အခက္အခဲကုုိ ရင္ဆုုိင္ၾကည့္ျခင္း


တစ္ေလာက ကုုိရီးယားမွာ အလုုပ္လာလုုပ္ၾကတဲ့ ျမန္မာဒကာေလးအခ်ိဳ႕ ေက်ာင္းကုုိေရာက္လာၿပီး သူတုုိ႔ရဲ႕ အခက္အခဲေတြကုုိ ေျပာျပၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘုုန္းဘုုန္းဆီကလည္း အားကုုိးတႀကီး အႀကံအဉာဏ္ေလးေတြ ေတာင္းၾကပါတယ္။ ျပည္ပမွာဆုုိေတာ့ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သိသိမသိသိ ဘုုန္းႀကီးေက်ာင္းရွိေနတာဟာ သူတုုိ႔အတြက္ေတာ့ အားတစ္ခုုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခက္အခဲ ျဖစ္ေနခ်ိန္မွာ စကားနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အင္အားျဖစ္ေစခ်င္ၾကတာဟာ အခက္အခဲကုုိ ရင္ဆုုိင္ေနၾကသူတုုိင္းရဲ႕ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုုိ႔ေတြရဲ႕ စကားေတြကုုိ နားေထာင္ၾကည့္လုုိက္ေတာ့ အနည္းဆုုံး တစ္ေယာက္ကုုိ အခက္အခဲ တစ္မ်ိဳးစီကေတာ့ ရွိေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သူတုုိ႔နဲ႔ စကားေျပာရင္း “ေအးေအး ဒကာေလးတုုိ႔ အခက္အခဲေလးေတြ ေျပာေနၾကေတာ့ ဘုုန္းဘုုန္းလည္း အခက္အခဲေလးကုုိ ေျပာရေသးတာေပါ့”ဆုုိၿပီး သူတုုိ႔နဲ႔အၿပိဳင္ ဘုုန္းဘုုန္းရဲ႕ အခက္အခဲေလးေတြကုုိပါ အေပ်ာ္သေဘာနဲ႔ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ “အခက္အခဲဆုုိတာက ဒကာတုုိ႔ပဲရွိတာမဟုုတ္ဘူး၊ ဘုုန္းဘုုန္းတုုိ႔လည္း ရွိေနတာ၊ ဒါေပမယ့္ ဘုုန္းဘုုန္းတုုိ႔က်ေတာ့ အဲဒီအခက္အခဲေတြကုုိ ဓမၼအကူအညီ၊ ဘဝအေတြ႕အႀကဳံ အကူအညီ၊ စာေပအကူအညီေလးေတြနဲ႔ ေျဖရွင္းေနျဖစ္ေတာ့ အခက္အခဲကုုိ ရင္ဆုုိင္ႏုုိင္တဲ့ သေဘာပဲ၊ ၿပီးေတာ့ ဘုုန္းဘုုန္းတုုိ႔ အခက္အခဲထက္စာရင္ လူေတြက ပုုိခက္ေနတာေတြ႔ရေတာ့ ကုုိယ့္အခက္အခဲကုုိ မေျပာျဖစ္ဘဲ ဒကာေလးတုုိ႔ အခက္အခဲကုုိ နားေထာင္ၿပီး အႀကံျပဳေပးေနျခင္းပါပဲ၊ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အခက္အခဲဆုုိတာ သူ႔အတုုိင္းအတာနဲ႔သူ အားလုုံးမွာ ရွိေနၾကတာျဖစ္ၿပီး အဲဒီအခက္အခဲကုုိ ရင္ဆုုိင္ေက်ာ္လႊားႏုုိင္ေအာင္ အားထုုတ္ၾကည့္ဖုုိ႔ပဲ အဓိကေျပာခ်င္တာပါ” စသျဖင့္ အခက္အခဲ တင္ျပလာသူ ဒကာေလးေတြကုုိ အခက္အခဲနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သက္ေသာင့္သက္သာ ျဖစ္ေစဖုုိ႔ ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ 

ဟုုတ္ပါတယ္။ ဘယ္ေနရာမွာပဲေနေန၊ ဘယ္လုုိသူေတြပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဘဝအခက္အခဲဆုုိတာကေတာ့ လူတုုိင္းမွာ သူ႔အတုုိင္းအတာနဲ႔ သူ ရွိေနၾကတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအတြက္ေတာ့ သိပ္ၿပီး မခံစားမိပါေစနဲ႔။ ပုထုဇဥ္ေတြရဲ႕ သေဘာကေတာ့ အခက္အခဲခ်င္းတူေတာင္ ကုိယ့္အခက္အခဲက ပုိၿပီးႀကီးမားတယ္လုုိ႔ ထင္ေလ့ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါက ျပႆနာ မဟုုတ္ပါဘူး။ ျပႆနာက ဒီအခက္အခဲကုိ ဘယ္လုုိရင္ဆုုိင္ေက်ာ္လႊားမလဲ ဆုုိတာက ျပႆနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အခက္အခဲျပႆနာကုိ ရင္ဆုုိင္ေက်ာ္လႊားတဲ့အခါမွာ အဓိက လုုိအပ္တာက စိတ္ဓာတ္ႀကံ႕ခုိင္မႈပါပဲ။ စိတ္ဓာတ္ႀကံ႕ခုိင္မႈဆုုိတာ အတက္အက် အနိမ့္အျမင့္၊ အေကာင္းအဆုိး စတဲ့ ေလာကဓံ အေျပာင္းအလဲကုုိ မတုုန္မလႈပ္ ခံႏုုိင္ရည္ရွိေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုုိ ခံႏုုိင္ရည္ရွိဖုုိ႔ အတြက္ကလည္း  အသိဉာဏ္နဲ႔ ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ယုံၾကည္မႈရွိဖုုိ႔ လုုိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ယုုံၾကည္မႈ ရွိဖုုိ႔ဆုုိတာ ကုုိယ့္ကုုိယ္က်င့္တရား ကုုိယ္ယံုုၾကည္ေနမွပဲ ျဖစ္မွာပါ။ ကုုိယ့္ကုုိယ္က်င့္တရားဆုုိတာ သီလတရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယုုံၾကည္မႈ အားနည္းေနတယ္ဆုုိတာ သီလ ထိန္းသိမ္းမႈ အားနည္းေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီအားနည္းခ်က္ကုုိ ခုိင္မာလာေအာင္ သီလတရားကုုိ အထူးႀကိဳးစားၿပီး ထိန္းသိမ္းၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုုိ ထိန္းရင္း သီလေတြ အထုုိက္အေလ်ာက္ လုုံၿခဳံလာႏုုိင္ၿပီဆုုိရင္ ကုုိယ့္သႏၲာန္မွာ ယုုံၾကည္မႈဆုုိတာလည္း အလုုိလုုိ တည္ေဆာက္လာႏုုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလဟာ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္တဲ့ သူကုုိ လုုံၿခဳံမႈ ေပးႏုုိင္တဲ့ အေကာင္းဆုုံး အက်င့္တစ္ခုု ျဖစ္ပါတယ္။  မဟုုတ္တာလုုပ္ထားတာ မရွိတဲ့ သူတစ္ေယာက္ဟာ ေၾကာက္စရာလည္း မရွိႏုိင္ပါဘူး။ ဒါဟာ သီလကေပးတဲ့ စြမ္းအားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အဲဒီလုုိ သီလကုုိ အေျခခံၿပီး ကုုိယ့္ကုုိယ္ကုုိ ယုုံၾကည္မႈ တည္ေဆာက္လာႏုုိင္ရင္ တစ္ဘက္ကလည္း စိတ္ဓာတ္တည္ၿငိမ္ ခုုိင္မာမႈရွိလာေအာင္ ကုုိယ့္စိတ္ကုုိ ထိန္းခ်ဳပ္ေပးႏုုိင္တဲ့ သမထ အက်င့္ေလးေတြကုိလည္း တတ္ႏုိင္သမွ် တဲြၿပီး လုုပ္ၾကည့္ၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမတၱာဘာဝနာ ပြားမ်ားတာ၊ ဘုုရားဂုုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားတာ စသျဖင့္ေပါ့။ ဒါဆုုိရင္ ကုုိယ့္ရဲ႕စိတ္မွာ တည္ၿငိမ္မႈေတြ တုုိးတက္လာေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေနာက္ ဒီထက္တစ္ဆင့္တက္ၿပီး အၿမဲတမ္းေျပာင္းလဲေနတဲ့ ေျပာင္းလဲျခင္းသေဘာ၊ မတည္ၿမဲျခင္း သေဘာေတြမွာ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊားႏုိင္ဖုုိ႔အတြက္ စြမ္းႏုိင္ရင္ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ အက်င့္ေလးလည္း တဲြၿပီး အားထုုတ္ၾကည့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဝိပႆနာ က်င့္စဥ္ဟာ အျဖစ္အပ်က္ကုုိ သတိကပ္ၿပီး ဉာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ျဖစ္ၿပီးပ်က္ေလ့ရွိတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ ဒီအက်င့္က အထိမ္းအကြပ္ အေနနဲ႔ ပဲ့ကုုိင္ေပးသြားႏုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

အရင္းစစ္ေတာ့ အခက္အခဲ ျပႆနာ မွန္သမွ်ကုုိ ရင္ဆုိင္ေက်ာ္လႊား ႏုိဖုုိ႔အတြက္ သီလကုိ အေျခခံတဲ့ သမထအက်င့္၊ ဝိပႆနာ အက်င့္မ်ားကုိ စြမ္းႏုိင္သမွ် က်င့္ႀကံအားထုုတ္ၿပီး ေက်ာ္လႊားၾကဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အေကာင္းဆုုံးနဲ႔ အမွန္ကန္ဆုုံး ေရြးခ်ယ္မႈ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒါေၾကာင့္ အခက္အခဲ ျပႆနာကုိ ရင္ဆုုိင္ေက်ာ္လႊားခ်င္သူမ်ား အေနနဲ႔ ကုုိယ့္မွာ အခက္အခဲ မ်ားေလေလ၊ ကုုိယ့္ယုုံၾကည္မႈကုုိ အက်င့္တရားမ်ားနဲ႔ မ်ားမ်ားတည္ေဆာက္ႏိုုင္ေလျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး တဒဂၤအခက္အခဲမ်ားမွသည္ အခက္အခဲ မရွိရာ ဘဝအထိ လက္ရွိအခ်ိန္ကုုိ အေကာင္းဆုုံးျဖစ္ေအာင္ အသုုံးခ်ၾကရမွာ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိတရား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

Facebookက အေမးတစ္ပုဒ္ (၁၀)


ေမး။ Myat Min San 
အရွင္ဘုရား တပည့္ေတာ္ ဦးတင္ပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရားေရးသားတဲ့ တရားေတြလဲ ဖတ္ပါတယ္ ဘုရား တပည္ေတာ္ တစ္ခုေလာက္ ေမးပါရေစဘုရား။ ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္ေတြကို ရြတ္ဆိုရင္ကုသိုလ္ ရတယ္ ဆိုတာကို ဘယ္လိုေၾကာင့္ ဘယ္ဟာက ဘယ္လို အက်ိဳးျပဳတယ္ဆိုတာ နဲနဲေလာက္ ေရးသားေပးပါဘုရား။ တပည့္ေတာ္က ဘုရားရီွခိုးရင္ ပရိတ္ၾကီး ၁၁ သုတ္ထဲက မဂၤလသုတ္၊ ေမတၱာသုတ္နဲ့ က်န္တဲ့ တိုတဲ့ ပရိတ္ေတြအားလံုး ရြတ္ပါတယ္ ဘုရား၊ ပ႒ာန္း ပစၥယနိေဒၵသလည္း ရြတ္ပါတယ္ ဘုရား။ ဒါေပမယ္ သူမ်ားေတြ ေမးလာတဲ့အခါ မွာ ဘယ္လို အက်ိဳး ျပဳတယ္ဆိုတာ တပည္ေတာ့ ေသခ်ာ မရွင္းတတ္ပါဘု၇ား။ ဒါေပမယ္ တပည့္ေတာ္ ဘုရားရွိခိုး မထားရင္ေတာ့ ေနလို႔မေပ်ာ္ပါဘူး ဘုရား။ စိတ္ေတာ့ ေပ်ာ္ရႊႈင္ပါတယ္ ဘုရား။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား။ ဦးတင္ပါတယ္ ဘုရား။

ဘုုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ေတြကုုိ ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္တာ ဓမၼာႏုုႆတိ ဘဝနာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼာႏုုႆတိ ဘာဝနာဟာ သမထကမၼ႒ာန္း (၄၀)မွာ အက်ံဳးဝင္တဲ့ က်င့္စဥ္တစ္ခုု ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွန္ကန္တဲ့ ဘာဝနာ က်င့္စဥ္တစ္ခုုလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ သမထက်င့္စဥ္ဟာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈ သမာဓိ အားအစြမ္းကုုိ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ရြတ္ဆုုိပူေဇာ္ေနသူေတြဟာ အဲဒီအခုုိက္အတန္႔မွာ ကိေလသာေတြကုုိ အခုုိက္အတန္႔အားျဖင့္ ပယ္ခြာထားႏုုိင္ၿပီး တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းမႈကုုိ ရရွိေစႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီထက္တစ္ဆင့္တက္ၿပီး အဲဒီ ဓမၼာႏုုႆတိဘာဝနာကုုိပဲ ရြတ္စဥ္တဲ့အသံနဲ႔ ရြတ္စဥ္တဲ့ ဟန္၊ လႈပ္ရွားေနတဲ့ ပါးစပ္ရုုပ္တရားေတြ အေပၚမွာ ဓာတ္ႀကီးေလးပါးတင္ၿပီး ဝိပႆနာ အျဖစ္ ႐ႈပြားႏုုိင္ရင္ ဝိပႆနာဉာဏ္ျဖစ္ကာ ေနာက္ဆုုံး ကိေလသာကုုိ အၾကြင္းမဲ့ ခြာႏုုိင္တဲ့အထိ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုုိ ျဖစ္ေစတာ ျဖစ္ပါတယ္။ 

သာမန္သူေတြအေနနဲ႔ အဲဒီလုုိ ဓမၼာႏုုႆတိကုုိ ဝိပႆနာအဆင့္အထိ မ႐ႈမွတ္ႏုုိင္ေသးေပမယ့္လည္း တရားေတာ္ေတြကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ခုုနေျပာခဲ့သလုုိ ကုုသုုိလ္တရားေတြ တုုိးပြားေနၿပီး စိတ္အစဥ္မွာ တည္ၿငိမ္ေအးခ်မ္းေနတတ္တာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဝစီကံ ကုုသုုိလ္အေနနဲ႔လည္း ပါးစပ္က ဒီအတုုိင္းထားရင္ တျခားအကုုသုုိလ္ျဖစ္စရာ အက်ိဳးယုုတ္စရာ စကားေတြ ေျပာဆုုိေနမိတတ္ေပမယ့္ အခုုလုုိ တရားေတာ္ေတြကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဝစီကံ ကုုသုုိလ္ကေတာ့ ရေနေစတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ေနာက္တစ္ခ်က္က တရားေတာ္ကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကုုိယ္မျမင္ မေတြ႕ႏုုိင္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း နတ္ေတြက အခ်ိန္မေရြး လာၿပီး နာယူမွတ္သားတတ္တဲ့အတြက္ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ရြတ္ဖတ္သူေတြမွာ သူေတာ္ေကာင္းနတ္ေတြရဲ႕ ေစာင့္ေရွာက္မႈကုုိ ရရွိေစႏုုိင္သလုုိ အဲဒီလုုိ သူေတာ္ေကာင္းေတြ နာယူခြင့္ရေအာင္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ကာ ဓမၼကုုိ အသံနဲ႔ မွ်ေဝေပးႏုုိင္တဲ့အတြက္ တရားအလွဴလည္း ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ- အလွဴတကာ အလွဴထဲမွာ တရားအလွဴဟာ အေကာင္းဆုုံး အသာဆုုံး အျမတ္ဆုုံးလုုိ႔ ဘုုရားေဟာေတာ္မူထားတဲ့အတြက္ အျမတ္ဆုုံး တရားအလွဴကုုိ လွဴရာလည္း ေရာက္ေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာတာကေတာ့ တရားေတာ္ကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနတဲ့ ကုုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ ဓမၼာႏုုႆတိ ဘာဝနာျဖစ္ေနသလုုိ ဘာဝနာကုုသုုိလ္ေတြကုုိ လုုပ္ျဖစ္ေနတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ စိတ္အစဥ္မွာ တည္ၿငိမ္ၿပီး ေအးခ်မ္းေနတတ္တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ တရားေတာ္မ်ားကုုိ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ျခင္းဟာ အထက္မွာ ေဖာ္ျပေပးခဲ့တဲ့ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားအျပင္ ေဖာ္မျပႏုုိင္တဲ့ အက်ိဳးတရားေတြကုုိလည္း ရရွိေစႏုုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အလြန္မြန္ျမတ္တဲ့ ကုုသုုိလ္ထူးျဖစ္ေၾကာင္း လုုိရင္းခ်ဳပ္၍ အေျဖထုုတ္ေပးလုုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေရြးခ်ယ္ခြင့္နဲ႔ ရပုိင္ခြင့္


ဗုုဒၶဘာသာဟာ တကယ္ေတာ့ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ရွိတဲ့ ဘာသာပါ။ ၿပီးေတာ့ အဲဒီ ေရြးခ်ယ္မႈကုိလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ရယူခံစားႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ အမိန္႔ေပးၿပီး ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ထားတာ မရွိပါဘူး။ ေၾကာင္းက်ိဳး ဆက္စပ္ျပထားတာပဲ ရွိပါတယ္။ ဘုရားရွင္ ကုိယ္တုိင္လည္း ဘာလုပ္ေပးမယ္၊ ဘယ္လုိကယ္တင္ေပးမယ္၊ ဘယ္လုုိ ဖန္တီးေပးမယ္ဆုိတဲ့ ကယ္တင္ရွင္မ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ ဒီလုိလမ္းမ်ိဳးရွိတယ္၊ ဒါကုိေရြးခ်ယ္ရင္ ဒီလုိဆုိးက်ိဳးရွိၿပီး ဒါကုိ ေရြးခ်ယ္ရင္ေတာ့ ဒီလုိေကာင္းက်ိဳးေတြ ရႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ လမ္းကုိညြန္ျပေပးေတာ္မူတဲ့ လမ္းညြန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လမ္းညြန္မႈကို ခံယူၿပီး ေရြးခ်ယ္မႈ အပုိင္းကေတာ့ ကုိယ္ရဲ႕ ဆုံးျဖတ္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ ဆုုံးျဖတ္ခ်က္နဲ႔ ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္လည္း ဒီသက္ေရာက္မႈကေတာ့ ကုိယ့္ထံကုုိပဲ ေရာက္ရွိလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကလည္း ဘယ္သူကမွ ျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ေပးလုိ႔ မဟုုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုုိင္ရဲ႕ ေရြးခ်ယ္မႈေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေရြးခ်ယ္မႈဟာ သိပ္ကုုိ အေရးႀကီးတယ္လုုိ႔ ဆုုိတာျဖစ္ပါတယ္။ 

ဒီလုုိေရြးခ်ယ္မႈဟာ အေရးႀကီးတဲ့အတြက္ ေရြးခ်ယ္မႈ မွန္ကန္ဖုုိ႔လည္း လုုိလာျပန္ပါတယ္။ ေရြးခ်ယ္မႈမွန္ကန္ဖုုိ႔အတြက္ အမွန္ကုုိ ျမင္တတ္ဖုုိ႔လည္း လုုိလာျပန္ပါတယ္။ အဲဒါကုုိ ဗုုဒၶဘာသာမွာေတာ့ သမၼာဒိ႒ိလုုိ႔ ေခၚပါတယ္။ မွန္ကန္တဲ့ အျမင္ရွိဖုုိ႔အတြက္ ပညာရွိဖုုိ႔လည္း လုုိပါတယ္။ အဲဒီပညာက သစၥာကုုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုုိ ျမတ္ဗုုဒၶက ဆင္းရဲေၾကာင္း အမွန္တရားကုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာ၊ ဆင္းရဲျဖစ္ေၾကာင္း အမွန္တရားကုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာ၊ ဆင္းရဲ ခ်ဳပ္ရာ အမွန္တရားကုိ သိႏုုိင္တဲ့ ပညာနဲ႔ ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာသုုိ႔ သြားရာလမ္းမွန္ကုုိ သိႏုိင္တဲ့ ပညာလုုိ႔ ညြန္ျပေတာ္မူပါတယ္။ ဒီလုုိ ပညာမ်ိဳးရွိမွပဲ စစ္မွန္တဲ့ အျမင္မွန္မႈလုုိ႔ ဆုုိႏုုိင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအျမင္ဟာ ေရြးခ်ယ္မႈအတြက္ အေရးႀကီးဆုုံးနဲ႔ အေျခခံအက်ဆုုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။  

ေနာက္ ေရြးခ်ယ္မႈအပုိင္းမွာ အေရးႀကီးတဲ့ အခ်က္တစ္ခုုက ကုိယ့္ရဲ႕အလုပ္ေတြမွာ တာဝန္ယူႏုိင္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕ အေကာင္းအဆုိး အလုုပ္ေတြဟာ ကုိယ့္ရဲ႕ ပုံေဖာ္မႈပဲဆုုိတဲ့ အခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ စာလုုိေျပာေတာ့ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိပါပဲ။ ကံသာလွ်င္ မိမိရဲ႕ ကုိယ္ပုိင္ျဖစ္တယ္လုုိ႔ အမွန္အတုုိင္း ျမင္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီစကားရပ္က ကုိယ္လုုပ္တဲ့ အလုုပ္၊ ကုုိယ္ေရြးခ်ယ္တဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈေတြဟာ ကုိယ္အေပၚမွာပဲ သက္ေရာက္ေစၿပီး အေကာင္းအဆုိး ခံစားမႈကုိ ျဖစ္ေစေၾကာင္း ေဖာ္ညြန္းခ်က္ တစ္ခုပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိေရြးခ်ယ္ၿပီးလုုပ္တဲ့ အလုုပ္ဟာ မွားရင္လည္း အဲဒီအမွားရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ၊ မွန္ရင္လည္း အဲဒီအမွန္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကုိ ကုိယ္ကုိယ္တုုိင္ပဲ ရပုုိင္ခံစားခြင့္ ရွိတဲ့သေဘာမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ 

ဆုိေတာ့ကား ဗုုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္က ေျပာရင္ သတၱဝါတုိင္းဟာ လြတ္လပ္တဲ့ ေရြးခ်ယ္ပုိင္ခြင့္ရွိၿပီး အဲဒီ ေရြးခ်ယ္မႈရဲ႕ သက္ေရာက္မႈကုုိလည္း ကုိယ္ကုုိယ္တုုိင္ ရရွိခံစားႏုုိင္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ အေကာင္းေရြးမလား၊ အဆုိးေရြးမလား ဆုုိတာဟာ ကုိယ့္အေပၚမွာပဲ မူတည္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲ ေရြးခ်ယ္ၿပီးရင္လည္း တာဝန္ယူမႈကုိ ကုုိယ္ကပဲ ျပဳလုုပ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကုုိယ္ဘာေရြးၿပီး ဘာယူမယ္ဆုုိတာကုိ သိဖုုိ႔အတြက္ ပညာကုုိ အသုုံးခ်ရင္း အမွန္ေရြးၿပီး အမွန္ယူႏုုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေရြးမွားရင္ နိဗၺာန္ကေန အေဝးသြားတတ္ၿပီး အေရြးမွန္မွ နိဗၺာန္ကုုိ မေႏွးအျမန္ နီးေစႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွန္ကန္တဲ့ ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ မွန္ကန္တဲ့ ရယူမႈကုုိ အမွန္အသိ ဉာဏ္နဲ႔ညွိၾကဖုုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား