ခ်မ္သာႀကီးလုိလွ်င္…

“ကံေဟာင္းလာေၾကာင္း၊ ကံသစ္ေလာင္း၊ ေရးေျမာင္းေဖာက္ပါေလ။
ႀကီးေသာခ်မ္းသာ၊ ေတာင့္တရွာ၊ ခ်မ္းသာငယ္ကုိ စြန္႔ပါေလ။
ႀကီးေသာဆင္းရဲ၊ ေၾကာက္လွ်င္လည္း၊ ဆင္းရဲငယ္ကုိ သည္းခံေလ”

(တိပိဋကေယာဆရာေတာ္)

တိပိဋကဓရ ေယာဆရာေတာ္ အရွင္သိရိႏၵာဘိဝံသ၏ “တိပိဋကဓမၼလက္ေဆာင္ တရားေတာ္မ်ား” ဟူေသာ စာအုပ္ကုိ ဖတ္႐ႈၾကည္ညိဳရင္း စာအုပ္တစ္ေနရာတြင္ ဆရာေတာ္ စပ္ဆုိထားသည့္ အထက္ပါ ကဗ်ာလကၤာေလးမ်ားအား သေဘာက်ႏွစ္သက္မိခဲ့၏။ ႏွစ္သက္မိသည့္အေလ်ာက္ အလြတ္ရသည္ အထိ က်က္မွတ္ေဆာင္ထား ျဖစ္လုိက္၏။ အခြင့္အခါသင့္လွ်င္ ထုိလကၤာေလးမ်ားကုိ ကုိးကား၍ မွတ္သားဖြယ္ ေဆာင္းပါးေလးမ်ားေရးကာ ျပန္လည္မွ်ေဝေပးမည္ဟုလည္း အႀကံျဖစ္ခဲ့၏။ ယခုေသာ္ ထုိအႀကံကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျဖစ္ၿပီဟု ဆုိရမည္ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္၏ လကၤာေလးမ်ားကုိ ကုိးကားကာ ေဆာင္ပါးေခါင္းစဥ္ကုိလည္း “ခ်မ္းသာႀကီးလုိလွ်င္” ဟု အမည္ေပး ျဖစ္ခဲ့၏။

တိပိဋကေယာဆရာေတာ္ အရွင္ျမတ္မွ အထက္ပါ လကၤာေလးမ်ား၏ အဓိပၸါယ္ကုိ ဖြင့္ဆုိရွင္းျပေပးထား၏။ ဆရာေတာ္က “ကံေဟာင္းလာေၾကာင္း၊ ကံသစ္ေလာင္း၊ ေရေျမာင္းေဖာက္ပါေလ” ဟူေသာ လကၤာေလးႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ကံသာအမိ ကံသာအဖ၊ ကံသာကုိယ္ပုိင္ဥစၥာ ဟူေသာ စကားသည္ အိပ္ေနေသာသူႏွင့္ သက္ဆုိင္ခြင့္ မရွိႏုိင္ပါ။ ဉာဏ္ ဝီရိယဟူေသာ ပစၥဳပၸန္ကံျဖင့္ မႀကိဳဆုိသမွ်၊ မႏိႈးသမွ် အတိတ္ကံကား အိပ္ေနဦးမည္သာ ျဖစ္သည္။ ေရလာသည္ကုိ ေျမာင္းေပးမွသာ (ဝါ) ကံေဟာင္းကုိ ကံသစ္ျဖင့္ ႀကိဳဆုိလမ္းဖြင့္ေပးမွသာ အတိတ္ကံမ်ား လမ္းပြင့္၍ အက်ိဳးေပးခြင္သာေပလိမ့္မည္။ ပစၥဳပၸန္ ကံေကာင္းမ်ားျဖင့္ လမ္းဖြင့္ေျမာင္းေဖာက္ေပးမွ အတိတ္ကံေကာင္းမ်ားႏွင့္ ေပါင္းမိကာ အဆက္မျပတ္ ေကာင္းက်ိဳးရမည္” ဟူ၍လည္းေကာင္း၊ “ႀကီးေသာခ်မ္းသာ၊ ေတာင့္တရွာ၊ ခ်မ္းသာငယ္ကုိ စြန္႔ပါေလ။ ႀကီးေသာဆင္းရဲ၊ ေၾကာက္လွ်င္လည္း၊ ဆင္းရဲငယ္ကုိ သည္းခံေလ”ဟူေသာ လကၤာမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း “အသင္သည္ ႀကီးမားလွေသာ ခ်မ္းသာကုိ ေမွ်ာ္လင့္ေတာင့္တ ေနသူျဖစ္လွ်င္ ေသးငယ္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ စြန္႔လႊတ္ပါေလ။ ထုိ႔အတူ ႀကီးမားလွေသာ ဆင္းရဲကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ေနသူျဖစ္လွ်င္ ေသးငယ္ေသာ ဆင္းရဲကုိ သည္းခံေလ။ သည္းခံခ်ဳပ္တည္း ေအာင့္အည္းႏုိင္၍ စြန္႔လႊတ္ရဲေသာ ခႏၲီအမာခံခြန္အားကုိ လက္ကုိင္ထားႏုိင္မွ ေၾကာက္ေသာဆင္းရဲလြတ္၍ ေတာင့္တလုိခ်င္ေသာ ခ်မ္းသာကုိ ရႏုိင္မည္ျဖစ္သည္” (တိပိဋကဓမၼလက္ေဆာင္ တရားေတာ္မ်ား၊ ႏွာ၊ ၉) ဟူ၍လည္းေကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပ၏။

မွန္၏၊ ဘဝတြင္ မည္သူမဆုိ ႀကီးပြားခ်မ္းသာလုိလွ်င္ ႀကီးပြားခ်မ္းသာေၾကာင္း အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ကံေကာင္းလုိလွ်င္ ကံေကာင္းေၾကာင္း အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ရမည္ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ႀကီးမားသည့္ ခ်မ္းသာကုိ လုိလားေတာင့္တလွ်င္လည္း ေသးငယ္သည့္ ခ်မ္းသာကုိ စြန္႔ရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔အတူ ဆင္းရဲႀကီးကုိ ေၾကာက္လွ်င္လည္း ဆင္းရဲငယ္ကုိ သည္းခံရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္သည့္ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ သေဘာတရားတြင္ အက်ိဳးေကာင္းမ်ား ရွိေစရန္ အေၾကာင္းေကာင္းမ်ားျဖင့္ ဖြင့္ေပးျခင္း သေဘာျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးေကာင္းမ်ားကုိ ေတာင့္တလွ်င္လည္း အေၾကာင္းမ်ားေကာင္းရန္ ျပဳလုပ္ေပးၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ အေၾကာင္းမ်ား ေကာင္းေစရန္အတြက္လည္း အနည္းငယ္ေသာ စြန္႔လြတ္ရမႈမ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ သည္းခံရမည့္ အရာမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ေပ၏။ မည္သုိ႔ဆုိေစ ထုိအလုပ္မ်ားသည္ ခ်မ္းသာႀကီးလုိသူမ်ား လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္သည့္ အက်ိဳးေကာင္းေစမည့္ အေၾကာင္းေကာင္း အလုပ္မ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ကမၼနိယာမ သေဘာတရားအရ လူတစ္ေယာက္၏ ခ်မ္းသာမႈအပုိင္းတြင္ ကံအေထာက္ အပံ့မ်ားသည္ အထူးလုိအပ္လွ၏။ “ကံမရွိ၊ ဉာဏ္ရွိတုိင္းမဲြ”ဟူေသာ ျမန္မာစကားလည္း ရွိ၏။ ဤစကားသည္ ကံတရား၏ အေရးပါမႈကုိ ျပသလုိရင္းျဖစ္၏။ မွန္၏။ အတိတ္က ဝဋ္ေၾကြးကံမ်ား၊ မေကာင္းသည့္ ကံမ်ားပါလာလွ်င္ ဉာဏ္ရွိေသာ္လည္း မေအာင္ျမင္၊ အက်ိဳးေပး မေကာင္းဘဲ ရွိတတ္၏။ သုိ႔ေသာ္ ႀကိဳးစားလွ်င္ကား ႀကိဳးစားသည့္အေလ်ာက္ ဝိရီယ အက်ိဳးကုိ ခံစားရသည္မ်ားလည္း ရွိ၏။ ထုိဝိရီယသည္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္သည့္ ဝိရီယ ျဖစ္ရန္လည္း အေရးႀကီးလွ၏။

သုိ႔ဆုိလွ်င္ အတိတ္ကံနည္း၍ ႀကီးပြားမႈနည္း၊ အက်ိဳးေပးနည္းသူမ်ားသည္ ပစၥဳပၸန္တြင္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္ကာ ႀကိဳးစားႏုိင္ပါက အထုိက္အေလ်ာက္ တုိးတက္မႈ ရွိမည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။ ထုိသုိ႔ ဉာဏ္ယွဥ္သည့္ ဝီရိယရွိသူသည္ အေကာင္းအဆုိး၊ ကုသုိလ္ အကုသုိလ္ကုိလည္း ဆင္ျခင္ႏုိင္သျဖင့္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ေနမည္ျဖစ္ၿပီး ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ား လုပ္ေနျခင္းသည္ ေကာင္းသည့္ကံမ်ားကုိ လုပ္ေနျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ေကာင္းသည့္အက်ိဳးေပးမ်ားလည္း ရရွိခံစားလာႏုိင္မည္ ျဖစ္ပါ၏။ ဤသည္မွာ ပစၥဳပၸန္တြင္ ဉာဏ္ႏွင့္ဝိရီယကုိ အရင္းတည္ကာ ႀကိဳးစားအားထုတ္သျဖင့္ ရရွိလာသည့္ ကံသစ္မ်ားေၾကာင့္ ေပၚေပါက္လာသည့္ ကံေဟာင္းမ်ားဟုလည္း ဆုိလုိက ဆုိႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာႀကီးလုိသူမ်ားသည္ ပစၥဳပၸန္ကံမ်ားျဖစ္သည့္ ဉာဏ္ႏွင့္ဝိရိယကုိ အရင္းတည္ကာ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းကံမ်ားကုိ ဖြင့္ေပးရန္လုိေၾကာင္း၊ ထုိသုိ႔ကံမ်ားကုိ ဖြင့္ေပးျခင္းျဖင့္ အတိတ္က အက်ိဳးေပးခြင့္မသာသည့္ ကံမ်ားသည္လည္း အက်ိဳးေပးခြင့္ရကာ ခ်မ္းသာမႈကုိ အေထာက္အပံ့ျပဳႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔အတူ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္သည့္ အလုပ္ေကာင္းမ်ား လုပ္ေနသူမ်ားသည္ တစ္ခါတရံ ေကာင္းသည့္အရာမ်ားကုိ ေပးစြန္႔ရသည္မ်ား ရွိသကဲ့သုိ႔ မေကာင္းသည့္ အရာမ်ားကုိ သည္းခံရသည္မ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ စင္စစ္ ထုိစြန္႔လြတ္ျခင္းႏွင့္ သည္းခံျခင္းမ်ားသည္ ခက္ခဲေသာ္လည္း ထုိအခက္အခဲမ်ား၏ေနာက္ ခ်မ္းသာေရာက္ေရး၏ အေထာက္အပံ့ ေကာင္းမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။ မည္သူမဆုိ ခ်မ္းသာကုိ လုိခ်င္ၾကသည္မွာ မွန္ေသာ္လည္း ထုိခ်မ္းသာမႈအတြက္ ဆင္းရဲပင္ပန္းမႈျဖင့္ အရင္းျပဳရမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔အျပင္ ႀကီးက်ယ္သည့္ ခ်မ္းသာကုိ လုိခ်င္လွ်င္ အနည္းငယ္ေသာ ခ်မ္းသာေလးမ်ားကုိ စြန္႔လႊတ္ရသည္မ်ားလည္း ရွိ၏။ “ေထာင္ျမင္ ရာစြန္႔“ဟူေသာ စကားအတုိင္း တစ္ေထာင္ရႏုိင္မည့္ အခြင့္အေရးအတြက္ တစ္ရာေလာက္ကုိ စြန္႔လႊတ္ေပးရသည့္သေဘာ ျဖစ္ပါ၏။ ဤစကားသည္ ပစၥဳပၸန္၌ ေလာကီးေစ်းကြက္နည္းျဖင့္ တြက္သည့္စကားမ်ိဳး ျဖစ္ေသာ္လည္း ခ်မ္းသာႀကီးကုိ လုိခ်င္သူမ်ားအေနျဖင့္ က်င့္သုံးသင့္သည္ စနစ္သာ ျဖစ္ပါ၏။

သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ စကားအရ ေျပာရလွ်င္ ထာဝရခ်မ္းသာျဖစ္သည့္ ေလာကုတၱရာခ်မ္းသာကုိ ရရွိေစေရးအတြက္ တဒဂၤအခုိက္အတန္႔ ခ်မ္းသာျဖစ္သည့္ ေလာကီခ်မ္းသာ အခ်ိဳ႕ကုိ စြန္လႊတ္ရျခင္းမ်ိဳး ျဖစ္၏။ ေလာကီခ်မ္းသာမ်ားသည္ မည္မွ်ေကာင္းသည့္ ခ်မ္းသာမ်ိဳး ျဖစ္ပါေစ ထုိခ်မ္းသာမ်ားသည္ အခုိက္အတန္႔မွ်သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိအခိုက္အတန္႔ ခ်မ္းသာမ်ား၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ပ်က္စီးျခင္း၊ အစုိးမရျခင္း၊ ထာဝရ မတည္တံ့ျခင္းမ်ားက ကပ္ပါလာေနသည္သာ ျဖစ္သျဖင့္ ထုိေလာကီခ်မ္းသာ ေနာက္သုိ႔သာ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ေနၾကသူမ်ား၏ အဆုံးကား ဆင္းရဲျခင္းသာ နိဂုံးျဖစ္သြားၾကရ၏။ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္ ခ်မ္းသာဟူသမွ်သည္ ဆင္းရဲျခင္းႏွင့္ အၿမဲဆက္စပ္ေနသျဖင့္ အခ်ိန္မေရြး ေပ်ာက္ပ်က္သြားတတ္သည့္ သေဘာရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက ထုိအခုိက္အတန္႔ ခ်မ္းသာမ်ားကုိစြန္႔ကာ အေကာင္းဆုံး သႏၲိသုခ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကုိ ရွာေဖြၾကျခင္း ျဖစ္၏။ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ လမ္းစဥ္သည္ အမွန္ပင္ ခ်မ္းသာႀကီးလုိသူမ်ား၏ လမ္းစဥ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ခ်မ္းသာႀကီးကုိ လုိခ်င္ၾကသူမ်ားသည္ သူေတာ္ေကာင္းတုိ႔၏ လမ္းစဥ္အတုိင္း ခ်မ္းသာငယ္ကုိ စြန္႔လႊတ္ႏုိင္ၾကရန္ ႀကိဳးစားသင့္ေပ၏။

ထုိ႔အတူ ဆင္းရဲႀကီးမည္ကုိ ေၾကာက္သည့္သူမ်ားသည္ ဆင္းရဲငယ္ကုိလည္း သည္းခံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ အခုိက္အတန္႔ ပင္ပန္းဆင္းရဲမည္ကုိ ေၾကာက္သျဖင့္ သက္သာခုိကာ ဟုိလုိလုိ ဒီလုိလုိ ေနခဲ့မိပါက ေနာင္အခ်ိန္တြင္ ထုိပင္ပန္းမႈ ဆင္းရဲထက္ အဆအရာမက ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈႏွင့္ ႀကဳံၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ဤသေဘာသည္ မိမိတုိ႔၏ လက္ေတြ႕ဘဝမ်ားတြင္လည္း အထင္အရွား ရွိေနခဲ့ၾကသည္သာ ျဖစ္၏။ မိမိကုိယ္တုိင္လည္း ထုိအထဲတြင္ ပါေကာင္းပါေနႏုိင္၏။ အခြင့္ရွိခုိက္၊ အရြယ္ရွိခုိက္၊ အခ်ိန္ရွိခုိက္တြင္ ရယူႀကိဳးစားရမည္မ်ားကုိ အခုိက္အတန္႔ ဆင္းရဲဒုကၡ ေရာက္မည့္အေရးေတြးကာ မႀကိဳးစားမိဘဲ ေနလုိက္မိသည့္ အျဖစ္သည္ အခြင့္အေရးမရွိ၊ အရြယ္လည္းႀကီး၊ ဘဝနိဂုံးအခ်ိန္လည္း နီးသည့္အခါတြင္ကား အလြန္ဆင္းရဲ ပင္ပန္းၾကရသည့္ အျဖစ္ႏွင့္ႀကဳံေတြ႕ ၾကရေလေတာ့၏။ ထုိအခ်ိန္တြင္မွ မွားခဲ့မိေလျခင္းဟူသည့္ ေနာင္တတရားက မိမိထံ ေရာက္လာတတ္ျပန္၏။ အရင္းစစ္သည့္အခါ ဆင္းရဲႀကီးကုိ မေၾကာက္ဘဲ ဆင္းရဲငယ္ကုိ ေၾကာက္ကာ သည္းမခံႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ျဖစ္ေၾကာင္း သိလာႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဆင္းရဲႀကီးကုိ ေၾကာက္ပါက ဆင္းရဲငယ္ကုိ သည္းခံၾကဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

ထုိစကားသည္ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားသည္ တဒဂၤဆင္းရဲမ်ားတြင္သာ ေၾကာက္ရြံ႕ေနတတ္ၿပီး သံသရာႏွင့္ခ်ီသည့္ ဆင္းရဲမ်ားတြင္ကား လ်စ္လ်ဴ႐ႈေနၾကသည့္ သေဘာရွိ၏။ အခုိက္အတန္႔ ဆင္းရဲမည္ကုိသာ ေတြးပူလ်က္ ထုိဆင္းရဲမ်ား မျဖစ္ေရးကုိသာ ႀကိဳးစားေနတတ္ၾက၏။ အခုိက္အတန္႔ ဆင္းရဲမည့္ဒဏ္ကုိ မခံလုိသျဖင့္ သက္သာရာသက္သာေၾကာင္း လမ္းမ်ားေနာက္ကုိသာ လုိက္လုိေနတတ္ၾက၏။ ထုိသုိ႔ အလြယ္လုိက္မိၾကသျဖင့္ မမွန္သည့္လမ္းမ်ားတြင္ ေလွ်ာက္လွမ္းမိၾကသည့္ အခါတြင္ကား ဆင္းရဲဒုကၡသည္ ပုိလုိ႔သာ ႀကီးလာၾကေပ၏။ အခုိက္အတန္႔ ဆင္းရဲကုိ သည္းမခံႏုိင္သျဖင့္ အလြယ္လုိက္မိရာမွ အဆုိးဆုံး ဆင္းရဲဒုကၡမ်ားသာ ရရွိခံစားလာၾကေပ၏။ စင္စစ္ ေလာကီအလုပ္ျဖစ္ေစ၊ ေလာကုတၱရာ အလုပ္ျဖစ္ေစ ဆင္းရဲဒုကၡသည္ အမွန္ပင္ ရွိေနၾက၏။ ထုိဆင္းရဲကုိ သည္းခံႏုိင္မွသာ ေလာကီတြင္း ခ်မ္းသာရ၍ ေလာကုတၱရာတြင္လည္း တရားရမည္သာ ျဖစ္၏။ တရားအားထုတ္သူမ်ား ဆုိလွ်င္ကား အျမင့္ျမတ္ဆုံး၊ အေကာင္းဆုံး အလုပ္ကုိ လုပ္ေနေသာ္လည္း ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ ရင္းၿပီးေနရသျဖင့္ တရားရလုိလွ်င္ သည္းခံၾကဟု တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္၏။

မည္သုိ႔ဆုိေစ။ ခ်မ္းသာႀကီးကုိ လုိလားသူမ်ားသည္ အလုပ္ေကာင္းမ်ားလုပ္ကာ ခ်မ္းသာငယ္ကုိစြန္႔လ်က္ ဆင္းရဲငယ္ကုိ သည္းခံရမည္မွာ အမွန္ပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။ ေလာကီေလာကုတၱရာ၊ ပစၥဳပၸန္ သံသာရာ ႏွစ္ျဖာခ်မ္းသာ ရေရးအတြက္ ဉာဏ္ႏွင့္ယွဥ္သည့္ ႀကိဳးစားမႈကုိ အရင္းျပဳကာ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားျဖင့္ ကံေကာင္းမ်ားကုိ ဖြင့္ေပးၾကရမည္ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔ထက္အလြန္ ခ်မ္းသာအစစ္အမွန္မ်ားကုိ ရရွိေရးအတြက္လည္း တဒဂၤအခုိက္ ခ်မ္းသာျဖစ္သည့္ ခ်မ္းသာငယ္မ်ားကုိစြန္႔ကာ သံသရာႏွင့္ခ်ီမည့္ ဆင္းရဲဒုကၡမ်ား မႀကဳံေစရန္ အခုိက္အတန္႔ ႀကဳံေတြ႕ရသည့္ ဆင္းရဲငယ္မ်ားကုိလည္း သည္းခံၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔ ကံေကာင္းလည္းဖြင့္၊ ခ်မ္းသာငယ္လည္းစြန္႔၊ ဆင္းရဲငယ္လည္း သည္းခံႏုိင္ၾကမည္ ဆုိပါက မည္သူမဆုိ ၾကီးမားလွသည့္ ခ်မ္းသာသုခကုိ ရရွိႏုိင္ၾကမည္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ခ်မ္းသာႀကီးလုိၾကသူမ်ားသည္ တိပိဋက ေယာဆရာေတာ္ ညြန္ျပသည့္ ဗုဒၶလမ္းစဥ္အတုိင္း ကံ၊ ဉာဏ္၊ ဝိရိယ တရားမ်ားျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ႏွင့္ အတိတ္ကံကုိ ေပါင္းစပ္ကာ ေကာင္းျမတ္သည့္ အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္လ်က္ တဒဂၤခ်မ္းသာမွ်ႏွင့္ ေက်နပ္မေနဘဲ ထုိခ်မ္းသာငယ္ကုိစြန္႔၍ ႀကဳံလာသမွ် ဆင္းရဲငယ္မ်ားကုိ သည္းခံၿပီး ခ်မ္းသာအမွန္ျဖစ္သည့္ သႏၲိသုခ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာအထိ အေရာက္လွမ္းကာ ခ်မ္းသာႀကီးသူမ်ား ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးတင္ျပရင္း အသိေနာက္သုိ႔ အက်င့္လုိက္ၾကရန္လည္း တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါ၏။

Read more »

စိတၱသုခ လူမႈကူညီေရး အသင္း ဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္မည္

အေျခအေန လိုအပ္ခ်က္အရ ကုိရီးယားႏုိင္ငံ၊ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕၊ စိတၱသုခ ျမန္မာဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း ဆရာေတာ္မွ ဦးေဆာင္၍ “စိတၱသုခ လူမႈကူညီေရးအသင္း (ဒယ္ဂူး၊ ကုိရီးယား)” ကုိဖဲြ႕စည္းတည္ေထာင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ မိမိတုိ႔တစ္ႏုိင္တစ္ပုိင္ အေနျဖင့္လည္း ပရဟိတ အလွဴေလးမ်ားကုိ ေပးလွဴေနၾကၿမဲ ျဖစ္ေသာ္လည္း အသင္းအဖဲြ႕ အေနျဖင့္ စည္းလုံးညီညြတ္စြာ ေပးအပ္လွဴဒါန္းႏုိင္လွ်င္ ပုိမုိေကာင္းမြန္ ခန္႔ျငားႏုိင္မည္ ျဖစ္သျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ လူမႈကူညီေရး အသင္းအဖဲြ႕ေလးကုိ ဖဲြ႕စည္းၾကရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤအသင္းသည္ လူမႈကူညီေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိ လုပ္ေဆာင္ရာတြင္ လြတ္လပ္က်ယ္ျပန္႔စြာ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္ေရး အတြက္သာ အဖဲြ႕အစည္း တစ္ခုအေနျဖင့္ ဖဲြ႕စည္းထားျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္အသင္းအဖဲြ႕မ်ားႏွင့္မွ် အၿပိဳင္အဆုိင္ တုိက္ခုိက္မႈမ်ားရွိမည္ မဟုတ္သကဲ့သုိ႔ ဆရာေတာ္၏ စိတၱသုခ ေက်ာင္းအက်ိဳးေဆာင္ အဖဲြ႕ႏွင့္လည္း သီးသန္႔ခဲြထြက္ကာ ေက်ာင္းအက်ိဳးေဆာင္အဖဲြ႕၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ႏွင့္ အင္အားမ်ားကုိ ယုတ္ေလ်ာ့သြားေစမည့္ အသင္းလည္း မဟုတ္ေၾကာင္း အတိအလင္း သိေစအပ္ပါသည္။

ဤအသင္းသည္ လူမႈကူညီေရး အသင္းျဖစ္သျဖင့္ ဆရာေတာ္အေနျဖင့္ ဦးေဆာင္မႈကုိသာ ေပးမည္ျဖစ္ၿပီး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေရးကုိကား လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကသာ လုပ္ေဆာင္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ယခု ေလာေလာဆယ္တြင္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိမွ် ေနရာေပးထားျခင္း မရွိေသးဘဲ ဘ႑ာေငြ ထိန္းသိမ္းေရး အပုိင္းတြင္သာ ဆရာေတာ္၏ ညြန္ၾကားခ်က္အရ ကုိေဇယ်ာတင့္ႏွင့္ ကုိေက်ာ္ေက်ာ္မင္းတုိ႔အား ယာယီအားျဖင့္ ေပးအပ္ထားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ပုိင္း အသင္းအထုိင္ က်လာသည့္ အခါမွသာ သင့္ေလ်ာ္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ လဲြေျပာင္းေပးအပ္ တာဝန္ယူေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။

မၾကာမီ အဦးဆုံး မတည္လွဴဒါန္းသူမ်ားျဖင့္ အသင္းရံပုံေငြ ေပးအပ္ပဲြလွဴဒါန္းပဲြကုိ က်င္းပျပဳလုပ္မည္ ျဖစ္ၿပီး စိတ္ပါဝင္စားသူ မည္သူမဆုိ ပါဝင္လွဴဒါန္းႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤအသင္းသည္ စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ားျဖင့္ စတင္တည္ေထာင္ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ယခုေလာေလာဆယ္တြင္ မည္သူပါဝင္ရမည္၊ မည္ေရြ႕မည္မွ် ထည့္ဝင္ရမည္ ဟူသည္ မရွိေသးဘဲ မိမိတုိ႔၏ စိတ္ဆႏၵ သေဘာအတုိင္းသာ တတ္ႏုိင္သမွ် ထည့္ဝင္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အသင္းနဲ႔ ပတ္သက္၍ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိမွ် စိတ္ေလးလံမႈ မျဖစ္ေစဘဲ စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ား၏ အတူတကြ ပူေပါင္း ပါဝင္လာေရးကုိသာ အထူးေမွ်ာ္လင့္ပါသည္။ သုိ႔ေသာ္ ကူညီေထာက္ပံ့သည့္ အခါတြင္ကား စိတ္ပါဝင္စားသူျဖစ္ေစ၊ မဝင္စားသူျဖစ္ေစ၊ အသင္းအလွဴေငြ ထည့္ဝင္ထားသူျဖစ္ေစ၊ မလွဴထားသူျဖစ္ေစ လူမႈေရး အကူအညီလုိအပ္သည့္ ျမန္မာမွန္သမွ် မည္သူ႔ကုိမဆုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေပးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤအသင္းသည္ လူမႈကူညီေရးအတြက္ကုိသာ ဦးတည္ထားသည့္ အသင္းျဖစ္ၿပီး လူမႈေရး အကူအညီ လုိအပ္သူ မည္သူ႔ကုိမဆုိ ပုဂၢိဳလ္ေရး ခဲြျခားမႈမရွိဘဲ တတ္ႏုိင္သမွ် ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေပးမည္ ျဖစ္သျဖင့္ အမွန္ပင္ ပရဟိတဆန္သည့္ အသင္းတစ္ခု ျဖစ္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ ပင္ပင္ပန္းပန္း ရွာေဖြထားသည္မ်ားမွ စစ္မွန္သည့္ ပရဟိတစိတ္ထားျဖင့္ တတ္ႏုိင္သမွ် ကုသုိလ္ပါဝင္ လွဴဒါန္းလုိသူမ်ားသည္ ဤအသင္း၏ ယာယီဘ႑ာေရး ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္သူမ်ားႏွင့္ ဆက္သြယ္ကာ အတူတကြ ကူသုိလ္ယူ ပါဝင္ႏုိင္ၿပီ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးအပ္ပါသည္။


ဘ႑ာေငြထိန္းသိမ္းေရး တာဝန္ခံမ်ား (ယာယီ)
ကုိေဇယ်ာတင့္ (010-9838-1986)
ကုိေက်ာ္ေက်ာ္မင္း (010-2945-8338)

*** အသင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ အၾကမ္းကုိလည္း စိတ္ပါဝင္စားသူမ်ား ေလ့လာသိရွိႏုိင္ေစရန္ တင္ျပအပ္ပါသည္။

အသင္းအမည္
စိတၱသုခ လူမႈကူညီေရး အသင္း (ဒယ္ဂူး၊ ကုိရီးယား)

အသင္း၏ရည္ရြယ္ခ်က္
ဤအသင္း၏ ရည္ရြယ္ခ်က္မွာ ကုိရီးယားေရာက္ ျမန္မာမ်ားႏွင့္ ျပည္တြင္းရွိ ျမန္မာမ်ား၏ လူမႈကူညီေရး လုိအပ္ခ်က္မ်ားအား စြမ္းႏုိင္သမွ် ေထာက္ပံ့ကူညီ လွဴဒါန္းေပးသြားရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕အနီးဝန္းက်င္ရွိ ျမန္မာမ်ားႏွင့္ ထုိ႔ထက္က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ အေနျဖင့္ ကုိရီးယားႏုိင္ငံ တစ္ဝွန္းရွိ ျမန္မာမ်ား၏ လူမႈကူညီေရး လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ေထာက္ပံ့ကူညီ ေပးသြားရန္ ရည္ရြယ္ထားၿပီး ရံပုံေငြ အေနအထားအရ အခါအားေလ်ာ္စြာ ျမန္မာျပည္ရွိ လူမႈကူညီေရး အေထာက္အပံ့ လုိအပ္ရာေနရာမ်ားႏွင့္ ႐ုတ္တရက္ ေပၚေပါက္လာႏုိင္သည့္ သဘာဝေဘး အႏၲရာယ္ က်ေရာက္ရာ ေနရာမ်ားသုိ႔လည္း ေပးပုိ႔လွဴဒါန္း ေထာက္ပံ့ ေပးသြားရန္ ရည္ရြယ္ပါသည္။

အသင္း၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္
(၁) ေရွးဦးစြာ အသင္း၏ ဘ႑ာေရး ရံပုံေငြ ေတာင့္တင္းခုိင္မာေရးအတြက္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ျခင္း
(၂) ရံပုံေငြ အထုိက္အေလ်ာက္ ျပည့္စုံလာသည့္အခါ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးဝန္းက်င္ရွိ ျမန္မာမ်ား၏ လူမႈအကူအညီ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေပးျခင္း
(၃) ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕ႏွင့္ အနီးဝန္းက်င္တြင္ လူမႈအကူအညီ မလုိအပ္ေသးပါက ကုိရီးယားႏုိင္ငံ တဝွန္းရွိ လူမႈကူညီေရး လုိအပ္လ်က္ရွိသည့္ ျမန္မာမ်ား၏ လုိအပ္ခ်က္ကုိ အမ်ားသေဘာတူညီခ်က္ႏွင့္ အညီ “စိတၱသုခ လူမႈကူညီေရး အသင္း (ဒယ္ဂူး)“ ဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ေထာက္ပံ့ကူညီ လွဴဒါန္းေပးျခင္း
(၄) အသင္း၏ ရံပုံေငြအေနအထားအရ အခါအားေလ်ာ္စြာ ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ လူမႈအကူအညီ လုိအပ္ရာ ေနရာမ်ားသုိ႔ တတ္ႏုိင္သမွ် ေပးပုိ႔လွဴဒါန္းေပးျခင္း
(၅) ျမန္မာျပည္တြင္ ႐ုတ္တရက္ သဘာဝ ေဘးအႏၲရာယ္ တစ္ခုခု ေပၚေပါက္လာပါက အသင္းအေနျဖင့္ အလ်င္အျမန္ လူမႈအကူအညီမ်ား ေပးပုိ႔လွဴဒါန္းေပးျခင္း
(၆) အသင္းအေနျဖင့္ စိတၱသုခ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း အက်ိဳးေဆာင္အဖဲြ႕ႏွင့္လည္း အတူတကြ လက္တဲြကာ ဘာသာေရး၊ သာေရး၊ နာေရး၊ လူမႈေရး၊ ကုသုိလ္ေရးမ်ားကုိ ပါဝင္ေဆာက္ရြက္ေပးျခင္း

Read more »

အတုအေယာင္ တုမေယာင္နဲ႔…

အတုအေယာင္မ်ား တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ ေပါမ်ားလာေနတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အတုအေယာင္ေတြကလည္း အမ်ိဳးစုံလွပါတယ္။ ပစၥည္းအတုအေယာင္၊ လူအတုအေယာင္၊ ရာထူးအတုအေယာင္၊ ဂုဏ္အတုအေယာင္ စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳးပါပဲ။ အဲဒီ အတုအေယာင္ မ်ိဳးစုံထဲမွာ ေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆုံး အတုအေယာင္ကေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ေတြဟာ သူေတာ္ေကာင္း အတုအေယာင္ေတြေၾကာင့္ပဲ ေပၚေပါက္လာေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ဒီသူေတာ္ေကာင္း အတုအေယာင္ေတြကုိ အတုအေယာင္မွန္း မသိဘဲ ဆည္းကပ္ခစား ကုိးကြယ္ေနၾကတဲ့ သူေတြေၾကာင့္ အတုအေယာင္ေတြရဲ႕ လႊမ္းမုိးသက္ေရာက္မႈေတြဟာ ပုိပုိဆုိးလာ ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ (၂)လေလာက္က ျမန္မာျပည္ ျပန္တုန္းကေတာင္ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တစ္ေယာက္က အင္တာနက္မွာ ျပန္႔ေနတဲ့ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ျမင့္တင္ေရး သင္တန္းဆုိလား၊ ဘာဆုိလားမသိဘူး၊ အရွင္ဘုရား ၾကည့္ၾကည့္ပါဆုိၿပီး လာေပးသြားလုိ႔ ၾကည့္ျဖစ္လုိက္ပါေသးတယ္။ ၾကည့္ၾကည့္လုိက္ေတာ့ ဘုန္းႀကီးက လူေတြကုိ အကသင္တန္း ေပးေနတဲ့ အေၾကာင္းျဖစ္ေနပါတယ္။ သင္တန္းမစခင္ ေရွ႕ကေျပာသြားတဲ့ သူေတြၾကည့္ရတာလည္း အဆင့္ျမင့္ျမင့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြထဲက ျဖစ္ႏုိင္သလုိ လုိက္ၿပီးကေနၾကတဲ့ သူေတြကလည္း အဖြားအရြယ္၊ အဘုိးအရြယ္၊ အေမအရြယ္ စသျဖင့္ အသက္အရြယ္အစုံ ပါေနၾကျပန္ပါတယ္။ ပညာတတ္လုိ႔ ေျပာတဲ့သူေတြလည္း ပါေကာင္းပါႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီဘုန္းႀကီးရဲ႕ သင္တန္းကုိ ၾကည့္လုိက္ရေတာ့ တကယ့္ကုိ ရင္ထဲမွာ မေကာင္းပါဘူး။ သာသနာေတာ္အတြက္ အေႏွာက္အယွက္ တစ္ခုလုိ ခံစားရတဲ့အျပင္ ဘုရားရွင္ကုိလည္း အားနာမိပါတယ္။ သာသနာ့ဝင္ထမ္း အခ်င္းခ်င္း ၾကည့္ရတာကုိက ရွက္စရာျဖစ္ေနခဲ့ပါတယ္။

ဒါဟာ သာသနာေတာ္ကုိ ခုတုံးလုပ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း အတုအေယာင္လုိ႔ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔က ျမင္ပါတယ္။ ဘုရားသာသနာကုိခ်စ္တဲ့ ဘုရားအာဏာစက္ျဖစ္တဲ့ ဝိနည္းေတာ္ကုိ ေလးစားတဲ့ ဘုရားသားေတာ္ေတြဆုိ ဘုရားအာဏာစက္ကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈၿပီး ဒီလုိအလုပ္မ်ိဳးကုိ လုပ္မွာမဟုတ္ပါဘူး။ ခုဟာက သာသနာေတာ္ရဲ႕ အရွိန္ကုိယူ၊ သကၤန္းေတာ္ကုိ ခုတုံးလုပ္ၿပီး ကုိယ့္ထင္ေပၚ ေက်ာ္ၾကားေရးအတြက္ လုပ္တာလုိ႔ပဲ ျမင္ပါတယ္။ လုပ္ခ်င္ရင္ လူ႔ဘဝနဲ႔ ဝိနည္းလြတ္ လုပ္ေပါ့။ ခုဟာက သကၤန္းႀကီး တကားကားနဲ႔ ၾကည့္ရတာကုိက အဆင္မေျပလွပါဘူး။ တရားေဟာတာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ သူတုိ႔က ေျပာထားပါေသးတယ္။ တရားေဟာတာ မဟုတ္ရင္ ဒါဆုိမတရား ေဟာေနတဲ့ သေဘာပါပဲ။ လူ႔ေလာကမွာ လူဝတ္ေၾကာင္အေနနဲ႔ လုပ္လုိ႔မရလုိ႔ သကၤန္းဝတ္နဲ႔ လာလုပ္တာလုိ႔ပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေတာ့ ျမင္ပါတယ္။ ၾကည့္ရတာ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးက ေအ႐ုိးဗစ္သင္တန္း ေပးေနသလုိပါပဲ။ ဘုရားရွင္သာရွိရင္ ေမာဃပုရိသ - မဂ္ဖုိလ္မၿပီး အခ်ည္းႏွီးေသာ ေယာက္်ားလုိ႔ ျပစ္တင္ေျပာဆုိကာ သာသနာေတာ္ကေန ႏွင္ထုတ္လုိက္မွာ အမွန္ပါပဲ။

ဘဝသံသရာ လြတ္ရာလြတ္ေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းကုိ မလုတ္ဘဲ အခုိက္အတန္႔ အဆင္ေျပေရး အလုပ္ေတြ လုပ္ေနသလုိ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဘယ္လုိသူေတာ္ေကာင္းေတြက ၾကည့္ၾကည့္ ဒီအလုပ္ဟာ သာဓုေခၚစရာ အလုပ္မဟုတ္ဘူးဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္း အမည္ခံထားတဲ့ သူေတြရဲ႕ အလုပ္ကုိက သာဓုေခၚစရာ အလုပ္မဟုတ္ဘူးဆုိရင္ သူ႔ရဲ႕အလုပ္ဟာ မမွန္တဲ့အလုပ္ဆုိတာ ထင္ရွားေနပါတယ္။ သာဓုေခၚဖုိ႔မလုိ သာဓုေခၚစရာ မရွိတဲ့ အလုပ္ကုိမွ လုိက္ၿပီးလုပ္ေနၾကတဲ့ သူေတြကလည္း ရွိေနျပန္ေတာ့ အတုအေယာင္ေတြေနာက္ တုေယာင္ၿပီး ေရာက္ကုန္ၾကတဲ့ သူတုိ႔အတြက္ စိတ္မေကာင္းစရာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရွိပါေစေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက အတုအေယာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚေနတဲ့အထဲမွာ သူေတာ္ေကာင္း အတုအေယာင္ေတြနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ေတြလည္း အမ်ားႀကီး ေပၚေပါက္ေနတယ္ဆုိတာ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ သူေတာ္ေကာင္း အတုအေယာင္ေတြနဲ႔ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ေတြ မ်ားမ်ားလာရင္ အစစ္အမွန္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြဟာ တျဖည္းျဖည္း အားနည္းလာႏုိင္စရာ ရွိတဲ့အတြက္ စစ္မွန္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား အရွည္တည္တံ့ ျပန္ပြားေစဖုိ႔ သူေတာ္ေကာင္းေတြ အေနနဲ႔ စြမ္းအားရွိသေလာက္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ေတြ အားမေကာင္းခင္ အစစ္အမွန္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ မဆိတ္သုဥ္းခင္ အတုအေယာင္ေတြကုိ ဝုိင္းဝန္းသုတ္သင္ ဖယ္ရွားပစ္ၾကဖုိ႔လည္း ဆရာဒကာမ်ားမွာ အထူးတာဝန္ ရွိေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။

ဗုဒၶသာသနာ့ သမုိင္းတစ္ေလွ်ာက္ကုိ ျပန္ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီလုိ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ ေတြေၾကာင့္ သူေတာ္ေကာင္းအစစ္ အမွန္ေတြက တုိက္ထုတ္ပစ္ခဲ့ရတဲ့ သာဓကေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီး သုံးလေလာက္မွာ အရွင္မဟာကႆပ မေထရ္ႀကီး အမွဴးရွိတဲ့ ရဟႏၲာမ်ားဟာ ဘုရားေဟာ သူေတာ္ေကာင္းတရား အစစ္အမွန္မ်ား အရွည္တည္တံ့ေစဖုိ႔အတြက္ ပထမသဂၤါယနာ တင္ပဲြႀကီး က်င္းပျပဳလုပ္ကာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ခဲ့ၾကသလုိ ဗုဒၶဘုရား နိဗၺာန္သြားၿပီး ႏွစ္ေပါင္း (၁၀၀)ခန္႔မွာ အရွင္ယသမေထရ္အမွဴးရွိတ့ဲ ရဟႏၲာမေထရ္ႀကီးမ်ားရဲ႕ ဒုတိယအႀကိမ္ေျမာက္ ျပဳလုပ္တဲ့ သဂၤါယနာ တင္ပဲြႀကီးဟာလည္း သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္မ်ားကုိ ဖယ္ရွားပစ္ၾကတဲ့ ပဲြႀကီးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ သီရိဓမၼာေသာကမင္းႀကီး လက္ထပ္မွာ တင္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ သဂၤါယနာပဲြႀကီးဟာလည္း မင္းႀကီးကုိယ္တုိင္ ပါဝင္ခဲ့တဲ့ အတုအေယာင္ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ားကုိ သုတ္သင္တဲ့ ပဲြႀကီးတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ၿပီး အဲဒီသဂၤါယနာပဲြႀကီး ၿပီးတဲ့ေနာက္ ကုိးတုိင္းကုိးဌာနသုိ႔ သာသနာျပဳ ေစလႊတ္ခဲ့တဲ့ မင္းႀကီးရဲ႕ ရည္ရြယ္ခ်က္ဟာလည္း အစစ္အမွန္ သူေတာ္ေကာင္းတရားမ်ား အရွည္တည္တ့ံ ျပန္႔ပြား ေစေရးအတြက္ လုပ္ခဲ့တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈရဲ႕ ျပယုဂ္ေကာင္းတစ္ခု ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

သာသနာ့ သမုိင္းေတြမွာ သူေတာ္ေကာင္း အတုအေယာင္ေတြကုိ တုိက္ခုိက္ေက်ာ္လႊားခဲ့တဲ့ ဒီလုိ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္လည္း ဗုဒၶရွင္ေတာ္ဘုရား၏ သူေတာ္ေကာင္းတရား အစစ္အမွန္မ်ားဟာ ဒီေန႔တုိင္ေအာင္ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ သူေတာ္ေကာင္းတရား အစစ္အမွန္မ်ားကုိ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ေနတဲ့ၾကားက အခုေနာက္ပုိင္းၾကားရတဲ့ သတင္းေတြက သူေတာ္ေကာင္း အတုအေယာင္ေတြရဲ႕ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္မ်ား တျဖည္းျဖည္း တစ္စခန္း ထလာေနတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကားရ႐ုံတင္မဟုတ္ပါဘူး။ မ်က္ျမင္ကုိယ္ေတြ႕ပါ ေတြ႕လာခဲ့ရလုိ႔လည္း သာသနာအတြက္၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား အစစ္အမွန္မ်ားအတြက္ အေတာ့္ကုိပဲ ရင္ေလးေနမိပါတယ္။ ဒီကိစၥဟာ ဆရာဒကာ အမ်ားေပါင္းၿပီး ေျဖရွင္းရမယ့္ ကိစၥျဖစ္ပါတယ္။

ဆရာေတြပုိင္းကလည္း အစစ္အမွန္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြကုိ ညြန္ျပႏုိင္ဖုိ႔၊ လမ္းျပႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားေပးရမွာ ျဖစ္သလုိ ဒကာဒကာမေတြဘက္ကလည္း သူေတာ္ေကာင္းအတုအေယာင္၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ေတြေနာက္ အလဲြမလုိက္မိၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဆရာျဖစ္တဲ့၊ ဆရာလုပ္မယ့္ ပုဂၢိဳလ္ေတြအေနနဲ႔ ဘုရားေဟာ တရားေတာ္ေတြကုိ စနစ္တက် ေလ့လာသင္ယူကာ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံအားထုတ္ၿပီး အဲဒီစာေတြ႕လက္ေတြ႕မ်ားကုိ ဗုဒၶအလုိေတာ္က် တစ္ဆင့္ျပန္လည္ ျဖန္႔ေဝငွၾကရမွာ ျဖစ္သလုိ ဒကာဒကာမေတြ အေနနဲ႔လည္း ကုိယ့္ရဲ႕ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္မႈ အပုိင္းကုိ ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ၿပီး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဟုိလူကလာေျပာလည္း ယုံလုိက္၊ ဒီလူကလာေျပာလည္း ယုံလုိက္၊ ဟုိနား အုံးအုံးက်က္က်က္ဆုိလည္း သြားလုိက္၊ ဒီနား အုံးအုံးက်က္က်က္ဆုိလည္း သြားလုိက္ လုပ္တတ္တဲ့ မ်က္ကန္းယုံၾကည္မႈမ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ ကုိးကြယ္သင့္သလား၊ မကုိးကြယ္သင့္ဘူးလား၊ ဘုရားသာသနာကုိ တကယ္ျပဳေနတာလား၊ အတုအေယာင္လားဆုိတာ ခဲြျခားစိစစ္ၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ကုိယ့္ရဲ႕ဉာဏ္နဲ႔ ယွဥ္ၿပီး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ သင့္ၾကပါတယ္။

တကယ္တမ္းက်ေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္အတုိင္း၊ ဘုရားရွင္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈအတုိင္းသာ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးႏုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိစိတ္ဓာတ္ျမႇင့္တင္ေရး သင္တန္းေတြမွ တက္စရာ မလုိပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ လမ္းညႊန္မႈေတြကုိက စိတ္ဓာတ္ျမႇင့္တင္ေရး၊ စိတ္ေကာင္းရွိေရး၊ စိတ္က်န္းမာေရး က်င့္စဥ္ေတြ ျဖစ္ေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာၾကား တရားေတာ္မ်ားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကုိ ၾကည့္ရင္ သႏၵိ႒ိကဂုဏ္ေတာ္ဆုိတာ ကုိယ္တုိင္ဒိ႒မ်က္ျမင္ သိႏုိင္ျခင္းဆုိတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္၊ ဧဟိပႆိကဂုဏ္ေတာ္ ဆုိတာ လာပါလုပ္ၾကည့္လွည့္ပါလုိ႔ ဖိတ္ေခၚကာ မွတ္ေက်ာက္တင္ခံႏုိင္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္၊ ပစၥတၱံ ေဝဒိတဗၺဝိညဴဟိ ဂုဏ္ေတာ္ဆုိတာ ဘယ္သူမဆုိ လက္ေတြ႕လုပ္ႏုိင္ရင္ လုပ္ႏုိင္သေလာက္ အက်ိဳးထူးတရားကုိ ရရွိခံစားႏုိင္တဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ စသျဖင့္ လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့၊ လက္ေတြ႕အက်ိဳးေက်းဇူးကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ သေဘာေတြကုိ ေတြ႕ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဟုိဟုိဒီဒီ နည္းေတြနဲ႔ ဟုိေယာင္ေယာင္ ဒီေယာင္ေယာင္ လုပ္ေနၾကမယ့္အစား တကယ့္ကုိ စိတ္ဓာတ္ျမင့္ခ်င္တယ္၊ စိတ္အစဥ္ၿငိမ္းခ်င္တယ္ဆုိရင္ ဘုရားေဟာအတုိင္းသာ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးေနထုိင္ၾကည့္ပါလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အတုအေယာင္မ်ား တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ေပၚေပါက္လာေနတဲ့အခ်ိန္မွာ သူေတာ္ေကာင္းအတု အေယာင္ေတြ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား အတုအေယာင္ေတြလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚေပါက္လာေနၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စစ္မွန္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြနဲ႔ ေတြ႕ႀကဳံခံစားႏုိင္ဖုိ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ကုိယ့္ရဲ႕သဒၶါ၊ ပညာ၊ သတိ တရားေတြကုိ လက္ကုိင္ထားၿပီး ခဲြျခားစိစစ္ကာ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယုံၾကည္မႈကုိ မ်က္ကန္းယုံၾကည္မႈမ်ိဳး မျဖစ္ေစဘဲ အသိဉာဏ္နဲ႔ ယွဥ္တဲ့ယုံၾကည္မႈမ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယုံၾကည္မႈလြန္ကဲၿပီး ပညာအားနည္းရင္ အလဲြကုိးကြယ္တတ္သလုိ၊ ပညာအားေကာင္းၿပီး ယုံၾကည္မႈ နည္းေနရင္လည္း စဥ္းလဲေကာက္က်စ္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ သတိတရားနဲ႔သာ သဒၶါ ပညာ ညီမွ်ေအာင္ က်င့္သုံးေနထုိင္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အတုအေယာင္မ်ား ေပါမ်ားလွတဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာ အတုအေယာင္ေတြေနာက္ကုိ တုေယာင္ၿပီး ေရာက္မသြားဖုိ႔အတြက္ အတုအစစ္ ခဲြစိစစ္ၿပီး အတုကုိပယ္ အစစ္ကုိ သယ္ႏုိင္တဲ့ သူမ်ားျဖစ္ေအာင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္သာ ဉာဏ္နဲ႔ယွဥ္ကာ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း သာဓုေခၚႏုိင္မယ့္ သူေတာ္ေကာင္းတရားေတြကုိ ဘုရားရွင္အလုိအတုိင္း လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးေနထုိင္ၾကဖုိ႔ အေလးအနက္ အသိေပးတင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

အားလုံး အတုအစစ္ ခဲြစိစစ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား