ေသသူအတြက္ ကုသုိလ္လုပ္တဲ့အခါ ဘယ္လုိစိတ္ထားနဲ႔ ဘယ္လုိျပဳလုပ္သင့္ပါသလဲ

မဂၤလာပါ အရွင္ဘုရား
ႏွစ္သစ္မဂၤလာ ျဖစ္ပါေစရယ္လုိ႔ ဆုေတာင္းေမတၱာပုိ႔သအပ္ပါတယ္ ဘုရား။

ႏွစ္သစ္မဂၤလာမွာ တပည့္ေတာ္နဲ႔ ထပ္တူ သိလုိၾကတဲ့သူေတြအတြက္ တပည့္ေတာ္ကုိ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳပါဦးဘုရား။
ေမး။ ။ မိဘတစ္ေယာက္ေယာက္ ဆံုးသြားလုိ႔ ရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္ျပဳၾကတဲ့အခါ ထားအပ္တဲ့ စိတ္ေနစိတ္ထားနဲ႔ ဘယ္လုိမ်ိဳးေတြ ေဆာင္ရြက္ေပးရင္ သြားေလသူအတြက္ အေကာင္းဆံုးျဖစ္ႏုိင္မယ္ဆုိတာ ရွင္းလင္းေျပာျပေပးေစခ်င္တာပါဘုရား။

ကြယ္လြန္ျခင္း တစ္ႏွစ္ျပည့္ကုိ သံဃာေတာ္ေတြကို ဆြမ္းကပ္၊ တရားနာၿပီး လူပရိသတ္ကုိ ဧည့္ခံေကၽြးေမြးပါ့မယ္။ ဒီလုိလုပ္ေဆာင္တဲ့အခါ ဘယ္လုိစိတ္ထားမ်ိဳးန လုပ္ေဆာင္ရမွာပါလဲဘုရား။ ေကာင္းမႈအစုစုအတြက္ ဘယ္လုိအမွ်ေပးရမယ္ဆုိတာမ်ိဳး၊ ကြယ္လြန္သူအတြက္ ထိေရာက္ေစတဲ့ အလွဴမ်ိဳးကုိ ညႊန္ျပေပးေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား.... ။ ဒါ့အျပင္ ဘုရားေဟာ နိပါတ္ေတာ္ေတြမွာလည္း ရက္လည္၊ လလည္၊ ႏွစ္လည္လုပ္ခဲ့တဲ့ အေလ့ေတြရွိပါသလား၊ ဘုရားက ဘယ္လုိညႊန္ျပသြန္သင္ခဲ့တယ္ဆုိတာမ်ိဳး ရွင္းလင္းညႊန္ျပ ဆံုးမေပးေစခ်င္ပါတယ္ဘုရား ....
အရွင္ဘုရားေရးသားတဲ့စာေတြကုိ အဆက္မျပတ္ ေလ့လာအားေပးရင္း မွတ္သားနာယူေနသူပါဘုရား ...
ရိုေသစြာရွိခုိးလွ်က္

တပည့္ေတာ္
ကုိသန္႔
(ကေလး)

မဂၤလာပါ ဒကာ ကုိသန္႔
အလုပ္ေတြ မအားတာနဲ႔ ဒကာေတာ္ရဲ႕ သိလုိတာေလးေတြကုိ ေျဖၾကားေပးဖုိ႔ ေနာက္က်သြားပါတယ္။ နားလည္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။

ေျဖ။ ။ ေသသူကုိရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္လုပ္တာကုိ စာေပကေတာ့ မတကဘတၱလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ေသသြားတဲ့သူက သြားၿပီျဖစ္ေပမယ့္ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြမွာ ေသသူအတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေလးေတြ လုပ္ၿပီး အမွ်အတမ္း ေပးေဝတဲ့ အေလ့အက်င့္ဟာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြရဲ႕ ဘုရားေဟာနဲ႔အညီ ျပဳလုပ္ၾကတဲ့ အေလ့အက်င့္ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘနဲ႔ သားသမီးေတြမွာဆုိရင္ မိဘေတြကုိ ရည္စူးၿပီး သားသမီးေတြအေနနဲ႔ လုပ္ကုိလုပ္ေပးရမယ္ဆုိၿပီး သားသမီး ဝတၱရား တစ္ခုအျဖစ္ေတာင္ ဘုရားက ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီ သားသမီး ဝတၱရာေတြထဲမွာ လွဴမွ်ေဝ၍ဆုိတဲ့ ဝတၱရားတစ္ခုလည္း ပါဝင္ပါတယ္။ အလွဴကုိ အမွ်ေဝေပးရမယ္ဆုိတဲ့အခ်က္ပါ။

အမွ်ေဝေပးရမယ္ဆုိတဲ့ စကားအရ ေသသူေတြအတြက္ တုိက္႐ုိက္ခ်မ္းသာေအာင္ ပစၥည္းဝတၳဳေတြ ဘာေတြညာေတြ စတာေတြ ေပးပုိ႔လုိ႔မရဘဲ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ လုပ္ၿပီး အဲဒီ ကုသုိလ္ရဲ႕ အဖုိ႔ဘာဂကုိသာ အမွ်ေဝေပးလုိ႔ ရတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ အဓိက အခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကုိ သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
တစ္အခ်က္က ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ အရင္လုပ္
ႏွစ္အခ်က္က အဲဒီလုိ လုပ္ၿပီးရရွိလာတဲ့ အက်ိဳးတရားကုိ တစ္ခါမွ်ေဝေပးဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား ဒီအခ်က္ႏွစ္ခ်က္လုံးမွာ ကုသုိလ္လုပ္ေနတဲ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ အဓိက က်ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ အျပည့္အဝ ရႏုိင္ေအာင္ အရင္လုပ္ဖုိ႔ ပုိအေရးႀကီးပါတယ္။ အျပည္အဝ ရဖုိ႔အတြက္ ျပတ္သားတဲ့ ေစတနာ၊ ထက္သန္တဲ့ သဒၶါ၊ ျဖဴစင္တဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳ၊ ျပည့္စုံတဲ့ ကုိယ္က်င့္သီလ၊ အက်င့္သီလ ျပည့္စုံလွတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ စတဲ့ အခ်က္ေလးေတြနဲ႔ အညီ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းမႈအက်ိဳးကုိ အျပည့္အဝ ရႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ကုိယ္ကအရင္ ျပည့္စုံေအာင္ ကုသုိလ္ေတြလုပ္၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ရၿပီးၿပီဆုိရင္ ကိုယ္ရထားတာကုိ ကုိယ္မွ်ေဝခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ရည္စူးၿပီး အမွ်ေပးေဝရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအမွ်ေပးေဝတာကုိ ရည္စူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ ရႏုိင္၊ မရႏုိင္ဆုိတာက ဘဝေျပာင္းသြားသူရဲ႕ ေရာက္ရွိေနတဲ့ ဘုံဘဝအေပၚမွာ မူတည္ေနတာရယ္၊ ေရာက္ရွိတဲ့ ဘုံဘဝကေန သာဓုေခၚႏုိင္၊ မေခၚႏုိင္ အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ေသသူဘက္က အပုိင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာက ေသသူမရလည္း ကုိယ္ကေတာ့ ရေအာင္ယူထားႏုိင္ရင္ ရၿပီးသားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုန္းဘုန္းေရးထားၿပီး ျဖစ္တဲ့ ေသသူရည္မွန္း ကုသုိလ္စြမ္း ဆုိတဲ့ ဒီပုိ႔စ္ေလးကုိ ျပန္ဖတ္ၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ေသသူကုိရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္လုပ္တဲ့ အခါမွာ ေသသူအတြက္ လုိအပ္ႏုိင္တဲ့ ေနစရာ၊ ဝတ္စရာ၊ စားစရာ စတဲ့ အရာေတြကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး အဝတ္သကၤန္း၊ ဆြမ္းေက်ာင္းေဆး စတဲ့ ပစၥည္းအလွဴေတြကုိ ျပတ္သားတဲ့ ေစတနာ၊ ထက္သန္တဲ့ သဒၶါ၊ သန္႔ရွင္းတဲ့ ပစၥည္းဝတၳဳ၊ ျပည့္စုံတဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ စတာေတြကုိ အေကာင္းဆုံး ျပင္ဆင္ၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အရင္ဆုံး ကုသုိလ္ကုိ အျပည့္အဝရေအာင္ ႀကိဳးစားကာ အမွ်ေဝတဲ့ အခါမွသာ အဲဒီရရွိလာတဲ့ ရလာဘ္ကုိ ေသသူအတြက္လည္း ထပ္တူထပ္မွ် ရပါေစဆုိတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ ျပဳလုပ္ေပးဖုိ႔လုိေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ စိတ္ပါလက္ပါ သန္႔သန္႔ရွင္းရွင္း ျပဳလုပ္ၿပီး အမွ်ေဝမယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္အတြက္လည္း အက်ိဳးႀကီးသလုိ သြားေလသူအတြက္လည္း အကယ္၍ လုိအပ္ေနတဲ့ ဘုံဘဝမွာ ျဖစ္ေနခဲ့မယ္ဆုိရင္ အေကာင္းဆုံး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္

Read more »

ဘုရားရွိေနလုိ႔သာေပါ့


၂၀၁၂ခု ကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအတြက္ အမတန္ကုိ အလုပ္မ်ားၿပီး အက်ိဳးႀကီးတဲ့ႏွစ္လုိ႔ပဲ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရဟိတအလုပ္ေတြ၊ ဓမၼဒူတအလုပ္ေတြ၊ ေက်ာင္းအလွဴ၊ စာၾကည့္တုိက္အလွဴ၊ တရားေတာ္အလွဴ စတဲ့ အဘုိးမျဖတ္ႏုိင္တဲ့ အျမတ္ဆုံး အလွဴေတြနဲ႔ တကယ့္ကုိပဲ ကုသုိလ္ထူးေတြ လုပ္ျဖစ္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြမွာ ပုိၿပီးခြန္အားေတြ ျဖစ္ေစတဲ့ အခ်က္တစ္ခုက အဖဘုရား ပြင့္ထြန္းေတာ္မူရာ မဇၥ်ိမေဒသကုိ ၾကြေရာက္ၿပီး သံေဝယဇနိယ ေလးဌာနအျပင္ မေမ့သင့္ မေမ့အပ္တဲ့ အမြန္အျမတ္ ေနရာေတြကုိပါ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ ရခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ထူးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူျခင္း ႏွစ္ ၂၆၀၀၀ျပည့္နဲ႔လည္း ႀကဳံႀကိဳက္ေနတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘုရားရွင္ရဲ႕ ထူးျခားျဖစ္စဥ္ ေနရာေဒသေတြကုိ ေရာက္တုိင္းေရာက္တုိင္း အႏုိင္းမဲ့ဘုရားရွင္ရဲ႕ မဟာက႐ုဏာေတာ္ေတြ၊ ေမတၱာေတာ္ေတြ၊ မနားမေန အလုပ္ေတြ လုပ္ေတာ္မူခဲ့တာေတြကုိ အာ႐ုံျပဳ ၾကည္ညိဳရင္း ဘုရားရွင္ေလာက္ မလုပ္ႏုိင္ေပမယ့္ လုပ္ႏုိင္တဲ့အလုပ္ေတြကုိေတာ့ အခ်ိန္ရွိတုန္း၊ အရြယ္ရွိတုန္း၊ အားအင္ေတြရွိတုန္း လုပ္ထားမွဆုိတဲ့ ခြန္အားျပည့္တဲ့ အဓိ႒ာန္ေတြကုိ ထပ္ခါထပ္ခါ ခ်မိေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ကုိ ျပန္ၾကြတုန္း နယ္လွည့္တရားပဲြေလးေတြ လုိက္ေဟာေနရင္း ဗုဒၶဂယာကုိ ဘုရားဖူးၾကြမယ္ဆုိတဲ့ ဘုန္းဘုန္းကုိ ေနာင္ေတာ္ႀကီး အရွင္သုမဂၤလ (ေဝါဆရာေတာ္)က “ညီေတာ္ ဗုဒၶဂယာက ျပန္ၾကြလာၿပီးရင္ တရားေဟာရတာ ပုိၿပီး အရသာရွိ၊ ပုိၿပီး အႏွစ္သာရေတြ ရွိသြားလိမ့္မယ္” လုိ႔ မိန္႔ဖူးပါတယ္။ ေနာင္ေတာ္ႀကီး စကားက အမွန္ပါပဲ။ ေျမျမတ္မဟာ ဗုဒၶဂယာက ျပန္ၾကြလာၿပီးေတာ့မွ တရားပဲြေတြမွာ ဘုရားအေၾကာင္းေတြ ေျပာစရာပုိမ်ားလာ၊ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ဖြင့္ျပစရာေတြ ပုိမ်ားလာတာကုိ လက္ေတြ႕ခံစားမိခဲ့ပါတယ္။ သမုိင္းေၾကာင္း အေထာက္အထား ခုိင္မာတဲ့ ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ျဖစ္ေတာ္စဥ္နဲ႔ ၿငိမ္းခ်မ္းမႈ အမွန္ကုိ ေပးစြမ္းႏုိင္တဲ့ ရွင္ေတာ္ျမတ္ရဲ႕ ဓမၼေရစင္ေတြဟာ သတၱဝါေတြအတြက္ ႀကိဳးစားရင္ ဘုရားေတာင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ အဆုိနဲ႔ ဘဝမွာ တရားနဲ႔အညီ ေနထုိင္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံး ဘဝေနနည္းပဲဆုိတဲ့ အဆုိကုိ လက္ေတြ႕က်က် ထင္ဟပ္ျပေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ရဲ႕ ဗုဒၶဂယာ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္ကုိ နီလာဘုရားဖူး အဖဲြ႕နဲ႔ပဲ သြားျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ၂၅-၂-၂၀၁၂ရက္ေန႔ကေန ၁၀-၃-၂၀၁၂ရက္ေန႔ အထိ ၁၄ညအိပ္ ၁၅ရက္ ခရီးၾကာျမင့္ခဲ့တဲ့ ဒီဘုရားဖူးအဖဲြ႕မွာ အနယ္နယ္အရပ္ရပ္မွ ဘုရားဖူးခရီးသည္ေပါင္း ၁၀၀ေက်ာ္ရွိခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာ့ေလေၾကာင္းလုိင္းကုိ တစ္စင္းလုံး ငွါးရမ္းၿပီးသြား ျဖစ္ၾကတာဆုိေတာ့ ေလယာဥ္ေပၚမွာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဘုရားဖူးအဖဲြ႕ေတြခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ မနက္ ၆နာခဲြေလာက္မွာ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကေန ဂယာေလဆိပ္ကုိ တုိက္႐ုိက္ျပန္သန္းတဲ့ ဘုရားဖူးေလယာဥ္ဟာ အိႏၵိယႏုိင္ငံ၊ ဘီဟာျပည္နယ္၊ ဂယာေလဆိပ္ေရာက္ေတာ့ မနက္ ၉နာရီခဲြ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ဂယာေလဆိပ္ေရာက္ေတာ့ အဆင္သင့္လာေစာင့္ေနတဲ့ နီလာဘုရားဖူးအဖဲြ႕ တာဝန္ခံေတြရဲ႕ အစီအစဥ္နဲ႔ မူလဗုဒၶဂယာ ျမန္မာေက်ာင္းကုိ ထြက္လာခဲ့ပါတယ္။ ေက်ာင္းကုိသြားရာလမ္းမွာ တာဝန္ခံကေလးက ကားေပၚမွာ လုိက္ပါလာတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဘုရားဖူးအဖဲြ႕ကုိ ႀကိဳတင္ေျပာထားတဲ့ စကားတစ္ခြန္းကေတာ့ အိႏိၵယကုိေရာက္လာခဲ့ရင္ ကႀကီးသုံးမ်ိဳးကုိေတာ့ မုန္းသြားၾကတာပဲလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ကႀကီးသုံးမ်ိဳးက ကားရယ္၊ ကုလားရယ္၊ ၾကက္သားရယ္တဲ့။

သူေျပာတဲ့ စကားကုိ အစကေတာ့ ဘာရယ္မသိခဲ့ပါဘူး။ ေနာက္ဘုရားဖူးခရီးစဥ္ ရက္ေတာ္ေတာ္ၾကာလာေတာ့မွ ေကာင္းေကာင္း သေဘာေပါက္သြားပါတယ္။ ဗုဒၶဂယာ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္ဟာ ဘုရားဖူးရတဲ့ အခ်ိန္က နည္းနည္း၊ ကားစီးရတဲ့ အခ်ိန္က မ်ားမ်ားရယ္လုိ႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံေဝဇနီယ ေလးဌာနလုိ႔ေခၚတဲ့ ဘုရားရွင္ ဖြားေတာ္မူရာ၊ ဘုရားရွင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူရာ၊ ဘုရားရွင္ တရားဦးေဟာေတာ္မူရာနဲ႔ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူရာ ေနရာေတြဟာ ဒီေန႔ေခတ္မွာေတာ့ အိႏၵိယႏုိင္ငံနဲ႔ နီေပါႏုိင္ငံေတြထဲမွာ ပါဝင္ေနပါတယ္။ အလြန္က်ယ္ျပန္႔တဲ့ အိႏၵိယႏုိင္ငံႀကီးမွာေတာင္မွ တစ္ေနရာနဲ႔ တစ္ေနရာ၊ တစ္ျပည္နယ္နဲ႔ တစ္ျပည္နယ္ အေတာ္သြားေနရတာဆုိေတာ့ အဲဒီေနရာအႏွံ႔ ကားနဲ႔သြားရတာဟာ အေတာ္ကုိ ခရီးရွည္လြန္းလွပါတယ္။ ဂယာေလဆိပ္ကုိ ေရာက္ၿပီးကတည္းက ကားေပၚက မဆင္းရတာ ျမန္မာျပည္အျပန္ ေလယာဥ္ေပၚ ေရာက္မွပဲ အဲဒီကားႀကီးေပၚက အၿပီးဆင္းလုိက္ရသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကားစီးရတဲ့ ခရီးစဥ္ကလည္း ၾကည့္ပါဦး။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရာ ဗီဟာျပည္နယ္ ဂယာကေန၊ တရားဦး ေဟာေတာ္မူရာ ဗာရာဏသီ၊ အဲဒီကေန ဘုရားရွင္ တာဝတိသာကေန အဘိဓမၼာ ေဒသနာေတာ္ ေဟာေတာ္မူၿပီး ျပန္လည္ဆင္းသက္ေတာ္မူတဲ့ သကၤႆနဂုိရ္ျပည္၊ သကၤႆကေန အာဂရာ (တပ္ခ်္မဟာ)၊ အာဂရာကေန နယူးေဒလီ၊ နယူးေဒလီကေန တစ္ခါသကၤႆ၊ အဲဒီကမွ သာဝတၳိ၊ သာဝတၳိကေန ဘုရားေလာင္း ဖြားျမင္ေတာ္မူရာ နီေပါႏုိင္ငံ လုမၺနီေဒသ၊ လုမၺနီကေန ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူရာ ကုႆိနာ႐ုံ၊ ကုႆိနာ႐ုံကေန ေဝသာလီ၊ ေဝသာလီကေန ရာဇၿဂိဳဟ္၊ ရာဇၿဂိဳဟ္မွ တစ္ခါဗုဒၶဂယာ ျပန္ေရာက္၊ အဲဒီကေန ျမန္မာျပည္ျပန္ထြက္ ဆုိေတာ့ ခရီးစဥ္ဟာ တစ္ေကြ႕တစ္ပတ္ႀကီးပါပဲ။ အဲဒီလုိ ပတ္လုိက္တာ ၁၄ညအိပ္၊ ၁၅ရက္ကုိ ၾကာသြားေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၁၅ရက္လုံးလုံး စီးေနရတဲ့ ကားကုိ ၾကာလာေတာ့ မစီးခ်င္ေလာက္ေအာင္ကုိ ျဖစ္လာေတာ့တာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ကားမုန္းသြားမယ္လုိ႔ သူတုိ႔က ေျပာတာျဖစ္မွာပါ။

ေနာက္ ကႀကီးတစ္ခုက ကုလားတဲ့။ အိႏၵိယျပည္ႀကီးဆုိတာ က်ယ္ဝန္းသေလာက္ လူဦးေရကလည္း အလြန္မ်ားျပားလွပါတယ္။ ဘယ္ေနရာေရာက္ေရာက္ လူမေတြ႕ရတဲ့ေနရာ မရွိသေလာက္ပါပဲ။ အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသားေတြကေတာ့ ေစ်းေရာင္းလည္းသူတုိ႔၊ တကၠစီေမာင္းလည္း သူတုိ႔၊ လန္ခ်ားေပၚလည္း သူတုိ႔နဲ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ မေတြ႕ရသေလာက္ပါပဲ။ ၾကားရတာေတာ့ အမ်ိဳးသမီး ဖိႏွိပ္ေရး ဝါဒေတြက လႊမ္းမုိးထားဆဲဆုိေတာ့ မိန္းမေတြကုိ ေယာက်္ားေတြက အလုပ္သြားရင္ အိမ္ေသာ့ခတ္ၿပီး ထားခဲ့ၾကတယ္လုိ႔ ဆုိတာပါပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ မဂၤလာေဆာင္ရင္ အမ်ိဳးသမီးက အမ်ိဳးသားကုိ တင္ေတာင္းရတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပါပဲ။ အိႏၵိယေရာက္တုန္းက ညဘက္ဆုိင္းသံ ဘုံသံတညံညံေတြ ခဏခဏ ၾကားေနရတဲ့အတြက္ ဘာလုပ္တာလဲလုိ႔ ေမးၾကည့္ေတာ့ သတုိ႔သား သြားေတာင္းတာလုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ ကုလားျပည္သြားၿပီး ေနရာတကာ ကုလားေတြ ေတြ႕ရတာ မထူးဆန္းေပမယ့္ ထူးဆန္းတာကေတာ့ ကုလားေတြ ညစ္ပတ္တဲ့အခ်က္ပါပဲ။ စိတ္ဓာတ္လည္း မေကာင္းသလုိ အေနအထုိင္လည္း ပတ္စက္လြန္းလွပါတယ္။ ဇာတ္ခဲြျခားတာလား၊ ဘာလားလုိ႔ မေျပာႏုိင္ေပမယ့္ သူတုိ႔ေတြမွာ အေပါ့အေလး သြားဖုိ႔ သီးသန္႔အိမ္သာ မရွိတာက ေနရာတုိင္းမွာ ညစ္ပတ္နံေဆာ္မႈကုိ ျဖစ္ေစေတာ့တာပါပဲ။ ေလထုညစ္ညမ္း၊ ေရထုညစ္ညမ္းနဲ႔ မနက္ေစာေစာေလးမ်ား ကြင္းျပင္ထြက္လုိက္ရင္ လမ္းေဘးတစ္ေလွ်ာက္နဲ႔ ကြင္းျပင္ ဟုိဟုိဒီဒီမွာ အေပါ့အေလးသြားေနသူေတြကုိ မျမင္ခ်င္ အဆုံးပါပဲ။ ဒီလုိ အညစ္အေၾကး စြန္႔ပစ္မႈေတြ၊ ဟုိေနရာေသးပန္း၊ ဒီေနရာ ေသးပန္းလုပ္တာေတြက ေနရာတုိင္းကုိ ညစ္ပတ္နံေစာ္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သန္႔ရွင္းတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြရွိတယ္လုိ႔ ေျပာၾကေပမယ့္ နယူးေဒလီလုိ ၿမိဳ႕ေတာ္ႀကီးမွာကုိပဲ အဲဒီအနံ႔ေတြနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္မွာ ေလထုညစ္ညမ္းမႈေတြ ျဖစ္ေနတာ ကုိယ္ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရပါတယ္။ ဘုရားဖူးအဖဲြ႕ထဲက တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ ကားမွတ္တုိင္မွာ ကားေစာင့္ေနရင္း အဲဒီအေပါ့အေလး အနံ႔အသက္ေတြေၾကာင့္ ပ်ိဳ႕အန္တာေတြေတာင္ ျဖစ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အိႏၵိယ ႏုိင္ငံႀကီး ေရာက္သြားမွပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံဟာ အေတာ္သန္႔ပါလားလုိ႔ ခံစားမိလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ေနရာတုိင္းမွာ ကုလားေတြနဲ႔ ေနရာတုိင္းမွာ ညစ္ပတ္နံေစာ္ေနတာေတြေၾကာင့္ ကုလားဆုိရင္ ၾကာေတာ့မၾကည့္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္လာတယ္လုိ႔ ဆုိၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘုရားဖူး ခရီးသည္အားလုံး ခရီးစဥ္အတြင္းမွာ အဲဒီလုိ ညစ္ညမ္းမႈေတြနဲ႔ ပင္ပန္းမႈေတြေၾကာင့္ က်န္းမာေရးေတြ ခ်ိဳ႕တဲ့ကုန္ၾကတာေတာ့ပါပဲ။

ေနာက္ထပ္ ကႀကီးတစ္လုံးက ၾကက္သားပါတဲ့။ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္ ၁၅ရက္လုံးလုံး ဘုရားဖူး အဖဲြ႕ေတြကုိ ေကၽြးတဲ့ဟင္းက ၾကက္သားေတြပဲ မ်ားပါတယ္။ ၾကက္သားဟင္း၊ ၾကက္သားေက်ာ္၊ ၾကက္သားသုပ္ စတာေတြပဲ စားေနရတဲ့အျပင္ ခ်က္ထားတာကလည္း ခရီးမထြက္ခင္ ညဘက္ခ်က္ၿပီးေတာ့ အဲဒါကုိ အုိးနဲ႔ထည့္ယူလာ၊ လမ္းမွာေရေလးဘာေလး ရတဲ့ ဆုိင္ေလးေတြမွာ ျဖစ္သလုိ စားတာဆုိေတာ့ အရသာလည္းမရွိ၊ ေအးစက္မာေၾကာ ေနတဲ့ ၾကက္ေက်ာ္ရယ္ ကုလားပဲဟင္းေလး ေတြရယ္နဲ႔ပဲ ႏွစ္ပါးသြားရတာ ဆုိေတာ့ ၾကက္သားဟင္းနဲ႔ ထမင္းစားရတဲ့ ဒုကၡကလည္း ၾကာေတာ့ မခံႏုိင္ျဖစ္လာၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတာင္ တစ္ခ်ိဳ႕ဘုရားဖူး ခရီးသည္ေတြက အေျခာက္အျခမ္းေလးေတြ ယူလာၾကလုိ႔ ဦးဦးဖ်ားဖ်ား ဘုန္းႀကီးေတြကုိ ကပ္တာေလးေတြ ရွိေနလုိ႔ ေတာ္ေသးတာ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အိႏၵိယ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္မွာ ဘုရားဖူးတုိင္း ေျပာတတ္တာကေတာ့ ၾကက္သားကုိလည္း မုန္းလာတယ္တဲ့ေလ။

ရွိေစေတာ့။ အဲဒီလုိ ဗုဒၶဂါယာ ဘုရားဖူး ခရီးစဥ္မွာ ကားရယ္၊ ကုလားရယ္၊ ၾကက္သားရယ္ဆုိတဲ့ ကႀကီးသုံးမ်ိဳးကုိ မုန္းသြားတတ္ၾကေပမယ့္ အေကာင္းဆုံး ေျဖဆည္ရာတစ္ခုကေတာ့ ဘုရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွိေနလုိ႔၊ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးရဲ႕ ေျမျမတ္မဟာ ျဖစ္ေနလုိ႔ အျမတ္ဆုံးအျဖစ္ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရၾကတာ ျဖစ္လုိ႔ က်န္တဲ့အရာေတြ ဘယ္လုိ အခက္အခဲမ်ိဳးပဲ ရွိရွိ ဘုရားရွိေနေတာ့ အားလုံးဟာ ဘုရားတန္ခုိးေတာ္ျမတ္နဲ႔ ခြင့္လႊတ္သီးခံ ႏုိင္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထူးျခားတာက ဒီလုိ က်န္တဲ့ အခက္အခဲေတြ ရွိေနေပမယ့္ ဘယ္သူမဆုိ ေမးၾကည့္ရင္ အိႏၵိယ ဗုဒၶဂယာ ဘုရားဖူးကုိ ေနာက္ထပ္ လာျဖစ္ေအာင္ လာဦးမယ္ဆုိတဲ့ သူေတြခ်ည္းပဲဆုိတာပါ။ ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တုိင္လည္း ဘုရားဖူးရတာ အားမရလုိ႔၊ အမ်ားနဲ႔ဆုိေတာ့ ေအးေအးေဆးေဆး ဖူးခြင့္မရလုိ႔ အေၾကာင္းညီညြတ္ရင္ ကုိယ့္ဖာသာကုိယ္ ေအးေအးေဆးေဆး ေနာက္ထပ္ လာဖူးဦးမယ္ဆုိတဲ့ စိတ္အႀကံဟာ မၾကာမၾကာ ျဖစ္ေပၚေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡေတြ ရွိေနေပမယ့္ အဖဘုရားက ရွိေနေလေတာ့ ဒုကၡအားလုံးကုိ ေမ့ေပ်ာက္လုိ႔ ေနာက္ထပ္တစ္ေခါက္ အေရာက္ေပါက္ေအာင္ သြားကုိသြားလုိက္ဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာ္… အဖဘုရားတန္ခုိး၊ အဖဘုရားေက်းဇူး ႀကီးမားလွပါေပစြ။ ဘုရားရွိေနတယ္ဆုိေတာ့ ကႀကီးသုံးမ်ိဳးကုိ မႀကိဳက္ေပမယ့္ ဗုဒၶဂယာ ဘုရားဖူးဆုိရင္ေတာ့ လုိက္ျဖစ္ေအာင္ လုိက္ၾကရေပမယ္ေပါ့။

Read more »

ဘဝနဲ႔ ဝယ

ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ရွိေနၾကတဲ့ သတၱဝါ အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိၾကည့္ၿပီး ဘဝအေၾကာင္းကုိ ဓမၼေၾကာင္းနဲ႔ညႇိရင္း ဘဝအေရးေလးေတြ ေတြးေနမိပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာေနၾကတဲ့ ဘဝရဲ႕ အတက္အက် အနိမ့္အျမင့္ သေဘာေတြ၊ အျဖစ္ျမန္ၿပီး အပ်က္ျမန္တဲ့ သေဘာေတြကုိ မၾကာမၾကာ ဆင္ျခင္ေနျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဆင္ျခင္ၾကည့္တဲ့အခါ ဘဝရဲ႕ သဘာဝအမွန္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ေတြ႕လာရၿပီး ဘယ္လုိဘဝမ်ိဳး၊ ဘယ္အေျခအေနမ်ိဳးမွာမဆုိ ရင္ဆုိင္လာႏုိင္၊ ခံႏုိင္ရည္ ရွိလာႏုိင္၊ ေက်ာ္လႊားႏုိင္လာတာကုိ သတိျပဳလာမိပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘဝဆုိတဲ့ စကားလုံးရဲ႕ ဖြင့္ဆုိခ်က္မွာ အဓိပၸါယ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနေပမယ့္ အဲဒီအထဲ ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸါယ္တစ္ခုက ဘဝဆုိတာ “ျဖစ္ျခင္း”ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝဆုိတာ ျဖစ္ျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ အတြက္ အဲဒီဘဝရဲ႕ေနာက္မွာ ဝယဆုိတဲ့ “ပ်က္ျခင္း”ကလည္း ထပ္ၾကပ္မကြာ ပါလာေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝေနာက္မွာ ဝယေရာက္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အျဖစ္ရဲ႕ေနာက္မွာ အပ်က္ဆုိတာလည္း ေရာက္လာေနမွာ ဓမၼတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား ဘယ္လုိဘဝမ်ိဳးပဲ ပုိင္ဆုိင္ထား၊ ပုိင္ဆုိင္ထား အားလုံးဟာ အျဖစ္ကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝတုိင္းမွာ အပ်က္ဆုိတာ ရွိေနတယ္ဆုိတာ အထူးသတိျပဳရမယ့္ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

သဘာဝဓမၼအရ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝကုိၾကည့္ရင္ ေမြးတဲ့အခ်ိန္ကစၿပီး ေသတဲ့အခ်ိန္အထိ ၾကားကာလေလးဟာ ဘဝတစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၾကားကာလေလးဟာ သက္ရွိပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ အျဖစ္ကေလး တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျဖစ္ေလးဟာလည္း အၿမဲမျပတ္ အပ်က္ေလးေတြနဲ႔ စပ္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထာဝရမဟုတ္ဘဲ တဒဂၤ ခဏေလာက္ပဲ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ေနာက္မွာ ပ်က္ျခင္းေတြ ေရာက္ေနတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝရဲ႕ေနာက္မွာ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ဝယေလးေတြ ေရာက္လာေနတတ္တယ္ဆုိတာ မေမ့ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူးခါနီးမွာ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ “ဝယဓမၼာ သခၤါရာ၊ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ = ျပဳျပင္စီရင္ထားတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့ ႐ုပ္တရား နာမ္တရား မွန္သမွ် ပ်က္ဆီးျခင္းသာ အဆုံးရွိတဲ့အတြက္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မေမ့ၾကပါနဲ႔” လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူသြားခဲ့တာ ရွိပါတယ္။ သက္ရွိပဲျဖစ္ျဖစ္ သက္မဲ့ပဲျဖစ္ျဖစ္ အားလုံးဟာ ျပဳျပင္ထားတာေတြပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေနာက္ဆုံးမွာ အားလုံးပ်က္ဆီးသြားမွာပဲ ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အျဖစ္ရွိရင္ အပ်က္ဆုိတာ ရွိေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္လုိ႔ပ်က္တတ္တဲ့ သေဘာမွာ တုန္လႈပ္ေျခာက္ျခားမႈ မျဖစ္ၾကဘဲ မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သတိနဲ႔ အပ်က္ကေလးေတြ ေရာက္မလာခင္ တဒဂၤ အျဖစ္အေပၚမွာ အေကာင္းဆုံး ႐ႈေမွ်ာ္ႏုိင္ေအာင္ စားသတိ၊ သြားသတိ၊ ေျပာသတိ၊ ဆုိသတိ၊ ေတြးသတိ၊ ႀကံသတိ၊ လုပ္သတိ၊ ကုိင္သတိ စသျဖင့္ အရာရာတုိင္းမွာ သတိကပ္ၿပီး ေနၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းအပါအဝင္ သတၱဝါအားလုံးဟာ ဘဝဆုိတဲ့ တဒဂၤ အျဖစ္ကေလး တစ္ခုကုိ ရရွိထားၾကတဲ့ သူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီဘဝေလးရဲ႕ေနာက္မွာ ဝယဆုိတဲ့ အပ်က္ကေလးေတြ ေရာက္လာတတ္တယ္ဆုိတာ မေမ့ၾကဖုိ႔၊ သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘဝကေလးတစ္ခု ပုိင္ဆုိင္ထားတယ္ဆုိတာ အခုိက္အတန္႔ အျဖစ္ကေလး တစ္ခုကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီျဖစ္တည္မႈေလးဟာ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး ပ်က္ပ်ယ္သြားတတ္တယ္ဆုိတာ ႏွလုံးသြင္းေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိရွိေနတဲ့ အခ်ိန္ေလးဟာ ျဖစ္တည္မႈေလး တစ္ခုသာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခုျဖစ္ေနေပမယ့္ ေတာ္ၾကာ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္ေတာ့မွာ မဟုတ္သလုိ၊ ဒီမွာရွိေနေပမယ့္ ဟုိေရာက္ရင္ ရွိခ်င္မွာ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ဆင္ျခင္ေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ တဒဂၤ ျဖစ္တည္မႈ ဘဝရဲ႕ေနာက္မွာ ထပ္ၾကပ္မကြာ ကပ္ပါေနတဲ့ ပ်က္ပ်ယ္မႈ ဝယဆုိတာ ေရာက္လာေနတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ငယ္ရြယ္တဲ့ ဘဝ၊ အလယ္အလတ္ ဘဝ၊ ႀကီးရင့္တဲ့ ဘဝ စတဲ့ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာလည္း အခ်ိန္မေရြး ပ်က္ဆီးျခင္းဆုိတာ ေရာက္လာေနတတ္တာ ျဖစ္လုိ႔ ငယ္ရြယ္တဲ့ သူေတြေရာ၊ အလယ္အလတ္ ပုဂၢိဳလ္ေတြေရာ၊ အႀကီးပုဂၢိဳလ္ေတြပါ ဒါကုိ မေမ့မေလ်ာ့ သတိျပဳေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ေနရတာလဲဆုိရင္ “အျဖစ္ရွိရင္ အပ်က္ရွိတယ္” ဆုိတဲ့ ဒီအသိေလးသာ သိရွိလက္ခံထားရင္ ဘဝမွာ အပ်က္ေတြႀကဳံတုိင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သက္ေသာင့္သက္သာ ေျဖဆည္ရာေလးေတြ ရေနတတ္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအသိေလးနဲ႔ ေနတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ ရွိေနမယ္ဆုိရင္ ငယ္ရြယ္တဲ့ သူေတြလည္း ဘဝမွာ စိတ္တုိင္းမက် ျဖစ္တဲ့အခါ ေျဖဆည္လာတတ္မွာ ျဖစ္သလုိ အလယ္အလတ္ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ အႀကီးပုိင္း ပုဂၢိဳလ္ေတြလည္း ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္မလာတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သက္ေသာင့္ သက္သာျဖစ္ေအာင္ ေျဖဆည္လာႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္တာရွိလုိ႔ ပ်က္တာရွိတယ္ဆုိတာ သိလာတဲ့အခါ အဲဒီအသိက ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အေပါင္းကုိ အေကာင္းဆုံး ေျဖဆည္ရာေလးေတြေပးၿပီး ဘဝရဲ႕ အတက္အက် သေဘာကုိ တရားသေဘာနဲ႔ ခံႏုိင္ရည္ရွိေအာင္ အေကာက္အကူ ေပးေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တိုင္လည္း ဘဝမွာ ဒီအသိေလးေတြနဲ႔ ေျဖဆည္ရာလုပ္ရတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ တစ္ခါတေလ ျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာေလးေတြ ျဖစ္မယ္ႀကံကာရွိေသး ပ်က္ပ်ယ္သြားတာေလးေတြ၊ ျဖစ္ၿပီးကာမွ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာေလးေတြ ႀကံဳေနရတတ္ပါတယ္။ ႀကဳံလည္းႀကဳံေနဦးမွာပါပဲ။ တစ္ေလာကပဲ ကုိယ့္မွာရွိထားတဲ့ အရာေလးေတြ၊ ကုိယ့္မွာျဖစ္ေနတဲ့ အရာေလးေတြဟာ တစ္စုံတစ္ဦးေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးသြားခဲ့တာ ႀကဳံခဲ့ရပါေသးတယ္။ ရည္ရြယ္ထားတာေလးေတြ လုပ္ဖုိ႔ ျဖစ္တည္လာတဲ့ အရာေလးေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာျဖစ္လုိ႔ စိတ္ထဲမွာ အေတာ္ကုိ မခံခ်ိမခံသာ ျဖစ္ခဲ့ေပမယ့္ “ကိစၥတစ္ခုဆုိတာ အေၾကာင္းအက်ိဳး မညီညြတ္ရင္၊ အခ်ိန္မတန္ရင္၊ ကုိယ္နဲ႔မထုိက္ရင္၊ ကုိယ့္ရဲ႕အတိတ္ကံ ပါမလာခဲ့ရင္ ျဖစ္ခ်င္ေပမယ့္ ျဖစ္မလာဘဲ ပ်က္သြားတတ္တယ္”ဆုိတာ အခ်ိန္မီ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္မိလုိက္မွပဲ သက္ေသာင့္သက္သာ ေျဖဆည္ရာ ရခဲ့ပါတယ္။ ေတာ္ေသးတယ္ ဘုရားစကား၊ ဘုရားအားနဲ႔ ေျဖဆည္ရာ တရားေလးေတြ ရွိေနလုိ႔။

အမွန္ေတာ့ ဒီလုိ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အတုိင္း မျဖစ္ဘဲ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္ျဖစ္သြားတာေတြဟာ သဘာဝဓမၼ၊ အနတၱဓမၼပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အနတၱဆုိတာ အစုိးမရျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ေဆာင္တဲ့အတုိင္း ကုိယ့္မွာ အစုိးရတယ္ဆုိတာ ဘာတစ္ခုမွ မရွိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အရွိတရား၊ အျဖစ္တရား၊ ပုိင္ဆုိင္မႈတရားေတြ မေျပာနဲ႔ ႐ုပ္နာမ္အစုနဲ႔ တည္ေဆာက္ထားတဲ့ သတၱဝါ အစုေတြေတာင္မွ တည္ၿမဲတယ္ဆုိတာ ဘာမွမရွိေလေတာ့ တဒဂၤျဖစ္တည္မႈ ျဖစ္တဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာမွန္သမွ် အားလုံးဟာ အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ ဝယနဲ႔ အဆုံးသတ္ၾကရမယ္ဆုိတာ မလဲြဧကန္ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာတရားကုိေတာ့ ဘယ္သူမွ လြန္ဆန္လုိ႔ရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလုိ သဘာဝဓမၼကုိ သိထားမယ္ဆုိရင္ လူတုိင္းလူတုိင္းဟာ ဘဝမွာ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္မလာတဲ့အခါ အေကာင္းဆုံး ေျဖဆည္ႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ဒီအသိ မရွိထားဘူးဆုိရင္ေတာ့ ခဏခဏ ႀကဳံေနရမယ့္ အပ်က္အဆီးေတြ အေပၚမွာ မခံမရပ္ႏုိင္ေအာင္ ခံစားမိၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဘဝဆုိတဲ့ တဒဂၤ ျဖစ္တည္မႈကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ အဲဒီျဖစ္တည္မႈ ဘဝရဲ႕ေနာက္မွာ ဝယဆုိတဲ့ ေပ်ာက္ပ်က္မႈဟာလည္း အစဥ္အၿမဲ ကပ္ပါလာေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လုိအေျခအေန ဘယ္လုိဘဝမ်ိဳးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္တာရွိရင္ ပ်က္တာရွိေနမယ္ဆုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔၊ အတိတ္ကံေကာင္းလုိ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ရရွိျဖစ္ေပၚထားတဲ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးဌာနႏၲရ စတာေတြဟာ အခုိက္အတန္႔ ျဖစ္တည္မႈမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီအျဖစ္ရဲ႕ေနာက္မွာ အပ်က္ဆုိတာ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာတတ္တယ္ဆုိတာ မေမ့ၾကဖုိ႔၊ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပစၥည္းဝတၳဳမ်ား မဆုိထားနဲ႔ အဲဒီ႐ုပ္တရားေတြကုိ ဖန္တီးျပဳလုပ္ႏုိင္စြမ္း ရွိၾကတဲ့ သတ္ရွိသတၱဝါ လူပုဂၢိဳလ္ေတြေတာင္မွ ဘဝဆုိတဲ့ ျဖစ္တည္မႈေလးကုိ ရရွိထားတာျဖစ္လုိ႔ အခ်ိန္မေရြး၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး အပ်က္ေတြနဲ႔ ႀကဳံၾကရမယ္ဆုိတာ ႏွလုံးသြင္းထားၾကဖုိ႔နဲ႔ တကယ္လုိ႔မ်ား ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္တဲ့အရာေလးေတြ ျဖစ္မလာခဲ့ရင္၊ ျဖစ္ၿပီးသား အရာေလးေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားခဲ့ရင္ ဘဝရဲ႕ေနာက္မွာ ဝယေရာက္တတ္တယ္ဆုိတဲ့ အသိေလးနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေျဖဆည္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝဆုိတဲ့ ျဖစ္ျခင္းရဲ႕ေနာက္မွာ ဝယဆုိတဲ့ ပ်က္ျခင္းေလးေတြ ေရာက္တတ္တယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘဝမွာ ျဖစ္ခ်င္တုိင္းမျဖစ္ဘဲ မျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္ျဖစ္လာ၊ ျဖစ္ေနတာေတြ ပ်က္ပ်က္လာတာေတြနဲ႔ ႀကဳံေနၾကရတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဘဝဆုိတာ လက္ရွိျဖစ္တည္ေနတဲ့ တဒဂၤအခုိက္အတန္႔ ျဖစ္တည္မႈသာ ျဖစ္ၿပီး အဲဒီျဖစ္တည္မႈရဲ႕ေနာက္မွာ ဝယဆုိတဲ့ ပ်က္ပ်ယ္မႈ၊ အနတၱဆုိတဲ့ ကုိယ့္စိတ္တုိင္းက် မျဖစ္မႈေတြနဲ႔ အၿမဲမျပတ္ ဆက္ဆံေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အခ်ိန္မေရြး ေရာက္လာတတ္တဲ့ အပ်က္ေတြ၊ အလုိမက်မႈ၊ ဆင္းရဲမႈေတြ၊ အၿမဲမရွိမႈေတြကုိ ႀကဳံေတြ႕တဲ့အခါ ဘုရားစကား၊ ဘုရားအားကုိသာ လက္ကုိင္ထားၿပီး “ဘဝရဲ႕ေနာက္မွာ ဝယဆုိတာ ေရာက္ေနမွာ အေသအခ်ာပဲ” ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရင္း ကုိယ့္ကိုယ္ကုိသာ ဘဝနဲ႔ဝယ ကင္းလြတ္ရာကုိ ရရွိႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား