စြမ္းအားကုိယ္စီ…

ေလာကမွာ ကုိယ့္အစြမ္းအစကုိ အသုံးမခ်ဘဲ သူမ်ားကုိ အမွီျပဳၿပီး သူမ်ားရဲ႕ အားကုိးကုိပဲ ရွာေနတတ္ၾကတဲ့ သူေတြရွိတတ္ၾကသလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးလြန္ကာ ငါမပါ ဘာမွမၿပီးလုိ႔ ဆုိတတ္သူေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း “သူမရွိလုိ႔ မျဖစ္ဘူး၊ သူမရွိရင္ ဘာမွလုပ္လုိ႔ မရဘူး…” စသျဖင့္ ဆုိတတ္တဲ့ သူေတြရွိသလုိ တစ္ခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့လည္း “ငါမရွိရင္ မျဖစ္ဘူး၊ ငါမပါရင္ ဘာမွလုပ္လုိ႔ မရဘူး…” စသျဖင့္ ဆုိလာသူေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္း စြမ္းအားကုိယ္စီ ရွိေနၿပီးသား ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္မွာမရွိတဲ့ စြမ္းအားမ်ား၊ အားသာခ်က္မ်ားဟာ သူ႔မွာ ရွိေနတတ္သလုိ သူ႔မွာမရွိတဲ့ အားသားခ်က္မ်ား၊ အစြမ္းအစမ်ားဟာလည္း ကုိယ့္မွာ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ကုိယ္စီကုိယ္ငွ စြမ္းအားေလးေတြ ရွိေနၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ အားကုိးရပါတယ္ဆုိတဲ့ သူေတြမရွိတဲ့အခါ သူ႔အထုိက္အေလ်ာက္ သူ႔အစြမ္းအေလ်ာက္ ျဖစ္သြားၾကတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးပါပဲ။ ငါမရွိရင္ မျဖစ္၊ ငါမပါၿပီး၊ သူမရွိမျဖစ္၊ သူမပါ မၿပီးဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔တစ္ဘက္သက္ စဲြယူမထားဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ ငါမရွိလည္း သူ႔ဟာနဲ႔သူ ျဖစ္သြားတတ္သလုိ၊ သူမရွိရင္ ငါ့ဟာနဲ႔ငါေတာ့ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မရွိရင္မျဖစ္ဘူးဆုိတဲ့ တစ္ယူသန္အစဲြ မထားမိၾကဖုိ႔ပါပဲ။ လူတုိင္းလူတုိင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးၾကမယ္ဆုိရင္ စြမ္းအားကုိယ္စီ ရွိေနၾကတယ္ဆုိတာ မေမ့ၾကဖုိ႔ပါပဲ။

သာမန္လူမ်ားမေျပာနဲ႔ အလုံးစုံကုိ သိေတာ္မူတဲ့ အနႏၲတံခုိးရွင္ အႏႈိင္းမဲ့ ဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ “ငါဘုရားကုိခ်ည္းပဲ အားကုိးကာ ငါဘုရားကုိပဲ ေမွ်ာ္လင့္မေနၾကဖုိ႔နဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးၾကဖုိ႔၊ ကုိယ့္တရားကုိယ္ မွီခုိၾကဖုိ႔” မွာတမ္းေခၽြေတာ္မူ သြားတာကုိၾကည့္ရင္ စြမ္းအားကုိယ္စီရွိေနတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိျပဳမိႏုိင္ပါတယ္။ သူမ်ားခ်ည္းပဲ အားကုိးေနလုိ႔ မျဖစ္သလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိလည္း အစြန္းမေရာက္ဖုိ႔ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ စြမ္းအားကုိယ္စီ ရွိေနတယ္ဆုိကတည္းက ကုိယ့္အစြမ္းကုိယ္ အားကုိးကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာပါပဲ။ သူမရွိလည္း ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ စိတ္နဲ႔ ကုိယ့္ရဲ႕အစြမ္းကုိ ထုတ္ေဖာ္ျပသဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ ႀကိဳးစားမႈနဲ႔ စြမ္းအားေတြကုိ ျပဳစုလုိ႔ ရတယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးတာနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္းႀကီးတာ ကဲြျပားဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ “ငါလုပ္ရင္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္”ဆုိတာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးတာျဖစ္ၿပီး “ငါလုပ္မွပဲ ျဖစ္တယ္”ဆုိတာက ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အထင္ႀကီးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

“ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးဖုိ႔၊ ကုိယ့္တရားကုိ ကုိယ္မီွခုိဖုိ႔”ဆုိတဲ့ ဒီစကားကုိ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူခါနီး ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္ေလးမွာ မိန္႔ေတာ္မူသြားပါတယ္။ ဒီတုန္းက ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ေ၀ဠဳ၀ရြာမွာ ၀ါကပ္ၿပီးခ်ိန္က ျဖစ္ပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္မွာ ျပင္းထန္တဲ့ ေရာဂါျဖစ္ၿပီး ေသလုေမ်ာပါး ခံစားခဲ့ရတဲ့ အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ပါတယ္္။ ေနာက္ဆုံး ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပဲ ဒီေရာဂါကုိ ဘာ၀နာအလုပ္ အားထုတ္တဲ့ ၀ီရိယအျပင္ သမာပတ္အစြမ္းမ်ားနဲ႔ သက္သာမႈကုိ ရယူေတာ္မူခဲ့ရပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ေရာဂါက သက္သာလာၿပီဆုိေတာ့မွပဲ အလုပ္အေကၽြးျဖစ္တဲ့ အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္ဟာ သက္ျပင္းခ်ႏုိင္ခဲ့ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္အနားကပ္ၿပီး “ျမတ္စြာဘုရား… ဘုရားရွင္အခုလုိ က်န္းက်န္းမာမာ ရွိေတာ္မူမွပဲ တပည့္ေတာ္မွာ စိတ္သက္သာရာ ရပါေတာ့တယ္ဘုရား…၊ အရွင္ဘုရား မက်န္းမမာ ျဖစ္ေနတုန္းကဆုိ တပည့္ေတာ္ကုိယ္တုိင္ ခႏၶာကုိယ္ေလးလံ ေတာင့္တင္းေနၿပီး အရပ္မ်က္ႏွာေတြလည္း မသဲကဲြ၊ သတိပ႒ာန္အလုပ္လည္း အားမထုတ္ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရပါတယ္ဘုရား၊ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ဟာ ရဟန္းသံဃာေတြအတြက္ မွာတမ္းေခၽြစရာ မွာထားခ်က္ေတြ၊ မိန္႔မွာခ်က္ေတြကုိ မိန္႔ၾကားေတာ္မမူရေသးသမွ် ပရိနိဗၺာန္စံ၀င္ေတာ္မူမွာ မဟုတ္ဘူးလုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္ေျဖလုိက္မွ သက္သာရာ နဲနဲရသြားပါတယ္ဘုရား…”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလုိက္ပါတယ္။

ဒီအခါမွာ ဘုရားရွင္က “အာနႏၵာ… ရဟန္းသံဃာဟာ ငါဘုရားထံက ဘာကုိမ်ား ထပ္ၿပီးေမွ်ာ္လင့္ ေနၾကေသးသလဲ…၊ ငါဘုရားဟာ အတြင္းအျပင္မထား၊ ဆရာစားမခ်န္ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေဟာၾကားေပးခဲ့ၿပီးၿပီ၊ တရားေတာ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားတာဆုိတာ ငါ့မွာမရွိ…” ၿပီးေတာ့ “အာနႏၵာ… ရဟန္းသံဃာကုိ ငါကပဲ လႊမ္းမုိးထားရမယ္၊ ရဟန္းသံဃာဟာ ငါ့ကုိပဲ အားကုိးရာျဖစ္ေစရမယ္ ဆုိတဲ့အေတြး ရွိတဲ့ သူေတြကသာ ရဟန္းသံဃာနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ မိန္႔မွာခ်က္ကုိ မွာၾကားတတ္ၾကတယ္၊ ငါဘုရားမွာ ဒီလုိလုိလားေတာင့္တခ်က္ မရွိတဲ့အတြက္ တစ္စုံတစ္ရာ မိန္႔မွာခ်က္ မရွိေတာ့ဘူး.. ခ်စ္သား…”လုိ႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ ဘုရားရွင္က အရွင္အာနႏၵာကုိ ထပ္ၿပီးမိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ “အာနႏၵာ… အခုအခ်ိန္မွာ ငါဘုရားဟာ အုိမင္းရင့္ေရာ္လာေနေပၿပီ၊ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္ေနေပၿပီ၊ အသက္အရြယ္ အဆုံးအပုိင္းျဖစ္တဲ့ ရွစ္ဆယ္အရြယ္ေရာက္ေနေပၿပီ။ အာနႏၵာ… လွည္းအုိဟာ ဖဲြ႕စည္းတုတ္ေႏွာင္မႈေတြနဲ႔ တည္တံ့ေနရသလုိ ငါဘုရားရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ဟာလည္း ဖဲြစည္းတုတ္ေႏွာင္ျခင္းနဲ႔တူတဲ့ ဖလသမာပတ္နဲ႔ပဲ တည္တ့ံေနရေပတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ငါဘုရားရဲ႕ တပည့္သာ၀ကမ်ား အေနနဲ႔ ကုိယ္ကုိယ္ကုိပဲ မွီခုိရာျပဳၿပီး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္မွလဲြၿပီး အားကုိရာ မရွိေစဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ကုိးကြယ္ရာရွိကာ ေနၾကေပေတာ့၊ တရားကုိပဲ မွီခုိရာျပဳၿပီး၊ တရားမွလဲြၿပီး အာကုိးရာ မရွိေစဘဲ တရားကုိသာ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ ရွိေနၾကေပေတာ့..”။

“အာနႏၵာ ဘယ္လုိပုံစံနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးရာ၊ မွီခုိရာ၊ တရားေတာ္ကုိ အားကုိရာ မွီခုိရာအျဖစ္ ရွိေနရမွာလည္း ဆုိရင္… တစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ ႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ၀ီရိယ၊ စူးစမ္းဆင္ျခင္မႈ ဉာဏ္ပညာ၊ မေမ့မေလ်ာ့မႈ သတိတရားနဲ႔ ႐ုပ္ကုိ ႐ုပ္၊ ခံစားမႈေ၀ဒနာကုိ ေ၀ဒနာ၊ ေတြးေတာႀကံစီမႈ စိတ္ကုိ စိတ္၊ သေဘာတရားကုိ သေဘာတရားလုိ႔ အရွိကုိ အရွိအတုိင္း အႀကိမ္ႀကိမ္ ႐ႈတ္မွတ္ၿပီး ေလာကမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့ လုိခ်င္တပ္မက္ျခင္းနဲ႔ ႏွလုံးမသာယာျခင္းကုိ ပယ္ေဖ်ာက္ၿပီး ေနရပါမယ္၊ ဒီလုိ ေနျခင္းမ်ိဳးကုိပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ မွီခုိရာျပဳၿပီး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္မွလဲြၿပီး အားကုိရာ မရွိေစဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ကုိးကြယ္ရာရွိကာ ေနျခင္း၊ တရားကုိပဲ မွီခုိရာျပဳၿပီး၊ တရားမွလဲြၿပီး အာကုိးရာ မရွိေစဘဲ တရားကုိသာ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ ရွိေနျခင္းပါပဲ..”။

“အာနႏၵာ တစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ အခုအခ်ိန္မွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ငါဘုရား ကြယ္လြန္တဲ့အခါမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ မွီခုိရာျပဳၿပီး၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္မွလဲြၿပီး အားကုိရာ မရွိေစဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ကုိးကြယ္ရာရွိကာ ေနမယ္၊ တရားကုိပဲ မွီခုိရာျပဳၿပီး၊ တရားမွလဲြၿပီး အာကုိးရာ မရွိေစဘဲ တရားကုိသာ ကုိးကြယ္ရာအျဖစ္ ရွိေနမယ္ဆုိရင္ အားလုံးဟာ အက်င့္သိကၡာ လုိလားသူေတြထဲမွာ အျမတ္ဆုံးပုဂၢိဳလ္မ်ားအျဖစ္ ေရာက္ရွိေနၾကမွာပါပဲ…” (မဟာပရိနိဗၺာနသုတ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)

ဒါကေတာ့ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ အရွင္အာနႏၵာ မေထရ္ကုိ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ေနာက္ဆုံးမွာၾကားခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶမိန္႔ေတာ္မူခ်က္မွာ အဓိကကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အားကုိးဖုိ႔နဲ႔ တရားမေမ့ဖုိ႔၊ တရားနဲ႔အညီ ေနထုိင္ကာ မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သတိရွိေနဖုိ႔ပါပဲ။ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူခ်က္က လူတုိင္းဟာ စြမ္းအားကုိယ္စီ ရွိေနသူေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တစ္ဦးတစ္ေယာက္အေပၚ မွီမေနဘဲ ကုိယ့္အစြမ္းကုိယ္စီနဲ႔ ကိုယ္ကုိယ္ကုိ ေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ကုိ မီးေမာင္းထုိးျပေနပါတယ္။ အားကုိးရွာတဲ့အခါ တစ္ျခားသူကုိ အားကုိးရွာတာထက္ ကုိယ္ကုိယ္ကုိ အားကုိးတတ္ၾကဖုိ႔၊ အမွီတစ္ခုခုနဲ႔ ေနခ်င္ရင္လည္း တစ္ျခားအရာေတြ မီွခုိေနတာထက္ တရားကုိပဲ မွီခုိအားထားၾကဖုိ႔ သတိေပးေနပါတယ္။

ဟုတ္တယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ လက္ေတြ႕ပုိင္းမွာ အားကုိးၾကတဲ့ သူတစ္ေယာက္ေယာက္ မရွိတဲ့အခါ မျဖစ္ေတာ့ပါဘူးလုိ ထင္တတ္ၾကေပမယ့္ သူမရွိတဲ့အခါ သူ႔အလုိလုိ ျဖစ္သြားတာလည္း အမ်ားႀကီး ေတြ႕ရပါတယ္။ မရွိေတာ့လည္း ရွိတဲ့သူနဲ႔ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိက္ၾကေတာ့ သူ႔အတုိင္းအတာနဲ႔သူေတာ့ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ပါရမီနဲ႔ စြမ္းအားေတြေၾကာင့္ နဲနဲကြာျခားခ်က္ေတြ ရွိတတ္ေပမယ့္ မျဖစ္ဘူးဆုိတာေတာ့ မရွိပါဘူး။ သူ႔ဟာနဲ႔သူေတာ့ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ မလုပ္ဘဲ ေနလုိ႔ရလုိ႔ ေနေနၾကေပမယ့္ မျဖစ္မေနလုပ္ရမယ္ ဆုိေတာ့လည္း ရသြားတာပါပဲ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ သူ႔ဟာနဲ႔သူ အစြမ္းကုိယ္စီက ရွိေနၾကၿပီးသား ျဖစ္ေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ သူမရွိေပမယ့္ ကုိယ့္အစြမ္းနဲ႔ကုိယ္လုပ္ရင္း သူ႔ထက္ေတာင္ ပုိျဖစ္သြားတာလည္း ရွိပါတယ္။ လူတုိင္းမွာ မတူညီတဲ့ စြမ္းအားေတြနဲ႔ မတူညီတဲ့ အေထာက္အပံ့ေတြ ရွိေနသမွ် မျဖစ္ဘူးဆုိတာ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သူမ်ားကုိပဲဲ ျဖစ္ျဖစ္ မရွိရင္ မျဖစ္ဘူးဆုိတဲ့ အထင္ႀကီးမႈ မျဖစ္ဖုိ႔နဲ႔ စြမ္းအားကုိယ္စီ ရွိေနတဲ့သူေတြခ်ည္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္အစြမ္းနဲ႔ကုိယ္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ လူတုိင္းလူတုိင္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ္ပုိင္အစြမ္းအစမ်ားနဲ႔ ကုိယ္တုိင္လွမ္းၾကြႏုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အစြမ္းအစဆုိတာ အစလုပ္လုိက္မွ စြမ္းလာတတ္တဲ့ သေဘာရွိတယ္ဆုိတာ မေမ့ၾကဘဲ သူမ်ားကုိ အားကုိးမွီခုိေနတာထက္ ကုိယ္ပုိင္အစြမ္းအစ ကုိယ္စီရွိေနၾကတဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိပဲ အားကုိးမွီခုိၾကဖုိ႔၊ အမွီတစ္ခုခုနဲ႔ ကုိယ္ပုိင္အစြမ္းကုိ အားျပဳတဲ့အခါမွာလည္း တစ္ျခားအရာမ်ားထက္ တရားကုိပဲ အားျပဳၾကဖုိ႔၊ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္နဲ႔ တရားမွတစ္ပါး ကုိးကြယ္ရာ မရွိဘူးဆိုတာ သတိျပဳမိၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စမိဖုိ႔က အေရးႀကီးၿပီး စၿပီးရင္ စြမ္းလာမွာျဖစ္လုိ႔ အစနဲ႔အစြမ္းကုိ အစြမ္းအစျဖစ္ဖုိ႔ ကုိယ့္အားကုိယ္ကုိးရင္း ကုိယ့္အစြမ္းကုိယ္ ျပႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံးစြမ္းအားကုိယ္စီနဲ႔ တရားကုိယ္စီ ရွိႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

အစားလုပ္ေပးလုိ႔ ရ/မရ…

Q. ဘုန္းဘုန္းဘုရား…
တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အခန္းေဖာ္တစ္ေယာက္ကုိ တစ္ခါမွ ဘုရားရွိခုိးတာ မေတြ႕လုိ႔ ဘုရားရွိခုိးဖုိ႔ ေျပာတဲ့အခါ သူက “သူ႔အေနနဲ႔ အရမ္းပင္ပန္းလုိ႔ မရွိခုိးႏုိင္ေၾကာင္း၊ သူ႔အတြက္ အိမ္ကသူေတြက လုပ္ေပးေၾကာင္း” အေၾကာင္းျပ ေျပာဆုိပါတယ္။ အဲဒါ သူေျပာတဲ့အတုိင္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ အစားလုပ္ေပးလုိ႔ ရ၊ မရ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား…။ ဘုန္းဘုန္း က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ…
(သိလုိသူ)

A. သိလုိသူေရ… ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာဟာ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံ အားထုတ္မႈကုိ အဓိကထားတဲ့ ဘာသာျဖစ္တဲ့အတြက္ အစားထုိးလုပ္ေပး၊ အစားထုိးခံေပးလုိ႔ မရပါဘူး။ ကုိယ္လုပ္မွကုိယ္ရ၊ ကုိယ္က်င့္မွ ကုိယ္ရတဲ့ ဘာသာျဖစ္သလုိ၊ ကုိယ္ျဖစ္ရင္လည္း ကုိယ္ခံရတဲ့ ဘာသာျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္လည္း အစားထုိးခံယူေပး၊ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အျပစ္ကုိ တန္ခုိးေတာ္နဲ႔ ေခ်ဖ်က္ေပး၊ ကယ္တယ္မဆေပးတဲ့ ကယ္တင္ရွင္မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ေတာ္တုိင္ ဒါက ကုသုိလ္၊ ဒါက အကုသုိလ္၊ ဒါကုိေရွာင္၊ ဒါကုိေဆာင္ စသျဖင့္ နည္းလမ္းကုိသာ ညြန္ေပးႏုိင္တဲ့ လမ္းညြန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အားလုံးက ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ေဆာင္က်င့္ႀကံမွပဲ ရႏုိင္ပါတယ္။

ပုိၿပီး ရွင္းေအာင္ ေျပာရရင္ ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ကုသုိလ္တရားမ်ားမွာ ဒါနကုသုိလ္၊ သီလကုသုိလ္၊ ဘာ၀နာကုသုိလ္လုိ႔ သုံးမ်ိဳးရွိတဲ့အထဲမွာ ဒါနကုသုိလ္လုိ ကုသိုလ္မ်ိဳးကေတာ့ သူမ်ားကုိ ကုိယ္က လွဴဖြယ္၀တၳဳေပးၿပီး အစားလွဴဒါန္းခုိင္းတာ၊ သူမ်ားလွဴတာကုိ စိတ္ေစတနာမွန္နဲ႔ ၀မ္းေျမာက္ႏုေမာ္ သာဓုေခၚတာ စတာေတြအတြက္ေတာ့ အထုိက္အေလ်ာက္ ကုသိုလ္ျဖစ္ေစ၊ ကုသုိလ္ရေစႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္က်င့္ႀကံရမယ့္ သီလသိကၡာပုဒ္မ်ိဳး၊ နိဗၺာန္အထိ ေရာက္ေစႏုိင္၊ ကိေလသာ ၿငိမ္းေစႏုိင္တဲ့ ဘာ၀နာကုသုိလ္မ်ိဳးကေတာ့ သူမ်ားက အစားထုိး လုပ္ေပးလုိ႔ မရပါဘူး။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္ႀကံႏုိင္မွသာ ရႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ကာယကံေျမာက္၊ ၀စီကံေျမာက္၊ မေနာကံေျမာက္ လုပ္မွရမယ့္ ကုသုိလ္မ်ိဳးကုိ ကံေျမာက္ေအာင္ လက္ေတြ႕လုပ္ေပးႏုိင္မွ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဘုရားရွိခုိးျခင္း၊ တရားထုိင္ျခင္း စတာေတြဟာ လက္ေတြ႕ ကံေျမာက္ေအာင္ လုပ္ၾကရတာေတြ ျဖစ္လုိ႔ လက္ေတြ႕လုပ္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အက်င့္တရားပုိင္းဆုိင္ရာ၊ က်င့္ယူမွ ရႏုိင္မယ့္ ကုသုိလ္တရား ဆုိင္ရာမ်ားကေတာ့ အိမ္ကလူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ လုပ္ေပးလုပ္ေပး သူတုိ႔လုပ္တာ သူတုိ႔အတြက္ပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီလုိ လက္ေတြ႕က်င့္ႀကံမႈမ်ားကုိ ကုိယ္လုိခ်င္ရင္၊ ကုိယ္ရခ်င္ရင္ေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ လက္ေတြ႕လုိက္နာ က်င့္သုံးၾကဖုိ႔လုိေၾကာင္း အသိေပး ေျဖၾကားေပးလုိက္ပါတယ္။

Read more »

အတုံ႔အလွည့္…

တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိမွ် ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ စကားကုိ မဆုိလင့္၊
အဆုိခံရေသာ သူတုိ႔သည္ သင့္ကုိ ျပန္လွန္ဆုိကုန္ရာ၏။
ခ်ဳပ္ခ်ယ္ေသာ စကားသည္ ဆင္းရဲ၏ အေၾကာင္းတည္း၊
သူတစ္ပါးကုိ ဒဏ္ျပဳက အတုံ႔အလွည့္တုိ႔သည္ သင့္ထံသုိ႔ ျပန္ေရာက္ကုန္ရာ၏။
(ေဂါတမဘုရားရွင္)

လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း၊ ေခ်ာပစ္ကုန္းတုိက္ျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကုိဆုိျခင္း၊ အက်ိဳးမရွိ အခ်ည္းႏွီးေသာ စကားကုိဆုိျခင္းဟူေသာ ႏႈတ္ျဖင့္လြန္က်ဴးတတ္သည့္ ၀စီဒုစ႐ုိက္ ေလးပါးတုိ႔တြင္ ဖ႐ုသ၀ါစာေခၚ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကုိဆုိျခင္းသည္လည္း မေကာင္းသည့္ ဒုစ႐ုိက္တစ္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္၏။ ႏႈတ္မွထြက္ေပၚတတ္သည့္ ၾကမ္းတမ္းသည့္စကားမ်ားသည္ ေျပာသည့္သူႏွင့္ အေျပာခံရ သူမ်ားပင္မက ၾကားရသူမ်ားအထိ နားမခ်မ္းသာဖြယ္ ျဖစ္ေစႏုိင္သျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ ႏႈတ္ကုိ ေစာင့္စည္းၾကရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔အျပင္ မည္သည့္အလုပ္ပင္ ျဖစ္ပါေစ တူေသာအက်ိဳးကုိ ေပးတတ္သည့္ သေဘာရွိသျဖင့္ မိမိက ၾကမ္းတမ္းသည့္ စကားကုိ ဆုိလွ်င္ အဆုိခံရသူသည္လည္း ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားကုိ ျပန္ဆုိတတ္သည္ကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ရန္ လုိအပ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သူတစ္ပါးထံမွ တုံ႔ျပန္မႈေကာင္းမ်ား ျပန္ေရာက္လာေစရန္ မိမိကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ တုံ႔ျပန္မႈေကာင္းမ်ား ေပးရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ မိမိက မေကာင္းလွ်င္ သူတစ္ပါးကလည္း ေကာင္းမည္မဟုတ္ေၾကာင္း၊ အတုံ႔အလွည့္ဟူသည္ ျပဳလုပ္သူထံသုိ႔ တစ္ဖန္ျပန္လာတတ္ေၾကာင္း ဗုဒၶရွင္ေတာ္ျမတ္ မိန္႔မွာေဟာၾကားေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

ဗုဒၶလက္ထက္တြင္ ေကာ႑ဓာနအမည္ရွိသည့္ မေထရ္တစ္ပါး ရွိခဲ့၏။ ထုိမေထရ္ ရဟန္းျဖစ္သည့္ေန႔မွစ၍ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ အရိပ္သည္ မေထရ္ႏွင့္အတူ ထပ္ၾကပ္မကြာ ရွိေနေလ့ရွိ၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိအမ်ိဳးသမီးပုံရိပ္ကုိ မေထရ္မွတပါး အျခားသူမ်ား အားလုံးေတြ႕ျမင္ၾကရ၏။ မေထရ္ကား ဘာမွ်မသိရွာေပ။ ဆြမ္းခံသြားလွ်င္လည္း ဆြမ္းေလာင္းသူမ်ားက ဤဆြမ္းသည္ အရွင္ဘုရားတုိ႔ အလုိ႔ငွါ ျဖစ္ပါေစ…၊ အရွင္ဘုရားႏွင့္ အေပါင္းအေဖာ္မတုိ႔ အလုိ႔ငွါ ျဖစ္ပါေစဟုဆုိကာ ေလာင္းလွဴေလ့ရွိၾက၏။ မေထရ္သည္ ထုိအျခင္းအရာကုိ သေဘာမေပါက္ႏုိင္ ျဖစ္ေနေပ၏။ ရဟန္းႏွင့္ မာတုဂါမ အတူရွိေနသကဲ့သုိ႔ မေထရ္ႏွင့္ထပ္ၾကပ္မကြာ ရွိေနေသာ အမ်ိဳးသမီးအရိပ္ေၾကာင့္ လူအမ်ား၏ အထင္လဲြျခင္းကုိ ခံေနရ၏။ သတင္းသုံးေဖာ္ ရဟန္းေတာ္မ်ားကလည္း ထုိ႔အတူပင္ ေကာ႑ဓာန မေထရ္သည္ မာတုဂါမႏွင့္အတူ သြားလာေနသည္ဟု ထင္မွတ္ေနၿပီး ေနာက္ဆုံးတြင္ အျခားရဟန္းမ်ားသည္ ေကာသလမင္းထံသုိ႔ သြားေရာက္က ထုိမေထရ္ကုိ ဖမ္းဆီးအေရးယူေပးရန္အထိ ေျပာဆုိၾကေလ၏။ ေကာသလမင္းလည္း ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကုိ နားေထာင္ၿပီး မေထရ္ရွိရာ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔ မေထရ္ကုိဖမ္းရန္ ထြက္လာခဲ့၏။ ေက်ာင္းေရာက္သည့္အခါ မေထရ္ႏွင့္အတူ အမ်ိဳးသမီးပုံရိပ္ကုိ ေတြ႕ေနရ၏။ မေထရ္ကုိ ေမးသည့္အခါ မသိေၾကာင္း၊ မဟုတ္ေၾကာင္း ေျပာဆုိရာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ေကာသလမင္းကုိယ္တုိင္ မာတုဂါမအစစ္မဟုတ္ အတုသာျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္သြားကာ အေရးမယူဘဲ နန္းေတာ္မွာပင္ ဆြမ္းခံၾကြရန္ ဖိတ္ၾကား ျပန္သြားေလ၏။

စင္စစ္ ထုိမေထရ္ႏွင့္ အတူတကြျဖစ္ေပၚေနသည့္ မာတုဂါမပုံရိပ္သည္ မေထရ္ကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ အကုသုိလ္၏ အက်ိဳးရလာဘ္ပင္ ျဖစ္၏။ ကႆပျမတ္စြာဘုရား လက္ထပ္ေတာ္အခါက ျဖစ္၏။ ယခုေကာ႑ဓာန မေထရ္သည္ ထုိအခ်ိန္က တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္ရွိ နတ္သားတစ္ေယာက္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ထုိနတ္သားသည္ ကႆပဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀က ရဟန္းႏွစ္ပါး၏ ညီညြတ္ေနမႈ၊ တရားေတာ္မ်ားတြင္ အတူတကြ က်င့္သုံးေနထုိင္ေနမႈ၊ တစ္မိ၀မ္းတြမ္းမွ သက္ဆင္းသည့္သူမ်ားကဲ့သုိ႔ စိတ္တူကုိယ္တူ ရွိမႈမ်ားအေပၚတြင္ မနာလုိ မ႐ႈစိမ့္ျဖစ္ကာ ထုိမေထရ္ႏွစ္ပါး ညီညြတ္မႈ ပ်က္ျပားေစရန္ ေသြးခဲြခဲ့ေလ၏။ မေထရ္ႏွစ္ပါးအနက္ တစ္ပါးေသာ ရဟန္း၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ အမ်ိဳးသမီးတစ္ဦး၏ ပုံကုိဖန္တီးကာ မျမင္ကြယ္ရာတြင္ မေထရ္ႏွင့္ မာတုဂါမ အတူရွိၿပီး မသင့္ေလ်ာ္သည့္ အေနအထုိင္မ်ိဳး ျဖစ္ေစရန္ အားထုတ္၏။ ထုိအျခင္းအရာကုိ အျခားေသာ ရဟန္းတစ္ပါးက ျမင္ေသာ္လည္း ဖန္တီးလုပ္ႀကံခံရသည့္ မေထရ္ကုိယ္တုိင္ကား မျမင္ရေပ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမင္ရေသာ ရဟန္းက အရွင္ဘုရားသည္ အက်င့္သိကၡာ ပ်က္ျပားသြားၿပီ ျဖစ္သျဖင့္ အရွင္ဘုရားႏွင့္အတူ ေပါင္းေဖာ္ျခင္းငွါ မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း၊ အျခားတစ္ပါးကလည္း မဟုတ္မွန္ေၾကာင္းစသျဖင့္ ျငင္းခုံၾကရာမွ မေထရ္ႏွစ္ပါး ကဲြျပားသြားေလေတာ့၏။ ထုိမေထရ္ႏွစ္ပါး ကြားျပားမႈကုိ ဖန္တီးခဲ့သည့္ နတ္သားသည္ မိမိလုပ္ခဲ့သည့္ အကုသုိလ္အက်ိဳးေၾကာင့္ အ၀ီစိငရဲတြင္ က်ေရာက္ခဲ့ၿပီး ဘ၀မ်ားစြာ အကုသုိလ္အျပစ္ကုိ ခံရကာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ယခုေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ လက္ထပ္္ ေကာ႑ဓာနရဟန္းအျဖစ္ သာသနာေဘာင္သုိ႔ ေရာက္ရွိခဲ့ျခင္းျဖစ္၏။ ရဟန္းဘ၀ရခဲ့ေသာ္လည္း ကႆပဘုရားရွင္ လက္ထက္ နတ္သားဘ၀က လုပ္ခဲ့သည့္ အကုသုိလ္၏ အက်ိဳးဆက္အျဖစ္ ထုိမေထရ္၏ ေနာက္တြင္ မာတုဂါမ ပုံရိပ္က အၿမဲထပ္ၾကပ္မကြာ ရွိေနခဲ့ကာ လူအမ်ား၊ ရဟန္းအမ်ား၏ အထင္လဲြမႈကုိ ခံေနခဲ့ရျခင္း ျဖစ္၏။

ယခု ေကာ႑ဓာန ဘ၀တြင္ ထင္ဟပ္ေနသည့္ မာတုဂါမပုံရိပ္ေၾကာင့္ ေကာသလမင္းကုိယ္တုိင္ ဖမ္းရန္အားထုတ္ေသာ္လည္း အစစ္အမွန္ မဟုတ္သျဖင့္ မဖမ္းဘဲ နန္းေတာ္သုိ႔ ဆြမ္းခံၾကြရန္ ဖိတ္ၾကားခဲ့သည့္အေပၚ အျခားရဟန္းေတာ္မ်ားက နားမလည္ႏုိင္ဘဲ မေထရ္ကုိ တုိက္႐ုိက္ေျပာဆုိကာ ေက်ာင္းေတာ္မွ ႏွင္ထုတ္ရန္ အားထုတ္ၾကျပန္၏။ ထုိအခါတြင္ ဘုရင္ကုိယ္တုိင္ မဟုတ္မွန္ေၾကာင္း အသိအမွတ္ျပဳထားသည့္ ေကာ႑ဓာန မေထရ္က သူ႔ကုိလာေျပာသည့္ အျခားရဟန္းေတာ္မ်ားကုိ ၾကမ္းတမ္းသည့္စကားမ်ားျဖင့္ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္ ေျပာဆုိေလေတာ့၏။ ထုိအေၾကာင္းကုိ ရဟန္းေတာ္မ်ားက ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ေလွ်ာက္ၾကားသည့္ အခါတြင္ ျမတ္ဗုဒၶက ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ စကားတုိ႔ျဖင့္ ျပန္လွန္တုံ႔ျပန္တတ္သည့္ ေကာ႑ဓာန ရဟန္းကုိ ျပစ္တင္ေျပာဆုိကာ “ေကာ႑ဓာန… သင္၏ေရွးဘ၀က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ယုတ္မာေသာ အမႈကုိ အမွီျပဳ၍ သင္သည္ ဤေဖာက္ျပန္ေသာ အျခင္းအရာသုိ႔ ေရာက္ရ၏၊ ယခုအခါ သင့္အားတစ္ဖန္ ထုိသုိ႔သေဘာရွိသည့္ ၾကမ္းၾကဳတ္ယုတ္မာသည့္ အေျပာအဆုိ အျပဳအမူမ်ိဳး ျပဳမူေျပာဆုိျခင္းငွါမသင့္၊ ရဟန္းတုိ႔ႏွင့္အတူတကြ ယုတ္မာၾကမ္းတမ္းေသာ တစ္စုံတစ္ခုေသာ စကားကုိမွ် မဆုိလင့္၊ အဆုိခံရေသာသူတုိ႔သည္ သင့္ကုိတစ္ဖန္ ျပန္လွန္ဆုိကုန္ရာ၏။ သူတစ္ပါးကုိ ဒဏ္ျပဳက အတုံအလွည့္တုိ႔သည္ သင့္ထံသုိ႔ ျပန္ေရာက္ကုန္ရာ၏။ အနားေရးျပတ္ေသာ ေၾကးခြက္သည္ အသံမထြက္သကဲ့သုိ႔ သင္သည္လည္း ထုိေၾကးခြက္ႏွင့္တူစြာ အသံမရွိသည္ ျဖစ္ဘိေလာ့၊ ဤသုိ႔ျပဳသည္ရွိေသာ္ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေသာသူမည္သည္ ျဖစ္လတၱ႔ံ… (ဓမၼပဒ၊ ဒ႑၀ဂ္၊ ေကာ႑ဓာနေထရ၀တၳဳ)”ဟု အႏုသေႏၶစပ္ကာ တရားစကား မိန္႔ၾကားေတာ္မူလုိက္၏။ ဘုရားရွင္ တရားစကားအဆုံးတြင္ ေကာ႑ဓာန မေထရ္သည္ ရဟႏၲာျဖစ္ကာ အျခားေသာ တရားနာပရိတ္သတ္မ်ားသည္ ထုိက္သင့္သည့္ တရားမ်ား ရသြားၾကေလ၏။

ဤကား တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိမွ် ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ စကားကုိ မဆုိလင့္စေသာ ဘုရားစကားေတာ္ ေဟာၾကားခဲ့ျဖစ္ျခင္း၏ အေၾကာင္း၀တၳဳပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ စကားကုိ ဆုိျခင္းႏွင့္ မဟုတ္မမွန္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ အတုံ႔အျပန္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္သည္ကုိ ထင္ရွားေစခဲ့၏။ မိမိက ျပဳလုပ္လုိက္သည့္ အကုသုိလ္အလုပ္ေလးသည္ အနည္းငယ္မွ်သာ ျဖစ္ေသာ္လည္း ခံရသည့္အခါတြင္ကား ဘ၀အဆက္ဆက္မွသည္ ေနာက္ဆုံး ရဟန္းဘ၀အထိပင္ ခံရတတ္သည္ကုိ သတိျပဳသင့္လွ၏။ စင္စစ္ ၾကမ္းတမ္းသည့္စကားႏွင့္ မေကာင္းသည့္ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ သံသရာအထိ ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ ယခုဘ၀မွာပင္လွ်င္ တန္ျပန္တုံ႔ျပန္မႈကုိ ခံရတတ္၏။ မိမိက တစ္စုံတစ္ေယာက္အား အျပစ္မရွိဘဲ ၾကမ္းတမ္းေသာစကားကုိ ဆုိလုိက္လွ်င္ အဆုိခံရသူသည္လည္း တစ္ဖန္ျပန္ဆုိမည္ဆုိသည္မွာ အတုံ႔အလွည့္ပင္ ျဖစ္၏။ မွန္ၾကည့္သကဲ့သုိ႔ မိမိက မွန္ၾကည့္ၿပီး မဲ႔ျပလွ်င္ မွန္တြင္ထင္ဟပ္လာမည့္ ပုံရိပ္သည္လည္း မဲ့ျပမည္သာျဖစ္၏။ မိမိက ၿပဳံးျပလွ်င္ တစ္ဖန္ျပန္ၿပဳံးျပမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ မိမိက ခ်ိဳသာသည့္ စကားကုိ ဆုိလွ်င္ အဆုိခံရသူသည္လည္း ခ်ိဳသာသည့္ စကားျဖင့္ ျပန္ဆုိေပးမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔အျပင္ အျခားအျခားေသာ အျပဳအမူ အေနအထုိင္မ်ားတြင္လည္း ထုိ႔အတူသာျဖစ္၏။ သူတစ္ပါးကုိ ဒဏ္ျပဳကာ ဒုကၡျဖစ္ေစလွ်င္ မိမိသုိ႔လည္း ထုိဒဏ္ျပဳမႈမ်ား၊ ဒုကၡတရားမ်ားသည္ ျပန္လည္ ေရာက္လာမည္သာ ျဖစ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမတ္ဗုဒၶက မည္သူ႔အေပၚမွ် ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ စကားမ်ားကုိ မဆုိရန္၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈကုိ မျပဳရန္၊ မေကာင္းသည့္ သေဘာမ်ားျဖင့္ ဒုကၡမေပးမိေစရန္ မိန္႔ေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာ စကားဆုိလွ်င္ လူမေျပာႏွင့္ တိရိစၦာန္မ်ားပင္လွ်င္ မႀကိဳက္တတ္ေပ။ ေမတၱာဓာတ္ပါသည့္ ခ်ိဳသာစြာ ေျပာဆုိတတ္သည့္ စကားမ်ားဆုိလွ်င္ကား တိရိစၧာန္မ်ားလည္း နာခံတတ္၏။ ေခ်ာ့ေျပာလွ်င္ လူမေျပာႏွင့္ သတၱ၀ါမ်ားသည္ပင္ စကားနာခံတတ္၏။ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းၿပီး လုပ္ေစသည္ထက္ အစ္ကုိျဖစ္ေစ၊ အစ္မျဖစ္ေစ၊ ညီျဖစ္ေစ၊ ညီမျဖစ္ေစ စသည့္ ခ်ိဳသာသည့္ အေျပာအဆုိ အသုံးအႏႈန္းမ်ားျဖင့္ ေျပာဆုိလုပ္ကုိင္ေစသည္က အခုိင္းခံရသူမ်ား၏ တုံ႔ျပန္မႈ ေကာင္းမ်ားကုိ ရရွိႏုိင္၏။ အရင္းစစ္လွ်င္ မိမိႏွစ္သက္သည္ကုိ သူတစ္ပါးအား ေရွးဦးစြာေပးႏုိင္မွသာ သူတစ္ပါးထံမွလည္း ျပန္လည္ရႏုိင္သည့္ သေဘာပင္ျဖစ္၏။ မိမိကႏူးည့ံမွ အျခားသူလည္း ႏူးည့ံမည္ျဖစ္ၿပီး မိမိက ၾကမ္းၾကဳတ္လွ်င္ အျခားသူလည္း ၾကမ္းၾကဳတ္မည္သာ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ သဘာ၀က်သည့္ အတုံ႔အလည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါ၏။

သက္ေရာက္မႈတုိင္းတြင္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ ရွိ၏ဟု ဆုိသကဲ့သုိ႔ ေစတနာပါသည့္ လုပ္ရပ္တုိင္းတြင္လည္း တန္ျပန္ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ အတုံ႔အလွည့္ဟူသည္ ရွိေနေပ၏။ ထုိ႔အတုံ႔အလွည့္သည္ ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္သူ၏ အေပၚတြင္သာ တည္မွီေလ၏။ ျပဳလုပ္သူက အေကာင္းျပဳလုပ္လွ်င္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ၏ အတုံ႔အလွည့္သည္ ေကာင္းမည္ျဖစ္ၿပီး ျပဳလုပ္သူက မေကာင္းျပဳလုပ္လွ်င္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ၏ အတုံ႔အလွည့္သည္ မေကာင္းျဖစ္မည္သာ ျဖစ္၏။ ကုိယ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ ႏႈတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ျဖင့္ ျဖစ္ေစ ျပဳလုပ္ေျပာဆုိႀကံစီမႈမ်ားသည္ မိမိကုိယ္တုိင္၏ ေရြးခ်ယ္မႈသာျဖစ္ၿပီး ထုိအျပဳအမူ အေျပာအဆုိ အႀကံအစီမ်ား၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈသည္လည္း ေရြးခ်ယ္ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ မိမိထံသုိ႔သာ ျပန္လာမည့္ အတုံ႔အလွည့္မ်ားပင္ ျဖစ္၏။ အျပဳအမူေကာင္းလွ်င္ အတုံ႔အလွည့္ေကာင္းမည္ျဖစ္ၿပီး အျပဳအမူဆုိးလွ်င္ အတုံ႔အလွည့္ ဆုိးမ်ားသာ ျဖစ္၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ မည္သူမဆုိ အေကာင္းကုိသာ အလုိရွိတတ္ၾကရာတြင္ အေကာင္းမ်ားျဖစ္ေစရန္ မိမိကုိယ္တုိင္ ေရွးဦးစြာ ေကာင္းျပရန္ လုိအပ္ေပ၏။ မိမိက မေကာင္းလွ်င္ သူတစ္ပါးလည္း မေကာင္းမည္ျဖစ္သျဖင့္ မိမိကုိယ္တုိင္ မေကာင္းမျဖစ္ရန္ ၾကိဳးစားသင့္လွ၏။ အေကာင္းအစစ္ဟူသည္ မေကာင္းမျဖစ္ရန္ လုိအပ္သျဖင့္ အေၾကာင္းအျပစ္ကုိ ေကာင္းျပစ္ရန္ လုိအပ္ေပ၏။ အေၾကာင္းေကာင္းလွ်င္ အက်ိဳးေကာင္းမည္ျဖစ္ၿပီး အက်ိဳးေကာင္းျခင္းသည္ အတုံ႔အလွည့္ေကာင္းျခင္းျဖစ္၏။ အတုံ႔အလွည့္ေကာင္းျခင္းသည့္ အေကာင္းလုပ္ခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထုိအတုံ႔အလွည့္မ်ား၏ တုံ႔ျပန္မႈမ်ားသည္ မိမိ၏ အလုပ္မ်ားေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သူမဆုိ အတုံ႔အလွည့္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚေစရန္ အလုပ္လက္နက္ေကာင္းျဖင့္ အေၾကာင္းေကာင္းေအာင္ ႀကိဳးစားကာ မိမိက ေရွးဦးစြာ အေကာင္းမ်ားျဖင့္ ေကာင္းျပရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း အထူးသတိျပဳရမည္ ျဖစ္ပါေပေတာ့၏။ အားလုံး… အတုံ႔အလွည့္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ တု႔ံျပန္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား