ေလးဆယ္ေက်ာ္အခ်စ္ ဘယ္လုိခ်စ္မလဲ


“ေလးဆယ္ေက်ာ္အခ်စ္ ဘယ္လုိခ်စ္မလဲ”
ဓမၼကထိက ေဝါဆရာေတာ္ အရွင္သုမဂၤလရဲ႕ တရားေခါင္းစဥ္ေလးတစ္ခုုပါ။ ဒီေခါင္းစဥ္ေလးကုိ ႀကိဳက္လြန္းလုုိ႔ ကုုိယ့္ဘဝနဲ႔ခ်ိန္ထိုးထားတဲ့ အေတြးေလးေတြကုိ စာတစ္ပုုဒ္အျဖစ္ ေရးထုုတ္ျဖစ္တယ္လုုိ႔ပဲ ဆုုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာခင္ အသက္ (၃ဂ)ႏွစ္ျပည့္ကာ (၄၀)နားကုိ တျဖည္းျဖည္းကပ္လာတဲ့ ဘဝရဲ႕ ျဖတ္သန္းမႈေတြကုိ စဥ္းစားရင္ ေလးဆယ္ေက်ာ္လာရင္ ဘဝကုိ ဘယ္လုုိျဖတ္သန္းမလဲ၊ ဘဝကုိ ဘယ္လုုိခ်စ္ၾကည့္မလဲ၊ သက္တမ္းတစ္ဝက္က်ိဳးလာေနတဲ့ ဘဝျဖတ္သန္းမႈမွာ က်န္တဲ့အခ်ိန္ေတြကုိ ဘယ္လုုိေနထုုိင္ၾကည့္မလဲ စတဲ့ ေမးခြန္းေတြလည္း အေတြးေတြနဲ႔ ေမးထုတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့ ပုထုဇဥ္ သတၱဝါ မွန္သမွ် အတၱကေတာ့ ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအတၱကုိ အေျခခံထားတဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အၿမဲဦးစားေပးေနေလ့ ရွိတတ္ပါတယ္။ အခ်စ္ဆုိရင္လည္း ကုုိယ္လုုိခ်င္သလုုိ ခ်စ္ပစ္လုုိက္ၾကသလုုိ ကုုိယ့္ကုုိလည္း ခ်စ္ေစခ်င္တတ္ၾကပါတယ္။ ကုုိယ္ခ်စ္ခဲ့ရတဲ့ အခ်စ္ေတြအေၾကာင္း ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ ငယ္ငယ္ကေလးဘဝတုုန္းကလည္း အေမကုုိခ်စ္လုုိက္ရတာ၊ အေဖကုုိခ်စ္လုုိက္ရတာ၊ အဖုုိးအဖြားေတြကုုိ ခ်စ္လုုိက္ရတာနဲ႔ ခ်စ္လုုိ႔ကုုိ မဆုုံးႏုုိင္သလုုိ အရြယ္ေလး ေရာက္လာျပန္ေတာ့လည္း ကုုိယ္ႏွစ္သက္တဲ့ သူေတြကုိ အရူးအမူးခ်စ္လုုိက္ၾကျပန္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ေတြ ရလာျပန္ေတာ့လည္း အခ်စ္ေတြက မကုုန္ေသးဘဲ ဟုုိေျမးကုုိခ်စ္လုုိက္ရ၊ ဒီေျမးကုုိခ်စ္လုုိက္ရ၊ ဟုုိဟာစိတ္မခ်လုုိ႔ ပူလုုိက္ရ၊ ဒီဟာစိတ္မခ်လုုိ႔ စုုိးရိမ္လုုိက္ရနဲ႔ အခ်စ္ေတြဟာ အဆုုံးကုုိ မသတ္ႏုုိင္ေတာ့ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကေလးငယ္ဘဝမွာလည္း ကေလးဘဝ၊ ကေလးအေတြးနဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိဦးစားေပးတဲ့အခ်စ္၊ ဆယ္ေက်ာ္သက္အရြယ္မွာလည္း ကုုိယ့္ဆႏၵကုုိ ဦးစားေပးတဲ့အခ်စ္၊ ေလးဆယ္ေက်ာ္လုိ႔ အရြယ္လြန္ဘဝကုိ ေရာက္လာတဲ့အခါမွာလည္း ကုိယ့္အတၱကုုိ ဦးစားေပးတဲ့ အရြယ္လြန္ အခ်စ္ေတြနဲ႔ ခ်စ္ၿပီးရင္းခ်စ္ေနၾကရတဲ့ ဘဝျဖတ္သန္းမႈမွာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ တကယ္ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ေတြနဲ႔ ခ်စ္ခဲ့ၾကဖူးလားဆုုိေတာ့ ေျပာရတာ အေတာ္ခက္လွပါတယ္။ 

အခ်စ္ေတြနဲ႔ မကင္းႏုုိင္ေသးတဲ့ အေနအထားမွာ ဘဝကုိ အသက္အရြယ္အလုုိက္ အခ်စ္ေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကေပမယ့္ ေလးဆယ္ေက်ာ္လာတဲ့ ဘဝေနာက္ပုိင္းအခ်ိန္ေတြမွာ ခ်စ္တဲ့အခ်စ္ေတြကုုိေတာ့ ပုံစံတစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေျပာင္းခ်စ္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္လွပါတယ္။ အရြယ္တုုိင္းမွာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ဦးစားေပးတဲ့ အတၱေတြနဲ႔ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳး ခ်စ္ခဲ့ၾကေပမယ့္ ေလးဆယ္ေက်ာ္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုိ ခ်စ္တဲ့အခ်စ္ေတြ ေျပာင္းသင့္လွပါတယ္။ ကုုိယ္ကခ်စ္လုုိက္ရတာ၊ ကုုိယ့္ကုုိအခ်စ္ခံရတာေတြဟာ ကုုိယ့္အက်ိဳးကုုိ လုုိလားတဲ့ခ်စ္ျခင္းေတြလုုိ႔ ထင္ရေပမယ့္ တကယ္တမ္းၾကေတာ့ အဲဒီအခ်စ္ေတြဟာ ကုုိယ့္အတၱကုိ ဦးစားေပးၿပီး ခ်စ္ခဲ့ၾကတဲ့ အခ်စ္ေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုိ တကယ္ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္ေတြလုိ႔ ေျပာလုုိ႔မရပါဘူး။ ကုုိယ့္ကုုိနစ္မြန္းေစမယ့္ အခ်စ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ခ်စ္ခဲ့ၾကတဲ့ အခ်စ္ေတြဟာ တြယ္တာမႈ သမုုဒယ တဏွာကုိ ဦးစားေပးၿပီး ခ်စ္ခဲ့ၾကတဲ့ အခ်စ္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်စ္ႀကီးေလး ဘဝသံသရာမွာ အျပစ္ႀကီးေလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အမွန္ေတာ့ ကုုိယ့္ကုိယ္ကုုိ တကယ္ခ်စ္ရင္ ကုိယ့္ဘဝသံသရာအေရး ဦးစားေပးတဲ့ အခ်စ္ေတြနဲ႔ ခ်စ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝသံသရာ နစ္မြန္းေစမယ့္ အခ်စ္ေတြကုိ ေရွာင္ရွားၿပီး ဘဝသံသရာ လြတ္ေျမာက္ရာကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေနထုိင္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တဒဂၤ ခံစားခ်က္ကုိ ဦးစားေပးၿပီး သံသရာနဲ႔ခ်ီတဲ့ ေပးဆပ္မႈမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။  တြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္ကုိ ဦးစားေပးတဲ့ အခ်စ္ေတြကေန ႐ုန္းထြက္ျဖစ္ၿပီး အက်င့္တရားကုိ ဦးစားေပးတဲ့ ေလ့က်င့္ေနထုုိင္မႈမ်ိဳးနဲ႔ ကုုိယ့္ကုိယ္ကုုိ ခ်စ္ႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္က်င့္တရားမေကာင္း၊ အျပစ္မကင္းတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ဘဝကုိ ပုံေဖာ္ေနတဲ့ အေနအထားကေန ကုိယ္က်င့္တရား ေကာင္းေအာင္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၿပီး အျပစ္ကင္းတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ အားထုုတ္ေနတဲ့ ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္ႏုုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္တုန္းက လုုပ္ေနက်ျဖစ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြကေန ေရွာင္ရွားၿပီး မလုပ္ဖူးေသးတဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ဝိပႆနာ အလုပ္ေတြမွာ လုုပ္လာႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေနထုုိင္မႈမ်ိဳးကသာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ တကယ္ခ်စ္ရာ ေရာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ 

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “မိမိကုိယ္ကုုိ ခ်စ္အပ္၏ဟုု သိပါမူ ထုုိမိမိကုုိယ္ကုုိ ေကာင္းစြာ ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖင့္ ေစာင့္ေရွာက္ရာ၏။ ပညာရွိသည္ အရြယ္သုုံးပါးတြင္ တစ္ပါးပါးေသာ အရြယ္၌ (လုံ႔လျပဳကာ) သုတ္သင္ရာ၏”လုိ႔ ေဟာၾကားဆုံးမရင္း ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္ရင္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ျပင္ဆင္ၾကဖုုိ႔၊ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အရြယ္အလုိက္ အျပစ္ကင္းေအာင္ ေနထုုိင္ၾကဖုုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားစကားေတာ္အတုုိင္း ဆုိရင္ေတာ့ ေလးဆယ္ေက်ာ္မွ မဟုုတ္ပါဘူး။ ကုုိယ့္ကိုုကုုိယ္ တကယ္ခ်စ္တဲ့သူဟာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ ကုုသုုိလ္တရားေတြနဲ႔ ေနထုုိင္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူမ်ားကုုိခ်စ္ဖုုိ႔ထက္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အရြယ္တုုိင္းမွာ သန္႔ရွင္းေအာင္ ႀကိဳးစားရင္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဟုုတ္ပါတယ္။ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ေရာက္လာတတ္တဲ့ ေသျခင္းတရားကုိ ခဏထားၿပီး လက္ရွိသက္တမ္းအရ ေျပာၾကမယ္ဆုုိရင္ ေလးဆယ္ေက်ာ္ဆုုိတာ ဘဝရဲ႕ သက္တမ္းတစ္ဝက္ ေက်ာ္လာေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုုိ အသက္အရြယ္အထိ ကုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ မခ်စ္ႏုုိင္ေသးဘဲ သူမ်ားကုုိခ်ည္း ခ်စ္ေနလုုိ႔ကေတာ့ ကုုိယ္ေသရင္ အဲဒီအခ်စ္ေတြက ေကာင္းရာကုိ တြန္းပုိ႔ေပးမွာ မဟုုတ္ပါဘူး။ ေလးဆယ္ေက်ာ္အခ်စ္နဲ႔ ကုုိယ့္ကုိယ္ကုုိ ခ်စ္ႏုုိင္ဖုုိ႔ဆုုိတာ ကုုိယ္အသက္အရြယ္အရ ျပဳျပင္ေနထုုိင္၊ ဆင္ျခင္လုုိက္နာ၊ က်င့္သုုံးရမယ့္ အရာေတြအေပၚမွာ ႀကိဳးစားေနထုုိင္ က်င့္သုုံးျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုုိယ့္အသက္အရြယ္ ရလာတာနဲ႔အမွ် ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္လာႏုုိင္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေအာင္ ကုုိယ္က်င့္တရားေလးေတြ ေကာင္းေအာင္ထိန္းသိမ္းၿပီး စြမ္းႏုုိင္သမွ် ဒါနလုုပ္တာ၊ သမထဘာဝနာ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ အားထုုတ္တာေတြကုိ လုုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုိသံေယာဇဥ္၊ ဒီသံေယာဇဥ္ေတြနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုုိ ေမ့ၿပီး သူမ်ားေတြအေပၚမွာ အခ်စ္ေတြနဲ႔ သမုုဒယပုိေနတာေတြကုုိ ေလ်ာ့ခ်ၿပီး ကုုိယ့္ရဲ႕သံသရာ အေရးကုုိေတြးကာ ေကာင္းတဲ့အလုုပ္ေတြမွာ အခ်ိန္ေပးျခင္းဟာ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုိ ခ်စ္တာပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုုိအခ်စ္မ်ိဳးနဲ႔ ခ်စ္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တစ္ခါတေလ တစ္ခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ သူေတြနဲ႔ ဆုံဖူးပါတယ္။ သူတုုိ႔အရြယ္ေတြၾကည့္ေတာ့လည္း ငယ္ေတာ့တဲ့ အရြယ္ေတြ မဟုုတ္ဘူး။ လုုပ္ေနတဲ့အလုုပ္ေတြက မဟုုတ္တာေတြပဲ မ်ားေနၿပီး ဟုိသံေယာဇဥ္၊ ဒီသံေယာဇဥ္၊ ဟုုိအခ်စ္ဒီအခ်စ္ေတြနဲ႔ လုံးခ်ာလုုိက္ေနတဲ့ အျဖစ္ပါ။ ကုိယ့္အသက္အရြယ္အရ ကုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ဆင္ျခင္ဖုုိ႔ စိတ္ကူးမရွိေသးဘဲ ဘယ္လုုိေပ်ာ္လုုိက္မယ္၊ ဘယ္လုုိစားလုုိက္မယ္၊ ဘယ္လုိေသာက္လုုိက္မယ္၊ ဘယ္လုုိကဲလုုိက္မယ္ စသျဖင့္ အေပ်ာ္အပါးေတြမွာပဲ လုုိက္စားလုုိ႔ ေကာင္းေနၾကတဲ့ အျဖစ္ေတြပါ။ ဒီလုုိ အရြယ္ေလးရလာလုုိ႔မွ ကုုိယ့္ကုုိကုိယ္ သတိဝင္ကာ မျပဳျပင္ဘဲ ေနၾကမယ္ဆုုိရင္ ဘယ္အခ်ိန္က်မွ ျပဳျပင္ၾက၊ ဆင္ျခင္ၾကမလဲဆုိတာ စဥ္းစားစရာပဲျဖစ္ၿပီး အခ်ိန္ေႏွာင္းမွ သံေဝဂရလုုိ႔ ျပဳျပင္မယ္ဆုုိတဲ့အခါ ေနာက္က်သြားတတ္တာကုုိလည္း သတိျပဳ ဆင္ျခင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အသက္အရြယ္ဆုုိတာ ေသခ်ာေပါက္ ေျပာလုုိ႔မရသလုုိ ဘယ္အရြယ္မွာ ဘယ္လုုိေနလုုိက္ၾကမယ္ဆုုိတာလည္း ကြတ္တိတြက္လုုိ႔ မရတဲ့ သေဘာေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ တစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ ႀကီးရင့္လာတဲ့ ကုုိယ္အျဖစ္ကုုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ ျပဳျပင္ေနထုုိင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တျဖည္းျဖည္း အသက္အရြယ္ရလာၾကတဲ့ အပုိင္းမွာ သူမ်ားကုိ ခ်စ္ဖုုိ႔ထက္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူဘာေျပာေျပာ ျပင္စရာဆုုိတာကေတာ့ ကုုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ပဲ ျပင္ၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်ိန္မရလုုိ႔ ငယ္ဘဝက မျပင္မိၾကရင္လည္း ေလးဆယ္နားကပ္လာ၊ ေလးဆယ္ေက်ာ္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ သတိတရနဲ႔ကုုိ ျပင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္တုုန္းက ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္ဖုုိ႔ထက္ သူမ်ားကုုိ ခ်စ္ဖုုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားေနရကေန ေလးဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္ခ်ည္းကပ္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ သူမ်ားကုုိခ်စ္ဖုုိ႔ထက္ ကုုိယ္ကုိယ့္ကုုိ ကုုသုုိလ္တရားေတြနဲ႔ ခ်စ္ႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္း အက်ပုိင္းကုုိ ခ်ည္းကပ္လာတဲ့ ကုုိယ့္အသက္အရြယ္အရ သူမ်ားကုုိ ခ်စ္ဖုုိ႔ထက္ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္ႏုုိင္ၾကဖုုိ႔ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ့္ကိုု္ယ္ကုုိ တကယ္ခ်စ္ရာေရာက္ေအာင္ ကုုိယ့္ရဲ႕လက္ရွိ သူမ်ားေတြအေပၚမွာ၊ အျခားျခား သံေယာဇဥ္ ျဖစ္စရာအေပၚမွာ တြယ္တာမႈမ်ား၊ အခ်စ္ေတြ ပြားေနၾကရာကေန ႐ုန္းထြက္ၿပီး ကုုိယ္မလုုပ္ဖူးေသးတဲ့ ကုုသုုိလ္အလုုပ္ေတြ၊ မထိန္းဖူးေသးတဲ့ သီလေတြ၊ မလွဴဖူးတဲ့ အလွဴေတြ၊ မက်င့္ဘူးတဲ့ သမထ၊ ဝိပႆနာ အက်င့္ေတြကုုိ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုုတ္အားထုုတ္ၿပီး အရြယ္လြန္အခ်စ္ကေန သံသရာလြန္ေျမာက္ရာ အျဖစ္မ်ားအထိ ကုုိယ္ကုုိယ္ကုုိ ခ်စ္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေလးဆယ္ေက်ာ္အခ်စ္ ဘယ္လုုိခ်စ္မလဲဆုုိတဲ့အေပၚ အေရြးေတာ္ေအာင္ အသိစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။ 

Read more »

ပဝါရဏာက ေပးတဲ့ မက္ေစ့ခ်္ (message)


ၿပီးခဲ့တဲ့ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔ (၃၀-၁၀-၂၀၁၂)ရက္ေန႔က ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ကုိရီးယားေရာက္ ေထရဝါဒ ျမန္မာရဟန္းေတာ္မ်ား စုေပါင္းၿပီး သံဃာ့ပဝါရဏပဲြကို က်င္းပျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံ တစ္ႏုိင္ငံတည္းမွာ ရွိေနပမယ့္ မတူညီတဲ့ အရပ္ေဒသေတြမွာ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္းလည္း မေတြ႕ဆုံျဖစ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ႏွစ္မွာအနည္းဆုံး တစ္ခါေလာက္ေတာ့ ပဝါရဏာပဲြမွာ မျဖစ္မေန ေတြ႕ဆုံၿပီး ဘာသာေရး၊ သာသနာေရး၊ လူမႈေရးေတြ အတြက္လည္း ညႇိႏႈိင္းအေျဖရွာၾကဖုိ႔ ကတိကဝတ္ျပဳ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီႏွစ္သီတင္းကၽြတ္ လျပည့္ေနမွာလည္း မအားတဲ့ၾကားက ပဝါရဏပဲြကုိ သံဃာအမ်ား တက္ေရာက္ၿပီး ပဝါရဏ ျပဳျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ ပဝါရဏျပဳၿပီးေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေထရဝါဒ ရဟန္းေတာ္မ်ား လစဥ္စုေဆာင္းလာခဲ့ၾကတဲ့ ပညာပေဒသာပင္ ေထာက္ပံ့ေပးေရး အစီအစဥ္ကုိလည္း ဝုိင္းဝန္းေဆြးေႏြးျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ 

ထားပါေတာ့။ ဒီေနရာမွာ အဓိကေျပာခ်င္တာက ပဝါရဏနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ ပဝရဏာပဲြမွာလည္း ဒကာတစ္ေယာက္က ပဝါရဏနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းကုိ ေမးျမန္းခဲ့လုိ႔ အႀကီးဆုံးမေထရ္တစ္ပါးက ေျဖၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ပဝါရဏာဟာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပညတ္ခ်က္နဲ႔အညီ ျပဳလုပ္ရတဲ့ ဝိနည္းေတာ္ဆုိင္ရာ လုိက္နာေစာင့္ထိန္းမႈ တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘုရားတပည့္သား သံဃာေတာ္မ်ားအတြက္ အေရးႀကီးတဲ့ ေတြ႕ဆုံပဲြတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပဝါရဏက ခ်မွတ္ေပးလုိက္တဲ့ မွတ္ခ်က္ကလည္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ ရဟန္းသံဃာမ်ားအတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ပါ လုိက္နာက်င့္သုံး ေနထုိင္သင့္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္မ်ား ပ၀ါရဏာျပဳၾကဖုိ႔ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳခဲ့ရတဲ့ အေၾကာင္းကလည္း အေတာ္စိတ္၀င္စားဖုိ႔ ေကာင္းလွပါတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္မွာ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာသလတုိင္း၊ ဇနပုဒ္တစ္ခုရဲ႕ ေတာေက်ာင္းမွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ၀ါတြင္းကာလမွာ အခ်င္းခ်င္း ခ်မ္ခ်မ္းသာသာ သီတင္းသုံးၿပီး ကမၼ႒ာန္းတရား အားထုတ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အေကာင္းဆုံးနည္းလမ္းကုိ တုိင္ပင္ညႇိႏိႈင္းၾကပါတယ္။ ဘယ္လုိေနထုိင္ၾကရင္ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိ ရႏုိင္တယ္၊ ခ်မ္းသာမႈကုိ ရႏုိင္တယ္၊ ျငင္းခုံခုိက္ရန္မရွိဘဲ ေနထုိင္ႏုိယ္တယ္ စတဲ့ အႀကံအစည္မ်ားနဲ႔ ေဆြးေႏြးတုိင္ပင္ၿပီး ေနာက္ဆုံးမွာ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ၀ါတြင္းသုံးလ ကာလပတ္လုံး အခ်င္းခ်င္း စကားတစ္လုံးမွ မေျပာၾကဘဲ ဆြမ္းခံ၀တ္၊ ေျခေဆး၀တ္စတဲ့ ၀တၱရားေတြကုိ ကိုယ့္တာ၀န္ ကုိယ္ေက်ေအာင္လုပ္ၿပီး ေနထုိင္ၾကဖုိ႔၊ တာ၀န္၀တၱရားေတြကုိသာ ေက်ပြန္ေအာင္လုပ္ၿပီး စကားမေျပာဘဲ ေနၾကမယ္ဆုိရင္ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏုိင္ၾကမွာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္အလုပ္ ကုိယ္လုပ္ရင္း စကားမေျပာဘဲ ေနၾကဖုိ႔ အားလုံးသေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ကာ ၀ါတြင္းကာလကုိ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ စကားမေျပာဘဲ ေနခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး အေကာင္းလည္း မသိခဲ့ၾကသလို အဆုိးလည္း မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ အျပစ္လည္း မသိၾကသလုိ အႏွစ္လည္း မသိခဲ့ၾကပါဘူး။ ဒီလုိနဲ႔ ၀ါတြင္းကာလ ကုန္ဆုံးခဲ့ၾကပါတယ္။

၀ါကၽြတ္လုိ႔ ဘုရားရွင္ထံ အဖူးအေမွ်ာ္သြားတဲ့အခါ ဘုရားရွင္က အဲဒီရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ၀ါတြင္းကာလ ခ်မ္ခ်မ္းသာသာ ေနခဲ့ရမႈ ရွိမရွိ ေမးျမန္းေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားက မိမိတုိ႔ အားလုံးသေဘာတူ ဆုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔အညီ ၀ါတြင္းကာလမွာ တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး စကားမေျပာၾကဘဲ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္ခဲ့ပါေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ကုိ နားေထာင္ၿပီး ျမတ္ဗုဒၶက “ရဟန္းတုိ႔ သင္တုိ႔ေနထုိင္ခဲ့သည့္ အက်င့္သည္ မဂ္ဖုိလ္မၿပီး အခ်ည္းႏွီးေသာ အက်င့္ျဖစ္၏၊ ႏြားဆိတ္စေသာ သတၱ၀ါမ်ား၏ အက်င့္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ိ တိတၱိတုိ႔၏ အက်င့္လည္းျဖစ္၏၊ ဤသုိ႔ေသာ အက်င့္ႏွင့္ ေနထုိင္ေသာ သင္တုိ႔သည္ ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ခဲ့ျခင္း မဟုတ္၊ မခ်မ္းမသာ ေနထုိင္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၏..” စသျဖင့္ ျပစ္တင္ကဲ့ရဲ႕ကာ “ရဟန္းတို႔ ဝါမွထေသာ ရဟန္းတို႔အား ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊ ယံုမွား၍ျဖစ္ေစ သံုးပါးေသာ အေၾကာင္းတို႔ျဖင့္ ဖိတ္ၾကားျခင္း 'ပဝါရဏာျပဳျခင္း' ငွါ ခြင့္ျပဳ၏၊ ထိုသို႔ ဖိတ္ၾကားျခင္းသည္ သင္ တို႔အတြက္ အခ်င္းခ်င္း လိုက္ေလ်ာျခင္း အာပတ္မွ ထေျမာက္ေစျခင္း ဝိနည္းကို ေရွး႐ႈျခင္းျဖစ္လတံၱ႕။” စသည္ျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူၿပီး ပ၀ါရဏာ ျပဳဖုိ႔ပါ ခြင့္ျပဳေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။

ပ၀ါရဏာျပဳနည္းကုိလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ၀ါစဥ္အလုိက္ ''အရွင္ဘုရားတို႔ သံဃာကို ဖိတ္ၾကားပါ၏၊ ျမင္၍ျဖစ္ေစ၊ ၾကား၍ျဖစ္ေစ၊ ယံုမွား၍ျဖစ္ေစ အရွင္တို႔သည္ တပည့္ေတာ္္အား အစဥ္သနားျခင္းကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ေျပာဆိုကုန္ေလာ့၊ (အျပစ္ကို) ျမင္သည္ ႐ိွေသာ္ ကုစားပါအံ့။”လုိ႔ ဆုိကာ ျပဳၾကဖုိ႔ မိန္ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဒါက ပ၀ါရဏာျပဳဖုိ႔ ခြင့္ျပဳျခင္း အေၾကာင္းးနဲ႔ ပ၀ါရဏာျပဳနည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ပဝါရဏာနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ မက္ေစ့ခ်္တစ္ခုကုိ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေတြကုိ ေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ၀ါရဏာဆုိတာ ဖိတ္ၾကားျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္ခ်င္း တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး အျပစ္ကုိ ျမင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သံသယျဖစ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တုိက္႐ုိက္ေျပာဆုိ ဖိတ္ၾကားကာ အျပစ္ကုိျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္က အျပစ္ကုိ ေျပာဆုိၾကဖုိ႔၊ အျပစ္ရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း အျပစ္ကုိ ၀န္ခ်ၿပီး အဲဒီအျပစ္ကုိ ကုစားရင္း တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္သီတင္းသုံးၾကဖုိ႔ စတဲ့စတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာမ်ား အတြက္ ဒီလုိပ၀ါရဏာ ျပဳခြင့္နဲ႔ျပဳနည္းမ်ားကုိ ဗုဒၶျမတ္စြာ ညြန္ျပျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီပ၀ါရဏာကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး လက္ေတြ႕ဘ၀ လူသားမ်ား အေနနဲ႔ အခ်င္းခ်င္း ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနႏုိင္မယ့္ လမ္းညႊန္ကုိယူကာ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကဖုိ႔ တင္ျပလုိရင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပ၀ါရဏာက ေပးတဲ့ ေလာကသား အခ်င္းခ်င္း ခ်မ္းသာစြာ ေနထုိင္ႏုိင္မယ့္ မက္ေစ့ခ်္ေလးကုိ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ေပးေ၀လုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမွာေျပာခဲ့တဲ့ ပ၀ါရဏာ ျပဳၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္ၾကားၾကတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္ေလးက ေလာကသားေတြအတြက္ တကယ့္ကုိ အတုယူလုိက္နာ က်င့္သုံးသင့္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ “သံဃာေတာ္မ်ား အေနနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အျပစ္တစ္ခုခုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမင္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ယုံမွားသံသယ ရွိတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေျပာဆုိၾကပါ၊ တပည့္ေတာ္ အေနနဲ႔လည္း အဲဒီအျပစ္ကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ႀကီး ခံယူၿပီး ကုစားပါမယ္၊ ေနာင္မျဖစ္ေအာင္၊ သတိထားၿပီး ေနထုိင္ပါမယ္”တဲ့။ သိပ္ေကာင္းတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္နဲ႔ ခံယူခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယူတတ္မယ္ဆုိရင္ ဘ၀မွာ ကူညီျပသ လမ္းညြန္မႈေတြနဲ႔ တကယ့္ကုိ ေအာင္ျမင္မႈနဲ႔ ခ်မ္းသာမႈကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ ဖိတ္ၾကားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ေလာကမွာ ျပည့္စုံတဲ့ သူဆုိတာ တစ္ေယာက္မွ မရွိသလုိ၊ အျပစ္မလုပ္ဖူး၊ မမွားဖူးတဲ့ သူဆုိတာလည္း မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အျပစ္ကုိ မျမင္သူေတြ၊ အျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔ သိေအာင္ညြန္ျပေပးမယ့္သူ မရွိသူေတြကေတာ့ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အျပစ္ကုိ ညြန္ျပသူေတြ ရွိေပမယ့္ အဲဒီအျပစ္ကုိ ၀န္ခံၿပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ သူေတြလည္း ထင္သေလာက္ မရွိၾကျပန္ပါဘူး။ ပုိဆုိးတာက အျပစ္ကုိ ေျပာဆုိဆုံးမေပးဖုိ႔ ဖိတ္ၾကားေျပာဆုိႏုိင္တဲ့သတၱိ မရွိသူေတြ၊ အျပစ္ကုိ ျပသေျပာဆုိရင္လာရင္ ေက်ေက်နပ္နပ္နဲ႔ ေက်းဇူးတင္စြာ လက္ခံႏုိင္တဲ့သတိၱ မရွိသူေတြ မ်ားေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျပစ္ကုိ ေျပာျပလာရင္ ေက်းဇူးတင္စြာ လက္ခံၿပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္၊ ျပဳျပင္မယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္ မရွိလုိ႔ကေတာ့ ေလာကႀကီးမွာ သတၱ၀ါေတြဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ဘယ္ေတာ့မွ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္ႏုိင္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အျပစ္ျပသူကလည္း အျပစ္ခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေန၊ အျပစ္အျပခံရသူကလည္း အျပစ္ကုိ မခံယူဘဲ ျပန္လွန္အျပစ္ပုံခ်ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနလုိ႔ကေတာ့ ဘုရားရွင္ညြန္ျပတဲ့ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ေနထုိင္ႏုိင္ေရးနဲ႔ အေ၀းႀကီးေ၀းေနၾကဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ မခ်မ္းသာမႈေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာမႈကုိ အလုိရွိတဲ့ ဘုရားရွင္က သူ႔သားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ အခ်င္းခ်င္း အျပန္အလွန္ ပ၀ါရဏာျပဳၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းစြာ သီတင္းသုံး ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ မိန္႔မွာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အမွားမ်ားတတ္တဲ့ ပုထုဇဥ္ပုဂိၢဳလ္ေတြအတြက္ အျပစ္ကုိ ျပသေျပာဆုိ ေပးမယ့္သူ ရွိေနတာကုိက ေနတတ္မယ္ဆုိရင္ ေက်နပ္စရာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ယူတတ္မယ္ဆုိရင္ အပူသက္သာစရာ ျဖစ္ေနတာပါ။ ေျမာက္ပင့္ၿပီး ေပါင္းသင္းစားေသာက္ကာ အျပစ္တစ္ခုခု ျဖစ္လာတဲ့အခါမွ ကုိယ့္အေပၚပုံခ်ၿပီး ေရွာင္ထြက္သားတတ္တဲ့ သူေတြအမ်ားႀကီး ရွိေနတာထက္စာရင္ အမွားကုိေထာက္ကာ အျပစ္ကုိ ျပသလမ္းညႊန္ေပးတဲ့သူ တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ ရွိေနတာက ပုိၿပီးဘ၀ကုိ ျမင့္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွးက သူေတာ္ေကာင္းႀကီးမ်ားဆုိရင္ အျပစ္ကုိေထာက္ျပ ေျပာဆုိေပးတတ္တဲ့ ဆရာမ်ားနဲ႔ မ်ားမ်ားေတြ႕ဆုံ ရပါလို၏လုိ႔ေတာင္ ေတာင္းဆုျပဳၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ မသိမႈအားႀကီးတတ္တဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ မသိတာကုိ သိေအာင္ျပသေပးတဲ့သူ ရွိေနတာဟာ ဘ၀မွာ ဂုဏ္ယူစရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ညြန္ျပသူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ညြန္ျပညြန္ျပ ေျပာဆုိဆုံးမသူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေျပာဆုိဆုံးမဆုံးမ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က အျပစ္ကုိ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူကာ လက္ခံျပဳျပင္ႏုိင္မႈ မရွိလုိ႔ကေတာ့ ဆရာရွိလည္း အလကားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးႀကီးတဲ့အခ်က္က ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အျပစ္ကုိ ခံယူတတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ျပဳျပင္ႏုိင္တဲ့ အက်င့္ရွိဖုိ႔က အေရးႀကီးပါတယ္။ အဲဒီလုိ ခံယူမႈနဲ႔ ျပဳျပင္ႏုိင္မႈ ရွိလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီသူအတြက္ ေအာင္ျမင္မႈလမ္းဟာ အခ်ိန္မေရြး လာေနမွာျဖစ္ၿပီး ဒီလုိကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ႏုိင္မႈ၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေစာင့္ေရွာင္ႏုိင္မႈ ရွိေနတာကုိက အတၱသမာ ပဏိဓိမဂၤလာ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ညြန္ျပသူနဲ႔ လက္ခံသူမွာ အညြန္အျပေကာင္းသူ ရွိဖုိ႔လုိသလုိ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္လက္ခံ ျပဳျပင္လုိသူလည္း ရွိဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာလုိတာက ဘုရားသားေတာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ကုိ ပ၀ါရဏာျပဳၿပီး ဖိတ္ၾကား ျပဳျပင္ၾကသလုိ အျပစ္ေတြနဲ႔မကင္းတဲ့ အျပစ္ေလာကႀကီးမွာ ရွိၾကတဲ့ ပုထုဇဥ္ေတြ အေနနဲ႔လည္း အခ်င္းခ်င္း အျပစ္ေတြကုိ ပ၀ါရဏာ ျပဳၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ေတြပုံမခ်ၾကဘဲ အျပစ္ရွိရင္ ေျပာဆုိျပဳျပင္ေပးႏုိင္ေအာင္ ဖိတ္ၾကားကာ ေထာက္ျပေျပာဆုိ လာရင္လည္း ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူတတ္ၿပီး ေနာင္မျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္ေနထုိင္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ကုိ ျမင္တာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကားတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သံသယရွိတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဖိတ္ၾကားၿပီး လက္ခံျပဳျပင္ၾကဖုိ႔ပါ။ အဲဒီလုိသာ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပစ္ေတြကုိ ေျပာဆုိလက္ခံ ျပဳျပင္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အမွားမ်ားတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ေနေနေပမယ့္ အမွားနည္းၿပီး အမ်ားတဲြၾကမယ္ဆုိတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ပ၀ါရဏာက ေပးတဲ့ မက္ေစ့ခ်္တစ္ခုအျဖစ္ အတုယူျပဳျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱားအားျဖင့္ တစ္လုံးတစ္ပါဒ တင္ျပလုိက္ရပါေတာ့တယ္။ အားလုံး ပ၀ါရဏာ ျပဳႏုိင္ၾကပါေစ….

Read more »

ဒီလုုိေလး ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ


အယူေထြျပား၊ ထုုိသူမ်ားအား၊ ျပစ္မွားစိတ္မွာ၊ မရွိရာဘူး။
ပညာခ်င့္ေထာက္၊ မာန္မေမာက္ႏွင့္။
ကုိယ့္ေအာက္တန္းတူ၊ အထက္သူဟု၊ မွတ္ယူၿမဲသုိ၊ သုံးပုဂၢိဳလ္တြင္
ေအာက္ကုိသနား၊ တန္းတူအားမူ၊ ေျမွာက္စားအမွ်၊ မယုတ္ခ်ႏွင့္၊ ထက္ကသူမွာ၊ ႐ုိေသရာ၏။
(မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီး၊ မဃေဒဝလကၤာသစ္)

လူအမ်ိဳးမ်ိဳး၊ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အက်င့္စ႐ုိက္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနၾကတဲ့သူေတြနဲ႔ ဆက္ဆံတဲ့အခါမွာ သတိျပဳရမွာက ကုုိယ့္သေဘာနဲ႔ မကုိက္ညီလုုိ႔၊ ကုုိယ့္အလုုိအတုိင္းမျဖစ္လုိ႔ ဆုိၿပီး တဘက္သားအေပၚမွာ ကုိယ္ကအမွား မလုပ္မိဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္အမွားလုုပ္မိရင္ ကုုိယ့္အျပစ္ျဖစ္ၿပီး သူအမွားလုုပ္ရင္ သူ႔အျပစ္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူမွားမွား၊ မမွားမွား ကုုိယ္မျပစ္မွားမိဖုုိ႔ လုုိပါတယ္။ 

မတူညီတဲ့သူေတြကုိ တူေအာင္ညွိၾကတဲ့အပုိင္းမွာ ျမန္မာစကားပုံေလးအတုုိင္း ႀကီးသူကုုိ ႐ုိေသ၊ ငယ္သူကုိသနား၊ ရြယ္တူကုုိ ေလးစားၿပီး ဆက္ဆံၾကည့္ၾက၊ ညွိၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လုုိမွ မရတဲ့သူေတြ အေပၚမွာေတာ့ အမုုန္းလည္းမပြား၊ အခ်စ္လည္းမထားတဲ့ ဥေပကၡာတရား လက္ကုိင္ထားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုုိယ့္ဘက္က ေလ့က်င့္ၾကည့္ရမယ့္ အပုိင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ကုိယ့္အေနနဲ႔က ကုိယ့္ထက္အသက္ သိကၡာ၊ ဂုုဏ္ဝါႀကီးတဲ့သူေတြအေပၚမွာ ႐ုိေသရမွာ၊ ကုုိယ့္ေအာက္နိမ့္က်တဲ့ သူေတြအေပၚမွာ သနားရမွာ၊ ကုိယ္နဲ႔တန္းတူသူေတြအေပၚမွာ ေလးစားရမွာျဖစ္ၿပီး အဲဒီသူေတြ ေကာင္းတာမေကာင္းတာ ကုုိယ္နဲ႔မဆုိင္ပါဘူး။ သူတုုိ႔မေကာင္းတာ သူ႔တုုိ႔အျပစ္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုုိယ္မႀကိဳက္လုုိ႔ မဆက္ဆံခ်င္ရင္ အျပစ္ေတာ့ အျဖစ္အခံပါနဲ႔။ ဥေပကၡာျပဳၿပီး ေနႏုုိင္ေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မကင္းရာ မကင္းေၾကာင္း ပတ္သက္ဆက္ဆံ ေနရတယ္ဆုုိရင္လည္း ကုိယ့္စိတ္ကုုိယ္ရွင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ကုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဆုုိတာ အာ႐ုံေတြေနာက္ကုုိလုုိက္ၿပီး ခံစားမိတဲ့အခါ အျပစ္ကင္းေနရာကေန အျပစ္ေတြ ျဖစ္ေပၚေစတတ္တဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လုုိက္ၿပီးမခံစားျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား