ရတာမလုိ လုိတာမရ ဤေလာက


“ယမၸိစၧံ နလဘတိ တမၸိ ဒုကၡံ= အလုိရွိသည့္အရာကုိ မရျခင္းသည္လည္း ဒုကၡ“ လုိ႔ ဘုရားရွင္က ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ လုိေနတာကုိက ဒုကၡျဖစ္ေနတာပါလုိတဲ့အတြက္ ရခ်င္တယ္။ ရခ်င္တဲ့အတြက္ ရေအာင္လုပ္တယ္။ ရလာျပန္ေတာ့လည္း အဲဒီအေပၚမွာ ၿငီးေငြ႔လာျပန္တယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္တစ္ခု ထပ္လုိခ်င္ျပန္ပါတယ္။ မေရးေသးတာကုိရခ်င္၊ ရေတာ့လည္း တစ္ျခားဟာ လုိခ်င္၊ တစ္ျခားဟာလုိခ်င္လာတဲ့ အတြက္ လက္ရွိရထားတာကုိ မလုိခ်င္ျပန္ေတာ့ပါဘူး။ ဒီေတာ့ ဘာျဖစ္လာလဲဆုိေတာ့ ရခ်င္တာက တစ္မ်ိဳး၊ ရေနတာက တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလေတာ့ ကုိယ္ရတာကုိ မေက်နပ္ႏုိင္၊ အလုိမျပည့္ႏုိင္ျဖစ္႐ုံမက သူမ်ားရတာကုိပါ လုိခ်င္လာျပန္ပါတယ္။ သူမ်ားကလည္း သူ႔ရွိတဲ့အရာကုိ မလုိခ်င္ပဲ ကုိယ့္ကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ္ဆီကအရာကုိ လုိခ်င္ေနၾကျပန္ပါတယ္။ တစ္ေယာက္က တစ္ေယာက္ကုိ အားက်ၿပီး ကုိယ့္ရွိတဲ့အရာကုိ အလုိမက် သူ႔ဆီကအရာကုိ ေတာင့္တၾကျပန္ပါတယ္။ ရခ်င္တာကတစ္မ်ိဳး ရေနတာက တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း “ ရတာမလုိ လုိတာမရတဲ့ ေလာကႀကီးပါလား“ လုိ႔ ဆုိၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ 

တကယ္ေတာ့ အာသေ၀ါကုန္ခမ္းၿပီး ရဟႏၲာအျဖစ္ကုိ မရေသးသမွ် ဘယ္သူမွ အလုိျပည့္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ခုတစ္မ်ိဳးေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတဲ့ စိတ္ေၾကာင့္လည္း ခုလုိခ်င္ေပမယ့္ ေနာင္မလုိခ်င္ ျဖစ္တတ္သလုိ အခုရေနတာကုိလည္း မရခ်င္ျဖစ္လာ၊ စိတ္ကုန္လာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္။ ကုိယ္ရထားတာကုိ အလုိမျပည့္ႏုိင္ပဲ သူမ်ားရေနတာကုိ လုိခ်င္တတ္ၾကျပန္ပါတယ္။ ကုိယ့္ဘ၀ကုိ မေက်နပ္ႏုိင္ဘဲ သူမ်ားဘ၀ကုိ အားက်ေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ လူေတြက ဘုန္းႀကီးေတြဘ၀ကုိ အားက်လုိ႔ သာသနာ့ေဘာင္၀င္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကေပမယ့္ ဘုန္းႀကီးအခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ လူ႔ဘ၀အားက်ကာ လူထြက္ျဖစ္တတ္ၾက တာေတြလည္း ရွိျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕လည္း နာမည္ႀကီးေနတဲ့သူေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးသူတုိ႔ဘ၀ေလးကုိ အားက်လုိ႔ သူတုိ႔လုိျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေပမယ့္ နာမည္ႀကီးေနတဲ့ သူေတြကလည္း သူတုိ႔ဘ၀ရဲ႕ ဒုကၡနဲ႔ လြတ္လပ္မႈ မရွိတာေတြေၾကာင့္ ဘာမွမျဖစ္ဘဲ ႐ုိး႐ုိးေအးေအးေလးပဲ ျဖစ္ေနတဲ့ သာမန္လူေတြရဲ႕ ဘ၀ကုိ အားက်ျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့လည္း ကုိယ္ေနရတဲ့ လက္ရွိဘ၀အေျခအေနနဲ႔ လက္ရွိေနရတဲ့ တုိင္းျပည္ႏုိင္ငံေၾကာင့္ တုိးတက္ၿပီး ႀကီးက်ယ္ခမ္းနားတဲ့ ႏုိင္ငံႀကီးေတြကုိ ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္ဖုိ႔ ႀကိဳးစားၾကသလုိ တုိးတက္ၿပီး ႏုိင္ငံမွာရွိေနတဲ့ သူေတြက်ျပန္ေတာ့ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ဆင္းရဲ႕ေပမယ့္ ေအးခ်မ္းၿပီး စိတ္ခ်မ္းသာမယ္ထင္တဲ့ ႏုိင္ငံေလးေတြကုိ ေျပာင္းေရြ႕ေနထုိင္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားၾကျပန္ပါတယ္။ ဒါေတြအားလုံးဟာ ကုိယ္ရဲ႕လက္ရွိ အေျခအေနေတြေပၚမွာ အလုိမက်ျဖစ္ၿပီး တစ္ျခားအရာေတြေပၚမွာ ေတာင့္တလုိခ်င္မႈေတြ၊ ရတာကုိမလုိခ်င္ဘဲ လုိတာကုိ ရခ်င္တာေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စာစကားနဲ႔ ေျပာရရင္ရွိတာေလးနဲ႔ မေရာင့္ရဲႏုိင္ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔လည္း နာမည္ႀကီးပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ဆက္ဆံေျပာဆုိဖူးပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ သူတုိ႔ေတြရဲ႕ ညဥ္းသံေလးေတြ ၾကားရပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားက ဆုိဆုံးမဖူးပါတယ္။ “အရွင္ဘုရားတုိ႔… ဘုန္းမႀကီးၾကေစနဲ႔၊ နာမည္မႀကီးၾကေစနဲ႔၊ တပည့္ေတာ္တုိ႔လည္း ငယ္တုန္းက ဒီစိတ္ေလးေတြနဲ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ခဲ့ၾကလုိ႔ ခုဒီဘ၀ကုိ ေရာက္လာခဲ့တယ္၊ ေရာက္လာေတာ့လည္း ဒီလုိေနရတဲ့ဘ၀ကုိ ၿငီးေငြ႕လာတယ္၊ ဒကာဒကာမေတြနဲ႔ ေျပာဆုိဆက္ဆံရမွာကုိ စိတ္ကုန္လာတယ္..၊ တစ္ခါတစ္ေလ ဘာမွမျဖစ္တဲ့ ဘ၀၊ ႐ုိးရွင္းတဲ့ဘ၀ေလးကုိပဲ ျပန္လုိခ်င္ေနမိတယ္၊ စိတ္ကလည္း ခက္သား ရတာကုိေတာ့ မလုိခ်င္ဘူး မရတာက်ေတာ့ လုိခ်င္ျပန္တယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အရွင္ဘုရားတုိ႔လည္း သိပ္ၿပီးမလုိခ်င္ၾကနဲ႔၊ ရွိတဲ့အတုိင္းအတာေလး အေပၚမွာပဲ ေက်နပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾက…“ စသျဖင့္ ၾသ၀ါဒ ေပးတာေလးေတြကုိ မွတ္သားရဖူးပါတယ္။

ဘုန္းႀကီးေလ ဒုကၡေရာက္ေလဆုိတဲ့ ဒီစကား သိပ္မွန္ပါတယ္။ တစ္ေလာက မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေထ႐ုပၸတၱိေလးကုိ ဖတ္မိေတာ့ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ကဗ်ာေလးေတြထဲမွာ တိပိဋကျဖစ္ၿပီးေနာက္ နာမည္ႀကီးၿပီး ပူေဇာ္မႈေတြမ်ား၊ ဒကာဒကာမေတြမ်ား လာတဲ့အခါ သိပ္ပင္ပန္းရတဲ့ အေၾကာင္း ညဥ္းထားတာေလး ဖတ္ရေတာ့ “ေၾသာ္… ဆရာေတာ္တုိ႔ ဒုကၡကလည္း မေသးပါလား“လုိ႔ အပင္ပန္းခံ၊ ဒုကၡခံၿပီး အမ်ိဳးဘာသာ၊ သာသနာအတြက္ ႀကိဳးစားေဆာက္ရြက္ေတာ္ မူခဲ့တဲ့အေပၚ ၾကည္ညိဳေလးစားမိရင္း တစ္ဘက္ကလည္း ဒီလုိဒုကၡေတြေၾကာင့္ ပင္ပန္းရတဲ့အေၾကာင္း ညဥ္းထားတဲ့ ညဥ္းခ်င္းေလးဖတ္ရေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးကုိ သနားမိၿပီး စိတ္မေကာင္းျဖစ္ရျပန္ပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ဆုိလည္း ျဖစ္ခ်င္စရာပါ။ ဆရာေတာ္ရဲ႕ ညဥ္းခ်င္းေလးက သိပ္ၿပီးရသေျမာက္ေနတာကုိး။ ဆရာေတာ္ႀကီးက…
“တိပိဋကဓရ ျဖစ္ရတဲ့အာနိသင္၊
ဒီကုိယ္ေတာ္ ဖတ္ဖတ္ေမာေပါ့ကြယ့္ ေျပာမျပခ်င္။
ကိုယ့္ေက်ာင္းႏွင့္ကုိယ့္ရပ္တြင္ ေနခ်င္လွ်က္ မေနရ။
အပူအေအး ယွက္ေထြးကာ ဒဏ္ခံလို႔ စုန္အဆန္ ျမန္းရတဲ့ခရီးမွာကြယ့္ ၾကီးတဲ့ဒုကၡ။
မျငင္းသာတဲ့ မဆန္သာ ႏိုင္ငံေတာ္သာသနာေရးေပမို႔ကြယ္ ေျပးမလြတ္ပါ၊
သူတကာခ်မ္းသာလို႔ ထင္ျမင္ၾက
သို႔ကတဲ့... စိတ္ထဲမွာ သံေ၀ယူလို႔ ကံေမြဟူ ဤအျဖစ္ကိုကြယ္ ႏွစ္လို႔ခံရ။ (ညည္းခ်င္းသျဖန္) လုိ႔ စပ္ဆုိေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဒီညဥ္းခ်င္းေလးဟာ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ အလုိမျပည့္မႈေတြ၊ ျဖစ္ေနတာနဲ႔ ျဖစ္ခ်င္တာေတြဟာ ထင္သလုိ မရဘူးဆုိတာေတြကုိ အသိေပးေန၊ သံေ၀ဂေပးေနသလုိ ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ပုဂၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ သိပ္ၿပီးနာမည္ႀကီးလာ ဘုန္းႀကီးလာၿပီဆုိရင္ ဒုကၡပါႀကီးလာပါေတာ့တယ္။ ဒါကုိမသိတဲ့အခါ ဒီဒဏ္ကုိ မခံဖူးသူေတြက အားက်မိၾကမွာ၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္အတုိင္း ျဖစ္ခ်င္မိၾကမွာ ဓမၼတာပါ။ ကုိယ့္မွာမရွိတဲ့အရာ၊ ကုိယ္မႀကံဳဖူးတဲ့အရာ၊ ကုိယ္ျဖစ္ခ်င္ေပမယ့္ မျဖစ္တဲ့အရာေတြ သူမ်ားမွာျဖစ္ေနတာကုိ ၾကည့္ၿပီး ဘယ္သူေတြက ဒုကၡလုိ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲေျပာေျပာ ကုိယ္ကျဖစ္ခ်င္ေန၊ ရခ်င္ေနတဲ့အတြက္ ဒီဒုကၡဆုိတဲ့အရာကုိပဲ လုိလုိခ်င္ခ်င္ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဒါနဲ႔ပတ္သက္လုိ႔ ၾကားဖူးတာေလး တစ္ခုရွိပါတယ္။ ရယ္စရလို႔ ဆုိေပမယ့္ ၾကည့္သူရဲ႕ အျမင္ေပၚလုိက္ၿပီး ျခားနားေၾကာင္းကုိ ဒီအေၾကာင္းေလးက သက္ေသျပေနပါတယ္။ ေရွးတုန္းက ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးဟာ ကပၸိယသာဂိဆုိတဲ့ ကေလးနဲ႔ အတူေနပါတယ္။ သာဂိေလးဟာ ဆရာေတာ့္အနားမွာ အၿမဲေနေပးရပါတယ္။ ဆရာေတာ္လုိတာကုိ လုပ္ေပးရပါတယ္။ ဆရာေတာ္ဆြမ္းစားရင္လည္း အၿမဲအနားမွာ ရွိေပးရပါတယ္။ အၿမဲအနားမွာ ေနေနေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ေနထုိင္ေျပာဆုိ က်င့္ႀကံတာေတြကုိလည္း သိခြင့္ရေနပါတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ လကၡဏာေရးသုံးပါးကုိ အၿမဲဆင္ျခင္ေနတဲ့ ဆရာေတာ္ျဖစ္ေတာ့ ဘာပဲလုပ္လုပ္ ဘာပဲစားစား အနိစၥ၊ ဒုကၡ၊ အနတၱစသည္ ဆင္ျခင္ေလ့ရွိပါတယ္။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဆြမ္းစားခ်ိန္ ဆင္ျခင္ေနက်အတုိင္း ဟင္းဆယ္တဲ့အခါလည္း ဒုကၡဒုကၡ..၊ အသားတုံးကုိ ဘုဥ္းေပးတဲ့အခါလည္း ဒုကၡဒုကၡ..၊ ၾကက္သားတုံးကုိ ဆယ္ထည့္တဲ့အခါလည္း ဒုကၡဒုကၡ..၊ ၀က္သားတုံးထည့္လည္း ဒုကၡဒုကၡ..စသည္ျဖင့္ ႏႈတ္မွထြက္ၿပီး ဆင္ျခင္ပါတယ္။ ဒါကုိ အနားမွာ ယက္ခပ္ေပးေနတဲ့ သာဂိက ၾကက္သားတုံး ၀က္သားတုံးေတြကုိ ၾကည့္ကာ အားမလုိအားမရျဖစ္ၿပီး “အင္း… ဒါမ်ိဳးဒုကၡကေတာ့ သာဂိတုိ႔လည္း ခံစားခ်င္ပါရဲ႕“လုိ႔ ႏႈတ္က ေရရြတ္မိပါတယ္တဲ့။ ဒီအေၾကာင္းေလးဟာ ဟာသရသျဖစ္စရာ ဆုိေပမယ့္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ ခံယူခ်က္နဲ႔ သာဂိရဲ႕ အျမင္မတူ ျဖစ္စဥ္ေလးပါ။ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ဒီလုိရသမ်ိဳး ေန႔စဥ္ဘုဥ္းေပးေနရတဲ့အတြက္ ၿငီးေငြ႔ၿပီး ဒုကၡလုိ႔ထင္ကာ ဆင္ျခင္ေနေပမယ့္ သာဂိအတြက္ကေတာ့ သုချဖစ္ေနေတာ့တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ သတၱ၀ါေတြဟာ ကုိယ့္အေနအထားကုိ အလုိမက်ျဖစ္ၿပီး သူမ်ားကုိအားက်မႈ ျဖစ္တတ္ၾကျခင္းပါ။ ဘယ္လုိပဲျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္အေျခအေနအရ ရွိတဲ့အတုိင္းအတာေလးကုိ ေရာင့္ရဲႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားျခင္းဟာ ေနရတဲ့ခုိက္မွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ သေဘာက်စရာေကာင္းတဲ့ စကားေလးတစ္ခုရွိပါတယ္။ “ရွိတာေလးနဲ႔ ေရာင့္ရဲပါ“တဲ့။ ဒီစကားေလးက သိပ္တန္ဘုိးရွိပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပမွာေတာ့ “တု႒ီ သုခါ ယာ ဣတေရန= ရသမွ်၊ ရွိသမွ်နဲ႔ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ႏုိင္ျခင္းဟာ ခ်မ္းသာ၏“ လုိ႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ သိၾကတဲ့အတုိင္းပဲ ရတာေလးအေပၚမွာ မေရာင့္ရဲႏုိင္ မေက်နပ္ႏုိင္ၾကေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က ပုိၿပီးရေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ ပုိၿပီးလုိခ်င္ ပုိၿပီးရခ်င္ေတာ့ တရားတာေရာ မတရားတာေရာ မသိေတာ့ဘဲ ရဖုိ႔တစ္ခုတည္းၾကည့္ၿပီး လုပ္မိၾကရာက ပစၥဳပၸန္မွာေရာ သံသရာမွာပါ ဒုကၡျဖစ္ၾကရပါတယ္။ ရခ်င္တဲ့ လုိခ်င္တဲ့ ေလာဘဆုိတာ အကန္႔ေလးနဲ႔ တားေပးရပါတယ္။ အဲဒါကုိ တု႒ီ (ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ႏုိင္ျခင္း)လုိ႔ ေခၚပါတယ္။ အကန္႔မထားရင္ ရၿပီးရင္းရခ်င္၊ လုိၿပီးရင္လုိခ်င္ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ရျပန္ေတာ့လည္း ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္မႈ မျဖစ္ႏုိင္ဘဲ ေနာက္တစ္ခုကုိ ရဖုိ႔အားထုတ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ မဆုံးႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အလုိမက်မႈေတြနဲ႔သာ လည္ေနၾကပါေတာ့တယ္။

သတၱ၀ါေတြဟာ ရေနတာကုိ မေက်နပ္ႏုိင္၊ မတင္းတိမ္ႏုိင္ျဖစ္တတ္ၿပီး မရေသးတာကုိ လုိခ်င္တတ္တာ သဘာ၀ျဖစ္ေပမယ့္ ရွိသမွ်အတုိင္းအတာ၊ ရသမွ်အတုိင္းအတာ၊ ကံေပးသမွ် အတုိင္းအတာေလးနဲ႔ေတာ့ ေရာင့္ရဲ႕ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ဒီလုိမွ မေရာင့္ရဲ႕ႏုိင္ရင္ ရခ်င္မႈ၊ လုိခ်င္မႈ၊ ရသမွ်ကုိ အလုိမက်ႏုိင္မႈ၊ ရၿပီးေတာ့လည္း ထပ္ရခ်င္မႈ၊ သူ႔ရွိတာကုိ အားက်မႈ စတာေတြေၾကာင့္ ဒီဟာေတြေနာက္ကုိ လုိက္ရင္းလုိက္ရင္း မဆုံးႏုိင္ေအာင္ပင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ကုိယ္ကဘယ္လုိပဲ လုိခ်င္ရခ်င္ေနေပမယ့္ ေလာကႀကီးဟာ သူ႔သေဘာအတုိင္းသာ ျဖစ္ေနေတာ့ လုိခ်င္တာကုိ ရခ်င္မွလည္း ရႏုိင္မွာ၊ ရတဲ့ဟာလည္း ကုိယ္လုိခ်င္တဲ့ဟာ ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မွာဆုိတာပါပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ရတာမလုိ လုိတာမရတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ရခ်င္မႈေနာက္ေတြပဲ လုိက္မေနၾကပဲ ရသမွ် ရွိသမွ်အေပၚမွာသာ ေရာင့္ရဲႏုိင္ေအာင္၊ ေက်နပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါေၾကာင္း..။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒုိက္ဦး)

Read more »

ေန႔စဥ္မျပတ္ ကုသုိလ္ဆက္ ဝတ္စဥ္မပ်က္ ၿမဲပါေစ


ေန႔စဥ္ ေကာင္းမႈေလးတစ္ခုခုကုိ ဝတ္တစ္ခု ျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ပါ။ အႀကီးႀကီး၊ အၾကာႀကီး၊ အကုန္အက်အမ်ားႀကီး၊ အရင္းအႏွီးအမ်ားႀကီး ေပးၿပီးလုပ္ဖုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ နည္းနည္းေလးပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ မျပတ္လုပ္ၾကည့္ဖုိ႔ပါပဲ။ 

ဆုိၾကပါစုိ႔။ ေန႔စဥ္ မနက္အိပ္ရာက ႏုိးတာနဲ႔ နေမာ တႆ ()ေခါက္၊ သရဏဂုံ ()ေခါက္၊ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႔  လုံးစုံမ်ားစြာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကုိယ္စိတ္ၿမဲပါေစ၊ ဥပါဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝးၿငိမ္းေအးၾကပါေစ စသျဖင့္ မတၱာသုတ္လာ ေမတၱာေလးကုိ အစအဆုံး တစ္ေခါက္ေလာက္ ေစတနာပါပါေလးနဲ႔ အ႐ုံျပဳၿပီး လုပ္ၾကည့္တာမ်ိဳးေလးေတြေပါ့။ ဒီလုိ ကုသုိလ္မ်ိဳးေလးကို မနက္အိပ္ရာထတစ္ႀကိမ္ ညအိပ္ရာဝင္ တစ္ႀကိမ္ လုပ္ၾကည့္ၾကဖုိ႔ပါ။ အခ်ိန္ဘယ္ေလာက္မွ ကုန္သြားတာမဟုတ္၊ အရင္းအႏွီးေတြ ဘယ္ေလာက္မွ ရင္းႏွီးလုိက္ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ မပ်က္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ ေန႔စဥ္လုပ္ျဖစ္ဖုိ႔ပါပဲ။ ဒါဆုိ ကုိယ့္အတြက္က ေန႔တုိင္း ကုသုိလ္ဝတ္ေတြ ျဖစ္ေနေတာ့တာပါ။ 

အေၾကာင္းျပခ်က္ အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အလုပ္မအားလုိ႔၊ ေန႔ညမတူလုိ႔၊ ခရီးသြားေနရလုိ႔ စသျဖင့္ ေျပာမယ္ဆုိရင္ ေျပာႏုိင္ေပမယ့္ အလုပ္လုပ္ရင္းလည္း ဒါေလးကေတာ့ လုပ္ႏုိင္တာပါပဲ။ ကားစီးရင္း၊ ရထားစီးရင္းလည္း လုပ္ႏုိင္တာပါပဲ။ မပ်က္ေအာင္ လုပ္မယ္ဆုိတဲ့ အဓိ႒ာန္နဲ႔သာ လုပ္မယ္ဆုိရင္ ေနရာတုိင္းမွာ၊ လူတုိင္းမွာ၊ အခ်ိန္တုိင္းမွာ ကုသုိလ္ရွိေနတာပါပဲ။ 

အဲဒီကုသုိလ္ေလးဟာ ဘာမွမဟုတ္ရဘူး ထင္ေပမယ့္ ေန႔စဥ္လုပ္ပါမ်ားရင္ ဝတ္တစ္ခုျဖစ္သြားၿပီး ၾကာလာတာနဲ႔အမွ် ကုသုိလ္အားႀကီးလာကာ ကုိယ့္ဘဝအတြက္ တကယ့္ကုိ ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္အရြယ္ကစၿပီး ဒီဝတ္ကုသုိလ္ကုိ လုပ္လာခဲ့တာ ခုခ်ိန္ထိန္ မပ်က္ေသးဘူးဆုိတဲ့ အေတြးေလးနဲ႔ ကိုယ့္ကုိယ္ကုိ ျပင္ဆင္ျခင္ၾကည့္ရင္ ကုသုိလ္ရဲ့အားနဲ႔ အခက္အခဲရွိရင္ သစၥာပါထားၿပီး ေက်ာ္လႊားႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ အေသးေလးဆုိေပမယ့္ အထင္မေသးဘဲ မပ်က္ေအာင္ ဝတ္ကေလးတစ္ခု အေနနဲ႔ ေန႔စဥ္လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ တုိက္တြန္းရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ 

ကုသုိလ္တစ္ခု ေန႔စဥ္ျပဳ
ႀကီးသည္ေသးသည္ ေရြးမစီဘဲ
ကုသုိလ္တစ္ခု ေန႔စဥ္ျပဳက
ျပဳဖန္ပါမ်ား ထုိကံမ်ားကား
ကုသုိလ္ျပဳသူ မ်ားထုိသူကုိ
အခုခ်မ္းသာ ေနာင္ခ်မ္းသာေအာင္
ေကာင္းမႈအစြမ္း အံ့မခမ္းျဖင့္
အေၾကာင္းအစု အေကာင္းျပဳမည္
မုခ်အမွန္ မလဲြတည္း။ ။

ေမတၱာျဖင့္
မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒုိက္ဦး)

Read more »

အားငယ္သူအတြက္ ေဆးတစ္ခြက္


သိပ္ေတာ္ၿပီး သိပ္အရည္အခ်င္းရွိတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္။ အတိတ္ကံဝဋ္ေၾကြးေၾကာင့္ သူ႔ဘဝေလး ဒုကၡိတ ဘဝေရာက္ခဲ့ရတယ္။ အားမပ်က္ဖုိ႔၊ အားမေလ်ာ့ဖုိ႔၊ ဘဝကုိ အ႐ံႈ့းမေပးဖုိ႔ အလ်ဥ္းသင့္သလုိ သတိေပးေနရတယ္။ 

သူဘက္ကၾကည့္ေတာ့လည္း ဒီဝဋ္ေၾကြးႀကီးနဲ႔အသက္ရွင္ေနရတာကုိ မႏွစ္ၿမိဳ့လွေပဘူးေပါ့။ ဘာတတ္ႏုိင္မွာလည္း ဘုရားရဟႏၲာေတြေတာင္မွပဲ ဝဋ္ေၾကြြးေတာ္ကုိ တန္ခုိးေတာ္နဲ႔ မတွန္းလွန္ခဲ့ဘူး။ ေပးဆပ္ဖုိ႔လုိရင္ေတာ့ ေပးဆပ္ၾကရမွာပဲေပါ့။

တစ္ခု သတိျပဳရမွာက စိတ္ဆုိတာက တစ္ေယာက္တည္း ႐ွိေနတဲ့အခါ၊ ဖိအားေတြ မ်ားေနတဲ့အခါ၊ သိပ္ပင္ပန္း ဆင္းရဲလာတဲ့အခါ ထြက္ေပါက္ေတြကုိ ရွာႀကံေတြးေနတတ္ပါတယ္။ ရွာႀကံေတြးတဲ့အခါမွာလည္း ေကာင္းတဲ့အေတြးေတြက အျဖစ္နည္းတတ္ၿပီး မေကာင္းတဲ့အေတြးေတြပဲ အျဖစ္မ်ားေနတတ္တယ္။ ဆုိးလုိက္တဲ့ ငါ့ဘဝ ေသတာပဲ ေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳးနဲ႔ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသဖို႔အထိ စဥ္းစားတတ္ပါတယ္။ တရားအသိ၊ တရားနဲ႔ မညွိမိရင္ အဲဒီအေတြးကုိ လက္ေတြ႔အေကာင္အထည္ ေဖာ္တဲ့အထိ ျဖစ္သြားတတ္ပါတယ္။ 

တကယ္လုိ႔မ်ား ေသၿပီးတာပဲဆုိတဲ့ အေတြးမ်ိဳးနဲ႔သာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္တဲ့အထိ လုပ္ျဖစ္ခဲ့ရင္ အဲဒီလုပ္ရပ္ေၾကာင့္ ေကာင္းတဲ့ဘဝမွာ ျဖစ္ဖုိ႔ဆုိတာ ဘယ္လုိမွ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒီဘဝဒီခႏၶာ ျပတ္ရင္ၿပီးတာပဲ ဆုိတဲ့ ယုံၾကည္မႈဟာ အယူလဲြမွားတဲ့ ဥေစၧဒဒိ႒ိ အယူအဆပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအယူအဆဟာ သတၱဝါေတြကုိ အပါယ္လားေစတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ 

အမွန္ေတာ့ ဝဋ္ေၾကြးေတြနဲ႔ ေပးဆပ္ေနရတဲ့ သူေတြရဲ႔ ဘဝမွာ စိတ္ဓာတ္ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေစဖုိ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိ ျပဳျပင္ဖုိ႔နဲ႔ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ့ ေဖးမမႈေတြကုိ ရယူဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နာက်င္ေနတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ႀကီးအတြက္ ခံစားခ်က္ကုိ တရားအသိ၊ ပညာအသိ၊ အပၸမာဒ သတိတရားေတြနဲ႔ ႐ႈပြားႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ထြက္ေပါက္ကုိ စာဖတ္၊ စာေရး၊ တရားနာ၊ တရားမွတ္၊ ေမတၱာပြား၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားတဲ့ အလုပ္ေတြနဲ႔ ကုိယ့္စိတ္ကုိ စိတ္႐ုိင္းေတြ မဝင္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကည့္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။

တုိးတက္ပြင့္လင္းလာတဲ့ ဒီေန႔လုိ ေခတ္ႀကီးမွာ အင္တာနက္ကေန တရားနာ၊ တရားစာဖတ္၊ အေထြေထြ ဗဟုသုတေတြ ရွာႀကံဖတ္ၿပီး ကုိယ့္စိတ္ကုိယ္ ေျဖလုိ႔လည္း ရႏုိင္တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က ေရြးခ်ယ္တတ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္စားေနတဲ့ ေဖ့စ္ဘုက္လုိ လူမႈကြန္ယက္မ်ိဳးကုိ အသုံးျပဳၿပီးလည္း ကုိယ့္စိတ္ထြက္ေပါက္ကုိ ရွာလုိ႔ရႏုိင္တတ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေဖ့စ္ဘုက္ခ္မွာက ေကာင္းက်ိဳးျပဳတာေတြ ရွိသလုိ မေကာင္းတာေတြကလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနတတ္ပါတယ္။ တင္သမွ်စာေတြ၊ တက္သမွ်ပုိ႔စ္ေတြကုိ လုိက္ဖတ္လုိက္ခံစားၿပီး ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႔ပုိ႔စ္ေတြက စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ျဖစ္ဖုိ႔ထက္ စိတ္႐ုိင္းေတြသာ ဝင္သြားေစတတ္တာက ပုိမ်ားတတ္ပါတယ္။ 

အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာအခ်ိဳ႔ဟာ ပုဂၢိဳလ္ေရးတုိက္ခုိက္မႈေတြ၊ အျပစ္တင္မႈေတြကုိ အကာအကြယ္မရွိ လုပ္ေနၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အဲဒီလုိ စာမ်က္ႏွာေတြကမ်ား ကုိယ္ေလးစား႐တဲ့ သူ၊ ကုိယ္ျမတ္ႏုိးရတဲ့သူ၊ ကုိယ္ၾကည္ညိဳရတဲ့ သူတစ္ဦးဦးကုိ အျပစ္ေျပာ ေဝဘန္ပုတ္ခတ္လာတဲ့အခါ ကုိယ့္စိတ္ထဲမွာ မခံမရပ္ႏုိင္ျဖစ္ၿပီး ျပန္လည္တုန္႔ျပန္မိရာက ကုိယ္ပါအဲဒီ ေရာဂါေတြ ကူးစက္ခံရကာ စိတ္ထဲမွာ အဲဒီအေတြးေတြနဲ႔ ေလးလံေနေစတဲ့အျပင္ ဒီဒဏ္ေတြကလည္း ဒုကၡိတဘဝနဲ႔ အေၾကြးေတြကုိ ေပးဆပ္ေနရတဲ့ ကုိယ့္ဘဝအတြက္ အားမျဖစ္ဘဲ အျပစ္ျဖစ္ေစတတ္တာကုိ သတိျပဳၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဓိကကေတာ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႔ ခံယူမႈနဲ႔ စိတ္သေဘာထားအေပၚ မူတည္ေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကမွာ အေကာင္းအဆုိးဆုိတာ အၿမဲဒြန္တဲြေနတာ ျဖစ္တ့ဲအတြက္ ဘယ္လုိအရာမ်ိဳးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္အေျခအေနနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးၿပီး ကုိယ့္အတြက္ေကာင္းမယ့္ဟာကုိသာ ယူၿပီး ကုိယ့္အတြက္ အက်ိဳးမရွိမယ့္ အရာေတြဆုိ မယူမိဖုိ႔၊ မခံစားမိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ခံစားရင္ အမွန္တရားလည္း မမွန္မ်ားတတ္ၿပီး ကုိယ္သာ အခံမ်ားတတ္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳဖုိ႔လုိပါတယ္။ 

ေျပာခ်င္တာက သိပ္ေတာ္တဲ့ ကုိယ့္ဒကာနဲ႔ ကုိယ့္ဒကာလုိ အားငယ္ေနတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ ဘဝရဲ့ ဝဋ္ေၾကြးေတြကုိ ေပးဆပ္ေနရတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ စိတ္ဓာတ္ေရာ၊ ပ့ံပုိးမႈေတြမွာပါ အားရွိေနေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔လုိေၾကာင္း။ စိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ခြန္အားေတြ ျဖစ္ေစဖုိ႔ အားျဖစ္ေစမယ့္ တရားေတြ၊ စာေတြနဲ႔ ပံ့ပုိးဖုိ႔လုိသလုိ၊ အားမျဖစ္ေစမယ့္၊ စိတ္ကုိ အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစမယ့္၊ စိတ္မွာ ဘဝင္မက်မႈေတြ တုိးေစမယ့္ စာေတြ၊ အျပဳအမူ အေျပာအဆုိ စတာေတြကုိ လုိက္ခံစားၿပီး ကုိယ့္စိတ္ကုိ ပင္ပန္းေအာင္ မလုပ္ဖုိ႔နဲ႔ ေပးဆပ္ေနရတဲ့ ကုိယ့္ဘဝကုိ ဆုိးလွခ်ည္လားဆုိတဲ့ အေတြးေတြနဲ႔ အားငယ္စိတ္ပ်က္မႈေတြ မျဖစ္ေစဘဲ ကံေၾကြးပါလုိ႔ ေပးဆပ္ေနရတယ္လုိ႔ သေဘာထားၿပီး အျပစ္ေတြ ထပ္မတုိးေအာင္သာ သတိတရားနဲ႔ ႀကိဳးစားေနထုိင္ဖုိ႔လုိေၾကာင္း စသျဖင့္ ေျပာလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အားနည္းေနတဲ့ ကုိယ့္ဘဝမွာ အားေတြျဖစ္ေစဖုိ႔ စိတ္ဓာတ္ခြန္အား ျဖစ္ေစမယ့္ ဓမၼအသိ၊ ဘဝအသိမ်ားနဲ႔ ညွိကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိနဲ႔သာ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနထုိင္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း အားငယ္သူမ်ားအတြက္ အားေဆးတစ္ခြက္အျဖစ္ အသိတစ္ခု အမွ်ျပုလုိက္ပါတယ္။

ေမတၱာျဖင့္

မနာပဒါယီ အရွင္ဝိစိတၱ (ဒုိက္ဦး)

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား