နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၅)

 ပုဂၢိဳလ္စဲြနဲ႔ အက်င့္လဲြ

ျမန္မာျပည္အႏွံ႔ နယ္လွည့္တရားပဲြေတြ ၾကြတဲ့အခါ တစ္ခ်ိဳ႕ေဒသက တရားပဲြ ဦးေဆာင္ဒကာဒကာမေတြက သူတုိ႔ႀကဳံေတြ႕ဖူးတဲ့ ဒကာဒကာမ တစ္ခ်ိဳ႕အေၾကာင္းကုိ ေလွ်ာက္ထားၾကပါတယ္။ သူတုိ႔က “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔အရပ္မွာ တစ္ခ်ိဳ႕က တပည့္ေတာ္တုိ႔ တရားပဲြသြားဖိတ္တဲ့အခါ တုိ႔က ဘယ္ဆရာေတာ္ တရားမွ နာလုိ႔ရတာ၊ ဘယ္ဆရာေတာ္တရားဆုိ နာလုိ႔မရဘူး၊ ဝိပႆနာ တရားမွ နာလုိ႔ရတယ္၊ သုတၱန္တရားဆုိ ေပါ့လြန္းလုိ႔ နာလုိ႔ကုိ မရဘူးဆုိၿပီး တရားနာဖုိ႔ကုိ ျငင္းပယ္တတ္ၾကပါတယ္ဘုရား၊ တရားဆုိတာ ဘယ္တရားမွ နာေကာင္းတယ္၊ ဘယ္တရားေတာ့ မနာေကာင္းဘူးဆုိတာ ရွိလုိ႔လားဘုရား၊ ဘုရားတရားေတြကုိ စာေပနဲ႔အညီ ေဟာေတာ္မူေနတဲ့ ဆရာေတာ္ေတြဆုိရင္ ဘယ္ဆရာေတာ္မွ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ ဆုိတာေတြ ရွိလုိ႔လားဘုရား” စသျဖင့္ ေမးေလွ်ာက္တတ္ၾကပါတယ္။ သူတုိ႔အေမးကုိ ဘုန္းဘုန္းက “ဟုတ္ပါ့၊ အဲဒီလုိ ပုဂၢိဳလ္စဲြနဲ႔ ဒါမွဒါဆုိတဲ့ အက်င့္လဲြေတြေၾကာင့္ တစ္ခ်ိဳ႕ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ဘာတရားမွ မရဘဲ ေလာကနဲ႔ပါ အန္ဝင္ဂြင္က် မျဖစ္ဘဲ ကုိးလုိ႔ကန္႔လန္႔ ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့” စသျဖင့္ နိဒါန္းခ်ီၿပီး တရားစကား ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ဒီလုိ အသံေတြေၾကာင့္လည္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေလးေတြအေပၚ မီးေမာင္းထုိးျပစရာ ျဖစ္လာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ေနရာေဒသ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ အဲဒီလုိ အစဲြအားႀကီးတဲ့သူေတြ၊ အလဲြအားႀကီးတဲ့ သူေတြကုိ မၾကာခဏ ႀကဳံဖူးတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ တရားေတာ္ေတြကုိ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း နားထားၾကသလုိ၊ ေတာ္ေတာ္ေလးလည္း အားထုတ္ထားတဲ့သူေတြ ပါေနတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ခက္တာက ဒီေလာက္တရားလည္းနာ တရားလည္း အားထုတ္ထားတာေတာင္မွ အစဲြမျပဳတ္ဘဲ အလဲြလုပ္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ေသခ်ာတယ္ ဒါဟာ တစ္ခုခုေတာ့ လဲြေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ တရားအလုပ္ဆုိတာက စစ္မွန္တဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔ စနစ္တက် ႀကိဳးစားအားထုတ္မယ္ဆုိရင္ မွန္ကန္တဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတာ အေသအခ်ာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲလုိျဖစ္မလာဘဲ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေဟာမွ၊ ဘယ္လုိတရားမ်ိဳးမွ ဆုိတာေတြ ျဖစ္လာတာဆုိရင္ေတာ့ မဟုတ္မွလဲြေရာ သဒၶါနဲ႔ ပညာခ်ိန္ခြင္လ်ာ မညီမညြတ္ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခါတေလ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ ျဖစ္တတ္တာက အဲဒီ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားကုိ ဆင္ျခင္သုံးသပ္မႈ ပညာတရားနဲ႔ မတဲြမိတဲ့အတြက္ အလဲြျဖစ္ကုန္တာမ်ိဳးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစကေတာ့ ၾကည္ညိဳမႈ သက္သက္ပါပဲ။ ေနာက္ေတာ့ အဲဒီသဒၶါတရားက ပညာအားနည္းလာၿပီး သဒၶါကေန တဏွာအျဖစ္ကုိ ေရာက္ကုန္ကာ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္မွ၊ ဘယ္လုိတရားမ်ိဳးမွ၊ ဘယ္နည္းစနစ္မွ ဆုိတာေတြ ျဖစ္ကုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါေတြရဲ႕ သေဘာကလည္း စဲြမိၿပီဆုိရင္ အသက္အေသခံၿပီး စဲြမိတတ္တာဆုိေတာ့ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေအာင္ကုိ ျဖစ္သြားတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္ခင္မွ တရားျမင္တာမ်ိဳး၊ သူေဝေနယ်နဲ႔သူမွ ကၽြတ္တမ္းဝင္တတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳး ရွိတတ္ေပမယ့္ ပုဂၢိဳလ္ကုိ သိပ္ခင္သြားတဲ့အခါ တရားလည္းမျမင္ ကၽြတ္တမ္းလည္း မဝင္ဘဲ အလဲြျဖစ္ကုန္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးပါ ရွိလာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိးကြယ္မႈအပုိင္းမွာ ယုံၾကည္မႈကုိ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈနဲ႔တဲြၿပီး ညီမွ်ေအာင္ ႀကိဳးစားမွ အလဲြေတြနည္းေစေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဘုရားေဟာတရားေတာ္ေတြ မွန္သမွ် ေကာင္းစြာေဟာၾကားထားတဲ့ သြာကၡတာ ဂုဏ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေနတာေတြပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္တရားေတာ္ကေတာ့ ေပါ့တယ္၊ ဘယ္တရားေတာ္ကေတာ့ အႏွစ္ရွိတယ္စတဲ့ သေဘာမ်ိဳးေတြ မရွိပါဘူး။ ေသေသခ်ာခ်ာ သဒၶါတရားနဲ႔ နားၾကားမယ္ဆုိရင္ တရားတုိင္းမွာ အႏွစ္သာရဆုိတာ ပါၿပီးသားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတာ္ေတြကုိ ဘုရားေဟာက ေသြဖယ္ၿပီးမေဟာဘဲ အရွိအတုိင္း ျပန္ေဟာတဲ့ တရားေဟာ ဆရာေတာ္ေတြဆုိရင္လည္း ဘယ္ဆရာေတာ္ေဟာမွ၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ေဟာမွ ဆုိတာေတြ မရွိဘဲ တရားေတာ္အေပၚမွာ နားေတာ္ေလးစုိက္ၿပီး နားၾကားလုိက္မယ္ဆုိရင္ တစ္လုံးတစ္ပါဒ အသိတစ္ခုခုကေတာ့ ရသြားမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္စဲြထားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္၊ ကုိယ္စဲြထားတဲ့ တရား၊ ကုိယ္စဲြထားနဲ႔ နည္းေတြကုိ ေရွ႕တန္းတင္ထားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အဲဒီအစဲြေတြရဲ႕ေနာက္မွာ အလဲြေတြက ေရာက္လာမွာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ႏွလုံးသြင္းမွန္ကန္ဖုိ႔က အဓိကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ တရားအလုပ္ကုိ သဒၶါတရားအျပည့္၊ ေစတနာတရားျဖည့္ၿပီး စစ္မွန္တဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔သာ လုပ္ထားၾကမယ္ဆုိရင္ ပုဂၢိဳလ္စဲြ၊ တရားစဲြ၊ နည္းစဲြဆုိတာမ်ိဳး ရွိကုိရွိလာႏုိင္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ တရားအလုပ္ဟာ စနစ္သာ မွန္မယ္ဆုိရင္ မ်ားမ်ားလုပ္ထားေလ၊ မ်ားမ်ား သဒၶါတရားတုိးေလ ျဖစ္ၿပီး ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာနဲ႔ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးတရားေတြ အေပၚမွာရွိေနတဲ့ သံသယေတြ၊ အစဲြေတြဟာလည္း ပုိပုိၿပီး နည္းလာတတ္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိဆုိရင္ ဝိနည္းတရားေတြနာလည္း သူ႔အတြက္ကေတာ့ သဒၶါတုိးၿပီး ကုသုိလ္ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္သလုိ၊ သုတၱန္တရားနဲ႔ အဘိဓမၼာတရားေတြနာလည္း ပီတိတရားနဲ႔ ကုသုိလ္တရားေတြ တုိးတုိးေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဆရာေတာ္၊ ဘယ္ပုဂၢိဳလ္ဆုိတာေတြ မရွိေတာ့ဘဲ တရားရဲ႕ အႏွစ္ကုိပဲ ရေအာင္ နာယူသြားေနမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားေတာ္ရဲ႕ လက္ေတြ႕အက်ိဳးေတြမွာ တကယ္သာ နာယူက်င့္ႀကံထားမယ္ဆုိရင္ ဘုရားဆုိတဲ့အသံ၊ တရားဆုိတဲ့အသံ၊ သံဃာဆုိတဲ့ အသံေလးေတြကုိ ၾကားလုိက္ရတာနဲ႔တင္ သူ႔အတြက္ကေတာ့ သဒၶါတရားတုိးၿပီး ကုသိုလ္ေတြ ရေနေတာ့တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိ မဟုတ္ဘဲ ပုဂၢိဳလ္နဲ႔ သံဃာမကဲြဘဲ ပုဂၢိဳလ္ကုိစဲြတာေတြ၊ အက်င့္မွန္နဲ႔ စနစ္မွန္ကုိ မသိဘဲ တစ္ယူသန္ေတြ တဲြေနတာေတြ ရွိလာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပုဂၢိဳလ္လည္းစဲြ၊ အက်င့္လည္း လဲြလာေစမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ ဘယ္ဆရာေတာ္ေဟာတာ မဟုတ္ရင္၊ ဘယ္လုိတရားမ်ိဳးမွ မဟုတ္ရင္ မနာဘူး၊ ဘယ္နည္း မဟုတ္ရင္၊ ဘယ္စနစ္ မဟုတ္ရင္ အားမထုတ္ဘူးလုိ႔ ဆုိလာတတ္သူေတြဟာ ပုဂၢိဳလ္စဲြနဲ႔ အက်င့္လဲြေတြကုိ မစြန္႔လြတ္ႏုိင္ဘဲ ယုံၾကည္မႈေနာက္မွာ၊ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈ ဉာဏ္ေတြမေရာက္ၾကလုိ႔ပဲလုိ႔ ေကာက္ခ်က္ခ်ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရကုိ မျမင္ဘဲ ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အသြင္အျပင္အေပၚမွာ တဏွာေရာက္သြားၾကလုိ႔ပဲလုိ႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဒၶါနဲ႔ ပညာကုိ ညီမွ်ေစမယ့္ သတိတရား မရွိၾကလုိ႔ပဲလုိ႔ သုံးသပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ပုဂၢိဳလ္စဲြနဲ႔ အက်င့္လဲြေတြအေပၚမွာ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ဘဲ စဲြၿပီးရင္းစဲြေနၾကတဲ့၊ တရားနာ၊ တရားအားထုတ္ၿပီး သဒၶါတရားမတုိးဘဲ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အလဲြဟာလည္း သံသရာနဲ႔ခ်ီၿပီး ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့ အလဲြမ်ိဳး ျဖစ္ေနတတ္တဲ့အတြက္ အဲဒီလုိ အလဲြမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ တရားနာတဲ့အခါ အႏွစ္သာရကုိ ရေအာင္နာ၊ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ စစ္မွန္ၿပီး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈရွိတဲ့ အက်င့္ကုိ ေရာက္ေအာင္အားထုတ္ၿပီး ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ အသြင္အျပင္နဲ႔ တီထြင္တဲ့ က်င့္စဥ္ေတြမွာ ဒါမွဒါဆုိတဲ့ အစဲြမ်ိဳးမျဖစ္ေအာင္သာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိျပဳဆင္ကာ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားကုိ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆင္ျခင္တတ္တဲ့ ပညာတရားနဲ႔ေပါင္းစပ္လုိ႔ ေကာက္ျမတ္တဲ့ ညီမွ်ျခင္းေတြနဲ႔ ညီမွ်ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ ႐ုိးသားစြာ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ဂင္းနစ္မွတ္တမ္းႏွင့္ မင္းကြန္းဆရာေတာ္


ဂင္းနစ္ကမာၻ႔စံခ်ိန္မွတ္တမ္းစာအုပ္ကုိ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင္႔ Guinness Book of World Records ဟု ေခၚဆုိပါသည္။ ၎ကုိ ၁၉၅၅-ခုႏွစ္မွ စ၍ ႏွစ္စဥ္ထုတ္ေ၀ခဲ႔ၿပီး ႏုိင္ငံတကာမွ ကမာၻ႔စံခ်ိန္မ်ားကုိ စုေဆာင္း တငျ္ပထားပါသည္။ ဂင္းနစ္ဟူေသာအမည္မွာ အုိင္ယာလန္ႏုိင္ငံ႐ွိ ဂင္းနစ္ (Arthur Guinness) ဘီယာကုမၸဏီကုိ ရည္စူးပါသည္။ ၁၇၅၂-ခုႏွစ္တြင္ အာသာဂင္းနစ္ (၁၇၅၂-၁၈၀၃) ဆုိေသာ ပုဂၢဳိလ္တစ္ေယာက္သည္ ေပါင္ေငြတစ္ရာကုိ အေမြရ႐ွိခဲ႔ပါသည္။ ၎ေပါင္ေငြတစ္ရာကုိ အရင္းျပဳ၍ အာသာဂင္းနစ္သည္ ယမကာဆုိင္တစ္ခုကုိ စတင္တည္ေထာင္ခဲ႔ပါသည္။ ၁၇၅၉သုိ႔ ေရာက္ေသာအခါ ဒဗြလင္ၿမိဳ႕သုိ႔ ေျပာင္းေရႊ႕ဖြင္႔လွစ္ခဲ႔ပါသည္။ သူေသဆုံးၿပီးေနာက္ သားျဖစ္သူ အာသာ(၁၇၆၇-၁၈၅၂)၊ ေျမးျဖစ္သူ ဘင္ဂ်မင္ဂင္းနစ္ (၁၇၉၈-၁၈၆၈) တုိ႔က ဘီယာလုပ္ငန္းကုိ ဆက္လက္လုပ္ကုိင္ခဲ႔ၾကပါသည္။ ဘင္ဂ်မင္လက္ထက္တြင္ဂင္းနစ္ ဘီယာသည္ အေမရိကန္၊ အဂၤလန္ ႏွင္႔ ဥေရာပ တုိင္းျပည္မ်ားသုိ႔ပါ တင္ပုိ႔ေရာင္းခ်ႏုိင္သည္အထိ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ခဲ႔ပါသည္။ ဂင္းနစ္မိသားစုသည္ သူတုိ႔၏ ဂင္းနစ္ဘီယာကုိ ကုိယ္ပုိင္စက္႐ုံတည္ေဆာက္ကာ ထုတ္လုပ္ေရာင္းခ်ခဲ႔ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

သူတုိ႔၏ဘီယာ ေအာင္ျမင္ရျခင္းတြင္ အခ်က္(၂)ခ်က္သည္ အေရးပါ ပါသည္။ ပထမ အခ်က္မွာ ဂင္းနစ္ဘီယာသည္ အရည္ သက္သက္မဟုတ္ဘဲ အနည္းငယ္ ေစးပ်စ္သည္။ ဘီယာတစ္ပုိင္႔ကုိ ငွဲ႔မည္ဆုိပါက ၁၁၉ ဒသမ ၅-စကၠန္႔ၾကာမည္ဟု ေၾကျငာကာ စားသုံး သူကုိ စြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ႔ပါသည္။ ဒုတိယ အခ်က္မွာ ဂင္းနစ္ဘီယာ ထည္႔ခြက္၏ ထူးျခားမွႈပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဂင္းနစ္ဘီယာ ကုမၸဏီသည္ ကုိယ္ပုိင္ခြက္တစ္မ်ဳိးကုိ တီထြင္ ထုတ္လုပ္ခဲ႔ပါသည္။ အဆုိပါခြက္အတြင္းသုိ႔ ဘီယာကုိထည္႔မည္ဆုိပါက ဘီယာႁမွဳပ္မ်ားသည္ အေပၚသုိ႔မတက္ဘဲ ေအာက္သုိ႔ သာဆင္းသြားသည္ကုိ ေတြ႔ျမင္ရမညျ္ဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းျဖင္႔ စားသုံးသူကုိ ေကာင္းစြာ စြဲေဆာင္ႏုိင္ခဲ႔ၾကပါသည္။၁၉၅၅-တြင္ ဂင္းနစ္ဘီယာအေရာင္းဆုိင္တစ္ဆုိင္၌ ဘီယာေသာက္သူမ်ား ျငင္းခုံမွႈတစ္ခု ျဖစ္ၾကပါသည္။ ၎အျငင္းအခုံမွာမည္သည္႔ ငွက္သည္ အျမန္ဆုံးပ်ံသန္းႏုိင္သနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းႏွင္႔ဆက္စပ္ေနပါသည္။ ျငင္းခုံသူမ်ားသည္ အကုိးအကားစာအုပ္မ်ဳိးစုံကုိ ႐ွာေဖြပါေသာ္လည္း ႐ွာမေတြ႔ႏုိင္ျဖစ္ေနပါသည္။ ဤတြင္ ဆုိင္႐ွင္ျဖစ္သူ ဂင္းနစ္မ်ဳိးႏြယ္တစ္ေယာက္သည္ ကမာၻ႔စံခ်ိန္မွတ္တမ္း စာအုပ္တစ္အုပ္ လုိအပ္ေၾကာင္း သတိျပဳမိသြားပါသည္။

ဤသုိ႔ျဖင္႔၁၉၅၅-တြင္ ပထမဆုံးဂင္းနစ္ကမာၻ႔စံခ်ိန္ စာအုပ္ထြက္ေပၚလာပါသည္။ စာအုပ္ကုိတာ၀န္ခံ ေရးသားသူမွာ ေရာ႔စ္၀ွစ္တနာ ႏွင္႔ ေနာရစ္ ၀ွစ္တနာ(Ross and Noris Whitner) အႁမႊာညီအစ္ကုိ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္ပါသည္။ ၎တုိ႔သည္ သတင္းေထာက္မ်ား၊ ဂ်ာနယ္တုိက္မ်ားမွ အခ်က္အလက္မ်ား ကုိရယူၿပီး စာအုပ္ေရးသားထုတ္ေ၀ခဲ႔ပါသည္။ ၿပီးေနာက္ ခရစ္စမတ္ေစ်းေရာင္းပြဲေတာ္အမွီ ေအာက္တုိဘာလတုိင္းတြင္စာအုပ္ကုိ ႏွစ္စဥ္ထုတ္ေ၀ခဲ႔ပါသည္။ စာအုပ္တြင္ ၾကက္ဥအေ၀းဆုံးေရာက္ေအာင္ ပစ္ႏုိင္သူ၊ ဆယ္မိနစ္အတြင္း ေဟာ႔ေဒါ႔ (Hot Dog) အမ်ားဆုံး စားႏုိင္သူ၊ အရပ္အရွည္ဆုံးလူသား၊ အႀကီးဆုံးကင္ဆာက်ိတ္၊ အဆိပ္ျပင္းဆုံး အပင္၊ အတုိဆုံးျမစ္စသည္ျဖင္႔ ကမာၻ႔စံခ်ိန္မ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ေဖာ္ျပခဲ႔ပါသည္။
ယခုအခါ ထုိစာအုပ္သည္ ကမၻာ့အေရာင္းရဆုံး စာအုပ္တစ္အုပ္ျဖစ္ၿပီး တစ္ႏွစ္အတြင္း အႀကိမ္ေပါင္းမ်ားစြာ ပုံႏိွပ္ခဲ႔ရပါသည္။ လူတုိ႔သည္ ထုိစာအုပ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ခံရေစရန္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႀကိဳးစားလာၾကပါသည္။ တစ္ခါက ဂင္းနစ္စာအုပ္တြင္ အေလးဆုံးေၾကာင္ အေၾကာင္းကုိ ေဖာ္ျပခဲ႔ပါသည္။ ထုိအခါ ေၾကာင္ပုိင္႐ွင္မ်ားသည္ သူတုိ႔ေၾကာင္မ်ားကုိ စံခ်ိန္ခ်ဳိးႏုိင္ေအာင္ အစာမ်ား တနင္႔တပုိးေကၽြးခဲ႔သျဖင္႔ ေၾကာင္ေသဆုံးမွႈမ်ား ေပၚေပါက္လာပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ စာအုပ္တြင္ က်န္းမာေရးႏွင္႔ အသက္အႏၲရာယ္ ထိခုိက္ေစေသာ ကိစၥမ်ားကုိ ေဖာ္ျပျဖင္းမျပဳရန္ ဆုံးျဖတ္ခဲ႔ၾကပါသည္။

ဂင္းနစ္စာအုပ္သည္ တစ္ကမာၻလုံးမွ စံခ်ိန္မ်ားကုိ မွတ္တမ္းတင္ထားျခင္းျဖစ္ရာျမန္မာႏိုင္ငံမွ ပုဂၢဳိလ္ထူးတစ္ဦးလည္း ပါ၀င္ခဲ႔ ပါသည္။ အဆုိပါပုဂၢဳိလ္ထူးမွာ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္ႀကီး ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသပင္ ၿဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံ၊ စာမ်က္ႏွာေပါင္း (၉၉၃၄) မ်က္ႏွာကုိ တစ္ခ်က္မွေထာက္မေပးရဘဲ အလြတ္အာဂုံေဆာင္ႏုိင္ေသာေႀကာင္႔ ကမာၻ႔မွတ္ဉာဏ္ အေကာင္းဆုံး ပုဂၢဳိလ္အျဖစ္ ဂင္းနစ္စာအုပ္တြင္ ႏွစ္ႀကိမ္တုိင္ ေဖာ္ျပခံခဲ႔ရပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီး၏ မွတ္ဉာဏ္ကုိခ်ီးက်ဴးလုိလွ်င္ တိပိဋကဓရေရြးခ်ယ္ေရး စာေမးပြဲအေၾကာင္းကုိ သိထားသင္႔ပါသည္။ ဤစာေမးပြဲသည္ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ ႏွႈတ္ေျဖ၊ ေရးေျဖေျဖဆုိရေသာ စာေမးပြဲျဖစ္ၿပီး ကမာၻေပၚတြင္ အခက္ခဲဆုံးစာေမးပြဲႀကီး ျဖစ္ပါသည္။ မည္မွ်ခက္ခဲပါသနည္းဆုိလွ်င္ စတင္စစ္ေဆးေသာ ျမန္မာႏွစ္ ၁၃၁၀-မွ ၁၃၆၂- အထိ ၅၃-ႏွစ္အတြင္း ေအာင္ျမင္သူ ၉-ဦးသာ႐ွိခဲ႔ပါသည္။ စာေမးပြဲေအာင္မွတ္မွာ အမွတ္၁၀၀-တြင္၇၅-မွတ္ရမွသာ ေအာင္ျမင္ပါသည္။ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ အလြတ္ရြတ္ဆုိရာတြင္ နံနက္ ၈-နာရီမွ၁၀-နာရီအထိ တစ္ႀကိမ္၊ ေန႔လယ္ ၁-နာရီမွ၄-နာရီအထိ တစ္ႀကိမ္၊ တစ္ေန႔လွ်င္ ၂-ႀကိမ္ခြဲ၍ စာျပန္ရပါသည္။ သတ္မွတ္ထားေသာ အခ်ိန္အတြင္း သတ္မွတ္ထားေသာ စာမ်က္ႏွာအေရအတြက္ကုိ ၿပီးေအာင္ျပန္ဆုိရပါသည္။ အခ်ိန္ကုိက္ စာမျပန္ႏုိင္လွ်င္ စာေမးပြဲက်ပါသည္။ တစ္ေန႔လုံး အတြက္စာ ၅-ခါ ေထာက္ေပးခြင့္႐ွိပါသည္။ ၅-ခါထက္ပုိ၍ ေထာက္ေပးရလွ်င္ စာေမးပြဲ က်ပါသည္။ စာကုိ အလြတ္ရြတ္ဆုိရင္း ၀ါက်တစ္ခု ေက်ာ္သြားပါက စာေမးပြဲက်ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင္႔ ကမာၻ႔အခက္ဆုံး စာေမးပြဲႀကီးဟု ဆုိရျခင္းၿဖစ္ပါသည္။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အဆုိပါ စာေမးပြဲႀကီးတြင္ စာမ်က္ႏွာ၉၉၃၄-မ်က္ႏွာလုံးကုိ တစ္ခ်က္မွေထာက္မေပးရဘဲ အလြတ္ရြတ္ဆုိႏုိင္ခဲ႔ပါသည္။

ထုိမွ်မကေသး။ စာအုပ္မူကြဲ အမ်ဳိးမ်ဳိး ႐ွိပါက မည္သည္႔စာအုပ္၊ စာမ်က္ႏွာမည္မွ်၊ စာေၾကာင္းေရမည္မွ်တြင္ မည္သုိ႔ဆုိသည္ မည္သည္႔စာအုပ္က အမွန္ ျဖစ္သည္ဟူသည္အထိ ေထာက္ျပႏုိင္ေလာက္ေအာင္ ပညာဉာဏ္ႀကီးမားလြန္းလွပါသည္။ ေရးေျဖ ေျဖဆုိရာ၌လည္း
သီလကၡႏၡ၀ဂ္ - ၉၃-မွတ္
မဟာ၀ဂ္ - ၉၇-မွတ္
ပါတိက၀ဂ္ - ၉၇-မွတ္
ပါရာဇိကဏ္ - ၈၉-မွတ္
ပါစိတ္ပါဠိေတာ္ - ၉၉-မွတ္
မဟာ၀ဂၢပါဠိေတာ္ - ၉၂-မွတ္
စူဠ၀ဂၢပါဠိေတာ္ - ၉၈-မွတ္
ပရိ၀ါပါဠိေတာ္ - ၁၀၀-မွတ္
စသည္ၿဖင္႔ ဘာသာတုိင္းကုိ ဂုဏ္ထူးမွတ္ ၈၅-မွတ္ အထက္ျဖင္႔ ေျဖဆုိေအာင္ျမင္ခဲ႔ပါသည္။

ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ၁၂၇၃၊ တန္ေဆာင္မုန္းလဆန္း ၁၁-ရက္ေန႔တြင္ ျမင္းၿခံၿမိဳ႔နယ္၊က်ည္ပင္ ႐ြာသူႀကီး ဦးဆုံ၊ ေဒၚဆင္တုိ႔မွ ဖြားျမင္ခဲ႔ပါသည္။ ငယ္မည္ ေမာင္ခင္ျဖစ္ပါသည္။ ၇-ႏွစ္သား အရြယ္တြင္ သာမေဏ ၀တ္ခဲ႔ၿပီး ၁၅-ႏွစ္သားတြင္ ပထမငယ္တန္း၊ ၁၆-ႏွစ္သားတြင္ ပထမလတ္တန္း၊ ၂၀-ႏွစ္တြင္ ပထမႀကီးတန္းတုိ႔ကုိ ေအာင္ျမင္ခဲ႔ပါသည္။ ၁၂၉၅-တြင္ အစုိးရပထမႀကီးတန္းကုိ ပထမေက်ာ္ဟူေသာ ဘြဲ႔ထူးျဖင္႔ အျမင္႔ဆုံး ေအာင္ျမင္ခဲ႔ပါသည္။ ထုိႏွစ္တြင္ပင္ သက်သီဟစာသင္တန္းကုိလည္းေကာင္း၊ ၁၂၉၆-တြင္ စာခ်တန္းကုိ လည္းေကာင္း တစ္ဆက္တည္းေအာင္ၿမင္၍ ၀ဋံသကာ(ဦးေဆာက္ပန္းဘြဲ႔) ျဖင္႔ခ်ီးက်ဴး ပူေဇာ္ျခင္းခံခဲ႔ရပါသည္။ ပိဋကတ္သုံးပုံကုိ အေထာက္အမကင္းစြာ အာဂုံျပန္ဆုိ ႏုိင္ေသာေၾကာင္႔ တရားဘ႑ာစုိးဟုအဓိပၸယ္ရေသာ တိပိဋကဓရဓမၼဘ႑ာဂါရိကဘြဲ႔ကုိ ဆက္ကပ္ၿခင္းခံခဲ့ ရပါသည္။ ဆ႒သံဂါယနာတင္ပြဲႀကီးတြင္လည္း မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး ေမးသမွ်ကုိ တစ္လုံးတစ္ပါဒမွ် ထစ္ေငါ႔ၿခင္းမ႐ွိဘဲ ေျဖဆုိေတာ္မူ၍ ဆ႒သဂၤတိသဇကအျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ ခဲ႔ပါသည္။ ထုိ႔ျပင္စာမ်က္ႏွာေပါင္း ၅၀၀၀ ေက်ာ္႐ွိေသာ မဟာဗုဒၶ၀င္က်မ္းႀကီးမ်ားကုိလည္း ျပဳစုခဲ႔ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင္႔လည္း အစုိးရအဆက္ဆက္က ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ ဘြဲ႔ထူးအမ်ဳိးမ်ဳိးျဖင္႔ ခ်ီးက်ဴး ပူေဇာ္ခဲ႔ၾကပါသည္။ သာသနာ႔အာဇာနည္ အဂၢမဟာပဏိတ၊ အဘိဓဇ မဟာရ႒ဂုရု၊ အဘိဓဇအဂၢမဟာသဒမၼေေဇာတိက၊ တိပိဋကဓရ ဓမၼဘ႑ာဂါရိက၊ ဆ႒သဂၤါယနာ ၀ိသဇက၊ ႏုိင္ငံေတာ္ သံဃမဟာနာယကအဖြဲ႔ အက်ဳိးေတာ္ေဆာင္ခ်ဳပ္ဆရာေတာ္ႀကီး ဦး၀ိစိတၱသာရာဘိ၀ံသ သည္ ၉-၂-၁၉၉၃၊အဂၤါေန႔ ညေန၊ ၄-နာရီ ၄၀-မိနစ္တြင္ ဘ၀နတ္ထံ ပ်ံလြန္ေတာ္မူခဲ႔ပါသည္။

(စာေရးသူ သန္းမင္းထြဋ္ မဂၤလာေမာင္မယ္ အတြဲ-၁ရ၊ အမွတ္-၂၊ ၂၀၀၅-ခုႏွစ္၊ ေဖေဖာ္၀ါရီလ)

Read more »

လင္းလက္ေနတဲ့ အလင္းစက္ (သုိ႔) မနာပဒါယီ စာၾကည့္တုိက္


ၿပီးခဲ့တဲ့ ၁-၁-၂၀၁၂ရက္ေန႔က ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ေမြးဖြားရာ ဇာတိျဖစ္တဲ့ ပဲခူးတုိင္း၊ ဒုိက္ဦးၿမိဳ႕နယ္၊ အုတ္ဝင္းေက်းရြာမွာ ႏွစ္သက္ဖြယ္ကုိ ေပးလွဴျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ မနာပဒါယီ ေက်းရြာစာၾကည့္တုိက္ကုိ ဖြင့္လွစ္လွဴဒါန္းျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ စုစုေပါင္း ကုန္က်စရိတ္ သိန္းေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ တန္ဘုိးရွိခဲ့တဲ့ ဒီစာၾကည့္တုိက္ အလွဴေတာ္ကုိ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ သီးသန္႔ နဝကမၼအလွဴေတာ္မ်ား၊ ဓမၼပူဇာအလွဴေတာ္မ်ားကုိ အရင္းတည္ၿပီး ကိုရီးႏုိင္ငံ၊ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕ အနီးဝန္းက်င္မွာ ေရာက္ရွိေနၾကတဲ့ ျမန္မာဒကာဒကာမမ်ားရဲ႕ စာၾကည့္တုိက္ အေဆာက္အအုံ အလွဴအပါဝင္ အမ်ားေပါင္းစုၿပီး လွဴဒါန္းၾကတဲ့ စာအုပ္ေပါင္းစုံနဲ႔ တန္ဆာဆင္ကာ ဖြင့္လွစ္ျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္ပဲြ အထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔ အဲဒီစာၾကည့္တုိက္ေရွ႕ ကြင္းျပင္မွာ မ႑ပ္ထုိးၿပီး အႀကိဳတရားပဲြ (၃)ရက္ျပဳလုပ္ေပးရင္း သံဃာေတာ္အပါး (၂၀)အား ဆြမ္း၊ သကၤန္းစတဲ့ အလွဴပစၥည္းမ်ား ဆက္ကပ္လွဴဒါန္းတဲ့ သံဃာ့ပူေဇာ္ပဲြနဲ႔ ေက်းရြာတစ္ရြာလုံးမွာရွိတဲ့ အသက္ (၆၅)ႏွစ္အထက္ အဘုိးအဖြား အေယာက္ (၅၅)ေယာက္အား ပူေဇာ္တဲ့ သက္ႀကီးပူေဇာ္ပဲြ အပါအဝင္ ဖြင့္ပဲြေန႔မွာ တစ္ရြာလုံးကုိ မုန္းဟင္းခါးအလွဴမ်ားလည္း ေကၽြးေမြးလူဒါန္းမႈ ျပဳလုပ္ၿပီး စာၾကည့္တုိက္အလွဴေတာ္ကုိ တျခားကုသုိလ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ပါ အခ်ိဳေပၚသကာေလာင္း ကုသုိလ္အေပါင္းေတြ ေလာင္းျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ ကုသုိလ္ေတြေပါင္းရံၿပီး အမ်ားသူငါကုိ ပညာအလင္းနဲ႔ ႏွစ္သက္မႈကုိ ျဖစ္ေစခဲ့တဲ့ ဒီ“မနာပါဒယီ” စာၾကည့္တုိက္အလွဴေတာ္ဟာ အခုေတာ့ ဒီစာၾကည့္တုိက္ ေက်းဇူးေၾကာင့္ အုတ္ဝင္းေက်းရြာအပါအဝင္ အနီးအနားဝန္းက်င္မွာရွိတဲ့ ေက်းရြာအေတာ္မ်ားမ်ားအထိ ပညာနဲ႔အက်ိဳးျပဳရင္း အသိပညာ အလင္းစက္ေတြ ေပးေဝလွ်က္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း စာလာဖတ္သူေတြ၊ စာအုပ္လာငွါး၊ စာအုပ္လာအပ္သူေတြ၊ သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္လာၾကည့္သူေတြ၊ ရြာမွာရွိတဲ့ မူလတန္းလြန္ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ အတန္းလုိက္ အေထြေထြ ဗဟုသုတအျဖစ္ ေန႔စဥ္ေနတုိင္း စာၾကည့္တုိက္က စာအုပ္တစ္ခုခုကုိဖတ္ၿပီး အတန္းထဲမွာ ေျပာဆုိေဆြးေႏြးေစတဲ့ အစီအစဥ္ေတြ စသျဖင့္ စာၾကည့္တုိက္တံခါးဟာ အၿမဲတမ္းကုိ ပိတ္မထားႏုိင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္ပဲြေန႔က ရြာသူရြာသားေတြကုိ ဘုန္းဘုန္းေျပာခဲ့တဲ့ “စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္တယ္ဆုိတာ ပိတ္ထားဖုိ႔မဟုတ္၊ အလွျပဖုိ႔ မဟုတ္ဘဲ ဖြင့္ထားၿပီး ဖတ္႐ႈၾကဖုိ႔သာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အၿမဲတမ္း ဖြင့္ကာ အၿမဲဖတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္” ဆုိတဲ့ ဒီအမွာစကားကုိ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားေနၾကတာကုိ သိလုိက္ရတဲ့အတြက္ ဘုန္းဘုန္းမွာ ဒီပီတိေတြနဲ႔ “ေအာ္… အမ်ားသူငါအတြက္ အေကာင္းဆုံး ႏွစ္သက္ေစမႈကုိ ေပးျဖစ္ခဲ့ပါလား၊ တကယ့္ကုိပဲ မနာပဒါယီ ဆုိတဲ့ ကေလာင္အမည္နဲ႔ အန္ဝင္ခြင္က် ျဖစ္ေနပါေရာ့လား”လုိ႔ ေတြးရင္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ကုိယ့္လုပ္ရပ္အတြက္ ဂုဏ္ယူျဖစ္ခဲ့သလုိ ကုိယ့္ရဲ႕အလွဴေတြ အတြက္ အားျဖည့္ေပးခဲ့တဲ့ ဒကာဒကာမအေပါင္းကုိလည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြအတြက္ အမွ်ေပးေဝကာ ေမတၱာေရမ်ား အထပ္ထပ္ သြန္းေလာင္းေနျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ စာၾကည့္တုိက္ဖြင့္တယ္ဆုိတာ ပိတ္ထားဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီစာၾကည့္တုိက္ကေန အမ်ားသူငါ၊ အထူးသျဖင့္ ကေလးသူငယ္ေတြရဲ႕ အသိဉာဏ္ပညာေတြကုိ ဖြင့္ေပးဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္မွာရွိတဲ့ ျပန္ဆက္က ဖြင့္တဲ့စာၾကည့္တုိက္ေတြကုိၾကည့္ရင္ အမ်ားအားျဖင့္ ပိတ္ထားတာကုိပဲ ေတြ႕ေနရေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ စာၾကည့္တုိက္လည္း ဒီလုိပဲလုိ႔ ထင္ၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အျမင္က်ဥ္းတဲ့ ရြာသူရြာသားေတြကဆုိရင္ ဒီေလာက္အကုန္အက်မ်ားတဲ့ စာၾကည့္တုိက္ကုိ လုပ္မယ့္အစား တစ္အိမ္ကုိ ဘယ္ေလာက္ဆုိၿပီး ေပးလုိက္တာက ပုိအက်ိဳးရွိမယ္လုိ႔ေတာင္ မၾကားတၾကား ေျပာၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ စားဝတ္ေနေရး အဆင္မေျပတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ လက္တေလာအေနအထားအရ ဒီလုိေျပာၾကတာ ျဖစ္ေပမယ့္ စာၿပီးရင္ မစင္ျဖစ္သြားမယ့္ အစီအစဥ္ထက္ အမ်ားသူငါကုိ ေရရွည္အက်ိဳးျပဳမယ့္ စာၾကည့္တုိက္အစီအစဥ္ကုိ ပုိၿပီးအေလးေပး ေဆာင္ရြတ္ရတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ သူတုိ႔ေတြၾကားေအာင္ ဖြင့္ပဲြေန႔ကလည္း ဘုန္းဘုန္းထည့္ေျပာ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။

ေျပာခ်င္တာက ျမန္မာျပည္မွာ လုိအပ္ေနတဲ့ ေနရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိေပမယ့္ အဲဒီအထဲက လုိအပ္အခ်က္တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြရဲ႕ အသိပညာ ဗဟုသုတ တုိးတက္ျဖစ္ထြန္းေရးဟာလည္း အဓိကက်တဲ့ အခန္းက႑မွာ ရွိေနတဲ့အတြက္ ကုိယ့္တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ ကုိယ့္ဝန္းက်င္မွာ ျဖည့္ေပးသင့္တာေလးေတြ ျဖည့္ေပးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့ အေနနဲ႔ လုိအပ္တဲ့ေနရာေလးတစ္ခုမွာ ပညာေရး အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစမယ့္ စာၾကည့္တုိက္ အလွဴကုိ အမ်ားေပါင္းစုၿပီး ေကာင္းမႈျပဳလုိက္တဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ဒီေကာင္းမႈရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ အေနနဲ႔ မ်ိဳးဆက္သစ္ ကေလးသူငယ္ေတြ စာေပအေပၚ ဝါသနာပါကာ စာၾကည့္တုိက္မွာ ေပ်ာ္ေနၾကတယ္ဆုိတဲ့ အေၾကာင္း စသျဖင့္ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီထက္ပုိၿပီး ဝမ္းသာစရာေကာင္းတာက ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ စာၾကည့္တုိက္ဟာ တျခားတျခား စာၾကည့္တုိက္ေတြလုိ ဖြင့္ၿပီးပိတ္ထားတဲ့ စာၾကည့္တုိက္မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ပိတ္ဖုိ႔အားနာရေလာက္ေအာင္ စာဖတ္သူမ်ားနဲ႔ အထူးစည္ပင္ေနတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ပညာအလင္းေရာင္ ရေစဖုိ႔ ဖြင့္လွစ္ေပးခဲ့တဲ့ ဒီစာၾကည့္တုိက္ဟာ အခုအခ်ိန္မွာ တကယ့္ကုိပဲ အလင္းစက္ေလးေတြနဲ႔ လင္းလက္ေနမယ့္ ပုံရိပ္ေတြ ေတြ႕လာရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဦးေဆာင္သူေရာ၊ လူဒါန္းသူေတြ အေနနဲ႔ပါ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ျဖစ္ၾကရမွာျဖစ္ၿပီး ဒီအလွဴဟာလည္း အမွန္ပဲ လုိအပ္ေနတဲ့ေနရာမွာ လုိအပ္တဲ့ အလွဴကုိ လွဴဒါန္းရာေရာက္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈဟာလည္း ေဖာ္မျပႏုိင္ေအာင္ တုိးတက္ေကာင္းမြန္ေနတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ဖက္ကလည္း ဒီလုိအက်ိဳးရွိတဲ့ အရာေလးေတြ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ေရရွည္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရမွာ ျဖစ္သလုိ လုိအပ္ေနတဲ့ စာအုပ္စာတမ္း၊ ရံပုံေငြ စတာေတြကုိလည္း အဆက္မျပတ္ ပံ့ပုိးေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ စာၾကည့္တုိက္အတြက္သာ မဟုတ္ဘဲ လုပ္ၿပီးရင္ ၿပီးၿပီးေရာထားကာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ မရွိဘဲ ပစ္ထားတတ္တဲ့ ျမန္မာျပည္ တစ္ဝန္းလုံးမွာရွိတဲ့ လူအေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ အက်င့္စ႐ုိက္ေတြအတြက္လည္း လိုအပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေနရာေဒသ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဒီလုိထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈ မရွိလုိ႔ ပ်က္ဆီးေနတာေတြဟာလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတတ္ပါတယ္။ စေတာ့စလုိက္တာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေကာက္႐ုိးမီးလုိ တစ္ဟုန္းဟုန္းေတာက္ၿပီး ခဏေလးညိမ္းသြားတဲ့ ပုံစံမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္၊ အစေကာင္းၿပီး အေႏွာင္းေသခ်ာေအာင္လည္း လုပ္ဖုိ႔လုိအပ္ေနတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အလုပ္တစ္ခု လုပ္တဲ့အခါ မလုပ္ခင္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိမရွိ အရင္စဥ္းစားၿပီး ရိွတဲ့အရာကုိ လုပ္ၿပီးရင္လည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမယ္ဆုိတာ မနာပဒါယီ စာၾကည့္တုိက္အလွဴက သက္ေသျပလုိက္တာကုိ စံနမူနာယူၿပီး ေနာက္ေနာင္လည္း အက်ိဳးရွိမယ့္ေနရာေတြမွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေရြးခ်ယ္ကူညီပ့ံပုိးရင္း ေနာက္ထပ္အလင္းစက္ေတြကုိ ပုိပုိၿပီး လင္းလက္ေပးႏုိင္ေအာင္ ပါရမီျဖည့္ႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳရင္း မနာပဒါယီ စာၾကည့္တုိက္အလွဴမွာ အားျဖည့္လွဴဒါန္းၾကတဲ့ ကုိရီးယားေရာက္ စိတၱသုခ ေရႊညီအစ္ကုိမ်ားနဲ႔ အလွဴအေပၚ သာဓုေခၚလုိၾကတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းအေပါင္း ဝမ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚႏုိင္ေစဖုိ႔ အဆက္မျပတ္ လင္းလက္ေနတဲ့ အလင္းစက္ေလးတစ္ခုအေၾကာင္း တစ္ဆင့္ျပန္လည္ မွ်ေဝလုိက္ရပါတယ္။

မနာပဒါယီ စာပန္းခ်ီ ရွည္တည္ကာလ တုိင္ေစေသာ္။ ။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား