ဗုဒၶ၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ သာဝကတုိ႔၏ ျခားနားခ်က္…

Q. ဘုရားႏွင့္ ပေစၥကဗုဒၶါတို႔၏ တူပံုႏွင့္ ျခားနာပံုမ်ားကို အေသးစိတ္ေလးမ်ား သိရွိခြင့္ရရင္ သိရွိလိုပါသည္ အရွင္ဘုရား။(www.bbfse.org)

A. ဘုရား၊ ပေစၥကဗုဒၶတုိ႔ရဲ႕ ျခားနားခ်က္ကုိ မေျပာခင္ ေဗာဓိနဲ႔၊ ေဗာဓိသတၱအေၾကာင္းကုိ အရင္ေျပာျပဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိ ေဗာဓိအေၾကာင္းကုိ ေျပာမယ္ဆုိရင္ သာဝကအေၾကာင္းလည္း ထည့္ေျပာရမွာျဖစ္လုိ႔ ေမးခြန္းထဲမွာ မပါေပမယ့္ ဒီေနရာမွာ သာဝကအေၾကာင္းကုိပါ ထည့္သြင္းေျပာၾကားေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဗာဓိဆုိတာ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖုိလ္ဉာဏ္၊ သဗၺညဳတဉာဏ္ေတာ္ေတြကုိ ေျပာတာျဖစ္ၿပီး ဒီဉာဏ္ေတာ္ေတြကုိ ရဖုိ႔ႀကိဳးစားကာ ပါရမီျဖည့္ၾကတဲ့ အေလာင္းေတာ္ေတြကုိ ေဗာဓိသတၱလုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။

ေဗာဓိသုံးမ်ိဳးနဲ႔ ေဗာဓိသတၱမ်ား

ဒီေဗာဓိ၊ ေဗာဓိသတၱမ်ားဟာ အမ်ိဳးအစားအေနနဲ႔ သုံးမ်ိဳးသုံးစား ရွိပါတယ္။ အဲဒါေတြကေတာ့
၁။ သမၼာသေမၺာဓိ
၂။ ပေစၥကေဗာဓိ
၃။ သာဝကေဗာဓိ
ဆုိတဲ့ ေဗာဓိသုံးမ်ိဳးနဲ႔ ဒီေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိဖုိ႔ ပါရမီျဖည့္က်င့္ၾကတဲ့ ေဗာဓိသတၱမ်ားဟာလည္း
သမၼာသေမၺာဓိသတၱ
ပေစၥကေဗာဓိသတၱ
သာဝကေဗာဓိသတၱ
ဆုိၿပီး သုံးမ်ိဳးသုံးစား ကဲြျပားၾကပါတယ္။
ပါရမီျဖည့္က်င့္တယ္ဆုိတာ ဒါန၊ သီလ၊ ေနကၡမ၊ ပညာ၊ ဝီရိယ၊ ခႏၲီ၊ သစၥာ၊ အဓိ႒ာန္၊ ေမတၱာ၊ ဥေပကၡာဆုိတဲ့ ပါရမီဆယ္းပါးကုိ ဘဝအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ ပုံစံအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ျပဳလုပ္ဆည္းပူး ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္းကုိ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဉာဏ္ေတြကုိရဖုိ႔ ပါရမီျဖည့္ၾကတဲ့ အေလာင္းေတာ္ေတြဟာ ပါရမီျပည့္ေျမာက္ၿပီး အဲဒီဉာဏ္အသီးသီးကုိ ရရွိေတာ္မူၿပီးတဲ့ အခါမွာေတာ့
၁။ သမၼာသေမၺာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ကုိ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရား (အလုံးစုံးကုိ သိေတာ္မူတဲ့ဘုရား)
၂။ ပေစၥကေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ကုိ ေပေစၥကဗုဒၶ (ဘုရားငယ္)
၃။ သာဝကေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ကုိ (တပည့္သားအရိယာ သာဝက)
လုိ႔ ျဖည့္က်င့္ၿပီး ရရွိတဲ့ ေဗာဓိဉာဏ္အလုိက္ အမည္အဆင့္အတန္း ကဲြျပားၾကပါတယ္။

အေလာင္းေတာ္မ်ားနဲ႔ ပါရမီျဖည့္ရာကာလ

သမၼသေမၺာဓိသတၱေခၚ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားျဖစ္ဖုိ႔ ပါရမီျဖည့္က်င့္ေတာ္မူၾကတဲ့ ဘုရားေလာင္းေတြ အေနနဲ႔ ပြင့္ေတာ္မူၿပီး ဘုရားတစ္ဆူဆူထံမွာ “ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဧကန္မုခ် ဘုရားျဖစ္လိမ့္မယ္”လုိ႔ နိယတဗ်ာဒိတ္ ရရွိေတာ္မူၿပီးတဲ့ေနာက္မွာ ပညာကုိ အဓိကထားက်င့္တဲ့ ပညာဓိက ဘုရားေလာင္းဆုိရင္ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း၊ သဒၶါကုိ အဓိကထားက်င့္တဲ့ သဒၶါဓိက ဘုရားေလာင္းဆုိရင္ ရွစ္အသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း၊ ဝီရိယကုိ အဓိကထားက်င့္တဲ့ ဝီရိယာဓိက ဘုရားေလာင္းဆုိရင္ တစ္ဆယ့္ေျခာက္အသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ၾကာေအာင္ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူၿပီး ပါရမီေတာ္ အထြတ္အထိပ္ကုိ ေရာက္ေတာ္မူတဲ့ အခါမွာေတာ့ ဆရာမရွိဘဲ မိမိကုိယ္တုိင္ ထုိးထြင္းၿပီး သစၥာေလးပါးတရားကုိ သိတဲ့မဂ္ဉာဏ္၊ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလုံးစုံအကုန္လုံးကုိ အၾကြင္းမဲ့ သိျမင္ေတာ္မူတဲ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ဆုိတဲ့ သမၼာသေမၺာဓိဉာဏ္ေတာ္ကုိ ရရွိေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီလုိ သမၼာသေမၺာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ေလာကသုံးပါးမွာ အတုမရွိ၊ အတူမရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ကုိ သမၼာသမၺဳဒၶ (သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရား)လုိ႔ ေခၚဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ပေစၥကေဗာဓိသတၱေခၚ ပေစၥကဗုဒၶါ အေလာင္းအလ်ာေတြ အေနနဲ႔ ႏွစ္သေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း ကာလၾကာေအာင္ ပါရမီေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူၿပီး ပါရမီျပည့္ေျမာက္ အထြတ္အထိတ္ကုိ ေရာက္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဆရာမရွိဘဲ မိမိကုိယ္တုိင္ ထုိးထြင္းၿပီး သစၥာေလးပါးကုိသိတဲ့ မဂ္ဉာဏ္လုိ႔ေခၚတဲ့ ပေစၥကေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီလုိ ပေစၥကေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္ကုိ ပေစၥကဗုဒၶ (ဘုရားငယ္)လုိ႔ ေခၚဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

သာဝကေဗာဓိသတၱေခၚ သာဝက အေလ်ာင္းအလ်ာေတြ အေနနဲ႔ အဂၢသာဝကေလာင္း (အရွင္သာရိပုတၱရာ၊ အရွင္မဟာေမဂၢလာန္တုိ႔လုိမ်ိဳး) ဆုိရင္ တစ္သေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္း၊ မဟာသာဝကေလာင္း (အရွင္ေကာ႑ည၊ အရွင္အာနႏၵာစတဲ့ ရဟႏၲာမေထရ္ႀကီးေတြလုိမ်ိဳး) ဆုိရင္ ကမၻာတစ္သိန္း၊ ပကတိသာဝက (သာမန္အရိယာ သာဝကမ်ိဳး) ဆုိရင္ ကမၻာတစ္ရာ၊ ကမၻာတစ္ေထာင္စတဲ့ ကာလၾကာေအာင္ ပါရမီေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ၿပီး ပါရမီျပည့္ေျမာက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားလုိ႔ေခၚတဲ့ ဆရာရွိမွ သစၥေလးပါးကုိသိတဲ့ မဂ္ဉာဏ္လုိ႔ေခၚတဲ့ သာဝကေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူပါတယ္။ အဲဒီလုိ သာဝကေဗာဓိဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္မ်ားကုိ အဆင့္အတန္းအလုိက္ အဂၢသာဝက၊ မဟာသာဝက၊ ပကတိသာဝကဆုိတဲ့ အမည္အသီးသီးနဲ႔ သာဝကဗုဒၶလုိ႔ ေခၚဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ဆုပန္ၿပီး ပါရမီျဖည့္က်င့္ၾကတဲ့ သာဝကေတြအတြက္ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ ဆုမပန္ဘဲ သာမာန္ကိေလသာကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္ကာ နိဗၺာန္ဝင္ဖုိ႔အတြက္ေတာ့ သီးသန္႔သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရာကာလ အတိအက် မရွိပါဘူး။

ဗုဒၶ၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ သာဝကေတြရဲ႕ လုပ္ငန္းစဥ္

အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလုိ ပါရမီေတြကုိ အသီးသီးျဖည့္က်င့္ၿပီး သမၼာသမၺဳဒၶလုိ႔ေခၚတဲ့ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားအျဖစ္၊ ပေစၥကဗုဒၶလုိ႔ေခၚတဲ့ ပေစၥကဗုဒၶါအျဖစ္၊ တပည့္ အရိယာသာဝကလုိ႔ေခၚတဲ့ သာဝကဗုဒၶအျဖစ္ကုိ ရရွိေတာ္မူၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္သူျမတ္မ်ားထဲမွာ သဗၺညဳ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔ကုိ တာရယိတုပုဂၢိဳလ္ (ကုိယ္တုိင္လည္း သံသရာမွ ကူးေျမာက္ၿပီး ေဝေနယ်တုိ႔ကုိလည္း သံသရာမွ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္ေတာ္မူတဲ့ အျမတ္ဆုံးပုဂၢိဳလ္)လုိ႔ ေခၚဆုိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ အလုံးစုံကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ အကုန္အစင္ သိေတာ္မူတဲ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ကုိ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ သစၥာေလးပါးတရားေတာ္ကုိ ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း ထုိးထြင္းၿပီး သိေတာ္မူသလုိ ကုိယ္ေတာ္ျမတ္ သိေတာ္မူတဲ့ အတုိင္းလည္း ကၽြတ္ထုိက္တဲ့ သတၱဝါေဝေနယ်ေတြကုိ သူတုိ႔ရဲ႕ အလုိဆႏၵကုိလုိက္ၿပီး သစၥာတရားကုိ သိေအာင္ေဟာေျပာ ေခ်ခၽြတ္ေတာ္မူႏုိင္တဲ့အတြက္ အတုမရွိ တာရယိတုပုဂၢိဳလ္ျမတ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ သတၱဝါ ေဝေနယ်ေတြရဲ႕ အလုိကုိသိၿပီး သစၥာတရားကုိ ေဟာၾကားေပးႏုိင္မႈဟာ သဗၺညဳတ ဘုရားရွင္ေတြပဲ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အႏႈိင္းမဲ့ဗုဒၶ၊ အလုံးစုံကုိ အကုန္အစင္သိေတာ္မူတဲ့ ဘုရား၊ အတုမရွိျမတ္စြာလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ပေစၥကဗုဒၶါတုိ႔ကုိေတာ့ စာလုိ တရိတပုဂၢိဳလ္ (မိမိကုိယ္တုိင္သာ သံသရာမွ ကုိယ္စြမ္းျဖင့္ ကူးေျမာက္ႏုိင္ၿပီး သူတပါးတုိ႔ကုိ သံသရာမွ ထုတ္ေဆာင္ကယ္တင္မႈ မျပဳႏုိင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္) လုိ႔ ေခၚဆုိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ေတြဟာ သဗၺညဳျမတ္စြာဘုရားရွင္မ်ား ျဖစ္ပြင့္ေတာ္မူတဲ့ အခါကာလမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ပြင့္ျခင္းမရွိဘဲ ဘုရားရွင္တစ္ဆူဆူတုိ႔ရဲ႕ ၾကားကာလျဖစ္တဲ့ သာသနာပကာလမွာပဲ ပြင့္ေတာ္မူၾကပါတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္ေတြဟာ သဗၺညဳဘုရားရွင္ေတြလုိ သစၥာတရားကုိ ကုိယ္တုိင္လည္းသိ၊ သူတပါးကုိလည္း သိေစႏုိင္တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္သာ ဆရာမကူဘဲ သစၥာတရားကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္ႏုိင္ၿပီး သူတပါးေတြကုိ သိေအာင္ေဟာျပႏုိင္ျခင္း မရွိပါဘူး။ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ ပဋိေဝဓတရား အနက္သေဘာကုိ ကုိယ္တုိင္သိျမင္ေပမယ့္ အဲဒီမဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ဆုိတဲ့ ေလာကုတၱရာ တရားကုိ နာမပညတ္တင္ကာ သူတပါးတုိ႔သိေအာင္ ေဟာေျပာႏုိင္စြမ္း မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အ႒ကထာ ဆရာေတြက “ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္ျမတ္တုိ႔ရဲ႕ သစၥာေလးပါး တရားကုိ သိျမင္ျခင္းဆုိတဲ့ ဓမၼာဘိသမယကုိ စကားမေျပာတတ္သူ အိမ္မက္မက္ျခင္းနဲ႔တူေၾကာင္း ဥပမာေပး ေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ပေစၥကဗုဒၶါ အရွင္သူျမတ္ေတြဟာ ရဟန္းျပဳခ်င္ၾကတဲ့ သူတပါးတုိ႔ကုိ ရဟန္းျပဳေပးၿပီး “ဒီလုိသြား၊ ဒီလုိေန၊ ဒီလုိထုိင္၊ ဒီလုိေျပာ” စသျဖင့္ အာဘိသမာစရိက က်င့္ဝတ္ကုိ သင္ၾကားေပးေတာ္မူႏုိင္ေပမယ့္ “ဒီလုိ႐ုပ္နာမ္ကုိ ခဲြျခားၿပီး လကၡဏာယဥ္ တင္ရမည္၊ ဒီလုိ ႐ႈမွတ္ရမည္” စသျဖင့္ နာၾကားသူေတြကုိ မဂ္ဖုိလ္ေရာက္ေလာက္ေအာင္ တရားဓမၼ ေဟာေျပာျပသေတာ္ မမူႏုိင္ၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ပေစၥက ဗုဒၶအရွင္သူျမတ္ေတြကုိ ကုိယ္တုိင္သာသိၿပီး သူတပါးကုိ သိေစေတာ္မမူႏုိင္တဲ့ အငယ္စားဘုရား၊ ဘုရားငယ္လုိ႔ ေခၚဆုိေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

သာဝကဗုဒၶျဖစ္ေတာ္မူၾကတဲ့ တပည့္သား အရိယာသာဝကေတြကုိ တာရိတပုဂၢိဳလ္ (အထုတ္အဆယ္ အကယ္အတင္ခံပုဂၢိဳလ္) လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သာဝကဗုဒၶလုိ႔ သုံးလုိက္တဲ့အတြက္ ဗုဒၶဆုိတဲ့ စကားလုံးကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္လုိမ်ိဳး ဘုရားလုိ႔ အဓိပၸါယ္ အမွတ္မလဲြဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒီမွာေျပာတဲ့ ဗုဒၶဆုိတာ သစၥာတရားကုိ သိျမင္ျခင္းဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္နဲ႔ သုံးတဲ့စကားလုံး ျဖစ္ၿပီး တပည့္သာဝကအေနနဲ႔ သစၥာတရားကုိ သိျခင္းလုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က အရွင္သာရိပုတၱရာေလာင္း ဥပတိႆပရိဗုိဇ္ဟာ အရွင္အႆဇိ မေထရ္ထံမွ တရားေတာ္ကုိ နာယူၿပီး ေသာတာပတၱိမဂ္ဖုိလ္၌ တည္ေတာ္မူတဲ့ အခ်က္ကုိေထာက္ၿပီး တပည့္သား အရိယာသာဝကတုိ႔ကုိ ကုိယ္တုိင္လည္း အကယ္တင္ခံ၍ သူတပါးတုိ႔ကုိလည္း ကယ္တင္ေတာ္မူတတ္တဲ့ (တာရယိတု)ပုဂၢိဳလ္လုိ႔ ထင္မွတ္တတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ တပည့္သား အရိယာ သာဝကတုိ႔ ေဟာၾကားၾကတဲ့ တရားမ်ားဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ထံမွ စတင္ျဖစ္ေပၚေတာ္မူခဲ့တဲ့အျပင္ ဘုရားရွင္၏ လမ္းညႊန္မပါဘဲ ကုိယ္တုိင္သီးျခား နည္းတပါးနဲ႔ ေဟာၾကားျခင္း မဟုတ္တဲ့အတြက္ တပည့္သား အရိယာသာဝကေတြကုိ တာရယိတုပုဂၢိဳလ္လုိ႔ မေခၚႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ တပည့္သာဝက အရိယာေတြကုိ ဆရာမရွိဘဲ သစၥာေလးပါးကုိ မသိႏုိင္ဘဲ ဆရာအကူအညီ ရမွသာ သစၥာေလးပါးကုိ ေဟာၾကားႏုိင္၊ မဂ္ဉာဏ္ဖုိလ္ဉာဏ္တုိ႔ကုိ ရႏုိင္တဲ့အတြက္ တာရိတပုဂၢိဳလ္လုိ႔ပဲ ေခၚဆုိႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆုိရင္ေတာ့ လူေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား မရွင္းဘဲ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ဗုဒၶ၊ ပေစၥကဗုဒၶ၊ သာဝကတုိ႔ရဲ႕ ျခားနားခ်က္ေလးေတြကုိ အထုိက္အေလ်ာက္ နားလည္သေဘာေပါက္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္ ေမးထားသလုိ ဘုရားနဲ႔ ပေစၥကဗုဒၶတုိ႔ရဲ႕ တူညီခ်က္ ျခားနားခ်က္ကုိပဲ သီးသန္႔ထုတ္ေျပာပါဆုိရင္ေတာ့ ဘုရားန႔ဲ ေပစၥကဗုဒၶေတြဟာ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူၾကတဲ့ ပါရမီ အေရအတြက္၊ ျဖည့္က်င့္ပုံ တူညီျခင္း၊ သစၥာေလးပါး တရားေတာ္ကုိ ဆရာမကူဘဲ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ထုိးထြင္း၍ သိျမင္ေတာ္မူျခင္း ဆုိတဲ့ အခ်က္ေတြေလာက္ေတာ့ တူညီတယ္လုိ႔ ေျပာလုိ႔ရႏုိင္ၿပီး မတူညီတဲ့ အခ်က္ေတြဆုိရင္ေတာ့ ပါရမီျဖည့္က်င့္တဲ့ ကာလမတူညီျခင္း၊ သစၥာေလးပါးကို သူတပါးသိေအာင္ ေဟာေျပာႏုိင္မႈ မတူညီျခင္း၊ ရရွိေတာ္မူတဲ့ ဉာဏ္ေတာ္မတူညီျခင္း၊ ပြင့္ေတာ္မူတဲ့ အခ်ိန္ကာလ မတူညီျခင္းစတဲ့ အခ်က္ေတြပဲလုိ႔ အၾကမ္းဖ်င္း နားလည္ထားရင္လည္း လုံေလာက္မယ္ထင္ပါတယ္။

မိမိတုိ႔အေနနဲ႔ကေတာ့ ပါရမီျဖည့္ၿပီး ပါရမီအစဥ္အတုိင္းပဲ နိဗၺာန္ကုိ သြားမွာလား၊ ဒါမွမဟုတ္ သံသရာ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ျဖည့္ခဲ့ဖူးတဲ့ မျမင္ႏုိင္တဲ့ ပါရမီအားကုိယူၿပီး ဒီဘဝမွာပဲ ဘဝနာအလုပ္ အားထုတ္ရင္း ကိေလသာကင္းရာ နိဗၺာန္ကုိ ယူၾကမွာလားဆုိတာကုိေတာ့ ကုိယ္ပုိင္ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ ကုိယ္တုိင္ပဲ အားထုတ္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳလုိက္ရပါတယ္။

က်မ္းကုိး =
မဟာဗုဒၶဝင္ (ပထမတဲြ၊ ပထမပုိင္း)၊ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရ ဆရာေတာ္

Read more »

အထမ္းသမား…

တစ္ခါက ေယာဂီအခ်ိဳ႕ကုိ တရားစစ္ေတာ့ ေယာဂီတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ဒီေန႔ တရားအားထုတ္တဲ့အခါ သမာဓိ မတည္ဘဲ တစ္ခ်ိန္လုံး ေလးလံထုိင္းမႈိင္းေနပါတယ္၊ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္လာပါတယ္။ “ဟုတ္လား…၊ ဘာေတြထမ္းထားလုိ႔ ေလးေနတာလဲ၊ ဘာကေလးေနတာလဲ၊ ကုိယ္ေလးေနတာလား၊ စိတ္ေလးေနတာလား” စသျဖင့္ သူ႔ကုိ ျပန္ေမးၾကည့္ ေတာ့ “ဟုိေတြးဒီေတြးေတြးရင္း ဘာကေလးေနမွန္းကုိ မသိပါဘူးဘုရား၊ ေသခ်ာတာေတာ့ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္မွာေရာ၊ ခႏၶာကုိယ္ တစ္ခုလုံးမွာပါ မလႈပ္ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေလးလံေနတယ္ဆုိတာေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္ဘုရား”လုိ႔ သူကျပန္ေလွ်ာက္လာပါတယ္။ ဒါနဲ႔ သူ႔အေမးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေလးလံတယ္ဆုိတာ ထမ္းထားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထမ္းမထားရင္ ေလးမွာမဟုတ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ ရွင္းျပရင္း ကိေလသာေတြနဲ႔ အၿမဲျပည့္ေနတဲ့ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ တကယ္ေတာ့ အထမ္းသမားေတြသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အထမ္းသမားေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီလုိေလးလံျခင္း၊ ေပါ့ပါးျခင္း စတာေတြလည္း ျဖစ္ေနၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆက္လက္ေဟာေျပာ ေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ လူအေတာ္မ်ားမ်ား ေျပာေလ့ရွိတဲ့ ေလးလံျခင္း၊ ေပါ့ပါးျခင္းဆုိတာေတြဟာ ကုိယ္တုိင္ ထမ္းထားတဲ့ အရာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပစၥည္းဝတၳဳေတြကုိ ထမ္းထားရင္ ႐ုပ္ခႏၶာကုိယ္မွာ ေလးလံေနမွာျဖစ္ၿပီး စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ေလးလံစရာ အရာေတြကုိ ထမ္းထားရင္ စိတ္မွာေလးလံေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ေလးလံမႈေတြေၾကာင့္ ႐ုပ္ခႏၶာကုိယ္ႀကီး တစ္ခုလုံးပါ ေလးလံ ေနတတ္တာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ လက္ေတြ႕လုပ္ငန္းခြင္မွာ အလုပ္လုပ္ေနၾကတဲ့ အလုပ္သမားႀကီးေတြဟာ တစ္ခါတေလ ထမ္းထားတဲ့ ဝန္ထုတ္ဝန္ပုိးေတြေၾကာင့္ မႏုိင္မနင္းျဖစ္ကာ တစ္ကုိယ္လုံး ေလးလံသြားတတ္သလုိ တစ္ခါတေလ ဘာမွမလုပ္၊ ဘာပစၥည္းမွ မထမ္းမမဘဲ ေနတဲ့သူေတြမွာလည္း စိတ္ရဲ႕ဖိအားေတြေၾကာင့္ တစ္ကုိယ္လုံး ေလးလံသြားတတ္ေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲေလးေလး အရင္းစစ္ေတာ့ ေလးလံစရာေတြကုိ ထမ္းထားၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ႐ုပ္ဝတၳဳေတြကုိပဲ ထမ္းထမ္း၊ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ေလးလံမႈေတြကုိပဲ ထမ္းထမ္း အထမ္းမ်ားတဲ့ အထမ္းသမားကေတာ့ ထမ္းထားတာနဲ႔အမွ် ေလးလံေနၾကမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိ ေလးလံမႈေတြထဲမွာ စိတ္အစဥ္ ေလးလံမႈကေတာ့ အဆုိးဆုံးျဖစ္ၿပီး အေလးဆုံးလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာစကားမွာ “စိတ္ေထာင္းေတာ့ကုိယ္ေက်၊ စိတ္ပ်ိဳေတာ့ ကုိယ္ႏု”ဆုိတဲ့ ဆုိး႐ုိးစကားတစ္ခု ရွိပါတယ္။ အလုပ္ပင္ပန္းလုိ႔ ကုိယ္ႏြမ္းရတဲ့ သေဘာေတြ ရွိတတ္ေပမယ့္ ဘာမွမလုပ္ဘဲ စိတ္ပင္ပန္းေနၾကတဲ့ သူေတြလည္း ရွိတတ္ၿပီး ဒီလုိ စိတ္ပင္ပန္းမႈေတြ မ်ားလာတဲ့သူေတြမွာ ႐ုပ္အဆင္းအဂၤါေတြပါ ႏြမ္းလ်လာတတ္တဲ့အတြက္ စိတ္ပန္းရင္ ကုိယ္ႏြမ္းတတ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိစိတ္ပင္ပန္းမႈေတြ ျဖစ္ေစၿပီး ကုိယ္ပါႏြမ္းေစတဲ့ အဓိက အေၾကာင္းကေတာ့ စိတ္အစဥ္ကုိ ႏြမ္းေစတတ္တဲ့ အေတြးေတြကုိ ထမ္းထားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေတြးေတြေနာက္လုိက္ရင္း အဲဒီအေတြးေတြကုိ ခံစားေနမိတဲ့အတြက္ စိတ္အစဥ္ေတြ ေလးလံေနျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒီလုိစိတ္ေတြ ေလးေနတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ဘာမွမလုပ္ခ်င္၊ မကုိင္ခ်င္၊ မေျပာခ်င္ျဖစ္ကာ ႐ုပ္ခႏၶာႀကီးပါ ေလးလံေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေတြးဆုိေပမယ့္ မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြကသာ စိတ္ကုိပူေလာင္ေစ၊ ထိုင္းမႈိင္းေစ၊ ေလးလံေစတတ္တဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြကုိ ေတြးေတာေနျခင္းျဖင့္ အေတြးေတြကုိ ထမ္းမထားမိဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ခက္ေတာ့ခက္သား မေကာင္းတဲ့ အေတြးဆုိတာ လုပ္ၿပီးမေတြးလည္း အလုိလုိ ဝင္လာေနတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ သတိဝီရိယနဲ႔ အၿမဲတုိက္ထုတ္ႏုိင္မွ ေတာ္ကာက်တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ မဟုတ္လုိ႔ကေတာ့ ဘယ္သူက ဘာေျပာလုိ႔၊ ဘယ္လုိလုပ္လုိ႔၊ ဘယ္ေၾကာင့္ဘာျဖစ္လုိ႔ စတဲ့အာ႐ုံေတြေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြကေန ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြကေန မထြက္ႏုိင္၊ မခြါႏုိင္ ျဖစ္ေနသမွ်၊ အေတြးေတြးေနာက္ကုိ လုိက္ရင္း အေတြးေတြကုိ ထမ္းထားေနသမွ် စိတ္အစဥ္ဟာလည္း ၾကာေလေလးေလ ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အထမ္းသမားဆုိတဲ့ စကားနဲ႔စပ္ၿပီး ဖတ္ဖူးတဲ့ စာအုပ္ေလးတစ္အုပ္ထဲက အမ်ိဳးသမီးငယ္ တစ္ေယာက္ကုိ ေက်ာပုိးၿပီး ထမ္းသြားေပးဖူးတဲ့ မဟာယာန ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးႏွင့္ မိတ္ေဆြဘုန္းႀကီး တစ္ပါးအေၾကာင္း သတိရမိပါတယ္။ တစ္ခ်ိန္က တရားအားထုတ္ေဖာ္ အားထုတ္ဖတ္ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါး ရွိခဲ့တယ္လုိ႔ဆုိပါတယ္။ တစ္ေန႔ အဲဒီဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးဟာ တစ္ေနရာကုိ ၾကြသြားတုန္း လမ္းမွာေခ်ာင္းမကူးႏုိင္ဘဲ ဒုကၡျဖစ္ေနတဲ့ အမ်ိဳးသမီးငယ္ တစ္ေယာက္ကုိေတြ႕ေတာ့ တစ္ပါးက ေက်ာပုိးကာ ထမ္းေခၚသြားၿပီး ကမ္းတစ္ဘက္ကုိ အေရာက္ပုိ႔ေပးလုိက္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးကုိ အျခားတစ္ပါးက “အရွင္ဘုရား ဘုန္းႀကီးက ဘာျဖစ္လုိ႔ အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီး ထမ္းပုိ႔ေပးရတာလဲ”လုိ႔ ေမးပါတယ္။ အေမးခံရတဲ့ ဘုန္းႀကီးက ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ၿပဳံးၿပီးပဲ ေနလုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္ပတ္ႏွစ္ပတ္အၾကာ ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါး ဆုံျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီး ထမ္းပုိ႔ေပးခဲ့တဲ့ ဘုန္းႀကီးကုိ အျခားတစ္ပါးက “အရွင္ဘုရား ဘာျဖစ္လုိ႔ ဘုန္းႀကီးက အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီး ထမ္းပုိ႔ေပးရတာလဲ”ဆုိၿပီး ထပ္ေမးပါတယ္။ ဒီအခါမွာလည္း အေမးခံရတဲ့ ဘုန္းႀကီးက ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ ၿပဳံးလုိ႔သာ ေနလုိက္ျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ တစ္လႏွစ္လအၾကာ တစ္ခါျပန္ေတြ႕တဲ့ အခါမွာလည္း အဲဒီဘုန္းႀကီးက အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီး တစ္ဘက္ကမ္းကုိ ထမ္းသြားေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးကုိ “အရွင္ဘုရား အဲဒီတုန္းက ဘာေၾကာင့္ ရဟန္းနဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ ကိစၥတစ္ခုျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီး ကမ္းတစ္ဘက္ကုိ ထမ္းပုိ႔ေပးရတာလဲ”လုိ႔ ထပ္ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့ အေမးခံရတဲ့ ဘုန္းႀကီးက သူ႔အေမးကုိ “အရွင္ဘုရားက အခုအခ်ိန္ထိေတာင္ အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီး ထမ္းထားေနပါလား”လုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ေမးခြန္းေမးတဲ့ ဘုန္းႀကီးဟာ သတိသံေဝဂ ရသြားတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါက ဖတ္ဖူးခဲ့တဲ့ မဟာယာန ဘုန္းႀကီးႏွစ္ပါးရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ အေၾကာင္းေလး ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီအေၾကာင္းအရာထဲမွာ ေျပာခ်င္တာက လက္ေတြ႕အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီးထမ္းသြားေပးတဲ့ ဘုန္းႀကီးဟာ အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဝိနည္းေၾကာင္းအရ မအပ္ေပမယ့္ ေစတနာသန္႔သန္႔နဲ႔ ကူညီေပးခဲ့ၿပီး ေနာက္ပုိင္းလည္း ဘာစိတ္မွမျဖစ္ဘဲ ၿပီးသြားခဲ့ေပမယ့္ က်န္တဲ့တစ္ပါးကေတာ့ အဲဒီအျဖစ္အပ်က္ကုိပဲ စိတ္ထဲမွာအၿမဲေတြးကာ တစ္စိမ့္စိမ့္ျဖစ္ေနၿပီး အခ်ိန္ျပည့္ ဒီအမ်ိဳးသမီးအေၾကာင္းကုိ အေတြးေတြနဲ႔ ထမ္းထားေနတဲ့အတြက္ တရားအလုပ္ကုိလည္း ေကာင္းေကာင္းမလုပ္ႏုိင္တဲ့အျပင္ စိတ္အစဥ္မွာလည္း အေတြးေတြနဲ႔ ေလးလံထုိင္းမႈိင္းေနတဲ့ သေဘာရွိေနခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးခဲ့တဲ့ကိစၥကုိ အဆုံးမသတ္ႏုိင္ဘဲ အေတြးေတြနဲ႔ ထမ္းထားေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးရဲ႕ အျဖစ္ကုိ သတိျပဳေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အဲဒီတုန္းက တကယ္အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးေပးခဲ့တဲ့ ရဟန္းက အေတြးေတြနဲ႔ ထမ္းထားတဲ့ရဟန္းကုိ “အရွင္ဘုရားက အခုအခ်ိန္ထိ အမ်ိဳးသမီးကုိ ေက်ာပုိးၿပီးထမ္းထားတုန္းပါလား”လုိ႔ ျပန္လည္ေျပာဆုိခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေကာင္းတဲ့ စကားေလးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကိေလသာ အေတြးေတြနဲ႔ အခ်ိန္ျပည့္ ေတြးေနတဲ့ အထမ္းသမား ဘုန္းႀကီးရဲ႕ အျဖစ္ဟာ လက္ေတြ႕ဘဝမွာ မေကာင္းတဲ့အေတြးေတြကုိ ထမ္းထားေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ တကယ့္ကုိ သတိျပဳစရာ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေလာကေတာင္ ျမန္မာျပည္က ဒကာမႀကီး တစ္ေယာက္က ဖုန္းဆက္ၿပီး တုိင္တာကုိ နားေထာင္လုိက္ရ ပါေသးတယ္။ ဘာရယ္မဟုတ္ဘူး။ ဒကာႀကီးနဲ႔ အခန္႔မသင့္ စကားမ်ားရာက ဒကာႀကီးေျပာတဲ့ စကားေတြကုိ ျပန္တုိင္ေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အရွင္ဘုရား ဒကာႀကီးက ဘယ္လုိေျပာတာ၊ ဘယ္သူေၾကာင့္ ဘာေတြျဖစ္ေနတာ စတဲ့ အေၾကာင္းေတြကုိေျပာရင္း “တပည့္ေတာ္မွာ အရွင္ဘုရား ဒကာႀကီးရဲ႕ စကားေတြကုိ စဥ္စားတုိင္း ေဒါသျဖစ္လြန္းလုိ႔ စားလုိ႔လည္းမရ၊ အိပ္လုိ႔လည္းမေပ်ာ္၊ ဘာမွကုိ မလုပ္ခ်င္ မကုိင္ခ်င္ကုိ ျဖစ္ေနပါတယ္ဘုရား”လုိ႔လည္း ေလွ်ာက္ပါေသးတယ္။ ဒါနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းမွာ ဒကာမႀကီးကုိ စိတ္သက္သာရာ သက္သာေၾကာင္း စကားေလးေတြေျပာရင္း ဒကာမႀကီးကုိ “ဒကာမႀကီးေရ ၿပီးခဲ့တာလည္း ၿပီးပါေစေတာ့၊ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ ဘယ္သူမွားတယ္၊ ဘယ္သူမွန္တယ္ ဆုိတာထက္ ႏွစ္ေယာက္လုံးရဲ႕ အၿပိဳင္အဆုိင္ ငါမွန္တယ္ဆုိတဲ့ ငါစဲြေတြေၾကာင့္လုိ႔ပဲ ထင္ပါတယ္၊ ျဖစ္ခဲ့တာက ၿပီးေနခဲ့ပါၿပီ၊ အခုဒကာမႀကီး ခံစားေနရတဲ့ ပင္ပန္းမႈေတြက စကားလုံးေတြေနာက္ လုိက္ခံစားၿပီး အေတြးေပါင္းစုံကုိ စိတ္မွာထမ္းထားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒီလုိအေတြးေတြကုိ ထမ္းထားေနသမွ် ဒကာမႀကီးရဲ႕ စိတ္ပင္ပန္းမႈဒဏ္ေတြက ေပ်ာက္မွာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ စိတ္ပင္ပန္းမယ့္ အေတြးေတြကုိ အျမန္ဆုံး ေဖ်ာက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ သက္ေသာင့္သက္သာျဖစ္ေအာင္ ေနၾကည့္ပါ ဒကာမႀကီး”လုိ႔ အႀကံျပဳလုိက္ရပါေသးတယ္။

ဒီေတာ့မွ ဒကာမႀကီးက “အရွင္ဘုရားေရ အမွန္အတုိင္း ေျပာရရင္ တပည့္ေတာ္ ၿပီးခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ ေတြးရင္း အဲဒီအေတြးေတြကုိ ထမ္းထားခဲ့တဲ့အတြက္ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ဟာ တကယ့္ကုိ ေလးလံေနခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုေတာ့ အရွင္ဘုရားေက်းဇူးေၾကာင့္ အထုိက္အေလ်ာက္ စိတ္သက္သာရာ ရသြားၿပီး ထမ္းထားတာေတြ ေလ်ာ့သြားပါၿပီဘုရား၊ ေနာက္ဆုိရင္ မေကာင္းတဲ့ အေတြးေတြကုိထမ္းရင္း စိတ္အစဥ္ ေလးလံေစမယ့္ အလုပ္ေတြ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ သတိထား ႀကိဳးစားပါမယ္ဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားရင္း ဖုန္းခ်သြားပါတယ္။ “အင္း… ဒကာမႀကီးလည္း ထမ္းထားတာေတြက တယ္မ်ားပါလား”လုိ႔ စိတ္မွာေတြးရင္း အထမ္းသမား ျဖစ္မွန္းမသိ ျဖစ္သြားတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိျပဳလုိက္မိပါတယ္။

ဆိုလိုတာက ပုထုဇဥ္အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန စတဲ့ ကိေလသာမ်ား၊ အကုသုိလ္မ်ားကုိ အခ်ိန္ျပည့္ ထမ္းထားတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ စိတ္အစဥ္မွာလည္း ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ အေတြးေတြနဲ႔ အၿမဲေလးလံေနတတ္ေၾကာင္း၊ စိတ္မွာမေကာင္းတဲ့ အရာေတြကုိထမ္းရင္း ေလးေနသမွ် ကုိယ္မွာလည္း ေလးေနတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ပါးကုိ အသုံးျပဳၿပီး အေလးေတြကုိ ထမ္းေနၾကတဲ့ တကယ့္အထမ္းသမားမ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီလုိ အထမ္းသမားမ်ား ျဖစ္ေနသမွ် ဘယ္ေတာ့မွ ေပါ့ပါးလြတ္လပ္မႈကုိ ရၾကာမွာမဟုတ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္အစဥ္ကုိ ေလးလံေစတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္မ်ားကုိ ထမ္းမထားဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ် အထမ္းသမားေတြ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိေပမယ့္ သတိထားၿပီး ကုိယ့္စိတ္ကုိ ျပဳျပင္ၾကည့္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့အရာေတြကုိ ထမ္းထားရတဲ့ အထမ္းသမား အျဖစ္ကေန အထုိက္အေလ်ာက္ သက္သာလာႏုိင္တဲ့အျပင္ ကိေလသာတရားေတြေၾကာင့္ ေလးလံေနတတ္တဲ့ စိတ္နဲ႔ကုိယ္ကုိလည္း အထုိက္အေလ်ာက္ ေပါ့ပါးေစႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္နဲ႔ကုိယ္ကုိ ေလးလံထုိင္းမႈိင္းေစတတ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္တရားမ်ား မကိန္းႏုိင္ေအာင္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတရားမ်ားနဲ႔ ထိန္းခ်ဳပ္ရင္း အထမ္းသမား အျဖစ္မွ ခဏပဲျဖစ္ျဖစ္ ကင္းလြတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ကပ္မလုိက္နဲ႔…

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား ဘုရားရွိခုိးတုိင္း ဆုိေလ့ရွိၾကတဲ့ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးမွာ “အပါယ္ေလးပါး၊ ကပ္သုံးပါး၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး၊ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ ဝိပတၱိတရားေလးပါး တုိ႔မွ အခါခပ္သိမ္း ကင္းလြတ္ၿငိမ္းသည္ျဖစ္၍…” စသျဖင့္ ဆုေတာင္းထားတဲ့ ဆုေတာင္းပုိင္းေလး ရွိပါတယ္။ ကန္ေတာ့ရတဲ့ အက်ိဳးေၾကာင့္ ဒီလုိဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ ရလာဘ္ေတြ မျဖစ္ေစဖုိ႔ ေတာင့္တတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္မွာ သတၱဝါေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ေတာင့္တေနတဲ့ အရာေတြက ၾကာေလမ်ားေလ၊ ၾကာေလ ျဖစ္လာေနတာေတြကေတာ့ ေတြးၾကည့္ရင္ အေတာ့္ကုိ ေၾကာက္စရာေကာင္းေနပါတယ္။ အဲဒီလုိ မျဖစ္ဖုိ႔ေတာင့္တၾကတဲ့ ေတာင့္တမႈေတြထဲမွာ အဆုိးဆုံးက ကပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေတြနဲ႔ မႀကဳံပါရေစနဲ႔လုိ႔ ေတာင့္တေနတဲ့ၾကားက ကပ္ေတြက ေရာက္ေရာက္လာေတာ့ သတၱဝါေတြမွာ ကပ္မဆုိက္ခ်င္ေပမယ့္လည္း ကပ္႐ုိက္တာကုိ ခံေနၾကရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္သီးကပ္သပ္ ေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ ကပ္႐ုိက္တာကုိ ခံေနရတာဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ကပ္လုိက္ေနသလုိမ်ား ျဖစ္ေနလုိ႔လားေပါ့…။ ကပ္႐ုိက္တာကုိ မခံရေအာင္ ကပ္မလုိက္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရင္ မေကာင္းဘူးလားေပါ့…။

ဒီမွာေျပာလုိတဲ့ ကပ္ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ကပၸဆုိတဲ့ ပါဠိစကားလုံးကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားတဲ့ ပ်က္စီးျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ကပ္ကုိ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကပ္ဟာ အမ်ိဳးအစားအေနနဲ႔ တုတ္၊ ဓားလက္နက္ စတဲ့ စစ္မက္မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတဲ့ သတၳႏၲရကပ္၊ ေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတဲ့ ေရာဂႏၲရကပ္၊ စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ ျဖစ္ကာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတဲ့ ဒုဗၻိကၡႏၲရကပ္ဆုိၿပီး သုံးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဒီသုံးမ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ကာ ပ်က္စီးၾကရတဲ့ သူေတြကုိ ကပ္ဆုိက္တယ္လုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိကပ္ေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚကာ ပ်က္စီးေနၾကတဲ့ သတၱဝါေတြရဲ႕ အျဖစ္ကေတာ့ ကပ္ေဘးသင့္ေနၾကတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။

ဒီကပ္ေတြဟာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကပ္နဲ႔ႀကဳံေနရတာကုိက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အျပစ္ေတြပဲလုိ႔ ေျပာလုိက ေျပာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေတြက်ေရာက္ေနတဲ့ေနရာ၊ ကပ္ဆုိက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိယ္ကလာျဖစ္ရတာကုိက ကုိယ့္ရဲ႕အကုသုိလ္အက်ိဳးပဲလုိ႔ ဆုိလုိက ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ အဆုံးစြန္အထိ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒုကၡအားလုံးရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ရာကုိ ရေအာင္မလုပ္ႏုိင္ေသးတာကုိက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အႀကီးမားဆုံး အျပစ္တစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနျခင္းပါပဲ။ ကပ္ေတြနဲ႔ေဝးေအာင္၊ ကပ္ေတြကေနလြတ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးဘဲ ကပ္ေတြေနာက္ကုိ လုိက္ေနမိတာကုိက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အျပစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီကပ္ေတြကေနလြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ကပ္မလုိက္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလုံးကုိၾကည့္ရင္ ကပ္ေဘးေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ႀကဳံလာေနတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ အပါအဝင္ တုိးတက္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာေနၾကတဲ့ ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆုံး ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ကပ္ေတြက တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ကုိယ့္သူမကယ္ႏုိင္၊ သူ႔ကုိယ္မကယ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေလာကပဲ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ေတြ၊ ဒီေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြ၊ ငတ္မြတ္ျခင္းေတြ၊ ေရာဂါျဖစ္ပြားမႈေတြ စတာေတြဟာ ကပ္ဆုိက္ျခင္းရဲ႕ သေဘာေတြ ျဖစ္ေနၿပီး လစ္ဗ်ားမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ တုိက္ခုိက္ ေခ်မႈန္းမႈေတြဟာလည္း သတၱဝါေတြကုိ ပ်က္စီးေစတဲ့ ကပ္ဆုိက္မႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ ကုိယ္မျဖစ္ခင္ေတာ့တစ္မ်ိဳး၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ အထိတ္တလန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕မႈေတြနဲ႔ တကယ့္ကုိ တုန္လႈပ္တတ္တဲ့ သေဘာရွိၾကေပမယ့္ ဒီကပ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္၊ ဒီကပ္ေတြနဲ႔ မႀကဳံေအာင္၊ ႀကဳံလာရင္လည္း ဒီကပ္ေတြကေန ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္၊ ဒီကပ္ေတြေနာက္ မလုိက္ရေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔က်ေတာ့ သတိမျပဳမိၾက၊ မလုပ္လုိၾကဘူး ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ကပ္ဆုိက္တာကုိ မႀကဳိက္ရင္ ကပ္မလုိက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ မႀကိဳးစားျဖစ္ဘဲ ကပ္ေနာက္ကုိသာလုိက္ၿပီး ကပ္႐ုိက္တာကုိ ခံရေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း ကပ္ဆုိက္ျခင္းဟာ ကပ္လုိက္မိလုိ႔ပဲဆုိတဲ့ ေကာက္ခ်က္တစ္ခုပဲ ထြတ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကပ္ေဘးေတြေၾကာင့္ ပ်က္စီးတာကုိ ဘယ္သူမွ လုိခ်င္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလုိ မလုိခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ဒီလုိမေကာင္းတဲ့ ေဘးေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေတာင့္တၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုေတာင္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိကပ္ေဘးဆုိတာေတြက ဆုေတာင္းေန၊ ေတာင့္တေန႐ုံနဲ႔ ေရာက္မလာမယ့္ အရာေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ဒီကပ္ေဘးေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ရယူရမယ့္အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေဘးေတြ မက်ေရာက္တဲ့ေနရာ၊ ကပ္ေဘးေတြ ျဖစ္ေလ့မရွိတဲ့ ဘဝေတြကုိ ရေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး က်င့္ႀကံယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေဘးေတြကေန နည္းနည္းလြတ္ခ်င္ရင္ နည္းနည္းႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ မ်ားမ်ားလြတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ မ်ားမ်ားႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကြင္းမဲ့ လြတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အဆုံးစြန္အထိ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကပ္ေဘးေတြကေန အၾကြင္းမဲ့လြတ္ဖုိ႔ကေတာ့ ဘဝတစ္ခု အဆုံးသတ္သြား၊ သံသရာခရီးဆုံးသြား၊ ကိေလသာကုန္သြားမွပဲ လြတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာလည္မႈ ရွိေနသမွ်ေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္၊ တစ္ေနရာ၊ ဘဝတစ္ခုခုမွာ ကပ္ေဘးတစ္ခုခုနဲ႔ မလဲြမေသြ ေတြ႕ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ မ်ားေနေလ ကပ္ေဘးႀကံဳရမႈေတြ မ်ားေနေလ ျဖစ္သလုိ မေကာင္းမႈေတြ ရွည္ရွည္ေလေလ ဘဝသံသရာ ရွည္ေလျဖစ္ၿပီး ကပ္ေဘးေတြလည္း ရွည္ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိပဲ ေျပာင္းျပန္အေနနဲ႔ ေကာင္းမႈေတြ မ်ားေလ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔ ေဝးေလျဖစ္ၿပီး ေကာင္းမႈေတြစုံေလ ကပ္ေဘးေတြ ကုန္ေလပဲ ျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ကိေလသာပါ ကုန္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ မေကာင္းတာမွန္သမွ် ေတာင့္တစရာ မလုိဘဲ အၾကြင္းမဲ့ ကုန္ၿပီဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကပ္ေဘးမႀကဳံဖုိ႔ ကပ္ေဘးကုန္ရာ ခုိလႈံရာျဖစ္တဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိသာ အခ်ိန္ရွိခုိက္ အားထုတ္လုိက္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ရွိထားတဲ့ သူဟာ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔ ႀကဳံမွာမဟုတ္သလုိ ႀကဳံလာခဲ့ရင္လည္း ကပ္ေဘးကေန လြတ္ကင္းတတ္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏာကုိက “အျပစ္မရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာ အက်ိဳးကုိေပးျခင္း” သေဘာလကၡဏာ ရွိတဲ့အတြက္ ကုသုိလ္လုပ္ေနတဲ့သူ၊ ကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ အျပစ္လည္းမျဖစ္သလုိ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးလည္း ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔လည္း ႀကဳံမွာမဟုတ္သလုိ၊ ကပ္႐ုိက္တာလည္း ခံရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အျပစ္ေတြနဲ႔ေဝးေနသလုိ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔လည္း ေဝးေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အကုသုိလ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏကေတာ့ “အျပစ္ႏွင့္တကြျဖစ္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာ အက်ိဳးကုိေပးျခင္း” သေဘာလကၡဏာ ရွိတဲ့အတြက္ အကုသုိလ္လုပ္ေနတဲ့သူ၊ အကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ အျပစ္လည္းျဖစ္သလုိ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေတြနဲ႔လည္း ႀကဳံေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔လည္း ႀကဳံေနရမွာ ျဖစ္သလုိ ကပ္႐ုိက္တာေတြနဲ႔လည္း ႀကဳံေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ေၾကာင့္ အျပစ္ေတြနဲ႔ နီးေနသလုိ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔လည္း နီးေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈဆုိသလုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိဆုိေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီဘဝမွာ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေပမယ့္ ဒီလုိအျဖစ္ဆုိးေတြ၊ ဒီလုိမေကာင္းတဲ့ အေျခအေနေတြ၊ ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ လာေတြ႕ေနရတာက်ေတာ့ေကာ ဘယ္လုိေျပာမလဲလုိ႔ ေစာဒကာ တက္လာစရာရွိပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ဒီဘဝလုပ္ေနတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ကေတာ့ အခ်ိန္တန္တဲ့အခါ သူ႔ဖာသာသူ အက်ိဳးေပးလာမယ့္အရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေပးအေနနဲ႔ ဒီလုိအခ်ိန္၊ ဒီလုိေနရာ၊ ဒီလုိသူေတြနဲ႔ လာေတြေနရတာကုိက ကုိယ့္ရဲ႕ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္က လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ပဲလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ေကာင္း၊ ကာလေကာင္း၊ ေနရာေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံခြင့္မရဘဲ ေခတ္ဆုိး၊ ကာလဆုိး၊ ေနရာဆုိး၊ လူဆုိးေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတာဟာ အကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕လက္ေတြ႕ ဘဝေတြမွာ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း လူခ်င္းတူ၊ လူ႔ဘဝ ရတာခ်င္းတူေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕က ေနရာေကာင္းမွာ၊ ဘဝေကာင္းေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံရၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေနရာလည္းဆုိး၊ ဘဝလည္းဆုိးၿပီး လူဆုိးေတြပါ ေတြ႕ႀကဳံေနရတာေတြဟာ ကုသုိလ္နဲ႔အကုသုိလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပး ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းသိျမင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ ကပ္ဆုိးေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရတာေတြဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြအျဖစ္ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔ႀကဳံေအာင္ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ေတြလုပ္ရင္း ကပ္လုိက္မိတဲ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ပဲဆုိတာ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူခ်င္းတူေပမယ့္ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔ႀကဳံၿပီး ကပ္႐ုိက္တာ ခံရတဲ့သူေတြ ရွိသလုိ ကပ္႐ုိက္တာ မခံရတဲ့ သူေတြရွိေနတာကုိက ေကာင္းကံ၊ မေကာင္းကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ကဲြျပားခ်က္ေတြပဲဆုိတာ သတိျပဳမိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေဘးႀကဳံေပမယ့္ ကပ္႐ုိက္တာနဲ႔ နီးသူေတြရွိသလုိ၊ ကပ္႐ုိက္တာနဲ႔ ေဝးေနသူေတြ ရွိေနတဲ့အခ်က္က ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္ခဲ့မိၾကတဲ့ ကပ္မလုိက္မိသူ၊ ကပ္လုိက္မိသူေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ အေနျဖင့္ အထင္အရွား ေတြ႕ျမင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံတရားရဲ႕ သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကပ္ဆုိက္မႈေတြ မ်ားမ်ားလာၿပီး ကပ္႐ုိက္တာေတြနဲ႔ ႀကဳံလာေနရတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ ကပ္႐ုိက္တာကို အတတ္ႏုိင္ဆုံး မခံရဖုိ႔နဲ႔ ကပ္႐ုိက္တာေတြကေန ေဝးသထက္ ေဝးၾကေစဖုိ႔၊ ကပ္ေဘးေတြကေန အၾကြင္းမဲ့ ေဝးကြာရာျဖစ္တဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ဝိပႆနာဆုိတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကုိသာ စြမ္းႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္း ကပ္႐ုိက္တာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့အကုသုိလ္ေတြေနာက္ ကပ္မလုိက္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အေလးအနက္ သတိေပး တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
“သတိ… ကပ္မလုိက္နဲ႔”

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား