ပါရမီနဲ႔ ေ၀ယ်ာ၀စၥ...

Q. အရွင္ဘုရား…ဦးတင္ပါတယ္ဘုရား။ ဘုရားျဖစ္ရန္ ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူရသည့္ ပါရမီေတာ္တုိ႔ကုိ သိရွိၾကည္ညိဳလိုပါသည္။ အဓိပၸါယ္ႏွင့္တကြ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာမွာေရာ ပါရမီႏွင့္ပတ္သက္လုိ႔ ေဖာ္ျပခ်က္မ်ား ရွိပါသလား။ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလာ ပါရမီမ်ားႏွင့္ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာလား ပါရမီမ်ား တူညီမႈ၊ သုိ႔မဟုတ္ ကဲြျပားမႈ ရွိပါသလားဘုရား။ ေနာက္တစ္ခု ေမးခြင့္ျပဳပါဘုရား။ ေ၀ယ်ာ၀စၥကုသုိလ္ဟာ ျပဳသင့္ျပဳထုိက္တဲ့ကုသုိလ္တရားမ်ားတြင္ တစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း မွတ္သားဖူးပါသည္။ တစ္ျခားျပဳသင့္ျပဳထုိက္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ားကုိလည္း ရွင္းျပေပးပါဦးဘုရား။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ဘုရား။
(ေဇာ္ေဇာ္)


A. ၁။ ပါရမီဆုိတဲ့စကားဟာ ပါဠိစကားျဖစ္ၿပီး အထြတ္အျမတ္၊ ျမတ္ေသာသူ၏အျဖစ္၊ ျမတ္ေသာသူ၏ ဥစၥာ၊ နတ္ျပည္နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္ စသည္ျဖင့္ အဓိပၸါယ္ဖြင့္ဆုိၾကပါတယ္။ ျဖည့္က်င့္တဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္အေပၚလုိက္ၿပီး ျဖည့္က်င့္ရတဲ့ ကာလဟာ ကဲြျပားျခားနားပါတယ္။ ဘုရားျဖစ္လုိသူမ်ားအတြက္ဆုိ ေလးအသေခ်ၤနဲ႔ ကမၻာတစ္သိန္းကာလတုိင္ေအာင္ ပါရမီေတာ္မ်ားကုိ ျဖည့္က်င့္ရပါတယ္။ ဒီလုိပဲ အဂၢသာ၀ကျဖစ္လုိသူေတြ၊ ပဋိသမၻိဒါပတၱရဟႏၲာျဖစ္လုိသူေတြ စသူစသူတုိ႔အတြက္လည္း မိမိတုိ႔ျဖစ္လုိသည့္ ရည္ရြယ္ခ်က္အေပၚမူတည္ကာ ဒီပါရမီေတြကုိ သူ႔ကာလအပုိင္းအျခားလုိက္ၿပီး ျဖည့္က်င့္ၾကရပါတယ္။

ေထရ၀ါဒဗုဒၶစာေပမ်ားအရ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာမွာ ပါရမီဆယ္ပါးရွိေၾကာင္း မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။ အဲဒီပါရမီ ဆယ္ပါးကေတာ့…
၁။ ဒါနပါရမီ = လွဴဒါန္းေပးကမ္း စြန္႔ႀကဲျခင္း
၂။ သီလပါရမီ = ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါး စသည့္ သီလကုိေဆာက္တည္ ထိန္းသိမ္းျခင္း
၃။ နိကၡမပါရမီ = အိမ္ရာခြါေရွာင္ ရေသ့ရဟန္းေဘာင္သုိ႔ ကပ္ေရာက္ျခင္း
၄။ ပညာပါရမီ = ပညာကုိ ဆည္းပူးရွာေဖြ တုိးပြားေစျခင္း
၅။ ၀ီရိယပါရမီ = မတြန္႔မဆုတ္ အားထုတ္ေသာ ဇြဲလုံ႔လျဖင့္ ရဲရဲရင့္ရင့္ ႀကိဳးစားျခင္း
၆။ ခႏၲီပါရမီ = အမ်က္မထြက္ သီးခံျခင္း
၇။ သစၥာပါရမီ = မွန္ကန္ေျဖာင့္မွန္စြာ ေျပာဆုိလုပ္ကုိင္ျခင္း
၈။ ေမတၱာပါရမီ = ကမၻာေလာကသားမ်ားကုိ မိမိႏွင့္တစ္သားတည္း ခ်စ္ျခင္း
၉။ အဓိ႒ာနပါရမီ = အျပစ္ကင္းေသာအရာ၌ စိတ္ျဖင့္ဆုံးျဖတ္ျခင္း၊ ဆုံးျဖတ္သည့္အတုိင္း လုပ္ကုိင္ျခင္း
၁၀။ ဥေပကၡာပါရမီ = သူစိမ္းသူက်က္ ငဲ့ကြက္မေရြး၊ ခ်မ္းသာဆင္းရဲမေတြး အလယ္ၾကား႐ႈ၍ ေနျခင္း
တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ (မူလပဏၰာသပါဠိ၊ သီလကၡႏၶအ႒ကထာ)

ဒီပါရမီဆယ္ပါးကုိ အလြယ္မွတ္မိႏုိင္ေစဖုိ႔ ေဆာင္ပုဒ္ေလးလုပ္ထားပါတယ္။ က်က္မွတ္လုိကက်က္မွတ္ႏုိင္ဖုိ႔ ေဖာ္ျပလုိက္ပါတယ္။
ေဆာင္ဒါ၊ သီ၊ နိက္၊ ခံ၊ ၀ီရယံ၊ သစၥံ၊ ဓိ႒ာန္ျပဳ၊ ပညာ၊ ေမတၱာ၊ ဥေပကၡာ၊ ေပါင္းကာဤဆယ္ခု၊ နတ္ရြာနိဗၺာန္၊ ေရာက္ဖုိ႔ရန္၊ က်င့္ႀကံပါရမီစု။

မဟာယာနဗုဒၶဘာသာမွာလည္း ပါရမီေတာ္မ်ား ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလုိ ဆယ္ပါးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ ေျခာက္ပါးပဲ ရွိပါတယ္။ ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဆယ္ပါးဟု ေဖာ္ျပေသာ မဟာယာနက်မ္းမ်ားရွိေပမယ့္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလာ ပါရမီဆယ္ပါးႏွင့္ ကဲြျပားပါတယ္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာအမ်ားကေတာ့ ပါရမီေျခာက္ပါးကုိသာ ေျပာဆုိသုံးစဲြေဟာေျပာၾကပါတယ္။ မဟာယာနဗုဒၶဘာသာလာ အဲဒီ ပါရမီေျခာက္ပါးကေတာ့…
၁။ ဒါနပါရမီ = လွဴဒါန္းေပးကမ္းျခင္း
၂။ သီလပါရမီ = သီလေဆာက္တည္ ထိန္းသိမ္းျခင္း
၃။ ခႏၲီပါရမီ = အမ်က္မထြက္သီးခံျခင္း
၄။ ၀ီရိယပါရမီ = လုံလ၀ီရိယျဖင့္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ျခင္း
၅။ စ်ာနပါရမီ = ကသုိဏ္းစသည့္အာ႐ုံကုိ ႐ႈက်င့္ျခင္း
၆။ ပညာပါရမီ = ပညာကုိဆည္းပူးရွာေဖြ တုိးပြားေစျခင္း
တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။

၂။ ေ၀ယ်ာေ၀စၥကုိသုိလ္ဟာ ပုညႀကိယာ၀တၳဳဆယ္ပါးထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့ကုသုိလ္တစ္မ်ိဳးျဖစ္ေၾကာင္း စာေပကဆုိပါတယ္။ ေကာင္းေသာအက်ိဳး၏ တည္ရာျဖစ္၍ ျပဳသင့္ျပဳထုိက္တဲ့ကုသိုလ္လုိ႔ ပုညႀကိယာ၀တၳဳရဲ႕ အဓိပၸါယ္ကုိ အလြယ္နားလည္မွတ္သားႏုိင္ပါတယ္။ ပုညႀကိယာ၀တၳဳဆယ္ပါးရွိပါတယ္။ အဲဒီဆယ္ပါးကေတာ့…
၁။ ဒါန = ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈ
၂။ သီလ = ငါးပါး၊ ရွစ္ပါး၊ ဆယ္ပါးစေသာ သီလေဆာက္တည္မႈ
၃။ ဘာ၀နာ = တရားဓမၼက်င့္ႀကံအားထုတ္မႈ
၄။ အပစာယာန = အသက္သိကၡာ ဂုဏ္၀ါႀကီးသူအား အ႐ုိအေသျပဳမႈ
၅။ ေ၀ယ်ာ၀စၥ = သူမ်ားကုသိုလ္ေကာင္းမႈ၌ ကူညီေဆာင္ရြက္လုပ္ကုိင္ေပးမႈ
၆။ ပတိၱဒါန = မိမိရေသာ၊ မိမိလုပ္ေသာ ကုသုိလ္ေကာင္းမႈကုိ အမွ်ေပးေ၀မႈ
၇။ ပတၱာႏုေမာဒနာ = မိမိသုိ႔ေရာက္လာေသာ ကုသုိလ္အဖုိ႔ တစ္နည္းအားျဖင့္ သူမ်ားျပဳေသာ ကုသုိလ္အဖုိ႔ကုိ ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ သာဓုေခၚယူမႈ
၈။ ဓမၼႆ၀န = တရားနာယူမႈ
၉။ ဓမၼေဒသနာ = လာဘ္လာဘကုိ မငဲ့ဘဲ တရားေဟာေျပာမႈ
၁၀။ ဒိ႒ိဇုကမၼ = အယူ၀ါဒကုိ ေျဖာင့္မတ္မွန္ကန္စြာ ျပဳမႈ
တုိ႔ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဒီတရားဆယ္ပါးဟာ တစ္ခုမဟုတ္တစ္ခု မိမိတုိ႔ေန႔စဥ္လုပ္ေနၾက အရာေတြပါ။ သတိမမူမိၾကဘဲ ျဖစ္ေနၾကလုိ႔ပါ။ ဒီအေျဖကို ဖတ္ၿပီးငါတုိ႔ဟာ ေန႔စဥ္ပုညႀကိယာ၀တၱဳတစ္ခုခုကုိ လုပ္ေနတာပါလားလုိ႔ သတိေလးကပ္ကာ ဆယ္ပါးလုံးျပည့္စုံႏုိင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကဖုိ႔ ေမတၱာျဖင့္ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။

Read more »

မုသာ၀ါဒနဲ႔ ၇ပါးသီလ...

Q. ဘုန္းဘုန္းဘုရား..
၁။ အျပစ္မဲ့သူကုိ ကာကြယ္လုိ၍ လိမ္ညာေျပာလွ်င္ အျပစ္ျဖစ္ပါသလား။ လိမ္ညာရမည့္ေနရာမွာ ပရိယာယ္သံုး၍ မုသားမျဖစ္ေအာင္ ေျပာလုိ႔ရသည္ဟု မွတ္သားဖူးပါသည္။ ရွင္းျပပါဘုန္းဘုန္း။
၂။ အလုပ္ခ်ိန္နဲ႔ တျခား အခက္အခဲေတြေၾကာင့္ ၈ ပါးသီလကုိ ညေနစာမစားတာ တမ်ိဳးခ်န္ျပီး က်န္တာေတြ ေစာင့္လုိ႔ ရပါသလား။ ၇ပါးပဲ ေစာင့္တာ ေကာင္းမေကာင္း၊ လံုး၀ မေစာင့္တာနဲ႔ ထူးမထူး ရွင္းျပပါ။
(ေသာန)


A. ၁။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ဗုဒၶဘာသာရဲ႕ ကမၼ၀ါဒသေဘာအရ ကံကံရဲ႕အက်ိဳးေပးမႈဆုိတာ ရွိပါတယ္။ နည္းနည္းခ်ဲ႕ေျပာရရင္ ကံဆုိတာ အလုပ္ကုိေျပာတာပါ။ ကိုယ္နဲ႔လုပ္ရတဲ့ ကာယကံ၊ ႏႈတ္္နဲ႕ေျပာဆုိရတဲ့ ၀စီကံ၊ စိတ္နဲ႔ကံစည္ေတြးေတာတဲ့ မေနာကံဆုိတဲ့ ဒီသုံးမ်ိဳးကုိ အလုပ္လုိ႔ဆုိတာပါ။ စာေပသေဘာအရ ကံဆုိတဲ့အလုပ္ကုိ တုိက္႐ုိက္နားလည္ေအာင္ေျပာရရင္ ေစတနာပါပဲ။ ေစတနာကမၼံ ဘိကၡေ၀ ၀ဒါမိ (ခ်စ္သားတုိ႔ ေစတနာကုိ ကံဟု ငါဘုရားေဟာေတာ္မူ၏) ဆုိတဲ့ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္အတုိင္းပဲ ေစတနာကုိ ကံလုိ႔ နားလည္သေဘာေပါက္ၿပီး ေစတနာေကာင္းရင္ ကံေကာင္းမယ္ ေစတနာဆုိရင္ ကံဆုိးမယ္ဆုိတာ သိထားဖုိ႔လုိပါတယ္။ အလုပ္တစ္ခုကို လုပ္တဲ့အခါမွာ ေစတနာ ပါမႈ မပါမႈကုိ လုိက္ၿပီး တန္ျပန္သက္ေရာက္ အက်ိဳးေပးမႈ၊ မေပးမႈဆုိတာ ျဖစ္ေပၚလာတာပါ။ တစ္ခါတစ္ရံ လုပ္သာလုပ္လုိက္ရေပမယ့္ ေစတနာ မပါတဲ့အတြက္ တန္ျပန္သက္ေရာက္ အက်ိဳးေပးမႈ မရွိတာကုိ ေတြ႕ရတတ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ သေဘာေပါက္ထားရမွာက ေစတနာဟာ ေကာင္းတဲ့ေစတနာနဲ႔ မေကာင္းတဲ့ေစတနာလုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးႏွစ္စားရွိၿပီး လုပ္တဲ့အခါမွာ ေစတနာေကာင္းပါရင္ အက်ိဳးေပးေကာင္းၿပီး ေစတနာဆုိးပါသြားရင္ေတာ့ အက်ိဳးေပးဆုိးမယ္ဆုိတာပါ။ လုပ္သာလုပ္လုိက္ရေပမယ့္ ဘာေစတနာမွ မပါတဲ့အတြက္ ဘာအက်ိဳးေပးမႈမွ မရွိတာေတြလည္း အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီေနရာမွာ ေျပာခ်င္တာက ေစတနာသာ အဓိကက်တယ္ဆုိတာပါ။

ေမးခြန္းရွင္ရဲ႕ အေမးအတုိင္းေျပာရရင္ အျပစ္မဲ့သူကုိ ကာကြယ္လုိလုိ႔ လိမ္ညာေျပာဆုိမႈဟာ မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ကုိ က်ဴးလြန္ရာေရာက္ေပမယ့္ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္က သိကၡာပုဒ္ကုိ က်ဴးလြန္လုိတဲ့သေဘာ မဟုတ္ဘဲ သူတပါးကုိ ကူညီလုိတဲ့ ေစတနာျဖစ္တဲ့အတြက္ တန္ျပန္သက္ေရာက္မႈ မရွိဘူးလုိ႔ေျပာရပါမယ္။ ကံေျမာက္တဲ့က်ဴးလြန္မႈ မျဖစ္တဲ့အတြက္ ျပန္လည္အက်ိဳးေပးမႈ မရွိႏုိင္ပါဘူး။ မုသာ၀ါဒသိကၡာပုဒ္ကုိ က်ဴးလြန္ရာေရာက္တယ္ဆုိတာက မုသာ၀ါဒါ ေ၀ရာမဏိ ရဲ႕ သေဘာက ဘယ္လုိအေၾကာင္းေၾကာင့္ပဲျဖစ္ျဖစ္ လိမ္ညာေျပာဆုိမႈမွ ေရွာင္ၾကဥ္တာကုိ ဆုိလုိတဲ့သေဘာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီသီလကေတာ့ ပ်က္ဆီးပါတယ္။ သီလညစ္ႏြမ္းတယ္လုိ႔ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တမင္သက္သက္က်ဴးလြန္လုိတဲ့ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္မပါတဲ့အတြက္ သီလသိကၡာပုဒ္ ပ်က္ဆီးျခင္းေၾကာင့္ ျပန္လည္အက်ိဳးေပးမႈကံမေျမာက္ပါဘူး။ အဓိကကေတာ့ ေစတနာေပါ့။

လိမ္ညာရမည့္ေနရာမွာ ပရိယာယ္သုံးၿပီး မုသားမျဖစ္ေအာင္ ေျပာတဲ့အခါမွာလည္း ေစတနာရဲ႕ ပါ၀င္ပတ္သက္မႈကုိေတာ့ မေမ့ဖုိ႔လုိပါတယ္။ မုသာ၀ါဒကုိ မက်ဴးလြန္မိေအာင္ဆုိတဲ့ ေစတနာက အဓိကဦးတည္ ေနတယ္ဆုိရင္ေတာ့ ပရိယာယ္သုံးၿပီး ေရွာင္လဲြလုိ႔ရေပမယ့္ တစ္ျခားေစတနာနဲ႔ ပရိယာယ္သုံးၿပီး လိမ္ညာမယ္ဆုိရင္ေတာ့ မုသာ၀ါဒျဖစ္ပါတယ္။ ဆုိလုိတာက တုိက္႐ုိက္လိမ္ညာတာမဟုတ္ေပမယ့္ သြယ္၀ုိက္တဲ့လိမ္ညာမႈမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ေစတနာေကာင္းနဲ႔ ပရိယာယ္သုံးတတ္ဖုိ႔ပါ။ မာယာပရိယာယ္မျဖစ္ဖုိ႔ သတိျပဳရပါမယ္။ လွည့္ပတ္တဲ့ပရိယာယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေစတနာရည္ရြယ္ခ်က္ ကြာျခားပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ မုသာ၀ါဒနဲ႔ ဆက္စပ္ေနတတ္ပါတယ္။ အထူးသတိျပဳပါ။

၂။ ရွစ္ပါးသီလကုိ စာေပအေခၚအရ ဥေပါသထသီလလုိ႔ေခၚပါတယ္။ ဥေပါသထသီလဆုိတာ ဥပုသ္ေန႔ေတြမွာ အထူးေစာင့္ထိန္းတဲ့သီလလုိ႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ငါးပါးသီလကေတာ့ ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းရမယ့္ သီလျဖစ္ပါတယ္။ ဥေပါသထသီလျဖစ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ဥပုသ္ေန႔မွာပဲ ေစာင့္ရမွာလား တစ္ျခားေန႔ေတြမွာလည္း ေစာင့္လုိ႔မရဘူးလားလုိ႔ ေမးစရာရွိပါတယ္။ ေစာင့္လုိ႔ရပါတယ္။ ေစာင့္ျခင္းေၾကာင့္အျပစ္မျဖစ္ပါဘူး။ အက်ိဳးမယုတ္ပါဘူး။ ရွစ္ပါးသီလမွမဟုတ္ပါဘူး။ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္မယ္ဆုိရင္ ကုိရင္ေတြေစာင့္တဲ့ ဆယ္ပါးသီလလည္း လူပုဂၢိဳလ္မ်ား ေစာင့္လုိ႔ရပါတယ္။ ကုိယ့္အသိနဲ႔ကုိယ္ ေစာင့္ထိန္းႏုိင္သမွ် ေစာင့္ထိန္းလုိ႔ ရပါတယ္။ ငါးပါးသီလကေတာ့ ေန႔စဥ္ေစာင့္ထိန္းရမွာျဖစ္တဲ့အတြက္ ေသခ်ာေပါက္ ေစာင့္ထိန္းရမွာျဖစ္ၿပီး တစ္ျခားသီလေတြကုိေတာ့ ေစာင့္ႏုိင္သမွ် အသိစိတ္ေလးနဲ႔ထိန္းၿပီး ေစာင့္ႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခုေတာ့ ရွိပါတယ္။ ဘုရားေရွ႕မွာ၊ သံဃာေတာ္ေတြရဲ႕အထံေတာ္မွာ အာမဘေႏၲခံ၊ ရွစ္ပါးသီလကုိ လုံၿခဳံေအာင္ေစာင့္ထိန္းပါမယ္လုိ႔ ကတိေတြျပဳၿပီးမွ မလုံၿခဳံဘူးဆုိရင္ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ အထူးသိထားရမွာက သီလဟာ တစ္ပါးက်ဴးလြန္တာနဲ႔ က်န္တဲ့သီလေတြပါ ပ်က္ဆီးသြားတဲ့ အရာမ်ိဳးမဟုတ္ဘူး ဆုိတာပါ။ အေျခအေနအေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ပ်က္ဆီးသြားတဲ့သီလေတြ ရွိေပမယ့္ က်န္တဲ့သီလေတြ လုံၿခဳံေနမယ္ဆုိရင္ လုံၿခဳံေနတဲ့သီလအက်ိဳးကေတာ့ ရွိေနပါတယ္။ ေမးခြန္းရွင္ရဲ႕ အေမးထဲကလုိ လုံး၀မေစာင့္တာနဲ႔စာလွ်င္ ေစာင့္ႏုိင္သမွ် ေစာင့္တာက ပုိေကာင္းပါတယ္လုိ႔ ေျဖၾကားလုိက္ပါတယ္။

Read more »

အမ်ိဳးကုိေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ...

“ဘုန္းဘုန္းကုိ အြန္လုိင္းေပၚမွာ မေတြ႕တာၾကာၿပီဘုရား။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲဘုရား…” ဆုိတဲ့ သတင္းစကားကုိ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ဓမၼမိတ္ေဆြ စာဖတ္ပရိတ္သတ္ တစ္ေယာက္က မၾကာေသးခင္က လွမ္းေမးပါတယ္။ သူ႔အေမးကုိ အဆင္ေျပသလုိပဲ ေျဖေပးလုိက္ျဖစ္ပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ဘုန္းဘုန္း အြန္လုိင္းေပၚက ေပ်ာက္သြားတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘေလာ့ဂ္မွာ ပုိ႔စ္အသစ္မတင္ျဖစ္တာပါ။ ေမးထားတဲ့ အေမးေတြလည္း ေျဖေပးဖုိ႔ အေၾကြးေတြတင္ေနပါတယ္။ အေႏွးနဲ႔ အျမန္ျပန္ေျဖေပးမွာပါ။ အခုေလာေလာဆယ္ေတာ့ မျဖစ္ႏုိင္ပါဘူး။ ေလာေလာဆယ္ မျဖစ္ႏုိင္တာက နာဂစ္ ႏွိက္စက္လုိက္လုိ႔ ဒုကၡေတြျဖစ္သြားတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးမ်ားအတြက္ တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္က ကူညီေဆာင္ရြက္မႈေလးေတြ လုပ္ေနလုိ႔ပါ။ ဒီအတြက္ “နားလည္ေပးပါ ပရိတ္သတ္ႀကီးရယ္” ဆုိတာလုိပဲ ဘုန္းဘုန္းကုိ နားလည္ေပးၾကပါလုိ႔…။

အားလုံးသိၾကတဲ့အတုိင္းပဲ နာဂစ္တုိ႔လုပ္ခ်လုိက္ပုံက ေရနစ္သူ ၀ါးကူထုိးသလုိ ျဖစ္ေနတယ္။ အေနစုပ္ေပမယ့္ ေရႊထုတ္တဲ့ ျမပ၀ါဆုိတဲ့ဂုဏ္၊ ႐ုိးသားၿပီးအျပစ္ကင္းစင္တယ္ဆုိတဲ့ဂုဏ္၊ ရွိတာေလးနဲ႔ ေရာင့္ရဲတတ္တဲ့ဂုဏ္၊ သူတစ္ပါးအေပၚ အရမ္းၾကင္နာၿပီး အားနာတတ္တဲ့ဂုဏ္၊ ဧည့္၀တ္ေက်ပြန္တဲ့ဂုဏ္ စတဲ့စတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ျမန္မာျပည္သူလူထုကုိမွ ရက္ရက္စက္စက္ တုိက္ဖ်က္ေခ်မုန္း ဖ်က္ဆီးပစ္လုိက္တာကေတာ့ ဘယ္လုိမွ ေျဖလုိ႔မရတဲ့ နာက်ဥ္း၀မ္းနည္းမႈႀကီးပါ။ “ရက္စက္လုိက္တာ နာဂစ္ႀကီးရယ္” လုိ႔ပဲ ဟစ္ေၾကြးလုိက္ခ်င္ပါတယ္။ တကယ္ပါ။

ဒါေပမယ့္ အဲလုိ မဟစ္ေၾကြးျဖစ္ပါဘူး။ ေတြးမိတုိင္းေတြမိတုိင္း ႏွလုံးသားမွာ နာက်င္ခဲ့ရတဲ့ နာဂစ္ရဲ႕ ရက္စက္မႈရဲ႕ ေနာက္ဆက္တဲြေတြ ၾကားသိၾကည့္႐ႈၿပီး ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ သတိေပးကာ လုိအပ္တဲ့ဆုံးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကုိပဲ ခ်လုိက္ပါတယ္။ “ဒီအခ်ိန္ဟာ ပူေဆြး၀မ္းနည္းေနရမယ့္အခ်ိန္မဟုတ္။ ျဖစ္ၿပီးခဲ့တာေတြကုိေဘးဖယ္၊ ္လက္ရွိလုပ္ရမယ့္ အရာေတြကုိ တတ္ႏုိင္သမွ်လုပ္ေပးရမယ္”ဆုိတဲ့ အသိနဲ႔ဆုံးျဖတ္ခ်က္ပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း နာဂစ္ကယ္ဆယ္ေထာက္ပ့ံေရးကုိ လုပ္ျဖစ္ေနတာပါ။

လူ႔ေလာကမွာကေတာ့ ကုိယ့္မိသားစု၊ ကုိယ့္အမ်ိဳးစတာေတြက ရွိေနတဲ့အတြက္ မိသားစုအေရး၊ အမ်ိဳးအေရးေတြပုိၿပီး ဦးစားေပးရတဲ့အပုိင္းေလးေတြ ရွိေနၾကေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြ အတြက္ကေတာ့ အခုဒုကၡေရာက္သူေတြဟာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ရဲ႕အမ်ိဳးေတြပါ။ ဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံတြင္းမွာ ရွိတဲ့ဒကာ၊ ဒကာမေတြဟာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ရဲ႕ မိသားစုေတြပါ။ ဒကာ၊ ဒကာမေတြငတ္ေနတာဟာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ငတ္ေနတာနဲ႔ အတူတူပါပဲ။ သူတုိ႔ဒုကၡေရာက္ေနတာဟာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ဒုကၡေရာက္ေနတာနဲ႔ ထပ္တူပါပဲ။ ဒီခံစားမႈေၾကာင့္ပဲ အမ်ိဳးကုိ ထိန္းသိမ္းေစာင့္ေရွာက္ျခင္းဆုိတဲ့ ဉာတတၳစရိယကုိ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔အားလုံး တတ္ႏုိင္တဲ့ဘက္က ကူညီေစာင့္ေရွာက္ဖုိ႔ ၾကိဳးစားျဖစ္ၾကတာပါ။ ျပည္တြင္းမွာရွိတဲ့ ဘုန္းဘုန္းေတြေရာ ျပည္ပမွာေရာက္ေနတဲ့ ဘုန္းဘုန္းေတြေရာ ၿပီးေတာ့ ဒကာဒကာမေတြေရာ ဒီအသိေတြနဲ႔ႀကိဳးစား ေဆာင္ရြက္ေနၾကတာ အားလုံးေတြ႕မိၾကမွာပါ။

ဒါေပမယ့္ စိတ္မေကာင္းစရာေလးေတြလည္း ၾကားသိေတြ႕ျမင္ေနရျပန္ပါတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ေရႊျမန္မာအခ်ိဳ႕ရဲ႕ သေဘာထားေလးေတြေၾကာင့္ပါ။ ကုိယ့္မိသားစု၊ ကုိယ့္အမ်ိဳးေတြမပါဘူးဆုိၿပီး ၀ုိင္း၀န္းေစာင့္ ေရွာက္မႈနည္းေနတာေလးေတြပါ။ မလွဴၾက၊ မေစာင့္ေရွာက္ၾကလုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ လူႏုိင္ေစာင့္ေရွာင္ႏုိင္တဲ့ အတုိင္းအတာထက္ ပုိၿပီးနည္းေနၾကလုိ႔ပါ။ ဘုန္းႀကီးတစ္ပါးအေနနဲ႔ ေျပာရတာမသင့္ေတာ္ေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြအတြက္ ဘုန္းဘုန္းေျပာၾကည့္တာပါ။ လူ႔ေလာကရဲ႕ အေျခအေနအခက္အခဲကုိ နားမလည္လုိ႔ မဟုတ္ပါဘူး။ အခ်င္းခ်င္းျခင္း ၀ုိင္း၀န္းေစာင့္ေရွာက္မႈေတြကုိ အားမလုိအားမရျဖစ္မိလုိ႔ပါ။ အခုအခ်ိန္မွာ တစ္က်ပ္တစ္ျပားဟာ ျပည္ပမွာ ရွိေနတဲ့သူေတြအတြက္ ဘာမွအသုံးမတည့္ေပမယ့္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ တစ္က်ပ္တစ္ျပားဟာ အရမ္းကုိတန္ဘုိးရွိေနတဲ့အခ်ိန္ပါ။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေရႊျမန္မာမ်ားရဲ႕ စားေသာက္ေပ်ာ္ပါးမႈ ေလးေတြကုိ ေလွ်ာ့ၿပီးအဲဒီအတြက္ အသုံးျပဳကုန္က်မႈကုိ နာဂစ္ဒုကၡသည္ေတြအတြက္ လွဴျဖစ္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္ေလာက္အက်ိဳးရွိလုိက္မလဲလုိ႔လည္း ေတြးမိပါတယ္။ ႐ုိးသားစြာေျပာရရင္ အဲဒီလုိျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္။ ႏွမ္းတစ္ေစ့နဲ႔ဆီမျဖစ္ေပမယ့္ ႏွမ္းေစ့အမ်ားေပါင္းလုိက္ရင္ ဆီျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တုိ႔ရဲ႕တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္ဟာ ဘာမွလုပ္လုိ႔မရပါဘူးလုိ႔ မေတြးလုိက္ပါနဲ႔ တစ္ျပားတစ္ျပားေပါင္းလုိက္ရင္ သိန္းလည္းျဖစ္ႏုိင္၊ သန္းလည္းျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ဒီအခ်ိန္ဟာ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ေရႊေတြဟာ တစ္စိတ္တစ္၀မ္းတည္း ျဖစ္ေနရမယ့္အခ်ိန္ပါ။ ဒုကၡသည္သူတုိ႔ေတြဟာ တစ္ျခားသူေတြမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ျမန္မာလူမ်ိဳးေတြပါ။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔အမ်ိဳးေတြပါ။ ဒီေတာ့ အမ်ိဳးေတြဒုကၡေရာက္ေနတာကုိ ဒီအတုိင္းၾကည့္ေနဖုိ႔ မသင့္ပါဘူး၊ ကုိယ္စားမယ့္ထဲက နည္းနည္းေလာက္ျဖစ္ျဖစ္ဖဲ့ေပးၾကဖုိ႔ သင့္ပါတယ္။ အထူးလည္းေမတၱာရပ္ခံ တုိက္တြန္းပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ အားလုံးကုိယ္စား ဘုန္းဘုန္းအေနနဲ႔ ထပ္မံတုိက္တြန္းလုိတာက “အမ်ိဳးကုိေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ”လုိ႔…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား