ရွိခုိးသင့္သည့္ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ား…

လူေတြရဲ႕ ယုံၾကည္ကုိးကြယ္မႈေတြကလည္း အမ်ားသားပင္။ တစ္ခ်ဳိ႕က ေတာေတာင္မ်ား၊ တစ္ခ်ိဳ႕က ေက်ာက္တုံးေက်ာက္ဂူမ်ား၊ တစ္ခ်ိဳ႕က လေနနကၡတ္မ်ား စသျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကုိးကြယ္တတ္ၾကပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးတာေတာင္ ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ေလာက တီဗီအစီအစဥ္ တစ္ခုမွာ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးေလ့ရွိတဲ့ သူေတြအေၾကာင္း ျပသြားတာကုိ ၾကည့္လုိက္ရပါေသးတယ္။ တိဘက္၊ မြန္ဂုိလ္ႏုိင္ငံေတြမွာလည္း အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေလ့ရွိေၾကာင္းလည္း သိလုိက္ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီလုိ ကုိးကြယ္ရွိခုိးမႈေတြဟာ အခုမွ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ရွိေနခဲ့တာပါ။ အေၾကာက္တရားမ်ား၊ လုိခ်င္မႈမ်ား၊ အစဥ္အလာမ်ားေၾကာင့္ ရွိခုိးကုိးကြယ္မႈမ်ားလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေနခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္ေပါင္း မ်ားစြားကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ ဒီလုိရွိခုိးကုိးကြယ္မႈ အမ်ိဳးမ်ိဳးဟာ ဗုဒၶလက္ထပ္ေရာက္တဲ့ အခါမွာလည္း မေပ်ာက္မပ်က္ ရွိေနခဲ့ၿပီး ဒီေန႔အခ်ိန္အထိပင္ အစဥ္အလာ ယုံၾကည္မႈမ်ားအရ ဆက္လက္ရွိေနခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖစ္ေနတဲ့ ရွိခုိးကုိးကြယ္မႈမ်ားမွာ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးတဲ့ အစဥ္အလာ ယုံၾကည္မႈကုိ စဲြကုိင္ထားသူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးတတ္တဲ့ သူေတြထဲမွာ ဗုဒၶေၾကာင့္ အယူ၀ါဒ ေျပာင္းလဲသြားခဲ့တ့ဲ သူတစ္ေယာက္အေၾကာင္း သတိရမိပါတယ္္။ သူ႔နာမည္က သိဂၤါလပါ။ သိဂါၤလ သတုိးသားဟာ သူ႔အေဖ မေသခင္က မွာသြားတဲ့ “ခ်စ္သား အရပ္မ်က္ႏွာတုိ႔ကုိ ရွိခုိးရမယ္” ဆုိတဲ့ စကားကုိ နားေထာင္လုိက္နာတဲ့ အေန႔နဲ႔ မနက္တုိင္း ၿမိဳ႕ျပင္ထြက္ၿပီး အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္၊ ေအာက္၊ အထက္ဆုိတဲ့ အရပ္ေျခာက္မ်က္ႏွာကုိ ရွိခုိးေလ့ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

တစ္ေန႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ၿမိဳ႕တြင္းကုိ ဆြမ္းခံ၀င္တဲ့အခ်ိန္ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးေနတဲ့ သိဂၤါလ သတုိးသားနဲ႔ ထိပ္တုိက္ေတြ႕ပါတယ္။ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးေနတဲ့ သိဂၤါလကုိ ျမတ္ဗုဒၶက “သူၾကြယ္သား… ဘာေၾကာင့္ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္စတဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးေနတာလဲ…”လုိ႔ ေမးေတာ္မူတဲ့အခါ သိဂၤလသတုိးသားက “မွန္ပါ…။ တပည့္ေတာ္အေဖ မေသခင္က အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးရမယ္လုိ႔ မွာသြားတဲ့အတုိင္း တပည့္ေတာ္ လုပ္ေနတာပါ ဘုရား…”လုိ႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ျမတ္ဗုဒၶက “ခ်စ္သား အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းေတြရဲ႕ သာသနာမွာေတာ့ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္ စတဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိမခုိးရပါဘူး”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒီအခါ သတုိးသားက “အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဘယ္လုိအရပ္မ်က္ႏွာမ်ိဳးေတြကုိ ရွိခုိးသင့္ပါသလဲ ဘုရား…”လုိ႔ ဆက္လက္ေမးျမန္း ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတြက္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။

“ခ်စ္သား… ေလာကမွာ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ ႀကီးပြားခ်မ္းသားလုိတဲ့ သူေတြဟာ
(၁) အေရွ႕အရပ္နဲ႔တူတဲ့ မိဘ
(၂) ေတာင္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ဆရာသမား
(၃) အေနာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ သားမယား
(၄) ေျမာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အေဆြခင္ပြန္း
(၅) ေအာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အေစအပါး အလုပ္သမား
(၆) အထက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ရဟန္းပုဏၰား
ဆုိတဲ့ အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရင္း ညစ္ညဴးတဲ့ ကံေလးပါးကုိ ပယ္ၿပီး မေကာင္းမႈကုိ ျပဳတတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ စည္းစိမ္းပ်က္စီးေၾကာင္း ေျခာက္ပါးတုိ႔ကို မမွီ၀ဲဘဲဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္၊ အဲဒီလုိ ႀကိဳးစားႏုိင္ရင္ ပစၥဳပၸန္ တမလြန္ေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစမွာျဖစ္တယ္…”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါက ျမတ္စြာဘုရား ေဟာေတာ္မူတဲ့ လုံၿခံဳသင့္ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္ေျခာက္ပါးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမတ္ဗုဒၶအလုိအရ အေရွ႕၊ အေနာက္၊ ေတာင္၊ ေျမာက္စတဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာေတြဆုိတာ ရွိခုိးကုိးကြယ္ရမယ့္ အရာေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ တကယ္လုိ႔ မျဖစ္မေန အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ ရွိခုိးခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ မိဘ၊ ဆရာသမား၊ သားမယား၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ အလုပ္သမား၊ ရဟန္းပုဏၰားဆုိတဲ့ အရပ္ေတြကုိပဲ လုံၿခဳံေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအရပ္ေတြကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ႀကိဳးစားတဲ့အခါမွာ ညစ္ညဴးေၾကာင္း ကံေလးပါးျဖစ္တဲ့
(၁) သူ႔အသက္သတ္ျခင္းဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
(၂) သူ႔ဥစၥာခုိးယူျခင္းဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
(၃) ကာမဂုဏ္အမႈမွာ မွားယြင္းစြာက်င့္ျခင္းဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
(၄) မဟုတ္မမွန္ေျပာဆုိျခင္း ဆုိတဲ့ ညစ္ညဴးေၾကာင္းကံ
တုိ႔ကုိ ပယ္ၿပီး
မေကာင္းမႈကုိ ျပဳတတ္တဲ့ အေၾကာင္းေလးပါးျဖစ္တဲ့
(၁) ခ်စ္ျခင္းဆုိတဲ့ ဆႏၵာဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိျပဳျခင္း
(၂) မုန္းျခင္းဆုိတဲ့ ေဒါသဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳျခင္း
(၃) ေၾကာက္ျခင္းဆုိတဲ့ ဘယာဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိျပဳျခင္း
(၄) မသိျခင္းဆုိတဲ့ ေမာဟာဂတိေၾကာင့္ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳျခင္း
ဆုိတဲ့ အဂတိေလးပါးကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ကာ
စည္းစိမ္ပ်က္စီးေၾကာင္း ေျခာက္ပါးျဖစ္တဲ့
(၁) ေသရည္ေသရက္ေသာက္ျခင္း
(၂) အခ်ိန္အခါမဲ့ ခရီးသြားေလ့ရွိျခင္း
(၃) ပြဲလမ္းသဘင္ ၾကည့္႐ႈေလ့ရွိျခင္း
(၄) ေလာင္းကစားျခင္း
(၅) မေကာင္းတဲ့ အေဆြခင္ပြန္းနဲ႔ ေပါင္းသင္းျခင္း
(၆) ပ်င္းရိျခင္း
တုိ႔ကုိလည္း မမွီ၀ဲမျပဳလုပ္ဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိ ေရွာင္ၾကဥ္ရမယ့္ အရာေတြကုိ ေရွာင္ၾကည္ၿပီး ျပဳလုပ္ျဖည့္ဆည္း ထိန္းသိမ္းရမယ့္ အရပ္ေျခာက္မ်က္ႏွာကုိ လုံၿခံဳေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္တဲ့ သူေတြဟာ ပစၥဳပၸန္၊ တမလြန္ ႀကီးပြားေၾကာင္းကုိ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာလုိတာက အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခံေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘ၊ ဆရာသမား၊ ဇနီးမယား၊ အေဆြခင္ပြန္း၊ အေစခံအလုပ္သမား၊ ရဟန္းပုဏၰားဆုိတဲ့ အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းသိမ္းေနျခင္းကသာ ရွိခုိးသင့္ရွိခုိးထုိက္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွိခုိးရမယ္ဆုိလုိ႔ ကုိယ့္ထက္သာတဲ့ သူေတြကုိေရာ ကုိယ့္ေအာက္နိမ့္တဲ့ သူေတြကုိပါ ေတြ႕တုိင္း လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခုိးေနရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီ ပုဂၢိဳလ္ေျခာက္ေယာက္ အေပၚမွာ ျဖည့္က်င့္ျပဳလုပ္ေပးရမယ့္ တာ၀န္၀တၱရားမ်ားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ျဖည့္က်င့္ေပးတာကုိပဲ အရပ္ေျခာက္ပါးကုိ လုံၿခဳံေစတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာျဖစ္ၿပီး ဒါကုိပဲ ပရိယာယ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေလကသားတုိ႔ က်င့္ရမယ့္ မိဘနဲ႔ သားသမီးက်င့္၀တ္မ်ား၊ ဆရာနဲ႔တပည့္က်င့္၀တ္မ်ား၊ အေဆြခင္ပြန္းေကာင္းတုိ႔ က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရားမ်ား၊ လင္ေယာက်္ား ဇနီးမယားတုိ႔ က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရားမ်ား၊ အလုပ္သမားနဲ႔ အလုပ္ရွင္တုိ႔ က်င့္ရမယ့္၀တၱရားမ်ား၊ ရဟန္းပုဏၰားႏွင့္ လူဒကာဒကာမတုိ႔ က်င့္ရမယ့္၀တၱရားမ်ား (ဒီက်င့္၀တ္မ်ားကုိ ဒီေနမွာ ေလ့လာႏုိင္ပါတယ္) စတာေတြကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ျခင္းဟာ အရပ္မ်က္ႏွာကုိ လုံၿခဳံေစတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ျဖည့္က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရားမ်ားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၿပီး ေရွာင္ၾကည္ရမယ့္ ကံမ်ား၊ ပယ္ရမယ့္ အကုသိုလ္မ်ား၊ ေရွာင္ရွားရမယ့္ ပ်က္စီးေၾကာင္းမ်ားကုိလည္း မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ရမယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ေနထုိင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ပစၥဳပၸန္ေရာ တမလြန္ဘ၀မွာပါ ႀကီးပြားႏုိင္မယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သဘာ၀တရာမ်ား၊ သက္မဲ့မ်ားအေပၚမွာ ရွိခုိးကုိးကြယ္ေနတာထက္ သက္ရွိမ်ားျဖစ္တဲ့ ေက်းဇူးရွိတဲ့သူမ်ားအေပၚမွာ ျပဳလုပ္ေပးရမယ့္ ၀တၱရာမ်ားကုိ ေက်ပြန္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနထုိင္းျခင္းကသာ တကယ့္အစစ္အမွန္ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ လုံၿခဳံေအာင္ေနျခင္း၊ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေနျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အက်ိဳးမရွိတဲ့ သက္မဲ့မ်ား၊ သဘာ၀တရားမ်ားမွာ ပူေဇာ္ပသေနတာေတြကုိ မလုပ္ၾကဘဲ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ေက်းဇူးမ်ားတဲ့ သူအခ်င္းခ်င္း မေသခင္မွာ ေက်းဇူးျပဳႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မိဘမ်ားကလည္း မိဘ၀တၱရား၊ သာသမီးမ်ားကလည္း သားသမီး၀တၱရား၊ ဆရာကလည္း ဆရာ့တာ၀န္၊ တပည့္ကလည္း တပည့္တာ၀န္၊ အေဆြခင္ပြန္း အခ်င္းခ်င္းကလည္း သူ႔တာ၀န္ ကုိယ့္တာ၀န္၊ ရဟန္းသံဃာမ်ားကလည္း ရဟန္း၀တၱရား၊ ဒကာဒကာမမ်ားကလည္း ဒကာ့၀တၱရား စသျဖင့္ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ေကာင္းေစလုိတဲ့ ေစတနာအမွန္နဲ႔ ျပဳမူေနထုိင္ ဆက္ဆံၾကမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ အရပ္မ်က္ႏွာေတြကုိ လုံၿခဳံေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွိခုိးသင့္တဲ့ အရပ္မ်က္ႏွာမ်ားကုိ ရွိခုိးေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိသာ ကုိယ့္တာ၀န္နဲ႔ကုိယ္ တာ၀န္ကုိယ္စီ ေက်ေနၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးဟာ ခုိက္ရန္နည္းၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္းေနၾကမွာ ျဖစ္သလုိ ဒီဘ၀မွ ေနာက္ဘ၀ေတြမွာလည္း ေကာင္းတဲ့သုဂတိ ဘ၀ေတြမွာ ျပန္လည္အက်ိဳးေပးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ရွိခုိးကုိးကြယ္စရာ မ်ားျပားလွတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ ကာလႀကီးမွာ ေရြးခ်ယ္မႈလဲြၿပီး ကုိးကြယ္မႈ လဲြေနရင္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ိဳးမဲ့ကုိ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အက်ိဳးႀကီးၿပီး ကုိးကြယ္သင့္ရာ၊ လုံၿခဳံရာ၊ ရွိခုိးသင့္ရာ အမွန္ျဖစ္တဲ့ အေရွ႕အရပ္နဲ႔တူတဲ့ မိဘ၊ ေတာင္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ဆရာသမား၊ အေနာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ သားမယား၊ ေျမာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အေဆြခင္ပြန္း၊ ေအာက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ အလုပ္သမား၊ အထက္အရပ္နဲ႔တူတဲ့ ရဟန္းပုဏၰားဆုိတဲ့ အရပ္မ်ားကုိသာ ျဖည့္က်င့္ရမယ့္ ၀တၱရာမ်ား ေက်ပြန္ေအာင္ျဖည့္က်င့္ရင္း ပစၥဳပၸန္ သံသရာႏွစ္ျဖာ ႀကီးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေတာ့ေၾကာင္း ေစတနာစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံး အရပ္မ်က္ႏွာအမွန္ကုိ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

အျခံအရံ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ေပါျခင္းမေပါျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍…

Q. အရွင္ဘုရား
အခ်ိဳ႕ဟာ သီလနဲ႔ ျပည့္စံုတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား၊ စိတ္ေကာင္းရွိေသာ လူရုိးလူေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အေဆြခင္ပြန္း ပါးရွားျခင္း၊ အခ်ိဳ႕ဟာ စဥ္းလဲလိမ္လည္ ဂံုးတုိက္တတ္သူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း အေဆြခင္ပြန္း အျခံအရံ ေပါျခင္းမ်ား ေတြ႔ရပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား။

သီလသမာဓိႏွင့္ ျပည့္စံုေသာ ရဟန္းေတာ္မ်ားပင္ လိမ္ညာစြပ္စြဲခံရေသာအခါ အျခံအရံ အသုိင္းအဝုိင္း နည္းပါးလွ်င္ မမွန္စြပ္စြဲမႈျဖစ္ေၾကာင္း ေျဖရွင္းရမည့္ ပတ္ဝန္းက်င္မရွိ၊ ေျဖရွင္းေပးမည့္ အေဆြခင္ပြန္းမရွိ ျဖစ္ျပီး မ်က္ႏွာမေဖာ္ႏုိင္ ျဖစ္ရပါသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ အျခံအရံ အသုိင္းအဝုိင္းကုိ မတပ္မက္ရဟု ၾကားဖူးပါသည္။ အသုိင္းအဝုိင္း မရွိျခင္းေၾကာင့္ အေစာ္ကားခံရမႈ ျဖစ္လာလွ်င္ မည္သုိ႔ ျပဳအပ္ပါသလဲဘုရား။
Anonymous said...

A. စူဠကမၼ၀ိဘဂၤသုတ္မွာ ပါရွိတဲ့ သုဘလုလင္ ေမးၿပီး ဗုဒၶေျဖဆုိေတာ္မူတဲ့ အေမးအေျဖေတြထဲမွာ “အရွင္ဘုရား… ေလာကမွာ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားဟာ အျခံအရံ မိတ္ေဆြေပါမ်ားၿပီး အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားဟာ အျခံအရံမိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း မရွိ ျဖစ္ေနၾကတာကုိ ေတြရပါတယ္၊ အဲဒါ ဘာေၾကာင့္ပါလဲဘုရား..”ဆုိတဲ့ သုဘရဲ႕အေမးနဲ႔ “ခ်စ္သားသုဘ… ေလာက၌ အခ်ိဳေသာသူမ်ားသည္ မနာလုိမႈ ဣႆာမရွိပဲ သူတစ္ပါးအေပၚ ၀မ္းေျမာက္ေပးတတ္တဲ့ မုဒိတာ တရားအားေကာင္းၾကပါတယ္။ အဲဒီသူေတြဟာ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ သုဂတိဘ၀မွာ ျဖစ္ရၿပီး လူျဖစ္တဲ့အခါမွာလည္း အၿခံအရံမိတ္ေဆြ ေပါမ်ားတတ္ပါတယ္။ အခ်ိဳ႕က်ေတာ့ သူတပါးအေပၚ မနာလုိမႈ ဣႆာအလြန္မ်ားျပားၿပီး ၀မ္းေျမာက္မႈ မုဒိတာတရား ေခါင္းပါးၾကပါတယ္။ အဲဒီသူေတြဟာ ျဖစ္ေလရာဘ၀မွာ မေကာင္းတဲ့ဘုံဘ၀မွာ ျဖစ္ရၿပီး ကုသုိလ္တစ္ခုခုေၾကာင့္ လူ႔ဘ၀ရလာရင္လည္း အျခံအရံ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ရွားပါတတ္တယ္…” ဆုိတဲ့ ျမတ္ဗုဒၶရဲ႕အေျဖ တစ္ခုရွိပါတယ္။ ဒီအေမးအေျဖအရ အခ်ိဳ႕ဟာ ဒီဘ၀မွာ သီလနဲ႔ျပည့္စုံၿပီး စိတ္ေကာင္းရွိေပမယ့္ အတိတ္ဘ၀ တစ္ခုခုက လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေတြထဲမွာ မနာလုိမႈ ဣႆာ အားႀကီးတဲ့ကံကုိ လုပ္ခဲ့တဲ့အတြက္ ဒီဘ၀မွာ အျခံအရံ မိတ္ေဆြမရွိ ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး ဒီဘ၀မွာ စဥ္းလဲလိမ္လည္ ဂုံးတုိက္တတ္ေပမယ့္ အျခံအရံ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း ေပါမ်ားတာဟာ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုခုက လုပ္ခဲ့တဲ့ ကံေတြမွာ ဣႆာမရွိဘဲ မုဒိတာတရား အားေကာင္းတဲ့ကံကုိ လုပ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

ဒီလုိ အသုိင္းအ၀ုိင္း မရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ အစြပ္အစဲြခံရမႈေတြဟာ ခုနေျပာခဲ့သလုိ အတိတ္ရဲ႕ ၀ဋ္ေကၽြးေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ၀ဋ္ဆုိရင္ေတာ့ ေပးဆပ္ရမယ့္ သေဘာရွိပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရား ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း စြပ္စဲြခံရပါတယ္။ ဒါဟာ ၀ဋ္တစ္ခုနဲ႔ ေလာကဓံေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ အေပါင္းအသင္း မရွိေပမယ့္ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္တဲ့ အက်င့္ျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ဘယ္သူေတြ ဘယ္လုိပဲ စြပ္စဲြပါေစ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ၿပီး မစြပ္စဲြမိေအာင္ ကုိယ့္သီလကုိယ္လုံေအာင္ ထိန္းၿပီး ေနႏုိင္တာဟာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ စြပ္စဲြမႈေတြကုိ အက်င့္တရားနဲ႔ သီခံမႈကုိ အေျခခံၿပီး ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတာဟာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ တစ္ခါတစ္ေလ စြပ္စဲြမႈေတြကုိ ကုိယ့္ရဲ႕ အက်င့္သီလနဲ႔ပဲ ရပ္တ့ံသြားေအာင္ လုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ စြပ္စဲြတဲ့အတြက္ စြပ္စဲြသူေတြကုိ ျပန္တုံ႔ျပန္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သံသရာရွည္႐ုံပဲ ရွိမွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒါဆုိရင္ သူစြပ္စဲြကုိယ္စြပ္စဲြနဲ႔ စြပ္စဲြမႈေတြက ၿပီးမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ အသုိင္းအ၀ုိင္းမရွိတဲ့အတြက္ အေစာ္ကားခံရမႈေတြကုိလည္း ကုိယ့္ရဲ႕သီးခံမႈ၊ အက်င့္သီလ ေကာင္းမြန္မႈေတြနဲ႔ အတူ အားလုံးကုိ ဥေပကၡာျပဳကာ တစ္ေယာက္တည္း ေနတတ္တဲ့ အက်င့္ေလးနဲ႔ပဲ ေက်ာ္လြန္းႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္လုိ႔ အႀကံျပဳလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေသျခင္းရဲ႕တံခါးေခါက္သံ…

အခ်ိန္ေတြက အကုန္ျမန္လြန္း လွပါတယ္။ အခ်ိန္ကုန္ျမန္လြန္းေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိေတာင္ အုိလာတယ္ဆိုတာ သတိမထားမိဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ ႐ုပ္ကအုိလာေပမယ့္ စိတ္ကမအုိပဲ ျဖစ္ေနေလေတာ့ အုိလုိ႔အုိမွန္းေတာင္ မသိလုိက္ဘူး ျဖစ္ေနပါတယ္။ တရားပဲြတစ္ခုမွာ တစ္ရားပဲြအၿပီး ေမးခြန္းေတြ ေမးတဲ့အခါ ေယာဂီတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရား ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အုိလာတယ္လုိ႔ ခံစားရတဲ့ အခ်ိန္က ဘယ္လုိအခ်ိန္မ်ိဳး ျဖစ္ခဲ့ပါလဲ ဘုရား..”လုိ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ ႐ုတ္တရက္ အေျဖခက္သြားခဲ့တဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံခဲဖူးပါတယ္။ သံေ၀ဂ ရမယ္ဆုိရင္ ရလုိ႔ရတဲ့ အသက္အရြယ္မွာ အုိတယ္ဆုိတဲ့ စိတ္ခံစားခ်က္ေတာင္ မျဖစ္ခဲ့ဘူးဆုိေတာ့ တရားရဖုိ႔ အေတာ့္ကုိ ေ၀းေနပါေသးလားလုိ႔ တစ္ခါတစ္ခါ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ေတြးေနမိပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေသခ်ာတာကေတာ့ သတၱ၀ါ တစ္ေယာက္ဟာ ေမြး၊ အို၊ နာ၊ ေသဆုိတဲ့ ျဖစ္စဥ္သေဘာအရ အစဥ္အတုိင္း သြားမယ္ဆုိရင္ အုိလာရင္ နာလာမွာျဖစ္ၿပီး နာလာရင္ေတာ့ ေသေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ နာလာတာေတြစလာၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ေသျခင္းရဲ႕တံခါး စေခါက္လာၿပီဆုိတာ သတိျပဳရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဟူး (၁၉-၅-၂၀၁၀)ေန႔က ေသြးလွဴဖုိ႔ လျပည့္တဲ့အတြက္ ေသြးလွဴဘဏ္ကုိ သြားတဲ့အခါ ေသြးလွဴဘဏ္က သူနာျပဳဆရာမက ေသြးလွဴမွတ္တမ္းၾကည့္ၿပီး ေသြးလွဴလုိ႔ မရဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ အံ့ၾသသြားမိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ပုံမွန္လွဴေနက်ပဲလုိ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ သူနာျပဳဆရာမက “ၿပီးခဲ့တဲ့ အေခါက္လွဴထားတဲ့ ေသြးပုလင္းကုိ စစ္ေဆးၾကည့္ေတာ့ ေရာဂါျဖစ္ဖြယ္ လကၡဏာေတြ႕တဲ့အျပင္ ခႏၶာကုိယ္မွာလည္း အဆီဓာတ္ေတြမ်ားေနတယ္၊ အခုတစ္ေခါက္ ေသြးထပ္စစ္ၾကည့္ဖုိ႔ လုိတယ္၊ ေသြးအေျဖကုိ သိၿပီးမွပဲ လာလွဴပါ…” ဆုိၿပီး ေသြးစစ္ဖုိ႔ေလာက္ပဲ ေသြးေဖာက္ယူထားလုိက္လုိ႔ ေသြးမလွဴရဘဲ ျပန္လာခဲ့ရပါတယ္။ အရင္တုန္းကေတာ့ ဘယ္သူေမးေမး အုိလာတယ္ဆုိတဲ့ ခံစားခ်က္ မရွိခဲ့တာဟာ အခုလုိ ေရာဂါလကၡဏာေတြ႕ၿပီး နာလာတယ္ဆုိလုိက္ေတာ့မွ “ဟာ… နာၿပီးရင္ ေသရေတာ့မွာပါလား…၊ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးက ငါ့ကုိ ေခါက္လာပါေရာလား…” စတဲ့အေတြးေတြနဲ႔ စိတ္အစဥ္မွာ သတိ၀င္လာမိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အသက္ဉာဏ္ေစာင့္ ဆုိတဲ့စကားအတုိင္း ကုိယ့္က်န္းမာေရးအတြက္ က်န္းမာေရး ေလ့က်င့္ခန္းနဲ႔ အစားအေသာက္စားတာ ဆင္ျခင္ရေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ အေတြးေတြပါ ၀င္လာပါေတာ့တယ္။

တကယ္ေတာ့ သတၱ၀ါတစ္ဦးရဲ႕ ျဖစ္စဥ္သေဘာအရသာ နာလာရင္ ေသဖုိ႔စလာတာလုိ႔ ေျပာလုိက္ရေပမယ့္ ေသႏုိင္တဲ့ ေသျခင္းတံခါးဟာ ေမြးလာၿပီဆုိကတည္း အခ်ိန္မေရြး ပြင့္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပုထုဇင္ေတြရဲ႕ သဘာ၀က လက္ေတြ႕ထိပ္တုိက္ရင္ဆုိင္ ႀကဳံေတြ႕မႈ မရွိေသးရင္ ဘယ္အရာကုိမွ ေလးေလးနက္နက္ သတိျပဳမိတယ္၊ သံေ၀ဂရတယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း က်င္လည္ေနရတဲ့ ဘ၀ေပး အေျခအေနေလးမွာ တဒဂၤ သာယာမႈမ်ားနဲ႔ အုိရမွာ၊ နာရမွာ၊ ေသရမွာေတြကုိ ေမ့ေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟန္ေဆာင္လုိ႔ မရတာေတြ အေပၚမွာ ဟန္ေဆာင္မႈေတြနဲ႔အတူ မအုိေတာ့မယ့္သူေတြလုိ၊ မနာေတာ့မယ့္သူေတြလုိ၊ မေသေတာ့မယ့္သူေတြလုိ သတိလက္လြတ္ ေနေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ခ်ိဳ႕လူေတြဆုိရင္ သိသိႀကီးနဲ႔ပဲ အသက္ေမးတာ မႀကိဳက္ရတာနဲ႔၊ အသက္ေမးတာကုိပဲ ယဥ္ေက်းမႈ နားမလည္ၾကဖူး ဆုိၾကတာနဲ႔၊ အုိလာတယ္ေျပာရင္ မႀကိဳက္ၾကတာနဲ႔ စသျဖင့္ အမွန္တရားကုိ ဟန္ေဆာင္မႈမ်ား၊ အေၾကာက္တရားမ်ားနဲ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖုံးကြယ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားတတ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဥေရာပသားမ်ားရဲ႕ အမ်ိဳးသမီး ယဥ္ေက်းမႈလုိ႔ပဲ ေျပာရမလားမသိပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးေတြကုိ အသက္မေမးရဘူး၊ အသက္ေမးရင္ ႐ုိင္းတယ္လုိ႔ေတာင္ ဆုိၾကပါေသးတယ္။ ဒါဟာ အုိျခင္းတရားကုိ သိသိႀကီးနဲ႔ ဖုံးကြယ္လုိတဲ့ ဟန္ေဆာင္ဖုံးကြယ္မႈ တစ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဟန္ေဆာင္ဖုံးကြယ္မႈဟာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ပီျပင္ေအာင္ ဖုံးကြယ္ထားပါေစ ဟန္ေဆာင္မႈ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ တစ္ေန႔ေတာ့ ေပၚလာၾကတာပါပဲ။ အုိရမွာေၾကာက္လုိ႔ အုိတယ္ဆုိတာကုိ ဖုံးကြယ္ထားၾကေပမယ့္ အခ်ိန္တန္ေတာ့လည္း အုိျခင္းရဲ႕ လကၡဏာေတြက ျပလာတာပါပဲ။ အေရးျပားေတြ တြန္႔လာတာ၊ အေရးအေၾကာင္းေတြ ေပၚလာတာ၊ သြားရလာရ ထရထုိင္ရတာေတြ မေကာင္းျဖစ္လာတာ၊ ခါးကုိင္းလုိ႔ နားထုိင္းျဖစ္လာတာ စတာေတြဟာ ႐ုပ္တရားရဲ႕ ေဖာက္ျပန္မႈ သေဘာအရ သိပံၸပညာရွင္မ်ား ျပဳျပင္လုိ႔မရတဲ့ အုိျခင္းရဲ႕ သဘာ၀ တရားမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ အသက္အရြယ္ရလာလုိ႔ အုိလာၿပီဆုိတဲ့အခါ အားနည္းလာတဲ့ ခႏၶာကုိယ္မွာ အနာေရာဂါဆုိတာေတြလည္း တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ၀င္လာၾကပါတယ္။ အနာေရာဂါေတြ ၀င္လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ ေနာက္ဆုံးအဆုံးသတ္က ေသျခင္းတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးလာကတည္းက ပြင့္လာတဲ့ ေသျခင္းတံခါးဟာ ငယ္ရြယ္ခ်ိန္မွာ မသိသာေပမယ္ အုိလာၿပီး နာလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ကုိယ့္ေရွ႕မွာ ဖြင့္ရက္သား ျဖစ္ေနတယ္ဆုိတာ သတိျပဳ ဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ လူေတြဟာ ဒီလုိေသျခင္းရဲ႕ တံခါး ေခါက္လာတာကုိ အသက္အရြယ္ ငယ္ေနေသးတာမုိ႔ ၿပီးေတာ့ အလုပ္မ်ားၿပီး မအားလုိ႔မုိ႔ မသိလုိက္ၾကဘူးဆုိရင္လည္း ေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ နာတာ စလာၿပီဆုိရင္ေတာ့ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိအပ္လာပါၿပီ။ ေသျခင္းရဲ႕တံခါးက ကုိယ့္အတြက္ ပြင့္စျပဳလာၿပီဆုိတာ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ကာ နာဖုိ႔စလာၿပီ ဆုိတာ သိလုိက္ခ်ိန္ကစၿပီး အနာရွိန္ မျပင္းခင္ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ တကယ္သံေ၀ဂရလုိ႔ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ နာလာတဲ့အခ်ိန္က စၿပီး ျပင္ဆင္ၾကမယ္ ဆုိရင္လည္း ေနာက္မက်ေသးပါဘူး။ အဆုိးထဲက အေကာင္းအေနနဲ႔ ေသဖုိ႔လကၡဏာ တစ္ရပ္အေနနဲ႔ အရင္နာျပလာတာကုိပဲ “ငါ့အတြက္ ေသဖုိ႔အခ်က္ေပးေနၿပီ၊ အခ်ိန္ရွိတုန္းျပင္မွပဲ…”ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ရွာႀကံၿပီး ေက်းဇူးေတာင္ တင္ရပါဦးမယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ အနာလကၡဏာေတာင္ မျပလုိက္ဘဲ ေသသြားရတဲ့အျဖစ္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေသရေတာ့မယ္ဆုိတာ သတိေပး မခံလုိက္ရဘဲ ေသဖုိ႔အတြက္ ဘာမွမျပင္ဆင္လုိက္ရဘဲ ေသသြားသူေတြဟာလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ သူတုိ႔နဲ႔စာရင္ နာတဲ့သေဘာေတြနဲ႔ ေသျခင္းတံခါးကုိ ေခါက္ျပခံရတဲ့ ကုိယ့္အျဖစ္က ေသဖုိ႔ျပင္ဆင္မယ္္ဆုိရင္ အခ်ိန္မီေသးတယ္လုိ႔ေတာင္ ေတြးလုိ႔ရပါတယ္။ ေသျခင္းတံခါး ေခါက္လာတာကုိေတာင္ ေက်းဇူးတင္ရပါဦးမယ္။

ျမန္မာျပည္မွာ ရွိတုန္းက ေအအုိင္ဒီအက္စ္ ကူးစက္ခံရတဲ့ လူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ကုိ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား တုိးပြားေစဖုိ႔ အားျဖည့္စကား ေျပာျဖစ္ခဲ့ရပါေသးတယ္။ ဒီဒကာေလးဟာ ၂၆ႏွစ္အရြယ္ ငယ္ရြယ္ေနတုန္းအခ်ိန္ ေသရေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ တိက်တဲ့ ခုလုိ တံခါးေခါက္သံ ေရာက္လာေတာ့ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ခ်ားမိမွာ သဘာ၀ပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ဓမၼသဘာ၀ကုိ ယွဥ္ထုိးၿပီး သူ႔ရဲ႕စိတ္ဓာတ္ခြန္းအားကုိ တြန္းပုိ႔ေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းက သူ႔ကုိ “ဒီလုိ ေရာဂါလကၡဏာေတြေၾကာင့္ နာရတဲ့အေပၚမွာ ၿပီးေတာ့ နာျခင္းရဲ႕ေနာက္မွာ ေသျခင္းတရားရွိတယ္ ဆုိတဲ့အေပၚမွာ ထိတ္လန္႔တဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ အရမ္းမေၾကာက္မိဖုိ႔ လုိေၾကာင္း၊ တကယ္ေတာ့ ႐ုပ္တရားႀကီးကုိက အနားေရာဂါစုႀကီး တစ္ခုပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီလုိ ေရာဂါမ်ိဳးဆုိတာ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ သတိတရားနဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနႏုိင္ရင္ သက္တမ္းေစ့ ေနလုိ႔ရေၾကာင္း၊ အဆုိးထဲက အေကာင္းအေနနဲ႔ ေျပာရရင္ ေသရမယ့္ လကၡဏာမျပ၊ အနာေရာဂါ မေပၚၾကဘဲ ႐ုတ္တရက္ ေသသြားတဲ့ သူေတြနဲ႔စာရင္ ဒကာေလးအျဖစ္က ေသေတာ့မယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ျပ သတိေပးမႈေလးေတြ ရွိလာတဲ့အတြက္ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ခ်ိန္ရလုိ႔ ပုိလုိ႔ေတာင္ ေကာင္းေသးေၾကာင္း၊ ဒါေၾကာင့္ ခုခ်ိန္ကစၿပီး ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးစေခါက္လာတာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ ေသတဲ့အခ်ိန္အထိ ကုိယ္က်င့္တရားနဲ႔ ၀ိပႆနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၿပီး ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ဖုိ႔လုိေၾကာင္း” စသျဖင့္ ခြန္အားျဖည့္တရားစကား ေဟာေျပာေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းအပါအ၀င္ လူအေတာ္မ်ားမ်ားကုိ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးက မၾကာမၾကာ ေခါက္ျပေနတတ္ပါတယ္။ ေသျခင္းတရားက ငယ္တဲ့သူေတြကုိလည္း ငယ္တဲ့အေလ်ာက္၊ အလယ္အလတ္ သူေတြကုိလည္း အလယ္အလတ္ အေလ်ာက္၊ ႀကီးတဲ့သူေတြကုိလည္း ႀကီးတဲ့အေလ်ာက္ အနာေရာဂါ တစ္ခုခုနဲ႔ သတိေပး ေနတတ္ပါတယ္။ အနာေလးနဲ႔ အနာႀကီးပဲ ကြာျခားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔သေဘာအရ ခ်က္ခ်င္းေသႏုိင္ေလာက္တဲ့ အနာေရာဂါ မျဖစ္ေသးရင္ က်န္တဲ့အနာေလာက္ကုိ သတိမမူမိၾကလုိ႔သာ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးေခါက္တာကုိ မသိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အနာေလးေတြနဲ႔ စၿပီး သတိေပးေနတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ခ်က္ခ်င္း ေသရေလာက္တဲ့ အနာႀကီးျဖစ္မွ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ၾကမယ္ဆုိရင္ေတာ့ အနာျပင္းလြန္းလုိ႔ ေသဖုိ႔အတြက္ မျပင္ဆင္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ ေရာဂါသိပ္ျပင္းၿပီး ေသလုေမ်ာပါးျဖစ္မွ တရားနာခုိင္းတာတုိ႔၊ တရားမွတ္ခုိင္းတာတုိ႔ လုပ္တတ္ၾကေပမယ့္ အစထဲက ေလ့က်င့္မႈ မရွိတဲ့အခါဆုိေတာ့ အဲဒီအခ်ိန္မွာ လုပ္မရေတာ့တဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံရတတ္ပါတယ္။ ေသျခင္းတရားက သတိေပးေနတာ ၾကာေပမယ့္ လြန္မွလုပ္ေတာ့လည္း ေနာက္က်သြားတဲ့ သေဘာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ အနာမႀကီးေပမယ့္ အနာစၿပီဆုိတာနဲ႔ ေသဖုိ႔အတြက္ ျပင္ဆင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္လည္း ေနာက္မက်ေသးဘူးဆုိတာ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးက အနာစသည္ျဖစ္ေစ၊ မစသည္ျဖစ္ေစ ေသျခင္းတံခါး ေခါက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မေခါက္သည္ျဖစ္ေစ ေသဖုိ႔အတြက္ ႀကိဳတင္ၿပီး ျပင္ဆင္ထားႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေမြးလာၿပီဆုိကတည္း ကပ္ပါလာတဲ့ ေသျခင္းတရားဟာ ေရာက္လာေတာ့မယ္ဆုိရင္ အခ်က္ျပလာ၊ ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးပြင့္လာ တတ္တဲ့အတြက္ အနာေရာဂါ တစ္ခုခုျပလာလုိ႔ ေသျခင္းတံခါး ဖြင့္လာၿပီဆုိရင္ေတာ့ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ေသျခင္းတရားကုိ ရင္ဆုိင္ႏုိင္ေအာင္ ကုသုိလ္အလုပ္မ်ားနဲ႔ ႀကိဳတင္ျပင္ဆုိထားၾကဖုိ႔နဲ႔ အနာေရာဂါ မျပေပမယ့္လည့္ ေသျခင္းတရားဆုိတာ အခ်ိန္မေရြ၊ အရြယ္မေရြး၊ ေနရာမေရြး လာႏုိင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုသုိလ္တရားကုိ ရေအာင္ရွာရင္း ကုသုိလ္အလုပ္မ်ားနဲ႔ ေသျခင္းတံခါး အဖြင့္ကုိ ၀င္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါေၾကာင္း “ေသျခင္းရဲ႕ တံခါးေခါက္သံ..”ဆုိတဲ့ သတိေပးစကားျဖင့္ တုိက္တြန္းလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား