အသိရွိပါ၊ သတိမလြတ္ပါေစနဲ႔


အသိရွိပါ၊ သတိမလြတ္ပါေစနဲ႔ ()
--------------------
ဖတ္ဖူးတဲ့ စာပုိဒ္ေလးတစ္ခုပါ။
သူမ်ားလဲသြားေအာင္ ေျခထုိးခံတဲ့အခ်ိန္ ကုိယ္လည္းေရွ႔ကုိ မသြားႏုိင္ပါဘူးတဲ။

သိပ္မွန္ပါတယ္။ ကုိယ့္အလုပ္ကုိ ေကာင္းေအာင္လုပ္ရမယ့္အခ်ိန္မွာ သူမ်ားမေကာင္းႀကံေန၊ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေျပာေန၊ သူမ်ားမေကာင္းေအာင္ လုပ္ေနရတာနဲ႔ ကုိယ့္မွာအခ်ိန္ေတြကုန္ၿပီး အျပစ္ေတြသာ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။ အဲဒီလုိ သူမ်ားမေကာင္းေၾကာင္းေတြ ႀကံစည္ေျပာဆုိ လုပ္ကုိင္ေနတဲ့အခ်ိန္ေတြမ်ား ကုိယ့္အတြက္၊ အမ်ားအတြက္ အေကာင္းတစ္ခုခု လုပ္ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား အက်ိဳးမ်ားလုိက္မလဲေပါ့။ ဒီေတာ့ကား သူမ်ားအေပၚ အျပစ္ေတြရွာေနမယ့္အစား သူ႔လမ္းသူေလွ်ာက္ ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေလွ်ာက္ၿပီး ကုိယ္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ကုိယ့္အတြက္နဲ႔ အမ်ားအတြက္ အက်ိဳးတစ္ခုခုကုိ တုိးပြားေအာင္သာ လုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သူမ်ားအတြက္ မဟုတ္တာေတြ အားထုတ္ေနတဲ့အခ်ိန္ဟာ ကုိယ္သႏၲာန္မွာ မေကာင္းတဲ့အားေတြ တုိးေနတဲ့အခ်ိန္ဆုိတာ အေသအခ်ာပါပဲ။ အသိရွိပါ၊ သတိမလြတ္ပါေစနဲ႔။

[မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒုိက္ဦး)]


အသိရွိပါ၊ သတိမလြတ္ပါေစနဲ႔ ()
---------------------
ကုိယ့္ဒုကၡမွ ဒုကၡထင္မေနနဲ႔။
႐ုပ္ရွိေနသမွ် ဒုကၡဆုိတာ
အားလုံးမွာ ရွိေနၾကတာပါ။
႐ုပ္ဒုကၡၾကား စိတ္ဒုကၡမမ်ားဖုိ႔သာ
သတိျပဳ ဆင္ျခင္ ကုိယ့္စိတ္ကုိ 
ျပင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။

[မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး)]

Read more »

ပဝါရဏာကေပးတဲ့ မက္ေစ့ခ်္ (Message)


ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ (၁၉-၁၀-၂၀၁၃)ရက္ေန႔က ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ကုိရီးယားေရာက္ ေထရဝါဒ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား စုေပါင္းၿပီး သံဃာ့ပဝါရဏပဲြကို က်င္းပျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံတည္းမွာ ရွိေနပမယ့္ မတူညီတဲ့ အရပ္ေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္ အခ်င္းခ်င္းလည္း မေတြ႕ဆုံျဖစ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ႏွစ္မွာအနည္းဆုံး တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ပဝါရဏာပဲြမွာ မျဖစ္မေန ေတြ႕ဆုံၿပီး ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး၊ လူမႈေရးေတြ အတြက္လည္း ညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာၾကဖုိ႔ ကတိကဝတ္ျပဳ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေနမွာလည္း မအားတဲ့ၾကားက ပဝါရဏပဲြကုိ သံဃာအမ်ား တက္ေရာက္ၿပီး ပဝါရဏ ျပဳျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ပဝါရဏျပဳၿပီးေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေထရဝါဒ ရဟန္းေတာ္မ်ား လစဥ္စုေဆာင္းလာခဲ့ၾကတဲ့ ပညာပေဒသာပင္ ေထာက္ပံ့ေပးေရး အစီအစဥ္ကုိလည္း ဝုိင္းဝန္းေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

ထားပါေတာ့။ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက ပဝါရဏနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ပဝရဏာပဲြမွာလည္း ဒကာတစ္ေယာက္က ပဝါရဏနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းကုိ ေမးျမန္းခဲ့လုိ႔ အႀကီးဆုံးမေထရ္တစ္ပါးက ေျဖၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ပဝါရဏာဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပညတ္ခ်က္နဲ႔အညီ ျပဳလုပ္ရတဲ့ ဝိနည္းေတာ္ဆုိင္ရာ လုိက္နာေစာင့္ထိန္းမႈ တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရားတပည့္သား သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ေတြ႕ဆုံပဲြတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပဝါရဏက ခ်မွတ္ေပးလုိက္တဲ့ မွတ္ခ်က္ကလည္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ရဟန္းသံဃာမ်ားအတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ပါ လုိက္နာက်င့္သုံး ေနထုိင္သင့္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္မ်ား ပ၀ါရဏာျပဳၾကဖုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းကလည္း အေတာ္စိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းလွပါတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာသလတုိင္း၊ ဇနပုဒ္တစ္ခုရဲ႕ ေတာေက်ာင္းမွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ၀ါတြင္းကာလမွာ အခ်င္းခ်င္း ခ်မ္ခ်မ္းသာသာ သီတင္းသုံးၿပီး ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းကုိ တုိင္ပင္ညႇိႏိႈင္းၾကပါတယ္။ ဘယ္လုိေနထုိင္ၾကရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ ရႏုိင္တယ္၊ ခ်မ္းသာမႈကုိ ရႏုိင္တယ္၊ ျငင္းခုံခုိက္ရန္မရွိဘဲ ေနထုိင္ႏုိယ္တယ္ စတဲ့ အႀကံအစည္မ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ၀ါတြင္းသုံးလ ကာလပတ္လုံး အခ်င္းခ်င္း စကားတစ္လုံးမွ မေျပာၾကဘဲ ဆြမ္းခံ၀တ္၊ ေျခေဆး၀တ္စတဲ့ ၀တၱရားေတြကုိ ကိုယ့္တာ၀န္ ကုိယ္ေက်ေအာင္လုပ္ၿပီး ေနထုိင္ၾကဖုိ႔၊ တာ၀န္၀တၱရားေတြကုိသာ ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္ၿပီး စကားမေျပာဘဲ ေနၾကမယ္ဆုိရင္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏုိင္ၾကမွာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္အလုပ္ ကုိယ္လုပ္ရင္း စကားမေျပာဘဲ ေနၾကဖုိ႔ အားလုံးသေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ကာ ၀ါတြင္းကာလကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ စကားမေျပာဘဲ ေနခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး အေကာင္းလည္း မသိခဲ့ၾကသလို အဆုိးလည္း မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ အျပစ္လည္း မသိၾကသလုိ အႏွစ္လည္း မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ ၀ါတြင္းကာလ ကုန္ဆုံးခဲ့ၾကပါတယ္။

၀ါကၽြတ္လုိ႔ ဘုရားရွင္ထံ အဖူးအေမွ်ာ္သြားတဲ့အခါ ဘုရားရွင္က အဲဒီရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ၀ါတြင္းကာလ ခ်မ္ခ်မ္းသာသာ ေနခဲ့ရမႈ ရွိမရွိ ေမးျမန္းေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားက မိမိတုိ႔ အားလုံးသေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔အညီ ၀ါတြင္းကာလမွာ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး စကားမေျပာၾကဘဲ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္ခဲ့ပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကုိ နားေထာင္ၿပီး ျမတ္ဗုဒၶက “ရဟန္းတုိ႔ သင္တုိ႔ေနထုိင္ခဲ့သည့္ အက်င့္သည္ မဂ္ဖုိလ္မၿပီး အခ်ည္းႏွီးေသာ အက်င့္ျဖစ္၏၊ ႏြားဆိတ္စေသာ သတၱ၀ါမ်ား၏ အက်င့္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ိ တိတၱိတုိ႔၏ အက်င့္လည္းျဖစ္၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အက်င့္ႏွင့္ ေနထုိင္ေသာ သင္တုိ႔သည္ ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္၊ မခ်မ္းမသာ ေနထုိင္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၏..” စသျဖင့္ ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕ကာ “ရဟန္းတို႔ ဝါမွထေသာ ရဟန္းတို႔အား ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊ ယံုမွား၍ျဖစ္ေစ သံုးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ ဖိတ္ၾကားျခင္း 'ပဝါရဏာျပဳျခင္း' ငွါ ခြင့္ျပဳ၏၊ ထိုသို႔ ဖိတ္ၾကားျခင္းသည္ သင္ တို႔အတြက္ အခ်င္းခ်င္း လိုက္ေလ်ာျခင္း အာပတ္မွ ထေျမာက္ေစျခင္း ဝိနည္းကို ေရွး႐ႈျခင္းျဖစ္လတံၱ႕။” စသည္ျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ပ၀ါရဏာ ျပဳဖုိ႔ပါ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ပ၀ါရဏာျပဳနည္းကုိလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ၀ါစဥ္အလုိက္ ''အရွင္ဘုရားတို႔ သံဃာကို ဖိတ္ၾကားပါ၏၊ ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊ ယံုမွား၍ျဖစ္ေစ အရွင္တို႔သည္ တပည့္ေတာ္္အား အစဥ္သနားျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေျပာဆိုကုန္ေလာ့၊ (အျပစ္ကို) ျမင္သည္ ႐ိွေသာ္ ကုစားပါအံ့။”လုိ႔ ဆုိကာ ျပဳၾကဖုိ႔ မိန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါက ပ၀ါရဏာျပဳဖုိ႔ ခြင့္ျပဳျခင္း အေၾကာင္းးနဲ႔ ပ၀ါရဏာျပဳနည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ပဝါရဏာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မက္ေစ့ခ်္တစ္ခုကုိ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေတြကုိ ေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ၀ါရဏာဆုိတာ ဖိတ္ၾကားျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္ခ်င္း တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး အျပစ္ကုိ ျမင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သံသယျဖစ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တုိက္႐ုိက္ေျပာဆုိ ဖိတ္ၾကားကာ အျပစ္ကုိျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အျပစ္ကုိ ေျပာဆုိၾကဖုိ႔၊ အျပစ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း အျပစ္ကုိ ၀န္ခ်ၿပီး အဲဒီအျပစ္ကုိ ကုစားရင္း တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္သီတင္းသုံးၾကဖုိ႔ စတဲ့စတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား အတြက္ ဒီလုိပ၀ါရဏာ ျပဳခြင့္နဲ႔ျပဳနည္းမ်ားကုိ ဗုဒၶျမတ္စြာ ညြန္ျပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီပ၀ါရဏာကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး လက္ေတြ႕ဘ၀ လူသားမ်ား အေနနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏုိင္မယ့္ လမ္းညႊန္ကုိယူကာ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကဖုိ႔ တင္ျပလုိရင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပ၀ါရဏာက ေပးတဲ့ ေလာကသား အခ်င္းခ်င္း ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ႏုိင္မယ့္ မက္ေစ့ခ်္ေလးကုိ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ေပးေ၀လုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမွာေျပာခဲ့တဲ့ ပ၀ါရဏာ ျပဳၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္ၾကားၾကတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္ေလးက ေလာကသားေတြအတြက္ တကယ့္ကုိ အတုယူလုိက္နာ က်င့္သုံးသင့္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ “သံဃာေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အျပစ္တစ္ခုခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ယုံမွားသံသယ ရွိတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာဆုိၾကပါ၊ တပည့္ေတာ္ အေနနဲ႔လည္း အဲဒီအျပစ္ကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး ခံယူၿပီး ကုစားပါမယ္၊ ေနာင္မျဖစ္ေအာင္၊ သတိထားၿပီး ေနထုိင္ပါမယ္”တဲ့။ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယူတတ္မယ္ဆုိရင္ ဘ၀မွာ ကူညီျပသ လမ္းညြန္မႈေတြနဲ႔ တကယ့္ကုိ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ခ်မ္းသာမႈကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ေလာကမွာ ျပည့္စုံတဲ့ သူဆုိတာ တစ္ေယာက္မွ မရွိသလုိ၊ အျပစ္မလုပ္ဖူး၊ မမွားဖူးတဲ့ သူဆုိတာလည္း မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အျပစ္ကုိ မျမင္သူေတြ၊ အျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔ သိေအာင္ညြန္ျပေပးမယ့္သူ မရွိသူေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အျပစ္ကုိ ညြန္ျပသူေတြ ရွိေပမယ့္ အဲဒီအျပစ္ကုိ ၀န္ခံၿပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ သူေတြလည္း ထင္သေလာက္ မရွိၾကျပန္ပါဘူး။ ပုိဆုိးတာက အျပစ္ကုိ ေျပာဆုိဆုံးမေပးဖုိ႔ ဖိတ္ၾကားေျပာဆုိႏုိင္တဲ့သတၱိ မရွိသူေတြ၊ အျပစ္ကုိ ျပသေျပာဆုိရင္လာရင္ ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ ေက်းဇူးတင္စြာ လက္ခံႏုိင္တဲ့သတိၱ မရွိသူေတြ မ်ားေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပစ္ကုိ ေျပာျပလာရင္ ေက်းဇူးတင္စြာ လက္ခံၿပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္၊ ျပဳျပင္မယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္ မရွိလုိ႔ကေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ သတၱ၀ါေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္ႏုိင္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အျပစ္ျပသူကလည္း အျပစ္ခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေန၊ အျပစ္အျပခံရသူကလည္း အျပစ္ကုိ မခံယူဘဲ ျပန္လွန္အျပစ္ပုံခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနလုိ႔ကေတာ့ ဘုရားရွင္ညြန္ျပတဲ့ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္ႏုိင္ေရးနဲ႔ အေ၀းႀကီးေ၀းေနၾကဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ မခ်မ္းသာမႈေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာမႈကုိ အလုိရွိတဲ့ ဘုရားရွင္က သူ႔သားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ပ၀ါရဏာျပဳၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ သီတင္းသုံး ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ မိန္႔မွာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အမွားမ်ားတတ္တဲ့ ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္ေတြအတြက္ အျပစ္ကုိ ျပသေျပာဆုိ ေပးမယ့္သူ ရွိေနတာကုိက ေနတတ္မယ္ဆုိရင္ ေက်နပ္စရာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ယူတတ္မယ္ဆုိရင္ အပူသက္သာစရာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ေျမာက္ပင့္ၿပီး ေပါင္းသင္းစားေသာက္ကာ အျပစ္တစ္ခုခု ျဖစ္လာတဲ့အခါမွ ကုိယ့္အေပၚပုံခ်ၿပီး ေရွာင္ထြက္သားတတ္တဲ့ သူေတြအမ်ားႀကီး ရွိေနတာထက္စာရင္ အမွားကုိေထာက္ကာ အျပစ္ကုိ ျပသလမ္းညႊန္ေပးတဲ့သူ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ ရွိေနတာက ပုိၿပီးဘ၀ကုိ ျမင့္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးက သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ားဆုိရင္ အျပစ္ကုိေထာက္ျပ ေျပာဆုိေပးတတ္တဲ့ ဆရာမ်ားနဲ႔ မ်ားမ်ားေတြ႕ဆုံ ရပါလို၏လုိ႔ေတာင္ ေတာင္းဆုျပဳၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ မသိမႈအားႀကီးတတ္တဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ မသိတာကုိ သိေအာင္ျပသေပးတဲ့သူ ရွိေနတာဟာ ဘ၀မွာ ဂုဏ္ယူစရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ညြန္ျပသူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ညြန္ျပညြန္ျပ ေျပာဆုိဆုံးမသူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာဆုိဆုံးမဆုံးမ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က အျပစ္ကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူကာ လက္ခံျပဳျပင္ႏုိင္မႈ မရွိလုိ႔ကေတာ့ ဆရာရွိလည္း အလကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္က ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အျပစ္ကုိ ခံယူတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ အက်င့္ရွိဖုိ႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီလုိ ခံယူမႈနဲ႔ ျပဳျပင္ႏုိင္မႈ ရွိလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီသူအတြက္ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းဟာ အခ်ိန္မေရြး လာေနမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလုိကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ႏုိင္မႈ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေစာင့္ေရွာင္ႏုိင္မႈ ရွိေနတာကုိက အတၱသမာ ပဏိဓိမဂၤလာ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညြန္ျပသူနဲ႔ လက္ခံသူမွာ အညြန္အျပေကာင္းသူ ရွိဖုိ႔လုိသလုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္လက္ခံ ျပဳျပင္လုိသူလည္း ရွိဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာလုိတာက ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ကုိ ပ၀ါရဏာျပဳၿပီး ဖိတ္ၾကား ျပဳျပင္ၾကသလုိ အျပစ္ေတြနဲ႔မကင္းတဲ့ အျပစ္ေလာကႀကီးမွာ ရွိၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြ အေနနဲ႔လည္း အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ေတြကုိ ပ၀ါရဏာ ျပဳၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ေတြပုံမခ်ၾကဘဲ အျပစ္ရွိရင္ ေျပာဆုိျပဳျပင္ေပးႏုိင္ေအာင္ ဖိတ္ၾကားကာ ေထာက္ျပေျပာဆုိ လာရင္လည္း ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူတတ္ၿပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေနထုိင္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ကုိ ျမင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သံသယရွိတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဖိတ္ၾကားၿပီး လက္ခံျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ပါ။ အဲဒီလုိသာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ေတြကုိ ေျပာဆုိလက္ခံ ျပဳျပင္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမွားမ်ားတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ေနေနေပမယ့္ အမွားနည္းၿပီး အမ်ားတဲြၾကမယ္ဆုိတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ပ၀ါရဏာက ေပးတဲ့ မက္ေစ့ခ်္တစ္ခုအျဖစ္ အတုယူျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱားအားျဖင့္ တစ္လုံးတစ္ပါဒ တင္ျပလုိက္ရပါေတာ့တယ္။ အားလုံး ပ၀ါရဏာ ျပဳႏုိင္ၾကပါေစ….

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၉)


အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းႏွင့္ ေန႔နံေရြးျခင္း
----------------------
သီတင္းဝါလ ကြၽတ္ၾကေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ ဝါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြ အစဥ္အလာေတြကုိ ထိန္းသိမ္းရင္း ဝါကြၽတ္ရင္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကဖုိ႔ စီစဥ္ထားၾကတဲ့ သူေတြဟာ သူ႔ထက္ငါ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေရြး၊ ေန႔နံေရြး၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ေရြး စသျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခါေတာ္ေပးေတြ၊ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြအတြက္ ေဟာေရးေျပာေရးေတြ အလုပ္ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာပါပဲ။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳၾကေတာ့မယ္ဆုိရင္ လူႀကီးေတြကအစ ဘုရားေဟာတာေတြကုိ အသာထား၊ သားသမီးမ်ားရဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ အိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႔ ေန႔နံေတြကုိ အေလးေပးၿပီး ေရြးေနၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘယ္ေန႔ မဂၤလာမေဆာင္ေကာင္းဘူး၊ ဘယ္ေန႔နံသားသမီးဆုိ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ မေရြးေကာင္းဘူး စသျဖင့္ အယူအစဲြေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳေရးမွာ အဓိကနဲ႔ သာမညကုိ မကဲြျပားဘဲ မလုိအပ္တာေတြမွာ အေလးထားေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တစ္ေလာကေတာင္ Facebook စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မျဖဴျဖဴက ဒီအေၾကာင္းေလးကုိ ေမးေလွ်ာက္ထားပါေသးတယ္။ မျဖဴက ဆရာေတာ္ဘုရားတပည့္ေတာ္ မက္ေစ့ခ်္ေဘာက္စ္ကေန သိခ်င္တာေလးရွိလုိ႔ ေမးပါရေစဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ လုိင္းေပၚကေန ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။ တပည့္ေတာ္ အယူမသည္းပါဘူး။ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႔အယူသည္းသူေတြ သိေစခ်င္လုိ႔ပါဘုရား။ တစ္ခ်ိဳ႔ကေျပာတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ မသင့္ျမတ္တဲ့ ေန႔ေတြဆုိတာ ရွိပါသလား။ ဥပမာ ေသာၾကာက ဘယ္ေန႔သားမွ အဆင္ေျပတာတုိ႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္းတုိ႔ပါဘုရား။ အဲဒီလုိ ေန႔ေတြက ကုိယ္နဲ႔သက္ဆုိင္ပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။" (Phyu Phyu) ဆုိၿပီး ေမးထားပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ မျဖဴေျပာသလုိပဲ သိပၸံပညာ ထြန္းကားတဲ့ ဒီေန႔လုိေခတ္ႀကီးမွာလည္း ဘုရားအဆုံးအမေတြနဲ႔ လဲြေခ်ာ္ေနတဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြအယူသည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတုန္းပါပဲ။ လဲြေနတာကေတာ့ လဲြေနၾကဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေန႔နံေရြးတာ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ အိမ္ေထာင္ပ်က္ ေရြးတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ဘုရားေဟာနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ ေလာကီအယူအဆေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးသာ၊ စိန္ပန္း၊ ဒန္းလွ၊ ကုိရွာ၊ အိမ္ေထာင္ရာ၊ ဦးေဝ၊ စံကူး၊ ေရဗူး၊ ေတာသူ၊ ျပည္ရန္သူ စတဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကတာလည္း ေလာကီဆရာေတြရဲ႔ လမ္းညြန္နဲ႔ အဲဒီအေပၚ ယုံၾကည္ၾကသူေတြရဲ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးနဲ႔ စေနအိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ရူးေတာင္ထမင္း မငတ္ဘူးဆုိေပမယ့္ ငတ္တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတာပါ။ ေလာကီအယူအဆေတြဟာ တစ္ခါတေလ တုိက္ဆုိင္မႈ အေနနဲ႔ မွန္ေကာင္းမွန္ေပမယ့္ ဒါဟာ သူတုိ႔တြက္ခ်က္ေပးလုိက္လုိ႔ ဆုိတာထက္ အဲဒီအိမ္ေထာင္သည္ေတြရဲ႔ တစ္ဦးခ်င္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ၊ မေျပမႈဆုိတာ ေန႔နံေတြ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ေရြးခ်ယ္ေနဖုိ႔ထက္ အက်င့္ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ သစၥာရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ နားလည္မႈေပးႏုိင္မယ့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ျဖစ္ဖုိ႔က အေရးအႀကီးဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔နံေကာင္းလုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ယူထားပါေစ အက်င့္မေကာင္းရင္ အဲဒီအိမ္ေထာင္ေရးဟာ အဆင္ေျပစရာ အေၾကာင္းမရွိလွပါဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶအလုိအရ နကၡတ္ေကာင္း၊ မဂၤလာေကာင္း၊ အတိတ္ေကာင္း၊ နိမိတ္ေကာင္း စတာေတြဟာ အေကာင္းလုပ္သူေတြအတြက္ အၿမဲေကာင္းေနမွာၿပီး မေကာင္းလုပ္ရင္ေတာ့ နကၡတ္ဆုိး၊ မဂၤလာဆုိး၊ အတိတ္နိမိတ္ဆုိးေတြ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ေၾကာင္း သတိရွိရွိ အသိနဲ႔ညႇိၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလုိပါပဲ။ သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သားဦးစေန မီးလုိေမႊ၊ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္း စတဲ့ အယူအဆေတြဟာလည္း တုိက္ဆုိင္မႈနဲ႔ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတုိင္း ျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ ပုံေသသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ဒီလုိညြန္ျပခ်က္ေတြ မရွိပါဘူး။ သားသမီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ ကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား ဆက္စပ္မႈေတြ အေပၚမွာလည္း တည္မွီေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္ၿပီး ျပည့္စုံတဲ့ ကေလးဟာ မေကာင္းတဲ့မိဘ၊ ဆင္းရဲ႔ခ်ိဳ႔တဲ့တဲ့ မိဘေတြမွာ ေမြးဖြားရတာ၊ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ မိဘေတြမွာ  ဆုိးသြမ္းတဲ့ သားသမီး၊ ဒုကၡိတ သားသမီးေတြ ရွိေနၾကတာ စတာေတြဟာ ဒီကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား အေၾကာင္းအက်ိဳး သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သားဦးေကာင္းၿပီး သားေႏွာင္းေတာ္ေနတဲ့ ကေလးေတြလည္း ေလာကႀကီးမွာ အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ မေတာ္တဲ့ သားဦးသားေႏွာင္းေတြေတာင္မွ မိဘ၊ ဆရားသမားေတြရဲ႔ အသင္အျပနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႔ ျပဳျပင္မႈေတြေၾကာင့္ ေကာင္းသြားၾကတာလည္း ရွိေနၾကတာဆုိေတာ့ ေလာကီအယူအဆေတြထက္ ေကာင္းမေကာင္းကုိ ဖန္တီးႏုိင္တဲ့ လူေတြကပဲ အဓိကက်ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယၾတာေကာင္းလုိ႔သာ အားလုံးေကာင္းၾကမယ္ဆုိရင္ ေလာကႀကီးမွာ မေကာင္းတဲ့အရာဆုိတာ ရွိမွာေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေလာကေကာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ခႏၶာဆုိတဲ့ ေလာကတစ္ခုကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သတၱဝါ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႔ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။  

ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ အိမ္ေထာက္ဖက္ေရြးတာ၊ ေန႔နံေရြးတာအျပင္ သားသမီး ေရြးတာေတြမွာလည္း ေလာကီအယူအဆကုိလုိက္ၿပီး အလဲြေတြ လုပ္မိေနတတ္တဲ့အတြက္ ဒီအလဲြေတြကေန ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သတၱဝါအားလုံး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကစၿပီး ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ ေနထုိင္ရင္း ေလာကႀကီးေကာင္းေအာင္ ေနထုိင္ျခင္းကသာ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ အေကာင္းေရြးျခင္း၊ အေကာင္းေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လဲြေနတတ္တဲ့အလဲြတစ္ခုကုိ အမွန္ျပဳႏုိင္ေအာင္ အသိတစ္ခု အမွ်ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး)

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား