နိဗၺာန္သည္ ဘုံဌာနတစ္ခုလား...

Q.ဘုန္းဘုန္းဘုရား…
နိဗၺာန္အေၾကာင္းသိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ နိဗၺာန္ဟာ ဘုံဌာနတစ္ခုပါလား။ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္၊ ရတယ္ဆုိတာ ဘယ္လုိသေဘာမ်ိဳးကုိ ေျပာတယ္ဆိုတာ သေဘာမေပါက္ပါ။ ရွင္းလင္းေျပာၾကားေပးပါဘုရား။
(ေအာင္ေအာင္၊ ေခတၱ-စကၤပူ)


A. နိဗၺာန္ဟာ ဘုံဌာနတစ္ခု မဟုတ္သလုိ ေကာင္းကင္ဘုံလည္း မဟုတ္ပါ။ နိဗၺာန္ဟာ နိဗၺာနဆုိတဲ့ ပါဠိစကားကုိ ျမန္မာမႈျပဳထားတာပါ။ နိ၀ါနဆုိတဲ့အဖြင့္အရ (၀ါန-တဏွာ၊ နိ-မရွိျခင္း၊ ကင္းျခင္း) ကိေလသာ၊ တဏာကင္းရာကုန္ရာကုိ နိဗၺာန္လုိ႔ အလြယ္နားလည္ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ ပုိၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္ႏုိင္ဖုိ႔ ဗုဒၶစာေပလာ နိဗၺာန္နဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ ေဟာၾကားဖြင့္ျပထားခ်က္အခ်ိဳ႕ကုိ အရင္ေဖာ္ျပလုိပါတယ္။

“- ငါ့ရွင္ သာရိပုတၱရာ…အဘယ္ကုိ နိဗၺာန္ဟု ဆုိအပ္သနည္းဟူေသာ ဇမၺဳခါဒက ပရိဗုိဇ္၏အေမးကုိ အရွင္သာရိပုတၱရာမေထရ္က “ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတုိ႔၏ကုန္ရာ သေဘာတရားကုိ နိဗၺာန္ဟု”ဆုိေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူ၏။ (သံယုတၱနိကာယ္၊ ဇမၺဳခါဒကသံယုတ္၊ နိဗၺာနပဥွာသုတ္)
- အုိ…နတ္သား..ေလာကသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာက၏ျဖစ္ေၾကာင္းသည္လည္းေကာင္း၊ ေလာက၏ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သည္လည္းေကာင္း၊ နိဗၺာန္သုိ႔ေရာက္ေၾကာင္း လမ္းစဥ္သည္လည္းေကာင္း တစ္လံမွ်ေလာက္ ရွည္လ်ားေသာ ဤခႏၶာကုိယ္အတြင္း၌သာ ရွိသည္ဟု ငါဘုရားေဟာေတာ္မူ၏။ (သဂါထာ၀ဂၢသံယုတ္၊ ေရာဟိတေဒ၀ပုတၱသုတ္)
- ႐ုပ္ေ၀ဒနာစသည္တုိ႔၏ မၿမဲေသာ၊ ဆင္းရဲေသာသေဘာကုိ ဟုတ္မွန္သည့္အတုိင္း ၀ိပႆနာပညာျဖင့္ ႐ႈေသာ ပုဂၢဳိလ္အား စုိးရိမ္ပင္ပန္းျခင္းသည္မရွိ၊ ထုိသုိ႔ေတာင့္တျခင္းမရွိ ခ်မ္းသာစြာေနရေသာ ပုဂၢိဳလ္ကုိ တဒဂၤနိဗၺဳတ ပုဂၢိဳလ္ဟု ေခၚဆုိအပ္၏။ (ခႏၶသံယုတ္၊ အတၱဒီပသုတ္)
- အုိပုဏၰား…ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟကုိ ပယ္သည္ရွိေသာ္ မိမိဆင္းရဲျခင္း၊ သူတစ္ပါးဆင္းရဲျခင္းကုိ မႀကံ။ စိတ္ကုိမွီ၍ျဖစ္ေသာ ဆင္းရဲျခင္း၊ ႏွလုံးမသာယာျခင္းသည္ မျဖစ္။ ဤသုိ႔လွ်င္ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ထင္ထင္ ကုိယ္တုိင္သိျမင္အပ္သည္ ျဖစ္၏။ (အဂၤုတၱရနိကာယ္၊ တိကနိပါတ္၊ သႏိၵ႒ိကနိဗၺာနသုတ္)“


အထက္ပါဖြင့္ဆုိခ်က္မ်ားအရ နိဗၺာန္ဆုိတာ ရာဂ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ ကိေလသာတုိ႔ ကင္းရာကုန္ရာ သေဘာတရားကုိဆုိတဲ့အတြက္ ဘုံဌာနတစ္ခုမဟုတ္တာ ထင္ရွားပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီနိဗၺာန္ဟာ တစ္ျခားမွာ ရွာစရာမလုိဘဲ ကိုယ့္ခႏၶာထဲမွာပဲ ၀ိပႆနာဉာဏ္ျဖင့္ ရွာေဖြရရွိႏုိင္ၿပီး နိဗၺာန္ရဲ႕ အရသာကုိ မ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ ရရွိခံစားႏုိင္တယ္ဆုိတာ သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ အာသေ၀ါကုန္ခမ္း ရဟႏၲာျဖစ္သြားတာဟာ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳသြားတာပါ။ ကိေလသာကုန္သြားတဲ့ ပုဂၢိဳလ္တုိင္းဟာ နိဗၺာန္ရဲ႕ အရသာကုိ ခံစားရတဲ့ပုဂၢိဳလ္ေတြျဖစ္သလုိ မ်က္ေမာက္ဘ၀မွာပဲ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳသူေတြပါ။ ေသၿပီးေနာက္မွ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳတာ ေရာက္တာမဟုတ္ပါဘူး။ နိဗၺာန္ကုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳတယ္ဆုိတာ ေနာက္ထပ္တစ္ဖန္ ျပန္လည္ေမြးဖြားျခင္း၊ အုိျခင္း၊ နာျခင္း၊ ေသျခင္းေတြ မရွိေတာ့ဘဲ ဒုကၡအားလုံးခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားတာကုိ ေျပာတာပါ။

ဒီသေဘာအရ နိဗၺာန္ဆုိတာ ဘုံဌာနမဟုတ္သလုိ နိဗၺာန္ေရာက္တယ္ဆုိတာ တစ္ျခားဘုံဌာနတစ္ခုကို ေရာက္သြားတာမဟုတ္ဘဲ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟစတဲ့ကိေလသာ အားလုံးကုန္ခမ္းသြားတာကုိဆုိလုိၿပီး ယခုမ်က္ေမွာက္ဘ၀မွာပဲ နိဗၺာန္ကုိ ရရွိေရာက္ရွိႏုိင္တယ္ဆုိတာ နားလည္သေဘာေပါက္ႏုိင္ပါတယ္။

Read more »

ဘာသာရွိ၊ ဘာသာမဲ့...

Q.အရွင္ဘုရား…
အခုေနာက္ပုိင္းမွာ ဘယ္ဘာသာမွ မကုိးကြယ္တဲ့ ဘာသာမဲ့မ်ားပုိပုိမ်ားလာတာကုိ ေတြ႕ရပါတယ္။ ဘာသာမဲ့တစ္ေယာက္ရဲ႕ ပစၥဳပၸန္ သံသရာအတြက္ ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္မယ့္ အေျခအေနေလးကုိ သိခ်င္ပါတယ္ဘုရား။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
(မင္းမင္း၊ ေခတၱ-U.S.A)


A. ဘာသာတရား ကုိးကြယ္မႈမကုိးကြယ္မႈထက္ ဗုဒၶဘာသာအလုိအရ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္အကုိင္၊ အေျပာအဆုိ၊ အႀကံအစည္ကသာ ပုိၿပီးအဓိကက်ပါတယ္။ ကိုယ္လုပ္တဲ့ ေကာင္းကံ ဆုိးကံေတြကသာ ကုိယ့္ဘ၀အေကာင္း အဆုိးကုိ ဖန္တီးေပးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဟုိဘာသာ ဒီဘာသာ အမည္ခံၿပီး ဘာသာတရားရဲ႕ အဆုံးအမအတုိင္း မလုိက္နာမက်င့္ရင္လည္း ဘာသာတရားကုိးကြယ္မႈဟာ ဘာမွအဓိပၸါယ္ မရွိပါဘူး။ ဘယ္ဘာသာမွ မကုိးကြယ္ေပမယ့္ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြက ေကာင္းေနမယ္ဆုိ ေကာင္းက်ိဳးရမွာ ၊ ေကာင္းက်ိဳးျဖစ္ေစမွာပါ။ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္က ဆုိးေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဆုိးက်ိဳးသာ ျဖစ္ေစမွာပါ။ ကံတရားရဲ႕ အက်ိဳးေပးမႈက ဗုဒၶဘာသာ၀င္မွ၊ ခရစ္ယန္ဘာသာ၀င္မွရယ္လုိ႔ မ်က္ႏွာလုိက္ၿပီး အက်ိဳးေပးတယ္ဆုိတာ မရွိပါဘူး။ ဘယ္သူမဆုိ ေကာင္းတာလုပ္ရင္ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆုိးတာလုပ္ရင္ဆုိးက်ိဳးကုိ ျဖစ္ေစမွာပါ။

ဒါေပမယ့္ ဘာသတရားကုိးကြယ္ကုိင္း႐ိႈင္းသူနဲ႔ ဘာသာမဲ့တစ္ေယာက္ရဲ႕ ထူးျခားမႈက ဘာသာမဲ့တစ္ေယာက္ဟာ ဘာသာတရားရဲ႕ ညြန္ျပသင္ၾကားမႈေတြ မရွိတဲ့အတြက္ ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြဟာ တကယ္အျပစ္ကင္းမကင္း မွန္မမွန္ သိဖုိ႔ခက္ခဲပါတယ္။ ကုိယ္ကမွန္တယ္လုိ႔ထင္ၿပီး လုပ္ေပမယ့့္ မွားႏုိင္တာေလးေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ပုထုဇင္မ်ားျဖစ္လုိ႔လည္း ပုိၿပီးအမွားေတြ လုပ္မိတတ္ပါတယ္။ ဥပမာအားျဖင့္္ မရွိဆင္းရဲ႕သားေတြကုိ ကူညီဖုိ႔အတြက္ ခ်မ္းသာတဲ့ သူေတြဆီးက ခုိးယူ၊ ဓားျပတုိက္ၿပီး ကူညီတာမ်ိဳးကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ မရွိဆင္းရဲ႕သားေတြကုိ ကူညီတာကေတာ့ ေကာင္းပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ဘက္က သူမ်ားပစၥည္းခုိးယူ လုယက္တာကေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ဘာသာတရားက အဲဒီလုိ အစြန္းေရာက္မႈမ်ိဳး မျဖစ္ေအာင္ ဟုိဘက္ဒီဘက္ အစြန္းက လြတ္တဲ့နည္းကုိ ညႊန္ျပေပးပါတယ္။ ဘာသာတရားကုိးကြယ္တယ္ဆုိတာ အဲဒီလုိအမွားေတြ နည္းေအာင္၊ မရွိေအာင္ ဘာသာတရားရဲ႕ အဆုံးအမအတုိင္း လုိက္နာေဆာင္ရြက္ႏုိင္ေအာင္၊ လုပ္တဲ့အလုပ္ေတြမွာ အျပစ္မရွိေအာင္ ကုိးကြယ္တာပါ။

ဒါေၾကာင့္ ဘာသာတရားကုိးကြယ္မႈ၊ မကုိးကြယ္မႈထက္ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ကသာ အဓိကက်တဲ့အတြက္ ကုိယ္လုပ္တဲ့အလုပ္ဟာ အစြန္းမေရာက္ဘူး မွန္ကန္မယ္လုိ႔ ကုိယ္ကုိယ္တုိင္ ယုံၾကည္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ မကုိးကြယ္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီလုိမွမဟုတ္ေသးရင္ေတာ့ ဘာသာတရားရဲ႕ အဆုံးအမကုိယူၿပီး ကုိယ္လုပ္တဲ့ အလုပ္ေတြမွာ အျပစ္ကင္းေအာင္ ဘာသာတရားရဲ႕ အညႊန္အျပသင္ၾကားမႈကုိ ယူႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ဆုံးေတာ့ ကုိယ္လုပ္တဲ့ေကာင္းကံ ဆုိးကံေတြကုိ ကုိယ္သာခံစားရမွာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ကုိယ္တုိင္သာ စဥ္းစားဆုံးျဖတ္ပါလုိ႔ပဲ တုိက္တြန္းလုိက္ပါတယ္။

Read more »

ၾသကာသရွင္းတမ္း

ဒီပုိ႔စ္ေလးကေတာ့ ဗုဒၶဘာသာဆုိေပမယ့္ အမည္ခံဗုဒၶဘာသာသာ ျဖစ္ေနၾကသူမ်ား၊ မိ႐ုိးဖလာဗုဒၶဘာသာမ်ား၊ သူမ်ားဆုိလုိ႔သာ လုိက္ဆုိေနရ၊ လုိက္ကန္ေတာ့ေနရေပမယ့္ ဆုိလုိရင္းအဓိပၸါယ္ကုိ ေကာင္းေကာင္းနားမလည္သူမ်ား၊ ဘာသာေရးပြဲမ်ားရွိတုိင္း အစဥ္အလာအရ လုိက္ဆုိေနေသာ္လည္း ၾသကာသရဲ႕အဓိပၸါယ္နဲ႔ ဒီကန္ေတာ့ခ်ိဳးမွာပါတဲ့ စကားလုံးတစ္ခုခ်င္းကုိ ေသခ်ာနားလည္ သေဘာမေပါက္ေသးသူမ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ၿပီး အမ်ားနားလည္ေအာင္ ရွင္းလင္းတင္ျပထားတဲ့ ပုိ႔စ္ေလးျဖစ္ ပါတယ္။ နားလည္ၿပီးျဖစ္ေနသူမ်ားအတြက္ နားဖူးထပ္မံေပါ့။ ဒီၾသကာသရွင္းတမ္းေလးကုိ ေျပာဖုိ႔အတြက္ အရင္ဆုံး ၾသကာသကန္ေတာ့ခ်ိဳးကုိ တင္ျပရပါမယ္၊ ၿပီးေတာ့မွ တစ္ခုခ်င္းကုိ ရွင္းျပပါမယ္။

..ၾသကာသ ၾသကာသ ၾသကာသ၊ ကာယကံ ၀စီကံ မေနာကံ၊ သဗၺေဒါသ ခပ္သိမ္းေသာ အျပစ္တုိ႔ကုိ ေပ်ာက္ပါေစျခင္း အက်ိဳးငွါ၊ ပထမ ဒုတိယ တတိယ တစ္ႀကိမ္ ႏွစ္ႀကိမ္ သုံးႀကိမ္ေျမာက္ေအာင္ ဘုရားရတနာ တရားရတနာ သံဃာရတနာ ရတနာျမတ္သုံးပါးတုိ႔ကုိ အ႐ုိအေသ အေလးအျမတ္ လက္စုံမုိး၍ ရွိခုိးပူေဇာ္ ဖူးေျမာ္မာန္ေလ်ာ ကန္ေတာ့ပါ၏ အရွင္ဘုရား။
ကန္ေတာ့ရေသာ အက်ိဳးအားေၾကာင့္ အပါယ္ေလးပါး၊ ကပ္သုံးပါး၊ ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး၊ ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး၊ ၀ိပတၱိတရားေလးပါး၊ ဗ်သနတရားငါးပါးတုိ႔မွ အခါခပ္သိမ္း ကင္းလြတ္ၿငိမ္းသည္ျဖစ္၍ မဂ္တရား၊ ဖုိလ္တရား နိဗၺာန္တရားေတာ္ျမတ္ကုိ ရပါလုိ၏ အရွင္ဘုရား။

ဒီၾသကာသ ကန္ေတာ့ခ်ိဳးမွာ ရွိခုိး၀န္ခ်ေတာင္းပန္မႈအပုိင္းနဲ႔ ဆုေတာင္းတဲ့အပုိင္း ႏွစ္ပုိင္းရွိပါတယ္။ ဒီအပုိင္းေတြကုိ အေသးစိပ္ရွင္းျပရရင္ ၾသကာသကေတာ့ ပါဠိစကားလုံးပါ။ အခြင့္၊ အခြင့္ေတာင္းျခင္းလို႔ အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ရွိခုိး၀န္ခ်ေတာင္းပန္ခြင့္ ျပဳဖုိ႔စကားပလႅင္ခံတဲ့ သေဘာပါ။ သုံးႀကိမ္ဆုိတာက ပုိၿပီးေလးနက္ေအာင္လုိ႔ပါ။ ေနာက္ ကာယကံ၊ ၀စီကံ မေနာကံမွာ ကာယကံက ကိုယ္ျဖင့္ျပဳလုပ္တဲ့အမႈ၊(ေစတနာ)၊ ၀စီကံက ႏႈတ္ျဖင့္ေျပာဆုိတဲ့အမႈ(ေစတနာ)၊ မေနာကံက စိတ္ျဖင့္ၾကံစီတဲ့အမႈ(ေစတနာ) ကုိဆုိလုိတာပါ။ ကုိယ္ႏႈတ္ႏွလုံး သုံးပါးမွာ ကုိယ္အမူအရာနဲ႔ ျဖစ္ေစ၊ စကားျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊ စိတ္ျဖင့္ျဖစ္ေစ ဒီသုံးမ်ိဳးျဖင့္ ျပဳလုပ္ျခင္းကုိ ကံသုံးပါးလုိ႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီသုံးပါးမွာ တစ္ပါးပါးနဲ႔ ျပစ္မွာမိတာေတြကုိ ၀န္ခ်ေတာင္းပန္မႈ ျပဳျခင္းျဖင့္ ေက်ေပ်ာက္ေစလုိတဲ့ သေဘာပါ။ (ဒီေနရာမွာ ေျပာတဲ့ကံသုံးပါးနဲ႔ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးမွာ လာတဲ့ ကာယကံ၊ ၀စီကံ၊ မေနကံေတြနဲ႔ေတာ့ မတူပါဘူး။ ပုိၿပီး က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ ေျပာရရင္ ဒုစ႐ုိက္ဆယ္ပါးမွာ ကာယကံသုံးပါး၊ ၀စီကံေလးပါး၊ မေနာကံက သုံးပါးရွိပါတယ္။ ကာယကံသုံးပါးက ပါဏာတိပါတ-သက္ရွိသတၱ၀ါကုိသတ္ျဖတ္ျခင္း၊ အဒိႏၷဒါန-ပုိင္ရွင္မေပးတဲ့ သူတစ္ပါးဥစၥာကုိ ခုိးယူျခင္း၊ ကာေမသုမိစၧာစာရ-သူတစ္ပါးသားမယားကုိ ျပစ္မွားလြန္က်ဴးျခင္းတုိ႔ျဖစ္ၿပီး ၀စီကံေလးပါးက မုသာ၀ါဒါ-လိမ္ညာေျပာဆုိျခင္း၊ ပိသုဏ၀ါစာ- ေခ်ာပစ္ကုန္းတုိက္ေသာ စကားကုိေျပာဆုိျခင္း၊ ဖ႐ုသ၀ါစာ-ၾကမ္းၾကဳတ္ေသာစကားကုိ ေျပာဆုိျခင္း၊ သမၹပၸလာပ-အက်ိဳးမရွိ ၿပိန္ဖ်င္းေသာ စကားကုိေျပာဆုိျခင္းတုိ႔ျဖစ္ကာ မေနာကံသုံးပါကေတာ့ အဘိဇၥ်ာ-အလုိႀကီးျခင္း၊ တပ္မက္ျခင္း၊ ဗ်ာပါဒ-မေကာင္းႀကံျခင္း၊ ေစာင္းေျမာင္းျခင္း၊ မိစၧာဒိ႒ိ- မွားယြင္းေသာအျမင္အယူတုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေတြက မေကာင္းတဲ့စ႐ုိက္ ဆယ္ပါးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီဆယ္ပါးကုိ က်ဴးလြန္မိပါက ၀န္ခ်ေတာင္းပန္႐ုံနဲ႔ မေက်ေပ်ာက္ပါဘူး။ သူ႔ကံအက်ိဳးေပးမႈ ေပၚၿပီးမွ ေက်ေပ်ာက္ပါတယ္။)သဗၺေဒါသနဲ႔ ခပ္သိမ္းေသာအျပစ္က အဓိပၸါယ္အတူတူပါပဲ။ ပါဠိနဲ႔ ျမန္မာကုိတဲြၿပီး ေရးထားတာပါ။ ရွိခုိး၀န္ခ်ေတာင္းပန္မႈအပုိင္းမွာ အဓိကသိထားသင့္တာေတြကေတာ့ ဒီေလာက္ပါပဲ။

ဆုေတာင္းတဲ့အပုိင္းမွာေတာ့ သိထားသင့္တဲ့အပုိင္းေတြက မ်ားပါတယ္။ တစ္ခုခ်င္းရွင္းျပရရင္…

အပါယ္ေလးပါး (အပါယ=ပ်က္စီး၍က်ေရာက္အပ္ေသာ ခ်မ္းသာကင္းရာအရပ္)
၁။ ငရဲ၊ ၂။ တိရစၧာန္၊ ၃။ ၿပိတၱာ၊ ၄။ အသုရကာယ္ (အသုရကာယ-ယုတ္ည့ံေသာအသုရကာယ္နတ္အေပါင္း)

ကပ္သုံးပါး (ကပၸ=သတၱ၀ါတုိ႔၏အျပစ္ကံအေလ်ာက္စီရင္ခံရျခင္း)
၁။ ဒုဗၻိကၡႏၲရကပ္ = အစာေရစာ ငတ္မြတ္ေခါင္းပါးျခင္း
၂။ သတၳႏၲရကပ္ = တုိက္ခုိက္သတ္ျဖတ္ စစ္မက္မ်ားျဖစ္ပြားျခင္း
၃။ ေရာဂႏၲရကပ္ = အနာေရာဂါ က်ေရာက္ေသေက် ပ်က္ဆီးျခင္း

ရပ္ျပစ္ရွစ္ပါး (မဂ္ဖုိလ္နိဗၺာန္မရႏုိင္ေသာ ဘ၀ျဖစ္တည္မႈ)
၁။ ငရဲဘုံ၌ျဖစ္ျခင္း၊ ၂။ တိရစၧာန္ဘုံ၌ျဖစ္ျခင္း၊ ၃။ ၿပိတၱာဘုံ၌ျဖစ္ျခင္း၊ ၄။ အသညသတ္ဘုံ၊ အ႐ူပျဗဟၼာဘုံ၌ျဖစ္ျခင္း၊ ၅။ ပစၥႏၲရစ္အရပ္ေခၚ သာသနာမရွိေသာအရပ္၌ျဖစ္ျခင္း၊ ၆။ မွားယြင္းေသာမိစၧာဒိ႒ိအယူရွိျခင္း၊ ၇။ သုဂတိအဟိတ္ပဋိသေႏၶေနျခင္း (ေမြးရာပါ၊ ဆြ႔ံ၊ အ၊ နားမၾကားျခင္းစသည္) ၈။ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ (ေျခလက္အဂၤါအစုံအလင္)ျဖစ္ေသာ္လည္း ဘုရားမပြင့္ေသာ ကမၻာ၌ျဖစ္ျခင္း

ရန္သူမ်ိဳးငါးပါး
၁။ ေရ၊ ၂။ မီး၊ ၃။ မင္း၊ ၄။ ခုိးသူ၊ ၅။ မခ်စ္မႏွစ္သက္သူ (အေမြခံသားဆုိးသမီးဆုိး)

၀ိပတၱိတရားေလးပါး (ပ်က္ဆီးျခင္းသုိ႔ေရာက္ျခင္းတရား)
၁။ ဂတိ၀ိပတၱိ = အပါယ္ေလးဘုံ၌ျဖစ္ရျခင္း
၂။ ဥပဓိ၀ိပတၱ = ကိုယ္အဂၤါခ်ိဳ႕ယြင္းေသာ ခႏၶာကုိယ္အတၱေဘာကုိရျခင္း
၃။ ကာလ၀ိပတၱိ = မေကာင္းယုတ္မာေသာ မင္းတုိ႔၏လက္ထက္၌ ကာလေဖာက္ျပန္ျခင္း
၄။ ပေယာဂ၀ိပတၱိ = မေကာင္းမႈတုိ႔ႏွင့္အသက္ေမြးျခင္း (အသက္ေမြးရျခင္း)

ဗ်သနတရားငါးပါး (ပ်က္ဆီးျခင္းတရား)
၁။ ဉာတိဗ်သန = ေဆြမ်ိဳးတုိ႔ပ်က္ဆီးျခင္း
၂။ ေဘာဂဗ်သန = စည္းစိမ္ဥစၥာမ်ားပ်က္ဆီးျခင္း
၃။ ေရာဂဗ်သန = အနာေရာဂါႏွိပ္စက္၍ ပ်က္ဆီးျခင္း
၄။ သီလဗ်သန = အက်င့္သီလပ်က္ဆီးျခင္း
၅။ ဒိ႒ိဗ်သန = မွန္ကန္သည့္အယူ၀ါဒ ပ်က္ဆီးျခင္း

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား