ထုိ႔ထက္အလြန္...

“ခုိးသူတစ္ေယာက္သည္ ခုိးသူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
ရန္သူတစ္ေယာက္သည္ ရန္သူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
မေကာင္းသျဖင့္ ထားအပ္ေသာစိတ္သည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူကုိ ထုိရန္သူ၊ သူခုိးတုိ႔ထက္ပင္ ယုတ္ည့ံေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏”
(ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား)

သတၱဝါတုိင္း၊ သတၱဝါတုိင္း ဘဝတြင္ ရန္သူအမ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ရင္ဆုိင္ဆုံေတြ႕ရတတ္ၿပီး အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ပ်က္စီးမႈမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ရတတ္၏။ အတြင္းရန္သူမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အျပင္ရန္သူမ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ရတတ္၏။ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ား ရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ေပ၏။ သူခုိး၊ ဓားျပ၊ ရန္ဘက္ရန္ၿပိဳင္ စသည့္ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားလည္း ရွိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ ဣႆာ၊ မစၧရိယ စသည့္ မေကာင္းသည့္ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ေပ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိပ်က္စီးမႈမ်ားတြင္ သူခုိးဓားျပစသည့္ ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈမ်ားသည္ တစ္ဘဝမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ ေစတနာ ဦးစီးထားသည့္ အကုသုိလ္စိတ္ထားေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူအား အဆအေထာင္မက ဘဝေပါင္းမ်ားစြာအထိ ပ်က္စီးမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစတတ္၏။ တစ္စုံတစ္ေယာက္၊ တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ တဒဂၤအခုိက္အတံ့မွ်သာ ျဖစ္ေပၚေစေသာ္လည္း မိမိကုိယ္တုိင္ ဆုတ္ကုိင္ထားသည့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ထားသည္ကား မိမိအား သံသရာတစ္ေလွ်ာက္တြင္ ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစတတ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈထက္ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးမႈသည္ကား ထုိ႔ထက္အလြန္ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

မွန္၏။ မိမိတုိ႔၏ လက္ေတြ႕ဘဝမ်ားတြင္လည္း ထုိအသက္ခႏၶာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရားထူးဌာနႏၲရမ်ား၏ ပ်က္စီးမႈမ်ားကုိ ရင္ဆုိင္ႀကဳံေတြ႕ၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ တစ္ခါတရံ “ဘယ္သူေတာ့ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္လုိျဖစ္သြားၿပီ၊ ဘာျဖစ္သြားၿပီ၊ ဘယ္လုိပ်က္စီးသြားၿပီ” စသည့္ အေျပာအဆုိ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ဖူးၾကမည္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ တစ္ခါတရံ “ဘယ္သူေတာ့ျဖင့္ သူ႔တရားသူစီရင္သြားၿပီ၊ သူ႔လုပ္ရပ္ေၾကာင့္ သူ႔ဘဝ သူဖ်က္သလုိ ျဖစ္သြားၿပီ၊ သူ႔လုပ္ရပ္က သူ႔ကုိဒုကၡေပးသြားၿပီ” စသည့္ အေျပာအဆုိ အျဖစ္အပ်က္မ်ားႏွင့္လည္း ႀကဳံေတြ႕ဖူးၾကမည္ ျဖစ္၏။ မည္သုိ႔ပင္ ႀကဳံေတြ႕ၾကေသာ္လည္း အရင္းစစ္ေသာ္ သူတပါးေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈထက္ မိမိေၾကာင့္ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈသည္ကား ပုိ၍တန္ဘုိးမ်ားၿပီး ပုိ၍ပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းေၾကာင္း ေကာက္ခ်က္တစ္ခုသာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ေပ၏။ မည္သူက မည္ကဲ့သုိ႔ ပ်က္စီးေစေသာ္လည္း ထုိပ်က္စီးမႈသည္ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပစ္ေပၚေစသည့္ ပ်က္စီးမႈႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ကား အစအရာမက ကြာျခားေနမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ မိမိ၏ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ကား မိမိအား သံသရာတစ္ေလွ်ာက္တြင္ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ပင္ ပ်က္စီးေစမည္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု ျဖစ္ပါ၏။ ထုိစဥ္က သာဝတၱိျပည္တြင္ အနာထပိဏ္ သူေ႒း၏ ႏြားမ်ားကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေပးရသည့္ နႏၵအမည္ရသည့္ ႏြားေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ရွိ၏။ နႏၵသည္ ႏြားေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္လည္း အေတာ္အသင့္ ခ်မ္းသာသူလည္း ျဖစ္၏။ တစ္ခါတရံ နႏၵသည္ အနာထပိဏ္ သူေ႒းအိမ္သုိ႔သြားစဥ္ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ခြင့္ရၿပီး တရားမ်ားလည္း နားၾကခြင့္ ရတတ္၏။ တစ္ေန႔တြင္ နႏၵႏြားေက်ာင္းသားသည္ သူေ႒းအိမ္တြင္ ဘုရားရွင္ကုိ ဖူးေမွ်ာ္ၿပီး ဘုရားႏွင့္တကြ ရဟန္းေတာ္မ်ားအား မိမိအိမ္သုိ႔ ၾကြေရာက္ပါရန္ ပင့္ဖိတ္ေတာ္မူ၏။ ဘုရားရွင္သည္ နႏၵႏြားေက်ာင္းသား၏ ပါရမီဉာဏ္ရင့္သန္မႈ အေနအထားအရ အခ်ိန္မတန္ေသးဟုဆုိကာ နႏၵ၏ ပင့္ဖိတ္မႈကုိ ျငင္းပယ္ေတာ္မူခဲ့၏။

တစ္ခ်ိန္တြင္ကား ဘုရားရွင္သည္ ေနာက္ပါတပည့္ ရဟန္းသံဃာမ်ားႏွင့္အတူ တစ္ေနရာသုိ႔ ေဒသစာရီ ၾကြခ်ီေတာ္မူရင္း နႏၵႏြားေက်ာင္းသား၏ ပါရမီဉာဏ္ ရင့္သန္ခ်ိန္အရ နႏၵ၏အိမ္သုိ႔လည္း ၾကြေတာ္မူေလ၏။ နႏၵသည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြေတာ္မူလာသည္ကုိ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ ခရီးႀကိဳဆုိၿပီး (၇)ရက္ပတ္လုံး ဆြမ္းအလုပ္အေကၽြး ျပဳေတာ္မူကာ တရားဓမၼ နာၾကားေလ၏။ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္ ေနာက္ဆုံးေန႔တြင္ နႏၵသည္ ေသာတာပန္တည္ခဲ့ေလ၏။ ထုိေန႔တြင္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားသည္လည္း ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ ျပန္လည္ၾကြခ်ီေတာ္မူခဲ့၏။ နႏၵႏြားေက်ာင္းသားသည္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ားအား အေတာ္အသင့္ လုိက္ပါပုိ႔ေဆာင္ေပးရင္း အျပန္ခရီးတြင္ ရန္သူမုဆုိးတစ္ေယာက္၏ သတ္ျဖတ္မႈေၾကာင့္ ေသဆုံးသြားခဲ့ေလ၏။

နႏၵေသဆုံးသြားသည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ရသည့္ ရဟန္းေတာ္အခ်ိဳ႕သည္ ဘုရားရွင္အား “ဘုရားရွင္ႏွင့္ သံဃာေတာ္မ်ား ၾကြလာေတာ္မူသျဖင့္ ဤသုိ႔နႏၵႏြားေက်ာင္းသား ေသရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း” ေလွ်ာက္ထားၾက၏။ ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က “ရဟန္းတုိ႔… နႏၵႏြားေက်ာင္းသားသည္ ဘုရားရွင္ၾကြသည္ျဖစ္ေစ၊ မၾကြသည္ျဖစ္ေစ ေသျခင္းတရားက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မည္ မဟုတ္ေပ၊ စင္စစ္ နႏၵ၏ ပ်က္စီးမႈသည္ကား ဘာမွေျပာပေလာက္စရာ မရွိ။ မေကာင္းသည့္ စိတ္ထားသည္သာလွ်င္ တစ္စုံတစ္ေယာက္အား ခုိးသူရန္သူမ်ားထက္ ပုိ၍နာက်င္ ပ်က္စီးမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစ၏” ဟု မိန္႔ေတာ္မူကာ
“ခုိးသူတစ္ေယာက္သည္ ခုိးသူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
ရန္သူတစ္ေယာက္သည္ ရန္သူတစ္ေယာက္ကုိ ပ်က္စီးေအာင္ ျပဳႏုိင္ရာ၏။
မေကာင္းသျဖင့္ ထားအပ္ေသာစိတ္သည္ကား ထုိစိတ္ရွိသူကုိ ထုိရန္သူ၊ သူခုိးတုိ႔ထက္ပင္ ယုတ္ည့ံေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္၏” (ဓမၼပဒ၊ စိတၱဝဂ္၊ နႏၵေဃာပါလက ဝတၳဳ) ဟူေသာ အထက္ပါ တရားစကားေတာ္ကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူေလ၏။

ဤေဒသနာေတာ္အရ အျပင္ရန္သူႏွင့္ အတြင္းရန္သူတုိ႔၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျခားနားခ်က္ကုိ ေကာင္းစြာသိႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ သူခုိး၊ ဓားျပ ရန္သူစသည့္ အျပင္ရန္သူတုိ႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈထက္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈက ပုိ၍ျပင္းထန္သည္ကုိ သတိျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ရန္သူခုိးသူမ်ားသည္ မိမိအား တစ္ဘဝအတြက္သာ ေသေအာင္သတ္ႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိသႏၲာန္တြင္ရွိသည့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာသည္ကား မိမိအား ဘဝေပါင္းမ်ားစြာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေအာင္သတ္ႏုိင္သည္ကုိ မေမ့ၾကရန္ လုိအပ္ေပ၏။ တစ္ဘဝတြင္ တစ္ခါေသေက် ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးထက္ သံသရာတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးကုိ ပုိ၍အေလးထားသင့္ေပ၏။ မည္သူ႔ေၾကာင့္၊ မည္သည့္အရာေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရသည္ထက္ မိမိ၏ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးကုိ ပုိ၍သတိျပဳသင့္ေပ၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ထုိသူခုိးဓားျပစသည့္ အျပင္ရန္သူမ်ားသည္ တဒဂၤ အခုိက္အတ့ံတြင္သာ ေသေက်ပ်က္စီးမႈကုိ ျပဳႏုိင္ေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာျဖစ္သည့္ အတြင္းရန္သူသည္ကား ထုိ႔ထက္အလြန္ သံသရာမွာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးမႈကုိ ျပဳႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါေပ၏။

စင္စစ္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ လက္ရွိရရွိေနသည့္ ဘဝအေပၚတြင္သာ ပ်က္စီးမည့္အေရး ေတြးပူေနေလ့ရွိ၏။ ယခုဘဝအတြက္သာ အျပင္ရန္သူမ်ား၏ တုိက္ခုိက္ပ်က္စီးမႈေဘးမွ ကာကြယ္ရန္ အားထုတ္ေလ့ရွိၾက၏။ သူခုိး၊ ဓားျပစသည့္ အႏၲရာယ္မ်ားကုိသာ အာ႐ုံထားၿပီး ထုိအႏၲရာယ္မ်ား မက်ေရာက္ေရးကုိသာ ႀကိဳးစားေလ့ရွိၾက၏။ သံသရာတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးရမည့္ အေရးထက္ တစ္ဘဝတစ္ခါ ေသေက်ပ်က္စီးရမည့္ အေရးကုိ အေလးေပးေလ့ရွိၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား မပ်က္စီးဖုိ႔၊ အသက္ခႏၶာ မပ်က္စီးဖုိ႔ဆုိလွ်င္ သူမ်ားအသက္ သတ္ရန္လည္း ဝန္မေလး၊ သူမ်ားပစၥည္း ခုိးယူရန္လည္း ဝန္မေလး၊ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ဖ်က္ရန္လည္း ဝန္မေလး၊ လိမ္ညာေျပာဆုိရန္လည္း ဝန္မေလး၊ အရက္ေသစား မူးယဇ္ေဆးဝါး ေသာက္စားသုံးစဲြရန္လည္း ဝန္မေလးၾကျခင္း ျဖစ္ေနၾက၏။ အမွန္အားျဖင့္ ထုိသုိ႔ တဒဂၤအခုိက္ ပ်က္စီးမည္ကုိ ေၾကာက္သျဖင့္ ကုိယ္က်င့္သီလ ေဖာက္ဖ်က္သည္အထိ လုပ္လုိက္ျခင္းသည္ ဘဝတြင္ တစ္ႀကိမ္ေသေက်ပ်က္စီး ေစမႈထက္ သံသရာတြင္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသေက်ပ်က္စီးမႈအထိ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။ ဤသည္မွာ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ မိမိ၏ စိတ္ေစတနာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက အျပင္ရန္ထက္ အတြင္းရန္က ထုိ႔ထက္အလြန္ ေၾကာက္ဖြယ္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

တစ္ခါက တရားပဲြတစ္ခုတြင္ စာေရးသူက “စည္းစိမ္ဥစၥာႏွင့္ ကုိယ္လက္အဂၤါ ယွဥ္လာလွ်င္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာကုိ စြန္႔လႊတ္ရမည္ျဖစ္ၿပီး၊ ကုိယ္လက္အဂၤါႏွင့္ အသက္ယွဥ္လာလွ်င္၊ ကုိယ္လက္အဂၤါကုိ စြန္႔လႊတ္ရမည္ ျဖစ္ကာ၊ အသက္ႏွင့္ သီလယွဥ္လာလွ်င္ အသက္ကုိစြန္႔လႊတ္ၿပီး သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းသင့္ေၾကာင္း” ေဟာေျပာသည့္အခါ ဒကာေလးတစ္ေယာက္က “အသက္ရွင္မွ သီလကုိ ထိန္းႏုိင္မွာ ျဖစ္သျဖင့္ သီလႏွင့္ အသက္ယွဥ္လာလွ်င္ အဘယ့္ေၾကာင့္ အသက္ကုိ စြန္႔လႊတ္ရမည္ကုိ နားမလည္ေၾကာင္း” ေမးလာသျဖင့္ သူ႔အေမးကုိ အေျခခံကာ “သုိ႔ဆုိလွ်င္ အသက္ရွင္ေရးအတြက္ သူမ်ားအသက္ကုိ သတ္မလား၊ သူမ်ားဥစၥာခုိးမလား၊ သူမ်ားသားမယား ပစ္မွားမလား…၊ အဲဒီလုိ လုပ္လုိက္သည့္အတြက္ ဒီဘဝမေသေတာ့ဘူးလား…” စသည္ျဖင့္ ျပန္လည္ေမးခြန္းထုတ္ရင္း ရွင္းျပလုိက္ရေသး၏။ ထုိဒကာေလးမွာ မသိနားမလည္၍ ေမးျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း မ်က္ေမွာက္ေခတ္တြင္ အေတာ္မ်ားမ်ားက တစ္ဘဝတစ္နပ္စာ မပ်က္စီးေရးအတြက္ သီလကုိ စြန္႔လႊတ္ရန္မွာ ဝန္မေလးဘဲ ျဖစ္ေနၾကသည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ေနပါ၏။ တစ္စုံတစ္ေယာက္၊ တစ္စုံတစ္ခုေၾကာင့္ ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ အသက္မ်ား ပ်က္စီးမည့္အေရးသာ ေတြးပူေနၿပီး ဘဝသံသရာ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္စီးမည့္အေရးကုိကား ေတြးပူျခင္း မရွိသျဖင့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာျဖင့္ မေကာင္းမႈလုပ္ရန္မွာလည္း ဝန္မေလးၾကျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါ၏။ ဤသုိ႔သာဆုိေသာ္ ပ်က္စီးမႈမ်ားသည္ ထုိ႔ထက္အလြန္ပင္ ျဖစ္ေနၾကမည္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ လူတုိင္းလူတုိင္း ဘဝတြင္ အသက္ခႏၶာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးဌာနႏၲရတုိ႔၏ ေသေက်ပ်က္စီးမႈမ်ားႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ၾကရမည္ကုိ ေၾကာက္ၾကေသာ္လည္း ေရွာင္လဲြ၍ မရသည့္ ထုိပ်က္စီးမႈမ်ားတြင္ သူခုိး၊ ဓားျပစသည့္ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးၾကရသည္ထက္ မေကာင္းသည့္ စိတ္ေစတနာျဖစ္သည့္ မိမိတုိ႔၏ အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ေသေက်ပ်က္စီးရမည့္ အေရးကုိ ပုိမုိေၾကာက္သင့္ေၾကာင္း ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ အျပင္ရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈသည္ တစ္ဘဝတစ္ခဏမွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း အတြင္းရန္သူမ်ားေၾကာင့္ ပ်က္စီးရသည့္ ပ်က္စီးမႈသည့္ကား ဘဝသံသရာတစ္ေလွ်ာက္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္စီးမႈကုိ ေရာက္ေစသျဖင့္ အတြင္းရန္သူေၾကာင့္ ပ်က္စီးမည့္အေရးကုိ ပုိမိုအေလးေပးကာ အတြင္းစိတ္ထားမ်ား ေကာင္းေအာင္သာ ႀကိဳးစား အားထုတ္သင့္ေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ တစ္ဘဝ တစ္ခဏ ပ်က္စီးၾကရမည့္ အေရးထက္ ထုိ႔ထက္အလြန္ ပ်က္စီးသြားမည့္အေရးကုိ ပုိမုိသတိျပဳသင့္ေၾကာင္း အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သူမဆုိ လြန္ဆန္မရ ပ်က္စီးရမည့္ အသက္ခႏၶာ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္တုိ႔၏ ပ်က္စီးမႈမ်ားတြင္ တဒဂၤပ်က္စီးမႈထက္ ထုိ႔ထက္အလြန္ အႀကိမ္ႀကိမ္ ပ်က္စီးရမည့္ ပ်က္စီးမႈမ်ိဳး မျဖစ္ၾကေစရန္ တစ္ဘဝတစ္နပ္စာအတြက္ မေတြးဘဲ ဘဝသံသရာအေရးေတြးကာ အက်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရင္း စိတ္ေစတနာေကာင္းမ်ားျဖင့္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားကုိသာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါဟု အေလးဂ႐ု တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါသည္။

Read more »

သုကုိ ယွဥ္၊ ဒုကုိ ၾကဥ္…

“သုကုိ ယွဥ္၊ ဒုကုိ ၾကဥ္” ဆုိတဲ့ ျမန္မာဆုိ႐ုိးစကား တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒီဆုိ႐ုိးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမန္မာဆုိ႐ုိးစကား စာအုပ္မွာေတာ့ “သုစ႐ုိက္ ၁၀ပါးကုိ လုိက္နာက်င့္သုံး၍ ဒုစ႐ုိက္ ၁၀ပါးမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္း” လုိ႔ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပၿပီး ရွင္ဥကၠံသလကၤာ ဆုံးမစာမွာပါတဲ့ “သုကုိ ယွဥ္၊ ဒုကုိ ၾကဥ္၊ မယွဥ္လွ်င္ ျမဳပ္တတ္သည္။ မၾကဥ္လွ်င္ စုပ္တတ္သည္” ဆုိတဲ့ ဆုံးမစာေလးကုိပါ ကုိးကားေဖာ္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ သုကုိယွဥ္ၿပီး ဒုကုိၾကဥ္မွ အစဥ္ထာဝရ ဘဝလွကာ အစစအရာရာ အျမင့္ေနရာမွာ ရွိၾကမွာျဖစ္ေၾကာင္း၊ သုကုိမယွဥ္ႏုိင္ပါက ေအာက္ေအာက္ဘဝေတြမွာ ျမဳပ္ေနတတ္ၿပီး ဒုကုိမၾကဥ္ႏုိင္ပါကလည္း အဲဒီတရားေတြရဲ႕ စုပ္ယူျခင္းကုိ ခံရကာ ဘဝမွာ ဒုကၡလွလွေတြ႕လုိ႔ စုပ္သထက္စုပ္ေနၾကမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သုကုိယွဥ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ဒုကုိၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ သုဆုိတာ သုစ႐ုိက္ကုိ ေျပာတာျဖစ္ၿပီး ဒုဆုိတာကေတာ့ ဒုစ႐ုိက္ကုိ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ သုစ႐ုိက္ဆုိတာ အျပစ္ကင္းတဲ့ ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ အလုပ္အကုိင္ အေျပာအဆုိ အႀကံအစည္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး ဒုစ႐ုိက္ဆုိတာကေတာ့ အျပစ္နဲ႔တကြျဖစ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ အလုပ္အကုိင္ အေျပာအဆုိ အႀကံအစည္လုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ သုစ႐ုိက္ဆုိတာ ကုိယ္နဲ႔ျပဳတဲ့ ေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ ႏႈတ္နဲ႔ေျပာတဲ့ ေကာင္းတဲ့အေျပာ၊ စိတ္နဲ႔ႀကံတဲ့ ေကာင္းတဲ့အႀကံမ်ားကုိဆုိၿပီး ဒုစ႐ုိက္ဆုိတာကေတာ့ ကုိယ္နဲ႔ျပဳတဲ့ မေကာင္းတဲ့အလုပ္၊ ႏႈတ္နဲ႔ေျပာတဲ့ မေကာင္းတဲ့အေျပာ၊ စိတ္နဲ႔ႀကံတဲ့ မေကာင္းတဲ့ အႀကံေတြကုိ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သုံးမ်ိဳးလုံးနဲ႔ လုပ္ကုိင္ေျပာဆုိႀကံစီၾကတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြကုိပဲ စ႐ုိက္လုိ႔ေခၚတာျဖစ္ၿပီး ျပဳလုပ္တဲ့သူေတြရဲ႕ လုပ္ရပ္ကုိလုိက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ သုစ႐ုိက္၊ မေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ ဒုစ႐ုိက္လုိ႔ ကဲြျပားျခားနားသြားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ထူးျခားတာကေတာ့ ျပဳလုပ္တဲ့သူေတြရဲ႕ စ႐ုိက္ကုိလုိက္ၿပီး ေကာင္းတဲ့အေလ့အက်င့္ ရွိသူေတြဟာ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ေတြေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့အက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚေစၿပီး မေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ ရွိသူေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္ေတြေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ အက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေကာင္းက်ိဳးေတြ မျဖစ္ဖုိ႔နဲ႔ ေကာင္းက်ိဳးေတြ ျဖစ္ေပၚေစဖုိ႔ သုကုိယွဥ္ၿပီး ဒုကုိၾကဥ္ပါလုိ႔ ပညာရွင္မ်ားက ေျပာဆုိဆုံးမၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶစာေပေတြမွာေတာ့ သုစ႐ုိက္တရားဆယ္ပါး၊ ဒုစ႐ုိက္တရား ဆယ္ပါးရွိေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပၿပီး ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးကုိ မလုပ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းကုိပဲ သုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးလုိ႔ အမည္တပ္ကာ ေျပာဆုိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးဆုိတာ တျခားမဟုတ္ဘဲ ကုိယ္နဲ႔လုပ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ ကာယကံသုံးပါး၊ ႏႈတ္နဲ႔ေျပာဆုိတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ဝစီကံေလးပါး၊ စိတ္နဲ႔ႀကံစည္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ မေနာကံသုံးပါးကုိပဲ ဆုိလုိတာျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိျပပါတယ္။ အဲဒီအဖြင့္ေတြအရ
ကာယဒုစ႐ုိက္ သုံးပါးဆုိတာ
၁။ သူတပါးအသက္ကုိ သတ္ျဖတ္ျခင္း (ပါဏာတိပါတ)
၂။ သူတပါးဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္း (အဒိႏၷာဒါန)
၃။ ကာမဂုဏ္ကိစၥေတြမွာ ေဖာက္ျပန္မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္း (ကာေမသုမိစၧာစာရ)
တုိ႔ျဖစ္ၿပီး
ဝစီဒုစ႐ုိက္ ေလးပါးဆုိတာ
၄။ မဟုတ္မမွန္ လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း (မုသာဝါဒ)
၅။ ေခ်ာပစ္ကုန္းတုိက္ေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း (ပိသုဏဝါစာ)
၆။ ၾကမ္းတမ္းယုတ္မာေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း (ဖ႐ုသဝါစာ)
၇။ အက်ိဳးမရွိ အခ်ည္းႏွီးျဖစ္သည့္ ပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း (သမၹပၸလာပ)
တုိ႔ ျဖစ္ကာ
မေနာဒုစ႐ုိက္ သုံးပါးကေတာ့
၈။ သူတပါးပုိင္ဆုိင္မႈမ်ားကုိ မတရားရယူရန္ ႀကံစည္ျခင္း (အဘိဇၥ်ာ)
၉။ သူတပါးတုိ႔၏ အသက္ႏွင့္စည္းစိမ္ဥစၥာ ပ်က္စီးရာပ်က္စီးေၾကာင္း ႀကံစည္ျခင္း (ဗ်ာပါဒ)
၁၀။ ကံကံ၏ အက်ိဳးကုိပယ္၍ လဲြမွားစြာ ယုံၾကည္ျခင္း (မိစၧာဒိ႒ိ)
တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဆယ္ပါးကုိ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးလုိ႔ဆုိၿပီး ဒီအလုပ္ေတြနဲ႔ က်င္လည္ေနထုိင္ လႈပ္ရွားေနတဲ့ သူေတြကုိလည္း ဒုစ႐ုိက္ အလုပ္မ်ားနဲ႔ ေနထုိင္သူမ်ားအျဖစ္ ျပစ္တင္ေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြနဲ႔ပဲ အၿမဲမပ်က္ လုပ္ကုိင္ေဆာင္ရြတ္ ေနသူေတြဟာလည္း ဒုစ႐ုိက္အလုပ္မ်ားေၾကာင့္ မေကာင္းတဲ့ ဘုံဘဝမ်ားအထိ က်ေရာက္ႏုိင္ကာ ကုသုိလ္တရားမ်ားနဲ႔ ေဝးသထက္ ေဝးေနၾကမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအလုပ္ေတြကေန ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔နဲ႔ ဒီလုိဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ပါက အလုိလုိ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အျပင္ ေကာင္းတဲ့ဘုံဘဝေတြမွာ ေရာက္ရွိကာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြနဲ႔ နီးသထက္နီးေနမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ အလုပ္ေတြနဲ႔ ေနထုိင္ႏုိင္သမွ် ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အလြယ္ေျပာရရင္ေတာ့ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ၾကဖုိ႔ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ေနႏုိင္ပါက သုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ လုပ္ေနၿပီးသား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြဟာ သုစ႐ုိက္အလုပ္ ဟုတ္မဟုတ္ စဥ္းစားေနစရာ မလုိဘဲ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္မိေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ၾကရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိပဲ နားလည္သေဘာေပါက္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိ႐ုိးစကားအရ ေျပာရရင္ေတာ့ ဒုကုိေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟာ သုနဲ႔ယွဥ္ေနျခင္းပဲလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေပမယ့္ ကာမဂုဏ္တရားမ်ား အားႀကီးလာၿပီး သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တရားမ်ား အားနည္းလာတဲ့ ဒီေနေခတ္မွာေတာ့ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဒုကုိယွဥ္ၿပီး သုကုိပဲ ၾကဥ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အကုသိုလ္တရားမ်ား လႊမ္းမုိးလာမႈမွာ အကုသုိလ္ကုိ အကုသိုလ္လုိ႔ မသိဘဲျဖစ္လာတာေတြက အဆုိးဆုံး ျဖစ္လာေနၿပီး အကုသုိလ္ကုိ အကုသုိလ္လုိ႔ မသိတဲ့အတြက္ ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေတြဟာလည္း သုစ႐ုိက္လား၊ ဒုစ႐ုိက္ေတြလားဆုိတာလည္း သိဖုိ႔မလြယ္ေတာ့တဲ့ အေနအထားအထိ ေရာက္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ ဒုစ႐ုိက္ေတြမွာ အေတာ္မ်ားမ်ား အေပ်ာ္မ်ားေနၾကေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြဟာ မေကာင္းတဲ့ အေလ့အက်င့္ေတြ ျဖစ္ေနေပမယ့္ အဲဒီမေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြအေပၚမွာ အျပစ္လုိ႔ မျမင္ၾကဘဲ ဒုမွာပဲ ယွဥ္ၿပီးရင္း ယွဥ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုမွာယွဥ္ေနသမွ် သုမွာလည္း အလုိလုိ ၾကဥ္ၿပီးသား ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ၾကာေလျမဳပ္ေလ၊ ၾကာေလစုပ္ေလပဲ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕က မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြနဲ႔ က်င္လည္ေနရေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ ကံအက်ိဳးေပး မေရာက္လာေသးတဲ့အတြက္ ေကာင္းတာေလးေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အေပၚမွာ သတိမမူမိဘဲ ဒီအလုပ္ေတြနဲ႔ အက်ိဳးေပးတယ္ဆုိကာ ဒုမွာပဲေပ်ာ္ေနၾကတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒုနဲ႔ေပ်ာ္ရင္း တဒဂၤအေကာင္းေလးေတြ ျဖစ္ေနတဲ့အေပၚမွာ ဒုေၾကာင့္ေကာ္တယ္လုိ႔ထင္ကာ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြက ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ၾကာေလသုနဲ႔ ေဝးေလျဖစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြလည္း ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြေၾကာင့္ ေကာင္းတာေလးေတြျဖစ္ၿပီး ေကာ္ေနၾကတယ္ဆိုတာ တဒဂၤအခုိက္အတံ့ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တဒဂၤမဟုတ္၊ ဒီဘဝတစ္ေလွ်ာက္လုံး ေကာ္ေနၾကတယ္ဆုိရင္လည္း ေသၿပီးေနာက္မွာေတာ့ ဒုနဲ႔ယွဥ္မိတဲ့ အလုပ္ေတြေၾကာင့္ မေကာ္ႏုိင္ဘဲ ေအာ္ေနၾကရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အက်ိဳးတရား ေျပာင္းျပန္အေနနဲ႔ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ ေနလုိက္ျခင္းဟာ သုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြနဲ႔ ေနလုိက္ျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ အလုပ္ေကာင္းျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သုဆုိတဲ့ စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိက အေကာင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရတဲ့အတြက္ အေကာင္းလုပ္ရင္ အေကာင္းရမွာ သဘာဝနိယာမပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒုစ႐ုိက္အလုပ္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္လုိက္တဲ့ အတြက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ဒုစ႐ုိက္တရား ဆယ္ပါးကေန ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းဟာ ကံငါးပါးကုိ လုံေနျခင္းပဲ ျဖစ္ၿပီး ကံငါးပါးလုံေနျခင္းဟာ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ငါးပါးသီလကုိ လုံေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုစ႐ိုက္တရား ဆယ္ပါးကုိ တူရာစုလုိက္မယ္ဆုိရင္ ပါဏာတိပါတ၊ အဒိႏၷာဒါန၊ ကာေမသုမိစၧာစာရ၊ မုသာ၀ါဒနဲ႔ မိစၧာဒိ႒ိဆုိတဲ့ ကံငါးပါးပဲ ထြက္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကံငါးပါးဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ အေျခခံ သီလပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သီလလုံေနျခင္းဟာ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဒုစ႐ုိက္တရားမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေနျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသၿပီးဒုတိယဘဝမွာ အပါယ္ေဘးက ေရွာင္ၾကဥ္ထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္းနဲ႔ အက်င့္သီလကုိ ခါးဝတ္ပုဆုိးကဲ့သုိ႔ ၿမဲေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း ဆုိၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သုကုိယွဥ္ၿပီး ဒုကုိၾကဥ္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ အေျခခံအက်ဆုံးျဖစ္တဲ့ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိုလိုတာျဖစ္ပါတယ္။ ကံငါးပါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနထုိင္ျခင္းဟာ ဒုစ႐ုိက္တရားေတြက ေရွာင္ၾကဥ္ေနျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေကာင္းတဲ့သုစ႐ုိက္ အက်င့္ေတြနဲ႔ ေနေနတာျဖစ္ၿပီး ေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြနဲ႔ ေနထုိင္ေနျခင္းဟာ ဒုကုိၾကဥ္ၿပီး သုနဲ႔ယွဥ္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘဝမွာ အထက္တန္းက်က် မ်က္ႏွာပန္းလွကာ သုနဲ႔မယွဥ္တဲ့အတြက္ ျမဳပ္ရမယ့္ေဘး၊ ဒုကုိမၾကဥ္တဲ့အတြက္ စုပ္ရမယ့္ေဘးေတြက အလုိလုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရင္းစစ္ေတာ့ ဒီလုိ မျမဳပ္၊ မစုပ္ဘဲ ဘဝလွေနျခင္းဟာ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေစျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူမဆုိ ဘဝမွာ အလွေတြလာၿပီး ျမဳပ္ရာကေန လႈပ္လာေစဖုိ႔၊ စုပ္ရာကေန ေကာင္းတာေတြနဲ႔ ဟုတ္လာေစဖုိ႔အတြက္ ဒုလုိ႔ေခၚတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္ေတြကုိၾကဥ္ၿပီး သုလုိ႔ေခၚတဲ့ ေကာင္းတဲ့ သုစ႐ုိက္ေတြနဲ႔ယွဥ္ကာ အေျခခံအက်ဆုံးျဖစ္တဲ့ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ကုိယ့္လမ္းကုိယ္ေဖာက္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ အေကာင္းဆုံး ေလွ်ာက္ႏုိင္ေအာင္ ႐ုိးသားစြာ အားထုတ္ၾကပါလုိ႔ ေစတနာစကားနဲ႔ အသိပါးလုိက္ရပါတယ္။
အားလုံး ဒုကုိၾကဥ္ၿပီး သုကုိ ယွဥ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာပါေစႏွင့္…

တစ္ခါက ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ၊ ပုဂၢလိကေဆး႐ုံ တစ္ခုတြင္ ေဆးကုသမႈ ခံယူေနရသည့္ ရဟန္းဒကာႀကီး တစ္ဦးထံ က်န္းမာေရး သတင္းသြားေမးရင္း ေရာက္ရွိသြားခဲ့၏။ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္လာမႈႏွင့္ ေရာဂါေဝဒနာ ႏွိပ္စက္မႈ ဒဏ္မ်ားေၾကာင့္ ခႏၶာကုိယ္ အလြန္ပင္ပန္းေနသည့္ ဒကာႀကီးသည္ စာေရးသူကုိ ျမင္ရသည့္အခါ ဝမ္းေျမာက္မႈႏွင့္အတူ ကုတင္တြင္ လွဲေနရာမွ ထထုိင္လုိက္ၿပီး လက္အုပ္ခ်ီကာ အ႐ုိအေသးေပးေလ၏။ စာေရးသူလည္း ဒကာႀကီး သက္သာသလုိသာ ေနပါဟုေျပာရင္း သူ႔က်န္းမာေရး အေျခအေနကုိ ေမးျမန္းကာ တရားစကား အနည္းငယ္ ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့၏။ အသက္အရြယ္ ရလာေသာ္လည္း တရားအလုပ္ အားထုတ္မႈတြင္ အားနည္းလွသည့္ ဒကာႀကီးသည္ ေရာဂါေဝဒနာ ရလာမႈအေပၚတြင္ အလြန္ခံစားေနရသည့္ သေဘာရွိ၏။ ထုိ႔အတူ အေၾကာက္တရားလည္း ျဖစ္ေပၚေနဟန္ ရွိ၏။ နာၿပီးရင္ ေသရမည္ဟူသည့္ နိယာမကုိ လက္ခံလာသျဖင့္လည္း ပုိ၍ေၾကာက္လာဟန္ ရွိေပ၏။ ပုထုဇဥ္မ်ား၏ သေဘာသဘာဝအရ ဒုကၡတရား အားႀကီးလာသည့္အခါ အားကုိးရာ ဘာသာတရားကုိ ရွာေလ့ရွိသည့္အတုိင္း ဒကာႀကီးလည္း ဘာသာတရား၏ အားကုိးရာကုိ ရွာလာဟန္ ရွိေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း စာေရးသူႏွင့္ ေတြ႕ဆုံသည့္အခါ ဒကာႀကီးက “အရွင္ဘုရား အုိမင္းမစြမ္း ျဖစ္လာၿပီး နာက်င္မႈေတြ ျပည့္ႏွက္လာတဲ့ တပည့္ေတာ္တုိ႔လုိ သူေတြအတြက္ ဘုရားေပးတဲ့ တရားေဆးေလးမ်ားရွိရင္ ေဟာၾကားေပးပါလားဘုရား”လုိ႔ ေတာင္းဆုိလာေလ၏။ ဒကာႀကီး၏ ေတာင္းဆုိခ်က္အရ စာေရးသူလည္း ဘုရားစကား အငွါးသုံးကာ “ဒကာႀကီးေရ အုိၿပီးနာလာၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ ဘုရားရွင္က ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေအာင္ ေနႏုိင္ျခင္းဟာ အေကာင္းဆုံး ေနထုိင္နည္းပဲ ျဖစ္တယ္လို႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္”စသည့္ စကားျဖင့္ အစခ်ီကာ တရားစကား ေဟာၾကား ေပးျဖစ္ခဲ့၏။

မွန္၏။ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ “ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေစႏွင့္”ဟူေသာ အထက္ပါ စကားေတာ္ကုိ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ဖူး၏။ ဗုဒၶဘုရား လက္ထက္ေတာ္အခါက နကုလပိတာ အမည္ရသည့္ သူၾကြယ္တစ္ေယာက္ရွိ၏။ တစ္ေန႔ ထုိသူၾကြယ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၊ ဘဂၢတုိင္း၊ သုသုမာရဂိရၿမိဳ႕၊ ေဘသကဠေတာတြင္ သီတင္းသုံးေနေတာ္မူသည့္ သတင္းကုိ ၾကားသိၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ဖူးေမွ်ာ္ကာ တရားစကား ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ သူၾကြယ္က “ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အကၽြႏ္ုပ္သည္ အုိမင္းမစြမ္းျဖစ္ကာ အရြယ္သုံးပါးတြင္ ေနာက္ဆုံးအရြယ္သုိ႔ ေရာက္ရွိလာပါၿပီ၊ ခႏၶာကုိယ္သည္လည္း မျပတ္နာက်င္လ်က္ ဘုရားတရားသံဃာေတာ္မ်ားကုိလည္း အၿမဲတေစ မဖူးျမင္ႏုိင္ေတာ့ပါဘုရား၊ သုိ႔ျဖစ္ပါ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ တပည့္ေတာ္အား တရားစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါဘုရား…” ဟု ျမတ္ဗုဒၶအား ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

ထုိအခါ ဘုရားရွင္က “သူၾကြယ္ သင္၏စကားသည္ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပ၏၊ ဤခႏၶာကုိယ္သည္ အၿမဲနာက်င္ေနသည့္ သေဘာရွိ၏၊ ဤခႏၶာကုိယ္ကုိ ရြတ္ေဆာင္ထားသူမွန္သမွ် တစ္စုံတစ္ဦးမွ် တဒဂၤအားျဖင့္ေသာ္လည္း အနာကင္းျခင္းဟူသည္ မရွိႏုိင္ၾကေပ၊ သူၾကြယ္ ထုိ႔ေၾကာင့္ သင့္ကုိသင္ ငါသည္နာက်င္ေသာ ကုိယ္ရွိသူျဖစ္ပါလ်က္ ငါ၏စိတ္သည္ နာက်င္မႈကင္းသူ ျဖစ္လတၱံ႕ဟုသာ က်င့္အပ္၏” ဟု နကုလပိတာအား မိန္႔ၾကားေတာ္မူလုိက္၏။

ဘုရားရွင္၏ အထက္ပါ “ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေအာင္က်င့္”ဟူေသာ စကားေတာ္ကုိ ၾကားနာၿပီးေနာက္ အလြန္ေက်နပ္ႏွစ္သက္စြာျဖင့္ နကုလပိတာသည္ ဘုရားရွင္အထံေတာ္မွ ထြက္ခြါသြားၿပီး အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ထံ အဖူးအေမွ်ာ္ ေရာက္ခဲ့ျပန္ေလ၏။ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ထံ ေရာက္သည့္အခါ စိတ္ႏွလုံး ၾကည္လင္ေနသည့္ နကုလပိတာ သူၾကြယ္ကုိၾကည့္ကာ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္မွ “သူၾကြယ္ သင့္ကုိ ၾကည့္ရသည္မွာ စိတ္ႏွလုံး ၾကည္လင္ႏွစ္သက္ေနသည့္ သေဘာရွိ၏ အဘယ္အေၾကာင္းေၾကာင့္နည္းဟု” ေမးေတာ္မူေလ၏။ သူၾကြယ္က “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ဘုရားရွင္အထံေတာ္မွ “ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေအာင္က်င့္”ဟူေသာ တရားစကားေတာ္ကုိ နာၾကားခဲ့ရေသာေၾကာင့္ အလြန္ေက်နပ္ ႏွစ္သက္မႈကုိ ျဖစ္ရပါသည္ဘုရား” ဟု ေလွ်ာက္ထားေလ၏။ ဆက္လက္၍ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္မွ နကုလပိတာအား “သူၾကြယ္ သုိ႔ဆုိလွ်င္ သင္သည္ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား အဘယ္မွ်ျဖင့္ နာက်င္ေသာ ကုိယ္ရွိသူျဖစ္၍ အဘယ္မွ်ျဖင့္ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူျဖစ္သနည္း၊ အဘယ္မွ်ျဖင့္ နာက်င့္ေသာ ကုိယ္ရွိသူသာျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္မရွိသူ ျဖစ္ပါသနည္းဟူေသာ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ထပ္မံေမးေလွ်ာက္ခဲ့သေလာ”ဟု ေမးေတာ္မူလုိက္၏။ ထုိအခါမွ သူၾကြယ္မွာ “အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ထုိေမးခြန္းကုိ မေမးေလွ်ာက္မိပါဘုရား…၊ အရွင္ဘုရား အေနျဖင့္သာ တပည့္ေတာ္အား လုိအပ္သည့္အခ်က္မ်ားကုိ ျဖည့္စြက္ေဟာၾကား ခ်ီးျမႇင့္ေတာ္မူပါဘုရား”ဟု ျပန္လည္ေလွ်ာက္ထားရင္း အရွင္သာရိပုတၱရာ၏ တရားစကားကုိ ဆက္လက္နားၾကားေတာ္မူေလ၏။

အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္မွ “သူၾကြယ္ အဘယ္သုိ႔လွ်င္ နာက်င္ေသာ ကုိယ္ရွိသူျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူလည္း ျဖစ္သနည္းဆုိေသာ္ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယအဆင့္သုိ႔ မေရာက္ေသးေသာ ပုထုဇဥ္တုိ႔သည္ ႐ုပ္ကုိ အတၱဟူ၍ ႐ႈ၏၊ ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ႈ၏၊ ငါသည္႐ုပ္ျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ဟူ၍ ထၾကလႊမ္းမုိးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ တည္၏၊ ႐ုပ္သည္ငါျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ဟု ထင္မွတ္ေန၏၊ ထုိသူ၏ ႐ုပ္သည္ေဖာက္ျပန္၏၊ တစ္မ်ိဳးတဖုံျဖစ္၏၊ ထုိသူအား ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ စုိးရိမ္မႈ၊ ငုိေၾကြးမႈ၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတုိ႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။ ထုိ႔အတူ ေဝဒနာ (ခံစားျခင္း)၊ သညာ (မွတ္သားျခင္း)၊ သခၤါရ (ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း)၊ ဝိညာဏ (အထူးမွတ္သိျခင္း)ကုိ အတၱဟူ၍ ႐ႈ၏၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း ႐ႈ၏၊ ငါသည္ ေဝဒနာ၊ ငါသည္သညာ၊ ငါသည္ သခၤါရ၊ ငါသည္ဝိညာဏ္ျဖစ္၏၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ဥစၥာျဖစ္၏ဟူ၍ ထၾကြလႊမ္းမုိးေသာ အျခင္းအရာျဖင့္တည္၏၊ ထိုအရာတုိ႔သည္ ငါ၏ဥစၥာျဖစ္၏ဟု ထင္မွတ္ေန၏၊ ထုိသူ၏ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္တုိ႔သည္ ေဖာက္ျပန္၍ တစ္မ်ိဳးတဖုံျဖစ္၏၊ ထုိသူအား ထုိတရားတုိ႔၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ၊ ငုိေၾကြးမႈ၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတုိ႔သည္ ျဖစ္ကုန္၏။ သူၾကြယ္ ဤသုိ႔လွ်င္ ႐ုပ္၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္တုိ႔၌ ငါ၊ ငါ၏ဥစၥာဟု ႐ႈျမင္ေနသူမ်ားသည္ နာက်င္ေသာ ကုိယ္ရွိသူျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူလည္း ျဖစ္၏”ဟု ေျဖၾကားေပးေတာ္မူ၏။

ဆက္လက္၍ အရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္မွ “သူၾကြယ္ အဘယ္သုိ႔လွ်င္ နာက်င္ေသာ ကုိယ္ရွိသူသာျဖစ္၍ နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူ မျဖစ္သနည္းဆုိေသာ္ ဤသာသနာေတာ္၌ အရိယာတပည့္သည္ ႐ုပ္ကုိအတၱဟူ၍ မ႐ႈ၊ ႐ုပ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ႐ုပ္ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္၌အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း မ႐ႈ၊ ငါသည္႐ုပ္ျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ဟူ၍ ထၾကလႊမ္းမုိးေသာ အျခင္းအရာအားျဖင့္ မတည္၊ ႐ုပ္သည္ငါျဖစ္၏၊ ႐ုပ္သည္ငါ၏ ဥစၥာျဖစ္၏ဟု မထင္မွတ္၊ ထုိသူ၏ ႐ုပ္သည္ေဖာက္ျပန္ျခင္း၊ တစ္မ်ိဳးတဖုံျဖစ္ျခင္း ရွိေနေသာ္လည္း ထုိသူအား ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ စုိးရိမ္မႈ၊ ငုိေၾကြးမႈ၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတုိ႔သည္ မျဖစ္ကုန္။ ထုိ႔အတူ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏကုိ အတၱဟူ၍ မ႐ႈ၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္ရွိေသာ အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အတၱ၌ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္ ဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္၌ အတၱဟူ၍ေသာ္လည္းေကာင္း မ႐ႈ၊ ငါသည္ ေဝဒနာ၊ ငါသည္သညာ၊ ငါသည္ သခၤါရ၊ ငါသည္ဝိညာဏ္ျဖစ္၏၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္သည္ ငါ၏ဥစၥာျဖစ္၏ဟူ၍ ထၾကြလႊမ္းမုိးေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ မတည္၊ ထိုအရာတုိ႔သည္ ငါ၏ဥစၥာျဖစ္၏ဟု မထင္မွတ္၊ ထုိသူ၏ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္တုိ႔သည္ ေဖာက္ျပန္၍ တစ္မ်ိဳးတဖုံျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိသူအား ထုိတရားတုိ႔၏ ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ စိုးရိမ္မႈ၊ ငုိေၾကြးမႈ၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲမႈ၊ ျပင္းစြာပင္ပန္းမႈတုိ႔သည္ မျဖစ္ကုန္။ သူၾကြယ္ ဤသုိ႔လွ်င္ ႐ုပ္၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္တုိ႔၌ ငါ၊ ငါ၏ဥစၥာဟု မ႐ႈျမင္သူမ်ားသည္ နာက်င္ေသာ ကုိယ္ရွိသူျဖစ္ေသာ္လည္း နာက်င္ေသာ စိတ္ရွိသူကား မျဖစ္” ဟု ေျဖၾကားေပးေတာ္မူ၏။

နကုလပိတာသူၾကြယ္သည္ အရွင္သာရိပုတၱရာ အထံေတာ္မွ ထုိတရားစကားေတာ္ကုိ နာၾကားၿပီးသည့္ အခါတြင္လည္း အလြန္ေက်နပ္ ႏွစ္သက္မႈျဖင့္ ဝမ္းေျမာက္ပီတိ ျဖစ္ခဲ့ေလ၏ (သံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ခႏၶဝဂၢသံယုတ္၊ နကုလပီတုသုတ္)။ ဤကား နကုလပိတာသူၾကြယ္ကုိ မိန္ၾကားေတာ္မူခဲ့သည္ “ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေအာင္က်င့္”ဟူေသာ ဘုရားရွင္၏ စကားေတာ္ကုိ အေျခခံသည့္ နကုလပိတာႏွင့္စပ္သည့္ တရားစကားေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဘုရားရွင္ႏွင့္ အရွင္သာရိပုတၱရာတုိ႔၏ တရားစကားေတာ္အရ နာက်င္မႈသည္ ကုိယ္၏နာက်င္ျခင္း၊ စိတ္၏နာက်င္ျခင္းဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စား ရွိေသာ္လည္း စိတ္မနာေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္မႈသည္ အေကာင္းဆုံး အက်င့္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ အၿမဲမျပတ္ ေဖာက္ျပန္တတ္သည့္ သေဘာရွိသည့္ ႐ုပ္တရား၏ ေဖာက္ျပန္မႈအေပၚတြင္ ငါ၊ ငါ၏ခႏၶာ၊ ငါ၏႐ုပ္တရား စသည့္ ငါစဲြမ်ားေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာ အမွန္ကုိ မသိရွိဘဲ ႐ုပ္၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္တုိ႔၏ စဲြရာေနာက္သုိ႔ လုိက္ၿပီးရင္း လုိက္ေနမိၾကသျဖင့္ ပုထုဇဥ္မ်ားမွာ ကုိယ္လည္းနာက်င္၊ စိတ္လည္းနာက်င္ ျဖစ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ႐ုပ္၊ ေဝဒနာ စသည့္အရာမ်ားတြင္ ငါ၊ ငါ၏ဥစၥာစသည့္ ငါစဲြအတၱမ်ား မရွိဘဲ ထုိအရာတုိ႔၏ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးမႈ သေဘာသဘာဝကုိ အရွိအတုိင္း သိရွိမည္ဆုိပါက ေဖာက္ျပန္ျခင္းသေဘာအရ ျဖစ္တတ္သည့္ ကုိယ္၏နာက်င္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း စိတ္၏နာက်င္ျခင္းကား ရွိလာမည္မဟုတ္ေပ။ ကုိယ္၏နာက်င္ျခင္းကား ဘဝသံသရာက်င္လည္ေနၿပီး ခႏၶာရွိေနသမွ် ေတြ႕ႀကဳံေနရမည္ျဖစ္သျဖင့္ အေရးႀကီးသည္မွာ စိတ္မနာေစဖုိ႔သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စိတ္မနာေစရန္ ႐ုပ္၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္ဟူေသာ ခႏၶာမ်ားတြင္ ငါစဲြအတၱမ်ားျဖင့္ မလႊမ္းမုိး မတြယ္တာမိေအာင္ ႀကိဳးစာက်င့္ႀကံ ေနထုိင္ၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ေနထုိင္ႏုိင္ပါက ဘုရားစကားေတာ္အတုိင္း ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္နာမည္ မဟုတ္သည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။

ဤ၌ အဓိကေျပာလုိသည္မွာ ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္မႈအေၾကာင္း ေျပာလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ ကုိယ္နာၿပီး ေဆး႐ုံေပၚတြင္ နာက်င္မႈကုိ ခံေနရသည့္ ရဟန္းဒကာႀကီးအား စိတ္မနာေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္ဖုိ႔ သတိေပးစကားအျဖစ္ ေျပာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့သည့္ ဘုရားစကားေတာ္ကုိ ျပန္လည္ပူေဇာ္ရင္း စာဖတ္သူမ်ားအားလည္း စိတ္မနာေအာင္ က်င့္သုံးႏုိင္ၾကဖုိ႔ တဆင့္ျပန္လည္ မွ်ေဝေပးျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ တဖက္တြင္လည္း အသက္အရြယ္ ရလာသည္ႏွင့္အမွ် ႐ုပ္တရား၏ သိသိသာသာ ေဖာက္ျပန္မႈကုိ ခံစားလာရသည့္ စာေရးသူ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိ သတိျပဳမိေစရန္ အခ်က္ျပ သတိေပးျခင္းလည္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ခႏၶာရွိသူမွန္သမွ် ေဖာက္ျပန္မႈမ်ား ရွိေနၾကမည္ျဖစ္ၿပီး ေဖာက္ျပန္ေနသမွ် နာက်င္မႈမ်ားလည္း ရွိေနၾကမည္ ျဖစ္ရာတြင္ ထုိနာက်င္မႈသည္ စိတ္၏နာက်င္မႈအထိ မျဖစ္ၾကေစရန္ ႐ုပ္၊ ေဝဒနာ၊ သညာ၊ သခၤါရ၊ ဝိညာဏ္ဟူသည့္ ခႏၶာတရားမ်ားအေပၚတြင္ အမွန္အတုိင္း သိျမင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ကုိယ္နာေသာ္လည္း စိတ္မနာၾကေစရန္ စိတ္နာက်င္မႈကုိ ျဖစ္ေစတတ္သည့္ ႐ုပ္၊ ေဝဒနာ စသည့္ခႏၶာမ်ားအေပၚတြင္ ငါစဲြစင္ေအာင္ သတိပညာတရားမ်ား လက္ကုိင္ထားလ်က္ တရားအလုပ္သာ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကပါဟု အေလးအနက္ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါသည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား