ကုိယ့္ဖုိ႔ဥစၥာ၊ ကုိယ္တုိင္ရွာ…

- ရာထူးဂုဏ္သိန္၊ စည္းစိမ္ဥစၥာ၊ အျဖာျဖာသည္၊ ငါ့ဟာငါ့ဟာ၊ သမုတ္ပါလည္း၊
ခႏၶာေၾကြေပ်ာက္၊ ေသၿပီးေနာက္ဝယ္၊ ကိုယ့္ေနာက္မပါ၊ အိမ္ေဂဟာ၌၊ စုကာပုံလစ္၊ က်န္ေနရစ္၏။
- ေဆြမ်ိဳးမိဘ၊ အဝဝသည္၊ ခ်စ္ၾကေသာ္လည္း၊ မလဲြမေသြ၊ ကဲြရေပမည္၊
ေသရာကုိယ့္ေနာက္၊ တစ္ေယာက္မပါ၊ ငိုယိုကာျဖင့္၊ ျမႇဳပ္ရာသခ်ႌဳင္း၊ ေျမလုပ္တုိင္းမွ၊ မဆုိင္းမတြ၊ ျပန္ေလၾက၏။
- ကုိယ္တုိင္စီမံ၊ ကုသုိလ္ကံသာ၊ မကြာကုိယ့္ေနာက္၊ တစ္ေကာက္ေကာက္ပဲ၊ လုိက္တတ္ၿမဲမုိ႔၊
ကုိယ့္ဖုိ႔ဥစၥာ၊ ကုိယ္တုိင္ရွာ၊ ခ်ိန္ခါရွိတုန္း၊ ရေအာင္ျဖည့္။
(တိပိဋကေယာဆရာေတာ္)

သံေယာဇဥ္တရားသည္ သတၱဝါအမ်ားအား အရာရာတြင္ ကပ္ၿငိတြယ္တာ ထားတတ္၏။ စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားတြင္လည္း ကပ္ၿငိတြယ္တာ ထားတတ္သကဲ့သုိ႔ ရာထူးဌာနႏၲရ ဂုဏ္ပကာသန မ်ားတြင္လည္း ကပ္ၿငိတြယ္တာထားတတ္၏။ ထုိ႔အတူ မိဘဆရာသမား ေဆြမ်ိဳးမ်ားႏွင့္ မိတ္ေဆြအေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ား အေပၚတြင္လည္း ကပ္ၿငိတြယ္တာ ထားတတ္၏။ အခုိက္အတန္႔ပင္ ေတြ႕ဆုံႀကဳံႀကိဳက္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံ သြားလာလႈပ္ရွား ေနထုိင္ၾကရေသာ္လည္း တြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္ကား အခုိက္အတန္႔ မဟုတ္ၾကဘဲ ၾကာေလတြယ္ေလ၊ ၾကာေလစဲြေလသာ ျဖစ္ေနတတ္ၾကေပ၏။ ေနာက္ဆုံး၌ မည္သူကမည္သူ႔ကုိ သုိ႔မဟုတ္ မည္သည့္အရာကုိ မည္မွ်ပင္ သံေယာဇဥ္ထားၾကေသာ္လည္း အခ်ိန္တန္လွ်င္ကား သူ႔လမ္းသူေလွ်ာက္ကာ သူ႔တရား သူစီရင္သြားၾကသည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ သံေယာဇဥ္ထား တြယ္တာျငားလည္း အစားထား၍ မရဘဲ အမ်ားသြားစဥ္အတုိင္းသာ သြားၾကမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ မိမိျပဳသည့္ ကံတစ္ခုသာ ယူေဆာင္ကာျဖင့္ အျခားအျခား အရာမ်ားအား တစ္ခုမက်န္ အကုန္ခ်န္၍ အမွန္မေသြ သြားၾကရေပမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာဟူသည့္ ကုိယ္တုိင္ျပဳသည့္ ကံတစ္ခုသာ ရွိသျဖင့္ ကုိယ့္ဖုိ႔ဥစၥာ ကုိယ္တုိင္ရွာၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါေပ၏။

စကားစပ္၍ လြန္ခဲ့သည့္ (၆)လခန္႔က ဆုံးပါးသြားသည့္ အသိဒကာမႀကီး တစ္ေယာက္အေၾကာင္း သတိရမိ၏။ ထုိဒကာမႀကီးတြင္ အလြန္သံေယာဇဥ္ထားရသည့္ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးေလးတစ္ေယာက္ရွိ၏။ တစ္ေန႔တြင္ ထုိသမီးသည္ ႏုိင္ငံျခား ပညာသင္ဆုျဖင့္ သိပ္ခ်စ္လွသည့္ မိဘမ်ားျဖင့္ ခဲြခြါကာ အဂၤလန္ႏုိင္ငံသုိ႔ ပညာသင္ သြားေရာက္ခဲ့၏။ ပညာေရးျဖစ္သျဖင့္ မတားလုိေသာ္လည္း သမီးအေပၚ သံေယာဇဥ္ႀကီးသည္ အေမမွာ သမီးအတြက္ အၿမဲရတက္မေအး ျဖစ္ေနခဲ့၏။ အၿမဲစိတ္မခ်ျဖစ္ေနခဲ့၏။ ထုိသုိ႔ သမီးအေပၚတြင္သာ အၿမဲအာ႐ုံထားေနသည့္ မိခင္မွာ တစ္ေန႔တြင္ ႐ုတ္တရက္ အေမာေဖာက္ကာ ေဆး႐ုံေရာက္သြားခဲ့၏။ ေဆး႐ုံတြင္ အေျခအေန မေကာင္းမွန္းသိေနေသာ္လည္း မိမိက်န္းမာေရးထက္ သမီးအေရးသာ ေတြးေနၿပီး သမီးအေၾကာင္းသာ ေမးေနေလေတာ့၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ဒကာမႀကီးသည္ သမီးေရာက္မလာမီမွာပင္ ေရာဂါျပင္းလြန္းသျဖင့္ ဆုံးပါးသြားခဲ့ရ၏။ ဒကာမႀကီးမွာ အသက္ထြက္သြားသည္အထိ သမီးကုိသာ တမ္းတေရရြတ္ရင္း ဆုံးပါးသြားခဲ့၏။ ဒကာမႀကီး၏ အျဖစ္အပ်က္ကုိ ၾကားသိရသည့္အခါ စာေရးသူမွာ သံေဝဂျဖစ္ခဲ့၏။ အေမတကယ္ ျဖစ္လာသည့္အခါ သိပ္ခ်စ္ပါသည္ သိပ္သံေယာဇဥ္ ရွိပါသည္ဆုိသည့္ သမီးလည္းပဲ လက္ေတြ႕အားျဖင့္ မကယ္ႏုိင္ဘဲ အေမသြားႏွင့္ဟုသာ ေျပာဆုိႏုိင္သကဲ့သုိ႔ သမီးအေပၚ သံေယာဇဥ္ အလြန္ႀကီးသည့္ အေမသည္လည္း ဘဝခရီး သြားရသည့္အခါ သမီးအားထား၍သာ သြားခဲ့ရ၏။ သိပ္ခ်စ္ပါသည္ သိပ္သံေယာဇဥ္ ရွိပါသည္ဟူသည့္ ေဆြမ်ိဳးမိဘ ဟူသမွ်သည္ ေနာက္ဆုံးတြင္ မိမိတုိ႔ႏွင့္အတူတကြ လုိက္ပါႏုိင္ျခင္းမရွိ၊ မိမိတုိ႔ကလည္း ေခၚေဆာင္သြားႏုိင္ျခင္း မရွိဘဲ အသက္ရွင္စဥ္ မိမိတုိ႔ လုပ္ခဲ့သည့္ ေကာင္းကံမေကာင္းကံမ်ားကုိသာ ယူေဆာင္လ်က္ တစ္လမ္းစီသာ သြားခ့ဲၾကရ၏။

ဒကာတစ္ေယာက္ဆုိလည္း ပစၥည္းဥစၥာမ်ားအေပၚ အလြန္တန္ဘုိး ထားသူျဖစ္၏။ တန္ဘုိးထားသည္ဟု ဆုိမည္ထက္ သံေယာဇဥ္မ်ားသည္ဟုဆုိက ပုိ၍မွန္မည္ျဖစ္၏။ “ဘယ္သူေပးထားတာ ျဖစ္လုိ႔၊ ဘယ္သူ႔အေမြျဖစ္လုိ႔၊ ဘယ္တုန္းက ပစၥည္းျဖစ္လုိ႔” စသည့္ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားျဖင့္ ပစၥည္းဥစၥာမ်ားကုိ တြယ္တာေနေလ့ရွိ၏။ ထုိဒကာ တြယ္တာေနသည့္ ပစၥည္းမ်ားတြင္ မိဘအေမြေပးခဲ့သည့္ ေလးဘီးကားေလး တစ္စီးလည္း အပါအဝင္ျဖစ္၏။ ေခတ္ကာလ အေနအထားအရ အသုံးအေဆာင္ ပစၥည္းမ်ား အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းေနေသာ္လည္း မိမိ၏ ေလးဘီးကားေလးကုိကား မိဘအေမြဟုဆုိကာ မေျပာင္းဘဲ ထားေလ၏။ ႏွစ္ေပါင္းၾကာလာၿပီး ပစၥည္းမ်ားလည္း ခ်ိဳ႕ယြင္းလာသည့္ ေလးဘီးကားေလးမွာ တစ္ေန႔တြင္ ပစၥည္းသြားသယ္ရင္း လမ္းတြင္ဘရိတ္ေပါက္ကာ ကားတုိက္မႈ ျဖစ္ခဲ့ေလ၏။ ေနာက္ဆုံးတြင္ ကားေရာလူပါ ထိခုိက္မႈျဖစ္ၿပီး ကားလည္းလႊတ္ပစ္ရ လူလည္းဒုကၡိတျဖစ္ခဲ့ရသည့္ အျဖစ္ႏွင့္ ႀကဳံခဲ့ရေလ၏။ ဤသုိ႔ေသာ အေျခအေနတြင္ေသာ္မွလည္း ထုိဒကာ၏ စိတ္ထဲတြင္ မိဘအေမြကားေလး လႊတ္ပစ္ခဲ့ရသည့္အတြက္ ေျဖဆည္ရာမရ ျဖစ္ေနခဲ့ေသးေၾကာင္း တဆင့္စကား ၾကားသိရျပန္၏။ ထုိဒကာ၏ အျဖစ္သည္ ပစၥည္းအေပၚ တြယ္တာမိသည့္ အျပစ္၏ တစ္စိပ္တေဒသအျဖစ္ ပစၥည္းလည္းဆုံး လူလည္းတုံးခဲ့ရသည့္ သေဘာမ်ိဳး ျဖစ္ေနခဲ့၏။ အခ်ိန္တန္ ကံအက်ိဳးေပးေၾကာင့္ ျဖစ္လာခဲ့သည္ဟုဆုိေသာ္လည္း ထုိဒကာ၏ အျဖစ္မွာ ေဟာင္းႏြမ္းခ်ိဳ႕ယြင္းေနသည့္ ကားအေပၚတြင္ တြယ္ေနမိခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ဟု ဆုိႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ သံေယာဇဥ္တရားကုိ ဉာဏ္ျဖင့္ အႏုိင္မယူႏုိင္သျဖင့္ သံေယာဇဥ္၏ ဒဏ္ခတ္ျခင္းကုိ ခံခဲ့ရသည္ဟု ဆုိမည္ဆုိက ဆုိႏုိင္ေပ၏။

ဤသုိ႔ေသာ အျဖစ္အပ်က္မ်ားကုိ လက္ေတြ႕ဘဝတြင္ အေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ႀကဳံဖူးၾကမည္ ျဖစ္၏။ လူအေတာ္မ်ားမ်ားက မိမိကုိယ္တုိင္ ျဖစ္မွသာ သတိထားမိတတ္ၾကသျဖင့္ မသိဘဲ ျဖစ္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ သက္ရွိမ်ားျဖစ္ေစ၊ သက္မဲ့မ်ားျဖစ္ေစ ဘဝတစ္ခု နိဂုံးျပဳသြားသည့္အခါ အားလုံးထားခဲ့ၾကရ၏။ သိပ္ခ်စ္ပါသည္ဟူ၍လည္း အတူသြား၍ မရသကဲ့သုိ႔ သိပ္ျမတ္ႏုိးသည့္ အရာျဖစ္၍လည္း ယူေဆာင္သြား၍ ရမည္မဟုတ္ေပ။ ပုိဆုိးသည္မွာ ထုိသက္ရွိသက္မဲ့ မ်ားအေပၚ ထားမိသည့္ သံေယာဇဥ္သည္ ေသၿပီးေနာက္ဘဝမ်ားတြင္ မည္သုိ႔မည္ပုံ ျဖစ္မည္ကုိ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း လက္ရွိဘဝတြင္ကား ထုိသံေယာဇဥ္တရားေၾကာင့္ သုချဖစ္သည္ဟူ၍ မရွိဘဲ ဒုကၡမ်ားသာ ျဖစ္ေနသည့္အခ်က္ပင္ ျဖစ္၏။ မိမိက သံေယာဇဥ္ထားသည့္ အရာမ်ားသည္ မိမိအေပၚ မည္သုိ႔မည္ပုံ ျပန္လည္တုံ႔ျပန္မည္ကုိ မသိႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိအဖုိ႔မွာကား လက္ေတြ႕အားျဖင့္ ထုိသံေယာဇဥ္ေၾကာင့္ ပူေလာင္မႈမ်ားသာ ပြားေနခဲ့ရသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ပါ၏။ အရာအားလုံးသည္ မိမိျဖစ္ခ်င္သလုိ ျဖစ္မလာဘဲ သူျဖစ္ခ်င္သလုိ ျဖစ္သြားၾကေလေတာ့၏။

အရင္းစစ္ေသာ္ အရာအားလုံးသည္ သူ႔သေဘာ သူေဆာင္သြားျခင္းသာ ျဖစ္ပါေပ၏။ မည္သည့္အရာ၊ မည္သည့္ပုဂၢိဳလ္မ်ား အေပၚတြင္ မည္မွ်ပင္ သံေယာဇဥ္ထားေသာ္လည္း အခ်ိန္တန္သည့္အခါ ထုိသံေယာဇဥ္ထားသည့္အရာ၊ သံေယာဇဥ္ထားသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ခဲြခြါသြားၾကရမည္သာ ျဖစ္၏။ တဒဂၤအခုိက္အတန္႔ ပိုင္ဆုိင္မႈမ်ား၊ ေတြ႕ဆုံမႈမ်ားတြင္ မည္မွ်ပင္ တြယ္တာေနေသာ္လည္း ခဲြခြါသြားခ်ိန္တြင္ အကုန္ထားသြားရမည္သာ ျဖစ္၏။ တိပိဋကဓရ ေယာဆရာေတာ္ အရွင္ျမတ္ မိန္႔ေတာ္မူ သကဲ့သုိ႔ပင္ ရာထူးဂုဏ္သိန္ စည္းစိမ္ဥစၥာ အျဖာျဖာသည္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာမ်ားဟု မည္မွ်ပင္ ေျပာဆုိေနေသာ္လည္း ေသလ်င္ထားသြားရမည့္ အရာမ်ား ျဖစ္ေနၿပီး မိဘေဆြမ်ိဳး မိတ္သဂၤဟ ဟူသမွ်သည္လည္း အသက္ရွင္စဲ အခုိက္အတန္႔တြင္ သံေယာဇဥ္တရားမ်ားျဖင့္ မည္မွ်ပင္ ခ်စ္ခင္တြယ္တာေနၾကေသာ္လည္း ေသသြားသည့္အခါ မည္သူမွ် မိမိေနာက္သုိ႔ လုိက္ပါၾကမည္ မဟုတ္ၾကေပ။ အမွန္စင္စစ္ မိမိတုိ႔ေနာက္သုိ႔ အရိပ္ပမာ လုိက္ေနမည့္အရာကား မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ လုပ္ေနၾကသည့္ ကုသုိလ္ကံ၊ အကုသုိလ္ကံမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာဟု အမွန္တကယ္ ေျပာဆုိႏုိင္သည့္ အရာမွာ မိမိတုိ႔ လုပ္ေနၾကသည့္ ကံမ်ားသာ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိကံမ်ားတြင္လည္း ေကာင္းကံမေကာင္းကံဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိရာ မိမိလုပ္သည့္ အလုပ္အေပၚတြင္ မူတည္ကာ မိမိရရွိမည့္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာသည္လည္း ေကာင္းမြန္သည့္ဥစၥာ၊ မေကာင္းသည့္ ဥစၥာမ်ားအျဖစ္ ကဲြျပားသြားၾကမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ မိမိက ေကာင္းသည့္ အလုပ္လုပ္လွ်င္ မိမိ၏ ဥစၥာသည္လည္း ေကာင္းသည့္ကုိယ္ပုိင္ ဥစၥာျဖစ္လာမည္ျဖစ္ၿပီး မိမိက မေကာင္းသည့္ အလုပ္လုပ္လွ်င္ကား မိမိ၏ ဥစၥာသည္လည္း မေကာင္းသည့္ ဥစၥာမ်ား ျဖစ္လာမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ ဤအခ်က္သည္ မိမိကုိယ္တုိင္ ေရြးခ်ယ္ရမည့္ အခ်က္လည္း ျဖစ္ပါ၏။ မည္သုိ႔ေသာ ဥစၥာမ်ိဳးကုိ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာအျဖစ္ ေရြးခ်ယ္မည္နည္းဟု မိမိကုိယ္ကုိမိမိ ေမးစိစစ္၍ အလုိရွိရာကုိ ေရြးခ်ယ္လုပ္ကုိင္ရန္သာ ျဖစ္၏။ မိမိက အေရြးခ်ယ္မွန္လွ်င္ မိမိပင္စံရမည္ ျဖစ္ၿပီး မိမိက အေရြးခ်ယ္ မွားလွ်င္ကား မိမိပင္ ခံစားရမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာကုိ ပုိင္ဆုိင္လုိသူမ်ားသည္ ကုိယ္တုိင္သာ ရွာၾကရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္၏။

မိမိလုပ္သည့္ ကံသည္မိမိ၏ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာဟု ဆုိေသာ္လည္း မေကာင္းသည့္အလုပ္ျဖင့္ မေကာင္းကံ ရလာမႈ အေပၚတြင္ကား မည္သူမွ် အလုိရွိၾကမည္ မဟုတ္ေပ။ မည္သူမဆုိ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာမ်ားအျဖစ္ ေကာင္းသည့္ဥစၥာမ်ားကုိသာ အလုိရွိၾကမည္ ျဖစ္ေပ၏။ သုိ႔ဆုိလွ်င္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားကုိ လုပ္ျခင္းျဖင့္ ေကာင္းသည့္ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာကုိ အရယူျခင္းမွတပါး အျခားမရွိသည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္ေပ၏။ ထုိသုိ႔ ေကာင္းသည့္ဥစၥာမ်ားကုိ ရယူႏုိင္ရန္မွာလည္း ေကာင္းသည့္ဘဝ အေျခအေနတြင္ ရွိေနမွသာ ျဖစ္ႏုိင္ေပ၏။ ေကာင္းသည့္ဘဝ အေျခအေနဟု ဆုိလာလွ်င္လည္း ယခုလက္ရွိ ဘုရားသာသနာႏွင့္ ႀကဳံေတြ႕ခ်ိန္၊ လူ႔ဘဝ ရေနခ်ိန္၊ ဗုဒၶဘာသာအျဖစ္ျဖင့္ သဒၶါတရား ရွိေနခ်ိန္ကုိသာ ဆုိရမည္ျဖစ္သျဖင့္ ယခုအခ်ိန္တြင္သာ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားကုိ ႀကိဳးစားျပဳလုပ္ၿပီး ေကာင္းသည့္ကုိယ္ပုိင္ ဥစၥာမ်ားကုိ ကုိယ္တုိင္သာစုၾကရမည္ ျဖစ္ပါေပ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ ပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္မ်ား တြယ္တာထားၾကသည့္ သက္ရွိမ်ားႏွင့္ သက္မဲ့မ်ားသည္ မည္မွ်ပင္ တြယ္တာျငားေသာ္လည္း ခဲြခြါၾကသည့္အခါ သက္ရွိမ်ားလည္း မိမိႏွင့္အတူ လုိက္မလာသကဲ့သုိ႔ သက္မဲ့မ်ားသည္လည္း မိမိႏွင့္တပါတည္း ယူေဆာင္မသြားႏုိင္ပါသျဖင့္ အရာအားလုံးသည္ ကုိယ္ပုိင္ဟူသည္ မရွိေၾကာင္း၊ သုိ႔ေသာ္ မိမိကုိယ္တုိင္ ျပဳလုပ္သည့္ ကံသည္ကား မိမိ၏ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာအျဖစ္ မလဲြမေသြ ရွိေနမည္ ျဖစ္သျဖင့္ မိမိတုိ႔ျပဳလုပ္သည့္ ကံကုိကား ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာအျဖစ္ ယူေဆာင္သြားႏုိင္မည္ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကံသည္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာဟုဆုိေသာ္လည္း ေကာင္းသည့္အလုပ္ကံသည္သာ ေကာင္းသည့္သုဂတိဘဝသုိ႔ ပုိ႔ေဆာင္ေပးႏုိင္သျဖင့္ ကုသုိလ္ကံသည္သာ အမွန္တကယ္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာျဖစ္ေၾကာင္း၊ ကုိယ္ပုိင္ ဥစၥာအမွန္ျဖစ္သည့္ ကုသုိလ္ကံသည္လည္း ယခုလက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ႀကိဳးစားလုပ္ယူမွသာ ရႏုိင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ အေကာင္းဆုံးအခ်ိန္ျဖစ္သည့္ ယခုအခ်ိန္တြင္သာ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာကုိ ကုိယ္တုိင္သာ ရယူၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ကုိယ္ဖုိ႔ဥစၥာကုိ ကုိယ္တုိင္ရွာၾကရမွာျဖစ္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ ဆုိလုိျခင္းျဖစ္၏။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေလာကတြင္ အမ်ားက ေျပာေနၾကသည့္ “ငါ့ရာထူးငါ့ဂုဏ္သိန္ ငါ့စည္းစိမ္” စသည့္ အရာမ်ားႏွင့္ “ငါ့မိဘငါ့ေဆြမ်ိဳး ငါ့သားငါ့သမီး”စသည့္ ပုဂၢိဳလ္သတၱဝါမ်ားသည္ တဒဂၤ အခုိက္အတန္႔မွ်သာျဖစ္ၿပီး ဘဝနိဂုံးအဆုံး သတ္သြားသည့္အခါ အကုန္ထားခဲ့ရမည့္ အရာမ်ားျဖစ္သျဖင့္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာမ်ား မဟုတ္ၾကဘဲ အသက္ရွင္စဲအခုိက္တြင္ မိမိတုိ႔ကုိယ္တုိင္ လုပ္ေနၾကသည့္ ေကာင္းကံမေကာင္းကံမ်ားသည္သာ မိမိတုိ႔၏ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာမ်ားျဖစ္ၿပီး ဘဝသံသရာခရီးအထိ မိမိတုိ႔ႏွင့္ တပါတည္း ယူေဆာင္သြားႏုိင္မည္ျဖစ္သျဖင့္ ကုိယ္ပုိင္ဥစၥာအမွန္ျဖစ္သည့္ ကုသုိလ္ကံမ်ားကုိသာ အခြင့္သာခုိက္ ႀကိဳးစားရယူလုိက္ၾကပါရန္ႏွင့္ ေကာင္းသည့္အလုပ္မ်ားကုိ ႀကိဳးစားလုပ္ျခင္းျဖင့္သာ ကုိယ့္ဖုိ႔ဥစၥာ ကုိယ္တုိင္ရွာၾကပါဟု ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ အေလးအနက္ တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါသည္။

Read more »

နဲနဲေလးေတာ့ လဲြေနတယ္ (၁၈)...

သိမ္နဲ႔ အမ်ိဳးသမီး
ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာေတြၾကားမွာ အ႐ုိးစဲြၿပီး အမွတ္လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေလးေတြအေၾကာင္း ေထာက္ျပေပးတဲ့ စာေတြေရးေပးေနတာကုိသိေတာ့ ဆရာေတာ္တစ္ပါးက သိမ္နဲ႔အမ်ိဳးသမီး အေၾကာင္းကုိလည္း စာေရးေပးဖုိ႔ မိန္႔ၾကားဖူးပါတယ္။ ဆရာေတာ္ မမိန္႔ခင္ကတည္းက ေရးဖုိ႔ရည္ရြယ္ခ်က္ ရွိေနေပမယ့္ မေရးျဖစ္ဘဲ အခုမွပဲ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ေတာရြာအေတာ္မ်ားမ်ားမွာ တစ္ရြာသိမ္တစ္လုံးေတာ့ ရွိေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒီလုိ သိမ္ေတြရွိေနေပမယ့္ အမ်ိဳးသမီးေတြ အေနနဲ႔ သိမ္ထဲကုိ မဝင္ရဘူး၊ မဝင္းေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ အစဲြေတြ၊ အေျပာေတြေၾကာင့္ ေသတဲ့အထိ သိမ္ထဲကုိ မဝင္ဖူးၾကတဲ့သူေတြလည္း ရွိေနျပန္ပါတယ္။ ရန္ကုန္၊ မႏၲေလးလုိ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာေတာ့ အခုေနာက္ပုိင္း သိမ္ေတြထဲမွာ အခမ္းအနားေတြအထိ လုပ္လာၾကတဲ့အတြက္ အမ်ိဳးသမီးနဲ႔ သိမ္ကသိပ္ၿပီး အထူးအဆန္း မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။

ဆန္းေနတာက ေတာရြာစ႐ုိက္၊ ေတာေနယဥ္ေက်းမႈနဲ႔ ေတာေနဘုန္းႀကီး၊ ေတာေနလူေတြရဲ႕ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ အယူအဆေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သိမ္ထဲကုိ အမ်ိဳးသမီး မဝင္ေကာင္းတာ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ…၊ ဘုရားေဟာထားလုိ႔လား…၊ ဝင္ရင္သိမ္ပ်က္မွာစုိးလုိ႔လား…၊ ကံပ်က္မွာစုိးလုိ႔လား..၊ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္ေနလုိ႔ မဝင္ရတာလား… စတဲ့ အေမးေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ သိမ္နဲ႔အမ်ိဳးသမီး ကိစၥက အမ်ားေထာက္ျပစရာ ျဖစ္လာပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ ေမးလာမယ္ဆုိရင္လည္း သိမ္ထဲကုိ မဝင္ေကာင္းဘူးလုိ႔ ေျပာေနသူေတြ ကုိယ္တုိင္က ေရေရရာရာ ေျဖစရာ ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလုိ သိမ္ေတြ၊ ဘုရားေတြ၊ ေက်ာင္းကန္ေတြမွာ အမ်ိဳးသမီး မဝင္ေကာင္း၊ မတက္ေကာင္းဆုိတဲ့ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ အယူအဆေတြဟာ ဘုရားေဟာသလုိလုိ၊ ေရွးထုံးလုိလုိ၊ အစဥ္အလာလုိလုိနဲ႔ နည္းနည္းေလးေတာ့ လဲြကုိလဲြေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

သိမ္နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အမ်ိဳးသမီးမ်ား အေနနဲ႔ ရဟန္းေတာ္မ်ား ကံေဆာင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ နိမိတ္စည္းထဲကုိ မဝင္ေကာင္းဘူးဆုိရင္ အထူးေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ ဒါေတာင္မွ သိမ္ထဲကုိ မဝင္းေကာင္းတာမဟုတ္ပါဘူး။ သိမ္အထဲမွာရွိတဲ့ နိမိတ္စည္းထဲကုိ မဝင္ေကာင္းတာပါ။ ဒါကလည္း နိမိတ္စည္းထဲမွာ ရွိတဲ့ရဟန္းေတာ္မ်ား အာပတ္သင့္မွာ စုိးလုိ႔ပါ။ ကံပ်က္လုိ႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ခုဟာက ကံေဆာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ မဟုတ္တဲ့ တျခားအခ်ိန္ေတြမွာလည္း သိမ္ထဲကုိ အမ်ိဳးသမီးေတြ မဝင္ေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ အယူအဆ၊ အေျပာအဆုိ၊ အစဲြအလန္းေတြေၾကာင့္ သိမ္နဲ႔အမ်ိဳးသမီးဟာ ဘယ္လုိမွဆက္စပ္လုိ႔မရတဲ့ အရာတစ္ခုလုိ ျဖစ္ေနေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဥပါဒ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ဥပါဒ္ေရာက္ဆုိသလုိ သိမ္ထဲကုိ ဝင္မိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ခုခုတုိက္ဆုိင္ၿပီး ျဖစ္ရင္ေတာင္မွ ဒါဟာ သိမ္ထဲကုိ ဝင္လုိ႔ျဖစ္တာဆုိတဲ့ အယူအဆေတြက ရွိေနျပန္ေတာ့ ေတာေနအမ်ိဳးသမီးေတြဟာ သိမ္ဆုိရင္ ေဝးေဝးကကုိ ေရွာင္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ သိမ္ထဲကုိ မဝင္ေကာင္းတာက အမ်ိဳးသမီးေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ ရဟန္းေတာ္ေတြပါ။ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ ကံေဆာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ သိမ္ထဲမွာ ရွိေနပါက တစ္ပါးနဲ႔တစ္ပါး ႏွစ္ေတာင့္ထြာနိမိတ္ ထိစပ္ၿပီး နိမိတ္အတြင္းမွာ ရွိေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ မဟုတ္ဘဲ ကံေဆာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ သိမ္ထဲမွာရွိေနၿပီး နိမိတ္အျပင္ကုိ ေရာက္ေနပါက ကံပ်က္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကံေဆာင္ေနတဲ့အခ်ိန္ဆုိရင္ ရဟန္းေတာ္မ်ားဟာ သိမ္ထဲမွာရွိတဲ့ နိမိတ္အတြင္းမွာ ရွိရင္ရွိ၊ မရွိရင္ သိမ္အျပင္မွာပဲ ရွိေနရပါမယ္။ သိမ္ထဲမွာရွိေနၿပီး နိမိတ္စည္းအျပင္ ေရာက္ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ကံပ်က္ပါတယ္။ ဒီလုိ သေဘာေတြေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ကံေဆာင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနနဲ႔သိမ္ထဲကုိ မဝင္းေကာင္းဘူးလုိ႔ ဆုိတာျဖစ္ပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္ေတြ၊ သာမေဏေတြ အေနနဲ႔ကေတာ့ ကံေဆာင္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ သိမ္ထဲမေျပာနဲ႔ သိမ္ထဲမွာရွိတဲ့ နိမိတ္စည္းထဲအထိ ဝင္မိတာေတာင္မွ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဆာင္ေနတဲ့ ကံကပ်က္မသြားပါဘူး။ နိမိတ္ထဲမွာ လူသာမေဏ ရွိေနလ်က္နဲ႔ ကံေဆာင္ေနၾကတဲ့ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာပဲ အာပတ္သင့္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိေတာ့ ကံေဆာင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ကံပ်က္မႈ မပ်က္မႈဟာ ရဟန္းေတာ္မ်ားနဲ႔ပဲ သက္ဆုိင္ၿပီး လူပုဂၢိဳလ္မ်ားနဲ႔ မသက္ဆုိင္ဘူးဆုိတာ ထင္ရွားပါတယ္။ လူပုဂၢိဳလ္လုိ႔ဆုိတဲ့အတြက္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားလည္း အက်ဳံးဝင္ၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက သိမ္ထဲကုိ အမ်ိဳးသမီး မဝင္းေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ အယူအဆေတြမွာ ဝင္ရင္ကံပ်က္တတ္တဲ့ အတြက္ မဝင္ေကာင္းတာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ဆုိရင္ ဒါဟာ လဲြေနတဲ့ အလဲြတစ္ခုပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးဝင္ျခင္းေၾကာင့္ ဘယ္လုိမွ ရဟန္းေတာ္မ်ား ေဆာင္ေနတဲ့ ကံကိစၥ ပ်က္သြားျခင္း မရွိတဲ့အတြက္ ဒီအေၾကာင္းျပခ်က္ေၾကာင့္ မဝင္ေကာင္းဘူးဆုိရင္ မွားေနတာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သိမ္ထဲမွာ ရဟန္းေတာ္ တစ္ပါးတည္း ရွိတတ္တာတုိ႔၊ ဆိတ္ကြယ္ရာ အရပ္မွာ မာတုဂါမ ရွိေနတာဟာ မသင့္ေလ်ာ္တာတုိ႔၊ မာတုဂါမေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္ အႏၲရာယ္ တစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္ႏုိင္တာတုိ႔ စတဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားေၾကာင့္ မဝင္သင့္တာလုိ႔ ဆုိရင္ေတာ့ အထူးေျပာစရာ မရွိပါဘူး။ ဒါေတာင္မွ မဝင္ေကာင္းလုိ႔မဟုတ္ဘဲ မဝင္သင့္လုိ႔ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဝိနည္းေတာ္အရ အာပတ္သင့္မႈ မသင့္မႈ အပုိင္းဟာ ရဟန္းေတာ္နဲ႔ပဲ သက္ဆုိင္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီးမွာ အာပတ္သင့္စရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဒီလုိေျပာလုိ႔ အမ်ိဳးသမီးေတြ သိမ္ထဲကုိ ဝင္ခ်င္သလုိဝင္ ထြက္ခ်င္သလုိ ထြက္ဆုိတဲ့ သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ပါဘူး။ အမ်ိဳးသမီးလည္း ေလာကေၾကာင္းအရ ထိန္းသိမ္းရမွာေတြ ရွိတဲ့အတြက္ အသိသတိနဲ႔ပဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ထိန္းသိမ္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက တိက်တဲ့အေၾကာင္းျပခ်က္ မရွိဘဲ သိမ္ထဲကုိ အမ်ိဳးသမီး မဝင္ေကာင္း၊ မဝင္ရဆုိတဲ့ အမွတ္လဲြမႈအေၾကာင္းပဲ အဓိကေျပာခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေလာကေၾကာင္းအရ၊ အေျခအေနအရက လဲြလုိ႔ သိမ္ထဲကုိ အမ်ိဳးသမီးေတြ ဝင္ေကာင္းတယ္ဆုိတာ သိေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ျမန္မာဗုဒၶဘာသာ အခ်ိဳ႕ရဲ႕ လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြေတြထဲမွာ သိမ္ထဲကုိ အမ်ိဳးသမီးေတြ မဝင္းေကာင္းဘူးဆုိတဲ့ မေရရာတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားနဲ႔ အ႐ုိးစဲြေနတဲ့ သိမွတ္ထားမႈဟာလည္း နည္းနည္းေလး လဲြေနတဲ့ အလဲြတစ္ခုျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီလုိအလဲြ သိမွတ္ထားမႈမ်ိဳးကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ဘုရားေဟာမဟုတ္တဲ့၊ သံသရာဝဋ္မွ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ အေထာက္အကူ မျပဳတဲ့ အလဲြေတြကုိ ျပဳျပင္ႏုိင္သမွ် ျပဳျပင္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ အသိေပးတုိက္တြန္းရင္း လဲြေနတတ္တဲ့ အလဲြတစ္ခုအျဖစ္ ေရးသားတင္ျပလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ေဝဒနာႏွင့္အၿပိဳင္…

ေဝဒနာဆုိတဲ့ ဒီပါဠိေဝါဟာရ စကားလုံးဟာ ခံစားျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ခံစားျခင္းမွန္သမွ် ေကာင္းတဲ့ခံစားျခင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဆုိးတဲ့ခံစားျခင္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္၊ အေကာင္းလည္းမဟုတ္၊ အဆုိးလည္းမဟုတ္တဲ့ ခံစားျခင္းမ်ိဳးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘယ္လုိခံစားမႈမ်ိဳးကုိမဆုိ အလြယ္ေျပာဆုိၾကရမယ္ဆုိရင္ အားလုံးဟာ ေဝဒနာေတြခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္သူေၾကာင့္ပဲ ခံစားခံစား၊ ဘာေၾကာင့္ပဲ ခံစားခံစား၊ ဘယ္လုိမ်ိဳးပဲ ခံစားခံစား စိတ္မွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခံစားမႈ သေဘာမွန္သမွ် အားလုံးေဝဒနာလုိ႔ပဲ ေျပာရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံစားျခင္းသေဘာဟာ ျဖစ္ေပၚရာ အာ႐ုံကုိ အမွီျပဳၿပီး စိတ္မွာသိမွတ္ ခံစားတဲ့ သေဘာျဖစ္တဲ့အတြက္ အေကာင္းဆုိလည္း ခံစားမွာျဖစ္ၿပီး အဆုိးဆုိလည္း ခံစားမွာျဖစ္ကာ မဆုိးမေကာင္းဆုိလည္း ခံစားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိသိရွိခံစားတာကုိပဲ စာလုိေျပာေတာ့ ေဝဒနာ ျဖစ္ေပၚတယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ပုထုဇဥ္အေတာ္မ်ားမ်ားက ေဝဒနာလုိ႔ ေျပာလုိက္တာနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ ခံစားမႈလုိ႔ပဲ နားလည္သေဘာေပါက္ လက္ခံထားတတ္ၾကပါတယ္။ ဘယ္သူေတာ့ ဘာေဝဒနာ ခံစားေနရလုိ႔၊ ဘယ္သူေတာ့ ဘယ္သူေၾကာင့္ ဘယ္လုိေဝဒနာေတြ ျဖစ္ေနလုိ႔၊ ဘယ္သူေတာ့ ဘာေၾကာင့္ ဘယ္လုိေဝဒနာမ်ိဳးကုိ ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ခံစားေနရလုိ႔ စသျဖင့္ ေရာဂါတစ္ခုခုေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ ခံစားမႈ သေဘာကုိပဲ ေဝဒနာလုိ႔ ေျပာဆုိ သုံးႏႈန္းတတ္ၾကပါတယ္။ ခ်မ္းသာတဲ့ခံစားမႈ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းတဲ့ ခံစားမႈ၊ ဝမ္းေျမာက္တဲ့ ခံစားမႈစတဲ့ ေကာင္းတဲ့ ခံစားမႈမ်ားကုိေတာ့ ေဝဒနာလုိ႔ ေျပာဆုိျခင္း မရွိၾကပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လည္း ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိ မသိၾကဘဲ အခုိက္အတန္႔ ခ်မ္းသာေနတဲ့ ခံစားမႈေတြ ေနာက္ကုိလုိက္ကာ ဆင္းရဲတဲ့ ခံစားမႈေတြ ေရာက္လာမွပဲ ေဝဒနာျဖစ္ၿပီလုိ႔ သတ္မွတ္ရင္း ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္ သြားတတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာရဲ႕ သဘာဝကုိ မသိတဲ့အတြက္ မေကာင္းတဲ့ ခံစားမႈကုိ လက္မခံႏုိင္ဘဲ ေကာင္းတဲ့ခံစားမႈေတြမွာသာ အၿပိဳင္လုိက္ကာ ခံစားေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တဒဂၤခံစားမႈမ်ိဳးျဖစ္တဲ့ ခ်မ္းသာတဲ့ခံစားမႈကုိ လုိလားေတာင့္တရင္း မေကာင္းတဲ့ ေဝဒနာေတြနဲ႔အၿပိဳင္ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ပါးရွိေနသမွ် သတၱဝါအားလုံးဟာ ခံစားေနၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေကာင္းတာေတြလည္း ခံစားရမွာ ျဖစ္သလုိ မေကာင္းတာေတြလည္း ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ ေကာင္းတာလည္းမဟုတ္၊ မေကာင္းတာလည္း မဟုတ္တဲ့ ခံစားမႈေတြကုိလည္း ခံစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ႐ုပ္နာမ္ရွိလုိ႔ ေဝဒနာရွိတဲ့ သေဘာမွာ ခံစားျခင္း ေဝဒနာရဲ႕ အျဖစ္မွန္ကုိ မသိၾကေတာ့ သူ႔က်ေတာ့ ေကာင္းတာေတြကုိ ေတြ႕ႀကဳံခံစားရတယ္၊ ငါ့က်ေတာ့ မေကာင္းတာေတြပဲ ေတြ႕ႀကဳံခံစားရတယ္၊ င့ါက်မွ ဒီလုိေဝဒနာျဖစ္တယ္၊ သူ႔က်ေတာ့ ဒီလုိေဝဒနာ မျဖစ္ဘူး စသျဖင့္ ေတြးထင္ကာ ကုိယ္ျဖစ္တဲ့ မေကာင္းတဲ့ ခံစားမႈမ်ားကုိပဲ ေဝဒနာလုိ႔ ထင္ေနတတ္ၾကတာေတြ ရွိပါတယ္။ ႐ုပ္နဲ႔စိတ္ကုိ အမွီျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိ မသိတဲ့အခါက်ေတာ့ ဘာေလးပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြယ္တကူ ခံစားတတ္ၾကပါတယ္။ ထစ္ခနဲဆုိ ခံစားလုိက္၊ ထစ္ခနဲဆုိ ခံစားလုိက္ ျဖစ္ေနၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ေဝဒနာကုိ ေဝဒနာလုိ႔ မျမင္ႏုိင္ဘဲ အေကာင္းအဆုိး ခံစားမႈေတြနဲ႔ ေကာင္းရင္ေက်နပ္လုိက္၊ မေကာင္းရင္ မေက်နပ္လုိက္ ျဖစ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ ခံစားမႈ ေဝဒနာေတြ ခံစားလာရတဲ့အခါမွာ စိတ္မွာမထိန္းႏုိင္ မသိမ္းႏုိင္ျဖစ္ၿပီး ေၾကာက္လန္႔ တုန္လႈပ္ၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒါဟာ ေဝဒနာလုိ႔ ေခၚတဲ့ ခံစားျခင္းရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိ မသိလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံစားျခင္းရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိ သိလာၾကမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိေဝဒနာမ်ိဳးပဲလာလာ ေၾကာက္လန္႔တုန္လႈပ္မွာ မဟုတ္သလုိ ဒီခံစားမႈေတြကုိလည္း လုိခ်င္ေတာင့္တၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီအခါမ်ိဳးမွာ ဒီအေကာင္းအဆုိး ခံစားမႈ ေဝဒနာေတြက ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားလာၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာေတြ မလုိခ်င္ေတာ့ဘူး၊ ေဝဒနာေတြကေန ႐ုန္းထြက္ခ်င္ၾကတယ္ဆုိရင္ အေကာင္းအဆုိး စတဲ့ ေဝဒနာေတြကေန ခြာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာကုိ ခြာႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဒီအေကာင္းအဆုိး စတဲ့ ခံစားမႈေတြမွာ တပ္မက္ေနတဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြကုိ ခြါႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေဝဒနာအေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ ဒီသံေယာဇဥ္ေတြကုိ ခြါႏုိင္ဖုိ႔အတြက္လည္း ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိသိၿပီး ေဝဒနာရဲ႕ ျဖစ္စဲျဖစ္ခုိက္ ေပၚစဲေပၚခုိက္ကုိ သတိတရားနဲ႔ သူႏိုင္ကုိယ္ႏုိင္ အၿပိဳင္မွတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေလ့က်င့္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တယ္ဆုိတာ ဒီလုိခံစားမႈ ေဝဒနာေတြရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာကုိ ေဝဒနာလုိ႔ အမွန္အတုိင္း ျမင္ႏုိင္ေအာင္ စိတ္အစဥ္ကုိ ေလ့က်င့္ေပးတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာကလည္း သတိဝိရီယ တရားေတြနဲ႔ ေက်ာ္လႊားႏုိင္မွ အမွန္ကုိ သိလာႏုိင္မွာ ျဖစ္ၿပီး ဒီေဝဒနာအေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚေနတဲ့ သံေယာဇဥ္ေတြကုိ ျဖတ္ေတာက္ႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေလ့အက်င့္နည္းၿပီး သတိဝိရီယနည္းတဲ့ သူေတြဆုိရင္ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိ သိဖုိ႔မေျပာနဲ႔ ဒီခံစားျခင္း ေဝဒနာရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈေနာက္ေတာင္ သိသိခ်ည္းနဲ႔ လုိက္ေနမိတတ္ပါတယ္။ တစ္ခါတေလ တရားအားထုတ္တဲ့ ေယာဂီေတြမွာေတာင္ ဒီခံစားမႈ ေဝဒနာေတြေၾကာင့္ တရားက ေရွ႕မတက္ဘဲ ျဖစ္ေနတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိတတ္ပါတယ္။ တရားအားထုတ္တဲ့အခါမွာ တစ္ခ်ိဳ႕ေယာဂီေတြ အေနနဲ႔ ခံစားရတဲ့ နာက်င္ကုိက္ခဲ ပူေအးစတဲ့ မေကာင္းတဲ့ ေဝဒနာေတြကုိ သည္းမခံႏုိင္၊ အဲဒီေဝဒနာေတြကုိ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္ မမွတ္ႏုိင္တဲ့အခါက်ေတာ့ ဒီေဝဒနာေတြမွာပဲ အခ်ိန္ေတြၾကာေနကာ တရားက ေရွ႕မတက္ဘဲ ျဖစ္ေနတာေတြ ရွိတတ္သလုိ တခ်ိဳ႕က်ျပန္ေတာ့ တရားအားထုတ္ရင္း သမာဓိနိမိတ္ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ၿငိမ္းေအးျခင္း၊ ေပါ့ပါးျခင္း၊ သာယာျခင္း၊ ႏူးည့့ံျခင္းစတဲ့ေကာင္းတဲ့ ေဝဒနာေတြအေပၚမွာ သာယာႏွစ္သက္ေနၿပီး မွတ္ပစ္ရမယ့္ ေဝဒနာကုိ မမွတ္ႏုိင္တဲ့အတြက္ တရားက ေရွ႕မတက္တာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။

ဒါဟာ မေကာင္းတဲ့ ခံစားမႈေတြ အေပၚမွာ သတိ၊ သမာဓိ၊ ဝိရိယ ခႏၲီ တရားေတြနဲ႔ အႏုိင္မယူႏုိင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ ျဖစ္သလုိ ေကာင္းတဲ့ခံစားျခင္းေတြ အေပၚမွာလည္း သတိတရား၊ ဝိရီယတရားေတြနဲ႔ မျဖတ္ေတာက္ႏုိင္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ခံစားျခင္းဆုိတဲ့ ေဝဒနာဟာ သည္းခံျခင္းတရား၊ သတိ၊ ဝိရီယ၊ သမာဓိတရားေတြနဲ႔ မျဖတ္ေတာက္ႏုိင္ေသးသမွ် ဒီေဝဒနာရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈေၾကာင့္ ေဝဒနာနဲ႔အၿပိဳင္ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားတတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီခံစားျခင္း ဆုိတဲ့ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး သတိဝိရီယ စတဲ့တရားေတြနဲ႔ အၿပိဳင္အႏုိင္ယူႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

တရားအားထုတ္ေနတဲ့ ေယာဂီေတြမွာ ဒီလုိအေကာင္းအဆုိး ခံစားခ်က္ ေဝဒနာေတြေၾကာင့္ တရားမတက္ႏုိင္ျဖစ္ကာ ေဝဒနာကေန ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ဘဲ ရွိေနၾကသလုိ သာမန္ေန႔စဥ္ ဘဝမွာ စာဝတ္ေနေရး က်န္းမာေရးအတြက္ လႈပ္ရွားက်င္လည္ ေနရသူေတြမွာလည္း ဒီလုိခံစားမႈေတြေၾကာင့္ ေဝဒနာနဲ႔အၿပိဳင္ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္တာေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတတ္ပါတယ္။ ႐ုပ္နာမ္ႏွစ္ခုနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ သတၱဝါတုိင္းမွာ ေတြ႕ႀကဳံရတတ္တဲ့ ေဝဒနာေတြက ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ ေဝဒနာနဲ႔ စိတ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ ခံစားရတဲ့ ေဝဒနာရယ္လုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးရွိေနတတ္ၾကရာမွာ ႐ုပ္ေဖာက္ျပန္ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္လာတဲ့ ခံစားခ်က္ ေဝဒနာက အမ်ားအားျဖင့္ မေကာင္းတဲ့ ေဝဒနာေတြ ျဖစ္ေနတတ္ၿပီး စိတ္ေၾကာင့္ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ေဝဒနာကေတာ့ သတၱဝါတစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈကုိလုိက္ၿပီး အေကာင္းအဆုိး ခံစားမႈ ကဲြျပားတတ္ပါတယ္။ ဘယ္လုိပဲ ကြဲျပားကဲြျပား အရင္းစစ္ေတာ့ အားလုံးဟာ ေဝဒနာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ႐ုပ္နာမ္ေဝဒနာေတြဟာ ပုထုဇဥ္ေတြ အေပၚတြယ္တာမႈေတြနဲ႔ ခ်ည္ေႏွာင္ထားၿပီး ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေအာင္လည္း အားေပးထိန္းခ်ဳပ္ ထားတတ္ပါတယ္။

တခ်ိဳ႕ဆုိ ဒီေဝဒနာေတြေၾကာင့္ ဘဝကုိ အ႐ႈံးေပးတဲ့အထိ ျဖစ္သြားတတ္သလုိ တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိလည္း သတိလက္လြတ္ျဖစ္ကာ အ႐ူးတစ္ေယာက္လုိ ျဖစ္သြားၾကတာေတြလည္း ရွိတတ္ပါတယ္။ အေတာ္မ်ားမ်ားကေတာ့ ႐ုပ္မွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခံစားခ်က္၊ စိတ္မွာျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ခံစားခ်က္ေတြေၾကာင့္ ေကာင္းလုိက္ဆုိးလုိက္နဲ႔ ဘဝမွာ ၿငိမ္သက္တယ္ဆုိတာ တစ္ခါမွ မရွိဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။ အလြယ္တကူ ခံစားတတ္တဲ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ စိတ္ခံစားမႈရယ္၊ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာအမွန္ကုိ မသိမႈေတြရယ္ေၾကာင့္လည္း သတၱဝါေတြဟာ ေဝဒနာရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္ေနမိကာ ေဝဒနာနဲ႔အၿပိဳင္ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္တာလည္း ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီလုိ ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္ေသးသမွ် ခံစားမႈေတြေနာက္လုိက္ရင္း သတၱဝါတုိင္းဟာ ဒုကၡကုိယ္စီ ရွိေနၾကမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ဒုကၡေတြ ရွိေနတတ္ၾကတဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လည္း ပညာရွိ သူေတာ္ေကာင္းေတြက ေဝဒနာကေန ခြါႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားဖုိ႔ တုိက္တြန္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာကေန ခြာႏုိင္ေအာင္ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာသဘာဝကုိ သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ခံစားျခင္းကုိ ခံစားျခင္းလုိ႔ပဲ အရွိအတုိင္းျမင္ကာ အေကာင္းအဆုိး မခဲြျခားဘဲ ခႏၲီတရား၊ သတိဝိရီယ တရားမ်ားနဲ႔ ေက်ာ္လႊားႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကဖုိ႔ သတိေပးၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါမွပဲ ေဝဒနာနဲ႔အၿပိဳင္ ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက ခံစားျခင္းလုိ႔ဆုိတဲ့ ေဝဒနာဟာ သတၱဝါေတြကုိ အေကာင္းအဆုိး မေကာင္းမဆုိး အမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ အလြယ္တကူ ခံစားေစကာ ဒုကၡကုိယ္စီ ျဖစ္ေနေစတတ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လုိခံစားမႈမ်ိဳးပဲလာလာ ဒါဟာ ေဝဒနာရဲ႕ သေဘာပဲလုိ႔ အမွန္အတုိင္း သိရွိကာ ခံစားျခင္းအေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ တြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္ေတြကေန ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဝဒနာဆုိတာ ခံစားျခင္းကုိပဲ ဆုိတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္လုိေဝဒနာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေကာင္းရင္လည္း ေကာင္းတဲ့သေဘာ၊ မေကာင္းရင္လည္း မေကာင္းတဲ့သေဘာ၊ ေကာင္းတာလည္းမဟုတ္ မေကာင္းတာလည္း မဟုတ္ရင္လည္း ေကာင္းမေကာင္းတဲ့ သေဘာေတြကုိ အရွိအတုိင္း သိႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး သည္းခံျခင္းတရား၊ သတိတရား၊ ဝိရီယတရား စတာေတြနဲ႔ ေဝဒနာကုိ အန္တုလုိ႔ အၿပိဳင္ျပဳႏုိင္ေအာင္ ေလ့က်င့္ရမွာျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာေၾကာင့္ပဲခံစားခံစား၊ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ပဲ ခံစားခံစား၊ ဘယ္လုိမ်ိဳးပဲ ခံစားခံစား ခံစားျခင္းမွန္သမွ်ဟာ ေဝဒနာေတြပဲလုိ႔ အမွန္သိကာ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အလြယ္တကူ ခံစားမႈေနာက္ကုိ မလုိက္ျဖစ္ေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းၾကရမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း အသိေပးလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ ၿပိဳင္ဆုိင္မႈေတြ ျပင္းထန္လြန္းတဲ့ ဒီေန႔ေခတ္ႀကီးမွာ အၿပိဳင္ခံစားတတ္တဲ့ သေဘာေတြကလည္း သူသူကုိယ္ကုိယ္ အတူတူ ရွိေနတတ္ၾကၿပီး ခံစားျခင္းကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ဒုကၡေတြကလည္း ႐ုန္းမထြက္ႏုိင္သမွ် ရွိေနၾကမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီဒုကၡေတြကေန လြတ္ၿငိမ္းလုိၾကသူမ်ား အေနနဲ႔ အလြယ္တကူ ျဖစ္ေပၚတတ္တဲ့ ခံစားမႈ ေဝဒနာေတြမွာ ဘယ္သူ႔ေၾကာင္၊ ဘာေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ေပၚျဖစ္ေပၚ ျဖစ္ေပၚသမွ် ခံစားမႈသေဘာကုိ အရွိအတုိင္း သိေအာင္ႀကိဳးစားၿပီး ဒီခံစားမႈအေပၚမွာ ကပ္ၿငိေနတတ္တဲ့ သံေယာဇဥ္ကုိ သတိ၊ သမာဓိ၊ ဝိရီယ၊ ပညာ၊ ခႏၲီစတဲ့ တရားေတြနဲ႔သာ က်င့္ႀကံအားထုတ္ရင္း ေဝဒနာနဲ႔အၿပိဳင္ ႐ုန္းထြက္ႏုိင္ေအာင္ တစတစေလ့က်င့္ၾကဖုိ႔ အေလးဂ႐ု တုိက္တြန္းသမႈ ျပဳလုိက္ရပါတယ္။
အားလုံး… ေဝဒနာကုိ ခြါႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား