မွ်စ္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ အျပစ္တစ္ေၾကာင္း…

လြန္ခ့ဲတဲ့ တစ္လေက်ာ္ေလာက္က ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ ေက်ာင္းမွာ ဘုန္းႀကီးေ၀ယ်ာ၀စၥ လုပ္ေပးမယ့္သူ မရွိဘူးဆုိလုိ႔ ေ၀ယ်ာ၀စၥလုပ္ဖုိ႔ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းကုိေရာက္လာပါတယ္။ ေက်ာင္းေရာက္ေတာ့ ဘုရားနဲ႔ ဘုန္းႀကီးကုိ ရွိခုိးဦးခ်ၿပီး ေနာက္ေန႔အတြက္ ဘုန္းႀကီးကပ္ရမယ့္ ဆြမ္းဆြမ္းဟင္းမ်ား ရွိမရွိ၊ ဘာေတြလုိမလုိ လုိက္ၾကည့္ရင္း အလွည့္က်လာပုိ႔ထားတဲ့ ဆြမ္းဟင္းေတြထဲက မွ်စ္သုပ္္ခြက္ကုိၾကည့္ၿပီး သူ႔စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခုျဖစ္သြားပါတယ္။ သူ႔စတုိင္လ္ေလးကလည္း စိတ္ထဲမွာ တစ္ခုခုမရွင္းတာရွိရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ ဘ၀င္မက်တာရွိရင္ တုိက္႐ုိက္ေျပာဆုိ ေမးျမန္းတတ္တဲ့ စတုိင္လ္ေလးဆုိေတာ့ ဟုိၾကည့္ဒီၾကည့္လုပ္ရင္း စာဖတ္ေနတဲ့ ဘုန္းဘုန္းအနားကုိ ေရာက္လာၿပီး ေမးပါေတာ့တယ္။ “အရွင္ဘုရား… သူမ်ားလာပုိ႔ထားတဲ့ ဆြမ္းဟင္းကုိၾကည့္ၿပီး အထူးသျဖင့္ အေခ်ာင္းလုိက္သုပ္ထားတဲ့ မွ်စ္သုပ္ကုိၾကည့္ၿပီး တပည့္ေတာ္စိတ္ထဲမွာ ဒီလူေတြ ဒီေလာက္မွ မသိၾကဘူးလား…၊ ဘုန္းႀကီးဆြမ္းဟင္းကုိ ဒီလုိပဲ ျဖစ္သလုိ လုပ္ေပးရလား… စတဲ့ အေတြးေတြျဖစ္မိပါတယ္။ အဲဒါ တပည့္ေတာ္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလားဘုရား“ ဆုိၿပီး ေမးေလွ်ာက္ပါတယ္။

“အင္း… ျဖစ္တယ္“လုိ႔ပဲ ဘုန္းဘုန္းအေျဖေပးလုိက္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့မွ “ဒကာေလး စိတ္ေစတနာကုိ ဘုန္းဘုန္းနားလည္ပါတယ္၊ ဒကာေလးရဲ႕ ေစတနာကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းကုိ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ေသခ်ာက်က်နန သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ျပင္ဆင္ခ်က္ျပဳတ္ ကပ္လွဴေစခ်င္တဲ့ သေဘာနဲ႔ ဒီလုိတစ္ဘက္သူအေပၚ အျပစ္တင္တဲ့ အေတြးျဖစ္တာေနမွာပါ၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ဘက္ကုိ ျပန္ေတြးၾကည့္ရင္ သူတုိ႔ဟာ အလုပ္မအားတဲ့ၾကားက အလုပ္ၿပီးတာနဲ႔ မနားတမ္းခ်က္ျပဳတ္ၿပီး ေက်ာင္းကုိလာပုိ႔ ေပးရတဲ့အေျခအေနပါ၊ အလုပ္ကထြက္ ေအးေအးေဆးေဆး အနားယူရမယ့္ အခ်ိန္မွာ မနားဘဲ ဘုန္းဘုန္းဆြမ္းအတြက္ အဆင္ေျပပါေစဆုိတဲ့စိတ္နဲ႔ ႀကိဳးႀကိဳးစားစား အပတ္စဥ္ခ်က္ျပဳတ္ လာပုိ႔ေနတာပါ၊ သာမန္စိတ္နဲ႔ဆုိရင္ အၿမဲဒီလုိ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး၊ ေနာက္တစ္ခ်က္က သူတုိ႔လာပုိ႔တဲ့ ဟင္းေလးေတြမွာ ဒကာမမ်ား ခ်က္ျပဳတ္လွဴဒါန္းသလုိမ်ိဳး သပ္ရပ္ေသသပ္မႈ အရသာရွိမႈ ရွိခ်င္မွရွိမယ္ သူတုိ႔အတြက္ ခ်က္ထားတာေတြ သူတုိ႔စားတာေတြထက္ေတာ့ ပုိၿပီးေကာင္းေအာင္ ပုိၿပီးျပည့္စုံေအာင္ လုပ္ၿပီးလာပုိ႔တာဆုိတာကေတာ့ လုံး၀ကုိ ေသခ်ာပါတယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဒီကေလးေတြဟာ ႏုိင္ငံျခားတုိင္းျပည္မွာ ေရာက္ေနလုိ႔ မျဖစ္မေန ခ်က္ျပဳတ္စားေသာက္ရမယ့္ အေနအထားမုိ႔ စမ္းသပ္ခ်က္ျပဳတ္ရင္း ဟင္းတစ္ခြက္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္တတ္တဲ့သူေတြပါ၊ အိမ္မွာဆုိသူတုိ႔ဟာ ဘဲဥေတာင္ မျပဳတတ္တဲ့သူေတြပါ၊ ဒီလုိ ကေလးေတြက ခ်က္ျပဳတ္လွဴဒါန္းတဲ့ဟင္း ဒီေလာက္ေကာင္းေနတာေတာင္ ေတာ္လွၿပီ၊ ဘုန္းဘုန္းကေတာ့ မအားတဲ့ၾကားက ခ်က္ျပဳတ္လာပုိ႔တဲ့ သူတုိ႔ေစတနာေလးကုိ စဥ္းစားရင္းနဲ႔ေတာင္ သူတုိ႔ရဲ႕ဟင္းေလးေတြက အရသာရွိေနပါၿပီ၊ တကယ္စားရမယ့္ ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တုိင္ေတာင္ ဘာမွမေျပာ အျပစ္မတင္ပဲနဲ ေဘးကေနၾကည့္တဲ့ ဒကာေလးအေနနဲ႔ အျပစ္တင္မေစာဖုိ႔ သူတပါးရဲ႕ လုပ္ရပ္ေလးေတြကုိၾကည့္ၿပီး အကုသုိလ္မျဖစ္ဖုိ႔ သူတုိ႔ေလးေတြရဲ႕ ေနရာကၾကည့္ၿပီး ေတြးတတ္ဖုိ႔ ျမင္တဲ့ၾကည့္တဲ့အခါမွာ အကုသုိလ္ျဖစ္ေစမယ့္ မေကာင္းတဲ့အျမင္အၾကည့္ေတြ မျဖစ္ေစဘဲ ကုသုိလ္ျဖစ္ေစမယ့္ ေကာင္းတဲ့အျမင္အၾကည့္ေလးေတြနဲ႔ ၾကည့္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိပါတယ္“ ဆုိၿပီး သူ႔စိတ္ထဲမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အျပစ္တင္အေတြးေလးကုိ ေပ်ာက္သြားေအာင္၊ ေနာင္ဒီလုိမ်ိဳး အကုသုိလ္အျပစ္ ျဖစ္ေစမယ့္ အေတြးမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ေသေသခ်ာခ်ာ ရွင္းလင္းေျပာျပေပးလုိက္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ဒကာေလးဟာ ေကာင္းေကာင္းနားလည္သြားၿပီး သူ႔ရဲ႕ ဒီအျဖစ္ေလးကုိ စဲြစဲြၿမဲၿမဲ သေဘာေပါက္သြားကာ ေနာက္ပုိင္းမွာ ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားမယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္ပါရသြားပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ေန႔ အေခ်ာင္းလုိက္သုပ္ထားတဲ့ မွ်စ္သုပ္ကုိ ဘုန္းႀကီးကပ္ၿပီး က်န္တာအဲဒီဒကာေလး စားမိေတာ့ စားလုိ႔အေတာ္ေကာင္းေၾကာင္း ညကအျပစ္တင္ေစာမိတဲ့ သူ႔ရဲ႕စိတ္အေတြးအတြက္ သခၤန္းစာရမိေၾကာင္း ထပ္ေလွ်ာက္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ အကုသုိလ္အျပစ္ဆုိတာ အလြန္ျဖစ္ဖုိ႔လြယ္ပါတယ္။ ဟုိတုန္းက ဘုန္းဘုန္းေရးခဲ့ဖူးသလုိပဲ အကုသုိလ္ေတြဟာ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ေတြကုိ အမွီျပဳၿပီးေတာ့ အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ေနတတ္တာပါ။ ကုိယ္က ဒီအာ႐ုံေတြကုိ သတိေလးနဲ႔ ထိန္းေနႏုိင္မွ အျပစ္အျဖစ္ သက္သာတာပါ။ ဒီ ဒကာေလးရဲ႕ အျဖစ္ကုိၾကည့္ရင္ မွ်စ္သုပ္ကုိၾကည့္ၿပီး သူ႔စိတ္ထဲမွာကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး အေတြးေတြ၊ အျပစ္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တာပါ။ ဆြမ္းဟင္းလာပုိ႔ိၿပီး ျပန္သြားတဲ့ ဒကာေလးမ်ားကေတာ့ သူတုိ႔ခ်က္ျပဳတ္ ထားတာေလးကုိ ေက်ာင္းသြားပုိ႔လွဴဒါန္းလုိက္တဲ့ စိတ္ေစတနာေလးနဲ႔ ျပန္သြားခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ကုသုိလ္စိတ္ေလးေတြနဲ႔ ကုိယ့္ေနရာေလးမွာ ေအးေအးေဆးေဆး ေနေနပါၿပီ။ အဲလုိ မျဖစ္တာက ေက်ာင္းမွာက်န္ခဲ့တဲ့ ဒကာေလးပါ။ အလကားေနရင္း သူမ်ားအလွဴကုိ အမွီျပဳၿပီး အကုသိုလ္ေလးေတြ ရလုိက္တာပါ။ ဒီအကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္တဲ့ အတြက္ အရင္ဆုံးရလုိက္တာ၊ ခံစားလုိက္ရတာက သူကုိယ္တုိင္ပါ။ ဒါေပမယ့္ ဒီဒကာေလးရဲ႕ ေကာင္းတဲ့စိတ္ေလးက သူစိတ္ထဲမွာ ျဖစ္တာကုိ ခ်က္ခ်င္းျပန္ေလွ်ာက္ၿပီး မွားမွန္းသိတဲ့အေတြးကုိ အမွန္ေရာက္ေအာင္၊ အကုသုိလ္ကေန ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ႏုိင္လုိက္တာပါ။ ဒါတြင္မကေသးပါဘူး။ သူျဖစ္သလုိ သူမ်ားေတြလည္း အျပစ္တင္မေစာရေအာင္ ဒီအေၾကာင္းေလးကုိ ျပန္ၿပီးတင္ျပေပးဖုိ႔ ေလွ်ာက္ထားလာတဲ့ သူရဲ႕ေစတနာကေတာ့ အမတန္ခ်ီးက်ဴးစရာပါ။ အျပစ္ကုိေထာက္ျပ ေျပာဆုိတာကုိ မႀကိဳက္တဲ့ ေလာကႀကီးမွာ အျပစ္ကုိေျပာျပေစၿပီး သူမ်ားေတြကုိ အတုယူေစတာဟာ သိပ္ေကာင္းတဲ့လုပ္ရပ္ေလးပါ။

ဒီေနရာမွာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပရိတ္သတ္မ်ား ေလ့က်င့္သင့္တာေလးက အျပစ္တင္မေစာေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကဖုိ႔ပါ။ သိတဲ့အတုိင္းပါပဲ။ လူေတြဟာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ မျမင္တတ္ၾကတာ။ သူမ်ားအျပစ္ကေတာ့ သိပ္ျမင္တတ္ၾကပါတယ္။ အျပစ္တင္တတ္တဲ့ အက်င့္ကလည္း ျမန္သလားမေမးနဲ႔။ ဘာမွမစဥ္းစား၊ မဆင္ျခင္၊ မစူးစမ္းေတာ့ဘဲ ကုိယ့္အေတြး ကုိယ့္အျမင္ ကုိယ္လုိခ်င္တာနဲ႔ အန္၀င္ခြင္က် မျဖစ္တာနဲ႔ ခ်က္ျခင္းကုိ အျပစ္ေျပာျဖစ္ၾကပါတယ္။ အျပစ္တင္ေစာတတ္ၾကပါတယ္။ အျပစ္တင္တတ္တဲ့ ဒီအက်င့္ကေတာ့ ကုိယ့္အတြက္ေရာ အမ်ားအတြက္ပါ မေကာင္းသလုိ အခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀အတြက္ပါ မေကာင္းပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုကုိ ေသခ်ာစဥ္းစား စုံစမ္းျခင္းမရွိဘဲ အျပစ္တင္မေစာၾကဖုိ႔ အေရးႀကီးတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ အျပစ္တင္တတ္တဲ့ အက်င့္ရွိတာ လူတစ္ေယာက္အတြက္ ေကာင္းတဲ့လကၡဏာ မဟုတ္ပါဘူး။ အျပစ္တင္တတ္တယ္ဆုိကတည္းက အျပစ္ၾကည့္တတ္လုိ႔ အျပစ္တင္တတ္တာပါ။ အျပစ္ၾကည့္တတ္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ ကုသုိလ္စိတ္နဲ႔ ၾကည့္တာမဟုတ္ဘူး ဆုိတာေသခ်ာပါတယ္။ ဒါဆုိရင္ အကုသုိလ္ပဲေပါ့။ ဟုတ္ပါတယ္။ အျပစ္ဆုိတာ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ မေကာင္းတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအျပစ္ကုိ ၾကည့္တတ္တဲ့သူဆုိရင္လည္း မေကာင္းတဲ့အခ်က္ကုိ ျမင္တတ္တဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့စိတ္ပဲ အရင္ျဖစ္မွာပါ။ မေကာင္းတဲ့စိတ္ျဖစ္ရင္ အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ၿပီး အေယာနိေသာ မနသိကာရ ဆုိတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ႏွလုံးသြင္းစိတ္ထား ျဖစ္ပါတယ္။ အေယာနိေသာမနသိကာရ ျဖစ္ေနတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ ကုသုိလ္ျဖစ္ဖုိ႔လည္း ခက္သြားတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲၾကည့္ၾကည့္ ဘာပဲေတြးေတြး အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေယာနိေသာမနသိကာရ စိတ္ေလးနဲ႔ အေကာင္းဘက္က ၾကည့္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အေကာင္းဘက္က ၾကည့္တတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ဘာကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူ႔ကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္စိတ္ျဖစ္ဖုိ႔ ခက္ခဲသြားတတ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ အျပစ္ေတြျဖစ္ဖုိ႔မ်ား အကုသုိလ္ေတြျဖစ္ဖုိ႔မ်ား ကိေလသာအာ႐ုံေတြမ်ားတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ သာမန္ပုထုဇင္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔တေတြဟာ ကုသုိလ္မျဖစ္ခ်င္ေနပါေစ အကုသုိလ္ေတြမျဖစ္ေအာင္ အကုသုိလ္ေတြ အျဖစ္နည္းေအာင္ အတတ္ႏုိင္ဆုံး ကုိယ့္စိတ္ေလးကုိ သတိတရားေလးနဲ႔ ထိန္းေပးၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဒီလုိ ထိန္းေပးတဲ့အခါမွာ အရင္ဆံုးရွိရမွာက ေယာနိေသာမနသိကာရဆုိတဲ့ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ေတြးတတ္တဲ့ စိတ္ေလးရွိဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဒီစိတ္ေလးသာ လူတုိင္းမွာ ရွိထားၾကမယ္ဆုိရင္ ေလာကႀကီးမွာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး အျပစ္ျမင္တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ၊ အျပစ္တင္ေစာတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေလးေတြ တျဖည္းျဖည္း နည္းသြားၾကမွာ အမွန္ပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ မွ်စ္တစ္ေခ်ာင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး အျပစ္တင္ေစာတတ္တဲ့၊ အေယာနိေသာ မနသိကာရေၾကာင့္ အျပစ္တစ္ေၾကာင္း ျဖစ္သြားခဲ့ရတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒကာေလးရဲ႕ အျဖစ္ေလးကုိ အတုယူၿပီး ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပရိတ္သတ္မ်ားအေနျဖင့္လည္း ေနရတဲ့အခုိက္ေလးမွာ ကုိယ္သႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္အျပစ္ေတြ အျဖစ္နည္းေစဖုိ႔ ဘာကုိပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူ႔ကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အျပစ္တင္မေစာၾကဖုိ႔၊ သူတပါးကုိ အမွီျပဳၿပီး ကုိယ့္သႏၲာန္မွာ အကုသုိလ္ေတြ မျဖစ္ဖုိ႔ သတိပညာတရားေလးမ်ားျဖင့္ ကုိယ့္ရဲ႕ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံးကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ၾကပါဟု ဒီ “မွ်စ္တစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ အျပစ္တစ္ေၾကာင္း” ဆုိတဲ့ စာစုေလးနဲ႔ ဓမၼလက္ေဆာင္ ပါးလုိက္ရပါတယ္။
မွတ္ခ်က္။ ။ ဒီစာစုေလး ေရးျဖစ္ေအာင္ ေလွ်ာက္ထားတင္ျပလာတဲ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ေ၀ယ်ာ၀စၥေတြလုပ္ေပးတဲ့ ဒကာေလးကုိ ေက်းဇူးတင္စြာျဖင့္ ဤစာစုေလးနဲ႔ ဂုဏ္ျပဳလုိက္ပါတယ္။

Read more »

စိတ္အားျဖည့္ စကားစုေလးမ်ား… (၁)

ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမွာ ေရးခဲ့တဲ့ ေတြးမိသမွ် စာစုမ်ားထဲက စာဖတ္သူမ်ားကုိ အားျဖစ္ေစမယ့္ သတိေပးစကား ႏွလုံးသား အာဟာရေလးမ်ားကုိ ထုတ္ႏႈတ္ၿပီး ျပန္လည္တင္ျပ ေပးလုိက္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ စာတစ္ပုဒ္လုံးကုိ ဖတ္ရတာထက္ စာတစ္ပုိဒ္ေလာက္၊ စာတစ္ေၾကာင္းေလာက္၊ စကားလုံးတစ္လုံးေလာက္က စိတ္အားအင္ကုိ ပုိၿပီးျဖစ္ေစတတ္ ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္အင္အား အသိတရားေလးမ်ား တုိးပြားေစဖုိ႔ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ ေကာက္ခ်က္ေလးမ်ားကုိ ထပ္မံတင္ျပလုိက္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္မွတ္က်င့္ႀကံၿပီး တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ မွ်ေ၀ႏုိင္ၾကပါေစ…

စကားလုံး…
စကားလုံးေတြေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီး မခံစားပါနဲ႔။ စကားလုံးဆုိတာ ပညတ္ေတြျဖစ္တဲ့ အတြက္ ခ်စ္ရင္ အေကာင္းေျပာၾကမွာ ျဖစ္ၿပီး၊ မုန္းရင္ေတာ့ အဆုိးေျပာၾကမွာပါ။

တကယ္ၿမဲခ်င္ရင္…
ရားထူဌာနႏၲရေတြ ၿမဲဖုိ႔အတြက္ ေဗဒင္၊ ဓာတ္႐ုိက္ဓာတ္ဆင္ေတြ မလုိပါဘူး။ ကိုယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ လုိပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ အက်င့္သီလၿမဲဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ ကုိယ္က်င့္ၿမဲမွ ကိုယ္လည္းၿမဲမွာပါ။

ၾကည္ညိဳတတ္ပါေစ…
ဘယ္ပုဂၢိဳလ္က ဘယ္လုိၾကည္ညိဳစရာေကာင္းတယ္ ဆုိတာထက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ၾကည္ညိဳစရာ ေကာင္းေနဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ၾကည္ညိဳႏုိင္မွ သူမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳမႈကုိ ခံႏုိင္ပါမယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ရင္ သူမ်ားရဲ႕ ၾကည္ညိဳခံမႈဟာ ခဏပဲျဖစ္မွာပါ။

ကုိယ္ျဖစ္ကုိယ္ခံ…
ကုိယ္လုပ္သမွ် သူမ်ားေတြ မသိႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကေတာ့ သိေနၿပီးသားပါ။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ့္ကုိုယ္ကုိ မညာမိဖုိ႔ ကုိယ့္အလုပ္ေတြကုိ ႐ုိးသားစြာ လုပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အေကာင္းအဆုိးကုိ ကုိယ္ပဲခံရမွာ ျဖစ္လုိ႔ပါ။

ဒီလုိေနၾကည့္ပါ…
အခ်စ္ရွိရင္ အျပစ္ရွိတတ္သလုိ အမုန္းရွိရင္လည္း အ႐ႈံးရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အျပစ္ကင္းဖုိ႔နဲ႔ အ႐ံႈးမရွိဖုိ႔အတြက္ မခ်စ္မမုန္းဘဲ ေနႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။

အျပစ္မျဖစ္ေအာင္…
အျပစ္ဆုိတာဟာ ကုိယ့္ကုိအေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တတ္ၾကသလုိ သူမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးလည္း ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တတ္တဲ့ အျပစ္ေတြကုိေတာင္ မျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးပဲနဲ႔ သူမ်ားအျပစ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ္မွာ အကုသုိလ္ အျပစ္ေတြ ထပ္တုိးေအာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။

အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္…
တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းေတာင္ အကုသုိလ္ေတြက မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတာ သူမ်ားကုိၾကည့္ၿပီး၊ သူမ်ားကုိအမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္ေတြထပ္ျဖစ္မယ္၊ အကုသုိလ္ေတြ ထပ္တုိးေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေနရတဲ့ အခုိက္ဟာ အကုသုိလ္ေတြနဲ႔ခ်ည္း ျဖစ္ေနၾကေတာ့မွာပါ။

ကုိယ္ေကာင္းေအာင္အရင္လုပ္…
ပုထုဇင္ေတြျဖစ္ေနသမွ် ရမ္းေနၾကမွာပါ။ ရမ္းေနသမွ် အျပစ္အနာအဆာေတြလည္း ရွိေနၾကမွာပါ။ ဒီေတာ့ကား ရမ္းေနၾကတဲ့သူခ်င္း အတူတူ ဘာျဖစ္လုိ႔ သူမ်ားရမ္းတာ၊ သူမ်ားအျပစ္အနာ အဆာျဖစ္တာ၊ သူမ်ားရဲ႕ မေလ်ာ္တာ၊ သူမ်ားရဲ႕ ေကာင္း၊ မေကာင္းတာေတြကို လုိက္ၾကည့္ေနၾကမွာလဲ…။ ဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူသလုိ ကိုယ့္ရဲ႕ ေကာင္းမေကာင္းတာေတြကုိသာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ ကိုယ္ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကုိသာၾကည့္ၿပီး ကုိယ္ေကာင္းေအာင္ အရင္လုပ္သင့္ၾကတာေပါ့။

အမွန္ၾကည့္တတ္ပါေစ…
သူမွားတယ္ ကုိယ္မွန္တယ္ဆုိတဲ့ စိတ္အေတြးဟာ ျပႆနာကုိ ေျပလည္ေစတဲ့ သေဘာမရွိဘဲ သံသရာကုိသာ ရွည္ေနေစတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ပုထုဇင္ လူသားမ်ားျဖစ္၍ အလုံးစုံျပည့္စုံတဲ့ သူဆုိတာ မရွိႏုိင္သလုိ အမွားမလုပ္မိတဲ့သူ၊ မမွားဖူးတဲ့သူဆုိတာလည္း မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒီလုိအမွားေတြ ရွိတတ္တဲ့သူအခ်င္းခ်င္း သူမွားတယ္၊ ကုိယ္မွန္တယ္ဆုိၿပီး ျငင္းခုံၾက၊ ခုိက္ရန္ျဖစ္ၾက၊ အၿငိဳးအေတးထားၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီသံသရာႀကီးဟာ ဒီဘ၀မွာေရာ ေနာင္ဘ၀ဘ၀မ်ားအထိပါ ပါသြားၾကေတာ့မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အေၾကာင္းရွိလုိ႔ အက်ိဳးအေနနဲ႔ ေခတၱလာေတြ႕ၾကတဲ့ အခုိက္မွာ အမွားေတြကုိ မၾကည့္ဘဲ အမွန္ေလးေတြကုိသာ ၾကည့္တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ လုပ္ေပးသင့္ၾကပါတယ္။

အေပါင္းအသင္း…

အေပါင္းအသင္းဆုိတာ အမ်ားႀကီးရွိဖုိ႔ မလုိပါဘူး။ မေကာင္းတဲ့အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိတာထက္ ေကာင္းတဲ့အေပါင္းအသင္း တစ္ေယာက္ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ ရွိတာက ပုိၿပီး ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ မေကာင္းတဲ့ အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတာထက္ ေကာင္းတဲ့အေပါင္းအသင္း အနည္းငယ္ရွိေနတာက ဒီဘ၀ေရာ ေနာင္သံသရာပါ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစတာပါ။ မေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ အေဖာ္မြန္ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ အေပါင္းအသင္း အမ်ားႀကီး ရွိတာထက္ ေကာင္းတဲ့အရာေတြမွာ ညႊန္ၾကားျပသေပးတဲ့ အေပါင္းအသင္း နည္းနည္းေလးရွိတာက ပုိၿပီးတန္ဘုိးရွိလွပါတယ္။ ေသာက္မွစားမွ ေကၽြးႏုိင္ေမြးႏုိင္ ေပးႏုိင္ကမ္းႏုိင္မွ အေဖာ္ျဖစ္တဲ့ အေပါင္းအသင္းမ်ား ေပါမ်ားေနတာထက္ ဒုကၡေရာက္ခ်ိန္မွာ ႏႈတ္၏ေစာင္မျခင္း ကုိယ္၏ေစာင္မျခင္း ျပဳတတ္တဲ့ အေပါင္းအသင္း အနည္းငယ္က ပုိၿပီးအားကုိးရပါတယ္။ ေသာက္မွစားမွ မဟုတ္တာလုပ္မွ အေပါင္းအသင္းေတြ ေပါမ်ားတာထက္ အေပါင္းအသင္းမေပါေပမယ့္ အကုသုိလ္မျဖစ္္ဘဲ ရွိေနတာက ပုိၿပီး အက်ိဳးမ်ားပါတယ္။

Read more »

ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍…

Q. အရွင္ဘုရား…
ခင္ပြန္းၾကီး ၁၀ ပါးမွာ ၁-ဘုရား၊ ၂-ပေစၥကဗုဒၶါ၊ ၃-ရဟႏၱာ၊ ၄-အဂၢသာဝက၊ ၅-အမိ၊ ၆-အဘ၊ ၇-အေလးအျမတ္ျပဳအပ္ေသာ ဆရာ၊ သမာဓိႏွင့္ျပည့္စံုဂုဏ္ၾကီးျမတ္၍ ရိုေသသင့္သူမ်ား၊ ၈-လမ္းမွန္ကို ေျဖာင့္မွန္စြာ သြန္သင္ေပးအပ္ေသာဆရာ၊ ၉-ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာ( ေပးကမ္းဖူးသူ )၊ ၁၀-တရားေဟာ ပုဂၢိဳလ္ လုိ႔ ဖတ္ရႈရပါတယ္ဘုရား။ ရဟႏၱာႏွင့္ အဂၢသာဝကမ်ား ပါေသာ္လည္း ေသာတာပန္စသည့္ က်န္သံဃာမ်ား မပါသည္ကုိ ေတြ႔ရပါသည္။ ၇ ႏွင့္ ၈ မွာလဲ အေလးအျမတ္ ျပဳအပ္ေသာ ဆရာႏွင့္ လမ္းမွန္ကုိ ေျဖာင့္မွန္စြာ သြန္သင္ေပးေသာ ဆရာမွာ တစ္မ်ိဳးတည္းဟု ထင္ပါသည္။ သမာဓိႏွင့္ျပည့္စံု ဂုဏ္ၾကီးျမတ္၍ ရုိေသသင့္သူမ်ား- ဆုိသည္မွာလည္း ဘာကုိ ဆုိမွန္း နားမရွင္းပါ။ ၁၀- တရားေဟာပုဂၢိဳလ္ဆုိသည္မွာလည္း အဓမၼဝါဒ ေၾကညာသတ္မွတ္ခံရေသာ ဝါဒမ်ားကုိ ေဟာေျပာေနသူမ်ားမွာလည္း တရားေဟာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပဲ ျဖစ္သျဖင့္ နားမရွင္းပါ။ တပည့္ေတာ္အား သနားသျဖင့္ ရွင္းျပေပးေတာ္မူပါ ဘုန္းဘုန္း။
ေအာင္ျမင့္


A. ခင္းပြန္းႀကီးဆယ္ပါးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ခုတေလာ လူေတြၾကားမွာ ေတာ္ေတာ္ေလးေျပာဆုိလာၾကတာ ေတြ႕ရပါတယ္။ ေကာင္းလည္းေကာင္းပါတယ္။ ပိဋကတ္စာေပေတြမွာေတာ့ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးဆုိတဲ့ အမည္နဲ႔ ဒီဆယ္ပါးလုံးကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ျပည့္ျပည့္စုံစုံ တစ္စုတစ္စည္းတည္း ေဟာထားဖြင့္ဆုိထားတာေတြ အမ်ားႀကီး မေတြ႕ရပါဘူး။ ဒီခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးကုိ စာေပမွာကေတာ့ မိတၱပူဇာ တရားဆယ္ပါးအေနျဖင့္ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ေတမိယဇာတ္ေတာ္မွာ ေတမိမင္းသားက သူ႔ကုိေျမျမွပ္သတ္ခါနီးအခ်ိန္က်မွ ရထားမွဴးအား ဒီမိတၱပူဇာတရားဆယ္ပါးကုိ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ မိတၱပူဇာရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ေက်းဇူးမေမ့အပ္ မျပစ္မွားအပ္ေသာ မိတ္ေဆြေကာင္းႀကီး ဆယ္ေယာက္လုိ႔ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ခုေခတ္မွာေတာ့ ဒီဆယ္ပါးကုိ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး အေနျဖင့္ ေခၚေ၀ၚေျပာဆုိေနၾကပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါး ေဖာ္ျပၾကရမွာ စကားလုံးေ၀ါဟာရ အသုံးအႏႈန္းေလးေတြေၾကာင့္ အနည္းငယ္ကဲြျပားေနတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးကုိ စာေပမွာလာတဲ့ အတုိင္းဒီေနရာမွာ ထပ္ၿပီး ေဖာ္ျပရရင္

(၁) ဗုဒၶ-= သဗၺညဳဘုရားသခင္
(၂) ပေစၥကဗုဒၶ= ဘုရားငယ္ေခၚ ပေစၥကဗုဒၶ
(၃) အရဟႏၲ= အာသေ၀ါကုန္ၿပီးေသာ ရဟႏၲာ
(၄) အဂၢသာ၀က= ျမတ္စြာဘုရား၏ လက္ယာေတာ္ရံ လက္၀ဲေတာ္ရံ သာ၀ကမ်ား
(၅) မာတာ= မိခင္
(၆) ပိတာ-= ဖခင္
(၇) ၀ုဒၶါ၀စာယန= အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါသီလ အာစာရ အမ်ိဳးစသည္တုိ႔၌ မိမိထက္ႀကီးျမတ္၍ ႐ုိေသအပ္သူမ်ား
(၈) အာစရိယ= သြန္သင္ဆုံးမ ပညာသင္ေပးတတ္ေသာ ဆရာျမတ္
(၉) ဟိတကရ= ထမင္းအေဖ်ာ္ အိပ္ယာေနရာ အ၀တ္ပုဆုိးစေသာ အာမိသႏွင့္တကြ တစ္စုံတစ္ခု ေက်းဇူးရွိဖူးသူမွန္သမွ်
(၁၀) ဓမၼကထိက= ေကာင္းက်ိဳးရေရးအတြက္ တရားေဟာေပးသူ တရားေဟာဆရာ
ဆုိတဲ့ ဒီတရားဆယ္ပါးပဲျဖစ္ပါတယ္။ (ေတမိယဇာတက၊ ပါ၊ ဒု၊ ၁၅၀)

ေဖာ္ျပပါ ဒီခင္ပြန္းႀကီး ဆယ္ပါးလုံးကုိ ၾကည့္ရင္ ကုိယ့္အေပၚ အနည္းငယ္မွ် ေက်းဇူးျပဳဖူးတဲ့သူ မွန္သမွ် မပါဘဲ က်န္ေနခဲ့တာ မရွိပါဘူး။ ၿခဳံၾကည့္လုိက္ရင္ အားလုံးပါ၀င္ေနပါတယ္။ နံပါတ္စဥ္ေတြ ေရွ႕ေနာက္မညီ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေနေပမယ့္ ေက်းဇူးျပဳဖူးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ သင့္ေလ်ာ္သလုိ ေျပာဆုိၾကမယ္ဆုိရင္ ဒီဆယ္ပါးထဲမွာ တစ္ေနရာရာမွာေတာ့ သြားၿပီးအႀကဳံး၀င္ေနပါတယ္။ အမည္နာမ အေနျဖင့္သာ အတိအက် ေဖာ္ျပပါရွိျခင္း မရွိတာပဲ ရွိရင္ရွိတတ္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ သကာဒါဂါမ္ အနာဂါမ္စသည္ျဖင့္ တိက်တဲ့အမည္မ်ားျဖင့္ ေဖာ္ျပထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း ဒီပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ နံပါတ္ (၇) ျဖစ္တဲ့ အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါသီလ အက်င့္ အမ်ိဳးစသည္ ျမင့္ျမတ္တဲ့ ႐ုိေသရမည့္သူမ်ား စာရင္းမွာပါ၀င္ေနၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္ရဲ႕ အေမးမွာေမးထားတဲ့ သမာဓိနဲ႔ ျပည့္စုံဂုဏ္ႀကီးျမတ္၍ ႐ုိေသသင့္သူမ်ား ဆုိတာဟာလည္း ကိုယ့္ထက္သီလသမာဓိ ပညာဂုဏ္တုိ႔နဲ႔ျပည့္စုံတဲ့ သူမ်ားကုိပဲ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ျဖစ္တဲ့ “တရားေဟာပုဂၢိဳလ္ဆုိသည္မွာလည္း အဓမၼဝါဒ ေၾကညာသတ္မွတ္ခံရေသာ ဝါဒမ်ားကုိ ေဟာေျပာေနသူမ်ားမွာလည္း တရားေဟာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားပဲ“လုိ႔ ဆုိတဲ့ နားလည္မႈကေတာ့ အေတြးလြန္တဲ့ နားလည္မႈပါ။ စာေပမွာ တုိက္႐ုိက္လာတဲ့ စကားနဲ႔ ေျပာရင္ ဓမၼကထိကလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီမွာပါတဲ့ ဓမၼဆုိတဲ့ စကားကုိက ရွင္းေနပါတယ္။ တရားတဲ့။ တရားဆုိကတည္းက မတရားတာမဟုတ္ဘူးဆုိတာ ကန္႔ၿပီးသားပါ။ မတရားတာဆုိတာ အကုသုိလ္တရားေတြ မေကာင္းတဲ့အပါယ္လားေစမယ့္ တရားေတြ လဲြမွားေနတဲ့ မိစၧာဒိ႒ိဆန္တဲ့ အယူအဆေတြကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တရားလုိ႔ဆုိလိုက္တဲ့အတြက္ ဒီမတရားတာေတြကုိ အလုိလုိကန္႔လုိက္ၿပီးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမတရားတာေတြကုိ ပယ္ရွားၿပီး တရားတာေတြကုိ ေဟာေျပာျပသေပးတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ဓမၼကထိက (တရားေဟာ ဆရာ)ပါပဲ။ ဒီလုိနားလည္လုိက္ရင္ ရွင္းသြားပါၿပီ။

အမွန္ေတာ့ ဒီခင္ပြန္းႀကီးဆယ္ပါးဆုိတာ ေလာကသားမ်ားအတြက္ မျပစ္မွားသင့္တဲ့ မျပစ္မွားေကာင္းတဲ့ ေက်းဇူးျပဳသင့္တဲ့ ေက်းဇူးဆပ္သင့္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကသားတုိင္း ဒီဆယ္ပါးနဲ႔ မႀကဳံဖူးတဲ့သူ မရွိတဲ့အတြက္ ႀကဳံတဲ့အခါမွာ မျပစ္မွားမိေအာင္၊ ျပစ္မွားမိရင္လည္း ျပန္လည္ေတာင္းပန္ႏုိင္ေအာင္၊ ေက်းဇူးတရားရွိသူမ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထုိေက်းဇူးမ်ားကုိ ျပန္လည္ဆပ္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား