မရွိမေကာင္း၊ ရွိမေကာင္း (သုိ႔) မရွိမေကာင္း ရွိမွေကာင္း…

စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ၊ ရာထူးဌာနႏၲရေတြ၊ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းဝတၳဳေတြဟာ လူေတြအတြက္ လုိအပ္တဲ့ အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ရွိထားရင္ေကာင္းသလုိ အသုံးလည္းတည့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခါတေလ ဒီအရာေတြေၾကာင့္ပဲ လူေတြမွာ မေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ေပၚေနၿပီး ဒုကၡေတြ ထပ္တုိးေနတာေတြလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ပစၥည္းဥစၥာေတြဆုိတာ ရွိထားရင္ ဘဝမွာ ေနရထုိင္ရာတာ သက္ေသာင့္သက္သာ ရွိတတ္ေပမယ့္ ရွိလာရင္လည္း ရွိတဲ့အေလ်ာက္ ပူရပင္ရ၊ စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾက ေနရတတ္ျပန္ပါတယ္။ သိပၸံပညာမ်ား တုိးတက္လာတာနဲ႔အမွ် အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းဝတၳဳေတြကလည္း တစ္မ်ိဳးၿပီးတစ္မ်ိဳး ဆန္းသစ္ျဖစ္ေပၚလာေနတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ ဒီအသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းေတြ၊ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြဟာ လုိအပ္လာတဲ့အျပင္ ရွိထားရင္လည္း ေကာင္းတဲ့အရာေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ အဲဒီရွိလာတာေတြရဲ႕ ေနာက္ကြယ္မွာ မရွိတာက ပုိေကာင္းတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ လက္ခံလာၾကတာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိေနျပန္ပါတယ္။ မရွိတာမေကာင္းေပမယ့္ ရွိရင္လည္း မေကာင္းဘူးလုိ႔ ဆုိလာသူေတြလည္း တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာေနပါတယ္။

တစ္ခါက သိပ္မရွိရာကေန အရမ္းရွိလာတဲ့ ဒကာမႀကီးတစ္ေယာက္နဲ႔ ဟိုစပ္ဒီစပ္ စကားေျပာရင္း ဘုန္းဘုန္းက ဒကာမႀကီးကုိ “ဒကာမႀကီး အေနနဲ႔ မရွိရာကေန ရွိလာေတာ့ ဘာေတြထူးျခားသြားသလဲ၊ ဘာေတြရၿပီး ဘာေတြဆုံး႐ႈံးသြားသလဲ” စသျဖင့္ ေမးၾကည့္ေတာ့ ဒကာမႀကီးက “ေကာင္းတာေတြလည္း ရွိတယ္၊ မေကာင္းတာေတြလည္း ရွိပါတယ္ဘုရား၊ ေကာင္းတာက ရွိလာတဲ့အတြက္ တပည့္ေတာ္ လုပ္ခ်င္တဲ့ အလုပ္ေတြ၊ တပည့္ေတာ္ လုပ္ခ်င္တဲ့ အလွဴေတြ လုပ္ခြင့္ရတယ္၊ လူ႔ဘဝမွာ သက္ေသာင့္သက္သာ ေနရတယ္ဘုရား၊ မေကာင္းတာကေတာ့ တပည့္ေတာ္မွာ ဒီရွိလာတဲ့အရာေတြ အေပၚမွာ ေပ်ာက္ပ်က္သြားမွာ၊ ကုန္ဆုံးသြားမွာ ပုိၿပီးစုိးရိမ္ေၾကာက္ရံြ႕လာတာပဲ ဘုရား၊ ၿပီးေတာ့ ပုိၿပီးသိသိသာသာ ျဖစ္လာတာက တပည့္ေတာ္ အရင္ကထက္ လုိခ်င္တဲ့ေလာဘေတြ မ်ားလာတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ အရင္ကဆုိ အတုိင္းအတာ တစ္ခုေလာက္ ရလာရင္ကုိပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေက်နပ္ႏွစ္သိမ့္ႏုိင္ေပမယ့္ အခုေတာ့ နည္းနည္းေလးဆုိရင္ ရတယ္လုိ႔ကုိ မထင္ေတာ့ဘဲ အခ်ီႀကီးေတြမွပဲ လုိခ်င္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား၊ ခပ္ၾကြားၾကြားေလး ေျပာရရင္ေတာ့ ေလာဘအေသးစားေလးေတြကုိ ပယ္လာတဲ့ သေဘာမ်ားလားလုိ႔ေတာင္ ထင္မိပါတယ္၊ အမွန္ေတာ့ ေလာဘအေသးစားကုိ ပယ္တာမဟုတ္ဘဲ နည္းရင္မလုိခ်င္တဲ့ ေလာဘအႀကီးစားႀကီးကုိ ပုိင္ဆုိင္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္၊ အဆုိးဆုံးက တပည့္ေတာ္ ရရွိလာတဲ့ အရာေတြအေပၚမွာ သံေယာဇဥ္တရားေတြနဲ႔ ဘယ္ေတာ့ပ်က္ပ်က္သြားမလဲဆုိတဲ့ စုိးရိမ္မႈနဲ႔ အၿမဲတမ္း ေၾကာင့္က်ပူပန္ ေနရတာပါပဲဘုရား၊ တပည့္ေတာ္ အခုတျဖည္းျဖည္း သေဘာေပါက္လာတာက စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ ရာထူးဌာနႏၲရေတြဟာ မရွိတာထက္၊ ရွိတာကပုိၿပီး ပူပန္ေၾကာင့္က် စိုးရိမ္ရတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ဘုရား” စသျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားသြားပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဒကာမႀကီး ေျပာသြားသလုိပါပဲ။ လူေတြရဲ႕ ေလာဘဆုိတာကလည္း သိတဲ့အတုိင္း ရွိၿပီးရင္းရွိခ်င္၊ ရၿပီးရင္း ရခ်င္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အရမ္းခ်မ္းသာေနတဲ့ သူေတြကုိ သြားေမးၾကည့္ ေနာက္ထပ္ဒီထက္ပုိၿပီး ခ်မ္းသာခ်င္ေသးလား၊ ဒီထက္ပုိၿပီး ရခ်င္ရွိခ်င္ေသးလားဆုိရင္ ခ်မ္းသာခ်င္တယ္၊ ရခ်င္ရွိခ်င္တယ္လုိ႔ပဲေျဖမွာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လုိခ်င္တဲ့ အတုိင္းအတာကုိ ရလာေတာ့လည္း ေက်နပ္သြားလား၊ စိတ္ခ်မ္းသာသြားလားဆုိေတာ့ မေက်နပ္ျပန္၊ စိတ္မခ်မ္းသာျပန္ဘူး ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ မေက်နပ္တာက လုိခ်င္မႈေတြက ရပ္မသြားလုိ႔ပဲျဖစ္ၿပီး ရလာတဲ့အေပၚမွာ စိတ္မခ်မ္းသာတာကေတာ့ ရွိလာတာနဲ႔အမွ် စုိးရိမ္ပူပန္မႈေတြက ပုိမ်ားလာလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ မရွိေတာ့လည္း ရွိခ်င္၊ ရွိလာျပန္ေတာ့လည္း ထပ္ရွိခ်င္၊ ထပ္ရွိလာတာနဲ႔အမွ် ထပ္ပူပင္တာေတြပဲ အျဖစ္မ်ားေနတဲ့အတြက္ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာ အျဖာျဖာေတြဟာ မရွိရင္လည္းမေကာင္း၊ ရွိရင္လည္းမေကာင္းဘူးဆုိတာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ပုထုဇဥ္သဘာဝ လုိခ်င္ရခ်င္ ရွိခ်င္ေနတာေတြကေတာ့ ရွိေနၾကမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ ေလာဘဆုိတာက ရဟႏၲာျဖစ္မွပဲ အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္ႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲဒီလုိခ်င္တပ္မက္မႈကုိ ကုိယ္ကအတုိင္းအတုိင္ တစ္ခုနဲ႔ ကန္႔သတ္ထားႏုိင္ေအာင္ေတာ့ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာဘကုိ အကန္႔ေလးနဲ႔ ထားေပးဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ ရၿပီးရင္းရခ်င္၊ ရွိၿပီးရင္ ရွိခ်င္ရာက အဲဒီေလာဘရဲ႕ သားေကာင္ျဖစ္လာၿပီး ဘယ္သူေသေသ ငေတမာၿပီးေရာဆုိတဲ့ မတရားလိုခ်င္တဲ့ ဝိသမေလာဘေတြအထိ ျဖစ္လာကာ ဒီဝိသမေလာဘက ကုိယ့္ကုိဒီဘဝမွာေကာ သံသရာမွာပါ ဒုကၡျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ မတရားလုိခ်င္တဲ့ ဝိသမေလာဘ ဦးစီးလာရင္ အမွားအမွန္ကုိလည္း မခဲြျခားတတ္ေတာ့တဲ့အျပင္ ကုသုိလ္တရားေတြနဲ႔လည္း လဲြလာတတ္ကာ ရရွိလာတဲ့ အေပၚမွာလည္း ေရာင့္ရဲတင္းတိမ္ျခင္းမရွိ၊ ရရွိလာတာေတြ အေပၚမွာလည္း စုိးရိမ္ပူပန္ ေၾကာင့္က်မႈေတြအထိ ျဖစ္လာတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒီလုိ ျဖစ္လာၿပီဆုိရင္ လူဟာ လူစိတ္ေပ်ာက္ကာ လူ႔က်င့္ဝတ္ပါ မရွိဘဲ ျဖစ္လာတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီလုိ မျဖစ္ဖုိ႔ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ ေလာဘကုိ အကန္႔တစ္ခုနဲ႔ ထိန္းၾကဖုိ႔ သတိေပးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား ေလာကမွာ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရာထူးဌာနႏၲရေတြဆုိတာ မရွိလည္းမေကာင္း၊ ရွိလည္းမေကာင္းတဲ့ အရာေတြဆုိတာ အမွန္ျဖစ္ေပမယ့္ ေလာကမွာ မရွိရင္မေကာင္း ရွိမွကုိေကာင္းတဲ့ အရာေတြ ရွိေနတယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ကလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။ မရွိရင္မျဖစ္ ရွိမွကုိ ျဖစ္ရမွာျဖစ္သလုိ ရွိလာတာနဲ႔အမွ် ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ ပုိမုိျဖစ္ေစတဲ့ အရာေတြကလည္း ရွိေနတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီအရာေတြကေတာ့ ကုသုိလ္တရားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ေတာ့ ကုိယ္က်င့္သီလေပါ့။ ကုိယ္က်င့္သီလဟာ သတၱဝါေတြအတြက္ မရွိရင္ ေကာင္းကုိမေကာင္းတဲ့ အရာပဲျဖစ္ၿပီး ရွိထားရင္ေတာ့ ရွိထားသေလာက္ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလမရွိရင္ ပစၥဳပၸန္မွာလည္း ေကာင္းမွာမဟုတ္သလုိ သံသရာမွာလည္း ေကာင္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ သီလရွိထားလုိ႔ကေတာ့ ဒီဘဝေနာင္ဘဝမွ ေနာက္ဆုံး နိဗၺာန္အထိကုိ ေကာင္းေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကမွာ မရွိရင္ မေကာင္း၊ ရွိမွကုိ ေကာင္းတဲ့အရာဟာ ကုသုိလ္တရား၊ အထူးသျဖင့္ သီလတရားပဲလုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာျဖစ္လုိ႔ သီလတရားဟာ ရွိထားရင္အေကာင္းဆုံးလုိ႔ ဆုိရတာလဲဆုိေတာ့ သီလရွိေနတဲ့သူေတြဟာ ျဖစ္ရာဘဝတုိင္းမွာ အရာရာ ေကာင္းေနၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလရွိထားရင္ ရွိထားတာနဲ႔အမွ် ဒီဘဝမွာလည္း ေကာင္းေနမွာျဖစ္ၿပီး ေနာင္ဘဝ သံသရာမွသည္ နိဗၺာန္အထိေအာင္ ေကာင္းေနၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶစာေပ အဖြင့္ေတြအရ သီလရွိထားတဲ့သူေတြဟာ
၁။ ေကာင္းသတင္းနဲ႔ အသက္ရွင္ေနရျခင္း
၂။ မေမ့မေလ်ာ့ျခင္းဆုိတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့ပ်က္စီးမႈ မရွိျခင္း
၃။ ဘယ္လုိပရိတ္သတ္ထဲမဆုိ ရဲရဲဝ့ံဝ့ံ ဝင္ေရာက္ေနထုိင္ သြားလာႏုိင္ျခင္း
၄။ ေသခါနီးကာလမွာ ေတြေဝၿငီးျငဴျခင္းမရွိဘဲ ေသရျခင္း
၅။ ေသၿပီးေနာက္မွာလည္း အပါယ္ေလးပါးမွလြတ္ကာ သုဂတိဘုံဝမွာ ျဖစ္ရျခင္း
ဆုိတဲ့ အက်ိဳးတရား ငါးမ်ိဳးကုိ ခံစားရမွာျဖစ္ေၾကာင္း နားလည္မွတ္သား ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီလုိ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ေကာင္းက်ိဳးေတြကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္က်င့္သီလဟာ မရွိရင္ မေကာင္းဘဲ ရွိထားရင္၊ ေစာင့္ထိန္းထားရင္ေတာ့ ရွိထားသမွ်၊ ေစာင့္ထိန္းထားသမွ် ေကာင္းေနမွာပဲလုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ေလာကလူသားမ်ား ေတာင့္တေလ့ရွိ၊ လုိခ်င္တပ္မက္မႈ ရွိေလ့ရွိၾကတဲ့ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြဆုိတာ အတုိင္းအတာ တစ္ခုအေနျဖင့္ ရွိထားရင္ ေကာင္းေပမယ့္ အတုိင္းအတာကုိ ေက်ာ္လြန္တဲ့အထိ ျဖစ္လာခဲ့ရင္ ရွိတာထက္၊ မရွိတာကမွ ပုိေကာင္းေနတဲ့ သေဘာရွိတတ္ၿပီး မရွိလုိ႔ပူရတာထက္ ရွိလုိ႔ပူရတာက ပုိၿပီးပင္ပန္းမႈကုိ ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္ ဒီအရာေတြဟာ မရွိမေကာင္း၊ ရွိမေကာင္းတဲ့ အရာေတြပဲလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူနဲ႔ဆန္႔က်င္ဘက္ျဖစ္တဲ့ ကုသုိလ္တရား၊ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ တရားေတြကေတာ့ မရွိရင္မေကာင္း၊ ရွိထားမွကုိ ေကာင္းတ့ဲအရာေတြ ျဖစ္ေနၿပီး အထူးသျဖင့္ သီလတရားကေတာ့ မရွိမျဖစ္ ရွိကုိရွိရမယ့္၊ ရွိထားရင္ ရွိထားတာနဲ႔အမွ် အေကာင္းေတြကုိ ျဖစ္ေစမယ့္ အစစ္အမွန္ သဘာဝဓမၼပဲ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

စည္းစိမ္ဥစၥာ ရထူးဌာနႏၲရေတြဟာ ရွိထားရင္ ေကာင္းတယ္ဆုိတာထက္ အဲဒီအရာေတြ အေပၚမွာ သတိမကပ္ႏုိင္ရင္ ရွိထားတာနဲ႔အမွ် စိုးရိမ္ေၾကာင့္က် ပူပန္ေသာကကုိ ျဖစ္ေစေပမယ့္ ကုိယ္က်င့္သီလစတဲ့ ကုသုိလ္တရားေတြကေတာ့ ရွိထားရင္ ရွိထားသေလာက္ ေသာကကင္းေစ၊ စုိရိမ္ပူပန္မႈကင္းေစ၊ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါခုိင္ၿမဲမႈကုိ ျဖစ္ေစ၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ဘဝအျဖာျဖာမွာ ေကာင္းတာေတြပဲ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့အတြက္ စည္းစိမ္ဥစၥာ ရထူးဌာနႏၲရေတြ ရွိၿပီးရင္ရွိေအာင္ ႀကိဳးစားၾကတာထက္စာရင္ သီလစတဲ့ ကုသုိလ္တရားမ်ား တုိးပြားသထက္ တုိးပြားေအာင္ ႀကိဳးစားတာက အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေလာကလူသားမ်ား အေနနဲ႔ ေလာကမွာ မရွိမေကာင္း ရွိမေကာင္းျဖစ္တဲ့ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြေနာက္ကုိ တေကာက္ေကာက္လုိက္ရင္း ရွိလာတာနဲ႔အမွ် စုိးရိမ္ေၾကာင့္ၾကမႈကုိ ျဖစ္ေစ၊ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ မေကာင္းက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစၾကတာထက္စာရင္ ရွိထားရင္ ရွိထားတာနဲ႔အမွ် ဘဝတုိင္းမွာ အေကာင္းဆုံးကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ ကုိယ့္က်င့္တရား၊ ကုသုိလ္တရားမ်ားေနာက္ကုိ လုိက္ၿပီး ကုိယ့္ဘဝကုိ အဆင့္အျမင့္ဆုံးနဲ႔ အေကာင္းဆုံးကုိ ျဖစ္ေစၾကတာက တဒဂၤခဏမွသည္ နိဗၺာန္အထိ ၾကည့္တတ္တဲ့ အတုိမျပဳ အရွည္႐ႈတဲ့ သေဘာျဖစ္တဲ့အတြက္ မရွိမေကာင္း ရွိမေကာင္းျဖစ္တတ္တဲ့ သူအျဖစ္မွ မရွိရင္မေကာင္း ရွိမွကုိေကာင္းေစတဲ့ သူအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေအာင္ ကုသုိလ္တရားမ်ားကုိသာ ရသမွ် ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အေလးဂ႐ု တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။
အားလုံး မရွိမေကာင္း ရွိမွေကာင္းတဲ့ အရာမ်ားနဲ႔ ျပည့္ေနသူမ်ား ျဖစ္ၾကပါေစ။

Read more »

လုံေအာင္မုိးထား စိတ္၊ အိမ္မ်ား…

“မေကာင္းသျဖင့္ မုိးထားအပ္သည့္ အိမ္ကုိ မုိးေရသည္ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔
ဘာဝနာျဖင့္ ေကာင္းစြာထုံလႊမ္းထားျခင္း မရွိသည့္ စိတ္ကုိ ရာဂသည္ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ႏုိင္၏”
(ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား)

တစ္ခါက ရန္ကုန္မွ တုိက္ႀကီးသုိ႔ တရားေဟာၾကြစဥ္ လမ္းေဘးေက်းရြာမ်ားရွိ ေဆာက္လက္စ၊ မုိးလက္စ အိမ္ေလးမ်ားကုိၾကည့္ကာ အေတြးပြားခဲ့ဖူး၏။ တရားေဟာစဥ္မွာလည္း ထုိအေတြးစေလးမ်ားကုိ ထည့္သြင္းေဟာၾကား ေပးခဲ့ဖူး၏။ ေတြးမိခဲ့သည့္ အေတြးစေလးမ်ားမွာ အိမ္မ်ားအေၾကာင္းပင္ ျဖစ္၏။ အိမ္အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိသည့္အနက္ အခ်ိဳ႕အိမ္မ်ားသည္ ဆင္းရဲလြန္းလွသျဖင့္ အမိုးပင္ လုံၿခဳံေကာင္းမြန္ေအာင္ မတည္ေဆာက္ႏုိင္သည့္ အိမ္မ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ အခ်ိဳ႕အိမ္မ်ားသည္ကား ေကာင္းမြန္ျပည့္စုံ လုံၿခဳံေအာင္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ အိမ္မ်ားျဖစ္ေနသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ထူးျခားခ်က္မွာ မလုံမၿခဳံတည္ေဆာက္ထားသည့္ အိမ္မ်ားသည္ မုိးေလစသည့္ ရာသီဥတုဒဏ္ကုိ အလြယ္တကူ ခံရတတ္ၿပီး လုံၿခဳံေကာင္းမြန္ေအာင္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ အိမ္မ်ားသည္ကား ထုိဒဏ္မ်ားကုိ အကာအကြယ္ ျပဳထားႏုိင္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။

ဘုရားေဟာ တရားေတာ္မ်ားတြင္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အိမ္ႏွင့္တင္စား၍ ဖြင့္ဆုိေဟာထားခ်က္မ်ား အမ်ားအျပားရွိ၏။ အိမ္၏တည္ေဆာက္မႈႏွင့္ ခႏၶာကုိယ္၏ တည္ေဆာက္မႈကုိ ခုိင္းႏိႈင္းထားခ်က္မ်ားလည္း ရွိ၏။ လူတုိ႔ေနရာ အိမ္၏လုံၿခဳံေရးႏွင့္ ခႏၶာကုိယ္၏ လုံၿခဳံေရးကုိ တင္စားထားခ်က္းမ်ားလည္း ရွိ၏။ ထုိဥပမာမ်ားအရ အိပ္၏လုံၿခဳံေရးတြင္ အမုိးသည္လည္း အဓိကက်သည့္ က႑တြင္ ပါဝင္သကဲ့သုိ႔ ႐ုပ္နာမ္မ်ားျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ခႏၶာအိမ္တြင္လည္း စိတ္တည္းဟူေသာ အမုိးသည္ အထူးအေရးပါလွသည္ကုိ သတိျပဳမိၾကမည္ ျဖစ္၏။ အိမ္တြင္အမုိး မလုံသည့္အခါ မုိးေရမုိးေပါက္စသည္မ်ား အလြယ္တကူ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ လာႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ခႏၶာအိမ္ကုိ မုိးကာေပးထားသည့္ စိတ္အမိုး မလုံသည့္ အခါတြင္လည္း ရာဂစသည့္ ကိေလသာ မုိးေရေပါက္မ်ား၏ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ျခင္းကုိ ခံရမည္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မုိးေရမုိးေပါက္မ်ား ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္မႈမွ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ အိမ္ကုိေကာင္းစြာ မုိးထားရန္ လုိအပ္သကဲ့သုိ႔ ရာဂစသည့္ ကိေလသာမ်ား၏ ဝင္ေရာက္ႏွိပ္စက္မႈမ်ားမွ ကာကြယ္ရန္ စိတ္ကုိေကာင္းစြာ မုိးကာထားရန္ လုိအပ္ေၾကာင္းႏွင့္ ထုိစိတ္ကုိ ကိေလသာမ်ားမွ ကာကြယ္ထားရန္မွာလည္း သမထ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာအလုပ္ျဖင့္သာ ကာကြယ္ထားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္းစသည္ျဖင့္ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

မွန္၏။ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏စိတ္သည္ အခ်ိန္ျပည့္ အကုသုိလ္အလုပ္မ်ား၊ မေကာင္းသည့္ အႀကံအစည္ အေတြးမ်ားတြင္ ေပ်ာ္ေမြ႔ေနတတ္သည့္ သေဘာရွိ၏။ အဆင္းအသံအနံ႔ စသည့္ အာ႐ုံမ်ား၏ေနာက္သုိ႔ တေကာက္ေကာက္လုိက္ကာ ႏွစ္သက္လွ်င္လည္း ႏွစ္သက္သည့္အေလ်ာက္၊ မႏွစ္သက္လွ်င္လည္း မႏွစ္သက္သည့္အေလ်ာက္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစသည့္ ကိေလသာ တရားမ်ားသာ အျဖစ္မ်ားေနတတ္ၾက၏။ စိတ္၏သေဘာသည္ သတိတရားျဖင့္ ထိန္းခ်ဳပ္ေနစဥ္ကုိပင္ ကိေလသာမ်ား၏ ေခၚေဆာင္မႈေနာက္သုိ႔ ထပ္ၾကပ္မကြာ လုိက္ေနတတ္သည့္ သေဘာရွိေနၿပီး မထိန္းခ်ဳပ္ဘဲ သတိလက္လြတ္သာ ထားလုိက္မည္ဆုိပါက ပုိလုိ႔သာ ဆုိးလာႏုိင္သည့္ သေဘာရွိေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာရွိမ်ားက စိတ္ကုိကိေလသာ တရားမ်ား၏ ႏွိပ္စက္မႈမွ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ ဘာဝနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။ စိတ္ကုိ ရာဂစသည့္ ကိေလသာရန္မ်ား၏ တုိက္ခုိက္မႈမွ ကာကြယ္ရန္မွာ သမထ၊ ဝိပႆနာ ဟုေခၚသည့္ တရားဘာဝနာ အားထုတ္ျခင္း အလုပ္မွတပါး အျခားမရွိသည္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။ သုိ႔ဆုိေစကာမူ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္း၊ ေမတၱာပုိ႔ရင္း၊ အာနာပါန စီးျဖန္းရင္းကုိပင္ ကိေလသာတရားမ်ား၏ ႏွိပ္စက္မႈက တစ္ခါတရံ ျဖစ္ေပၚေလ့ ရွိတတ္ေသးသျဖင့္ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ စိတ္အစဥ္ကုိ သတိမလြတ္ဘဲ အခ်ိန္ျပည့္ ဘာဝနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနၾကရမည့္ သေဘာရွိ၏။

ကိေလသာ တရားသည္ ပုထုဇဥ္မွန္သမွ်ကုိ အၿမဲႏွိပ္စက္ေနတတ္သည့္ သေဘာရွိ၏။ ကိေလသာတရား ထူေျပာလွသည့္ ဝန္းက်င္အသုိင္းအဝုိင္းျဖစ္သည့္ လူ႔ေလာကတြင္ ရွိေနၾကသည့္ လူသာမန္မ်ား မဆုိထားလင့္ ၿငိမ္းေအးသည့္ အသုိင္းအဝုိင္းဟုဆုိသည့္ သာသနာ့ဝန္ထမ္း ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ပင္ ကိေလသာတရားမ်ား၏ ႏွိပ္စက္မႈေၾကာင့္ တရားအလုပ္ အားမထုတ္ႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေလ့ရွိတတ္၏။ ထုိအခ်က္ကုိ ဘုရားရွင္၏ ညီေတာ္ျဖစ္သည့္ နႏၵရဟန္းက သက္ေသျပလ်က္ရွိ၏။ ညီေတာ္မင္းနန္ေခၚ နႏၵမင္းသားသည္ မဂၤလာေဆာင္မည့္ ေန႔မွာပင္ ဘုရားရွင္၏ ေခၚေဆာင္သြားမႈျဖင့္ ဘုရားေနာက္ေတာ္ပါးမွ ေက်ာင္းေတာ္အထိ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ရၿပီး အစ္ကုိေတာ္ဘုရား၏ ေတာင္းဆုိခ်က္ျဖင့္ မျငင္းသာ မဆန္သာ ရဟန္းဘဝကုိ ေရာက္ရွိလာခဲ့ရသည့္ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးျဖစ္၏။ သာသနာ့ေဘာင္တြင္ ရဟန္းဝတ္ေနခဲ့ရသည့္ အရွင္နႏၵသည္ အစ္ကုိေတာ္ဘုရားကုိ ေၾကာက္ခ်စ္႐ုိေသသျဖင့္သာ ရဟန္းဝတ္ေနခဲ့ရေသာ္လည္း ရဟန္းတရား အားထုတ္မႈတြင္ကား စိတ္ဝင္းစားမႈ မရွိလွေပ၏။ ထုိအရွင္၏ စိတ္ထဲတြင္ အၿမဲမျပတ္ စဲြက်န္ထပ္ေနသည္ကား ဘုရားေနာက္ပါးမွ ေက်ာင္းေတာ္သုိ႔အသြား အမွာေတာ္ပါးလုိက္သည့္ ႏွမေတာ္ ဇနပဒကလ်ာဏီ၏ “အရွင့္သား အျမန္ျပန္ခဲ့ေနာ္” ဟူသည့္ စကားေတာ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ နႏၵရဟန္း၏စိတ္ကုိ ကိေလသာ စကား၊ ကိေလသာ အသံမ်ားက အၿမဲႏွိပ္စက္ေနသျဖင့္ တရားအားထုတ္ေနေသာ္လည္း အရွင္နႏၵ တရားမရႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနခဲ့ေပ၏။

ညီေတာ္နႏၵ၏ အျဖစ္ကုိ သိရွိေတာ္မူေနသည့္ ရွင္ေတာ္ဘုရားသည္ တစ္ေန႔တြင္ နႏၵရဟန္းကုိေခၚကာ တန္ခုိးေတာ္ျဖင့္ နတ္ျပန္သုိ႔ ၾကြေတာ္မူေလ၏။ နတ္ျပည္နတ္နန္းသုိ႔ ၾကြရာလမ္းခရီး၌ မီးေလာင္ျပင္ ေတာအုပ္တစ္ခုတြင္ ထုိင္ေနသည့္ ေမ်ာက္အုိမတစ္ေကာင္ကုိ ေတြ႕သျဖင့္ ဘုရားရွင္က အရွင္နႏၵအား “ဤေမ်ာက္မႏွင့္ ဇနပဒကလ်ာဏီ မည္သူက အလွသာသနည္း” ဟု ေမးေတာ္မူရာ နႏၵမင္းသားမွာ “ႏိႈင္းမွႏႈိင္းရက္ေပျခင္း” ဟု ယူႀကဳံးမရ ျဖစ္ခဲ့ရေသး၏။ တစ္ဖန္နတ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္ျပန္သည့္ အခါတြင္လည္း နတ္သမီးမ်ားကုိျပကာ ရွင္ေတာ္ဘုရားက နႏၵရဟန္းအား “ဤနတ္သမီးမ်ားႏွင့္ ဇနပဒ မည္သူက ပုိလွသနည္း” ဟု ေမးေတာ္မူသည့္ အခါတြင္ကား နႏၵရဟန္းမွာ “နတ္သမီးမ်ား၏ အလွႏွင့္ယွဥ္လ်င္ သူ၏ႏွမ ဇနပဒမွာ လမ္းတြင္ေတြ႕ခဲ့ရသည့္ ေမ်ာက္အုိမႏွင့္သာ တူေပေတာ့သည္”ဟု ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့ေလ၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ဘုရားရွင္က အရွင္နႏၵအား နတ္သမီးမ်ားျဖင့္ မက္လုံးေပးကာ တရားအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေစသျဖင့္ အရွင္နႏၵ ရဟႏၲာ ျဖစ္သြားခဲ့ေလေတာ့၏။

ဘုရားေက်ာင္းေတာ္တြင္ ညီေတာ္ရဟန္း၏ အေၾကာင္းႏွင့္ပတ္သက္၍ သံဃာေတာ္မ်ား၏ စကားဝုိင္းမွာ အထူးအဆန္း ျဖစ္ေနခဲ့၏။ အရွင္နႏၵ၏စိတ္တြင္ ဇနပဒကလ်ာဏီ မွာၾကားလုိက္သည့္ စကားကုိသာ ၾကားေယာင္ေနၿပီး တရားအားမထုတ္ႏုိင္ ျဖစ္ခဲ့ရျခင္း အေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ရဟန္းေတာ္အခ်င္းခ်င္း ေဆြးေႏြးခဲ့ၾက၏။ ထုိ႔အျပင္ ယင္းအေၾကာင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍လည္း ရဟန္းေတာ္မ်ားက ဘုရားရွင္ကုိ ေလွ်ာက္ထားၾက၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က “မေကာင္းသျဖင့္ မုိးထားအပ္သည့္ အိမ္ကုိ မုိးေရသည္ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ဘာဝနာျဖင့္ ေကာင္းစြာထုံလႊမ္းထားျခင္း မရွိသည့္ စိတ္ကုိ ရာဂသည္ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ႏုိင္၏” (ဓမၼပဒ၊ ယမကဝဂ္၊ နႏၵမေထရ္ဝတၳဳ) စသည့္ အထက္ပါ တရားစကားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ဤေဒသနာေတာ္အရ စိတ္၏ဆန္းၾကယ္မႈကုိ ေကာင္းစြာေတြ႕ၾကရမည္ ျဖစ္ပါ၏။ စိတ္ကုိေကာင္းစြာ မထိန္းသိမ္းႏုိင္သျဖင့္ ကိေလသာ အပူမီး ေလာင္ၿမိဳက္ၾကရသည့္ အျဖစ္ကုိ သတိျပဳမိၾကမည္ ျဖစ္ပါ၏။ စိတ္၏ေတြးေတာ ႀကံစည္မႈ မေနာကံ၏ အေရးပါမႈကုိ အေလးဂ႐ု ျပဳမိၾကမည္ ျဖစ္၏။ အမွန္အားျဖင့္ စိတ္သာမဟုတ္ ပုထုဇဥ္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည့္ ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ စသည့္ အမူအရာမ်ားသည္ အားလုံးအေရးပါသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ မေနာကံသည္ အေရးပါသည္ဟုဆုိေသာ္လည္း စင္စစ္ အမူအရာတုိင္းသည္ အားလုံးအေရးပါသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သုံးမ်ိဳးလုံးတြင္ သတိမယွဥ္ႏုိင္ပါက အကုသုိလ္ ကိေလသာ ျဖစ္ဖြယ္မ်ား ရွိေနတတ္သျဖင့္ ထုိအမူအရာမ်ားကုိ အထူးထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရန္လည္း လုိအပ္လွ၏။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ပါက မိမိတုိ႔ ျပဳလုပ္ၾကသည့္ အမူအရာတုိင္းတြင္ အကုသုိလ္ ကိေလသာမ်ား အျဖစ္မ်ားေနၾကမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶစာေပမ်ားတြင္ ထုိကုိယ္ႏႈတ္စိတ္ အမူအရာမ်ားကုိ သီလ၊ သမာဓိ၊ အက်င့္တရားမ်ားျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပၾက၏။ ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာမ်ားအား ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ရန္ ကုိယ္က်င့္သီလကုိ အထူးျပဳ ေစာင့္ထိန္းၾကရမွာ ျဖစ္သကဲ့သုိ႔ စိတ္အမူအရာ အေတြးအႀကံမ်ားကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ႏုိင္ရန္ ဘာဝနာအက်င့္ကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရမွာ ျဖစ္ပါ၏။ သီလေစာင့္ထိန္းျခင္းသည္ ကုိယ္ႏွင့္ႏႈတ္ကုိ အကုသုိလ္၊ အျဖစ္နည္းေစရန္၊ ဒုစ႐ုိက္အမႈ မက်ဴးလြန္မိေစရန္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ျခင္းျဖစ္ၿပီး တရားဘာဝနာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းသည္ စိတ္အမူအရာ မေနာကံကုိ ကိေလသာအေတြးမ်ား၏ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ ႏွိပ္စက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ရန္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္း ျဖစ္၏။ အထူးသျဖင့္ စိတ္သည္ အလြန္ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ရန္ ခက္လွသျဖင့္ ထုိစိတ္ကုိ ကိေလသာရန္မ်ား၏ တုိက္ခိုက္ႏွိပ္စက္ျခင္းမွ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ ဘာဝနာအလုပ္ကုိ အားထုတ္ေစျခင္း ျဖစ္၏။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ စိတ္၏ အကုသုိလ္ ကိေလသာမ်ားတြင္ အျဖစ္မ်ားေနသည့္ သေဘာကုိ မိမိတုိ႔ ေနထုိင္က်င္လည္ေနသည့္ ဘဝမ်ားတြင္ အခ်ိန္မေရြး ေတြ႕ႏုိင္ၾကမည္ ျဖစ္ပါ၏။ တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနလွ်င္လည္း တစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသည့္အေလ်ာက္၊ အမ်ားႏွင့္ ရွိေနလွ်င္လည္း အမ်ားႏွင့္ ရိွေနသည့္အေလ်ာက္၊ အာ႐ုံတစ္ခုခုေနာက္ကုိ စိတ္က လုိက္မိေနလွ်င္လည္း လုိက္မိေနသည့္အေလ်ာက္ စသျဖင့္ အကုသုိလ္မ်ား ကိေလသာ တရားမ်ားက အခ်ိန္မေရြး ျဖစ္ေနတတ္သည့္ သေဘာရွိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္ေပ၏။ ထုိသုိ႔ အလြယ္တကူ ျဖစ္တတ္သည္ အကုသုိလ္ ကိေလသာတရားမ်ား အလြယ္တကူ မျဖစ္ေပၚေစရန္ ရည္ရြယ္၍ ဂုဏ္ေတာ္ပြားျခင္း၊ ေမတၱာပြားျခင္း၊ ပရိတ္ပ႒ာန္း ရြတ္ဖတ္သရဇၥ်ာယ္ျခင္း စသည့္ သမထအက်င့္၊ ႐ုပ္နာမ္တုိ႔၏ အျဖစ္အပ်က္ကုိ အရွိအတုိင္း သိမွတ္ေပးျခင္း ဝိပႆနာအက်င့္ တုိ႔ကုိ က်င့္ႀကံအားထုတ္ကာ စိတ္အစဥ္ကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ေပးရျခင္း ျဖစ္၏။ သုိ႔ပါလ်က္ တစ္ခါတရံ ဘုရားရွိခုိးရင္း၊ တရားမွတ္ရင္း၊ ဂုဏ္ေတာ္ပြားရင္းျဖင့္ပင္ အကုသုိလ္တရား၊ ကိေလသာ တရားမ်ားက ျဖစ္တတ္ၾကေပေသး၏။ မည္သုိ႔ဆုိေစ မလုပ္သည္ႏွင့္စာလွ်င္ လုပ္ေနျခင္းက ကိေလသာရန္မ်ားကုိ ကာကြယ္ေပးေနျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ က်င့္ႏုိင္သမွ် က်င့္ႀကံေနၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ သမထအက်င့္၊ ဝိပႆနာ အက်င့္မ်ားျဖင့္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ထားျခင္းမရွိသည့္ စိတ္သည္ ရာဂစသည့္ ကိေလသာတရားမ်ား၏ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ ႏွိပ္စက္ျခင္းကုိ အလြယ္တကူ ခံရတတ္သည့္ သေဘာရွိသျဖင့္ မိမိတုိ႔၏ စိတ္ကုိ ဘာဝနာအက်င့္ တစ္ခုခုျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ထုံလႊမ္းကာကြယ္ ထားသင့္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ မေကာင္းသျဖင့္ မုိးထားအပ္သည့္ အိမ္ကုိ မုိးေရးေပါက္သည္ အလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္ထုိးေဖာက္ႏုိင္သကဲ့သုိ႔ ဘာဝနာအက်င့္ တစ္ခုခုျဖင့္ ထုံးလႊမ္းထားျခင္း မရွိသည့္ စိတ္ကုိ ရာဂတရားသည္ အလြယ္တကူ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ ႏွိပ္စက္တတ္သည့္ သေဘာကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ကာ ထုိသုိ႔ မျဖစ္ေစရန္ မိမိတုိ႔၏ စိတ္ကုိ တရားအလုပ္ က်င့္ႀကံအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ ကိေလသာရန္မွ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ ႀကိဳးစားသင့္ေၾကာင္း သိေစလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ကိေလသာ တရားဟူသည္ အခ်ိန္မေရြး၊ ေနရာမေရြး၊ အရြယ္မေရြး ဝင္ေရာက္ႏွိပ္စက္တတ္သည့္ သေဘာရွိသျဖင့္ သတိမျပဳမိပါက အမူအရာတုိင္းတြင္ အကုသုိလ္ ျဖစ္တတ္သည့္ သေဘာရွိသည္ကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ကာ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္သည့္ မိမိတို႔၏ စိတ္ကုိ ရာဂစသည့္ ကိေလသာတရားမ်ား၏ ထုိးေဖာက္ဝင္ေရာက္ ႏွိပ္စက္မႈမ်ားမွ ကာကြယ္ႏုိင္ရန္ သမထဘာဝနာ၊ ဝိပႆနာ ဘာဝနာ တစ္ခုခုကုိ အၿမဲမျပတ္ပြားထုံးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါဟု တုိက္တြန္းရင္း ခႏၶာအိမ္ လုံၿခဳံေရးအတြက္ စိတ္အမုိးကုိ ေကာင္းေအာင္မုိးၾကဖုိ႔ ဘုရားတရား အငွါးပြား၍ အသိေပးစကား ပါးလုိက္ရပါသည္။

Read more »

နေမာ တႆနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာ…

“နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ” ဆုိတဲ့ ပါဠိစကားေတာ္ကုိ ဗုဒၶဘာသာမ်ား ရင္းႏွီးၿပီးသား၊ ရဖူးၿပီးသား ျဖစ္ၾကပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာကုိ ကုိးကြယ္ၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ ဘုရားရွိခုိးတုိင္း၊ ဘာသာေရး အခမ္းအနားမ်ားရွိတုိင္း ရြတ္ဆုိအသုံးျပဳ ေနၾကသလုိ ဘာသာေရး စာအုပ္မ်ားရဲ႕ အဖြင့္စာမ်က္ႏွာမ်ားမွာလည္း အၿမဲတမ္း ေရးသားအသုံးျပဳေလ့ ရွိတတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီစကားေတာ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ လူတုိင္းနီးပါး ရေနတဲ့ စကားေတာ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္႐ုိက္ေျပာရရင္ ဒီစကားေတာ္ဟာ ဘုရားရွိခုိးတဲ့ ဘုရားရွိခုိးပါပဲ။ အဓိပၸါယ္က “ပူေဇာ္အထူးကုိ ခံေတာ္မူထုိက္ေသာ၊ အလုံးစုံေသာ တရားေတာ္တုိ႔ကုိ မေဖာက္မျပန္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ ထုိးထြင္း၍ သိေတာ္မူေသာ ထုိျမတ္စြာဘုရားရွင္အား ရွိခုိးပါ၏” ဆုိတဲ့ အဓိပၸါယ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခက္တာက တစ္ခါတစ္ေလ ႏႈတ္တက္ရေန၊ ရြတ္ေနေပမယ့္ ဒီဘုရားရွိခုိးကုိ ဘုရားရွိခုိးမွန္းမသိ၊ ဘာအဓိပၸါယ္မွန္း မသိဘဲျဖစ္ေနၾကတဲ့ သူေတြရွိသလုိ ဘာသာေရး အခမ္းအနားေတြမွာ အခမ္းအနားအဖြင့္ အေနနဲ႔ ရြတ္ဆုိၾကတဲ့ အခမ္းအနားအဖြင့္ တစ္ခုလုိ႔ပဲ ထင္ေနတတ္တဲ့သူေတြလည္း ရွိေနတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြ အထူးသျဖင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာေတြမွာ ဘာသာေရးနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေရးအသားေတြ၊ အသုံးအႏႈန္းေတြကုိ တစ္ခါတေလ အေလ့အက်င့္မ်ား၊ ေဆာင္ထားတာမ်ားေနလုိ႔သာ အလြတ္ရေန၊ မွတ္မိေနၾကေပမယ့္ ဘာအဓိပၸါယ္လဲလုိ႔ ေမးလာရင္ မသိတာေတြဘဲ အျဖစ္မ်ားေနၾကတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ အစဥ္အလာအရ လုပ္ေနၾကေပမယ့္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ဘာအဓိပၸါယ္လဲလုိ႔ ဆုိလာရင္ ဘာမွန္းမသိျဖစ္ကာ မေျဖႏုိင္ဘဲ ျဖစ္ေနၾကတာ မ်ားပါတယ္။ အခု ဒီနေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့လည္း လူတုိင္းအၿမဲတမ္း ရြတ္ဖတ္ေနၾကေပမယ့္ ဘာအဓိပၸါယ္လဲဆုိတာ တိတိက်က် မေျပာႏုိင္ၾကတဲ့သူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနတာကုိ သိေနရျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း ဒီ နေမာ တႆကုိ ဘယ္သူတီထြင္ထားတာလဲ၊ ဘယ္တုန္းက ေပၚလာတာလဲ စသျဖင့္ ေမးလာသူေတြ ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ တကယ့္ကုိ ဘာအဓိပၸါယ္မွန္း မသိသလုိ အေဆာင္ဂါထာ တစ္ခုလုိလည္း ထင္ေနတတ္ၾကျပန္ပါတယ္။

တစ္ေလာကေတာင္ ဒကာေလးတစ္ေယာက္ ေက်ာင္းေရာက္လာတုန္း ဟုိစကားဒီစကားေျပာရင္း သူက “တပည့္ေတာ္ကေတာ့ ငယ္ငယ္တည္းက အေဖသင္ေပးထားတဲ့အတုိင္း အရဟံဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ နေမာ တႆကုိ အၿမဲတမ္း ရြတ္ပြားျဖစ္ပါတယ္ဘုရား၊ ဒါေပမယ့္ အေဖသင္ေပးလုိ႔သာ အရဟံဆုိတဲ့ စကားနဲ႔ တပည့္ေတာ္ ရင္းႏွီးေနတာ ဘာအဓိပၸါယ္မွန္း မသိဘူး ျဖစ္ေနတယ္၊ အဲဒါ အရဟံအေၾကာင္းကုိ တပည့္ေတာ္ကုိ ရွင္းျပေပးပါဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္လာလုိ႔ အရဟံဂုဏ္ေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ရွင္းျပေပးခဲ့ရပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့သူ႔ကုိ “အရဟံဂုဏ္ေတာ္ကုိေတာ့ ရွင္းျပလုိ႔ နားလည္သြားေလာက္ၿပီ ထင္ပါတယ္၊ နေမာ တႆရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကေတာ့ သိၿပီးသားဆုိေတာ့ ရွင္းျပဖုိ႔ မလုိေတာ့ဘူး မဟုတ္လား”လုိ႔ ထပ္ေမးေတာ့ သူက “ဘုန္းဘုန္းဘုရား တပည့္ေတာ္ နေမာ တႆရဲ႕ အဓိပၸါယ္လည္း ေကာင္းေကာင္းမသိပါဘူးဘုရား၊ တစ္ဆက္တည္း ရွင္းျပေပးပါ”ဆုိလုိ႔ နေမာ တႆရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိပါ ရွင္းျပလုိက္ရပါေသးတယ္။ သူေျပာမွပဲ သူလုိလူေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနပါလားဆုိတာ ပုိၿပီးသတိျပဳမိသြားပါတယ္။ ဒါနဲ႔ မျဖစ္ေသးပါဘူး ဒီ နေမာတႆ အေၾကာင္း စာေလးတစ္ပုဒ္ေတာ့ ေရးဦးမွပဲလုိ႔ အေတြးရၿပီး အခုလုိ ေရးျဖစ္သြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီ“နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ” ဆုိတဲ့ ဘုရားရွိခုိးဟာ ေထရဝါဒ ပိဋကတ္ေတာ္မွာ တုိက္႐ုိက္လာတဲ့ စကားေတာ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီမွာပါတဲ့ စကားေတာ္အတုိင္း ဘုရားရွင္ကုိ ရွိခုိးေလ့ရွိတဲ့သူေတြ ဘုရားလက္ထပ္မွာ အမ်ားႀကီးရွိတယ္ဆုိတာ ပိဋကတ္ေတာ္ေတြမွာ ေတြ႕ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ထင္းရွားတဲ့သူေတြ အေနနဲ႔ ဇာဏုေသာဏီ ပုဏၰားႀကီး (ပဏ္၊ ၁၊ ပါ၊ ၂၃၅)၊ ေကာသလမင္းႀကီး (ပဏ္၊ ၂၊ ပါ၊ ၃၁၄)၊ ျဗဟၼာယု ပုဏၰားႀကီး (ပဏ္၊ ၃၊ ပါ၊ ၃၄၁)၊ ဓနဥၨာနီ ပုေဏၰးမႀကီး (သံ၊ ပါ၊ ၁၆၂)၊ အာရာမဒ႑ ပုဏၰား (အံ၊ ၂၊ ပါ၊ ၆၈)၊ ကာရဏပါလီ ပုဏၰား (အံ၊ ၅၊ ပါ၊ ၂၀၆)၊ မဟိႏၵမင္းႀကီး (ဓမၼ၊ ႒၊ ပ၊ ၆၄)၊ သိၾကားမင္း (ဒီဃ၊ ၂၊ ပါ၊ ၂၃၀) စသူတုိ႔ကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း ပိဋကတ္လမ္းညႊန္ စာအုပ္မွာ ေဖာ္ျပထားတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါနဲ႔စပ္ၿပီး ေကာသလမင္းႀကီးရဲ႕ ဘုရားရွင္ကုိ နေမာ တႆနဲ႔ ရွိခုိးတဲ့အေၾကာင္းေလးကုိ အထူးျပဳၿပီး ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းအရာကုိ ပိဋကတ္ေတာ္မွာေတာ့ ပိယဇာတိကသုတ္ အေနနဲ႔ မွတ္တမ္းတင္ထားတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ တစ္ခါက ျဖစ္ပါတယ္။ သားတစ္ေယာက္ ေသဆုံးသြားတဲ့အတြက္ ပူေဆြးေသာက ေရာက္ေနတဲ့ သူၾကြယ္တစ္ေယာက္ဟာ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာ ေဇတဝန္ေက်ာင္းေတာ္ကုိ ေရာက္လာခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီသူၾကြယ္ကုိၾကည့္ၿပီး ဘုရားရွင္က “သူၾကြယ္ ပူေဆြးျခင္း၊ ငုိေၾကြးျခင္း၊ ကုိယ္စိတ္ဆင္းရဲျခင္း၊ ျပင္းစြာပူပန္ျခင္းေတြဟာ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေလ့ရွိတယ္၊ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ပဲ အစပ်ိဳးခဲ့ျခင္း ျဖစ္တယ္”လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါကုိ သူၾကြယ္က “အရွင္ေဂါတမ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး၊ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ပဲ ႏွစ္သက္ျခင္း၊ ဝမ္းေျမာက္ျခင္းေတြ ျဖစ္ေလ့ရွိပါတယ္”လုိ႔ ဘုရားအဆုိကုိ လက္မခံဘဲ ထျပန္သြားပါတယ္။ အဲဒီသူၾကြယ္ဟာ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါမွာလည္း ဘုရားေျပာတဲ့အေၾကာင္းကုိ လက္မခံႏုိင္တဲ့အေၾကာင္း ေတြ႕တဲ့သူေတြကုိ လုိက္ေျပာပါေတာ့တယ္။ ေနာက္ဆုံး ဒီအေၾကာင္းဟာ ေကာသလဘုရင္ နားထဲအထိ ေရာက္သြားခဲ့ပါတယ္။ ေကာသလမင္းႀကီးလည္း ဘုရားမိန္႔ေတာ္မူတဲ့ အေၾကာင္းကုိ လက္မခံႏုိင္ဘဲ မလႅိကာ မိဖုရားႀကီးကုိ ေျပာဆုိပါတယ္။ မလႅိကာက လူလႊတ္ၿပီး ဘုရားထံ စုံးစမ္းခုိင္းေတာ့ ဘုရားရွင္ဟာ သူၾကြယ္ကုိ ေဟာလုိက္တဲ့ အတုိင္းပဲ ျပန္ေဟာျပျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ရဲ႕ သေဘာေတာ္ကုိသိတဲ့ မလႅိကာဟာ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ စပ္ၿပီး ေကာသလမင္းႀကီးကုိ ဥပမာေပးကာ ရွင္းျပပါတယ္။

“အရွင္မင္းႀကီး ဘုရားစကား မွန္မမွန္ စဥ္းစားၾကည့္ေစခ်င္ပါတယ္၊ တကယ္လုိ႔မ်ား အရွင္မင္းႀကီး သိပ္ခ်စ္ရတဲ့ ဝဇိရီ သတုိ႔သမီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သိပ္ခ်စ္ရတဲ့ ဝါသဘခတၱိယ မင္းသမီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ သိပ္ခ်စ္ရတဲ့ ဝိဋဋဴဘ စစ္သူႀကီးပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အရွင္မင္းႀကီး သိပ္ခ်စ္တဲ့ မိဖုရားေခါင္ႀကီးျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္မ်ိဳးမပဲ ျဖစ္ျဖစ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က ေသဆုံးျခင္း၊ ေဖာက္ျပန္ျခင္း ျဖစ္ခဲ့မယ္ဆုိရင္ အရွင္မင္းႀကီး ဘယ္လုိျဖစ္မလဲ ပူပန္ေသာက ျဖစ္ျခင္းေတြ ျဖစ္မျဖစ္ စဥ္းစားၾကည့္ပါ”လုိ႔ ေမးေလွ်ာက္တဲ့အခါ ေကာသလမင္းႀကီးက သိပ္ျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း ေျဖၾကားပါတယ္။ “မင္းႀကီးအဲဒီလုိျဖစ္ျခင္းဟာ ခ်စ္ျခင္းေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဘုရားရွင္ဟာ ဒီအေၾကာင္းရင္း ေသခ်ာစြာ သိရွိၿပီးမွာ ဒီတရားကုိ ေဟာေတာ္မူတာ ျဖစ္ပါတယ္”လုိ႔ မလႅိကာ မိဖုရားက ေကာသလမင္းႀကီးကုိ တရားျပေပးလုိက္ပါတယ္။ မင္းႀကီးဟာ မိဖုရားႀကီးရဲ႕ စကားကုိ ေသခ်ာနားလည္ သေဘာေပါက္သြားၿပီး အလြန္ေက်းဇူးတင္ ဝမ္းေျမာက္လြန္းလွတဲ့အတြက္ ဘုရားရွင္ ရွိရာအရပ္ကုိ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး “နေမာ တႆ ဘဂဝေတာ အရဟေတာ သမၼာသမၺဳဒၶႆ”လုိ႔ သုံးႀကိမ္သုံးခါ ရြတ္ဆုိရွိခုိးရင္း ဥဒါန္းက်ဴးရင့္လုိက္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါက ပိယဇာတိကသုတ္မွာလာတဲ့ ေကာသလမင္းႀကီးနဲ႔ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာက နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶဘာသာေတြ အေနနဲ႔ လူတုိင္းရြတ္ဆုိေနၾက၊ ရေနၾကတဲ့ ဒီနေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးဟာ ခုေနာက္ပုိင္းမွ တီထြင္ဖန္တီးထားတဲ့ ဘုရားရွိခုိး မဟုတ္ဘဲ ဘုရားလက္ထက္ကတည္းက အသုံးျပဳလာခဲ့တဲ့ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဘုရားရွိခုိးျဖစ္တယ္ ဆုိတာ သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေဌးသူၾကြယ္မွစၿပီး မင္းပုဏၰား နတ္သိၾကားမ်ားအထိ ဒီဘုရားရွိခုိးကုိ ရြတ္ဆုိကာ ဘုရားရွင္အား ရွိခုိးေလ့ရွိတယ္ဆိုတာ ညြန္းဆုိခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလုိ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဘုရားရွိခုိးကုိ ရေန႐ုံနဲ႔ မလုံေလာက္ဘဲ ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸါယ္ကုိပါ သိရွိေအာင္လုပ္ၿပီး ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားအထိ အာ႐ုံျပဳကာ ရွိခုိးၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ေတာ့ ေလးနက္တဲ့ ဒီ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးကုိ လူေတြက အလြယ္တကူ ရေနၿပီး အၿမဲတေစ ၾကားေနၾကတဲ့အတြက္ အေလးမမူမိဘဲ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ၾကားပါမ်ား၊ ရပါမ်ားေတာ့ ႐ုိးသြားၾကသလုိ ျဖစ္ဟန္ရွိပါတယ္။ ပုိဆုိးတာက ဂုဏ္ေတာ္အစြမ္းအေပၚ သဒၶါမလႊမ္းမိၾကေတာ့ ဘုရားရွိခုိး သက္သက္ျဖစ္ေနတဲ့ ဒီ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးကုိ ဥဳံေတြဘာေတြခံၿပီး ရြတ္ဆုိေလ့ရွိၾကတဲ့ ဂါထာ မႏၲယားေတြေလာက္ အထင္မႀကီးၾက၊ မယုံၾကည္ၾကတဲ့သေဘာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဘယ္ဂါထာကုိ ဘယ္လုိရြတ္ရင္ ဘာေတြရမယ္၊ ဘယ္လုိေအာင္ျမင္မယ္ဆုိတဲ့ အစြယ္အညြန္းေလးေတြ မရွိတဲ့အတြက္ ဒီ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးကုိ ဒီေလာက္စိတ္ဝင္းစားမႈ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ဒီနေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးဟာ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ တစ္ျခားဂါထာ အင္းအုိင္ေတြထက္ အဆအေထာင္မက အစြမ္းထက္လွတဲ့ ဘုရားရွိခုိးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယုံၾကည္မႈနဲ႔အတူ ဘုရားရွင္ရဲ႕ ဂုဏ္ကုိလႊမ္းၿပီး ေသေသခ်ာခ်ာ က်က်နန ရြတ္ဆုိပူေဇာ္ ရွိခုိးႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ အားေတြ၊ တန္ခုိးေတြ၊ အစြမ္းေတြက ပူေဇာ္သူေတြကုိ ေသခ်ာေပါက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေစမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အခ်ိန္ရွိတုိင္း၊ အားတုိင္း၊ အိပ္ယာထ၊ အိပ္ယာဝင္တုိင္း ဒီ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးကုိ ႏွလုံးသားထဲမွာ စဲြၿမဲၿပီး ပူေဇာ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဗုဒၶါႏုႆတိ ဘာဝနာျဖစ္ကာ ဗုဒၶအစြမ္းေတြ၊ ဗုဒၶအားေတြနဲ႔ ပီတိသုခေတြ ျပည့္ဝေစမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကုိ ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကမွ အႏၲရာယ္ အေႏွာက္အယွက္ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္သလုိ အၿမဲမျပတ္ ဘုရားရွင္ကုိ ရွိခုိးေနၾကတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိလည္း ဘယ္လုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳး၊ ဘယ္လုိအႏၲရာယ္မ်ိဳးကမွ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္တာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ယုံၾကည္မႈနဲ႔အတူ ပုံေတာ္ကုိမွန္းၿပီး ဂုဏ္ေတာ္လႊမ္းကာ အၿမဲမျပတ္ နေမာ တႆန႔ဲ ဘုရားရွိခုိး ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ေနၾကတဲ့ သူေတြအတြက္ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား၊ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ားကလည္း အၿမဲမျပတ္ ေစာင့္ေရွာက္ ေနၾကမယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာေတြအေနနဲ႔ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးဟာ အၿမဲတမ္းရင္းႏွီး ကၽြမ္းဝင္မႈ ရွိေနၾကေပမယ့္ အဓိပၸါယ္ကုိ မသိဘဲ ျဖစ္ေနတာရယ္၊ ပိဋကတ္ေတာ္လာ ဘုရားရွိခုိးမွန္း မသိဘဲ ျဖစ္ေနတာရယ္ ဥံဳစတဲ့ အေဆာင္ဂါထာေတြေလာက္ ယုံၾကည္မႈ မရွိတာေတြရယ္ေၾကာင့္ ရကားရ၏ မသိ၊ ရြတ္ကားရြတ္၏ မမိဆုိသလုိ ျဖစ္ကာ အထင္ႀကီးမႈ၊ ေလးစားမႈ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနတတ္တာနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ နေမာ တႆ ဘုရားရွိခုိးဟာ ဂုဏ္ေတာ္နဲ႔ အဓိပၸါယ္ကုိ ေသခ်ာလႊမ္းၿပီး ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မပါတဲ့ ယုံၾကည္မႈနဲ႔ အၿမဲမျပတ္ ရြတ္ဖတ္ပူေဇာ္ ကုသုိလ္ေတာ္ ယူႏုိင္မယ္ဆုိရင္ အဲဒီလုိ သူေတြအတြက္ အေကာင္းဆုံး ဘုရားရွိခုိး တစ္ခုျဖစ္ပါေၾကာင္း ညြန္းဆုိရင္း နေမာ တႆနဲ႔ ဗုဒၶဘာသာအေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္း ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား