သူမေတာ္လည္း ကုိယ္ေကာင္းၾကစုိ႔

“သူေတာ္ေကာင္း”ဆုိတဲ့ စကားေလးကုိ တစ္ခ်ိဳ႕က “သူေတာ္မွ ကုိယ္ေကာင္းမယ္”ဆုိတဲ့ ကေလးကလား အေတြးေလးေတြနဲ႔ ေျပာတတ္ၾကပါတယ္။ ဒီသေဘာက “သူမေတာ္ရင္ ကုိယ္လည္းမေတာ္ႏုိင္၊ သူမေကာင္းရင္ ကုိယ္လည္းမေကာင္းႏုိင္၊ သူမေျပာင္းရင္ ကုိယ္လည္း မေျပာင္းႏုိင္ဘူး”ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္မ်ိဳးပါ။ တကယ္ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ စိတ္သေဘာထားဟာ “သူမေတာ္လည္း ကုိယ္ေကာင္းမယ္” ဆုိတဲ့ သေဘာထားမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူမေတာ္ရင္ ေတာ္လာေအာင္ ကုိယ္ကေကာင္းေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္တတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးကသာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားရဲ႕ သေဘာထား အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ “ဘယ္သူတရားပ်က္ပ်က္ ကုိယ္မပ်က္ေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္ျခင္းမ်ိဳး”လုိ႔ ဆုိရင္ ပုိမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ဆုိေတာ့ကား သူမေတာ္လုိ႔ ကုိယ္မေတာ္ရင္၊ သူမေကာင္းလုိ႔ ကုိယ္မေကာင္းရင္ သူလည္းမေတာ္ ကုိယ္လည္းမေကာင္း ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ သူေတာ္လာေအာင္ ကုိယ္ကအရင္ ေကာင္းၾကည့္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ သူမေတာ္လည္း ကုိယ္ကေတာ္ျပၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒါမွ သူလည္း တျဖည္းျဖည္းေျပာင္းလာ၊ ေကာင္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ေလာကမွာရိွတဲ့ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ငါဆုိတဲ့အတၱစဲြေလးေတြ ခံေနၾကေတာ့ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အၿပိဳင္ျဖစ္လာၾကတဲ့အခါ သူျဖစ္သလုိ ကုိယ္လည္း လုိက္ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ သူမေကာင္းရင္ ကုိယ္လည္းလုိက္ၿပီး မေကာင္းျဖစ္တတ္၊ သူေဒါသထြက္ရင္ ကုိယ္လည္းလုိက္ထြက္တတ္၊ သူမေက်နပ္ရင္ ကုိယ္လည္းလုိက္ၿပီး မေက်မနပ္ျဖစ္တတ္၊ သူဒီလုိဆက္ဆံရင္ ကုိယ္လည္းလုိက္ၿပီး သူနဲ႔အၿပိဳင္ ဆက္ဆံတတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ကုိယ္ေကာင္းရဲ႕သားနဲ႔ သူမေကာင္းတဲ့အခါ ကုိယ္ပါလုိက္ၿပီး မေကာင္းတဲ့အထိ ေျပာင္းတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိသာ သူမေကာင္းလုိ႔ ကုိယ္မေကာင္းျဖစ္ၾက၊ သူမေတာ္လုိ႔ ကုိယ္မေတာ္ ျဖစ္ၾကမယ္ဆုိရင္ သူလည္းမေကာင္း ကုိယ္လည္းမေကာင္း၊ သူလည္းမေတာ္ ကုိယ္လည္းမေတာ္ ျဖစ္ၾကမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ေတာ့ မေတာ္မေကာင္းမေျပာင္း သံသရာက ရွည္သထက္ ရွည္ေနၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျဖစ္သင့္တာက သူ႔ကုိေျပာင္းခ်င္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အရင္ေျပာင္းၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သူ႔ကုိျပင္ခ်င္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း ျပင္သင့္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဘယ္လုိမ်ိဳးကစၿပီး ျပင္သင့္သလဲဆုိရင္ အေတြးအေခၚက စၿပီး ျပင္သင့္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က “ငါဒီေလာက္ေကာင္းရဲ႕သားနဲ႔ ငါ့့အေပၚကုိ…” စတဲ့ အေတြမ်ိဳးေတြ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေတြမ်ိဳးကစၿပီး ျပင္သင့္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဒီလုိေတြးမိတတ္တာကုိက ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ သူနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး တစ္ခုခု တုန္႔ျပန္မႈေကာင္းကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနတဲ့ သေဘာရွိေနသလုိ ကုိေမွ်ာ္လင့္တဲ့အတုိင္း မျဖစ္လာတဲ့အခါ မျဖစ္ရေကာင္းလားဆုိတဲ့ အမွတ္အေတးေလးေတြ ျဖစ္တတ္လုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမွ်ာ္လင့္ေနတယ္ဆုိကတည္းက ေမွ်ာ္လင့္မႈရဲ႕ေနာက္မွာ ကုိယ္ေမွ်ာ္လင့္တဲ့အတုိင္း ျဖစ္မလာရင္ “ငါဒီေလာက္ ေကာင္းရဲ႕သားနဲ႔” စတဲ့ အေတြးေတြ ေပၚေပါက္လာၿပီး အေသးအဖဲြေလးေတြကစၿပီး အၿငိဳးအေတးေလးေတြ ျဖစ္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ျဖစ္တတ္တဲ့ တစ္စတစ္စ အေတြးလဲြေလးေတြကစၿပီး ၾကာေတာ့အဆုိင္အခဲ ျဖစ္လာကာ သူ႔ကုိယ္ေျပာင္းဖုိ႔လုပ္ရင္း ကုိယ္ပါသူလုိ႔ ျဖစ္လာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ သူ႔ကုိျပင္ရင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မျမင္မိၾက၊ မျပင္မိၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပင္ဖုိ႔ဆုိတာ အရင္ဆုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သိဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ ဆုိတာက တစ္ခ်ိဳ႕ ေတာ္ေတာ္ဗဟုသုတမ်ား၊ အသိမ်ား၊ အဖတ္မ်ားၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ သိထားသေလာက္၊ ဖတ္ထားသေလာက္၊ ေျပာေနသေလာက္ မဟုတ္တာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဖတ္မွတ္ေလ့လာမႈေတြ မ်ားေနေပမယ့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ဆင္ျခင္တတ္၊ ကုိယ္ကုိယ္ကုိ ျပန္ျမင္တတ္တဲ့ အက်င့္က အားနည္းေနေတာ့ ကုိယ္ဘာျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာလည္း မသိဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တကယ္မသိတဲ့ သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အရင္သိေအာင္လုပ္ပါလုိ႔ ဆုိရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ တကယ္သိလာၿပီဆုိရင္ အဲဒီအသိေနာက္ကုိ အက်င့္လုိက္ၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ သိၿပီးျမင္၊ ျမင္ၿပီးျပင္မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ အသိေနာက္ကုိ အက်င့္လုိက္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

လူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းပဲျဖစ္ျဖစ္ သိထားသေလာက္ အက်င့္မေရာက္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း သိဖုိ႔မလြယ္လွပါဘူး။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မသိရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိျပင္ဖုိ႔လည္း မလြယ္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က မျပင္ဘဲ သူမ်ားကုိ ျပင္ဖုိ႔ေျပာေနလုိ႔ကေတာ့ သူတပါးလည္း ျပင္ဖုိ႔မလြယ္လွပါဘူး။ အေျပာခံရတဲ့သူက သူေတာ္ေကာင္းတရားအေပၚ ခံယူခ်က္ေကာင္းတဲ့ သူျဖစ္လုိ႔ ေျပာင္းျပင္သြားရင္လည္း ကုိယ္ေျပာလုိက္လုိ႔ သူေကာင္းသြားေပမယ့္ ကုိယ္ကေတာ့ မေကာင္းတာက မေကာင္းတာပဲ ျဖစ္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတပါးကုိ ေတာ္ေစခ်င္ရင္၊ သူတပါးကုိ ေကာင္းေစခ်င္ရင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အရင္ေျပာင္းျပင္ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္မွာ အထက္တန္းကုိေရာက္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕၊ ေခါင္းေဆာင္လုပ္ေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕၊ ဆရာအျဖစ္ ခံယူထားၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တစ္ခ်ိဳ႕က သူတပါးအေပၚ အေကာင္းဆုံးစကား၊ အေကာင္းဆုံး တရားေတြနဲ႔ ေဟာေျပာေပးၾက၊ လမ္းညႊန္ေပးၾကေပမယ့္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ေျပာတဲ့အတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးမႈ မရွိၾကတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ သူတပါးေတြကုိ ေလာဘမႀကီးဖုိ႔၊ ေဒါသမႀကီးဖုိ႔၊ ဣႆာမစၧရိယ မမ်ားဖုိ႔၊ မာနမႀကီးဖုိ႔ စသျဖင့္ သြန္သင္ျပသ ဆုံးမၾကေပမယ့္ မိမိတုိ႔ ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ ေဒါသႀကီးလုိက္ၾကတာ၊ ေလာဘႀကီးလုိက္ၾကတာ၊ မာနႀကီးလုိက္ၾကတာ အလြန္ပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးက တက္သစ္စ ဓမၼကထိ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးကုိ “ေမာင္ပဥၨင္းတုိ႔ သူမ်ားေတြကုိပဲ က်င့္ဖုိ႔ေျပာမေနၾကနဲ႔၊ ကုိယ္က်င့္ဖုိ႔လည္း ခ်န္ထားၾကဦး”လုိ႔ သတိေပး ဆုံးမေတာ္မူတာ ျဖစ္မွာပါ။

ပညာရွိစကား သိပ္မွတ္သားစရာေကာင္းပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီး ေျပာသလုိ သူမ်ားကုိပဲ ေဟာေနေျပာေနလုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ေဟာတဲ့အတုိင္း၊ ေျပာတဲ့အတုိင္း က်င့္ႏုိင္မွ ကုိယ္လည္း အက်ိဳးရွိ၊ သူလည္းအက်ိဳးရွိမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟုတ္လုိ႔ကေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးမိန္႔သလုိ ကုိယ္က်င့္ဖုိ႔ မက်န္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကမွျဖင့္ ဒုကၡ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အရင္က်င့္၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေတာ္ေအာင္လုပ္ၿပီးမွ သူတပါးကုိ ေတာ္ေစၾကရ၊ ျပင္ေစၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ကမက်င့္၊ ကုိယ္ကမေတာ္ဘဲနဲ႔ သူတပါးကုိ ေတာ္လာေစဖုိ႔ဆုိတာ မလြယ္တဲ့ကိစၥပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား သိထားတဲ့ အသိေတြမ်ားၿပီး အက်င့္ေတြလည္း မ်ားလာတဲ့အခါ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေတာ္လာၿပီလို႔ ေျပာလုိက ေျပာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ကေတာ္လာၿပီဆုိ သူမ်ားကလည္း ကုိယ့္ကုိေတာ္ေအာင္ ျပဳမႈဆက္ဆံ ေျပာဆုိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္တာကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး သူမ်ားလည္း ေတာ္လာစရာ အေၾကာင္းရွိပါတယ္။ အဲဒီလုိကုိယ္လည္းေတာ္၊ ကုိယ့္ကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး သူမ်ားလည္း ေတာ္လာၿပီဆုိရင္ ဒါဟာ သူေတာ္ေကာင္းရဲ႕ သေဘာေတြ တျဖည္းျဖည္း ထင္လာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ေတာ္ျပတဲ့အတြက္ သူတပါးလည္း ေတာ္လာတာျဖစ္လုိ႔ ကုိယ့္အတြက္လည္း ေကာင္းလာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ္ေကာင္းတဲ့အတြက္ သူေျပာင္းလာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခါတစ္ေလက်ေတာ့ ကုိယ္ကဘယ္ေလာက္ပဲ ေတာ္ေတာ္၊ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း သူတပါးေတြက အေကာင္းမျမင္ဘဲ မေျပာင္းျပင္ၾကတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခါမ်ိဳးမွာ ပုထုဇဥ္သဘာဝ စိတ္မွာ အလုိမက်တတ္တာေတြ ရွိေနတတ္ၿပီး မထူးပါဘူးကြာဆုိၿပီး သူနဲ႔အၿပိဳင္ အရြဲ႕တုိက္တာေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ကုိယ္ေကာင္းရဲ႕သား၊ ကုိယ္ေတာ္ရဲ႕သားနဲ႔ သူကေျပာင္းမလာဘူး၊ ေတာ္မလားဘူးဆုိလည္း ဒါဘာျဖစ္ေသးလဲ။ ကုိယ္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔က အဓိကပဲ မဟုတ္လား။ သူေျပာင္းၿပီး သူေကာင္းဖုိ႔ထက္ ကုိယ္အရင္ေျပာင္းၿပီး ကုိယ္ေကာင္းဖုိ႔က အဓိကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေျပာင္းတာမေျပာင္းတာ သူ႔အပုိင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ဘက္ကလည္း အခ်ိန္တန္ၿပီး ကိုယ္ေကာင္းေနတာကုိ သိတဲ့အခါက်ရင္ သူ႔အလုိလုိ ေျပာင္းလာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ သိပ္ပူစရာ မရွိပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အရင္ဆုံး အသိေနာက္ကုိ အက်င့္လုိက္ၿပီး ေကာင္းေအာင္ျပင္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ သူမေကာင္းလုိ႔ ကုိယ္မေကာင္းဘူးဆုိရင္ ကုိယ္လည္း မေကာင္းစာရင္းဝင္ျဖစ္ၿပီး အကုန္မေကာင္းသူေတြပဲ ျဖစ္ကုန္ၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက “လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ကုိယ္ေကာင္းဖုိ႔ထက္ သူေကာင္းတာကုိ လုိခ်င္ၾကတာမ်ားၿပီး သူမေကာင္းရင္ ကုိယ္လည္း မေကာင္းခ်င္ၾကတဲ့သူေတြ မ်ားေနတဲ့အတြက္ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အၿပိဳင္ျဖစ္ကာ မေကာင္းတာေတြပဲ အျဖစ္မ်ားေနတတ္ေၾကာင္း၊ အမွန္ေတာ့ သူေတာ္ဖုိ႔ ေကာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ကုိယ္ကလည္းေတာ္မွ၊ ကုိယ္လည္းေကာင္းမွ သူလည္းေျပာင္းလာမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ သူေတာ္သူေကာင္းတာကုိ လုိခ်င္ရင္ ကုိယ္ကအရင္ေတာ္ေကာင္းျပရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တကယ္လုိ႔ ကုိယ္ကေတာ္ေကာင္းေပမယ့္ သူကမေတာ္မေကာင္းဘူးဆုိလည္း ဒါကသူ႔ဘက္က အပုိင္းပဲျဖစ္ၿပီး ကုိယ့္ဘက္ကေတာ့ အရင္ဆုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေတာ္ေအာင္ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားက်င့္ႀကံသင့္ေၾကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ သေဘာကုိၾကည့္ရင္ သူေတာ္ေတာ္ မေတာ္ေတာ္၊ သူေကာင္းေကာင္း မေကာင္းေကာင္း ကုိယ္ေကာင္းေအာင္၊ ကုိယ္ေတာ္ေအာင္ ေနထုိင္က်င့္သုံးတတ္ၾကတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္အေနနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းေတြေလာက္ မက်င့္သုံးႏုိင္ေသးရင္လည္း အတတ္ႏုိင္ဆုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေတာ့ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ အသိေနာက္ကုိ အက်င့္လုိက္ၿပီး ေနထုိင္က်င့္သုံးသင့္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္မွ ကုိယ္ေကာင္းၾကမယ္လုိ႔ ဆုိတတ္ၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ အဲဒီလုိ သူဘက္ကုိယ့္ဘက္ အၿပိဳင္သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကမယ့္အစား ကုိယ့္ကုိယ္ကုိအရင္ဆုံး ေတာ္ေကာင္းလာေအာင္ က်င့္သုံးၿပီး သူမေတာ္လည္း ကုိယ္ေကာင္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ သူေတာ္လာေအာင္ ေျပာင္းႏုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ အေကာင္းဆုံး အျမတ္ဆုံးအက်င့္ တစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ သူ႔ဘက္က တုန္႔ျပန္မႈကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကဖုိ႔ထက္ ကုိယ့္ဘက္ကသာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ၿပီး သူမေတာ္လည္း ကုိယ္ေကာင္းၾကည့္ၾကပါစုိ႔လုိ႔ အႀကံျပဳရင္း တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

“သတိက အခ်ဳပ္”

“သဒၶါက အထုတ္
ဝိရိယက အလုပ္
သတိက အခ်ဳပ္
သမာဓိက အအုပ္
ပညာက အဟုတ္”
ဆုိေတာ့ အေကာင္းအားလုံးေတြထဲမွာ သတိက အခ်ဳပ္ပါ။ ဘယ္တရားေတြ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း သတိမပါရင္ ဘယ္ဟာမွ မတိက် မျပည့္ဝႏုိင္ပါဘူး။ သတိလြတ္ရင္ အသိေသပါတယ္။ ဘယ္အလုပ္မွ တရားပုံစံနဲ႔ မလႈပ္ရွားႏုိင္ပါဘူး။ သတိရွိမွ အသိဟာ ရွင္သန္ႏုိင္တယ္။ တရားစြမ္းအားပုံစံနဲ႔ လႈပ္ရွားႏုိင္တယ္။ သတိရွိရင္ ဘာမဆုိ အလုပ္ျဖစ္တယ္။ ဘဝရဲ႕ အဓိက အသက္လုိ႔ ဆုိရင္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တာပဲ။

သတိဟာ ဘယ္အလုပ္မဆုိ အခ်ိန္မွီၿပီးေအာင္ လုပ္ေပးႏုိင္တာျဖစ္လုိ႔ အခ်ိန္ထိန္း ကိရိယာပါ။ အာ႐ုံအမ်ိဳး မ်ိဳးေၾကာင့္ စိတ္မွာကိေလသာ အပူမီးမေတာက္ရေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေပးႏုိင္တာေၾကာင့္ အာ႐ုံထိန္း ကိရိယာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကုိ ခြန္အားရွိရွိ အခ်ိန္ျပည့္ အလုပ္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ အစီအစဥ္နဲ႔ ထိန္းေပးရတာျဖစ္လုိ႔ စိတ္ထိန္း ကိရိယာလုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ ဒီသုံးမ်ိဳးဟာ စကားအေခၚအေဝၚ ကဲြျပားေပမယ့္ အလုပ္သေဘာကေတာ့ အတူတူပါပဲ။ အာ႐ုံတုိင္းမိေတာ့ အခ်ိန္တုိင္းသိတယ္။ အခ်ိန္တုိင္းသိရင္လည္း စိတ္ဟာ ထိန္းၿပီးသားပါ။
(တိပိဋက ေယာဆရာေတာ္)

Read more »

ဓမၼျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ျခင္း

သတၱဝါမွန္သမွ် မိမိတုိ႔၏ ဘဝကုိ လွပလုိၾက၏။ လွပသည့္ ဘဝကုိတည္ေဆာက္လုိၾက၏။ သာယာသည့္ဘဝ၊ ေအးခ်မ္းသည့္ဘဝ၊ ေဘးမသန္းသည့္ဘဝကုိ လုိလားၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ထုိထုိဘဝ လွပေစရန္ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ပုံေဖာ္ၾက၊ တည္ေဆာက္ၾက၊ ဖန္တီးၾကျခင္း ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕က ဘဝကုိ ကာယျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ဓနျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ဉာဏျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က အရွိန္အဝါျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕က ဂုဏ္ပကာသနျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾက၏။ မည္သည့္နည္းျဖင့္ မည္သုိ႔ပင္ တည္ေဆာက္ထားေသာ္လည္း ထုိတည္ေဆာက္မႈမ်ားတြင္ ဓမၼမပါလွ်င္ကား အခိုက္အတန္႔မွ်သာ တည္ေဆာက္ႏုိင္၏။ ဓမၼ“အား”ျဖင့္ ပံ့ပုိးမထား၊ ထိန္းခ်ဳပ္မထားလွ်င္ ထုိထုိနည္းျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးသည္ ေရရွည္တည္တ့ံရန္ မလြယ္ကူလွေပ။ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ လွပေစရန္ တည္ေဆာက္ထားမႈ မျဖစ္ႏုိင္လွေပ။ ဓမၼပါမွ ဘဝသာယာၿပီး အလွျဖာႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ယခုမ်က္ေမွာက္ဘဝမွသည္ ေနာင္သံသရာ၊ ထုိမွနိဗၺာန္တုိင္ေအာင္ သာယာလွပသည့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္လုိသူမ်ားသည္ ဓမၼျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္သင့္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ျဖစ္၏။

လူအေတာ္မ်ားမ်ားက ဓမၼဟုဆုိလာလွ်င္ အသက္ႀကီးသူမ်ား၊ ေသခါနီးသူမ်ား၊ ဘဝကူးေကာင္းလုိသူမ်ား စသူတုိ႔ အတြက္သာ လုိအပ္သည္ဟု ထင္မွတ္တတ္၏။ အထူးသျဖင့္ ပညာရွာေနၾကသည့္ ပထမအရြယ္ လူငယ္မ်ား၊ ဥစၥာရွာေနၾကသည့္ ဒုတိယအရြယ္ လူရြယ္မ်ားက မိမိတုိ႔၏ အရြယ္မ်ားသည္ ဓမၼရွာရမည့္အရြယ္ မဟုတ္၊ ဓမၼရွာရမည့္ အရြယ္သည္ အုိမင္းမစြမ္းျဖစ္လာသည့္ တတိယအရြယ္သာ ျဖစ္သည္ဟု ခံယူထားတတ္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ပညာရွာေနသည့္အခ်ိန္၊ ဥစၥာရွာေနသည့္ အခ်ိန္မ်ားတြင္ ဓမၼျဖင့္ ေဝးေနၾကၿပီး ဓမၼအားမပါဘဲ မိမိတုိ႔၏ အရြယ္မ်ားကုိ တည္ေဆာက္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ျပႆနာမွာ ဓမၼမပါဘဲ တည္ေဆာက္ထားသျဖင့္ ပထမအရြယ္တြင္လည္း ဘဝကုိ ေကာင္းစြာတည္ေဆာက္ႏုိင္ျခင္း မရွိသကဲ့သုိ႔ ဒုတိယအရြယ္တြင္လည္း ဘဝမွာ ဖ႐ုိဖရဲ ျပန္႔ႀကဲေနၿမဲသာ ျဖစ္ေနသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ တတိယအရြယ္ေရာက္လာမွ ဘဝကုိ ဓမၼျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကစုိ႔ဟု ဆုိျပန္ေသာ္လည္း အုိမင္းမစြမ္း ျဖစ္လာမႈက “အုိရင္မင္း မစြမ္းေတာ့ဘူး”ဟု ဆုိသကဲ့ျဖစ္ကာ အႏွစ္ရွာမရဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကေပ၏။

စင္စစ္ဓမၼသည္ ဘဝသာျဖစ္၏။ ဓမၼပါမွ ဘဝသာယာမည္ျဖစ္ၿပီး အလွျဖာႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ရာတြင္ ဓမၼကုိ အေျချပဳမွ ဘဝလူေနမႈတြင္လည္း အစစအရာရာ အဆင္ေျပမႈမ်ား ျဖစ္ေစႏုိင္ေပ၏။ ဘဝထဲတြင္ ဓမၼတဲြေနမွ ဘဝလည္း မလဲြမေသြ တည့္မတ္ေနမည္ ျဖစ္၏။ ဤ၌ဆုိလုိသည့္ ဓမၼဟူသည္ အက်င့္သိကၡာ၊ တည္ၾကည္မႈႏွင့္ ပညာဉာဏ္ရွိမႈမ်ားကုိ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္၏။ စာစကားျဖင့္ ေျပာလွ်င္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဟူသည့္ သိကၡာသုံးရပ္ အက်င့္ျမတ္ တရားမ်ားပင္ျဖစ္၏။ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ရာတြင္ ကုိယ္က်င့္တရားသည္ အလြန္အေရးႀကီးလွ၏။ ထုိအတူ စိတ္ကုိတည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ျဖစ္ေစမည့္ တည္ၾကည္မႈ သမာဓိတရားႏွင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး၊ အေကာင္းအဆုိး၊ အမွားအမွန္ကုိ ႏႈိင္းခ်ိန္ႏုိင္သည့္ ပညာဉာဏ္သည္လည္း အထူးလုိအပ္လွ၏။ ထုိသုိ႔ေသာ အက်င့္တရား၊ တည္ၾကည္မႈအားႏွင့္ ဆင္ျခင္မႈအားကုိ အေျခခံကာ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ထားသင့္၏။ ထုိတရားမ်ားကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဘဝသည္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ မည္သုိ႔ပင္ ေျပာင္းလဲေဖာက္ျပန္ေသာ္လည္း တုန္လႈပ္မႈမရွိ၊ ေၾကာက္ရြံ႕မႈမရွိဘဲ အရာအားလုံးကုိ ေက်ာ္လႊားကာ အေကာင္းဆုံး အေနအထားတြင္ ရွိေနတတ္ေပ၏။ ဓမၼကုိ အေျခခံကာ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဘဝသည္ အတက္အက် အနိမ့္အျမင့္ဟူသည့္ ေလာကဓံဒီလႈိင္း၏ ႐ုိက္ပုတ္မႈဒဏ္ကုိ ႀကံ႕ႀကံ႕ခံကာ လုိရာပန္းတုိင္ အေရာက္လွမ္းႏုိင္၏။ ေလာကဓံႏွင့္ ႀကဳံလာလွ်င္ တုန္လႈပ္မႈမရွိသည့္ ဘဝသည္ ႀကံ႕ခုိင္သည့္ဘဝ၊ အားရွိသည့္ဘဝ၊ တည္ၿငိမ္သည့္ ဘဝသာ ျဖစ္သျဖင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ဘဝမ်ိဳးကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ ဓမၼကုိသာ အေျခခံၾကရမည္ ျဖစ္ပါ၏။

သုိ႔ေသာ္ ခက္သည္မွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက လက္ေတြ႕တြင္ ဘဝကုိ ဓမၼမပါဘဲ တည္ေဆာက္ေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဓမၼကုိ လစ္လ်ဴ႐ႈကာ မၿမဲသည့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာမ်ားျဖင့္ ဖန္တီးတတ္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ စည္းစိမ္ဥစၥာျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္သူမ်ား၊ ရာထူးဂုဏ္ျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္သူမ်ား၊ ေလာကီပညာရပ္မ်ားျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္သူမ်ားအျဖစ္ တဒဂၤဘဝကုိ တည္ေဆာက္ကာ ဓမၼကုိ ေဘးဖယ္ထားတတ္ၾကျခင္းပင္ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕မွာ ဓမၼမပါဘဲ ခဏတာျဖစ္သည့္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ေနၾကသျဖင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာကုိ အမွီျပဳ၍ မာန္မာနတက္တတ္ၾကသကဲ့သုိ႔ ထုိစည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ပ်က္သြားသည့္ အခါတြင္လည္း အလြန္ေသာက ျဖစ္တတ္ၾကျပန္၏။ အခ်ိဳ႕လည္း ဘဝကုိ ဓမၼမပါဘဲ ရာထူးပါဝါမ်ား၊ ေလာကီအတတ္ပညာမ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ေနၾကသျဖင့္ ထုိဂုဏ္မ်ားကုိ အမွီျပဳ၍ ဂုဏ္ေမာက္ကာ အမွန္ေပ်ာက္ေန တတ္ၾကသကဲ့သုိ႔ ထုိဂုဏ္မ်ားေပ်ာက္သည့္ အခါတြင္လည္း ဓမၼမရွိသျဖင့္ ေျဖဆည္ရာလည္း မရွိဘဲ ျဖစ္တတ္ၾကျပန္၏။

အမွန္အားျဖင့္ ဘဝတြင္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား၊ အတတ္ပညာမ်ား၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္မ်ား မည္မွ်ပင္ ျမင့္မားမ်ားျပား ေနေသာ္လည္း သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟူသည့္ သိကၡာသုံးပါး အက်င့္တရား ရွားပါးလွ်င္ကား ထုိျမင့္မားသည့္ အရာမ်ားဟု ထင္ေနတတ္သည့္ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာစသည္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဘဝသည္ အခ်ည္းႏွီးသာ ျဖစ္ေနေပ၏။ သိကၡာသုံးပါးျဖင့္ အားျဖည့္ထားမႈ မရွိသည့္ ဘဝသည္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ျဖစ္တတ္သကဲ့သုိ႔ ဖ႐ုိဖရဲလည္းျဖစ္တတ္ကာ အမွားအမွန္လည္း မခဲြျခားတတ္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ေပ၏။ မွန္၏။ ဘဝတစ္ခုကုိ တည္ေဆာက္ရာတြင္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ မျဖစ္ေရးအတြက္ သီလသိကၡာသည္ အထူးလုိအပ္လွ၏။ သီလဟုဆုိလွ်င္ အေတာ္မ်ားမ်ားက ငါးပါးရွစ္ပါး ကုိးပါးဆယ္ပါးစသည့္ သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိသာ ေျပးျမင္တတ္၏။ စင္စစ္ မိမိတုိ႔ က်င္လည္ေနၾကရသည့္ ေန႔စဥ္ဘဝမ်ားတြင္ ကုိယ္အမူအရာမ်ားျဖင့္ မိမိသူတပါး မထိခုိက္ေအာင္၊ ႏႈတ္စကားျဖင့္ မိမိသူတပါး မထိပါးေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္ျခင္း၊ သူ႔ေက်ာင္းေန သူ႔စာအံ ဆုိသကဲ့သုိ႔ ေနရာဌာနအသီးသီးတြင္ ခ်မွတ္ထားသည့္ စည္းကမ္းမ်ားကုိ ေစာင့္စည္းေနထုိင္ျခင္း စသည္မ်ားသည္လည္း သီလတရားမ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ ကုိယ္ႏႈတ္အမူအရာမ်ားႏွင့္ မိမိသူတပါး မထိခုိက္ေအာင္ ခ်မွတ္ထားသည့္ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းေနထုိင္ျခင္းသည္ ဓမၼကုိ အေျခခံထားသည့္ ဘဝတည္ေဆာက္မႈပင္ ျဖစ္ေပ၏။

ထုိ႔အတူ ဘဝကုိတည္ေဆာက္ရာတြင္ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ျဖင့္ ခုိင္မာမႈ ရွိေစရန္ သမာဓိသိကၡာကုိ အားျပဳေပးရန္ လုိအပ္လွ၏။ သမာဓိ၏ သေဘာသည္ တည္ၾကည္ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ သမာဓိကုိ အေျခခံထားသည့္ ဘဝတည္ေဆာက္မႈသည္ ဟုိလုိလုိဒီလုိလုိ ဟုိမေရာက္ဒီမေရာက္ ျဖစ္တတ္သည့္ စိတ္အစဥ္ကုိ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ျဖစ္ေစရန္ ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ခုိင္မာသည့္ စိတ္ျဖင့္ မယိမ္းမယိုင္သည့္ ဘဝတည္ေဆာက္မႈ ျဖစ္ရန္ သမာဓိက အေထာက္အကူ ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ဘဝတည္ေဆာက္ရာတြင္ အာ႐ုံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနသည့္ စိတ္အစဥ္ကုိ အာ႐ုံတစ္ခုတည္းတြင္ စူးစုိက္မႈေပးႏုိင္ရန္ သမာဓိျဖင့္ အားျပဳေပးရမည္ ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ဣေျႏၵရွိရွိ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ဘဝသည္ ဓမၼကုိ အေျချပဳကာ တည္ေဆာက္ထားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ဓမၼကုိ လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ အသုံးခ်လုိက္ျခင္းမ်ိဳးလည္းျဖစ္ကာ ဓမၼျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ျခင္းမ်ိဳးလည္း ျဖစ္ေနေပ၏။

ထုိ႔အျပင္ ဓမၼျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ရာတြင္ စည္းကမ္းတက်၊ တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္ ရွိ႐ုံျဖင့္ မလုံေလာက္ေသးဘဲ မွန္မွန္ကန္ကန္ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ရန္လည္း လုိအပ္လွ၏။ ထုိသုိ႔ မွန္ကန္သည့္ ေရြးခ်ယ္မႈျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေစရန္ ပညာသိကၡာကုိ အားျပဳေပးရမည္ ျဖစ္၏။ ပညာသည္ ေလာကီပညာ၊ ေလာကုတၱရာ ပညာဟု ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာတြင္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္သည့္ ပညာသည္ အေကာင္းအဆုိး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳးႏွင့္ အမွားအမွန္ကုိ ခဲြျခားစိစစ္ေပးႏုိင္သျဖင့္ မွန္ကန္သည့္ ဘဝတစ္ခု တည္ေဆာက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ပညာတရားသည္ အေရးႀကီးသည့္ အခန္းက႑တြင္ ပါဝင္ေနေပ၏။ ထုိ႔ထက္ တစ္ဆင့္တက္၍ တရားဘာဝနာ အားထုတ္သျဖင့္ ရရွိလာသည့္ အသိဉာဏ္ပညာ ဆုိလွ်င္ကား ဘဝတြင္အေကာင္းဆုံး အေထာက္အပံ့ကုိ ေပးႏုိင္မည္ျဖစ္ၿပီး မည္သုိ႔ေသာ အေျခအေနမ်ိဳး ျဖစ္ပါေစ အလြယ္တကူ ေက်ာ္လႊားကာ မိမိစိတ္ကုိ မိမိအႏုိင္ယူႏုိင္သည္အထိ ပံ့ပုိးေပးႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ ထိန္းသိမ္းထားျခင္း၊ တရားအလုပ္ကုိ အားထုတ္ထားျခင္းျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ ထားသူမ်ားသည္ ဘဝတြင္ ေတြ႕ႀကဳံရတတ္သည့္ အတက္အက်၊ အနိမ့္အျမင့္၊ အေကာင္းအဆုိး၊ ခ်ီးမြန္းကဲ့ရဲ႕၊ ရွိျခင္းမရွိျခင္း စသည့္ ေလာကဓံမ်ားကုိ ဓမၼအားျဖင့္ တုန္လႈပ္ျခင္းမရွိ အလြယ္တကူ ေက်ာ္လႊားႏုိင္၊ ဘဝ၏ အခက္အခဲမ်ားကုိ ႀကံႀကံခံႏုိင္ၾကၿပီး အရာရာသည္ အၿမဲမရွိျခင္းဟူေသာ သေဘာအမွန္ကုိ သိရွိထားသျဖင့္လည္း မိမိတုိ႔၏ စိတ္မ်ားကုိ အေကာင္းဆုံး ထိန္းခ်ဳပ္ထားႏုိင္ၾက၏။ အကယ္၍ ဘဝကုိ ဓမၼျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားျခင္း မရွိပါက ေလာကဓံတရားမ်ားေၾကာင့္ အမွားမ်ားေရာက္ကာ ဘဝဟာလည္း အစစအရာရာ အဆင္မေျပဘဲ ျဖစ္ေနတတ္၏။ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ အေကာင္းဆုံးကား ဓမၼျဖင့္ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ တည္ေဆာက္ၾကရာတြင္ မွန္ကန္သည့္ ဘဝတည္ေဆာက္မႈ ျဖစ္ေစရန္ ဘဝတြင္ ဓမၼျဖင့္ အလွဆင္ကာ ဓမၼျဖင့္အားျပဳၿပီး ဓမၼကုိ အေျခခံထားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဓမၼမပါသည့္ ဘဝသည္ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ျဖစ္ကာ ဖ႐ုိဖရဲႏုိင္လွၿပီး အမွားအမွန္ကုိ ခဲြျခားႏုိင္ျခင္း မရွိသျဖင့္ ထုိသုိ႔ေသာ ဘဝမ်ိဳးမျဖစ္ရေအာင္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာဟူသည့္ သိကၡာသုံးပါး အက်င့္တရားမ်ား လက္ကုိင္ထားကာ လက္ေတြ႕ဘဝထဲမွာ ဓမၼကုိတဲြ၍ တည္ေဆာက္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ၾကရာတြင္ အက်င့္သီလပုိင္း၊ စိတ္တည္ၾကည္မႈအပိုင္း၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး အေကာင္းအဆုိးကုိ ခဲြျခားေဝဘန္ႏုိင္မႈ အပုိင္းမ်ားမွာ အလြန္အေရးႀကီးသည့္ အခန္းက႑မ်ားျဖစ္ၿပီး ထုိက႑မ်ားသည္ ဓမၼကတဲြေပးႏုိင္သည့္ အပုိင္းမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ဓမၼကုိ အေျခခံကာ ဘဝကုိ တည္ေဆာက္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ သာယာသည့္ဘဝ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ဘဝ၊ အျပစ္ကင္းသည့္ဘဝ စသည္ျဖင့္ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ တည္ေဆာက္ၾကသူမ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ ဘဝတြင္ အမွန္ပင္ ၿငိမ္းခ်မ္းသည့္ ဘဝတစ္ခု၊ သာယာသည့္ ဘဝတစ္ခု၊ အျပစ္ကင္းသည့္ ဘဝတစ္ခုကုိ တည္ေဆာက္ႏုိင္ရန္ ကာယအား၊ ဓနအား၊ ဂုဏ္ပကာသန အားမ်ားထက္ ဓမၼအားကုိ အသုံးျပဳကာ ဓမၼအားျဖင့္ အားျပဳၿပီး ဓမၼကုိ အေျခခံသည့္ ဘဝအျဖစ္ တည္ေဆာက္ၾကရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ဘဝကုိ ဓမၼျဖင့္ တည္ေဆာက္ႏုိင္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားသင့္ပါေၾကာင္း အသိေပး တုိက္တြန္းရင္း လက္ေတြ႕ဘဝကုိ ဓမၼျဖင့္တဲြကာ ဖန္တီးတည္ေဆာက္ႏုိင္ၾကေစရန္လည္း ဆႏၵျပဳလုိက္ရပါသည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား