လစဥ္ေဟာၾကား ျမတ္တရား (၂)

အေကာင္းဆုံးဘဝ အရေတာ္ၾကပါေစ
လစဥ္ျပဳလုပ္လာခဲ့တဲ့ တရားပဲြနဲ႔ ေရႊျမန္မာေတြ႕ဆုံပဲြမွာ (၃)လပုိင္းရဲ႕ တရားပဲြကုိ ၿပီးခဲ့တဲ့ ၂၇-၃-၂၀၁၁ရက္၊ တနဂၤေႏြေန႔က က်င္းပျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။ ဒီပဲြမွာလည္း ထုံးစံအတုိင္း တရားေခါင္းစဥ္ေလး တစ္ခုေပးၿပီး ဓမၼလက္ေဆာင္အျဖစ္ ေဟာၾကား ခ်ီးျမႇင့္ေပးျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ တရားနာပရိတ္သတ္ အမ်ားစုဟာ လူငယ္အမ်ိဳးသားေတြပဲ ျဖစ္ေနတဲ့အတြက္ ဒီပရိတ္သတ္နဲ႔ ကုိက္ညီမယ့္ တရားေတာ္နဲ႔ ေဟာၾကားမယ့္ အေၾကာင္းအရာကုိလည္း ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ႀကိဳတင္စဥ္းစားရပါတယ္။ အမ်ားစုဟာ ဘာသာတရားနဲ႔ အလွမ္းေဝးၾကတဲ့ သူေတြျဖစ္သလုိ မိ႐ုိးဖလာ ဗုဒၶဘာသာဝင္ေတြ အျဖစ္နဲ႔သာ က်င္လည္ေနၾကရတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဝိပႆနာဆုိင္ရာ၊ အဘိဓမၼာဆုိင္ရာ တရားေတာ္ေတြ ေဟာေပးဖုိ႔က်ေတာ့ ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားရပါတယ္။ ေဟာမယ္ဆုိလည္း နားလည္လြယ္ေစမယ့္ အေၾကာင္းအရာကုိပဲ ေရြးခ်ယ္ေဟာေပးရပါတယ္။ တရားနာပရိတ္သတ္ဟာ ဒီပရိတ္သတ္ေတြပဲ အျဖစ္မ်ား ေနတာေၾကာင့္လည္း သူတုိ႔အတြက္ မွတ္မိတာ မမွတ္မိတာ အသာထား။ ကုိယ့္အတြက္ကေတာ့ ေဟာၿပီးသားတရား ထပ္ေဟာလုိ႔ မျဖစ္ျပန္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ မေဟာဖူးေသးတဲ့ တရားကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး သူတုိ႔သူတုိ႔ေလးေတြနဲ႔ သင့္ေလ်ာ္တဲ့ တရားအမည္တစ္ခုေပးကာ နားလည္လြယ္ေအာင္ပဲ ေဟာၾကားေပးရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတစ္ႀကိမ္တရားပဲြမွာ ေဟာၾကားေပးျဖစ္ခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ရဲ႕ အမည္က “အေကာင္းဆုံးဘဝ အရေတာ္ၾကပါေစ” ဆုိတဲ့ တရားေတာ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အေကာင္းဆုံး ဘဝဆုိတာ အေကာင္းဆုံးေတြ ရေနတဲ့ဘဝ၊ ရခဲတဲ့ အရာကုိ ရေနတဲ့ဘဝကုိ အေကာင္းဆုံလုိ႔ ဒီေနရာမွာ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီရခဲျခင္းဆုိတဲ့ စကားကုိ ပါဠိလုိ ဒုလႅဘဆုိတဲ့ စကားလုံးနဲ႔ ညြန္းဆုိၿပီး ဒုလႅဘတရား ငါးပါးရွိေၾကာင္းလည္း ဗုဒၶဘုရား ေဟာၾကားေတာ္မူါတယ္။ ဒီငါးပါးကေတာ့
၁။ ဘုရားပြင့္ေတာ္မူရန္ ရခဲျခင္း (ဗုဒၶဳပၸါေဒါ ဒုလႅေဘာ)
၂။ လူအျဖစ္ကုိ ရခဲျခင္း (မႏုုႆႆဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ)
၃။ သဒၶါတရားနဲ႔ ျပည့္စုံရန္ ရခဲျခင္း (ဒုလႅဘာ သဒၶါသမၸတၱိ)
၄။ ရဟန္းအျဖစ္ကုိ ရခဲျခင္း (ပဗၺဇၨိတဘာေဝါ ဒုလႅေဘာ)
၅။ သူေတာ္ေကာင္းတရား ၾကားနာဖုိ႔ရန္ ရခဲျခင္း (သဒၶမၼႆဝနံ ဒုလႅဘံ)
တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီငါးပါးမွာ အခုလူ႔ဘဝကုိ ရေနၾကတဲ့ သူေတြဟာ ရခဲျခင္းတရားကုိ ရေနၾကတဲ့ သူေတြျဖစ္တဲ့အတြက္ အေကာင္းဆုံးဘဝကုိ ရေနၾကတဲ့ သူေတြလုိ႔ ဆုိရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ လူ႔ဘဝဟာ တျခားတျခား ဘုံသားေတြနဲ႔ ႏႈိႈင္းယွဥ္ၾကည့္ရင္ အလြန္ရခဲ့တဲ့ ဘဝျဖစ္ပါတယ္။ ကမၻာမွာ လူေတြသန္းေပါင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနေပမယ့္ ေန႔စဥ္သတ္ျဖတ္ စားေသာက္ေနၾကတဲ့ သတၱဝါေတြ၊ ၿပိတၱာျဖစ္ေနၾကတဲ့ သတၱဝါေတြ၊ ငရဲခံေနရတဲ့ သတၱဝါေတြ စတဲ့ အပါယ္ဘုံသားေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္လုိက္ရင္ လူ႔ဘဝ ရေနတဲ့သူေတြဟာ အလြန္အမတန္ နည္းပါးေနတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လူ႔ဘဝဟာ ရခဲတဲ့ဘဝလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ လူ႔ဘဝဟာ လုိခ်င္တာေတြကုိ အရယူႏုိင္တဲ့ ဘဝလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ လူအျဖစ္နဲ႔ အေကာင္းဆုံးအရာေတြကုိ ျပဳလုပ္အားထုတ္ၿပီး အေကာင္းဆုံးဘဝေတြကုိ ေရာက္ေအာင္ ေရြးခ်ယ္သြားႏုိင္သလုိ အျမင့္ဆုံးျဖစ္တဲ့ ဘုရားအျဖစ္၊ ရဟန္းအျဖစ္ေတြကုိလည္း လူ႔ဘဝနဲ႔ အရယူႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ရခဲတဲ့ဘဝ၊ ရခ်င္တဲ့အရာေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ရယူႏုိင္တဲ့ ဘဝ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လူ႔ဘဝဟာ အေကာင္းဆုံးဘဝလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

လူ႔ဘဝနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶစာေပမွာလာတဲ့ သုတၱန္တစ္ခုကေတာ့ လူ႔ဘဝဟာ အေကာင္းဆုံးဘဝ၊ သုဂတိဘဝ ျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပထားပါတယ္။ ဒီသုတ္ေတာ္ဟာ ပုဗၺပဥၥနိမိတၱသုတ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နတ္ျပည္က နတ္သား၊ နတ္သမီးေတြထဲမွာ အခ်ိဳ႕နတ္သား နတ္သမီးေတြဟာ နတ္သက္ေၾကြ စုေတခါနီးအခ်ိန္မွာ နိမိတ္ငါးမ်ိဳး ထင္တတ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ စတုမဟာရာဇ္၊ တာဝတႎသာ စတဲ့ နတ္ျပည္ေလာက နတ္သားနတ္သမီးေတြဟာ လူေတြလုိ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း၊ အုိျခင္း၊ နာျခင္းမရွိဘဲ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ အရွိန္ေၾကာင့္ နတ္သားနတ္သမီးေတြဟာ အရြယ္ေရာက္သူေတြအျဖစ္ တစ္ခါတည္း တန္းျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ဒီလုိအရြယ္ေရာက္ၿပီး နတ္သားနတ္သမီးအျဖစ္နဲ႔ပဲ အုိျခင္းနာျခင္းမရွိ ကုသုိလ္အရွိန္ ရွိသမွ် နတ္စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကုိ ခံစားၾကရတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ နတ္သားနတ္သမီးေတြ ေသတာေတာ့ ရွိပါတယ္။ အုိနာတာေတြ မရွိေပမယ့္ ေသတဲ့အခါ ေသခါနီးကာလမွာေတာ့ နိမိတ္လကၡဏာေတြ ထင္လာတတ္ပါတယ္။ နတ္သက္ေၾကြခါနီး နတ္သားနတ္သမီးေတြမွာ စုေတခါနီး နိမိတ္ငါးမ်ိဳး ထင္လာတတ္ပါတယ္။ အဲဒီ နိမိတ္ငါးမ်ိဳးကေတာ့
၁။ သူတုိ႔သူတုိ႔ ပန္ဆင္အသုံးျပဳထားတဲ့ နတ္ပန္းေတြ ညႇိဳးႏြမ္းလာျခင္း
၂။ သူတုိ႔ဝတ္ဆင္ထားတဲ့ နတ္ဝတ္တန္ဆာေတြ ညစ္ႏြမ္းလာျခင္း
၃။ လက္ကတီးၾကား၊ ဂ်ိဳင္းၾကားမွာ ေခၽြးေတြထြက္လာျခင္း (ပုံမွန္အားျဖင့္ နတ္သားနတ္သမီးမ်ား ေခၽြးထြက္ေလ့မရွိ)
၄။ ကုိယ္ေရာင္ကုိယ္ဝါေတြဟာ တေျဖးေျဖး ေမွးမွိန္ေပ်ာက္ကြယ္လာျခင္း
၅။ ေနေနရတဲ့ နတ္ဘုံဝမွာ မေပ်ာ္ေမြ႕ေတာ့ျခင္း
ဆုိတဲ့ နိမိတ္ငါးမ်ိဳးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီလုိ နိမိတ္ေတြ ထင္လာတာကုိ ေတြ႕ရတဲ့အခါ တစ္ျခားနတ္သားနတ္သမီးေတြက ဒီနိမိတ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး အဲဒီနတ္သား နတ္သမီးေတြ နတ္သက္ေၾကြကာ စုေတေတာ့မယ္ဆုိတာ သိၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ နိမိတ္ထင္လာတဲ့ နတ္သားနတ္သမီးေတြကုိ သူေတာ္ေကာင္းနတ္ေတြကေန သြားၿပီးေတာ့ အမွာစကားဆုိၾကပါတယ္။ ဒီသုတ္ေတာ္မွာေတာ့ စကားသုံးခြန္းမွာတယ္လုိ႔ ဆုိပါတယ္။ နတ္သက္ေၾကြခါနီး နတ္သားနတ္သမီးေတြကုိ မွာတဲ့အဲဒီ စကားသုံးခြန္းကေတာ့
၁။ ဒီဘဝကေန စုေတၿပီးေနာက္ သုဂတိ ဘဝကုိ ေရာက္ေအာင္သြား
၂။ သုဂတိဘဝေရာက္တဲ့အခါ ရသင့္ရထုိက္တာကုိ ရေအာင္ယူ
၃။ ရသင့္ရထုိက္တာကုိ ရၿပီးရင္ အဲဒီအရာကုိ တည္တ့ံခုိင္ၿမဲေအာင္ ႀကိဳးစား
ဆုိတဲ့ စကားေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
နတ္ေတြမွာတဲ့ ဒီစကားသုံးမ်ိဳးမွာ သုဂတိဘဝဆုိတာ လူ႔ဘဝကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ၿပီး၊ ရသင့္ရထုိက္တဲ့အရာ ဆုိတာ သဒၶါတရားကုိ ဆုိျခင္းျဖစ္ကာ အဲဒီအရာကုိ ခုိင္ၿမဲေအာင္ ႀကိဳးစားဆုိတာ သဒၶါတရားၿမဲေအာင္ ႀကိဳးစားလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဒီသုတၱန္နဲ႔ စာေပအဖြင့္ေတြက ဆုိပါတယ္။ ဒါက နတ္ေတြကေတာင္ ေျပာဆုိေလ့ရွိတဲ့ လူ႔ဘဝအေၾကာင္း အေကာင္းေလးေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေဒသနာေတာ္အရ လူ႔ဘဝဟာ တကယ့္ကုိ အေကာင္းဆုံး ဘဝျဖစ္တယ္ဆုိတာ သိႏုိင္ၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိအေကာင္းဆုံးဘဝမွာ နတ္ေတြေျပာသလုိ ရသင့္ရထုိက္တာကုိ ရေအာင္ယူၿပီး၊ ၿမဲသင့္ၿမဲထုိက္တာကုိ ၿမဲေနႏုိင္မွ အေကာင္းဆုံးဘဝ အရေတာ္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲလုိမွ မဟုတ္ရင္ အေကာင္းဆုံး ဘဝကုိ ရထားေပမယ့္ အရမေတာ္တဲ့ အျဖစ္ေတြနဲ႔လည္း ႀကဳံေတြ႕တတ္ပါတယ္။ လက္ရွိရထားတဲ့ အေကာင္းဆုံး လူ႔ဘဝမွာ အရေတာ္ၾကဖုိ႔ စာေပေတြက ေျပာတဲ့အတုိင္း သဒၶါတရားကုိ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သဒၶါၿမဲဖုိ႔လည္း အထူးလုိအပ္လွပါတယ္။ သိတဲ့အတုိင္း သဒၶါတရား ရွိဖုိ႔၊ သဒၶါတရား ခုိင္ၿမဲဖုိ႔ဆုိတာ လြယ္တဲ့ကိစၥမဟုတ္ပါဘူး။ ပုထုဇဥ္သဘာဝ စိတ္ေတြကလည္း ခုတစ္မ်ိဳး ေတာ္ၾကာတစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေနတတ္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ သဒၶါတရားကုိ ထိန္းဖုိ႔ခက္ေနၾကျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။

သဒၶါဆုိတာ ရတာနာသုံးပါးနဲ႔ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ယုံၾကည္မႈလုိ႔ ေယဘုယ် နားလည္ထားႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအဖြင့္ေတြအရ ပုထုဇဥ္ေတြမွာ ရတနာသုံးပါးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယုံၾကည္မႈၿမဲဖုိ႔၊ ကံတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ယုံၾကည္မႈခုိင္ဖုိ႔ အေတာ္ခဲယင္းတာကုိ ေတြ႕ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ကုိယ့္မွာရွိေနတဲ့ သဒၶါတရားဟာ တစ္ခါတေလ အေကာင္းဆုံးအလုပ္တစ္ခုခုကုိ လုပ္ဖုိ႔ဆုံးျဖတ္ထားေပမယ့္ ေတာ္ၾကာေျပာင္းရင္ ေျပာင္းသြားတတ္သလုိ ဘယ္ေန႔ဘယ္အခ်ိန္မွာ ဒါနလုပ္လုိက္မယ္၊ သီလေဆာက္တည္လိုက္မယ္၊ ဘာဝနာ တစ္ခုခုကုိ အားထုတ္လုိက္မယ္၊ ဘယ္သူ႔ကုိ ဘာေလးကူညီလုိက္မယ္၊ ဘာေလးလုပ္ေပးလုိက္မယ္ စတဲ့အေတြးအႀကံ ရည္ရြယ္ခ်က္ေတြ ရွိေနေပမယ့္ တကယ္လုပ္မယ္ဆုိေတာ့ ပ်က္ျပယ္သြားတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ မရခင္တုန္းကေတာ့ ရလာရင္ ဘာလုပ္လုိက္မယ္လုိ႔ ရည္ရြယ္ထားတတ္ေပမယ့္ တကယ္ရလာတဲ့အခါက်ေတာ့ စိတ္ေျပာင္းသြားတတ္တာ၊ သဒၶါတရား ေလ်ာ့သြားတတ္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒီလုိ အျဖစ္မ်ိဳးကေတာ့ ပုထုဇဥ္ မွန္သမွ် သူသူကုိယ္ကုိယ္ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာဆုိတာထက္ ဒါဟာ သဒၶါတရား မခုိင္ၿမဲတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သဒၶါတရားဟာ ရွိဖုိ႔ခဲရင္းသလုိ၊ ၿမဲဖုိ႔လည္း ခဲရင္းတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

လူအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ သဒၶါတရား ရွိဖုိ႔ခဲယင္းတတ္သလုိ ရွိၿပီးသား အရာကုိ ၿမဲဖုိ႔အတြက္လည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ ထိန္းသိမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ႕ သဒၶါတရား တည္တ့ံဖုိ႔အတြက္ ဘယ္တန္ခုိးရွင္ကမွ လုပ္ေဆာင္ေပးလုိ႔ မရပါဘူး။ ဗုဒၶလက္ထက္က တန္ခုိးေတာ္အရာမွာ ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူတဲ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ႀကီးေတာင္မွ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ႕ သဒၶါတရားကုိ ၿမဲျမံတည္တ့ံေအာင္ တန္ခုိးေတာ္နဲ႔ မလုပ္ေပးႏုိင္ဘူးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီစကားေတာ္ကုိ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ျမတ္ႀကီး ကုိယ္ေတာ္တုိင္ အလုပ္အေကၽြး ဒကာႀကီးတစ္ေယာက္ကုိ မိန္႔ေတာ္မူဖူးပါတယ္။

တစ္ခါက ျမတ္စြာဘုရားရွင္မွာ ဆြမ္းကိစၥ အလွဴႏွစ္ခုနဲ႔ ႀကဳံခဲ့ရဖူးပါတယ္။ တစ္ဦးက အရွင္သီဝလိေလာင္းကုိ (၇)ႏွစ္ပတ္လုံး ကုိယ္ဝန္ေဆာင္ခဲ့ရတဲ့ မယ္ေတာ္ သုပၸဝါသာ ဒကာမျဖစ္ၿပီး တစ္ဦးက အရွင္ေမာဂၢလာန္မေထရ္ရဲ႕ အလုပ္အေၾကြး ဒကာႀကီးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ အေနျဖင့္ အလုပ္အေကြ်းဒကာႀကီးက အရင္ဆြမ္းပင့္ထားတာ ျဖစ္ေပမယ့္ ကုိယ္တုိင္ခ်ီးေျမႇာက္ရမယ့္ အေၾကာင္းရွိေနတဲ့အတြက္ သုပၸဝါသာ ဒကာမႀကီးရဲ႕ ဆြမ္းကုိ အရင္ခ်ီးေျမႇာက္လုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္က အလုပ္အေကၽြး ဒကာႀကီးရဲ႕ ခြင့္ျပဳခ်က္ကုိယူဖုိ႔ အရွင္မဟာေမဂၢလာန္ မေထရ္ကုိ အမိန္႔ရွိေတာ္မူပါတယ္။ အရွင္ေမာဂၢလာန္ မေထရ္လည္း ဒကာႀကီးဆီေရာက္ၿပီး အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပေတာ့ ဒကာႀကီးက “ေကာင္းပါၿပီဘုရား အရွင္ုဘရားအေနနဲ႔ ဒီခုႏွစ္ရက္အတြင္းမွာ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ စည္းစိမ္ဥစၥာရယ္၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ အသက္ရယ္၊ တပည့္ေတာ္ရဲ႕ သဒၶါတရားရယ္ ဒီသုံးမ်ိဳး မပ်က္ေအာင္၊ မေျပာင္းေအာင္ တာဝန္ယူေပးပါဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္ထားပါတယ္။ ဒီေတာ့ မေထရ္ျမတ္က “ဒကာႀကီးေရ စည္းစိမ္ဥစၥာနဲ႔ အသက္ကုိေတာ့ တာဝန္ယူေပးလုိ႔ရတယ္၊ သဒၶါတရားကုိေတာ့ ဒကာႀကီးကုိယ္တုိင္ပဲ တာဝန္ယူပါ”လုိ႔ ျပန္မိန္႔လုိက္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ သူ႔သဒၶါတရားကုိ သူယုံၾကည္တဲ့ ဒကာႀကီးက ဘုရားရွင္ အမိန္႔ရွိေတာ္မူတဲ့အတုိင္း လုိက္နာေဆာင္ရြက္ သြားခဲ့ပါတယ္။


ဒီမွာ အဓိက ေျပာခ်င္တာက သဒၶါတရားနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တန္ခုိးေတာ္အရာမွာ ဧတဒဂ္ ရေတာ္မူတဲ့ အရွင္မဟာေမာဂၢလာန္ မေထရ္ႀကီးကုိယ္တုိင္ေတာင္ တစ္စုံတစ္ေယာက္ရဲ႕ သဒၶါတရားကုိ ၿမဲၿမံေအာင္ လုပ္မေပးႏုိင္ဘဲ သဒၶါတရားၿမဲဖုိ႔ ကုိယ္တုိင္ပဲ လုပ္ရမယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သဒၶါတရားဟာ အဲဒီေလာက္ကုိ တည္တ့ံဖုိ႔ ခဲယင္းတာျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္တန္ခုိးရွင္ကမွ သဒၶါတရားၿမဲေအာင္ လုပ္မေပးႏုိင္သလုိ ျဖစ္ဖုိ႔ရဖုိ႔ ခဲရင္းတဲ့ ဒီသဒၶါတရားကိုလည္း ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ပဲ လုပ္ယူရမယ္ဆုိတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နတ္ေတြမွာသလုိ ရခဲတဲ့ သဒၶါကုိ ရေအာင္လုပ္ဖုိ႔က ကုိယ္ကုိင္တုိင္ပဲ လုပ္ၾကဖုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္ အဲဒီလုိ ရလာတဲ့ သဒၶါတရားကုိ ေကာင္းစြာတည္တံ့ေအာင္ ထာဝရမေပ်ာက္ေအာင္ လုပ္ဖုိ႔အတြက္ကလည္း အနည္းဆုံး ေသာတာပန္အဆင့္ကုိ ေရာက္ထားမွ စိတ္ခ်ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသာတာပန္ျဖစ္သြားရင္ေတာ့ သဒၶါတရား လုံးဝၿမဲသြားၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီဘဝ ေသာတာပန္ ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးေပမယ့္လည္း ေသာတာပန္အလား သရဏဂုံနဲ႔ ကံငါးပါးလုံထားမယ္ဆုိရင္ေတာ့ သဒၶါတရားလည္း ေကာင္းေကာင္းၿမဲေနႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီဘဝမွာ ေသာတာပန္ အျဖစ္ကုိ မရႏုိင္ေသးတာေတာင္မွ အနည္းဆုံး သရဏဂုံနဲ႔ ငါးပါးသီလေလာက္ေတာ့ လုံထားမွ ျဖစ္မွာလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေျပာခ်င္တာက အေကာင္းဆုံးဘဝ အရေတာ္ၾကေစဖုိ႔ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေကာင္းဆုံးဘဝ တစ္ခုအျဖစ္ ရရွိလာတဲ့ လူ႔ဘဝမွာ ရသင့္ရထုိက္တဲ့ သဒၶါတရားကုိ ရေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး အဲဒီသဒၶါတရားကုိ တတ္ႏုိင္သမွ် ၿမဲၿမံေအာင္ႀကိဳးစားကာ အရေတာ္တဲ့ ဘဝျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ရရွိထားတဲ့ အေကာင္းဆုံးဘဝ ထာဝရေကာင္းေစဖုိ႔၊ သဒၶါတရား ထာဝရတည့္တံ့ေစဖုိ႔ ဆုိတာဟာ အရိယာအျဖစ္ကုိ ရရွိထားမွ စိတ္ခ်ရႏုိင္ေပမယ့္ ဒီဘဝမွာ ကံငါးပါးကုိ လုံေအာင္ထိန္းၿပီး ဒါနအလုပ္၊ ဘာဝနာအလုပ္ေတြကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ ထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေသာတာပန္အလား သဒၶါတရားအားေကာင္းကာ လားရာဂတိလည္း ေကာင္းေနႏုိင္မွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လက္ရွိရရွိထားတဲ့ လူ႔ဘဝမွာ အနည္းဆုံးေတာ့ ကံငါးပါးကုိ လုံေအာင္ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အသိေပး တုိက္တြန္းလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အေကာင္းဆုံးဘဝ အရေတာ္ၾကပါေစ ဆုိတဲ့ ဒီေန႔တရားေတာ္အရ အေကာင္းဆုံးဘဝျဖစ္တဲ့ လူ႔ဘဝကုိ ရရွိထားၾကတဲ့ သူေတြအေနနဲ႔ လူလည္းျဖစ္၊ ဘုရားသာသနာနဲ႔လည္းႀကဳံ၊ အထုိက္အေလ်ာက္ သဒၶါတရားေလးေတြလည္း ရွိေနၾကၿပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ္လက္ရွိရထားတဲ့ အေကာင္းဆုံး အေျခအေနကုိ ဒီထက္ပုိတဲ့ အရေတာ္တဲ့ အေကာင္းဆုံး ဘဝမ်ိဳးျဖစ္ေအာင္ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ အလုပ္ေတြကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္း သဒၶါတရားအားေကာင္းတဲ့ဘဝ အရေကာင္းတဲ့ သူေတြျဖစ္ေအာင္လည္း ဆထပ္ပုိၿပီး အားထုတ္လုိက္ၾကဖုိ႔ အေလးဂ႐ု တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။

အားလုံး အေကာင္းဆုံးဘဝ အရေတာ္ၾကပါေစ…

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၁၉)...

ဝါတြင္းကာလနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္း
ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အမ်ားစု လဲြေနတတ္တဲ့ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ ဝါတြင္းကာလနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အလဲြေလးေတြလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ဝါတြင္းကာလ ဘာမလုပ္ရ၊ ညာမလုပ္ရ စတဲ့အေျပာအဆုိ အမွတ္မွား အလဲြေတြၾကားထဲက ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရ ဆုိတဲ့အခ်က္ကလည္း ေတာ္ေတာ္က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ျဖစ္ေနတဲ့ အလဲြတစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ ၀ါမ၀င္ခင္ အိမ္ေထာင္ျပဳမွ ျဖစ္မယ္၊ ၀ါကၽြတ္မွ အိမ္ေထာင္ျပဳၾကမယ္ဆုိတဲ့့ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ ဒီအခ်က္အေပၚမွာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္လူငယ္ အေတာ္မ်ားမ်ား ဘ၀င္မက် ျဖစ္လာၾကတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရ ဆုိတဲ့ ဒီအယူအဆဟာ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားေတာ္မူ၊ သတ္မွတ္ေတာ္မူခဲ့တာလားလုိ႔ ေမးလာသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေနရာမွာ ဝါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အေၾကာင္းကုိလည္း နည္းနည္းေလးေတာ့ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ တင္ျပရန္ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့ျပန္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ၀ါတြင္းဆုိတဲ့ အေခၚအေ၀ၚဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳရမယ္ ဆုိတဲ့ ၀ိနည္းဥပေဒ ပညတ္သတ္မွတ္ၿပီးခ်ိန္မွသာ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳေနတဲ့ သုံးလတာကာလကုိ ရည္ရြယ္ၿပီး ေခၚေ၀ၚသုံးစဲြၾကတဲ့ ေ၀ါဟာရျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ၀ါတြင္းဟာ လူေတြအတြက္ေတာ့ မုိးတြင္းကာလပါပဲ။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါတြင္းသုံးလကာလပတ္လုံး တစ္ျခားတစ္ေနရာသုိ႔ ၾကြေရာက္ေတာ္မမူဘဲ ကုိယ္၀ါဆုိရာ ေက်ာင္းတုိက္အရာမ္တြင္းမွာပဲ ေနထုိင္သီတင္းသုံးၾကဖုိ႔ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ၀ိနည္းဥပေဒဟာ ၀ါတြင္းကာလမွာ အိမ္ေထာင္မျပဳရဘူးဆုိတဲ့ လူေတြၾကားမွာ ျဖစ္ေနတဲ့ အခ်က္နဲ႔ ဘာမွမသက္ဆုိင္ပါဘူး။ ဘယ္သူကဘယ္လုိ စတင္ခဲ့တယ္၊ ဘယ္တုန္းကစၿပီး ေပၚေပါက္ခဲ့တယ္ဆုိတာကုိ အတိအက် ေျပာလုိ႔မရတဲ့ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရ ဆုိတဲ့ ဒီယုံၾကည္ခ်က္ဟာ ဘုရားေဟာ မဟုတ္တာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ ပိဋကတ္မွာ ပါတဲ့အခ်က္လည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ါတြင္းကာလမွာ အိမ္ေထာင္မျပဳရဘူးဆုိတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ ရွိတယ္ဆုိရင္ ၀ါဆုိဖုိ႔ ပညတ္ခ်က္ေတြ မသတ္မွတ္ခ်ိန္တုန္းက ဘယ္လုိသတ္မွတ္ၾကသလဲဆုိတာ စဥ္းစားစရာပါ။ ဘုရားရွင္အေနနဲ႔ ၀ါဆုိဖုိ႔ ၀ိနည္းဥပေဒ သတ္မွတ္ခ်ိန္ဟာ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူၿပီး ႏွစ္ေပါင္းႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ေနာက္ပုိင္းမွ ေပၚေပါက္ခဲ့တာပါ။ ၀ါတြင္းကာလနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္သာ သီးသန္႔၀ိနည္း ဥပေဒထားကာ ပညတ္ခ်က္ပဲရွိပါတယ္။ လူေတြအတြက္ ၀ါတြင္းကာလမွာ ဘာမလုပ္ရဘူး၊ ဘယ္မသြားရဘူး စတဲ့ ဥပေဒ သတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ ဥပုသ္သီလေစာင့္ ေစလုိတဲ့ ေဟာၾကားခ်က္အခ်ိဳ႕ရွိပါတယ္။ ဒါကလည္း ၀ါတြင္းကာလမွ မဟုတ္ပါဘူး။ ၀ါတြင္းမဟုတ္တဲ့ အခ်ိန္ေတြမွာလည္း ဥပုသ္ေန႔မ်ားမွာ ဥပုသ္သီလေစာင့္လုိ႔ ရပါတယ္။

ဘုရားရွင္ဟာ လူေတြအတြက္ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံမ်ား နည္းေအာင္၊ ကိေလသာမ်ားပါးေအာင္ က်င့္ႀကံေနထုိင္ၾကဖုိ႔သာ ေဟာၾကားေလ့ရွိပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္မျပဳရ၊ ျပဳရင္ဘာျဖစ္မယ္ဆုိတဲ့ အထူးတလည္ ေဟာၾကားသတ္မွတ္ခ်က္ မရွိပါဘူး။ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ားကုိေတာ့ အိမ္ေထာင္မျပဳရ၊ ကာမဂုဏ္ေမထုန္ မမွီ၀ဲရဆုိတာကုိေတာ့ အထူးသတ္မွတ္ ပညတ္ေတာ္မူပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ အိမ္ေထာင္ေရးနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဘုရားရွင္ အထူးေဟာေတာ္မူတဲ့အခ်က္က အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ေနာက္ပုိင္း အိမ္ေထာင္ေရးကုိ ဘယ္လုိအဆင္ေျပေအာင္ ေနထုိင္ရမယ့္အခ်က္နဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳသူ လင္ေယာက်္ား ဇနီးမယားတုိ႔ လုိက္နာက်င့္ႀကံရမယ့္ တာ၀န္မ်ား၊ အိမ္ေထာင္ေရးကုိ ထိခုိက္ပ်က္ျပားေစမယ့္အျပင္ သံသရာပါ ဒုကၡေရာက္ေစမယ့္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈမ်ားကုိ မျပဳလုပ္ၾကဖုိ႔ ပညတ္သတ္မွတ္ေတာ္ မူေပးတဲ့ အခ်က္ပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္ျပဳရမယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ အိမ္ေထာင္မျပဳရဘူး ဆုိတဲ့အခ်က္ မဟုတ္ပါဘူး။

ဒီလုိဆုိရင္ ဘုရားေဟာမဟုတ္တဲ့ ဒီ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရဆုိတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ဟာ ျမန္မာျပည္မွာ ဘာေၾကာင့္ ေလးေလးနက္နက္ ရွိေနၾကတာလဲလုိ႔ ေမးစရာ ရွိပါတယ္။ ဒီအခ်က္ကေတာ့ ေရွးအစဥ္လာကတည္းက အ႐ုိးစဲြလာခဲ့တဲ့ အခ်က္ေတြျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေရွးကလူႀကီးသူမမ်ားဟာ ဘုရားသာသနာကုိ အလြန္သတ္၀င္ ယုံၾကည္ၾကၿပီး ဘာသာေရးကုိ အထူးအေလးထားတဲ့ သူမ်ားျဖစ္ၾကပါတယ္။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါတြင္းကာလ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳၾကတဲ့ အခ်ိန္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြျဖစ္တဲ့ လူေတြအေနနဲ႔လည္း ကာမဂုဏ္အာ႐ုံမ်ားနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတဲ့ ဒီအိမ္ေထာင္ျပဳ သားေမြးျခင္း ကိစၥမ်ားကုိ မလုပ္ၾကဘဲ တစ္ႏွစ္ပတ္လုံး အလုပ္မ်ားနဲ႔သာ အခ်ိန္ကုန္ေနၿပီး မုိးတြင္းကာလမွာသာ အနားရၾကတဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား မ်ားမ်ားလုပ္ျဖစ္ၾကဖုိ႔ ႀကိဳးစားအားထုတ္ရင္း ၀ါတြင္းကာလမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကုိ အထူးတလည္ မျပဳလုပ္ၾကျခင္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္ စဥ္းစားမိတာက ၀ါတြင္းကာလဟာ မုိးရာသီကာလ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မဂၤလာအခမ္းအနားမ်ား က်င္းပျပဳလုပ္ဖုိ႔အတြက္ မိုးအဆက္မျပတ္ရြာမႈက အခက္အခဲျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အေၾကာင္းတစ္ခုျဖစ္ေစသလုိ မုိးရာသီကာလ သီးႏွံစပါး စုိက္ပ်ိဳးထားခ်ိန္မ်ားျဖစ္လုိ႔ စား၀တ္ေနေရးအရလည္း အခက္အခဲ ျဖစ္ႏုိင္တဲ့အခ်က္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မုိးတြင္ကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကုိ မျပဳလုပ္ၾကဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကတာျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအစဥ္အလာမ်ားဟာ အခုေခတ္ေရာက္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေဗဒင္ယၾတာ ဓာတ္႐ုိက္ဓာတ္ဆင္ ဆရာမ်ားရဲ႕ လက္ခ်က္ေၾကာင့္ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳရင္ပဲ တစ္ခုခုျဖစ္ႏုိင္သလုိ၊ အိမ္ေထာင္ေရးပဲ မတည္ၿမဲေတာ့သလုိ၊ တစ္ခုခုပဲ ထျဖစ္ေတာ့မလုိ ေျပာဆုိေဟာေျပာလာၾကရာက ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳရဆုိတဲ့ အစဥ္အလာ ယုံၾကည္မႈႀကီးက လႊမ္းမုိးသက္ေရာက္ လာခဲ့ၾကတာလည္း ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘယ္အခ်ိန္ အိမ္ေထာင္ျပဳျပဳ အိမ္ေထာင္ျပဳသူ ႏွစ္ဦးရဲ႕ အေနအထားကုိလုိက္ၿပီး အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ မေျပမႈဆုိတာ ျဖစ္ၾကတာပါ။ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳမိလုိ႔ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပမႈ မေျပမႈ ျဖစ္ရတယ္ဆုိတာမ်ိဳး မရွိပါဘူး။ ၀ါပမွာ အိမ္ေထာင္ျပဳသူေတြလည္း အိမ္ေထာင္ေရး ျပႆနာေတြ အမ်ားႀကီး ရွိေနၾကပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ တာ၀န္ကုိယ္စီေက်ပြန္ၿပီး အက်င့္သီလ ေကာင္းမြန္ေနမႈကသာ အဓိကျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္ အိမ္ေထာင္ျပဳမႈက အဓိကမက်ပါဘူး။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဘုရားရွင္အေနနဲ႔ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ မျပဳရဘူးဆုိတဲ့ အခ်က္ကုိ လုံး၀ေဟာၾကားေတာ္ မမူဘူးဆုိတဲ့ အခ်က္ကေတာ့ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္မျပဳျခင္းကုိ ဘုရားေဟာလုိ႔ မျပဳတာလုိ႔ မမွတ္ၾကဘဲ ၀ါတြင္းကာလ အခုိက္အတန္႔ေလးမွာ ကိေလသာ အာ႐ုံကာမဂုဏ္မ်ား နည္းေနေစဖုိ႔နဲ႔ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈမ်ား မ်ားမ်ားလုပ္ခြင့္ ရေစဖုိ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းကုိ မျပဳၾကျခင္း ျဖစ္တယ္လုိ႔ လက္ခံယုံၾကည္လုိက္ၾကရင္ အလြန္ေကာင္းပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ၀ါတြင္းကာလမွာ လူေတြလည္း အိမ္ေထာင္မျပဳရ၊ ေမထုန္မျပဳရ၊ ရွစ္ပါးသီလပဲ ေဆာက္တည္ၿပီး ေနရမယ္ဆုိတဲ့ သတ္မွတ္ေဟာၾကားခ်က္ မရွိပါဘူးဆုိတာပါ။ မိမိတုိ႔အေနျဖင့္ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိကလည္း ျပဳႏုိင္ၾကပါတယ္။ ၀ါတြင္းကာလ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိ႔ အပါယ္ငရဲ လားရတယ္ဆိုတာ မရွိပါဘူး။ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး အိမ္ေထာင္ေရးေဖာက္ျပန္လုိ႔ ကာေမသုမိစၧာစာရကံ က်ဴးလြန္လုိ႔ အပါယ္ငရဲ လားရတာပဲ ရွိပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၀ါတြင္းကာလနဲ႔ အိမ္ေထာင္ျပဳျခင္းသည္ ဘာမွမသက္ဆုိင္တဲ့အတြက္ ဘုန္းႀကီးေတြရဲ႕ ၀ါဆိုခ်ိန္ေၾကာင့္ တုိ႔ေတြအိမ္ေထာင္ျပဳေရးကုိ ထိခုိက္တယ္ဆုိတာ မေတြးၾကဖုိ႔နဲ႔ဲ အိမ္ေထာင္ျပဳလုိက ၀ါတြင္း၀ါပ အဓိကမက်ဘဲ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ေနာက္ပုိင္းအိမ္ေထာင္ရွင္ႏွစ္ဦးတုိ႔ရဲ႕ တာ၀န္ေက်မႈနဲ႔ အိမ္ေထာင္ေရး မေဖာက္ျပန္မႈကသာ အဓိကက်ပါေၾကာင္း ထပ္ေလာင္းေျပာဆုိရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ပစၥည္းသခၤါရ၊ လူသခၤါရ…

“ရဟန္းတုိ႔ သင္တုိ႔အား ေနာက္ဆုံးမိန္႔မွာေတာ္မူခဲ့အ့ံ။
ျပဳျပင္ေပးရေသာ သခၤါရတရားတုိ႔သည္ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာရွိကုန္၏။
မေမ့မေလ်ာ့ေသာ သတိတရားျဖင့္ ကိစၥၿပီးေအာင္ အားထုတ္ၾကကုန္ေလာ့”

(ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား)


ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အေတာ္မ်ားမ်ားသည္ သခၤါရဟု ဆုိလုိက္လ်င္ မၿမဲျခင္းဟု ေယဘုယ် အဓိပၸါယ္ နားလည္းထားတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေနာက္ဆုံးေတာ့ အားလုံးဟာ သခၤါရပါပဲဟု ေျပာဆုိေလ့ရွိတတ္ၾက၏။ စင္စစ္ မၿမဲျခင္းဟူသည္ သခၤါရမဟုတ္၊ အနိစၥသာျဖစ္၏။ ဗုဒၶဘာသာအမ်ား ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းၾကသည့္ ထုိသခၤါရဟူေသာ ပါဠိစကားလုံး၏ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္မွာ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ သက္ရွိသက္မဲ့အားလုံးသည္ ျပဳျပင္စီရင္ထားသည့္ အရာမ်ားျဖစ္သျဖင့္လည္း သခၤါရဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ပစၥည္းဝတၳဳသည္လည္း ျပဳျပင္ေပးရသကဲ့သုိ႔ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါသည္လည္း ျပဳျပင္ေပးရ၏။ မျပဳျပင္ေပးလွ်င္ ပုိ၍ပင္ အဆုိးတြင္သြားမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ျပဳျပင္ေပးေနရျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ အၿမဲမျပတ္ ျပဳျပင္ေပးေနရသျဖင့္ သက္ရွိသက္မဲ့ အားလုံးတုိ႔သည္ ျပဳျပင္စီရင္ေပးေနရသည့္ သခၤါရတရားမ်ားသာ ျဖစ္သည္ဟု ဆုိျခင္းျဖစ္၏။ ပစၥည္းသခၤါရ လူသခၤါရဟု ဆုိ႐ုိးျပဳၾကျခင္း ျဖစ္၏။

သုိ႔ေသာ္ မည္မွ်ပင္ ျပဳျပင္စီရင္ေပးေသာ္လည္း ထုိသက္ရွိသက္မဲ့ အရာအားလုံးတုိ႔၏ အဆုံးသည္ ပ်က္စီးျခင္းလ်င္ နိဂုံးျဖစ္ေနျပန္သျဖင့္ “သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ - ျပဳျပင္စီရင္ထားသည့္ သခၤါရ တရားမွန္သမွ်သည္ နိစၥမဟုတ္၊ အနိစၥခ်ည္းသာ ျဖစ္သည္”ဟု သူေတာ္ေကာင္းမ်ားက မိန္႔ေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္၏။ “ျပဳျပင္စီရင္ထားသည့္ အရာမ်ားသည္ အၿမဲမဟုတ္၊ မၿမဲျခင္းသေဘာသာ ျဖစ္သည္”ဟု ေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ ေနာက္ဆုံးအခ်ိန္အထိ သခၤါရတရားမ်ား၏ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာကုိ သတိေပးေတာ္မူကာ မေမ့မေလ်ာ့ေနၾကဖုိ႔ မိန္႔မွာေတာ္မူသြားခဲ့၏။ “ဝယဓမၼာ သခၤါရာ အပၸမာေဒန သမၸာေဒထ - သခၤါရ တရားတုိ႔သည္ ပ်က္စီးျခင္း သေဘာရွိသျဖင့္ မေမ့မေလ်ာ့ မေပါ့မဆေသာ သတိတရားျဖင့္ မိမိကုိယ္ကုိ ေကာင္းစြာထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ၾကေလာ့” ဟု မွာေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။

မွန္၏။ ဗုဒၶရွင္ေတာ္မိန္႔မွာေတာ္ မူသကဲ့သုိ႔ပင္ ျပဳျပင္စီရင္ထားသည့္ သခၤါရတရားမ်ားျဖစ္သည့္ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာအားလုံးတုိ႔သည္ မည္မွ်ပင္ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ျပဳျပင္စီရင္ထားေသာ္လည္း အဆုံးတြင္ကား ပ်က္စီးျခင္းသာ နိဂုံးျဖစ္သြားၾကသည္ကုိ အားလုံးသတိျပဳမိၾကမည္ ျဖစ္၏။ မည္သူက မည္မွ်ပင္ စြမ္းအားရွိေနေသာ္လည္း ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာမ်ား၏ ပ်က္စီးမႈ၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမ်ား၏ ပ်က္စီးမႈကုိကား မပ်က္စီး၊ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ဖန္တီးႏုိင္စြမ္း မရွိေသးသည္မွာ အေသအခ်ာပင္ ျဖစ္၏။ ထုိသုိ႔ ပ်က္စီးျခင္း တရားကုိ မပ်က္စီးေအာင္ ျပဳျပင္ႏုိင္သူသည္ အတိတ္ကလည္း မရွိခဲ့၊ ယခုလည္းမရွိေသး၊ ေနာင္လည္းရွိလာလိမ့္မည္ မဟုတ္ေပ။ သဘာဝဓမၼ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ထုိသခၤါရတရားတုိ႔၏ ပ်က္စီးမႈကုိ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္မွ် တာဆီးႏုိင္စြမ္း မရွိျခင္းလည္း ျဖစ္ပါေပ၏။

သိပၸံပညာမ်ား အလြန္တုိးတက္ ထြန္းကားပါသည္ဆုိေသာ ယေန႔ကမၻာႀကီးတြင္လည္း သိပၸံပညာရွင္မ်ားသည္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကုိ ေကာင္းသထက္ေကာင္းေအာင္ တီထြင္ၾကံဆ ဖန္တီးၾက၏။ မပ်က္စီးေအာင္ ႀကိဳးစားၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ မည္သုိ႔ပင္ ႀကိဳးစားဖန္တီးပါေသာ္လည္း ထုိ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ျပဳျပင္ဖန္တီးမႈမ်ားကုိ ထာဝရ မပ်က္စီးေအာင္ မည္သုိ႔မွ် ဖန္တီးႏုိင္စြမ္း မရွိျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ေသခ်ာသည္မွာ မည္သုိ႔ေသာ သိပၸံပညာရွင္မ်ိဳးပင္ ျဖစ္ပါေစ သခၤါရတရားမ်ားကိုသာ ဖန္တီးေနၾကျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ ထုိသခၤါရတရားမ်ား၏ အဆုံးျဖစ္သည့္ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာကုိ မလြန္ဆန္ႏုိင္ၾက၊ မပ်က္စီးေအာင္ မဖန္တီးႏုိင္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ သခၤါရ၏ သေဘာအမွန္သည္ အနိစၥသာ ျဖစ္ေနသျဖင့္လည္း နိစၥျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။

ထုိ႔အတူ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးႏွင့္ တည္ေဆာက္ထားသည့္ ပုဂၢဳိလ္သတၱဝါမ်ားသည္လည္း ကံတရားမ်ား၊ ခႏၶာမ်ားျဖင့္ ျပဳျပင္စီရင္ထားသည့္ သခၤါရတရားမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ အၿမဲတည္တံ့ျခင္း နိစၥျဖစ္ေအာင္ ျပဳလုပ္ႏုိင္ျခင္း မရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ သက္ရွိမ်ားျဖစ္သည့္ ထုိပုဂၢိဳလ္သတၱဝါဟူေသာ သခၤါရတရားသည္လည္း ပင္ကုိယ္ကပင္ အျပဳျပင္ခံျဖစ္ေနသျဖင့္ မပ်က္စီး၊ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏုိင္စြမ္း မရွိျခင္းလည္း ျဖစ္၏။ မည္သူကျဖင့္ မည္မွ်အကုန္အက်ခံကာ မိမိကုိယ္ကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပဳျပင္ျခင္း ျပဳၾကသည္ဟုဆုိေသာ္လည္း အဆုံးတြင္ကား ထုိျပဳျပင္သူမ်ားသည္ ပ်က္စီးျခင္းျဖင့္သာ နိဂုံးခ်ဳပ္သြားၾကသည္သာ ျဖစ္၏။

သခၤါရ၏ သေဘာတရားအမွန္ကုိ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ အၿမဲမျပတ္ ေျပာင္းလဲျဖစ္ပ်က္ေနသည့္ ကမၻာႀကီးကုိ ၾကည့္လွ်င္ အလြယ္တကူ သိႏုိင္ေပ၏။ ယေန႔ကမၻာတြင္ သိပၸံပညာမ်ား တုိးတက္ထြန္းကားသည့္အေလ်ာက္ ပညာရွင္မ်ားက ထုိနည္းပညာမ်ားကုိ အသုံးျပဳကာ သက္ရွိျဖစ္သည့္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိလည္း ခဲြစိပ္ကုသနည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အစားထုိး ကုသနည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ ေဆြးဝါးအသုံးအေဆာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျပဳျပင္ဖန္တီးၾကသကဲ့သုိ႔ သက္မဲ့ျဖစ္သည့္ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ားကုိလည္း နည္းပညာအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေကာင္းသထက္ ေကာင္းေအာင္တည္ထြင္ ဖန္တီးၾက၏။ သုိ႔ေသာ္ ထုိသုိ႔နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ တည္ထြင္ဖန္တီး ျပဳျပင္ၾကေသာ္လည္း ထုိပညာရွင္မ်ား မဖန္တီး၊ မျပဳျပင္ႏုိင္သည့္ အရာကား ထုိသက္ရွိသက္မဲ့မ်ားအား မပ်က္စီးေအာင္၊ အၿမဲတည္တံ့ေအာင္ မဖန္တီး၊ မျပဳျပင္ႏုိင္ျခင္းဟူသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ထုိ႔သုိ႔မဖန္တီး၊ မျပဳျပင္ႏုိင္သနည္းဟုဆုိေသာ္ ထုိသူတုိ႔ျပဳျပင္ဖန္တီးေနသည့္ အရာမ်ားသည္ ပင္ကုိယ္သေဘာအားျဖင့္ အျပဳျပင္ခံမ်ား ျဖစ္ေနၾကၿပီး ထုိအျပဳျပင္ခံမ်ား၏ အဆုံးသည္ ပ်က္စီးျခင္းပင္ နိဂုံးျဖစ္ေသာေၾကာင့္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းလွ်င္ အဆုံးရွိသည့္ ထုိသက္ရွိသက္မဲ့ အရာမ်ားကုိ ရည္ရြယ္ကာ ပစၥည္းသခၤါရ၊ လူသခၤါရဟု ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္၏။

ေသခ်ာေတြးၾကည့္လွ်င္ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားတြင္ ပစၥည္းဥစၥာရွိသူမ်ား၊ ၾသဇာအာဏာရွိသူမ်ား၊ ရာထူးဂုဏ္သိန္ရွိသူမ်ား အမ်ားအျပားရွိ၏။ ထုိသူမ်ားသည္ လုိအပ္လွ်င္ လက္ညႇိဳးညြန္ရာ ေရျဖစ္ႏုိင္သည့္ သူမ်ားလည္း ျဖစ္ႏုိင္ေပ၏။ အလုိရွိလွ်င္ သြားခ်င္ရာကုိ သြားႏုိင္သကဲ့သုိ႔၊ စားခ်င္ရာကုိစား၊ လုပ္ခ်င္ရာကုိ လုပ္ႏုိင္သည့္ သူမ်ားလည္း ရွိႏုိင္ေပ၏။ ထုိမွ် အစြမ္းရွိသူမ်ား ျဖစ္ေသာ္လည္း ထုိသူမ်ား မလုပ္ႏုိင္သည့္ အခ်က္ကား မိမိတုိ႔ ပုိင္ဆုိင္ထားသည့္ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါး ခႏၶာမ်ားကုိ လုိသလုိ မျပဳျပင္ မဖန္တီးႏုိင္ျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ထုိ႔အတူ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးကုိလည္း နည္းအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဆန္းသစ္တီထြင္ ဖန္တီးကာ အသုံးျပဳေနၾကေသာ္လည္း ထုိ႐ုပ္ဝတၳဳ ပစၥည္းမ်ားကုိ မပ်က္စီးေအာင္ မဖန္တီးႏုိင္ၾကျခင္းပင္ ျဖစ္၏။ ဤသည္မွာ သခၤါရတရားတုိ႔၏ အနိစၥသေဘာေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။

မၾကာေသးမီက ယေန႔လူသားတုိ႔ ကမၻာတြင္ အႀကီးအက်ယ္ ေဖာက္ျပန္ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ အင္အား အလြန္ႀကီးမားသည့္ လစ္ဗ်ားေခါင္းေဆာင္ ကဒါဖီ၏ အျဖစ္အပ်က္ႏွင့္ ဂ်ပန္ႏုိင္ငံတြင္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ငလ်င္၏ ႐ုိက္ခတ္မႈေၾကာင့္ အလြန္စုိးရိမ္ဖြယ္ ျဖစ္ေနခဲ့သည့္ ႏ်ဴကလီးယား ဓာတ္ေပါင္းဖုိ႔ ပ်က္စီးယိုယြင္းလာသည့္ အျဖစ္အပ်က္တုိ႔သည္ လက္ေတြ႕ဆန္သည့္ သခၤါရတရား၏ ပ်က္စီးျခင္းသေဘာကုိ မီးေမာင္းထုိးျပသကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေနေပ၏။ လစ္ဗ်ားေခါင္းေဆာင္ ဗုိလ္မွဴးႀကီး ကဒါဖီသည္ အင္းအားေကာင္းၿပီး ခ်မ္းသာသည့္ သူတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိကုိယ္ကုိကား ပ်က္စီးမႈမွ မကာကြယ္ႏုိင္ခဲ့ေပ။ ထုိ႔ထက္ပုိဆုိးသည္မွာ ယခုဘဝ ဤစိတ္ဤခႏၶာကုိယ္ကုိ မကာကြယ္ႏုိင္႐ုံမွ်မက ဘဝသံသရာတြင္လည္း သူလုပ္ခဲ့သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားက သူ႔ကုိအကာအကြယ္ မျပဳႏုိင္သည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ သခၤါရကုိ အဟုတ္ထင္ကာ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ခဲ့ရသည့္ လူ႔အခ်ိဳ႕၏ လုပ္ရပ္သည္ ယခုဘဝတြင္သာမက ဘဝသံသရာ အထိပင္ ပ်က္စီးျခင္းျဖင့္ အဆုံးသတ္ေလ့ ရွိတတ္ၾက၏။ သံေဝဂယူဖြယ္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ဂ်ပန္တြင္ ဖန္တီးထားသည့္ ဓာတ္ေပါင္းဖုိ ျပႆနာသည္လည္း နည္းပညာအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ အေကာင္းဆုံး တည္ေဆာက္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း ေနာက္ဆုံးတြင္ သခၤါရတရား၏ အဆုံးအတုိင္း ပ်က္စီးျခင္းသုိ႔သာ ဦးတည္သြားေနခဲ့သည္မွာ လက္ေတြ႕ဆန္လြန္းလွ၏။ တစ္ခါတရံ စာေရးသူအပါအဝင္ အားလုံးေသာ စာဖတ္သူမ်ား ဆင္ျခင္ႏုိင္သည့္ အခ်က္မွာ မိမိတုိ႔ လုိခ်င္ႏွစ္သက္၍ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားသျဖင့္ ရလာသည့္ ႐ုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပစၥည္းအခ်ိဳ႕သည့္ မိမိတုိ႔ လက္ထဲေရာက္ၿပီး မၾကာမီမွာပင္ ပ်က္စီးခ်ိဳ႕ယြင္းသြားတတ္သည့္ သေဘာကို လက္ေတြ႕အားျဖင့္ သတိျပဳၾကည့္ႏုိင္မည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ လုိခ်င္ႏွစ္သက္သျဖင့္ ရရွိေအာင္ ႀကိဳးစားထားသည့္ ပစၥည္းတစ္ခု မိမိလက္ထဲတြင္ ပ်က္စီးခ်ိဳ႕ယြင္းသြားသည့္အခါ အလြန္ႏွေမ်ာတသ ျဖစ္မိတတ္ၾကေသာ္လည္း စင္စစ္ ထုိသေဘာသည္ သခၤါရတရား၏ ပ်က္စီးျခင္းတြင္ အဆုံးရွိသည့္ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါ၏။

အရင္းစစ္ေသာ္ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းႏွင့္ ပ်က္စီးျခင္းတုိ႔၏ ဆက္စပ္မႈ သေဘာပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရတုိ႔၏ ပ်က္စီးျခင္းတြင္ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းစသည့္ သက္မဲ့မ်ားသည္ ေရ၊ မီး၊ မင္း၊ ခုိးသူ၊ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ ဟူေသာ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါးတုိ႔ေၾကာင့္ ပ်က္စီးေဖာက္ျပန္တတ္သကဲ့သုိ႔ လူ၊ သတၱဝါ စသည့္ သက္ရွိမ်ားသည္လည္း ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ ဟူေသာ အေၾကာင္းတရား ေလးပါးတုိ႔ေၾကာင့္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးတတ္သည့္ သေဘာရွိ၏။ မည္သည့္အရာေၾကာင့္ပင္ ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီးသည္ ျဖစ္ပါေစ လက္ေတြ႕ေကာက္ခ်က္ခ်ႏုိင္သည့္ အခ်က္မွာ သခၤါရ တရားမ်ား ျဖစ္ေနျခင္းေၾကာင့္ ပ်က္စီးျခင္းတရား ရွိေနျခင္းဟူသည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါေပ၏။


ဆုိလုိသည္မွာ ပစၥည္းသခၤါရ၊ လူသခၤါရဟု ဆုိၾကသည့္အတုိင္း ပစၥည္းဝတၳဳမ်ားႏွင့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါ အမ်ားတုိ႔သည္ ျပဳျပင္စီရင္ထားသည့္ တရားမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ သခၤါရ၏ သေဘာသဘာဝအတုိင္း ေနာက္ဆုံးတြင္ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာအားလုံးတုိ႔သည့္ ပ်က္စီးျခင္းသာ နိဂုံးရွိတတ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါ၏။ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္းသည္ ပ်က္စီးျခင္း၏ အေၾကာင္းတရားပင္ျဖစ္ကာ ပ်က္စီးမႈမ်ား၏ ေနာက္တြင္လည္း ဆင္းရဲမႈမ်ားပင္ ေရာက္ေနၿမဲ ျဖစ္သျဖင့္ ထုိျပဳျပင္မႈကုိ အေၾကာင္းျပဳကာ ျဖစ္ေပၚတတ္သည့္ ပ်က္စီးမႈ၏ေနာက္ ဆင္းရဲမႈမ်ား မေရာက္ေစဖုိ႔ သခၤါရတရားတုိ႔၏ကုန္ရာ အမွန္သစၥာတရားကုိသာ အျမန္ရွာၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိရင္း ျဖစ္ပါေပ၏။


ထုိ႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာဝင္အမ်ား ေျပာဆုိေနၾကသည့္ သခၤါရ သခၤါရဟူေသာ စကားသည္ တုိက္႐ုိက္အဓိပၸါယ္အားျဖင့္ ျပဳျပင္စီရင္ျခင္း သေဘာကုိ ညြန္းဆုိျခင္းျဖစ္ၿပီး ျပဳျပင္စီရင္ထားသည့္ အရာမွန္သမွ်သည္ ပ်က္စီးျခင္းသာ အဆုံးရွိသည့္ သေဘာကုိ ဆုိလုိျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ မည္သူမဆုိ ႐ုပ္ဝတၳဳပစၥည္းမ်ား၏ သခၤါရသေဘာ၊ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါတုိ႔၏ သခၤါရ သေဘာတုိ႔ကုိ အမွန္အသိျဖင့္ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၍ သခၤါရ၏ အဆုံးျဖစ္သည့္ ပ်က္စီးျခင္းနိဂုံးကုိလည္း ေကာင္းစြာသတိျပဳ ဆင္ျခင္ကာ သခၤါရတရားတုိ႔ကုိ အၾကြင္းမဲ့ ခ်ဳပ္ေပ်ာက္ေစႏုိင္သည့္ အရဟတၱမဂ္ဉာဏ္ကုိသာ မေႏွးအျမန္ အရယူႏုိင္ရန္ အခ်ိန္ရွိခုိက္ ႀကိဳးစားလုိက္ၾကပါဟု တုိက္တြန္းရင္း ပစၥည္းသခၤါရ၊ လူသခၤါရ ျဖစ္ေနၾကသည့္ သခၤါရေလာကႀကီးတြင္ သခၤါရေနာက္ကုိသာ လုိက္မေနၾကဖုိ႔လည္း သတိေပးစကား ပါးလုိက္ရေပေတာ့၏။

အားလုံး… သခၤါရေလာကႀကီးမွ အျမန္ေဖာက္ထြက္ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား