သံေ၀ဂယူတတ္မယ္ဆုိရင္ျဖင့္…

ဦးေခါင္းမွာ ဆံပင္ျဖဴတစ္ပင္ေတြ႕လုိ႔ အႀကီးအက်ယ္ သံေ၀ဂျဖစ္ကာ ေတာထြက္သြားတဲ့ ဘုရားအေလာင္း မဃေဒ၀ မင္းႀကီးအေၾကာင္း ေရးသားစပ္ဆုိေတာ္မူထားတဲ့ မန္လည္ ဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ မဃေဒ၀ လကၤားႀကီးကုိ ဖတ္ရင္း ဒီေန႔ေခတ္ လူေတြရဲ႕ အေျခအေနေလးေတြနဲ႔ ခ်ိန္ထုိးၾကည့္မိပါတယ္။ ဒီေန႔ေခတ္ လူေတြကေတာ့ ဆံပင္ျဖဴတစ္ပင္ေတြ႕လုိ႔ သံေ၀ဂ ျဖစ္ဖုိ႔ေနေနသာ ကုိယ့္ေရွ႕မွာကုိပဲ ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ ျဖစ္ျဖစ္သြားၾကတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ ပ်က္စီးမႈ၊ အသက္ခႏၶာေတြရဲ႕ ပ်က္စီးမႈေတြကုိ လက္ေတြ႕ျမင္ေတြ႕ ေနရတာေတာင္ သံေ၀ဂမျဖစ္ၾကပါဘူး။ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ ကုိယ့္အနီးအနားမွာကုိပဲ တရားျပသြားၾကတာေတြ အမ်ားႀကီးရွိတဲ့အတြက္ သံေ၀ဂယူတတ္မယ္ဆုိရင္ အလြယ္တကူယူလုိ႔ ရေပမယ့္ သံေ၀ဂယူဖုိ႔၊ သံေ၀ဂရဖုိ႔ စိတ္ကူးေတာင္ မျဖစ္ခဲ့ၾကပါဘူး။ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ ကိေလသာ တရားေတြက ဖုံးလႊမ္းထားေလေတာ့ ဘယ္သူေတြက ဘယ္ေလာက္ပဲ တရားျပျပ တရားမရၾကတဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ သံေ၀ဂယူတတ္မယ္ဆုိရင္ ယူဖုိ႔ေကာင္းတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြ႕နဲ႔ ႀကဳံေတြ႔ၾကေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က မယူမိၾကေတာ့ အကုသိုလ္ေတာထဲပဲ တုိးေနသလုိ ျဖစ္ေနၾကျပန္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ျမင္တတ္မယ္ဆုိရင္ လူတုိင္းလူတုိင္းရဲ႕ ေရွ႕မွာ၊ လူတုိင္းလူတုိင္းရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္မွာ တရားျပသြားၾကတာေတြက အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အသက္အုိးအိမ္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြဟာ ကုိယ့္ေရွ႕မွာပဲ ေသေၾကပ်က္စီး သြားလုိက္ၾကတာ မနည္းလွပါဘူး။ ရွာေဖြထားတဲ့ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြ ေပ်ာက္ပ်က္သြားတာလည္း မေရတြက္ႏုိင္ၾကသလုိ ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ ျဖစ္သြားၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြကလည္း နည္းမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ့္မိသားစု၊ ကုိယ္ေဆြမ်ိဳး ကုိယ့္သားသမီး၊ ကုိယ့္မိတ္ေဆြ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားရဲ႕ ပ်က္စီးမႈေတြဟာ တစ္ခါတေလ ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ ျဖစ္ေပၚေနတတ္တဲ့ အတြက္ သံေ၀ဂယူတတ္မယ္ဆုိရင္ တကယ့္ကုိ ရစရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သိကားသိ၏ တကယ္မသိလုိ႔ ဆုိသလုိ သံေ၀ဂရဖြယ္ေတြ ရွိေနၾကေပမယ့္ ဘာမွမျဖစ္သလုိ ရွိေနၾကျပန္ေတာ့ သံေ၀ဂမရဘဲ လုပ္ၿမဲအကုသုိလ္ အလုပ္ေတြပဲ လုပ္ေနၾကေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာလည္း အခ်ိန္အတုိအတြင္းမွာကုိပဲ သံေ၀ဂရဖြယ္ေတြ ဆက္တုိက္ျဖစ္ပ်က္ သြားတာကုိ သတိထားမိပါတယ္။ စည္းပြားရွာေနၾကတဲ့ သူေတြရဲ႕ စည္းပြားေရးေတြ အေျပာင္းအလဲ ျဖစ္ၿပီး ဆုံး႐ႈံးမႈမ်ားနဲ႔ ႀကဳံရတာ၊ ကုိယ့္လူမ်ိဳး အခ်င္းခ်င္း ႐ုိက္ပုတ္ရန္ျဖစ္ၾကလုိ႔ ျပန္ၾကရတဲ့သူေတြက ျပန္ၾကသလုိ က်န္ခဲ့ၾကတဲ့ သူေတြကလည္း ခံၾကရတာ၊ ခံလုိက္ရတဲ့သူေတြက ျပန္႐ုိက္ရမွ ေက်နပ္ခ်င္ၾကသလုိ ျပန္အ႐ုိက္မခံရေအာင္ လက္ဦးမႈ ယူသူေတြကလည္း ယူၾကျပန္ပါတယ္။ ယုံၾကလုိ႔ ပုံအပ္ၾကရာမွ ပုံမက်လုိ႔ ကုန္ၾကရသူေတြ ရွိသလုိ အကုန္မရလုိ႔ သူ႔ပုံခ် ကုိယ့္ပုံခ်ၾကသူေတြလည္း ရွိၾကျပန္ပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာရဲ႕ သေဘာကလည္း ဘယ္ေလာက္ပဲရွာရွာ ထုိက္မွရတတ္တဲ့ သေဘာကုိ ေတြးမထားမိ၊ ရင္ဆုိင္ႏုိင္ေအာင္ ျပင္မထားမိေတာ့ ႀကိဳးစားပမ္းစား ရွာေဖြထားတာေတြ တစ္နည္းနည္းနဲ႔ ေပ်ာက္ပ်က္ဆုံး႐ႈံးသြားၾကတဲ့အခါ တုန္လႈပ္ေခ်ာက္ျခားၿပီး စားမ၀င္အိပ္မေပ်ာ္ ျဖစ္ၾကရသူမ်ား ရွိသလုိ ဘယ္သူ႔ေၾကာင့္ ဘယ္၀ါေၾကာင့္ဟု အျပစ္ပုံခ်က ေဒါသူပုံထားသူမ်ားလည္း ရွိၾကျပန္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ဒါဟာ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ ေပ်ာက္ဆုံးပ်က္စီးတတ္တဲ့ သေဘာ၊ ထုိက္မွရတယ္ဆုိတဲ့ သေဘာကုိ သတိမျပဳ၊ သံေ၀ဂမယူမိၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈကေတာ့ စည္းစိမ္ဥစၥာတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ အသက္ခႏၶာေတြလည္း အခ်ိန္မေရြးပ်က္စီး ဆုံး႐ႈံးေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အသက္ခႏၶာေတြရဲ႕ ပ်က္စီးမႈဟာ ဘယ္အရြယ္မွာ ျဖစ္ရမယ္၊ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ရမယ္ စတဲ့ သတ္မွတ္ခ်က္ေတြ မရွိတဲ့အတြက္ ငယ္တဲ့သူေတြလည္း ေသဆုံးပ်က္စီးၾကမွာ ျဖစ္သလုိ၊ အလယ္အလတ္သူေတြ၊ ႀကီးတဲ့သူေတြလည္း ေသဆုံးပ်က္စီးၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေသဆုံးၾကတဲ့ အခါမွာလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိပါေသးတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အသက္အရြယ္ႀကီးၿပီး သက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသၾကရေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕ကေတာ့ သက္တမ္းမေစ့ခင္ ကံကုန္လုိ႔ ေသၾကရသူေတြလည္း ရွိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က သက္တမ္းေရာ၊ ကံစြမ္းေရာကုန္လုိ႔ ေသေၾကပ်က္စီးၾကေပမယ့္ တစ္ခ်ိဳ႕က်ေတာ့ ႐ုတ္တရက္ ေပၚေပါက္လာတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ တစ္ခုခုေၾကာင့္ ထင္မထားတဲ့အခ်ိန္၊ ထင္မထားတဲ့အရြယ္၊ ထင္မထားတဲ့ ေနရာမွာ ေသဆုံးပ်က္စီးၾကရ ျပန္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒါဟာ က်န္ခဲ့တဲ့သူေတြအတြက္ သံေ၀ဂယူမယ္ဆုိရင္ ယူခ်င္စရာ အခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

တစ္ေလာကေတာင္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ရွိေနၾကတဲ့ ျမန္မာအခ်ိဳ႕ အဲဒီလုိ ပ်က္စီးေသဆုံးမႈ အျဖစ္အပ်က္ေတြ ျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ တစ္ေယာက္က အရက္အေသာက္မ်ားၿပီး ဆုိင္ကယ္စီးရင္း ဆုိင္ကိုင္ေမွာက္လုိ႔ ဒဏ္ရာအနာတရ ျပင္းထန္စြာရကာ အေရးေပၚခန္းထဲ ေရာက္ခဲ့ရသလုိ တစ္ေယာက္ကေတာ့ ဆုိင္ကယ္တျခား၊ လူတျခားျဖစ္ကာ ေျမာင္းထဲမွာေမွာက္ၿပီး လူမသိ သူမသိ ေသသြားခဲ့ရတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေလးေတြပါ။ ေသသြားတဲ့ သူဆုိရင္ ျမန္မာျပည္ကုိျပန္ဖုိ႔ အားလုံးစီစဥ္ၿပီး၊ အားလုံးေျပာဆုိ ႏႈတ္ဆက္ၿပီး ခ်ိန္က်မွ ျမန္မာျပည္ေတာင္ ျပန္မေရာက္ႏုိင္ေတာ့ဘဲ သူမ်ားႏုိင္ငံမွာ ေမွာက္ရင္း ေပ်ာက္သြားခဲ့ရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းတရား ဖန္လာေတာ့ ဘာမဟုတ္တာေလးေတြနဲ႔လည္း ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးၾကရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဘာမဟုတ္တာေလးဆုိေပမယ့္ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ အဲဒီဘာမဟုတ္တာေလးေတြကုိ ဟုတ္ေအာင္ လုပ္လုိက္မိတဲ့ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ရဲ႕ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိရင္ မွားမယ္မထင္ပါဘူး။ ဘယ္သူမျပဳ မိမိမႈ ဆုိသလုိ ဒီလုိျဖစ္ေအာင္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကပဲ လုပ္ခဲ့ၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေသသြားတဲ့သူ၊ အေရးေပၚခန္းကုိ ေရာက္ေနသူေတြဟာ အရက္အလြန္အကၽြံေသာက္ၿပီး ဆုိင္ကယ္စီးခဲ့ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ ပ်က္စီးေသဆုံး သြားၾကသူေတြကုိ ျပန္ၾကည့္ရင္ ကံကုန္လုိ႔ ေသရတာထက္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ေသာက္ၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ စီးခဲ့ၾကတဲ့ အရက္နဲ႔ ဆုိင္ကယ္ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔ အရက္မေသာက္ဘဲ ဆုိင္ကယ္ကုိ သတိထား စီးမယ္ဆုိရင္ ဒီလုိ ျဖစ္လာမွာ မဟုတ္ႏုိင္သလုိ အရက္ေသာက္ထားေပမယ့္ ဆုိင္ကုိင္မစီးဘဲ သြားခဲ့ရင္လည္း ဒီလုိ ျဖစ္ခ်င္မွာ ျဖစ္လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ခုေတာ့ အရက္လည္းေသာက္ေသး ဆုိင္ကယ္လည္း စီးလုိက္ေသးဆုိေတာ့ ခုလုိ မျဖစ္သင့္တဲ့ ေသဆုံးပ်က္စီးမႈေတြ ျဖစ္ၾကရျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြ ျပန္ေျပာေနရတာဟာ ေသသူကုိ အျပစ္ပုံခ်လုိတဲ့ သေဘာမဟုတ္ဘဲ က်န္တဲ့သူေတြအေနနဲ႔ ဆုိင္ကယ္နဲ႔ အရက္ရဲ႕ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အေပၚ သံေ၀ဂယူစရာ တစ္ခုအေနနဲ႔ သတိထားမိေစဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဓိကကေတာ့ အရက္ေၾကာင့္ ျဖစ္တတ္တဲ့ မလုိလားအပ္တဲ့ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈေတြ အလြယ္တကူ မျဖစ္ေအာင္ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ေစလုိတဲ့ သေဘာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

အခုလုိ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ဆက္တုိက္ဆုိသလုိ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈေတြ၊ ဒုကၡသုကၡႀကဳံရမႈေတြ၊ ေသေၾကပ်က္သုဥ္းမႈေတြ ႀကဳံေနရတာေတြေၾကာင့္ တစ္ေလာကေတာင္ ေက်ာင္းကုိေရာက္လာတဲ့ ဒကာတစ္ေယာက္က “အရွင္ဘုရား အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ေလးဘာေလးရြတ္ရင္ မေကာင္းဘူးလား ဘုရား…”လုိ႔ ေလွ်ာက္ပါေသးတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုန္းဘုန္းက သူ႔ကုိ “အင္း… အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ရြတ္တာ ေကာင္းေတာ့ေကာင္းပါတယ္ ဒကာေရ…၊ ဒါေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္က အႏၲရာယ္ကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္တဲ့ အေသာက္အစား၊ အေပ်ာ္အပါး၊ အေလာင္းအစား၊ အကုသုိလ္ အလုပ္ေတြကုိ ဆင္ဆင္ျခင္ျခင္မရွိဘဲ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး စိတ္လြတ္ကုိယ္လြတ္ လုပ္ေနလုိ႔ကေတာ့ ပရိတ္ပ႒ာန္း ရြတ္လည္း ရြတ္တာပါပဲ၊ အဲဒီအခုိက္မွာ ကုသုိလ္ျဖစ္ႏုိင္ေပမယ့္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ေနတဲ့ အႏၲရာယ္ေတြကုိ မျဖတ္ႏုိင္ေသးသမွ်ေတာ့ အႏၲရာယ္ေတြက ေရာက္လာေနဦးမွာပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒကာတုိ႔ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ပါ အခုျဖစ္ပ်က္ခဲ့တဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြမွာ မျမင္ရတဲ့ သရဲတေစၧ စုန္းကေ၀ေတြက လုပ္လုိ႔ ေသေၾကပ်က္စီးခဲ့ၾက ရတာေတြ မဟုတ္ပါဘူး၊ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ လုပ္ၾကတဲ့ အေသာက္အစား၊ အကုသုိလ္တရားေတြနဲ႔ မဆင္မျခင္ ထင္သလုိ လုပ္ခဲ့မႈေတြေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေတြကုိ ျပင္ၿပီး ကုသုိလ္ေတြနဲ႔ဆင္မွ အႏၲရာယ္ဆုိတာ ကင္းလာမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းႀကီးပင့္ၿပီး အႏၲရာယ္ကင္း ပရိတ္ပ႒ာန္း ရြတ္တာလည္း ရြတ္ေပါ့၊ တစ္ဘက္ကလည္း ကုိယ္လုပ္ေနတဲ့ မေကာင္းတဲ့အလုပ္ေတြကုိ ျဖတ္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္တာေတြလည္း လုပ္ၾကေပါ့၊ အဲဒီလုိ လုပ္ႏုိင္ၿပီး ကုသုိလ္ေလးေတြနဲ႔ ထုံလႊမ္းထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ပရိတ္ပ႒ာန္းေတြရဲ႕ အစြမ္းေတြက ပုိလုိ႔အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစမွာေပါ့ေနာ္…” စသျဖင့္ ျပန္ေျပာျဖစ္ခဲ့ပါေသးတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဘုန္းဘုန္းကဆက္ၿပီး “ဒကာတုိ႔လည္း ခုလုိ ဒကာတုိ႔ ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္ခဲ့တာေလးေတြကုိ သင္ခန္းစာနဲ႔ သံေ၀ဂယူၿပီး ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ အဲဒီလုိ မလုိအပ္တဲ့ ပ်က္စီးဆုံ႐ႈံးမႈေတြ မျဖစ္ရေအာင္ အရက္နဲ႔ဆုိင္ကယ္ကုိေတာ့ အထူးဆင္ျခင္ဖုိ႔ေတာ့ လုိပါတယ္…” လုိ႔ သတိေပး ျဖစ္လုိက္ပါေသးတယ္။

ထားပါေတာ့။ ဆုိလုိတာက ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္မွာ ျဖစ္ခဲ့ၾကတဲ့ ျမန္ဆန္လွတဲ့ အျဖစ္အပ်က္ေတြကုိ သံေ၀ဂယူၿပီး ဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြနဲ႔ အသက္အုိးအိမ္ ဆုိတာေတြဟာ ေန႔ျမင္ညေပ်ာက္ ျဖစ္တတ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ ရွိေနတဲ့အခ်ိန္ ျမင္ေနတဲ့အခ်ိန္မွာ အေကာင္းဆုံး အသုံးခ်ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈေတြ ကုိယ့္ထံကုိ ေရာက္မလာခင္ ကုိယ့္ေရွ႕မွာ ျဖစ္ပ်က္သြားတာေတြကုိ သံေ၀ဂယူၿပီး ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ ကာကြယ္ထားဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ကုိယ့္အသက္နဲ႔ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြကုိ ဉာဏ္နဲ႔ဆင္ျခင္ကာ ကံနဲ႔ျပင္ၿပီး ရႏုိင္သမွ် ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ထားဖုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ သံေ၀ဂဆုိတာ ယူတတ္ရင္ ဘ၀အတြက္ အေကာင္းဘက္ကုိ ဦးတည္သြားေစၿပီး လြတ္ေျမာက္မႈအထိ အေထာက္အပံ့ ေပးေစႏုိင္တဲ့အတြက္ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေရာ ကုိယ့္ပတ္၀န္းက်င္ေတြမွာေရာ အခ်ိန္မေရြး ေသဆုံးပ်က္စီးသြားၾကတဲ့ အသက္အုိးအိမ္ စည္းစိမ္ဥစၥာေတြရဲ႕ ဆုံး႐ႈံးပ်က္စီးမႈမ်ားကုိ သတိတရားနဲ႔ သံေ၀ဂပြားကာ အဲဒီပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈမ်ား ကုိယ့္ထံကုိေရာက္မလာခင္၊ ေရာက္လာရင္လည္း ခံႏုိင္ရည္ရွိေအာင္ ျပင္ဆင္ထားၾကဖုိ႔နဲ႔ ပ်က္စီးဆုံး႐ႈံးမႈမ်ားအေပၚ တကယ့္ကုိ လြတ္ေျမာက္လုိတဲ့ စိတ္ထားနဲ႔ သံေ၀ဂဉာဏ္ပြားႏုိင္ၾကဖုိ႔ သံေ၀ဂယူႏုိင္စရာ သေဘာတရားေလးမ်ားကုိ ေရးသားတင္ျပရင္း “သံေ၀ဂယူတတ္မယ္ဆုိရင္ျဖင့္…” ဆုိတဲ့ သတိေပးေဆာင္းပါးေလးကုိ က႐ုဏာထား ေမတၱာအားျဖင့္ တစ္ဆင့္ပါးလုိက္ရပါတယ္။ အားလုံးစစ္မွန္တဲ့ သံေ၀ဂဉာဏ္မ်ား ျဖစ္ပြားႏုိင္ၾကပါေစ…။

Read more »

ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ (သုိ႔) ဂ႐ုဓမၼအခါေတာ္ေန႔….

ျမန္မာတုိ႔ရဲ႕ လ ၁၂လကုိ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မ်ားနဲ႔ ထူးျခားစြာ သတ္မွတ္ထားၾကရာမွာ ေတာ္သလင္းလရဲ႕ လျပည့္ေန႔ကုိ ဂ႐ုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္ခ်က္ဟာလည္း တစ္ခုအပါအ၀င္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ ျဖစ္တဲ့ ဒီေန႔ကုိ ဘာသာေရးဆုိင္ရာ ေန႔အျဖစ္ ဂ႐ုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔လုိ႔ ေျပာဆုိသုံးႏႈန္းၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဗုဒၶျမတ္စြာ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့တဲ့ ငါးရာငါးဆယ္ ဇာတ္နိပါတ္ေတာ္ေတြထဲက ကု႐ုဓမၼဇာတကကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ကုိ ဂ႐ုဓမၼ အခါေတာ္ေန႔လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ မူရင္းစကားမွာ ကု႐ုဓမၼျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပုိင္းေ၀ါဟာရ အေျပာင္းအလဲတစ္ခု အေနနဲ႔ ဂ႐ုဓမၼလုိ႔ ေျပာဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အ႒ကထာမ်ားမွာေတာ့ ကု႐ုတုိင္းသားတုိ႔ က်င့္သုံးတဲ့ တရားျဖစ္တဲ့အတြက္ ကု႐ုဓမၼလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ဆုိရွင္းျပပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီကုရုဓမၼေခၚ ဂ႐ုဓမၼဆုိတာ ပဥၥသီလ ေခၚ ငါးပါးသီလကုိ ဆုိျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အတိတ္ဘ၀တစ္ခုမွာ ဘုရားေလာင္းဟာ ဣႏၵပတၱနဂုိရ္ျပည္ရဲ႕ ေကာရဗ်ဘုရင္အျဖစ္ အုပ္ခ်ဳပ္စဥ္အခါက တုိင္းျပည္တစ္ျပည္လုံးကုိ ငါးပါးသီလေစာင့္ထိန္းဖုိ႔ ညႊန္ၾကားၿပီး သီလတရားနဲ႔ ျပည့္စုံေစပါတယ္။ တစ္တုိင္းျပည္လုံး ပဥၥသီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကတဲ့အတြက္ အဲဒီတုိင္းျပည္မွာ မုိးေလ၀သ မွန္ကန္ၿပီး ေကာက္ပဲသီးႏွံနဲ႔ ဆန္ေရစပါး ေပါမ်ားကာ တုိင္းသူျပည္သားေတြဟာ ေအးေအးခ်မ္းခ်မ္း ၿငိမ္းခ်မ္းတည္ၿငိမ္တဲ့အျပင္ သီလလုံၿခဳံၾကတဲ့အတြက္ အသက္ရွည္ၿပီး ေရာဂါဘယမ်ားလည္း ကင္းေ၀းၾကပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္မွာ တစ္ဘက္မွာရွိတဲ့ ကာလိဂၤမင္း အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ဒႏၲပူရျပည္မွာေတာ့ မုိးေခါင္ေရရွားျဖစ္ကာ ဆန္ေရစပါးရွားပါၿပီး တုိင္းသူျပည္သားေတြဟာလည္း ဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳး ႀကဳံေနရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကလိဂၤမင္းဟာ ေကာရဗ်မင္းရဲ႕ တုိင္းျပည္အေျခအေနကုိ စုံစမ္းၿပီး ေကာရဗ်မင္း က်င့္သုံးတဲ့ ကု႐ုဓမၼကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးေစကာ မိမိတုိင္းသူျပည္သားေတြကုိလည္း သီလနဲ႔ ျပည့္စုံေစပါတယ္။ ဒီလုိ ကု႐ုဓမၼကုိ က်င့္သုံးတဲ့အတြက္ ကလိဂၤမင္းရဲ႕ တုိင္းျပည္မွာလည္း မုိးေလ၀သမွန္ကန္ကာ တုိင္းျပည္လည္း ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ လာခဲ့ပါတယ္။ ဒါဟာ က႐ုဓမၼေခၚ ငါးပါးသီလကုိ လုံၿခဳံေစာင့္ထိန္းေစလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက ကု႐ုဓမၼဇာတ္ေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္ခ်ဳပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီဇာတ္ေတာ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျမန္မာဗုဒၶဘာသာမ်ားဟာလည္း ဆန္ေရစပါး စုိက္ပ်ိဳးရာျဖစ္တဲ့ မုိးရာသီရဲ႕ ေတာ္သလင္းလမွာ မုိးေလ၀သ မွန္ကန္ေစဖုိ႔နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာေတြ အေနနဲ႔ ဂ႐ုဓမၼေခၚ ငါးပါးသီလကုိ အေလးထားၿပီး ေစာင့္ထိန္းေစဖုိ႔ ေတာ္သလင္းလျပည့္ေန႔ကုိ ဂ႐ုဓမၼအခါေတာ္ေန႔ အျဖစ္ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္တစ္ခု သတ္မွတ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ အဓိက အေရးႀကီးဆုံး တရားက ဂ႐ုဓမၼ တရားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ငါးပါးသီလရဲ႕ အစြမ္းထက္ျမက္မႈပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လူတုိင္းလူတုိင္း အနည္းဆုံး သူ႔အသက္ကုိ သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တာ၊ သူ႔ဥစၥာခုိးျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္တာ၊ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈမ်ားမွ ေရွာင္ၾကဥ္တာ၊ လိမ္ညာေျပာဆုိတာေတြမွ ေရွာင္ၾကဥ္တာ၊ အရက္ေသစာ မူးယဇ္ေဆး၀ါး ေသာက္စားသုံးစဲြတာေတြမွ ေရွာင္ၾကဥ္တာေတြကုိ ေပ်ာက္ျပက္မႈမရွိေအာင္ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ ႏုိင္ၾကမယ္ဆုိရင္ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ စိတ္အစဥ္မွာ ၿငိမ္းခ်မ္းေနၿပီး အခ်င္းခ်င္း ႏွိပ္စက္ျခင္းေတြ ကင္းေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုခ်င္းရဲ႕ စိတ္အစဥ္မွာ သီလေတြနဲ႔ ထိန္းသိမ္းလုိ႔ ၿငိမ္းေနၾကမယ္ဆုိရင္ အဲဒီႏုိင္ငံ၊ အဲဒီလူမ်ိဳးေတြကုိ ေစာင့္ေရွာက္ၾကတဲ့ နတ္ေဒ၀တာေတြဟာလည္း ေစာင့္ေရွာက္မႈ အားေကာင္းၿပီး အဆုိးေတြမျဖစ္ေအာင္ မစၾကမွာျဖစ္ပါတယ္။ သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္မ်ားရဲ႕ အေစာင့္အေရွာက္ကုိ ခံၾကရတဲ့ တုိင္းျပည္ဟာ မုိးေလ၀သ ရာသီဥတုမွအစ ေကာင္းမြန္မွန္ကန္ၿပီး ရာသီဥတု မွန္တဲ့အတြက္ စုိက္ပ်ိဳးရတဲ့ သီးႏွံစပါးဟာလည္း ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ကာ စား၀တ္ေနေရးမွ အစ အစစအရာရာ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ေနၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဟာ အေျခခံျဖစ္တဲ့ ဂ႐ုဓမၼေခၚ ငါးပါးသီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းေနထုိင္ၾကလုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အရာရာဟာ အေၾကာင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးျဖစ္တဲ့ သေဘာရွိတဲ့အတြက္ အေၾကာင္းေကာင္းရင္ အက်ိဳးလည္းေကာင္းမွာျဖစ္လုိ႔ အက်ိဳးေပးေကာင္းခ်င္သူေတြ အေနနဲ႔ အေၾကာင္းေကာင္းေအာင္ လုပ္ၾကဖုိ႔နဲ႔ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ အေၾကာင္းေတြ ေကာင္းေနရင္ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ အက်ိဳးလည္းေကာင္းေနၿပီး အေၾကာင္းေကာင္းသူ တစ္ဦးခ်င္း ေပါင္းထားတဲ့ အမ်ားဟာလည္း အက်ိဳးေကာင္းတဲ့ အစုအဖဲြ႕ ျဖစ္လာမွာျဖစ္ကာ အစုအဖဲြ႕မ်ားနဲ႔ ဖဲြ႕စည္းထားတဲ့ ကမၻာႀကီးဟာလည္း ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ တုိးတက္၀ေျပာေနမွာ ျဖစ္ေၾကာင္း ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အေၾကာင္းေကာင္းဆုိတဲ့ ဂ႐ုဓမၼလုိ တရားမ်ားကုိ ႀကိဳးစားက်င့္ႀကံေနထုိင္ျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးေကာင္းေအာင္ အားထုတ္ၾကဖုိ႔ အသိေပးလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဂ႐ုဓမၼေခၚ ငါးပါးသီလကုိ အေျခခံ အဆင့္အေနနဲ႔ တည္တံ့ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး အျမတ္ဆုံးပန္းတုိင္ကုိ လွမ္းကုိင္ႏုိင္ေအာင္ အားထုတ္ၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းလုိရင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အက်င့္တရားေတြ အားနည္းၿပီး သီလတရားေတြ ေလ်ာ့ရဲလာတဲ့ ဒီေန႔လုိ ေခတ္ႀကီးမွာ အမ်ားမုိးခါးေရ ေသာက္လုိ႔ ကုိယ္လည္းလုိက္ေသာက္တဲ့ ပုံစံမ်ိဳး မျဖစ္ေစၾကဘဲ အမ်ားမလုပ္ႏုိင္တဲ့ အလုပ္ကုိ တစ္ဦးခ်င္း အရင္ႀကိဳးစား လုပ္ကုိင္ရင္း အမ်ားအားျဖစ္လာေအာင္ အားထုတ္တဲ့အေနနဲ႔ လူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ရဟန္းပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဆုိင္ရာဆုိင္ရာ အေျခခံအဆင့္ သီလမ်ားကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ေစာင့္ထိန္းၾကဖုိ႔၊ လူေတြအေနနဲ႔ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ဂ႐ုဓမၼ တရားေတြ ထြန္းကားလာေအာင္ ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ ငါးပါးသီလကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔၊ ဒီလုိ တစ္ဦးခ်င္းရဲ႕ သႏၲာန္မွာ ဂ႐ုဓမၼေတြ ထြန္းကားလာမယ္ဆုိရင္ အဲဒီသူ၊ အဲဒီမိသားစု၊ အဲဒီလူမ်ိဳး၊ အဲဒီတုိင္းျပည္ဟာ အမွန္တကယ္ ၿငိမ္းခ်မ္းသာယာ ၀ေျပာလာမွာ ျဖစ္လုိ႔ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အနည္းဆုံး ဒီဂ႐ုဓမၼကုိေတာ့ အတတ္ႏုိင္ဆုံး လုံၿခဳံၾကေစဖုိ႔ တုိက္တြန္းျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ဂ႐ုဓမၼတရားေတြ မ်ားမ်ားထြန္းကားေလ ကမၻာေလာကႀကီး ၿငိမ္းခ်မ္းေလ ျဖစ္မယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါေၾကာင္း ဂ႐ုဓမၼအခါေတာ္ေန႔ရဲ႕ ထူးျခားမႈတစ္ခုအျဖစ္ အသိေပးတင္ျပရင္း ဗုဒၶဘာသာေတြအတြက္ အနည္းဆုံး အေျခခံျဖစ္တဲ့ ငါးပါးသီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ က်င့္သုံးၾကဖုိ႔ ေစတနာစကား ေမတၱာအားျဖင့္ တုိက္တြန္းစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။

Read more »

ဒါန၏ အားသာခ်က္…

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ သာ၀တၳိျပည္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူစဥ္က ျဖစ္၏။ တစ္ေန႔ သုမနမင္းသမီးသည္ အၿခံအရံမ်ားႏွင့္အတူ ဘုရားရွင္ထံသုိ႔ အဖူးေမွ်ာ္ ေရာက္ရွိလာၿပီး ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား မိမိသိလုိသည့္ ေမးခြန္းမ်ားကုိ ေမးေလွ်ာက္ေလ၏။
သုမန
“အရွင္ဘုရား… သာသနာေတာ္မွာ တူညီတဲ့ သဒၶါ၊ တူညီတဲ့ သီလ၊ တူညီတဲ့ ပညာ ရွိတဲ့ ဘုရားတပည့္ ႏွစ္ဦးရွိတယ္လုိ႔ ဆုိပါစုိ႔ဘုရား..။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးဟာ သဒၶါ၊ သီလ၊ ပညာ တူေပမယ့္ တစ္ဦးက ေပးလွဴတတ္ၿပီး တစ္ဦးက မေပးလွဴတတ္ပါဘူးဘုရား။ သူတုိ႔ႏွစ္ဦး ေသဆုံးတဲ့အခါ ႏွစ္ဦးလုံး သုဂတိနတ္ျပည္ကုိ ေရာက္ၾကပါတယ္။ နတ္ျဖစ္ၾကတဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ ထူးျခားကြာျခားမႈ တစ္စုံတစ္ရာ ရွိႏုိင္ပါသလား၊ ဒါမွမဟုတ္ ထူးျခားမႈမရွိ အက်ိဳးေပး အတူတူပဲ ျဖစ္ပါသလားဘုရား..”

ျမတ္ဗုဒၶ
“သုမန… ထူးျခားကြာျခားခ်က္ ရွိပါတယ္၊ သဒၶါ၊ သီလ၊ ပညာတူေပမယ့္ အလွဴဒါန ေပးလွဴတတ္တဲ့သူဟာ မေပးလွဴတတ္တဲ့ သူထက္ နတ္အသက္၊ နတ္အဆင္း၊ နတ္ ခ်မ္းသာ၊ နတ္ အျခံအရံ အေက်ာ္အေစာ၊ နတ္ရဲ႕ အစုိးရျခင္းဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားငါးပါးမွာ သာလြန္ၿပီး မေပးလွဴတတ္တဲ့သူကုိ ဒီငါးပါးနဲ႔ လႊမ္းမုိးႏုိင္ပါတယ္..”

သုမန
“အရွင္ဘုရား… ဒီလုိ သဒၶါ၊ သီလ၊ ပညာတူၿပီး အလွဴဒါနပုိင္းမွာ ကဲြျပားသြားတဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးဟာ နတ္ျပည္ကေနစုေတၿပီး လူ႔ျပည္မွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိပါစုိ႔ဘုရား..။ လူျဖစ္လာတဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ရဲ႕ ထူးျခားကဲြျပားမႈေရာ ရွိႏုိင္ပါသလား…၊ ဒါမွမဟုတ္ ကဲြျပားမႈမရွိ အတူတူပဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလားဘုရား…”

ျမတ္ဗုဒၶ
“သုမန… ထူးျခားကြာျခားခ်က္ ရွိပါတယ္၊ သဒၶါ၊ သီလ၊ ပညာတူေပမယ့္ အလွဴဒါန ေပးလွဴတတ္တဲ့သူဟာ မေပးလွဴတတ္တဲ့ သူထက္ လူ႔အသက္၊ လူ႔အဆင္း၊ လူ႔ခ်မ္းသာ၊ လူ႔ အျခံအရံ အေက်ာ္အေစာ၊ လူရဲ႕ အစုိးရျခင္းဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားငါးပါးမွာ သာလြန္ၿပီး မေပးလွဴတတ္တဲ့သူကုိ ဒီငါးပါးနဲ႔ လႊမ္းမုိးႏုိင္ပါတယ္..”

သုမန
“အရွင္ဘုရား… တကယ္လုိ႔ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးဟာ လူ႔ေဘာင္ကထြက္ၿပီး ရဟန္း၀တ္သြားၾကတယ္ ဆုိ႔ပါစုိ႔ဘုရား..။ ရဟန္းျဖစ္လာတဲ့ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးရဲ႕ ထူးျခားကဲြျပားမႈ ကြာျခားခ်က္ တစ္စုံတစ္ရာ ရွိႏုိင္ပါသလား…၊ ဒါမွမဟုတ္ ထူးျခားမႈမရွိ အတူတူပဲ ျဖစ္ႏုိင္ပါသလားဘုရား..”

ျမတ္ဗုဒၶ
“သုမန… ထူးျခားမႈ ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္၊ သဒၶါ၊ သီလ၊ ပညာ တူၾကေပမယ့္ အလွဴဒါနကုိ ေပးလွဴတတ္တဲ့သူဟာ ရဟန္းဘ၀မွာလည္း ဆြမ္းသကၤန္းေက်ာင္းေဆး ပစၥည္းေလးပါးမွာ မိမိက အထူးလုိက္ၿပီး ရွာေဖြအလွဴခံစရာ မလုိဘဲ အမ်ားအားျဖင့္ လူဒကာ၊ ဒကာမမ်ားရဲ႕ ေတာင္းပန္မႈျဖင့္သာ သကၤန္းကုိ သုံးေဆာင္ရပါတယ္၊ လူဒကာဒကာမမ်ားရဲ႕ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားမႈျဖင့္သာ ဆြမ္းကုိ သုံးေဆာင္ရပါတယ္၊ လူဒကာဒကာမမ်ားရဲ႕ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားမႈျဖင့္သာ ေက်ာင္းကုိ သုံးေဆာင္ရပါတယ္၊ လူဒကာဒကာမမ်ားရဲ႕ ေတာင္းပန္ေလွ်ာက္ထားမႈျဖင့္သာ ေဆးပစၥည္းကုိ သုံးေဆာင္ရပါတယ္၊ အတူေန သီတင္းသုံးေဖာ္တုိ႔ရဲ႕ ႏွစ္သက္လုိလားဖြယ္ ကုိယ္အမူအရာ၊ ႏႈတ္အမူအရာ၊ စိတ္အမူအရာတုိ႔နဲ႔ ပူေဇာ္ဆက္ဆံမႈကုိသာ ခံယူရတတ္ပါတယ္၊ ဒီငါးမ်ိဳးဟာ အလွဴဒါန ေပးလွဴတတ္တဲ့သူရဲ႕ အားသာခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္…”

သုမန
“အရွင္ဘုရား… အကယ္၍ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးဟာ ရဟႏၲာအျဖစ္ကုိ ရရွိခဲ့တယ္လုိ႔ ဆုိၾကပါစုိ႔ဘုရား..။ အဲဒီရဟႏၲာ ဘ၀မွာလည္း ထူးျခားကဲြျပားမႈ ျဖစ္ႏုိင္ပါေသးလားဘုရား…”

ျမတ္ဗုဒၶ
“သုမန ကိေလသာကုန္ခမ္းၿပီး ရဟႏၲာျဖစ္သြားတဲ့ အခါမွာေတာ့ သူတုိႏွစ္ဦးမွာ တစ္ပါးရဲ႕ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္မႈ အရဟတၱဖုိလ္နဲ႔ တစ္ပါးရဲ႕ ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္မႈ အရဟတၱဖုိလ္တုိ႔ရဲ႕ ထူးျခားကဲြျပားမႈ မရွိေတာ့ပါဘူး၊ အရဟတၱဖုိလ္ အရာမွာေတာ့ အတူတူပဲ ျဖစ္ပါ့တယ္…”

ဤကာား သုမနမင္းသမီး အေမးႏွင့္ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ အေျဖမ်ားပင္ ျဖစ္ပါ၏။

ထုိအေျဖကုိ ၾကားနာရသည့္အခါ သုမနမင္းသမီးက ျမတ္စြာဘုရားရွင္အား “အရွင္ဘုရား… အံ့ၾသဖြယ္ပါပဲ ဘုရား၊ အလွဴဒါနဟာ တကယ့္ကုိပဲ ျပဳလုပ္ဖုိ႔ သင့္တဲ့ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္ ဘုရား၊ အလွဴဒါန ကုသုိလ္ေကာင္းမႈဟာ နတ္ျဖစ္သူကုိလည္း ေက်းဇူးျပဳတတ္၊ လူျဖစ္သူကုိလည္း ေက်းဇူးျပဳတတ္၊ ရဟန္းျဖစ္သူကုိလည္း ေက်းဇူးျပဳတတ္တယ္ဆုိတာ အမွန္ပါပဲဘုရား…” ဟု အားရ၀မ္းသာ ေလွ်ာက္ထား၏။

ထုိအခါ ျမတ္ဗုဒၶက သုမနမင္းသမီး၏ ေလွ်ာက္ထားခ်က္ မွန္ကန္ေၾကာင္းမိန္႔ေတာ္မူကာ ေအာက္ပါတရားစကားကုိ ေဟာၾကားေတာ္မူေလ၏။

“ေလာက၌ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္သြားေသာ အညစ္အေၾကးကင္းေသာ လမင္းသည္ အလုံးစုံေသာ ၾကယ္တာရာ အေပါင္းတုိ႔ကုိ အေရာင္အလင္းျဖင့္ သာလြန္၍ တင့္တယ္သကဲ့သုိ႔ ထုိ႔အတူပင္ ေလာက၌ သီလႏွင့္ျပည့္စုံ၍ သဒၶါတရားရွိေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ ႏွစ္ေျမာ၀န္တုိျခင္း ရွိသူအားလုံးကုိ စြန္႔ႀကဲေပးကမ္းျခင္းျဖင့္ သာလြန္တင့္တယ္ေပ၏။

လွ်ပ္စစ္ပန္းႏြယ္ရွိသည့္ အရာမကေသာ တိမ္ထြတ္တိမ္ေတာင္တုိ႔ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ မုိးသည္ ၾကည္းကုန္းေျမကုိလည္းေကာင္း၊ ခ်ိဳင့္၀ွမ္းေျမကုိလည္းေကာင္း၊ ထစ္ခ်ဳံးရြာသြန္းလ်က္ ျပည့္ေစသကဲ့သုိ႔ ဤအတူသာလွ်င္ ေသာတာပတၱိ ဉာဏ္အျမင္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ တပည့္သာ၀ျဖစ္သည့္ ပညာရွိသည္ ႏွစ္ေျမာ၀န္တုိသူကုိ အေၾကာင္းငါးမ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ လႊမ္းမုိးႏုိင္၏။

ထုိသူသည္ စင္စစ္ ေပးလွဴအပ္ေသာ စည္းစိမ္ဥစၥာတုိ႔က ေထာက္ပံ့တင္ပုိ႔အပ္သည္ျဖစ္၍ အသက္ျဖင့္လည္းေကာင္း၊ အျခံအရံ အေက်ာ္အေစာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ႐ုပ္အဆင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ခ်မ္းသာျဖင့္လည္းေကာင္း၊ တမလြန္ေလာက၀ယ္ နတ္ျပည္ေလာက၌ ၀မ္းေျမာက္ရေလသတည္း..”

(အဂၤုတၱိဳရ္ပါဠိေတာ္၊ ပဌမပဏၰာသ၊ သုမန၀ဂ္၊ သုမနသုတ္ကုိ ကုိးကား၍ နားလည္လြယ္ေစရန္ ျပန္လည္ေရးသား တင္ျပပါသည္။)

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား