သုရာေမရယသိကၡာပုဒ္သည္ ဘုရားေဟာ ဟုတ္မဟုတ္… ကာယာႏုပႆနာကုိ ေျပာင္းၿပီးအားထုတ္ သင့္မသင့္…

Q. အရွင္ဘုရား..
(၁) ဒုစရုိက္ ၁၀ ပါးေရွာင္ၾကဥ္ဖုိ႔ကုိသာ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာခဲ့သည္၊ ငါးပါးသီလအျဖစ္ သုရာေမရယ ေရွာင္ၾကဥ္ရေသာ သိကၡာပုဒ္မွာ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္ စံျပီးမွ ေႏွာင္းသံဃာတုိ႔ ျဖည့္စြက္သည္ဟု ဖတ္ရပါသည္။ ဟုတ္ပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ မူးယစ္ေသစာ ေသာက္စားျခင္း မရွိသလုိ ထုိသိကၡာပုဒ္ကုိ က်ဳးလြန္ေတာ့မည္လည္း မဟုတ္ပါ။ သုိ႔ေသာ္ အျမတ္တႏုိး ေစာင့္ထိန္းလာခဲ့ေသာ သိကၡာပုဒ္တစ္ခုသည္ ဘုရားေဟာမဟုတ္ဟု သိလုိက္ရသျဖင့္ ဟုတ္ မဟုတ္ သိလုိပါသည္ဘုရား။
(၂) ေနာက္ေမးေလွ်ာက္လုိသည္မွာ တပည့္ေတာ္သည္ ေမတၱာဘာ၀နာ ပြားျခင္းႏွင့္ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ကုိ အနိစၥဒုကၡအနတၱ ရႈျခင္း (ခႏၶကမၼဌာန္း) ႏွစ္မ်ိဳးကုိ စီးျဖန္းရလွ်င္ အလြန္ ေပ်ာ္ေမြ႔စိတ္အားသန္ပါသည္။ ၀င္ေလထြက္ေလကုိ ရႈမွတ္ျခင္း၊ ေဖာင္းပိန္ရႈမွတ္ျခင္းမ်ားကုိ ဘယ္လုိၾကိဳးစားလုပ္လုပ္ စိတ္မပါပါ။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အာနာပါနကမၼဌာန္း၊ ကာယႏုပႆနာ မ်ားျဖင့္ တရားတက္ၾက၊ တရားေတြ႔ၾကသည္ကုိ ၾကားသိရလွ်င္လည္း အားအလြန္က်ေသာ္လည္း လုိက္လုပ္လွ်င္ စိတ္မပါ၊ ၾကာရွည္ လုပ္လုိ႔ မရပါ။ လက္ရွိ စိတ္အားထက္သန္ေသာ ကမၼဌာန္းမ်ားကုိသာ ဆက္အားထုတ္ရမလား၊ ကာယာႏုပႆနာကုိ စိတ္၀င္စားလာေအာင္ စိတ္ကုိ ျပဳျပင္ယူရမလား သိလုိပါသည္ဘုရား။
(ေအာင္ျမင့္)


A. (၁) သုရာေမရယသိကၡာပုဒ္ဟာ ဘုရားရွင္ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီး ေနာက္မွေပၚေပါက္လာတဲ့ သိကၡာပုဒ္ဆုိတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာေတာ္မူတဲ့ သိကၡာပုဒ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါး ေရွာင္ရန္ေဟာေတာ္မူသလုိ သုရာေမရယမွ ေရွာင္ရန္လည္း ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ အတိအက်ေျပာရရင္ နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္၊ ပဥၥပဒသိကၡာပုဒ္ စာမ်က္ႏွာ ၃၇၇မွာ ငါးပါးသီလကုိ တုိက္႐ုိက္ေဟာထားတာရွိၿပီး ငါးခုေျမာက္အျဖစ္ သုရာေမရယဟု တုိက္႐ုိက္ပါရွိပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ငါးပါးသီလႏွင့္ စပ္၍ေဟာထားခ်က္မ်ား၊ ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းရက်ိဳးမ်ား၊ ငါးပါးသီလလြန္က်ဴးျပစ္မ်ားကုိ ေဟာထားခ်က္မ်ားမွာလည္း သုရာေမရယႏွင့္စပ္ၿပီး ေဟာထားတာမ်ား ပါရွိပါတယ္။ ပိဋကသုံးပုံ ေနရာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ ေ၀ေနယ်အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ လုိက္ၿပီးေဟာထားတဲ့ ငါးပါးသီလႏွင့္စပ္လ်ဥ္းတဲ့ တရားေတာ္မ်ား အေျမာက္အမ်ား ရွိပါတယ္။ က်မ္းညႊန္းမ်ားအျဖစ္ ခုဒၵကပါဠိေတာ္၊ နိဒါန၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ၀ိမာနပါဠိေတာ္၊ အပါဒါန ပါဠိေတာ္၊ မဟာ၀ဂၢသံယုတ္ပါဠိေတာ္၊ ရာဇသုတ္၊ ဂိဟိသုတ္ စသည္တုိ႔တြင္ ေလ့လာၾကည့္႐ႈႏုိင္ပါတယ္။ ဘုရားေဟာ ေဒသနာေတာ္ဆုိတာ ေသခ်ာစြာလက္ခံယုံၾကည္ လုိက္နာသင့္ပါတယ္။ ပါဠိေတာ္က်မ္းကိုးမ်ားကုိသာ ဒီေနရာမွာ ေဖာ္ျပေပးလုိက္ၿပီး အ႒ကထာအဖြင့္မ်ားလည္း မ်ားစြာရွိပါတယ္။ အ႒ကထာအဖြင့္မ်ားကား ဗုဒၶပရိနိဗၺာန္စံၿပီးမွ ေပၚေပါက္လာမႈမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ မေပးေတာ့ဘဲ သဂၤါယနာတင္က်မ္းမ်ားျဖစ္တဲ့ ပါဠိေတာ္က်မ္းကုိးမ်ားသာ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။ သံသယကင္းစြာ လက္ခံပါဟု ထပ္မံတုိက္တြန္းလုိပါတယ္။
(၂) တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး စ႐ုိက္မတူညီတဲ့အတြက္ တရားအားထုတ္ရာမွာလည္း နည္းစနစ္မ်ားလုိက္ၿပီး တရားတက္မႈ မတက္မႈ ရွိတတ္ပါတယ္။ ေမတၱာဘာ၀နာပြားမ်ားျခင္း၊ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ကုိ အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱ ႐ႈျခင္းတုိ႔ဟာလည္း ေကာင္းတဲ့နည္းမ်ားျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘာ၀နာအားထုတ္တဲ့အခါ သမထနည္း ၀ိပႆနာနည္းရယ္လုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ ေမတၱာပြားမ်ားျခင္း၊ အႏုႆတိပြားမ်ားျခင္းမ်ားဟာ သမထဘာ၀နာမ်ားျဖစ္ၿပီး သမာဓိအားေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အနိစၥ စသည္႐ႈသည့္အခုိက္တြင္လည္း ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ေအာင္ ႐ႈႏုိင္ပါက ေကာင္းတဲ့နည္းပဲျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ သတိပ႒ာန္နည္းက်က် ႐ႈခ်င္ပါက အာနာပါနကုိ အေျခခံသည့္ ကာယာႏုပႆနာစတဲ့ နည္းမ်ားကုိ တုိက္႐ုိက္ႀကိဳးစား ႐ႈႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီနည္းေတြ ႐ႈေပမယ့္ ဘယ္လုိမွမရဘူးဆုိရင္ မိမိႏွစ္သက္တဲ့နည္းနဲ႔ ႐ႈႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္လုိနည္းနဲ႔ပဲ ႐ႈ႐ႈ၀ိပႆနာဆုိတာဟာ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ရဲ႕ ေပၚရာေပၚရာကုိလုိက္ၿပီး သတိကပ္ကာ ႐ႈမွတ္ေနျခင္းကုိ ဆုိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔အေပၚမွာ သတိမျပတ္ ႐ႈမွတ္ေနႏုိင္ျခင္းဟာ အဓိကက်ပါတယ္။ လုိက္ၿပီး ႐ႈမွတ္တယ္ဆုိတာ သတိကပ္ၿပီး လုိက္သိေနတာကုိ ေျပာတာပါ။ စိတ္မွာ တစ္ခုခုေပၚရင္လည္း ေပၚတဲ့အတုိင္းလုိက္သိ။ ခႏၶာကုိယ္မွာ ပူ၊ ေအး၊ နာက်င္ စသည္တစ္ခုခု ေပၚရင္လည္း ေပၚတဲ့အတုိင္း လုိက္လုိက္ၿပီး သိေနတာကုိ ႐ႈမွတ္တယ္လုိ႔ ဆုိတာပါ။ အဲဒီလုိ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔ရဲ႕ ေပၚရာေပၚရာကုိ လုိက္ၿပီး႐ႈမွတ္ေနျခင္းဟာလည္း ခုနေျပာခဲ့တဲ့ ကာယာႏုပႆနာ စတဲ့သတိပ႒ာန္ေလးပါမွာ အက်ဳံး၀င္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။ အာနာပါနပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေဖာင္းတာပိန္တာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေျခခံအားျဖင့္ ကာယာႏုပႆနာမွာ အက်ဳံး၀င္ၿပီးျဖစ္တဲ့အတြက္ အားထုတ္တဲ့ ေယာဂီအေနျဖင့္ ၀ိပႆနာျဖစ္ေအာင္ စိတ္မွာပဲေပၚေပၚ ခႏၶာကုိယ္မွာပဲေပၚေပၚ ျဖစ္သမွ် ေပၚသမွ် အာ႐ုံမ်ားမွာ သတိကပ္ၿပီး လုိက္႐ႈမွတ္ေနျခင္းဟာ အဓိကက်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သမထနည္းမဟုတ္ဘဲ ၀ိပႆနာနည္း ျဖစ္ပါက ဘယ္နည္းမဆုိ မိမိအားသန္ရာကုိ လုိက္ၿပီး အားထုတ္ႏုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္နဲ႔သင့္ေလွ်ာ္ကုိက္ညီတဲ့ နည္းကုိသာ သတိကပ္လ်က္ ေပၚရာေပၚရာလုိက္ကာ ၾကိဳးစား႐ႈမွတ္ အားထုတ္ၾကည့္ပါဟု တုိက္တြန္းလုိပါတယ္။

Read more »

အရဟံဂုဏ္ေတာ္အား ၾကည္ညိဳၾကည့္ျခင္း…

ျမတ္စြာဘုရား၏ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးတုိ႔တြင္ အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ ပထမဆုံးဂုဏ္ေတာ္အျဖစ္ ပိဋကတ္စာေပမ်ား၌ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္၏ဂုဏ္ေတာ္မ်ား အေၾကာင္းေျပာၾကလွ်င္လည္း အရဟံစေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးဟူ၍ ေျပာေလ့ရွိၾက၏။ ထုိ႔အျပင္ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း အ႒ကထာမ်ားတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးဖြင့္ဆုိ ခ်ီးက်ဴးေတာ္မူၾက၏။ ထင္ရွားသည့္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားမွာ

ျမတ္စြာဘုရားသည္…
၁။ အလုံးစုံေသာ ကိေလသာအေပါင္းမွ ကင္းစင္ေတာ္မူျခင္း
၂။ သံသရာစက္လည္ပတ္မႈ အကန္႔တုိ႔ကုိ ဖ်က္ဆီးေတာ္မူၿပီးျဖစ္ျခင္း
၃။ လူ၊ နတ္၊ ျဗာဟၼာ သတၱ၀ါအားလုံးတုိ႔၏ ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံယူေတာ္မူထုိက္ျခင္း
၄။ အလုံးစုံေသာ ကိေလသာမွန္သမွ်ကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးျဖစ္ျခင္း
၅။ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္၌ပင္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူတတ္ျခင္း စေသာ အေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ အရဟံဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူ၏ ဟူသည့္ ဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ား ျဖစ္၏။


ထုိဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္မ်ားတြင္ စာေရးသူႏွင့္ စာဖတ္သူတုိ႔ အထူးသျဖင့္ ၾကည္ညိဳၾကည့္သင့္သည့္ အခ်က္မွာ နံပါတ္ (၅) အဖြင့္ျဖစ္သည့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္၌ပင္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူျခင္း ဟူေသာ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ထုိဖြင့္ဆုိခ်က္ကုိ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ေတြ႕အေျခအေနႏွင့္ ခ်ိန္ထုိးၾကည့္လွ်င္ ပုိၿပီးၾကည္ညိဳတတ္ေပမည္။ မိမိတုိ႔ တစ္ေယာက္တည္း တိတ္ဆိတ္ၿပီး မျမင္ကြယ္ရာမွာ ရွိေနသည့္အခုိက္ ျဖစ္တတ္သည့္ စိတ္အစဥ္ အေျခအေနမ်ားႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ ပုိၿပီးထင္ရွား၏။ မွန္ပါသည္။ မည္သူမဆုိ ပုထုဇင္မွန္သမွ် စိတ္အစဥ္ မတည္ၿငိမ္ၾကသျဖင့္ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ားႏွင့္ မျပတ္ယွဥ္တဲြ ေနတတ္ၾက၏။ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္တုိ႔ကုိ အမွီျပဳ၍ မေကာင္းသည့္ ကာယကံမႈမ်ား၊ ၀စီကံမႈမ်ား၊ မေနာကံမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္ၾက၏။ အထူးသျဖင့္ မျမင္ကြယ္ရာတြင္ ရွိသည့္အခိုက္၌ ပုိၿပီးျဖစ္တတ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ အခန္းထဲတြင္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိသည့္အခါ အာ႐ုံတစ္ခုခုကုိ အမွီျပဳ၍ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္သည္ကုိ သတိျပဳမိၾကမည္ျဖစ္၏။ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခုိက္တြင္ စိတ္ကုိသတိျဖင့္ မကပ္ဘဲ ေနမိပါက တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ေစ၊ တစ္စုံတစ္ခုကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ျဖစ္ေစ မေကာင္းသည့္ စိတ္အေတြးမ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္ၾက၏။ ယင္းမေကာင္းသည့္ စိတ္အေတြးတြင္ မရပ္မိၾကဘဲ လက္ေတြ႕ကာယကံေျမာက္ ျပဳသည္အထိ အာ႐ုံေနာက္ကုိ စိတ္လုိက္ကာ က်ဴးလြန္မိတတ္ၾက၏။

စိတ္ဟူသည္ကလည္း အခက္သားပင္။ အေျပာင္းအလဲ အျဖစ္အပ်က္ ျမန္ဆန္လွသည့္အတြက္ တဒဂၤအခုိက္မွာပင္ အကုသုိလ္မ်ိဳးစုံကုိ က်ဴးလြန္မိတတ္၏။ အျပဳခံအာ႐ုံႏွင့္ ျပဳတတ္သည့္သေဘာ တုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတတ္သည့္ စိတ္အမ်ိဳးမ်ိဳးသည္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္စပ္ေန၏။ ဥပမာအားျဖင့္ ႐ူပါ႐ုံႏွင့္ စကၡဳပသာဒတုိ႔ ေပါင္းစုံမိသည့္အခါ စကၡဳ၀ိညာဏ္ဟူေသာ ျမင္သိစိတ္ျဖစ္သကဲ့ ျဖစ္၏။ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနေသာ္လည္း အာရုံတစ္ခုခုကုိ အမွီျပဳ၍ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္၏။ တစ္ေယာက္တည္း မျမင္ကြယ္ရာ အရပ္မွာျဖစ္ေနျခင္းကပင္ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာေအာင္ လႈံ႕ေဆာ္ေပးသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနတတ္၏။ ``ငါတစ္ေယာက္တည္း ရွိတာပဲ… ဘယ္သူ႔မွ မသိေလာက္ပါဘူးေလ… `` စသည့္ စိတ္အႀကံျဖင့္ မေကာင္းမႈကုိ က်ဴးလြန္မိတတ္၏။ ထုိသုိ႔ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခုိက္တြင္ တရားနာျခင္း၊ တရားအားထုတ္ျခင္းစသည့္ ေကာင္းသည့္စိတ္၊ ေကာင္းသည့္လုပ္ရပ္မ်ားထက္ ``ဘယ္သူမွ မရွိတုန္း ... ဘာေလးေတာ့ လုပ္လုိက္ဦးမွ… ဘာေလးေတာ့ ၾကည့္လုိက္ဦးမွ…`` စသည့္ မေကာင္းသည့္ စိတ္အႀကံ၊ လုပ္ရပ္မ်ားက ပုိ၍အျဖစ္မ်ားတတ္၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ စိတ္၏ သေဘာကပင္ ` မေကာင္းမႈမွာ ေမြ႕ေလ်ာ္တတ္ျခင္း (ပါပသၼႎ ရမတိ မေနာ)` သေဘာ ရွိသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ျဖစ္၏။

အမွန္စင္စစ္ တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္၌ ရွိေနသျဖင့္ မည္သူမွ် မသိေလာက္ပါဘူးဟူေသာ အေတြးျဖင့္ မည္သည့္အလုပ္ကုိ မည္မွ်ျပဳလုပ္သည္ျဖစ္ေစ အျခားသူမ်ား မသိႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ကုိ မိမိကား သိႏုိင္၏။ မိမိကုိယ္ကုိ မိမိလိမ္လည္ လွည့္စား၍မရႏုိင္ေပ။ တိတ္ဆိတ္ကြယ္ရာမွာ မည္မွ်ပင္ ေရွာင္တိမ္းၿပီး ေနပါေစ မိမိစိတ္ကုိကား ေရွာင္တိမ္း၍ မရႏုိင္ေပ။ တိတ္ဆိတ္ကြယ္ရာတြင္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားျဖင့္ ေနႏုိင္ပါက အတုိင္းထက္အလြန္ ေကာင္းေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္ အေတြးအႀကံမ်ားျဖင့္ မေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္မည္ဆုိပါက မည္မွ်ပင္ မျမင္ကြယ္ရာ၌ပင္ ျဖစ္ပါေစ ဖုံးကြယ္၍ မရႏုိင္ေပ။ ပတ္၀န္းက်င္ကုိ ဖုံးကြယ္၍ ရႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ကုိ ဖုံးကြယ္လိမ္ညာ၍ မရေပ။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မိမိ၏လုပ္ရပ္ကုိ မိမိသာလွ်င္ အသိဆုံးျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း မေကာင္းမႈသည္ ဆိတ္ကြယ္ရာမရွိဟု ဆုိၾကျခင္းျဖစ္၏။ ဆိတ္ကြယ္ရာ မရွိသကဲ့သုိ႔ စိတ္ကြယ္ရာလည္း မရွိေပ။ မည္သူမွ် မသိေလာက္သည့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိ၏ စိတ္ကြယ္ရာအရပ္ကား မရွိႏုိင္ဟူေသာ သေဘာကုိ ဆုိလုိ၏။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိသေဘာကုိ လြန္ေျမာက္ၿပီးသည့္ အတုမရွိ အႏႈိင္းမဲ့ျဖစ္၏။

မွန္ပါသည္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္သည္ကား အလုံးစုံေသာ ကိေလသာမွန္သမွ်ကုိ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ပယ္သတ္ေတာ္မူၿပီးသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ မည္မွ်ပင္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္ျဖစ္ေသာ္လည္း မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မျပဳေတာ့ေပ။ မိမိတုိ႔ ပုထုဇင္မ်ားသည္ ``ပုထုကိေလေသ ဇေနတီတိ ပုထုဇၨေနာ- ကိေလသာတုိ႔ မျပတ္ျဖစ္ေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ပုထုဇင္ မည္၏`` ဟူသည့္ အဖြင့္အတုိင္းပင္ ကိေလသာမ်ားျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ဆက္ဆံေနတတ္ၾက၏။ အာ႐ုံအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ အမွီျပဳ၍ မေကင္းမႈမ်ား မျပတ္ျဖစ္ေပၚ ေနတတ္၏။ အမ်ားႏွင့္ေနသည့္ အခါျဖစ္ေစ၊ တစ္ေယာက္တည္း ေနသည့္အခါျဖစ္ေစ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေနတတ္ၾက၏။ တစ္ခါတစ္ရံ ``မျမင္အပ္ရာ ကိေလသာ သူဟာသူၿငိမ္း၏`` ဟူေသာ မဟာစည္ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ဆုံးမမႈအတုိင္း အျပင္မထြက္၊ ျပင္ပရွိ အာရုံမ်ားႏွင့္ မေတြ႕သည့္အတြက္ အကုသုိလ္ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ႏုိင္ေသာ္လည္း မည္မွ်ပင္ တစ္ေယာက္တည္း ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္တြင္ ရွိေနပါေစ မိမိ၏စိတ္ကုိမိမိ ေကာင္းသည့္အာ႐ုံမ်ားႏွင့္ ရွိေနေအာင္ အားမထုတ္ပါက မေကာင္းမႈမ်ား ပို၍ျဖစ္ေပၚလာတတ္၏။ စင္စစ္ အမ်ားႏွင့္ေနသည္ျဖစ္ေစ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည္ျဖစ္ေစ မိမိ၏စိတ္မွာ မေကာင္းသည့္ ကိေလသာမ်ား မျဖစ္ရန္ အေရးႀကီး၏။ အထူးသျဖင့္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္တြင္ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခါ မေကာင္းသည့္ အေတြးအျမင္ အႀကံအစည္၊ အေျပာအဆုိ၊ အလုပ္အကုိင္မ်ား မျဖစ္ရန္ လုိအပ္၏။ ထုိေၾကာင့္ ထုိသုိ႔ ဆိတ္ကြယ္ရာမွာ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ အရဟံ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ အာ႐ုံျပဳလွ်က္ ``ဘုရားရွင္သည္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူပါတကား`` ဟု ျမတ္ဗုဒၶထံ စိတ္ညႊတ္၍ မေကာင္းသည့္ စိတ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္၏။ မျမင္ကြယ္ရာမွာ တစ္စုံတစ္ခု မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ ျဖစ္ရန္အေၾကာင္း ေပၚလာသည့္အခါ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ ဤအရဟံ ဂုဏ္ေတာ္အဖြင့္ကုိ အာ႐ုံျပဳ၍ မျပဳျဖစ္ေအာင္ အေလ့အက်င့္ လုပ္ေပးသင့္၏။ စိတ္ဟူသည္ တျဖည္းျဖည္း ေလက်င့္ေပးရသည့္ သေဘာရွိသည့္အတြက္ အေသးအဖဲြေလးဟူ၍ အထင္မေသးဘဲ တတ္ႏုိင္သမွ် ေလ့က်င့္ေပးရန္ လုိအပ္၏။ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကုိ စံျပဳ၍ မိမိတုိ႔ သႏၲာန္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမည့္ မေကာင္းစိတ္မ်ားကုိ တျဖည္းျဖည္း ဖယ္ရွားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္၏။

သုိ႔ျဖစ္၍ ဘုရားရွင္ကုိ ၾကည္ညိဳသည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား သိထားရမည့္အခ်က္မွာ ႏွလုံးသား၀ယ္ ဘုရားတည္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္သည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ႏွလုံးသား၀ယ္ ဘုရားတည္သည္ဆုိရာတြင္ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမအတုိင္း ေနထုိင္ျခင္းကုိ ဆုိလုိ၏။ ဘုရားရွင္သည္ ကုိးကြယ္သူမ်ားအတြက္ နည္းျပလမ္းညႊန္ေပးသည့္ အႏႈိင္းမယ့္ အရွင္ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္ကုိ အမွန္တကယ္ ၾကည္ညိဳသည္ဆုိပါက ဘုရားရွင္ထုံး ႏွလုံးမူသင့္၏။ ဘုရားရွင္သည္ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ကုိ မျပဳတတ္သည္ကုိ အတုယူကာ မိမိတုိ႔သည္လည္း ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္တြင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မျပဳမိေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္၏။ ဤကဲ့သုိ႔ ေနျပျခင္းသည္ ဘုရားရွင္ကုိ ပူေဇာ္ရာေရာက္၏။ ဘုရားရွင္၏ အဆုံးအမကုိ ႏွလုံးသား၀ယ္ အမွန္တကယ္ တည္ျပရာေရာက္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေရးသူအပါအ၀င္ အားလုံးေသာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ သူေတာ္စင္မ်ားသည္ ႏွလုံးသား၀ယ္ ဘုရားတည္ရာေရာက္ေအာင္ ``ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာပင္ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ ျပဳေတာ္မမူ တတ္သည္ျဖစ္၍ အရဟံ`` ဟူေသာ ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေတာ္မူသည့္ ဘုရားရွင္၏ ဂုဏ္ကုိ အာ႐ုံျပဳ ၾကည္ညိဳၿပီး မိမိတုိ႔လည္း ဆိတ္ကြယ္ရာအရပ္တြင္ ရွိသည့္အခါ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ကုိ မျပဳျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားကာ ဘုရားရွင္အား ပူေဇာ္ၾကပါစုိ႔ ဟူ၍….

Read more »

နီးပါလ်က္နဲ႔ မေ၀းေစလုိ…

``တစ္စုံတစ္ေယာက္၊ တစ္စုံတစ္ခု၏ တန္ဘုိးကုိ ေ၀းေနသည့္အခါ၊ မရွိသည့္အခါမွ ပုိၿပီးသိရ၏`` ဟု ေျပာေလ့ရွိၾက၏။ မွန္ပါသည္။ တန္ဘုိးသိမွ တန္ဘုိးရွိ၏ဟု ဆုိသည့္အတုိင္းပင္ တန္ဘုိးဟူသည္ ထုိတန္ဘုိးကုိ မသိနားမလည္ပါက အနီးကပ္ေနေသာ္လည္း အေလးမထားမိ၊ ဂ႐ုမျပဳမိပဲ ရွိတတ္ကာ ေ၀းေနသက့ဲသုိ႔ ျဖစ္တတ္၏။ ေ၀းေနေသာ္လည္း တန္ဘုိးကုိသိသျဖင့္ နီးေအာင္လုပ္ကာ အေလးဂ႐ုျပဳၾကသျဖင့္ နီးေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္တတ္၏။ ဤေနရာတြင္ ေျပာလုိသည့္ တန္ဘုိးဟူသည္ ဘ၀တန္ဘုိး၊ စစ္မွန္သည့္အမွန္တရား၏ တန္ဘုိး၊ ကုိးကြယ္ခံထုိက္၊ အားကုိးထုိက္သည့္ ရတနာတုိ႔၏ တန္ဘုိးကုိ ဆုိလုိ၏။ ထုိတန္ဘုိးမ်ားသည္ မိမိတုိ႔အနီးတြင္ ရွိေနေသာ္လည္း အေလးမထားမိ၊ တန္ဘုိးမထားမိ၊ ရယူရေကာင္းမွန္း မသိမႈ စသည္စသည့္ မသိမႈမ်ားေၾကာင့္ နီးကားနီး၏ သုိ႔ေသာ္ေ၀းေန၏ဟု ဆုိရျခင္းျဖစ္၏။

ထုိသေဘာသည္ အျခားအရာမ်ားထက္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ားအတြက္ ပုိ၍မွန္ေနသည္ဟုပင္ ဆုိရမလုိ ျဖစ္ေန၏။ ေခတ္ကာလ ေျပာင္းလဲမႈအေန အထားအရ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစုတုိ႔သည္ အႏွစ္သာရ တန္ဘုိးမ်ားႏွင့္ နီးလ်က္နဲ႔ေ၀းေနသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနၾက၏။ အူမေတာင့္မွ သီလေစာင့္၏ဟူေသာ စကားအတုိင္းလုိက္ကာ အူမေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း အခ်ိန္ကုန္ေကာင္းေနၾက၏။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာေနာက္ကုိ လုိက္ရင္း အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္ ေ၀းေ၀းလာၾက၏။ အူမေတာင့္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီးရင္ သီလေစာင့္မယ္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္မ်ားျဖင့္ ႀကိဳးစားေနၾကသည္ဆုိက မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အူမေတာင့္ၾကမည္နည္း။ ထုိသုိ႔ႀကိဳးစားရင္းျဖင့္ သီလေစာင့္ခ်ိန္ မေရာက္ေတာ့ဘဲ ဘ၀ေျပာင္းသြားၾကသည္ မွာလည္း မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ ရွိေနၾက၏။ အရာအားလုံးသည္ အၿမဲတမ္းမတည္ၿမဲ ေျပာင္းလဲေနသည္ကုိ သတိျပဳၿပီး ယခုလုိ နီးေနသည့္အခုိက္တြင္ တန္ဘုိးကုိသိကာ အရယူရမည့္အခ်ိန္တြင္ ႐ုပ္ပုိင္ဆုိင္ရာေနာက္ကုိ လုိက္ေနၾကသျဖင့္ အႏွစ္သာရ တန္ဘုိးမ်ားႏွင့္ ေ၀းေနၾကျခင္းျဖစ္၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အလုိျပည့္မည္နည္း၊ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အႏွစ္သာရ တန္ဘုိးေတြဘက္ကုိ လွည့္ၾကမည္နည္းဟု မိမိတုိ႔ကုိယ္ကုိ ျပန္လည္ေမးစိစစ္ရန္ လုိအပ္လာေပ၏။ မဆုံးႏုိင္သည့္ ေလာဘအလုိကုိ လုိက္ေနမည္ဆုိပါက အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္ နီးေနေသာ္လည္း တေျဖးေျဖးေ၀းေနၾကမည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္၏။

အမွန္စင္စစ္ စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ က်န္သည့္အရာမ်ားတြင္ ဂုဏ္ယူႏုိင္စရာ မရွိေသာ္လည္း ဘာသာတရားႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ကမၻာမွာ ျမန္မာဟု လက္မေထာင္ႏုိင္၏။ အထူးသျဖင့္ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ေထရ၀ါဒႏုိင္ငံခ်င္းတူသည့္ သီရိလကၤာ၊ ထုိင္း၊ ကေမၻာဒီယား၊ လာအုိႏုိင္ငံတုိ႕ထက္ အစစအရာရာ ျပည့္စုံသည့္အျပင္ ကမၻာတြင္လည္း ထင္ရွားသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္၏။ ျမတ္ဗုဒၶ၏ တရားေတာ္မ်ားကုိ ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ျဖည့္စြပ္ျခင္းမျပဳ တစ္သမတ္တည္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ထားသည့္ႏုိင္ငံအျဖစ္၊ ျမတ္ဗုဒၶသက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္ကအတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံး ေနထုိင္သည့္ႏုိင္ငံအျဖစ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္သာ ဗုဒၶႏုိင္ငံေတာ္အျဖစ္ တင္စားရေလာက္ေအာင္ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ ပတ္သက္လာလွ်င္ ထင္ရွားသည့္ ႏုိင္ငံျဖစ္၏။ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ကာ ျပန္လာၾကသည့္ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ားကဆုိလွ်င္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္သာ အမွန္တကယ္ ခ်မ္းသာသည့္ႏုိင္ငံျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္သားတုိ႔သည္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ခ်ိဳ႕တဲ့ဆင္းရဲၾကေသာ္လည္း စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာတြင္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားထက္သာေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဂုဏ္ယူစြာ ေျပာဆုိေလ့ရွိတတ္ၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ၎တုိ႔ကုိယ္တုိင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသုိ႔ သြားေရာက္ကာ အပင္ပန္းအဆင္းရဲခံၿပီး တရားဓမၼမ်ား က်င့္ႀကံအားထုတ္ၾက၏။ ဓမၼအႏွစ္သာရမ်ားကုိ ေတြ႕ရွိကာ ရဟန္းဘ၀ကုိ ခံယူသည္အထိ ၎တုိ႔ဘ၀ကုိ ေျပာင္းလဲလုိက္ၾက၏။ အခ်ိဳ႕မဟာယာနရဟန္းေတာ္မ်ား ဆုိလွ်င္လည္း မိမိတု႔ိမဟာယာန ရဟန္းအျဖစ္ကုိ စြန္႔လြတ္ကာ ေထရ၀ါဒ ရဟန္းအျဖစ္ခံယူ၍ ၀ိနည္းသိကၡာ အက်င့္တရားမ်ားကုိ ေစာင့္ထိမ္းကုန္ၾက၏။ ထုိ႔အျပင္ မိမိတုိ႔ဆုိင္ရာ ႏုိင္ငံအသီးသီးသုိ႔ ျပန္ေရာက္သည့္အခါတြင္လည္း မိမိတို႔ရရွိခဲ့သည့္ အႏွစ္သာရတန္ဘုိးမ်ားကုိ တစ္ဆင့္ ျပန္လည္ ျဖန္႔ေ၀ေပးေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထုိသူတုိ႔၏ လက္ေတြ႕ေဆာင္ရြက္ခ်က္မ်ားကုိ ၾကည့္ပါက ေ၀းေနေသာ္လည္း နီးေနၾကသူမ်ားျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရမည္ျဖစ္၏။ တန္ဘုိးကုိသိသျဖင့္ တန္ဘုိးရွိသူမ်ား ျဖစ္ေနၾက၏။

တစ္ဘက္ကျပန္ၾကည့္လွ်င္ စာေရးသူတုိ႔ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားသည္ ထုိသူတုိ႔ထင္သကဲ့သုိ႔ လက္ေတြ႕ဘ၀မွာ အမွန္တကယ္ခ်မ္းသာသူမ်ား ျဖစ္ၾက၏လားဟု မိမိကုိယ္ကုိ မိမိစစ္တမ္းထုတ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ ႏုိင္ငံျခားသားမ်ား ေကာက္ခ်က္ခ်သကဲ့သုိ႔ မိမိတုိ႔ႏုိင္ငံသည္ အႏွစ္သာရရွိ၊ တန္ဘုိးရွိသည့္ ဗုဒၶႏုိင္ငံျဖစ္ေနေသာ္လည္း မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ထုိအႏွစ္သာရမ်ားကုိ ရရွိေနၾကၿပီလားဟု ျပန္လည္သုံးသပ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ စင္စစ္ လက္ေတြ႕မ်က္ေမွာက္ ဘ၀တြင္ ထုိသုိ႔မဟုတ္ၾကေပ။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစုသည္ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာ၀င္ အမ်ားစုသာ ျဖစ္ေနၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ဗုဒၶဘာသာဟု အမည္ခံထားေသာ္လည္း မိ႐ုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသာ တျဖည္းျဖည္းမ်ားလာၾက၏။ ဗုဒၶဘာသာဟု ဆုိေသာ္လည္း ဗုဒၶအေၾကာင္းမသိ၊ ဗုဒၶ၏အဆုံးအမကုိ နားမလည္၊ ဗုဒၶ၏ ညႊန္ၾကားခ်က္ကုိ မလုိက္နာသည္မ်ားက မ်ားေန၏။ ထုိသုိ႔ မသိမႈမ်ားေနသည္ကုိ တတ္သိနားလည္သည့္ ရဟန္းသံဃာ၊ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားထံ ေမးျမန္းရန္လည္း အားမထုတ္ၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾက၏။ သိတတ္နားလည္မႈ ပညာအားနည္းလာ ၾကသျဖင့္ ကုိယ္က်င့္သီလ ေစာင့္ထိမ္းမႈမ်ားလည္း ခ်ိဳ႕တဲ့လာၾက၏။ တစ္ဘက္ကျပန္ၾကည့္လွ်င္ တုိင္းျပည္မျပည့္စုံမႈေၾကာင့္ လူေတြကုိယ္က်င့္သီလ ပ်က္ဆီးၾကသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ကုိယ္က်င့္သီလဟူသည္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က်င့္ရသည့္ သီလျဖစ္သျဖင့္ မည္သူတရား ပ်က္ပ်က္ကုိယ္မပ်က္ေအာင္ ေနမည္ဆိုသည့္ ခံယူခ်က္ထားမည္ဆုိက အထုိက္အေလ်ာက္ ထိမ္းႏုိင္ၾကမည္ျဖစ္၏။ တုိင္းျပည္မဲြသည့္အတြက္ ကုိယ္က်င့္သီလပ်က္ၾကသည္ဟု ဆုိလွ်င္ ခ်မ္းသာသည့္ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္လည္း ကုိယ္က်င့္သီလ ပ်က္ေနၾကသည္ပဲ မဟုတ္လားဟု ေစာဒကတက္ႏုိင္၏။ မည္သုိ႔ဆုိေစ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ က်င့္ႏုိင္ပါက ပ်က္စရာအေၾကာင္း နည္းႏုိင္၏။ တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စား မလုပ္မိရန္သာ အေရးႀကီး၏။

စင္စစ္ အေျခခံအားျဖင့္ ၾကည့္ပါက ဘာသာတရားအေပၚ မသိမႈမ်ားလာျခင္းသည္ အေၾကာင္းေပါင္း စုံသြား၍သာ ျဖစ္၏။ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ တုိးတက္မႈမ်ားေၾကာင့္ ယခင္က မခံစားဖူးေသးသည့္ အသစ္အဆန္း ႐ုပ္၀တၳဳမ်ားေနာက္ကုိ လုိက္ေနၾကသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ မိဘဆရာသမားမ်ား၏ သြန္သြင္သင္ဆုံးမမႈကုိ ခံယူရန္လုိအပ္ေသာ္လည္း မိဘမ်ားမွာ စား၀တ္ေနေရးအတြက္ ႀကိဳးစားရွာေဖြေနရသျဖင့္ အခ်ိန္မေပးႏုိင္သည္က တစ္ေၾကာင္း၊ မညွာတမ္းေျပာရလွ်င္ ယေန႔ေခတ္ မိဘမ်ားကုိယ္တုိင္ ဘာသာတရား အႏွစ္သာရမ်ားႏွင့္ မသိေ၀းကြာလာေနသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ လူငယ္မ်ားကုိယ္တုိင္ကပင္ ယုံၾကည္မႈသဒၶါတရား နည္းလာၾကသျဖင့္ ဘာသာတရားရဲ႕ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိ ၾကည့္ကာ ဘာသာတရား မရွိလည္းျဖစ္သည္ ဟူသည့္ အေတြးမ်ား၀င္လာသည္က တစ္ေၾကာင္း စသည့္စသည့္ အေၾကာင္းမ်ားေၾကာင့္ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိႏုိင္၏။

သုိ႔ေသာ္ ေျဖသာစရာ ေကာင္းသည္မွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အလုပ္လုပ္ကုိင္ေနၾကသည့္ ျမန္မာလူငယ္မ်ားသည္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ႀကဳံေတြ႕ၾကရသည့္ ေလာကဓံအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ စိတ္ဓာတ္အမ်ိဳးမ်ိဳက်လာရာက ၿငိမ္းခ်မ္းမႈကုိရွာရင္း ဘာသာတရား၏ အႏွစ္သာရမ်ားကုိ ေတြ႕ရသျဖင့္ ဘာသာတရားအေပၚ တျဖည္းျဖည္းျပန္လည္ စိတ္၀င္တစား ေလ့လာ အားထုတ္လာၾကည့္သည့္အျပင္ မိမိတုိ႔သိသမွ်ကုိ တစ္ဆင့္ျပန္၍ မွ်ေ၀ေပးလာၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရသည့္ အခ်က္ပင္ျဖစ္၏။ ခလုပ္ထိမွ အမိတၾကသည္ဟုပဲ ေျပာေျပာ၊ ေ၀းမွတန္ဘုိး သိသည္ဟုပဲ ဆုိဆုိ ဤကဲ့သုိ႔ ဘာသာတရား အေပၚစိတ္၀င္တစား ရွိလာၾကသည္ကပင္ ေျဖသာစရာ တစ္ခုျဖစ္လာမိ၏။ မေျဖႏုိင္သည္က ျပည္တြင္းရွိ နီးၿပီးေ၀းေနၾကသူမ်ားႏွင့္ ျပည္ပေရာက္ေနေသာ္လည္း အေပ်ာ္အပါး၊ အေသာက္အစား၊ အေလာင္းအစားမ်ားႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကသူမ်ား အတြက္ျဖစ္၏။ ထုိသူမ်ားအတြက္ ရင္ေလးလာမိ၏။ မည္သည့္အခ်ိန္တြင္ အႏွစ္သာရမ်ား ေနာက္ကုိလုိက္ၾကမည္နည္းဟု ေမးခြန္းထုတ္လာမိ၏။ ငယ္ပါေသးသည္ ေနာက္မွေလ့လာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ၾကတာေပါ့ဟု ဆုိပါက အဲဒီအခ်ိန္မေရာက္မီ ေသသြားပါက မည္ကဲ့သုိ႔ေျဖၾကမည္နည္းဟု ေတြးကာ က႐ုဏာသက္လာမိ၏။ ေနာင္တရသည့္အခ်ိန္သည္ ေနာက္က်သြားသည့္ အခ်ိန္မျဖစ္ပါေစႏွင့္ဟု ဆုေတာင္းေနမိ၏။ အားလုံးသိၾကသည့္အတုိင္း ေသျခင္းတရားဟူသည္ အခ်ိန္၊ အရြယ္သတ္မွတ္ခ်က္မရွိ အၿမဲလာေနတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ မေသမီ မိမိဘ၀အတြက္ ဘာလုပ္ၿပီးၿပီလဲဟု ေမးၾကည့္ရန္ လိုအပ္၏။ မလုပ္ရေသးလွ်င္ အခ်ိန္မရွိေတာ့သျဖင့္ ယခုထလုပ္ရန္ လုိအပ္ေနၿပီျဖစ္၏။

အျခားသူမ်ား၊ အျခားႏုိင္ငံသားမ်ားႏွင့္ စာလွ်င္ မိမိတုိ႔ျမန္မာ ႏုိင္ငံသားမ်ားမွာ စစ္မွန္သည့္ အႏွစ္သာရမ်ား အဆင္သင့္ရွိ၏။ အနီးေလးမွာ ရွိ၏။ သုိ႔ျဖစ္လွ်က္ မည္သည့္အတြက္ေၾကာင့္ ေ၀းေအာင္လုပ္ေနၾကသနည္းဟု မိမိကုိယ္ကုိ ေမးခြန္းထုတ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ အေ၀းမွာ ရွိသူမ်ားက စစ္မွန္သည့္အႏွစ္သာရ အတြက္ မုိင္ေပါင္းေျမာက္မ်ားစြာ ေ၀းကြာသည့္အရပ္မွလာ၍ ေငြကုန္၊ အခ်ိန္ကုန္၊ လူပင္ပန္းခံကာ လာေရာက္ေလ့လာေနၾကပါလ်က္ အနီးေလးမွာရွိသည့္ မိမိတုိ႔က မည္သည့္အတြက္ ေ၀းေနၾကသနည္းဟု မိမိကုိယ္ကုိ စိစစ္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ဆုံစကား ေျပာၾကသည့္အခါ မိမိတုိ႔က မိမိတုိ႔ကုိးကြယ္သည့္ဘာသာ အေၾကာင္းဘာမွ မသိမေျပာတတ္သည့္အခါ မိမိတုိ႔ဘာေတြ လုိအပ္ေနသည္ကုိ ဆင္ျခင္ရန္ လုိအပ္လာ၏။ အတုိဆုံးႏွင့္ အလြယ္ဆုံး ေျပာရလွ်င္ နီးလ်က္နဲ႔ ေ၀းေနၾကေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္၏ဟု ဆုိႏုိင္၏။

သုိ႔ျဖစ္၍ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ သတိျပဳရန္မွာ မိမိတုိ႔သည္ အႏွစ္သာရမ်ားကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ သူမ်ားျဖစ္သည္ကုိ မေမ့ၾကရန္ႏွင့္ ယင္းအႏွစ္သာရ အဆုံးအမမ်ားကုိ သိေအာင္ေလ့လာ ႀကိဳးစားၿပီး အနီးေလးမွာ ရွိသည့္ အႏွစ္သာရ သစၥာတရားမ်ားကုိ ေ၀းမသြားရန္၊ နီးလ်က္နဲ႔ မေ၀းၾကေစရန္ အခ်ိန္ရွိသည့္ အခုိက္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကရန္ လုိအပ္ေနၿပီ ဟူသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း သတိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရေပသည္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား