အႏုႆတိဟူသည္...

.အႏုႆတိဟူသည္ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ ေအာက္ေမ့အပ္ေသာ ကမၼ႒ာန္းတရားကုိဆုိပါတယ္။ အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၌ အႏုႆတိ ဆယ္ပါးရွိေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားသည္။ ယင္းဆယ္ပါးမွာ-

(၁) ဗုဒၶါႏုႆတိ = ဘုရားရွင္၏ဂုဏ္ေတာ္ေက်းဇူးေတာ္တုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၂) ဓမၼာႏုႆတိ = တရားေတာ္၏ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၃) သံဃာႏုႆတိ = သံဃာေတာ္တုိ႔၏ဂုဏ္ေတာ္တုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၄) သီလာႏုႆတိ = မိမိေစာင့္ထိန္းေသာ သီလဂုဏ္ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၅) စာဂါႏုႆတိ = လွဴဒါန္းျခင္း ဒါနဂုဏ္ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၆) ေဒ၀တာႏုႆတိ = နတ္တုိ႔ကုိ သက္ေသထား၍ နတ္အျဖစ္သို႔ေရာက္ေအာင္ ပုိ႔ေဆာင္ႏုိင္ေသာ သဒၶါစသည့္ မိမိ၏ကုသုိလ္တရားတုိ႔ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၇) ဥပသမာႏုႆတိ = ကိေလသာမွကင္းၿငိမ္းျခင္း ဥပသမာဂုဏ္ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၈) မရဏာႏုႆတိ = ေသျခင္းတရားကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၉) ကာယဂတာသတိ = ဆံပင္စသည့္ ၃၂ေကာ႒ာသကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊
(၁၀) အာနာပါဏုႆတိ = ထြက္သက္၀င္သက္ကုိ အဖန္ဖန္အထပ္ထပ္ မျပတ္ေအာက္ေမ့ျခင္း၊

Read more »

ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္မႈႏွင့္ပတ္သက္၍...

Q. ဘုန္းဘုန္းဘုရား…
ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္ပဲြအေၾကာင္းသိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ဗုဒၶစာေပေတြမွာ ဘုရားကုိးဆူအေၾကာင္း ေဖာ္ျပထားတာ ရွိပါသလားဘုရား။ ရွိရင္သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။
(ခင္ခင္ျမင့္၊ ေခတၱ-စကၤာပူ)


A.ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္ပဲြဟာ ဓမၼပဒ အ႒ကထာ၊ ပထမအုပ္ ၄၂၃ အာယု၀ၯနကုမာရ ၀တၳဳမွ စတင္ျဖစ္ေပၚလာ ဟန္ရွိေၾကာင္း ပညာရွိမ်ားယူဆၾကပါတယ္။ ယေန႔ေခတ္လုပ္ေနတဲ့ပုံစံအတုိင္း အတိအက်ေဖာ္ျပထားတာေတာ့ ပိဋကတ္စာေပမွာ မရွိပါဘူး။ ယေန႔ေခတ္ ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္ပဲြမွာ ေလာကီႀကီးပြားခ်မ္းသာေရးကုိ ေမွ်ာ္ကုိးၿပီး ျပဳလုပ္ၾကတာကို ေတြ႕ရပါတယ္။ ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ ရဟႏၲာရွစ္ပါးႏွင့္တကြ ၿဂိဳလ္ႀကီးကုိးလုံးတုိ႔ကုိ ပူေဇာ္ပသတဲ့ ေလာကႀကီးပြားေရးဦးစားေပးတဲ့ ပူေဇာ္ပဲြျဖစ္ပါတယ္။ ေထရ၀ါဒစံနဲ႔ မကုိက္ညီေပမယ့္ ေျဖသာတာက ဘုရားအမွဴးရွိတဲ့ ရဟႏၲာမ်ားကုိ ပူေဇာ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ သာသနာ့အျပင္က ကုိႀကီးေက်ာ္ ဦးရွင္ႀကီးစတဲ့ နတ္ေတြကုိ ပူေဇာ္ပသတာေတြနဲ႔စာရင္ ေတာ္ေသးတယ္လုိ႔ ဆုိရပါမယ္။ ဒါေပမယ့္ စိတ္ထားတတ္ဖုိ႔နဲ႔ ရည္ရြယ္ခ်က္က ပုိၿပီးအေရးႀကီးပါတယ္။ ပူေဇာ္တဲ့အခါ ဘုရားရွင္၏ဂုဏ္ေတာ္မ်ားနဲ႔ ရဟႏၲာမေထရ္မ်ားရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြအထိ အာ႐ုံျပဳၿပီး ပူေဇာ္ပသႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ပုိၿပီးအက်ိဳးမ်ားႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္တဲ့ပုံစံနဲ႔ မဟုတ္ဘဲ ဘုရားအစရွိတဲ့ ရဟႏၲာမေထရ္မ်ားရဲ႕ဂုဏ္ေတြကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး ေန႔စဥ္ပူေဇာ္မႈက ပုိၿပီးကုသုိလ္အက်ိဳးႀကီးပါတယ္။ ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္မႈက လာတ္လာဘေပါမ်ားေရး၊ စီးပြားဥစၥာတုိးတက္ေရး၊ ရာထူးအဆင့္အတန္းတုိးတက္ေရး စတဲ့ေမွ်ာ္လင့္မႈမ်ားနဲ႔ လုပ္ေနၾကတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုန္က်မႈမ်ားသေလာက္ အက်ိဳးျဖစ္မႈက နည္းႏုိင္ပါတယ္။ အထုိက္အေလွ်ာက္ကုသုိလ္ ရႏုိင္ေပမယ့္ ရည္ရြယ္ ခ်က္က လဲြေနပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က တကယ့္အစစ္အမွန္ ရတနာသုံးပါးကုိ ေလာကီေၾကာင္း ေလာကီအယူအဆေတြနဲ႔ ေရာယွက္လုပ္ေဆာင္ၾကတာကေတာ့ သိပ္မေကာင္းပါဘူး။ ဘာသာေရးဟာ ဘာသာေရးသီးသန္႔ ေလာကီေရးက ေလာကီေရးသီးသန္႔ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆုံးပါပဲ။ ရတနာသုံးပါး ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ဆည္းကပ္ရာမွာ ဘယဆုိတဲ့အေၾကာက္တရား၊ ကုလဆုိတဲ့အမ်ိဳးအႏြယ္၊ လာဘဆုိတဲ့ လာဘ္ေတြကုိ ေရွာင္ရွားၿပီး ေကာင္းျမတ္တဲ့စိတ္ေစတနာ သဒၶါတရားအစစ္အမွန္နဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္ကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး ႏွလုံးသားမွာတည္ေအာင္ ကုိးကြယ္ပူေဇာ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အႏႈိင္းမဲ့ကုိးကြယ္ပူေဇာ္နည္းပါ။ အဲလုိျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆုိရင္ ဘုရားကုိးဆူပူေဇာ္မူနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အနည္းငယ္သေဘာေပါက္ေလာက္ပါၿပီ။ ဒီေနရာမွာ ယေန႔ေခတ္ျပဳလုပ္ေနၾကတဲ့ ဘုရားကုိးဆူနဲ႔ ထားရွိသည့္ေနရာအရပ္ေဒသတုိ႔ကုိ ဗဟုသုတအျဖစ္ တင္ျပလုိက္ပါတယ္။
(၁) ဘုရားသခင္ = အလယ္အရပ္၌ ေဗာဓိပင္ကုိ ရည္စူး၍ထားသည္။
(၂) ရွင္သာရိပုတၱရာ = ဗုဒၶဟူသား၊ ေတာင္အရပ္ လက္်ာဘက္ကေနသည္။
(၃) ရွင္ေမာဂၢလာန္ = ေသာၾကာသား၊ ေျမာက္အရပ္၊ လက္၀ဲဘက္ကေနသည္။
(၄) ရွင္ဥပါလိ = စေနသား၊ အေနာက္ေတာင္အရပ္ကေနသည္။
(၅) ရွင္ရာဟုလာ = တနဂၤေႏြသား၊ အေရွ႕ေျမာက္အရပ္ကေနသည္။
(၆) ရွင္အာနႏၵာ = ၾကာသပေတးသား၊ အေနာက္မ်က္ႏွာအရပ္ကေနသည္။
(၇) ရွင္ေကာ႑ည = တနလၤာသား၊ အေရွ႕အရပ္ကေနသည္။
(၈) ရွင္ေရ၀တ = အဂၤါသား၊ အေရွ႕ေတာင္ေထာင့္အရပ္ကေနသည္။
(၉) ရွင္ဂ၀မၸတိ = ရာဟုသား၊ အေနာက္ေျမာက္ေထာင့္အရပ္ကေနသည္။

Read more »

အနာမ်ိဳးကုိးဆယ့္ေျခာက္ပါးဟူသည္...

Q.အနာမ်ိဳး (၉၆)ပါးကုိ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ေက်းဇူးျပဳ၍ေျဖၾကားေပးပါဘုရား။
(မာလာ၊ ေခတၱ U.S.A)


A. အနာမ်ိဳး (၉၆)ပါးကေတာ့ (၁) စကၡဳေရာေဂါ-မ်က္စိ၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၂) ေသာတေရာေဂါ- နားတြင္း၌ျဖစ္ေသာ အနာ၊ (၃) ဃာနေရာေဂါ- ႏွာေခါင္း၌ ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၄) ဇိ၀ွါေရာေဂါ- လွ်ာ၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၅) ကာယေရာေဂါ- ကုိယ္၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၆) သီသေရာေဂါ- ဦးေခါင္း၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၇) ကဏၰေရာေဂါ- နားရြက္၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၈) မုခေရာေဂါ- ခံတြင္း၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၉) ဒႏၲေရာေဂါ- သြား၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၁၀) ကာေသာ- ေခ်ာင္းဆုိးနာ၊ (၁၁) သာေသာ- ႀကိဳ႕ထုိးနာ၊ (၁၂) ပိနာေသာ- ႏွာေခါင္းအ၀၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၁၃) ဍာေဟာ- တစ္ကုိယ္လုံးပူေစတတ္ေသာအနာ၊ (၁၄) ဇေရာ- ဖ်ားေသာအနာ၊ (၁၅) ကုစၧိေရာေဂါ- ၀မ္း၌ျဖစ္ေသာအနာ၊ (၁၆) မုစၧာ- ေတြေ၀ေမ့ေမာေစတတ္ေသာအနာ၊ (၁၇) ပကၡႏၵိကာ- ေသြးကုိသြန္အန္တတ္ေသာ ၀မ္းေလနာ၊ (၁၈) သူလာ- ထုိးက်င္ေစတတ္ေသာ ၀မ္းေလနာ၊ (၁၉) ၀ိသုစိကာ- ႀကီးစြာ၀မ္းေလွ်ာက်ေသာအနာ၊ ကာလနာ၊ (၂၀) ကု႒- ႏူနာ၊ (၂၁) ကေ႑ာ- အုိင္းနာျမင္းဖုစေသာအနာ၊ (၂၂) ကိလာေသာ- ညွင္းတင္းထိပ္နာ၊ (၂၃) ေသာေသာ- အဆုတ္နာ၊ ပန္းနာ၊ (၂၄) အပၸမာေရာ- ၀က္႐ူး၊ ၾကက္႐ူး၊ နတ္ဘီလူးဖမ္းစားေသာအနာမ်ိဳး၊၊ (၂၅) ဒဒၵဴ- ေပြးနာ၊ (၂၆) ကစၧဳ- ၀ဲႀကီး၀ဲစိုနာ၊ (၂၇) က႑ဳ- ၀ဲငယ္၀ဲေျခာက္နာ၊ (၂၈) နခသာ- ေျခသည္းလက္သည္းတုိ႔ျဖင့္ ျခစ္မိရာအရပ္၌ ျဖစ္ေပၚေသာအနာ၊ (၂၉) ၀တ၀စၧိကာ- ေျခဖ၀ါး၊ လက္ဖ၀ါးျပင္တုိ႔၌ အမွ်င္အမွ်င္ကဲြအက္ေသာအနာ၊ (၃၀) ေလာဟိ၀ိတၱံ- ေသြးသည္းေျခနာ၊ သုိ႔မဟုတ္ နီေသာသည္းေျခနာ၊ (၃၁) မဓုေမေဟာ- ဆီးခ်ိဳနာ၊ (၃၂) အံသာ- အရိယုိနာ၊ (၃၃) ၀ိဠကာ- ထြတ္ျမင္းနာ၊ ေဖာေယာင္နာ၊ (၃၄) ဘဂႏၵလာ- ဂယင္ဂ်ီနာ

ပါဠိေတာ္စကားအရ အထက္ပါအနာ (၃၄) မ်ိဳးတုိ႔တြင္ အမွတ္ (၂၄)ႏွင့္ (၂၈)အနာႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔မွာ သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ေလတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလ့မရွိဘဲ (မျဖစ္ႏုိင္ဘဲ) က်န္အနာ (၃၂) မ်ိဳးတုိ႔သာလ်င္ သည္းေျခ၊ သလိပ္၊ ေလတုိ႔ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလ့ျဖစ္ထရွိသျဖင့္ သည္းေျခေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာ (၃၂) မ်ိဳး၊ သလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာ (၃၂) မ်ိဳး၊ ေလေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ အနာ (၃၂)မ်ိဳးအားျဖင့္ ေပါင္း အနာမ်ိဳး (၉၆)ပါးျဖစ္လာရပါတယ္။

ဒီ (၉၆)ပါးကုိပင္ အနာမ်ိဳးကိုးဆယ့္ေျခာက္ပါးဟူ၍ ေခၚဆုိေျပာဆုိၾကပါတယ္။ ဆုေတာင္းတဲ့အခါတြင္းလည္း အနာမ်ိဳးကိုးဆယ့္ေျခာက္းပါးမွ ကင္းေ၀းရပါ၏လုိ႔ ဆုေတာင္းေလ့ရွိၾကပါတယ္။ (အဂၤုတၱရပါဠိ၊ ၁၀၊ ၃၄၃)

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား