လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ…

ယေန႔ေခတ္သည္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာမ်ား တစ္ေန႔တစ္ျခား တုိးတက္ထြန္းကား လာသည္ႏွင့္အမွ် စိတ္ပုိင္း ဆုိင္ရာမ်ားတြင္ တျဖည္းျဖည္း ဆုတ္ယုတ္လာေနသည့္ ေခတ္ျဖစ္၏။ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာမ်ား ဆုတ္ယုတ္လာသည္ႏွင့္ အမွ် ဒုကၡတရားမ်ားသည္လည္း ပုိမုိျပင္းထန္ လာေနျပန္၏။ စား၀တ္ေနေရး က်န္းမာေရး ကိစၥမ်ားတြင္ ႐ုန္းကန္လႈပ္ရွားရင္း ဒုကၡမ်ားျဖင့္ မဆုံးႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕က လူ႔ေဘာင္ေလာကသည္ ဒုကၡမ်ိဳးစုံႏွင့္ က်င္လည္ေနရသည့္ ေလာကျဖစ္သျဖင့္ ကုသုိလ္အျဖစ္ နည္းေနေသာေၾကာင့္ ကုသုိလ္တရား မ်ားမ်ားအားထုတ္ႏုိင္သည့္ ရဟန္းဘ၀ကုိ အားက်ေနၾက၏။ ရဟန္းဘ၀သည္သာ ကုသုိလ္တရားမ်ား ႀကိဳးစားႏုိင္သည့္ ဘ၀ဟု ခံယူထားကာ ရဟန္းျပဳရန္ပင္ အားခဲထားၾက၏။

သုိ႔ေသာ္ အခ်ိဳ႕သာသနာ့ ၀န္ထမ္းရဟန္းေတာ္မ်ားကား ထုိသုိ႔မျမင္။ ရဟန္းဘ၀သည္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ား၊ ေစာင့္ထိန္းလုိက္နာ က်င့္ႀကံဖြယ္မ်ား၊ ခ်ဳပ္တီးထားရသည္မ်ား အလြန္မ်ားျပားသည့္အျပင္ အကုသုိလ္ အျပစ္ျဖစ္ရန္လည္း လြယ္ကူသည့္ ဘ၀ျဖစ္၏။ တစ္ဘက္ကလည္း လွဴဒါန္းေထာက္ပံ့မႈ နည္းပါးလာသည့္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ရဟန္းဘ၀ ရပ္တည္မႈမွာ ခက္ခဲၾကပ္တည္းလာသျဖင့္ ရဟန္းဘ၀ ေနရသည္မွာ မလြယ္လွေၾကာင္း ေတြးျမင္လာၾက၏။ ပုထုဇင္ရဟန္းမ်ား ျဖစ္ေနၾကသျဖင့္လည္း ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈမ်ားအေပၚ ေတာင့္တမႈမ်ားလည္း ရွိေကာင္းရွိႏုိင္ၾက၏။ ရဟန္းဘ၀ အခက္အခဲကုိ လူ႔ေလာက၏ ခဏတာ သာယာမႈမ်ားႏွင့္ ယွဥ္တဲြကာ လူ႔ေဘာင္ေလာကသည္သာ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္သမွ် ကုိယ္က်င့္သိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ေစာင့္ထိန္းရင္း အျခားကုသုိလ္ တရားမ်ားအားလည္း ပုိမုိႀကိဳးစားႏုိင္သည့္ ဘ၀ျဖစ္သည္ဟု ထင္ေနၾကျပန္၏။ ျမင့္ရာမွက်လ်င္ ပုိ၍နာတတ္သျဖင့္ မထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ဘဲ ရဟန္းဘ၀၌ ေနသည္ထက္စာလ်င္ လူ႔ေဘာင္ေလာကမွာပင္ ငါးပါးသီလေလး လုံေအာင္ထိန္းၿပီး တတ္ႏုိင္သမွ် ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား ျပဳျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံးဟု ယူဆၿပီး လူ႔ဘ၀ကုိ ေျပာင္းလုိေနၾက၏။ လူေဘာင္ေလာကသားမ်ားက ရဟန္းဘ၀ကုိ အားက်ေနၾကသကဲ့သုိ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း လူ႔ေဘာင္ေလာကကုိ အားက်ေနၾကျပန္၏။ မည္သည့္ဘ၀သည္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ပုိမုိႀကိဳးစား အားထုတ္ႏုိင္သည့္ ဘ၀ျဖစ္သည္ကုိ အသီးသီးေသာ မိမိတုိ႔က်င္လည္ရာ လက္ရွိအေျခအေနမ်ားျဖင့္ ခ်ိန္ထုိးေနၾက၏။

စင္စစ္ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မည္သည့္ဘ၀မွာပင္ ရွိရွိ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈသည္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ႏုိင္သူမ်ား အတြက္သာ ျဖစ္၏။ ရဟန္းျဖစ္ေနေသာ္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ မလုပ္လွ်င္ ရဟန္းဘ၀သည္ ကုသုိလ္မရႏုိင္သည့္ ဘ၀ျဖစ္ၿပီး လူျဖစ္ေနေသာ္လည္း မေကာင္းမႈကုိေရွာင္ၿပီး ေကာင္းမႈကုိ ေဆာင္ထားလွ်င္ လူ႔ဘ၀သည္ ကုသုိလ္ရႏုိင္သည့္ ဘ၀ျဖစ္၏။ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ ရရွိထားသည့္ ဘ၀ကုိ တန္ဘုိးရွိေအာင္ အသုံးခ်ရင္း ရရွိထားသည့္ အေနအထားမ်ားျဖင့္ ရႏုိင္သမွ် ကုသုိလ္တရားမ်ားအား ႀကိဳးစားပြားမ်ားႏုိင္လွ်င္ ထုိဘ၀သည္ အျမတ္ဆုံးဘ၀၊ အေကာင္းဆုံးဘ၀၊ ကုသုိလ္အရဆုံး ဘ၀သာျဖစ္၏။ ရရွိထားသည့္ ဘ၀တြင္ ေကာင္းမႈမျပဳဘဲ ေနပါက ရဟန္းဘ၀ ရထားေသာ္လည္း ကုသုိလ္မရ၊ အကုသုိလ္မ်ားျဖင့္သာ ရွိေနၾကမည္သာ ျဖစ္၏။

ဗုဒၶျမတ္စြာ သာ၀တၳိျပည္၊ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္တြင္ သီတင္းသုံးေနစဥ္အခါက သုဘအမည္ရွိသည့္ လုလင္တစ္ေယာက္ ဘုရားထံေရာက္လာၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ထားေတာ္မူသည့္ စကားမ်ားရွိ၏။ သုဘလုလင္က ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား “အရွင္ေဂါတမ… အခ်ိဳ႕ပုဏၰားတုိ႔သည္ လူ၀တ္ေၾကာင္သည္သာလွ်င္ နည္းလမ္းမွန္ေသာ ကုသုိလ္တရားကုိ ျပည့္စုံေစႏုိင္ၿပီး ရဟန္းသည္ နည္းလမ္းမွန္သည့္ ကုသုိလ္တရားကုိ မျပည့္စုံေစႏုိင္ဟု ေျပာဆုိၾကပါသည္၊ အရွင္ေဂါတမအေနျမင့္ ဤေျပာဆုိခ်က္ကုိ မည္သုိ႔ျမင္ပါသနည္း…”ဟု ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။

ျမတ္ဗုဒၶက “လုလင္ ဤေနရာ၌ ငါဘုရားသည္ တစ္ဖက္သက္အေနျဖင့္ ေဟာၾကားျခင္းကုိ မျပဳလုိေပ၊ ခဲြျခားေ၀ဘန္၍သာ ေဟာၾကားေပးရမည္ ျဖစ္၏၊ လုလင္ ငါဘုရားသည္ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မွားေသာအက်င့္ကုိ က်င့္မည္ဆုိပါက မည္သုိ႔ေသာ သူတုိ႔၏ အက်င့္ကုိမွ် ခ်ီးက်ဴးမႈကုိ မျပဳႏုိင္ေပ၊ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မွားေသာအက်င့္ကုိ က်င့္ပါက ကုသုိလ္တရားႏွင့္ မျပည့္စုံႏုိင္ၾကေပ၊ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ မွန္ေသာအက်င့္ကုိ က်င့္ႀကံပါက ခ်ီးက်ဴးမည္ျဖစ္ၿပီး ထုိမွန္ေသာ အက်င့္ကုိ က်င့္ျခင္းေၾကာင့္ နည္းလမ္းမွန္သည့္ ကုသုိလ္တရားႏွင့္ ျပည့္စုံႏုိင္ေပ၏…” စသည္ျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူ၏။

ဆက္လက္၍ သုဘလုလင္က “အရွင္ဘုရား.. ႀကီးက်ယ္မ်ားျပားသည့္ ျပဳဖြယ္ေ၀ယ်ာ၀စၥ၊ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥ၊ အလြန္ႀကီးက်ယ္သည့္ ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ကိစၥ စသည္ ရွိေနၾကသည့္ အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူ႔ေဘာင္၌ ေနေသာ သူတုိ႔၏ အလုပ္သည္ ႀကီးက်ယ္ေသာ အက်ိဳးရွိၿပီး အနည္းငယ္သာ ေၾကာင့္ၾကစုိက္ဖြယ္၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥရွိသည့္ ရဟန္းေဘာင္၌ ေနေသာသူတုိ႔၏ အလုပ္သည္ နည္းေသာအက်ိဳးရွိေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ပုဏၰားတုိ႔က ဆုိၾကပါသည္၊ အရွင္ေဂါတမအေနျဖင့္ ဤေျပာဆုိယူဆခ်က္ကုိ မည္သုိ႔ျမင္ပါသနည္း…”ဟု ထပ္မံ ေမးေလွ်ာက္ျပန္၏။

ျမတ္ဗုဒၶက “လုလင္ ဤေနရာ၌ ငါဘုရားသည္ တစ္ဖက္သက္အေနျဖင့္ ေဟာၾကားျခင္းကုိ မျပဳလုိေပ၊ ခဲြျခားေ၀ဘန္၍သာ ေဟာၾကားေပးရမည္ ျဖစ္၏၊ လုလင္ ႀကီးက်ယ္မ်ားျပားသည့္ ျပဳဖြယ္ေ၀ယ်ာ၀စၥ၊ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ျပဳဖြယ္ကိစၥ၊ အလြန္ႀကီးက်ယ္သည့္ ေၾကာင့္ၾကဖြယ္ကိစၥ စသည္ ရွိေနၾကသည့္ အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူ႔ေဘာင္၌ ေနေသာ သူတုိ႔၏ အလုပ္သည္ အကယ္၍ ခၽြတ္ယြင္းေနသည္ရွိေသာ္ အနည္းငယ္သာ အက်ိဳးရွိႏုိင္ၿပီး ထုိသူတုိ႔၏ အလုပ္သည္ အျပစ္ကင္းၿပီး ၿပီးျပည့္စုံလွ်င္ ႀကီးက်ယ္ေသာ အက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစ၏၊ ထုိ႔အတူ အနည္းငယ္သာ ေၾကာင့္ၾကစုိက္ဖြယ္၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥရွိသည့္ ရဟန္းေဘာင္၌ ေနေသာသူတုိ႔၏ အလုပ္သည္ အကယ္၍ ခၽြတ္ယြင္းေနသည္ရွိေသာ္ အနည္းငယ္သာ အက်ိဳးရွိႏုိင္ၿပီး ထုိသူတုိ႔၏ အလုပ္သည္ အျပစ္ကင္းၿပီး ၿပီးျပည့္စုံလွ်င္ကား ႀကီးက်ယ္ေသာ အက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္ေပ၏..” စသည္ျဖင့္ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူ၏။ ဤကား သုဘလုလင္ႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔၏ လူ႔ေဘာင္ေလာက၊ ရဟန္းေလာကႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းသည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ား၊ ကုသုိလ္အက်ိဳး ႀကီးမႀကီးႏွင့္ ဆက္စပ္သည့္ အေမးအေျဖမ်ားမွာ တစ္စိပ္တစ္ေဒသ ျဖစ္၏။

ဤ၌ ျမတ္ဗုဒၶအလုိအရ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အက်ိဳးႀကီးမႈ၊ မႀကီးမႈ ျပည့္စုံမႈ မျပည့္စုံမႈသည္ မိမိတုိ႔ လက္ရွိရရွိထားသည့္ ဘ၀ေပးအေျခအေနမ်ားႏွင့္ မသက္ဆုိင္ဘဲ လူျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းျဖစ္ေစ ျဖစ္ေနရသည့္ ဘ၀အေျခအေနတြင္ မိမိတုိ႔ လုပ္ေဆာင္ေနသည့္ အလုပ္မ်ား၊ လုပ္ရပ္မ်ားႏွင့္သာ သက္ဆုိင္ေၾကာင္း နားလည္သေဘာေပါက္ ႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ မည္သည့္ဘ၀တြင္ရွိရွိ ျပဳဖြယ္ကိစၥနည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ မိမိတုိ႔လုပ္သည့္ အလုပ္သည္ အျပစ္ကင္းၿပီး ခၽြတ္ယြင္းမႈ မရွိသည့္ အလုပ္ျဖစ္ပါက ကုသုိလ္အျဖစ္လြယ္ကာ အက်ိဳးႀကီးသည့္ အလုပ္ျဖစ္ၿပီး အျပစ္ႏွင့္တကြ မွားယြင္းသည့္ အလုပ္ျဖစ္ပါက ကုသုိလ္အျဖစ္နည္းကာ အက်ိဳးေပးနည္းသည့္ အလုပ္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သတိျပဳႏုိင္မည္ ျဖစ္၏။ ျပဳဖြယ္ကိစၥနည္းသည့္ ရဟန္းဘ၀ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္ေဆာင္သည့္ အလုပ္သည္ မွားယြင္းသည့္ အလုပ္ျဖစ္ပါက ကုသုိလ္မျဖစ္ႏုိင္ဘဲ အက်ိဳးမဲ့ ျဖစ္ေစႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ျပဳဖြယ္ကိစၥမ်ားသည့္ လူ႔ဘ၀ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း လုပ္သမွ် အလုပ္သည္ အျပစ္ကင္းၿပီး မွန္ကန္ေနပါက ကုသုိလ္အျဖစ္လြယ္ကာ အက်ိဳးေက်းဇူး ႀကီးႏုိင္ေၾကာင္း စဥ္းစားဆင္ျခင္ ႏုိင္ေပ၏။

မွန္၏။ လူ႔ေလာကႏွင့္ယွဥ္လ်င္ ရဟန္းဘ၀သည္ ျပဳဖြယ္ကိစၥ အလြယ္နည္းပါးလွ၏။ ျပဳဖြယ္ကိစၥ နည္းပါးသည္ဆုိရာတြင္ အိမ္ရာတည္ေထာင္ လူ႔ေဘာင္သားမ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည့္ လူမႈကိစၥမ်ား နည္းပါးသည္ကုိသာ ဆုိလုိ၏။ ရဟန္းမ်ား ျပဳလုပ္ရမည့္ ကိစၥမ်ားကား မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ မ်ားျပား၏။ က်င့္ႀကံမႈမ်ား၊ ေစာင့္ထိန္းမႈမ်ား၊ ပြားမ်ားမႈမ်ား စသည္ျဖင့္ လူေဘာင္ေလာကသားမ်ား မလုပ္ႏုိင္သည့္ အလုပ္မ်ားသည္ အမွန္အလုပ္လုပ္ေနသည့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအဖုိ႔ အခ်ိန္မလုံေလာက္လွေပ။ စင္စစ္ မည္သုိ႔ပင္ ေလာကီကိစၥမ်ား နည္းပါးေနပါေသာ္လည္း ရဟန္းကိစၥမ်ား မလုပ္ပါက ရဟန္းဘ၀သည္လည္း ကုသုိလ္အျဖစ္နည္းသည့္ ဘ၀ပင္ျဖစ္၏။ နည္းရမည့္ ကိစၥမ်ားကုိ မ်ားေနၾကလွ်င္လည္း ကုသုိလ္အျဖစ္ နည္းေနျပန္၏။ အခ်ိဳ႕ရဟန္းေတာ္မ်ားရွိ၏။ ရဟန္းအလုပ္မလုပ္ျဖစ္ဘဲ လူအလုပ္မ်ား လုိက္လုပ္ေနမိသျဖင့္ လူေလာက္ပင္ ကုသုိလ္မျဖစ္ဘဲ ရွိေနၾက၏။ ပုိဆုိးသည္မွာ ကုသုိလ္မရသည့္အျပင္ သကၤန္း၀တ္ျဖင့္ ရဟန္းအလုပ္မလုပ္ဘဲ လူအလုပ္မ်ား လုပ္ေနေသာေၾကာင့္ အကုသုိလ္အျပစ္မ်ား ပုိမုိျဖစ္ပြားေနသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ ျမင့္ရာမွက်လ်င္ ပုိၿပီးနာရမည့္ အလုပ္မ်ားျဖင့္ အကုသုိလ္အျပစ္မ်ားသာ အျဖစ္မ်ားေနၾက၏။ ဤသည္မွာ ျပဳဖြယ္ကိစၥနည္းသည့္ ရဟန္းဘ၀တြင္ ရွိေနေသာ္လည္း ရဟန္းအလုပ္မလုပ္သျဖင့္ ကုသုိလ္အျဖစ္နည္းကာ အကုသုိလ္ အျဖစ္မ်ားေနသည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္၏။

လူ႔ေဘာင္ေလာကတြင္လည္း အခ်ိဳ႕လူမ်ားသည္ လူမႈကိစၥမ်ား မည္မွ်ပင္ မ်ားျပားေနေသာ္လည္း လုပ္သမွ် အလုပ္မ်ားတြင္ အျပစ္ကင္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိၾက၏။ အလုပ္မ်ားေသာ္လည္း အက်င့္မမွားေစဘဲ သတိထားကာ လုပ္ေဆာင္ၾက၏။ ေလာကီအလုပ္မ်ားလုပ္ရင္း ဘ၀သံသရာ ေကာင္းမႈအထုပ္မ်ားကုိလည္း ထုတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾက၏။ ေလာကီအလုပ္မ်ား မည္မွ်ပင္ မ်ားျပားေနေသာ္လည္း သရဏဂုံႏွင့္ ငါးပါးသီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းရင္း စြမ္းႏုိင္သမွ် ဒါနႏွင့္ သမထအလုပ္၊ ၀ိပႆနာ ဘာ၀နာ အလုပ္မ်ားကုိ မျပတ္လုပ္ေဆာင္ၾက၏။ ထုိသူမ်ားသည္ ေလာကီအလုပ္မ်ားေသာ္လည္း ကုသုိလ္ေရးတြင္လည္း မနားသျဖင့္ ကုသုိလ္တရားမ်ား အျဖစ္မ်ားၾက၏။ လူ႔ေဘာင္ေလာကတြင္ ရွိေသာ္လည္း အကုသုိလ္အျဖစ္နည္းကာ ကုသုိလ္အျဖစ္မ်ားသူမ်ား ျဖစ္ေနၾက၏။ ဤသည္မွာ ျပဳဖြယ္ကိစၥ မ်ားျပားလွသည့္ လူ႔ေဘာင္ေလာကတြင္ ရွိေနေသာ္လည္း လုပ္သမွ် အလုပ္မ်ားတြင္ ခၽြတ္ေခ်ာ္မွားယြင္းမႈမရွိ၊ အျပစ္ကင္းေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနသျဖင့္ အကုသုိလ္အျဖစ္နည္းကာ ကုသုိလ္အျဖစ္မ်ားေနသည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္၏။

ဆုိလုိသည္မွာ ျပဳဖြယ္ကိစၥမ်ားသည့္ လူေဘာင္ေလာကရွိ လူျဖစ္ေစ၊ ျပဳဖြယ္ကိစၥနည္းသည့္ ရဟန္းေဘာင္တြင္ ရွိေနသည့္ ရဟန္းျဖစ္ေစ လုပ္သမွ် အလုပ္မ်ားတြင္ အမွားနည္းၿပီး ခၽြတ္ယြင္းမႈမရွိဘဲ အျပစ္ကင္းစင္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္လွ်င္ ကုသိုလ္အျဖစ္မ်ားႏုိင္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ ရရွိေနသည့္ ဘ၀တြင္ လုပ္သမွ်အလုပ္မ်ား၌္ အျပစ္ကင္းေအာင္၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္သာ ႀကိဳးစားၾကရန္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိသုိ႔သာ လုပ္ႏုိင္မည္ဆုိလွ်င္ လူ႔ဘ၀သည္လည္း ကုသုိလ္အျဖစ္မ်ားၿပီး ရဟန္းဘ၀သည္လည္း အကုသိုလ္အျဖစ္နည္းကာ ကုသုိလ္အျဖစ္မ်ားႏုိင္မည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိစၥမ်ားမႈ မမ်ားမႈျဖင့္ သတ္မွတ္ၾကသည့္ လူ႔ဘ၀၊ ရဟန္းဘ၀ဟူသည့္ သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ အခ်ည္းႏွီးကိစၥမ်ား၌ အလုပ္မ်ားေနလွ်င္ လူျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းျဖစ္ေစ ကုသုိလ္အျဖစ္နည္းသူမ်ား ျဖစ္ေနမည္ ျဖစ္ၿပီး အျပစ္ကင္းကာ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္ နည္းသည့္ အလုပ္မ်ားလုပ္ေနပါက ကုသုိလ္အျဖစ္မ်ားသူမ်ား ျဖစ္ေနၾကမည္သာ ျဖစ္ပါသျဖင့္ သူ႔ကုိယ္အားက် ကုိယ့္သူအားက်ေနသည္ထက္ ရရွိေနသည့္ ဘ၀တြင္သာ အကုသုိလ္အျဖစ္နည္းၿပီး ကုသိုလ္အျဖစ္မ်ားေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းသာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါေၾကာင္း၊ လူျဖစ္ေစ ရဟန္းျဖစ္ေစ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈသည္ လုပ္ႏုိင္သူမ်ားအတြက္သာ ျဖစ္သျဖင့္ ျဖစ္သမွ် ဘ၀၊ ရသမွ် အေျခအေနတြင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ရသမွ်စုျခင္းသည္သာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါေၾကာင္း သတိေပးစကား ေျပာၾကားလုိက္ရေပေတာ့၏။ အားလုံး အျပစ္ကင္းသည့္ အလုပ္မ်ားျဖင့္ ကုသုိလ္အျဖစ္ မ်ားႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

သိၾကားမင္း နတ္သက္ဆက္သြားျခင္းအေၾကာင္း…

Q. အရွင္ဘုရား… တပည့္ေတာ္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ တရားေတာ္ကုိ နာတဲ့အခါ သိၾကားမင္းဟာ နတ္သက္ေၾကြခါနီး ဘုရားရွင္ထံ သြားေရာက္ၿပီး ေမးခြန္းမ်ားေမးလုိ႔ တရားနာလုိက္တာ တရားနာေနရင္းနဲ႔ပဲ နတ္သက္ေၾကြကာ နတ္သက္အသစ္နဲ႔ လက္ရွိသိၾကားရာထူးကုိ ျပန္ရလုိ႔ ႏွစ္ဘ၀တရား နာခဲ့ရေၾကာင္း မွတ္သားရပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ သိခ်င္တာက သိၾကားမင္းေမးတဲ့ ေမးခြန္းေတြနဲ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ေျဖၾကားခ်က္ေတြကုိ သိခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား..
မနီနီမာ

A. မဂၤလာပါ… ေမးခြန္းရွင္ရဲ႕ အေမးကုိ တိတိက်က် ေျဖေပးႏုိင္ဖုိ႔ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ တရားကုိ နာၾကည့္တဲ့အခါမွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဣႏၵသာလလုိဏ္ဂူမွာ သီတင္းသုံးေနတဲ့အခ်ိန္ သိၾကားမင္းေရာက္လာၿပီး ေမးခြန္းေတြေမးကာ တရားနာတဲ့အေၾကာင္း သိခြင့္ရလုိက္ပါတယ္။ ဣႏၵသာလဂူမွာ ေဟာတဲ့တရားေတာ္ဆုိရင္ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဒီဃနိကာယ္၊ မဟာ၀ဂၢ သံယုတ္မွာပါတဲ့ သကၠပဥႇသုတ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပါဠိေတာ္မူရင္းမွာပါတဲ့ အေမးအေျဖေတြကုိ ေရတြက္ၾကည့္လုိက္တဲ့အခါ (၁၄)ခ်က္မဟုတ္ဘဲ (၁၂)ခ်က္ပဲ ေတြ႕ရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေမးခြန္းေတြက ေပါင္းေမးထားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခဲြလုိက္ရင္ေတာ့ (၁၄) ခ်က္ျဖစ္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာေတာ့ ပါဠိေတာ္ မူရင္းမွာပါတဲ့ သိၾကားမင္းနဲ႔ ဘုရားရွင္တုိ႔အေမးအေျဖ (၁၂)ခ်က္ကုိပဲ အက်ဥ္းခ်ဳံ႕ၿပီး ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

သိၾကားမင္းအေမး… (၁)
“အရွင္ဘုရား ေလာကရွိ လူနတ္ျဗဟၼာ အသုရာႏွင့္ နဂါးဂႏၶဗၺစသူတုိ႔ဟာ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ရန္ၿငိဳးကင္းၾကေစဖုိ႔၊ ဒဏ္ထားျခင္းကင္းၾကေစဖုိ႔၊ ရန္ကင္းၾကေစဖုိ႔၊ စိတ္ဆင္းရဲျခင္းကင္းၾကေစဖုိ႔၊ အမ်က္ထြက္ျခင္းကင္းၾကေစဖုိ႔ စသျဖင့္ လုိလားေတာင့္တၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ လုိလားေတာင့္တ ၾကေပမယ့္လည္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ရန္ၿငိဳးေတြဖဲြ႕ၾက၊ ဒဏ္ခတ္ၾက၊ ရန္ျပဳၾက၊ စိတ္ဆင္းရဲေအာင္လုပ္ၾက၊ အမ်က္ထြက္ေအာင္ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိေတာင္တေပမယ့္ ေတာင့္တတုိင္း ျဖစ္မလာတာဟာ ဘယ္လုိအေႏွာင္အဖဲြ႕ေၾကာင့္ပါလဲဘုရား…“
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“နတ္တုိ႔အရွင္ သိၾကားမင္း ပုဂၢိဳလ္သတၱ၀ါေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး သိၾကားမင္းေျပာတဲ့ ဆႏၵမ်ားနဲ႔ လုိလားေတာင့္တေပမယ့္ သူတုိ႔လုိလားေတာင့္တတုိင္း ျဖစ္မလာရတာဟာ သူတုိ႔သႏၲာန္မွာ ရွိေနၾကတဲ့ ဣႆာမစၧရိယ သံေယာဇဥ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဣႆဆုိတာ သူတပါးအေပၚမနာလုိျခင္းျဖစ္ၿပီး မစၧရိယဆုိတာကေတာ့ မိမိမွာရွိတဲ့အရာေတြမွာ ၀န္တုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္“

သိၾကားမင္းအေမး… (၂)
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီဣႆာမစၧရိယတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံအေၾကာင္းတရား၊ တုိးတက္ျဖစ္ပြားရာ အေၾကာင္းတရား၊ ထင္ရွားျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းတရား၊ စတင္ျဖစ္ေပၚရာ အေၾကာင္းတရားဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရၿပီး ဘယ္လုိတရားမ်ားရွိရင္ ဒီဣႆာမစၧရိယ ျဖစ္တတ္ၿပီး ဘယ္လုိတရားမ်ား မရွိပါက ဒီတရားမ်ား မျဖစ္တတ္ပါလဲဘုရား…“
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“နတ္တုိ႔အရွင္ သိၾကားမင္း ခ်စ္ျခင္း မုန္းျခင္းဆုိတဲ့ သေဘာတရားဟာ ဒီဣႆာမစၧရိယတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံစတင္ျဖစ္ေပၚရာျဖစ္ၿပီး ထင္ရွားတိုးတက္ရာလည္း ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒီခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းရွိရင္ ဣႆာမစၧရိယ ရွိတတ္ၿပီး၊ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းမရွိရင္ေတာ့ ဣႆာမစၧရိယလည္း မရွိတတ္ပါဘူး“

သိၾကားမင္းအေမး… (၃)
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းတုိ႔ရဲ႕ အေျခခံစတင္ျဖစ္ေပၚရာနဲ႔ ထင္ရွားတုိးတက္ရာတုိ႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရၿပီး ဘယ္လုိအရာက ဒီခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ျဖစ္မျဖစ္ကုိ ဖန္တီးေပးတယ္ဆုိတာ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား…“
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း လုိခ်င္္ျခင္း ဆႏၵေၾကာင့္ ဒီခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းတုိ႔ စတင္ျဖစ္ေပၚ တုိးတက္ျပန္႔ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒီလုိခ်င္ျခင္းဆႏၵရွိရင္ ခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္း ရွိတတ္ကာ လုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵမရွိရင္ေတာ့ ဒီခ်စ္ျခင္းမုန္းျခင္းလည္း မရွိတတ္ပါဘူး“

သိၾကားမင္းအေမး… (၄)
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီလုိခ်င္ျခင္းဆႏၵရဲ႕ အေျခခံစတင္ျဖစ္ေပၚျခင္းနဲ႔ တုိးတက္ထင္ရွားျခင္းတုိ႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရၿပီး ဘယ္အရာက ဒီလုိခ်င္ျခင္းဆႏၵ ျဖစ္မျဖစ္ကုိ ဖန္တီးေပးပါလဲဘုရား…“
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ေၾကာင့္ ဒီလုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵတုိ႔ စတင္ျဖစ္ေပၚ တုိးတက္ျပန္႔ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ရွိရင္ လုိခ်င္ျခင္း ဆႏၵရွိတတ္ကာ ၀ိတက္မရွိပါက ဆႏၵလည္း မရွိတတ္ပါဘူး…“

သိၾကားမင္းအေမး… (၅)
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ရဲ႕ အေျခခံစတင္ျဖစ္ေပၚရာနဲ႔ တုိးတက္ထင္ရွားရာတုိ႔ဟာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚၿပီး ဘယ္အရာမ်ားက ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္ ျဖစ္မျဖစ္ကုိ ဖန္တီးေပးပါလဲဘုရား…“
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း သံသရာခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ တဏွာ မာန ဒိ႒ိဆုိတဲ့ ပပဥၥတရားအစုေၾကာင့္ ဒီႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္တုိ႔ စတင္ျဖစ္ေပၚ တုိးတက္ျပန္႔ပြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒီသံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ ပပဥၥတရားမ်ားရွိရင္ ၀ိတက္ရွိတတ္ကာ ပပဥၥတရားမ်ား မရွိပါက ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္လည္း မရွိတတ္ပါဘူး…“

သိၾကားမင္းအေမး… (၆)
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ ဘယ္လုိအက်င့္မ်ိဳးကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရင္ ဒီသံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ ပပဥၥတရားမ်ား ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစၿပီး နိဗၺာန္သုိ႔ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္သည္မည္ပါလဲဘုရား…“
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း ၀မ္းေျမာက္ျခင္းဟူေသာ ေသာမနႆ၊ ႏွလုံးမသာျခင္းဟူေသာ ေဒါမနႆ၊ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္းဟူေသာ ဥေပကၡာလုိ႔ေခၚတဲ့ ခံစားျခင္း ေ၀ဒနာကမၼ႒ာန္းကုိ က်င့္ႀကံပြားမ်ား အားထုတ္ႏုိင္ပါက ဒီသံသရာ ခ်ဲ႕ထြင္တတ္တဲ့ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိဆုိတဲ့ ပပဥၥတရားမ်ားကုိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေစၿပီး နိဗၺာန္သုိ႔ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္ကုိ က်င့္ရာေရာက္ပါတယ္။ ၀မ္းေျမာက္ျခင္း ေသာမနႆမွာလည္း မွီ၀ဲအပ္တဲ့ ေသာမနႆ မမွီ၀ဲအပ္တဲ့ ေသာမနႆလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိၿပီး ဒီေသာမနႆကုိ အမွီျပဳျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္တရား တုိးပြားၿပီး ကုသုိလ္တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္ပါက အဲဒီေသာမနႆကုိ မမွီ၀ဲအပ္ဘဲ၊ ဒီေသာမနႆကုိ အမွီျပဳျခင္းေၾကာင့္ မိမိမွာ အကုသုိလ္တရားမ်ား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္တရားမ်ား တုိးပြားပါက အဲဒီေသာမနႆကုိ မွီ၀ဲအပ္ပါတယ္။ ႀကံစည္ျခင္း ၀ိတက္၊ သုံးသပ္ျခင္း ၀ိစာရႏွင့္ တကြျဖစ္တဲ့ ဒီ၀မ္းေျမာက္ျခင္းမွာ ၀ိတက္၀ိစာရမရွိတဲ့ ၀မ္းေျမာက္ျခင္းက ပုိၿပီးျမတ္ပါတယ္။

သိၾကားမင္းအေမး… (၇)
“အရွင္ဘုရား… ဘယ္လုိအက်င့္မ်ိဳးကုိ က်င့္တဲ့ရဟန္းဟာ ပါတိေမာကၡသံ၀ရ သီလကုိ က်င့္တယ္လုိ ေခၚဆုိႏုိင္ပါသလဲဘုရား…”
ဘုရားရွင္အေျဖ…
“သိၾကားမင္း… ကိုယ္အက်င့္ (ကာယသမာစာရ)၊ ႏႈတ္အက်င့္ (၀စီသမာစာရ)၊ ရွာမွီးျခင္း (ပရိေယသန) ဆုိတဲ့ တရားသုံးပါးမွာ မွီ၀ဲအပ္တဲ့ ကုိယ္အက်င့္၊ ႏႈတ္အက်င့္၊ ရွာမွီးျခင္းနဲ႔ မမွီ၀ဲအပ္တဲ့ ကုိယ္အက်င့္၊ ႏႈတ္အက်င့္၊ ရွာမွီးျခင္းလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးစီရွိၿပီး ဒီတရားေတြကုိ မွီ၀ဲျခင္းေၾကာင့္ မိမိသႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္တရား တုိးပြားၿပီး ကုသုိလ္တရား ဆုတ္ယုတ္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီတရားကုိ မမွီ၀ဲသင့္ဘဲ ဒီတရားေတြ မွီ၀ဲျခင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္တရားတုိးပြားၿပီး အကုသုိလ္တရား ဆုတ္ယုတ္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီတရားကုိ မမွီ၀ဲသင့္ပါဘူး။ ဒီလုိ မွီ၀ဲသင့္တာကုိ မွီ၀ဲၿပီး မမွီ၀ဲသင့္တာကုိ မမွီ၀ဲဘဲ က်င့္ႀကံေနထုိင္တဲ့ ရဟန္းကုိ ပါတိေမာကၡသံ၀ရ သီလကုိ က်င့္တဲ့ရဟန္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္…”

သိၾကားမင္းအေမး… (၈)
“အရွင္ဘုရား… ဘယ္လုိအက်င့္မ်ိဳးကုိ က်င့္တဲ့ရဟန္းဟာ ဣၿႏၵိယသံ၀ရ (ဣေျႏၵေစာင့္စည္းျခင္း) သီလကုိ က်င့္တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္ပါသလဲဘုရား..”
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း… မ်က္စိနဲ႔ သိအပ္တဲ့ အဆင္းအာ႐ုံ၊ နားနဲ႔ သိအပ္တဲ့ အသံအာ႐ုံ၊ ႏွာေခါင္းနဲ႔ သိအပ္တဲ့ အနံ႔အာ႐ုံ၊ လွ်ာနဲ႔ သိအပ္တဲ့ အရသာအာ႐ုံ၊ ကိုယ္နဲ႔ သိအပ္တဲ့ အေတြ႕အထိအာ႐ုံ၊ စိတ္နဲ႔ သိအပ္တဲ့ သေဘာတရားအာ႐ုံ (ဓမၼာရုံ) တုိ႔မွာ မွီ၀ဲအပ္တဲ့ အာ႐ုံ၊ မမွီ၀ဲအပ္တဲ့ အာ႐ုံလုိ႔ အာ႐ုံတစ္ခုစီမွာ ႏွစ္မ်ိဳးစီ ရွိၾကပါတယ္။ ဒီအာ႐ုံကုိ မီွ၀ဲတဲ့အတြက္ မိမိသႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္တရား ဆုတ္ယုတ္ၿပီး ကုသုိလ္တရား တုိးပြားမယ္ဆုိရင္ အဲဒီအာ႐ုံကုိ မွီ၀ဲအပ္ၿပီး မွီ၀ဲျခင္းေၾကာင့္ ကုသုိလ္တရားဆုတ္ယုတ္ၿပီး အကုသုိလ္တရား တုိးပြားမယ္ဆုိရင္ အဲဒါကုိ မမွီ၀ဲအပ္ပါဘူး။ ဒီလုိ မွီ၀ဲသင့္တာကုိ မွီ၀ဲၿပီး မမွီ၀ဲသင့္တာကုိ မမွီ၀ဲဘဲ က်င့္ႀကံေနထုိင္တဲ့ ရဟန္းကုိ ဣၿႏိၵယသံ၀ရသီလကုိ က်င့္တဲ့ရဟန္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္…”

သိၾကားမင္းအေမး… (၉)
“အရွင္ဘုရား… သမဏျဗာဟၼဏ (ရဟန္း၊ ပုဏၰား) အားလုံးဟာ တူေသာအဆုံးအမ၊ တူေသာအက်င့္၊ တူေသာအယူ၊ တူေသာၿပီးဆုံးရာ ရွိပါသလားဘုရား..”
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း. မရွိပါ…”

သိၾကားမင္းအေမး… (၁၀)
“အရွင္ဘုရား… ဘာေၾကာင့္ မရွိပါသလဲဘုရား…”
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း… ေလာကမွာ ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိၿပီး အဲဒီေျမာက္ျမားစြာရွိတဲ့ ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိပဲ သတၱ၀ါေတြဟာ စြဲလန္းၾက၊ အဲဒီဓာတ္ကုိပဲ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ စဲြလန္းၾကၿပီး ငါ့အယူသာမွန္တယ္၊ သူ႔အယူမွားတယ္၊ သူအယူဟာ အခ်ည္းႏွီးသာျဖစ္တယ္လုိ ဆုိေလ့ရွိၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း သမဏျဗဟၼဏအားလုံးဟာ တူေသာအဆုံးအမ၊ တူေသာအက်င့္၊ တူေသာ အယူ၊ တူေသာ ၿပီးဆုံးရာ မရွိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္…”

သိၾကားမင္းအေမး (၁၁)
“အရွင္ဘုရား… သမဏျဗာဟၼဏ အားလုံးဟာ ပ်က္စီးျခင္းကုိလြန္ေသာ မွီခုိအားထားရာ၊ ပ်က္စီးျခင္းကုိလြန္ေသာ ေယာဂကုန္ရာ၊ ပ်က္စီးျခင္းကုိလြန္ေသာ တရားအလုိ႔ငွါက်င့္ေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္၊ ပ်က္စီးျခင္းကုိ လြန္ေသာၿပီးဆုံးရာ ရွိပါသလားဘုရား…”
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း.. မရွိပါ..”

သိၾကားမင္းအေမး… (၁၂)
“အရွင္ဘုရား… ဘာေၾကာင့္ မရွိပါသလဲဘုရား…”
ျမတ္စြာဘုရားအေျဖ…
“သိၾကားမင္း တဏွာကုိ ကုန္ခမ္းေစတတ္တဲ့မဂ္နဲ႔ ကိေလသာမွ လြတ္ကုန္ေသာ ရဟန္းတုိ႔သာလွ်င္ ပ်က္စီးျခင္းကုိ လြန္ေသာ မွီခုိအားထားရာရွိကုန္၊ ပ်က္စီးျခင္းကုိ လြန္ေသာ ေယာဂကုန္ရာရွိကုန္၊ ပ်က္စီးျခင္းကုိလြန္ေသာ တရားအလုိ႔ငွါ ျမတ္ေသာအက်င့္ရွိကုန္၊ ပ်က္စီးျခင္းကုိလြန္ေသာ ၿပီးဆုံးရာ ရွိကုန္ၾကတဲ့အတြက္ သမဏျဗဟၼဏအားလုံး တစ္သမွတ္တမ္း အတူတူမရွိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္…”

ဒီအေမးအေျဖ တရားမ်ားကုိ နာၾကားၿပီးေနာက္ သိၾကားမင္းဟာ အက်ိဳးတရားေျခာက္ပါးကုိ ရရွိသြားၿပီး အလြန္းႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္စြာျဖင့္ ဘုရားရွင္ကုိ ခ်ီးက်ဴးေျပာဆုိခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္နဲ႔ေတြ႕ ေမးခြန္းေမးကာ တရားနာခြင့္ရလုိက္တဲ့ သိၾကားမင္း ရရွိသြားတဲ့ အက်ိဳးေျခာက္ပါးကေတာ့…
(၁) တရားနာေနရင္းပင္ အသက္သစ္တစ္ဖန္ ျပန္ရသြားျခင္း
(၂) လက္ရွိနတ္ဘုံမွ ေသဆုံးၿပီးတဲ့အခါမွာလည္း မေတြမေ၀ သတိရွိလ်က္ အလုိရွိတဲ့ ဘုံမွာ ျပန္ျဖစ္ႏုိင္ျခင္း
(၃) ယုံမွားေတြေ၀ျခင္းကင္းကာ သတိသမၸဇဥ္ႏွင့္ ယွဥ္လ်က္ ေသာတာပန္ အရိယာအျဖစ္ႏွင့္ေလ်ာ္စြာ ေနထုိင္ႏုိင္ျခင္း
(၄) အရိယာအျဖစ္ႏွင့္ ေကာင္းမြန္စြာေနထုိင္ရင္း အထက္မဂ္ျဖစ္သည့္ သကာဒါဂါမိမဂ္ကုိ ရသည့္အခါ လူ႔ဘ၀၌ ျပန္လည္မျဖစ္ေတာ့ျခင္း (ေသာတာပန္သည္ သုဂတိဘုံမ်ားျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘုံႏွင့္နတ္ျပည္၆ဘုံမွာ ျပန္ျဖစ္ႏုိင္)
(၅) လူ႔ျပည္လာေရာက္ၿပီး တရားနာရင္း လူ႔ဘုံမွ စုေတကာ ေသာတာပန္ အျဖစ္ျဖင့္ နတ္ျပည္၌ သိၾကားမင္း တစ္ဖန္ျပန္ျဖစ္ျခင္း
(၆) ေနာက္ဆုံးဘ၀တြင္ အကနိ႒ျဗာဟၼာဘုံတြင္ ျဖစ္ရျခင္း (ထုိဘုံမွပင္ နိဗၺာန္၀င္စံျခင္း) တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မွတ္ခ်က္။ အထက္ပါ ေျဖၾကားခ်က္မ်ားသည္ ပါဠိေတာ္ မူရင္းလာ အႏွစ္ခ်ဳပ္မ်ားျဖစ္ပါသည္။ ဒီအႏွစ္ခ်ဳပ္တြင္ မပါ၀င္သည့္ တရားေဟာဆရာေတာ္၏ ေဟာေျပာခ်က္အခ်ိဳ႕မွာ အ႒ကထာအဖြင့္မ်ား ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ ဒီအႏွစ္ခ်ဳပ္ကုိ ေထာက္ဆၾကည့္လွ်င္လည္း ႏွစ္ဘ၀တရားနာသည္မွာ ျဖစ္ႏုိင္ၿပီး ေမးခြန္း (၇)ခုေျမာက္မွာ ေ၀ဒနာနဲ႔ တဏွာကုိ သိကာ ေသာတာပန္ တည္သြားသည္ကုိလည္း ေထာက္ဆသိႏုိင္ပါသည္။

Read more »

အညြန္႔တုံးသူ…

“အညြန္႔တလူလူ တက္ေနတဲ့ သူ႔ဘ၀ကုိ သူ႔လုပ္ရပ္ေတြကပဲ ဖ်က္စီးပစ္လုိက္တာပါ၊ သူ႔ကုိယ္ကုိယ္သူ မထိန္းႏုိင္ေတာ့ ဘာမဟုတ္တဲ့ အရာေလးကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး မလုပ္သင့္တာကုိ လုပ္လုိက္မိတာေပါ့။ ခုေတာ့ သူ႔ဘ၀ဟာ သြားၿပီ… ဘာမွ အဖက္ဆယ္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး၊ ကုန္ကုန္ေျပာရရင္ သူ႔ဘ၀ဟာ အညြန္႔တုံးသြားတာပါပဲ၊ သူလုပ္ခဲ့တဲ့အလုပ္က သူ႔ကုိ အညြန္းတုံးသူတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေစခဲ့တာပါပဲ…”စသည္ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေနသည့္ ဘ၀မွ က်႐ႈံးသြားၿပီး ဘ၀တက္လမ္း ေမွးမွိန္သြားသည့္ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ အေၾကာင္းကုိ စိတ္မေကာင္းစြာနဲ႔ စာေရးသူကုိ ရင္လာဖြင့္သြားသည့္ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္၏ စကားသံအခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိမိတ္ေဆြ ျပန္သြားေသာ္လည္း သူခ်န္သြားသည့္ စကားမ်ားက စာေရးသူကုိ အေတြးနယ္ခ်ဲ႕ေစခဲ့၏။ အထူးသျဖင့္ သူေျပာသြားသည့္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ စကားႏွင့္ စပ္လ်ဥ္းၿပီး စဥ္းစားေနမိ၏။ “အညြန္႔”ဟူေသာ စကားကုိ လုိသလုိစဲြယူ ေတြးေနမိ၏။

“အညြန္႔တလူလူတက္သည္၊ အညြန္႔က်ိဳးသည္၊ အညြန္႔တုံးသည္”စသည္ျဖင့္ အသုံးျပဳၾကသည့္ ျမန္မာစကား အညြန္႔ဟူေသာ ေ၀ါဟာရသည္ အေကာင္းဘက္ကုိညြန္းၿပီး ေအာင္ျမင္မႈကုိ ကုိယ္စားျပဳေန၏။ ေလာကေ၀ါဟာရ အသုံးအားျဖင့္ ေကာင္းသည့္အဓိပၸါယ္ကုိ ေဆာင္ေန၏။ လူတစ္ေယာက္၏ တက္လမ္းကုိ အညြန္႔ဟု ရည္ညြန္းကာ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနျခင္းကုိပင္ ေအာင္ျမင္ေနသည္ဟု ဆုိၾက၏။ ထုိတက္ေနသည့္ အညြန္႔ကုိ မက်ိဳးေစရန္၊ တက္ေနသည့္ အညြန္႔ကုိ မတုံးေစရန္၊ ထုိအညြန္႔ကုိ ရွင္သန္ေနေစရန္ ၀ုိင္း၀န္းေစာင့္ေရွာက္ေလ့ ရွိၾက၏။ ဤသည္မွာ အညြန္႔ကုိ မတုံးေစလုိ၍ ျဖစ္ၿပီး အညြန္႔အေပၚ တြယ္တာေန၍ ျဖစ္၏။ ထုိအညြန္႔ ရွင္သန္ေနမႈကုိ လုိလားေန၍ ျဖစ္၏။ ေလာကသားတုိ႔ကား အညြန္႔ကုိ ရွင္သန္ေနေစ၏။ အညြန္႔ကုိ တြယ္တာေနေပ၏။

သုိ႔ေသာ္ ထုိအညြန္႔ကုိ မလုိလားသူမ်ား၊ အညြန္႔ကုိ မရွင္သန္ေစလုိသူမ်ား၊ အညြန္႔ကုိ တုံးေစလုိသူမ်ား၊ အညြန္႔ကုိ တုံးေအာင္ လုပ္ေနသူမ်ားကား ရွိေနျပန္၏။ ထုိသူတုိ႔သည္ အညြန္႔ရွင္သန္ေနမႈကုိ မလုိလားၾကေပ။ အားမေပးၾကေပ။ ထုိသူတုိ႔အျမင္ ေလာကသားတုိ႔ လုိလားၾကသည့္ အညြန္႔သည္ ၎တုိ႔အတြက္ အစစ္အမွန္ ၿငိမ္းခ်မ္းရာသုိ႔ သြားရာလမ္းတြင္ ဆူးေညာင့္ခလုပ္သာ ျဖစ္ေနေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အညြန္႔တက္ရန္ထက္ အညြန္ဖ်က္ရန္ အားထုတ္ၾက၏။ အညြန္႔ရွင္သန္ရန္ထက္ အညြန္႔တုံးရန္ ႀကိဳးစားၾက၏။ ထုိသုိ႔ ႀကိဳးစားသျဖင့္ အညြန္႔တုံးသြားလွ်င္ အညြန္႔တုံးသူအျဖစ္ ေက်ေက်နပ္နပ္ ခံယူၾက၏။ ထုိသူမ်ား၏ ရည္မွန္းခ်က္သည္ အညြန္႔ရွင္သန္ရန္မဟုတ္၊ အညြန္႔တုံးရန္ ျဖစ္၏။

သူတုိ႔အျမင္အရ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ပင္ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနသူမဟုတ္၊ အညြန္႔တုံးသူသာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္ကုိ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟု ေခၚေ၀ၚအသုံးျပဳၾက၏။ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟု အေခၚခံခဲ့ရ၏။ ဘုရားရွင္ကုိ အညြန္႔တုံးသူဟု သမုတ္ၾကသူမ်ားကား အျခားသူမ်ားမဟုတ္၊ ပရိဗုိဇ္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ မာဂ႑ိယပရိဗုိဇ္ႏွင့္ ဘာရဒြါဇတုိ႔ပင္ ျဖစ္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကု႐ုတုိင္း၊ ကမၼာသဓမၼ အမည္ရွိသည့္ နိဂုံးတြင္ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဘာရဒြါဇ ပုဏၰား၏ မီးတင္းကုတ္တြင္လည္း တရားေဟာခဲ့ရေသး၏။ တစ္ေန႔ ဘုရားရွင္ မရွိခုိက္ ဘာရဒြါဇ ပုဏၰားသည္ မိမိထံသုိ႔ ေရာက္လာေသာ မာဂ႑ိယပရိဗုိဇ္ႏွင့္ ဟုိဟုိဒီဒီ စကားမ်ား ေျပာဆုိျဖစ္ၾက၏။ သူတုိ႔ေျပာသည့္စကားမ်ားတြင္ ဗုဒၶအေၾကာင္းမ်ားလည္း ပါ၀င္၏။ ဗုဒၶသည္ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးႏွင့္ ျပည့္စုံသူျဖစ္ေၾကာင္းေျပာဆုိ၏။ ထုိအခါ မာဂ႑ိယက သူ႔အျမင္ေျပာရလွ်င္ ဗုဒၶသည္ အညြန္႔တုံးသူသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာ၏။ ထုိသူတုိ႔ေျပာေနၾကသည့္ စကားသံကုိ မီးတင္းကုတ္အျပင္မွ ျမတ္ဗုဒၶက ၾကားေတာ္မူ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး စကား၀ုိင္းအနီးသုိ႔ သြားေရာက္ကာ မာဂ႑ိယေျပာသည့္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ စကားကုိ ေထာက္ခံေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ဗုဒၶက “မာဂ႑ိယ မ်က္စိသည္ အဆင္း႐ူပါ႐ုံ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ႐ူပါ႐ုံ၌ ေပ်ာ္ပုိက္၏၊ ႐ူပါ႐ုံ၌ ႏွစ္ျခိဳက္၏၊ ထုိမ်က္စိကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆုံးမထားၿပီ၊ လုံေအာင္ျပဳထားၿပီ၊ ေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီ၊ ပိတ္ဆုိထားၿပီ၊ ထုိမ်က္စိကုိ ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းငွါလည္း တရားေဟာၿပီ စသည္ျဖင့္ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အညြန္႔တုံးသူ ျဖစ္သည္ဟု သင္ဆုိျခင္း ျဖစ္သည္မဟုတ္ေလာ၊ ထုိ႔အတူ နားသည္ အသံဟူေသာ သဒၵါရုံ၊ ႏွာေခါင္းသည္ အနံ႔ဟူေသာ ဂႏၶာ႐ုံ၊ လွ်ာသည္ အရသာဟူေသာ ရသာ႐ုံ၊ ကုိယ္သည္ အေတြ႕ဟူေသာ ေဗာ႒ဗၺာ႐ုံႏွင့္ စိတ္သည္ သေဘာတရားဟူေသာ ဓမၼ႐ုံ၌ ေမြ႕ေလ်ာ္၏၊ ေပ်ာက္ပုိက္၏၊ ႏွစ္ျခိဳက္၏၊ ထုိ နား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ဆုံးမထားၿပီ၊ လုံေအာင္ျပဳထားၿပီ၊ ေစာင့္ေရွာက္ထားၿပီ၊ ပိတ္ဆုိ႔ထားၿပီ၊ ထုိနား၊ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ကုိ ပိတ္ဆုိ႔ျခင္းငွါလည္း တရားေဟာၿပီ စသည္ျဖင့္ ဤအေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အညြန္႔တုံးသူ ျဖစ္သည္ဟု သင္ဆုိျခင္း ျဖစ္သည္မဟုတ္ေလာ”ဟု ေမးေတာ္မူ၏။ မာဂ႑ိယကလည္း “မွန္ပါ အရွင္ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူသည့္ အေၾကာင္းကုိပဲ ရည္ရြယ္ၿပီး အညြန္႔တုံးသူဟု ဆုိျခင္းျဖစ္ပါသည္ဘုရား..” (မာဂ႑ိယသုတ္) ဟု ေလွ်ာက္ထား၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အထက္ပါအတုိင္း မာဂ႑ိယ၏ စကားကုိ ေထာက္ခံကာ တရားစကား ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။ ဤစကားျဖင့္ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းျပေတာ္မူ၏။

ဤေနရာတြင္ အဓိကေျပာလုိသည္မွာ “အညြန္႔တုံးသူ”ဟူေသာ စကားႏွင့္စပ္လ်ဥ္းသည့္ အေၾကာင္းပင္ျဖစ္၏။ ေလာကသားမ်ားျမင္သည့္ အညြန္႔ႏွင့္ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျမင္သည့္ အညြန္႔မတူညီမႈကုိ ထင္ရွားေစလုိရင္းျဖစ္၏။ အရိယာသူေတာ္ေကာင္းမ်ား ဆုိလုိသည့္ အညြန္႔ကား ကိေလသာတရားမ်ား ျဖစ္၏။ ကိေလသာမ်ား ျဖစ္ပြားရာ အာ႐ုံတရား အညြန္႔မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ အာ႐ုံမ်ား ျဖစ္ပြားေစသည့္ အရာမ်ားႏွင့္ ထုိအရာမ်ား ေပ်ာ္ေမြ႕ရာမ်ားကုိ တုံးေအာင္ ျပဳလုပ္ေစလုိျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိအာ႐ုံမ်ား မျဖစ္ေပၚေစရန္၊ ဆက္ၿပီး ရွင္သန္တုိးတက္မႈ မရွိေစရန္ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ ဆုံးမၾကရန္၊ ပိတ္ဆုိ႔ၾကရန္၊ ေစာင့္ေရွာက္ၾကရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔သည္ ဖြင့္ထားလွ်င္၊ မထိန္းခ်ဳပ္ဘဲ လြတ္ထားလွ်င္ အဆင္း၊ အသံ၊ အန႔ံ၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ၊ သေဘာတရား ဟူေသာအာ႐ုံေနာက္သုိ႔ ပါသြားကာ အကုသုိလ္ အညြန္႔မ်ားသာ တက္တက္လာမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ထုိအညြန္႔မ်ား မျဖစ္ေစရန္၊ ထုိအညြန္႔မ်ား တုံးေစရန္ မိမိတုိ႔၏ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္ၾကရန္ ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ စင္စစ္ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းသုိ႔ တက္လွမ္းႏုိင္ေစရန္သည္ အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား ျမင္သည့္အျမင္ျဖင့္ ေလွ်ာက္လွမ္းရမည္သာ ျဖစ္၏။ အရိယာတုိ႔က အညြန္႔ကုိ တုံးေအာင္၊ အညြန္႔တုံးသူျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေစလုိၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း အညြန္႔မွန္သမွ် ျဖတ္ခုိင္ျခင္း ျဖစ္၏။

စင္စစ္ ေလာကသားမ်ား ျမင္သည့္အညြန္႔သည္ ပူေလာင္မႈႏွင့္ သံသရာ ရွည္မႈကုိ ျဖစ္ေစသည့္ သေဘာရွိ၏။ အညြန္႔တလူလူ တက္ေလေလ အပူဒုကၡေတြက တျဖည္းျဖည္း မ်ားေလေလ ျဖစ္ေပ၏။ အခန္႔မသင့္လွ်င္ ထုိအညြန္႔ေၾကာင့္ပင္ အမွားမ်ားစြာျဖင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာအထိ ဒုကၡေရာက္ေစတတ္၏။ တက္ေနသည့္ အညြန္႔မ်ားေၾကာင့္ပင္ မိမိကုိယ္ကုိ အမွားကုိ အမွန္ထင္၊ အမွန္ကုိ အမွားထင္ေစလွ်က္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ မာန စသည္မ်ားျဖင့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး မခဲြျခားႏုိင္ပဲ ျဖစ္ေစတတ္၏။ အညြန္႔တတ္ေနသည့္အခိုက္ သတိမစုိက္ႏုိင္လွ်င္ ထုိအညြန္႔အရွိန္ေၾကာင့္ မာန၀င္ကာ သူတစ္ပါးအေပၚ ႏုိင္ထက္စီးနင္း ျပဳက်င့္မိတတ္၏။ ေအာင္ျမင္မႈ ဂုဏ္ပကာသန၊ ရာထူးဌာနႏၲရဟူေသာ အညြန္႔မ်ားေၾကာင့္ က်င္လည္ရမည့္ ဘ၀သံသရာ မတုံးေစသည့္အျပင္ ပုိမုိ၍သာ ရွည္ၾကာေစတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရိယာမ်ားက ေလာကသားမ်ား ထင္ေနၾကသည့္ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနမႈကုိ မလုိလားၾကဘဲ ထုိအညြန္႔မ်ား တုံးေအာင္သာ ျပဳလုပ္လုိၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ေလာကသားတုိ႔က အညြန္႔တလူလူ ျဖစ္လုိၾကေသာ္လည္း အရိယာတုိ႔ကား အညြန္႔ကုိ တုံးေစလုိၾက၏။ အညြန္႔တုံးမွ သံသရာ ဆုံးမည္ျဖစ္သျဖင့္ အညြန္႔တုံးေအာင္ အားထုတ္ၾကျခင္းျဖစ္၏။ က်င့္ၾကံအားထုတ္မႈျဖင့္ အညႊန္႔တုံးေအာင္လုပ္ၿပီး အညြန္႔တုံးသူမ်ားအျဖစ္ ခံယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကျခင္းျဖစ္၏။

မွန္၏။ ဘ၀သံသရာ ခရီးကုိ သြားေနၾကသည့္ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ သံသရာအဆုံးျဖစ္သည့္ နိဗၺာန္သုိ႔ မေရာက္ႏုိင္ေသးသမွ် ဒုကၡပင္လယ္ ေ၀နၾကမည္ျဖစ္သျဖင့္ က်င္လည္ရသည့္အခုိက္တြင္ အနည္းငယ္မွ်ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ခံစားမႈဒုကၡမ်ား သက္သာမႈ ရႏုိင္ေစရန္ ကိေလသာ အျဖစ္နည္းေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္လွ၏။ ကိေလသာပါးေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္လွ၏။ ထုိသုိ႔ ကိေလသာတရားမ်ား နည္းပါးေစရန္မွာ အညြန္႔မ်ားအေပၚတြင္ စိတ္ကုိထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္မွသာ နည္းႏုိင္မည္ျဖစ္ေပ၏။ အညြန္႔တလူလူ ျဖစ္ေနသည့္ အခုိက္အတန္႔တြင္ မိမိတုိ႔၏ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္မ်ားေၾကာင့္ အညြန္႔အေပၚ အမွီျပဳကာ ကိေလသာတရားမ်ား တုိးပြားေစတတ္သည္ကုိ သတိျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ ထိန္းခ်ဳပ္သင့္လွ၏။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ မေမ့မေလ်ာ့ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖင့္ အညြန္႔တုံးေအာင္ ျပဳလုပ္သင့္လွ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကီဘုံသား လူအမ်ားတုိ႔ လုိလားႏွစ္သက္ၾကသည့္ ေအာင္ျမင္သည့္ဘ၀ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနသည့္ဘ၀သည္ ဗုဒၶဘာသာတုိ႔၏ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္သည့္ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္ အညြန္႔ရွည္သည္ႏွင့္အမွ် သံသရာလည္း ရွည္ႏုိင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ဘ၀သံသရာလမ္းကုိ ျဖတ္ကာ နိဗၺာန္နန္းသုိ႔ သြားလုိၾကသူမ်ား အေနျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္မ်ားကုိ အညြန္႔မ်ားျဖစ္သည့္ ေလာကီအာ႐ုံ ကာမဂုဏ္တရားမ်ားတြင္ မေပ်ာ္ေမြ႕ေစဘဲ တက္ေနသည့္ အညြန္႔မ်ား တုံးရန္ကုိသာ အခ်ိန္ရွိခုိက္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကရန္ ျဖစ္ပါသည္။ အညြန္႔တလူလူ တက္ေနသည့္ဘ၀မွသည္ အက်င့္တရား က်င့္ႀကံပြားသျဖင့္ ကိေလသာ အညြန္႔တုံးသူမ်ားအျဖစ္ အျမန္ဆုံးေရာက္ေအာင္သာ သတိတရား လက္ကုိင္ထားကာ ႀကိဳးစားက်င့္ႀကံ အားထုတ္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါသည္။ အားလုံး အညြန္႔တုံးသူမ်ား ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား