ႏွစ္သစ္မဂၤလာ ႏႈတ္ခြန္းဆက္ဆုေတာင္း


''သေဗၺ သခၤါရာ အနိစၥာ= အရာအားလုံး အၿမဲမရွိ၊ ေျပာင္းလဲလ်က္ရွိ၏” ဟူေသာ ဘုရားစကားေတာ္ အတုိင္းပင္ အရာရာတုိင္း တစ္ေန႔ႏွင့္တစ္ေန႔၊ တစ္ရက္ႏွင့္တစ္ရက္၊ တစ္လႏွင့္တစ္လ၊ တစ္ႏွစ္ႏွင့္တစ္ႏွစ္ မတူ အသစ္အသစ္ေျပာင္းလဲ ျဖစ္ေပၚလ်က္ရွိ၏။ ယခုလည္း ျမန္မာတုိ႔၏ ျပာကၡဒိန္ သတ္မွတ္ခ်က္အရ ၁၃၆၉ခုႏွစ္မွ ၁၃၇၀ျပည့္ႏွစ္သုိ႔ ေျပာင္းလဲလာခဲ့ေပၿပီ။ က်န္ခဲ့သည့္ ႏွစ္၊ လ၊ ရက္တုိ႔ကုိ ျပန္လည္ သတိျပဳၾကည့္ၾကမည္ဆုိက လူတုိင္းလူတုိင္း အေကာင္းအဆုိးမ်ားဒြန္တြဲကာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾက၏။ မည္သူမဆုိ အေကာင္းခ်ည္းနဲ႔ သာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရသည္ မဟုတ္သလုိ အဆုိးခ်ည္းနဲ႔လည္း ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကရသည္ မဟုတ္ၾကေပ။ အေကာင္းအဆုိးတဲြကာ ျဖတ္သန္းခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္၏။

အတိတ္ဆုိသည္မွာ က်န္ခဲ့ၿပီျဖစ္တဲ့အတြက္ က်န္ခဲ့တဲ့အတိတ္ကုိ တမ္းတစဲြလန္းမေနေတာ့ဘဲ လာမည့္အနာဂတ္မွာ မည္သုိ႔မည္ပုံ ျဖတ္သန္းၾကမည္ဆုိသည့္ အေတြးမ်ားျဖင့္ ယခုလက္ရွိ ပစၥဳပၸန္အခ်ိန္ကုိ အေကာင္းဆုံးျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးၾကရမည္သာ ျဖစ္ပါ၏။ သုိ႔ေသာ္ အတိတ္မွာျဖစ္ခဲ့ ျဖစ္သန္းခဲ့တာေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ အထူးသတိျပဳၾကရမည္မွာ အတိတ္က မေကာင္းသည့့္အျဖစ္အပ်က္ လုပ္ရပ္ေတြကုိသာ လုံး၀ေမ့ျပစ္ေစခ်င္တာပါ။ ေကာင္းသည့့္အလုပ္ေတြကုိေတာ့ အၿမဲသတိရေအာင္ အဖန္ဖန္ပြားမ်ားေနေစခ်င္ပါ၏။ အဘယ့္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ မေကာင္းသည့္ အကုသုိလ္အျပစ္ဆုိသည္မွာ သတိရတုိင္း သတိရတုိင္း ေနာင္တပူပန္မႈ၊ စိတ္ဆင္းရဲ႕မႈ၊ ေသာကျဖစ္ေစမႈကုိသာ တုိးပြားေစေသာေၾကာင့္ျဖစ္ၿပီး ေကာင္းသည့္ကုသုိလ္ကေတာ့ သတိရတုိင္း သတိရတုိင္း စိတ္ခ်မ္းသာမႈ၊ စိတ္ေပ်ာ္ရႊင္၀မ္းေျမာက္မႈ၊ ပီတိျဖစ္မႈ စသည္စသည္ တုိးပြားေစေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။

သုိ႔ျဖစ္၍ ႏွစ္ေဟာင္းကုန္ဆုံး၍ ႏွစ္သစ္သုိ႔ကူးေျပာင္းသည့္ ယေန႔ ႏွစ္ဆန္းကာလမွစၿပီး အားလုံးအားလုံးေသာ ဓမၼမိတ္ေဆြသူေတာ္စင္မ်ားအတြက္ ႏွစ္သစ္ႏႈတ္ခြန္းဆက္စကားႏွင့္ ဆုေတာင္းစကားေျပာၾကားလုိသည္မွာ က်န္ခဲ့သည့္အတိတ္က မေကာင္းသည့္အရာမွန္သမွ် လုံး၀ေမ့ေပ်ာက္ႏုိင္ေအာင္ၾကိဳးစားၾကေစရန္၊ ေကာင္းသည့္အရာမ်ားကုိ အစဥ္သတိရလ်က္ ယခုပစၥဳပၸန္အခ်ိန္မွစ၍္ ေနာင္လာမည့္ကာလမ်ားတုိင္ေအာင္ ဆထက္ဆထက္ တုိးပြားေအာင္ႀကိဳးစားႏုိင္ၾကေစရန္ သတိျပဳဆင္ျခင္လ်က္ လုံလႀကိဳးကုတ္အားထုတ္ၾကဖုိ႔ အထူးတုိက္တြန္းလုိၿပီး ၁၃၇၀ျပည့္ႏွစ္၏ ႏွစ္ဆန္းတစ္ရက္မွစ၍ ေနာင္အနာဂတ္ကာလမ်ားတုိင္ေအာင္ မလုိလားမေတာင့္တအပ္သည့္ အရာမ်ားမေတြ႕ႀကဳံၾကရဘဲ ေကာင္းသည့္ႏွစ္သက္ဖြယ္အာ႐ုံမ်ားျဖင့္သာ ကုိယ္စိတ္ႏွစ္ျဖာ ခ်မ္းသာစြာျဖင့္ ျဖတ္သန္းႏုိင္ၾကပါေစေၾကာင္း ဆုမြန္းေကာင္းေတာင္းလုိက္ရပါသည္။

စိတၱသုခ၊ ျပည့္စုံၾက၊ ဒုကၡေထြေထြ၊ ကင္းပါေစ…

ေမတၱျဖင့္
ဘုန္းဘုန္းဦး၀ိစိတၱ

Read more »

သိလ်က္ အျပစ္က်ဴးလြန္သူႏွင့္ မသိ၍ အျပစ္က်ဴးလြန္သူ မည္သူက ပုိအျပစ္ၾကီးသနည္း...

Q. အရွင္ဘုရား…
မေကာင္းမႈအကုသုိလ္ တစ္ခုခုကုိ က်ဴးလြန္ရာတြင္ အျပစ္ရွိမွန္းသိလွ်က္ က်ဴးလြန္သူႏွင့္ အျပစ္ရွိမွန္းမသိ၍ က်ဴးလြန္သူ မည္သူက ပုိၿပီးအျပစ္ႀကီးပါသနည္း။ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။ ဦးတင္ပါတယ္ဘုရား။
(မ်ိဳးေအာင္)


A.ကမၼနိယာမ သေဘာအရ အျပစ္ရွိပါလ်က္ အျပစ္မရွိဘူးလုိ႔ ထင္ျမင္ျခင္း(အျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔ မသိျခင္း)ဟာ မွားယြင္းတဲ့အျမင္၊ မွားယြင္းတဲ့အယူျဖစ္လုိ႔ မိစၧာဒိ႒ိ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိ မိစၧာဒိ႒ိအယူရွိၿပီး အျပစ္မရွိဘူးလုိ႔ ယူဆကာ အျပစ္ကုိ အျပစ္မျမင္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ မေကာင္းမႈကုိ ျပဳလုပ္တဲ့အခါ ေၾကာက္ရြ႕ံျခင္းမရွိ ရဲရဲတင္းတင္း ျပဳလုပ္မိတတ္ပါတယ္။ အဲလုိ မေၾကာက္မရြံ႕ျပဳလုပ္တဲ့အတြက္ အကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးေပးမႈဟာလည္း ပုိၿပီးႀကီးေလးတတ္ပါတယ္။ ဥပမာေျပာရရင္ မီးရဲရဲေတာက္ေနတဲ့ သံတုံးသံခဲေတြကုိ ေရႊလုိ႔ထင္ၿပီး ကုိင္တဲ့သူဟာ ပုိၿပီးျပင္းထန္နာက်င္စြာ ပူေလာင္ခံရသလုိ အျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔မသိဘဲ က်ဴးလြန္သူအတြက္ အကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးေပးမႈဟာလည္း ပုိၿပီးျပင္းထန္တတ္တဲ့သေဘာပါ။ ဒီလုိပါပဲ အျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔ သိၿပီး က်ဴးလြန္တဲ့သူဟာ မလဲြမေရွာင္သာလုိ႔ လုပ္ရေပမယ့္ အျပစ္လုိ႔သိေနတဲ့အတြက္ ေၾကာက္ရြ႕ံတြန္႔ဆုတ္ၿပီး လုပ္ရတဲ့သေဘာရွိပါတယ္။ ဒီလုိ အသိရွိေနတဲ့အတြက္လည္း က်ဴးလြန္ရေပမယ့္ ထိမ္းထိမ္းသိမ္းသိမ္း က်ဴးလြန္ေလ့ရွိပါတယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ တန္ျပန္သက္ေရာက္တဲ့ အကုသုိလ္အက်ိဳးဟာလည္း ျပင္းျပင္းထန္ထန္ ႀကီး မလာတတ္ပါဘူး။ ဥပမာေျပာရရင္ မီးရဲရဲေတာက္ေနတဲ့ သံတုံးသံခဲေတြကုိ မီးရဲရဲေတာက္ေနတာကုိ သိတဲ့အတြက္ မလဲြသာလုိ႔ ကုိင္ရေပမယ့္ အပူသက္သာေအာင္ကုိင္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးပါ။

ဒီလုိဆုိရင္ ရာဇသတ္ဥပေဒကုိလည္းေကာင္း ဘုရားပညတ္ေတာ္ကုိလည္းေကာင္း သိလ်က္လြန္က်ဴးသူေတြဟာ ေလာကေၾကာင္းအရ ဘာေၾကာင့္ ႀကီးေလးတဲ့အျပစ္ကုိ ခံရတာလဲလုိ႔ ေစာဒက တက္စရာရွိပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ေလာကေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ထားတဲ့ ဥပေဒစတာေတြကုိ သိလ်က္က်ဴးလြန္တဲ့သူဟာ ဒီဥပေဒပညတ္ခ်က္မ်ားကုိ က်ဴးလြန္တဲ့အျပစ္အျပင္ ဥပေဒပညတ္စတာေတြကုိ မေလးစားတဲ့ အဂါရ၀စိတ္မ်ားပါ ရွိေနတဲ့အတြက္ ေလာကေၾကာင္းအရ သိလ်က္နဲ႔က်ဴးလြန္တာဟာ ပုိၿပီးႀကီးေလးတဲ့ အျပစ္ျဖစ္တာပါ။ ဒါ့အျပင္ ဒီဥပေဒ ပညတ္မ်ားကုိ မသိနားမလည္ျခင္းဟာ မွားယြင္းတဲ့မိစၧာဒိ႒ိ မဟုတ္ပါ။ သတိမမူမိလုိ႔ ေမာဟဖုံးလႊမ္းမႈသာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေလာကသတ္မွတ္ခ်က္ ဥပေဒမ်ား၊ ၀ိနည္းပညတ္ခ်က္မ်ားကုိ မသိလုိ႔ က်ဴးလြန္ျခင္းဟာ ဥပေဒပညတ္တဲ့ပုဂၢိဳလ္မ်ားကုိ မေလးစားတဲ့ အဂါရ၀စိတ္ မရွိတဲ့အတြက္ အျပစ္ေပးတဲ့အခါလည္း ညွာညွာတာတာေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အျပစ္ခံရတဲ့အခါမွာလည္း သိလ်က္က်ဴးလြန္သူထက္ ပုိၿပီးေလ်ာ့ေလ်ာ့ေပါ့ေပါ့့ပဲ ခံရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ (မဟာဂႏၶ႐ုံဆရာေတာ္ရဲ႕ သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာကုိ ကုိးကားပါသည္။)

ဒါေၾကာင့္ အခ်ဳပ္ေျပာရရင္ အကုသိုလ္အျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔ မျမင္တာဟာ မွားယြင္းတဲ့မိစၧာဒိ႒ိျဖစ္တဲ့အတြက္ အျပစ္ကုိ အျပစ္လုိ႔မသိဘဲ က်ဴးလြန္တာနဲ႔ အျပစ္ကုိအျပစ္လုိ႔ သိေပမယ့္ မလဲြမေရွာင္သာလုိ႔ က်ဴးလြန္လုိက္ရတာ ႏွစ္မ်ိဳးမွာ အျပစ္ကုိ မသိဘူးဘဲ က်ဴးလြန္တာက ပုိၿပီးႀကီးေလးပါတယ္။ ေလာကေၾကာင္းအရ သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားမွာေတာ့ သိလ်က္က်ဴးလြန္တာက ပုိၿပီးအျပစ္ႀကီးပါတယ္။

Read more »

ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ဓမၼတာ (၃၀)...

Q. ဘုန္းဘုန္းဘုရား…
ၿပီးခဲ့တဲ့ ကုိ၀င္းလတ္ရဲ႕ အေမးကုိေျဖၾကားရာတြင္ ဘုရားရွင္တုိ႔၏ ဓမၼတာ(၃၀)ထဲက ဓမၼတာႏွစ္ခုကုိ ေဖာ္ျပထားတာ ဖတ္႐ႈမွတ္သားရပါတယ္ဘုရား။ ဓမၼတာ(၃၀)ကုိ အျပည့္အစုံ သိခ်င္ပါတယ္။ ေက်းဇူးျပဳ၍ ေျဖၾကားေပးေတာ္မူပါဘုရား။ ႐ုိေသစြာရွိခုိး ကန္ေတာ့လွ်က္…
(မဥမၼာ-ေခတၱစကၤာပူ)


A. မဟာပဒါနသုတ္ႏွင့္ ဗုဒၶ၀င္အ႒ကထာတုိ႔မွာ လာရွိတဲ့အတုိင္း နားလြယ္လည္ေအာင္ ေဖာ္ျပရရင္…
(၁) ဘုရားရွင္တုိ႔သည္ ေနာက္ဆုံးဘုရားျဖစ္မည့္ ဘ၀တြင္ မယ္ေတာ္၀မ္း္၌သာ ပဋိသေႏၶေနရျခင္း (ပဋိသေႏၶတည္ေနမႈဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳးရွိတဲ့အတြက္ေၾကာင့္ပါ)
(၂) မယ္ေတာ္၀မ္း၌ တင္ပလႅင္ေခြလ်က္ ေရွ႕သုိ႔မ်က္ႏွာျပဳေနေတာ္မူျခင္း
(၃) မယ္ေတာ္သည္ အေလာင္းေတာ္ျမတ္ကုိ ရပ္လ်က္သာ ဖြားျမင္ရျခင္း
(၄) ေတာအရပ္၌သာ ဖြားျမင္ရျခင္း
(၅) ဖြားျမင္ၿပီးၿပီးခ်င္း ေျမာက္ဖက္သုိ႔ ခုႏွစ္ဖ၀ါးလွမ္းၿပီး ျခေသၤ့သံျဖင့္ ႀကဳံး၀ါးေတာ္မူျခင္း
(၆) သူအုိ၊ သူနာ၊ သူေသ၊ ရဟန္းဟူေသာ နိမိတ္ေလးပါးကုိ ျမင္ၿပီးေနာက္ သားတစ္ေယာက္ေမြးၿပီးၿပီးခ်င္း ေတာထြက္ေတာ္မူျခင္း
(၇) အရဟတၱဓဇေခၚ ၾကာသကၤန္းေတာ္ျဖင့္ ရဟန္းအသြင္ကုိယူၿပီးမွ ဒုကၠရစရိယအက်င့္ကုိ ၇-ရက္အနည္းဆုံး က်င့္ရျခင္း
(၈) ဘုရားျဖစ္မည့္ေန႔၌ ႏုိ႔ဃနာဆြမ္းကုိ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူရျခင္း
(၉) ျမက္ခင္းပလႅင္ေတာ္ေပၚ၌သာ သဗၺညဳအျဖစ္သုိ႔ ေရာက္ေတာ္မူျခင္း
(၁၀) ေဗာဓိပလႅင္ေပၚ၌ အာနာပါနကမၼ႒ာန္းကုိစီျဖန္းလ်က္ ပရိကံျပဳေတာ္မူျခင္း
(၁၁) မာရ္စစ္သည္တုိ႔ကုိ ေအာင္ေတာ္မူျခင္း
(၁၂) ၀ိဇၨာသုံးပါး၊ စရဏစသည့္ ေက်းဇူးဂုဏ္အထူးတုိ႔ကုိ ရေတာ္မူျခင္း
(၁၃) ေဗာဓိပင္၏အနီးအနား သတၱဌာနမ်ား၌သာ ဖုိလ္ခ်မ္းသာကုိ ခံစားလ်က္ ၄၉-ရက္ သီးတင္းသုံးေနေတာ္မူျခင္း
(၁၄) တရားေဟာေတာ္မူရန္ ျဗာဟၼာမင္းက ေတာင္းပန္ရျခင္း
(၁၅) ဣသိပတန မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၌သာ တရားဦး ဓမၼစၾကာေဒသနာကုိ ေဟာေတာ္မူျခင္း
(၁၆) တပုိ႔တဲြလျပည့္ေန႔၌သာ အဂၤါေလးပါးရွိေသာ အစည္းအေ၀းႀကီး၌ ပါတိေမာက္ျပေတာ္မူျခင္း
(၁၇) ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌သာ နိဗဒၶ၀ါသ္(အၿမဲေနျခင္း) ျပဳေတာ္မူျခင္း
(၁၈) သာ၀တၳိျပည္ၿမိဳ႕တံခါး၌ တံခုိးျပာဋိဟာ ျပေတာ္မူျခင္း
(၁၉) တာ၀တႎသာနတ္ျပည္၌သာ အဘိဓမၼာေဒသနာကုိ ေဟာေတာ္မူျခင္း
(၂၀) သကၤႆနဂုိရ္ျပည္ျမိဳ႕တံခါး၌သာ တာ၀တႎသာ နတ္ျပည္မွ ဆင္းသက္ေတာ္မူျခင္း
(၂၁) ဖလသမာပတ္ကုိ အၿမဲမျပတ္၀င္စားေတာ္မူျခင္း
(၂၂) နံနက္အခါ ညဥ့္အခါတုိ႔၌ ကၽြတ္ထုိက္သည့္ ေ၀ေနယ်သတၱ၀ါတုိ႔ကုိ ၾကည့္ေတာ္မူျခင္း
(၂၃) အေၾကာင္း၀တၳဳေပၚေပါက္လာလွ်င္ ၀ိနည္းဥပေဒကုိ ပညတ္ေတာ္မူျခင္း
(၂၄) အေၾကာင္းအတၳဳပၸါတ္တုိက္ဆုိင္ေပၚေပါက္လာေသာ္ အတိတ္ဇာတ္ေတာ္တရားကုိ ေဟာေတာ္မူျခင္း
(၂၅) ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္တုိ႔ အစည္းအေ၀းတြင္ ဗုဒၶ၀င္တရားကုိ ေဟာေတာ္မူျခင္း
(၂၆) အာဂႏၲဳရဟန္းတုိ႔ႏွင့္ ပဋိသႏၴာရ(ႏႈတ္ဆက္စကား၊ ေလာက၀တ္) ျပဳေတာ္မူျခင္း
(၂၇) ဒါယကာတုိ႔ပင့္၌ ၀ါဆုိ၀ါကပ္ျပဳေတာ္မူပါက ၀ါကၽြတ္လ်င္ ဒါယကာတုိ႔ကုိ အသိေပးၿပီးမွ ၾကြသြားေတာ္မူျခင္း
(၂၈) အခါငါးပါးတုိ႔၌ ဗုဒၶကိစၥငါးပါးကုိ ျပဳေတာ္မူျခင္း
(၂၉) ပရိနိဗၺာန္ျပဳမည့္ေန႔၌ သားျပြမ္းဆြမ္းကုိ ဘုဥ္းေပးေတာ္မူျခင္း
(၃၀) ကုေဋႏွစ္သန္းေလးသိန္းေသာ သမာပတ္တုိ႔ကုိ ၀င္စားေတာ္မူၿပီးမွ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျခင္း တုိ႔ ျဖစ္ပါတယ္။ ဖတ္႐ႈၾကည္ညိဳသဒၶါတရားမ်ား တုိးပြားပါေစ…

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား