ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္၏ မွန္ကန္သည့္ ယုံၾကည္မႈႏွင့္ အယူဝါဒ ပ်က္စီးမႈ

ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ ခံယူထားသည့္ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္သည္ ရတနာသုံးပါး၊ ကံကံ၏ အက်ိဳးတရား၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ဆက္သြယ္မႈႏွင့္ မ်က္ေမွာက္ေလာက၊ တမလြန္ေလာက စသည္တုိ႔ကုိ ယုံၾကည္ၾကရေပမည္။

ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္သည္ မိမိတုိ႔ ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္သည့္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ ရတနာသုံးပါး အေပၚအမွန္တကယ္ ယုံၾကည္ရန္ လုိအပ္လွသည္။ ဘုရားဟုတ္ပါ့မလား၊ တရားဟုတ္ပါ့မလား စသည့္ သံသယမ်ား ကင္းရွင္းေစရန္ ရတနာသုံးပါးရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္မ်ားကုိ ေသခ်ာက်နစြာ သိရွိေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ရတနာသုံးပါးအေပၚ ယုံၾကည္မႈ ခုိင္ၿမဲေစရမည္။

ထုိ႔အျပင္ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္သည္ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံႏွင့္ ယင္းကံတုိ႔၏ ေကာင္းက်ိဳးဆုိးက်ိဳးကုိ လည္းေကာင္း၊ ပစၥဳပၸန္ေလာကႏွင့္ တမလြန္ေလာကကုိ လည္းေကာင္း ယုံၾကည္ၾကရမည္ ျဖစ္သည္။ “ေလာက၌ မည္သူမဆုိ ေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ခံစားရမည္၊ မေကာင္းတာလုပ္လွ်င္ မေကာင္းက်ိဳးကုိ ခံစားရမည္၊ မိမိျပဳလုပ္ေသာကံသည္ မိမိ၏ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာ မည္သည္၊ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ကံအရ ဆုိးေမြေကာင္းေမြကုိ ခံယူရမည္” စသည္ျဖင့္ ယုံၾကည္လက္ခံျခင္းကုိ ကမၼႆကတာ သမၼာဒိ႒ိဟု ေခၚသည္။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ တစ္ဦးသည္ ထုိသုိ႔လက္ခံ ယုံၾကည္ေနပါက အမွန္ကုိ လက္ခံယုံၾကည္ေနျခင္း ျဖစ္၍ အယူဝါဒ မွန္ကန္ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ထုိ႔အျပင္ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္သည္ အျမင္မွန္ဆယ္ခ်က္ (ဒသဝတၳဳက သမၼာဒိ႒ိ)ကုိလည္း လက္ခံယုံၾကည္ ထားရမည္ ျဖစ္သည္။ အျမင္မွန္ဆယ္ခ်က္မွာ
၁။ အလွဴဒါနျပဳလွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးကုိ ခံစားရ၏ဟု ယုံၾကည္ျခင္း
၂။ ပူေဇာ္မႈ၏ အက်ိဳးရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၃။ လက္ေဆာင္ေပးကမ္းပူေဇာ္ျခင္း၏ အက်ိဳးရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၄။ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ ေကာင္းက်ိဳးဆုိက်ိဳးႏွင့္ အက်ိဳးရင္း အက်ိဳးဆက္ရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၅။ မိခင္အေပၚ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္း၏ ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ ျပစ္မွားျခင္း၏ ဆုိးက်ိဳးရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၆။ ဖခင္အေပၚ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးျခင္း၏ ေကာင္းက်ိဳးႏွင့္ ျပစ္မွားျခင္း၏ ဆုိးက်ိဳးရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၇။ လူတုိ႔မျမင္ႏုိင္သည့္ ငရဲ၊ ၿပိတၱာ၊ နတ္သိၾကား ျဗဟၼာဟူေသာ (ၾသပပါတိက) သတၱဝါမ်ားရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၈။ ဤမ်က္ေမွာက္ေလာကရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၉။ ေသၿပီးေနာက္ဘဝ တမလြန္ေလာကရွိေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း
၁၀။ ဤေလာက၌ ၿငိမ္သက္ေကာင္းမြန္စြာ က်င့္ႀကံၾကေသာ သမဏျဗဟၼဏတုိ႔ရွိေၾကာင္း၊ ယင္းတုိ႔က ဤေလာက တမလြန္ေလာကကုိ ကုိယ္တုိင္သိျမင္၍ လူအမ်ားကုိ ျပန္လည္ေဟာျပေပးေၾကာင္း ယုံၾကည္ျခင္း တုိ႔ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ဗုဒၶဘာသာ တစ္ေယာက္သည္ အထက္ပါ ယုံၾကည္မႈတုိ႔ကုိ ယုံၾကည္လက္ခံမႈ မရွိေတာ့ဘဲ
(၁) ေလာက၌ ဖန္ဆင္းရွင္ရွိ၏၊ ေျမႀကီး၊ ေတာေတာင္၊ စၾကာဝဠာ၊ သမုဒၵရာတုိ႔ႏွင့္ သတၱဝါအားလုံးကုိ ထုိဖန္ဆင္းရွင္က ဖန္ဆင္း၏ဟု မွားယြင္းစြာ ယူဆသည့္ ဖန္ဆင္းရွင္ (ဣႆရနိမၼာန) ဝါဒ
(၂) ေလာက၌ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံဟူသည္ မရွိ၊ ေကာင္းမႈကုိျပဳေသာ္လည္း ေကာင္းမႈကုသုိလ္မမည္၊ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳေသာ္လည္း မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္မမည္ဟု ယူဆသည့္ အေၾကာင္းကုိပယ္ျခင္း အကိရိယဒိ႒ိ
(၃) ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ အက်ိဳးတရားဟူသည္ မရွိ၊ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတုိ႔ကုိ ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း မည္သည့္ေကာင္းက်ိဳး မေကာင္းက်ိဳးကုိမွ် မခံစားရဟု ယူဆသည့္ အက်ိဳးကုိပယ္ျခင္း နတၳိကဒိ႒ိ
(၄) ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံဟူသည္ မရွိ၊ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတုိ႔၏ အက်ိဳးဟူသည္လည္း မရွိဟု ယူဆသည့္ အေၾကာင္းအက်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးလုံးကုိပယ္ျခင္း အေဟတုကဒိ႒ိ
(၅) ေလာက၌ အရာအားလုံးသည္ ေနာင္ဘဝဟူသည္ မရွိ ဒီဘဝၿပီးလွ်င္ အကုန္ျပတ္သည္၊ ေကာင္းတာမေကာင္းတာ မွန္သမွ်သည္လည္း ဒီဘဝၿပီးလွ်င္ ဘာမွမရွိ အကုန္ျပတ္သည္ စသည္ျဖင့္ ယူဆသည့္ ဥေစၧဒဒိ႒ိ
ဤသုိ႔ စသည္ျဖင့္ အယူမွား (မိစၧာဒိ႒ိ) တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကုိ လက္ခံယုံၾကည္လုိက္လွ်င္ ထုိသူသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္မွ ပ်က္စီး႐ုံမွ်မက မူလကရွိေနေသာ မွန္ကန္သည့္ အယူဝါဒ (သမၼာဒိ႒ိ)သည္လည္း ပ်က္စီးေတာ့သည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ဗုဒၶဘာသာဝင္အျဖစ္ လက္ခံယုံၾကည္ထားၾကသည့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသည္ အထက္ေဖာ္ျပပါ ဗုဒၶဘာသာတစ္ေယာက္ ယုံၾကည္လက္ခံထားသင့္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ အယူဝါဒ ပ်က္စီးေစႏုိင္မည့္ လက္ခံမႈမ်ိဳးကုိ ေသခ်ာက်နစြာ ေလ့လာထားၿပီး မွန္ကန္သည့္ အယူဝါဒကုိ လက္ခံႏုိင္ေအာင္ႏွင့္ လက္ခံၿပီးသား အယူဝါဒ မပ်က္စီးေအာင္လည္း သဒၶါတရား၊ သတိတရားမ်ားနဲ႔ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ရန္ လုိအပ္လွေပသည္။

Read more »

ကုသုိလ္ဘာေၾကာင့္ လုပ္ရတယ္…

“ကုသုိလ္ဘာေၾကာင့္ လုပ္သလဲ”ဆုိတဲ့ ေမးခြန္းတစ္ခုကုိ ကုိရီးယား ေယာဂီတစ္ေယာက္က ေမးဖူးပါတယ္။ “အကုသုိလ္ေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ေၾကာင့္”လုိ႔ ေယဘုယ်သေဘာ အရင္ဆုံး အေျဖေပးၿပီး ကုသုိလ္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ နားလည္ေအာင္ အေသးစိပ္ ထပ္ေျပာျပေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္လက္ခံထားၾကတဲ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအတြက္ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ရဲ႕ အခန္းက႑ဟာ သိပ္ကုိအေရးႀကီးတဲ့ ဘဝဖန္းတီးခ်က္ေတြ ျဖစ္ေနလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုသုိလ္ဟာ လုပ္ဖုိ႔ကုိ လုိအပ္တဲ့အတြက္ မျဖစ္မေန လုပ္ကုိလုပ္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မလုပ္ဘဲေနရင္ေကာ မျဖစ္ဘူးလားဆုိေတာ့။ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ကုသုိလ္မလုပ္ရင္ေတာ့ အကုသုိလ္အလုပ္ေတြက အစားထုိးေနရာ ယူသြားဖုိ႔ မ်ားေနမွာျဖစ္ၿပီး အကုသုိလ္ေတြ မ်ားေနၿပီဆုိရင္ေတာ့ ဘဝမွာလည္း အဆုိးေတြပဲ မ်ားလာေနေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ကုသုိလ္ဆုိတာက သီးသန္႔လုပ္ယူမွကုိ ရတတ္တဲ့သေဘာရွိၿပီး အကုသုိလ္ကေတာ့ မလုပ္လည္းဘဲ အလုိလုိ ေရာက္ေရာက္လာတတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ အျဖစ္လြယ္၊ အေရာက္လြယ္တဲ့ အကုသုိလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ ႀကိဳးစားလုပ္ယူၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ လုိအပ္တဲ့ ပန္းတုိင္ကုိ အေရာက္လွမ္းဖုိ႔အတြက္ ကုသုိလ္လုပ္တာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိရင္လည္း မမွားပါဘူး။ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြအတြက္ အေရးႀကီးဆုံး ပန္းတုိင္က ဒုကၡအားလုံး ခ်ဳပ္ၿငိမ္းေရးပန္းတုိင္ျဖစ္ၿပီး ဒီပန္းတုိင္ကုိ မရမီစပ္ၾကား တစ္ဘဝမွတစ္ဘဝ က်င္လည္ေနရတဲ့ သံသရာ ကာလမွာလည္း ဘဝအဆင့္အတန္းျမင့္ေရး၊ ဘဝခ်မ္းသာေရးေတြဟာလည္း အေရးႀကီးတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတုိင္ေတြကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ မျဖစ္မေန ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကုိ လုပ္ရတာလုိ႔ဆုိရင္ ဒါဟာ မွန္ကန္သင့္ျမတ္တဲ့ အေျဖပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ကုသုိလ္ဆုိေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ လုပ္သင့္တဲ့ကုသုိလ္၊ ရည္မွန္းရာ ပန္းတုိင္ေတြကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ေအာင္ အေထာက္အကူေပးမယ့္ ကုသုိလ္ေတြက အမ်ိဳးအစားအေနနဲ႔ သုံးမ်ိဳးသုံးစား ရွိေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီသုံးမ်ိဳးက အားလုံးၾကားဖူးၿပီးသား ျဖစ္တဲ့ ဒါနကုသုိလ္၊ သီလကုသုိလ္၊ ဘာဝနာကုသုိလ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသုံးမ်ိဳးထဲမွာ သီလကုသိုလ္ကေတာ့ အေျခခံအက်ဆုံး ကုသုိလ္ျဖစ္ၿပီး ဒီကုသုိလ္ကုိ ျပည့္စုံေအာင္ လုပ္ထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ခုနေျပာခဲ့တဲ့ ပန္းတုိင္ေတြထဲက ဘဝအဆင့္ အတန္းျမင့္ေရးဆုိတဲ့ ပန္းတုိင္ကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနကုသုိလ္ကေတာ့ ရရွိလာတဲ့ ဘဝမွာ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ခ်မ္းသာေရးအတြက္ အေထာက္အကူ ေပးမွာျဖစ္ၿပီး ဘာဝနာကုသုိလ္ကေတာ့ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ဒုကၡၿငိမ္းရာကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္မယ့္ အထြတ္အထိပ္ ကုသုိလ္ႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အေနနဲ႔ အေရးႀကီးဆုံး ပန္းတုိင္ေတြကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြျဖစ္တဲ့ ဒါနကုသုိလ္၊ သီလကုသုိလ္၊ ဘာဝနာကုသုိလ္ေတြကို စြမ္းႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားလုပ္ကုိင္ၾကရမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဟုတ္ပါတယ္။ ဒီဘဝမွာ လူ႔ဘဝကုိ ရလာၾကတဲ့သူေတြထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အျဖစ္နဲ႔ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္ၿပီး ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြအေပၚမွာ အေလးထားတတ္တဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ ဘဝရဲ႕ ဒုကၡေတြကုိၿငိမ္းၿပီး သံသရာဇာတ္သိမ္းဖုိ႔အတြက္ ဒီဘဝမွာပဲ တရားဘာဝနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ကာ ကိေလသာကုန္ခမ္း နိဗၺာန္နန္းကုိ သြားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဘဝမွာ အေရးႀကီးဆုံးျဖစ္တဲ့ ပန္းတုိင္ကုိ ရယူႏိုင္ၿပီလုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဆုိေတာ့ ပဋိသေႏၶေနရတဲ့ ဒုကၡ၊ အုိရနာရတဲ့ ဒုကၡ၊ ေသရတဲ့ဒုကၡ၊ ေသၿပီးတစ္ခါ ဘဝသံသရာ က်င္လည္ေနရတဲ့ ဒီလုိဒုကၡအေပါင္းကုိ အၾကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ေစဖုိ႔ဆုိတာ ဘာဝနာကုသုိလ္ တစ္ခုတည္းပဲ ရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာဝနာဆုိတာေတာင္မွ ႐ုပ္နာမ္ေတြရဲ႕ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ဉာဏ္နဲ႔အမွန္ သိျမင္ႏုိင္တဲ့ ဝိပႆနာ ဘာဝနာနဲ႔မွပဲ ဒီအဆုံးစြန္ျဖစ္တဲ့ ပန္းတုိင္ကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခႏၶာဝန္လက္စသိမ္းၿပီး ဒုကၡၿငိမ္းလုိသူေတြအေနနဲ႔ ဘာဝနာကုသုိလ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အဲဒီလုိ ဒီဘဝမွာ ဒုကၡၿငိမ္းရာအမွန္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္ပန္းတုိင္ကုိ မတက္လွမ္းႏုိင္ေသးဘူး ဆုိရင္ေတာ့ ေသခ်ာေပါက္ သံသရာလည္ေနၾကရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာလည္တဲ့အခါ သတၱဝါေတြ အေနနဲ႔ ကုိယ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးရလာဘ္ကုိလုိက္ၿပီး လူ႔ဘုံ၊ နတ္ဘုံ၊ တိရစၧာန္ဘုံ၊ ၿပိတၱာဘုံနဲ႔ ငရဲဘုံေတြမွာ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ ဒီဘုံေတြထဲက ေကာင္းတဲ့သုဂတိဘုံလုိ႔ ေခၚဆုိႏုိင္တဲ့ လူ႔ဘုံနဲ႔ နတ္ဘုံေတြကုိ ရေအာင္ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကဖုိ႔ လုိလာျပန္ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာ က်င္လည္ရာကာလမွာ ဘဝအဆင့္အတန္း ျမင့္ဖုိ႔လုိလာၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ သံသရာ ခရီးသြားေတြအတြက္ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ဘဝဆုိတာ ခုနေျပာခဲ့တဲ့ လူ႔ဘုံနတ္ဘုံလုိ႔ေခၚတဲ့ သုဂတိဘဝေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ဘဝေတြကုိ ရဖုိ႔အတြက္ လုပ္သင့္လုပ္ထုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ကေတာ့ သီလကုသုိလ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလကုသုိလ္ဟာ မေကာင္းတဲ့ ဒုစ႐ုိက္ေတြကုိ မလုပ္ျဖစ္ေအာင္၊ ေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြမွာ လုပ္ျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ရဲ႕ ကာယကံ၊ ဝစီကံေတြကုိ ထိန္းေပးတဲ့ ကုသုိလ္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္က်င့္တရားေကာင္းေန၊ သီလလုံၿခံဳေနတဲ့ သူေတြဟာ ေသၿပီးေနာက္ဘဝေတြမွာ ေကာင္းတဲ့သုဂတိ ဘဝေတြမွာပဲ ျဖစ္ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နိဗၺာန္ေရာက္တဲ့အထိ ဒီဘဝမွာ မႀကိဳးစားႏုိင္ၾကေသးသူေတြ အေနနဲ႔ ဘဝသံသရာမွာ အဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ဘဝေတြမွာ ျဖစ္ေစဖုိ႔ သီလကုသုိလ္ကုိ အားထုတ္ၾကဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိေတာ့ကား သီလလုံၿခဳံတဲ့အတြက္ အဆင့္ျမင့္တဲ့ ဘဝေတြမွာ ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ အဲဒီအဆင့္ျမင့္တဲ့ ဘဝေတြမွာ စားရမယ့္ေသာက္ရမယ့္ ဆင္းရဲခ်ိဳ႕တဲ့ ေနၾကမယ္ဆုိရင္လည္း မျဖစ္ေသးျပန္ပါဘူး။ အဆင့္ျမင့္တဲ့ လူ႔ဘဝ၊ နတ္ဘဝ စတာေတြမွာ ျဖစ္ေနေပမယ့္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ႐ုန္းကန္ရင္းနဲ႔ပဲ ဆင္းဆင္းရဲရဲ ဘဝကုိ ျဖတ္သန္းကာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြကုိ ျပဳလုပ္အားထုတ္ႏုိင္မႈ မရွိျပန္ဘူးဆုိရင္လည္း ဘဝအဆင့္အတန္း ျမင့္ေပမယ့္ ဘဝခ်မ္းသာမႈ မျဖစ္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိအဆင့္အတန္းျမင့္တဲ့ ဘဝကုိရေနေပမယ့္ ဆင္းရဲေနတဲ့ ဘဝမ်ိဳး မျဖစ္ေစဖုိ႔အတြက္ ဒါနကုသုိလ္ကုိ လုပ္ဖုိ႔လုိအပ္လာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနကုသုိလ္ဟာ ဘဝခ်မ္းသာမႈကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္း စြန္႔ႀကဲမႈ ျပဳေနသူေတြဟာ ႐ုပ္ဝတၳဳပုိင္းမွာ ခ်မ္းသာေနသူေတြ ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတပါးလုိအပ္တာကုိ ေပးလုိက္တဲ့အတြက္ ကုိယ္လိုအပ္တဲ့အခါမွာလည္း ရရွိေနျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ဒါနကုသုိလ္ရဲ႕ မေျပာင္းလဲတဲ့ နိယာမပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘဝမွာ လုိေလေသးမရွိ ခ်မ္းသာေစဖုိ႔အတြက္ ဒါနကုသိုလ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ၾကဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ ကုသုိလ္လုပ္တယ္ဆုိတာ လုိအပ္တဲ့ ပန္းတုိင္ေတြကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ လုပ္ၾကျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒုကၡအားလုံး ၿငိမ္းေစဖုိ႔၊ ဒုကၡမၿငိမ္းႏုိင္ေသးလုိ႔ သံသရာ လည္ေနရတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာလည္း ေကာင္းတဲ့ဘုံဘဝေတြမွာ ျဖစ္ေစဖုိ႔၊ ေကာင္းတဲဘုံဘဝမွာလည္း စားရမယ့္ ေသာက္ရမယ့္ ဘဝမ်ိဳးမဟုတ္ဘဲ သက္ေသာင့္သက္သာ ခ်မ္းသာတဲ့ ဘဝျဖစ္ေစဖုိ႔ဆုိတဲ့ လုိအပ္ခ်က္ေတြေၾကာင့္ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ လုပ္ဖုိ႔လုိအပ္တယ္၊ လုပ္ၾကတယ္လုိ႔ ဆုိခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလုိအပ္ခ်က္ေတြ အတြက္လည္း လုပ္ရမယ့္ ကုသုိလ္ေတြက ဒါနကုသုိလ္၊ သီလကုသုိလ္၊ ဘာဝနာကုသုိလ္ဆုိတဲ့ ကုသုိလ္သုံးမ်ိဳးလုံးပဲ ျဖစ္ၿပီး ဒီသုံးမ်ိဳးလုံးကုိ စုံေအာင္လုပ္ႏုိင္တဲ့ သူေတြဟာ နိဗၺာန္မရေသးေတာင္မွ အဆင့္ျမင့္တဲ့ဘဝမွာ ခ်မ္းခ်မ္းသာသာ ျဖစ္ေနၾကမယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ဒီကုသုိလ္သုံးမ်ိဳးမွာ အဓိက အေျခခံအက်ဆုံး ကုသုိလ္က သီလကုသုိလ္ဆုိတာ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနေတြ လႈိင္လႈိင္လုပ္ေနေပမယ့္ သီလမျဖဴစင္ရင္ ဒါနရဲ႕ အက်ိဳးေပး အားနည္းေနတတ္ၿပီး တရားဘာဝနာအလုပ္ အားထုတ္တဲ့ အခါမွာလည္း သီလမျဖဴစင္ရင္ ဘာဝနာဉာဏ္ျဖစ္ဖုိ႔ပါ မလြယ္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ တရားအားထုတ္တဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ အေျခခံျဖစ္တဲ့ သီလမျဖဴစင္ရင္ စိတ္လည္းျဖဴစင္မွာ မဟုတ္ဘဲ စိတ္မျဖဴစင္ရင္ သမာဓိ ျဖစ္ဖုိ႔လည္း မလြယ္ျဖစ္ကာ သမာဓိမတည္ရင္ ပညာျဖစ္ဖုိ႔လည္း ခက္ခဲေနတတ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒါနလုပ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဘာဝနာအလုပ္ အားထုတ္တာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ အေျခခံျဖစ္တဲ့ သီလကုသုိလ္ကုိ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ အရင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔ လုိတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သီလကုသုိလ္ကုိ အေျခခံတဲ့ ဒါနကုသုိလ္၊ ဘာဝနာကုသုိလ္ေတြကုိ လုပ္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အလုံးစုံျပည့္စုံတဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ေနမွာ အမွန္ပဲျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အထူးသတိျပဳရမွာက ဒါနသီလဘာဝနာ ကုသုိလ္သုံးမ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးတည္း လုပ္ဖုိ႔ထက္ သုံးမ်ိဳးလုံး လုပ္ဖုိ႔လုိတယ္ဆုိတာ သတိျပဳရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါနလုပ္တာ သေဘာက်လုိ႔ ဒါနကုသုိလ္ တစ္ခုတည္းလုပ္ေနၿပီး သီလကုသုိလ္မပါ၊ သီလမလုံၿခဳံျပန္ရင္လည္း အဆင့္ျမင့္ျမင့္ သုဂတိ ဘဝမွာ ျဖစ္ဖုိ႔မလြယ္သလုိ သီလကုသုိလ္မပါ သီလမျဖဴစင္ဘဲနဲ႔ ဘာဝနာအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ေနျပန္ရင္လည္း တရားမတက္၊ ဉာဏ္မတက္ဘဲ အက်ိဳးထူးတရားရဖုိ႔ ခက္ခဲေနတတ္တယ္ဆုိတာ ႏွလုံးသြင္း ဆင္ျခင္ထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးကေတာ့ သီလကုိလုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၿပီး ဒါနနဲ႔ဘာဝနာ ကုသုိလ္ေတြကုိ ႀကိဳးစားက်င့္ႀကံ အားထုတ္တာဟာ အေကာင္းဆုံးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ကုသိုလ္ဘာေၾကာင့္ လုပ္တာလဲ ဆုိတဲ့အခ်က္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ကုသုိလ္ဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ ဒုကၡၿငိမ္းေစဖုိ႔၊ ဘဝအဆင့္အတန္း ျမင့္ေစဖုိ႔နဲ႔ ရရွိလာတဲ့ ဘဝမွာ ခ်မ္းသာေစဖုိ႔ဆုိတဲ့ ဆႏၵေတြေၾကာင့္ လုပ္ရတာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဒီဆႏၵေတြျပည့္ဖုိ႔အတြက္ သီလကုသုိလ္ကုိ အေျခခံတဲ့ ဒါနကုသုိလ္၊ ဘာဝနာကုသုိလ္ေတြကုိ စြမ္းႏုိင္သမွ် ႀကိဳးစားအားထုတ္ ျပဳလုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ျဖစ္ႏုိင္ရင္ ဘာဝနာကုသုိလ္လုိ႔ ေခၚတဲ့ တရားအလုပ္ကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္း ဒီဘဝမွာပဲ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ရင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီလုိ မလုပ္ႏုိင္ေသးရင္လည္း သီလကုသုိလ္ကုိ က်င့္ႀကံေစာင့္ထိန္းကာ အဆင့္ျမင့္တဲ့ သုဂတိဘဝကုိ အရယူကာ အဲဒီသုဂတိဘဝမွာ ခ်မ္းသာဖုိ႔အတြက္ ဒါနကုသုိလ္ကုိလည္း စြမ္းႏုိင္သမွ် ျပဳလုပ္ၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း စသျဖင့္ အသိေပးတင္ျပရင္း လူတုိင္းလူတုိင္း ကုသုိလ္တရားေတြကုိ ရႏုိင္သမွ် ျပဳလုပ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္ျခင္းသာ…

ခုတစ္ေလာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒယ္ဂူးမွာ ျဖစ္ပ်က္သြားတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြက သိပ္ျမန္လြန္းတယ္လုိ႔ ထင္ရသလုိပါပဲ။ အေဝးေရာက္ ျမန္မာေတြ တစ္ပတ္ပဲျခားၿပီး ေရွ႕ဆင့္ေနာက္ဆင့္ ဆုံးပါးသြားၾကတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြပါ။ ဒါေၾကာင့္ အင္တာနက္ သတင္းေတြကုိၾကည့္ၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ဆရာေတာ္မ်ားက “အရွင္ဘုရားတုိ႔ ဒယ္ဂူးလည္း ဘယ္လုိျဖစ္ေနတာလဲ” ဆုိတဲ့အေမးေတြ၊ တစ္ခ်ိဳ႕ဒကာ၊ ဒကာမေတြကလည္း “ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဒယ္ဂူးမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနတာလဲ”ဆုိတဲ့ ေလွ်ာက္ထားသံေလးေတြ ထြက္ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ တုိက္တုိက္ဆုိင္ဆုိင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ရဲ႕ စိတၱသုခ လူမႈကူညီေရး အသင္းကလည္း မၾကာခင္ကမွ ေပၚေပါက္လာၿပီး ဒီအသင္းေပၚလာၿပီးမွ ဒီလုိအျဖစ္အပ်က္ေတြ ျဖစ္ခဲ့တဲ့အတြက္ တစ္ခ်ိဳ႕က အသင္းအက်ိဳးေဆာင္ ကေလးေတြကုိျမင္တုိင္း ေျပာင္သလုိလုိ ေနာက္သလုိလုိ စကားေလးေတြနဲ႔ “မင္းတုိ႔ အသင္းေပၚလာမွ ဒီလုိျဖစ္လာတာ”လုိ႔ ဆုိလာတာေတြလည္း ရွိလာျပန္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိရင္ လူမႈကူညီေရး အသင္းကုိ “နာေရးကူညီမႈအသင္း”၊ အက်ိဳးေဆာင္အခ်ိဳ႕ကုိ “ကုိေက်ာ္သူ” စသျဖင့္ ခနဲ႔တဲ့တဲ့ ေျပာလာတာ ေလးေတြေတာင္ ရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။

“ေျပာခ်င္သူေတြကေတာ့ ေျပာေနၾကမွာပါပဲ။ ေျပာခ်င္ရာ ေျပာၾကပါေစ။ ဒါဟာ ဂုဏ္ယူစရာပါပဲ။ လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ေလးေတြ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိလာတဲ့ သေဘာပဲေပါ့။ ဘာမွမလုပ္လုိ႔ ဘာမွမျဖစ္ရင္ ဘာမွလည္း ေျပာစရာ မရွိဘူးမဟုတ္လား၊ ခုေတာ့ ေျပာစရာ ရွိလာတယ္ဆုိေတာ့ ဒါဟာ အလုပ္ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ရွိေနလုိ႔ပဲေလ။ ဂ႐ုမစုိက္ပါနဲ႔၊ ကုိယ့္ေစတနာသာ အဓိကပဲ မဟုတ္လား၊ အလုပ္လုပ္ရင္ေတာ့ အေျပာခံရမွာ အေသအခ်ာပဲေလ၊ ဒါေတြကုိ ေခါင္းထဲမွာ ထည့္မထားပါနဲ႔” လုိ႔ ကေလးေတြကုိ အားေပးရပါတယ္။

အဲဒါပါပဲ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္ျဖစ္ဘဲ သူမ်ားလုပ္ရင္ ဘာျဖစ္တယ္၊ ညာျဖစ္တယ္ စသျဖင့္ ေျပာၾကတာ ဗမာေတြရဲ႕ ထုံးစံလုိ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ဗမာလုိ႔ေျပာေတာ့ လူမ်ိဳးေတြအထိ ထိခုိက္ေစပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ေတြလုိ႔ပဲ ေျပာပါရေစေတာ့။ အေကာင္းျမင္သေဘာနဲ႔ ေဝဘန္ေထာက္ျပေပးတာ ေက်းဇူးတင္ လက္ခံႏုိင္ေပမယ့္ အဆုိးျမင္တဲ့ သေဘာနဲ႔ သြားပုတ္ေလလြင့္ ေျပာလာတဲ့ အေပၚမွာေတာ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ကေလးေတြ မခံႏုိင္ေသးတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အသက္အရြယ္လည္းငယ္၊ အေတြ႕အႀကဳံလည္း မရင့္က်က္ေသးၾကေတာ့ အေျပာအဆုိ ေဝဘန္မႈေလးေတြအေပၚမွာ လုိက္ခံစားၿပီး သူတုိ႔ေလးေတြ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ၾကျခင္း ျဖစ္မွာပါ။ ဒီအတြက္လည္း စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ ေရွ႕သုိ႔သာ ဆက္ခ်ီတက္ပါလုိ႔ သူတုိ႔ေလးေတြကုိ ထပ္ၿပီးတုိက္တြန္း အားေပးရပါတယ္။ ထားပါေတာ့။ ဒါက အလုပ္လုပ္သူေတြကုိ မလုပ္တဲ့သူေတြက ျပစ္တင္ေျပာဆုိ ေဝဘန္တတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ ေျပာျပတာပါ။

ဒီမွာအဓိက ေျပာခ်င္တာက အဆုိးေတြျဖစ္လာရင္ ဘယ္သူေၾကာင့္ ဘယ္ဝါေၾကာင့္ စသျဖင့္ အျပစ္တင္ ပုံခ်တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြ၊ ဘာလုပ္လုိ႔၊ ညာလုပ္လုိ႔ ဒီလုိျဖစ္တာ စသျဖင့္ စဲြတတ္တဲ့ ဥပါဒ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္တတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ ေျပာခ်င္တာပါ။ ဒယ္ဂူးၿမိဳ႕မွာ ျမန္မာေတြ တစ္ပတ္ပဲျခားၿပီး ေသသြားတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီးေတာ့ တစ္ခ်ိဳ႕က အစဲြေလးေတြ ရွိေနတတ္ပါတယ္။ ဒါဘာျဖစ္လုိ႔၊ ဘာေၾကာင့္ စသျဖင့္ေပါ့။ အမွန္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘယ္ဝါေၾကာင့္ရယ္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ သူ႔အေၾကာင္းသူ ဖန္သြားၾကျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးေပၚခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ပုံေသတြက္လုိ႔ မရတဲ့ မၿမဲျခင္းသေဘာ၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ၊ ဘယ္ေနရာမွာ၊ ဘာေရာဂါနဲ႔ ဘယ္လုိေသရမယ္ ဆုိတဲ့ တံဆိပ္ကပ္ထားလုိ႔ မရတဲ့ ေသျခင္းသေဘာေတြရဲ႕ လက္ေတြ႕ဆန္တဲ့ ေဖာက္ျပန္ေျပာင္းလဲမႈေတြေၾကာင့္လုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္သူကေတာ့ျဖင့္ ေသခ်င္လုိ႔ ေသၾကရတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ မေသခ်င္ဘဲ ေသဖုိ႔အေၾကာင္းဖန္လာလုိ႔ အက်ိဳးအေနနဲ႔ ေသျခင္းတရား ျဖစ္ေပၚသြားၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အေၾကာင္းဆုိေတာ့ ဒီဘဝအေၾကာင္းရယ္၊ အတိတ္အတိတ္က အေၾကာင္းေတြရယ္ ေပါင္းစုံသြားျခင္းလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာျဖစ္ပါတယ္။ သတၱဝါ တစ္ဦးဦး ေသၾကရတယ္ဆုိတာ ကံကုန္လုိ႔ေသျခင္း၊ သက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသျခင္း၊ အသက္ကံႏွစ္မ်ိဳးကုန္လုိ႔ ေသျခင္း၊ ဥပေစၧဒကေခၚ ႐ုတ္တရက္ လတ္တေလာ ေသဖုိ႔အေၾကာင္း ျဖစ္ေပၚလာလုိ႔ ေသျခင္းဆုိတဲ့ ေသျခင္းေလးမ်ိဳးမွာ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေသၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက အတိတ္အေၾကာင္းလုိ႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ဒီဘဝမွာ ကုိယ့္ကုိယ္ေစာင့္ေရွာက္မႈ မရွိဘဲ အသြားအလာ၊ အေနအထုိင္ အစားအေသာက္ေတြမွာ မဆင္မျခင္ အလြန္အကၽြံ ျဖစ္သြားတဲ့အတြက္ ေနာက္ဆုံး အသက္ဆုံးတဲ့အထိ ျဖစ္ခဲ့ၾကရတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ ဒါကေတာ့ သူတုိ႔သူတုိ႔ေတြရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ အနီးဆုံး အေၾကာင္းေတြလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘယ္လုိပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ေသၾကရတဲ့သူ အားလုံးဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳး ျဖစ္သြားခဲ့ၾကရျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေမြးလာတာကုိက ေသဖုိ႔အေၾကာင္းျဖစ္လာျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘဝသံသရာ တစ္ေလွ်ာက္လုံးမွာလည္း အႀကိမ္ႀကိမ္ေမြးၿပီး အႀကိမ္ႀကိမ္ ေသခဲ့ၾကရတာေတြ မေရမတြက္ႏုိင္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္မရေသးသမွ်ေတာ့ သတၱဝါေတြဟာ ေမြးၾက၊ အုိၾက၊ နာၾက၊ ေသၾကရမွာဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမြးျခင္းရွိလုိ႔ ေသျခင္းျဖစ္လာတဲ့ သေဘာမွာ အရင္းစစ္ေတာ့ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူေၾကာင့္မွ မဟုတ္ဘဲ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ သံသရာက ထြက္ေျမာက္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ဒါမွမဟုတ္ သံသရာလည္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ရွိေစေတာ့။ ေျပာခ်င္တာက လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ဘာေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ တစ္ခုခုျဖစ္လာရင္ အေၾကာင္းအက်ိဳး စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ မရွိဘဲ ဘာေၾကာင့္၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္၊ ဘာျဖစ္လုိ႔ ညာျဖစ္လုိ႔ စတဲ့ မခုိင္လႈံတဲ့ အေၾကာင္းျပေတြနဲ႔ အဆုိးဘက္က ေတြးေလ႔ေတြးထ၊ ျမင္ေလ့ျမင္ထရွိကာ အလြယ္တကူ အျပစ္ပုံခ်တတ္တာေလးေတြနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ္ျဖစ္ရင္ေတာ့ အေကာင္း၊ သူမ်ားျဖစ္ရင္ေတာ့ မေကာင္း၊ ကုိယ္ဆုိရင္ေတာ့ မမွား၊ သူမ်ားဆုိရင္ေတာ့ အမွား၊ ကုိယ့္ဘက္ဆုိရင္ေတာ့ အျပစ္မရွိ၊ သူ႔ဘက္ဆုိရင္ေတာ့ အျပစ္ရွိတယ္လုိ႔ ထင္တတ္ျမင္တတ္တဲ့ အက်င့္ေလးေတြကုိ အမွန္ျမင္ၾကည့္ေစ၊ သူ႔ေနရာမွာကုိယ္ဆုိတဲ့ အေတြးေလးေတြနဲ႔ အစားထုိးခံစားကာ နားလည္ေပး ၾကည့္ေစခ်င္တဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာေလးေတြကုိ အမွန္သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းမေျပာရင္ေတာင္မွ အေစာင္းမေျပာၾကေစခ်င္တဲ့ ဆႏၵသက္သက္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိအေၾကာင္းအက်ိဳးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျဖစ္ႏုိင္ရင္ အေသးအဖဲြေလးကစၿပီး ခုလုိေသျခင္းတရားမ်ိဳးအထိ ျမင္ၾကည့္တတ္ၾကဖုိ႔ အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။ ကုိယ့္ရဲ႕လက္ရွိ ျဖစ္ေနတဲ့ အေနအထားရဲ႕ အနီးဆုံးအေၾကာင္း တရားနဲ႔ အေဝးျဖစ္တဲ့ အတိတ္အေၾကာင္းတရားအထိ ျမင္ႏုိင္မယ္ဆုိရင္ လူေတြဟာ ကုိယ့္ဘဝအေျခအေနကုိ အမွန္သိလာႏုိင္မွာျဖစ္ၿပီး ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ ကမၼနိယာမ သေဘာတရားကုိလည္း ေကာင္းေကာင္းနားလည္ သေဘာေပါက္လာႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘဝမွာ ကုိယ္ရရွိေနရတဲ့ လက္ေတြ႕ဘဝ အက်ိဳးတရား၊ သူမ်ားနဲ႔ယွဥ္ရင္ အားနည္းခ်က္၊ အားသာခ်က္ ကြာျခားမႈမ်ား၊ လူခ်င္းအတူတူ အက်ိဳးေပးခ်င္း ကဲြျပားမႈမ်ား စတာေတြကုိ သတိျပဳ ဆင္ျခင္တတ္ၾကမယ္ဆုိရင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လည္း အစစအရာရာ သတိထားလာတတ္မွာ ျဖစ္သလုိ သူတပါးအေပၚမွာလည္း ကုိယ္ခ်င္းစာ နားလည္လာတတ္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ တစ္ခ်ိဳ႕ခ်ိဳ႕ လူေတြဟာ ရရွိလာတဲ့ ဒီဘဝမွာ သူမ်ားနဲ႔မတူဘဲ ဘဝအေျခအေန နိမ့္က်ေနတာ၊ အဆုိးေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္းေနရတာကုိ ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရရွိလာတဲ့ ကုိယ့္ဘဝ နိမ့္က်ေနတာကုိ သတိမျပဳမိဘဲ ဒီဘဝမွာလည္း ကုိယ့္ရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြက အဆုိးဘက္ကုိ ဦးတည္သြားေနတာေတြလည္း ရွိေနတတ္ျပန္ပါတယ္။ သူတုိ႔ေတြ ဒီဘဝမွာေတာင္ ကုိယ္ရဲ႕အက်ိဳးေပး သက္ေရာက္မႈက ဒီေလာက္နိမ့္က်ေန၊ ဒီေလာက္အဆုိးေတြ ျဖစ္ေနရင္ မေကာင္းတဲ့ အျမင္အေတြး အလုပ္မ်ားနဲ႔ ျဖတ္သန္းေနၾကမယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလုပ္ရပ္ေတြဟာ အနာဂတ္မွာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္လုပ္ခဲ့တဲ့ အေၾကာင္းတရားရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈအျဖစ္ ဒီထက္ကုိပုိၿပီး ဆုိးဝါးနိမ့္က်ေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ ကုိယ့္လုပ္ရပ္ကုိ ကုိယ့္ဘဝကုိ ဖန္တီးေနတဲ့ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တတ္တဲ့ နိယာမပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ေလာကမွာ လူအေတာ္မ်ားမ်ားဟာ သူမ်ားအျပစ္ေျပာဖုိ႔၊ သူမ်ားအျပစ္ေထာက္ျပဖုိ႔၊ သူမ်ားအျပစ္ေဝဘန္ဖုိ႔ လြယ္တတ္ၾကသေလာက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အက်ိဳးသင့္အေၾကာင္းသင့္ ဆင္ျခင္ဖုိ႔၊ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာကုိ သတိျပဳမိဖုိ႔က်ေတာ့ အလြယ္တကူ မလုပ္ႏုိင္တဲ့ သေဘာရွိတတ္တဲ့အတြက္ သူမ်ားမလုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္ကုိ ကုိယ္ကႀကိဳးစားေလ့က်င့္ရင္း ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အျပစ္မျဖစ္ေအာင္၊ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္၊ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈရဲ႕ မေကာင္းတဲ့ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ ေရာက္မလာေအာင္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္သူ႔ကုိပဲျဖစ္ျဖစ္ အေကာင္းေလးေတြရွာၿပီး ၾကည့္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ၾကဖုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းရွိရင္ အက်ိဳးရွိတတ္တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ သတိျပဳဆင္ျခင္ရင္း အက်ိဳးေကာင္းေအာင္ အေၾကာင္းေကာင္းေတြ လုပ္ၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ အရာေတြဟာ ဘယ္သူေၾကာင့္၊ ဘယ္ဝါေၾကာင့္၊ ဘာေၾကာင့္ညာေၾကာင့္ စတာေတြထက္ ကာယကံရွင္ေတြ လုပ္ခဲ့ၾကတဲ့ အနီးအေဝး အေၾကာင္းတရားေတြရဲ႕ အက်ိဳး သက္ေရာက္မႈေၾကာင့္သာ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ နိယာမ သေဘာတရားကုိ နားလည္သေဘာေပါက္ကာ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္သာ ကုိယ့္ရဲ႕အက်ိဳးေပးေကာင္းဖုိ႔ လက္ရွိအလုပ္ေတြမွာ အေၾကာင္းေကာင္းေအာင္ အသိသတိနဲ႔ ဆင္ျခင္ၿပီး ႀကိဳးစားေနထုိင္ ေလ့က်င့္ၾကပါလုိ႔ တုိက္တြန္းရင္း အစစအရာရာ မေမ့မေလ်ာ့ သတိရွိၾကဖုိ႔ ေစတနာထား ေမတၱာအားျဖင့္ အသိေပးစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား