရွင္၀ဂႌသ
၂၄။ ထက္၀န္းက်င္ၾကည္ညိဳဖြယ္ကုိ ေဆာင္ရာ၌ အဂၢသမႏၲပါသာဒိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရသူ အရွင္ဥပေသန
၂၅။ ေက်ာင္းအိပ္ယာေနရာ ခင္းတတ္ရာ၌ အဂၢေသနာသန ပညာပက ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ဒဗၺ
၂၆။ နတ္တုိ႔ခ်စ္ျမတ္ႏုိးအပ္သည့္အရာ၌ အဂၢေဒ၀ါနံ ၀ိယမနာပ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ အရွင္ပိလိႏၵ၀စၧ
၂၇။ တရားကုိ လ်င္စြာသိေသာအရာ၌ အဂၢခိပၸဘိည ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ဒါ႐ုစိ
၂၈။ ဆန္းဆန္းၾကယ္ၾကယ္ စကားကုိေျပာဆုိတတ္ရာ၌ အဂၢစိတၱ ကထိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ကုမာရကႆပ
၂၉။ အဂၢပဋိသမၻိဒါပတၱဉာဏ္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္မဟာေကာ႒ိတ
၃၀။ ဗဟုသုတအရာ၊ သတိမေမ့သည့္အရာ၊ ပညာလ်င္သည့္အရာ၊ လုံ႕လရွိသည့္အရာ၊ အလုပ္အေကၽြးေကာင္းအရာ ေပါင္းဘဲြ႕တံဆိပ္ငါးခုရသူ အရွင္အာနႏၵာ
၃၁။ အျခံအရံမ်ားျခင္းအရာ၌ အဂၢမဟာပရိသ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ဥ႐ုေ၀ဠကႆပ
၃၂။ အမ်ိဳးကုိ ၾကည္ညိဳေအာင္ျပဳလုပ္တတ္ရာ၌ အဂၢကုလပသာဒက ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ကာဠဳဒါယီ
၃၃။ အနာေရာဂါကင္းရာ၌ အဂၢအပၸါဗ်ာဓိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရသူ အရွင္ဗာကုလ
၃၄။ ပုေဗၺနိ၀ါသဉာဏ္၌ အဂၢပုေဗၺနိ၀ါသ အႏုႆရႏၲ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ေသာဘိတ
၃၅။ ၀ိနည္းဓုိရ္ရာထူး၌ အဂၢ၀ိနယဓရ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ဥပါလိ
၃၆။ ဘိကၡဳနီမတုိ႔ကုိ ဆုံးမရာ၌ အေကာင္းဆုံး အဂၢဘိကၡဳေနာ၀ါဒက ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္နႏၵက
၃၇။ ဣေျႏၵေကာင္းရာ၌ အဂၢဣျႏိၵယဂုတၱဒြါရ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ညီေတာ္မင္းနန္ေခၚ အရွင္နႏၵ
၃၈။ ရဟန္းေတာ္တုိ႔ကုိ ဆုံးမရာ၌ အေကာင္းဆုံး အဂၢဘိကၡဳၾသ၀ါဒက ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္မဟာကပၸိႏၷ
၃၉။ ေတေဇာကသုိဏ္းရာထူး၌ အဂၢေတေဇာဓာတု ကုသလ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္သာဂတ
၄၀။ ေဒသနာေတာ္ အသစ္အသစ္ တင္ရာ၌ အဂၢပဋိဘာေနယ်က ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ရာဓ
၄၁။ ညစ္ႏြမ္းေခါင္းပါးေသာ ပ့ံသကူသကၤန္းကုိ ေဆာင္ရာ၌ အဂၢလုခစီီ၀ရဓရ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အရွင္ေမာဃရာဇ

ဧတဒဂ္ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ဘကၡဳနီ (ရဟန္းမိန္းမ) ၁၃ ပါး
၁။ အဂၢရတၱညဴ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ မိေထြးေတာ္ မဟာပဇာပတိေဂါတမီ
၂။ အဂၢမဟာပညာ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ေခမာေထရီ
၃။ တန္းခုိးအရာ၌ ဧတဒဂ္ရ ဥပၸလ၀ဏ္ေထရီ
၄။ ၀ိနည္းဓုိရ္အရာ၌ အဂၢ၀ိနယဓာရီ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ပဋာစာရီေထရီ
၅။ တရားေဟာရာေကာင္းရာ၌ အဂၢဓမၼကထိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ဓမၼဒိႏၷေထရီ
၆။ စ်ာန္၀င္စားေသာအရာ၌ အဂၢစ်ာယိက ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ နႏၵာေထရီ
၇။ လုံလ၀ီရယေကာင္းေသာအရာ၌ အဂၢ၀ီရိယ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ေသာဏာေထရီ
၈။ ဒိဗၺစကၡဳဉာဏ္အရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ဗကုလာ(သကုလာ)ေထရီ
၉။ လ်င္ျမန္ေသာ အဘိညာဥ္အရာ၌ အဂၢခိပၸဘိည ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ဘဒၵါကု႑လေကသာေထရီ
၁၀။ ပုေဗၺနိ၀ါသဉာဏ္အရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ဘဒၵါကပိလာနီေထရီ
၁၁။ ဉာဏ္အျမင္ႀကီးရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ရဟုလာမယ္ေတာ္ ဘဒၵကဥၥနာယေသာ္ဓရာေထရီ
၁၂။ ညစ္ႏြမ္းေခါင္းပါးေသာ ပံ့သကူသကၤန္းကုိ ေဆာင္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ ကိသာေဂါတမီေထရီ
၁၃။ သဒၶါတရားေကာင္းရာ၌ သဒၶါဓိမုတၱ ဘဲြ႕တံဆိပ္ေတာ္ရ သိဂၤါလမာတာေထရီ

ဧတဒဂ္ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ ဥပါသကာ (အမ်ိဳးသား) ၁၀ ေယာက္
၁။ ေရွးဦးစြာ သရဏဂုံတည္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ တဖုႆဘလႅိကာ ကုန္သည္ညီေနာင္
၂။ အလွဴဒါနအမ်ားဆုံးအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ အနာထပိဏ္သူေဌးႀကီး
၃။ တရားေဟာေကာင္းဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ စိတၱသူၾကြယ္
၄။ သဂၤဟ၀တၳဳေလးပါးျဖင့္ ေထာက္ပံ့၍ ပရိတ္သတ္အား မိမိထံသုိ႔ေရာက္ေအာင္ ဆဲြေဆာင္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ ဟတၳာဠာ၀က
၅။ အခါမျပတ္ အေကာင္းအျမတ္တုိ႔ကုိ ေပးလွဴတတ္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ မဟာနံသာကီ၀င္မင္း
၆။ ႏွစ္သက္ဖြယ္အရာကုိ ေပးလွဴတတ္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ ေ၀သာလီၿမိဳ႕ေန ဥဂၢသူၾကြယ္
၇။ သံဃာ့အလုပ္အေကၽြးေကာင္းအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ ဟတၳိဂါမရြာေန ဥဂၢသူၾကြယ္
၈။ မတုန္မလႈပ္ၾကည့္ညိဳရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ သူရပန္ (သူရဗႏၶ-သူရဗန္)
၉။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာစေသာ ဂုဏ္ေက်းဇူး အထူးရွိေသာပုဂၢဳိလ္ကုိ ဂုဏ္ေက်းဇူးအေလ်ာက္ ၾကည္ညိဳျမတ္ႏုိးတတ္ေသာ ပုဂၢလပသႏၷ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ ဆရာဇီ၀က
၁၀။ ဘုရားႏွင့္အကၽြမ္း၀င္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ နကုလပိတာ (သူသည္ ဘုရားရွင္၏ အဘအျဖစ္ ဘ၀ေပါင္းငါးရာ၊ ဘႀကီးအျဖစ္ ဘ၀ငါးရာ၊ ဘေထြးအျဖစ္ ဘ၀ငါးရာ၊ ၀ရီးအျဖစ္ ဘ၀ငါးရာ ဆက္ျဖစ္ဖူးေသာေၾကာင့္ ဘုရားရွင္အား ခ်စ္သားခ်စ္သားဟု ေခၚေလ့ရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ၀ိႆာသက ဘဲြ႕တံရသည္ဟူ၏။)

ဧတဒဂ္ဘဲြ႕တံဆိပ္ရ လူမိန္းမ ၁၀ေယာက္
၁။ ေရွးဦးစြာ သရဏဂုံတည္ရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ေသနိယသူေဌးသမီး သုဇာတာ
၂။ အလွဴဒါနအမ်ားဆုံးအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ပုဗၺာ႐ုံေက်ာင္းအႀကီး ၀ိသာခါ
၃။ အၾကားအျမင္ဗဟုသုတအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ခုဇၨဳတၱရာ (သူမသည္ သာမာ၀တီအမွဴးျပဳေသာ ေမာင္းမငါးရာတုိ႔အား က်မ္းဂန္မ်ား သင္ၾကားပုိ႔ခ်ေပးရၿပီး ထုိက်မ္းသည္ သုတၱႏၲပိဋက၌ ဣတိ၀ုတၱကဟူေသာ အမည္ျဖင့္ သီးျခားရွိသည္။)
၄။ ေမတၱာျဖင့္ေနေသာအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ သာမာ၀တီ
၅။ စ်ာန္၀င္စားရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ နႏၵမာတာ ဥတၱရာ
၆။ အေကာင္းအျမတ္ေပးလွဴရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ေကာလိယမင္းသမီး သုပၸ၀ါသာ
၇။ သူနာကုိအေကာင္းဆုံးျပဳစုလုပ္ေကၽြးရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ သုပၸိယာ
၈။ မတုန္မလႈပ္ၾကည့္ညိဳရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ေကာတိယာနီ
၉။ ဘုရားရွင္ႏွင့္ အကၽြမ္း၀င္ျခင္းအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ နကုလမာတာ (နကုလပိတာႏွင့္တူ)
၁၀။ တစ္ဆင့္ၾကားကာမွ်ျဖင့္ ဘုရားကုိ ၾကည္ညိဳေသာအရာ၌ ဘဲြ႕တံဆိပ္ရသူ ကာလီ
(အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္၊ ပထမအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာ ၂၃)

Read more »

ေကာင္းမႈအစု ႀကိဳးစားျပဳေလာ့ ...


ေကာင္းမႈအစု ႀကိဳးစားျပဳေလာ့..

ဘယ္အရြယ္မွာ၊ ဘယ္ေရာဂါျဖင့္
ဘယ္ရပ္ေဒသ၊ ဘယ္ကာလ၌
ေသၾကရမည္၊ မသိႏုိင္တာ
ဓမၼတာတည္း။

ေသၿပီးတစ္ဖန္၊ ျပန္ျဖစ္ျပန္လည္း
ျဖစ္ရာဘ၀၊ ဘုံဌာနကုိ
ႀကိဳတင္တိက်၊ မသိရ၍
တိက်ေသခ်ာ၊ ခုခ်ိန္ခါ၌
ေကာင္းမႈအစု၊ ႀကိဳးစားျပဳေလာ့။ ။


မွတ္ခ်က္။ ဇီ၀ိတံ ဗ်ာဓိကာေလာ စ၊ ေဒဟနိေကၡပနံ ဂတိ။ ပေဥၥ ေတ ဇီ၀ေလာကသၼႎ အနိမိတၱာ န နာယေရ။ ဟူေသာ ပါဠိကုိ ကုိးကားေရးပါသည္။

Read more »

အဂၤုလိမာလ....ၿပီးေတာ့ ေယာနိေသာမနသိကာရ....

Q. အရွင္ဘုရား…
ဦးတင္ပါတယ္ဘုရား…အဂၢသာ၀ကအခ်ိဳ႕ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ့ ၀ဋ္ေကၽြးခံရေသးတယ္။ အဂၤုလိမာလေကာဘုရား…တပည့္ေတာ္သိခ်င္ပါသည္ဘုရား။ ေနာက္ျပီး ေယာနိေသာမနသိကာရအေၾကာင္း ကုိလည္း ထပ္ေမးခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ တုိးတက္လုိသူေတြမွာ ရွိသင့္မရွိသင့္။ ေအာင္ျမင္မႈဟာ ၿပိဳင္ဘက္ကုိအေျချပဳရင္ ေယာနိေသာမနသိကာရက အတားအဆီး ျဖစ္မျဖစ္သိခ်င္ပါသည္ဘုရား။
(ကုိ၀င္းလတ္)


A. ျမတ္စြာဘုရားအပါအ၀င္ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္စတဲ့ အဂၢသာ၀ကအခ်ိဳ႕ ပရိနိဗၺာန္မျပဳခင္ ေနာက္ဆုံးဘ၀မွာ ၀ဋ္ေကၽြးခံၾကရတာမွန္ပါတယ္။ အဲဒီ၀ဋ္ေကၽြးဟာ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက ျပဳလုပ္ခဲ့တဲ့ ၀ဋ္ေကၽြးမ်ားကုိ ယခုဘ၀မွာ ခံၾကရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ငရဲမွာအပ ၀ဋ္မွာအၿမဲဆုိတဲ့ စကားလုိ ငရဲမက်ေအာင္ တစ္ျခားကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား ႀကိဳးစားရင္းကာကြယ္လုိ႔ ရေပမယ့္ ၀ဋ္ကေတာ့ လြန္ဆန္လုိ႔ မရပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တန္ခုိးေတာ္အရာမွာ ဧတဒဂ္ရေတာ္မူတဲ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္အရွင္ျမတ္ပင္ ခုိးသားငါးရာရဲ႕ ႐ုိက္နက္မႈကုိ တန္ခုိးေတာ္နဲ႔ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္ ေရွာင္ထြက္သြားႏုိင္ေပမယ့္ သုံးႀကိမ္ေျမာက္မွာေတာ့ မေရွာင္ေတာ့ဘဲ ၀ဋ္ေကၽြးကုိ ဆပ္သြားတဲ့ သာဓကရွိပါတယ္။

အဂၤုလိမာလ မေထရ္ျမတ္ကေတာ့ ေနာက္ဆုံးဘ၀မွာ ဆရာ့ေက်းဇူးကုိ ဆပ္ဖုိ႔အတြက္ လူးသားေတြကုိသတ္ၿပီး လက္ညွိဳးေတြျဖတ္ခဲ့ပါတယ္။ လက္ညွိဳးေပါင္းတစ္ေထာင္ျပည့္ေအာင္ ေနာက္ဆုံးတစ္ေခ်ာင္းအတြက္ ဘယ္သူလာလာ သတ္မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ မိခင္ကလည္းသားကုိ တားျမစ္ဖုိ႔သားရွိရာကုိ သြားေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ အကယ္၍မ်ား အေမကုိသတ္မိမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဂၤုလိမာလဟာ ပဥၥာနႏၲရိယကံေၾကာင့္ ေသခ်ာေပါက္ အ၀ီစိငရဲကုိလားမွာပါ။ အဲလုိ မျဖစ္ေအာင္ဘုရားရွင္က ၾကားက၀င္ၿပီး ကယ္တင္လုိက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကယ္တယ္ရတာဟာလည္း အဂၤုလိမာလဟာ အတိတ္အတိတ္ ဘ၀က ျဖည့္ခ့ဲတဲ့ ပါရမီေတြ ကုသုိလ္ေတြရဲ႕အစြမ္းနဲ႔ ဒီဘ၀မွာ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ နိဗၺာန္၀င္ရမယ့္ ေနာက္ဆုံးပစၧိမဘ၀ိကပုဂၢိဳလ္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ။ အဲဒီမွာ အဂၤုလိမာလဟာ ဘုရားတရားေတာ္နာၿပီး ေသာတာပန္တည္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ တည္တာနဲ႔တၿပိဳင္နက္ အပါယ္လားေစႏုိင္တဲ့ အကုသုိလ္ေတြကို ပယ္သတ္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလူေတြကုိ သတ္တဲ့ကံေၾကာင့္ ျပန္ၿပီး၀ဋ္လည္တာတုိ႔ မရွိေတာ့ပါဘူး။ တစ္ဘက္ကေတြးမယ္ဆုိရင္လည္း အဲဒီအသတ္ခံရတဲ့ သူေတြဟာလည္း အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက ၀ဋ္ေကၽြးကုိ ျပန္ဆပ္ရတာလုိ႔ ေတြးလုိ႔ရႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ အဂၤုလိမာလဟာ ႀကီးမားတဲ့ ၀ဋ္ေကၽြးေတြကုိ မခံလုိက္ရေပမယ့္ ရဟန္းျဖစ္ၿပီး ဆြမ္းခံၾကြတဲ့ အခ်ိန္မွာ သူသတ္ခဲ့တဲ့ သူအခ်ိဳ႕ရဲ႕ မိသားစုေတြ၊ ေဆြမ်ိဳးေတြရဲ႕ ၀ုိင္းၿပီးခဲနဲ႔ေပါက္တာတုိ႔ ဆြမ္းေလာင္းမဲ့သူ မရွိလုိ႔ ဆြမ္းမရတာတုိ႔ ႀကဳံရပါေသးတယ္။ ေနာက္ဆုံးမီးမဖြားႏုိင္တဲ့ ကုိယ္၀န္ေဆာင္အမ်ိဳးသမီးကုိ အဂၤုလိမာလသုတ္ေဟာၿပီး မီးဖြားေပးေစမွ ျပန္ၿပီးလူေတြရဲ႕ ၾကည္ညိဳမႈကုိ ရသြားပါတယ္။ အဂၤုလိမာလရဲ႕ ေနာက္ဆုံးဘ၀မွာ ၀ဋ္ေကၽြးနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ဒီေလာက္ပဲ ခံရၿပီး တစ္ျခားႀကီးႀကီးမားမား ခံရတဲ့အေၾကာင္း စာေပမွာ မေတြ႕ပါဘူး။

ေယာနိေသာမနသိကာရ ဆုိတဲ့စကားလုံးကုိ စာေပအတုိင္း တုိက္႐ုိက္ျပန္ဆုိရရင္ “အသင့္အတင့္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း” လုိ႔ ျပန္ဆုိလုိ႔ရပါတယ္။ လူၿပိန္းနားလည္ေအာင္ေျပာရရင္ “အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း”လုိ႔ ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေယာနိေသာမနသိကာျဖစ္ေအာင္ ေနတာဟာ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ေနတာ။ ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းတာ။ ပုိၿပီးအလြယ္ေျပာရရင္ အေကာင္းဘက္က ျမင္ၾကည့္ေပးတာလုိ႔ ေျပာၾကည့္ႏုိင္ပါတယ္။ စိတ္ေကာင္းထားတာေပါ့။

ေသခ်ာတာေပါ့။ ဒီေယာနိေသာမနသိကာရဟာ တုိးတက္လုိသူေတြမွာ လုံး၀ရွိရမယ့္ တရားပါ။ ေယာနိေသာ မနသိကာရမရွိဘဲ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ အေယာနိေသာ မနသိကာရရွိရင္ေတာ့ ဘယ္လုိမွ ေအာင္ျမင္တုိးတက္မႈ မရႏိုင္ပါဘူး။ အေပါင္းအသင္းေကာင္းလုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္ မိဘေဆြမ်ိဳး အသုိင္းအ၀ုိင္းေကာင္းလုိ႔ ေအာင္ျမင္တုိးတက္မယ္ ဆုိရင္လည္း ခဏပဲျဖစ္မွာပါ။ ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ၿပိဳင္ဆုိင္ရမယ္ဆုိရင္လည္း ဒီေယာနိေသာ မနသိကာရကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး ၿပိဳင္ဆုိင္မယ္ဆုိရင္ ပုိၿပီးေအာင္ျမင္တုိးတက္မွာပါ။ ဒီေနရာမွာ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈအေၾကာင္း နည္းနည္းေျပာခ်င္ပါတယ္။ ၿပိဳင္တယ္ဆုိတာ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ သူတစ္ပါးနဲ႔ၿပိဳင္ျခင္းနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိၿပိဳင္ျခင္းပါ။ အဲလုိၿပိဳင္ရာမွာလည္း သူတစ္ပါးကုိ ထိခုိက္နစ္နာေစၿပီးမွ ေအာင္ႏုိင္မႈရတဲ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈနဲ႔ ဘယ္သူ႔ကုိမွ မထိခုိက္ဘဲ ကုိယ္လမ္းကုိယ္ေျဖာင့္ေျဖာင့္သြားၿပီး ႐ုိးသားစြာၿပိဳင္ဆုိင္တဲ့ ျပိဳင္ဆုိင္မႈမ်ိဳးလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးနားလည္ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီၿပိဳင္ဆုိင္မႈ ႏွစ္မ်ိဳးမွာ မ႐ုိးမသား ၿပဳိင္ဆုိင္မႈကေတာ့ ဘယ္လုိမွ ေအာင္ျမင္မႈ မရႏုိင္ပါဘူး။ မ႐ုိးသားတဲ့ စိတ္ရွိတာကုိက အေယာနိေသာ မနသိကာရဆုိတဲ့ ႏွလုံးသြင္းမမွန္ကန္တာပါ။ ကံေကာင္းလုိ႔ ေအာင္ျမင္တယ္ဆုိလည္း ခဏပါ။ စိတ္ေကာင္းႏွလုံးေကာင္း ေယာနိေသာမနသိကာရေလးထားၿပီး ႐ုိးသားစြာျပဳိင္ဆုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ လိပ္ျပာသန္႔တဲ့ ျပိဳင္ဆုိင္မႈျဖစ္မွာပါ။ အတိတ္ပါရမီနည္းလုိ႔ ထင္သေလာက္ မေအာင္ျမင္တာေတာင္မွ ႐ုိးသားစြားႀကိဳးစားတဲ့ ၀ီရိယအက်ိဳးေတာ့ ခံစားရမွာပါ။ အဲလုိျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ သေဘာေပါက္ထားရမွာက ေယာနိေသာမနသိကာေၾကာင့္ေတာ့ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈကုိ အတားအဆီးမျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာပါ။

တကယ္ေတာ့ ၿပိဳင္တယ္ဆုိတဲ့ေနရာမွာ သူမ်ားနဲ႕ၿပိဳင္တာထက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္နဲ႔ ျပိဳင္တာက ပုိၿပီးေအာင္ျမင္ တုိးတက္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေန႔ငါနဲ႔ မနက္ျဖန္ငါ မတူရေအာင္ ဒီေန႔ငါကုိ မနက္ျဖန္ငါက အႏုိင္ရေအာင္ၿပိဳင္သင့္ပါတယ္။ ဒီေန႔ငါဟာ ဒီေလာက္ပဲသိတယ္ဆုိရင္ မနက္ျဖန္ငါက ဒီေန႔ငါကုိ အႏုိင္ရေအာင္ ဒီထက္ပုိၿပီးသိေအာင္ ၿပိဳင္သင့္ပါတယ္။ ဒီေန႔ငါဟာ ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ စတာေတြ ဒီေလာက္ပဲရလုိက္တယ္ဆုိရင္ မနက္ျဖန္ငါက ဒီထက္ပုိၿပီးရေအာင္ ၿပိဳင္ႏုိင္ရပါမယ္။ ဒီေန႔ငါရဲ႕ ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာ စတာေတြဟာ ဒီေလာက္ပဲ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းသိမ့္ေမြ႕ေနေပမယ့္ မနက္ျဖန္ငါက ဒီထက္ပုိၿပီး သိမ္ေမြ႕ႏူးညံံ့ေအာင္ ၿပိဳင္ဆုိင္သင့္ပါတယ္။ အဲလုိၿပိဳင္ဆုိင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေသခ်ာေပါက္ ေလာကီေလာကုတၱရာ အက်ိဳးေတြျဖစ္ထြန္းၿပီး ေအာင္ျမင္မႈရမွာ မလဲြပါဧကန္ျဖစ္ပါတယ္လို႔ လုိရင္းအႏွစ္ခ်ဳပ္ ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္ကြယ္….

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား