ၿပိတၱာအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း…

ၿပိတၱာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ ေမးထားတဲ့ အေမးေလးေတြကုိ ျပန္ေျဖေပးဖုိ႔ အေၾကြးတင္ေနတာ အေတာ္ၾကာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူးဆုိၿပီး အခ်ိန္ယူကာ ေရးသားတင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ ျမန္မာမ်ားနဲ႔ အလြန္ရင္းႏွီးေနၿပီးျဖစ္တဲ့ ဒီၿပိတၱာမ်ားအေၾကာင္းကုိ ပိဋကတ္သုံးပုံ ေပတဝတၳဳပါဠိေတာ္မွာ သဂၤါယနာတင္ မေထရ္မ်ားက မွတ္တမ္းတင္ထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဝိမာနဝတၳဳ၊ ေပတဝတၳဳအျဖစ္ မွတ္တမ္းတင္ထားတဲ့ ဒီပါဠိေတာ္မွာ ေပတဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ ၿပိတၱာေတြအေၾကာင္းကုိ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထားပါတယ္။ လူ႔ခႏၶာကုိယ္ အတၱေဘာမွ ကင္းကြာသြားတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေပတလုိ႔ေခၚကာ ဒီေပတအရ ၿပိတၱာဘုံကုိ ေရာက္သြားသူတုိ႔ကုိဆုိေၾကာင္း စာေပမ်ားက ဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။

စာေပအဖြင့္ေတြအရ ၿပိတၱာဆုိတာ ငရဲ၊ တိရစၧာန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္လုိ႔ေခၚတဲ့ အပါယ္သတၱဝါ ေလးပါးထဲမွာပါဝင္တဲ့ လူ႔ျပည္ေလာကအတြင္းမွာပဲ ေတာၿခဳံပိေပၸါင္း ေတာင္ေစာင္းဂူလႈိဏ္ စတဲ့အရပ္ေတြမွာ မွီခုိၿပီး ဆင္းရဲထူေျပာစြာ ခံစားေနရတဲ့ သတၱဝါတစ္မ်ိဳးကုိဆုိေၾကာင္း မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။ လူ႔ျပည္ေလာကမွာ လူျဖစ္စဥ္က ျငဴစူဝန္တုိျခင္း မ်ားျပားၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းမရွိ၊ သူတပါး ေပးကမ္းလွဴဒါန္းတာကုိလည္း တာျမစ္ကာ ကုသုိလ္ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ အႏၲရာယ္ျပဳခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြဟာ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၿပိတၱာဘဝမွာ အျဖစ္မ်ားၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ၿပိတၱာဘဝကုိ ေရာက္ရွိသြားၾကတ့ဲ သတၱဝါေတြဟာ မိမိတုိ႔လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းမႈကံေၾကာင့္ အစာေရစာ ငတ္မြတ္ျခင္း ဒုကၡကုိ ခံစားကာ ႏွစ္ေပါင္းရာေထာင္း သိန္းသန္းမက ခံစားၾကရသလုိ ဘုရားတစ္ဆူနဲ႔ တစ္ဆူၾကားကာလအထိ မကၽြတ္မလြတ္ႏုိင္ဘဲ ရွိေနတတ္ၾကတဲ့ ၿပိတၱာမ်ားလည္း အမ်ားအျပား ရွိေေၾကာင္းဆုိပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခ်ိန္ကာလ ၾကာျမင့္စြာ အစာေရစာ မစားမေသာက္ရဘဲ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ ခံစားၾကရေပမယ့္ အကုသုိလ္ကံ အရွိန္မကုန္ေသးတဲ့အတြက္ ကြယ္လြန္ေသဆုံး၊ ဘဝတုံးျခင္း မရွိေသးဘဲ အသားအေသြးမရွိ အေရအေၾကာ အ႐ုိးမွ်သာရွိကာ အလြန္ဆုိးဝါးတဲ့ အဆင္းနဲ႔ ေၾကာက္ရြ႔ံ႕ထိတ္လန္႔ဖြယ္ရာ တည္ရွိေနရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕ အဆင္းဆုိးဝါးပုံကုိ ေပတဝတၳဳအ႒ကထာ ဓနပါလေသ႒ိ ေပတဝတၳဳမွာ ဖြင့္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီအဖြင့္အရ “ၿပိတၱာတစ္ဦးရဲ႕ ကုိယ္ပမာဏဟာ ထန္းပင္လုံးပမာဏရွိၿပီး ကုိယ္အေရဟာလည္း အလြန္ၾကမ္းတမ္းေၾကာင္း၊ ေဖာက္ျပန္တဲ့ဆံအေမြးရွိၿပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္အဆင္းရွိကာ အလြန္ေဖာက္ျပန္ ဆုိးဝါးလ်က္ စက္ဆုတ္ရြံရွာဖြယ္ အျမင္ရွိေၾကာင္း၊ ထုိၿပိတၱာသည္ ငါးဆယ့္ငါးႏွစ္လုံးလုံး ထမင္းတစ္လုံး ေရတစ္ေပါက္ကုိမွ် မရရွိဘဲ ေျခာက္ကပ္ေသာ လည္ေခ်ာင္းႏႈတ္ခမ္းရွိလ်က္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္း ႏွိပ္စက္ကာ ဟုိဟုိဒီဒီ ေျပးလႊားေနရတတ္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ သိရပါတယ္။ ဒါက ဒီဝတၳဳမွာပါတဲ့ ၿပိတၱာအေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား မ်ားသေလာက္ ခံစားရပုံခ်င္းလည္း မတူညီလွပါဘူး။

သဂၤါယနာတင္ အ႒ကထာ ဋီကာက်မ္းအဖြင့္မ်ားအရ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳးရွိေၾကာင္းလည္း မွတ္သားရပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳးက
၁။ သူတပါးတုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ရေသာ ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာ
၂။ ထမင္းငတ္ျခင္း၊ ေရမြတ္သိပ္ျခင္းတုိ႔ မျပတ္ႏွိပ္စက္ခံေနရတဲ့ ခုပၸိပါသိကၿပိတၱာ
၃။ အၿမဲအၾကြင္းမဲ့ ေလာင္ကၽြမ္းခံေနရတဲ့အတြက္ ပူပန္ျခင္းရွိေနရေသာ နိဇၥ်ာမတဏွိကၿပိတၱာ
၄။ အသုရကာယ္လုိ႔ သီးသန္႔ေခၚဆုိအပ္တဲ့ အသုရာကာယေခၚ ကာလကဥၥိကၿပိတၱာ
တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၿပိတၱာေလးမ်ိဳးမွာ နံပါတ္တစ္အမ်ိဳးအစား ၿပိတၱာကေတာ့ လူ႔ဘဝက ေဆြမ်ိဳးဉာတကာ စသူေတြရဲ႕ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းေပးတဲ့ အလွဴကုိ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္ပါက စားဖြယ္ေသာက္ဖြယ္မ်ားကုိ ရရွိခံစားႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိပါတယ္။

ဒီၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား ေလးမ်ိဳးအျပင္ ေလာကပညတၱိက်မ္း၊ ဆဂတိဒီပနီက်မ္းေတြမွာလည္း ၿပိတၱာအမ်ိဳးမ်ိဳး အေၾကာင္းကုိ ဖြင့္ျပထားတာကုိ ေတြရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီက်မ္းမ်ားအရ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား (၁၂)မ်ိဳးကုိ မွတ္သားရပါတယ္။ ဟိမဝႏၲာေတာင္ေဘးရွိ ဂိဇၥ်ကုဋ္ေတာင္မွာ ၿပိတၱာအမ်ိဳးမ်ိဳး တည္ရွိေနၿပီး အေရအတြက္အားျဖင့္ (၁၂)မ်ိဳးအထိ ရွိေနေၾကာင္း ဖြင့္ျပပါတယ္။ အဲဒီ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစားမ်ားက
၁။ အစာေရစာ အလြန္ငတ္မြတ္ကာ ဘယ္ေသာအခါမွ ထမင္းေဘာဇဥ္ စတဲ့အစားအစာမ်ားကုိ စားေသာက္ရျခင္း မရွိဘဲ သူတပါးတုိ႔ စြန္႔ပစ္ထားတဲ့ တံေတြးႏွပ္အန္ဖတ္ေတြကုိသာ စားေသာက္ရတဲ့ ဝႏၲာသၿပိတၱာမ်ိဳး
၂။ လူေကာင္ပုတ္၊ ေခြးေကာင္ပုတ္၊ ေျမြေကာင္ပုတ္စတဲ့ အေကာင္ပုတ္မ်ားကုိ ရတဲ့အခါ စားရၿပီး မရတဲ့အခါ မစားရဘဲ ငတ္မြတ္ေနရတတ္တဲ့ ကုဏပါသၿပိတၱာမ်ိဳး
၃။ မစင္ကုိသာ စားသုံးရတဲ့ ဂူထခါဒကၿပိတၱာမ်ိဳး
၄။ ေန႔ညဥ္႔ပတ္လုံး ခံတြင္းမွ မီးလွ်ံမ်ားထြက္ကာ အပူေလာင္ခံေနရတဲ့ အဂိၢဇာလမုခၿပိတၱာမ်ိဳး
၅။ ခႏၶာကုိ အလြန္ႀကီးၿပီး ပါးစပ္မွာ အပ္နဖားေပါက္ေလာက္ပဲရွိကာ အစာေရစာကုိ ပါးစပ္က မသြင္းႏုိင္ဘဲ ႏွာေခါင္းနားရြက္စတဲ့ အေပါက္ေတြက သြင္းေနရေပမယ့္ အၿမဲမျပတ္ စာေလာင္မြတ္သိပ္ေနရတဲ့ သူစိမုခၿပိတၱာမ်ိဳး
၆။ ေရငတ္မြတ္မႈ တဏွာျဖင့္ ႏွိပ္စက္ခံရသည့္ တဏွာဋၬိတၿပိတၱာမ်ိဳး (ထုိၿပိတၱာမ်ိဳးသည္ တစ္ခါတစ္ရံမွ် ေသာက္ေရကုိမရဘဲ ေရငတ္လြန္းလွသျဖင့္ ေရတြင္းေရကန္ ထုံးအုိင္ျမစ္ေခ်ာင္း သမုဒၵရာ ရွိရာအရပ္သုိ႔ ကပ္ေရာက္သြားတဲ့အခါ ထုိေရကန္စသည္တုိ႔သည္ ျပည္ေသြးက်င္ႀကီးက်င္ငယ္အသြင္ အထင္ေရာက္ကုန္တတ္၏)
၇။ အလြန္ျပင္းထန္စြာ ေလာင္ကၽြမ္းခံေနရတဲ့ မီးေလာင္ငုတ္နဲ႔တူတဲ့ သုနိဇၥ်ာမကၿပိတၱာမ်ိဳး
၈။ ဓားသြား၊ ငါးမွ်ားခ်ိတ္ကဲ့သုိ႔ေသာ ေျခသည္းလက္သည္းမ်ားနဲ႔ မိမိကုိယ္အဂၤါတုိ႔ကုိ ကုတ္ဖဲ့ျဖတ္ေကာ္ကာ အသားအေသြးတုိ႔ကုိ စားေနရတဲ့ သတၳဂၤၿပိတၱာမ်ိဳး
၉။ ေန႔ညဥ္ပတ္လုံး ေလာင္ၿမိဳက္ကာ အခုိးၿပိဳက္ၿပိဳက္ထြက္ေနေသာ ေတာင္ပမာဏေလာက္ ခႏၶာကုိယ္ရွိသည့္ ပဗၺတဂၤၿပိတၱာမ်ိဳး
၁၀။ အလွ်ံတေျပာင္ေျပာင္ ေတာက္ေလာင္ေသာ စပါးႀကီးေျမြႏွင့္တူေသာ ကုိယ္ျဖင့္ ညဥ့္၌ လွည့္လည္သြားလာကာ ေန႔၌ ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ခံစားရသည့္ အဇဂရဂၤၿပိတၱာမ်ိဳး
၁၁။ ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္ကံ ေရာျပြန္းခဲ့သည့္ ကံေၾကာင့္ ရံခါကုသုိလ္အက်ိဳး အျဖစ္နတ္စည္းစိမ္ကုိ ခံစားရၿပီး ရံခါအကုသုိလ္အက်ိဳးအျဖစ္ ဒုကၡကုိ ခံစားရသည့္ ေဝမာနိကၿပိတၱာမ်ိဳး
၁၂။ ကံ၏အက်ိဳးေၾကာင့္ တန္ခုိးႀကိးမား၍ ၿပိတၱာအားလုံးတုိ႔ရဲ႕ အႀကီးအမႈဴးသဖြယ္ျဖစ္ကာ အလြန္အဆင္းလွ၊ အလြန္စည္းစိမ္ႀကီးလွသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း ေဘာဇဥ္ကုိမစားရ၊ ရံခါထမင္းအေဖ်ာ္ စသည္ကုိ ရေသာ္လည္း သုံးေဆာင္ခံစားခြင့္မရ၊ အလြန္ဒုကၡႀကီးလွသည့္ မဟိဒၶိကၿပိတၱာမ်ိဳး
ဆုိၿပီး အမ်ိဳးအစား (၁၂)မ်ိဳးကုိ ျပဆုိထားတာကုိ ေတြ႕ရျပန္ပါတယ္။

ဒါ့အျပင္ ပါရာဇိကဏ္ပါဠိေတာ္၊ သံယုတ္ပါဠိေတာ္မ်ားမွာ ၿပိတၱာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ဖြင့္ဆုိျပထားၿပီး အမ်ိဳးအစား (၂၁)မ်ိဳးအထိ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ စာေပအဖြင့္ေတြအရ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား အမ်ားအျပား ရွိေပမယ့္ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ၾကည့္တဲ့အခါ အထက္မွာ ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစား (၄)မ်ိဳးထဲမွာပဲ အက်ဳံးဝင္သြားတယ္လုိ႔ ဆိုပါတယ္။ အဲဒီေလးမ်ိဳးထဲမွာေတာ့ အျဖစ္အမ်ားဆုံးနဲ႔ အခြင့္အေရး အရွိဆုံး ၿပိတၱာအမ်ိဳးအစားကေတာ့ “သူတပါးတုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ရေသာ ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာ” ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီၿပိတၱာမ်ိဳးကေတာ့ ဘယ္လုိပဲ ဆင္းရဲဒုကၡကုိ ခံစားေနရေပမယ့္ မိမိအား ရည္စူးလွဴဒါန္းၿပီး အမွ်ေပးေဝတဲ့အခါ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သာဓုေခၚဆုိႏုိင္တဲ့အခါ ခံစားေနရတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ား ခ်က္ခ်င္းကြယ္ေပ်ာက္ၿပီး ခ်မ္းသာအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ရရွိခံစားရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိအက်ိဳးဆက္မ်ိဳးကုိ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး မ်က္ေမွာက္ေခတ္မွာ မိမိတုိ႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ သူတစ္ေယာက္ေယာက္ ေသဆုံးသြားတဲ့အခါ အဲဒီသူကုိ ရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈလုပ္ကာ အမွ်အတမ္း ေပးေဝၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အ႒ကထာ အဖြင့္မ်ားအရ အထူးမွတ္သားသင့္တဲ့ အခ်က္က ေသဆုံးသူဟာ သူတပါးတုိ႔ ေပးအပ္တဲ့ အစားအစာကုိ အမွီျပဳၿပီး အသက္ရွင္ရတဲ့ ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ခဲ့ၿပီး က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြရဲ႕ အလွဴကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားေနေပမယ့္ က်န္ခဲ့တဲ့ လွဴဒါန္းၿပီး အမွ်ေပးေဝေပးမယ့္သူက ျမင့္ျမတ္တဲ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ထံမွာ ျမင့္ျမတ္တဲ့စိတ္ထားနဲ႔ ထက္သန္စြာ ေပးလွဴကာ အမွ်ေပးေဝႏုိင္မွသာ ေမွ်ာ္လင့္ေစာင့္စားရက်ိဳးနပ္ကာ မြန္ျမတ္တဲ့ စည္းစိမ္မ်ိဳးကုိ ရရွိခံစားႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေပတဝတၳဳ၊ စူဠေသ႒ိေပတဝတၳဳ အဆုိအရ ေသသူကုိ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းေပမယ့္ သီလမရွိတဲ့ ဒုႆီတုိ႔ကုိ လွဴဒါန္းခဲ့တဲ့အတြက္ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ေသသူက မခံစားရေၾကာင္း သာဓကတစ္ခုအျဖစ္ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ထူးျခားတဲ့အခ်က္တစ္ခုက ေသသူကုိ ရည္စူးၿပီး လွဴဒါန္းတဲ့ ကုသုိလ္ဟာ ေသသူက ပရဒတၱဴပဇီဝိကၿပိတၱာမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ရရွိသည္ျဖစ္ေစ၊ အျခားၿပိတၱာမ်ိဳး၊ ငရဲ၊ တိရစၧာန္စတဲ့ ဘဝမ်ိဳးမွာ ေရာက္ရွိသြားတဲ့အတြက္ အလွဴရဲ႕ အက်ိဳးကုိ မရရွိသည္ျဖစ္ေစ အလွဴရွင္ အေနနဲ႔ အက်ိဳးမဲ့ အခ်ည္းႏွီးမျဖစ္ဘဲ ကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ရရွိတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ဇာဏုေႆာဏိသုတ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ မိန္႔ေတာ္မူထားခ်က္ ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၿပိတၱာမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း တင္ျပခဲ့တဲ့ ဒီစာစုမွာ ေနာက္ဆုံးေကာက္ခ်က္ခ် မွတ္သားသင့္တဲ့အခ်က္က အစဲြတစ္ခုခု၊ ဝန္တုိမႈတစ္ခုခု၊ သူတပါးရဲ႕ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ဖ်က္စီးမႈ တစ္ခုခုကုိ ျပဳလုပ္တဲ့သူေတြဟာ ၿပိတၱာဘဝကုိ ေရာက္ရတတ္ၿပီး အဲဒီၿပိတၱာဘဝမွာလည္း သာဓုေခၚႏုိင္တဲ့ ၿပိတၱာရွိသလုိ မေခၚႏုိင္တဲ့ ၿပိတၱာမ်ိဳးလည္း ရွိတတ္တဲ့အတြက္ အေသခ်ာဆုံးက ရခဲတဲ့လူ႔ဘဝကုိ ရရွိေနၿပီးမွ ၿပိတၱာဘဝ၊ ငရဲတိရိစၧာန္ဘဝ စတဲ့ေအာက္ေအာက္ဘဝေတြကုိ ေရာက္မသြားရေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သုဂတိဘဝကုိ ရရွိေအာင္ အားထုတ္ျခင္းကသာ အေသခ်ာဆုံး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ၿပိတၱာဘဝရဲ႕ ေၾကာက္စရာေကာင္းပုံကုိ သံေဝဂယူကာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ မ်ားမ်ားလုပ္ကာ သုဂတိဘဝကုိသာ အေရာက္သြားၾကဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေမးလ္ထဲက အေမးမ်ား (၁)...

အရွင္ဘုရား … တပည့္ေတာ္ကို ေမးခြန္းေလး နည္းနည္းေလာက္ ေမးေလွ်ာက္ခြင့္ျပဳပါ အရွင္ဘုရား။
(၁) ေလာကႀကီးက သတၱဝါေတြရဲ့ ဘဝျဖစ္စဥ္ေတြကို သတ္မွတ္ၿပီးသားပဲ။ ဘယ္ဘဝေရာက္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္၊ ဘယ္ဘဝေရာက္ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္မယ္ စသည္ျဖင့္ ေလာကႀကီးက သတ္မွတ္ထားၿပီးသားဆိုတဲ့ မိစာၦဒိ႒ိ အျမင္တစ္မ်ဳိးကို တပည့္ေတာ္ ဖတ္ဖူးပါတယ္။ အကယ္၍ ေခတ္လူငယ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က, (ဒီလိုသတ္မွတ္ထားလို႔ပဲ ျမတ္စြာဘုရားအပါအဝင္ တန္ခိုးအဘိညာဏ္ရတဲ့ သံဃာေတာ္ ပုဂိၢဳလ္ျမတ္မ်ားက ဘယ္ဘဝေရာက္ရင္ ဘာျဖစ္မယ္၊ ဘယ္ႏွစ္ဘဝေရာက္ရင္ ဘယ္လိုျဖစ္မယ္ စသည္ျဖင့္ ေဟာႏုိင္တာ မဟုတ္ဘူးလား) လို႔ ေမးလာရင္ တပည့္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္း မေျဖရွင္းတတ္ဘူး ဘုရား။ ကိုယ္တိုင္ေတာ့ ရွင္းပါတယ္။ သူမ်ားကို ရွင္းျပဖိို႔ေတာ့ ဘယ္လိုရွင္းျပရမွန္း သိပ္မသိလို႔ပါ အရွင္ဘုရား။

ေျဖ။ ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလာကဆုိတဲ့ စကားကုိ တိတိက်က် သိရဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေလာကႀကီးက သတ္မွတ္တယ္ဆုိတာမွာ ေလာကဆုိတာ ဘာကုိေျပာတာလဲ၊ အခုလူေတြ ေနထုိင္ၾကတဲ့ ကမၻာေလာကႀကီးကုိ ေျပာတာလား၊ သက္ရွိသတၱဝါေတြကုိ ေျပာတာလား၊ ျပဳျပင္ထားတဲ့ အရာေတြကုိ ေျပာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ တန္ခုိးရွင္ တစ္ဦးဦးကုိ ေျပာတာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ တစ္ခါတေလ ဗုဒၶဘာသာကေျပာတဲ့ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ နာမ္႐ုပ္အစုျဖစ္တဲ့ ေလာကႀကီးကုိ ေျပာတာလား စသျဖင့္ သိရွိထားဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေလာကဆုိတာ ဘယ္လုိအရာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သတၱဝါ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ကုိေတာ့ အဲဒီသတၱဝါ ကုိယ္တုိင္ကလဲြလုိ႔ ဘယ္လုိေလာကႀကီးကမွ သတ္မွတ္ေပးႏုိင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။

တကယ္လုိ႔မ်ား ဒီေနရာမွာ ေလာကဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာက ဖြင့္ဆုိျပတဲ့ ခႏၶာအစုဆုိတဲ့ ေလာကႀကီးကုိ ေျပာတာဆုိရင္ သတၱဝါတစ္ဦးဦးရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ကုိ ေလာကႀကီးက သတ္မွတ္ေပးတာ မဟုတ္ဘဲ ေလာကကုိ သတၱဝါေတြရဲ႕ အလုပ္ေတြက သတ္မွတ္ေပးတာလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါေတြရဲ႕ ဘဝသံသရာ တစ္ေလွ်ာက္ကုိ ၾကည့္ရင္ မသိမႈအဝိဇၨာ၊ တပ္မက္တြယ္တာမႈ သမုဒယတဏွာေတြေၾကာင့္ သံသရာရွည္တဲ့ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနမိၾကၿပီး အဲဒီအလုပ္ေတြေၾကာင့္ပဲ အလုပ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ အေနနဲ႔ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ သံသရာမွာ က်င္လည္ၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအလုပ္ေတြရဲ႕ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ အေနနဲ႔ ဘဝတစ္မ်ိဳးမ်ိဳးမွာ အကန္႔အသတ္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ တစ္ဘဝၿပီးတစ္ဘဝ ဆက္ကာဆက္ကာ ျဖစ္ေနၾကရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ဘဝေရာက္ရင္ ဘယ္လုိျဖစ္မယ္၊ ဘာျဖစ္မယ္ စတာေတြဟာလည္း တျခားသူ သတ္မွတ္ေပးတာ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြက အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါ တစ္ဦးဦးရဲ႕ ဘဝဖန္တီး သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ အဲဒီသတၱဝါေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြ႕ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိပါပဲ ဘုရားရဟႏၲာ စတဲ့ တန္းခုိးရွင္မ်ားရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ဟာလည္း ထုိအရွင္ျမတ္မ်ားရဲ႕ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရဟႏၲာစတဲ့ သူေတာ္သူျမတ္မ်ားဟာ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြကုိ ကန္႔သတ္ၿပီး မသိတာကုိ သိေအာင္လုပ္ခဲ့၊ တပ္မက္တြယ္တာတာေတြကုိ ျပတ္ေအာင္လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ အဲဒီအလုပ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အေနနဲ႔ မိမိတုိ႔ရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ကုိ သတ္မွတ္လာႏုိင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္သူျမတ္ေတြဟာ ေကာင္းတဲ့ ဒါန၊ သီလစတဲ့ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ လုပ္ခဲ့၊ သမထ၊ ဝိပႆနာစတဲ့ က်င့္စဥ္ေတြကုိ က်င့္ႀကံခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီအလုပ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးဆက္အေနျဖင့္ ဉာဏ္အဆင့္ဆင့္ တုိးတက္ကာ အရာအားလုံးကုိ သိႏုိင္တဲ့ဉာဏ္၊ ဘဝျဖစ္စဥ္ကုိ သိႏုိင္တဲ့ဉာဏ္၊ အတိတ္အနာဂတ္စတဲ့ ကာလေတြကုိ သိႏုိင္တဲ့ဉာဏ္ေတြကုိ ရရွိေတာ္မူခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဉာဏ္ေတာ္ေတြဟာလည္း ဘယ္ေလာကႀကီးကမွ သတ္မွတ္ေပးတာ မဟုတ္ဘဲ သူေတာ္သူျမတ္တုိ႔ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ က်င့္ႀကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္ခဲ့ၾကတဲ့ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သတၱဝါ တစ္ဦးဦးရဲ႕ ဘဝကုိ ဘယ္လုိေလာကႀကီးကမွ သတ္မွတ္ေပးတာမဟုတ္ဘဲ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ ခႏၶာငါးပါးနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ ေလာကဆုိရင္ေတာ့ ဒီေလာကကုိ သတၱဝါတစ္ဦးဦးရဲ႕ အလုပ္ေတြကပဲ သတ္မွတ္ေပးတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဝိဇၨာ၊ တဏွာေတြအရင္းခံတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ သတၱဝါေတြရဲ႕ ဘဝဟာေတြဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနၾကၿပီး အဲဒီအဝိဇၨာ၊ တဏွာစတာေတြကုိ ပယ္ခြါႏုိင္ၾကတဲ့ အလုပ္ေတြေၾကာင့္လည္း သတၱဝါေတြရဲ႕ ဘဝဟာ အကန္႔အသတ္ေတြနဲ႔ အဆုံးသတ္ကုန္ၾကတာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရင္းစစ္ေတာ့ သတၱဝါေတြရဲ႕ ဘဝျဖစ္စဥ္ကုိ ထုိသတၱဝါေတြရဲ႕ အလုပ္ေတြကပဲ သတ္မွတ္ေပးတာျဖစ္ေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီေမးခြန္းနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အထုိက္အေလ်ာက္ နားလည္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။

(၂) ျမင့္မိုရ္ေတာင္နဲ႔ သူ႔ကို ဝန္းရံထားတဲ့ ကၽြန္းႀကီးေလးကၽြန္း စတဲ့အေၾကာင္းအရာေတြဟာ ပိဋကတ္ သံုးပံုထဲမွာ ပါမပါေလးလည္း သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။
ေျဖ။ ျမင့္မုိရ္ေတာင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေဟာၾကားထားတဲ့ ပါဠိေတာ္မူရင္းေတြကုိ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ သိပ္မေတြ႕ရပါဘူး။ ထူးထူးျခားျခား ထင္ထင္ရွားရွား အေနနဲ႔ကေတာ့ အပါဒါနပါဠိေတာ္ သာရိပုတၱေထရအပါဒါန္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကုိ ျမင့္မုိရ္ေတာင္နဲ႔ ဥပမာေပးၿပီး ေဖာ္ျပထားတဲ့ စကားရပ္ကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ အဲဒီစကားရပ္ကုိ အနည္းငယ္ ထုတ္ျပရရင္ “ျမင့္မုိရ္ေတာင္မင္းကုိ ယူဇနာရွစ္ေသာင္း ေလးေထာင္တုိင္တုိင္ သမုဒၵရာ၌ သက္ဝင္၍ ထုိမွ်ေလာက္ ေရေပၚ၌ေပၚေန၏ဟု ဆုိအပ္၏၊ အျမင့္အားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အလ်ားအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အနံအားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ထုိမွ်ေလာက္ ရွစ္ေသာင္းေလးေထာင္ ႏွင္ႏွင္ရွိေသာ စၾကာဝဠာ ကုေဋတစ္သိန္း၌ရွိေသာ ျမင့္မုိရ္ေတာင္အားလုံးကုိ သိမ္ေမြ႕ေသးဖဲြ ထုခဲြသျဖင့္ အမႈန္႔ျပဳလ်က္ အမွတ္၌ ထားအပ္သည္ရွိေသာ္ ျမဴ၏ကုန္ျခင္းသုိ႔ ေရာက္ရာ၏၊ အရွင္ဘုရား၏ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကုိ ႏႈိႈင္းယွဥ္ျခင္းငွါ မတတ္ေကာင္းသည္သာတည္း။” လုိ႔ ဆုိတဲ့ ဒီစကားရပ္ကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

အ႒ကထာေတြမွာေတာ့ ျမင့္မုိရ္ေတာင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ တိတိက်က်ေျပာရရင္ သုတၱနိပါတ္ အ႒ကထာ၊ ဒုအုပ္၊ ႏွာ ၁၆၄၊ ဝိသုဒၶိမဂ္ အ႒ကထာ၊ ပအုပ္၊ ႏွာ ၂၀၀၊ အပါဒါန အ႒ကထာ၊ ပအုပ္၊ ႏွာ ၂၅၁၊ အဘိဓမၼအ႒ကထာ၊ ပအုပ္၊ ႏွာ ၃၃၆၊ တအုပ္၊ ႏွာ ၃၂၀၊ စူဠနိေဒၵသ အ႒ကထာ၊ ၃၈၊ ဝိနည္းအ႒ကထာ၊ ပအုပ္၊ ႏွာ၉၁ စသျဖင့္ အ႒ကထာ အေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။

ျမင့္မုိရ္ေတာင္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဒီေန႔ေခတ္မွာ အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာေနၾကေပမယ့္ တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ လြတ္ေျမာက္မႈနဲ႔ ယွဥ္ရင္ဘာမွ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္ေတာ့ မဟုတ္ေလာက္ပါဘူး။ သိပၸံနည္းနဲ႔ မကုိက္ညီလုိ႔ လက္မခံႏုိင္ဘူးဆုိရင္လည္း လက္မခံႏုိင္သူေတြရဲ႕ သေဘာပါပဲ။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္နဲ႔ ေဟာေတာ္မူထားတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြ၊ ေဟာၾကားခ်က္ေတြကုိ သိပၸံပညာနဲ႔ အျပည့္အဝ စမ္းသပ္လုိ႔ မရႏုိင္ဘူးဆုိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

(၃) ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ကိုးပါးထဲမွာပါတဲ့ ဝိဇၨာစရဏဂုဏ္ေတာ္ထဲက ဝိဇၨာဂုဏ္ရယ္၊ ေလာကဝိဒူ ဂုဏ္ေတာ္ရယ္ ဒီဂုဏ္ေတာ္ ႏွစ္ပါးကို သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးရဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြအျဖစ္ သဗၺညဳတ ဉာဏ္ေတာ္ရဲ့ေအာက္မွာ ထည့္သြင္းၾကည္ညိဳလို႔ ျဖစ္မျဖစ္ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ဒီဂုဏ္ေတာ္ ႏွစ္ပါးကို သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးရဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြအျဖစ္ သတ္မွတ္လို႔ ရမရလဲ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။

ေျဖ။ ဂုဏ္ေတာ္ဆုိတာ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ထူးျခားမႈကုိ ထင္ရွားျပလုိတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဉာဏ္ေတာ္ဆုိတာက ဘုရားရွင္ ရရွိပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ အရာေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဂုဏ္ေတာ္ပဲေျပာေျပာ ဉာဏ္ေတာ္ပဲဆုိဆုိ ဒါဟာ ဘုရားမွတပါး က်န္တဲ့ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္ေတြမွ မရွိႏုိင္တဲ့ အရာေတြျဖစ္ပါတယ္။ ေမးလာလုိ႔ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ဟာ အရာအားလုံးကုိ အကုန္အစင္သိရွိႏုိင္တဲ့ ဉာဏ္ေတာ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝိဇၨာနဲ႔လည္းျပည့္စုံ၊ ေလာကဝိဒူနဲ႔လည္း ျပည့္စုံၿပီးသား ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ထူးျခားမႈေတြကုိ ဂုဏ္ေတာ္အေနနဲ႔ ထုတ္ျပတဲ့အပုိင္းမွာပဲ ဒီလုိသီးသန္႔အမည္ ေပးကာပူေဇာ္ၾကျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကဲြျပားသလုိ ရွိေပမယ့္ အမွန္ေတာ့ မကဲြမျပား တစ္သားတည္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အစိပ္အပုိင္းလုိ႔ ေျပာရင္သီးသန္႔လုိ ျဖစ္ေနၿပီး၊ ဒီဂုဏ္ေတာ္ေတြဟာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ေလာက္ အစြမ္းမႀကီးဘူးလုိ႔ ထင္ေကာင္းထင္ႏုိင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိေတာ္မူၿပီးတဲ့ ဘုရားရွင္ေတြမွာ ဝိဇၨာစရဏဂုဏ္ေတာ္၊ ေလာကဝိဒူဂုဏ္ေတာ္အပါအဝင္ အရဟံ စတဲ့ဂုဏ္ေတာ္ေတြနဲ႔ အလုိလုိ ျပည့္စုံၿပီးသား ျဖစ္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ဟာ အလြန္က်ယ္ဝန္းလွတဲ့အတြက္ ႏႈိင္းဆလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး။ အေကာင္းဆုံးနဲ႔ အေသအခ်ာဆုံးကေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ႀကီးနဲ႔ အရဟံ အစရွိတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေတာ္မူတဲ့ အႏိႈင္းမဲ့ အရွင္ျဖစ္တယ္ ဆုိတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မႀကံစည္ေကာင္း မႀကံစည္အပ္တဲ့အရာေတြထဲမွာ ဘုရားရွင္တုိ႔ရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္တန္ခုိးေတာ္ အရာေတြကုိလည္း မႀကံစည္အပ္ေၾကာင္း ဆုိတဲ့အတြက္ သာမန္လူသားေတြအေနနဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္ေတြကုိသာ အာ႐ုံျပဳပူေဇာ္တာပဲေကာင္းၿပီး မႀကံစည္ႏုိင္တဲ့ အရာေတြအေပၚမွာ မႀကံစည္တာပဲ ေကာင္းပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဉာဏ္ေတာ္၊ ဂုဏ္ေတာ္ေတြ အေၾကာင္းကုိ ဒီေလာက္ေလးေလာက္ပဲ သိထားၿပီး အာ႐ုံျပဳကာ ပြားမ်ားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ကုိပဲ ကုသုိလ္တရားေတြ တုိးပြားေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေမးခြန္းအတြက္ ဒီေလာက္ပဲ ေျဖေပးလုိပါတယ္။

(၄) သာသနာေတာ္ကို လူအမ်ား သက္ဝင္ယံုၾကည္လာေအာင္ နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြက ဘာလို႔ ကိုယ္ထင္ ရွားျပၿပီး မဆံုးမၾကတာလဲ အရွင္ဘုရား။ ဒီေလာကႀကီးမွာ နတ္ေတြ၊ ျဗဟၼာေတြ အမွန္တကယ္ရွိ ေၾကာင္းလူေတြသိၿပီး သတိ သံေဝဂရေအာင္ ဘာျဖစ္လို႔ ကိုယ္ထင္ရွား မျပၾကတာလဲ သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။
အမွားပါရင္ ခြင့္လႊတ္ေပးပါ အရွင္ဘုရား။

ေျဖ။ နတ္ျဗဟၼာေတြဆုိတာ အမွန္တကယ္ရွိပါတယ္။ ကုိယ္ထင္ရွားျပတာေတြလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ္က ျမင္ႏုိင္တဲ့ အစြမ္းမရွိလုိ႔ ျဖစ္မွာပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာေတြ ေစာင့္ေရွာက္ေလ့ရွိတာက ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အားေကာင္းတဲ့သူေတြ၊ ကုသုိလ္အားႀကီးတဲ့ သူေတြကုိ ပုိၿပီးေစာင့္ေရွာက္ေလ့ရွိပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကေတာ့ ေကာင္းမႈအားႀကီးၿပီး မျမင္ႏုိင္တဲ့ နတ္ေတြရဲ႕ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မႈကုိ ခံယူဖူးတဲ့သူေတြက ပုိသိၾကပါတယ္။ အကုသုိလ္သမားေတြ အတြက္ေတာ့ သူတုိ႔အာ႐ုံထဲမွာ ရွိဟန္မတူပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ နတ္ျဗဟၼာေတြဟာ လူသားေတြကုိ ဆုံးမတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ ရွိရင္သာ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ လူသားေတြဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ ကုိယ္ဆုံးမရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ သာသနာဆုိတာလည္း နတ္ျဗဟၼာေတြ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တာထက္ သာသနာ့ဝန္ထမ္းေတြနဲ႔ လူပုဂၢိဳလ္ေတြကပဲ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုတ္ကပ္ကာလ ေရာက္လာတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ သတၱဝါေတြရဲ႕ ကုသုိလ္တရားေတြကလည္း တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္လာေနတဲ့ အတြက္ နတ္ျဗဟၼာေတြရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈေတြကလည္း တျဖည္းျဖည္း နည္းလာၾကျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ သာသနာေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အရမ္းကုိ ဆုိးဆုိးဝါးဝါး ျဖစ္လာတဲ့အခါဆုိရင္ေတာ့ နတ္ျဗဟၼာေတြက လာေရာက္ၿပီး ကူညီေကာင္း ကူညီၾကပါလိမ့္။

(ေယာဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးက ဆရာေတာ္အရွင္ဆႏၵာဓိကကို မိန္႔ေတာ္မူတာေလး တစ္ခုကိုလည္း တပည့္ေတာ္ကို ေရးေလွ်ာက္ခြင့္ ျပဳပါအရွင္ဘုရား။ “ဦးဇင္းေလး ဆြဲအားေတြကို သတိထားပါ၊ အတြင္းဆြဲအား အျပင္ဆြဲအားေတြေနာက္ ပါမသြားေအာင္ ဂ႐ုစိုက္ပါ”ဆိုတဲ့ မိန္႔ၾကားခ်က္ေလးပါဘုရား။ အရွင္ဘုရားရဲ့ ေဘးမွာလည္း ဆြဲအားေတြ အရမ္းမ်ားေနေလာက္တယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ ထင္မိလို႔ပါ အရွင္ဘုရား။)

ေျဖ။ ဆဲြအားေတြကေတာ့ တကယ္မ်ားပါတယ္။ မ်ားေပမယ့္ ဆဲြအားေနာက္ကုိ စဲြအားေရာက္ၿပီး လဲြမွား မသြားေအာင္ေတာ့ သတိတရားနဲ႔ အၿမဲထိန္းသိမ္းၿပီးပဲ ေနေနရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အာ႐ုံေတြေနာက္ကုိ စိတ္မလုိက္ျဖစ္ေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားေနရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပရဟိတစိတ္ထားေလးေတြ၊ ေမတၱာ၊ က႐ုဏာတရားေလးေတြနဲ႔ပဲ ဆဲြအားေတြကုိ စဲြမသြားေအာင္ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ ဆဲြအားေတြေနာက္ အစဲြေတြ မေရာက္ေအာင္ အလုပ္မ်ားမ်ားလုပ္ၿပီးပဲ ေဖ်ာက္ေနရတာျဖစ္ပါတယ္။ ခုခ်ိန္ထိေတာ့ ဆဲြအားေတြေနာက္ ဆုိးဆုိးဝါးဝါး ေရာက္မသြားေသးဘူးလုိ႔ ထင္ပါတယ္။ စုိးရိမ္ေပးတဲ့အတြက္ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။

အရွင္ဘုရား အေပၚမွာ ကာယကံ၊ ဝစီကံ၊ မေနာကံ တို႔ျဖင့္ျပစ္မွားမိသည္မ်ား ပါခဲ့ရင္ တပည့္ေတာ္ ရွိခိုးကန္ေတာ့ ေတာင္းပန္အပ္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။

႐ုိေသေလးစားစြာျဖင့္
တပည့္ ဆက္ေနာင္

Read more »

Facebookက အေမးတစ္ပုဒ္ (၁)

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ facebook (http://www.facebook.com/ashinvicitta) မွာ တင္ထားတဲ့ “အူမေတာင့္မွ သီလ ေစာင့္မယ္ ဆုိရင္ျဖင့္…” ဆုိတဲ့ ပုိ႔စ္ေအာက္မွာ ေမးထားတဲ့ အေမးေလးတစ္ပုဒ္ပါ။ စိတ္ဝင္စားစရာ ေကာင္းၿပီး သိသင့္တယ္ထင္လုိ႔ ျပန္လည္တင္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။

Thet Naing
ေက်းဇူးၾကီးမားလွပါတယ္ အရွင္ဘုရား။ သိခ်င္တာေလး တစ္ခုေမးေလွ်ာက္ပါရေစ ထမင္းမစားရရင္ ေသေတာ႔မွာမိုလို႔ သူမ်ားထမင္းခိုးစားလိုက္တယ္ (သီလေတာ႔ ပ်က္သြားပီေပါ႔ ) ဒါေပမဲ႕ အဲဒီထမင္းစားလိုက္ရတဲ႕ အတြက္ မေသေတာ႔ပဲနဲ႕ သက္တမ္းရွိသေလာက္ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ ၂၀ ေလာက္ တရားအားထုတ္ပီးေတာ႔ ေသတာနဲ႕ ထမင္းအငတ္ခံပီး အဲဒီေန႔မွာပဲ ေသတာ ဘယ္ဟာ ပိုျမတ္ပါသလဲ အရွင္ဘုရား။ တပည္႔ေတာ္ အထင္ေတာ႔ အဲဒီ ေဖာက္ဖ်က္လိုက္တဲ႕ သီလ အကုသိုလ္ေလးကို ႏွစ္ ၂၀ မွာ သီလ ဘာဝနာ တရားေတြအားထုတ္ပီး ကုသိုလ္ေတြနဲ႕ ေခ်ဖ်က္လိုက္မယ္ ဆိုရင္ေကာ ပိုမေကာင္းဘူးလား လို႔ ေတြးမိပါတယ္။ လူ႔ဘဝဆိုတာကလဲ ရခဲတဲ႕ ဒုလႅဘထဲမွာ ပါတယ္မို႔လား အရွင္ဘုရား။ အဲဒါေလးတစ္ခ်က္ေလာက္ ေျဖၾကားေပးပါ။
May 31 at 4:13am • UnlikeLike • 2 people

Ashin Vicitta ‎>>> Thet Naing
သူေတာ္ေကာင္းေတြ ဆုိရင္ေတာ့ အသက္ကုိ အေသခံၿပီး သီေတာ့ အပ်က္ခံၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ က်န္းမာေရးအရ ၊ ကုသုိလ္ေရးအရ အစားအစာ စားတဲ့အေပၚမွာ သီလနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာစရာမရွိေပမယ့္ ခုိးစားတယ္၊ ခုိးတယ္ဆုိတဲ့ သီလကုိ ခ်ိဳးေဖာက္ၿပီး စားတဲ့အေပၚမွာေတာ့ သီလအျပစ္က ႀကီးသြားျပန္ပါတယ္။ ပုထုဇဥ္ေတြျဖစ္ေနလုိ႔ ဒီလုိေလးေတြ ေတြးႏုိင္ၾကေပမယ့္ အဲဒီလုိ အေတြးေလးေတြကစၿပီး သီလခ်ိဳးေဖာက္စရာေတြ မ်ားလာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္အႏွစ္ ၂၀အထိ တရားအားထုတ္ၿပီး ေနဖုိ႔ဆုိတာလည္း စကားအျဖစ္ေျပာၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မနက္ျဖန္ ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတာေတာင္ မေျပာႏုိင္တဲ့ ေသျခင္းတရားက ရွိေနေသးေတာ့ ႏွစ္၂၀ဆုိတာ ေဝးပါေသးတယ္။ တကယ္လုိ႔မ်ား မစားရင္ေသမွာျဖစ္တဲ့ အဲဒီ အခုိက္အတန္႔မွာ အသက္အေသခံၿပီး သီလကုိလုံေအာင္ထိန္းကာ တရားအမွတ္နဲ႔ ေသသြားမယ္ဆုိရင္ ေသခ်ာေပါက္ သုဂတိဘဝကုိ ေရာက္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာင္ႏွစ္၂၀ေနၿပီး တရားရမယ္၊ ေသၿပီး သုဂတိဘဝကုိ ေရာက္မယ္ဆုိတာက မေသခ်ာလွပါဘူး။ ေနာက္ လူ႔ဘဝရခဲတယ္ဆုိတာ မွန္ေပမယ့္ လူ႔ျဖစ္ၿပီး လူ႔အက်င့္သိကၡာေတြ မထိန္းဘဲ ေနေနတယ္ဆုိရင္လည္း ရခဲတဲ့လူ႔ဘဝဟာ တန္ဘုိး မရွိျပန္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ကေတာ့ သီလမလုံဘဲ ႏွစ္ေပါင္းတစ္ရာေက်ာ္ အသက္ရွင္ၿပီး ေနရတာထက္ သီလလုံၿပီး တစ္ေန႔တစ္ရက္ တစ္မနက္မွ် အသက္ရွည္ရတာက ပုိျမတ္တယ္လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းေတြက အသက္နဲ႔ သီလယွဥ္လာရင္ အသက္ကုိ အေသခံၾကတယ္လုိ႔ ဆုိၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။
May 31 at 10:33am • LikeUnlike • 15 people
Mmon Htet, April Wang, Su Su Aung and 12 others like this.

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား