အေကာင္းျမင္၀ါဒႏွင့္ ေယာနိေသာ မနသိကာရ…

ေ၀ါဟာရ တစ္ခု၏ အဓိပၸါယ္ ဖြင့္ဆုိခ်က္အရ “အေကာင္းဘက္က ႐ႈျမင္တတ္သည့္ အေလ့အက်င့္”ကုိ္ အေကာင္းျမင္၀ါဒဟု ဆုိၿပီး “အသင့္အားျဖင့္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း” ကုိ ေယာနိေသာ မနသိကာရဟု ဆုိ၏။ အရာရာကုိ ေကာင္းသည့္ဘက္၊ ေကာင္းသည့္႐ႈေထာင့္မွသာ ျမင္တတ္ၾကည့္တတ္သည့္ အေလ့အက်င့္သေဘာကုိ အေကာင္းျမင္၀ါဒဟု ဆုိ၍ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုခုကုိ သင့္ေလ်ာ္ေလ်ာက္ပတ္ေအာင္ ႏွလုံးသြင္းျခင္း၊ စဥ္းစားျခင္း၊ ႐ႈျမင္ျခင္းကုိ ေယာနိေသာ မနသိကာရဟု ဆုိေလ့ရွိ၏။ တုိတုိႏွင့္လုိရင္း အဓိပါၸယ္ အေနျဖင့္...

Read more »

အလယ္အလတ္လမ္း (သုိ႔) မဂၢင္ရွစ္ရပ္ လမ္းသြယ္ျမတ္…

တရားဦးေဒသနာေခၚ ဓမၼစၾကာတရားေတာ္တြင္ ျမတ္ဗုဒၶက “အစြန္းႏွစ္ပါးကုိေရွာင္ၿပီး အလယ္အလတ္ လမ္းကုိေဆာင္ရန္” ေဟာၾကားေတာ္မူထား၏။ ကာမဂုဏ္အာ႐ုံမ်ားတြင္ အလြန္အက်ဴးလုိက္စားျခင္း အက်င့္ႏွင့္ မိမိကုိယ္ကုိယ္ ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာ ညႇင္းစဲျခင္းအက်င့္ဟူေသာ အစြန္းႏွစ္ပါး အက်င့္တရား လမ္းစဥ္မ်ားကုိ မလုိက္စားဘဲ အစြန္းမေရာက္သည့္ မွန္ကန္သည့္ လမ္းစဥ္ျဖစ္သည့္ အလယ္အလတ္လမ္းစဥ္ကုိ လုိက္နာက်င့္သုံးၾကရန္ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ ျမတ္ဗုဒၶမိန္႔ေတာ္မူသည့္ အလယ္အလတ္လမ္းကုိ မဇၥ်ိမပဋိပဒါလမ္း...

Read more »

ဥေပကၡာျပဳျခင္းႏွင့္ ဥေပကၡာအျပဳခံရျခင္း…

ဥေပကၡာဟူေသာ စကားကုိ “လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း”ဟု အမ်ားနားလည္သေဘာ ေပါက္ထားၾက၏။ စာေပအဖြင့္အတုိင္း ေျပာရလွ်င္ “သတၱ၀ါပညတ္ကုိ အာ႐ုံျပဳၿပီး သတၱ၀ါမ်ားသည္ ကံစီမံရာ ျဖစ္ၾကရ၏ဟု ေအာက္ေမ့ဆင္ျခင္ကာ လ်စ္လ်ဴ႐ႈျခင္း”ဟု ေျပာႏုိင္မည္ျဖစ္၏။ အျခားအဓိပၸါယ္ တစ္ခုအေနျဖင့္ ေျပာမည္ဆုိလွ်င္ “တစ္စုံတစ္ေယာက္၊ တစ္စုံတစ္ခုကုိ အမွီျပဳၿပီး ကုသုိလ္လည္းမျဖစ္ အကုသိုလ္လည္း မျဖစ္ေအာင္ ေနျခင္း” ဟု ေျပာႏုိင္ေပ၏။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဥေပကၡာသည္ ဥေပကၡာႏွင့္ ေနႏုိင္သူမ်ား၊ ဥေပကၡာတရား ထားႏုိင္သူမ်ားအတြက္...

Read more »


RECENT POSTS

သူတုုိ႔သူတုုိ႔၏ မွတ္ခ်က္မ်ား