မစၧရိယအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း…

မစၧရိယဟူသည္ မိမိႏွင့္ ပတ္သက္သည္မ်ားကုိ မေပးလုိ၊ မလွဴလုိ၊ မသိေစလုိ၊ မၾကားေစလုိ၊ မပါေစလုိ၊ မေပါင္းေစလုိ၊ မျဖစ္ေစလုိ၊ မရေစလုိ စတဲ့ ဝန္တုိျခင္း သေဘာမ်ိဳးျဖစ္၏။ မိမိရရွိထားသည့္ အေျခအေန၊ အရာဝတၳဳ၊ အျခံအရံ စသည္မ်ားအား သူတပါးတုိ႔ ရရွိသြားမည္ကုိ မလုိလားျခင္း သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္၏။ ထုိမစၧရိယသည္ သူတပါး ႀကီးပြားခ်မ္းသာမည္ကုိ မနာလုိျခင္း ဣႆာႏွင့္ ဆန္႔က်င္ကာ မိမိ၏ ပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားအေပၚတြင္ ဝန္တုိျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ ဣႆာသည္ မနာလုိျခင္းျဖစ္ၿပီး မစၧရိယသည္ ဝန္တုိျခင္းျဖစ္၏။ တစ္ခါတရံ ထုိမနာလုိျခင္းႏွင့္ ဝန္တုိျခင္းသေဘာ ႏွစ္မ်ိဳးလုံးသည္ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ သႏၲာန္တြင္ အတဲြလုိက္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည္မ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ တစ္ခါတရံ တစ္ခုခ်င္း ရွိေနသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ တစ္ခုခ်င္း ရွိေနသည္ကပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေနၿပီး ထုိတရားႏွစ္ပါး တစ္ၿပိဳင္တည္း ရွိေနမည္ဆုိလွ်င္ကား အထူးေျပာဖြယ္မရွိ အလြန္ပင္ ေၾကာက္ဖြယ္ေကာင္းေနေပ၏။ အထူးသျဖင့္ မစၧရိယ သေဘာသည္ အလြန္က်ယ္ျပန္႔ၿပီး အလြန္လည္း အသိခက္သျဖင့္ ထုိမစၧရိယတရား မိမိသႏၲာန္တြင္ မထားမိေစရန္ အထူးျပဳရမည္ ျဖစ္ပါ၏။

မစၧရိယအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည့္အနက္ အလြန္ထင္ရွားသည့္ မစၧရိယတရား (၅)ပါးကုိ ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထား၏။ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္တြင္ ထုိမစၧရိယငါးမ်ိဳးကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာျပထားသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထုိေဒသနာေတာ္အရ မစၧရိယတို႔သည္
၁။ ေနရာအရိပ္အာဝါသ၌ ဝန္တုိျခင္း အာဝါသမစၧရိယ
၂။ အမ်ိဳး၌ဝန္တုိျခင္း ကုလမစၲၧရိယ
၃။ လာဘ္လာဘ၌ ဝန္တုိင္ျခင္း လာဘမစၧရိယ
၄။ အဆင္းသဏၭာန္ ဂုဏ္ေက်းဇူး၌ ဝန္တုိျခင္း ဝဏၰမစၧရိယ
၅။ တရားေတာ္၌ ဝန္တုိျခင္း ဓမၼမစၧရိယ
ဟူေသာ တရားငါးပါးတုိ႔ပင္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေလ့လာသိရွိရ၏။

ထုိငါးပါးကုိ အနည္းငယ္ခ်ဲ႕ေျပာရလွ်င္ အာဝါသ မစၧရိယဟူသည္ အရိပ္အာဝါသ၌ ဝန္တုိျခင္းမ်ိဳးျဖစ္၏။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ေနရာ၊ အိမ္ရာ၊ အရပ္ဌာနတုိ႔ကုိ သူတပါးတုိ႔ႏွင့္ မဆက္ဆံေစလုိသည္ျဖစ္၍ ေနေစျခင္းငွါ အလုိမရွိျခင္းသည္ အာဝါသ မစၧရိယ၏ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနျဖင့္လည္း ပစၥည္းေလးပါးျဖင့္ မပင္မပန္းခ်မ္းသာစြာ ေနရသည့္ အာရာမ္၊ ေက်ာင္းပရိဝုဏ္၊ တုိက္ခန္း၊ ညည္႔ေနရာ၊ ေန႔ေနရာစသည့္ မိမိတုိ႔၏ အရပ္ေဒသသုိ႔ အျခားေသာ အသက္သိကၡာဂုဏ္ဝါႀကီးသည့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ား မလာေစျခင္း၊ လာေသာ္လည္း အျမန္ျပန္ေစျခင္း စသည့္သေဘာမ်ားသည္ အာဝါသ မစၧရိယ၏ သေဘာမ်ား ျဖစ္၏။ အလြယ္ေျပာပါက ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ လူျဖစ္ေစ မိမိတုိ႔၏ အရိပ္အာဝါသ၊ အိပ္ရာေနရာ အိမ္ေက်ာင္းတုိ႔ကုိ သူတပါးတုိ႔ႏွင့္ မဆက္ဆံေစလုိသည္၏ အျဖစ္၊ မေနေစခ်င္သည္၏ အျဖစ္မ်ားသည္ အာဝါသ မစၧရိယမည္၏။ သုိ႔ေသာ္ အႏၲရာယ္ကုိျပဳတတ္၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ကုိျပဳတတ္၊ အကုသုိလ္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္၊ အက်င့္သိကၡာကုိ ပ်က္ျပားေစတတ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ မိမိတုိ႔၏ အရိပ္အာဝါသ စသည္တုိ႔ မဆက္ဆံေစလိုျခင္း သေဘာမ်ိဳးသည္ကား အာဝါသမစၧရိယ မျဖစ္ေပ။

ကုလမစၧရိယဟူသည္ အမ်ိဳး၌ ဝန္တုိျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိတုိ႔၏ အလုပ္အေကၽြး၊ အေျခြအရံ၊ သားမယား ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္မ်ားႏွင့္ သူတပါးတုိ႔အား မဆက္ဆံေစလုိျခင္း၊ ရဟန္းတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ အလုပ္အေကၽြး ဒါယကာဒါယိကာမ၊ ပစၥည္းေလးပါး အလွဴရွင္မ်ား အသိမိေဆြမ်ားအား အျခားေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ႏွင့္ မဆက္ဆံေစလုိျခင္း စသည္တုိ႔သည္ ကုလမစၧရိယမည္၏။ သုိ႔ေသာ္ လူမ်ားအေနျဖင့္ အကုသုိလ္ ဒုစ႐ုိက္ကုိ ျပဳက်င့္တတ္ေသာ၊ အခ်င္းခ်င္း မညီမညြတ္ မခ်မ္းသာျခင္းကုိ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ သူတုိ႔ႏွင့္ မဆက္ဆံေစျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းမ်ားအေနျဖင့္ အလဇၨီ ဒုႆီလပုဂၢိဳလ္၊ ဒါယကာတုိ႔၏ သဒၶါတရားကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ႏွင့္ မိမိတုိ႔၏ ဒကာဒကာမမ်ားအား မဆက္ဆံေစလုိျခင္းသည္လည္းေကာင္း ကုလမစၧရိယ မျဖစ္ေပ။

လာဘမစၧရိယဟူသည္ ရရွိပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ လာဘ္လာဘ၌ ဝန္တုိျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနျဖင့္ လယ္လုပ္ျခင္း၊ ကုန္သြယ္ျခင္း အစရွိေသာ တစ္စုံတစ္ခုေသာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ ရအပ္ေသာ စပါးဆန္ေရ ေရႊေငြဥစၥာ လယ္ယာကုိင္းကၽြန္း ႏြားကၽြဲဆင္ျမင္း အစရွိသည့္ ရရွိပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ အေဝးအနီး ဥစၥာဘ႑ာ အသုံးအေဆာင္မ်ားကုိ သူတပါးတုိ႔ ရေစျခင္းငွါ အလုိမရွိျခင္း၊ ရဟန္းမ်ား အေနျဖင့္ ဆြမ္းသကၤန္းေက်ာင္းေဆး ဟူေသာ ပစၥည္းေလးပါးကုိ အျခားေသာ သီလရွိေသာ ရဟန္းသည္ ရအပ္သည္ရွိေသာ မရပါေစႏွင့္ ႀကံစည္စည္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊ ဝန္တုိျခင္းတုိ႔သည္ လာဘမစၧရိယ မည္၏။ သုိ႔ေသာ္ လူမ်ားအေနျဖင့္ ထုိစည္းစိမ္ဥစၥာ လာဘလာဘမ်ားကုိ ရသျဖင့္ သူတပါးတုိ႔အား ဥစၥာအားျဖင့္ ႏွိပ္စက္လတၱံ႔ေသာသူ၊ အရာမဟုတ္သည္၌ ဖ်က္ဆီးလတၱ႔ံေသာသူ၊ ဒုစ႐ုိက္တရား ပြားမ်ားလတၱံ႕ေသာသူ၊ ရသျဖင့္ အက်ိဳးမဲ့ကုိ ျဖစ္ေစေသာသူတုိ႔အား ရေစျခင္းငွါ အလုိမရွိျခင္းသည္ လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ “အၾကင္ရဟန္းသည္ ဒါယကာတုိ႔ ယုံၾကည္၍ လွဴအေသာ ပစၥည္းကုိ ဖ်က္ဆီးတတ္၏၊ မသုံးေဆာင္ေကာင္းေသာ အရာ၌ သုံးေဆာင္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာ သုံးေဆာင္ျခင္း အစရွိေသာ အစြမ္းအားျဖင့္ ဖ်က္ဆီးတတ္၏၊ ေဆြးေျမ႕ပုပ္သုိးသည့္တုိင္ေအာင္ သူတပါးအား ေပးကမ္းလုိျခင္း မရွိသည္ကုိ ျမင္၍ ထုိရဟန္းရမည့္အစား အျခားသူရသြားလ်င္ ပုိေကာင္းမည္” စသည္ျဖင့္ ႀကံစည္ေအာက္ေမ့ ဝန္တုိျခင္းမ်ားသည္ လည္းေကာင္း လာဘမစၧရိယ မျဖစ္ေပ။

ဝဏၰမစၧရိယဟူသည္ ဂုဏ္အဆင္းသဏၭာန္၌ ဝန္တုိျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ ကုိယ္အဆင္း သဏၭာန္သည္လည္းေကာင္း၊ သီလက်င့္ဝတ္၊ ဓုတင္က်င့္ဝတ္ သမထ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာဟူေသာ ဂုဏ္သည္လည္းေကာင္း ဝဏၰမည္၏။ ထုိႏွစ္ပါးတြင္ ကုိယ္အဆင္း၌ ဝန္တုိေသာသူသည္ “မည္သူက မည္မွ် ၾကည္ညိဳဖြယ္ရွိ၏၊ အဆင္းႏွင့္ မည့္သုိ႔မည္ပုံ ျပည့္စုံ၏” စသည္ျဖင့္ ဆုိလာေသာ အသံမ်ားကုိ နားေထာင္ျခင္းငွါ အလုိမရွိျခင္း၊ ဂုဏ္ဟူေသာ ေက်းဇူး၌ ဝန္တုိေလ့ရွိသူသည္ သီလ၊ ဓုတင္စသည့္ အက်င့္အားေကာင္းသည့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ေသာ သူ၏ ေက်းဇူးကုိ ခ်ီးမြမ္းေစျခင္းငွါ အလုိမရွိျခင္း၊ နားေထာင္ျခင္းငွါ အလုိမရွိျခင္း စသည့္ အဆင္းဂုဏ္တုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဝန္တုိျခင္းမ်ိဳးသည္ ဝဏၰမစၧရိယမည္၏။ သုိ႔ေသာ္ မေကာင္းေသာ သူတုိ႔၏၊ မေကာင္းေသာ အဆင္းဂုဏ္တုိ႔ကုိ ေကာင္းေသာသူမ်ား ၾကားေစျခင္းအားျဖင့္ တစ္စုံတစ္ခုေသာ အက်ိဳးကုိမွ် မျဖစ္ေစသျဖင့္ မေျပာဆုိျခင္း၊ နားမေထာင္ေစျခင္း သေဘာမ်ိဳးသည္ကား ဝဏၰမစၧရိယ မျဖစ္ေပ။

ဓမၼမစၧရိယဟူသည္ တရားေတာ္၌ ဝန္တုိျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ ဤ၌ ဓမၼဟူသည္ ပရိယတၱိဓမၼ၊ ပဋိေဝဓ ဓမၼႏွစ္မ်ိဳးကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေသာတာပန္ စသည့္ အရိယာမ်ားအေနျဖင့္ကား ရရွိထားသည့္ ပဋိေဝဓ ဓမၼအေပၚတြင္ ဝန္တုိျခင္း မရွိသျဖင့္ ပဋိေဝဓဓမၼႏွင့္စပ္၍ အထူးေျပာစရာ မရွိလွေပ။ အျဖစ္မ်ားသည္မွာ ပရိယတၱိဓမၼႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍သာ ဓမၼမစၧရိယအျဖစ္ မ်ားေလ့ရွိ၏။ တစ္စုံတစ္ေယာက္သည္ လွ်ိဳ႕ဝွက္ခက္ခဲေသာ အက်င့္က်မ္းဂန္၌လည္းေကာင္း၊ စကားအစဥ္၌လည္းေကာင္း သူတပါးတုိ႔ ၾကားသိေစျခင္းျခင္းငွါ အလုိမရွိ၊ ထုိဓမၼ၌ ကၽြမ္းက်င္ေသာ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ထံ သြား၍ ေမးျမန္းစုံစမ္းျခင္းငွါ အခြင့္မေပး၊ သိေစျခင္းငွါလည္း အလုိမရွိ၊ ထုိသုိ႔ေသာ သေဘာမ်ိဳးသည္ ဓမၼစၧရိယ၏ သေဘာမ်ိဳးျဖစ္၏။ သုိ႔ေသာ္ အၾကင္ပုဂၢိဳလ္သည္ ဓမၼကုိ သိျခင္းျဖင့္ အႏၲရာယ္ရွိ၏ဟု လည္းေကာင္း၊ တရားေတာ္၏ သိမ့္ေမြ႕ႏူးညံ့မႈ တန္ဘုိးႏွင့္ သင္ယူေစျခင္းျဖင့္ ထုိသူအား အက်ိဳးမရွိဟု လည္းေကာင္း ဤသုိ႔ ပုဂၢိဳလ္ဓမၼကုိ စုံစမ္း၍ အက်ိဳးမရွိသျဖင့္ မသိေစျခင္း၊ မသင္ယူလုိေစျခင္း၊ မေတြ႕ေစလုိျခင္း စသည္တုိ႔သည္ကား ဓမၼမစၧရိယ မျဖစ္ေပ။

အထက္ပါ မေစၧရငါးပါးတုိ႔တြင္ အာဝါသမစၧရိယေၾကာင့္ ဘီးလူးသည္လည္းေကာင္း၊ ၿပိတၱာသည္ လည္းေကာင္းျဖစ္တတ္၍ ထုိအိမ္ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ျဖစ္သည့္အမႈိက္မ်ားကုိ ဦးေခါင္းျဖင့္ရြတ္၍ ထုိမွဤမွ က်င္လည္ရတတ္၏။ ကုလမစၧရိယေၾကာင့္ တပါးကုန္ေသာသူတုိ႔၏ ဒါနအႏုေမာဒနာ အစရွိသည္တုိ႔ ျပဳသည္တုိ႔ကုိ ျမင္ကုန္၍ ငါ၏အမ်ိဳးသည္ ပ်က္ခဲ့ၿပီတကားဟု ႀကံေသာသူအား ေသြးအန္သည္အထိ ျဖစ္တတ္ကာ အူအပုိင္းပုိင္း ျပတ္သည္အထိ ျဖစ္တတ္၏။ လာဘမစၧရိယေၾကာင့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ား အေနျဖင့္ သူတပါးတုိ႔၏ ဥစၥာကုိ အႏုိင္အထက္ ႏွိပ္စက္၍ သုံးေဆာင္သည္ျဖစ္၍ လည္းေကာင္း၊ ရဟန္းမ်ား အေနျဖင့္ ဂုိဏ္းသံဃာ၏ ဥစၥာျဖစ္ေသာ လာဘ္၌ ဝန္တုိသည္ျဖစ္၍ ပုဂၢလိကဥစၥာကဲ့သုိ႔ သုံးေဆာင္သည္ျဖစ္၍ လည္းေကာင္း ၿပိတၱာသည္လည္းေကာင္း၊ စပါးႀကီးေျမမ်ိဳးသည္လည္းေကာင္း ျဖစ္တတ္၏။ ဝဏၰမစၧရိယေၾကာင့္ အဆင္းပ်က္ျခင္း၊ အဆင္းမလွျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ၿပီး၊ ဓမၼမစၧရိယေၾကာင့္ကား အျခင္းဆံြ႕ျခင္း အရိအရည္ ယုိျခင္းစသည္မ်ား ျဖစ္တတ္၏။ တစ္နည္းအားျဖင့္ အာဝါသမစၧရိယေၾကာင့္ ေသသည့္အခါ ေၾကးအိမ္သံအိမ္ဟူေသာ ငရဲ၌ခံရတတ္ျခင္း၊ ကုလမစၧရိယေၾကာင့္ ယခုဘဝတြင္ပင္ လာဘ္လာဘ နည္းပါးတတ္ျခင္း၊ လာဘမစၧရိယေၾကာင့္ ေသၿပီးေနာက္ ဘင္ပုပ္ငရဲ၌ ျဖစ္ရတတ္ျခင္း၊ ဝဏၰမစၧရိယေၾကာင့္ ျဖစ္ေလရာဘဝတုိင္း ဂုဏ္အဆင္းဟူသည္ မရွိဘဲ ျဖစ္တတ္ျခင္း၊ ဓမၼမစၧရိယေၾကာင့္ ျပာပူငရဲ၌ ျဖစ္တတ္ျခင္း စသည့္ အက်ိဳးအျပစ္မ်ားကုိလည္း ခံစားရတတ္ေပ၏။

သုိ႔ဆုိလွ်င္ ဤသုိ႔ေၾကာက္ဖြယ္ျဖစ္သည့္ မစၧရိယတရားမ်ား ေပ်ာက္ပ်က္ေစရန္ မည္သုိ႔ေသာ္ အက်င့္ကုိ က်င့္ႀကံသင့္သနည္းဟု ေမးလာသည္ရွိေသာ္ ဘုရားရွင္၏ တရားစကားကုိသာ ညြန္ျပရမည္သာ ျဖစ္ေပ၏။ ဘုရားရွင္က “ပဥၥႏၷံ ဘိကၡေဝ မစၧရိယာနံ ပဟာနာယ စတၱာေရာ သတိပ႒ာနာ ဘာေဝတဗၺာ -ခ်စ္သားတုိ႔ ဝန္တုိျခင္း မစၧရိယတရား ငါးပါးကုိ ပယ္သတ္ရန္အတြက္ သတိပ႒ာန္တရား ေလးပါးကုိ ပြားမ်ားအားထုတ္ရာ၏” ဟု အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္တြင္ ေဟာၾကားေတာ္မူထား၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းသည့္ မစၧရိယတရားမ်ား မိမိသႏၲာန္ ေလ်ာ့နည္းေပ်ာက္ကြယ္ ေစလုိသူမ်ား အေနျဖင့္ သတိကုိ အထူးျပဳပြားမ်ားျခင္း ဝိပႆနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားပြားမ်ား အားထုတ္ၾကရန္ လုိအပ္လွေပ၏။

ဤကား မစၧရိယတရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ စာေပက်မ္းဂန္လာ ဖြင့္ဆုိခ်က္အေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဝန္တုိျခင္း မစၧရိယတရားသည္ သတၱဝါမ်ား အထံတြင္ အျဖစ္ျမန္သကဲ့သုိ႔ အျဖစ္လည္းမ်ားၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈျဖစ္ရန္ အေႏွာက္အယွက္ျပဳတတ္သည့္ အတြင္းရန္သူ တစ္မ်ိဳးလည္း ျဖစ္သျဖင့္ ထုိမစၧရိယ တရားမ်ားကုိ သိရွိမွတ္သားကာ မိမိသႏၲာန္တြင္ အျဖစ္နည္းရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ၾကေပ၏။ တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ေလ်ာ့ခ်ကာ ေနာက္ဆုံးအၾကြင္းမဲ့ ကုန္ဆုံးသည္အထိ အားထုတ္ႏုိင္ရန္ ဝိပႆနာ အလုပ္ကုိလည္း က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ၾကရန္ အထူးလုိအပ္လွေပ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ဝန္တုိခ်င္း မစၧရိယတရားမ်ားျဖင့္ ေန႔စဥ္မျပတ္ ႏွိက္စက္ျခင္းကုိ ခံေနရတတ္သည့္ ပုထုဇဥ္မ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔သႏၲာန္တြင္ ထုိတရားမ်ား အတတ္ႏုိင္ဆုံး ေလ်ာ့နည္းေစရန္ သတိတရား လက္ကုိင္ထားကာ သမာဓိ၊ ဝိရိယတရားမ်ားျဖင့္ ထုိရန္သူမ်ား၏ ႏွိပ္စက္မႈမ်ားမွ ေရွာင္ရွားႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းရင္း မစၧရိယအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။


က်မ္းကုိး = ဂမၻီရတၱေဒသနာ (သီးလုံးဆရာေတာ္)

Read more »

ေမးလ္ထဲက အေမးမ်ား (၃)

အရွင္ဘုရား,
တရားေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေမးျမန္းကိုးကြယ္ရာအျဖစ္ ဆည္းကပ္ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
အခုတစ္ေခါက္လည္း တပည့္ေတာ္ မသိတာေလးေတြကို ေမးေလွ်ာက္ခ်င္လို႔ပါ အရွင္ဘုရား။

(၁) သခၤါရ ေလာကမွာ ဘာေတြပါလဲ ဆိုတာကို သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။
ေျဖ။ သခၤါရေလာကဆုိတာ (၃၁)ဘုံနဲ႔တကြ သက္ရွိသက္မဲ့ အားလုံးေသာ သတၱေလာက၊ ၾသကာသေလာက ေတြကုိ ျဖစ္မႈပ်က္မႈ၊ အုိနာေသမႈ စသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖုံဖုံးတုိ႔ျဖင့္ စီမံဖန္တီး ေျပာင္းလဲျပဳျပင္ ေပးတဲ့သေဘာမ်ိဳး၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေလာကီစိတ္၊ ေစတသိက္၊ ႐ုပ္တရားမ်ား၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ နာမ္႐ုပ္အစုမ်ားကုိ သခၤါရေလာကလုိ႔ ေခၚတာျဖစ္ပါတယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ ႐ုပ္တရား၊ နာမ္တရားအားလုံးဟာ သခၤါရေလာကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(၂) ၾသကာသ ေလာကကို “သက္မဲ့ေလာက” လို႔ အတိုခ်ဳပ္ ေျပာရင္ ရႏိုင္မလားဘုရား။
ေျဖ။ သက္မဲ့ေလာကလုိ႔ ေျပာလုိကလည္း ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ စာေပအဖြင့္ေတြကေတာ့ သတၱဝါဟူသမွ်၊ မွီတင္းေနထုိင္ရာ ဌာနျဖစ္တဲ့ (၃၁)ဘုံ (ေရ၊ ေျမ၊ ေတာ၊ ေတာင္၊ ေကာင္းကင္စတာေတြ) ကုိ ၾသကာသေလာကလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာေပအရ သက္ရွိသတၱဝါအေပါင္းကုိ သတၱေလာကလုိ႔ ေခၚၿပီး အဲဒီသတၱဝါေတြရဲ႕ တည္ေနရာဘုံဌာနကုိျဖစ္ေစ၊ ဘုံမရွိတဲ့ ေနရာဌာကုိ (တစ္ခ်ိဳ႕သတၱဝါေတြဟာ သီးသန္႔ဘုံဌာနမရွိ) ျဖစ္ေစ ၾသကာသေလာကလုိ႔ ေခၚဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သက္မဲ့ေလာကလုိ႔ ဆုိတာထက္ သက္ရွိသတၱဝါေတြ မွီတင္းေနထုိင္ၾကတဲ့ တည္ေနရာဘုံဌာနကုိ ၾသကာသေလာကလုိ႔ ဆုိတာက ပုိသင့္ပါတယ္။ (ခႏၶဝဂၢသံယုတ္ ပါဠိေတာ္၊ ၁၁၃၊ အ႒ကထာ၊ ၂၉၃)

(၃) ျမတ္စြာဘုရားက ရွားေတာေရာက္တဲ့အခါ ရွားရြက္တစ္ရြက္ကိုကိုင္ၿပီး အရွင္အာနႏၵာကို မိန္႔ေတာ္မူတာေလးကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။ ဘယ္အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ဆက္စပ္ၿပီး ေဟာျဖစ္သြားတာလဲ ဆိုတာကိုလည္း သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။ ဒီ(၃) ေမးခြန္းမွာ အမွားေတြ( ရွားေတာ ဟုတ္မဟုတ္၊ အရွင္အာနႏၵာကို ေဟာတာဟုတ္မဟုတ္) ပါသြားရင္လည္း ခြင့္လႊတ္ၿပီး ျပဳျပင္ေပးပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္ မွတ္မိသေလာက္ေလးကို မွန္းဆၿပီး ေရးလိုက္ရလို႔ပါ အရွင္ဘုရား။
႐ုိေသေလးစားစြာျဖင့္
တပည့္ ဆက္ေနာင္

ေျဖ။ လက္လွမ္းမီသေလာက္ ပိဋကတ္စာေပေတြအရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ရွားေတာကုိ ၾကြေတာ္မူတဲ့အေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွားေတာမွာ တစ္ပါးတည္း ဓုတင္ေဆာက္တည္ေနတဲ့ အရညက ဓုတင္အရာမွာ ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူတဲ့ အရွင္ေရဝတမေထရ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ၾကြေတာ္မူေၾကာင္း သိရပါတယ္။ အဲဒီရွားေတာကုိ ၾကြေတာ္မူတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္နဲ႔အတူ၊ အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္အာနႏၵာ၊ အရွင္သီဝလိ စတဲ့ မေထရ္ျမတ္ႀကီးအေတာ္မ်ားမ်ားနဲ႔ ေနာက္ပါးရဟန္းေတာ္မ်ားလည္း အတူတကြ ၾကြေတာ္မူပါတယ္။ ရွားေတာၾကြရာလမ္း တစ္ေနရာေရာက္ေတာ့ ေကာက္ေကြးေနတဲ့လမ္း တစ္သြယ္ရင္၊ ေျဖာင့္ျဖဴးေပမယ့္ ေဝးၿပီးအႏၲရာယ္ရွိတဲ့အျပင္ ဆြမ္းကြမ္းကိစၥလည္း အခက္အခဲျဖစ္ႏုိင္တဲ့ လမ္းတစ္သြယ္ရယ္ဆုိၿပီး လမ္းႏွစ္သြယ္ကုိ ေတြ႕ေတာ္မူၾကပါတယ္။ အဲဒီအခါမွာ အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္က ျမတ္စြာဘုရားကုိ “အရွင္ဘုရား လမ္းႏွစ္သြယ္မွာ ဘယ္လမ္းကုိ ၾကြေတာ္မူပါမလဲ ဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “အာနႏၵာ ေနာက္ပါသံဃာေတာ္ေတြထဲမွာ အရွင္သီဝလိ မေထရ္ပါသလား”လုိ႔ ေမးတဲ့အခါ အရွင္အာနႏၵမေထရ္က ပါေတာ္မူေၾကာင္း ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္က “ရွင္သီဝလိမေထရ္ပါရင္ လမ္းေျဖာင့္ကုိပဲ ၾကြၾကစုိ႔”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူကာ ၾကြေတာ္မူေၾကာင္း ဖတ္မွတ္ရပါတယ္။ ဒီလုိ မိန္႔ေတာ္မူတာကလည္း ရွင္သီဝလိ မေထရ္ရဲ႕ ဘုန္းကံႀကီးမား၊ လာဘ္လာဘ ေပါမ်ားမႈကုိ သိေတာ္မူတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဓမၼပဒအ႒ကထာမွာ ဖြင့္ျပပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းသိတဲ့ စာေပအဖြင့္ေတြအရ အရွင္ေရဝတ မေထရ္ကုိ ခ်ီးေျမႇာက္ေတာ္မူလုိတဲ့အတြက္ ရွားေတာကုိ ၾကြေတာ္မူရျခင္း အေၾကာင္းနဲ႔ လမ္းခရီးမွာ အရွင္အာနႏၵာနဲ႔ ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ႕ အေမးအေျဖအေၾကာင္းကေတာ့ ဒီေလာက္ပဲ သိမွတ္မိပါတယ္။ ဒကာေတာ္ ေမးတဲ့အေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ပိဋကတ္လမ္းညႊန္မွာ အထပ္ထပ္ ရွာၾကည့္ေပမယ့္ ေမးခြန္းကသုတ္ေတာ္ အတိအက် မရွိတာရယ္၊ အေၾကာင္းအရာက ဟုိလုိလုိဒီလုိလုိ ေရာေနတာရယ္ေၾကာင့္ တိတိက်က် မေတြ႕မိဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ စာေပ မႏွံ႔စပ္မႈေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ဓမၼပဒ၊ အရဟႏၲဝဂ္၊ ေရဝတမေထရ္ ဝတၳဳပါ အ႒ကထာ အဖြင့္ကုိ ဖတ္မွတ္မိၿပီး ျပန္လည္ေျဖၾကားလုိက္ပါတယ္။ အေၾကာင္းသင့္တဲ့အခါ စာေပေရးရာမွာ ပုိမုိႏွံ႔စပ္ျပည့္စုံေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္ သံဃာေတာ္မ်ား အထံေတာ္မွာ ထပ္မံၿပီး ေမးေလ်ာက္ၾကည့္ဖုိ႔ ဆႏၵျပဳ တုိက္တြန္းပါတယ္။

Read more »

ပရဟိတစိတ္ထား၊ ထုိသူမ်ားသုိ႔...

သဒၶါအျပည့္၊ သီလေငြ႕ျဖင့္
ဆႏၵလည္းထား၊ ဝီရိယအားျဖင့္
ခႏၲီႏွလုံး၊ အစဥ္သုံး၍
ေမတၱာႏွလုံး၊ က်င့္ကာသုံးသည့္
အမွန္ကန္ဆုံး၊ ဤက်င့္ထုံးကား
အမ်ားတကာ၊ ေကာင္းေစရာဖုိ႔
စြမ္းေဆာင္ေစသူ၊ မ်ားထုိသူတုိ႔
အမွန္မလဲြ၊ သတိစဲြကာ
လုိက္နာက်င့္ရာ၊ နည္းမွန္ပါ၍
ပရစိတ္ထား၊ အုိ..လူသားတုိ႔
ႀကိဳးစားအမွန္ က်င့္ႀကံေလေလာ့။ ။
(မနာပ ဒါယီ ဆရာေတာ္)

ဘုန္းဘုန္းထံကုိ ဖုန္းဆက္လာသူေတြထဲမွာ ႏုိင္ငံျခားေရာက္ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ေတြလည္း မၾကာခဏ ရွိလာေနပါတယ္။ ဖုန္းဆက္လာတယ္ ဆုိတာကလည္း သူတုိ႔သိခ်င္တဲ့ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထား၊ အႀကံဉာဏ္မ်ား ေတာင္းခံလုိတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မၾကာေသးခင္ကလည္း အမ်ားအက်ိဳး၊ အထူးသျဖင့္ သံဃာ့အက်ိဳးကုိ ႀကိဳးစားလုပ္ေဆာင္ေနတဲ့ ျပည္ပေရာက္ဒကာ တစ္ေယာက္က ဖုန္းဆက္လာပါတယ္။ သူက သူတုိ႔လုိ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္မ်ားအတြက္ အမွားမျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္မယ့္၊ အင္အားျဖစ္ေစႏုိင္မယ့္၊ လုိအပ္မယ္ထင္တဲ့ အဆုံးအမ လုိအပ္ခ်က္ေလးမ်ားကုိ မိန္႔ၾကားေပးပါ ဘုရားဆုိၿပီး ေလွ်ာက္ထားလာပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူတုိ႔လုိ ပရဟိတ စိတ္ထားရွိသူမ်ား၊ အမ်ားအက်ိဳး၊ အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာအက်ိဳး ေဆာင္ရြတ္ေနသူမ်ားကုိ ရည္ညႊန္းၿပီး “ပရဟိတစိတ္ထား ထုိသူမ်ားသုိ႔”ဆုိတဲ့ ဒီကဗ်ာေလးကုိ စပ္ဆုိျဖစ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေလွ်ာက္ထားလာသူ ဒကာေလးကုိေတာ့ ဖုန္းနဲ႔ပဲ ဒီလုိအရာေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ တုိက္တြန္းစကား ေျပာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ အမ်ားအက်ိဳးကုိ လုပ္ေနတဲ့သူေတြ၊ လုပ္ဖုိ႔ႀကိဳးစားေနသူေတြအတြက္ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ ေအာင္ျမင္မႈရဖုိ႔၊ ကုိယ့္အလုပ္ေတြမွာ မွန္ကန္ေစဖုိ႔၊ အင္အားေတြျဖစ္ေစဖုိ႔ ပရဟိတ စိတ္ထားသူမ်ားဟာ
၁။ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရား
၂။ ျပည့္စုံတဲ့ ကုိယ္က်င့္တရား
၃။ ေကာင္းမြန္တဲ့ ဆႏၵတရား
၄။ ႀကိဳးစားအားထုတ္လုိတဲ့ ဝိရိယတရား
၅။ သည္းခံႏုိင္တဲ့ ခႏၲီတရား
၆။ အက်ိဳးလုိလားတဲ့ ေမတၱာတရား
မ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံဖုိ႔ လုိပါတယ္။

အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္လုိတဲ့ ပရဟိတ သမားမ်ားအတြက္ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္အေပၚမွာ ယုံၾကည္မႈ ရွိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ယုံၾကည္မႈဆုိတဲ့ ေနရာမွာ ကုိယ္လုပ္တဲ့ ေကာင္းမေကာင္း အလုပ္ေတြရဲ႕ အေကာင္းအဆုိး အက်ိဳးအျပစ္ေတြအေပၚမွာ ယုံယုံၾကည္ၾကည္ ရွိေနၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အလြယ္ေျပာရရင္ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးအေပၚ ယုံၾကည္မႈပါပဲ။ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္မွာ ယုံၾကည္မႈ မရွိဘဲ လုပ္ေနရင္ လုပ္သမွ် အလုပ္ေတြဟာ အဓိပၸါယ္မဲ့ ျဖစ္တတ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ မွန္ကန္တဲ့ယုံၾကည္မႈ ရွိဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ယုံၾကည္မႈ ရွိေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးေသးပါဘူး။ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ေတြ အေနနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိနဲ႔ သူတပါးေတြရဲ႕ ၾကည္ညိဳေလးစားမႈကုိ ရရွိေစဖုိ႔ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ္က်င့္သီလကလည္း ေကာင္းေနဖုိ႔လုိပါတယ္။ လုပ္ေတာ့အမ်ားအလုပ္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ က်င့္သုံးေနတာက ကုိယ္က်င့္တရား ေဖာက္ျပန္ေနတဲ့ အမွားအလုပ္ဆုိရင္ အမ်ားတကာမေျပာနဲ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ ၾကည္ညိဳမႈ ရွိလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိျပန္ၿပီး သတိထားၾကည့္လုိ႔မွ ၾကည္ညိဳစရာ၊ ဂုဏ္ယူစရာ၊ သစၥာျပဳစရာ အက်င့္သီလ မရွိဘူးဆုိရင္ သူမ်ားေတြကုိ စည္း႐ုံးေဟာေျပာ လႈံ႕ေဆာ္ေပးဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ မေကာင္းတတ္လုိ႔ လွဴေပး၊ ေထာက္ပံ့ေပးလုိက္ရေပမယ့္ ေစတနာကေတာ့ ပါမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပရဟိတ သမားမ်ားအေနနဲ႔ ပရဟိတ ေဆာင္ရြတ္တဲ့အခါမွာ အတၱဟိတ အေနနဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕အက်င့္သီလကုိလည္း ျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုိယ္က်င့္သီလေကာင္းေလးေတြ ထားၿပီးတဲ့အခါမွာ ကုိယ့္ရဲ႕ပရဟိတ အလုပ္မ်ားအတြက္ ေကာင္းျမတ္တဲ့ လုိအင္ဆႏၵေလးေတြလည္း ရွိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဘယ္မွာဘယ္လုိ ေထာက္ပံ့လုိက္မယ္၊ ဘယ္မွာဘယ္လုိ လွဴလုိက္မယ္၊ ဘယ္ေနရာေလးမွာ ဘယ္လုိျဖည့္ေပးလုိက္မယ္၊ ဘယ္ေလာက္အတုိင္း အတာမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္မယ္ စတာေတြဟာ ေကာင္းျမတ္တဲ့ ဆႏၵေတြျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္ခ်င္ လုပ္ခ်င္တာေလးေတြဟာ ေလာဘမဟုတ္ပါဘူး။ ကုသုိလ္ရေစတဲ့ ေကာင္းတဲ့ဆႏၵေတြသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ားအက်ိဳးေဆာင္ေတြ အတြက္ ဒီလုိဆႏၵေကာင္းမ်ားက သိပ္ကုိလုိအပ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆႏၵေလးေတြ ရွိေနမွလည္း လုပ္ခ်င္ကုိင္ခ်င္တဲ့ စိတ္ေတြတုိးပြားလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵရွိမွလည္း ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈေတြ ရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပရဟိတေဆာင္ရြတ္လုိသူေတြ အေနနဲ႔ ဆႏၵေကာင္းေတြလည္း ရွိထားဖုိ႔လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ခုနေျပာသလုိ ဆႏၵဟာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ဝိရီယကုိ ေထာက္ပံ့ေပးႏုိင္တဲ့အတြက္ ဆႏၵရွိေနတဲ့သူေတြဟာ ႀကိဳးစားမႈေတြလည္း ျဖစ္ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵေတာ့ရွိတယ္။ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ လက္ေတြ႕ပုိင္း မရွိဘူးဆုိရင္လည္း ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြဟာ အေကာင္အထည္ ေပၚလာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပရဟိတ သမားမ်ားဟာ ပါးစပ္နဲ႔ စိတ္နဲ႔အမ်ားအက်ိဳးကုိ ေဆာင္ရြတ္ေနလုိ႔ မၿပီးဘဲ လက္ေတြ႕ႀကိဳးစား အားထုတ္တတ္တဲ့ ဝိရိယလည္း လုိအပ္တယ္လု႔ိ ဆုိရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆႏၵကေထာက္ပံ့ေပးၿပီး ဝိရိယက လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ဆႏၵအားနဲ႔ ဝိရိယအားေတြ အထူးရွိေနဖုိ႔ လုိတာအမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ အမ်ားအက်ိဳး ရြတ္သယ္ပုိးသူေတြအတြက္ အထူးလုိအပ္တဲ့ တရားတစ္ခုက ခႏၲီတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သည္းခံမႈတရား သိပ္ကုိလုိအပ္ပါတယ္။ ဘာမွမလုပ္တဲ့သူေတြအတြက္ ဘယ္လုိတုန္႔ျပန္မႈမ်ိဳးမွ မလာတတ္ေပမယ့္ အလုပ္လုပ္လာၿပီဆုိရင္ အေျပာအဆုိ အတုိက္အခုိက္ေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳး ေရာက္လာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာလာၿပီဆုိရင္လည္း အေကာင္းေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ဆီလုိအေပါက္ရွာၿပီး မေကာင္းတာေတြပဲ ေျပာလာၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိပတ္ဝန္က်င္းရဲ႕ အေျပာအဆုိ၊ အတုိက္အခုိက္၊ အကဲ့အရဲ႕ေတြကုိ ခံႏုိင္ဖုိ႔ သည္းခံမႈတရား လုိအပ္ပါတယ္။ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္နဲ႔ ကုိယ့္ေစတနာ ေကာင္းဖုိ႔ကုိသာ အဓိကထားၿပီး ႀကဳံလာသမွ် ေလာကဓံေတြအေပၚမွာ သည္းခံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိပါတယ္။ အဲဒီလုိ ခႏၲီတရား မရွိလုိ႔ ကုိယ္ကျပန္ၿပီး တုန္႔ျပန္ျဖစ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြမွာ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ၿပီး ေအာင္ျမင္မႈ မရဘဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကုိယ့္အတြက္လုပ္တာ မဟုတ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူေတြက ဘာပဲေျပာေျပာ ဒီအေပၚမွာ လုိက္မခံစားမိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့အရာေတြကုိ ႏွလုံးသားထဲမွာ သိမ္းမထားဘဲ အျမန္ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တုိက္ခုိက္လာတဲ့ အေပၚမွာလည္း မတုန္မလႈပ္တဲ့ ခႏၲီတရားနဲ႔ ႀကိဳးစားကာကြယ္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိဆုိရင္ ကုိယ့္ရဲ႕ပရဟိတ လုပ္ငန္းေလးေတြဟာလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ ေအာင္ျမင္မႈ ရလာမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ အားလုံးအတြက္ သည္းခံျခင္းတရားဟာ အမွန္ပဲ လုိအပ္ေနတယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ဆုံးတစ္ခ်က္က ေမတၱာတရားပါ။ ေမတၱာတရားဟာလည္း ပရဟိတသမားမ်ားအတြက္ မရွိမျဖစ္ လုိအပ္တဲ့အရာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာဆုိတာ အက်ိဳးလုိလားျခင္း သေဘာျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားအက်ိဳးအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနၾကသူေတြမွာ ဒီလုိေမတၱာတရားဟာ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအထိ လုိအပ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေတြ႕ႀကဳံလာရမယ့္ ေလာကဓံေတြကုိ သည္းခံမႈနဲ႔ ရင္ဆုိင္ၿပီး အက်ိဳးလုိလားတဲ့ ေမတၱာစိတ္နဲ႔ ျပန္လည္တုံျပန္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္အေပၚ မေကာင္းႀကံတဲ့သူေတာင္ အေကာင္းဘက္ ေျပာင္းလာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း ေမတၱာပြားသလုိ၊ သူမ်ားေတြကုိလည္း ပြားေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ့္ေစာင့္နတ္ အပါအဝင္ ကုိယ့္ပတ္ဝန္းက်င္ ကုိယ္သြားမယ့္ေနရာ၊ ကုိယ့္လုပ္ရမယ့္ေဒသ ပတ္ဝန္းက်င္ စတဲ့ ဘယ္လုိေနရာေတြမွာ မဆုိ ဒီေမတၱာေလးပါ ပြားေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အမ်ားအတြက္ အလုပ္လုပ္တဲ့အခါမွာ ထင္တာထက္ကုိ တုိးတက္ေအာင္ျမင္လာမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အမ်ားအက်ိဳး ရြတ္သယ္ပုိးၾကမယ့္ သူေတြအေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြမွာ ေအာင္ျမင္မႈရဖုိ႔၊ ပင္ပန္းရက်ိဳးနပ္ဖုိ႔နဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြ ျဖစ္လာေစဖုိ႔ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိသင့္တဲ့ တရားေတြျဖစ္တဲ့ သဒၶါ၊ သီလ၊ ဆႏၵ၊ ဝိရိယ၊ ခႏၲီ၊ ေမတၱာ တရားမ်ားနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ေကာင္းျမတ္တဲ့စိတ္ထားနဲ႔ ႐ုိးသားစြာ အားထုတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးဆုိတာ မရွိဘူးဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတရားမ်ား လက္ကုိင္ထားၿပီး ပရဟိတစိတ္ထားနဲ႔ အမ်ားအက်ိဳး ရြတ္သယ္ပုိးၾကဖုိ႔ အႀကံျပဳ တင္ျပကာ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား