ေစတီတန္ခုိးျပျခင္း ျပႆနာ…

မိလိႏၵမင္း…
အရွင္ဘုရား နာဂေသန ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူၿပီးကုန္ေသာ ဘုရားရွင္ (ရဟႏၱာ) အားလုံးတုိ႔၏ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္ပါသေလာ၊ သုိ႔မဟုတ္ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘုရား(ရဟႏၲာ)တုိ႔၏ ေစတီ၌သာ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္ပါသေလာ…


အရွင္နာဂေသန…
မင္းျမတ္အခ်ိဳ႕ေသာ ဘုရား(ရဟႏၱာ)တုိ႔၏ ေစတီ၌ျဖစ္၏။ အခ်ိဳ႕ေသာ ဘုရား(ရဟႏၱာ)တုိ႔၏ ေစတီ၌ မျဖစ္။

မိလိႏၵမင္း…
အရွင္ဘုရား အဘယ္ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ေစတီ၌ျဖစ္ပါသနည္း…။ အဘယ္ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ေစတီ၌ မျဖစ္ပါသနည္း…။

အရွင္နာဂေသန…
မင္းျမတ္ သုံးေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔တြင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္၏ အဓိ႒ာန္ေၾကာင့္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္၏။ အဘယ္သုံးေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔နည္း ဟူမူ…

မင္းျမတ္ ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္သည္ နတ္လူတုိ႔အား အစဥ္သနားသျဖင့္ ရပ္တည္ေတာ္မူလ်က္ ``ဤမည္ ဤမည္ေသာ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ေစတီ၌ ျဖစ္ေစသတည္း``ဟု အဓိ႒ာန္ျပဳ၏။ ထုိရဟႏၲာပုဂၢိဳလ္၏ အဓိ႒ာန္အစြမ္းျဖင့္ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ ရဟႏၱာပုဂၢိဳလ္ အဓိ႒ာန္ျပဳသည္၏ အစြမ္းျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္ စံေတာ္မူၿပီးကုန္ေသာ ဘုရား(ရဟႏၱာ)တုိ႔၏ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္၏။

မင္းျမတ္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကား နတ္တုိ႔သည္ လူတုိ႔အား အစဥ္သနားသျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္၌ ``ဤတန္ခုိးျပာဋိဟာျဖင့္ သူေတာ္ေကာင္း တရားတည္းဟူေသာ သာသနာသည္ အၿမဲခ်ီးေျမွာက္အပ္သည္ ျဖစ္လတၱ႔ံ၊ လူတုိ႔သည္လည္း ၾကည္ညိဳကုန္သည္ျဖစ္၍ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈ တုိးပြားကုန္လတၱ႔ံ``ဟု တန္ခုိးျပာဋိဟာကုိ ျပကုန္၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ နတ္တုိ႔အဓိ႒ာန္ အစြမ္းျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္၏။

မင္းျမတ္ ေနာက္တစ္မ်ိဳးကား မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက္်ားျဖစ္ေစ ယုံၾကည္မႈ သဒၶါအားရွိေသာ၊ ရတနာသုံးပါး၌ ၾကည္ညဳိတတ္ေသာ၊ ပညာရွိေသာ၊ လိမၼာေသာ၊ ထုိးထြင္းႏုိင္ေသာ ပညာရွိေသာ၊ အသိဉာဏ္ႏွင့္ ျပည့္စုံေသာသူသည္ သင့္ေလ်ာ္ေသာအားျဖင့္ ၾကံစည္၍ နံ႔သာကုိလည္းေကာင္း၊ ပန္းကုိလည္းေကာင္း၊ အ၀တ္ပုဆုိးကုိလည္းေကာင္း၊ တစ္ခုခုေသာ လွဴဖြယ္၀တၳဳ တစ္စုံတစ္ရာကုိလည္းေကာင္း ``ဤသုိ႔ေသာ တန္ခုိးျပာဋိဟာမည္သည္ ျဖစ္ပါေစသတည္း``ဟု အဓိ႒ာန္၍ ေစတီေတာ္၌ တင္ေျမွာက္၏။ ထုိသူ၏ အဓိ႒ာန္အစြမ္းျဖင့္လည္း ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္၏။ ဤသုိ႔လွ်င္ လူတုိ႔၏အဓိ႒ာန္ အစြမ္းျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္၏။

မင္းျမတ္ ဤသုိ႔လွ်င္ သုံးေယာက္ေသာ ပုဂၢိဳလ္တုိ႔တြင္ တစ္ေယာက္ေယာက္ေသာ ပုဂၢဳိလ္၏ အဓိ႒ာန္ အစြမ္းျဖင့္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူၿပီးေသာ ဘုရားရွင္၏ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ ျဖစ္၏။ မင္းျမတ္ထုိပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ အဓိ႒ာန္ျပဳျခင္းသည္ အကယ္၍ မျဖစ္ျငားအ့ံ ေစတီေတာ္၌ တန္ခုိးျပာဋိဟာသည္ မျဖစ္။ (မိလိႏၵပဥွာ၊ ျမန္မာျပန္၊ ႏွာ ၃၁၈-၃၁၉)

Read more »

ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ျပန္ၾကည့္ပါ…

ဘာရယ္မဟုတ္ပါဘူး။ အျမင္မေတာ္တာေလးေတြ ေတြ႕လာလုိ႔ အမုန္းခံၾကည့္မလားလုိ႔ပါ။ ဘုန္းဘုန္းက စာေပါင္းစုံဖတ္တတ္ေတာ့ ဟုိစာဆုိလည္း ဖတ္ျဖစ္၊ ဒီစာဆုိလည္း ဖတ္ျဖစ္၊ ဟုိပုိ႔စ္ဆုိလည္း ဖတ္ျဖစ္၊ ဒီပုိ႔စ္ဆုိလည္း ဖတ္ျဖစ္၊ ဟုိစီေဘာက္စ္ဆုိလည္း စပ္စုျဖစ္၊ ဒီစီေဘာက္စ္ဆုိလည္း စပ္စုျဖစ္ေနမိပါတယ္။ အဲလုိ ဟုိဟုိဒီဒီ ေရာက္တတ္ရာရာေတြ ဖတ္မိေတာ့ ဘာေတြေတြ႕လာလဲဆုိေတာ့ ဟုိေရးဒီေရး၊ ဟုိလူမေကာင္းေၾကာင္းေျပာ၊ ဒီလူ မေကာင္းေၾကာင္း ေျပာတာေလးေတြလည္း ေတြ႔ေနမိပါတယ္။ ဒါေတြ ေတြ႕ရေတာ့ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕စိတ္မွာ ေျပာစရာေလးေတြ ေပၚလာျပန္ပါတယ္။ ကုိယ့္ဘာသာကုိယ္ေနရင္ ျဖစ္ရဲ႕သားနဲ႔ ဘုန္းဘုန္းကလည္း မေနတတ္ေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ ေျပာၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ မေနတတ္လုိ႔ ဆုိတာထက္ တတ္ႏုိင္သမွ် ျပဳျပင္ေပးၾကည့္ခ်င္တာပါ။ မခံယူတတ္တဲ့သူေတြအတြက္ ကဲ့ရဲ႕စရာ ေ၀ဘန္စရာ အျပစ္ေျပာစရာ ျဖစ္လာႏုိင္ေပမယ့္ ခံယူတတ္သူေတြအတြက္ အနည္းငယ္မွ် ျပဳျပင္သြားႏုိင္ပါေစဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ပဲ ဒီပုိ႔စ္ေလးကုိ ေရးျဖစ္တာပါ။

သိၾကတဲ့အတုိင္းပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားရဲ႕ အက်င့္က ဘယ္သူဘာေတြျဖစ္တယ္၊ ဘယ္လုိလုပ္တယ္ ဆုိတာေတြကုိ ၾကည့္ၿပီးတုန္႔ျပန္မႈေတြ လုပ္ၾက၊ ေ၀ဘန္ၾကတာေတြပါ။ တုန္႔ျပန္တာ ေ၀ဘန္တာ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေကာင္းတာေတြကုိေတာ့ မခ်ီးမြန္းၾက၊ မတုန္႔ျပန္ၾကဘဲ အဆုိးေတြ၊ အမွားေတြကုိပဲလုိက္ၿပီး ေ၀ဘန္ၾက၊ အျပစ္ေျပာၾက၊ ကဲ့ရဲ႕ၾကတာေတြေၾကာင့္ မေကာင္းျဖစ္ကုန္ၾကတာပါ။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ေတာ့ ဘာမွမလုပ္ဘဲ သူမ်ားလုပ္တာေတြၾကေတာ့ မေကာင္းတဲ့အျမင္နဲ႔ ၀ုိင္း၀န္းပုတ္ခက္ၾကတာေတြပါ။ ကုိယ့္အျပစ္ေတာ့ ကုိယ္မျမင္ၾကဘဲ သူမ်ားအျပစ္ေတြသာလုိက္ၿပီး ပုံႀကီးခ်ဲ႕ ကဲ့ရဲ႕ေနၾကတာေတြပါ။ သူမ်ားကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အျပစ္ေတြယူေနၾက၊ အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ေနၾကတာေတြဟာ ကုိယ့္အတက္ ကုိယ္ျပန္ဆူးေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ သူမ်ားကုိၾကည့္ရင္လည္း ေကာင္းတာေတြ၊ ကုသုိလ္ျဖစ္စရာေတြ၊ အတုယူစရာေတြ၊ လုိက္နာက်င့္သုံးစရာေတြ၊ ကုိယ့္အတြက္ ျပဳျပင္စရာေတြကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္အလွည့္က်ရင္ ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ေနမယ္၊ ေျပာမယ္၊ ႀကံမယ္ဆုိတဲ့ ခံယူခ်က္နဲ႔ ၾကည့္ရမယ့္အစား သူမ်ားရဲ႕လုပ္ရပ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အကုသုိလ္ အျဖစ္ခံေနၾကတာေတြကေတာ့ ကုိယ့္ထမင္းကုိယ္စားၿပီး ႀကီးေတာ္ႏြားေက်ာင္းရသလုိ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ ဘာမွမဟုတ္ဘဲ အကုသုိလ္ေတြကုိ လုိက္ယူေနသလုိ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ကေရာ ေကာင္းသလားဆုိေတာ့ ``ဟင့္အင္း…``လုိ႔ ဆုိရမလုိပါ။

အမွန္ေတာ့ အဲလုိမျဖစ္သင့္ပါဘူး။ သူမ်ားကုိမၾကည့္ခင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အရင္ျပန္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သူမ်ားကုိ မေ၀ဘန္ခင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အရင္ျပန္ေ၀ဘန္သင့္ပါတယ္။ သူမ်ားကုိ မေျပာခင္ ``သူ႔ေနရာမွာ ငါသာဆုိရင္`` ဆုိတဲ့ စိတ္ေလးနဲ႔ အစား၀င္ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ သူမ်ားမွားတာကုိ ျမင္သည္ထားဦး ကုိယ္ကသူမ်ားအမွားကုိ လုိက္ၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ေအာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ သူ႔အမွားက ကုိယ့္အမွားျဖစ္ေအာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ သူ႔အကုသုိလ္က ကုိယ့္အကုသုိလ္ မျဖစ္သင့္ပါဘူး။ ျဖစ္သင့္တာက သူမွားတာကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ္မမွားေအာင္၊ သူျဖစ္သလုိ ကုိယ္မျဖစ္ေအာင္၊ သူ႔ကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္မွာအကုသုိလ္ မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္တာပါ။ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ ကုိယ္တစ္ေယာက္တည္းေတာင္ အကုသုိလ္ေတြက မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတာ သူမ်ားကုိၾကည့္ၿပီး၊ သူမ်ားကုိအမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္ေတြထပ္ျဖစ္မယ္၊ အကုသုိလ္ေတြ ထပ္တုိးေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေနရတဲ့ အခုိက္ဟာ အကုသုိလ္ေတြနဲ႔ခ်ည္း ျဖစ္ေနၾကေတာ့မွာပါ။ ကုိယ့္မွာရွိတဲ့ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကုိယ္၊ စိတ္ေတြကုိ အမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္ေတြ ျဖစ္ေနတာေတာင္ မတားျမစ္ႏုိင္ေသးဘဲ သူတစ္ပါးကုိ အမွီျပဳၿပီး အကုသုိလ္ေတြ ထပ္တုိးေနမယ္ဆုိရင္ တစ္ကုိယ္လုံး အကုသုိလ္အစုႀကီးသာ ျဖစ္ေနၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္သူဘာျဖစ္တယ္၊ ဘာေျပာတယ္ဆုိတာေတြကုိ လုိက္ၾကည့္ၿပီး အကုသုိလ္ျဖစ္ေနၾကတာထက္ ကုိယ္ဘာျဖစ္တယ္၊ ကုိယ္ဘာလုပ္တယ္၊ ကုိယ္ဘယ္လုိ ေနထုိင္သင့္တယ္ စတာေတြကုိ အရင္သတိျပဳ ဆင္ျခင္ကာ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အကုသုိလ္မျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ၾကပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ၾကည့္တတ္ေအာင္ ႀကိဳးစားသင့္ပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ကလည္း သူမ်ားကုိ မၾကည့္ဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ျပန္ၾကည့္ဖုိ႔ ေဟာေတာ္မူပါတယ္။ ဘုရားရွင္က

``န ပေရသံ ၀ိေလာမာနိ၊ န ပေရသံ ကတာကတံ။
အတၱေနာ၀ အေ၀ေကၡယ်၊ ကတာနိ အကတာနိ စ။ (ဓမၼ၊ ၅၀)
သူတပါးတုိ႔၏ မေလ်ာ္ေသာ အျပစ္အနာအဆာတုိ႔ကုိ မၾကည့္႐ႈရာ၊ သူတပါးတုိ႔၏ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကုိ မၾကည့္႐ႈရာ၊ မိမိ၏ ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကုိသာလွ်င္ ၾကည့္႐ႈရာ၏။`
` လုိ႔ ဓမၼပဒ၊ ပါေ၀ယ်အာဇီ၀က ၀တၳဳမွာ ေဟာထားေတာ္မူပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ေသခ်ာေတြးၾကည့္ရင္ ကုိယ္အပါ၀င္ ေလာကႀကီးမွာ ေျခာက္ျပစ္ကင္း ျပည့္စုံတဲ့သူဆုိတာ မရွိၾကပါဘူး။ မဟာဂႏၶာ႐ုံဆရာေတာ္ႀကီးရဲ႕ စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ ``သဗၺညဳတ ဉာဏ္ကုိမရေသးသမွ် သတၱ၀ါေတြဟာ အအေတြခ်ည္းပါပဲ`` တဲ့။ ဟုတ္တယ္။ အအေတြ၊ အကန္းေတြ ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ ရမ္းျမင္၊ ရမ္းေျပာမိၾကတာပါ။ အဲလုိ ရမ္းမိၾကတဲ့အတြက္လည္း မေကာင္းတာေတြ ျဖစ္ကုန္ၾကၿပီး အကုသုိလ္ေတြ ရကုန္ၾကပါတယ္။ ပုထုဇင္ေတြျဖစ္ေနသမွ် ရမ္းေနၾကမွာပါ။ ရမ္းေနသမွ် အျပစ္အနာအဆာေတြလည္း ရွိေနၾကမွာပါ။ ဒီေတာ့ကား ရမ္းေနၾကတဲ့သူခ်င္း အတူတူ ဘာျဖစ္လုိ႔ သူမ်ားရမ္းတာ၊ သူမ်ားအျပစ္အနာ အဆာျဖစ္တာ၊ သူမ်ားရဲ႕ မေလ်ာ္တာ၊ သူမ်ားရဲ႕ ေကာင္း၊ မေကာင္းတာေတြကို လုိက္ၾကည့္ေနၾကမွာလဲ… ဘုရားရွင္ မိန္႔ၾကားေတာ္မူသလုိ ကိုယ့္ရဲ႕ ေကာင္းမေကာင္းတာေတြကုိသာ ျမင္ေအာင္ၾကည့္၊ ကိုယ္ေကာင္းမႈ မေကာင္းမႈ ျပဳမျပဳကုိသာၾကည့္ၿပီး ကုိယ္ေကာင္းေအာင္ အရင္လုပ္သင့္ၾကတာေပါ့။

ေကာင္းေအာင္လုပ္ဖုိ႔ဆုိတာ တစ္ခါတည္းေတာ့ မလြယ္ပါဘူး။ တျဖည္းျဖည္း ေလ့က်င့္ေပးမွ ရမွာပါ။ အဲလုိ ေလ့က်င့္တဲ့အခါ အရင္ဆုံး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ေလ့က်င့္ၾကည့္ရပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္စိစစ္ၿပီး ကိုယ္ဘယ္လုိ စ႐ုိက္ေတြ၊ ဘယ္လုိအက်င့္ေတြ ရွိတယ္ဆုိတာ အရင္ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျမင္လာၿပီဆုိရင္ ေနာက္တစ္ဆင့္တက္ၿပီး ျပင္လာႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားရပါမယ္။ ျပင္တယ္ဆုိတာက မေကာင္းလုိ႔သာ ျပင္ရတာပါ။ ေကာင္းေနတဲ့အရာဟာ ျပင္စရာမလုိပါဘူး။ ဒီအတုိင္း ဆက္ေကာင္းႏုိင္ေအာင္ပဲ ႀကိဳးစားရပါတယ္။ ဒီေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္ၾကည့္လုိ႔ ဒါမေကာင္းဘူးဆုိတာ သိရင္ အဲဒီမေကာင္းတာကုိ ေနာက္ထပ္မျဖစ္ေအာင္ ေလ့က်င့္ၾကည့္ရပါမယ္။ ဒီအက်င့္ဟာ မေကာင္းဘူး၊ ဒီလုိေျပာတာမေကာင္းဘူး၊ ဒီလုိေတြးတာ မေကာင္းဘူးဆုိတာကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ေနာက္တစ္ခါ ဒီလုိမျဖစ္ေအာင္ သတိထား ေလ့က်င့္ၾကည့္ရပါမယ္။ တစ္ခါမရရင္ ေနာက္တစ္ခါေပါ့။ ေနာက္တစ္ခါ မရေတာ့လည္း ေနာက္တစ္ခါေပါ့။ အဲလုိ ထပ္ခါထပ္ခါ သတိထားျပဳျပင္ သြားမယ္ဆုိရင္ မရဘူးဆုိတာ မရွိပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျမင္ေအာင္ျပန္ၾကည့္တတ္ဖုိ႔ပါ။ ကုိယ္မေကာင္းတာကုိ သိေအာင္လုပ္ဖုိ႔ပါ။ သိလာ၊ ျမင္လာ ၾကည့္တတ္လာရင္ ေနာင္ျပင္လာတတ္လာပါလိမ့္မယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က အဲလုိကုိ မျမင္တတ္ၾက၊ မၾကည့္တတ္ၾကတာပါ။ သူမ်ားအျပစ္ကုိသာ ဆီလုိအေပါက္ရွာၿပီး ၾကည့္တတ္ျမင္တတ္ၾကတာပါ။ ကုိယ့္အျပစ္ၾကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွကုိ မျမင္တတ္ၾကပါဘူး။ ျမင္တယ္ပဲထားဦး ၀န္ခံဖုိ႔ ေတာ္ေတာ္၀န္ေလးတတ္ၾကပါတယ္။ ငါဆုိတဲ့မာနက ခံေနေလေတာ့ မွားမွန္းသိရက္နဲ႔ကုိ အဲဒီအမွားအတုိင္း ဇြတ္တင္းခံေနတတ္ၾကပါတယ္။ အဲဒါက အဆုိးဆုံးပါ။ အမွားကုိ မျပဳျပင္ၾကဘဲ ေနၾကတာက ဘ၀ဆက္တုိင္း နစ္သထက္နစ္ေနမယ့္ အျဖစ္ပါ။

ဒါေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံေတြ အျပည့္ျဖစ္ေနတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ အမွားအမွန္နဲ႔ ကုသုိလ္အကုသုိလ္ကုိ ခဲြျခားဖုိ႔ခက္တဲ့ ပုထုဇင္မ်ား ျဖစ္ေနၾကတဲ့အတြက္ အျပစ္ဆုိတာဟာ ကုိယ့္ကုိယ္အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တတ္ၾကသလုိ သူမ်ားကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီးလည္း ျဖစ္တတ္တယ္ဆုိတာ သတိျပဳဆင္ျခင္သင့္ပါတယ္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အေၾကာင္းျပဳၿပီး ျဖစ္တတ္တဲ့ အျပစ္ေတြကုိေတာင္ မျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏုိင္ေသးပဲနဲ႔ သူမ်ားအျပစ္ေတြကုိၾကည့္ၿပီး ကုိယ္မွာ အကုသုိလ္ အျပစ္ေတြ ထပ္တုိးေအာင္ မလုပ္သင့္ပါဘူး။ တကယ္အျပစ္ ကင္းခ်င္ရင္ အရင္ဆုံးကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျမင္ေအာင္ၾကည့္ၿပီး ျပင္တတ္ရပါမယ္။ သူမ်ားဘာျဖစ္တယ္ ဘာလုပ္တယ္ဆုိတာကုိ မၾကည့္ဘဲ ကုိယ္ေကာင္းတာလုပ္ မလုပ္ကုိသာ အရင္ၾကည့္တတ္ရပါတယ္။ အျပစ္မ်ားတဲ့ ေလာကႀကီးမွာ အတတ္ႏုိင္ဆုံး အျပစ္မျဖစ္ေအာင္ ေနႏုိင္မွ ေတာ္ကာက်ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သူမ်ားရဲ႕ အျပစ္ေတြကုိ မၾကည့္ၾကဘဲ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ျပန္ၾကည့္ၿပီး ကုိယ့္မွာအကုသုိလ္ အျဖစ္နည္းေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ အထူးတုိက္တြန္းရင္း ``ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသာ ျပန္ၾကည့္ပါ``ဟု…

Read more »

သူ႔ကုိသတ္မွ တကယ္ျပတ္မွာ…

ေတာင္ကုိရီးယားႏုိင္ငံရဲ႕ သမၼတေဟာင္း ႏုိမုေဟ်ာင္းတစ္ေယာက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသသြားတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းကုိ အားလုံးၾကားသိၿပီး ျဖစ္ၾကမွာပါ။ ဒီသမၼတဟာ လာဘ္စားမႈမ်ားနဲ႔ အမႈရင္ဆုိင္ေနရခ်ိန္မွာ အခုလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ႀကိဳတင္ႀကံစည္ၿပီး အဆုံးစီရင္သြားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဘ၀ရဲ႕ ဒုကၡ၊ ႀကဳံလာရတဲ့ ေလာကဓံေတြနဲ႔ ရင္ဆုိင္ေနရတဲ့ သူတစ္ေယာက္ရဲ႕ ထြက္ေပါက္အျဖစ္ ဒီဒုကၡ၊ ဒီေလာကဓံေတြက လြတ္ေျမာက္ေအာင္ ``ဒီေလာက္ျဖစ္လွတာ ေသတာပဲေကာင္းပါတယ္၊ ဒါမွ ဒီဒုကၡေတြက ၿငိမ္းမွာ``ဆုိတဲ့ အေတြးမ်ားနဲ႔ ႏုိမုေဟ်ာင္း သမၼတတစ္ေယာက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အဆုံးသတ္သြားျခင္းလား… ဘယ္လုိရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ ဒီလုိစီရင္လုိက္ရတာလဲ… စသျဖင့္ ေတြးစရာျဖစ္ခဲ့ျပန္ပါတယ္။ တကယ္လုိ႔သာ ငါေသသြားရင္ ၿပီးတာပဲဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ဘ၀ကုိ အဆုံးသတ္ခဲ့တာ ဆုိရင္ေတာ့ သူထင္သလုိ ဘ၀က အဆုံးသတ္သြားပါ့မလား…။ ဒီလုိလုပ္ျခင္းျဖင့္ေကာ ဒီဒုကၡေတြက တကယ္ၿငိမ္းသြားမွာလား…။ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္ရတဲ့ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ ဒုကၡသံသရာဟာ ဒီလုိနည္းေတြနဲ႔ ျဖတ္လုိ႔ တကယ္ျပတ္ပါ့မလား.. ဆုိတာ စဥ္းစားစရာပါ။

ေသခ်ာပါတယ္။ ဒီလုိ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသလုိက္႐ုံနဲ႔ေတာ့ သတၱ၀ါေတြ ခံစားရတဲ့ ဒုကၡေတြက ျပတ္သြားမွာ မဟုတ္သလုိ ၿငိမ္းသြားမွာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အမွန္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္ရင္ ``ဒီဘ၀ၿပီးရင္ အားလုံးၿပီးၿပီ၊ သတၱ၀ါအားလုံး ဒီဘ၀က ေသသြားရင္ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ဘာမွမရွိေတာ့ဘဲ ဘ၀အဆုံးသတ္သြားၿပီ၊ ကံကံရဲ႕ အက်ိဳးဆုိတာေတြလည္း မရွိဘူး..`` စသျဖင့္ အရာအားလုံး ဒီဘ၀ၿပီးရင္ျပတ္ၿပီလုိ႔ အယူရွိတာဟာ ဥေစၦဒဒိ႒ိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဒိ႒ိရွိေနရင္ အယူအဆေတြဟာ လဲြမွားေနၿပီး မွန္ကန္တ့ဲ သမၼာဒိ႒ိ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဒီဘ၀နိဂုံး ခ်ဳပ္သြားရင္ ၿပီးေရာဆုိၿပီး ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာဟာ တကယ္မၿပီးတဲ့အျပင္ ပုိလုိ႔ေတာင္ ဒုကၡေတြ တုိးလာေနပါတယ္။ ဘ၀သံသရာ ဒုကၡပင္လယ္ႀကီးမွာ ပုိလုိ႔ေတာင္ ေမ်ာေနပါလိမ့္မယ္။ ဥေစၦဒဒိ႒လုိ႔ ေခၚတဲ့ အသိအျမင္ မွားေတြရွိတဲ့အတြက္ ဒုကၡက မျပတ္ဘဲ ထပ္သာေနပါလိမ့္မယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒုကၡေတြၿငိမ္းဖုိ႔ အတြက္ကား ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသလုိ႔ မၿပီးပါဘူး။ သူ႔ကုိ သတ္ႏုိင္မွ ၿပီးမွာ၊ ၿငိမ္းမွာ၊ အဆုံးသတ္မွာပါ။ သူဆုိတာက တစ္ျခားမဟုတ္ပါဘူး။ ဒုကၡေတြကုိ ျဖစ္ေစတဲ့ တြယ္တာမႈ သံေယာဇဥ္လုိ႔ေခၚတဲ့ တဏွာပါ။ အမွန္ဒုကၡၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒုကၡျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းတရားကုိ သတ္ရပါမယ္။ ဒီအေၾကာင္းတရားကုိ သတ္ႏုိင္မွ အက်ိဳးတရားျဖစ္တဲ့ ဒုကၡက ၿငိမ္းမွာပါ။ စာလုိေျပာရင္ သမုဒယသစၥာလုိ႔ေခၚတဲ့ တြယ္တာမႈ တဏွာကုိ ပယ္ႏုိင္မွ ဒုကၡသစၥာလုိ႔ေခၚတဲ့ ဆင္းရဲဒုကၡအေပါင္းမွ ၿငိမ္းေအးႏုိင္မွာပါ။ ေၾကာင္းက်ိဳးဆက္စပ္မႈ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္နည္း အရေျပာရရင္ မသိမႈအ၀ိဇၨာ၊ တြယ္တာတပ္မက္မႈ တဏွာေတြေၾကာင့္ ဘ၀သံသရာ က်င္လည္မႈေတြ တုိးပြားေနၿပီး အဆုံးမရွိျဖစ္ကာ ဒီဒုကၡသံသရာမွကင္းရာ နိဗၺာန္နဲ႔ ပုိပုိေ၀းေနၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ဒီ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားမ်ားေၾကာင့္ သတၱ၀ါမ်ား နာမ္ရုပ္အစုျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ရရွိေနၾကၿပီး ခႏၶာရွိလာတဲ့အတြက္ အုိရ၊ နာရ၊ ေသရ၊ စုိးရိမ္ပူေဆြးရ၊ ၀မ္းနည္းေၾကကြဲရတဲ့ ဒုကၡေတြျဖစ္ေနၾကတာပါ။ တစ္ခ်ိဳ႕က ဒီသေဘာတရားကုိ တစ္လဲြနားလည္ၿပီး ``ခႏၶာရွိတဲ့အတြက္ ဒီလုိဒုကၡေတြ ႀကဳံေနရတာျဖစ္တယ္၊ ဒီခႏၶာမရွိရင္ ဒီဒုကၡေတြလည္း ၿငိမ္းမွာပဲ``ဆုိတဲ့ အေတြးနဲ႔ ခႏၶာမရွိေအာင္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာေတြ လုပ္ၾကပါတယ္။ ဒီနည္းဟာ အလြန္လဲြမွားတဲ့ နည္းပါ။ ဒီလုိ သတ္ေသ႐ုံနဲ႔ ဒီဒုကၡေတြက မၿငိမ္းပါဘူး။ ဒီဘ၀အဆုံး သတ္သြားေပမယ့္ ေနာက္ထပ္ဘ၀တစ္ခုက ထပ္ရေနဦးမွာပါ။ ေနာက္ထပ္ဘ၀ထပ္ရလုိ႔ ခႏၶာျပန္ရလာရင္ ဒီဒုကၡေတြကလည္း ထပ္ၿပီးျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ အမွန္ဒုကၡၿငိမ္းခ်င္ရင္ ဒီဒုကၡေတြ ျဖစ္ေအာင္ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ျဖစ္ေစတတ္၊ ခႏၶာအိမ္ကုိ ဖဲြ႕တတ္တဲ့ တဏွာဆုိတဲ့ အေၾကာင္းတရားကုိသတ္မွ အမွန္ၿငိမ္းမွာပါ။ ရရွိလာတဲ့ ခႏၶာအစုျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိသတ္လုိ႔ ဒုကၡက မျပတ္ပါဘူး။ ဒီဒုကၡကုိ ျဖစ္ေပၚေစတဲ့ တဏွာဆုိတဲ့ သူ႔ကုိသတ္မွ ဒုကၡအမွန္ ျပတ္မွာပါ။

ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူမူခ်င္း ပထမဆုံး က်ဴးရင့္ေတာ္မူတဲ့ ဥဒါန္းစကား ရွိပါတယ္။ အဲဒီစကားေတာ္က အားလုံးသိၿပီးသားျဖစ္တဲ့ ``အေနကဇာတိ သံသာရံ``အစရွိတဲ့ ဥဒါန္းစကားေတာ္ပါ။ ဒီဥဒါန္းစကားေတာ္ရဲ႕ အဓိပၸါယ္က

``အဖန္ဖန္ ပဋိသေႏၶေနရျခင္းသည္ ဆင္းရဲလွစြာေသာေၾကာင့္ ခႏၶာအိမ္ကုိ ေဆာက္လုပ္တတ္သူ တဏွာလက္သမားကုိ ရွာေသာငါသည္ ထုိတဏွာလက္သမားကုိ ျမင္ႏုိင္ေသာဉာဏ္ကုိ မရေသးသျဖင့္ ဘ၀မ်ားစြာ သံသရာပတ္လုံး က်င္လည္ခဲ့ရေလၿပီ။ ခႏၶာအိမ္ကုိ ေဆာက္လုပ္တတ္ေသာ ဟယ္… တဏွာေယာက္်ား လက္သမား… ငါသည္ သင့္ကုိ ပညာမ်က္စိျဖင့္ ယခုျမင္အပ္ၿပီ၊ ခႏၶာအိမ္ကုိ ေနာင္တစ္ဖန္ သင္ေဆာက္လုပ္ရမည္မဟုတ္၊ သင္၏ ကိေလသာတည္းဟူေသာ အျခင္ရနယ္အားလုံးတုိ႔ကုိ ငါခ်ိဳးဖ်က္အပ္ၿပီ၊ အ၀ိဇၨာတည္းဟူေသာ အိမ္အထြဋ္ကုိ ဖ်က္ဆီးအပ္ၿပီ၊ ငါ၏စိတ္သည္ ျပဳျပင္ျခင္းကင္းရာ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ၿပီ၊ တဏွာကုန္ရာကုန္ေၾကာင္း အရဟတၱဖုိလ္သုိ႔ ရၿပီ…။`` (ဥဒါန၀တၳဳ)

ဒီစကားေတာ္ဟာ ဘုရားရွင္ ႏႈတ္ေတာ္မွ ထုတ္ေဖာ္ က်ဴးရင့္ေတာ္မူခဲ့တဲ့ ဥဒါန္းစကားေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ကုိယ္ေတာ္တုိင္ပင္ အမွန္သစၥာကုိ ရွာေဖြဖုိ႔ ပါရမီေတာ္ေတြကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ျဖည့္က်င့္စဥ္ အခါမွာလည္း မသိမႈ အ၀ိဇၨာ၊ တြယ္တာတပ္မက္မႈ တဏွာတုိ႔ေၾကာင့္ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာ ဒုကၡမ်ားႏွင့္ သံသရာက်င္လည္ခဲ့ရေၾကာင္း၊ ထုိဒုကၡမ်ားကုိ ျဖစ္ေစတတ္တဲ့ တဏွာရဲ႕ ခ်ယ္လွယ္မႈေၾကာင့္ ခႏၶာအိမ္ကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ဖဲြ႕ခဲ့ရေၾကာင္း၊ သစၥာေလးပါးကုိ သိျမင္ေတာ္မူၿပီး ဘုရားအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ရွိေတာ္မူခဲ့သည့္ အခါမွသာ တဏွာ၏ခ်ယ္လွယ္မႈမွ လြတ္ေျမာက္ကာ ဒုကၡအေပါင္းမွ ကင္းလြတ္ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း၊ တဏွာကုိ ပယ္သတ္ႏုိင္ခဲ့သျဖင့္ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ဘ၀က်င္လည္မႈ မရွိေတာ့သျဖင့္ ဒုကၡမ်ားလည္း ကင္းေတာ္မူခ့ဲၿပီး ျဖစ္ေၾကာင္း ဥဒါန္းက်ဴးကာ ထုတ္ေဖာ္ျပသခဲ့ပါတယ္။

မွန္ပါတယ္။ ဒုကၡအစုသာျဖစ္တဲ့ ခႏၶာကုိယ္ကုိ ရရွိလာၾကတဲ့ ပုထုဇင္မ်ား အေနျဖင့္ ဒုကၡေတြ၊ စုိးရိမ္ပူေဆြး ငုိေၾကြးရတာေတြ၊ ပူေလာင္ခံစားရတာေတြမွ ကင္းေ၀းဖုိ႔ ရရွိလာတဲ့ ခႏၶာကုိယ္ကုိ အဆုံးစီရင္ သတ္ေသလုိက္ျခင္းျဖင့္ ဒီဒုကၡေတြမွ ကင္းေ၀းၾကမွာ မဟုတ္ဘဲ ဒီဒုကၡေတြရဲ႕ အေၾကာင္းမူလျဖစ္တဲ့ တဏွာကုိ သတ္ႏုိင္မွသာ အမွန္တကယ္ ေသာကကင္းေ၀းႏုိင္ၾကမယ္ဆုိတာ ေသခ်ာနားလည္ သေဘာေပါက္ဖုိ႔ လုိပါတယ္။ ဘ၀ေပါင္းမ်ားစြာမွာ မသိမႈ အ၀ိဇၨာ၊ တြယ္တာတပ္မက္မႈ တဏွာေတြေၾကာင့္ မေရတြက္ႏုိင္ေအာင္ ဒုကၡပင္လယ္ ေ၀ခဲ့ရၿပီးပါၿပီ။ ဒီတရားေတြေၾကာင့္ပဲ ယခုဘ၀ ခႏၶာအစုကုိ ရရွိလာခဲ့ရျပန္ပါၿပီ။ ``ဒီဘ၀ကုိ ရလာလုိ႔ ဒီလုိဒုကၡေတြနဲ႔ ၾကဳံရတာ``ဆုိၿပီး ႐ုပ္နာမ္အစုသာျဖစ္တဲ့ ဒီခႏၶာကုိသတ္လုိက္ေပမယ့္ တဏွာကုိ မသတ္ႏုိင္ေသးေတာ့ ေနာင္ဘ၀မွာလည္း ခႏၶာက ျပန္ရေနၾကဦးမွာပါ။ သစ္ပင္သတ္သလုိေပါ့။ သစ္ပင္ကုိ အျမစ္က မသတ္ဘဲ အကုိင္းအခက္ေတြကုိ သတ္ေနလုိ႔ကေတာ့ ပုိလုိ႔ေတာင္ အညႊန္႔တလူလူ ျဖစ္ေနဦးမွာပါ။ အမွန္တကယ္ ေသေစခ်င္ရင္ေတာ့ ေရေသာက္ျမစ္ကုိ သတ္မွေသမွာပါ။ ဒီလုိပါပဲ ဘ၀သံသရာ ဒုကၡေတြၿငိမ္းဖုိ႔က တစ္ဘ၀ပဲ ေသေစႏုိင္တဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသတာထက္ အျမစ္မက်န္ အၾကြင္းမဲ့ေသေစႏုိင္တဲ့ ေရေသာက္ျမစ္နဲ႔တူတဲ့ တဏွာကုိ သတ္ႏုိင္မွ အမွန္ၿငိမ္းမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ ေသခ်င္တယ္၊ ဒုကၡအေပါင္းမွ အမွန္ၿငိမ္းခ်င္တယ္၊ ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာ ဒီအေျခအေနကုိ တကယ္စိတ္ကုန္တယ္ ဆုိရင္ ႐ုပ္နာမ္အစုျဖစ္တဲ့ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတ္ေသဖုိ႔ ႀကိဳးစားတာထက္ ဒီဒုကၡေတြ ျဖစ္ေစတဲ့ တဏွာကုိ သတ္ႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တဏွာကုိ သတ္ႏုိင္မွ ဒုကၡအေပါင္းလည္း ျပတ္မွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ မသတ္ဘဲ သူ႔ကုိသတ္ၿပီး အျပတ္ရွင္းႏုိင္ဖုိ႔ ``သူ႔ကုိသတ္မွ ျပတ္မွာပါ``လုိ႔ သတိေပးစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။ သူဆုိတဲ့ တဏွာကုိ သတ္ဖုိ႔အတြက္ကေတာ့…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား