ကပ္မလုိက္နဲ႔…

ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား ဘုရားရွိခုိးတုိင္း ဆုိေလ့ရွိၾကတဲ့ ၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးမွာ “အပါယ္ေလးပါး၊ ကပ္သုံးပါး၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး၊ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ ဝိပတၱိတရားေလးပါး တုိ႔မွ အခါခပ္သိမ္း ကင္းလြတ္ၿငိမ္းသည္ျဖစ္၍…” စသျဖင့္ ဆုေတာင္းထားတဲ့ ဆုေတာင္းပုိင္းေလး ရွိပါတယ္။ ကန္ေတာ့ရတဲ့ အက်ိဳးေၾကာင့္ ဒီလုိဒီလုိ မေကာင္းတဲ့ ရလာဘ္ေတြ မျဖစ္ေစဖုိ႔ ေတာင့္တတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္မွာ သတၱဝါေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ေတာင့္တေနတဲ့ အရာေတြက ၾကာေလမ်ားေလ၊ ၾကာေလ ျဖစ္လာေနတာေတြကေတာ့ ေတြးၾကည့္ရင္ အေတာ့္ကုိ ေၾကာက္စရာေကာင္းေနပါတယ္။ အဲဒီလုိ မျဖစ္ဖုိ႔ေတာင့္တၾကတဲ့ ေတာင့္တမႈေတြထဲမွာ အဆုိးဆုံးက ကပ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေတြနဲ႔ မႀကဳံပါရေစနဲ႔လုိ႔ ေတာင့္တေနတဲ့ၾကားက ကပ္ေတြက ေရာက္ေရာက္လာေတာ့ သတၱဝါေတြမွာ ကပ္မဆုိက္ခ်င္ေပမယ့္လည္း ကပ္႐ုိက္တာကုိ ခံေနၾကရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္သီးကပ္သပ္ ေတြးၾကည့္လုိက္ရင္ ကပ္႐ုိက္တာကုိ ခံေနရတာဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ကပ္လုိက္ေနသလုိမ်ား ျဖစ္ေနလုိ႔လားေပါ့…။ ကပ္႐ုိက္တာကုိ မခံရေအာင္ ကပ္မလုိက္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရင္ မေကာင္းဘူးလားေပါ့…။

ဒီမွာေျပာလုိတဲ့ ကပ္ဆုိတဲ့ စကားလုံးက ကပၸဆုိတဲ့ ပါဠိစကားလုံးကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားတဲ့ ပ်က္စီးျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့ ကပ္ကုိ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကပ္ဟာ အမ်ိဳးအစားအေနနဲ႔ တုတ္၊ ဓားလက္နက္ စတဲ့ စစ္မက္မ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတဲ့ သတၳႏၲရကပ္၊ ေရာဂါအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတဲ့ ေရာဂႏၲရကပ္၊ စားရမဲ့ေသာက္ရမဲ့ ျဖစ္ကာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးရတဲ့ ဒုဗၻိကၡႏၲရကပ္ဆုိၿပီး သုံးမ်ိဳးရွိပါတယ္။ ဒီသုံးမ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ကာ ပ်က္စီးၾကရတဲ့ သူေတြကုိ ကပ္ဆုိက္တယ္လုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ လူေတြေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီလုိကပ္ေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚကာ ပ်က္စီးေနၾကတဲ့ သတၱဝါေတြရဲ႕ အျဖစ္ကေတာ့ ကပ္ေဘးသင့္ေနၾကတဲ့ အျဖစ္ပါပဲ။

ဒီကပ္ေတြဟာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကပ္နဲ႔ႀကဳံေနရတာကုိက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အျပစ္ေတြပဲလုိ႔ ေျပာလုိက ေျပာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေတြက်ေရာက္ေနတဲ့ေနရာ၊ ကပ္ဆုိက္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကုိယ္ကလာျဖစ္ရတာကုိက ကုိယ့္ရဲ႕အကုသုိလ္အက်ိဳးပဲလုိ႔ ဆုိလုိက ဆုိႏုိင္ပါတယ္။ အဆုံးစြန္အထိ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒုကၡအားလုံးရဲ႕ လြတ္ေျမာက္ရာကုိ ရေအာင္မလုပ္ႏုိင္ေသးတာကုိက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အႀကီးမားဆုံး အျပစ္တစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနျခင္းပါပဲ။ ကပ္ေတြနဲ႔ေဝးေအာင္၊ ကပ္ေတြကေနလြတ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးဘဲ ကပ္ေတြေနာက္ကုိ လုိက္ေနမိတာကုိက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ အျပစ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဒီကပ္ေတြကေနလြတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ကပ္မလုိက္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္ ကမၻာႀကီးတစ္ခုလုံးကုိၾကည့္ရင္ ကပ္ေဘးေတြ တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ႀကဳံလာေနတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံ အပါအဝင္ တုိးတက္ပါတယ္လုိ႔ ေျပာေနၾကတဲ့ ကမၻာ့အခ်မ္းသာဆုံး ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း ကပ္ေတြက တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနၾကေတာ့ ကုိယ့္သူမကယ္ႏုိင္၊ သူ႔ကုိယ္မကယ္ႏုိင္တဲ့ အေျခအေနေတြ ျဖစ္လာေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေလာကပဲ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံမွာ ျဖစ္ေပၚခဲ့တဲ့ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ေတြ၊ ဒီေဘးအႏၲရာယ္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ဆုိးက်ိဳးေတြ၊ ငတ္မြတ္ျခင္းေတြ၊ ေရာဂါျဖစ္ပြားမႈေတြ စတာေတြဟာ ကပ္ဆုိက္ျခင္းရဲ႕ သေဘာေတြ ျဖစ္ေနၿပီး လစ္ဗ်ားမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့ တုိက္ခုိက္ ေခ်မႈန္းမႈေတြဟာလည္း သတၱဝါေတြကုိ ပ်က္စီးေစတဲ့ ကပ္ဆုိက္မႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါေတြဟာ ကုိယ္မျဖစ္ခင္ေတာ့တစ္မ်ိဳး၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ျဖစ္လာတဲ့အခါက်ေတာ့မွ အထိတ္တလန္႔ ေၾကာက္ရြံ႕မႈေတြနဲ႔ တကယ့္ကုိ တုန္လႈပ္တတ္တဲ့ သေဘာရွိၾကေပမယ့္ ဒီကပ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္၊ ဒီကပ္ေတြနဲ႔ မႀကဳံေအာင္၊ ႀကဳံလာရင္လည္း ဒီကပ္ေတြကေန ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္၊ ဒီကပ္ေတြေနာက္ မလုိက္ရေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔က်ေတာ့ သတိမျပဳမိၾက၊ မလုပ္လုိၾကဘူး ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ ကပ္ဆုိက္တာကုိ မႀကဳိက္ရင္ ကပ္မလုိက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ မႀကိဳးစားျဖစ္ဘဲ ကပ္ေနာက္ကုိသာလုိက္ၿပီး ကပ္႐ုိက္တာကုိ ခံရေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆုံးေတာ့လည္း ကပ္ဆုိက္ျခင္းဟာ ကပ္လုိက္မိလုိ႔ပဲဆုိတဲ့ ေကာက္ခ်က္တစ္ခုပဲ ထြတ္လာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ကပ္ေဘးေတြေၾကာင့္ ပ်က္စီးတာကုိ ဘယ္သူမွ လုိခ်င္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလုိ မလုိခ်င္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ဒီလုိမေကာင္းတဲ့ ေဘးေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ေတာင့္တၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုေတာင္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိကပ္ေဘးဆုိတာေတြက ဆုေတာင္းေန၊ ေတာင့္တေန႐ုံနဲ႔ ေရာက္မလာမယ့္ အရာေတြေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ဒီကပ္ေဘးေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ရယူရမယ့္အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေဘးေတြ မက်ေရာက္တဲ့ေနရာ၊ ကပ္ေဘးေတြ ျဖစ္ေလ့မရွိတဲ့ ဘဝေတြကုိ ရေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး က်င့္ႀကံယူရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေဘးေတြကေန နည္းနည္းလြတ္ခ်င္ရင္ နည္းနည္းႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ မ်ားမ်ားလြတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ မ်ားမ်ားႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အၾကြင္းမဲ့ လြတ္ခ်င္ရင္ေတာ့ အဆုံးစြန္အထိ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ကပ္ေဘးေတြကေန အၾကြင္းမဲ့လြတ္ဖုိ႔ကေတာ့ ဘဝတစ္ခု အဆုံးသတ္သြား၊ သံသရာခရီးဆုံးသြား၊ ကိေလသာကုန္သြားမွပဲ လြတ္မွာျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာလည္မႈ ရွိေနသမွ်ေတာ့ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္၊ တစ္ေနရာ၊ ဘဝတစ္ခုခုမွာ ကပ္ေဘးတစ္ခုခုနဲ႔ မလဲြမေသြ ေတြ႕ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ မ်ားေနေလ ကပ္ေဘးႀကံဳရမႈေတြ မ်ားေနေလ ျဖစ္သလုိ မေကာင္းမႈေတြ ရွည္ရွည္ေလေလ ဘဝသံသရာ ရွည္ေလျဖစ္ၿပီး ကပ္ေဘးေတြလည္း ရွည္ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိပဲ ေျပာင္းျပန္အေနနဲ႔ ေကာင္းမႈေတြ မ်ားေလ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔ ေဝးေလျဖစ္ၿပီး ေကာင္းမႈေတြစုံေလ ကပ္ေဘးေတြ ကုန္ေလပဲ ျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ ကိေလသာပါ ကုန္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ မေကာင္းတာမွန္သမွ် ေတာင့္တစရာ မလုိဘဲ အၾကြင္းမဲ့ ကုန္ၿပီဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကပ္ေဘးမႀကဳံဖုိ႔ ကပ္ေဘးကုန္ရာ ခုိလႈံရာျဖစ္တဲ့ ေကာင္းမႈကုသုိလ္မ်ားကုိသာ အခ်ိန္ရွိခုိက္ အားထုတ္လုိက္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ရွိထားတဲ့ သူဟာ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔ ႀကဳံမွာမဟုတ္သလုိ ႀကဳံလာခဲ့ရင္လည္း ကပ္ေဘးကေန လြတ္ကင္းတတ္ပါတယ္။ ကုသိုလ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏာကုိက “အျပစ္မရွိျခင္း၊ ေကာင္းေသာ အက်ိဳးကုိေပးျခင္း” သေဘာလကၡဏာ ရွိတဲ့အတြက္ ကုသုိလ္လုပ္ေနတဲ့သူ၊ ကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ အျပစ္လည္းမျဖစ္သလုိ မေကာင္းတဲ့အက်ိဳးလည္း ျဖစ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔လည္း ႀကဳံမွာမဟုတ္သလုိ၊ ကပ္႐ုိက္တာလည္း ခံရမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေၾကာင့္ အျပစ္ေတြနဲ႔ေဝးေနသလုိ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔လည္း ေဝးေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အကုသုိလ္ရဲ႕ သေဘာလကၡဏကေတာ့ “အျပစ္ႏွင့္တကြျဖစ္ျခင္း၊ မေကာင္းေသာ အက်ိဳးကုိေပးျခင္း” သေဘာလကၡဏာ ရွိတဲ့အတြက္ အကုသုိလ္လုပ္ေနတဲ့သူ၊ အကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ အျပစ္လည္းျဖစ္သလုိ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေတြနဲ႔လည္း ႀကဳံေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္ရွိေနတဲ့သူဟာ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔လည္း ႀကဳံေနရမွာ ျဖစ္သလုိ ကပ္႐ုိက္တာေတြနဲ႔လည္း ႀကဳံေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ေၾကာင့္ အျပစ္ေတြနဲ႔ နီးေနသလုိ ကပ္ေဘးေတြနဲ႔လည္း နီးေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈဆုိသလုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိဆုိေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီဘဝမွာ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနေပမယ့္ ဒီလုိအျဖစ္ဆုိးေတြ၊ ဒီလုိမေကာင္းတဲ့ အေျခအေနေတြ၊ ဒီလုိ မေကာင္းတဲ့သူေတြနဲ႔ လာေတြ႕ေနရတာက်ေတာ့ေကာ ဘယ္လုိေျပာမလဲလုိ႔ ေစာဒကာ တက္လာစရာရွိပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ဒီဘဝလုပ္ေနတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ကေတာ့ အခ်ိန္တန္တဲ့အခါ သူ႔ဖာသာသူ အက်ိဳးေပးလာမယ့္အရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေပးအေနနဲ႔ ဒီလုိအခ်ိန္၊ ဒီလုိေနရာ၊ ဒီလုိသူေတြနဲ႔ လာေတြေနရတာကုိက ကုိယ့္ရဲ႕ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္က လုပ္ခဲ့တဲ့ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ပဲလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေခတ္ေကာင္း၊ ကာလေကာင္း၊ ေနရာေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံခြင့္မရဘဲ ေခတ္ဆုိး၊ ကာလဆုိး၊ ေနရာဆုိး၊ လူဆုိးေတြနဲ႔ ေတြ႕ရတာဟာ အကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕လက္ေတြ႕ ဘဝေတြမွာ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္လည္း လူခ်င္းတူ၊ လူ႔ဘဝ ရတာခ်င္းတူေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕က ေနရာေကာင္းမွာ၊ ဘဝေကာင္းေကာင္း၊ သူေတာ္ေကာင္းေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံရၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ေနရာလည္းဆုိး၊ ဘဝလည္းဆုိးၿပီး လူဆုိးေတြပါ ေတြ႕ႀကဳံေနရတာေတြဟာ ကုသုိလ္နဲ႔အကုသုိလ္ေတြရဲ႕ အက်ိဳးေပး ကြဲျပားမႈေၾကာင့္ဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းသိျမင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

အရင္းစစ္ေတာ့ ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ ကပ္ဆုိးေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရတာေတြဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈေတြအျဖစ္ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔ႀကဳံေအာင္ မေကာင္းတဲ့ အကုသုိလ္ေတြလုပ္ရင္း ကပ္လုိက္မိတဲ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ပဲဆုိတာ ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူခ်င္းတူေပမယ့္ ကပ္ဆုိက္တာနဲ႔ႀကဳံၿပီး ကပ္႐ုိက္တာ ခံရတဲ့သူေတြ ရွိသလုိ ကပ္႐ုိက္တာ မခံရတဲ့ သူေတြရွိေနတာကုိက ေကာင္းကံ၊ မေကာင္းကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ကဲြျပားခ်က္ေတြပဲဆုိတာ သတိျပဳမိၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကပ္ေဘးႀကဳံေပမယ့္ ကပ္႐ုိက္တာနဲ႔ နီးသူေတြရွိသလုိ၊ ကပ္႐ုိက္တာနဲ႔ ေဝးေနသူေတြ ရွိေနတဲ့အခ်က္က ကုသုိလ္၊ အကုသုိလ္ကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္ခဲ့မိၾကတဲ့ ကပ္မလုိက္မိသူ၊ ကပ္လုိက္မိသူေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ အေနျဖင့္ အထင္အရွား ေတြ႕ျမင္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံတရားရဲ႕ သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ကပ္ဆုိက္မႈေတြ မ်ားမ်ားလာၿပီး ကပ္႐ုိက္တာေတြနဲ႔ ႀကဳံလာေနရတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ ကပ္႐ုိက္တာကို အတတ္ႏုိင္ဆုံး မခံရဖုိ႔နဲ႔ ကပ္႐ုိက္တာေတြကေန ေဝးသထက္ ေဝးၾကေစဖုိ႔၊ ကပ္ေဘးေတြကေန အၾကြင္းမဲ့ ေဝးကြာရာျဖစ္တဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ သမထ၊ ဝိပႆနာဆုိတဲ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကုိသာ စြမ္းႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္း ကပ္႐ုိက္တာေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့အကုသုိလ္ေတြေနာက္ ကပ္မလုိက္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အေလးအနက္ သတိေပး တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
“သတိ… ကပ္မလုိက္နဲ႔”

Read more »

ထုိ႔ထက္အလြန္...

“ခုိးသူတစ္ေယာက္သည္ ခုိးသူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
ရန္သူတစ္ေယာက္သည္ ရန္သူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
မေကာင္းသျဖင့္ ထားအပ္ေသာစိတ္သည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူကုိ ထုိရန္သူ၊ သူခုိးတုိ႔ထက္ပင္ ယုတ္ည့ံေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏”
(ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား)

သတၱဝါတုိင္း၊ သတၱဝါတုိင္း ဘဝတြင္ ရန္သူအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆုိင္ဆုံေတြ႕ရတတ္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပ်က္စီးမႈမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ရတတ္၏။ အတြင္းရန္သူမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အျပင္ရန္သူမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ရတတ္၏။ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ား ရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ေပ၏။ သူခုိး၊ ဓားျပ၊ ရန္ဘက္ရန္ၿပိဳင္ စသည့္ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားလည္း ရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ဣႆာ၊ မစၧရိယ စသည့္ မေကာင္းသည့္ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပ်က္စီးမႈမ်ားတြင္ သူခုိးဓားျပစသည့္ ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားသည္ တစ္ဘဝမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ ေစတနာ ဦးစီးထားသည့္ အကုသုိလ္စိတ္ထားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူအား အဆအေထာင္မက ဘဝေပါင္းမ်ားစြာအထိ ပ်က္စီးမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစတတ္၏။ တစ္စုံတစ္ေယာက္၊ တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ တဒဂၤအခုိက္အတံ့မွ်သာ ျဖစ္ေပၚေစေသာ္လည္း မိမိကုိယ္တုိင္ ဆုတ္ကုိင္ထားသည့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ထားသည္ကား မိမိအား သံသရာတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈထက္ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈသည္ကား ထုိ႔ထက္အလြန္ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

မွန္၏။ မိမိတုိ႔၏ လက္ေတြ႕ဘဝမ်ားတြင္လည္း ထုိအသက္ခႏၶာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရားထူးဌာနႏၲရမ်ား၏ ပ်က္စီးမႈမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႕ၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ တစ္ခါတရံ “ဘယ္သူေတာ့ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္လုိျဖစ္သြားၿပီ၊ ဘာျဖစ္သြားၿပီ၊ ဘယ္လုိပ်က္စီးသြားၿပီ” စသည့္ အေျပာအဆုိ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ဖူးၾကမည္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ တစ္ခါတရံ “ဘယ္သူေတာ့ျဖင့္ သူ႔တရားသူစီရင္သြားၿပီ၊ သူ႔လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ သူ႔ဘဝ သူဖ်က္သလုိ ျဖစ္သြားၿပီ၊ သူ႔လုပ္ရပ္က သူ႔ကုိဒုကၡေပးသြားၿပီ” စသည့္ အေျပာအဆုိ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ဖူးၾကမည္ ျဖစ္၏။ မည္သုိ႔ပင္ ႀကဳံေတြ႕ၾကေသာ္လည္း အရင္းစစ္ေသာ္ သူတပါးေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈထက္ မိမိေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈသည္ကား ပုိ၍တန္ဘုိးမ်ားၿပီး ပုိ၍ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္တစ္ခုသာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ေပ၏။ မည္သူက မည္ကဲ့သုိ႔ ပ်က္စီးေစေသာ္လည္း ထုိပ်က္စီးမႈသည္ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပစ္ေပၚေစသည့္ ပ်က္စီးမႈႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ကား အစအရာမက ကြာျခားေနမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ မိမိ၏ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ကား မိမိအား သံသရာတစ္ေလွ်ာက္တြင္ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ပင္ ပ်က္စီးေစမည္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါ၏။ ထုိစဥ္က သာဝတၱိျပည္တြင္ အနာထပိဏ္ သူေ႒း၏ ႏြားမ်ားကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးရသည့္ နႏၵအမည္ရသည့္ ႏြားေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ရွိ၏။ နႏၵသည္ ႏြားေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္လည္း အေတာ္အသင့္ ခ်မ္းသာသူလည္း ျဖစ္၏။ တစ္ခါတရံ နႏၵသည္ အနာထပိဏ္ သူေ႒းအိမ္သုိ႔သြားစဥ္ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရၿပီး တရားမ်ားလည္း နားၾကခြင့္ ရတတ္၏။ တစ္ေန႔တြင္ နႏၵႏြားေက်ာင္းသားသည္ သူေ႒းအိမ္တြင္ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ၿပီး ဘုရားႏွင့္တကြ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား မိမိအိမ္သုိ႔ ၾကြေရာက္ပါရန္ ပင့္ဖိတ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားရွင္သည္ နႏၵႏြားေက်ာင္းသား၏ ပါရမီဉာဏ္ရင့္သန္မႈ အေနအထားအရ အခ်ိန္မတန္ေသးဟုဆုိကာ နႏၵ၏ ပင့္ဖိတ္မႈကုိ ျငင္းပယ္ေတာ္မူခဲ့၏။

တစ္ခ်ိန္တြင္ကား ဘုရားရွင္သည္ ေနာက္ပါတပည့္ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္အတူ တစ္ေနရာသုိ႔ ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီေတာ္မူရင္း နႏၵႏြားေက်ာင္းသား၏ ပါရမီဉာဏ္ ရင့္သန္ခ်ိန္အရ နႏၵ၏အိမ္သုိ႔လည္း ၾကြေတာ္မူေလ၏။ နႏၵသည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြေတာ္မူလာသည္ကုိ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ခရီးႀကိဳဆုိၿပီး (၇)ရက္ပတ္လုံး ဆြမ္းအလုပ္အေကၽြး ျပဳေတာ္မူကာ တရားဓမၼ နာၾကားေလ၏။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ ေနာက္ဆုံးေန႔တြင္ နႏၵသည္ ေသာတာပန္တည္ခဲ့ေလ၏။ ထုိေန႔တြင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္လည္း ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ျပန္လည္ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့၏။ နႏၵႏြားေက်ာင္းသားသည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား အေတာ္အသင့္ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ေပးရင္း အျပန္ခရီးတြင္ ရန္သူမုဆုိးတစ္ေယာက္၏ သတ္ျဖတ္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသြားခဲ့ေလ၏။

နႏၵေသဆုံးသြားသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည့္ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕သည္ ဘုရားရွင္အား “ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြလာေတာ္မူသျဖင့္ ဤသုိ႔နႏၵႏြားေက်ာင္းသား ေသရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း” ေလွ်ာက္ထားၾက၏။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ရဟန္းတုိ႔… နႏၵႏြားေက်ာင္းသားသည္ ဘုရားရွင္ၾကြသည္ျဖစ္ေစ၊ မၾကြသည္ျဖစ္ေစ ေသျခင္းတရားက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ၊ စင္စစ္ နႏၵ၏ ပ်က္စီးမႈသည္ကား ဘာမွေျပာပေလာက္စရာ မရွိ။ မေကာင္းသည့္ စိတ္ထားသည္သာလွ်င္ တစ္စုံတစ္ေယာက္အား ခုိးသူရန္သူမ်ားထက္ ပုိ၍နာက်င္ ပ်က္စီးမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစ၏” ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ
“ခုိးသူတစ္ေယာက္သည္ ခုိးသူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
ရန္သူတစ္ေယာက္သည္ ရန္သူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
မေကာင္းသျဖင့္ ထားအပ္ေသာစိတ္သည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူကုိ ထုိရန္သူ၊ သူခုိးတုိ႔ထက္ပင္ ယုတ္ည့ံေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏” (ဓမၼပဒ၊ စိတၱဝဂ္၊ နႏၵေဃာပါလက ဝတၳဳ) ဟူေသာ အထက္ပါ တရားစကားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူေလ၏။

ဤေဒသနာေတာ္အရ အျပင္ရန္သူႏွင့္ အတြင္းရန္သူတုိ႔၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျခားနားခ်က္ကုိ ေကာင္းစြာသိႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ သူခုိး၊ ဓားျပ ရန္သူစသည့္ အျပင္ရန္သူတုိ႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈထက္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈက ပုိ၍ျပင္းထန္သည္ကုိ သတိျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ရန္သူခုိးသူမ်ားသည္ မိမိအား တစ္ဘဝအတြက္သာ ေသေအာင္သတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိသႏၲာန္တြင္ရွိသည့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာသည္ကား မိမိအား ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေအာင္သတ္ႏုိင္သည္ကုိ မေမ့ၾကရန္ လုိအပ္ေပ၏။ တစ္ဘဝတြင္ တစ္ခါေသေက် ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးထက္ သံသရာတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးကုိ ပုိ၍အေလးထားသင့္ေပ၏။ မည္သူ႔ေၾကာင့္၊ မည္သည့္အရာေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရသည္ထက္ မိမိ၏ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးကုိ ပုိ၍သတိျပဳသင့္ေပ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထုိသူခုိးဓားျပစသည့္ အျပင္ရန္သူမ်ားသည္ တဒဂၤ အခုိက္အတ့ံတြင္သာ ေသေက်ပ်က္စီးမႈကုိ ျပဳႏုိင္ေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာျဖစ္သည့္ အတြင္းရန္သူသည္ကား ထုိ႔ထက္အလြန္ သံသရာမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးမႈကုိ ျပဳႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါေပ၏။

စင္စစ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လက္ရွိရရွိေနသည့္ ဘဝအေပၚတြင္သာ ပ်က္စီးမည့္အေရး ေတြးပူေနေလ့ရွိ၏။ ယခုဘဝအတြက္သာ အျပင္ရန္သူမ်ား၏ တုိက္ခုိက္ပ်က္စီးမႈေဘးမွ ကာကြယ္ရန္ အားထုတ္ေလ့ရွိၾက၏။ သူခုိး၊ ဓားျပစသည့္ အႏၲရာယ္မ်ားကုိသာ အာ႐ုံထားၿပီး ထုိအႏၲရာယ္မ်ား မက်ေရာက္ေရးကုိသာ ႀကိဳးစားေလ့ရွိၾက၏။ သံသရာတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးရမည့္ အေရးထက္ တစ္ဘဝတစ္ခါ ေသေက်ပ်က္စီးရမည့္ အေရးကုိ အေလးေပးေလ့ရွိၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား မပ်က္စီးဖုိ႔၊ အသက္ခႏၶာ မပ်က္စီးဖုိ႔ဆုိလွ်င္ သူမ်ားအသက္ သတ္ရန္လည္း ဝန္မေလး၊ သူမ်ားပစၥည္း ခုိးယူရန္လည္း ဝန္မေလး၊ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ဖ်က္ရန္လည္း ဝန္မေလး၊ လိမ္ညာေျပာဆုိရန္လည္း ဝန္မေလး၊ အရက္ေသစား မူးယဇ္ေဆးဝါး ေသာက္စားသုံးစဲြရန္လည္း ဝန္မေလးၾကျခင္း ျဖစ္ေနၾက၏။ အမွန္အားျဖင့္ ထုိသုိ႔ တဒဂၤအခုိက္ ပ်က္စီးမည္ကုိ ေၾကာက္သျဖင့္ ကုိယ္က်င့္သီလ ေဖာက္ဖ်က္သည္အထိ လုပ္လုိက္ျခင္းသည္ ဘဝတြင္ တစ္ႀကိမ္ေသေက်ပ်က္စီး ေစမႈထက္ သံသရာတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးမႈအထိ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။ ဤသည္မွာ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ မိမိ၏ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက အျပင္ရန္ထက္ အတြင္းရန္က ထုိ႔ထက္အလြန္ ေၾကာက္ဖြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

တစ္ခါက တရားပဲြတစ္ခုတြင္ စာေရးသူက “စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ကုိယ္လက္အဂၤါ ယွဥ္လာလွ်င္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာကုိ စြန္႔လႊတ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ကုိယ္လက္အဂၤါႏွင့္ အသက္ယွဥ္လာလွ်င္၊ ကုိယ္လက္အဂၤါကုိ စြန္႔လႊတ္ရမည္ ျဖစ္ကာ၊ အသက္ႏွင့္ သီလယွဥ္လာလွ်င္ အသက္ကုိစြန္႔လႊတ္ၿပီး သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသင့္ေၾကာင္း” ေဟာေျပာသည့္အခါ ဒကာေလးတစ္ေယာက္က “အသက္ရွင္မွ သီလကုိ ထိန္းႏုိင္မွာ ျဖစ္သျဖင့္ သီလႏွင့္ အသက္ယွဥ္လာလွ်င္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အသက္ကုိ စြန္႔လႊတ္ရမည္ကုိ နားမလည္ေၾကာင္း” ေမးလာသျဖင့္ သူ႔အေမးကုိ အေျခခံကာ “သုိ႔ဆုိလွ်င္ အသက္ရွင္ေရးအတြက္ သူမ်ားအသက္ကုိ သတ္မလား၊ သူမ်ားဥစၥာခုိးမလား၊ သူမ်ားသားမယား ပစ္မွားမလား…၊ အဲဒီလုိ လုပ္လုိက္သည့္အတြက္ ဒီဘဝမေသေတာ့ဘူးလား…” စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္ရင္း ရွင္းျပလုိက္ရေသး၏။ ထုိဒကာေလးမွာ မသိနားမလည္၍ ေမးျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ အေတာ္မ်ားမ်ားက တစ္ဘဝတစ္နပ္စာ မပ်က္စီးေရးအတြက္ သီလကုိ စြန္႔လႊတ္ရန္မွာ ဝန္မေလးဘဲ ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ေနပါ၏။ တစ္စုံတစ္ေယာက္၊ တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ အသက္မ်ား ပ်က္စီးမည့္အေရးသာ ေတြးပူေနၿပီး ဘဝသံသရာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္စီးမည့္အေရးကုိကား ေတြးပူျခင္း မရွိသျဖင့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာျဖင့္ မေကာင္းမႈလုပ္ရန္မွာလည္း ဝန္မေလးၾကျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ၏။ ဤသုိ႔သာဆုိေသာ္ ပ်က္စီးမႈမ်ားသည္ ထုိ႔ထက္အလြန္ပင္ ျဖစ္ေနၾကမည္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ လူတုိင္းလူတုိင္း ဘဝတြင္ အသက္ခႏၶာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးဌာနႏၲရတုိ႔၏ ေသေက်ပ်က္စီးမႈမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ၾကရမည္ကုိ ေၾကာက္ၾကေသာ္လည္း ေရွာင္လဲြ၍ မရသည့္ ထုိပ်က္စီးမႈမ်ားတြင္ သူခုိး၊ ဓားျပစသည့္ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရသည္ထက္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာျဖစ္သည့္ မိမိတုိ႔၏ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးရမည့္ အေရးကုိ ပုိမုိေၾကာက္သင့္ေၾကာင္း ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ တစ္ဘဝတစ္ခဏမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈသည့္ကား ဘဝသံသရာတစ္ေလွ်ာက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္စီးမႈကုိ ေရာက္ေစသျဖင့္ အတြင္းရန္သူေၾကာင့္ ပ်က္စီးမည့္အေရးကုိ ပုိမိုအေလးေပးကာ အတြင္းစိတ္ထားမ်ား ေကာင္းေအာင္သာ ႀကိဳးစား အားထုတ္သင့္ေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ တစ္ဘဝ တစ္ခဏ ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးထက္ ထုိ႔ထက္အလြန္ ပ်က္စီးသြားမည့္အေရးကုိ ပုိမုိသတိျပဳသင့္ေၾကာင္း အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သူမဆုိ လြန္ဆန္မရ ပ်က္စီးရမည့္ အသက္ခႏၶာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္တုိ႔၏ ပ်က္စီးမႈမ်ားတြင္ တဒဂၤပ်က္စီးမႈထက္ ထုိ႔ထက္အလြန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္စီးရမည့္ ပ်က္စီးမႈမ်ိဳး မျဖစ္ၾကေစရန္ တစ္ဘဝတစ္နပ္စာအတြက္ မေတြးဘဲ ဘဝသံသရာအေရးေတြးကာ အက်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရင္း စိတ္ေစတနာေကာင္းမ်ားျဖင့္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားကုိသာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါဟု အေလးဂ႐ု တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါသည္။

Read more »

သုကုိ ယွဥ္၊ ဒုကုိ ၾကဥ္…

“သုကုိ ယွဥ္၊ ဒုကုိ ၾကဥ္” ဆုိတဲ့ ျမန္မာဆုိ႐ုိးစကား တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒီဆုိ႐ုိးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာဆုိ႐ုိးစကား စာအုပ္မွာေတာ့ “သုစ႐ုိက္ ၁၀ပါးကုိ လုိက္နာက်င့္သုံး၍ ဒုစ႐ုိက္ ၁၀ပါးမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း” လုိ႔ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပၿပီး ရွင္ဥကၠံသလကၤာ ဆုံးမစာမွာပါတဲ့ “သုကုိ ယွဥ္၊ ဒုကုိ ၾကဥ္၊ မယွဥ္လွ်င္ ျမဳပ္တတ္သည္။ မၾကဥ္လွ်င္ စုပ္တတ္သည္” ဆုိတဲ့ ဆုံးမစာေလးကုိပါ ကုိးကားေဖာ္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သုကုိယွဥ္ၿပီး ဒုကုိၾကဥ္မွ အစဥ္ထာဝရ ဘဝလွကာ အစစအရာရာ အျမင့္ေနရာမွာ ရွိၾကမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သုကုိမယွဥ္ႏုိင္ပါက ေအာက္ေအာက္ဘဝေတြမွာ ျမဳပ္ေနတတ္ၿပီး ဒုကုိမၾကဥ္ႏုိင္ပါကလည္း အဲဒီတရားေတြရဲ႕ စုပ္ယူျခင္းကုိ ခံရကာ ဘဝမွာ ဒုကၡလွလွေတြ႕လုိ႔ စုပ္သထက္စုပ္ေနၾကမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သုကုိယွဥ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ဒုကုိၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ သုဆုိတာ သုစ႐ုိက္ကုိ ေျပာတာျဖစ္ၿပီး ဒုဆုိတာကေတာ့ ဒုစ႐ုိက္ကုိ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ သုစ႐ုိက္ဆုိတာ အျပစ္ကင္းတဲ့ ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ အလုပ္အကုိင္ အေျပာအဆုိ အႀကံအစည္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး ဒုစ႐ုိက္ဆုိတာကေတာ့ အျပစ္နဲ႔တကြျဖစ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ အလုပ္အကုိင္ အေျပာအဆုိ အႀကံအစည္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သုစ႐ုိက္ဆုိတာ ကုိယ္နဲ႔ျပဳတဲ့ ေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ ႏႈတ္နဲ႔ေျပာတဲ့ ေကာင္းတဲ့အေျပာ၊ စိတ္နဲ႔ႀကံတဲ့ ေကာင္းတဲ့အႀကံမ်ားကုိဆုိၿပီး ဒုစ႐ုိက္ဆုိတာကေတာ့ ကုိယ္နဲ႔ျပဳတဲ့ မေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ ႏႈတ္နဲ႔ေျပာတဲ့ မေကာင္းတဲ့အေျပာ၊ စိတ္နဲ႔ႀကံတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အႀကံေတြကုိ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သုံးမ်ိဳးလုံးနဲ႔ လုပ္ကုိင္ေျပာဆုိႀကံစီၾကတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြကုိပဲ စ႐ုိက္လုိ႔ေခၚတာျဖစ္ၿပီး ျပဳလုပ္တဲ့သူေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကုိလုိက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ သုစ႐ုိက္၊ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ ဒုစ႐ုိက္လုိ႔ ကဲြျပားျခားနားသြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထူးျခားတာကေတာ့ ျပဳလုပ္တဲ့သူေတြရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိလုိက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ ရွိသူေတြဟာ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ေတြေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚေစၿပီး မေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ ရွိသူေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္ေတြေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းက်ိဳးေတြ မျဖစ္ဖုိ႔နဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚေစဖုိ႔ သုကုိယွဥ္ၿပီး ဒုကုိၾကဥ္ပါလုိ႔ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာဆုိဆုံးမၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပေတြမွာေတာ့ သုစ႐ုိက္တရားဆယ္ပါး၊ ဒုစ႐ုိက္တရား ဆယ္ပါးရွိေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပၿပီး ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းကုိပဲ သုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးလုိ႔ အမည္တပ္ကာ ေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးဆုိတာ တျခားမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္နဲ႔လုပ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကာယကံသုံးပါး၊ ႏႈတ္နဲ႔ေျပာဆုိတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ဝစီကံေလးပါး၊ စိတ္နဲ႔ႀကံစည္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ မေနာကံသုံးပါးကုိပဲ ဆုိလုိတာျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။ အဲဒီအဖြင့္ေတြအရ
ကာယဒုစ႐ုိက္ သုံးပါးဆုိတာ
၁။ သူတပါးအသက္ကုိ သတ္ျဖတ္ျခင္း (ပါဏာတိပါတ)
၂။ သူတပါးဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္း (အဒိႏၷာဒါန)
၃။ ကာမဂုဏ္ကိစၥေတြမွာ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္း (ကာေမသုမိစၧာစာရ)
တုိ႔ျဖစ္ၿပီး
ဝစီဒုစ႐ုိက္ ေလးပါးဆုိတာ
၄။ မဟုတ္မမွန္ လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း (မုသာဝါဒ)
၅။ ေခ်ာပစ္ကုန္းတုိက္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း (ပိသုဏဝါစာ)
၆။ ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း (ဖ႐ုသဝါစာ)
၇။ အက်ိဳးမရွိ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္သည့္ ပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း (သမၹပၸလာပ)
တုိ႔ ျဖစ္ကာ
မေနာဒုစ႐ုိက္ သုံးပါးကေတာ့
၈။ သူတပါးပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားကုိ မတရားရယူရန္ ႀကံစည္ျခင္း (အဘိဇၥ်ာ)
၉။ သူတပါးတုိ႔၏ အသက္ႏွင့္စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း ႀကံစည္ျခင္း (ဗ်ာပါဒ)
၁၀။ ကံကံ၏ အက်ိဳးကုိပယ္၍ လဲြမွားစြာ ယုံၾကည္ျခင္း (မိစၧာဒိ႒ိ)
တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဆယ္ပါးကုိ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးလုိ႔ဆုိၿပီး ဒီအလုပ္ေတြနဲ႔ က်င္လည္ေနထုိင္ လႈပ္ရွားေနတဲ့ သူေတြကုိလည္း ဒုစ႐ုိက္ အလုပ္မ်ားနဲ႔ ေနထုိင္သူမ်ားအျဖစ္ ျပစ္တင္ေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြနဲ႔ပဲ အၿမဲမပ်က္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြတ္ ေနသူေတြဟာလည္း ဒုစ႐ုိက္အလုပ္မ်ားေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ ဘုံဘဝမ်ားအထိ က်ေရာက္ႏုိင္ကာ ကုသုိလ္တရားမ်ားနဲ႔ ေဝးသထက္ ေဝးေနၾကမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအလုပ္ေတြကေန ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔နဲ႔ ဒီလုိဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ပါက အလုိလုိ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အျပင္ ေကာင္းတဲ့ဘုံဘဝေတြမွာ ေရာက္ရွိကာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြနဲ႔ နီးသထက္နီးေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ အလုပ္ေတြနဲ႔ ေနထုိင္ႏုိင္သမွ် ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ေနႏုိင္ပါက သုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြဟာ သုစ႐ုိက္အလုပ္ ဟုတ္မဟုတ္ စဥ္းစားေနစရာ မလုိဘဲ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္မိေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ၾကရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိပဲ နားလည္သေဘာေပါက္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိ႐ုိးစကားအရ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒုကုိေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟာ သုနဲ႔ယွဥ္ေနျခင္းပဲလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကာမဂုဏ္တရားမ်ား အားႀကီးလာၿပီး သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တရားမ်ား အားနည္းလာတဲ့ ဒီေနေခတ္မွာေတာ့ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒုကုိယွဥ္ၿပီး သုကုိပဲ ၾကဥ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသိုလ္တရားမ်ား လႊမ္းမုိးလာမႈမွာ အကုသုိလ္ကုိ အကုသိုလ္လုိ႔ မသိဘဲျဖစ္လာတာေတြက အဆုိးဆုံး ျဖစ္လာေနၿပီး အကုသုိလ္ကုိ အကုသုိလ္လုိ႔ မသိတဲ့အတြက္ ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာလည္း သုစ႐ုိက္လား၊ ဒုစ႐ုိက္ေတြလားဆုိတာလည္း သိဖုိ႔မလြယ္ေတာ့တဲ့ အေနအထားအထိ ေရာက္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ ဒုစ႐ုိက္ေတြမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား အေပ်ာ္မ်ားေနၾကေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္ေနေပမယ့္ အဲဒီမေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြအေပၚမွာ အျပစ္လုိ႔ မျမင္ၾကဘဲ ဒုမွာပဲ ယွဥ္ၿပီးရင္း ယွဥ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုမွာယွဥ္ေနသမွ် သုမွာလည္း အလုိလုိ ၾကဥ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ၾကာေလျမဳပ္ေလ၊ ၾကာေလစုပ္ေလပဲ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြနဲ႔ က်င္လည္ေနရေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ ကံအက်ိဳးေပး မေရာက္လာေသးတဲ့အတြက္ ေကာင္းတာေလးေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အေပၚမွာ သတိမမူမိဘဲ ဒီအလုပ္ေတြနဲ႔ အက်ိဳးေပးတယ္ဆုိကာ ဒုမွာပဲေပ်ာ္ေနၾကတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒုနဲ႔ေပ်ာ္ရင္း တဒဂၤအေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အေပၚမွာ ဒုေၾကာင့္ေကာ္တယ္လုိ႔ထင္ကာ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ၾကာေလသုနဲ႔ ေဝးေလျဖစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြလည္း ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြေၾကာင့္ ေကာင္းတာေလးေတြျဖစ္ၿပီး ေကာ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ တဒဂၤအခုိက္အတံ့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တဒဂၤမဟုတ္၊ ဒီဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး ေကာ္ေနၾကတယ္ဆုိရင္လည္း ေသၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ဒုနဲ႔ယွဥ္မိတဲ့ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ မေကာ္ႏုိင္ဘဲ ေအာ္ေနၾကရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အက်ိဳးတရား ေျပာင္းျပန္အေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ ေနလုိက္ျခင္းဟာ သုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြနဲ႔ ေနလုိက္ျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ အလုပ္ေကာင္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သုဆုိတဲ့ စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိက အေကာင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့အတြက္ အေကာင္းလုပ္ရင္ အေကာင္းရမွာ သဘာဝနိယာမပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္လုိက္တဲ့ အတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ဒုစ႐ုိက္တရား ဆယ္ပါးကေန ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟာ ကံငါးပါးကုိ လုံေနျခင္းပဲ ျဖစ္ၿပီး ကံငါးပါးလုံေနျခင္းဟာ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ငါးပါးသီလကုိ လုံေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုစ႐ိုက္တရား ဆယ္ပါးကုိ တူရာစုလုိက္မယ္ဆုိရင္ ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊ ကာေမသုမိစၧာစာရ၊ မုသာ၀ါဒနဲ႔ မိစၧာဒိ႒ိဆုိတဲ့ ကံငါးပါးပဲ ထြက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကံငါးပါးဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ အေျခခံ သီလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီလလုံေနျခင္းဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒုစ႐ုိက္တရားမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေနျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသၿပီးဒုတိယဘဝမွာ အပါယ္ေဘးက ေရွာင္ၾကဥ္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အက်င့္သီလကုိ ခါးဝတ္ပုဆုိးကဲ့သုိ႔ ၿမဲေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း ဆုိၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သုကုိယွဥ္ၿပီး ဒုကုိၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အေျခခံအက်ဆုံးျဖစ္တဲ့ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ကံငါးပါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္ျခင္းဟာ ဒုစ႐ုိက္တရားေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ေနျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ အက်င့္ေတြနဲ႔ ေနေနတာျဖစ္ၿပီး ေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြနဲ႔ ေနထုိင္ေနျခင္းဟာ ဒုကုိၾကဥ္ၿပီး သုနဲ႔ယွဥ္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝမွာ အထက္တန္းက်က် မ်က္ႏွာပန္းလွကာ သုနဲ႔မယွဥ္တဲ့အတြက္ ျမဳပ္ရမယ့္ေဘး၊ ဒုကုိမၾကဥ္တဲ့အတြက္ စုပ္ရမယ့္ေဘးေတြက အလုိလုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရင္းစစ္ေတာ့ ဒီလုိ မျမဳပ္၊ မစုပ္ဘဲ ဘဝလွေနျခင္းဟာ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေစျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူမဆုိ ဘဝမွာ အလွေတြလာၿပီး ျမဳပ္ရာကေန လႈပ္လာေစဖုိ႔၊ စုပ္ရာကေန ေကာင္းတာေတြနဲ႔ ဟုတ္လာေစဖုိ႔အတြက္ ဒုလုိ႔ေခၚတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္ေတြကုိၾကဥ္ၿပီး သုလုိ႔ေခၚတဲ့ ေကာင္းတဲ့ သုစ႐ုိက္ေတြနဲ႔ယွဥ္ကာ အေျခခံအက်ဆုံးျဖစ္တဲ့ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေဖာက္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ အေကာင္းဆုံး ေလွ်ာက္ႏုိင္ေအာင္ ႐ုိးသားစြာ အားထုတ္ၾကပါလုိ႔ ေစတနာစကားနဲ႔ အသိပါးလုိက္ရပါတယ္။
အားလုံး ဒုကုိၾကဥ္ၿပီး သုကုိ ယွဥ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား