ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔…


မဂၤလာပါ… ညီတုိ႔ ညီမတုိ႔ေရ…
ဒီေန႔ကေတာ့ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအရ အစဥ္အလာ သတ္မွတ္က်င္းပလာတဲ့ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ကြယ္…။ ေထရ၀ါဒ မဟုတ္တဲ့ တစ္ျခားဗုဒၶဘာသာ ႏုိင္ငံေတြမွာေတာ့ သူတုိ႔ႏုိင္ငံ ျပကၡဒိန္သတ္မွတ္တဲ့ ေန႔ရက္အရ ဗုဒၶဖြားျမင္ေတာ္ မူတဲ့ေန႔အျဖစ္ သတ္မွတ္က်င္းပ ၾကပါတယ္။ ကုိရီးယားႏုိင္ငံမွာဆုိလည္း သူတုိ႔ႏုိင္ငံ ျပကၡဒိန္ သတ္မွတ္ခ်က္နဲ႔အညီ ဗုဒၶဖြားျမင္ေတာ္မူတဲ့ေန႔ကုိ ဒီႏွစ္မွာ ေမလ ၂ရက္ေန႔အျဖစ္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး စည္ကားသုိက္ၿမိဳက္စြာ က်င္းပခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံမွာေတာ့ ကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာ က်င္းပျဖစ္တယ္ေပါ့..။ ကဆုန္လျပည့္ေန႔လုိ႔ သတ္မွတ္က်ုုင္းပတဲ့ အတြက္ အဂၤလိပ္ျပကၡဒိန္မွာ ေမလ ၈ရက္ေန႔ျဖစ္ေနပါတယ္။ ျမန္မာ့ျပကၡဒိန္ သတ္မွတ္ခ်က္ကုိ အဓိကယူတာျဖစ္တဲ့အတြက္ အဂၤလိပ္ရက္ကေတာ့ အတိအက် ရွိမွာမဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ထူးျခားခ်က္ကေတာ့ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ကုိ တစ္ျခားဗုဒၶဘာသာႏုိင္ငံေတြလုိ ဗုဒၶဖြားေတာ္မူတဲ့ေန႔ တစ္ခုတည္း ခံယူက်င္းပတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္းဖြားေတာ္မူတဲ့ေန႔၊ ဘုရားအျဖစ္ကုိ ေရာက္ရွိေတာ္မူတဲ့ေန႔ နဲ႔ ဘုရားရွင္ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူတဲ့ေန႔ေတြဟာ ခုႏွစ္သကၠရာဇ္သာ ကဲြျပားေပမယ့္ ေန႔ေတြကေတာ့ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ေတြပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ကုိ ဗုဒၶေန႔လုိ႔ သတ္မွတ္ျပီး ဖြား၊ ျဖစ္၊ စံ သုံးေန႔လုံးကုိ ရည္မွန္းက်င္းပၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာျပည္ရဲ႕ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ဟာ ထူးျခားၿပီး အဓိပၸါယ္ျပည့္၀တဲ့ ဗုဒၶေန႔ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ဂုဏ္ယူေစခ်င္တာပါ။

ဘာေၾကာင့္ ထူးျခားၿပီး အဓိပၸါယ္ျပည့္စုံတာလုိ႔ ေျပာရတာလဲဆုိရင္ ညီတုိ႔ညီမတုိ႔ပဲ စဥ္းစားၾကည့္ေလ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္ရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္ကုိ ေျပာၾကမယ္ဆုိရင္ အစ၊ အလယ္၊ အဆုံး သုံးမ်ိဳးလုံးကုိေျပာမွ အဓိပၸါယ္ျပည့္စုံႏုိင္မွာ မဟုတ္လား… အဲဒီလုိပဲ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဘုရားရွင္အေၾကာင္း (ဗုဒၶေန႔လုိ႔သတ္မွတ္) ေျပာဆုိတဲ့အခါမွာလည္း ဗုဒၶရဲ႕ ဘ၀ျဖစ္စဥ္တစ္ခုလုံးကုိ အျပည့္အစုံ ရည္ညႊန္းႏုိင္မွ အဓိပၸါယ္ျပည့္၀မွာပါ။ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာေတြရဲ႕ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔သတ္မွတ္ခ်က္ကုိ ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ ဒီသုံးမ်ိဳးလုံးပါၿပီးသား ျဖစ္ေနတာကုိ ေတြ႕ရမွာပါ။ ဗုဒၶရဲ႕ ဘ၀အစျဖစ္တဲ့ ဖြားျမင္ေတာ္မူတဲ့ေန႔၊ ဘ၀အလယ္ျဖစ္တဲ့ ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ေန႔၊ ဘ၀အဆုံးျဖစ္တဲ့ ပရိနိဗၺာန္စံေတာ္မူတဲ့ေနေတြဟာ ဒီကဆုန္လျပည့္ေန႔ တစ္ေန႔တည္းျဖစ္ေနတာပါ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ျမန္မာမ်ားက ဒီေန႔ကုိ ဗုဒၶေန႔လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကတာေပါ့။ အဲဒီေလာက္ကုိ သိပၸံနည္းက်ၿပီး အဓိပၸါယ္ ျပည့္စုံလြန္းလွပါတယ္။ မွန္ပါတယ္။ ဗုဒၶဟာ မဟာသကၠရာဇ္ ၆၈ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ေသာၾကာေန႔မွာ ဖြားျမင္၊ မဟာသကၠရာဇ္ ၁၀၃ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ ဗုဒၶဟူးေန႔မွာ ဘုရားျဖစ္၊ မဟာသကၠရာ္ ၁၄၈ခု၊ ကဆုန္လျပည့္၊ အဂၤါေန႔မွာ ပရိနိဗၺာန္ ျပဳေတာ္မူတယ္ဆုိတဲ့ ဘ၀အစ၊ အလယ္၊ အဆုံးဟာ ဒီကဆုန္လျပည့္ေန႔မွာပဲ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကဆုန္လျပည့္ေန႔ဟာ ထူးျခားတဲ့ ဗုဒၶေန႔ဆုိတာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္တဲ့ ညီတုိ႔ညီမတုိ႔အတြက္ မေမ့ႏုိင္စရာ၊ ဂုဏ္ယူစရာေန႔ထူး ေန႔ျမတ္ျဖစ္ပါတယ္။

ေကာင္းၿပီ… ဒီလုိဆုိရင္ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔မွာ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရသြန္းေလာင္းတာကေရာ ဘာအဓိပၸါယ္လည္းလုိ႔ စဥ္းစားစရာျဖစ္လာျပန္ပါတယ္။ သိတဲ့အတုိင္းပဲ ေဗာဓိေညာင္ပင္ဟာ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရားရွင္ ဘုရားအျဖစ္ကုိ ေရာက္ေတာ္မူတဲ့ သစ္ပင္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီသစ္ပင္ေအာက္မွာ သစၥာေလးပါးတရားကုိ သိေတာ္မူပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဒီေညာင္ပင္ကုိလည္း ေဗာဓိေညာင္ပင္လုိ႔ ေခၚတာပါ။ တကယ္ေတာ့ ေညာင္ပင္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘုရားရွင္တုိ႔ သစၥာေလးပါးသိရာမွာ အမွီျပဳရတဲ့ သစ္ပင္တုိင္းကုိ ေဗာဓိပင္လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကျခင္း ျဖစ္တဲ့အတြက္ အကယ္၍ သရက္ပင္ေအာက္မွာ သစၥာဉာဏ္သိရင္ အဲဒီသရက္ပင္ဟာ ေဗာဓိပင္ပါ၊ အလားတူ ကုကၠိဳပင္၊ အင္ၾကင္းပင္၊ ေညာင္ပင္စတဲ့ ဘယ္သစ္ပင္ကုိမဆုိ ဘုရားရွင္ သစၥာဉာဏ္သိရာ သစ္ပင္တုိင္းကုိ ေဗာဓိပင္လုိ႔ သတ္မွတ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ေဂါတမျမတ္စြာဘုရား သစၥာေလးပါးကုိသိၿပီး ဘုရားျဖစ္ေတာ္မူတဲ့ ေညာင္ပင္ကုိလည္း ေဗာဓိပင္လုိ႔ သတ္မွတ္ၾကျခင္းပါ။ ေညာင္ပင္မွန္းသိေအာင္ ေဗာဓိေညာင္ပင္လုိ႔ ဆုိျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားရွင္ သစၥာဉာဏ္သိတဲ့ ဒီေညာင္ပင္ဟာ ဘုရားရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အသုံးအေဆာင္ တစ္ခုအျဖစ္ သတ္မွတ္လုိ႔ ရတဲ့အတြက္ ေညာင္ပင္ဟာ ေစတီေလးမ်ိဳးထဲမွာ ပရိေဘာဂေစတီ အမ်ိဳးအစားထဲမွာ ပါ၀င္ပါတယ္။ ဘုရားရွင္ မရွိေတာ့တဲ့ေနာက္ပုိင္း လူအမ်ားကုိးကြယ္ဖုိ႔နဲ႔ ကုသုိလ္ျပဳရာဌာနအျဖစ္ ခြင့္ျပဳတဲ့ ေစတီမ်ားထဲမွာ ပရိေဘာဂေစတီလည္း ပါတဲ့အတြက္ ဒီေညာင္ပင္ကုိ ေရစင္သြန္းေလာင္းၿပီး ပူေဇာ္ျခင္းဟာ ေစတီကုိ ပူေဇာ္ရာေရာက္တဲ့အတြက္ ကုသုိလ္ျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ျခားအရာေတြနဲ႔ မပူေဇာ္ပဲ ေရေလာင္းပူေဇာ္ျခင္းက ဒီကဆုန္လဟာ အလြန္ပူျပင္းေျခာက္ေသြ႕တဲ့ လျဖစ္တဲ့အတြက္ ေစတီေတာ္ကုိ ပူေဇာ္ရာတြင္ လုိအပ္တဲ့အရာကုိ ျပဳလုပ္ပူေဇာ္ျခင္းက ပုိၿပီးအက်ိဳးမ်ားတယ္လုိ႔ ယုံၾကည္လက္ခံ ပူေဇာ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔မွာ ဘုရားရွင္ ဘုရားအျဖစ္ကုိ ေရာက္ေတာ္မူရာ ပရိေဘာဂေစတီ ျဖစ္တဲ့ ေဗာဓိေညာင္ပင္ကုိ ေရစင္သြန္းေလာင္းပူေဇာ္ၾကျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

ဒီေလာက္ဆုိရင္ ညီတုိ႔ညီမတုိ႔ အေနနဲ႔ ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ထူးျခားခ်က္ကုိ အထုိက္အေလ်ာက္ နားလည္သေဘာေပါက္မယ္ ထင္ပါတယ္။ ဒီလုိ အႏွစ္သာရေတြကုိ သိရွိၿပီး ဘုန္းဘုန္းတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားဟာ ဘုရားရွင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေန႔ထူးေန႔ျမတ္မ်ားကုိ လက္ခံထိန္းသိမ္းက်င့္းပ သင့္ၾကပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒီလုိ လက္ခံက်င္းပ႐ုံနဲ႔လည္း မၿပီးေသးပါဘူး။ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကဖုိ႔လည္း လုိပါတယ္။ ဗုဒၶကုိ ၾကည္ညိဳရင္ ဗုဒၶဆုံးမေတာ္ မူတဲ့အတုိင္း လုိက္နာက်င့္သုံးၿပီး ေနထုိင္ျပရပါမယ္။ ဗုဒၶကုိယ္တုိင္ကလည္း ``ငါဘုရားဟာ ကယ္တင္ရွင္မဟုတ္ပါဘူး၊ လမ္းျပေပးသူသာ ျဖစ္ပါတယ္``လုိ႔ မိန္႔ေတာ္မူးထားတဲ့အျပင္ ``ငါဘုရားကုိ တကယ္ျမင္ခ်င္တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ဟာ ငါဘုရားေဟာေတာ္မူတဲ့ တရားကုိ ျမင္မွသာ ငါ့ကုိျမင္ႏုိင္တယ္``လုိ႔လည္း ေဟာေတာ္မူထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေညာင္ပင္သြားၿပီး ပရိေဘာဂေစတီကုိ ေရစင္သြန္းေလာင္း ပူေဇာ္ေန႐ုံနဲ႔ မၿပီးေသးဘဲ တကယ့္အစစ္အမွန္ ဘုရားကုိ ပူေဇာ္ႏုိင္ဖုိ႔၊ ျမင္ႏုိင္ဖုိ႔အတြက္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတာ္ကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကဖုိ႔လည္း လုိပါေၾကာင္း ကဆုန္လျပည့္ ဗုဒၶေန႔မွာ အထူးအမွာစကား ပါးလုိက္ရပါတယ္။
အားလုံး… တရားေတာ္ကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးျခင္းျဖင့္ ဘုရားရွင္ကုိ ျမင္ႏုိင္ၾကပါေစ…

ေမတၱာျဖင့္
ဘုန္းဘုန္းဦး၀ိစိတၱ..

0 မွတ္ခ်က္မ်ား (...ေရးရန္):


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား