မန္းေတာင္ရိပ္ခုိ…

“အသက္ေလးရယ္တဲ့ ရွည္ေစလုိ မန္းေတာင္ရိပ္ခုိ…” ဆုိတဲ့ စကားေလးကုိ ငယ္ငယ္ ကေလးဘ၀တည္းက ေနရာအမ်ိဳးမ်ိဳးမွာ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးနဲ႔ ၾကားဖူးေနခဲ့ပါတယ္။ ဘယ္ရယ္မသိ။ မႏၲေလးေတာင္ရဲ႕ အရိပ္ကုိ ခုိႏုိင္ရင္ အသက္ရွည္မယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာေနမွာပဲဟုသာ သေဘာေပါက္ခဲ့မိပါတယ္။ အဲဒီအခ်ိန္က အဲဒီေလာက္ပဲ ေတြးသိေနခဲ့ပါတယ္။ မၾကာေသးတဲ့ ရက္ပုိင္းအတြင္းကမွ ဒကာတစ္ေယာက္နဲ႔ စကားေျပာရင္း “တပည့္ေတာ္ကေတာ့ တျဖည္းျဖည္း အသက္အရြယ္ ရလာၿပီဆုိေတာ့ ဟုိတုန္းက သီခ်င္းေတြထဲမွာ ပါတဲ့အတုိင္း မန္းေတာင္ရိပ္ပဲ ခုိမလားလုိ႔ စဥ္းစားမိပါတယ္…”လုိ႔ သူကေလွ်ာက္ေတာ့မွ ဒီမန္းေတာင္ရိပ္ခုိဆုိတဲ့ စကားကုိ ေသေသခ်ာခ်ာ ေလးေလးနက္နက္ စဥ္းစားမိပါေတာ့တယ္။ ေသခ်ာေတြးၾကည့္မွပဲ အသက္ရွည္ခ်င္ရင္ မန္းေတာင္ရိပ္ခုိဆုိတဲ့ စကားရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းသေဘာေပါက္မိၿပီး အသက္ရွည္သည္ ျဖစ္ေစ မရွည္သည္ျဖစ္ေစ မန္းေတာင္ရိပ္ေတာ့ ခုိသင့္တယ္လုိ႔ ေတြးေနမိျပန္ပါတယ္။

ေရွးပညာရွိႀကီးမ်ားက ဘယ္လုိသေဘာနဲ႔ ဒီစကားလုံးကုိ သုံးထားတယ္ဆုိတာ တိတိက်က် မေျပာႏုိင္ေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းတစ္သီးပုဂၢလ အျမင္ကေတာ့ မန္းေတာင္ရိပ္ခုိဆုိတဲ့ စကားမွာပါတဲ့ မန္း၊ ေတာင္၊ ရိပ္ ဆုိတဲ့ စကားသုံးလုံးဟာ ဗုဒၶဘာသာမ်ားရဲ႕ က်င့္ႀကံလုိက္နာရန္မ်ား၊ ေဆာင္ထားဖြယ္ရာမ်ားကုိ ရည္ညြန္းထားတယ္လုိ႔ ယူဆမိပါတယ္။ မန္းဆုိတဲ့ စကားလုံးဟာ ၾကာသာပေတးနံ စကားလုံး အေနနဲ႔ရွိၿပီး နံပါတ္အေနနဲ႔ကေတာ့ (၅) နံပါတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ (၅) နံပါတ္ဟာ ငါးပါးသီလကုိ ရည္ညြန္းထားတယ္လုိ႔ နားလည္ႏုိင္ပါတယ္။ ေတာင္ဆုိတဲ့ စကားလုံးက စေနနံစကားလုံး ျဖစ္ၿပီး နံပါတ္က (၇) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ (၇ )နံပါတ္ဟာ သူေတာ္ေကာင္းတရား (၇)ပါးကုိ ဆုိလုိဟန္ရွိပါတယ္။ ရိပ္ကေတာ့ ဗုဒၶဟူးနံ စကားလုံး ျဖစ္ၿပီး နံပါတ္အေနနဲ႔ (၄) ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီ နံပါတ္ (၄)ဟာ သတိပ႒ာန္တရား ေလးပါးကုိ ရည္ညြန္းဟန္ရွိၿပီး ခုိဆုိတာကေတာ့ ေဆာင္ျခင္း၊ က်င့္ျခင္း၊ ထိန္းသိမ္းျခင္းကုိ ရည္ရြယ္ဟန္ ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွည္ခ်င္တဲ့သူဟာ မန္းေတာင္ရိပ္ဆုိတဲ့ ငါးပါးသီလ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား ခုႏွစ္ပါးနဲ႔ မဟာသတိပ႒ာန္ တရားေလးပါးကုိ က်င့္ႀကံႀကိဳးစား ပြားမ်ားပါလုိ႔ ရည္ညြန္းဟန္ ရွိပါတယ္။ ပညာရွိမ်ားရဲ႕ အဖြင့္ဘယ္လုိ ရွိမယ္ဆုိတာ မေသခ်ာေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ နားလည္မႈကေတာ့ အဲဒီလုိပဲ နားလည္ပါတယ္။ ေသခ်ာတာကေတာ့ ငါးပါးသီလလုံၿပီး သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ခုႏွစ္ပါးနဲ႔ ျပည့္စုံကာ သတိပ႒ာန္အလုပ္ အားထုတ္ေနတဲ့သူဟာ အသက္ရွည္႐ုံတင္မဟုတ္ နိဗၺာန္အထိပင္ ေရာက္ေစႏုိင္တယ္ဆုိတာ အေသအခ်ာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ သီလလုံၿခဳံတဲ့သူဟာ အသက္လည္းရွည္သလုိ အခက္လည္း ေ၀ေစပါတယ္။ “သူမ်ားအသက္ သတ္သည့္တြက္ အသက္ကုိယ့္မွာတုိ၊ မသတ္ေရွာင္ရွား ထုိသူမ်ား ရွည္ျငားအသက္ကုိ”ဆုိတဲ့ မဟာဂႏၶာ႐ုံ ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးရဲ႕ ကဗ်ာအတုိင္း ငါးပါးသီလလုံးမဟုတ္ဘဲ ပါဏာတိပါတဆုိတဲ့ သီလကုိ လုံၿခဳံေန႐ုံနဲ႔တင္ အသက္ရွည္မႈကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္ၿပီး ပါးပါးသီလလုံး လုံၿပီဆုိရင္ေတာ့ အသက္လည္းရွည္၊ စည္းစိမ္လည္းရ၊ က်န္းမာေရးကစလုိ႔ အားလုံးျပည့္စုံႏုိင္တယ္ဆုိတာ အထူးေျပာစရာ မရွိေလာက္ေအာင္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိတာေပါ့။ ဒီဘ၀မွာ သီလေတြ လုံျခံဳေနရဲ႕သားနဲ႔ အသက္တုိၿပီး ေရာဂါမ်ားေနတဲ့ သူေတြက်ေတာ့ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲလုိ႔ ေမးခဲ့မယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ဒီဘ၀ သီလလုံၿခံဳေနေပမယ့္ အတိတ္က မလုံၿခဳံခဲ့တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္လုိ႔ ဆုိရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဘ၀ လုံၿခဳံေနတဲ့ သီလဟာ ေနာင္ဘ၀မ်ားအတြက္ ေလွကားထစ္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အတိတ္က ျဖစ္ခဲ့တာေတြကုိ ထားၿပီး အခုလက္ရွိအခ်ိန္မွာပဲ အေကာင္းဆုံး လုပ္ေဆာင္တဲ့အေနနဲ႔ သီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ ထိန္းေနမယ္ဆုိရင္ တစ္ရက္အသက္ရွည္ေပမယ့္ တန္ဘုိးရွိတဲ့ အသက္ရွည္ျခင္းျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒါဟာ သီလမလုံဘဲ ႏွစ္တစ္ရာမက အသက္ရွည္ေနရတာထက္ ပုိၿပီးအႏွစ္ရွိတဲ့ အသက္ရွည္ျခင္းပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွည္ခ်င္ရင္ သီလရိပ္ကုိခုိလုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ေနာက္တစ္ခုက အသက္ရွည္ခ်င္ရင္ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ခုႏွစ္ပါးကုိ ရေအာင္စုလုိ႔လည္း ဆုိၾကပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ခုႏွစ္ပါးဆုိတာ သဒၶါ၊ သီလ၊ သုတ၊ စာဂ၊ ပညာ၊ ဟိရီ၊ ၾသတၱပၸေတြကုိ ေျပာတာျဖစ္ပါတယ္။ သဒၶါဆုိတာ ရတာနာသုံးပါးနဲ႔ ကုသုိလ္ကံ အကုသုိလ္ကံတုိ႔ရဲ႕ အက်ိဳးအျပစ္ကုိ ယုံၾကည္မႈျဖစ္ၿပီး သီလဆုိတာ လူပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ အလုိလုိ လုံၿခဳံေနရမယ့္ နိစၥသီလေခၚ ငါးပါးသီလ၊ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ အထူးေစာင့္ထိန္းတဲ့ ဥေပါသထသီလေခၚ ရွစ္ပါးသီလ၊ န၀ဂၤသီလေခၚ ကုိးပါးသီလ စတဲ့့ ကုိယ္က်င့္တရားဆုိင္ရာ ေစာင့္ထိန္းမႈေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သုတဆုိတာကေတာ့ ေလာကီေလာကုတၱရာ အေထြေထြ ဗဟုသုတ အသိဉာဏ္ (General knowledge) ကုိ ဆိုလုိၿပီး စာဂဆုိတာက ေပးကမ္းစြန္႔ႀကဲ လွဴဒါန္းျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ စာဂဆုိတာ ဒါနလုပ္တာကုိ ေျပာတာပါပဲ။ ငါးခုေျမာက္ သူေတာ္ေကာင္း ဥစၥာျဖစ္တဲ့ ပညာက အေထြေထြ ဗဟုသုတ ဉာဏ္ပညာမ်ားကုိ ဆုိတာမဟုတ္ဘဲ ၀ိပႆနာ ဉာဏ္ပညာကုိ ေျပာပါတယ္။ ဆုိလုိတာက တရားအားထုတ္ျခင္းျဖင့္ သိႏုိင္တဲ့ ခႏၶာကုိယ္ေတြ႕ ဉာဏ္ပညာ (Insight knowledge) လုိ႔ ဆုိလုိတာပါ။ ဟိရီက မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ျပဳရမွာ ရွက္ျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရၿပီး ၾသတၱပၸက မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္ လုပ္ရမွာ ေၾကာက္တာကုိ ေျပာတာပါ။ ဒီသူေတာ္ေကာင္းတရားေတြ ရွိေနတဲ့သူေတြဟာ ဒီဘ၀မွာေရာ ေနာင္သံသရာမွာ အသက္ရွည္ကာ က်န္းမာေစၿပီး နိဗၺာန္အထိ မ်က္ေမွာက္ျပဳေစႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။

ၿပီးေတာ့ မဟာသတိပ႒ာန္တရား ေလးပါးကုိ အားထုတ္ႏုိင္တဲ့ သူေတြဟာလည္း ေနရတဲ့ အခုိက္မွာ သတိရွိရွိ ေနႏုိင္ၾကတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ တန္ဘုိးရွိတဲ့ အသက္ရွည္မႈျဖစ္ၿပီး နိဗၺာန္အထိ တုိက္႐ုိက္မ်က္ေမွာက္ျပဳ ေရာက္ေစႏုိင္တဲ့ တရားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီေလးပါးကုိလည္း က်င့္ေဆာင္ျခင္းျဖင့္ ခုိနားရမွာျဖစ္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ မဟာသတိပ႒ာန္ေလးပါးဆုိတာ ႐ုပ္တရားေတြအေပၚမွာ မေမ့မေလ်ာ့တဲ့ သတိနဲ႔ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား သိေနမႈ ကာယာႏုပႆနာ၊ ခံစားမႈ ေ၀ဒနာအေပါင္းကုိ သတိတရားနဲ႔ သိမွတ္ပြားမ်ားေနမႈ ေ၀ဒနာႏုပႆနာ၊ ရာဂစိတ္ ေဒါသစိတ္ စတဲ့ စိတ္အေပါင္းကုိ သတိတရားနဲ႔ မလြတ္တမ္း သိမွတ္ေနမႈ စိတၱာႏုပႆနာနဲ႔ နီ၀ရဏတရားမ်ား၊ အာယတန၊ ဓာတ္တရားမ်ား စတဲ့ သေဘာတရားအေပါင္းကုိ ႐ႈမွတ္တဲ့ ဓမၼာႏုပႆနာေတြကုိ ေျပာတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလးပါးကုိ သတိတရား လက္ကုိင္ထားၿပီး မျပတ္တမ္း အရွိအတုိင္း သိရွိမွတ္သားေနမယ္ဆုိရင္ အဲဒီသူဟာ ပစၥဳပၸန္ သံသရာ ႏွစ္ျဖာအက်ိဳး ပြားတုိးေနမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိ သတိနဲ႔ ေနေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာလည္း တန္ဘုိးရွိတဲ့ အသက္ရွည္မႈနဲ႔ အသက္ရွင္ေနတဲ့ သူပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသက္ရွည္ခ်င္ရင္ သတိပ႒ာန္ဆင္လုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ငါးပါးသီလ၊ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာ ခုႏွစ္ပါးနဲ႔ မဟာသတိပ႒ာန္ေလးပါး တရားေတြဟာ မန္းေတာင္ရိပ္ဆုိတဲ့ စကားရဲ႕ ရည္ညြန္းခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီတရားေတြကုိ ထိန္းသိမ္းလုိက္နာ က်င့္ႀကံေဆာင္ထားႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူမဆုိ အသက္ရွည္႐ုံတင္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘ၀မွာ အစစအရာရာ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာေတြ ျဖစ္ေစႏုိင္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆုံးပန္းတုိင္ျဖစ္တဲ့ နိဗၺာန္အထိ မ်က္ေမွာက္ျပဳေစႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလလည္းလုံ၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔လည္း ျပည့္စုံၿပီး ၀ိပႆနာ တရားပါ ပြားမ်ားႏုိင္ၿပီဆုိရင္ေတာ့ တကယ့္မန္းေတာင္ရိပ္ကုိ ခုိရာေရာက္ေနၿပီး အသက္ရွည္႐ုံတင္မက အခက္ပါေ၀ကာ နိဗၺာန္အထိပင္ ေရာက္ေစႏုိင္ေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ အက်ိဳးေတြကုိ ရည္ညြန္းၿပီး ေရွးပညာရွိမ်ားက အသက္ရွည္ခ်င္ရင္ မန္းေတာင္ရိပ္ခုိလုိ႔ ဆုိခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

အမွန္ေတာ့ မန္းေတာင္ရိပ္ဆုိတဲ့ သုံးမ်ိဳးလုံးကုိ ခုိႏုိင္ရင္ ေကာင္းေပမယ့္ မခုိႏုိင္ေသးဘူး ဆုိရင္လည္း မန္းေလာက္ေတာ့ အေရာက္သြားႏုိင္မွ ျဖစ္မယ္ထင္ပါတယ္။ မန္းဆုိတဲ့ ငါးပါးသီလေလာက္ေတာ့ လုံၿခဳံထားမွ သံသရာ ဘ၀ကူး ေကာင္းမွာျဖစ္ပါတယ္။ အသက္ရွည္တာ မရွည္တာေနာက္ထား ေလာေလာဆယ္ အေသမမွားေအာင္ အနည္းဆုံး ငါးပါးေတာ့ လုံထားမွ ျဖစ္မွာပါ။ ခါး၀တ္ပုဆုိးျဖစ္တဲ့ သီလလုံထားမွ ရွက္စရာ ေၾကာက္စရာျဖစ္တဲ့ အပါယ္ေဘးလည္း လုံမွာျဖစ္ပါတယ္။ ခါး၀တ္မၿမဲရင္ေတာ့ အရွက္လည္းမလုံျဖစ္ၿပီး အခက္လည္း အကုန္ႀကဳံၾကေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ မန္းေတာင္ရိပ္ကုိ မခုိႏုိင္ေသးရင္လည္း မန္းေလာက္ေတာ့ ေရာက္ေနမွ ျဖစ္မယ္လုိ႔ ဆုိၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဆုိလုိတာက အသက္ရွည္ခ်င္ရင္ မန္းေတာင္ရိပ္ကုိခုိဆုိတဲ့ စကားဟာ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ အဓိပၸါယ္ အရမ္းျပည့္၀ၿပီး အႏွစ္ရွိတဲ့ ပညာရွိစကားဆုိတာ သီလတရား၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔ ၀ိပႆနာ တရားေတြက အထင္အရွား ျပေနတယ္လုိ႔ ဆုိလုိခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလလုံေနမယ္၊ သူေတာ္ေကာင္းတရားနဲ႔ ျပည့္စုံေနမယ္၊ သတိပ႒ာန္အလုပ္ အားထုတ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူမဆုိ အသက္လည္းရွည္ အခက္လည္းေ၀ၿပီး ရမၼက္လည္း ေျပေစမွာ ျဖစ္တယ္လုိ႔ နားလည္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလုံၿခဳံရင္ အသက္ရွည္မွာ ျဖစ္ၿပီး၊ သူေတာ္ေကာင္းဥစၥာေတြနဲ႔ ျပည့္စုံမယ္ဆုိရင္ စည္းစိမ္ဥစၥာအျဖာျဖာနဲ႔ လုိခ်င္တဲ့ အခက္ေတြ ေ၀ေနမွာ ျဖစ္ကာ သတိပ႒ာန္ တရားအားထုတ္ႏုိင္ၿပီ ဆုိရင္ေတာ့ ကိေလသာရမၼက္ေတြ ေျပေပ်ာက္လုိ႔ အေနေရာ အေသပါေျဖာင့္ၿပီလုိ႔ အသိေရာက္ေစခ်င္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီသီလတရား၊ သူေတာ္ေကာင္းတရား၊ သတိပ႒ာန္တရားေတြနဲ႔ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနထုိင္ႏုိင္ျခင္းကသာ တကယ့္မန္းေတာင္ရိပ္ကုိ ခုိရာေရာက္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အသက္ေလးရယ္ ရွည္ေစလုိ မန္းေတာင္ရိပ္ကုိခုိ ဆုိတဲ့ စကားကုိ နားလည္မႈအမွားနဲ႔ မႏၲေလးေတာင္ရိပ္ကုိ သြားေရာက္ၿပီး ခုိလုံဖုိ႔ ႀကိဳးစားေနလုိၾကတ့ဲ သူေတြအေနနဲ႔ မန္းေတာင္ရိပ္ဆုိတာ မႏၲေလးေတာင္ရဲ႕ အရိပ္ကုိ ဆုိလုိတာ မဟုတ္ဘဲ မန္းဆုိတဲ့ ငါးပါးသီလ၊ ေတာင္ဆုိတဲ့ သူေတာ္ေကာင္းတရား ခုႏွစ္ပါးနဲ႔ ရိပ္ဆုိတဲ့ သတိပ႒ာန္တရား ေလးပါးေတြကုိ ဆုိလုိတာျဖစ္ေၾကာင္း သေဘာေပါက္ နားလည္ၿပီး ဘယ္ေနရာမွာပဲ ေနေန၊ ဘယ္လုိအေျခအေနမ်ိဳးမွာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီမန္းေတာင္ရိပ္ဆုိတဲ့ တရားေတြနဲ႔သာ ေနႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ တကယ့္ကုိ အသက္ရွည္ၿပီး အခက္ေ၀ကာ ရမၼက္ေျပမယ့္ မန္းေတာင္ရိပ္ႀကီးမွာ ေနေနတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတရားေတြမွာပဲ ခုိႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါလုိ႔ သတိေပး တုိက္တြန္းလုိက္ရပါေၾကာင္း….။ အားလုံး တကယ့္ မန္းေတာင္ရိပ္မွာ ခုိႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »

မခ်စ္မမုန္း အေကာင္းဆုံး စာအုပ္ အြန္လုိင္းတြင္ ၀ယ္ယူရရွိႏုိင္…


ဆရာေတာ္ အရွင္၀ိစိတၱ (မနာပဒါယီ)၏ “မခ်စ္မမုန္း အေကာင္းဆုံး”ဟူေသာ ဓမၼရသ စာအုပ္ကုိ ေအာက္ေဖာ္ျပပါ အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာတြင္ ၀ယ္ယူရႏုိင္ေၾကာင္း သတင္းေကာင္းပါးလုိက္ပါသည္။ ဤစာအုပ္သည္ ၂၀၀၇ခုႏွစ္မွစ၍ အြန္းလုိင္းတြင္ ေရးသားခဲ့သည့္ ဆရာေတာ္၏ ဓမၼရသ စာစုမ်ားႏွင့္ အေတြးရသစာစုမ်ားကုိ ျမန္မာျပည္တြင္းရွိ စာဖတ္ပရိတ္သတ္မ်ား၊ စာအုပ္ဖတ္မွ အားရတတ္သူမ်ား စသူစသူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္၍ The Key စာအုပ္တုိက္မွ ထုတ္ေ၀ျဖန္႔ခ်ိလုိက္ျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ ဆရာေတာ္သည္ ေနာက္ထပ္ဆရာအုပ္မ်ား ဆက္လက္၍ ေရးသားၿပီး ဓမၼဒါနျပဳ ထုတ္ေ၀သြားရန္လည္း စီစဥ္လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

စာအုပ္၀ယ္ယူႏုိင္သည့္ အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာ
myanmarbookshop

Read more »

အမ်က္ေျပ၍ အခက္ေ၀ေစရန္…

မည္သူမဆုိ ဘ၀တြင္ အသက္အရြယ္ ႀကီးရင့္လာသည္ႏွင့္အမွ် ျဖတ္သန္းခဲ့သည့္ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားသည္လည္း မ်ားျပားလာေနမည္သာ ျဖစ္၏။ ထုိအေတြ႕အႀကဳံမ်ားတြင္ အေကာင္းမ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ အဆုိးမ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ အမွန္မ်ားရွိသကဲ့သုိ႔ အမွားမ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ အေကာင္းႏွင့္ အမွန္ျဖစ္ခဲ့သည့္ အေတြ႕အႀကဳံမ်ားသည္ ေကာင္းေနၿပီးသား ျဖစ္သျဖင့္ အေထြအထူး ေျပာင္းစရာ မရွိေသာ္လည္း အဆုိးမ်ားႏွင့္ အမွားမ်ားကား မေကာင္းသျဖင့္ ေျပာင္းပစ္ရန္လုိအပ္၏။ မမွန္သျဖင့္ ျပင္ရန္လုိအပ္၏။ ထုိအမွားမ်ားသည္ ကုိယ္ထိလက္ေရာက္ လုပ္ခဲ့သည့္ အမွားမ်ား၊ ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာဆုိခဲ့သည့္ အမွားမ်ား၊ စိတ္ျဖင့္ ျပစ္မွားခဲ့သည့္ အမွားမ်ားဟူ၍ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတတ္ရာတြင္ မည္သည့္အမွားမ်ိဳးပင္ ျဖစ္ေစ အခ်ိန္မီ သတိ၀င္၍ ျပဳျပင္ႏုိင္လွ်င္ အမွန္ျဖစ္လာၿပီး အေကာင္းအျဖစ္ ေျပာင္းသြားမည္သာ ျဖစ္၏။ အမ်က္ေျပ၍ အခက္ေ၀မည္သာ ျဖစ္၏။ အေရးႀကီးသည္မွာ အခ်ိန္မေႏွာင္းခင္ ေျပာင္းျပင္ႏုိင္မႈသည္သာ အဓိကျဖစ္၏။

မွန္၏။ ဘ၀တြင္ မည္သူမဆုိ တစ္ခါတစ္ရံ သတိလက္လြတ္ လုပ္လုိက္မိသည့္ လုပ္ရပ္မ်ား ရွိတတ္၏။ သတိလက္လြတ္ ေျပာလုိက္မိသည္မ်ား၊ အေၾကာင္းအရင္း အစစ္အမွန္ကုိ မသိဘဲ မိမိစိတ္အထင္ျဖင့္ ျပစ္မွားမိတတ္သည္မ်ားလည္း ရွိတတ္၏။ သတိလက္လြတ္ လုပ္လုိက္မိတတ္ေသာ္လည္း ေစတနာပါသြားသည့္ အခါ ထုိလုပ္ရပ္မ်ားသည္ တစ္ဖန္အက်ိဳး ျပန္ထင္လာတတ္၏။ ပုထုဇင္မ်ား ျဖစ္ေန၍လည္း တစ္ခါတစ္ရံ ပုထုဇင္တုိ႔ သေဘာသဘာ၀အတုိင္း စိတ္ထင္သည့္အတုိင္း ျပဳလုပ္ေျပာဆုိႀကံစည္မိတတ္၏။ တစ္စုံတစ္ေယာက္ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တစ္စုံတစ္ခုကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ေသာ္ လည္းေကာင္း အျပဳမွား၊ အေျပာမွား၊ အႀကံအစည္မွားမ်ား ျဖစ္ေပၚတတ္၏။ ျပဳလုပ္သူ မိမိသည္ ဘာမွ်မသိလုိက္ေသာ္လည္း မိမိလုပ္ခဲ့သည့္ အလုပ္၏ အက်ိဳးရလာဘ္က တန္ျပန္အက်ိဳး ေပးမႈကုိ ျဖစ္ေပၚေစတတ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သည့္အခ်ိန္၊ မည္သည့္ေနရာ၊ မည္သူႏွင့္မဆုိ တဒဂၤပဲျဖစ္ျဖစ္ အတူတကြ ရွိေနၾကသည့္ အခုိက္တြင္ မသိႏုိင္သည့္ လုပ္ရပ္မ်ားေၾကာင့္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး သတိလက္လြတ္ ျပဳမူေျပာဆုိႀကံစည္မႈမ်ား ရွိႏုိင္ၾကသျဖင့္ အကယ္၍ အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာ ရွိခဲ့ပါက ေက်ပါေစေၾကာင္း ၀န္ခံေတာင္းပန္မႈမ်ား၊ ခြင့္လြတ္သီးခံမႈမ်ားႏွင့္ သံသရာအစဥ္အဆက္ ပါမသြားရန္ ႀကိဳးစားအားထုတ္သင့္ေၾကာင္း တုိက္တြန္းၾကျခင္း ျဖစ္၏။

မိမိ၏ မေကာင္းမႈ လုပ္ရပ္မ်ားသည္ ကာယကံေျမာက္ က်ဴးလြန္မိသည္အထိ ေရာက္မသြားေသးပါက ယခုဘ၀မွာပင္ တစ္ဦးအေပၚတစ္ဦး ၀န္ခ်ေတာင္းပန္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ၾကျခင္းျဖင့္ အျပစ္မ်ား ေျပၿငိမ္းသြားကာ ေကာင္းက်ိဳးမ်ားကုိ ျဖစ္ႏုိင္ေပ၏။ မိမိသည္ ပုထုဇင္ျဖစ္သျဖင့္ တစ္စုံတစ္ေယာက္အေပၚတြင္ အလုံးစုံ ျပည့္စုံစြာ မသိႏုိင္တတ္ေပ။ မသိႏုိင္သျဖင့္လည္း မိမိစိတ္ႏွင့္ အခန္႔မသင့္သည့္အခါ မိမိမအလုိအတုိင္း မျဖစ္သည့္ အခါမ်ိဳးတြင္ အနည္းဆုံး ႏႈတ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စိတ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း အျပစ္ျဖစ္ဖြယ္ အေျပာအဆုိ ႀကံစည္မႈမ်ား ျပဳလုပ္တတ္ေပ၏။ အကယ္ ထုိတစ္စုံတစ္ေယာက္သည္ မိမိထက္ အက်င့္သီလျပည့္စုံသူ ျဖစ္ခဲ့ပါက မိမိေျပာဆုိႀကံစည္မႈမ်ားသည္ အျပစ္တစ္စုံတစ္ရာ ျဖစ္ေပၚတတ္ေပ၏။ တစ္ဘက္သူက မသိႏုိင္ေသာ္လည္း မိမိလုပ္ရပ္ကုိ မိမိက သိႏုိင္သျဖင့္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈလည္း မိမိထံသုိ႔သာ ေရာက္လာတတ္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ တစ္စုံတစ္ေယာက္ အေပၚတြင္ အျပစ္ရွိက ခြင့္လြတ္ၾကရန္ ေတာင္းပန္သမႈ ျပဳၾကသင့္ေၾကာင္း ဆုိျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ဗုဒၶလက္ထပ္က ေသာေရယ် အမည္ရသည့္ သာ၀တၳိျပည္သား သူေ႒းသား တစ္ေယာက္ရွိ၏။ တစ္ေန႔ ထုိသူေ႒းသားသည္ အေပါင္းအသင္း သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္အတူ ေရကစားရန္ ေရခ်ိဳးဆိပ္သုိ႔ ထြက္လာခဲ့၏။ ထုိအခ်ိန္သည္ အရွင္မဟာကစၥည္း မေထရ္သည္လည္း ၿမိဳ႕တြင္းသုိ႔ ဆြမ္းခံ၀င္ရန္ ေရခ်ိဳးဆိပ္တြင္ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူေနသည့္ အခ်ိန္ျဖစ္၏။ ေသာေရယ် သူေ႒းသားသည္ ေရးခ်ိဳးဆိပ္သုိ႔ ေရာက္သည့္အခါ ေရးခ်ိဳးေနသည့္ အရွင္မဟာကစၥည္း မေထရ္ကုိ ျမင္ၿပီး မေထရ္၏ ေရႊအဆင္းကဲ့သုိ႔ ၀င္း၀ါေနသည့္ အသားအေရကုိ ၾကည့္ကာ “ဤမေထရသည္ ငါ့ဇနီးျဖစ္မူကား ေကာင္းေလစြ၊ ငါ့ဇနီး၏ အသားအေရ အဆင္းသည္ ဤမေထရ္ကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ပါမူကား ေကာင္းေလစြ…” ဟု ႀကံစည္မိေလ၏။ ထုိသုိ႔ ႀကံစည္သည့္အခုိက္မွာပင္ ေသာေရယ်သူေ႒းသားသည္ ေယာက္်ားအသြင္ေပ်ာက္ကာ မိန္းမအသြင္ျဖင့္ ကုိယ္လက္အဂၤါမ်ား အကုန္ေျပာင္းသြားေလေတာ့၏။ မိန္းမတစ္ျဖစ္လဲ ေသာေရယ်သူေ႒းသားသည္ အသြင္ေျပာင္းသြားသည့္ မိမိကုိယ္ကုိၾကည့္ကာ အလြန္ရွက္လွသျဖင့္ သာ၀တၳိျပည္မွ ထြက္ေျပးသြားကာ ေနာက္ဆုံးတြင္ ကုန္သည္မ်ားႏွင့္အတူ တကၠသုိလ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္သြားေလ၏။ ထုိတကၠသုိလ္ျပည္မွာပင္ သူေ႒းသားတစ္ေယာက္ႏွင့္ ေပါင္းဖက္မိကာ ကေလးႏွစ္ေယာက္ပင္ ရခဲ့ေလေတာ့၏။ သာ၀တၱိျပည္တြင္လည္း သူေ႒းသားဘ၀ျဖင့္ အိမ္ေထာင္က်ကာ ကေလးမ်ား ရရွိခဲ့ေသး၏။ ယခုတစ္ဖန္ မိန္းမဘ၀ျဖင့္ ကေလးႏွစ္ေယာက္ ထပ္ရျပန္၏။ တစ္ဘ၀တည္း၌ပင္ ေယာက္်ားဘ၀၊ မိန္းမဘ၀ျဖင့္ သားသမီးမ်ား ရရွိခဲ့သည့္ ေသာေရယ်၏ ဘ၀သည္ လက္ေတြ႕ဆန္သည့္ ကံအက်ိဳးေပးသေဘာကုိ ထင္ဟပ္ေစေလ၏။

တစ္ေန႔တြင္ သာ၀တၳိျပည္မွ ေသာေရယ်၏ သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္သည္ တကၠသုိလ္ျပည္သုိ႔ ေရာက္လာခဲ့၏။ ထုိသူငယ္ခ်င္းကုိ ျမင္သည့္အခါ မိန္းမတစ္ျဖစ္လဲ ေသာေရယ်သည္ ေကာင္းစြာမွတ္မိၿပီး ထုိသူငယ္ခ်င္းႏွင့္ ေတြ႕ဆုံကာ သူ၏ ျဖစ္ေၾကာင္းကုန္စင္ကုိ ေျပာျပေလ၏။ ေသာေရယ်၏ သူငယ္ခ်င္းသည္ အျဖစ္အပ်က္အားလုံးကုိ သိရၿပီး “ယခုအခါ အရွင္မဟာကစၥည္း မေထရ္သည္လည္း တကၠသုိလ္ျပည္ကုိပင္ အမွီျပဳ၍ သီတင္းသုံး ေနေတာ္မူေၾကာင္း၊ ေသာေရယ်အေနျဖင့္ အရွင္မဟာကစၥည္းမေထရ္ထံ သြားေရာက္ကာ အျပစ္ကုိ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္သင့္ေၾကာင္း…” စသျဖင့္ အႀကံျပဳလုိက္၏။ ေသာေရယ်လည္း သူငယ္ခ်င္း အႀကံျပဳသည့္အတုိင္း အရွင္မဟာကစၥည္းမေထရ္ထံ သြားေရာက္ကာ မိမိျပစ္မွားခ့ဲသည့္ အျပစ္ကုိ ခြင့္လြတ္ရန္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္လုိက္သျဖင့္ မိန္းမအသြင္မွ မူလသူေ႒းသား အသြင္သုိ႔ ျပန္ေရာက္သြားခဲ့၏။ ေသာေရယ်သည္ မိမိ၏ ဘ၀ျဖစ္သန္းမႈ၊ မိမိ၏ ျပစ္မွားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚခဲ့သည့္ ကံတရား၏ တန္ျပန္အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ စသည္မ်ားကုိ ေကာင္းစြာသေဘာေပါက္ သိျမင္ၿပီး ေနာက္ဆုံးတြင္ အရွင္မဟာကစၥည္းမေထရ္ထံတြင္ ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ သာသနာ့ေဘာင္သုိ႔ ၀င္ေရာက္ခဲ့ေလ၏။ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ ရဟန္းတရားကုိ ႀကိဳးစားအားထုတ္ကာ ကိေလသာကုန္ခမ္းၿပီး ရဟႏၲာအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားခဲ့ေလေတာ့၏။ ဤကား သီလသမာဓိပညာ ျမင့္မားသည့္ သူမ်ားအေပၚတြင္ ကာယကံေျမာက္၊ ၀စီကံေျမာက္ျပစ္မွားျခင္းမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ မေနာကံမွ်ျဖင့္ ျပစ္မွားမိခဲ့သည့္ အမွားတစ္ခု၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈကုိ ခံခဲ့ရသည့္ ေသာေရယ် သူေ႒းသား၏ လက္ေတြ႕ဘ၀အေၾကာင္း တစ္ေစ့တစ္ေစာင္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။

အထက္ပါ ေသာေရယ်မေထရ္ တစ္ျဖစ္လဲ ေသာေရယ်သူေ႒းသားအေၾကာင္း အျဖစ္အပ်က္ကုိ ၾကည့္ပါက အမွားလုပ္ခဲ့သည့္ ကံတရား၏ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ သေဘာကုိ ေကာင္းစြာသိျမင္ႏုိင္ေပ၏။ ႐ုတ္တရက္ ျပစ္မွားခဲ့သည့္ အျပစ္၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈသည္ ႀကီးမားၿပီး ရွည္ၾကာလွသည္ကုိ သတိျပဳႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ မေကာင္းမႈ အကုသုိလ္အျပစ္သည္ ဘာမွ်မျဖစ္ေလာက္ပါဘူး၊ အေသးအဖဲြေလးပါဟု ေတြးကာ အထင္ေသးၿပီး လုပ္မိတတ္ေပမယ့္ ေပးဆပ္ရသည့္အခါ အျပစ္ႀကီးမားၿပီး့ အခ်ိန္ၾကာလွသည္ကုိ နားလည္ႏုိင္ေပ၏။ ထုိ႔သုိ႔ ဆုိးက်ိဳးႀကီးမ်ားကုိ ျဖစ္ေစႏုိင္သျဖင့္ ပညာရွိမ်ားက မည္သုိ႔ေသာ မေကာင္းမႈ ဒုစု႐ုိက္မ်ိဳးကုိမွ် မျပဳလုပ္မိၾကရန္ သတိေပးေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္၏။ အကယ္၍ ႐ုပ္တရက္ လုပ္ခဲ့မိသည့္ ကာယကံမႈ၊ ၀စီကံမႈ၊ မေနာကံမႈမ်ား ရွိလွ်င္လည္း အခ်ိန္မီ အသိ၀င္ကာ ျပဳျပင္ႏုိင္သမွ် ျပဳျပင္ၾက၍ ေတာင္းပန္ျခင္း၊ ခြင့္လြတ္ျခင္းမ်ားျဖင့္ သံသရာရွည္ၾကာမည့္ အျပစ္မ်ားကုိ ျဖတ္ေတာက္ၾကရန္ တုိက္တြန္းေတာ္မူၾကျခင္း ျဖစ္၏။

ျမတ္စြာဘုရားရွင္၏ သာသနာေတာ္တြင္လည္း ဘုရားရွင္သည္ ရဟန္းေတာ္မ်ား အခ်င္းခ်င္း အကယ္၍ အျပစ္မ်ား ရွိခဲ့လွ်င္ ရွိခဲ့သည့္ အျပစ္မ်ားကုိ ၀န္ခံျခင္း၊ ေတာင္းပန္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေစသည့္အျပင္ အျပစ္ျမင္ကလည္း ေျပာဆုိဆုံးမရန္ အခ်င္းခ်င္း ဖိတ္ၾကားၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းေတာ္မူျခင္း ျဖစ္၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ၀ါတြင္းကာလၿပီးဆုံး၍ ၀ါကၽြတ္ၾကသည့္အခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားအခ်င္းခ်င္း သိမ္အတြင္း စု႐ုန္းကာ အျပစ္မ်ား၀န္ခ်ေတာင္းပန္ ဖိတ္ၾကားျခင္း အေလ့ကုိ ေထရ၀ါဒ ရဟန္းေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ ယေန႔တုိင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ရဟန္းေတာ္မ်ား ၀ါကၽြတ္ၿပီး သီတင္းကၽြတ္လျပည့္ေန႔တြင္ ျပဳလုပ္ေလ့ရွိၾကသည့္ ပ၀ါရဏာပဲြသည္ ထုိဓေလ့ကုိ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးေနသည့္ပဲြပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူသည့္အတုိင္း ေနရသည့္အခုိက္တြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အမ်က္ေျပ၍ အခက္ေ၀ေစရန္ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္း၊ ခြင့္လြတ္သီးခံျခင္းမ်ားျဖင့္ သံသရာအဆက္ တုိေစရန္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ သတိေပးေတာ္မူျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

ဆုိလုိသည္မွာ အလုပ္တစ္ခု၏ အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈသည္ ျပဳလုပ္သူ၏ ေစတနာသုိ႔လုိက္ကာ အက်ိဳးအျပစ္ အႀကီးအေသး ကဲြျပားႏုိင္သျဖင့္ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ ခဏတာ ေတြ႕ႀကဳံဆုံၾက ေပါင္းေဖာ္ၾကသည့္ အခုိက္တြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပစ္မျဖစ္ေစရန္ ေတာင္းပန္သူကလည္း ေစတနာအရင္းခံျဖင့္ ေတာင္းပန္ၿပီး ခြင့္လြတ္သူကလည္း ေမတၱာအျပည့္ျဖင့္ ခြင့္လြတ္ၾကရန္ ျဖစ္ပါ၏။ သံသရာတြင္ က်င္လည္ခဲ့ရသည့္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာတြင္ အမ်ိဳးမေတာ္စပ္ဖူးသူ မရွိႏုိင္သျဖင့္ ယခုဘ၀ ေတြ႕ဆုံၾကသည့္ အခုိက္တြင္လည္း မိမိတုိ႔၏ အမ်ိဳးမ်ားကုိ ျပန္ေတြ႕ၾကရသည္ဟု သေဘာထားကာ မွားခဲ့သည့္သူကလည္း အမွားမ်ားကုိ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ၿပီး အေတာင္းပန္ခံရသူကလည္း ခြင့္လြတ္သီးခံျခင္းျဖင့္ ေမတၱာ ထားႏိုင္ရန္ ႀကိဳးစားရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ အမွားမလုပ္မိလွ်င္ အေကာင္းဆုံး ျဖစ္ေသာ္လည္း မွားမိလာၿပီဆုိလွ်င္ကား အျပစ္ေက်ရန္ အလြတ္တကူ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္းကုိလည္း ျပဳလုပ္သင့္ေပ၏။ သုိ႔မွသာ အျပစ္ရွိသူလည္း အျပစ္ေက်၍ ခံရသူလည္း အမ်က္ေျပမည္ ျဖစ္ပါ၏။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ အကုသုိလ္အျပစ္ျဖစ္ရန္ အလြယ္လြယ္လွသည့္ ယေန႔ေခတ္တြင္ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနကံတုိ႔ကုိ အေၾကာင္းျပဳ၍ မေကာင္းမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚႏုိင္သျဖင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အျပစ္မ်ား အမ်က္ေျပ၍ အခက္ေ၀ေစရန္၊ အျဖစ္နည္း၍ အျပစ္စဲေစရန္ ေတြ႕ၾကဆုံၾက ႀကဳံၾကရသည့္ အခုိက္အတန္႔တြင္ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး အျပစ္မ်ားကုိ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္ျခင္း။ အျပစ္ရွိက ေျပာဆုိဆုံးမၾကရန္ ဖိတ္ေခၚျခင္း၊ အျပစ္ျပ၍ ဆုံးမလာလွ်င္ လက္ခံျပဳျပင္ျခင္း၊ အမွားသိ၍ ေတာင္းပန္လာလွ်င္လည္း ခြင့္လြတ္ေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ အေၾကာင္းဆုံ၍ ေပါင္းဆုံၾကသည့္ အမ်ိဳးမ်ားအေပၚ အေကာင္းဆုံးေမွ်ာ္ကာ ေပါင္းေဖာ္ၾကပါဟု အေလးဂ႐ု တုိက္တြန္းမႈ ျပဳလုိက္ရပါ၏။ အားလုံး အမ်က္ေျပ၍ အခက္ေ၀ႏုိင္ၾကပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား