မိန္းမဘ၀မွ လြန္ေျမာက္ခ်င္ရင္…

Q. အရွင္ဘုရားကို ေမးခြန္းတစ္ခုေလာက္ ေမးခ်င္ေနမိတာ ဘယ္မွာ ေမးရမွန္းမသိလို႕ ဒီcomment မွာပဲ ေမးလုိက္ပါတယ္ဘုရား....။ တပည္႕ေတာ္ သူငယ္ခ်င္း မိန္းခေလး တစ္ေယာက္က ေနာက္ဘဝမွာ ေယာက်ာ္းေလး အရမ္းၿဖစ္ခ်င္ေနပါသည္ ဘုရား၊ အဲဒါ ဒီဘဝမွာ ဘာေကာင္းမွဳ ကုသိုလ္ကို အေလးေပး လုပ္ေဆာင္ရမယ္ဆိုတာကို က႐ုဏာေရွ႕ထား ေျဖၾကား ေပးေတာ္မူပါဘုရား.....။
ကိုဗညား(ေခတၱ စင္ကာပူ)

A. ဒကာေတာ္ေရ… ေမးခ်င္တဲ့ ေမးခြန္းေလးေတြကုိ ဒီစာမ်က္ႏွာရဲ႕ ဆက္သြယ္ရန္မွာ ေဖာ္ျပထားတဲ့ အီးေမးလ္မွပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဒီစာမ်က္ႏွာရဲ႕ ေအာက္ဆုံးမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေမးျမန္းႏုိင္ပါတယ္။ အခ်ိန္ရရင္ ရသလုိ ေျဖေပးသြားပါမယ္။ အခု ဒကာေတာ္ေမးတဲ့ ေမးခြန္းကုိ ေျဖၾကားေပးရမယ္ဆုိရင္ အဂၤုတၱရပါဠိေတာ္ သံေယာဂသုတ္မွာ ေဟာၾကားထားတဲ့ တရားေတာ္ကုိပဲ ကုိးကား ေျဖၾကားေပးပါမယ္။ ဒီသုတ္ေတာ္မွာ မိန္းမအျဖစ္၊ ေယာက္်ားအျဖစ္မွ လြန္ေျမာက္ႏုိင္တဲ့ အခ်က္ေတြကုိ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အမ်ိဳးသမီးတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ့္ရဲ႕မိန္းမ ဘ၀ကုိ မလုိခ်င္ဘူး ဒီဘ၀ကေန လြန္ေျမာက္ခ်င္တယ္ဆုိရင္ ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ ရွိေနတဲ့ မိန္းမဣေျႏၵ၊ မိန္းမအမူအရာ၊ မိန္းမအသြင္အျပင္၊ မိန္းမမာန၊ မိန္းမအလုိဆႏၵ၊ မိန္းမအသံ၊ မိန္းမအ၀တ္တန္ဆာေတြ အေပၚမွာ တပ္မက္တဲ့ တဏွာဆႏၵနဲ႔ ႏွလုံးမသြင္းဖုိ႔ လုိသလုိ မိန္းမတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္အေပၚမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ အဲဒီေယာက်္ားရဲ႕ ဣေျႏၵ၊ အမူအရာ၊ အသြင္အျပင္၊ မာန၊ အလုိဆႏၵ၊ အသံ၊ အ၀တ္တန္ဆာ စတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တြယ္တာတပ္မက္မႈ မရွိဖုိ႔လုိပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္ေတြကုိ မျဖစ္ေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ဘယ္လုိကုသုိလ္မ်ိဳးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုသုိလ္လုပ္တုိင္းလုပ္တုိင္း ေယာက်္ားဘ၀ကုိ ရလုိတဲ့ ဆႏၵဆုေတာင္းနဲ႔ လုပ္မယ္ဆုိရင္ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ဟာ ေတာင္းတတဲ့အတုိင္း ျဖစ္ေပၚေစမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လုိခ်င္တဲ့ ေယာက္်ားဘ၀ကုိ ရႏုိင္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ ရရွိထားတဲ့ မိန္းမဘ၀အေပၚမွာ ေက်နပ္ႏွစ္သက္ စဲြလန္းတပ္မက္မႈ မျဖစ္ဖုိ႔ရယ္ ဒီလုိမိန္းမဘ၀ကုိ ေက်နပ္ေနမႈနဲ႔ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္အေပၚမွာ မိန္းမတစ္ေယာက္က တပ္မက္စဲြလန္းတတ္တဲ့ စဲြလန္းေနမႈမ်ိဳး မျဖစ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ရရွိထားတဲ့ ဘ၀အေပၚမွာ တပ္မက္ႏွစ္သက္ေနရင္ ေနာက္ထပ္တစ္ခါ ဒီဘ၀မွာပဲ ျပန္လည္ျဖစ္တတ္တဲ့ ဘ၀တဏွာက ရွိေနတဲ့အတြက္ မိန္းမဘ၀ကုိ မလုိခ်င္ရင္ မိန္းမနဲ႔ပတ္သက္တာေတြအေပၚ မတပ္မက္ဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါက ေမးသူရွိလုိ႔ ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ေျဖေပးလုိက္ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ သံသရာနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ ဘယ္လုိဘ၀မ်ိဳးမွ မေကာင္းပါဘူး။ ေယာက္်ားဘ၀မွာလည္း ဒုကၡေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရမွာ ျဖစ္သလုိ မိန္းမဘ၀မွာလည္း ဆင္းရဲဒုကၡေတြနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕ေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ကုိျဖတ္ႏုိင္မွ ဒီဘ၀ေတြရဲ႕ ဒုကၡမွ လြတ္ေျမာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ၿပီး ဘ၀ကင္းရာ နိဗၺာန္ကုိ ေရာက္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ကုိ လုိခ်င္တပ္မက္ေနသမွ် ရလာတဲ့ဘ၀မွာ ဒုကၡေပါင္းစုံ၊ ကိေလသာအစုံနဲ႔ တစ္ခါျပန္ၿပီး က်င္လည္ၾကရဦးမွာ ဆုိတာ သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ မိန္းမဘ၀ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေယာက်္ားဘ၀ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လက္ရွိရထားတဲ့ ဘ၀မွာ ေနာက္ထပ္ျပန္ၿပီး ဘ၀မျဖစ္ေရး ႀကိဳးစားလုိက္ျခင္းကသာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လက္ရွိရထားတဲ့ ဘ၀အရ မိန္းမဘ၀ဟာ အရာရာ အခက္အခဲေတြ ရွိေနတတ္ေပမယ့္ နိဗၺာန္ရေရး၊ ကိေလသာကုန္ေရးမွာေတာ့ မိန္းမျဖစ္လုိ႔ ကိေလသာ မကုန္ရဘူး၊ နိဗၺာန္မရႏုိင္ဘူးဆုိတာ မရွိပါဘူး။ မိန္းမဘ၀မွာပဲ ကိေလသာကုန္ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ေနာက္ထပ္ ဘယ္လုိဘ၀မ်ိဳးကိုမွ ေတာင့္တမေနေတာ့ဘဲ အခုဘ၀မွာပဲ လြတ္ေျမာက္ရာလမ္းကုိ ႀကိဳးစားရွာေဖြတာက အေကာင္းဆုံးပဲလုိ႔ အၾကံျပဳလုိပါတယ္။ အင္း… ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ဘ၀ေတြမွာ ေယာက္်ားဘ၀ကုိပဲ ရခ်င္ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခုနေျပာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔အညီသာ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါလုိ႔ ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

Read more »

Live Questions and Answers (3)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။

22 Apr 10, 01:50 PM
Reader:
နာနာဘာဝ ဝိနာဘာဝ ဆုိတာ ဘာကုိ ဆုိလုိပါသလဲဘုရား။ ေဝမာနိက ျပိတၱာမ်ားကုိ ဆုိလုိတယ္လုိ႔ ထင္ခဲ့တာ ပါဠိအဓိပၸာယ္က ဒီလုိ မထြက္ဘူးလုိ႔ သိရလုိ႔ အမွန္ကုိ သိလုိပါတယ္ဘုရား…

22 Apr 10, 03:00 PM
မနာပဒါယီ>>> Reader:
နာနာဘာ၀ ၀ိနာဘာ၀ဆုိတာ ေသကဲြရွင္ကဲြ ကဲြကြာျခင္းကုိ ဆုိပါတယ္။ ပါဠိတစ္ပုဒ္ခ်င္းရဲ႕ အဓိပၸါယ္က နာနာဘာ၀ဆုိတာ အသီးအသီးျဖစ္ျခင္း၊ ဇာတိအားျဖင့္ အထူးထူးအျပားျပား ျဖစ္ျခင္း၊ အရပ္တစ္ပါး ေ၀းကြားသြားသျဖင့္ ေကြကြင္းရျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး ၀ိနာဘာ၀ဆုိတာ ကင္း၍ျဖစ္ျခင္း၊ ေသဆုံးသြားသျဖင့္ ေကြကြင္းရျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေသကဲြရွင္ကဲြ ကဲြကြာျခင္းကုိ ပါဠိလုိ နာနာဘာ၀ ၀ိနာဘာ၀လုိ႔ ဆုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

23 Apr 10, 10:45 PM
ကိုျမင့္ေမာင္:
အရွင္ဘုရား.တပည့္ေတာ္ရြာျပန္တုန္းက သီလရွင္ေတြတင္လာတဲ့ကားကို တားစီးမိပါတယ္ဘုရား။ အထဲမွာ သီလရွင္ေတြျပည့္ေနလို႕ အေပၚတက္ခုိင္းလို႕ တက္ထုိင္ျပီး လုိက္ခဲ့တယ္။ အဲဒီအတြက္ အကုသုိလ္ ျဖစ္ပါသလား ဘုရား...
23 Apr 10, 11:35 PM
မနာပဒါယီ>>> ကုိျမင့္ေမာင္
:
အကုသုိလ္ျဖစ္မျဖစ္ဆုိတာ ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ေစတနာ အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္။ ခရီးသြားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အေျခအေနအရ ဆရာေလးေတြစီးလာတဲ့ ကားအေပၚတက္ထုိင္လုိက္ရတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ေစာ္ကားလုိတဲ့ ေစတနာ မရွိတဲ့အတြက္ အကုသုိလ္ မျဖစ္ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ့္ရဲ႕ စိတ္ေစတနာပါပဲ။ အေပၚေအာက္ဆုိတာေတြကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ ဘုန္းႀကီးေတြလည္း ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ေလးငါးထပ္ရွိတဲ့ တုိက္ေတြကုိ ဆြမ္းခံၾကြတဲ့အခါ ဆြမ္းစားၾကြတဲ့ အခါေတြမွာ လူေတြက အေပၚထပ္မွာ ရွိေနတာေတြ၊ ကုိယ့္အထပ္နဲ႔ကုိယ္ ဘုရားစင္ေလးေတြ လုပ္ထားတဲ့အတြက္ အေပၚထပ္ကလူေတြက ေအာက္ထပ္ ဘုရားစင္ေတြေပၚမွာ ရွိေနတာေတြ စသျဖင့္ အမ်ားႀကီးပါ။ ေနာက္ဆုံးေကာက္ခ်က္ခ်ဖုိ႔က ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္ေစတနာနဲ႔ပဲ ေကာက္ခ်က္ခ် ဆုံးျဖတ္ရမွာပါ။ ေစတနာ မပါတဲ့ လုပ္ရပ္ဟာ ကံမေျမာက္ပါဘူး။ ကံမေျမာက္ရင္ အက်ိဳးေပးလည္း မရွိပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္စစ္ၿပီး ေစတနာဆုိးနဲ႔ ဟုတ္မဟုတ္ သုံးသပ္ကာ စိတ္အစဥ္ကုိ သက္သာေအာင္ ေလ့က်င့္ပါလုိ႔ အႀကံျပဳပါတယ္..

24 Apr 10, 10:15 AM
Jaram:
ဒုလႅဘ ဝတ္ေပးလုိက္တဲ့ သားက သာသနာ့ေဘာင္ထဲမွာ ဝိနည္းနဲ႔မေလ်ာ္တာေတြ ျပဳမူေပ်ာ္ပါးေနတယ္ တုိင္ၾကားခံရလုိ႔ သားကုိ ဇြတ္လူဝတ္လဲေစရင္ မိဘ အျပစ္ရွိပါသလားဘုရား။
24 Apr 10, 02:08 PM
မနာပဒါယီ>>> Jaram:
သာသနာေတာ္မွာ သာသနာ့တာ၀န္ကုိ ေကာင္းစြာထမ္းေဆာင္ေနတဲ့ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးပါးကုိ လူထြက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ရင္ေတာ့ အျပစ္ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ ဒီလုိ ကုိယ့္သားတစ္ေယာက္အေပၚမွာ သူရဲ႕ လုပ္ရပ္ေတြအတြက္ ပုိၿပီးအျပစ္မႀကီးေစဖုိ႔၊ ၿပီးေတာ့ သူ႔ကုိ အမွီျပဳၿပီး သာသနာေတာ္ မညိဳႇႏြမ္းေစဖုိ႔ စတဲ့ ေစတနာ ရည္ရြယ္ခ်က္ေကာင္းမ်ားနဲ႔ လူထြက္ေစတယ္ဆုိရင္ အျပစ္မႀကီးႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေသခ်ာစုံစမ္းၿပီး ဆုံးျဖတ္လုပ္တတ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ သာသနာ့ေဘာင္ ေရာက္ေနတဲ့အတြက္ ဆရာဥပဇၥ်ာယ္ရဲ႕ ညႊန္ၾကားမႈလည္း ခံယူဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေသးငယ္တဲ့၊ အာပတ္ေျဖရင္ ေပ်ာက္မယ့္ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ ေသးေသးေလးေတြနဲ႔ မညီညြတ္တာေၾကာင့္ အတင္းလူ၀တ္လဲ ေစတာမ်ိဳးဆုိရင္ေတာ့ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အက်င့္အားေကာင္းသြားမႈေတြ ရွိတတ္တဲ့အတြက္ ေသခ်ာတုိင္ပင္ စဥ္းစားဖုိ႔ေတာ့လုိပါတယ္။ အဲလုိမွမဟုတ္ဘဲ ကုိယ့္သားဟာ တကယ့္ကုိပဲ သာသနာေတာ္မွာ ႀကီးမားတဲ့ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္ေတြ က်ဴးလြန္ၿပီးေနတာဆုိရင္ေတာ့ သူ႔သံသရာ ေကာင္းေစေရးကို ေရး႐ႈတဲ့ စိတ္နဲ႔လူထြက္ေစတာမွာ အျပစ္မရွိႏုိင္ပါဘူး။ တစ္ခါတစ္ေလ ကုိယ့္သားေလး ရဟန္း၀တ္နဲ႔ ျမင္ေနရရင္ၿပီးေရာ သူဘာလုပ္လုပ္ ေနပါေစလုိ႔ လႊတ္ထားလုိက္ရင္ သူ႔အတြက္လည္း ပုိၿပီးအျပစ္ႀကီးသလုိ ရဟန္း၀တ္နဲ႔ အျပစ္ေတြလုပ္ေနတာကုိ သိေနရတဲ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း စိတ္ခ်မ္းသာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ လူ႔၀တ္ေၾကာင္နဲ႔ ကုိယ့္သားသမီးဆုိ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ႐ုိက္ပုတ္ဆုံးမလည္း လုိသလုိ ျပဳျပင္ၾကည့္ႏုိင္လုိ႔ ရတဲ့အတြက္ ဒီလုိ သူ႔အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ၊ မိဘေတြအတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိ၊ သာသနာေတာ္ အတြက္လည္း အက်ိဳးမရွိတဲ့ သားမ်ိဳးဆုိ လူထြတ္ေစတာ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ပုိၿပီးႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ေတြ မျဖစ္ေစဖုိ႔ဆုိတဲ့ ေစတနာနဲ႔ ဇြတ္အတင္း လူထြက္ေစတာျဖစ္လုိ႔ ဒီအတြက္ အျပစ္မျဖစ္ပါဘူးလုိ႔ပဲ ေျဖၾကားလုိပါတယ္။

Read more »

ပယ္ျဖတ္ပုံ မတူၾကသူမ်ား…

ဗုဒၶပိဋကတ္ စာေပေတြဖတ္ရင္း မဇၥ်ိမပဏၰာသ ပါဠိေတာ္မွာပါတဲ့ ေပါတလိယသုတ္ကုိ အႀကိမ္အႀကိမ္ ျပန္ဖတ္မိျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသုတ္မွာပါတဲ့ ေပါတလိယသူၾကြယ္နဲ႔ ဘုရားရွင္တုိ႔ အျပင္အလွန္ ေမးေျဖထားတာေလးေတြက ဖတ္မိသူတုိင္းကုိ အဓိကနဲ႔ သာမည ခဲြျခားျပသေနသလုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ အျမင္ျခင္း မတူတဲ့ သူႏွစ္ေယာက္ရဲ႕ ယူဆခ်က္ေတြမွာ ဗုဒၶရဲ႕ တင္ျပခ်က္က လြတ္ေျမာက္မႈကုိ အသားေပးထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေပါတလိယ သူၾကြယ္ရဲ႕ လူမႈကိစၥပယ္ျဖတ္ထားပုံနဲ႔ ဘုရားရွင္ဆုိလုိတဲ႔ ပယ္ျဖတ္ပုံခ်င္း မတူညီတာက ဖတ္တဲ့သူကုိ အမွန္ေရြးခ်ယ္ခုိင္းေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ သဗၺညဳတဉာဏ္ရွင္ရဲ႕ အျမင္နဲ႔ ပုထုဇင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္မွာ ပယ္ျဖတ္ပုံကအစ မတူညီၾကဘဲ ကြဲျပားေနတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အဂၤတုိင္း အာပဏၰနိဂုံံးမွာ သီတင္းသုံးေနစဥ္က ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ ဘုရားရွင္ ဆြမ္းခံရာမွအျပန္ ေတာအုပ္တစ္ခုအနီးမွာ ကုိယ္လက္သန္႔စင္ၿပီး အနားယူ ေနတဲ့အခ်ိန္ ေပါတလိယဆုိတဲ့ သူၾကြယ္တစ္ေယာက္ ဘုရားထံပါး ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ အနီးေရာက္ေနေပမယ့္ မထုိင္ဘဲ တစ္ေနရာမွာ ရပ္ေနတဲ့ေပါတလိယကုိ ဘုရားရွင္ကပဲစၿပီး “သူၾကြယ္…ဒီမွာ ေနရာအလြတ္ရွိတယ္၊ လာထုိင္ပါ…”လုိ႔ ဖိတ္ေခၚလုိက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေပါတလိယသူၾကြယ္ဟာ လာမထုိင္တဲ့အျပင္ ဘုရားရွင္သုံးလုိက္တဲ့ “သူၾကြယ္”ဆုိတဲ့ အသုံးအႏႈန္းအေပၚမွာ မေက်မနပ္ ျဖစ္သြားပါတယ္။ ဘာမွမေျပာေပမယ့္ ရင္ထဲမွာေတာ့ ခံျပင္းခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကလည္း သူ႔အေျခအေနကုိ သိသိနဲ႔ပဲ ေနာက္ထပ္ ႏွစ္ခါသုံးခါ ထပ္ေခၚလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ေပါတလိယသူၾကြယ္ဟာ သည္းမခံႏုိင္ေတာ့ဘဲ “အရွင္ေဂါတမ… ကၽြႏ္ုပ္ကုိ သူၾကြယ္ဆုိတဲ့ အေခၚေ၀ၚနဲ႔ ေခၚဆုိဖုိ႔ မသင့္ပါဘူး..”လုိ႔ ေျပာလုိက္ပါတယ္။

“သူၾကြယ္… သင့္ရဲ႕အမူအရာ အသြင္အျပင္က သူၾကြယ္ပုံေပါက္ေနလုိ႔ သူၾကြယ္လုိ႔ ေခၚတာပါ…”လုိ႔ ဘုရားရွင္က မိန္႔တဲ့အခါ “အရွင္ေဂါတမ ကၽြႏ္ုပ္ဟာ လူမႈကိစၥအားလုံးကုိ ပယ္ထားၿပီးပါၿပီ၊ လူ႔အသုံးအႏႈန္းအားလုံးကုိလည္း ျဖတ္ထားၿပီးပါၿပီ၊ ဒါေၾကာင့္ ကၽြႏ္ုပ္ကုိ သူၾကြယ္ဆုိတဲ့ အသုံးနဲ႔ ေခၚလုိ႔မသင့္ပါ…”လုိ႔ ေပါတလိယက ဆုိပါတယ္။ “ဘယ္လုိဘယ္နည္းနဲ႔ လူမႈကိစၥေတြကုိပယ္ၿပီး လူ႔အသုံးအႏႈန္းအားလုံးကုိ ျဖတ္ေတာက္လဲ…”လုိ႔ ဘုရားရွင္က ထပ္ေမးေတာ့ “အရွင္ေဂါတမ… ကၽြႏ္ုပ္မွာရွိတဲ့ ပုိင္ဆုိင္သမွ် စည္းစိမ္မွန္သမွ်ကုိ သားသမီးေတြကုိ အေမြးေပးၿပီး အဲဒါေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ဘာမွ၀င္ေရာက္ စြပ္ဖက္မႈမရွိဘဲ စားေလာက္ ၀တ္ေလာက္႐ုံေလာက္နဲ႔ပဲ ကၽြႏု္ပ္ေနပါတယ္၊ ဒီနည္းဟာ ကၽြႏ္ုပ္ရဲ႕ လူမႈကိစၥေတြကုိပယ္ၿပီး လူ႔အသုံးအႏႈန္းေတြကုိ ျဖတ္ေတာက္တဲ့နည္း ျဖစ္ပါတယ္…”လုိ႔ သူၾကြယ္က ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။

“ဒါဆုိရင္ေတာ့ သင့္ရဲ႕လူ႔အသုံးအႏႈန္း ျဖတ္ပုံက တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနတယ္၊ ငါဘုရား အဆုံးအမရဲ႕ လူ႔အသုံးအႏႈန္းျဖတ္ပုံကေတာ့ သင္နဲ႔မတူဘူး”လုိ႔ ဆုိကာ ဘုရားရွင္က ျဖတ္သင့္တဲ့ လူ႔အသုံးအႏႈန္း ဆုိတာေတြကုိ ဆက္လက္မိန္႔ၾကား ေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားရွင္က ပယ္ရမယ့္အခ်က္ (၈)ခ်က္ကုိ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။
(၁) အသက္မသတ္ျခင္းကုိမွီ၍ အသက္သတ္ျခင္းကုိ ပယ္ရမည္
(၂) ေပးေသာဥစၥာ ယူျခင္းကုိမွီ၍ မေပးေသာဥစၥာ ယူျခင္းကုိ ပယ္ရမည္
(၃) မွန္ေသာစကားကုိမွီ၍ မမွန္ေသာစကားကုိ ပယ္ရမည္
(၄) ကုန္းမတုိက္ေသာ စကားကုိမွီ၍ ကုန္းတုိက္ေသာ စကားကုိ ပယ္ရမည္
(၅) မတပ္မက္ မလုိခ်င္မႈကုိမွီ၍ တပ္မက္လုိခ်င္မႈကုိ ပယ္ရမည္
(၆) မကဲ့ရဲ႕ မခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကုိမွီ၍ ကဲ့ရဲ႕ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကုိ ပယ္ရမည္
(၇) အမ်က္မထြက္ျခင္း မပင္ပန္းျခင္းကုိမွီ၍ အမ်က္ထြက္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းကုိ ပယ္ရမည္
(၈) လြန္စြာမာန္မမူျခင္းကုိမွီ၍ လြန္စြာမာန္မူျခင္းကုိ ပယ္ရမည္။

ဒီ (၈)ခ်က္က ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူတဲ့ လူ႔အသုံးအႏႈန္း ပယ္ျဖတ္ျခင္းမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ ေပါတလိယ သူၾကြယ္ဟာ သူနဲ႔မတူတဲ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ပယ္ျဖတ္နည္းအေပၚ စိတ္၀င္စားသြားၿပီး အက်ယ္ထပ္မိန္႔ဖုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဘုရားရွင္က

“သူၾကြယ္… အသက္မသတ္ျခင္းကုိမွီ၍ အသက္သတ္ျခင္းကုိ ပယ္ရမယ္ဆုိတာက တစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒီလုိ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ငါဟာ အေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ အသက္ကုိ သတ္ေလ့ရွိေနမိေပမယ့္ ဒီအေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ျဖတ္ဖုိ႔လည္း က်င့္ႀကံေနတယ္၊ တကယ္လုိ႔ ငါဟာ အသက္သတ္ေလ့ရွိသူ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဒီအသက္သတ္ျခင္းကပဲ ငါ့ကုိငါ ျပန္စြပ္စဲြမိၿပီး ပညာရွိေတြရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕မႈကုိလည္း ခံရမယ္၊ အသက္သတ္ျခင္းေၾကာင့္ ေသၿပီးေနာက္မွာလည္း မေကာင္းတဲ့ ဘုံဘ၀မွာ ျပန္ျဖစ္ရမယ္၊ ဒီအသက္သတ္ျခင္းကပဲ အေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနၿပီး လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ ပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ နီ၀ရဏတရား ျဖစ္ေနမယ္၊ အသက္သတ္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အာသေ၀ါတရား၊ ပင္ပန္းျခင္း ပူပန္ျခင္းတရားေတြဟာ အသက္မသတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့သူ အတြက္ မျဖစ္ေပၚႏုိင္ စသျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ အသက္မသတ္ပဲ ေနျခင္းနဲ႔ပဲ အသက္သတ္ျခင္းကုိ ပယ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိေၾကာင္း၊

သူၾကြယ္… ေပးေသာဥစၥာကုိမွီ၍ မေပးေသာ ဥစၥာယူျခင္းကုိ ပယ္ရမယ္ဆုိတာက တစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒီလုိ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ငါဟာ အေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ မေပးေသာ ဥစၥာကုိ ခုိးယူေလ့ရွိေနမိေပမယ့္ ဒီအေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ျဖတ္ဖုိ႔လည္း က်င့္ႀကံေနတယ္၊ တကယ္လုိ႔ ငါဟာ မေပးတဲ့ ဥစၥာကုိ ခုိးယူေလ့ရွိသူ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဒီခုိးယူျခင္းကပဲဲ ငါ့ကုိငါ ျပန္စြပ္စဲြမိၿပီး ပညာရွိေတြရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕မႈကုိလည္း ခံရမယ္၊ ခုိးယူျခင္းေၾကာင့္ ေသၿပီးေနာက္မွာလည္း မေကာင္းတဲ့ ဘုံဘ၀မွာ ျပန္ျဖစ္ရမယ္၊ ဒီခုိးယူျခင္းကပဲ အေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနၿပီး လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ ပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ နီ၀ရဏတရား ျဖစ္ေနမယ္ ခုိးယူျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အာသေ၀ါတရား၊ ပင္ပန္းျခင္း ပူပန္ျခင္းတရားေတြဟာ ခုိးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့သူအတြက္ မျဖစ္ေပၚႏုိင္ စသျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ ေပးေသာဥစၥာကုိယူျခင္းနဲ႔ပဲ မေပးေသာဥစၥာ ယူျခင္းကုိ ပယ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိေၾကာင္း၊

ဒီအတုိင္းပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မမွန္တဲ့ စကားကုိ ဆုိျခင္းရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြနဲ႔ မွန္တဲ့စကားကုိ ဆုိျခင္းရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး မွန္ကန္ေသာစကားကုိ ဆုိျခင္းနဲ႔ မမွန္ကန္ေသာ စကားကုိ ပယ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုန္းတုိက္တဲ့ စကားကုိ ဆုိျခင္းရဲ႕ အျပစ္ေတြနဲ႔ မဆုိျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ကုန္းတုိက္တဲ့ စကားကုိ မဆုိျခင္းနဲ႔ပဲ ကုန္းတုိက္တဲ့စကား ဆုိျခင္းကုိ ပယ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ တပ္မက္လုိခ်င္မႈရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးနဲ႔ မတပ္မက္ မလုိခ်င္မႈရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး မတပ္မက္ မလုိခ်င္မႈနဲ႔ပဲ လုိခ်င္တပ္မက္မႈကုိ ပယ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းရဲ႕ အျပစ္ေတြနဲ႔ မကဲ့ရဲ႕ မခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး မကဲ့ရဲ႕ မခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းနဲ႔ပဲ ကဲ့ရဲ႕ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းကုိ ပယ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းရဲ႕ အျပစ္ေတြနဲ႔ အမ်က္မထြက္ျခင္း မပင္ပန္းျခင္းရဲ႕ အက်ိဳးေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး အမ်က္မထြက္ျခင္း မပင္ပန္းျခင္းနဲ႔ပဲ အမ်က္ထြက္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းကုိ ပယ္ရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊

ေနာက္ဆုံးအေနနဲ႔ သူၾကြယ္ … လြန္စြာမာန္မမူျခင္းကုိမွီ၍ လြန္စြာမာန္မူျခင္းကုိ ပယ္ရမယ္ဆုိတာက တစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဒီလုိ ႏွလုံးသြင္းဆင္ျခင္ရပါမယ္။ ငါဟာ အေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ အလြန္မာန္မာန ႀကီးေလ့ရွိေနမိေပမယ့္ ဒီအေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ကုိ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္ျဖတ္ဖုိ႔လည္း က်င့္ႀကံေနတယ္၊ တကယ္လုိ႔ ငါဟာ အလြန္မာန္မာန ႀကီးူေလ့ရွိသူ ျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဒီမာန္မူျခင္းကပဲဲ ငါ့ကုိငါ ျပန္စြပ္စဲြမိၿပီး ပညာရွိေတြရဲ႕ ကဲ့ရဲ႕မႈကုိလည္း ခံရမယ္၊ မာန္မူျခင္းေၾကာင့္ ေသၿပီးေနာက္မွာလည္း မေကာင္းတဲ့ ဘုံဘ၀မွာ ျပန္ျဖစ္ရမယ္၊ ဒီမာန္မူူျခင္းကပဲ အေႏွာင္အဖဲြ႕ သံေယာဇဥ္ျဖစ္ေနၿပီး လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ ပိတ္ပင္တားဆီးထားတဲ့ နီ၀ရဏတရား ျဖစ္ေနမယ္ မာန္မူျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ အာသေ၀ါတရား၊ ပင္ပန္းျခင္း ပူပန္ျခင္းတရားေတြဟာ မာန္မူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တဲ့ သူအတြက္ မျဖစ္ေပၚႏုိင္ စသျဖင့္ ဆင္ျခင္ကာ လြန္စြာမာန္မမူျခင္းနဲ႔ပဲ လြန္စြာမာန္မူျခင္းကုိ ပယ္ရမယ္လုိ႔ ဆုိေၾကာင္း..” မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဗုဒၶက “သူၾကြယ္ ဒီတရားရွစ္ပါးကုိ ပယ္တာေတာင္မွ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္တာ မဟုတ္ေသးပါဘူး၊ တကယ္အၾကြင္းမဲ့ ပတ္သတ္ႏုိင္ဖုိ႔ကေတာ့ ကာမဂုဏ္ငါးပါးကုိ အမွန္အတုိင္း ပညာနဲ႔ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ဒီကာမဂုဏ္တရားေတြကုိ စဲြလန္းတတ္ေစတဲ့ ဆႏၵရာဂကုိ အၾကြင္းမဲ့ခ်ဳပ္ေစတဲ့ ဥေပကၡာတရားကုိ ပြားမ်ားႏုိင္မွပဲ အၿပီးပယ္ျဖတ္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္..၊ ဒီးနည္းကပဲ အသုံးအႏႈန္းမွန္သမွ် လုံး၀ျပတ္ေစ ႏုိင္ပါတယ္..”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ေပါတလိယ သူၾကြယ္ဟာ သူ႔ရဲ႕ပယ္ျဖတ္နည္းကုိ စြန္႔ၿပီး ဗုဒၶနည္းနဲ႔အတူ သရဏဂုံတည္ကာ ဥပါသကာအျဖစ္ ခံယူသြားခဲ့ပါေတာ့တယ္။

ဒီသုတ္ေတာ္မွာလာတဲ့ မတူညီတဲ့ ပယ္ျဖတ္မႈေတြထဲက သူၾကြယ္ရဲ႕ ပယ္ျဖတ္မႈဟာ စစ္မွန္တဲ့ ပယ္ျဖတ္မႈ မဟုတ္ဘဲ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ မျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ သူၾကြယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပယ္ျဖတ္မႈကုိ အရယူသြားတာဟာ အတုယူလုိက္နာစရာ ျဖစ္ေစခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ဆုိလုိတာက ေလာကီစည္းစိမ္ဥစၥာေတြကုိ ပယ္ထားတာထက္ အသက္သတ္ျခင္းရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး အသက္သတ္တာကုိပယ္တာ၊ သူမ်ားဥစၥာကုိ ခုိးျခင္းရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး သူမ်ားပစၥည္းဥစၥာ ခုိးယူတာကုိပယ္တာ၊ မုသားစကားရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး မမွန္တဲ့စကား ေျပာဆုိတာကုိပယ္တာ၊ တပ္မက္လုိခ်င္မႈရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး တပ္မက္လုိခ်င္မႈကုိပယ္တာ၊ ကဲ့ရဲ႕ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ကဲ့ရဲ႕ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကုိ ပယ္တာ၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး အမ်က္ထြက္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းကုိပယ္တာ၊ မာနရဲ႕ ဆုိးက်ိဳးေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး မာနေထာင္လႊားတာကုိ ပယ္တာေတြကပဲ အစစ္အမွန္ ပယ္ျခင္းမ်ားျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ မတူညီတဲ့ ပယ္ျဖတ္မႈေတြနဲ႔ ပယ္ျဖတ္ၾကရာမွာ တစ္ျခားေလာကီေရးရာေတြကုိ ပယ္ျဖတ္ၾကတာထက္ ဗုဒၶမိန္႔ေတာ္မူတဲ့ ပယ္ျဖတ္ရမယ့္ အရာရွစ္မ်ိဳးကုိ ပယ္ျဖတ္တာကသာ လြတ္ေျမာက္မႈအတြက္ လမ္းမွန္ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမွန္လမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းလုိသူမ်ား အေနျဖင့္ ဗုဒၶအလုိက် ပယ္ျဖတ္နည္းမ်ားျဖစ္တဲ့ သူမ်ားအသတ္သက္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္၊ သူမ်ားဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္၊ မုသားစကား ေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ႏုိင္ေအာင္၊ သူမ်ားအက်ိဳး ပ်က္စီးႏုိင္တဲ့ ကုန္းတုိက္စကား ေျပာဆုိျခင္းမွ ေရွာင္ႏုိင္ေအာင္၊ မတရားလုိခ်င္ တပ္မက္မႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္၊ သူတစ္ပါးကုိ ကဲ့ရဲ႕ခ်ဳပ္ခ်ယ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ႏုိင္ေအာင္၊ အမ်က္ထြက္ျခင္း ပင္ပန္းျခင္းမွ ေရွာင္ႏုိင္ေအာင္၊ လြန္စြာမာန္မာန ႀကီးရင့္ျခင္းမွ ေရွာင္ႏုိင္ေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားေလွ်ာက္လွမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ပါေတာ့ေၾကာင္း ေပါတလိယသုတ္ကုိ ကုိးကား၍ ႐ုိးသားစြာ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား