နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၉)


အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းႏွင့္ ေန႔နံေရြးျခင္း
----------------------
သီတင္းဝါလ ကြၽတ္ၾကေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ ဝါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရဆုိတဲ့ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြ အစဥ္အလာေတြကုိ ထိန္းသိမ္းရင္း ဝါကြၽတ္ရင္ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကဖုိ႔ စီစဥ္ထားၾကတဲ့ သူေတြဟာ သူ႔ထက္ငါ ရက္ေကာင္းရက္ျမတ္ေရြး၊ ေန႔နံေရြး၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ေရြး စသျဖင့္ ျပဳလုပ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခါေတာ္ေပးေတြ၊ ေလာကဓာတ္ဆရာေတြအတြက္ ေဟာေရးေျပာေရးေတြ အလုပ္ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာပါပဲ။ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာအမ်ား အိမ္ေထာင္ျပဳၾကေတာ့မယ္ဆုိရင္ လူႀကီးေတြကအစ ဘုရားေဟာတာေတြကုိ အသာထား၊ သားသမီးမ်ားရဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရးမွာ အိမ္ေထာင္ဖက္နဲ႔ ေန႔နံေတြကုိ အေလးေပးၿပီး ေရြးေနၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ ဘယ္ေန႔ မဂၤလာမေဆာင္ေကာင္းဘူး၊ ဘယ္ေန႔နံသားသမီးဆုိ အိမ္ေထာင္ဖက္အျဖစ္ မေရြးေကာင္းဘူး စသျဖင့္ အယူအစဲြေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳေရးမွာ အဓိကနဲ႔ သာမညကုိ မကဲြျပားဘဲ မလုိအပ္တာေတြမွာ အေလးထားေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

တစ္ေလာကေတာင္ Facebook စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တစ္ဦးျဖစ္တဲ့ မျဖဴျဖဴက ဒီအေၾကာင္းေလးကုိ ေမးေလွ်ာက္ထားပါေသးတယ္။ မျဖဴက ဆရာေတာ္ဘုရားတပည့္ေတာ္ မက္ေစ့ခ်္ေဘာက္စ္ကေန သိခ်င္တာေလးရွိလုိ႔ ေမးပါရေစဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ လုိင္းေပၚကေန ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။ တပည့္ေတာ္ အယူမသည္းပါဘူး။ ကံကံ၏အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႔အယူသည္းသူေတြ သိေစခ်င္လုိ႔ပါဘုရား။ တစ္ခ်ိဳ႔ကေျပာတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတဲ့အခါ မသင့္ျမတ္တဲ့ ေန႔ေတြဆုိတာ ရွိပါသလား။ ဥပမာ ေသာၾကာက ဘယ္ေန႔သားမွ အဆင္ေျပတာတုိ႔ စသည္ျဖင့္ေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္းတုိ႔ပါဘုရား။ အဲဒီလုိ ေန႔ေတြက ကုိယ္နဲ႔သက္ဆုိင္ပါသလားဘုရား။ တပည့္ေတာ္ကုိ ျပန္လည္ေျဖၾကားေပးပါလုိ႔ ေတာင္းဆုိပါရေစ။" (Phyu Phyu) ဆုိၿပီး ေမးထားပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ မျဖဴေျပာသလုိပဲ သိပၸံပညာ ထြန္းကားတဲ့ ဒီေန႔လုိေခတ္ႀကီးမွာလည္း ဘုရားအဆုံးအမေတြနဲ႔ လဲြေခ်ာ္ေနတဲ့ ေရွး႐ုိးစဲြအယူသည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတုန္းပါပဲ။ လဲြေနတာကေတာ့ လဲြေနၾကဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္ျပဳတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေန႔နံေရြးတာ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ အိမ္ေထာင္ပ်က္ ေရြးတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ဘုရားေဟာနဲ႔ မသက္ဆုိင္တဲ့ ေလာကီအယူအဆေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဦးသာ၊ စိန္ပန္း၊ ဒန္းလွ၊ ကုိရွာ၊ အိမ္ေထာင္ရာ၊ ဦးေဝ၊ စံကူး၊ ေရဗူး၊ ေတာသူ၊ ျပည္ရန္သူ စတဲ့ အယူအဆေတြနဲ႔ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ၾကတာလည္း ေလာကီဆရာေတြရဲ႔ လမ္းညြန္နဲ႔ အဲဒီအေပၚ ယုံၾကည္ၾကသူေတြရဲ႔ သတ္မွတ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟူးနဲ႔ စေနအိမ္ေထာင္ျပဳရင္ ရူးေတာင္ထမင္း မငတ္ဘူးဆုိေပမယ့္ ငတ္တဲ့သူေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတာပါ။ ေလာကီအယူအဆေတြဟာ တစ္ခါတေလ တုိက္ဆုိင္မႈ အေနနဲ႔ မွန္ေကာင္းမွန္ေပမယ့္ ဒါဟာ သူတုိ႔တြက္ခ်က္ေပးလုိက္လုိ႔ ဆုိတာထက္ အဲဒီအိမ္ေထာင္သည္ေတြရဲ႔ တစ္ဦးခ်င္း ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္မႈေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ၊ မေျပမႈဆုိတာ ေန႔နံေတြ၊ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ေရြးခ်ယ္ေနဖုိ႔ထက္ အက်င့္ေကာင္းတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ သစၥာရွိတဲ့ အိမ္ေထာင္ဖက္၊ နားလည္မႈေပးႏုိင္မယ့္ အိမ္ေထာင္ဖက္ေတြ ျဖစ္ဖုိ႔က အေရးအႀကီးဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေန႔နံေကာင္းလုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ ယူထားပါေစ အက်င့္မေကာင္းရင္ အဲဒီအိမ္ေထာင္ေရးဟာ အဆင္ေျပစရာ အေၾကာင္းမရွိလွပါဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶအလုိအရ နကၡတ္ေကာင္း၊ မဂၤလာေကာင္း၊ အတိတ္ေကာင္း၊ နိမိတ္ေကာင္း စတာေတြဟာ အေကာင္းလုပ္သူေတြအတြက္ အၿမဲေကာင္းေနမွာၿပီး မေကာင္းလုပ္ရင္ေတာ့ နကၡတ္ဆုိး၊ မဂၤလာဆုိး၊ အတိတ္နိမိတ္ဆုိးေတြ ျဖစ္ေနမွာျဖစ္ေၾကာင္း သတိရွိရွိ အသိနဲ႔ညႇိၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလုိပါပဲ။ သားသမီးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ သားဦးစေန မီးလုိေမႊ၊ သားဦးသားေႏွာင္း မယူေကာင္း စတဲ့ အယူအဆေတြဟာလည္း တုိက္ဆုိင္မႈနဲ႔ သတ္မွတ္ၾကတဲ့ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတုိင္း ျဖစ္ရမယ္ဆုိတဲ့ ပုံေသသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ဒီလုိညြန္ျပခ်က္ေတြ မရွိပါဘူး။ သားသမီးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး အဆုိးအေကာင္းဆုိတာ ကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား ဆက္စပ္မႈေတြ အေပၚမွာလည္း တည္မွီေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္ၿပီး ျပည့္စုံတဲ့ ကေလးဟာ မေကာင္းတဲ့မိဘ၊ ဆင္းရဲ႔ခ်ိဳ႔တဲ့တဲ့ မိဘေတြမွာ ေမြးဖြားရတာ၊ ၿပီးျပည့္စုံတဲ့ မိဘေတြမွာ  ဆုိးသြမ္းတဲ့ သားသမီး၊ ဒုကၡိတ သားသမီးေတြ ရွိေနၾကတာ စတာေတြဟာ ဒီကေလးရဲ႔ကံနဲ႔ မိဘေတြရဲ႔ ကံတရား အေၾကာင္းအက်ိဳး သက္ေရာက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သားဦးေကာင္းၿပီး သားေႏွာင္းေတာ္ေနတဲ့ ကေလးေတြလည္း ေလာကႀကီးမွာ အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေတာ္႐ုံတန္႐ုံ မေတာ္တဲ့ သားဦးသားေႏွာင္းေတြေတာင္မွ မိဘ၊ ဆရားသမားေတြရဲ႔ အသင္အျပနဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႔ ျပဳျပင္မႈေတြေၾကာင့္ ေကာင္းသြားၾကတာလည္း ရွိေနၾကတာဆုိေတာ့ ေလာကီအယူအဆေတြထက္ ေကာင္းမေကာင္းကုိ ဖန္တီးႏုိင္တဲ့ လူေတြကပဲ အဓိကက်ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ယၾတာေကာင္းလုိ႔သာ အားလုံးေကာင္းၾကမယ္ဆုိရင္ ေလာကႀကီးမွာ မေကာင္းတဲ့အရာဆုိတာ ရွိမွာေတာင္ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေလာကေကာင္းဖုိ႔ဆုိတာ ခႏၶာဆုိတဲ့ ေလာကတစ္ခုကုိ ပုိင္ဆုိင္ထားတဲ့ သတၱဝါ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႔ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြ အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။  

ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ အိမ္ေထာက္ဖက္ေရြးတာ၊ ေန႔နံေရြးတာအျပင္ သားသမီး ေရြးတာေတြမွာလည္း ေလာကီအယူအဆကုိလုိက္ၿပီး အလဲြေတြ လုပ္မိေနတတ္တဲ့အတြက္ ဒီအလဲြေတြကေန ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး သတၱဝါအားလုံး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကစၿပီး ေကာင္းေအာင္ျပဳျပင္ ေနထုိင္ရင္း ေလာကႀကီးေကာင္းေအာင္ ေနထုိင္ျခင္းကသာ တကယ့္စစ္မွန္တဲ့ အေကာင္းေရြးျခင္း၊ အေကာင္းေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း လဲြေနတတ္တဲ့အလဲြတစ္ခုကုိ အမွန္ျပဳႏုိင္ေအာင္ အသိတစ္ခု အမွ်ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး)

Read more »

႐ုပ္ေျပာင္းေသာ္လည္း စိတ္ေကာင္းေပ်ာ္ေစ


မၾကာေသးခင္က ကုိရီးယား တရားပဲြတစ္ခုမွာ အၿမဲတမ္းတရားနာ ပရိတ္သတ္ ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္က တရားပဲြၿပီးေတာ့ တရားေလွ်ာက္ရင္း သူ႔စိတ္ထဲမွာ ရွိတာေတြပါ မေထာက္မညွာ ေလွ်ာက္ကာသြားပါတယ္။ ဒကာမႀကီးက အရွင္ဘုရားရယ္ ျမန္မာျပည္မွာ ()လေလာက္သြားၿပီး ဝါတြင္းမွ ကုိရီးယားကုိ ျပန္ၾကြလာတဲ့ အရွင္ဘုရားရဲ႔ ပုံကုိၾကည့္ၿပီး တပည့္ေတာ္ အရမ္းအံ့ၾသသြားတယ္။ ဒီ ()လေလာက္မွာ ဘာေတြမ်ားလုပ္ခဲ့လုိ႔ ဒီေလာက္အုိဇာသြားရတာလဲဘုရား။ အရင္တုန္းက တပည့္ေတာ္ သိတဲ့အရွင္ဘုရားရဲ့ မ်က္ႏွာကုိ အခုပုံၾကည့္ၿပီး ဘယ္လုိမွကုိ ပုံေဖာ္လုိ႔ မရဘူးဘုရားတဲ့။ ၿပီးေတာ့ ဒကာမႀကီးက ဆက္ေလွ်ာက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ဘုရား အရင္တုန္းက အရွင္ဘုရားနဲ႔ အခုအရွင္ဘုရား ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ အရွင္ဘုရား အရမ္းတည္ၿငိမ္ရင့္က်က္ၿပီး ေဟာတဲ့တရားေတာ္နဲ႔ လက္ေတြ႔ပုံရိပ္ကုိ တစ္ထပ္တည္း ပုံေဖာ္သြားေနတာ၊ လက္ေတြ႔ဘဝနဲ႔ တစ္ထပ္တည္းက်ေအာင္ ေဟာတဲ့အတုိင္း က်င့္သုံးေနတဲ့ သေဘာကုိ တပည့္ေတာ္ သိရွိခံစားရၿပီး အဲဒီ အားေတြဟာ တပည့္ေတာ္တုိ႔ တရားနာ ပရိတ္သတ္ေတြအေပၚမွာ လက္ေတြ႔သက္ေရာက္မႈ ရွိေနတာကုိေတာ့ ဝမ္းေျမာက္ဝမ္းသာ သိရွိခံစားရပါတယ္ဘုရားဆုိၿပီး ေလွ်ာက္ျပန္ပါတယ္။

ဒကာမႀကီး ျပန္သြားေတာ့ ဘုန္းဘုန္းမွာ အေတြးေလးေတြ က်န္သြားေစပါတယ္။ ေတာ္ပါေသးရဲ႔ မေကာင္းတာေတြ ေလွ်ာက္ၿပီး ေကာင္းတာေလးနဲ႔ အုပ္သြားလုိ႔ဆုိတဲ့ အေတြးေလးနဲ႔ တစ္ကုိယ္တည္း ၿပဳံးေနမိပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အဲဒီ ဒကာမႀကီး ေလွ်ာက္ထားတဲ့အတုိင္း အမွန္ပါပဲ။ ဘုန္းဘုန္းကုိယ္တုိင္လည္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိထားမိပါတယ္။ ငါအုိတာ သိပ္ျမန္ပါလားလုိ႔။ အအိပ္အစားမမွန္ အလုပ္ေတြကုိ မရပ္မနား ဆက္တုိက္လုပ္ျဖစ္တာေၾကာင့္လည္း ပါေပမွာေပါ့။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ဇရာရဲ႔ သေဘာဟာ အသြင္အျပင္ေတြမွာပဲ မဟုတ္ဘဲ လက္ေတြ႔လႈပ္ရွားမႈေတြမွာပါ သိသိသာသာ ျပလာေနေတာ့တာပါ။ ဘဝရဲ႔သက္တမ္း တစ္ဝက္ေက်ာ္ကို ခ်ည္းကပ္လာတဲ့ ႐ုပ္အသြင္ဟာ ထင္သလုိ လုပ္ရွားလုိ႔ မရတာေတြ ျဖစ္ျဖစ္လာတတ္ေနပါၿပီ။ အရုိးအဆစ္ေတြက ဟုိကနာ၊ ဒီကနာတဲ့ သေဘာေတြ ျပလာေနၿပီး တစ္ခါတရံလည္း အေလးအပင္ တစ္ခုခုကုိ ႐ုတ္တရက္ မလုိက္တာေလးနဲ႔ကုိ ခါးမွာအထိနာတဲ့ သေဘာေတြ ျဖစ္ေနျပန္တာပါ။ ငယ္တုန္းက ဘာမွမျဖစ္ဘူးလုိ႔ ထင္ရတဲ့ ဒဏ္ေတြဟာ ခုမွ ျပန္ေပၚလာေနတာေတြဟာလည္း ဇရာလုိ႔ေခၚတဲ့ အုိျခင္းရဲ႔ နိမိတ္လကၡဏာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အုိျခင္းနိမိတ္ေတြ ျပလာေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ဆင္ျခင္တတ္တဲ့ အက်င့္ေတြပါ ရလာႏုိင္ေအာင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။ ႐ုပ္အုိတာ မဆန္းပါဘူး။ စိတ္အလုိေတြ မရမ္းဖုိ႔ပဲ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။ ရုပ္အသြင္ေတြက်လာေပမယ့္ စိတ္အသြင္ေတြ မက်ဖုိ႔ ေလ့က်င့္ၾကရမွာပါ။ အျပင္နိမိတ္ကုိ အတြင္းစိတ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး အသိတရားေတြဝင္ကာ အျမန္ျပင္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကရမွာပါ။ တျဖည္းျဖည္း အုိၿပီးၿပိဳလာေနတဲ့ ႐ုပ္တရား အေပၚမွာ ဒီထက္ပုိၿပီး အုိမသြားခင္ ရသင့္ရထုိက္တာကုိ ရေအာင္ယူ၊ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တာကုိ ႀကိဳးစားလုပ္ၿပီး ပါသင့္ပါထုိက္တဲ့ တရားေတြ ပါေအာင္ က်င့္သုံးၾကရေတာ့မွာပါ။ ႐ုပ္ကေျပာင္းလာၿပီ စိတ္ဓာတ္က မေကာင္းေသးဘူး၊ လူကႀကီးလာၿပီ ကုသုိလ္အားေတြ မႀကီးေသးဘူး၊ လူကအရြယ္လြန္လာၿပီ စိတ္ခြန္အားေတြ မစြံေသးဘူးဆုိရင္ေတာ့ အုိၿပီးမေကာင္းတဲ့ သူေတြလုိ ျဖစ္ေနၾကေတာ့မွာပါ။ 

ဆုိေတာ့ကား အဲဒီလုိ ဇရာေထာင္းေသာ္လည္း ငါမေကာင္းေပ်ာ္တုန္း မျဖစ္ရေအာင္ တျဖည္းျဖည္းနဲ႔ အသိေပးလာတဲ့ အုိျခင္းရဲ႔ ေနာက္မွာ အသိတရားေတြ ေရာက္ၿပီး ဒီထက္ပုိၿပီး မအုိခင္၊ ႐ုတ္တရက္ ေျပာင္းလဲတတ္တဲ့ မၿမဲျခင္း သေဘာေတြ မေရာက္လာခင္ အခုလက္ရွိအခ်ိန္ကုိ အထူးသတိျပဳ ဆင္ျခင္ၿပီး အသြင္ေျပာင္းေသာ္လည္း အသင္မေကာင္းေပ်ာ္ေနတုန္း မျဖစ္ရေအာင္ အုိျခင္းတရားက ေပးလာတဲ့ သတိေပးနိမိတ္ကုိ အခ်ိန္မီ အသိစိတ္ဝင္ကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေကာင္းတာေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ က်င့္သုံးၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ကုိယ္ကုိယ္ကုိ ဆင္ျခင္ရင္း အမ်ားသူငါ အသိဝင္ေစဖုိ႔ ဓမၼအသိ အမွ်ညွိလုိက္ရပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး)

Read more »

ျပႆနာအေပၚ ဆင္ျခင္ျခင္း


ျပႆနာဆုိတာ စသူရွိလုိ႔ ျဖစ္ရတာပါ။ ျဖစ္ေအာင္လည္း စစေနၾကပါတယ္။ အလြန္က သူတုိ႔က အလြန္၊ အဆုိးက ကုိယ္ေတြျဖစ္ျဖစ္သြားပါတယ္။ သူတုိ႔လြန္တာကို အမ်ားက မျမင္ဘူး၊ ကုိယ္ေတြဆုိးတာကုိပဲ အမွားလုိ႔ ျမင္သြားၾကတယ္။ ဒီေတာ့ ကုိယ္ေတြက ဒါကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ရမယ္။ သူစတုိင္း ကုိယ္မထေအာင္၊ သူလႈပ္တုိင္း ကုိယ္မလုပ္ေအာင္၊ သူလြန္တုိင္း ကုိယ္မမႊန္ေအာင္ တျခားနည္းနဲ႔ တုန္႔ျပန္ရမယ္။ စသူကုိ အရယူၿပီး ဥပေဒနဲ႔ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေရးယူႏုိင္ေအာင္ လုပ္ယူရမယ္။ မီး႐ိႈတာ၊ ဖ်က္ဆီးတာ၊ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ တုန္႔ျပန္တာ နည္းစနစ္မမွန္ဘူး။ မမွန္တဲ့ စနစ္နဲ႔သြားရင္ အေကာင္းျဖစ္ဖုိ႔မလြယ္ဘူး။ အဆုိးပဲ ျဖစ္တာမ်ားတယ္။ စနစ္မမွန္ရင္ အက်ိဳးမမ်ားပဲ အခ်ိန္ကုန္ၿပီး အပ်က္အဆီးသာ မ်ားေနတတ္တယ္။

 ျပႆနာစသူဆုိတာ အခ်ိန္တုိင္း၊ ေနရာတုိင္းမွာ ရွိေနလိမ့္မယ္။ ျပႆနာကုိ အၿပီးတုိင္အကုန္ေခ်မႈန္းဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။ တခါတေလ ျပႆနာနဲ႔ လက္တဲြၿပီးေတာ့ကုိ ေနသြားရမယ့္ အေနအထား ရွိတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ ႏုိင္ငံ၊ ဒီမုိကေရစီစနစ္ကုိ က်င့္သုံးတဲ့ ႏုိင္ငံဆုိရင္ အားလုံးဟာ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းကပဲ ဥပေဒနဲ႔အညီ ေနထုိင္သြားရပါမယ္။ ကုိယ္ေတြလည္း ဒီမုိကေရစီ ႏုိင္ငံအသီးသီးမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ သူေတြရွိေနေတာ့ အဲဒီမွာရွိေနၾကတဲ့ ကုိယ့္အမ်ိဳးေတြလည္း ဆုိင္ရာႏုိင္ငံရဲ႔ ဥပေဒအတုိင္းပဲ ေနေနၾကတာျဖစ္ၿပီး သူ႔ႏုိင္ငံ ဥပေဒနဲ႔ ညီေအာင္ေနတဲ့ ကုိယ္ေတြအတြက္ အဲဒီႏုိင္ငံက အခြင့္အေရး ေပးထားတာပဲ။ ကုိယ့္ႏုိင္ငံလည္း ေနာင္ဒီမုိမကေရစီစနစ္ ပီျပင္လာရင္ ဒီလုိပဲ ခြင့္ျပဳၾကရမွာပါ။ အဓိကကေတာ့ ဥပေဒကအဓိကနဲ႔ ဥပေဒအတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးမႈက အဓိကပါပဲ။

 ဒီေတာ့ အျမစ္ျပတ္ ေခ်မႈန္းဖုိ႔ထက္ ဒီျပႆနာေတြ ထပ္မတက္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ပဲ လုိတယ္။ ျပႆနာေတြနဲ႔ မပတ္သက္ေအာင္ ေဝးေဝးေရွာင္ၿပီး ကင္းႏုိင္သမွ် ကင္းေအာင္ႀကိဳးစားရမယ္။ အမုန္းတရားနဲ႔ ကင္းဖုိ႔မဟုတ္ဘူး မခ်စ္မမုန္းတဲ့ ဥေပကၡတရားနဲ႔ပါ။ ၿပီးရင္ ဒီျပႆနာဆုိတာ ႀကဳံလာတဲ့အခါ ကုိယ္က ခံႏုိင္ရည္ အားေကာင္းေနေအာင္ ကုိယ့္ၿခံကုိယ္လုံေအာင္ ကာကြယ္ၾကရမယ္။ ကုိယ္ေတြအင္းအားေကာင္ေးနေအာင္၊ ကုိယ္ေတြ သဒၶါခုိင္ေနေအာင္၊ ျပႆနာဆုိတာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာရင္ ကုိယ္ေတြက မတုန္မလႈပ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ကာကြယ္ထားႏုိင္ေအာင္ ကုိယ့္မ်ိဳးဆက္ကုိ အက်ိဳးထြက္ေအာင္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ၾကရမယ္။ ကုိယ္ေတြက အျပင္ဥပေဒနဲ႔လည္း ခုိင္ေအာင္လုပ္ထားမယ္၊ အတြင္းဥပေဒျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္မ်ိဳးဆက္ရဲ႔ စိတ္ဓာတ္ေတြ၊ သဒၶါေတြ၊ အသိတရားေတြကုိလည္း ခုိင္ေအာင္ လုပ္ထားမယ္ဆုိရင္ ျပႆနာ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရွာရွာ၊ ျပႆနာ ဘက္ေလာက္ပဲတက္တက္ ကုိယ္ေတြက မတုန္မလႈပ္ ခရီးဆက္ႏုိင္ၾကမွာပါပဲ။

ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာ စသူရွိလုိ႔ ျပႆနာတက္တယ္ဆုိေပမယ့္ ရလာဘ္က ကုိယ္ပဲအဆုိး၊ ကုိယ္ပဲအလြန္၊ ကုိယ္ပဲအဖမ္းခံရ၊ ကုိယ္ပဲ အ႐ႈံးရလုိက္တယ္ဆုိရင္ ဒီစနစ္မမွန္လုိ႔ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳဆင္ျခင္ၿပီး စစ္မွန္တဲ့ ကာကြယ္မႈ ျဖစ္ေအာင္ ျပႆနာစသူကုိ အမုန္းတရားနဲ႔ မတုန္ျပန္ဘဲ သူစေပမယ့္ အဲဒီေထာင္ေခ်ာက္ထဲ ကုိယ္မေရာက္ေအာင္ ဥပေဒ ေဘာင္အတြင္းကသာ ေျဖရွင္းၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း မၾကာမၾကာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ျပႆနာေတြအေပၚ တေစ့တေစာင္း ဆင္ျခင္ရင္း အသိတစ္ခု အမွ်ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒိုက္ဦး)

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား