Live Questions and Answers (12)…

မနာပဒါယီ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ ေအာက္ေျခမွာ ဖြင့္ထားတဲ့ Live Questions and Answers က႑တြင္ ေမးေျဖထားခ်က္ အခ်ိဳ႕ကုိ အမ်ားဖတ္၍ အျမတ္ျဖစ္ေစဖုိ႔္၊ နဲနဲပဲျဖစ္ျဖစ္ အသိပညာ ဗဟုသုတ ရရွိႏုိင္ၾကေစဖုိ႔အတြက္ တစ္ဆင့္ျပန္လည္ တင္ျပေပးလုိက္ပါတယ္။
24 Oct 10, 06:34 AM
ျမတ္ကို
ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာျမတ္သံုးကို ရိုေသစြာ ရွိခိုးဦးခ်ပါ၏။ သိလိုဒါမ်ားေမးခြင့္ျပဳပါဘုရား။
(၁) မိမိကိုးကြယ္ေသာ ဆရာဘုန္းႀကီးသည္ ကိုးကြယ္သင့္ေသာ ဆရာေကာင္း ဆရာျမတ္ ဟုတ္မဟုတ္ကို မည္ကဲ့သို႔သိႏုိင္မည္နည္း။ သိေအာင္မည္ကဲ့သို႔ စံမ်ားျဖင့္ ခ်င့္ခ်ိန္ရမည္နည္း။

(၂) မိမိက်င့္ၾကံပြားမ်ား အားထုတ္ေနေသာ တရားသည္ တရားစစ္ တရားမွန္ ဟုတ္မဟုတ္ကို မည္ကဲ့သို႔ သိႏိုင္မည္နည္း။ သိေအာင္ မည္ကဲ့သို႔ ၾကိဳးစားရမည္နည္း။ ေျဖၾကားေပးပါဘုရား။ ေက်းဇူးတင္ ဦးခ်ပါ၏ ဘုရား။

25 Oct 10, 07:08 AM
မနာပဒါယီ>>ျမတ္ကုိ
(၁) ေမးခြန္းေတြက က်ယ္ျပန္႔ေတာ့ တစ္သမွတ္တည္း တိတိက်က် ေျဖေပးဖုိ႔ ခက္ပါတယ္။ ေယဘုယ်အားျဖင့္ေတာ့ မိမိရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ သံသရာႏွစ္ျဖာ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ညြန္ျပေပးႏုိင္မႈ၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ အက်င့္တရား အားေကာင္းမႈေတြနဲ႔ပဲ တုိင္းတာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံဃာ့ဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးကေတာ့ အေကာင္းဆုံး တုိင္းတာရာပဲေပါ့။ ဒါေပမယ့္ ဒီေန႔ေခတ္လုိ သမၼဳသံဃာေတြ အတြက္ေတာ့ ေရွ႕ေလးပါးျဖစ္တဲ့ ေကာင္းစြာက်င့္ႀကံျခင္းဂုဏ္၊ ေျဖာင့္မတ္စြာက်င့္ႀကံျခင္းဂုဏ္၊ မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္ အလုိ႔ငွါ က်င့္ႀကံျခင္းဂုဏ္၊ ႐ုိေသမႈနဲ႔ ေလ်ာ္ေအာင္က်င့္ႀကံျခင္း ဂုဏ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံေနရင္ကုိပဲ ကုိးကြယ္ခံထုိက္ေနပါၿပီ။ အဓိကကေတာ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာတရားမ်ားနဲ႔ပဲ သိေအာင္ႀကိဳးစားတာ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။
(၂) တရားဂုဏ္ေတာ္ကုိးပါးမွာပါတဲ့ ဂုဏ္ေတာ္ေတြထဲက ကုိယ္တုိင္ဒိ႒မ်က္ျမင္ သိျမင္ႏုိင္ျခင္းဂုဏ္ေတာ္၊ က်င့္ႀကံရင္ က်င့္ႀကံႏုိင္သေလာက္ အက်ိဳးတရား ျဖစ္ႏုိင္ျခင္း ဂုဏ္ေတာ္ေတြနဲ႔ မိမိရဲ႕ အက်င့္ကုိ တုိင္းတာႏုိင္ပါတယ္။ မ်က္ဗုဒၶရဲ႕ သင္ျပမႈေတြဟာ မွန္ကန္တဲ့ နည္းစနစ္နဲ႔သာ က်င့္ႀကံႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူမဆုိ လက္ေတြ႕အက်ိဳးတရားကုိ ရႏုိင္သလုိ၊ အားထုတ္ရင္ အားထုတ္ႏုိင္သေလာက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုိယ္အားထုတ္တဲ့ အက်င့္ဟာ အားထုတ္ေနရင္းနဲ႔ အက်ိဳးထူး ရမရင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ သိႏုိင္တဲ့အတြက္ တစ္စုံတစ္ခု အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိမရွိကုိ လက္ေတြ႕လုပ္ၾကည့္ဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ ၀ိရိယထားၿပီး လက္ေတြ႕အခ်ိန္ယူကာ အားထုတ္ရဲ႕သားနဲ႔ ဘာအက်ိဳးထူးမွ ျဖစ္မလာဘူးဆုိရင္ေတာ့ သင္ျပေပးတဲ့ ဆရာရဲ႕နည္းနဲ႔ အင္၀င္ဂြင္က် မျဖစ္လုိ႔လည္း ျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ နည္းစနစ္ မွားေနတဲ့အတြက္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ အခါမ်ိဳးမွာေတာ့ ဆရာေကာင္းကုိရွာၿပီး မွန္ကန္တဲ့ ညြန္ျပမႈနဲ႔ ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ေသခ်ာတာက တရားစစ္ တရားမွန္ဆုိတာ ဖိတ္ေခၚခံႏုိင္၊ လက္ေတြ႕အက်ိဳးရႏုိင္၊ ကုိယ္တုိင္သိႏုိင္တယ္ဆုိတာပါပဲ၊။

27 Oct 10, 10:48 AM
ျမင့္ေဆြ
ဆရာေတာ္အရွင္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ စာမလုိက္ႏုိင္တဲ့ သူငယ္တစ္ဦးကုိ ဓာတ္၁၈ ပါး စတဲ့ ပညာကမၼဌာန္းကုိ စီးျဖန္းေစေတာ့ ဥာဏ္ရည္ သိသိသာသာ ထက္ျမက္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အခ်ိန္မွန္ စာက်က္ျခင္းလုိ မိမိစိတ္ကုိ ႏုိင္နင္း ေဆာက္တည္ႏုိင္မႈ အပုိင္းမွာ သိပ္တုိးတက္တာ မေတြ႔ပါ။ သမာဓိ အသားေပးကမၼဌာန္းတစ္ခုကုိ အားထုတ္ေစသင့္တယ္ထင္လုိ႔ စိတ္အလုိလုိက္ အာရံုမ်ားတတ္တဲ့ လူငယ္ေတြကုိ ဘယ္ကမၼဌာန္း အၾကံေပးသင့္လဲ အမိန္႔ရွိပါဘုရား။

27 Oct 10, 08:43 PM
မနာပဒါယီ>>ျမင့္ေဆြ
ေကာင္းပါတယ္။ ဗုဒၶဓမၼေတြကေတာ့ လက္ေတြ႕လုပ္ႏုိင္ရင္ လက္ေတြ႕အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ပ်႔ံလြင့္မႈမ်ားသူ၊ အာရုံမ်ားတတ္သူေတြအတြက္ အလြယ္ဆုံးနဲ႔၊ အသင့္ေတာ္ဆုံး ကမၼ႒ာန္းကေတာ့ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းဟာ အသက္႐ႈေနသမွ် ဘယ္လုိေနရာ၊ ဘယ္လုိအေျခအေန၊ ဘယ္လုိပုံစံမ်ိဳးမွာ ျဖစ္ျဖစ္ ႐ႈမွတ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ပရိကံမမ်ားဘဲ အလြယ္ပြားႏုိင္ပါတယ္။ သမာဓိတည္ေရးကုိ အဓိက ဦးစားေပး ပြားလုိတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အာနာပါနကုိ ၀ိပႆနာ ႐ႈတဲ့ပုံစံမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ သမာဓိ တည္ေထာင္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳးနဲ႔ ပြားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ သမာဓိ အျဖစ္လြယ္ကာ စိတ္အစဥ္ တည္ၿငိမ္မႈကုိ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမာဓိတည္ေရး အသားေပးပြားမ်ားတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ထြက္ေလ၀င္ေလကုိ ႐ႈမွတ္တဲ့အခါ ႏွာသီးဖ်ား၊ ႏွားေခါင္းေပါက္နဲ႔ အထက္ႏႈတ္ခမ္းနားကပဲ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး တုိးထိကာ ၀င္လာတဲ့ ေလကုိ ဆုံးသြားတဲ့အထိ အဲဒီေနရာေလးကပဲ စိတ္နဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္သိမွတ္ေပး ရပါမယ္။ ၀င္ေလဆုံးလုိ႔ ထြက္ေလေလး ျပန္ထြက္လာတဲ့အခါလည္း အဲဒီႏွာသီးဖ်ားနဲ႔ အထက္ႏႈတ္ခမ္းဖ်ားကပဲ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး တုိးထိထြက္လာတဲ့ ေလေလး ဆုံးသြားတဲ့အထိ လုိက္ၿပီးသိမွတ္ေပး႐ုံပါပဲ။ ၀င္ေလထြက္ေလရဲ႕ ေနာက္ကုိ စိတ္က လုိက္မသြားဘဲ တစ္ေနရာတည္းကပဲ ေစာင့္ၾကည့္ၿပီး မွတ္သိေပးတဲ့ သေဘာကုိ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္း ႐ႈမွတ္တယ္လုိ႔ ဆုိႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကမၼ႒ာန္းရဲ႕ သေဘာက အာ႐ုံတစ္ခုတည္းကုိပဲ စူးစူးစုိက္စုိက္ ႐ႈမွတ္တဲ့သေဘာျဖစ္လုိ႔ အာနာပါန ကမၼ႒ာန္းကုိ မွတ္ေနရင္း တစ္ျခားအာ႐ုံေတြ ေပၚလာတတ္ေပမယ့္ အဲဒီတစ္ျခားအာ႐ုံေတြေနာက္ စိတ္ကမလုိက္ဘဲ ဒီအာနာပါနမွာပဲ ထပ္ခါထပ္ခါ ႐ႈမွတ္ေပးဖုိ႔ လုိပါတယ္။ အဲဒီလုိ အာ႐ုံတစ္ခုတည္းကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္႐ႈမွတ္ ေပးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ သမာဓိအျဖစ္လြယ္ၿပီး စိတ္အစဥ္ တည္ၾကည္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သမာဓိအားေကာင္းလာရင္ ျပန္႔လြင့္တတ္တာေတြလည္း နည္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကုိပဲ မွတ္ၾကည့္ဖုိ႔အႀကံျပဳလုိက္ပါတယ္။

30 Oct 10, 03:50 PM
ပန္းသီး
တပည့္ေတာ္တုိ႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ဟာ သမၼာအာဇီဝ ၾကိဳးစားရုန္းကန္ေနသူမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။ တပည့္ေတာ္က ဖခင္ကုိ လုပ္ေကၽြးေနျပီး သူငယ္ခ်င္းကလဲ သူ႔မိသားစုကုိ လုပ္ေကၽြးေနရပါတယ္။ အလုပ္ရွာရာမွာ တပည့္ေတာ္ဟာ ခက္ခဲပင္ပန္းစြာ ရွာတာေတာင္ အလုပ္က ေတာ္ေတာ္နဲ႔မရ၊ ရရင္လဲ လခ အျမဲနည္းပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းဟာ အလုပ္ကုိ သြားေလွ်ာက္စရာ မလုိဘဲေတာင္ လူလုိေနခ်ိန္နဲ႔တုိး၊ အသိနဲ႔တုိးျပီး လြယ္လြယ္ရ၊ ရသမွ်အလုပ္ကလဲ လခေကာင္းပါတယ္။ တပည့္ေတာ္မွာ ဝင္ေငြနည္းလုိ႔ ဖခင္ကုိ လစဥ္ ကန္ေတာ့ႏုိင္ဖုိ႔ မဝတ္မစားမသံုးမစြဲ ေနရလုိ႔ လူအထင္ေသးေတာင္ ခံရပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းဟာ ဒီလုိစိတ္မပင္ပန္းဘဲ သူ႔မိသားစုကုိ သက္ေသာင့္သက္သာနဲ႔ ေငြမ်ားမ်ား ပုိ႔ေပးႏုိင္ပါတယ္။သူငယ္ခ်င္း ကံေကာင္းတာကုိ သာဓုေခၚပါတယ္။ တပည့္ေတာ္တုိ႔ သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ဦး ဘာကုသုိလ္အကုသုိလ္ေတြေၾကာင့္ ဒီလုိ တစ္ေနရာထဲ ေနျပီး ၾကိဳးစားၾကတာေတာင္ အလုပ္အကုိင္ကံၾကမၼာ ကြာရသလဲ သိခ်င္ပါတယ္ အရွင္ဘုရား။ သူငယ္ခ်င္းကံအက်ိဳးေပးကုိ ေက်နပ္စြာ မုဒိတာစိတ္ပြားလ်က္ ကံၾကမၼာအေၾကာင္းကုိ သိလုိလုိ႔ ေမးျမန္းေလွ်ာက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား။

1 Nov 10, 03:11 AM
မနာပဒါယီ>>ပန္းသီး
ဒါဟာ ကံတရားရဲ႕ မတူညီမႈမ်ားပါပဲ။ တူေသာအက်ိဳးကုိ ေပးတယ္ဆုိတဲ့အတုိင္းပဲ ဒကာေလးရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းဟာ ဒီဘ၀မွာ ဘယ္လုိစိတ္ေစတနာနဲ႔ ဘယ္လုိေကာင္းမႈေတြ လုပ္ေနတယ္ဆုိတာ မသိႏုိင္ေပမယ့္ အတိတ္ဘ၀ ေတြမွာသူလုပ္ခဲ့တဲ့ အလုပ္ေတြကေတာ့ တကယ့္ကုိ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ လြပ္လြပ္ကၽြတ္ကၽြတ္ လုပ္ခဲ့တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ဟာ လွဴတာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သီလေစာင့္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တရားအားထုတ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေစတနာေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ျပတ္ျပတ္သားသား ဒါမွလည္း အက်ိဳးေပးေကာင္းမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူငယ္ခ်င္းဟာ ကူညီမဆမယ့္သူ ေပါတာ၊ အဆအရာရာ အဆင္ေျပတာ၊ လခေကာင္းတာ စတာေတြဟာ အတိတ္က သူလည္းပဲ ဒီအက်ိဳးေတြနဲ႔ ထပ္တူ တူမွ်တဲ့ အလုပ္ေတြ လုပ္ခဲ့လုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ သူလည္း သူမ်ားေတြကုိ ေစတနာသန္႔သန္႔ စိတ္ေကာင္းႏွလုံးေကာင္းနဲ႔ ကူညီခဲ့တာ၊ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းတဲ့ အခါမွာ ေစတနာအျပည့္နဲ႔ ရက္ရက္ေရာေရာ ေပါေပါမ်ားမ်ား လွဴဒါန္းခဲ့တာ၊ သူတပါးေတြကုိ အစစအရာရာ အဆင္ေျပေအာင္ ကူညီခဲ့တာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္မွာေတာ့ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ ျဖစ္ရတာက အတိတ္က ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒါန၊ သီလ၊ စတဲ့ ကုသုိလ္ေတြမွာ ေစတနာမျပတ္တာ၊ မသန္႔ရွင္းတာ၊ တြန္႔ဆုတ္တြန္႔ဆုတ္ျဖစ္တာ၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္တဲ့အခါ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သူတပါးလုပ္တာေတြကုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အဆင္မေျပေအာင္ အေႏွာက္အယွက္ေပးခဲ့တာ စသျဖင့္ ရွိေကာင္းရွိခဲ့ပါလိမ့္မယ္။ အဓိကကေတာ့ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ အလုပ္ဆုိတာ နဲတာမ်ားတာ၊ ႀကီးတာေသးတာက အဓိကမဟုတ္ဘဲ လုပ္တဲ့အခါမွာ ေစတနာသဒၶါတရား ေကာင္းတာမေကာင္းတာ၊ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ သန္႔ရွင္းမႈ ရွိတာမရွိတာ၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ပါတာမပါတာ စတာေတြက အဓိကက်ပါတယ္။ ဆုိေတာ့ကား က်န္ခဲ့တာေတြေတာ့ ထားလုိက္ေပါ့။ အခုအခ်ိန္၊ အခုဘ၀ကစၿပီး ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြမွာ စိတ္ေကာင္းေစတနာ အျပည့္န႔ဲ သဒၶါေကာင္းေကာင္း သန္႔ရွင္းမႈေကာင္းေကာင္းနဲ႔ပဲ လုပ္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳလုိက္ရပါတယ္။

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား