ႏွစ္သစ္အတြက္ ခြန္းဆက္ေခၽြျခင္း…

မဂၤလာပါ… ညီတုိ႔ ညီမတုိ႔ေရ…

ႏွစ္သစ္မွာ မဂၤလာအေပါင္းနဲ႔ ျပည့္စုံပါေစေၾကာင္း… ဆုမြန္ေကာင္းမ်ား ေခၽြလုိက္ပါတယ္။
အခ်ိန္ေတြဟာ သိပ္ျမန္လြန္းတဲ့အတြက္ တစ္ႏွစ္ကုန္သြားျပန္ပါၿပီ။ ခဏေလးလုိ႔ ထင္ရတယ္ေနာ္… ကုန္သြားတဲ့ တစ္ႏွစ္မွာ ျပန္ၿပီးစဥ္းစားၾကည့္ရင္ ေပ်ာ္ရႊင္စရာေတြ၊ စိတ္ညစ္စရာေတြ၊ အလုိမျပည့္တာေတြ စတဲ့ အေကာင္းအဆုိး ေလာကဓံေတြနဲ႔ ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရတယ္ဆုိတာ လူတုိင္းပါပဲ…။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ရ တာေတြထဲမွာ ကုသုိလ္ေတြမ်ားသလား… အကုသုိလ္ေတြမ်ားသလား…လုိ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ေမးၾကည့္ရင္… အင္း… အမ်ားအားျဖင့္ အကုသုိလ္ေတြက မ်ားေနၾကမွာပါ။ ထားပါေတာ့.. အတိတ္ဆုိတာ က်န္ခဲ့ၿပီေလ။ ဒီေတာ့ တုိ႔တစ္ေတြ အခုႏွစ္သစ္ကစၿပီး အနာဂတ္ အခ်ိန္ေတြအတြက္ ဘယ္လုိကုန္ၾကမယ္၊ ျဖတ္သန္းၾကမယ္ဆုိတာကုိပဲ စဥ္းစားၾကတာေပါ့။ သိတဲ့အတုိင္း ဘ၀က ဘာမွၾကိဳတြက္လုိ႔ မရ၊ ႀကိဳျမင္လုိ႔လည္း မရတဲ့ အေျခအေန ျဖစ္ေနတာကုိး။ ဒါေၾကာင့္ အနာဂတ္အတြက္ စိတ္သစ္လူသစ္နဲ႔ အစီအစဥ္အသစ္ေတြ ခ်တဲ့အခါ မွ်မွ်တတ စီစဥ္တတ္ဖုိ႔ လုိတာပါ။ မွ်မွ်တတဆုိတာ အစီအစဥ္ ခ်တဲ့အခါ ဒီဘ၀အတြက္ေရာ ေနာင္သံသရာအတြက္ပါ ထည့္ၿပီးခ်ရမယ္ဆုိတာကုိ ေျပာတာပါ။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ဒီဘ၀တုိးတက္ေရးေတြ လုပ္ေနတုန္း ႐ုတ္တရက္ တစ္ခုခု ျဖစ္သြားခဲ့မယ္ဆုိရင္ ေနာင္သံသရာအတြက္ ျပင္ဆင္ထားမႈေတြလည္း အဆင္သင့္ရွိေနေအာင္လုိ႔ပါ။ သိတဲ့အတုိင္း အားလံုးဟာ မျမဲဘူးေလ… ဘာမွပုံေသတြက္လုိ႔မွ မရတာ..။ ဒါေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ေရာ သံသရာပါ ေကာင္းေစမယ့္ မွ်မွ်တတ ရွိမယ့္အစီအစဥ္ေတြ ခ်မွတ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိတာပါ။

ႏွစ္သစ္ကစၿပီး စိတ္သစ္လူသစ္နဲ႔ ဘ၀ေအာင္ျမင္ေရး တုိးတက္ေရးေတြ ခ်မွတ္တဲ့အခါ… ပညာေရးအစီအစဥ္၊ စီးပြားေရး အစီအစဥ္၊ က်န္းမာေရး အစီအစဥ္၊ ကုသုိလ္ေရး အစီအစဥ္ဆုိတဲ့ ဦးတည္ခ်က္ေလးရပ္ တစ္ခါတည္း ပါႏုိင္၊ လုပ္ႏုိင္တဲ့ အစီအစဥ္ေတြ ခ်မွတ္ႏုိင္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုန္ဆုံးသြားတဲ့အခါ ဒီေလးခုလုံး ရႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ေလးခုလုံး မရႏုိင္တာေတာင္မွ အနည္းဆုံး ကုသုိလ္ေလးေတာ့ ရမွျဖစ္မွာ။ ကုသုိလ္ရဖုိ႔အတြက္က ဘာမွ မခက္ပါဘူး။ အိပ္ရာက ႏုိးတာနဲ႔ သရဏဂုံေလး ရြတ္တတ္တဲ့ အက်င့္ေလး လုပ္လုိက္႐ုံပါ။ ဒါဆုိ အဲဒီေန႔အတြက္ အျမတ္ထြက္သြားတာေပါ့..။ ဒီလုိပဲ တစ္ျခား ပညာေရး၊ က်န္းမာေရး၊ စီပြားေရးေတြလည္း ရေအာင္ယူႏုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားႏုိင္ရပါမယ္။ ဒီေလးခ်က္ညီမယ္ဆုိရင္ ယခုဘ၀ေရာ ေနာင္သံသရာမွာပါ ၾကီးပြားခ်မ္းသာမွာ မလဲြပါဘူး…။

ဒါေၾကာင့္ ႏွစ္သစ္မွာ စိတ္သစ္လူသစ္ အစီအစဥ္အသစ္ေတြနဲ႔ ယခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀မွာပါ ခ်မ္းသာရေအာင္ ကုသုိလ္၊ ပညာ၊ ဥစၥာ၊ က်န္းမာဆုိတဲ့ အခ်က္ေလးခ်က္ကုိ မွ်မွ်တတ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ အထူးတုိက္တြန္းရင္း ႏွစ္သစ္မဂၤလာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ စကားပါးလုိက္ရပါတယ္။
အားလုံး ယခုႏွစ္သစ္မွ စၿပီး ေနာင္ဘ၀သံသရာအထိ ကုိယ္က်န္းမွာ စိတ္ခ်မ္းသာ၍ လုိအင္ဆႏၵ ျပည့္၀ၾကပါေစ..

ေမတၱာျဖင့္…
ဘုန္းဘုန္းဦး၀ိစိတၱ

Read more »

လိမ္ညာစြပ္စြဲ သတင္းလႊင့္ခံရျခင္းမ်ားကုိ ၾကံဳေတြ႔ရလွ်င္ မည္သုိ႔ေက်ာ္လႊားရမည္နည္း…

Q. ဘုန္းဘုန္း
တပည့္ေတာ္ လိမ္ညာစြပ္စြဲ သတင္းလႊင့္ခံရျခင္းမ်ားကုိ ၾကံဳေနရပါသည္။ တပည့္ေတာ္ မေျပာသည့္ စကားမ်ားကုိ ေျပာသည္ဟု ဇာတ္လမ္းဆင္ခံရျခင္း၊ တပည့္္ေတာ္ ဘာမွ မနာလုိ မရွိခဲ့၊ မေကာင္း မေျပာခဲ့ဖူးသူမ်ားအေပၚ မနာလုိ ျဖစ္သည္၊ မေကာင္းေျပာသည္ဟု ၾကားလူမ်ားက လိမ္ညာသတင္း လႊင့္ခံရျခင္းမ်ား ၾကံဳရပါသည္။
တပည့္ေတာ္ ငါးပါးသီလကုိ ခါးဝတ္ပုဆုိးသဖြယ္ ၾကိဳးစားေစာင့္ထိန္းလာသည္မွာ ၁၄ ႏွစ္ ေက်ာ္လာျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိေသးသိမ္ေသာ စကားမ်ိဳးမ်ားလည္း မေျပာရရုိး အမွန္ ျဖစ္ပါသည္။ ထုိသုိ႔ အစြပ္စြဲ ခံရသျဖင့္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ျခင္း၊ တစ္ပါးသူတုိ႔က မိမိကုိ ထုိစကားမ်ိဳး ေျပာတတ္သည့္ ေသးသိမ္သူအျဖစ္ အထင္မွားခံရမွာ စုိးရွက္ျခင္းမ်ား ျဖစ္မိပါသည္။ ထုိသုိ႔ လိမ္ညာစြပ္စြဲ သတင္းလႊင့္ခံရျခင္းမ်ားကုိ ၾကံဳေတြ႔ရလွ်င္ တပည့္ေတာ္ထက္ သီလသမာဓိပညာ သာလြန္သူမ်ား မည္သုိ႔ ႏွလံုးသြင္းသည္ကုိ သိလုိပါသည္။ ထုိသုိ႔ ေလာကဓံမ်ားႏွင့္ ၾကံဳေတြ႔ရလွ်င္ ဘာလုပ္ရမည္လဲကုိ နည္းနာ ခ်ီးျမွင့္ေပးပါဘုရား။
(ႏုိင္ႏုိင္)


A. မွန္ပါတယ္။ စြပ္စဲြခံရျခင္း၊ အထင္မွားခံရျခင္း၊ အျပစ္ေျပာခံရျခင္း၊ အကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ ခ်ီးမြန္းခံရျခင္း စတာေတြဟာ ေလာကဓံတရားေတြပါ။ ေလာကဓံဆုိတာ ေလာကမွာရွိတဲ့သူတုိင္း မျဖစ္မေန ႀကံဳေတြ႕ရမယ့္ သေဘာေတြပါ။ သာမန္လူမ်ားမေျပာနဲ႔ ဘုရား၊ ရဟႏၲာတုိ႔ေတာင္မွ ဒီလုိစြပ္စဲြခံရျခင္းမွ မလြတ္ကင္းႏုိင္ၾကဘူးဆုိတာ ဘုရားရွင္းအေၾကာင္း၊ ရဟႏၲာမ်ားအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားတဲ့ ပိဋကတ္စာေပေတြမွာ အမ်ားၾကည့္ေတြ႕ရမွာပါ။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပဲ တိတၱိတုိ႔ရဲ႕ အမ်ိဳးမ်ိဳး စြပ္စဲြခံရ၊ ဆန္႔က်င္ဘက္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားရဲ႕ အဆဲအဆုိ အႀကိမ္းအေမာင္းေတြကုိ ခံခဲ့ရပါတယ္။ ဒီလုိ မဟုတ္မတရား အေျပာခံရ၊ စြပ္စဲြခံရတာေတြဟာ ေလာကဓံတရားေတြပဲလုိ႔ ေျပာလုိ႔ရသလုိ အကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးဆက္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ၀ဋ္ေတြလုိ႔လည္း ေျပာလုိ႔ရပါတယ္။ အကုသုိလ္အက်ိဳးဆက္ ၀ဋ္ေတြဆုိရင္ေတာ့ ျပန္လည္ေပးစပ္ျခင္းျဖင့္ ေက်ေအာင္စပ္ရပါတယ္။ ဒီလုိမွမဟုတ္ သာမန္ႀကဳံရတဲ့ ေလာကဓံသေဘာမ်ိဳးပဲ ဆုိရင္ေတာ့ မတုန္မလႈပ္ ခံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ရပါမယ္။ အဓိကကေတာ့ အကုသုိလ္ အက်ိဳးဆက္ေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေလာကဓံတရားေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္သူေတြ ဘာပဲေျပာေျပာ ကုိယ္ဘက္က မွန္ေန၊ ေကာင္းေနဖုိ႔ပါပဲ။ မွန္ေန၊ ေကာင္းေနဖုိ႔ဆုိတာက ကုိယ္က်င့္တရားေတြ လုံေနဖုိ႔၊ မဟုတ္တဲ့အကုသုိလ္ေတြကုိ မလုပ္မိေနဖုိ႔ပါ။ ေကာင္းတာေတြ လုပ္ေနသူေတြဟာ သူမ်ားအထင္ေသးမွာ ကဲ့ရဲ႕စြပ္စဲြခံရမွာ မေၾကာက္ေတာ့ပါဘူး။ ဘာျဖစ္လုိ႔လည္းဆုိေတာ့ ကုိယ္ကဘာမွ မဟုတ္တာလုပ္ထားတာ မရွိလုိ႔ပါ။ ဒီလုိသူမ်ားအထင္ေသး၊ ကဲ့ရဲ႕စြပ္စဲြမွာ ေၾကာက္ေနတတ္တာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈ အားနည္းေနလုိ႔ပါ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈအားနည္းေနတာဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ္က်င့္သီလေတြ အားနည္းေနေသးလုိ႔ပါ။ ဒါေၾကာင့္ ယုံၾကည္မႈမ်ားအားေကာင္းေအာင္ ကုိယ့္က်င့္သီလ ကုသုိလ္တရားမ်ား မ်ားေနဖုိ႔အေရးႀကီးပါတယ္။ မဟုတ္တာေတြ၊ မေကာင္းတာေတြ မလုပ္မိဖုိ႔အေရးႀကီးပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ လူတုိင္းလူတုိင္း ေမြးလာကတည္း ေသတဲ့အထိ ဒီလုိအေကာင္း ေလာကဓံခ်ည္းနဲ႔ပဲ ေနသြားရတာ မဟုတ္သလုိ အဆုိးေလာကဓံခ်ည္းနဲပဲ ေနသြားရတာမဟုတ္ပါဘူး။ အခ်ိန္တန္ရင္ သူ႔အလုိလုိ ၿပီးသြားပါလိမ့္မယ္။ အခုိက္အတန္႔ေလးသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ… အဲဒီအခုိက္အတန္႔ ကာလကုိ ကုိယ္က ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ေလာကဓံေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးၾကတယ္ ဆုိတာလဲ ဒီႀကဳံလာတဲ့ အခုိက္အတန္႔ေလးကုိ မခံႏုိင္လုိ႔ ျဖစ္ၾကတာပါ။ မဂၤလသုတ္မွာ လာသလုိေပါ့.. ဖု႒ႆ ေလာကဓေမၼဟိ စိတၱံ ယႆ နကမၸတိ… စသျဖင့္ ေလာကဓံနဲ႔ ႀကဳံတဲ့ပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ စိတ္ဟာ မတုန္လႈပ္ဘူး၊ စုိးရိမ္မႈကင္းတယ္၊ အညစ္အေၾကးကင္းတယ္၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတယ္ဆိုရင္ မဂၤလာပါတဲ့.. ဒါေၾကာင့္ ဘယ္လုိေလာကဓံနဲ႔ ႀကဳံႀကဳံ မတုန္မလႈပ္ ခံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေလာကဓမၼသုတ္အလုိအရ ေျပာမယ္ဆုိရင္ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ား က်င့္သလုိ က်င့္ႏုိင္ရင္ ဒီေလာကဓံကုိ ေကာင္းေကာင္း ခံႏုိင္သြားပါလိမ့္မယ္။ အရိယာပုဂၢိဳလ္မ်ားဟာ ေလာကဓံတရားမ်ားနဲ႔ ႀကဳံေတြ႕တဲ့အခါ လကၡဏာေရး သုံးပါးနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊား ၾကတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ သိတဲ့အတုိင္းပဲ လကၡာဏာေရး သုံးပါးဆုိတာ မၿမဲျခင္း အနိစၥသေဘာ၊ ဆင္းရဲျခင္း ဒုကၡသေဘာ၊ ကုိယ့္အလုိသုိ႔မလုိက္ သူ႔အလုိလုိျဖစ္ေနတဲ့ အစုိးမရျခင္း အနတၱသေဘာကုိ ေျပာတာပါ။ ပုထုဇင္မ်ား ျဖစ္တဲ့အတြက္ အရိယပုဂၢိဳလ္တုိ႔လုိ ေလာကဓံတရား အေပၚ လကၡဏာေရးသုံးပါးနဲ႔ မ႐ႈပြားႏုိင္ေပမယ့္ အရာအားလုံးဟာ မၿမဲျခင္းသေဘာ ရွိတယ္ဆုိတဲ့ အသိေလးနဲ႔ ေျဖႏုိင္ရင္ အေတာ္အသင့္ ခံႏုိင္ရည္ ရွိလာပါလိမ့္မယ္။ ၿပီးေတာ့ သတိထားရမွာက အာ႐ုံေနာက္ကုိ စိတ္မလုိက္မိဖုိ႔ပါ။ အာ႐ုံေနာက္ကုိ စိတ္လုိက္တယ္ဆုိတာ အရွင္းဆုံးေျပာရရင္ စကားလုံးေတြေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီး မခံစားဖုိ႔ပါ။ စကားလုံးဆုိတာကေတာ့ ပညတ္သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္နဲ႔အဆင္ေျပ သင့္ျမတ္ေနရင္ အေကာင္းေျပာၾကမွာျဖစ္ၿပီး အဆင္မေျပရင္ေတာ့ အျပစ္ေျပာ၊ ကဲ့ရဲ႕အစြပ္စဲြခံရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူေတြဘာပဲ ေျပာေျပာ အဲဒီေျပာတဲ့ စကားလုံးေတြေနာက္ကုိ ကုိယ့္ရဲ႕စိတ္က လုိက္ၿပီးေတြးေတာ ခံစားမေနဖုိ႔ပါ။ လစ္လ်ဴ႐ႈႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ပါ။ ဒါလည္းပဲ ၿပီးသြားမွာပဲဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ သံသရာေကာင္းေစဖုိ႔ အေကာင္းေတြနဲ႔ ျပည့္ေအာင္ႀကိဳးစားေနဖုိ႔ပါ။ စြပ္စဲြေျပာဆုိကဲ့ရဲ႕သူေတြ ဘယ္လုိပဲ ေျပာေနၾကပါေစ ေနာက္ဆုံးသံသရာခရီးသြားတဲ့အခါ ကုိယ့္ရဲ႕လုပ္ေဆာင္ခ်က္၊ ေစတနာကံေတြကသာ ကုိယ္နဲ႔တစ္ပါတည္း ပါသြားမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ဖုိ႔ အေရးႀကီးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာမွမၿမဲတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ အခုိက္အတန္႔ျဖစ္တဲ့ အခ်ိန္ေလးေလာက္ပဲ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ စြပ္စဲြခံရျခင္း၊ ကဲ့ရဲ႕ခံရျခင္း၊ အထင္ေသးခံရျခင္းေတြကုိ လုိက္ၿပီးခံစားမဘဲ အားလုံးကုိ ဥေပကၡာျပဳ လစ္လ်ဴ႐ႈၿပီး ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ ယုံၾကည္မႈအျပည့္ ေပးႏုိင္တဲ့ ကုိယ့္ရဲ႕ကုိယ္က်င့္တရား၊ ကုသုိလ္တရားေတြကုိသာ မ်ားသထက္မ်ား၊ ျပည့္သထက္ျပည့္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေသခ်ာတာက ဘာမွမၿမဲဘူးဆုိတာပါပဲ…

Read more »

တံခါးမ်ားလုံပါေစ…

လူတုိ႔ေနထုိင္ရာ အေဆာက္အဦကုိ အိမ္ဟုေခၚဆုိၿပီး ထုိအိမ္တြင္ တပ္ဆင္ထားသည့္ အဖြင့္အပိတ္လုပ္၍ ရသည့္အေပါက္မ်ားကုိ တံခါးဟု ဆုိ၏။ အိမ္ေနသူမ်ား၏ အလင္းအေမွာင္၊ လုံၿခဳံမႈ၊ မလုံၿခဳံမႈ စသည္မ်ားကုိ အိမ္၏တံခါးမ်ားက တစ္ေထာင့္တစ္ေနရာမွ ပံ့ပုိးေပးလွ်က္ရွိ၏။ အိမ္တြင္းလုိအပ္ေနသည့္ အေရာင္အလင္းမ်ားကုိ တံခါးမ်ားဖြင့္ေပးျခင္းျဖင့္ ရယူႏုိင္သကဲ့သုိ႔ အိမ္အျပင္မွ က်ေရာက္လာမည့္ ေလဒဏ္မုိးဒဏ္မ်ားကုိလည္း တံခါးမ်ားပိတ္ေပးျခင္းျဖင့္ အထုိက္အေလ်ာက္ အကာအကြယ္ယူႏုိင္၏။ အိမ္တြင္းေနသူမ်ား၏ လုံၿခဳံေရးကုိလည္း တံခါးမ်ား၏ လုံၿခဳံစိတ္ခ်ရမႈျဖင့္ အာမခံေပးႏုိင္၏။ ထုိ႔အတူ တံခါးမ်ားေၾကာင့္လည္း အိမ္ေနသူမ်ား၊ အိမ္ရွိပစၥည္းဥစၥာမ်ား၏ အႏၲရာယ္သည္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ တံခါးသည္ အိမ္၏အဓိကက်သည့္ အခန္းက႑တြင္ ေနရာယူေနျခင္းျဖစ္၏။ တံခါးေကာင္းလွ်င္၊ တံခါးလုံလွ်င္ အိမ္၏လုံၿခဳံမႈလည္း ေကာင္းေနၿပီး တံခါးမေကာင္းလွ်င္၊ တံခါးမလုံလွ်င္ အိမ္၏လုံၿခဳံမႈလည္း စုိးရိမ္ေနရတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အိမ္၏လုံၿခဳံေရး၊ အိမ္ေနသူမ်ား၏ အႏၲရာယ္ကင္းေရးအတြက္ တံခါးမ်ားလုံရန္၊ တံခါးမ်ားေကာင္းရန္ လုိအပ္သည္ဟု ဆုိၾကျခင္းျဖစ္၏။

ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အိမ္ႏွင့္ဥပမာေပး၍ ဖြင့္ဆုိေဟာေျပာ၊ ေရးသားၾကသည္ကုိ မ်ားစြာေတြ႕ရ၏။ အိမ္တြင္ တံခါးမ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ အိမ္ႏွင့္တူသည့္ ခႏၶာကုိယ္တြင္လည္း တံခါးမ်ားရွိ၏။ ထုိတံခါး ကုိ ပါဠိလုိ ဒြါရဟု ဆုိ၏။ အိမ္တြင္ တံခါးမ်ားသည္ အေကာင္းအဆုိးကုိ ဖန္တီးေပးတတ္သကဲ့သုိ႔ ခႏၶာကုိယ္တြင္လည္း ဒြါရမ်ားက အေကာင္းအဆုိးကုိ ျဖစ္ေစ၏။ အိမ္၏တံခါးမ်ား လုံၿခဳံစိတ္ခ်ရလွ်င္ အိမ္သည္လည္း အႏၲရာယ္ကင္းႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ခႏၶာကုိယ္၏ ဒြါရေခၚ တံခါးမ်ားလုံၿခဳံ စိတ္ခ်ရလွ်င္လည္း အိမ္ႏွင့္တူသည့္ ခႏၶာကုိယ္သည္လည္း အႏၲရာယ္ကင္းႏုိင္၏။ ခႏၶာကုိယ္၏ တံခါးမ်ား မလုံၿခဳံလွ်င္ကား ထုိတံခါးမ်ားမွတစ္ဆင့္ အေႏွာက္အယွက္မ်ား၊ အတုိက္အခုိက္မ်ား ၀င္ေရာက္လာတတ္ၿပီး ခႏၶာတည္းဟူေသာ အိမ္ႀကီးကုိ နင္းေျခဖ်က္ဆီး အပုိင္းဆီးသြားတတ္၏။ စင္စစ္ ခႏၶာအိမ္ဟူသည္ အျခားမဟုတ္ နာမ္၊ ႐ုပ္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ အစုအဖဲြ႕ႀကီးပင္ျဖစ္၏။ ဤအစုအဖဲြ႕ခႏၶာအိမ္ႀကီးတြင္ တံခါးေပါက္မ်ားမွ ၀င္ေရာက္လာႏုိင္သည့္ အမႈိက္မ်ား၊ အညစ္အေၾကးမ်ားေၾကာင့္ ခႏၶာအိမ္ႀကီးသည္ တျဖည္းျဖည္း ယုိယြင္းပ်က္ဆီးႏုိင္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ခႏၶာအိမ္ႀကီးတြင္ ထုိအမုိက္မ်ား၊ အညစ္အေၾကးမ်ား ကိန္းေအာင္းခြင့္မရေအာင္ တံခါးမ်ားကုိ လုံၿခဳံေစရန္လုိအပ္သည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ အမိႈက္မ်ား၊ အညစ္အေၾကးမ်ားဟူသည္ အျခားမဟုတ္။ ကိေလသာအမုိက္မ်ား၊ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ားပင္ ျဖစ္၏။ ခႏၶာကုိယ္၏ တံခါးမ်ားဟူသည္မွာလည္း အျခားမဟုတ္ စကၡဳဒြါရစေသာ ဒြါရေျခာက္ပါး တံခါးမ်ားပင္ျဖစ္၏။ အတိအက် ေဖာ္ျပရလွ်င္
၁။ စကၡဳဒြါရ = မ်က္စိတံခါး
၂။ ေသာတဒြါရ = နားတံခါး
၃။ ဃာနဒြါရ = ႏွာေခါင္းတံခါး
၄။ ဇိ၀ွါဒြါရ = လွ်ာတံခါး
၅။ ကာယဒြါရ = ကုိယ္တံခါး
၆။ မေနာဒြါရ = စိတ္တံခါး ဟူ၍ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ဤတံခါးေျခာက္ေပါက္ကုိ လုံၿခဳံေအာင္ထိန္းရန္ လုိအပ္၏။ ဤတံခါးမ်ား မလုံလွ်င္ တံခါးမ်ားမွတစ္ဆင့္ အျပင္အႏၲရာယ္မ်ားျဖစ္သည့္ ကိေလသာမ်ား ၀င္ေရာက္လာၿပီး နာမ္႐ုပ္အစုျဖစ္သည့္ ခႏၶာအိမ္ႀကီးကုိ မီးဟုန္းဟုန္းေတာက္သကဲ့သုိ႔ ေလာင္မီးတုိက္သြားတတ္၏။ အရွိန္အဟုန္ျပင္းသည့္ မီးေလာင္ခံသည့္ အိမ္တြင္မည္သည့္ အရာမွ်မက်န္ အကုန္ပါသြားသကဲ့သုိ႔ ကိေလသာမီး အေလာင္ခံရသည့္ ခႏၶာအိပ္သည္လည္း ပစၥဳပၸန္ သံသရာအက်ိဳးအတြက္ ရယူစရာ တစ္စုံတစ္ရာမရွိျဖစ္တတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပစၥဳပၸန္ သံသရာေကာင္းက်ိဳး ျဖစ္ေစရန္ ကိေလသာအပူမီးမ်ား ၀င္ေရာက္ႏုိင္သည့္ တံခါးမ်ားကုိ လုံေအာင္ထိန္းရန္ လုိအပ္သည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ထုိတံခါးမ်ားကုိ မည္သုိ႔လုံေအာင္ ထိန္းရမည္နည္း၊ မည္သည့္အရာျဖင့္ ထိန္းရမည္နည္း စသည္ျဖင့္ တံခါးမ်ား လုံၿခံဳေစမည့္နည္းလမ္းသည္လည္း လုိအပ္လာ၏။ ထုိနည္းလမ္းအတုိင္းလည္း လိုက္နာက်င့္ႀကံ အားထုတ္သင့္၏။

စင္စစ္ တံခါးမ်ား လုံေအာင္ထိန္းရန္မွာ မခက္လွေပ။ ထုိတံခါးမ်ား၏ သဘာ၀ အမွန္တရားကုိသာ သိေအာင္ႀကိဳးစားႏုိင္လွ်င္ ထုိတံခါးမ်ား၏ လုံၿခဳံမႈကုိ အလုိလုိ ထိန္းၿပီးသား ျဖစ္ေစ၏။ စကၡဳဒြါရဟူေသာ မ်က္စိတံခါးတြင္ စကၡဳဟူေသာ မ်က္စိ၏ သေဘာအမွန္မွာ ျမင္ျခင္းသေဘာသာရွိ၏။ ထိုမ်က္စိ၏ ျမင္ႏုိင္စြမ္းသည္လည္း အဆင္းကုိသာလွ်င္ ျမင္ႏုိင္စြမ္းရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ျမင္ျခင္းသေဘာရွိသည့္ မ်က္စိသည္ အဆင္းကုိသာ ျမင္ႏုိင္စြမ္းရွိသျဖင့္ ျမင္သည့္အခုိက္တြင္ အဆင္းသာျဖစ္သည္ဟူ၍ ျမင္သိစိတ္ကုိ သဘာ၀အမွန္အားျဖင့္ သိေအာင္လုပ္ႏုိင္ပါက စကၡဳဒြါရဟူေသာ မ်က္စိတံခါးကုိ လုံေအာင္ထိန္းၿပီးသား ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ျမင္ဆဲအခုိက္ ျမင္သိစိတ္ကုိ သိႏုိင္လွ်င္ ထုိျမင္ျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အျခားမည္သည့္စိတ္၊ မည္သည့္အကုသုိလ္မွ် ျဖစ္ေပၚႏုိင္ရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ထုိသုိ႔ သဘာ၀အမွန္ကုိ မသိသျဖင့္ မ်က္စိျဖင့္ ႐ူပါ႐ုံဟူေသာ အဆင္းအာ႐ုံကုိ ၾကည့္ၿပီး ျဖဴသည္၊ ၀ါသည္၊ နီသည္၊ မည္းသည္၊ လွလုိက္သည့္အဆင္း၊ ၾကည့္ေကာင္းသည့္အဆင္း ၾကည့္မေကာင္းသည့္အေရာင္ စသည့္ တပ္မက္မႈမ်ားလႊမ္းမုိးကာ မိမိၾကိဳက္သည့္ အဆင္းျဖစ္လွ်င္ ေလာဘ၊ မႀကိဳက္သည့္ အဆင္းျဖစ္လွ်င္ ေဒါသစသည့္ ကိေလသာမ်ား ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ ကိေလသာမ်ား ၀င္ေရာက္လာျခင္းသည္ စကၡဳဟူေသာ မ်က္စိတံခါး၏ မလုံၿခဳံမႈေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထုိမ်က္စိတံခါး ပြင့္သြားျခင္းသည္ စကၡဳဟူေသာ မ်က္စိ၏ သဘာ၀အမွန္ကုိ မသိျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိမ်က္စိတံခါးကုိ လုံၿခဳံေစရန္ မ်က္စိ၏ သေဘာအမွန္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္၏။ ျမင္ဆဲအခုိက္တြင္ ျမင္သည္ဟု သိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းသည္ မ်က္စိ၏သေဘာ အမွန္ကုိသိေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းျဖစ္ၿပီး မ်က္စိတံခါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းလုိက္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။

ထုိ႔အတူ ေသာတဒြါရဟူေသာ နားတံခါးကုိလည္း ေသာတဟူေသာ နား၏သဘာ၀အမွန္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ လုံျခံဳေအာင္ ထိန္းရမည္ျဖစ္၏။ ေသာတဟူေသာ နား၏ သေဘာအမွန္မွာ ၾကားျခင္းသာျဖစ္၏။ ၾကားျခင္းမွတစ္ပါး အျခားအစြမ္းမရွိေပ။ ၾကားသည္ဆုိရာ၌လည္း အသံကုိသာ ၾကားႏုိင္စြမ္းရွိ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၾကားျခင္းသေဘာရွိသည့္ နားသည္ အသံကုိသာ ၾကားႏုိင္စြမ္းရွိသျဖင့္ ၾကားသည့္အခုိက္တြင္ အသံသာျဖစ္သည္ဟူ၍ ၾကားသိစိတ္ကုိ သဘာ၀အမွန္အားျဖင့္ သိေအာင္လုပ္ႏုိင္ပါက ေသာတဒြါရဟူေသာ နားတံခါးကုိ လုံေအာင္ထိန္းၿပီးသား ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ၾကားဆဲအခုိက္ ၾကားသိစိတ္ကုိ သိႏုိင္လွ်င္ ထုိၾကားျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ အျခားမည္သည့္စိတ္၊ မည္သည့္အကုသုိလ္မွ် ျဖစ္ေပၚႏုိင္ရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ထုိသုိ႔ သဘာ၀အမွန္ကုိ မသိသျဖင့္ နားျဖင့္ သဒၵါ႐ုံဟူေသာ အသံအာ႐ုံကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး ေကာင္းသည့္အသံ၊ သာယာနာေပ်ာ္ဖြယ္ ရွိသည့္အသံ၊ ဂီတသံ၊ ငွက္ဆုိးထုိးသံ၊ မုိးႀကိဳးပစ္သံ စသည့္ တပ္မက္မႈမ်ားလႊမ္းမုိးကာ မိမိၾကိဳက္သည့္ အသံျဖစ္လွ်င္ ေလာဘ၊ မႀကိဳက္သည့္ အသံျဖစ္လွ်င္ ေဒါသစသည့္ ကိေလသာမ်ား ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ ကိေလသာမ်ား ၀င္ေရာက္လာျခင္းသည္ ေသာတဟူေသာ နားတံခါး၏ မလုံၿခဳံမႈေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ထုိနားတံခါး ပြင့္သြားျခင္းသည္ ေသာတဟူေသာ နား၏ သဘာ၀အမွန္ကုိ မသိျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိနားတံခါးကုိ လုံၿခဳံေစရန္ နား၏ သေဘာအမွန္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္၏။ ၾကားဆဲအခုိက္တြင္ ၾကားသည္ဟု သိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ ေသာတဒြါရကုိ အမွီျပဳ၍ ျဖစ္လာမည့္ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ေပ။ ဤနည္းသည္သာလွ်င္ ေသာတဒြါရဟူေသာ နားတံခါးကုိ လုံၿခဳံေစမည့္ နည္းျဖစ္၏။

ဤအတူပင္ အျခားေသာ ဃာနဒြါရဟူေသာ ႏွာေခါင္းတံခါး၊ ဇိ၀ွါဒြါရဟူေသာ လွ်ာတံခါး၊ ကာယဒြါရဟူေသာ ကုိယ္တံခါးတုိ႔၏ သေဘာအမွန္ကုိလည္း သိေအာင္ႀကိဳးစား၍ ထုိတံခါးမ်ားကုိ လုံၿခဳံေအာင္ထိန္းရမည္ ျဖစ္၏။ ဃာနဟူေသာ ႏွာေခါင္း၏ သေဘာအမွန္ျဖစ္သည့္ နံျခင္းသည္ အနံ႔ကုိသာ နံျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း နံဆဲအခုိက္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ အနံ႔ကုိအမွီျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည့္ အနံ႔ေကာင္းသည္၊ အနံ႔ဆုိးသည္၊ ဟုိအနံ႔၊ ဒီအနံ႔စသည့္ တပ္မက္မႈ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ေပၚေအာင္ ထိန္းလာႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ ဇိ၀ွါဟူေသာ လွ်ာ၏ သေဘာအမွန္ျဖစ္သည့္ ရသာ႐ုံကုိ ခံစားျခင္းသည္ အရသာကုိသာ ခံစားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း၊ အရသာကုိခံဆဲအခုိက္ကုိ သိေအာင္ႀကဳိးစားျခင္းျဖင့္ အရသာကုိ အမွီျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည့္ ခ်ိဳသည္၊ ခ်ဥ္သည္၊ ငန္သည္၊ စပ္သည္၊ ေကာင္းသည္၊ ဆုိးသည္ စသည့္ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ေပၚေအာင္ ထိန္းလာႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ အလားတူပင္ ကာယဟူေသာ ကုိယ္၏ သေဘာအမွန္ျဖစ္သည့္ ထိေတြ႕ျခင္းသည္ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာဟူေသာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးကုိသာ ထိေတြ႔ျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႕ထိဆဲအခုိက္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ အေတြ႕အထိကုိ အမွီျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္သည့္ ပူျခင္း၊ ေအးျခင္း၊ ႏူးည့ံျခင္း၊ ၾကမ္းတမ္းျခင္း၊ မာျခင္း၊ ေပ်ာ့ျခင္းစသည့္ တပ္မက္မႈ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ေပၚေအာင္ ထိန္းလာႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ထုိ႔သုိ႔ ႏွာေခါင္း၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္တုိ႔၏ အၾကည္ဓာတ္တုိ႔ႏွင့္ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိဟူေသာ အာ႐ုံတုိ႔ ေပါင္းစပ္မႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ နံသိစိတ္၊ အရသာကုိသိစိတ္၊ အေတြ႕အထိကုိသိစိတ္တုိ႔၏ ျဖစ္ဆဲအခုိက္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းသည္ ထုိတံခါးမ်ားကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ထုိတံခါးမ်ားမွ ၀င္လာႏုိင္သည့္ ကိေလသာအညစ္အေၾကးမ်ားကုိလည္း တားျမစ္ၿပီးသား ျဖစ္ေန၏။ ဤနည္းသည္သာ တံခါးမ်ားကုိ လုံၿခဳံေစမည့္ နည္းျဖစ္၏။

ေနာက္ဆုံးတစ္ခုျဖစ္သည့္ မေနာဒြါရဟူေသာ စိတ္တံခါးကုိလည္း မေနာဟူေသာ စိတ္၏သေဘာအမွန္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းျဖင့္ လုံေအာင္ထိန္ရမည္ျဖစ္၏။ မေနာဟူေသာ စိတ္၏ သေဘာအမွန္မွာ ေတြးေတာႀကံစည္ျခင္းျဖစ္၏။ ထုိထက္ပုိၿပီး အစြမ္းမရွိေပ။ ေတြးေတာႀကံစည္သည္ ဆုိရာ၌လည္း အထက္တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ စကၡဳစသည့္ ဒြါရတုိ႔တြင္ မထင္ႏုိင္သည့္ ႏူးညံ့သိမ္ေမြ႕သည့္ အာ႐ုံမ်ားကုိသာ ေတြးေတာႀကံစည္ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ထုိေတြးေတာႀကံစည္ဆဲအခုိက္ကုိသာ သဘာ၀အမွန္အားျဖင့္ သိေအာင္ႀကိဳးစားႏုိင္ပါလွ်င္ မေနာဒြါရဟူေသာ စိတ္တံခါးကုိ လုံၿခဳံေအာင္ထိန္းႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ ေတြးေတာႀကံစည္ဆဲ အခုိက္၌ ေတြးေတာႀကံစည္စိတ္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားႏုိင္လွ်င္ မေနာဒြါရကုိ အမွီျပဳ၍ အျခားမည္သည့္ အကုသုိလ္စိတ္မွ် ျဖစ္ေပၚႏုိင္ေစရန္ အေၾကာင္းမရွိေပ။ ထုိသုိ႔ သဘာ၀အမွန္ကုိ မသိသျဖင့္ စိတ္ျဖင့္ ေတြးေတာႀကံစည္မႈကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ ျပန္႔လြင့္စိတ္၊ ႀကံစည္စိတ္၊ ၀မ္းနည္းစိတ္၊ ၀မ္းသာစိတ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္စိတ္၊ မေပ်ာ္ရႊင္စိတ္ စသည့္ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ေပၚကာ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစေသာ ကိေလသာတရားမ်ားလည္း ၀င္ေရာက္လာျခင္းျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ ကိေလသာတရားမ်ား ၀င္ေရာက္လာျခင္းသည္ မေနာဒြါရဟူေသာ စိတ္တံခါး၏ မလုံျခဳံမႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ ထုိစိတ္တံခါး မလုံၿခဳံျခင္းသည္ စိတ္၏သေဘာအမွန္ကုိ မသိျခင္းေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိစိတ္တံခါးကုိ လုံၿခဳံေစရန္ စိတ္၏သေဘာအမွန္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္၏။ ဤနည္းသည္သာလွ်င္ မေနာဒြါရဟူေသာ စိတ္တံခါးကုိ လုံျခဳံေစမည့္ နည္းျဖစ္၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဒြါရဟူေသာ တံခါးမ်ားေၾကာင့္ ေကာင္းဆုိးတရားမ်ား ျဖစ္ေပၚလာျခင္းျဖစ္သျဖင့္ ထုိတံခါးမ်ားကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းျခင္းျဖင့္ နာမ္႐ုပ္အစုျဖစ္သည့္ ခႏၶာအိမ္ႀကီးအား သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္ေစရန္ တံခါးမ်ားမွ မေကာင္းသည့္အာ႐ုံမ်ား မ၀င္ေစဖုိ႔ လုံ႔လျပဳရမည္ျဖစ္၏။ တံခါးမ်ားမွ ေကာင္းသည့္အာ႐ုံမ်ား၊ ကုသုိလ္တရားမ်ား ၀င္လာႏုိင္ေစရန္ မိမိတုိ႔၏ခႏၶာကုိယ္တံခါးမ်ားကုိ အၿမဲဖြင့္ထားသင့္ေသာ္လည္း ထုိတံခါးမ်ားမွ မေကာင္းသည့္ ကိေလသာအညစ္အေၾကး အမုိက္သ႐ုိက္မ်ား မ၀င္လာေစရန္အတြက္လည္း လုံၿခဳံေအာင္ေစာင့္ထိန္းရမည္ ျဖစ္၏။ သတိတရား၊ ၀ိရိယတရားမ်ားျဖင့္ ထုိတံခါးမ်ားကုိ အၿမဲမျပတ္ ေစာင့္ၾကည့္ထားရ ေပမည္။ ထုိကိေလသာ အညစ္အေၾကးမ်ား တံခါးတစ္ခုခုမွ ၀င္လာလွ်င္လည္း ၀င္လာဆဲအခုိက္ ထပ္ၾကပ္မကြာ သိေအာင္ႀကိဳးစားလွ်က္ ေရွ႕ဆက္မ၀င္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ရေပမည္။ မည္သည့္တံခါးမွ မည္သည့္အရာမ်ား ၀င္လာသည္ျဖစ္ေစ ထုိအခုိက္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားရေပမည္။ ထုိသုိ႔၀င္ဆဲအခုိက္၊ ျဖစ္ဆဲအခုိက္ကုိ သိေနမည္ဆုိလွ်င္ ေရွ႕ဆက္၍ မတုိးႏုိင္၊ မျဖစ္ႏုိင္ေပ။ ဤနည္းသည္ စင္စစ္သဘာ၀အမွန္ကုိ သိေစႏုိင္သည့္ နည္းျဖစ္၏။ သဘာ၀အမွန္ကုိ သိေစသည္ဆုိရာတြင္လည္း ျဖစ္ဆဲအခုိက္၊ ေပၚဆဲအခုိက္ကုိ သိေစျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔၏ ႐ုပ္နာမ္အစုတြင္ ကိေလသာအညစ္အေၾကးမ်ား ကင္းစင္သန္႔ရွင္းေစရန္ ထုိအညစ္အေၾကးမ်ား ၀င္ေရာက္ရာျဖစ္သည့္ တံခါးမ်ားကုိ လုံၿခဳံေအာင္ သတိတရားျဖင့္ ေစာင့္ၾကည့္ထိန္ခ်ဳပ္ၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း..

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား