အလွဴကုိ အားရပါရလွဴႏုိင္ဖုိ႔နဲ႔…. တရားေတြကုိ နတ္ေတြၾကားေအာင္ ႏႈတ္ကရြတ္တာ ဓမၼအလွဴျဖစ္ မျဖစ္…

Q. ဘုန္းဘုန္း
၁။ တပည့္ေတာ္ လွဴရတာ ဝါသနာပါပါတယ္။ အခု ေထရဝါဒသာသနာ မရွိတဲ့ႏုိင္ငံ ေရာက္ေနေတာ့ အေဝးကေန ျမန္မာျပည္ထဲကုိ လွမ္းျပီး အလွဴအတန္း လုပ္ေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္ လက္နဲ႔ လုပ္ရသလုိ အားမရပါဘူး။ ပီတိျဖစ္တာလဲ မ်ားေသာအားျဖင့္ ကုိယ္တုိင္ လက္နဲ႔လုပ္ရရင္ ပုိျဖစ္တယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒါနကုသုိလ္ မ်ားမ်ားဝဝ လုပ္ရေအာင္ ဘယ္လုိလုပ္ရမလဲ ဘယ္လုိဓိဌာန္ရမလဲဘုရား။
၂။ တရားေတြကုိ နတ္ေတြ ၾကားေအာင္ ႏႈတ္က ရြတ္တာ ဓမၼအလွဴေပးရာ ေရာက္ပါသလား။ စိတ္ဝင္တစား တရားနာမယ့္ နတ္ေတြ အနားမွာ ရွိမရွိ မသိရင္ ဘယ္လုိ လုပ္ရပါ့မလဲ။ ကုိယ္ေပးေနတဲ့အလွဴကုိ ယူသူ ရွိမွ ရွိရဲ႕လား သိခ်င္လုိ႔ပါ။
ဝင္းရန္ႏုိင္


A. ၁။ အလွဴဒါနျပဳလုပ္တဲ့အခါ အလွဴခံပုဂၢဳိလ္မေရြးဘဲ လွဴတတ္တယ္၊ လွဴလုိတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒကာေတာ္ ေရာက္ေနတ့ဲေနရာမွာလည္း အားရပါရ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ လွဴႏုိင္တဲ့ ေနရာမ်ား အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဥပမာ ဒုကၡိတေဂဟာမ်ား၊ ဘုိးဘြားရိပ္သာမ်ား၊ သက္ႀကီးရြယ္အုိ ေစာင့္ေရွာက္ေရး ေနရာမ်ား စသည္ျဖင့္ အမ်ားႀကီး ရွိပါတယ္။ ေထရ၀ါဒ ရဟန္းသံဃာေတာ္မ်ားကုိမွ လွဴခ်င္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကုိယ္အာ႐ုံျပဳလုိ႔ ရမယ့္ေက်ာင္းတုိက္မ်ားကုိ သြားေရာက္လွဴခုိင္းၿပီး အေ၀းကပဲ အာ႐ုံျပဳကာ ပီတိပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ သိပ္သဒၶါတရားေကာင္းၿပီး အာ႐ုံျပဳမႈေကာင္းေနရင္လည္း တစ္ဆင့္လွဴဒါန္းခုိင္းၿပီး ပီတိျဖစ္ေအာင္ လုပ္လုိ႔ရပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ကလုိ ကုိယ္ရွိတဲ့ေနရာကုိ ၾကြေရာက္အလွဴခံေစခ်င္ရင္ေတာ့ ကုိယ့္ဘက္္က အလြန္ျပည့္စုံေအာင္ ႀကိဳးစားရပါလိမ့္မ့္မယ္။ ကုိယ္က်င့္တရားလုံး၀ ေကာင္းမြန္ေအာင္၊ သရဏဂုံေကာင္းေကာင္းတည္ႏုိင္ေအာင္၊ ထက္သန္ျပင္းျပတဲ့ သဒၶါတရားေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေအာင္၊ ရွာေဖြထားတဲ့ ပစၥည္းဥစၥာ အလွဴ၀တၳဳမ်ားဟာလည္း သမၼာအာဇီ၀က်ၿပီး သန္႔ရွင္းေအာင္ စတဲ့ အခ်က္ေတြနဲ႔ ႀကိဳးစားၿပီး ေန႔စဥ္အဓိ႒ာန္ျပဳရင္ေတာ့ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္မ်ား တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ေရာက္ရွိလာႏုိင္ပါတယ္။

၂။ တရားေတြကုိ နတ္ေတြၾကားေအာင္ ႏႈတ္ကရြတ္တာ ဓမၼအလွဴေပးရာ ေရာက္ႏုိင္ပါတယ္။ စိတ္၀င္တစား နာတဲ့နတ္ေတြလည္း ရွိႏုိင္ပါတယ္။ အနီးကပ္ဆုံးကေတာ့ ကုိယ့္ခႏၶာကုိယ္ကုိ ေစာင့္တဲ့ကုိယ္ေစာင့္နတ္မ်ားနဲ႔ ေလာကပါလနတ္မ်ား၊ ေကာင္းတဲ့နတ္မ်ားဟာ ေကာင္းမႈကုသိုလ္ျပဳတဲ့သူရဲ႕ အနားမွာ အၿမဲရွိေနပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ႏုိင္ေပမယ့္ အမွ်ယူသာဓုေခၚဖုိ႔ ကုိယ့္အနားမွာ အၿမဲရွိပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ သိပ္ၿပီးသဒၶါတရား အားေကာင္းလာရင္ မထင္မွတ္တဲ့ တုိက္ဆုိင္မႈမ်ားနဲ႔ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳတဲ့ သူကုိ နတ္မ်ားက ေစာင့္ေရွာက္တတ္ပါတယ္။ ဒီတုိက္ဆုိင္မႈမ်ားကုိ ၾကည့္ရင္ ကုိယ့္အနားမွာ သူေတာ္ေကာင္းေတြ၊ နတ္ေတြအၿမဲရွိတယ္ဆုိတာ မွန္းဆသိႏုိင္ပါတယ္။ ကုိယ္လွဴေပးေနတဲ့ အလွဴကုိ ယူသူရွိမရွိ ဆုိတဲ့အခ်က္အတြက္ကေတာ့ သံသယျဖစ္စရာ မရွိပါဘူး။ အၿမဲရွိေနပါတယ္။ တုိက္႐ုိက္မ်က္စိနဲ႔ မျမင္ႏုိင္ေပမယ့္ ဘ၀သံသရာမွာ က်င္လည္ခဲ့တုန္းက တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္က ေတာ္စပ္ပတ္သက္ခဲ့ဖူးသူေတြဟာ ကုိယ့္ရဲ႕အလွဴကုိ အၿမဲေစာင့္ေမွ်ာ္ေနတယ္ဆုိတာ ေသခ်ာပါတယ္။ အကယ္၍ သူတုိ႔မရႏုိင္တာေတာင္မွ ကုိယ့္အတြက္ကေတာ့ ဒီအလွဴေပးတဲ့ကုသုိလ္က ရၿပီးသားျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္အလွဴေပးတာ ရသည္ျဖစ္ေစ မရသည္ျဖစ္ေစ ကုိယ္လုပ္ရမယ့္ အလုပ္တစ္ခုအျဖစ္၊ ၿပီးေတာ့ ကုသုိလ္ကုိ ကုသုိလ္နဲ႔ ဆင့္တဲ့ အလုပ္တစ္ခုအျဖစ္ ယုံၾကည္စြာ ဆက္လက္လုပ္ေဆာင္ပါလုိ႔ တုိက္တြန္းပါတယ္။

Read more »

အာဇီ၀႒မကသီလႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍…

Q. ဘုန္းဘုန္း ဖိုးသား တစ္ခု သိခ်င္လာလို႔ပါ.. ၁) အာဇီ၀႒မက သီလနဲ႔ ပံုမွန္ ရွစ္ပါးသီလနဲ႔ ဘယ္ဟာက ပိုျမတ္ပါသလဲ ဘုန္းဘုန္း.. ၂) အာဇီ၀႒မက သီလမွာ ၀ိကာလ ေဘာဇနာမပါ၊ ပံုမွန္ ရွစ္ပါးသီလမွာ က်ေတာ့ ကုန္းတိုက္၊ ၾကမ္းတမ္း၊ အႏွစ္မရွိတဲ့ စကားေတြ ေျပာဆိုတာ ေရွာင္ၾကဥ္တာ စသျဖင့္မပါ၊ ဒါမွ မဟုတ္ မုသာ၀ါဒ မွာပဲ အဲဒီ ကုန္းတိုက္ စကားေတြ ဘာေတြ ေရွာင္ၾကဥ္တာ ပါသြားသလား ဘုန္းဘုန္း.. ၃) ေနာက္ အာဇီ၀႒မက သီလနဲ႔ ပံုမွန္ ရွစ္ပါးသီလကို ေရာသမေမႊၿပီး ေစာင့္ထိန္းခ်င္သူအဖို႔ ဘယ္လို လုပ္သင့္ပါသလဲ ဘုန္းဘုန္း၊ ၄) အာဇီ၀႒မက သီလရဲ႕ ေနာက္ဆံုး အခ်က္ မိစၦာဇီ၀ါကိုေရွာင္တာက အရက္ေသစာ ေသာက္စားတာေတြပါ ေရွာင္ၾကဥ္တာ ပါတယ္လုိ႔လည္း ေျပာၾကတယ္..အဲဒါေကာ ဟုတ္ပါသလား ဘုန္းဘုန္း။ ဖိုးသား သိခ်င္တာက သီလက သူ႔ဟာသူေနရင္း မက်ဴးလြန္တာထက္ ခံယူေဆာက္တည္ၿပီးမွ မက်ဴးလြန္တာကမွ သီလမည္တယ္၊ သီလေဆာက္တည္တယ္လို႔ ဖတ္ဖူးေတာ့.. ေရာသမေမႊသီလက်ေတာ့ ဘယ္လို ေဆာက္တည္ရမလဲ ဘုန္းဘုန္း.. ဘုန္းဘုန္း အားရင္၊ အဆင္ေျပရင္ ေျဖၾကားေပးပါဦး.. ဖိုးသားကို
ဖိုးသားေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္း အလုပ္အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္သြားရင္ ေတာင္းပန္ပါတယ္ ဘုန္းဘုန္း။ ဖိုးသား သိခ်င္လာလို႔ပါ။
ဘုန္းဘုန္းက်န္းမာပါေစ
ရိုေသစြာဦးတင္လ်က္
ဖိုးသား
စိန္႔ပီတာစဘတ္၊ ရုရွား


A. မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ အာဇီ၀႒မက သီလအဖြင့္ကုိ ကုိးကားၿပီး ေျပာရရင္ “အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းအတြက္ ပစၥည္းဥစၥာ ရွာေဖြရေသာ အလုပ္အကုိင္ အေရာင္းအ၀ယ္ ဟူသမွ်ကုိ ပါဠိလုိ အာဇီ၀လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ မတရားေသာ ပစၥည္းဥစၥာရွာေဖြမႈကုိ မိစၧာဇီ၀လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ရွစ္ပါးေျမာက္ကုိ ပါဠိလုိ အ႒မလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိမွ စၿပီးေရတြက္ပါက မိစၧာဇီ၀ါ ေ၀ရမဏိသည္ ၈ပါးေျမာက္သိကၡာပုဒ္ ျဖစ္သျဖင့္ မိစၧဇီ၀မွ ေရွာင္ၾကည္မႈလွ်င္ ရွစ္ပါးေျမာက္ရွိေသာ သီလကုိ အာဇီ၀႒မကသီလလုိ႔ ေခၚပါတယ္။
၁) အာဇီ၀႒မကသီလ ေဆာက္တည္ပုံကုိ ပါဠိေတာ္နဲ႔ အ႒ကထာမ်ားမွာ တုိက္႐ုိက္မျပၾကပါ။ ငါးပါးသီလစသည္ ေဆာက္တည္ပုံကုိ နည္းယူ၍ ေရွးပညာရွိၾကီးမ်ားက ေဖာ္ျပခဲ့တာျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ရွစ္ပါးသီလနဲ႔ ဒီအာဇီ၀႒မက သီလဘယ္ဟာက ပုိျမတ္သလဲ ဆုိတာထက္ ရွစ္ပါးသီလဟာ ဥပုသ္ေန႔မ်ားမွာ အထူးေဆာက္တည္ရတဲ့ သီလမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥေပါသထသီလလုိ႔ ဆုိျခင္းပါ။ ဒီအာဇီ၀႒မက သီလကေတာ့ ငါးပါးသီလလုိမ်ိဳး ေဆာက္တည္သည္ျဖစ္ေစ မေဆာက္တည္သည္ျဖစ္ေစ က်ဴးလြန္ရင္ အျပစ္ရွိတဲ့ သီလမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ငါးပါးသီလဟာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အၿမဲေစာင့္ထိန္းရမယ့္ ကုိယ္က်င့္သီလျဖစ္သလုိ အာဇီ၀႒မကသီလဟာလည္း အထက္တန္းသူေတာ္စင္တုိ႔ အၿမဲထိန္းရမယ့္ ကုိယ္က်င့္သီလျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအာဇီ၀႒မကသီလကုိ က်န္းဂန္မ်ားမွာ အာဒိျဗဟၼစရိယသီလ (မဂၢျဗဟၼစရိယ၏ အစျဖစ္ေသာသီလ) လုိ႔လည္း ေခၚပါတယ္။ အာဇီ၀႒မကသီလ လုံၿခဳံမွ မဂ္ဖုိလ္ရႏုိင္ၿပီး မလုံရင္ မဂ္ဖုိလ္မႏုိင္ဟု ဆုိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီအာဇီ၀႒မကသီလသည္ မဂ္ဟူေသာ ျမတ္ေသာအက်င့္၏ အစအေျခခံ သီလျဖစ္သည္ဟု မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။

၂) အာဇီ၀႒မကသီလမွာ ၀ိကာလေဘာဇနမပါတာဟာ ၀ိကာလာေဘာဇနထက္ ပုိၿပီးအေရးႀကီးတဲ့ အကုသုိလ္အျပစ္ႀကီးတဲ့ သီလေတြကုိ အဓိကဦးစားေပး ေစာင့္ထိန္းေစလုိ၍ ျဖစ္တယ္လုိ႔ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ရွစ္ပါးသီလမွာ ကုန္းတုိက္ေခ်ာပစ္ အတင္းအဖ်င္းမ်ားမွ ေရွာင္ၾကည္မႈဆုိတဲ့ သိကၡာပုဒ္အမည္မ်ားသာ တုိက္႐ုိက္မပါျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သီလေဆာက္တည္ျခင္းရဲ႕ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ကာယကံ ၀စီကံ အကုသုိလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းေပးျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ မပါေသာ္လည္း ၀စီကံအျပစ္ မျဖစ္ေအာင္ထိန္းရပါတယ္။ ရွစ္ပါးသီလလုိ႔ ေခၚတဲ့ ဥပုသ္သီလဟာ သာမန္ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဥပုသ္ေန႔မ်ားမွာ အထူးေစာင့္ေစလုိတဲ့အတြက္ သတ္မွတ္ထားခ်က္ျဖစ္ၿပီး အာဇီ၀႒မက သီလကေတာ့ အဆင့္ျမင့္သူေတာ္စင္မ်ား အၿမဲေစာင့္ထိန္းရမယ့္ သီလသတ္မွတ္ခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဥပုသ္သီလမွာ အာဇီ၀႒မကသီလမွာပါတဲ့ ေစာင့္ထိန္းရခက္တဲ့ သီလမ်ားမပါဘဲ အာဇီ၀႒မက သီလမွာေတာ့ အေသးအဖဲြျဖစ္တဲ့ ၀ိကာလစတဲ့ သီလမ်ား မပါျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္မွာပါသည္ျဖစ္ေစ မပါသည္ျဖစ္ေစ အဓိကကေတာ့ သီလေစာင့္ထိန္းမႈဟာ ကာယက၀စီကံ အမႈေတြမက်ဴးလြန္မိေအာင္ ထိန္းေပးျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ကာယကံ ၀စီကံအမႈမ်ားကုိသာ ေကာင္းေအာင္က်ိဳးစားေနရင္ ဒီသီလအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ထိန္းၿပီးသားျဖစ္ေနမွာပါ။

၃) အာဇီ၀႒မကသီလနဲ႔ ရွစ္ပါးသီလကုိ ေရာသမေမြၿပီး ေစာင့္ထိန္းလုိပါက ႏွစ္ခုလုံးမွာပါတဲ့ သီလေတြကုိ မလြတ္ေအာင္ ေစာင့္ထိန္းလုိက္႐ုံပါပဲ။ သိပ္႐ႈပ္ေနမယ္ထင္ရင္ေတာ့ မိမိရဲ႕ ကာယကံ၀စီကံနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အျပစ္ေတြမျဖစ္ေအာင္သာ လုံၿခဳံေအာင္ထိန္းလုိက္ပါ။ ဒါဆုိရင္ ဒီသီလႏွစ္မ်ိဳးကုိ တစ္မ်ိဳးစီ ေဆာက္တည္ေနတယ္လုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရသြားသလုိ ဒကာေလးေျပာသလုိ ေရာသမေမႊၿပီး ေစာင့္တယ္လုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရသြားပါၿပီ။

၄) အထက္မွာ ေျပာခဲ့သလုိပဲ မိစၧာဇီ၀ဆုိတာ မေကာင္းသျဖင့္ အသက္ေမြးတာ၊ မတရားသျဖင့္ အသက္ေမြးတာလုိ႔ ဆုိတဲ့အတြက္ မိစၧာဇီ၀မွ ေရွာင္ၾကည္တာဟာ မေကာင္းတဲ့ မတရားတဲ့ အသက္ေမြးမႈမွ ေရွာင္ၾကည္တာပါ။ အရက္ေသစာ ေသာက္စားမႈမွ ေရွာင္ၾကည္တာလုိ႔ တုိက္႐ုိက္မေျပာေသာ္လည္း မိစၧာဇီ၀မွ ေရွာင္ၾကည္မႈမွာ အရက္ေသစာေသာက္စားမႈမွ ေရွာင္ၾကည္မႈကုိလည္း ထည့္သြင္းယူႏုိင္ပါတယ္။ အရက္ေသာက္ၿပီဆုိကတည္းက ေကာင္းတဲ့အသက္ေမြးမႈလုိ႔ ေျပာလုိ႔မရႏုိင္ပါဘူး။ မေကာင္းသျဖင့္ အသက္ေမြးမႈလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အရက္ေသစာေသာက္စားမႈကုိလည္း မိစၧာဇီ၀ထဲမွာ ထည့္သြင္းယူႏုိင္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ သီလဟာ ခံယူေဆာက္တည္ၿပီး ေစာင့္ရတဲ့သီလရွိသလုိ ခံယူသည္ျဖစ္ေစ မယူသည္ျဖစ္ေစ ေစာင့္ရမယ့္ သီလမ်ိဳးလည္း ရွိပါတယ္။ ခုနေျပာခဲ့သလုိ ငါးပါးသီလနဲ႔ အာဇီ၀႒မကသီလေတြကေတာ့ ခံယူသည္ျဖစ္ေစ မယူသည္ျဖစ္ေစ ေစာင့္ရမွာျဖစ္ၿပီး ဥပုသ္သီလမ်ိဳးကေတာ့ သီးသန္႔ခံယူၿပီး ေစာင့္ထိန္းရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ေရာသမေမြသီလကုိ ခံယူေဆာက္တည္လုိရင္ေတာ့ ကုိယ္ခံယူလုိတဲ့ သီလအေရအတြက္ကုိ လုိက္ၿပီး ငါးပါးသီလ ခံယူပုံအတုိင္း “အဟံ ဘေႏၲ တိသရေဏန သဟ ပဥၥသီလံ (ရွစ္ပါးဆုိရင္ အ႒ဂၤသမၸႏၷာဂတသီလံ၊ ကုိးပါးဆုိရင္ န၀ဂၤသမၸႏၷာဂတသီလံ စသည္) ဓမၼံ ယာစာမိ အႏုဂၢဟံ ကတြာ သီလံေဒထ ေမ ဘေႏၲ စသျဖင့္ ခံယူေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ ေစာင့္လုိတဲ့ သီလသိကၡာပုဒ္မ်ားကုိ ပါဏာတိပါတာ ေ၀ရမဏိသိကၡာပဒံ သမာဓိယာမိ စသည္ျဖင့္ ေဆာက္တည္ႏုိင္ပါတယ္။

အင္း… ဒကာေလး ေမးလုိ႔သာ အားလုံးကုိ ျပည့္စုံေအာင္ ေျဖေပးလုိက္ရတာပါ။ ေရာသမေမြဆုိတဲ့ စကားလုံး အသုံးကုိေတာ့ သေဘာမက်ပါဘူး။ သီလေဆာက္တည္မႈကုိ ကုိယ္လုပ္ခ်င္သလုိ ဟုိေရြ႕ဒီေရြ႕ ဟုိေျပာင္းဒီေျပာင္း ဟုိေပါင္းဒီေပါင္း လုပ္တာမ်ိဳးမျဖစ္ပါေစနဲ႔။ သိပ္႐ႈပ္ေနတယ္ထင္ရင္ ခုနေျပာသလုိ ကုိယ့္ရဲ႕ ကာယကံ၊ ၀စီကံေတြကုိသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ လုံၿခံဳေအာင္ေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။

Read more »

၀ါဆုိအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ..

၀ါဆုိလကုိ ေရာက္လာၿပီျဖစ္တဲ့ အတြက္ သာသနာ့၀န္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားရဲ႕ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ရမည့္ အခ်ိန္ဟာလည္း တျဖည္းျဖည္း နီးကပ္လာေနၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္မ်ားအတြက္လည္း ၀ါတြင္းကာလတြင္ အစဥ္အလာလုပ္ေနက် ဘာသာေရးအလုပ္မ်ားကုိ ျပဳလုပ္ႏုိင္ရန္ အားခဲထားၾကၿပီး ၀ါတြင္းကာလတြင္ မလုပ္သင့္ဟု ယူဆကာ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ အလုပ္မ်ားကုိ ၀ါတြင္းမေရာက္ခင္ ခုကတည္း ႀကိဳတင္လုပ္ေဆာင္ ေနၾကတာေတြလည္း ရွိၾကပါတယ္။ ဆရာေရာ ဒကာမ်ားအတြက္ပါ ၀ါတြင္းကာလသည္ အေရးႀကီးသည္ဟု စိတ္မွာႏွလုံးသြင္းထား ၾကပါတယ္။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ဘာေၾကာင့္ အေရးႀကီးတာလဲ…။ ဒီကာလကုိ ဘာေၾကာင့္ ၀ါတြင္းကာလဟု ဆုိတာလဲ…၊ ၀ါဆုိ၀ါကပ္တယ္ဆုိတာ ဘာကုိဆုိတာလဲ… စတဲ့ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္းအပါအ၀င္ ၀ါဆုိနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းအရာေလးမ်ားကုိ သိထားရန္ လုိအပ္လာျပန္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အစဥ္အလာအရ ေျပာဆုိလုပ္ကုိင္ ေနၾကေပမယ့္ ဘာေၾကာင့္ဒီလုိ ေျပာဆုိလုပ္ကုိင္ရတယ္ဆုိတာ မသိၾကေသးတဲ့ သူမ်ားအတြက္ ၀ါဆုိအေၾကာင္း သိေကာင္းစရာေလးမ်ားကုိ အနည္းငယ္မွ် သိရွိနားလည္သြားေစဖုိ႔ ေရးသားတင္ျပလုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္းဟူသည္…
၀ါဆုိ၀ါကပ္တယ္ဆုိတာ “၀ိနည္းေတာ္အရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ မုိးရာသီကာလတြင္ အျခားအရပ္ေဒသသုိ႔ ညအိပ္ညေန ၾကြေရာက္ျခင္းမရွိဘဲ မိမိတုိင္ဆုိင္ရာ ေက်ာင္းအရမ္အတြင္းမွာသာ ေနထုိင္သီတင္းသုံးပါမည့္ အေၾကာင္း ဘုရားရွင္ႏွင့္ သီတင္းသုံး သံဃာေတာ္မ်ားေရွ႕တြင္ ႏႈတ္မွျမြက္ဆုိ ကတိျပဳျခင္းႏွင့္ ထုိကတိျပဳျမြက္ဆုိထားသည့္ ကာလအတြင္း ေက်ာင္းတုိက္အရာမ္တြင္းမွာသာ ကပ္ေရာက္ေနထုိင္ျခင္း” ကုိ ဆုိပါတယ္။

၀ါဆုိျခင္းအစဥ္အလာ စတင္ျခင္း
ဒီ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္း အစဥ္အလာသတ္မွတ္ခ်က္ ၀ိနည္းဥပေဒဟာ ဘုရားရွင္ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူမူခ်င္း သတ္မွတ္ထားတဲ့့ ၀ိနည္းဥပေဒမဟုတ္ပါဘူး ေနာက္ပုိင္းမွ ေပၚေပါက္လာတဲ့ ၀ိနည္းပညတ္ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဥပေဒသတ္မွတ္ခ်က္ ျဖစ္ေပၚလာပုံမွာ ဘုရားရွင္ ရာဇၿဂိဳဟ္ျပည္ ေ၀ဠဳ၀န္ေက်ာင္းမွာ သီတင္းသုံးေနစဥ္က ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတုန္းက ျမတ္စြာဘုရားအေနျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳရမယ္ဆုိတဲ့ ၀ိနည္းဥပေဒ မရွိေသးတဲ့အတြက္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ေႏြးမုိးေဆာင္း ဥတုသုံးပါးလုံးမွာ အခ်ိန္မေရြး မိမိတုိ႔သင့္ရာ ေနရာမ်ားကုိ လွည့္လည္ၾကြေရာက္ေလ့ ရွိၾကပါတယ္။ အဲလုိၾကြတဲ့အခါ မုိးတြင္းကာလမွာေတာ့ စုိက္ပ်ိဳးထားတဲ့ သီးႏွံစုိက္ခင္းမ်ားဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖတ္ေလွ်ာက္သြားၾကလုိ႔ ပ်က္ဆီးမႈေတြ ရွိလာပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ကေတာ့ ဘယ္ၾကြၾကြ ေျခလ်င္ပဲ ၾကြၾကရတာျဖစ္လုိ႔ လယ္ကြင္းစုိက္ခင္းမ်ားကပဲ ရဟန္းေတာ္မ်ား ျဖတ္သန္းသြားလာၾကရပါတယ္။ ေႏြရာသီ ေဆာင္းရာသီမ်ားမွာ ျပႆနာမရွိေပမယ့္ မုိးရာသီမွာေတာ့ စုိက္ပ်ိဳးမႈမ်ား ရွိလာၿပီး ရဟန္းမ်ားေၾကာင့္ သီးႏွံစပါးစုိက္ခင္းမ်ား ပ်က္ဆီးလာတဲ့အတြက္ လူေတြဟာ ကဲ့ရဲ႕လာၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းကုိ ဘုရားရွင္က သိရွိေတာ္မူၿပီး မုိးရာသီကာလတြင္ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္းကုိ ျပဳၾကရမယ္၊ ၀ါမဆုိမကပ္ပါက ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ေစဟု ၀ိနည္းဥပေဒ ပညတ္ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္ကစၿပီး ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္း အစဥ္အလာ ဥပေဒစတင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

၀ါဆုိကာလ သတ္မွတ္ျခင္းႏွင့္ ၀ါႏွစ္မ်ိဳး
၀ါဆုိရမယ္လုိ႔ ဥပေဒ၀ိနည္းပညတ္ၿပီးေနာက္ ဘုရားရွင္က ၀ါဆုိရမယ့္ ကာလကုိလည္း အတိအက် သတ္မွတ္ေပးပါတယ္။ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္းကုိ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွာ ျပဳလုပ္ႏုိင္ၿပီး အဲဒီလုိ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္တစ္ရက္ေန႔မွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္းကုိ ပုရိမ(ေရွ႕)၀ါဆုိျခင္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ အေၾကာင္းကိစၥတစ္ခုခုေၾကာင့္ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္း မလုပ္ႏုိင္ၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္း ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျခင္းကုိေတာ့ ပစၧိမ(ေနာက္)၀ါဆုိျခင္းလုိ႔ ဆုိပါတယ္။

ပုရိမ၀ါလုိ႔ေခၚတဲ့ ၀ါဆုိလျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔မွာ ၀ါထြက္၀ါကၽြတ္ၿပီး ပစၧိမ၀ါလုိ႔ေခၚတဲ့ ၀ါေခါင္လျပည့္ေက်ာ္ တစ္ရက္ေန႔မွာ ၀ါဆုိ၀ါကပ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားကေတာ့ တန္ေဆာင္မုန္းလျပည့္ေန႔မွ ၀ါထြက္၀ါကၽြတ္ပါတယ္။

၀ါပန္ျခင္းႏွင့္ ၀ါက်ိဳးျခင္း
၀ါဆုိ၀ါကပ္ထားတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ ၀ါတြင္းကာလမွာ တစ္ျခားေနရာအရပ္ေဒသသုိ႔ ညအိပ္ညေန ၾကြသြားလုိ႔ မရပါဘူး။ ေန႔လည္ေန႔ခင္း ေနာက္ေန႔ အာ႐ုဏ္မတက္မီ ေက်ာင္းကုိျပန္ေရာက္ႏုိင္ရင္ေတာ့ ၾကြလုိ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အေၾကာင္းကိစၥရွိလုိ႔ မျဖစ္မေန ၾကြေရာက္ရမယ့္ ကိစၥေပၚေပါက္လာပါက ၀ါပန္ၿပီး ခုႏွစ္ရက္ ၾကြလုိ႔ရပါတယ္။ ခုႏွစ္ရက္ထက္ပုိၿပီး ၾကြလုိ႔မရပါဘူး။ ေက်ာ္လြန္ပါက အာပတ္သင့္ပါတယ္။ ၀ါပန္တယ္ဆုိတာ ခုႏွစ္ရက္အတြင္း မိမိ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳထားသည့္ ေက်ာင္းကုိျပန္လည္ၾကြေရာက္ ပါမည့္အေၾကာင္း အဓိ႒ာန္ျပဳျခင္းကုိ ၀ါပန္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳၿပီး ၀ါမပန္ဘဲ ၾကြသြားခဲ့မိေသာ္ သုိ႔မဟုတ္ ခုႏွစ္ရက္ထက္ ေက်ာ္လြန္သြားခဲ့ေသာ္ ၀ါက်ိဳးပါတယ္။

၀ါက်ိဳးျခင္းႏွင့္ ၀ါအေရအတြက္ မရျခင္း
၀ါက်ိဳးတယ္ဆုိတာ ၀ိနည္းဥပေဒ မလုိက္နာမိ၍ ဥပေဒ က်ိဳးပ်က္သြားျခင္းျဖစ္ၿပီး ဒုကၠဋ္အာပတ္သင့္ျခင္းကုိ ဆုိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ၀ါက်ိဳးရင္ကုိပဲ ၀ါမရဘူး ဒီက်ိဳးတဲ့ ၀ါကုိ ၀ါအေရအတြက္ထဲ ထည့္ေရလုိ႔မရဘူးလုိ႔ ထင္တတ္ပါတယ္။ ေရတြက္လုိ႔ရပါတယ္။ ၀ါက်ိဳးပ်က္လုိ႔ အာပတ္သင့္ျခင္း၊ ကထိန္ခံခြင့္ မရျခင္းပဲ ရွိပါတယ္။ ၀ါအေရအတြက္ေလ်ာ့ျခင္း မရွိပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ၀ါက်ိဳးပ်က္တုိင္းလည္း အာပတ္မသင့္ပါဘူး။ အႏၲရာယ္တစ္စုံတစ္ခု က်ေရာက္ျဖစ္ေပၚျခင္း သံဃာကြဲျခင္းေၾကာင့္ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ပ်က္ျခင္း ၀ါက်ိဳးျခင္း ျဖစ္တဲ့အခါ ဒီ၀ါပ်က္၀ါက်ိဳးျခင္းေၾကာင့္ အာပတ္မသင့္ပါဘူး။

၀ါဆုိသကၤန္း

၀ါဆုိသကၤန္းဆုိၿပီး ကပ္လွဴေလ့ရွိတဲ့ သကၤန္းကုိ စာေပကေတာ့ ၀ႆ၀ါသိကစီ၀ရလုိ႔ ေခၚပါတယ္။ တုိက္႐ုိက္ျမန္မာျပန္ရင္ မုိးေရခံသကၤန္္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ၀ိသာခါ ဒါယိကမႀကီးရဲ႕ ေတာင္းဆုိခ်က္ေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီသကၤန္းလွဴဒါန္းမႈကုိ ခြင့္ျပဳေတာ္မူပါတယ္။ ဒီသကၤန္းလွဴဒါန္းမႈမွာ တစ္ခ်ိဳ႕က ၀ါမဆုိခင္ပဲ လွဴဒါန္းလုိ႔ ရတယ္လုိ႔ ထင္ၾကပါတယ္။ အဲလုိမဟုတ္ပါဘူး။ ၀ါမဆုိခင္ေရာ ၀ါဆုိေနတဲ့ ၀ါတြင္းအခ်ိန္မွာေရာ ႀကိဳက္သေလာက္ ႀကိဳက္သလုိ လွဴဒါန္းႏုိင္ပါတယ္။ ကထိန္သကၤန္းနဲ႔ မတူတဲ့အခ်က္က ကထိန္သကၤန္းကေတာ့ ကာလသတ္မွတ္ခ်က္ ေက်ာင္းသတ္မွတ္ခ်က္စတာေတြ ရွိပါတယ္။ ၀ါဆုိသကၤန္းကေတာ့ အဲလုိသတ္မွတ္ခ်က္မရွိဘဲ ၀ါမဆိုခင္ေရာ ၀ါတြင္းမွာေရာ ႀကိဳက္သလုိ လွဴႏုိင္တဲ့အခ်က္ပါ။ မ်ားေသာအားျဖင့္ ၀ါမဆုိခင္မွာ လွဴၾကတာမ်ားပါတယ္။ အဲဒါမွ ၀ါတြင္းမွာ ဒီသကၤန္းကုိ ၀တ္႐ုံၿပီး မုိးစိုတဲ့သကၤန္းကုိ အလဲအလွယ္ လုပ္ႏုိင္မွာျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ စိတ္ကအာ႐ုံျပဳၿပီး အခ်ိန္မေရြး လွဴဒါန္းႏုိင္ပါတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား