နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၂)...

ေမာင္ရင္ေလာင္းနဲ႔ နတ္ျပျခင္း
ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေရာက္လာၿပီဆုိရင္ ၿမိဳ႕လည္းၿမိဳ႕အေလ်ာက္ ေတာလည္းေတာအေလ်ာက္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြေတြနဲ႔ စည္ကားေနေလ့ရွိပါတယ္။ ကားနဲ႔တစ္မ်ိဳး၊ ဆင္ေတြျမင္းေတြနဲ႔တစ္ဖုံ၊ လွည္းနဲ႔တစ္လွည့္၊ လူနဲ႔တစ္ထမ္း စီတန္းကာ လွည့္လည္ေလ့ရွိၾကတဲ့ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြမွာ ဘုရားေက်ာင္းကန္အနားသြားၿပီး ဘုရားကုိပတ္လုိ႔ နတ္စဥ္ရွာကာ ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ နတ္ျပၾကတဲ့ အလုပ္ကလည္း အဟုတ္ကုိျဖစ္ၿပီး အ႐ႈတ္ေတြနဲ႔ ညစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ကဘယ္လုိ စလုိက္တယ္မသိတဲ့ ဒီရွင္ေလာင္း နတ္ျပတဲ့ ကိစၥဟာ အေတာ့္ကုိအ႐ုိးစဲြေနၿပီး ကန္ေတာ့ပဲြကုိစီနဲ႔ မျပမျဖစ္ဘဲ တန္းတန္းစဲြကာ အလဲြႀကီး လဲြေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ျပရတာလဲလုိ႔ေမးရင္ မေသခ်ာတဲ့ အေျဖေတြနဲ႔ နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ပါလုိ႔လည္း ေျပာတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဘယ္နတ္က ဘယ္ဟာကုိ ကုိင္မွာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ အရွင္ဘုရားကလည္း ရွာရွာေဖြေဖြ ေမးေနျပန္ပါၿပီဆုိၿပီး မသိမသာ ေရွာင္ထြက္သြားတာေတြလည္း ခဏခဏႀကဳံေနရတတ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လဲြေနတာကေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရွင္ျပဳရဟန္းခံေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ရဟန္းေလာင္း ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ ရွင္ဘုရင္လုိ၊ အိမ္ေရွ႕မင္းသားေလးေတြလုိ ျပင္ဆင္ၿပီး ျမင္းေတြဆင္းေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြမွာဆုိ ကားေတြနဲ႔ လွည့္လည္တဲ့ အစဥ္အလာေတြဟာ ဘုရားအေလာင္း ေတာထြက္တဲ့ ပုံစံကုိ အတုယူၿပီး လုိက္လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျဖမယ္ဆုိရင္ ေျဖလုိ႔ရပါေသးတယ္။ ဒါလည္းပဲ မလုိအပ္လွတဲ့ အပုိအလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရဟန္းခံတဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကုိ အမွန္အကန္ ရရွိဖုိ႔အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။ က်န္တာေတြက ပကာသနနဲ႔ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တာက အဲဒီလုိပဲြေတြမွာ ဘာမဆုိင္ညာမဆုိင္ ကန္ေတာ့ပဲြကုိင္ၿပီး ရဟန္းေလာင္း၊ ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္စဥ္ေရွ႕သြားၿပီး ျပတာကေတာ့ တကယ့္ကုိ သဘာဝမက်တဲ့ လဲြေခ်ာ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကုိင္မွာဆုိလုိး နတ္ကုိမကုိင္ေအာင္ သြားျပရေအာင္လည္း မေကာင္းတာ လုပ္တာမွမဟုတ္ဘဲ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့အေပၚမွာ ဘာမ်ားေၾကာက္စရာ လုိေသးလုိ႔လဲေပါ့။ ဒါမွနတ္ကုိင္တယ္ဆုိရင္ ဒီနတ္ဟာ နတ္အစစ္မဟုတ္တဲ့ နတ္ဆုိးနတ္ညစ္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ေၾကာက္တယ္ဆုိတာ မဟုတ္တာလုပ္တဲ့သူမွ အရာရာကုိ ေၾကာက္ေနရၿပီး ဟုိအားကုိးဒီအားကုိးလုပ္ရတာပါ။ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ သူေတြအတြက္ ဒါေတြက မလုိပါဘူး။ ေကာင္းမႈက ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးသားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ျပလုိ႔ နတ္ကေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေတာင္မွ သူမ်ားကုိ အမွီျပဳၿပီး ဟိုအပင္မီွေနရ၊ ဒီအပင္မွာမွီေနရ စသျဖင့္ ေနေနရတာ ဘယ္လုိလုပ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မွာလည္းေပါ့။

တကယ္ေတာ့ ကိစၥတစ္ခုဟာ အေၾကာင္းမရွိဘဲ ဘာအက်ိဳးမွ ျဖစ္လာစရာ မရွိပါဘူး။ နတ္ကုိင္မွာ တကယ္ေၾကာက္ရင္ ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ နယ္ဘက္က အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကုိ သတိရမိပါတယ္။ နယ္က ရွင္ျပဳပဲြတစ္ခုမွာ အဲဒီလုိ ေမာင္းရင္ေလာင္းလွည့္ၿပီး နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ နတ္ကုိသြားျပကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရာက္ခါနီး ရွင္းေလာင္းဖြက္ၾကတုန္း အဖြက္ခံရတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းေလး တစ္ေယာက္ ေသသြားခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ျဖစ္ပုံက နတ္ျပၿပီးအျပန္မွာ ခပ္ငယ္ငယ္ ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ ထမ္းလာတဲ့ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕က အဲဒီရွင္ေလာင္းကုိ ထမ္းၿပီး အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ ရာဝင္အုိးႀကီးထဲမွာ ထည့္ကာ အေပၚက အေလးအပန္ေတြနဲ႔ပိတ္ၿပီး အလွဴရွင္ေတြဆီ မုန္႔ဖုိးေတာင္းဖုိ႔ သြားရာက အျပန္မွာ စင္းအုိးႀကီးကုိ ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ကေလးက အသက္မြန္းၿပီး ေသေနတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ မိဘေတြေရာ အလွဴရွင္ေတြပါ ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္ၾကတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု လက္ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေလးေသရတာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေပမယ့္ ကပ္ၿပီးေျပာေၾကးဆုိရင္ နတ္ေတြကုိေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ နတ္ျပၿပီးမွ ဒီကိစၥ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကဘာလုိ႔ မေစာင့္ေရွာက္တာလဲေပါ့။ မကုိင္ေအာင္၊ မေႏွာက္ယွက္ေအာင္ သူ႔ကုိ ျပထားေပးရဲ႕သားနဲ႔ ဘာလုိ႔ မကာကြယ္တာလဲေပါ့။ ေမးမယ္ဆုိရင္ ေမးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။

ေျပာခ်င္တာကာ ရွင္ေလာင္းနတ္ျပတဲ့ ကိစၥက ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳပဲြနဲ႔ ဘာမွမသက္ဆုိင္တဲ့ ကိစၥဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက၊ ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ ညီေတာ္ ရွင္ေရဝတေလးကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက ဘာမွရွင္ေလာင္းလွည့္တာ၊ နတ္ျပတာေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေခၚသြားၿပီး ဆံခ်သကၤန္းေတာင္းေစၿပီး ဥပဇၥ်ာယ္ယူေစကာ ရွင္သာမေဏ သီလေတြကုိေပးလုိ႔ ရွင္အျဖစ္ ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့တာေတြပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ျဖစ္ဖုိ႔၊ ကုသုိလ္ရဖုိ႔စတာေတြက အဓိကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တာေတြက အပုိေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ဒီေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြက ပုံႀကီးခ်ဲ႕ၿပီး ရွင္ျပဳအလွဴလုပ္မွာကုိပဲ ဟုိဆရာ၊ ဒီဆရာဆီသြားၿပီး ဟုိရက္ဒီရက္ ေရြးရတာနဲ႔၊ ဟုိျပဒီျပ လုပ္ရတာနဲ႔ မလုိအပ္တာေတြမွာ ေငြကုန္လူပန္းေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက တရားနာရမယ့္အခ်ိန္က်ေတာ့ ပင္ပန္းၿပီး တရားမနာႏုိင္ဘဲ တရားပဲြမွာ ငုိက္ကုန္ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္လဲြဆံပင္ေကာင္းၿပီး မလုိအပ္တာေတြမွာ ခ်ဲ႕ထြင္ၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ရဟန္းေလာင္း၊ ရွင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္ျပတဲ့ ကိစၥဟာလည္း မလုိအပ္တဲ့၊ အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ အလဲြတစ္ခုလုိ ေပၚေပၚထင္ထင္ ျဖစ္လာေနတဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ရဟန္းခံရျခင္း၊ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ေလာက္ပဲ အႏွစ္သာရရွိရွိ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း မလုိအပ္တဲ့ ကန္ေတာ့ပဲြထုိးတာတုိ႔၊ နတ္ျပတာတုိ႔ စတာေတြကုိ မလုပ္မိေအာင္ သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအလဲြေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနာက္ေနာင္ မိမိတုိ႔ရဲ႕ သားသမီးေတြကုိ သာသနာ့ေဘာင္ကုိ သြပ္သြင္းတဲ့အခါမွာ ရွင္သာမေဏျဖစ္ဖုိ႔၊ ရဟန္းျဖစ္ဖုိ႔ အဓိကနဲ႔ အဲဒီရွင္သာမေဏဘဝ၊ ရဟန္းဘဝမွာ အမွန္တကယ္ ကုသုိလ္ရေစဖုိ႔ စတာေတြကုိသာ ေရွး႐ႈေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔ မလုိအပ္တဲ့အရာေတြမွာ မေရာင္ရာဆီမလူးၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားနဲ႔ ထပ္မံၿပီး အသိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေမးလ္ထဲက အေမးမ်ား (၄)

မဂၤလာပါ အရွင္ဘုရား
တပည့္ေတာ္အေနနဲ႔ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ေရးသားလမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကို ဖတ္ရႈမိၿပီး ႏွစ္သက္ သေဘာက်မိပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား ေရးသားထားသမွ်ထဲမွာ ေမးလ္ထဲက အေမးအေျဖမ်ားဆုိတာလည္း ပါ၀င္တာေတြ႕ရလုိ႔ တပည့္ေတာ္လဲ သိခ်င္တာကို ေမးလုိက္ရပါတယ္ဘုရား။ နယ္ေ၀းေရာက္ေနသူ တစ္ဦးျဖစ္ေနတာမုိ႔ ဖုန္းဆက္ၿပီး ရုိေသစြာ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းႏုိင္ျခင္း မရွိတာကို ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးဖို႕ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ေမးခ်င္တာက
"ဘုရားရွင္ရဲ႕ ၾကင္ယာေဖာ္ဟာ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဆည္းေနဆဲ ဘ၀အဆက္ဆက္မွာေရာ ၾကင္ယာေဖာ္ ေတြအျဖစ္ ကူညီပံ့ပုိး ေပးခဲ့ၾကပါသလား ဘုရား။ ဘ၀အဆက္ဆက္ ၾကင္ဖက္အျဖစ္ ဆုပန္လုိ႔ (သို႔မဟုတ္) လုိက္နာက်င့္ၾကံ အားထုတ္လို႔ေရာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား ဘုရား။ ဘယ္လုိနည္းလမ္းေတြနဲ႔ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ ဘ၀အဆက္ဆက္ ၾကင္ယာဖက္ေတြ ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါသလဲ ဘုရား"

ရုိေသေလးစားစြာျဖင့္ ရွိခုိးဦးခုိက္လွ်က္
တပည့္ေတာ္
ကုိသန္႔ (ေခတၱ - ေမာ္စကုိ)

ေျဖ။ မဂၤလာပါ။ ဒကာ ကုိသန္႔။ အေမးရွိလာလုိ႔ အေျဖညႇိတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေျဖၾကည့္ေပးပါမယ္။ အခု ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ေဂါတမဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၱမင္းသားရဲ႕ ၾကင္ယာေတာ္ ယေသာဓရာ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးဟာ ဘုရားအေလာင္း ပါရမီျဖည့္စဥ္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ ၾကင္ယာေတာ္အျဖစ္ အတူျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကင္ဖက္အျဖစ္လုိ႔ ဆုိတာထက္ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ အခုေနာက္ဆုံး ဘဝအထိ အတူတူ ရွိခဲ့ၾကတာလုိ႔ ဆုိရင္ပုိမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားရွင္နဲ႔ ယေသာဓရာတုိ႔ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ စတင္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းေလာက္ ကတည္းက စခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေဂါတမျဖစ္စြာဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူလာမယ့္ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ဟာ ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူလာမယ့္ လမ္းခရီးမွာ ကုိယ္ကုိတံတားခင္းၿပီး ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္နဲ႔ ေနာက္ပါသံဃာေတာ္မ်ား နင္းေလ်ာက္သြားဖုိ႔ အလွဴလုပ္ရင္း ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရား အထံေတာ္ေမွာက္မွာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ သတၱဝါ ေဝေနယ်ေတြကုိ ကယ္လုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘုရားဆုပန္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီး ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ဖုိ႔ အစျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳ ႀကိဳဆုိဖုိ႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ ရမၼာဝတီ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြနဲ႔ အတူ သုမိတၱာလုိ႔ေခၚတဲ့ ပုေဏၰးမ အမ်ိဳးသမီးငယ္ တစ္ေယာက္လည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးငယ္ဟာ ဘုရားေလာင္း သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ရဲ႕ ဘုရားဆုပန္တဲ့ အျဖစ္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ထုိရွင္ရေသ့နဲ႔အတူ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ နိဗၺာန္ကုိ ကူးေျမာက္ႏုိင္ဖုိ႔ ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္ထံမွာ ဆုပန္ၿပီး ဗ်ာဒိတ္ခံယူခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီဘဒၵကမၻာမွာ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ဟာ ေဂါမျမတ္စြာအေနျဖင့္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း၊ သုမိတၱာ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးဟာ ယေသာဓရာ အေနနဲ႔ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ နိဗၺာန္ကုိ ဝင္စံမည့္အေၾကာင္း ဗ်ာဒိတ္စကားကုိ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆုႀကီးပန္တဲ့ ပါရမီရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ဘုရားတစ္ဆူဆူထံမွာ ဗ်ာဒိတ္စကား ခံယူၿပီးၿပီဆုိရင္ အဲဒီဆုပန္မႈဟာ မေျပာင္းလဲ မပ်က္ဆီးေတာ့ပဲ ဘဝအဆက္ဆက္ ဒါနစတဲ့ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ကာ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္အထိ အေရာက္လွမ္းႏုိင္ခဲ့ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယခုဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဖက္ ယေသာဓရာဟာ ဘုရားရွင္နဲ႔အတူ ဘဝဆက္တုိင္း အတူတူ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ ရွိေနခဲ့တာလုိ႔ ဆုိရတာျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ဘဝၿပီး တစ္ဘဝအတူတကြ ရွိႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလားလုိ႔ စဥ္းစားစရာ ရွိပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ပုညာဘိသႏၶ၀ဂ္၊ ပဌမ သမဇီ၀ိသုတ္မွာ “သတၱဝါမ်ား အေနနဲ႔ ဒီဘဝမွစၿပီး ဘဝသံသရာ ခရီးအတူနီးကာ ေလွ်ာက္လွမ္းလုိပါလွ်င္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တူမွ်တဲ့ သဒၶါ၊ တူမွ်တဲ့ သီလ၊ တူမွ်တဲ့ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းမႈ စာဂ၊ တူမွ်တဲ့ အသိဉာဏ္ပညာ ရွိၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိ သဒၶါ၊ သီလ၊ စာဂ၊ ပညာ တူညီၾကပါက ေနာင္ဘဝသံသရာတြင္ အတူျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီအဖြင့္ေတြအရ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဖက္ ယေသာဓရာ အေနျဖင့္လည္း ဘုရားရွင္နဲ႔အတူ တူညီတဲ့စိတ္ထား၊ တူညီတဲ့ သဒၶါတရားစတာေတြနဲ႔ သဒၶါသီလစာဂပညာ တရားမ်ား လက္ကုိင္ထားကာ ဒါန၊သီလစတဲ့ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရာ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံး အတူတူ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာ သိမွတ္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိပဲ ဘဝအဆက္ဆက္ ၾကင္ဖက္အျဖစ္ သံသရာအဆုံးတုိင္ ေလွ်ာက္လွမ္းလုိသူမ်ားဟာလည္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဒီလုိတူမွ်ရမယ့္ တရားမ်ားနဲ႔ ညီမွ်ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္လွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ဆုိတာ အေမးၾကည့္၍ အေျဖညႇိေပးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

လစဥ္ေဟာၾကား ျမတ္တရား (၅)

ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထား မိဘမ်ား
ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ စိတၱသုခ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းရဲ႕ တစ္လတစ္ႀကိမ္ တရားပဲြနဲ႔ ေရႊျမန္မာေတြ႕ဆုံပဲြကုိ ဒီလမွာလည္း ထုံးစံအတုိင္း က်င္းပျပဳလုပ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အေျခအေနရ မူလသတ္မွတ္ထားတဲ့ရက္ထက္ တစ္ပတ္ေစာၿပီး ၁၉-၆-၂၀၁၁၊ တနဂၤေႏြေန႔မွာ က်င္းပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီပဲြမွာ ကြယ္လြန္သြားတဲ့ ဖခင္ႀကီး ဦးတင္ဝင္းကုိ ရည္စူးၿပီး သားျဖစ္သူ ကုိေဇာ္ေဇာ္ေအာင္တင္ဝင္းက ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ သံဃာေတာ္နဲ႔ ဧည့္ပရိတ္သတ္အေပါင္းကုိ ေက်ာင္းအက်ိဳးေဆာင္အဖဲြ႕မ်ားနဲ႔ သူငယ္ခ်င္းမ်ား ဝုိင္းဝန္းခ်က္ျပဳတ္ေပးတဲ့ အထူးစပါယ္ရွယ္ ျမန္မာထမင္းဟင္းမ်ားနဲ႔ လွဴဒါန္းေကၽြးေမြး ဧည့္ခံေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ကုိရီးယားႏုိင္ငံရဲ႕ ရာသီဥတုကလည္း ပူတဲ့အခ်ိန္ကုိ တျဖည္းျဖည္း ေျပာင္းလာေနတာဆုိေတာ့ အပူထဲက ေရာက္လာတဲ့ ဧည့္သည္ေတြကုိ ေက်ာင္းရိပ္ကန္ရိပ္ ဓမၼရိပ္နဲ႔ ေအးျမေစခဲ့သလုိ အရသာရွိရွိ ခ်က္ျပဳတ္ထားတဲ့ အစားအစာေတြကလည္း စားသုံးသူေတြကုိ တစ္ပဲြၿပီးတစ္ပဲြ ႏြဲေစခဲ့ပါတယ္။ ဒါနရဲ႕ပီတိ၊ ဓမၼရဲ႕ ပီတိေတြနဲ႔ အလွဴရွင္မ်ားနဲ႔ စိတၱသုခ အဖဲြ႕သားမ်ားဟာ မိမိတုိ႔နားရမယ့္ တနဂၤေႏြေန႔ကုိ ကုသုိလ္ေတြနဲ႔ အဆုံးသတ္ေစခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီပဲြဟာ တစ္လတစ္ႀကိမ္ တရားပဲြဆုိေပမယ့္ ဖခင္ႀကီးကုိ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းတဲ့ ဒါနရွင္မ်ားကလည္း ပါေနတဲ့အတြက္ အားလုံးမွတ္သားေစႏုိင္မယ့္ တရားတစ္ပုဒ္ကုိ ေရြးထုတ္ကာ “ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထား မိဘမ်ား”ဆုိတဲ့ ေခါင္းစဥ္နဲ႔ လစဥ္ေဟာၾကား ျမတ္တရားအျဖစ္ ေဟာၾကားခ်ီးျမႇင့္ ေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဒီတရားေခါင္းစဥ္ေလးကုိ ေပးရတာက တရားနာပရိတ္သတ္ေတြထဲမွာ မိဘျဖစ္ၿပီးသူေတြ၊ ျဖစ္ခဲ့သူေတြပါေနသလုိ ျဖစ္မယ့္သူေတြ ပါေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘနဲ႔သားသမီးၾကားမွာ ရွိသင့္တဲ့ ဝတၱရားေလးေတြ ျဖည့္ေပးေစခ်င္တဲ့ အရာေလးေတြကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ႏုိင္ဖုိ႔နဲ႔ ျဖည့္ႏုိင္သေလာက္ ျဖည့္ေပးၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူေတြက ဘာပဲေျပာေျပာ၊ ဘယ္လုိပုံစံပဲ ျဖစ္ေနျဖစ္ေန မိဘဟာ မိဘပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ မိဘေတြၾကားမွာ မဆုိစေလာက္ေလးေတြက မိဘဝတၱရားေတြ ပ်က္ကြက္မႈ ရွိႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ့္ကုိလူ႔ေလာကကုိ ေရာက္ေစခဲ့တာ တစ္ခုတည္းနဲ႔ကုိပဲ မိဘေတြရဲ႕ ေက်းဇူးတရားက ဆပ္မကုန္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မိဘေတြရဲ႕ ေက်းဇူးကုိ အကုန္ေက်ေအာင္ မဆပ္ႏုိင္ေပမယ့္ မိဘေတြ ေမွ်ာ္လင့္တတ္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်င္ေလးေတြေတာ့ တတ္ႏုိင္သမွ် ျပဳစုျဖည့္ဆည္းေပးၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိျဖည့္ဆည္းေပးတာ၊ ေက်းဇူးသိတတ္ေပးတာဟာ မဂၤလာတရားေတာ္နဲ႔လည္း ညီညြတ္ေနတာျဖစ္ပါတယ္။ မဂၤလသုတ္ေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “မာတာပိတု ဥပ႒ာနံ ပုတၱဒါရႆ သဂၤေဟာ” စသျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူထားတာ ရွိပါတယ္။ မိဘတုိ႔ကုိ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္းဟာ မဂၤလာျဖစ္ၿပီး သားမယားကုိ ေထာက္ပံ့ေပးျခင္းဟာလည္း မဂၤလာျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကာ မိဘအေပၚ တာဝန္ေက်တဲ့သူ၊ သားမယားအေပၚ တာဝန္ေက်တဲ့သူဟာ မဂၤလာရွိတဲ့သူပဲလုိ႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေျပာလုိတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ထား မိဘမ်ားဆုိတာ မိဘေတြ ေမွ်ာ္လင့္တတ္ၾကတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးမ်ားအေၾကာင္း ေျပာခ်င္တာျဖစ္ပါတယ္။ မိဘဆုိတဲ့ သေဘာက သားသမီးေတြအေပၚမွာ မိမိတုိ႔အတြက္ အရမ္းႀကီးေမွ်ာ္လင့္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္မိဘမဆုိ သားသမီးေတြအေနနဲ႔ ဒုိ႔အေပၚမွာ ဒီလုိေလးဆုိရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဒီလုိေလး ျဖည့္ေပးရင္ ေကာင္းမွာပဲ စတဲ့ေတာင့္တမႈ သေဘာသက္သက္ ေလးေလာက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာင့္တခ်က္ေလးေတြ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးေတြ မျဖည့္ေပးလုိ႔၊ မလုပ္ေပးလုိ႔ သားသမီးေတြအေပၚမွာ ေမတၱာပ်က္တာ၊ ေစတနာ ပ်က္တာဆုိတာ မိဘေတြမွာ မရွိပါဘူး။ ေမွ်ာ္လင့္တယ္၊ ေတာင့္တတယ္ဆုိတာကေတာ့ စိတ္ရွိတဲ့သူတုိင္း၊ ရင္ထဲမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးေလးကုိ ဗုဒၶစာေပေတြမွာ မိဘတုိ႔ရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ား အေနနဲ႔ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပအဖြင့္ေတြအရ မိဘမ်ားရဲ႕ သားသမီးေတြ အေပၚမွာ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တတတ္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ (၅)မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ အဲဒီငါးမ်ိဳးက

၁။ ငါတုိ႔ရဲ႕ သားသမီးေတြဟာ ငါ့တုိ႔အုိမင္းမစြမ္း ျဖစ္လာတဲ့အခါ တစ္ခါျပန္ၿပီး ျပဳစုလုပ္ေကၽြးၾကလိမ့္မယ္
၂။ ငါတုိ႔ရဲ႕ အမႈကိစၥေတြကုိ ျပဳလုပ္ေပးၾကလိမ့္မယ္
၃။ ငါတုိ႔ရဲ႕ အေမြကုိ ဆက္ခံၾကလိမ့္မယ္
၄။ ငါတုိ႔ရဲ႕ အမ်ိဳးအႏြယ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းၾကလိမ့္မယ္
၅။ ငါတုိ႔ေသၿပီးေနာက္မွာ ငါ့တုိ႔အတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ကာ အမွ်အတမ္း ေပးေဝေပးၾကလိမ့္မယ္
ဆုိတာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီေတာင့္တခ်က္ (၅)မ်ိဳးဟာ မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခ်က္လုိ႔ ဆုိေပမယ့္ သားသမီးေတြဘက္က ၾကည့္ရင္ သားသမီးဝတၱရား (၅)မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံးရဖူးၿပီးသားျဖစ္တဲ့ သားသမီး ဝတၱရားငါးပါး ေဆာင္ပုဒ္ေလးကုိ ျပန္ဆုိၾကည့္မယ္ဆုိရင္ “ေကၽြးေမြးမျပတ္၊ ေဆာင္ရြတ္စီမံ၊ ေမြခံထုိက္ေစ၊ လွဴမွ်ေဝ၍၊ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္၊ ဝတ္ငါးသြယ္၊ က်င့္ဖြယ္သားတုိ႔သာ” ဆုိတဲ့ သားသမီးဝတၱရား ငါးခ်က္ကုိ သတိျပဳမိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိေတာ့ သားသမီးဝတၱရား ငါးပါးကုိ ျပည့္စုံေအာင္ ျပဳလုပ္ျဖည့္ဆည္းေပးတဲ့သူ၊ သားသမီး ဝတၱရားနဲ႔အညီ ေနထုိင္ေနတဲ့သူဆုိရင္ မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကုိလည္း ျဖည့္ေပးေနတဲ့သူဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘေတြေတာင့္တတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခ်က္ကုိ ျဖည့္ေပးေနသူဆုိရင္ သားသမီးဝတၱရား ေက်ပြန္ေနၿပီး မိဘေက်းဇူးကုိ ဆပ္ေနသူေတြဆုိလည္း မမွားႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မိဘေက်းဇူးကုိ ဆပ္ခ်င္သူေတြ၊ မိဘေတြရဲ႕ ေတာင့္တခ်က္ကုိ ျဖည့္ခ်င္သူေတြဟာ အေထြအထူး ဟုိဟုိဒီဒီ စဥ္စားစရာမလုိဘဲ သားသမီးဝတၱရား ငါးပါးကုိသာ ေက်ပြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားေန႐ုံနဲ႔ ေလာကဝတ္ေတြကုိ ေက်ပြန္ေစကာ ေက်းဇူးတရား ဆပ္ေနသူမ်ားအျဖစ္ ဂုဏ္ယူႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အထူးသတိျပဳရမွာက သားသမီးဝတၱရာငါးပါး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ မိဘတုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ငါးပါးထဲက မိဘေတြရဲ႕ အေမြဆက္ခံဖုိ႔နဲ႔ အမ်ိဳးအႏြယ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အေမြဆုိတဲ့ေနရာမွာ ေကာင္းေမြေတြကုိ ဆက္ခံဖုိ႔နဲ႔ အမ်ိဳးအႏြယ္ကုိ ေစာင့္ထိန္းတယ္ဆုိရာမွာ အိမ္ေထာင္သားေမြးၿပီး သားသမီးေတြ အမ်ားႀကီးနဲ႔ လူသားမ်ိဳးဆက္ တုိးပြားေစဖုိ႔ထက္ သူေတာ္ေကာင္းစိတ္ဓာတ္၊ ေကာင္းျမတ္တဲ့ စိတ္ဓာတ္ရွိတဲ့ သူေတာ္သူျမတ္ အမ်ိဳးဇာတ္ေတြျဖစ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ကုိ ဆုိလုိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ မိဘေတြ အစဥ္အဆက္ လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့ ေကာင္းမႈအေမြေတြ၊ မိဘေတြ အစဥ္အဆက္ ထိန္းခဲ့တဲ့ ကုိယ္က်င့္ သိကၡာေကာင္းတဲ့ အမ်ိဳးဇာတ္ေတြကုိ ဆက္ခံထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္မႈမ်ိဳး ေတြကုိသာ ေမြခံထုိက္ေစ၊ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအခ်က္ေတြကုိ အထူးသတိျပဳ ဆက္ခံထိန္းသိမ္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဒီေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ငါးမ်ိဳး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ သားသမီးေတြရဲ႕ ဝတၱရာငါးမ်ိဳးထဲမွာ ေနာက္ဆုံးတစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ ေသဆုံးသြားတဲ့ မိဘေတြကုိ ရည္စူးၿပီးကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ အမွ်အတမ္း ေပးေဝေပးတဲ့ အခ်က္ဟာ ဒီေနရာ သားသမီးေတြ အေနနဲ႔ မျဖစ္မေန လုပ္ေပးသင့္တဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ စြမ္းႏုိင္သမွ် မၾကာခဏလည္း လုပ္ေပးသင့္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ေသၿပီးေနာက္ ဘဝအသစ္ကုိ ေရာက္သြားတဲ့ သူေတြအတြက္ တကယ္လုိ႔မ်ား အစဲြတစ္ခုခုေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ ၿပိတၱာဘုံမ်ိဳးကုိ ေရာက္ရွိသြားမယ္ဆုိရင္ ဒီဘုံဘဝကလြတ္ေအာင္၊ မလြတ္ေတာင္မွ အဲဒီဘုံဘဝမွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာျဖစ္ေအာင္ အေကာင္းဆုံး ေမွ်ာ္လင့္ႏုိင္တာက မေသေသးဘဲ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြရဲ႕ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ၿပီး အမွ်အတမ္းေပးေဝးေပးတဲ့ အခြင့္အေရး တစ္ခုပဲ သူတုိ႔မွာ ရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေန႔လုိ ကြယ္လြန္သူ ဖခင္ႀကီးကုိ ရည္စူးၿပီးကုသုိလ္လုပ္ အမွ်အတမ္းေပးေဝ ေပးတဲ့အလုပ္မ်ိဳးဟာ သားသမီးေတြအတြက္ မိဘေက်းဇူးကုိ ေနာက္ဆုံးအဓိကအက်ဆုံး အခ်က္အျဖစ္ ဆပ္တာလုိ႔ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

စကားစပ္လုိ႔ မိဘေက်းဇူးဆပ္တာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ငါးမ်ိဳး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ သားသမီးဝတၱရား ငါးမ်ိဳးကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ႀကိဳးစား ေနထုိင္ေနတဲ့သူေတြဟာ မိဘေက်းဇူးကုိ ဆပ္ေနတာလုိ႔ ဆုိေပမယ့္ အလြန္ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ မိဘေတြရဲ႕ ေက်းဇူးကုိ အျပည့္အဝ ဆပ္ေပးတာလုိ႔ေတာ့ ေျပာလုိ႔မရေသးပါဘူး။ အျမတ္ဆုံး ေက်းဇူးဆပ္တာလုိ႔လည္း မဆုိႏုိင္ေသးပါဘူး။ မိဘေက်းဇူးအေက် ဆပ္ဖုိ႔ကေတာ့ ဘုရားရွင္ေဟာထားတဲ့ အႏွစ္သာရ ဓမၼနဲ႔ေက်ေအာင္ ဆပ္မွပဲ အေက်ဆပ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “သားသမီး ျဖစ္ေသာသူသည္ အသက္တစ္ရာတန္း၌ျဖစ္၍ အသက္တစ္ရာပတ္လုံး ပခုံးတစ္ဖက္ျဖင့္ အမိကုိေဆာင္ကာ ပခုံးတစ္ဖက္ျဖင့္ အဖကုိေဆာင္၍ ျပဳစုုလုပ္ေကၽြးျခင္း၊ အမိအဖတုိ႔အား အနံ႔အသက္ကင္းေအာင္ အေမြးအႀကိဳင္လိမ္းေပးျခင္း၊ အေညာင္းအညာေျပေအာင္ ႏွိပ္နယ္ေပးျခင္း၊ ေရပူေရေအးျဖင့္ ေရခ်ိဳးေပးျခင္း၊ ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳေပးျခင္း ယုတ္စြအဆုံး က်င္ႀကီးက်င္ငယ္ကုိပင္ မိမိ၏ ပခုံးထက္၌ စြန္႔ကုန္ေစျခင္း၊ မ်ားစြာေသာ ရတနာရွိေသာ မဟာပထ၀ီေျမႀကီးကုိ အုပ္ခ်ဳပ္စုိးပုိင္ေသာ မင္းစည္းစိမ္း၌ မိဘတုိ႔ကုိ ခံစားတည္ေနေစျခင္း စသည့္ ေက်းဇူးဆပ္နည္းတုိ႔ျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ပါေသာ္လည္း မိဘတုိ႔အား ေက်းဇူးျပဳျခင္း၊ ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္ျခင္းသည္ မျဖစ္ႏုိင္ေသးေၾကာင္း၊ စင္စစ္ သဒၶါတရား မရွိေသာ အမိအဖတုိ႔ကုိ သဒၶါတရားႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းငွါ ေဆာက္တည္ေစျခင္း၊ သက္၀င္ေစျခင္း၊ တည္ေစျခင္း သီလမရွိေသာ အမိအဖတုိ႔ကုိ သီလႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းငါွ ေဆာက္တည္ေစျခင္း၊ သက္၀င္ေစျခင္း၊ တည္ေစျခင္း၊ ၀န္တုိျခင္း မစၧရိယ ရွိကုန္ေသာ အမိအဖတုိ႔ကုိ စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းျခင္းႏွင့္ ျပည့္စုံျခင္းငါွ ေဆာက္တည္ေစျခင္း၊ သက္၀င္ေစျခင္း၊ တည္ေစျခင္း၊ ပညာမဲ့ေသာ အမိအဖတုိ႔ကုိ ပညာႏွင့္ျပည့္စုံျခင္းငွါ ေဆာက္တည္ေစျခင္း၊ သက္၀င္ေစျခင္း၊ တည္ေစျခင္း စသည့္ ေက်းဇူးဆပ္နည္းတုိ႔ျဖင့္ ေက်းဇူးဆပ္ျခင္းသည္သာ မိဘတုိ႔အား ေက်းဇူးဆပ္ျခင္း၊ ေက်းဇူးတုံ႔ျပန္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း” (အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ ဒုကနိပါတ္၊ သမစိတၱ၀ဂ္၊ ) မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါက ဘုရားေပးေတာ္မူတဲ့ မိဘေက်းဇူး အေက်ဆပ္နည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဒီေဟာၾကားခ်က္ကုိ မွီျငမ္းၿပီး မန္လည္ဆရာေတာ္ႀကီးက မဃေဒဝလကၤာသစ္က်မ္းမွာ “မိကုိလက္်ာ၊ ဖမွာလက္ဝဲ၊ အၿမဲထမ္းလ်က္၊ ပခုံးထက္တြင္၊ သုိ႔ပင္နိစၥ၊ လုပ္ေကၽြးၾကလည္း၊ ေရွးကျပဳဖူး၊ ေမြးေက်းဇူးကုိ၊ အထူးၿမဲခုိင္၊ မဆပ္ႏုိင္တည္း။ မျဖဴႏွလုံး၊ မသုံးသီလ၊ ဒါနမပြား၊ မသြားေက်ာင္းကန္၊ ဟုတ္လွမွန္သား၊ မိဘအားကုိ၊ လွဴဒါနႏွင့္ သီလဥပုသ္၊ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး၊ ေစာင့္သုံးေစမွ၊ ေဟာေဖာ္ျပ၍၊ ဓမၼျဖင့္သာ၊ ဆပ္ႏုိင္ရာ၏”လုိ႔ အခုလုိ သီးကုံးဆပ္ဆုိထားတာကုိ ဗဟုသုတျဖစ္ဖြယ္ မွတ္သားရပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား ဒီလုိတရားနဲ႔ အေက်မဆပ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ က်န္တဲ့ေက်းဇူးဆပ္နည္းေတြဟာ မိဘေက်းဇူးကုိ ဆပ္ရာမေရာက္ဘူးလား ဆုိေတာ့ အဲဒီလုိလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့သလုိ မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခ်က္ေလးေတြကုိ ျဖည့္ဆည္းရင္း သားသမီးဝတၱရားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးေနတဲ့ သားသမီးေတြဟာ ေလာကေၾကာင္းအရ၊ ေလာကဝတ္အရ မိဘေက်းဇူးကုိ ဆပ္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ မိဘေတြကုိ အရိယာ အဆင့္ေလာက္အထိ ေရာက္ေအာင္ ေက်းဇူးဆပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံး၊ အေက်ဆုံး ေက်းဇူးဆပ္နည္းလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီေလာက္အထိ မလုပ္ႏုိင္ေသးရင္လည္း အခုလုိ သားသမီးဝတၱရားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေပးႏုိင္တယ္ ဆုိရင္ကုိပဲ ဒါဟာ အလြန္ျပည့္စုံတဲ့ အထူးေက်းဇူးဆပ္နည္းလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီမွာအဓိက ေျပာခ်င္တာက မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘေတြဟာ သားသမီးေတြအေပၚမွာ ဘာလုပ္ေပးပါ၊ ဘယ္လုိေဆာင္ရြတ္ေပးပါ စသျဖင့္ အတင္းအဓမၼ လုိခ်င္ေတာင့္တမႈနဲ႔ ႏႈတ္ကထုတ္ေဖာ္ၿပီး သားသမီးေတြကုိ ဖိအားေပးတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေတြ မရွိေပမယ့္ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ဆႏၵနဲ႔ ရင္ထဲမွာေတာ့ ဒီလုိေလးဆုိရင္ ေကာင္းမွာပဲ၊ ဒါေလးလုပ္ေပးရင္ ေကာင္းမွာပဲ စတဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဟုတ္တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ေလးေတြ ရွိတတ္ရာမွာ အထက္မွာေျပာခဲ့တဲ့ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခ်က္ ငါးမ်ိဳးလည္းပဲ ရွိႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒီလုိ ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခ်က္မ်ားကုိ သားသမီးမ်ား ျပဳက်င့္ရမယ့္ သားသမီးဝတၱရား ငါးပါးကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ေပးရင္း ျဖည့္ဆည္းေပးၾကဖုိ႔ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဗုဒၶအလုိက် တရားနဲ႔ေက်ေအာင္ ဆပ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ဆုိရေပမယ့္ အဲဒီလုိမလုပ္ႏုိင္ေသးရင္လည္း ဒီလုိေလာကဝတ္ကုိ ေက်ပြန္ေစျခင္းနဲ႔လည္း မိဘေက်းဇူးကုိ အထုိက္အေလ်ာက္ ဆပ္ေနႏုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လက္ရွိဘဝမွာပဲ သားသမီးဝတၱရားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ လစဥ္ေဟာၾကား ေပးလာခဲ့တဲ့ တရားပြဲမ်ားမွာ ဒီေန႔လုပ္တဲ့ တရားပြဲရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္အေနနဲ႔ မိဘနဲ႔သားသမီးၾကား အျပန္အလွန္ ေက်းဇူးတရားမ်ား ရွိၾကရာမွာ မိဘေက်းဇူး ျမင့္မုိရ္ဦးလုိ႔ ဆုိတဲ့အတုိင္း အလြန္ႀကီးမားလွတဲ့ မိဘေက်းဇူးကုိ အေက်မဆပ္ႏုိင္ေပမယ့္ မိဘေတြရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တခ်က္ေတြကုိ သားသမီးဝတ္ကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ထမ္းေဆာင္ေပးျခင္းျဖင့္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ျဖည့္ဆည္းေဆာင္ရြတ္ၿပီး စြမ္းႏုိင္သမွ် ဆပ္ေပးၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း ဒီတစ္လရဲ႕ လစဥ္ေဟာၾကား ျမတ္တရား တစ္ပုဒ္အျဖစ္ ထုတ္ႏႈတ္ ေဟာၾကားလုိက္ရပါတယ္။

အားလုံး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ကုိယ္စီ ျပည့္မွီႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား