ဘဝနီတိ (၁)

ေသးငယ္ေသာ အက်င့္ဆုိး
ေသးငယ္ေသာမီးပြားသည္ ႀကီးက်ယ္ေသာ မီးေတာက္မီးလွ်ံႀကီးမ်ားကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္၏။ ထုိ႔အတူ ေသးငယ္ေသာ အက်င့္ဆုိးသည္လည္း ယုတ္မာေသာ အက်င့္ဆုိးႀကီးမ်ားကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္၍ ႏုစဥ္ကပင္ ပယ္ျဖတ္သင့္၏။

ေက်းဇူးမဲ့သူ
အသင္က ေက်းဇူးျပဳထားသူ တစ္ဦးသည္ အသင္၏ ေက်းဇူးမဲ့ကုိ ျပဳျငားအ့ံ။ အဘယ္သုိ႔ သေဘာထားမည္နည္း။ ေက်းဇူးမဲ့သူမွာ သူ႔အျပစ္ သူခံလိမ့္မည္ျဖစ္၍ စိတ္မကြက္ဘဲ ဥေပကၡာျပဳျခင္းသည္ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ျဖစ္သည္ကုိ သတိျပဳပါ။

အရွက္ႏွင့္အေၾကာက္
မေကာင္းမႈကုိ မေကာင္းမႈမွန္း သိသျဖင့္ ရွက္ေၾကာက္ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းထက္ လူသိမည္ကုိ ရွက္သျဖင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းသာ မ်ား၏။ ေလာက၌ လူမသိေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေသာ မေကာင္းမႈတုိ႔သည္ မေကာင္းမႈသာ ျဖစ္သည္ဟု မ်က္ကြယ္မ်က္ေမွာက္ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္မွသာလွ်င္ အထြတ္အထိပ္ ျမင့္ျမတ္ေသာ ရွက္ေၾကာက္ျခင္း (ဟိရိၾသတၱပၸ) ျဖစ္သည္ကုိ သိရာ၏။

အက်င့္သိကၡာ
လိမ္လည္ေကာက္က်စ္ျခင္း၊ ခုိးျခင္း၊ လာဘ္စားျခင္း၊ ေခ်ာက္တြန္းျခင္း၊ ေသာက္စားျခင္း၊ သူ႔သားမယားကုိ ျပစ္မွားက်ဴးလြန္ျခင္း စေသာ အမႈဆုိး၊ ဒုစ႐ုိက္တုိ႔ကုိ အားလုံးျဖစ္ေစ၊ အနည္းဆုံး တစ္ပါးမွ်ျဖစ္ေစ ဤတစ္သက္တြင္ အသက္ေသေစကာမူ မေဖာက္ျပန္၊ မက်ဴးလြန္ပါဟု အဓိ႒ာန္ျပဳႏုိင္က သင္၏အက်င့္သိကၡာ၊ အနိမ့္အျမင့္ အဆင့္အတန္းမွန္ကုိ ဧကန္သိႏုိင္မည့္အျပင္ အက်ိဳးထူးတရားကိုလည္း ဒိ႒ခံစားရမည္ျဖစ္၏။

အဆင္းတြန္းမခ်သင့္
ဒုကၡေရာက္ေနသူကုိေတြ႕လွ်င္ ကူညီႏုိင္က ကူညီပါ။ မကူညီႏုိင္လွ်င္ လ်စ္လ်ဴ႐ႈပါ။ ေရနစ္ေနသည့္သူကုိ ဝါးကူ၍ႏွစ္သလုိ တုိး၍ဒုကၡေရာက္ေအာင္ မလုပ္ပါႏွင့္။

အမွန္မေျပာလုိ
လူတုိ႔သည္ သူတစ္ပါးတုိ႔ မွန္ကန္စြာ ေျပာဆုိျခင္းကုိ စင္စစ္ ႏွစ္သက္ၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္မူ အခါခပ္သိမ္း မွန္ကန္စြာ ေျပာဆုိျခင္းကုိ မျပဳတတ္ၾကကုန္။

မတုိင္ပင္ေကာင္း
အၾကင္သူသည္ မိန္းမလုိက္စား၊ ေလာင္းကစားႏွင့္ ေသာက္စားမူးယဇ္ အေပ်ာ္ၾကဴးေလ့ရွိအ့ံ။ ထုိသူအား ေရးႀကီးခြင္က်ယ္ တုိင္ပင္ဖြယ္တုိ႔ကုိ မတုိင္ပင္ မေဆြးေႏြး မေျပာၾကားရာ။

(ေလာကဓမၼဘဝ နီတိပေဒသာစာအုပ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ ေဖာ္ျပပါသည္။)

Read more »

စိတ္ညစ္တဲ့အခါ

စိတ္ညစ္ရင္ဘာလုပ္လဲလုိ႔ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဘုန္းဘုန္းကုိ ေမးလာမယ္ဆုိရင္ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ “စိတ္ညစ္တဲ့အခါ တိတ္ဆိတ္တဲ့ ေနရာတစ္ခုမွာ တစ္ေယာက္တည္းေနၿပီး မ်က္လႊာေလးကုိ အသာခ်လုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ကုိယ့္ခႏၶာကုိယ္ တစ္ခုလုံးကုိ ၿခဳံၿပီးအာ႐ုံျပဳရင္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလးပဲ ဝင္ေလထြက္ေလေလးကုိ အေျခခံထားၿပီး စိတ္နဲ႔႐ုပ္မွာ ေပၚလာတဲ့အာ႐ုံေတြကုိ အရွိအတုိင္း လုိက္သိေနတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးနဲ႔ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတယ္”လုိ႔ ျပန္ေျဖျဖစ္မွာပါ။ အရင္တုန္းကေတာ့ စိတ္ညစ္ရင္ တစ္ျခားအာ႐ုံတစ္ခုခုနဲ႔ ေျပာင္းၿပီးစိတ္ညစ္ ေဖ်ာက္တတ္ေပမယ့္ အခုအခ်ိန္မွာေတာ့ အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အၿငိမ္းခ်မ္းဆုံးနည္းျဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕အားေတြကုိပဲယူၿပီး ညစ္တဲ့စိတ္ကုိ သစ္ေအာင္လုပ္ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ စိတ္ညစ္ေဖ်ာက္နည္းေတြ အမ်ိဳးအမ်ိဳးရွိတဲ့အနက္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ စိတ္ညစ္ရင္ အိပ္ျပစ္ရင္လည္း အိပ္ၾကလိမ့္မယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ စိတ္ညစ္ရင္ အရက္ေသာက္ျဖစ္ရင္လည္း ေသာက္ၾကလိမ့္မယ္၊ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း ဟိုလုပ္ဒီလုပ္ ဟုိသြားဒီသြား လုပ္ရင္လုပ္ၾကလိမ့္မယ္။ ဘယ္လုိပဲ လုပ္လုပ္ စိတ္ညစ္လုိ႔ အဲဒီစိတ္ကုိ အိပ္တာ၊ ေသာက္တာ၊ စားတာ၊ သြားတာလာတာေတြနဲ႔ ေျဖၾကျခင္းဟာ ခဏေလာက္ပဲ ညစ္ေနတဲ့စိတ္ကုိ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ ျဖစ္ေစၾကတာျဖစ္လုိ႔ ဒီနည္းေတြဟာ အေကာင္းဆုံးနည္း မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးနည္းကေတာ့ စိတ္ညစ္ရင္ စိတ္အညစ္အေၾကးေတြ ကင္းၿပီးျဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အားေတြနဲ႔ ညစ္တာကုိ သစ္ေအာင္လုပ္တာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတာ စိတ္မွာအညစ္အေၾကး ျဖစ္သြားတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ရဲ႕ သေဘာက ႀကံစည္ေတြးေတာျခင္း သေဘာရွိၿပီး အာ႐ုံေနာက္ကုိ လုိက္သြားတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိ သေဘာရွိတဲ့စိတ္ဟာ လုိက္သြားတဲ့အာ႐ုံကုိ အမွီျပဳၿပီး ေကာင္းတဲ့စိတ္၊ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္ေပၚသြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အမွီျပဳရတဲ့အာ႐ုံဟာ ေကာင္းတဲ့အာ႐ုံဆုိရင္ စိတ္ဟာေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္တတ္ၿပီး အမွီျပဳရတဲ့ အာ႐ုံဟာ မေကာင္းတဲ့အာ႐ုံဆုိရင္ စိတ္ဟာလည္း မေကာင္းတဲ့စိတ္ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား ဒီစိတ္ကုိ ေကာင္းတဲ့အာ႐ုံ မေကာင္းတဲ့အာ႐ုံမွာ ျဖစ္ေစဖုိ႔ ေထာက္ပံ့ေပးေနတာက ဘာေတြလဲဆုိေတာ့ ေစတသိက္တရားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတသိက္ဆုိတာ အာ႐ုံကုိ ေစ့ေဆာ္ေပးတဲ့တရား၊ ေထာက္ပံ့ေပးတဲ့ တရားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေစတသိက္ဆုိေတာ့ ဘာမွန္းမသိဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ အေလာဘ၊ အေဒါသ၊ အေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိစတဲ့ တရားေတြကုိ စာသံေပသံနဲ႔ ေစတသိက္လုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေစတသိက္တရားက စိတ္ကုိေစ့ေဆာ္ ေထာက္ပံ့ေပးလုိက္တဲ့အတြက္ စိတ္မွာလည္း ေကာင္းစိတ္၊ မေကာင္းစိတ္ေတြ ျဖစ္သြားတဲ့သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလြယ္ေျပာရင္ေတာ့ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတာ စိတ္ကုိညစ္ႏြမ္းေစတဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာနစတဲ့ ကိေလသာ တရားေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကိေလသာဆုိတဲ့ စကားရဲ႕ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္က ပူေလာင္ျခင္း၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒီကိေလသာ တရားေတြ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ အျဖစ္မ်ားေနၿပီ၊ အလြန္အကၽြံျဖစ္ေနၿပီဆုိရင္ ကုိယ့္စိတ္မွာ ပူေလာင္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာအပူ အေလာင္ခံေနရတဲ့စိတ္ဟာ သန္႔ရွင္းမႈမရွိဘဲ ညစ္ႏြမ္းေနကာ ႐ုပ္ကုိပါ ေဖာက္ျပန္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသေဘာကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း လက္ေတြ႕သိႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘမ်ားမ်ားျဖစ္တဲ့အခါ၊ ေဒါသမ်ားမ်ားျဖစ္တဲ့အခါ၊ ေမာဟမ်ားမ်ားျဖစ္တဲ့အခါ၊ မာနမ်ားမ်ား ျဖစ္တဲ့အခါ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ပုံမွန္နဲ႔ကုိ မတူတဲ့ ပူေလာင္မႈေတြ ျဖစ္ေနၿပီး အဲဒီအပူေတြေၾကာင့္ပဲ စိတ္ဟာလည္း ေလးလံထုိင္းမႈိင္းကာ ညစ္ႏြမ္းလာေနတယ္ဆုိတာ သတိျပဳမိရင္ သိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကိေလသာ အပူမီးေလာင္ခံရတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ကား စိတ္ညစ္တဲ့သူေတြ သတိျပဳရမွာက ကုိယ့္စိတ္ေတြ မ်ားမ်ားညစ္ေနေလ၊ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ကိေလသာ အပူမီးေတြ မ်ားမ်ားေလာင္ခံေနရေလ ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီေတာ့ ဒီမီးေတြ ဘာျဖစ္လုိ႔ အေလာင္ခံရတာလဲဆုိရင္ ခုနေျပာခဲ့သလုိ အာ႐ုံေတြေနာက္ကုိ အလြယ္လုိက္တတ္တဲ့ ကုိယ့္စိတ္ကုိ သတိမျပဳ၊ မထိန္းခ်ဳပ္မိဘဲ ေရာက္လာသမွ် အာ႐ုံေတြကုိ လက္ခံလုိက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရာက္လာတဲ့ အာ႐ုံေတြကုိ လက္ခံလုိက္တဲ့ ကုိယ့္စိတ္ဟာ ေကာင္းတဲ့အာ႐ုံေတြကုိ လက္ခံမိလုိက္ရင္ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတဲ့ စကား၊ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတဲ့ ခံစားမႈမ်ိဳး ျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့အာ႐ုံေတြကုိ လက္ခံမိလုိက္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုိစိတ္ညစ္တာ၊ စိတ္တုိတာ၊ စိတ္ဆုိးတာ စတဲ့ခံစားမႈမ်ိဳးေတြလည္း အဆက္မျပတ္ ျဖစ္လာၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စတဲ့ ကိေလသာအပူမီးေတြ ႏွိပ္စက္ခံရတဲ့အခါ စိတ္မွာလည္း သန္႔ရွင္းမႈမရွိေတာ့ဘူးဆုိတာ အလြယ္တကူ သိႏုိင္ၾကပါတယ္။ မတရားလုိခ်င္တဲ့စိတ္၊ စိတ္ဆုိးစိတ္တုိ ေဒါသျဖစ္တဲ့စိတ္၊ အမွန္အမွားကုိ မခဲြျခားႏုိင္တဲ့စိတ္၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးၿပီး သူတပါးအေပၚ ႏွိမ့္ခ်လုိတဲ့စိတ္၊ မနာလုိတဲ့စိတ္၊ စုိးရိမ္ပူပန္တဲ့စိတ္ စသျဖင့္ စိတ္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကတာဟာ ဒီစိတ္ကုိ ဒီလုိမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ပူေလာင္ေစ၊ ညစ္ႏြမ္းေစတဲ့ ကိေလသာတရားေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကိေလသာရဲ႕ ဖမ္းစားတာကုိ ကုိယ္ကသတိနဲ႔ မထိန္းႏုိင္ဘဲ သူ႔အလုိအတုိင္း လုိက္မိလုိက္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ အဲဒီလုိ မေကာင္းတဲ့စိတ္ေတြ ျဖစ္လာၿပီး ပင္ကုိယ္က အျပစ္ကင္းေနတဲ့စိတ္ဟာ ဒီကိေလသာ အပူမီးေတြေၾကာင့္ ညစ္ႏြမ္းတဲ့အဆင့္အထိကုိ ေရာက္ကုန္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါကုိပဲ စကားနဲ႔ေျပာေတာ့ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတဲ့ အသုံးေတြနဲ႔ ေျပာဆုိသုံးစဲြၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ စိတ္ညစ္တာေတြဟာ ကိေလသာေတြေၾကာင့္ပဲ ဆုိတဲ့အခ်က္ကုိ သိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား ကိေလသာတရားေတြေၾကာင့္ စိတ္ေတြညစ္လာရင္ ကိေလသာကင္းတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ ကိေလသာကင္းေစတဲ့ အဆုံးအမေတြနဲ႔ အားယူၿပီး ညစ္တာကုိ သစ္ေအာင္လုပ္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအားေတြယူဖုိ႔ဆုိေတာ့ ကိေလသာအကင္းဆုံးနဲ႔ အားအရွိဆုံးျဖစ္တဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ အားကုိယူတာဟာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕အား၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရား၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈနဲ႔ ကိေလသာေတြကုိ ပါးေစၿပီး စိတ္ညစ္တာေတြကုိေဖ်ာက္ကာ ကုိယ့္စိတ္ကုိ သန္႔ရွင္းေစတာဟာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္က စိတ္မွာအညစ္အေၾကးျဖစ္ရင္ စိတ္နဲ႔ေဆးမွပဲ သန္႔ရွင္းေစႏုိင္တယ္ ဆုိတာကုိ အေၾကာင္း တုိက္ဆုိင္တုိင္း မိန္႔ေတာ္မူေလ့ရွိပါတယ္။ ကိေလသာ အပူမီးေတြေၾကာင့္ စိတ္ေတြညစ္ႏြမ္း ေနတဲ့အခါ အဲဒီစိတ္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး သတိနဲ႔ေနဖုိ႔ လမ္းညႊန္ေပးေလ့ ရွိပါတယ္။ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတာ စိတ္ကုိညစ္ေစတဲ့ ကိေလသာ တရားေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္မွာဘယ္လုိမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္သိဖုိ႔၊ ရာဂစိတ္ျဖစ္ရင္လည္း ရာဂစိတ္ျဖစ္တာကုိ သိဖုိ႔၊ ရာဂကင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္ရင္လည္း ရာဂကင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္တာကုိ သိဖုိ႔၊ ေဒါသစိတ္ျဖစ္ရင္လည္း ေဒါသစိတ္ျဖစ္တာကုိ သိဖုိ႔၊ ေမာဟစိတ္ျဖစ္ရင္လည္း ေမာဟစိတ္ျဖစ္တာကုိ သိဖုိ႔ စသျဖင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သိေနေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ ရွင္ေတာ္ဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူပါတယ္။ အရွင္ဆုံးေျပာရရင္ ဘုရားရွင္က ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိရွိၾကဖို႔နဲ႔ သတိမေမ့ၾကဖုိ႔ပဲ ဆုံးမေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶဘုရားက ဘာျဖစ္လုိ႔ ဒီလုိဆုံးမရတာလဲဆုိေတာ့ သတၱဝါေတြ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္တယ္ဆုိတာ မသိရာကေနပဲ ျဖစ္ေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီမသိမႈကုိ သိေစခ်င္တဲ့ သေဘာေၾကာင့္ ဒီလုိဆုံးမရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္။ စိတ္ရဲ႕သေဘာက သူဘာျဖစ္တယ္ဆုိတာ မသိရင္ အဲဒီမသိတာကေန စဲြေနေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာစိတ္ျဖစ္တာ၊ ညာစိတ္ျဖစ္တာကုိ မသိလုိက္ဘူးဆုိရင္ အဲဒီမသိမႈက အဆုိင္အခဲျဖစ္ၿပီး ပူေလာင္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔မ်ား ကုိယ့္စိတ္မွာ ဘာျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိလုိက္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီစိတ္ဟာ ေရွ႕ကုိဆက္မသြားေတာ့ပါဘူး။ သိလုိက္တဲ့အခုိက္မွာ ရပ္တန္႔သြားၿပီး ေနာက္ေနာက္စိတ္ေတြ ထပ္ထပ္ျဖစ္လာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔။ ကုိယ့္စိတ္မွာ ရာဂစိတ္တယ္ဆုိတာ သိလုိက္တယ္ဆုိရင္ အဲဒီရာဂစိတ္ဟာ ေပ်ာက္သြားၿပီး ေနာက္သိစိတ္ ေရာက္လာကာ အဲဒီသိစိတ္ကုိလည္း ေနာက္စိတ္က သိလုိက္မယ္ဆုိရင္ ေရွ႕စိတ္လည္း ေပ်ာက္သြားေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဟာ တစ္သတ္မွတ္တည္း ထိန္းခ်ဳပ္ထားလုိ႔ ရတဲ့အရာမဟုတ္ေတာ့ ျဖစ္ၿပီးေပ်ာက္ေပ်ာက္သြားတတ္တဲ့ ေရွ႕စိတ္ေနာက္စိတ္ ေျပာင္းလဲတဲ့ အခုိက္ေလးေတြကုိပဲ ၾကားမွာကိေလသာ မခုိေအာင္ သိေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ သိသိေနလုိ႔ ကိလသာ ၾကားမခုိေတာ့ဘူးဆုိရင္ ဒါဟာ စိတ္အညစ္အေၾကး ကင္းေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္မွာအညစ္အေၾကးကင္းရင္ စိတ္ကသန္႔ရွင္းေနၿပီး စိတ္ညစ္တာေတြလည္း ေပ်ာက္သြားေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတာ ကိေလသာ တရားေတြေၾကာင့္ပဲျဖစ္ၿပီး အဲဒီကိေလသာ ၾကားခုိေနတဲ့စိတ္ကုိ သိလုိက္လုိ႔ ေပ်ာက္သြားတယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ စိတ္ညစ္တာေတြလည္း ေပ်ာက္သြားတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ၾကပ္ၾကပ္ညစ္ေလ ကိေလသာအပူေတြ မ်ားမ်ားျဖစ္လာလုိ႔ပဲ ဆုိတာ သိေလျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး အဲဒီကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြကုိ သန္႔စင္သြားေအာင္ သတိကပ္ၿပီး သိမွတ္ေပးတဲ့ သတိပ႒ာန္အလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ကိေလသာတရားေတြရဲ႕ ပူေလာင္မႈေၾကာင့္ စိတ္မွာညစ္ႏြမ္းၿပီး စိတ္ေတြညစ္လာတယ္ဆုိရင္ အဲဒီကိေလသာေတြကုိ တုိက္ထုတ္ပစ္ႏုိင္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အားေတာ္ေတြနဲ႔ လမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကုိယူၿပီး ကုိယ့္စိတ္ကုိ ဘုရားရွိခုိးတာ၊ ေမတၱာပုိ႔တာ၊ ပရိတ္ပ႒ာန္းရြတ္တာ စတဲ့ သမထအက်င့္ တစ္ခုခု၊ ဒါမွမဟုတ္ စိတ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ႐ုပ္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာသမွ် အာ႐ုံေတြကုိ သတိကပ္ၿပီး သိမွတ္ေပးတဲ့ ဝိပႆနာအက်င့္ တစ္ခုခုမွာ အားထုတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း၊ စိတ္မ်ားမ်ားညစ္ေလ ဘုရားေရွ႕ကုိ မ်ားမ်ားေရာက္ေအာင္ သြားႏုိင္ေလျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဆုံးမၿပီး စိတ္အညစ္အေၾကးကုိ စိတ္နဲ႔ ေဆးႏုိင္ဖုိ႔လုိေၾကာင္း အဲဒီလုိ စိတ္မွာျဖစ္တဲ့ ကိေလသာအညစ္ အေၾကးေတြကုိ သတိတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး အက်င့္တရားနဲ႔ ပယ္ရွားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ညစ္ေနတဲ့စိတ္ေတြဟာ သစ္လာၾကမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ညာျဖစ္လုိ႔ စတာေတြေၾကာင့္ စိတ္ေတြညစ္ၿပီး ႐ုပ္ပါညစ္လာတတ္တဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ စိတ္ညစ္တယ္ဆုိတာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္ဝါေၾကာင့္မ ွမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ကုိယ့္စိတ္မွာလက္ခံလုိက္တဲ့ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန စတဲ့ကိေလသာ တရားေတြေၾကာင့္ ညစ္လာေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီကိေလသာတရားေတြကုိ ျပန္လည္တုိက္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ ကိေလသာကင္းေတာ္မူတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕အားနဲ႔ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကုိသာ လက္ခံလုိက္နာၿပီး ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သိေစႏုိင္တဲ့ သမထအက်င့္၊ ဝိပႆနာအက်င့္မ်ားကုိသာ မ်ားမ်ားအားထုတ္ကာ ညစ္ေနတဲ့စိတ္ကုိ သစ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း စိတ္မ်ားမ်ားညစ္ေလ ဘုရားေရွ႕ကုိ မ်ားမ်ားေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားေစဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိေပးစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

တရားစဲြလုိက္ပါ

တစ္ခါက အသိဒကာတစ္ေယာက္ အပူတႀကီး ဒုကၡမီးေတြနဲ႔ ေက်ာင္းကုိေရာက္လာၿပီး သူ႔ဒုကၡကုိ ေျပာဆုိကာ အႀကံဉာဏ္ေတာင္းလာပါတယ္။ သူက “တစ္စုံတစ္ေယာက္က သူ႔ကုိ အၿမဲလုိလုိ ႏုိင္ထက္စီးနင္း ျပဳလုပ္ၿပီး ဒုကၡေပးေနတဲ့အတြက္ သူ႔မွာ အဲဒီပုဂၢိဳလ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး စိတ္ဆင္းရဲမႈေတြနဲ႔ပဲ ႀကဳံေနရေၾကာင္း၊ ဘာမွမလုပ္၊ ဘာမွမေျပာဘဲေနရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ဟာ သူလုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္လုိ႔ရတယ္လုိ႔ထင္ၿပီး ပုိပုိအႏုိင္က်င့္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ သူ႔ကုိအသိတစ္ခုခု ရသြားေအာင္ တုံ႔ျပန္ႏုိင္မယ့္ အေကာင္းဆုံး နည္းလမ္းရွိရင္ တပည့္ေတာ္ကုိ အႀကံျပဳေပးေစခ်င္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ အႀကံဉာဏ္ ေတာင္းလာေတာ့လည္း ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ အႀကံဉာဏ္ေကာင္းတစ္ခုေတာ့ ေပးၾကည့္တာေပါ့လုိ႔ ေျပာရင္း ဘုန္းဘုန္းက သူ႔ကုိ “ေကာင္းၿပီဒကာ သူလုပ္ခ်င္သလုိ လုပ္လုိ႔မရဘူးဆုိတာ သိေအာင္လုပ္ခ်င္တယ္ ဆုိရင္ေတာ့ သူ႐ုိက္ကုိယ္႐ိုက္၊ သူမုိက္ကုိယ္မုိက္လုပ္ၿပီး သိေစတာထက္ ေလာကဥပေဒေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ တရားနည္းနဲ႔သာ သိေအာင္လုပ္တာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ၊ သူ႔အေပၚ ဒုကၡျဖစ္ေစဖုိ႔ထက္ သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး က်န္တဲ့သူေတြ ဒုကၡနည္းေစဖုိ႔ တရားဥပေဒနည္းနဲ႔ တရားစဲြလုိက္တာဟာ အသင့္ေတာ္ဆုံးပါပဲ” စသျဖင့္ အႀကံျပဳရင္း သူ႔ကုိ “တရားစဲြ”ဖုိ႔ပဲ အထပ္ထပ္ အႀကံျပဳေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ သူ႔ကုိ တရားစဲြခုိင္းတာက သူတုိ႔အခ်င္းခ်င္း အညိႇဳးအေတးေတြ ပုိႀကီးလာေအာင္ ရန္တုိက္ေပးတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေလာကေၾကာင္းအရ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈေတြ ရွိတယ္ဆုိတာ တစ္ဖက္သူအေနနဲ႔ သိသင့္သိထုိက္တာ သိသြားရေအာင္နဲ႔ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ဒုကၡေပါင္းစုံ ေတြ႕ႀကဳံေနရတဲ့ ဒီဒကာရဲ႕ ခံစားမႈေတြ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္သြားေအာင္လုိ႔ တမင္တကာ ဒီစကားကုိ ေျပာလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္ေတြးမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက ဒီလုိစကားမ်ိဳး မေျပာသင့္ဘူးလုိ႔ ထင္ေကာင္းထင္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းေျပာခ်င္တဲ့ တရားစဲြလုိက္ပါဆုိတဲ့ စကားက ဒုကၡေပါင္းစုံ ခံစားေနရတဲ့ ဒီဒကာအပါအဝင္ တျခားတျခားသူေတြကုိ ဒုကၡအေပါင္းမွ ေက်ာ္လႊားေစႏုိင္ဖုိ႔ အေကာင္းဆုံးနည္းျဖစ္တဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္မ်ားမ်ားကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လက္ကုိင္ထားၿပီး တရားအလုပ္ အားထုတ္ကာ ခံစားေနရတဲ့ ဒုကၡအ႐ႈတ္မ်ားကုိ ဖယ္ထုတ္ႏုိင္ေစလုိတဲ့ သေဘာသက္သက္ကုိသာ အဓိကရည္ရြယ္ၿပီး တရားစဲြလုိက္ပါလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းေျပာလုိတဲ့ တရားစဲြလုိက္ပါ ဆုိတာက ဘုရားတရားကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္လုိက္ပါလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ေလာကသားေတြ အေနနဲ႔ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္၊ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္လုိဒုကၡမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္းကုိ အေကာင္းဆုံး ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားေစတဲ့ နည္းကေတာ့ တရားစဲြတဲ့နည္းဟာ တကယ္ပဲ အေကာင္းဆုံးနည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိတရားစဲြလုိက္တာဟာ ေလာကဥပေဒေၾကာင္းအရပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ဓမၼလမ္းေၾကာင္းအရပဲ ၾကည့္ၾကည့္ ျပႆနာကုိ အျပစ္ကင္းေအာင္ ေျဖရွင္းတဲ့နည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼေၾကာင္းအရ ရန္ကုိရန္ခ်င္း မတုန္႔ႏွင္းတာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေပမယ့္ ေလာကေၾကာင္းအရ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ေတြက “သတၱိဗလ၊ စြမ္းထာမကုိ၊ မျပမသိ၊ ျပမွသိ၏”လုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္း အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ ျပသေပးႏုိင္မွ “ငါလုပ္သလုိ လုပ္လုိ႔မရပါလား”ဆုိတာ အသိဝင္ၿပီး ဆင္ျခင္သြားတတ္တာေတြ ရွိတတ္တဲ့အတြက္ သူ႔အေပၚမွာ ဘာအၿငိဳးအေတးမွ မထားဘဲ ေလာကပညတ္ခ်က္ ဥပေဒအတုိင္း တရားစဲြတဲ့နည္းနဲ႔ ေျဖရွင္းေစျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ေလာကေၾကာင္းအရ လုိအပ္တဲ့ သူမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ဒုကၡအတြက္ လုပ္သင့္တဲ့ တရားစဲြျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဓမၼေၾကာင္းအရ တရားစဲြေစျခင္းကေတာ့ ကုိယ္ျဖစ္တဲ့၊ ကုိယ္ခံစားရတဲ့ ဒုကၡကုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အေကာင္းဆုံး ေျဖရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ အေကာင္းဆုံး အလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ ဒုကၡဆုိတာ ကုိယ့္ကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္သလုိ သူမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးလည္း ျဖစ္ေပၚလာတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ဘယ္လုိဒုကၡမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ လက္ေတြ႕ခံစားရတာက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိဒုကၡမ်ိဳးကုိ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားေစဖုိ႔ဟာလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အားထုတ္မႈနဲ႔ပဲ ေျဖရွင္းရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေျဖရွင္းတဲ့အခါ အေကာင္ဆုံး ေျဖရွင္းနည္းျဖစ္ေအာင္ တရားစဲြၿပီး ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡမ်ားမ်ားေလ တရားမ်ားမ်ားစဲြေလျဖစ္ေအာင္ တရားအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ကုိယ့္ရဲ႕ခႏၶာဒုကၡကုိ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာသာတရားဟာ စဲြၿမဲေလ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းစားေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳေပးေလဆုိတာ လက္ေတြ႕ တရားစဲြေနၾကတဲ့သူေတြ အသိဆုံးျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ဒုကၡေပါင္းစုံ၊ ဆင္းရဲႀကဳံမွ ဘာသာတရားဘက္ကုိ လွည့္တတ္တဲ့ သူေတြမ်ားၾကေပမယ့္ ဘာသာတရားကေတာ့ ဘယ္လုိအေျခအေန၊ ဘယ္လုိအခ်ိန္အခါမွာ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကမဆုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ လုပ္ႏုိင္တဲ့သူေတြကုိ ဒုကၡအစုကေန သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေပးေနတယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ဟာ လုိအပ္လုိ႔ ခဏလုပ္တာေတာင္မွ အေကာင္းဆုံး အေထာက္အကူကုိ ေပးႏုိင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ စဲြစဲြၿမဲၿမဲသာ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ မေက်ာ္လႊားႏုိင္တဲ့ အခက္အခဲဆုိတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။

ေလာကမွာ တျခားအလုပ္ေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲေကာင္းေကာင္း ဒုကၡအေပါင္းစုံလာတဲ့အခါ အဲဒီဒုကၡေပါင္းစုံကေန လြတ္ေျမာက္ေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တာ၊ ဒုကၡအေပါင္းမွ သက္သာေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တာဟာ တရားအလုပ္ကလဲြၿပီး ဘာမွမရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ တရားအလုပ္ကိုေတာ့ လုပ္ျဖစ္ေအာင္လုပ္ပါလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘာသာတရားအလုပ္ဆုိတာ လုပ္ႏုိင္ရင္ လုပ္ႏုိင္တာနဲ႔အမွ် ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းစားေရးကုိ အေထာက္အကူ ေပးႏုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီး မလုပ္ႏုိင္တာေတာင္မွ တစ္ေန႔နည္းနည္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ရွိေနေအာင္ လုပ္သင့္ၾကပါတယ္။ တရားအလုပ္ကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္တဲ့အပုိင္းမွာ အသက္အရြယ္နဲ႔ မဆုိင္သလုိ ရာထူးဂုဏ္ဝါေတြနဲ႔လည္း မဆုိင္ပါဘူး။ ဘယ္သူမဆုိ လုပ္ႏုိင္ရင္ လုပ္ႏုိင္သေလာက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြကုိ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ စဲြၿမဲတဲ့ တရားအလုပ္ တစ္ခုခုကုိ လုပ္ထားႏုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ အခက္အခဲ ႀကဳံလာတဲ့အခါ ဒီတရားေတြက ကုိယ့္ကုိေစာင့္မကယ္တင္မႈကုိ ျပဳေနမွာအမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ဟာ အေသးအဖဲြေလးဆုိၿပီး ဘာမွမျဖစ္ေလာက္ဘူးလုိ႔ သေဘာထားလုိ႔ မရပါဘူး။ အေသးေလးေတြ စုမိလာရင္ အဆုိင္အခဲျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေကာင္းေတြ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိၾကပါစုိ႔။ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ဘုရားရွိခုိးတဲ့ အလုပ္ေလးေတြ၊ သရဏဂုံကုိ ပြားမ်ားတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ၊ ဂုဏ္ေတာ္တစ္ခု ဂါထာတစ္ခုခုကုိ ဝတ္မပ်က္ေအာင္ ထုံလႊြမ္းထားတဲ့ အက်င့္ေလးေတြ စတာေတြဟာ အခ်ိန္အမ်ားႀကီး မေပးရဘဲ ကုိယ့္အတြက္ စဲြစဲြၿမဲၿမဲလုပ္ထားရင္ စဲြထားႏုိင္တာန႔ဲအမွ် အားအင္ေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ စဲြၿမဲေနဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ တရားတစ္ခုခုကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ေနႏုိင္တာကုိပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က ဒါဟာ တရားစဲြတာလုိ႔ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိဆုိေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္း တရားစဲြၾကဖုိ႔ လုိေနတာ ေသခ်ာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားမစဲြရင္ မတရားေတြရဲ႕ စဲြရာေနာက္ကုိပါသြားၿပီး ဆင္းရဲဒုကၡေတြဟာလည္း မၾကာမၾကာ ေရာက္လာေနတတ္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားအလုပ္ေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္ လုပ္တဲ့ေနရာမွာ အေျခခံအက်ဆုံး အလုပ္က ကုိယ္က်င့္သီလပုိင္းကုိ စဲြၿမဲေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလအက်င့္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး တျခားဒါနအလုပ္၊ သမထအလုပ္၊ ဝိပႆနာ အလုပ္ေတြကုိ တစ္ေန႔ နည္းနည္းပဲျဖစ္ျဖစ္ စဲြၿမဲႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း သီလကုိအေျခခံတဲ့ သမထဝိပႆနာ အလုပ္ေလးေတြကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ လုပ္ထားႏုိင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္ဟာ တရားစဲြေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ေနၿပီး အဲဒီလုိ တရားအလုပ္ကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ ရွိထားၿပီဆုိရင္လည္း သူ႔အတြက္ကေတာ့ ပစၥဳပၸန္ေရာ သံသရာမွာပါ ဒုကၡမွန္သမွ်ကုိ အခက္အခဲမရွိ အလြယ္တကူ ေက်ာ္လႊားလာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ နည္းတာမ်ားတာ အဓိကမဟုတ္ဘဲ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ကသာ အဓိကျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ေလာကေၾကာင္းမွာလည္း ေလာကေၾကာင္းအရ အျပစ္ကင္းတဲ့ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက တရားစဲြတာေတြ ရွိသလုိ ဓမၼေၾကာင္းမွာလည္း ဓမၼေၾကာင္းအရ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းစားရေအာင္ တရားစဲြဖုိ႔ လုိအပ္တာေတြလည္း ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ေလာကေၾကာင္းမွာ အျပစ္ကင္းေအာင္ တရားဥပေဒနဲ႔ ေျဖရွင္းၾကသလုိ ဓမၼေၾကာင္းအရလည္း ပစၥဳပၸန္ သံသရာ အျပစ္ကင္းေအာင္ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲေအာင္လုပ္ၿပီး စိတ္ပန္းလူပန္း ျဖစ္ၾကရတဲ့ ဒုကၡအစုကုိ တရားနဲ႔အညီ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားစဲြထားရင္ မတရားေတြကုိ လဲႊထားၿပီး ျဖစ္တဲ့အတြက္ တရားအလုပ္ကုိ စဲြသြားေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအလုပ္ဟာ စဲြၿမဲေအာင္လုပ္ထားရင္ စဲြၿမဲတာနဲ႔အမွ် အားအင္အစုကုိ ပုိၿပီးတုိးပြားေစတဲ့အတြက္ ဒုကၡမ်ားေလေလ တရားစဲြေလေလျဖစ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း ျပႆနာေပါင္းစုံနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနၾကရတဲ့ ေလာကသားမ်ားအေနနဲ႔ ေလာကမွာ ေတြ႕ႀကဳံေနရတဲ့ အခက္အခဲမ်ားကုိ အေကာင္းဆုံး ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ေလာကသတ္မွတ္ထားတဲ့ တရားဥပေဒနဲ႔အညီ ေနထုိင္က်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ ေလာကတရားကုိ စဲြထားဖုိ႔ လုိသလုိ ဓမၼေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ လမ္းညႊန္မ်ားနဲ႔အညီ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ အေျခခံတဲ့ သမထဝိပႆနာ အလုပ္မ်ားကုိ စဲြၿမဲစြာ လုိက္နာက်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ ဘာသာတရားကုိစဲြၿမဲထားဖုိ႔လည္း လုိအပ္တဲ့အေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း အေကာင္းတကာ အေကာင္းဆုံးမွာ တရာအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲစြာလုပ္ကုိင္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝမွာ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာေကာင္းစားႏုိင္ဖုိ႔ တရားအလုပ္ကုိ စဲြၿမဲစြာ လုပ္လုိက္ၾကပါစုိ႔လုိ႔ ထပ္မံအသိေပး တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး တရားစဲြႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား