ေသသူရည္မွန္း ကုသုိလ္စြမ္း …

စာေရးသူအား ကုိရီးယား ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္က ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား၏ ေသသြားသူကုိ ရည္စူးၿပီး ျပဳလုပ္သည့္ ဓေလ့ထုံးစံႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေမးေလွ်ာက္ဖူး၏။ ကုိရီးယားႏုိင္ငံတြင္ လူတစ္ေယာက္ေသၿပီးေနာက္ ထုိသူ၏ အသုဘကိစၥမ်ားၿပီးလွ်င္ ႏွစ္စဥ္တစ္ႏွစ္တစ္ခါေလာက္သာ ေသသူအတြက္ ေနရာေပးထားသည့္ ေျမပုံတြင္ သြားေရာက္ကာ စားေသာက္ဖြယ္ရာမ်ား၊ ေသသူႀကိဳက္တတ္သည့္ အရာမ်ားျဖင့္ ကန္ေတာ့လ်က္ ေျပာခ်င္ရာမ်ား ေျပာၿပီး အခ်ိန္တန္ အိမ္ျပန္လာၾကသည့္ ဓေလ့ရွိေၾကာင္း ေျပာဆုိရင္း ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား အေနျဖင့္ ေသသူအတြက္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ျပဳလုပ္ေဆာင္ရြက္သည္ကုိ သိရွိလုိေၾကာင္း ေလွ်ာက္ထားဖူး၏။ စာေရးသူက “ေသသူႏွင့္ပတ္သက္၍ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား အေနျဖင့္ ထုိသူအား ရည္စူးကာ ကုသုိလ္လုပ္ အမွ်အတမ္း ေပးေဝမႈမွတပါး အျခားအေထြအထူး ျပဳလုပ္ေပးသည္မွာ မရွိေၾကာင္း၊ ဤသုိ႔ေသသူကုိ ရည္စူး၍ ကုသုိလ္လုပ္ အမွ်အတမ္း ေပးေဝေပးျခင္းသည္လည္း ဗုဒၶဘုရား အလုိအတုိင္းသာ ျဖစ္ေၾကာင္း” စသည္ျဖင့္ ရွင္းလင္းေျပာဆုိကာ ထုိအေၾကာင္းအရာႏွင့္ ပတ္သက္၍ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ေဟာၾကားေတာ္မူ ထားသည့္ တရားေတာ္တစ္ပုဒ္ကုိလည္း တစ္ဆင့္ျပန္လည္ကာ ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့ပါ၏။

ထုိသုတ္ေတာ္၏ အမည္မွာ ဇာဏုေႆာဏီ သုတ္ျဖစ္၏။ အခါတစ္ပါး သာဝတၳိျပည္၊ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အထံေတာ္သုိ႔ ဇာဏုေႆာဏိ အမည္ရွိေသာ ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ေနာက္ပါးမ်ား ေရာက္ရွိလာၿပီး ဘုရားရွင္အား သိလုိသည္မ်ား ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။ ပုဏၰားေမး၍ ဘုရားရွင္ ေျဖေတာ္မူခ်က္မ်ားကား စိတ္ဝင္စားဖြယ္ေကာင္းၿပီး မွတ္သားသင့္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ျဖစ္ပါေပ၏။

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား တပည့္ေတာ္တုိ႔ ပုဏၰားမ်ားဟာ တမလြန္ဘဝ ေသလြန္ေျပာင္းသြားသူကုိ ရည္စူးၿပီး သဒၶါေစတနာ အျပည့္နဲ႔ ရတနာသုံးပါးကုိ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ကာ ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ အမွ်ေပးေဝေလ့ ရွိပါတယ္ဘုရား၊ အဲဒီလုိ ျပဳလုပ္ေပးျခင္းဟာ ေသသူေတြ အေနနဲ႔ ရႏုိင္ပါသလား ဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ရႏုိင္တဲ့အရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြဆုိရင္ ရႏုိင္ၿပီး၊ မရႏုိင္တဲ့အရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြကေတာ့ မရႏုိင္ပါဘူး”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ဘယ္လုိအရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြဟာ ရႏုိင္ၿပီး ဘယ္လုိအရပ္မွာ ျဖစ္တဲ့သူေတြဟာ မရႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး တခ်ိဳ႕တခ်ိဳ႕ေသာ သူေတြဟာ ပါဏာတိပါတ စတဲ့ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ုိက္အက်င့္ကုိ ျပဳက်င့္ေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ေသဆုံးတဲ့အခါ ငရဲဘုံ၊ တိရစၧာန္ဘုံေတြမွာ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒီဘုံဘဝေတြကုိ ေရာက္သြားတဲ့ သူေတြအတြက္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈအဖုိ႔ကုိ အမွ်ေပးေဝလုိ႔ မရႏုိင္ပါဘူး၊ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ အဲဒီလုိ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ဒုစ႐ုိက္ေတြမွ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ေနေလ့ရွိတဲ့အတြက္ ေသဆုံးတဲ့အခါမွာ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္ေတြမွာ ျပန္လည္ျဖစ္ၾကရပါတယ္၊ အဲဒီလုိ လူ႔ဘုံနတ္ဘုံစတဲ့ ေကာင္းတဲ့သုဂတိ ဘုံဘဝကုိ ေရာက္သြားတဲ့ သူေတြအတြက္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အဖုိ႔ကုိ အမွ်ေပးေဝလုိ႔ မရႏုိင္ျပန္ပါဘူး၊ ဒါေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ ဒုစ႐ုိက္အမႈေတြေၾကာင့္ ေသတဲ့အခါ ၿပိတၱာဘုံမွာ ျဖစ္ၾကတဲ့သူေတြ ရွိပါတယ္၊ အဲဒီလုိ ၿပိတၱာဘုံမွာ ျဖစ္ၾကရတဲ့ သူေတြအတြက္ေတာ့ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အဖုိ႔ကုိ ေရစက္သြန္ခ် အမွ်ေပးေဝျခင္းျဖင့္ ရရွိႏုိင္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ တပည့္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အေဆြအမ်ိဳး မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္းေတြဟာ ၿပိတၱာဘုံမွာ မျဖစ္ၾကဘူးဆုိရင္ အဲဒီ ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ ဘယ္သူေတြက ရႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ဒီဘဝက ေဆြမ်ိဳးေပါက္ေဖာ္ေတြ ၿပိတၱာဘုံမွာ မျဖစ္ဘူးဆုိရင္လည္း ေရွးေရွးအတိတ္အတိတ္ ဘဝေတြက ေတာ္စပ္ခဲ့တဲ့ ၿပိတၱာဘုံမွာ ရွိေနတဲ့သူေတြ ရႏုိင္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ေရွးေရွးဘဝေတြက ေတာ္စပ္ခဲ့ဖူးတဲ့ ေဆြမ်ိဳးဉာတိ စတာေတြ အဲဒီၿပိတၱာဘုံမွာ မရွိဘူးဆုိရင္ ဒီကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ ဘယ္သူေတြက ရႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး အနမတဂၢ သံသရာမွစၿပီး အတုိင္းအရွည္မရွိ ၾကာျမင့္လွတဲ့ ကာလအတြင္းမွာ ဘဝအဆက္အဆက္ ကမၻာအဆက္ဆက္ သံသရာက်င္လည္ ၾကရသူေတြအေနနဲ႔ ၿပိတၱာဘုံဘဝမွာ ေဆြမ်ိဳးဉာတိ ေတာ္စပ္ဖူးတဲ့သူ မရွိဘူးဆုိတာ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး၊ ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ သံသရာခရီးဟာ ရွည္ၾကာလွတဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္က ေတာ္စပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အမ်ိဳးဆုိတာ ၿပိတၱာဘုံဘဝမွာ ရွိကုိရွိတာ ျဖစ္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား တကယ္လုိ႔ တပည့္ေတာ္တုိ႔ ျပဳတဲ့ကုသုိလ္ အဖုိ႔ကုိ ၿပိတၱာေတြ မရဘူးဆုိရင္ အဲဒီကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ ဘယ္သူေတြက ရရွိခံစားႏုိင္ပါသလဲဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး တစ္စုံတစ္ေယာက္ဟာ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျခင္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ျပဳတယ္ဆုိပါစုိ႔၊ အဲဒီပုဂၢိဳလ္ ေသၿပီးေနာက္ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္တဲ့အခါမွာ ဒီကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ခံစားရပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“အရွင္ဘုရား ဒီလုိဆုိရင္ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္မွ၊ လူ႔ဘဝ၊ နတ္ဘဝကုိ ရမွပဲ ဒီကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ရရွိခံစားႏုိင္တဲ့ သေဘာလားဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ေလာကမွာ တစ္ခ်ိဳ႕တစ္ခ်ိဳ႕ ပုဂၢိဳလ္ေတြဟာ ပါဏာတိပါတစတဲ့ မေကာင္းမႈ ဒုစ႐ုိက္ေတြကုိလည္း လုပ္ေလ့ရွိတတ္တယ္၊ တစ္ခါတေလလည္း ဆြမ္းသကၤန္း ေက်ာင္း၊ ပန္းနံ႔သာ၊ အေဖ်ာ္ဆီးမီး၊ ထီးတံခြန္ စတဲ့ လွဴဒါန္းပူေဇာ္တာေတြကုိလည္ လုပ္ေလ့ရွိတတ္ပါတယ္၊ အဲဒီလုိသူေတြဟာ ေသၿပီးေနာက္ ဆင္ႏြားျမင္းေခြး စတဲ့ တိရစၧာန္မ်ိဳးမွာ ျပန္လည္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီတိရစၧာန္ဘဝမွာ အစာအဟာရ၊ အေဖ်ာ္အဝတ္၊ ပန္းနံ႔သာ၊ အိပ္ရာေနရာ စတဲ့ ေနရာအေဆာင္အဦးနဲ႔ ခ်မ္းသာသုခေတြကုိ ရရွိခံစားေနရတတ္ပါတယ္။ တိရစၧာန္ ဘဝေရာက္ေပမယ့္ ဆင္ခ်င္းမတူ၊ ျမင္းခ်င္းမတူ၊ ႏြားခ်င္းမတူ၊ ေခြးခ်င္းမတူ စတဲ့ ထူးျခားတဲ့ ကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ခံစားရတတ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္အရွိန္ေၾကာင့္ တိရစၧာန္ဘဝမွာေတာင္ ဒီလုိအက်ိဳးထူး တရားေတြ ရရွိခံစားရတတ္တယ္ဆုိရင္ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္မွာ လူအျဖစ္ နတ္အျဖစ္ ျပန္လည္ျဖစ္လာတဲ့ အခါဆုိရင္ အထူးေျပာစရာ မရွိေအာင္ ကုသုိလ္အက်ိဳးကုိ ရရွိခံစားရမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အံၾသဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္ဘုရား၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဆုိတာ လူ႔ျပည္နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္မွသာ အက်ိဳးကုိ ေပးတတ္တာ မဟုတ္ဘဲ အရပ္ဌာနမဟုတ္တဲ့ တိရစၧာန္ဘုံမွာ ျဖစ္တာေတာင္မွ အက်ိဳးကုိ ေပးတတ္တယ္ဆုိတာ သိရွိရလို႔ ဝမ္းလည္းဝမ္းသာ အံ့လည္းအံ့ၾသမိပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ အလွဴေပးျခင္း၊ ေကာင္းမႈကုသုိလ္ျပဳျခင္း အလုပ္ေတြဟာ လုပ္ကုိလုပ္သင့္တဲ့ အရာေတြဆုိတာ ေကာင္းေကာင္းနားလည္ သေဘာက္ေပါက္မိပါေတာ့တယ္ ဘုရား”

ျမတ္စြာဘုရား
“ပုဏၰားႀကီး ဒါဟာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အလွဴေပးျခင္း၊ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ ျပဳျခင္းဆုိတာ သတၱဝါေတြ အေနနဲ႔ ျပဳကုိျပဳသင့္တဲ့ အရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္”

ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰား
“ဘုန္းေတာ္ႀကီးေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား အရွင္ဘုရားရဲ႕ ေဟာၾကားေတာ္မူခ်က္ေတြဟာ တပည့္ေတာ္အတြက္ အမတန္ကုိ အက်ိဳးႀကီးမားလွပါတယ္ဘုရား၊ ေမွာက္ထားတဲ့အုိးကုိ လွန္ျပလုိက္သလုိ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ စိတ္အစဥ္ကုိ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ထုိးထြင္းၿပီး သိေစေတာ္မူခဲ့ပါတယ္ဘုရား၊ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရား အေနနဲ႔ တပည့္ေတာ္ကုိ အသက္ထက္ဆုံး ရတနာသုံးပါးကုိ အၿမဲမျပတ္ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္တတ္တဲ့ ဥပါသကာအျဖစ္ မွတ္ယူေတာ္မူပါဘုရား” (အဂၤုတၱဳိရ္ပါဠိေတာ္၊ ဇာဏုေႆာဏိသုတ္)

ဤကား ဇာဏုေႆာဏိသုတ္တြင္ မွတ္တမ္းတင္ထားသည့္ ေသသူကုိရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္ျပဳမႈႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေမးေျဖထားသည့္ ဇာဏုေႆာဏိ ပုဏၰားႀကီးႏွင့္ ျမတ္စြာဘုရားရွင္တုိ႔၏ ေလွ်ာက္ထားေျဖၾကားခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ဤသုတ္ေတာ္လာ ဓမၼေဒသနာေတာ္အရ ေသသူကုိ ရည္စူးကာ ကုသုိလ္လုပ္၍ အမွ်ေပးေဝၾကသည့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ား၏ အစဥ္အလာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ားသည္ ဗုဒၶအလုိေတာ္က် ျပဳလုပ္ၾကသည့္ အလုပ္မ်ားျဖစ္ၿပီး အမွန္ပင္ ေသသူအတြက္ အစြမ္းထက္ေစသည့္ ရည္စူးကုသုိလ္မ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္၏။ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အစြမ္းသည္ အခါအခြင့္သင့္သည့္အခါ တိရစၧာန္ဘဝ ေရာက္သည့္တုိင္ေအာင္ပင္ ေကာင္းျမတ္သည့္ အက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစတတ္သျဖင့္ မျဖစ္မေန ျပဳလုပ္သင့္ေၾကာင္း မွတ္သားနာယူႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္၏။ ကုသုိလ္လုပ္၍ အမွ်ေဝျခင္းအားျဖင့္ ေသသူလည္း အက်ိဳးျဖစ္ေစသကဲ့သုိ႔ ရွင္သူကုိလည္း အက်ိဳးျဖစ္ေစသည္မွာ အထင္အရွားပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေသသူရွင္သူ ထုိထုိသူတုိ႔၏ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ိဳး ပြားတုိးေစရန္ ရည္စိတ္သန္သူမ်ား အေနျဖင့္ ေသသူအတြက္ ရည္စူး၍ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ျပဳလုပ္သင့္ၾကသကဲ့သုိ႔ ရွင္ေနသည့္ မိမိတုိ႔အတြက္လည္း ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္ၾကရမည္ ျဖစ္ပါေၾကာင္း အသိေပးစကားပါးရင္း မေသခင္ယခု အစြမ္းစုသည့္ အေနျဖင့္ ကုသုိလ္အစုကုိ အားျပဳကာ ျပဳလုပ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါသည္။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၂၂)...

ေမာင္ရင္ေလာင္းနဲ႔ နတ္ျပျခင္း
ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာျပည္မွာ ေႏြရာသီ ေက်ာင္းပိတ္ရက္ ေရာက္လာၿပီဆုိရင္ ၿမိဳ႕လည္းၿမိဳ႕အေလ်ာက္ ေတာလည္းေတာအေလ်ာက္ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြေတြနဲ႔ စည္ကားေနေလ့ရွိပါတယ္။ ကားနဲ႔တစ္မ်ိဳး၊ ဆင္ေတြျမင္းေတြနဲ႔တစ္ဖုံ၊ လွည္းနဲ႔တစ္လွည့္၊ လူနဲ႔တစ္ထမ္း စီတန္းကာ လွည့္လည္ေလ့ရွိၾကတဲ့ ရွင္ေလာင္းလွည့္ပဲြမွာ ဘုရားေက်ာင္းကန္အနားသြားၿပီး ဘုရားကုိပတ္လုိ႔ နတ္စဥ္ရွာကာ ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ နတ္ျပၾကတဲ့ အလုပ္ကလည္း အဟုတ္ကုိျဖစ္ၿပီး အ႐ႈတ္ေတြနဲ႔ ညစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္ကဘယ္လုိ စလုိက္တယ္မသိတဲ့ ဒီရွင္ေလာင္း နတ္ျပတဲ့ ကိစၥဟာ အေတာ့္ကုိအ႐ုိးစဲြေနၿပီး ကန္ေတာ့ပဲြကုိစီနဲ႔ မျပမျဖစ္ဘဲ တန္းတန္းစဲြကာ အလဲြႀကီး လဲြေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ျပရတာလဲလုိ႔ေမးရင္ မေသခ်ာတဲ့ အေျဖေတြနဲ႔ နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ပါလုိ႔လည္း ေျပာတတ္ၾကပါေသးတယ္။ ဘယ္နတ္က ဘယ္ဟာကုိ ကုိင္မွာလဲလုိ႔ ေမးေတာ့ အရွင္ဘုရားကလည္း ရွာရွာေဖြေဖြ ေမးေနျပန္ပါၿပီဆုိၿပီး မသိမသာ ေရွာင္ထြက္သြားတာေတြလည္း ခဏခဏႀကဳံေနရတတ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ လဲြေနတာကေတာ့ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ရွင္ျပဳရဟန္းခံေတြကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ရဟန္းေလာင္း ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ ရွင္ဘုရင္လုိ၊ အိမ္ေရွ႕မင္းသားေလးေတြလုိ ျပင္ဆင္ၿပီး ျမင္းေတြဆင္းေတြ၊ ၿမိဳ႕ေတြမွာဆုိ ကားေတြနဲ႔ လွည့္လည္တဲ့ အစဥ္အလာေတြဟာ ဘုရားအေလာင္း ေတာထြက္တဲ့ ပုံစံကုိ အတုယူၿပီး လုိက္လုပ္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေျဖမယ္ဆုိရင္ ေျဖလုိ႔ရပါေသးတယ္။ ဒါလည္းပဲ မလုိအပ္လွတဲ့ အပုိအလုပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရဟန္းခံတဲ့ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ရဟန္းအျဖစ္ကုိ အမွန္အကန္ ရရွိဖုိ႔အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ပါ။ က်န္တာေတြက ပကာသနနဲ႔ ခ်ဲ႕ထြင္မႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တာက အဲဒီလုိပဲြေတြမွာ ဘာမဆုိင္ညာမဆုိင္ ကန္ေတာ့ပဲြကုိင္ၿပီး ရဟန္းေလာင္း၊ ကုိရင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္စဥ္ေရွ႕သြားၿပီး ျပတာကေတာ့ တကယ့္ကုိ သဘာဝမက်တဲ့ လဲြေခ်ာ္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကုိင္မွာဆုိလုိး နတ္ကုိမကုိင္ေအာင္ သြားျပရေအာင္လည္း မေကာင္းတာ လုပ္တာမွမဟုတ္ဘဲ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့အေပၚမွာ ဘာမ်ားေၾကာက္စရာ လုိေသးလုိ႔လဲေပါ့။ ဒါမွနတ္ကုိင္တယ္ဆုိရင္ ဒီနတ္ဟာ နတ္အစစ္မဟုတ္တဲ့ နတ္ဆုိးနတ္ညစ္ပဲ ျဖစ္မွာပါ။ တကယ္ေတာ့ ေၾကာက္တယ္ဆုိတာ မဟုတ္တာလုပ္တဲ့သူမွ အရာရာကုိ ေၾကာက္ေနရၿပီး ဟုိအားကုိးဒီအားကုိးလုပ္ရတာပါ။ ေကာင္းတာလုပ္တဲ့ သူေတြအတြက္ ဒါေတြက မလုိပါဘူး။ ေကာင္းမႈက ေစာင့္ေရွာက္ၿပီးသားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ျပလုိ႔ နတ္ကေစာင့္ေရွာက္ေပးႏုိင္မွာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ သူတုိ႔ကုိယ္တုိင္ေတာင္မွ သူမ်ားကုိ အမွီျပဳၿပီး ဟိုအပင္မီွေနရ၊ ဒီအပင္မွာမွီေနရ စသျဖင့္ ေနေနရတာ ဘယ္လုိလုပ္ ေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္မွာလည္းေပါ့။

တကယ္ေတာ့ ကိစၥတစ္ခုဟာ အေၾကာင္းမရွိဘဲ ဘာအက်ိဳးမွ ျဖစ္လာစရာ မရွိပါဘူး။ နတ္ကုိင္မွာ တကယ္ေၾကာက္ရင္ ကုိယ့္အလုပ္ကုိယ္ ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ နယ္ဘက္က အျဖစ္အပ်က္ေလးတစ္ခုကုိ သတိရမိပါတယ္။ နယ္က ရွင္ျပဳပဲြတစ္ခုမွာ အဲဒီလုိ ေမာင္းရင္ေလာင္းလွည့္ၿပီး နတ္ကုိင္မွာဆုိးလုိ႔ နတ္ကုိသြားျပကာ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ေရာက္ခါနီး ရွင္းေလာင္းဖြက္ၾကတုန္း အဖြက္ခံရတဲ့ ေမာင္ရင္ေလာင္းေလး တစ္ေယာက္ ေသသြားခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္နဲ႔ ႀကဳံခဲ့ရဖူးပါတယ္။ ျဖစ္ပုံက နတ္ျပၿပီးအျပန္မွာ ခပ္ငယ္ငယ္ ေမာင္ရင္ေလာင္းကုိ ထမ္းလာတဲ့ လူငယ္တစ္ခ်ိဳ႕က အဲဒီရွင္ေလာင္းကုိ ထမ္းၿပီး အိမ္တစ္အိမ္ရဲ႕ ရာဝင္အုိးႀကီးထဲမွာ ထည့္ကာ အေပၚက အေလးအပန္ေတြနဲ႔ပိတ္ၿပီး အလွဴရွင္ေတြဆီ မုန္႔ဖုိးေတာင္းဖုိ႔ သြားရာက အျပန္မွာ စင္းအုိးႀကီးကုိ ဖြင့္ၾကည့္ေတာ့ ကေလးက အသက္မြန္းၿပီး ေသေနတာကုိ ေတြ႕ရေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမွာ မိဘေတြေရာ အလွဴရွင္ေတြပါ ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္ၾကတဲ့ အျဖစ္အပ်က္တစ္ခု လက္ေတြ႕ႀကဳံခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေလးေသရတာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ေပမယ့္ ကပ္ၿပီးေျပာေၾကးဆုိရင္ နတ္ေတြကုိေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ နတ္ျပၿပီးမွ ဒီကိစၥ ျဖစ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ကဘာလုိ႔ မေစာင့္ေရွာက္တာလဲေပါ့။ မကုိင္ေအာင္၊ မေႏွာက္ယွက္ေအာင္ သူ႔ကုိ ျပထားေပးရဲ႕သားနဲ႔ ဘာလုိ႔ မကာကြယ္တာလဲေပါ့။ ေမးမယ္ဆုိရင္ ေမးစရာေတြ အမ်ားႀကီးပါပဲ။

ေျပာခ်င္တာကာ ရွင္ေလာင္းနတ္ျပတဲ့ ကိစၥက ရဟန္းခံ ရွင္ျပဳပဲြနဲ႔ ဘာမွမသက္ဆုိင္တဲ့ ကိစၥဆုိတာကုိ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားလက္ထက္ သားေတာ္ရာဟုလာကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက၊ ရွင္သာရိပုတၱရာရဲ႕ ညီေတာ္ ရွင္ေရဝတေလးကုိ ကုိရင္ဝတ္ေပးတုန္းက ဘာမွရွင္ေလာင္းလွည့္တာ၊ နတ္ျပတာေတြ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေခၚသြားၿပီး ဆံခ်သကၤန္းေတာင္းေစၿပီး ဥပဇၥ်ာယ္ယူေစကာ ရွင္သာမေဏ သီလေတြကုိေပးလုိ႔ ရွင္အျဖစ္ ခ်ီးေျမႇာက္ခဲ့တာေတြပဲ ရွိခဲ့ပါတယ္။ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္က ရွင္ျဖစ္ဖုိ႔၊ ကုသုိလ္ရဖုိ႔စတာေတြက အဓိကပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ က်န္တာေတြက အပုိေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကုိ ဒီေန႔ေခတ္ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြက ပုံႀကီးခ်ဲ႕ၿပီး ရွင္ျပဳအလွဴလုပ္မွာကုိပဲ ဟုိဆရာ၊ ဒီဆရာဆီသြားၿပီး ဟုိရက္ဒီရက္ ေရြးရတာနဲ႔၊ ဟုိျပဒီျပ လုပ္ရတာနဲ႔ မလုိအပ္တာေတြမွာ ေငြကုန္လူပန္းေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိက တရားနာရမယ့္အခ်ိန္က်ေတာ့ ပင္ပန္းၿပီး တရားမနာႏုိင္ဘဲ တရားပဲြမွာ ငုိက္ကုန္ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ တစ္လဲြဆံပင္ေကာင္းၿပီး မလုိအပ္တာေတြမွာ ခ်ဲ႕ထြင္ၾကတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာေတြရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ရဟန္းေလာင္း၊ ရွင္ေလာင္းေတြကုိ နတ္ျပတဲ့ ကိစၥဟာလည္း မလုိအပ္တဲ့၊ အဓိပၸါယ္မရွိတဲ့ အလဲြတစ္ခုလုိ ေပၚေပၚထင္ထင္ ျဖစ္လာေနတဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြမ်ိဳးေတြကုိ ေရွာင္ၾကဥ္ၿပီး ရဟန္းခံရျခင္း၊ ရွင္ျပဳရျခင္းရဲ႕ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ေလာက္ပဲ အႏွစ္သာရရွိရွိ လုပ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း မလုိအပ္တဲ့ ကန္ေတာ့ပဲြထုိးတာတုိ႔၊ နတ္ျပတာတုိ႔ စတာေတြကုိ မလုပ္မိေအာင္ သတိျပဳဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ တင္ျပရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိအလဲြေတြကုိ ဆင္ျခင္ၿပီး ေနာက္ေနာင္ မိမိတုိ႔ရဲ႕ သားသမီးေတြကုိ သာသနာ့ေဘာင္ကုိ သြပ္သြင္းတဲ့အခါမွာ ရွင္သာမေဏျဖစ္ဖုိ႔၊ ရဟန္းျဖစ္ဖုိ႔ အဓိကနဲ႔ အဲဒီရွင္သာမေဏဘဝ၊ ရဟန္းဘဝမွာ အမွန္တကယ္ ကုသုိလ္ရေစဖုိ႔ စတာေတြကုိသာ ေရွး႐ႈေဆာင္ရြက္ၾကဖုိ႔ မလုိအပ္တဲ့အရာေတြမွာ မေရာင္ရာဆီမလူးၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားနဲ႔ ထပ္မံၿပီး အသိေပးတုိက္တြန္း လုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေမးလ္ထဲက အေမးမ်ား (၄)

မဂၤလာပါ အရွင္ဘုရား
တပည့္ေတာ္အေနနဲ႔ အရွင္ဘုရားရဲ႕ ေရးသားလမ္းညႊန္ခ်က္ေတြကို ဖတ္ရႈမိၿပီး ႏွစ္သက္ သေဘာက်မိပါတယ္ဘုရား။ အရွင္ဘုရား ေရးသားထားသမွ်ထဲမွာ ေမးလ္ထဲက အေမးအေျဖမ်ားဆုိတာလည္း ပါ၀င္တာေတြ႕ရလုိ႔ တပည့္ေတာ္လဲ သိခ်င္တာကို ေမးလုိက္ရပါတယ္ဘုရား။ နယ္ေ၀းေရာက္ေနသူ တစ္ဦးျဖစ္ေနတာမုိ႔ ဖုန္းဆက္ၿပီး ရုိေသစြာ ေလွ်ာက္ထားေမးျမန္းႏုိင္ျခင္း မရွိတာကို ခြင့္လႊတ္နားလည္ေပးဖို႕ ေလွ်ာက္ထားအပ္ပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္ေမးခ်င္တာက
"ဘုရားရွင္ရဲ႕ ၾကင္ယာေဖာ္ဟာ ဘုရားေလာင္းရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဆည္းေနဆဲ ဘ၀အဆက္ဆက္မွာေရာ ၾကင္ယာေဖာ္ ေတြအျဖစ္ ကူညီပံ့ပုိး ေပးခဲ့ၾကပါသလား ဘုရား။ ဘ၀အဆက္ဆက္ ၾကင္ဖက္အျဖစ္ ဆုပန္လုိ႔ (သို႔မဟုတ္) လုိက္နာက်င့္ၾကံ အားထုတ္လို႔ေရာ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလား ဘုရား။ ဘယ္လုိနည္းလမ္းေတြနဲ႔ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ ဘ၀အဆက္ဆက္ ၾကင္ယာဖက္ေတြ ျဖစ္ႏုိင္ၾကပါသလဲ ဘုရား"

ရုိေသေလးစားစြာျဖင့္ ရွိခုိးဦးခုိက္လွ်က္
တပည့္ေတာ္
ကုိသန္႔ (ေခတၱ - ေမာ္စကုိ)

ေျဖ။ မဂၤလာပါ။ ဒကာ ကုိသန္႔။ အေမးရွိလာလုိ႔ အေျဖညႇိတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေျဖၾကည့္ေပးပါမယ္။ အခု ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ေဂါတမ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ေဂါတမဘုရားအေလာင္း သိဒၶတၱမင္းသားရဲ႕ ၾကင္ယာေတာ္ ယေသာဓရာ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးဟာ ဘုရားအေလာင္း ပါရမီျဖည့္စဥ္ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာ ၾကင္ယာေတာ္အျဖစ္ အတူျဖစ္ခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကင္ဖက္အျဖစ္လုိ႔ ဆုိတာထက္ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ အခုေနာက္ဆုံး ဘဝအထိ အတူတူ ရွိခဲ့ၾကတာလုိ႔ ဆုိရင္ပုိမွန္ပါလိမ့္မယ္။ ဘုရားရွင္နဲ႔ ယေသာဓရာတုိ႔ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ စတင္ခဲ့တဲ့ အခ်ိန္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းေလာက္ ကတည္းက စခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ေဂါတမျဖစ္စြာဘုရား ျဖစ္ေတာ္မူလာမယ့္ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ဟာ ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရား ၾကြေတာ္မူလာမယ့္ လမ္းခရီးမွာ ကုိယ္ကုိတံတားခင္းၿပီး ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္နဲ႔ ေနာက္ပါသံဃာေတာ္မ်ား နင္းေလ်ာက္သြားဖုိ႔ အလွဴလုပ္ရင္း ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရား အထံေတာ္ေမွာက္မွာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ခဲ့ေပမယ့္ သတၱဝါ ေဝေနယ်ေတြကုိ ကယ္လုိတဲ့ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဘုရားဆုပန္ဖုိ႔ ဆုံးျဖတ္ၿပီး ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ဖုိ႔ အစျပဳခဲ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီအခ်ိန္မွာ ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားကုိ ဖူးေျမာ္ၾကည္ညိဳ ႀကိဳဆုိဖုိ႔ ေရာက္လာၾကတဲ့ ရမၼာဝတီ ၿမိဳ႕သူၿမိဳ႕သားေတြနဲ႔ အတူ သုမိတၱာလုိ႔ေခၚတဲ့ ပုေဏၰးမ အမ်ိဳးသမီးငယ္ တစ္ေယာက္လည္း ပါဝင္ခဲ့ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးငယ္ဟာ ဘုရားေလာင္း သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ရဲ႕ ဘုရားဆုပန္တဲ့ အျဖစ္ကုိ ၾကည့္ၿပီး ထုိရွင္ရေသ့နဲ႔အတူ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ နိဗၺာန္ကုိ ကူးေျမာက္ႏုိင္ဖုိ႔ ဒီပကၤရာ ဘုရားရွင္ထံမွာ ဆုပန္ၿပီး ဗ်ာဒိတ္ခံယူခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဒီပကၤရာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္က ဒီဘဒၵကမၻာမွာ သုေမဓာ ရွင္ရေသ့ဟာ ေဂါမျမတ္စြာအေနျဖင့္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူမည့္အေၾကာင္း၊ သုမိတၱာ အမ်ိဳးေကာင္းသမီးဟာ ယေသာဓရာ အေနနဲ႔ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ နိဗၺာန္ကုိ ဝင္စံမည့္အေၾကာင္း ဗ်ာဒိတ္စကားကုိ မိန္႔ၾကားေတာ္မူခဲ့ပါတယ္။ ဆုႀကီးပန္တဲ့ ပါရမီရွင္ေတြ အေနနဲ႔ ဘုရားတစ္ဆူဆူထံမွာ ဗ်ာဒိတ္စကား ခံယူၿပီးၿပီဆုိရင္ အဲဒီဆုပန္မႈဟာ မေျပာင္းလဲ မပ်က္ဆီးေတာ့ပဲ ဘဝအဆက္ဆက္ ဒါနစတဲ့ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ကာ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္အထိ အေရာက္လွမ္းႏုိင္ခဲ့ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယခုဘုရားရွင္ရဲ႕ သာသနာေတာ္မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဖက္ ယေသာဓရာဟာ ဘုရားရွင္နဲ႔အတူ ဘဝဆက္တုိင္း အတူတူ ပါရမီျဖည့္ဖက္အျဖစ္ ရွိေနခဲ့တာလုိ႔ ဆုိရတာျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား လူတစ္ေယာက္ဟာ တစ္ဘဝၿပီး တစ္ဘဝအတူတကြ ရွိႏုိင္ဖုိ႔ဆုိတာ ျဖစ္ႏုိင္ပါ့မလားလုိ႔ စဥ္းစားစရာ ရွိပါတယ္။ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္က အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ပုညာဘိသႏၶ၀ဂ္၊ ပဌမ သမဇီ၀ိသုတ္မွာ “သတၱဝါမ်ား အေနနဲ႔ ဒီဘဝမွစၿပီး ဘဝသံသရာ ခရီးအတူနီးကာ ေလွ်ာက္လွမ္းလုိပါလွ်င္ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး တူမွ်တဲ့ သဒၶါ၊ တူမွ်တဲ့ သီလ၊ တူမွ်တဲ့ ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းမႈ စာဂ၊ တူမွ်တဲ့ အသိဉာဏ္ပညာ ရွိၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဲဒီလုိ သဒၶါ၊ သီလ၊ စာဂ၊ ပညာ တူညီၾကပါက ေနာင္ဘဝသံသရာတြင္ အတူျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း” စသျဖင့္ မိန္႔ေတာ္မူထားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ဒီအဖြင့္ေတြအရ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ပါရမီျဖည့္ဖက္ ယေသာဓရာ အေနျဖင့္လည္း ဘုရားရွင္နဲ႔အတူ တူညီတဲ့စိတ္ထား၊ တူညီတဲ့ သဒၶါတရားစတာေတြနဲ႔ သဒၶါသီလစာဂပညာ တရားမ်ား လက္ကုိင္ထားကာ ဒါန၊သီလစတဲ့ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ ျဖည့္က်င့္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ ပါရမီျဖည့္က်င့္ရာ ကာလတစ္ေလွ်ာက္လုံး အတူတူ ျဖစ္ခဲ့ၾကတယ္ဆုိတာ သိမွတ္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိပဲ ဘဝအဆက္ဆက္ ၾကင္ဖက္အျဖစ္ သံသရာအဆုံးတုိင္ ေလွ်ာက္လွမ္းလုိသူမ်ားဟာလည္း တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဒီလုိတူမွ်ရမယ့္ တရားမ်ားနဲ႔ ညီမွ်ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္လွ်င္ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္ဆုိတာ အေမးၾကည့္၍ အေျဖညႇိေပးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား